• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik wordt sowieso een beetje moe van die kul bij de diverse aanbieder en wat daar allemaal waar van is.

Bepaalde voorraad die nét op is.......ene medewerker die een fout heeft gemaakt met een prijs......en ik kreeg gister nog te horen dat er toevallig net nog één stuks 65A95K was vrijgekomen uit een reservering en die zou ik kunnen kopen.

Zeker wat betreft HelloTV (voor de nieuwkomers.....dat was vroegah PlatteTV) die halen rare fratsen uit.

In de laatste dagen van PlatteTV waren de reviews niet van de lucht ook hoor. Die zijn in rap tempo destijds afgezakt van best een prima zaak waar je echt serieus goede prijzen kreeg tot een speler die een hoop gezeik veroorzaakte met garantiezaken en ander gelul waar je echt niet als klant op zit te wachten.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Verwijderd

Zojuist een deal ontvangen op een 65 inch LG OLED65C35LA incl server garantie 3 jaar bij Hello TV voor € 1790. Hier moet nog de 150 euro cashback van LG vanaf.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2023 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:36:
Zojuist een deal ontvangen op een 65 inch LG OLED65CS6LA incl server garantie 3 jaar bij Hello TV voor € 1790. Hier moet nog de 150 euro cashback van LG vanaf.
Waarom zou je los 3 jaar garantie bijkopen? Als consument heb je wettelijk al 2...
Zijn gewoon smerige verkooptrucjes bij Hello TV.

[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 16-11-2023 11:38 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DennusB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:38:
[...]

Waarom zou je los 3 jaar garantie bijkopen? Als consument heb je wettelijk al 2...
Het zijn verkopers hè. Het is hun beroep iets te verkopen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:38:
[...]

Kan er nog af overigens, maar beste man had het erover dat de fabrieksgarantie geen pixelgarantie en burnins dekt.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
NicoHF schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:31:
[...]

Heb alle AI instellingen uitgedaan.

Via Google TV heb ik vaak Dolby Vision, welke instellingen zou ik daar dan het beste voor gebruiken?
Ik las in dit forum de optie isf expert modus maar die kan ik niet selecteren en heb dan nu voor de filmmaker mode gekozen.

Bij Ziggo kan ik wel isf expert kiezen, maar het beeld ziet er dan wat gelig uit vooral de gezichten.

Welke instellingen adviseren jullie voor de C2?

Ik gebruik alleen Google tv en Ziggo next mini
Als je het wat te gelig vindt, witbalans iets minder warm zetten.

• pwh53
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:36:
Zojuist een deal ontvangen op een 65 inch LG OLED65CS6LA incl server garantie 3 jaar bij Hello TV voor € 1790. Hier moet nog de 150 euro cashback van LG vanaf.
Op een CS zit toch geen cashback?
C3 is volgens mij dan goedkoper, daar zit 150 cashback op.

[ Voor 8% gewijzigd door pwh53 op 16-11-2023 12:20 ]

Verwijderd

pwh53 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:19:
[...]

Op een CS zit toch geen cashback?
C3 is volgens mij dan goedkoper, daar zit 150 cashback op.
Excuses gaat om een LG OLED65C35LA

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:44:
[...]

Kan er nog af overigens, maar beste man had het erover dat de fabrieksgarantie geen pixelgarantie en burnins dekt.
Laat je niet voor de gek houden met die onzin verhalen van gladde verkopers.
Is al eerder genoemd maar HelloTV is een meester in onzin verkopen.
Gaat al jaren zo daar en er verandert weinig.
Beetje jammer want de prijzen zijn concurrerend.
De strijd tussen de winkels is hard weliswaar maar wees gewoon transparant en eerlijk.
Daar kom je veel verder mee.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:16
HoppyF schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:02:
[...]

De strijd tussen de winkels is hard weliswaar maar wees gewoon transparant en eerlijk.
Daarom zijn de prijzen zo concurrerend denk ik. Dat ze op de TV's niet zoveel verdienen maar wat marge pakken op de accessoires zeg maar.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HoppyF schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:02:
[...]

perfect aansluitend op mijn rantje paar posts terug ;)

@Whiskey48 koppelverkoop zeker loont zeker, maar ik denk voornamelijk door grote aantallen (volume) door die lage prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:51
Vandaag de c3 binnen gekregen wat een beeld. Bij het kijken van kabeltv kwam ik erachter dat we vanaf ned 3 geen beeld hebben. Na de CI+ module even goed in de tv gestoken te hebben hebben we nog geen beeld. De TV is niet CI+ geschikt geeft de tv aan.
Gebeld met Ziggo en die zegt doodleuk dat de TV niet op de lijst staat. Kunnen ze niks mee.

Ben erachter gekomen dat de versje van mijn CI+ module 1.1 us en volgens mij moet dat 1.3 zijn. Iemand anders hier ervaring mee?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• GerCor

GerCor

nodri2000 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:21:
Vandaag de c3 binnen gekregen wat een beeld. Bij het kijken van kabeltv kwam ik erachter dat we vanaf ned 3 geen beeld hebben. Na de CI+ module even goed in de tv gestoken te hebben hebben we nog geen beeld. De TV is niet CI+ geschikt geeft de tv aan.
Gebeld met Ziggo en die zegt doodleuk dat de TV niet op de lijst staat. Kunnen ze niks mee.

Ben erachter gekomen dat de versje van mijn CI+ module 1.1 us en volgens mij moet dat 1.3 zijn. Iemand anders hier ervaring mee?
Als het goed is staat het op de doos dat de TV geschikt is voor Ziggo CI+ 1.3. Maar voor hetzelfde geld heb je de verkeerde TV. Een Duitse uitvoering o.i.d. De TV moet dan inderdaad Ziggo gecertificeerd zijn.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even een nieuwe 1.3 ci+ module kopen….
Standaard probleem met oudere versies, heeft verder niets met je tv of certificering te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2023 20:40 ]

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Heb sinds een weekje een G3 staan hier, hebben meer mensen problemen met de (ok, beta) app van Tmobile TV (Odido). Op de oude LG werkte dit prima en ook de google chromecast gaat goed.
Op de G3 kan ik de app maar 1x opstarten, bij wegschakelen wil hij daarna niet goed opstarten.

Mogelijk weet iemand vanuit de app drawer een force close optie voor de app bijvoorbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nodri2000
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:39:
Standaard probleem met oudere versies, heeft verder niets met je tv of certificering te maken.
Dat was het probleem!! V1.3 CI module gekocht van Marktplaats voor 15 euro😃😃😃. 5 kilometer verderop.

Het werkt nu allemaal top!! Bedankt voor de tip. Nu nog de kanalen indelen.

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 06:51

Ghosty J

Asus

Vind die app van Odido slecht tv, chromecast en tablets.
Ben daarom over gegaan op NLZiet. Dit werkt veel fijner ook voor de kinderen.
delorean7 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:45:
Heb sinds een weekje een G3 staan hier, hebben meer mensen problemen met de (ok, beta) app van Tmobile TV (Odido). Op de oude LG werkte dit prima en ook de google chromecast gaat goed.
Op de G3 kan ik de app maar 1x opstarten, bij wegschakelen wil hij daarna niet goed opstarten.

Mogelijk weet iemand vanuit de app drawer een force close optie voor de app bijvoorbeeld?

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
GerCor schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:19:
@AntraXxX gewoon tegen mevrouw zeggen dat het toch echt 65 inch is. Kan me niet voorstellen dat ze het gaat nameten.
Mijn idee, 😂😂😂😂

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
nodri2000 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:21:

Ja, exact hetzelfde gehad met een C2 icm een oude CAM module. 1.3 versie gekocht en daarna werkte alles, inclusief Ziggo on demand, wat op 1.1 niet ondersteund werd op mijn oude TV.

Edit: lees nu pas dat het al opgelost is. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:39:
Dat is dan, voor mij nieuw. Maar kwalijker vind ik het dan dat de Ziggo medewerker zegt: 'staat niet op de lijst, jammer dan.'

Afijn, het werkt.... Beterrrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:47
Wren schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:01:
[...]

Dan lekker voor de c3 gaan als de prijs hetzelfde is,heb je langer ondersteuning. De G2 wil je voornamelijk voor het model,plat tegen de muur. Als dat iets voor je is dan is de G2 is een goede keuze. Maakt dat niet uit dan zou ik voor de C3 gaan..
Ik kom zowel de C34LA als C35LA tegen maar vind niet echt het verschil tussen beide. Weet er iemand meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evilnipple
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-09 21:27
Tomovich schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:47:
[...]

Ik kom zowel de C34LA als C35LA tegen maar vind niet echt het verschil tussen beide. Weet er iemand meer?
C35 heeft NFC in de remote en de C34 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tomovich schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:47:
[...]

AFAIK gaat het hier om regio-toestellen.....kan soms een verschil kleur van de voet of randje inhouden of een technisch verhaal. Sony heeft bijvoorbeeld de A80 en A84.....waarbij de 4 staat voor de luxe premium afstandbediening.

specifiek voor LG?.......gelukkig hebben we @Evilnipple met verregaande kennis d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
GerCor schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:34:
[...]

Als het goed is staat het op de doos dat de TV geschikt is voor Ziggo CI+ 1.3. Maar voor hetzelfde geld heb je de verkeerde TV. Een Duitse uitvoering o.i.d. De TV moet dan inderdaad Ziggo gecertificeerd zijn.
Module werkt wel op een "Duitse" oled, Ziggo staat allen niet voorgeprogrammeerd, je moet handmatig kanaal/freq invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mchaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 21:30
Ik vraag me af waarom ik in dit topic OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic zo vaak LG oled tv's zie passeren maar zeer weinig Samsung modellen (laat staan de QD-Oled). Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik ben momenteel geïnteresseerd in een Samsung S93C (S90C) maar die C3 en G3 worden vaak vermeld in dat aanbiedingen topic.

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09 19:29
mchaos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:49:
Ik vraag me af waarom ik in dit topic OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic zo vaak LG oled tv's zie passeren maar zeer weinig Samsung modellen (laat staan de QD-Oled). Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik ben momenteel geïnteresseerd in een Samsung S93C (S90C) maar die C3 en G3 worden vaak vermeld in dat aanbiedingen topic.
Staat nochtans op de productfoto van LG G3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_pgcZRFy-5W5NHG8aTvAlBmCDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gvoqpy9eJWyv2plmQrvb2gjG.png?f=user_large

Nee, ik weet het eigenlijk ook niet :P Omdat veel fabrikanten gewoon hun panelen inkopen bij LG en men zo dus denk dat dat het bij de bron het beste is ?
Dacht dat Samsung voor zijn QD-oled technologie lancering ook wel eens via LG durfde gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door PrettigGestoord op 17-11-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:47
Evilnipple schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:54:
[...]

C35 heeft NFC in de remote en de C34 niet.
Wat is die meerwaarde voor NFC in de afstandsbediening? Ik dacht dat NFC voor betalingen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tomovich schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:00:
[...]

Wat is die meerwaarde voor NFC in de afstandsbediening? Ik dacht dat NFC voor betalingen was.
NFC is communicatie tussen devices.

En NFC kan derhalve voor betalingen tussen horloge en pinmachine gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
[...]

Misschien als je met je mobiel je daarmee de app kan downloaden van LG Thinq om je mobiel ook als AB te gebruiken?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

mucuracat schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:20:
[...]

Misschien als je met je mobiel je daarmee de app kan downloaden van LG Thinq om je mobiel ook als AB te gebruiken?
Kiek dan. Zonder NFC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7pH5-Cwv-nmYDU9Ou6DpWoyR38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSnBVdwDoiwRxOYrFOoO5BPE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:41
mchaos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:49:
Omdat LG Electronics de panelen voordeliger kan inkopen bij LG Display, hiernaast een agressievere marktpositie hanteert vergeleken met bijv. Sony/ Panasonic/ Philips en de LG OLED televisies dus in het algemeen goedkoper zijn is de hoofdreden. Ook speelt mee dat LG+OLED veel langer gemeengoed is dan Samsung+OLED waarbij het ironische is dat Samsung Electronics jaren lang OLED zwart probeerde te maken (pun intended) ten gunste van QLED te pushen (bewuste naamkeuze doordat dit sterk op OLED lijkt). Hierdoor zat Samsung Electronics vorig jaar in een spagaat en deden ze niet hun beste om QD-OLED actief te pushen qua marketing.

Vier HDMI 2.1 poorten geeft voor sommige consumenten ook de doorslag, LG speelt hier slim op in aangezien de gemiddelde consument helemaal niets aan vier HDMI 2.1 poorten heeft.

Objectief gezien is de QD-OLED techniek superieur aan WOLED zo zijn o.a. de kleuren puurder, uniformiteit is beter, bredere kleurenbereik en hoger kleurenvolume. Nadeel van Samsung QD-OLED is dat het Dolby Vision mist en de bouwkwaliteit matig is, ook is Tizen discutabel deze is/ was erg laggy een aantal sofwareupdates zou het een en ander hebben verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:41
[...]

Hiermee kun je je telefoon makkelijk koppelen aan de TV, denk o.a. aan;

- Screen mirroring, ook reverse waarme je dus in een andere kamer de content van de tv kunt bekijken
- Audio rooten
- Casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Duh, heb ik ook.

Had een bluetooth speaker van LG en daar zat ook NFC op. Bij 'scannen' werd je ook doorgestuurd naar de download locatie.

Tuurlijk kun je alles los downloaden.

Maar wat de nfc in dit geval doet op de AB weet ik niet. Het was een suggestie van mij wat het zou kunnen zijn.

Maar na 1 zoek resultaat gevonden.:
Owners of LG smart TVs can now transfer content between their NFC smartphone and their TV by tapping their phone on the company’s new Magic Remote remote control device.

“By simply touching a compatible NFC-enabled smartphone to the remote, viewers can share content from their phones to the LG TVs or vice versa,” the company says.

“Users can also view content stored in these mobile phones on their LG TVs while continuing to use their favourite smartphone apps and features.”

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 14-09 07:30
Ik heb een 65c7 (2017). Altijd tevreden van geweest, maar hij maakt af en toe een tikkend geluid als die op standby staat.

Nu is het wel tijd voor iets nieuws en kijk naar een 77c3.

Ik vraak me af hoe ver de onderkant van de tv naar beneden komt als ik dezelfde beugel gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAwULh5T_FGna5sWA0ioSia7T40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2IAAy8P3X7hNVx2NgNm7VL9.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft die nog boven mijn centerspeaker? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sNielz123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:52:
Ik heb een 65c7 (2017). Altijd tevreden van geweest, maar hij maakt af en toe een tikkend geluid als die op standby staat.

Nu is het wel tijd voor iets nieuws en kijk naar een 77c3.

Ik vraak me af hoe ver de onderkant van de tv naar beneden komt als ik dezelfde beugel gebruik.

[Afbeelding]

Blijft die nog boven mijn centerspeaker? 😇
Met dank aan @Abomination

https://www.lg.com/nz/sup...ments/23_TV_Rear_view.pdf
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Ja ik snapte dat niet zo goed. Maar als ik goed reken scheelt het 5-6 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:22
OLED55G36LA vs OLED55G35LA

Zit de meerwaarde, 400 euro op de LG site, van de tv alleen in het luidspreker systeem en WiSA?
Huidige tv is een LG uit 2012 welke nog goed werkt.
Gebruiken de tv nu alleen in combinatie met een Apple TV en zijn nu al tevreden met het beeld.
Voor het geluid hebben een Yamaha YSP-5600 met sufwoofer waar we erg tevreden over zijn.

Mis ik iets wat een meerwaarde is voor de OLED55G36LA of word ik ook blij van de OLED55G35LA?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt C3 vs G3? Of G2 vs G3?

OLED55G35LA bestaat niet….

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:24:
Je bedoelt C3 vs G3? Of G2 vs G3?

OLED55G35LA bestaat niet….
Nu zie ik het ja.
G3 vs C3.
G3 heeft dus ook een hogere helderheid. Televisie hangt in een nis dus niet heel veel lichtinval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Michieas schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:45:
[...]

Nu zie ik het ja.
G3 vs C3.
G3 heeft dus ook een hogere helderheid. Televisie hangt in een nis dus niet heel veel lichtinval.
Lees je eens in over piek helderheid en HDR….. genoeg vergelijkingen G3/C3 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:55:
[...]

Lees je eens in over piek helderheid en HDR….. genoeg vergelijkingen G3/C3 te vinden.
https://www.rtings.com/tv...vs-lg-g3-oled/37848/37849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Michieas schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:45:
[...]

Nu zie ik het ja.
G3 vs C3.
Op youtube staan aardig wat comparisons te vinden die jeeen aardig beeld ziuden moeten geven welke serie de meest geschikte is voor jouw usecase.

Er is zoveel te vinden….daar kunnen wij hier niet tegenin typen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 18-11-2023 15:10 . Reden: Tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
Onlangs een G3 gekocht als vervanging voor de C7. Heel tevreden!

Vraagje aan de eigenaren van de C3 of G3.
Welke firmware draait bij jullie? Mijne staat nog op 03.11.54.
Op de site zie ik echter al meerdere nieuwe updates.. Die komen hier helaas niet door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-08 12:01
Nieuwe C3 firmware binnen en de OS heeft een flinke upgrade gekregen! Aanzienlijk beter ingedeelde home screen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Fuske schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:31:

Op de site zie ik echter al meerdere nieuwe updates.. Die komen hier helaas niet door.
Ik kom ook van de 65c7.
Zit aan een C3 te denken omdat ik ook een stapje groter wil. Wordt met een G ook wel erg prijzig allemaal.
Welke maat heb je? En is het verschil in beeldkwaliteit groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23

03.20.17 is net uit en dient zich vanzelf aan OTA .. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuske
sNielz123 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 06:41:
[...]

Ik kom ook van de 65c7.
Zit aan een C3 te denken omdat ik ook een stapje groter wil. Wordt met een G ook wel erg prijzig allemaal.
Welke maat heb je? En is het verschil in beeldkwaliteit groot?
Ik kom van een 55 inch c7, nu stapje groter 65 inch.
Het formaat was de eerste reden. En ik vond de c7 soms niet zo goed met motion interpolatie. Ik ergerde me soms aan de artifacts.. Trumotion uit en ik ervaarde weer stutter in t beeld. (blijkbaar ben ik daar gevoelig voor want m'n vrouw zag 't niet)

Beeldkwaliteit aansich vind ik bij normaal tv kijken(SDR) niet overtreffend tov de c7. Maar de bewegingen zijn een stuk beter, geen stutter en geen artifacts.
De kleuren zijn daarnaast iets beter, met name groen popt er meer uit, zonder dat 't té wordt.

Hdr is een ander verhaal. Dat is echt een stuk beter, geen Black crush meer. Veel meer detail in donkere scènes en de overgangen zijn dus vloeiender van zwart naar grijs.

Al met al een welkome verbetering. Maar niet zo'n grote stap als LCD->Oled, logischerwijs..

Heb nog even getwijfeld om over te stappen op QD-OLED, maar Samsung trekt me totaal niet.. En de Sony was me de 1000€ extra niet waard.
En de G3 montage aan de wand is wel erg mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
MilesD. schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:44:
[...]

03.20.17 is net uit en dient zich vanzelf aan OTA .. :)
Maar eerdere updates zoals 03.20.06 zou ik toch ook al gehad moeten hebben lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Fuske schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:37:
[...]

Maar eerdere updates zoals 03.20.06 zou ik toch ook al gehad moeten hebben lijkt me?
03.20.14 was op 18-10 geïntroduceerd, al in het menu bij updates gecontroleerd …!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:32

Hier hetzelfde, en de handmatig zoeken vanuit het menu geeft ook geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Mirx_NL schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:15:
[...]

Hier kan je alles opzoeken bij ‘Productondersteuning’ https://www.lg.com/nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
Fuske schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:43:
[...]

Ik kom van een 55 inch c7, nu stapje groter 65 inch.
Het formaat was de eerste reden. En ik vond de c7 soms niet zo goed met motion interpolatie. Ik ergerde me soms aan de artifacts.. Trumotion uit en ik ervaarde weer stutter in t beeld. (blijkbaar ben ik daar gevoelig voor want m'n vrouw zag 't niet)

Beeldkwaliteit aansich vind ik bij normaal tv kijken(SDR) niet overtreffend tov de c7. Maar de bewegingen zijn een stuk beter, geen stutter en geen artifacts.
De kleuren zijn daarnaast iets beter, met name groen popt er meer uit, zonder dat 't té wordt.

Hdr is een ander verhaal. Dat is echt een stuk beter, geen Black crush meer. Veel meer detail in donkere scènes en de overgangen zijn dus vloeiender van zwart naar grijs.

Al met al een welkome verbetering. Maar niet zo'n grote stap als LCD->Oled, logischerwijs..

Heb nog even getwijfeld om over te stappen op QD-OLED, maar Samsung trekt me totaal niet.. En de Sony was me de 1000€ extra niet waard.
En de G3 montage aan de wand is wel erg mooi 8)
Ik heb vandaag de 77C3 besteld.
De 65C7 vind ik nog steeds een goddelijk scherm. Ik zet alle beeldverbeteraars uit en zie met name bij voetbal gestreamd (kijk normaal via schotel) via de Canal Digitaal APP toch wat raars in beweging.

Maar van de week riep mijn vrouw me om te komen luisteren bij de TV en deze tikte tijdens standby.
Ik zag mijn kans schoon :) Ik zeg dat ding gaat binnenkort stuk en het is nu Black Friday :)
We willen wel iets groters toch?
Ja je doet maar was het antwoord :)

Heb tussendoor nog naar haar geroepen dat een nieuwe OLED met 3500 euro wel erg prijzig was.
Vandaag viel de prijs bij Smits dus wel mee met 2500 + verzenden. Ze vond het een koopje :+

Het getik heb ik niet meer gehoord. zal wel iets eenmaligs zijn geweest :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
MilesD. schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:46:
[...]

03.20.14 was op 18-10 geïntroduceerd, al in het menu bij updates gecontroleerd …!
Uiteraard al geprobeerd, en de site ken ik uiteraard ook anders wist ik niet dat er nieuwere uit waren :+

Ik heb LG eens gemaild hoe dit komt, wellicht gaat 't per batch ofzo. Maar evengoed raar dat deze een paar updates achter loopt nog.

Inmiddels via usb stick geupdate. Nieuwe home screen zie ik, verder nog geen echte verbeteringen gemerkt, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Verkeerd topic

[ Voor 90% gewijzigd door sNielz123 op 18-11-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37
@sNielz123 ja idd echt mooi om op een LG OLED gezien te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:43:
@sNielz123 ja idd echt mooi om op een LG OLED gezien te hebben ;)
Ja ben benieuwd hoe dat volgende week op de nieuwe is een maatje groter 😂

Maar na een flesje wijn is de 65c7 ook nog goed 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar eh. Die nieuwste 2023 OLED TV's. Zit er op de afstandsbediening nog steeds een knopje Google Assistent. En als je daar dan op druk onderin het scherm de tekst 'Google Assistent wordt niet ondersteund in dit land' verschijnt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
GerCor schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:02:
Maar eh. Die nieuwste 2023 OLED TV's. Zit er op de afstandsbediening nog steeds een knopje Google Assistent. En als je daar dan op druk onderin het scherm de tekst 'Google Assistent wordt niet ondersteund in dit land' verschijnt?
Tegenwoordig zit er een knopje Alexa op de afstandsbediening.

Netflix / Disney+ / LG Channels / Prime Video / Rakuten TV / Alexa.

Geen flauw idee of het werkt, ik heb de Voice Services niet geaccepteerd.

Volgens mij kun je Google Assistant via de LG Thinq app gebruiken. Misschien ook wel native, maar nooit naar gekeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mirx_NL op 19-11-2023 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mirx_NL schreef op zondag 19 november 2023 @ 06:59:
[...]

Tegenwoordig zit er een knopje Alexa op de afstandsbediening.

Netflix / Disney+ / LG Channels / Prime Video / Rakuten TV / Alexa.

Geen flauw idee of het werkt, ik heb de Voice Services niet geaccepteerd.

Volgens mij kun je Google Assistant via de LG Thinq app gebruiken. Misschien ook wel native, maar nooit naar gekeken.
Stembediening werkt wel hoor. Er zit een knopje microfoon op de afstandsbediening en dat werkt prima. Het gaat mij er even om dat er een knopje Google Assistent op de afstandsbediening zit en als je daar op drukt krijg je die melding in het scherm. Jij hebt LG Channels i.p.v. Google Assistent. De rest is hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-09 11:12
* knip *
Dit is natuurlijk niet de bedoeling. En dat ook nog eens op meerdere plaatsen. Als je persoonlijk aankoopadvies zoekt, kun je een topic starten in Beeld en geluid koopadvies. Vul dan zeker ook de template in want als die post net zo karig, is gaat het topic dicht.

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 19-11-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

RuneScimi007 schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:19:
Hoi Tweakers!

Ik ga volgende maand op mijzelf wonen waarbij de woonkamer lichtinval heeft. Ik wil een 65inch tv met 100hz scherm. Mijn budget is max 2.000 euro exclusief cashback. Welke raden jullie aan? Vooral nu met black friday acties en cashbacks.
Zelf alleen ervaring met een Oled van Sony, maar ik heb als backup tv de LG C3 in mijn verlanglijstje staan zonder dat ik ervaring heb met de tv zelf. Wel afgelopen Donderdagavond bij de Mediamarkt in Emmen de LG C3 bekeken in de winkel, gave tv is het zeker!

Maar wij willen zelf nooit meer zonder Oled, het bevalt heel erg goed. Zelfs naar de bioscoop gaan is er minder leuk door geworden, want als je eenmaal het beeldkwaliteit van Oled bent gewend ben je verkocht. Wij betalen liever €1500 voor een Oled en hopen dan dat deze 10 jaar meegaat dan €900 voor een Qled of lager dan Oled. Bij series/films zitten we nu nog steeds met het wow effect :9

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 19-11-2023 15:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
Mijn 65C7 (2017) heeft nog steeds beter beeld dan de TV's van 99% van mijn bekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

sNielz123 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:51:
Mijn 65C7 (2017) heeft nog steeds beter beeld dan de TV's van 99% van mijn bekenden.
Ja dat geloof ik direct, want het mag dan veel geld zijn als je voor Oled gaat maar je krijgt er zoveel meer voor terug. Ik heb ooit mijn vader ook weten over te halen en je raad het al die roept nu nog steeds van wat een beeld en man man wat had je toch gelijk _/-\o_

Hij heeft de LG OLED48CX6LB Zwart toen gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 19-11-2023 19:03 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-09 11:32
Hallo is heb sinds 8 maanden een sony oled65a90j
Sinds vandaag heb ik een duidelijke witte streep van boven naar beneden.
Ik las hier op tweakers dat lg dit probleem ook heeft.
Is dit te verhelpen of toch een defect.

Ik heb hello tv al alle informatie en foto's door gestuurd
Hoor graag of meer mensen dit probleem heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

benjans68 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:09:
Hallo is heb sinds 8 maanden een sony oled65a90j
Sinds vandaag heb ik een duidelijke witte streep van boven naar beneden.
Ik las hier op tweakers dat lg dit probleem ook heeft.
Is dit te verhelpen of toch een defect.

Ik heb hello tv al alle informatie en foto's door gestuurd
Hoor graag of meer mensen dit probleem heeft gehad.
Heb dit ook gehad met mijn LG. Hello Tv verwees naar LG en die kwamen al snel langs om een nieuw scherm op het paneel te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
GerCor schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:42:
[...]

Stembediening werkt wel hoor. Er zit een knopje microfoon op de afstandsbediening.
Dat weet ik, maar ik gebruikte het op mijn c7 zo weinig dat ik nu niet de behoefte had om de toestemming te geven voor de Voice Service. En zonder die toestemming, zie het als toegang tot microfoon of android, doet ook het microfoon knopje niks. Dan krijg je eerst de vraag of om de service alsnog te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Vraag, misschien weet iemand dit.

Ik heb een LG C3 gekocht. Aangesloten via Nvidia Shield en geluid via een Denon versterker.

Het probleem is dat als ik de Nvidia Shield aan zet, de TV niet mee aan gaat. Als ik de Nvidia Shield uit zet gaat de TV uit.

Ik had eerst de Nvidia aangesloten op de Denon versterker, hierna richting de TV. Nu de Shield rechtstreeks op de TV en geluid via eARC naar de Denon... Maar dit maakt geen verschil.

CEC ed staat aan .... Weet iemand waarom het automatisch inschrijving van de TV misschien niet werkt? (M'n LG Nanocell deed dit zonder problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Whiskey48 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:47:

Ik heb een LG C3 gekocht. Aangesloten via Nvidia Shield en geluid via een Denon versterker.

Het probleem is dat als ik de Nvidia Shield aan zet, de TV niet mee aan gaat. Als ik de Nvidia Shield uit zet gaat de TV uit.

Ik had eerst de Nvidia aangesloten op de Denon versterker, hierna richting de TV. Nu de Shield rechtstreeks op de TV en geluid via eARC naar de Denon... Maar dit maakt geen verschil.

CEC ed staat aan .... Weet iemand waarom het automatisch inschrijving van de TV misschien niet werkt? (M'n LG Nanocell deed dit zonder problemen).
Haal de TV van de spanning af voor minimaal 30 seconden (stekker eruit) Dan de TV aanzetten en dan de receiver en shield een voor een. De TV moet de namen laten zien van de apparaten die gevonden worden. Als je in het menu de opties voor HDMI control aan hebt staan zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-08 12:01
Mirx_NL schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:15:
[...]

Heel irritant dit inderdaad. Al gelukt op de een of andere manier? De oude OS (waarmee de TV wordt geleverd) is echt vreselijk, op de nieuwe firmware veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
KapteinJonz schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:54:
[...]

Heel irritant dit inderdaad. Al gelukt op de een of andere manier? De oude OS (waarmee de TV wordt geleverd) is echt vreselijk, op de nieuwe firmware veel beter.
Nog niet gezocht naar een usb stick, maar vanochtend was er ineens een melding uit het niets dat de nieuwe firmware bij het opnieuw opstarten geïnstalleerd zou worden.

Nu op 03.20.17, met inderdaad een nieuw home screen.

Maar met "Home Promotion" en "Content Recommendation" uit weet ik niet of ik het nu een verbetering of verslechtering vind.

De knoppen van wat je wel gebruikt zitten nu niet meer onderaan, en zijn nog steeds ienie mini met een slide functie naar rechts.

Dus ik gebruik ongeveer 5-10% van het home-screen, de rest is vervuiling...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGD1T35JGEgjS2uVWnlkMYiDLU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A38870kffOStBSs8fL9ctRl9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mirx_NL schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:39:
[...]

Nog niet gezocht naar een usb stick, maar vanochtend was er ineens een melding uit het niets dat de nieuwe firmware bij het opnieuw opstarten geïnstalleerd zou worden.

Nu op 03.20.17, met inderdaad een nieuw home screen.

Maar met "Home Promotion" en "Content Recommendation" uit weet ik niet of ik het nu een verbetering of verslechtering vind.

De knoppen van wat je wel gebruikt zitten nu niet meer onderaan, en zijn nog steeds ienie mini met een slide functie naar rechts.

Dus ik gebruik ongeveer 5-10% van het home-screen, de rest is vervuiling...

[Afbeelding]
Mijn advies is om het 'Home' screen nóóit te gebruiken, het is echt een waardeloos stuk software. Jammer dat het beeldvullende troep is geworden, toen ik nog een 55B6 had was dit veel prettiger met alleen een balk onderin.

Op de 65G1 en 42C2 heb ik nog nooit het home screen aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
stin00 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:53:
[...]

Mijn advies is om het 'Home' screen nóóit te gebruiken, het is echt een waardeloos stuk software. Jammer dat het beeldvullende troep is geworden, toen ik nog een 55B6 had was dit veel prettiger met alleen een balk onderin.

Op de 65G1 en 42C2 heb ik nog nooit het home screen aangeraakt.
Behalve apps onder de nummertoetsen te programmeren via "Quick Access" nog geen andere manier gevonden om tussen de apps te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mirx_NL schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:03:
[...]

Behalve apps onder de nummertoetsen te programmeren via "Quick Access" nog geen andere manier gevonden om tussen de apps te wisselen.
Dat is ook voor mij de enige manier om apps snel te starten. Ik hoop dat LG ooit de software wat gebruiksvriendelijke gaat maken, al werken de quick access wel goed voor mij. Samsung heeft dat bijv nog slechter voor elkaar met zo'n mini afstandsbediening met 0 fatsoenlijke sneltoetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:19

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan met een G3 en Yamaha receiver.
Maar ook uit gaat het allemaal met de Shield, alleen aan niet.

Opvallend was wel, als alles kort ervoor maar uit is gezet, dan wil de tv wel aan gaan.
Lijkt erop dat de genoemde oplossing van stroomloos en gefaseerd aanzetten het voor mij niet verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Savagegek schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan met een G3 en Yamaha receiver.
Maar ook uit gaat het allemaal met de Shield, alleen aan niet.

Opvallend was wel, als alles kort ervoor maar uit is gezet, dan wil de tv wel aan gaan.
Lijkt erop dat de genoemde oplossing van stroomloos en gefaseerd aanzetten het voor mij niet verhelpt.
Precies dit inderdaad. Stroom er af en gefaseerd opstarten help bij mij ook niet. Lijkt op een (software)fout in de C3 en G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45

Heb je al gekeken in de instellingen van de Schield zelf? Daar kan je namelijk afzonderlijke opties van CEC in- en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
cavanta schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:32:
[...]

Heb je al gekeken in de instellingen van de Schield zelf? Daar kan je namelijk afzonderlijke opties van CEC in- en uitschakelen.
Ja daar zijn veel instellingen mogelijk, allemaal nagelopen en mee geprobeerd en lijkt het niet op te lossen.

Van alle apparaten heb ik nu met de CEC instellingen geprobeerd.
Enige wat ik nog kan proberen is van HDMI poort op de tv wisselen.
Welke poort heb jij de receiver aangesloten @Whiskey48 ?

Bij mij zit alles in de arc poort, misschien eens in 1 proberen.
Dat word alleen wel een operatie voor een later moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Savagegek schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:23:
[...]

Ja daar zijn veel instellingen mogelijk, allemaal nagelopen en mee geprobeerd en lijkt het niet op te lossen.

Van alle apparaten heb ik nu met de CEC instellingen geprobeerd.
Enige wat ik nog kan proberen is van HDMI poort op de tv wisselen.
Welke poort heb jij de receiver aangesloten @Whiskey48 ?

Bij mij zit alles in de arc poort, misschien eens in 1 proberen.
Dat word alleen wel een operatie voor een later moment..
Ik heb de receiver op de eARC poort idd (HDMI 2). De Shield heb ik op HDMI 1.
Het punt is dat de TV wel doorgeeft aan de versterker dat de Shield aan gaat (de versterker sprint aan), maar de TV sprint zelf niet aan.

Meestal gaat hij uit als ik de Shield uit zet (de Denon volgt altijd goed). Maar soms blijft de tv alsnog aan staan terwijl de rest uit gaat.

Lijkt toch op een serieuze en aardig vervelende bug in de LG C3 en G3 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Whiskey48 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:10:
[...]

Ik heb de receiver op de eARC poort idd (HDMI 2). De Shield heb ik op HDMI 1.
Het punt is dat de TV wel doorgeeft aan de versterker dat de Shield aan gaat (de versterker sprint aan), maar de TV sprint zelf niet aan.

Meestal gaat hij uit als ik de Shield uit zet (de Denon volgt altijd goed). Maar soms blijft de tv alsnog aan staan terwijl de rest uit gaat.

Lijkt toch op een serieuze en aardig vervelende bug in de LG C3 en G3 eigenlijk.
Het kan ook goed aan de Schield liggen hoor. Ik vond dat ook maar gaar werken. Heb er uiteindelijk maar voor gekozen om het aan/uitschakelen met CEC uit te zetten. Ik gebruik nu alleen nog de volume/navigatieregeling.

CEC is en blijft een protocol wat geen standaard heeft bij fabrikanten. Enkel producten in hetzelfde ecosysteem werken vaak geheel goed. Ik hou altijd aan bij CEC: Leuk als het werkt, maar ga er maar van uit dat niet niet werkt, of niet blijft werken. Elke update op elk apparaat kan alles weer door de war schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
cavanta schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:23:
[...]

Het kan ook goed aan de Schield liggen hoor. Ik vond dat ook maar gaar werken. Heb er uiteindelijk maar voor gekozen om het aan/uitschakelen met CEC uit te zetten. Ik gebruik nu alleen nog de volume/navigatieregeling.

CEC is en blijft een protocol wat geen standaard heeft bij fabrikanten. Enkel producten in hetzelfde ecosysteem werken vaak geheel goed. Ik hou altijd aan bij CEC: Leuk als het werkt, maar ga er maar van uit dat niet niet werkt, of niet blijft werken. Elke update op elk apparaat kan alles weer door de war schoppen.
Wel gek dat het op m'n LG Nanocell prima werkte, ook m'n Samsung QLED (en de tv daarvoor) en deze LG opeens niet. Vooral bij een Shield, er is geen apparaat wat betere brede ondersteuning en langdurige updates bied als de Shield.

Lijkt me idd dat de LG C3 en G3 iets bij de Shield actief blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Ik heb de 77C3 ontvangen maar zie nergens waar je een CAM module (Canal Digitaal) kan inprikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Whiskey48 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:31:
[...]

Wel gek dat het op m'n LG Nanocell prima werkte, ook m'n Samsung QLED (en de tv daarvoor) en deze LG opeens niet. Vooral bij een Shield, er is geen apparaat wat betere brede ondersteuning en langdurige updates bied als de Shield.

Lijkt me idd dat de LG C3 en G3 iets bij de Shield actief blokkeert.
Als ik zo het internet las is het bij LG nogal een brakke/eigen versie van CEC.
Uitschakelen en alle bediening werkt verder uitstekend bij mij, het is puur het inschakelen van de TV.

Overigens werkt de LG afstandsbediening wel om het hele spul aan te zetten, dus signaal de andere kant op.
Omdat eARC iets is wat andersom functioneert vraag ik me af of van hdmi input op de tv wisselen verschil maakt.

Om exact te zijn het gaat bij mij om deze apparatuur:
LG G3 > Yamaha rxv685(hdmi2.0) > Shield pro 2019

[ Voor 6% gewijzigd door Savagegek op 21-11-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:55
sNielz123 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:10:
Ik heb de 77C3 ontvangen maar zie nergens waar je een CAM module (Canal Digitaal) kan inprikken?
Als ik mij goed herinneren bovenop het "dikke" deel van de tv, beetje aan de linkerkant als je voor de tv staat (zeg maar de kant waar ook de andere aansluitingen zitten.)
Is een beetje verdekt door klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Thnx, ik ga zo kijken. Kom op internet echt niks tegen. Ook niet in de handleiding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morked
  • Niet online
Ik heb dezelfde ervaringen met een shield 2019 (Shield TV Pro 16GB) <-> LG C3 <-> Onkyo receiver uit 2015.
Met een Samsung LCD TV uit 2015 werkte alles goed.
Alle opties staan aan op de shield. TV herkent beide apparaten bij 1e keer opstarten configuratie.
- TV afstandbediening zet TV, Shield, en receiver aan ( ook na 12 uur uitstaan)
- (na 12u uitstaan) Shield afstandbediening zet Shield en receiver aan. TV blijft uit.
- Volumeregeling werkt goed/synchroon, met alle 3 de afstandbedieningen.
- Uitzetten met TV of Shield afstandbediening zet alle 3 de apparaten uit.

Het apparaat dat bij ons gelijk is is de LG TV (en de shield pro 2019).
Met andere TV's werkte het.
Met andere TV én receiver werkt het ook.
Dus ik leg de fout ook bij de LG TV software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hey Y'all,

Sindskort een 55inch C2 gekocht en erg blij ermee.
Ik heb best veel 4K "backup" media via usb aan de TV aangesloten en was best verrast dat er totaal geen support is voor DTS audio, zoals DTS X of DTS HD-MA etc, vooral dus op DTS range.

Nu heb ik overal op internet zitten doorspitten en als ik het goed begrijp, zal deze configuratie (USB HDD 4K met DTS track) absoluut niet werken, omdat de C2 ook geen passthrough ondersteund voor DTS-> heb dus niks aan een DTS supported soundbar/receiver .

Klopt dit?

Een optie zou dan bijv een Nvidia Shield aanschaffen, en via HDMI passthrough aan de toekomstige receiver/soundbar om de DTS track te krijgen.

Is dit een optie of is het niet zo lastig als ik het dacht te weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
mohawk0618 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:39:
Hey Y'all,

Sindskort een 55inch C2 gekocht en erg blij ermee.
Ik heb best veel 4K "backup" media via usb aan de TV aangesloten en was best verrast dat er totaal geen support is voor DTS audio, zoals DTS X of DTS HD-MA etc, vooral dus op DTS range.

Nu heb ik overal op internet zitten doorspitten en als ik het goed begrijp, zal deze configuratie (USB HDD 4K met DTS) absoluut niet werken, omdat de C2 ook geen passthrough ondersteund voor DTS-> heb niks aan een DTS supported soundbar/receiver .

Klopt dit?

Een optie zou dan bijv een Nvidia Shield aanschaffen, en via HDMI passthrough aan de toekomstige receiver/soundbar om de DTS track te krijgen.

Is dit een optie of is het niet zo lastig als ik het dacht te weten?
Op tv's is dts support vaak afwezig of karig gedaan, maar het verbaaste mij dat de C/G3 het wel kon afspelen, dus je hebt net ongeluk dat de C2 het niet ondersteund. Als je het zo gebruikt op de tv zonder externe geluidsset zou ik zeggen conveerteer het naar stereo.

Maar mocht je alles eruit willen halen kan je haast niet om de shield heen, vrijwel alle bekende formaten qua beeld en geluid worden ondersteund. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Savagegek schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:55:
[...]

Op tv's is dts support vaak afwezig of karig gedaan, maar het verbaaste mij dat de C/G3 het wel kon afspelen, dus je hebt net ongeluk dat de C2 het niet ondersteund. Als je het zo gebruikt op de tv zonder externe geluidsset zou ik zeggen conveerteer het naar stereo.

Maar mocht je alles eruit willen halen kan je haast niet om de shield heen, vrijwel alle bekende formaten qua beeld en geluid worden ondersteund. ;)
Ja bij de C3 is er DTS support gekomen, dus daar heb je geen issues mee.
Wat bedoel je met converten naar Stereo? Hoe is dat mogelijk als de C2 geen DTS codec support?

Het lijkt dus erop dat de C2 geen DTS passthough ondersteund, dus ook niet als ik een DTS receiver er direct via HDMI eARC aansluit. Is dit correct?

[ Voor 8% gewijzigd door mohawk0618 op 21-11-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
mohawk0618 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:07:
[...]

Wat bedoel je met converten naar Stereo? Hoe is dat mogelijk als de C2 geen DTS codec support?

Het lijkt dus erop dat de C2 geen DTS passthough ondersteund, dus ook niet als ik een DTS receiver er direct via HDMI Arc aanhang of via optisch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxlqzhT3qTx5xWsOKbtBQmb0HfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCSL4H1HiAr7bPdYlaeYjdLN.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.rtings.com/soundbar/learn/opitical-vs-hdmi

Both connections support stereo audio as well as common surround sound formats like Dolby Digital. However, if you want to listen to higher-quality lossless formats like Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio, you'll want to ensure that you're connected over eARC.

Optisch ondersteund alleen veel minder formaten, ik zou het op welke manier dan ook bij HDMI houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Whiskey48 op 21-11-2023 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ook maar een LG G3 65inch besteld. Mijn eerste oled. Ik kom van een Samsung led 46 inch af..

Ben erg benieuwd naar het grote verschil!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
mohawk0618 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:07:
[...]

Het lijkt dus erop dat de C2 geen DTS passthough ondersteund, dus ook niet als ik een DTS receiver er direct via HDMI eARC aansluit. Is dit correct?
Ik bedoelde eigenlijk converteren in de zin van via een programma op de pc het bronbestand omzetten naar een stereo geluid bijvoorbeeld met ffmpeg, wat voor veel transcoding bij mediaservers word gebruikt, kan dat.
De tv kan er helemaal niks mee als er geen passthrough word ondersteund inderdaad.

Buiten dat om is er dus geen andere manier om dts formaten af te spelen op een apparaat wat het niet ondersteund. Dan ontkom je dus niet aan een andere mediaspeler die het wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Savagegek schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:42:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk converteren in de zin van via een programma op de pc het bronbestand omzetten naar een stereo geluid bijvoorbeeld met ffmpeg, wat voor veel transcoding bij mediaservers word gebruikt, kan dat.
De tv kan er helemaal niks mee als er geen passthrough word ondersteund inderdaad.

Buiten dat om is er dus geen andere manier om dts formaten af te spelen op een apparaat wat het niet ondersteund. Dan ontkom je dus niet aan een andere mediaspeler die het wel ondersteund.
Ach so!

Ik heb ook net gelezen over een mi Box gen2 ipv shield pro, zou ook moeten lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Je kunt ook overwegen de media in batch te reencoden van DTS naar Dolby Digital.

Paar minuten per film, maar dat ligt er dan maar net aan hoeveel media je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Mirx_NL schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:57:
Je kunt ook overwegen de media in batch te reencoden van DTS naar Dolby Digital.

Paar minuten per film, maar dat ligt er dan maar net aan hoeveel media je hebt...
Ben ik denk een maand bezig 😂.
Ik ga de mi box gen2 halen, die ondersteund de belangrijkste codecs en met Google tv en vlc en ntfs support moet het lukken.

Enige wat ik mij afvraag is hoe ik de C2+mi box gen2 dan aansluit op een soundbar met dezelfde codec support? Soundbar op de eARC en de mi box op de andere HDMI?

[ Voor 31% gewijzigd door mohawk0618 op 21-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
mohawk0618 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:39:
[...]

Ben ik denk een maand bezig 😂.
Ik ga de mi box gen2 halen, die ondersteund de belangrijkste codecs en met Google tv en vlc en ntfs support moet het lukken.

Enige wat ik mij afvraag is hoe ik de C2+mi box gen2 dan aansluit op een soundbar met dezelfde codec support? Soundbar op de eARC en de mi box op de andere HDMI?
Bij de c2 moet je dan de media player direct op de soundbar aansluiten en dan via de output van de soundbar het beeld naar de tv brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

mohawk0618 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:39:
[...]
Welke sound bar heb je? Als de Soundbar een HDMI IN heeft en je sluit de mediaspeler direct op de Soundbar aan heb je niets met HDMI (e)ARC te maken en ook niet met het niet ondersteunen van geen DTS door de TV. Zou mijn voorkeur hebben versus rechtstreeks aansluiten op de TV en dan via HDMI (e)ARC retour.

Heel zwart wit hoef je, als je een losse mediaplayer koopt, dus geen exemplaar te kopen wat DTS kan decoderen naar surround LPCM of converten naar Dolby Digital. Geen idee of de Mi Box dat kan, die functie is echter niet nodig als je de mediaplayer rechtstreeks op de Soundbar aansluit. Althans, ik ga voor het gemak uit dat de Soundbar wel DTS ondersteunt

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 21-11-2023 22:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Een foto dan omdat ik er zo blij mee ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QaDEEzEAZe_gx_xTADNf721J6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0iGJsRIupJcmzcrLgqja1ay.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag tijdens het werken door snel opgehangen met hulp van mijn vrouw. Was appeltje eitje eigenlijk.
Instellen van Canal Digitaal satteliet ook zo gepiept.
Daarna weer gaan werken maar mijn zoon heeft lekker voetbal gekeken zei die.

De speakerzuilen hebben geen goedkeuring meer van de vrouw dus deze weekt komt de Sennheiser soundbar. Ben benieuwd of dat geen te grote stap terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
FeaR schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:39:
[...]

Welke sound bar heb je? Als de Soundbar een HDMI IN heeft en je sluit de mediaspeler direct op de Soundbar aan heb je niets met HDMI (e)ARC te maken en ook niet met het niet ondersteunen van geen DTS door de TV. Zou mijn voorkeur hebben versus rechtstreeks aansluiten op de TV en dan via HDMI (e)ARC retour.

Heel zwart wit hoef je, als je een losse mediaplayer koopt, dus geen exemplaar te kopen wat DTS kan decoderen naar surround LPCM of converten naar Dolby Digital. Geen idee of de Mi Box dat kan, die functie is echter niet nodig als je de mediaplayer rechtstreeks op de Soundbar aansluit. Althans, ik ga voor het gemak uit dat de Soundbar wel DTS ondersteunt
Heb een Sonos beam 2.

Thx voor al de tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
mohawk0618 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:28:
[...]

Heb een Sonos beam 2.

Thx voor al de tips
Die heeft toch maar 1 hdmi poort, en ondersteund ook geen DTS. Dus dan heb je nog steeds een app op de mediaplayrr nodig die een output op multichannel PCM forceert, die dan via HDMI eARC (optisch is alleen PCM stereo) via de tv aan de soundbar aanbied.

Maar als ik hier https://androidpctv.com/xiaomi-tv-box-s-2nd-gen-review/ kijk, dan lijkt het dat de mediaplayer alleen dts naar pcm stereo downmixing ondersteund. Dus zoek dat nog even goed uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Mirx_NL op 22-11-2023 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee waar je nog de voet voor de LG OLED G1 kan kopen?
Lijkt overal (zoals bijv hier : https://www.coolblue.nl/p...p-g1dv65-standvoeten.html) uitverkocht ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 514 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.