Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:18:
[...]

Een custom made goot van RVS (heb connecties met iemand die handig is met RVS ;) )
Het is een brede, maar niet al te diepe goot, het wordt anders al snel te diep voor een muur van een tussenwoning.
Doe je goed! Weet je zo nog wat de maten zijn? Ik twijfel tussen een ronde pvc of een brede platte goot. Die laatste zou dan uiteraard van kunststof worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 13:13
pauluzmuller schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:25:
Even een vraag mbt LG OLED55G36LA (LG g3 evo 55inch)

Ik zie op tweakers dat de LG G3 evo een refresh rate heeft van 120hz, maar als ik op de officiële site van LG en/of andere tv aanbieders (hellotv/coolblue) kijk dan zie ik een refreshrate van 100hz.

Staat die verkeerd op de tweakers site of mis ik iets?

Ik ben sinds kort pas aan het kijken voor een OLED tv, maar dit viel mij echter op. Dus mocht ik iets missen hoor ik graag waarom.
Gebruik van de zoekfunctie zou gewaardeerd worden volgende keer.
Maar om toch even te antwoordem
De tuner voor kabeltv is 100hz (we gebruiken in nl 50hz voor kabel tv dus netjes 2x).
Het scherm zelf is 120hz (tv signaal wordt dus geinterpoleerd), dit is standaard bij alle tvs. Dus vergeet die raar vertaalde specificatie, is gewoon 120hz tv/scherm.

PS: als je nog niet bekend bent met oled techniek: het scherm is 120hz maar doordat het instant reageert (dus echte 120hz) kan het bij beelden zwaar onder de 120hz een raar (schokkerig) effect geven. Zeker bij grote tvs valt dit op. Meeste mensen wennen er snel aan (door eventueel met settings zachter te maken), maar er zijn ook klein aantal mensen die dat niet kunnen. Dus check in winkel altijd even of jij er extreem last van hebt door bijv lage kwaliteit youtube filmpje af te laten spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door andries98 op 10-11-2023 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:59

Ik zie op tweakers dat de LG G3 evo een refresh rate heeft van 120hz, maar als ik op de officiële site van LG en/of andere tv aanbieders (hellotv/coolblue) kijk dan zie ik een refreshrate van 100hz.

Ik ben sinds kort pas aan het kijken voor een OLED tv, maar dit viel mij echter op. Dus mocht ik iets missen hoor ik graag waarom.
50hz vs 60hz (PAL vs NTSC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 14:52

Als je 100 en 120 ziet, dan is het dezelfde TV. Heeft met PAL en NTSC te maken, oftewel Europa en VS refreshrates.

**zie nu pas dat het al beantwoord is 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door echthard op 10-11-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
Zojuist een LG 55 c3 evo aangeschaft.

Gewoon voor de panelen loterij statistieken, 1 defecte rode sub pixel.

Verder is het nieuwe home screen wel even wennen. Veel real-estate voor onnodige en ongewenste functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 22:24
Is er iemand hier die ervaring heeft met de Netflix app die geen verbinding kan maken. Maar als ik op de Netflix ondersteuning pagina kom wel bij netwerkcontrole alles groen heeft....
Ik heb app opnieuw geïnstalleerd, thuisnetwerk reboot, tv half uur uit gehad etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mp_fMi4PHppjdyIdvTycu9pPnIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dvwjZcWrpu14YYMJ0dybtVj.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RD9HloLPlyPKpPNWfZIoEcgaSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdOJR5IbgjWGWeDb7wfn9U3O.jpg?f=fotoalbum_large

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb voor de zoveelste keer dat mijn LG OLED 55C7 en mijn Marantz SR7011 een geluidsprobleem hebben. Dan worden alle geluiden afgezwakt en de stemmen verdwijnen bijna geheel. Voorheen kon ik het fixen door Dolby Atmos op mijn TV aan en weer uit te zetten; en/of door de geluidsuitgang (nu tv-geluid + optische kabel) even te veranderen en terug te zetten. Dat werkt nu allebei niet. Ik heb ook al MPEG en dergelijk allemaal geprobeerd. MPEG klinkt het hardst, maar nog steeds niet goed. Bovendien schiet het signaal op de Marantz bij alle genoemde opties dan terug naar stereo ipv surround. Ik heb het met tv-kijken via de ingebouwde tuner op de LG, maar bijv ook met de Netflix app van de televisie. De audio uit van de tv wisselen door het via de HDMI-ARC terug naar de tv te laten lopen helpt ook niet.

Iemand een idee waar dit aan ligt en wat ik kan doen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:54
randomice schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:50:
Is er iemand hier die ervaring heeft met de Netflix app die geen verbinding kan maken. Maar als ik op de Netflix ondersteuning pagina kom wel bij netwerkcontrole alles groen heeft....
Ik heb app opnieuw geïnstalleerd, thuisnetwerk reboot, tv half uur uit gehad etc.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je geen pi-hole draaien welke bepaalde domains blocked die nodig zijn?
Geen vpn of zo actief?

Ik had daar last van nadat ik netflix updated had naar het 4k streamings abbo, blijkbaar zijn dat weer andere domains en pi-hole ving die af (voor de normale netflix had ik al wat whitelisted vroeger).

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 22:06

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Wat zouden jullie doen de lg g3 of Samsung s95c?? Ik vind het moelijk.. wat de verschillen/voordelen zijn. Beide zijn ongeveer dezelfde prijs nu.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 22:24
Chris12 schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:33:
[...]

Heb je geen pi-hole draaien welke bepaalde domains blocked die nodig zijn?
Geen vpn of zo actief?

Ik had daar last van nadat ik netflix updated had naar het 4k streamings abbo, blijkbaar zijn dat weer andere domains en pi-hole ving die af (voor de normale netflix had ik al wat whitelisted vroeger).
Niet dat ik weet. Alle andere apparaten in het huishouden hebben geen last en kunnen gewoon kijken...

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Powder Toastman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:48:
[...]

Ja, waarschijnlijk is de Denon de boosdoener. Gezien het feit dat je zegt dat de Denon AVR "ertussen hangt", vermoed ik dat de filmbron extern is (Blu-Ray of mediaplayer) en niet via een interme app van de tv afgespeeld wordt.
Ik adviseer je dan de bron rechtstreeks op de tv aan te sluiten en en de Denon via de (e)ARC poort (HDMI2). De tv geef dan de audio aan de Denon AVR. Dan zou je Dolby Vision moeten kunnen afspelen én kunnen genieten van de Denon AVR.
Sterker nog, zo heb ik het aangesloten. De Shield hangt rechtstreeks aan de tv via HDMI3, en de Denon hangt aan de tv via HDMI2 (ARC). Maar ik krijg dus groene en roze beelden.

@mucuracat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Laatst online: 01-06 18:47
Appelmoesje schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:20:
[...]

Sterker nog, zo heb ik het aangesloten. De Shield hangt rechtstreeks aan de tv via HDMI3, en de Denon hangt aan de tv via HDMI2 (ARC). Maar ik krijg dus groene en roze beelden.

@mucuracat
Heb je al een andere HDMI poort geprobeert, andere HDMI stekker? Wellicht de shield die geupdate moet worden of factory reset? Allemaal dingen die kunnen helpen

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Alles is update, Hdmi kabels zijn nieuw en van hoge kwaliteit.

Zelfs als ik alleen de Shield in de tv stop krijg ik groen roze beelden.

[ Voor 38% gewijzigd door Appelmoesje op 12-11-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Nickrsd schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:39:
Wat zouden jullie doen de lg g3 of Samsung s95c?? Ik vind het moelijk.. wat de verschillen/voordelen zijn. Beide zijn ongeveer dezelfde prijs nu.
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, en gekozen voor de G3 (65inch), vanwege zeer plat tegen de muur met de bijgeleverde muurbeugel, geen losse connect box, ik vond de beelden op de G3 wat natuurlijker (minder overdadig rood) maar dit laatste is natuurlijk mijn eigen mening.

Tot nu toe zeer tevreden erover!

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Appelmoesje schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:07:
Alles is update, Hdmi kabels zijn nieuw en van hoge kwaliteit.

Zelfs als ik alleen de Shield in de tv stop krijg ik groen roze beelden.
Misschien de Shield defect?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelmoesje
Lijkt me sterk. Speelt alles goed af, alleen die file met Dolby Vision niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Iemand ervaring met de LG G3 (of andere LG serie) icm een denonX2800H dat wanneer je de LG middels de LG remote aanzet dat dan de Denon wel keurig mee aangaat (Main room), echter bij het uitzetten dan gaat de Main Room wel op OFF echter de Denon zelf blijft aanstaan (groen led ipv rode led).

is dit een setting in de Denon (wellicht room2 disablen), of moet ik de LG een andere Denon surround optie laten kiezen (ik heb de eerste optie gekozen, aangezien die reageerde op de test-input middels de LG remote tijdens de setup).

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Appelmoesje schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:20:
[...]

@mucuracat
Had ik ook last van. Gebruik voor Dolby Vision nu JustPlayer. Deze speelt alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Gverboon schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:08:
[...]

Had ik ook last van. Gebruik voor Dolby Vision nu JustPlayer. Deze speelt alles af.
JustPlayer. Als android app te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nickrsd schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:39:
Check even wat comparisons op youtube, ik vind de reviews van Digital Trends wel lekker wegkijken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Appelmoesje schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:15:
[...]

JustPlayer. Als android app te gebruiken?
Heb 'm geïnstalleerd, maar het beeld is nu compleet zwart. Heb wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01

reaL_G

G

Chris12 schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:33:
Iemand ervaring met de LG G3 (of andere LG serie) icm een denonX2800H dat wanneer je de LG middels de LG remote aanzet dat dan de Denon wel keurig mee aangaat (Main room), echter bij het uitzetten dan gaat de Main Room wel op OFF echter de Denon zelf blijft aanstaan (groen led ipv rode led).

is dit een setting in de Denon (wellicht room2 disablen), of moet ik de LG een andere Denon surround optie laten kiezen (ik heb de eerste optie gekozen, aangezien die reageerde op de test-input middels de LG remote tijdens de setup).
check setting in hdmi setup

vlgs mij power off control

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Appelmoesje schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:37:
Heb 'm geïnstalleerd, maar het beeld is nu compleet zwart. Heb wel geluid.
Je hebt wel een Shield TV 2019 model? Zie het zo snel niet staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
hardware-lover schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:00:
[...]

Je hebt wel een Shield TV 2019 model? Zie het zo snel niet staan?
Mmmm... ik denk dus dat ik de 2017 heb. Want ik kan nergens in het menu de AI upscaling vinden. Dat zou dus betekenen dat de Shield geen DV aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Appelmoesje schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:32:
Mmmm... ik denk dus dat ik de 2017 heb. Want ik kan nergens in het menu de AI upscaling vinden. Dat zou dus betekenen dat de Shield geen DV aan kan.
Correct. Indien ouder model dan 2019, geen DV support.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Is er op de c3 evo ook een manier dat de apps hun eigen voorkeursinstellingen bewaren?

Beetje gek dat als je bijvoorbeeld Spotify op sound mode "music" zet de Plex app ook daarop ingesteld wordt...

Dan kun je aan het checken en aanpassen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vraagje over VESA op de G3......aangezien die nog op de lijst staat.

Ik weet dat de G3 met een muurbeugel komt, maar even los daarvan dus:

Mijn huidige sony hangt aan een Vogels beugels op de 300x300 VESA punten. De 65G3 heeft ook het 300x300 patroon naar ik wil even zien of die TV ineens 20 cm lager of hoger komt te hangen.

Weet iemand of er een schema is met maatvoeringen van de achterzijde?

De LG site is niet echt behulpzaam hierin |:( https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65g36la

Ik weet dat VESA een standaard is met het gatenpatroon zoals 300x300 of 400x400 maar ik weet niet of de positie van het gatenpatroon achter op TV's ook op dezelfde plekken zitten, ik denk van niet maar heb daar graag even bevestiging van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
Er zijn wel foto’s van de achterkant. De VESA schroefgaten zitten iets onder het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CyBeRSPiN schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:32:
Er zijn wel foto’s van de achterkant. De VESA schroefgaten zitten iets onder het midden.
die heb ik inderdaad gezien, ik ga wel even kijken of ik dat een beetje kan extrapoleren met een bekende maat.

Ik print de achterzijde wel even op een A4tje en ga even rekenen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:00
Fraggert schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:35:
[...]

die heb ik inderdaad gezien, ik ga wel even kijken of ik dat een beetje kan extrapoleren met een bekende maat.

Ik print de achterzijde wel even op een A4tje en ga even rekenen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_SIndVvhV7H0MTD1gYwYiTbzlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9uKvwdzimfgwFmCLZ5yI1XyB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

:D _/-\o_ d:)b

waar haal je die nou weer vandaan dan? _O-

Thanks joh, precies wat ik zoek :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Fraggert schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:59:
[...]

:D _/-\o_ d:)b

waar haal je die nou weer vandaan dan? _O-

Thanks joh, precies wat ik zoek :Y
Gewoon van de LG site : https://www.lg.com/nz/sup...ments/23_TV_Rear_view.pdf

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nou ja..."gewoon" :P ik heb flink gezocht op de NL site in alle hoeken, gaten en krochten maar daar zag ik hem toch echt niet tussen staan.

maar ik ga in elk geval even meten vanavond...ik krijg het idee dat de Sony 65A95K namelijk niet of nauwelijks meer verkrijgbaar is (voor een acceptabele meerprijs tov de G3).

De G3 staat ook op mijn shortlist :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:00
Daar kon ik hem ook niet vinden hoor! Ik had hem alleen maar omdat jij er hier vorige week ook al naar linkte. Veel aan gehad, en de G3 hangt nu mooi aan de muur!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoT20hdvr7s2BpR0DTeseqxEjTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cvZ0C0oDc49pLdEAV3UyOxt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkI5N9HdQQsoiGBiNIQvrcTLEm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyaRAmK4WbpNvKA7BSDkQQMx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SvenVis schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:19:
[...]

Daar kon ik hem ook niet vinden hoor! Ik had hem alleen maar omdat jij er hier vorige week ook al naar linkte. Veel aan gehad, en de G3 hangt nu mooi aan de muur!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!

toch maar eens overwegen of ik sowieso niet een vlakkere beugel moet gaan fiksen. Ik heb nu zo'n uberluxe swing-arm die zowat een meter van de muur kan en ook draaibaar is.
Mijn vrouw gebruikt dat soms als ze niet recht op de bank zit maar op de stoel voor de houtkachel, de sony heeft belabberde kijkhoeken.
En het is handig zo nu en dan met kabels.....maar dat is echt sporadisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 12:17
Ik heb sinds kort de LG G3 65". Ik twijfelde heel erg tussen 55" en 65", en een topic op Tweakers heeft me over de streep getrokken om toch voor de 65" te gaan.

Maar, met name on demand content van NLziet is echt niet om aan te zien. Live TV heeft een hogere bitrate en is acceptabel, maar terugkijken is echt geen plezier op deze TV.

Onze oude TV (48" HD) was het beeld voor mijn gevoel scherper omdat het beeldoppervlakte natuurlijk een stuk kleiner is.

Denken jullie dat het wisselen van 65" naar 55" nog veel zal uitmaken? We kijken redelijk veel lineaire TV on demand, dus dat maakt het wel een ding. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat al het gedoe van omruilen niet de moeite waard is. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

We zitten nu op zo'n 3,5 meter van de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abomination

Abomination

Fraggert schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:11:
[...]
ik krijg het idee dat de Sony 65A95K namelijk niet of nauwelijks meer verkrijgbaar is (voor een acceptabele meerprijs tov de G3).

De G3 staat ook op mijn shortlist :)
Ik ben al jaren Sony's en android tv gewend en ook goed getwijfeld tussen de LGG3 en de 65A95K. Uiteindelijk vorige week de 65G3 besteld voor net onder de 2K. Het prijsverschil met de Sony was toch net iets te groot en de prijs net te hoog voor wat ik ervoor zou willen uitgeven.

WebOS23 is even wennen maar het beeld ziet er goed uit in een lichte kamer. Ik heb de G3 zelf ook op een bestaande muurbeugel geïnstalleerd, omdat ik een lichtstrip achter de TV heb hangen. Nu dus 6cm van de muur, plat tegen de muur kan altijd nog.
SvenVis schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:19:
[...]
Daar kon ik hem ook niet vinden hoor! Ik had hem alleen maar omdat jij er hier vorige week ook al naar linkte. Veel aan gehad, en de G3 hangt nu mooi aan de muur![/URL]
Top! Ziet er geweldig uit
Fraggert schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:23:
[...]
toch maar eens overwegen of ik sowieso niet een vlakkere beugel moet gaan fiksen. [/i]
De vlakke muurbeugel krijg je bij de G3, dat valt 'in' de achterkant van de TV, maar kan je ook de tv een aantal centimeter van de muur mee trekken om kabeltjes achter de tv aan te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Abomination op 13-11-2023 09:47 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:40
Skylevel schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:25:
Ik heb sinds kort de LG G3 65". Ik twijfelde heel erg tussen 55" en 65", en een topic op Tweakers heeft me over de streep getrokken om toch voor de 65" te gaan.

Maar, met name on demand content van NLziet is echt niet om aan te zien. Live TV heeft een hogere bitrate en is acceptabel, maar terugkijken is echt geen plezier op deze TV.

Onze oude TV (48" HD) was het beeld voor mijn gevoel scherper omdat het beeldoppervlakte natuurlijk een stuk kleiner is.

Denken jullie dat het wisselen van 65" naar 55" nog veel zal uitmaken? We kijken redelijk veel lineaire TV on demand, dus dat maakt het wel een ding. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat al het gedoe van omruilen niet de moeite waard is. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Op papier klinken de stappen in tv formaten/ inches altijd relatief klein, echter betekent van 48'' naar 65'' een toenamen van 83% in beeldoppervlakte. Geen wonder dus dat de slechte bitrate/ codec veel makkelijker opvalt.

Imo is het erg onlogisch om een stap terug te zetten, enkel omdat je veel lineaire tv kijkt. Ik neem aan dat je met een bepaalde user case voor de LG G3 c.q. high end OLED hebt gekozen (even los van het esthetische)?

Je kunt beter opzoek naar een andere provider met een betere beeldkwaliteit, wanneer de ergernis groot is. 65'' is nl bij films en series wel meer immersief vergeleken met 55'' bij de genoemde kijkafstand, of omruilen voor een 55'' wanneer er voornamelijk lineaire tv wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Abomination schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:40:
[...]

Ik ben al jaren Sony's en android tv gewend en ook goed getwijfeld tussen de LGG3 en de 65A95K. Uiteindelijk vorige week de 65G3 besteld voor net onder de 2K. Het prijsverschil met de Sony was toch net iets te groot en de prijs net te hoog voor wat ik ervoor zou willen uitgeven.

WebOS23 is even wennen maar het beeld ziet er goed uit in een lichte kamer. Ik heb de G3 zelf ook op een bestaande muurbeugel geïnstalleerd, omdat ik een lichtstrip achter de TV heb hangen. Nu dus 6cm van de muur, plat tegen de muur kan altijd nog.

[...]

Top! Ziet er geweldig uit

[...]

De vlakke muurbeugel krijg je bij de G3, dat valt 'in' de achterkant van de TV, maar kan je ook de tv een aantal centimeter van de muur mee trekken om kabeltjes achter de tv aan te sluiten.
Ook exact mijn bedenkingen hoor....de A95K hoop ik via Smits o.i.d. voor een redelijke meerprijs te kunnen pakken...zo niet dan wordt het de G3 met de huidige cashback....dat is natuurlijk een topdeal wat betreft bang for the buck....zeker met de 1400 euro die ik 8 jaar terug voor mijn FHD sony betaalde.

Ik heb sinds een tijdje een Apple TV 4k en zelfs met FHD leverde dat een beter beeld op ten opzichte van de onboard apps.

thanks voor de muurbeugel-tip, het scheelt al als die hele TV niet van de beugel af moet als je met kabels wilt frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Freshouttheoven schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:49:
[...]

Op papier klinken de stappen in tv formaten/ inches altijd relatief klein, echter betekent van 48'' naar 65'' een toenamen van 83% in beeldoppervlakte. Geen wonder dus dat de slechte bitrate/ codec veel makkelijker opvalt.

Imo is het erg onlogisch om een stap terug te zetten, enkel omdat je veel lineaire tv kijkt. Ik neem aan dat je met een bepaalde user case voor de LG G3 c.q. high end OLED hebt gekozen (even los van het esthetische)?

Je kunt beter opzoek naar een andere provider met een betere beeldkwaliteit, wanneer de ergernis groot is. 65'' is nl bij films en series wel meer immersief vergeleken met 55'' bij de genoemde kijkafstand, of omruilen voor een 55'' wanneer er voornamelijk lineaire tv wordt gekeken.
+1 @Skylevel

ik heb met mijn toekomstige high end TV ook meegenomen dat ik maandelijks meer kwijt zal zijn aan het upgraden van mijn streaming diensten.

Allicht is het nog even een idee om even in je instellingen te duiken om SDR beter te kijken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Fraggert schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:56:
[...]

+1 @Skylevel

ik heb met mijn toekomstige high end TV ook meegenomen dat ik maandelijks meer kwijt zal zijn aan het upgraden van mijn streaming diensten.

Allicht is het nog even een idee om even in je instellingen te duiken om SDR beter te kijken te maken.
Dit is een goede tip die ik vergeten was om te noemen.

Vaak maken de beeld'verbeteraars' de beeldkwaliteit slechter, in deze walk through wordt het stap voor stap goed uitgelegd incl. de meeste accurate weergave/ instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46
hardware-lover schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:15:
[...]

Correct. Indien ouder model dan 2019, geen DV support.
@Appelmoesje

Hardware-lover juiste vraag gesteld :P
Dus niet gekeken naar shield topic die ik gedeeld had?
In topicstart staat een tabel. Voor 2019 geen dolby vision.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination

Abomination

Freshouttheoven schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:07:
[...]

Dit is een goede tip die ik vergeten was om te noemen.

Vaak maken de beeld'verbeteraars' de beeldkwaliteit slechter, in deze walk through wordt het stap voor stap goed uitgelegd incl. de meeste accurate weergave/ instellingen.
Dit filmpje had ik ook gebruikt voor de instellingen voor mijn G3. Helaas kan er voor de apps geïnstalleerd op de tv (netflix/nlziet) niet alle beeldinstellingen worden ingesteld (b.v. Peak brightness, Gamma, whitebalance instellingen). Deze instellingen zijn bij mij gray-out voor die 'input'. Kiest de tv hier zelf de beste instellingen voor of kan ik dit via een omweg toch instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Abomination schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:24:
[...]

Dit filmpje had ik ook gebruikt voor de instellingen voor mijn G3. Helaas kan er voor de apps geïnstalleerd op de tv (netflix/nlziet) niet alle beeldinstellingen worden ingesteld (b.v. Peak brightness, Gamma, whitebalance instellingen). Deze instellingen zijn bij mij gray-out voor die 'input'. Kiest de tv hier zelf de beste instellingen voor of kan ik dit via een omweg toch instellen??
Alleen bij Dolby Vision content schakelt de TV automatisch over en worden bepaalde/ meeste settings gray-out, geldt ook voor PC als picture mode.

Je hebt dus ergens iets niet goed ingesteld.

Is het ook gray-out wanneer de app actief is en je op dat moment de beeldinstellingen wilt veranderen? Welke picture mode gebruik je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirx_NL
Effe gekeken, maar als ik de NL Ziet app open heb staan kan ik onder alle modi die ik gecheckt heb de zaken die je opgeeft aanpassen. Zelfs net de energy saver op auto.

Verder geen account dus geen idee hoe de content eruit ziet.

[ Voor 16% gewijzigd door Mirx_NL op 13-11-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abomination

Abomination

Freshouttheoven schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:48:
[...]
Je hebt dus ergens iets niet goed ingesteld.

Is het ook gray-out wanneer de app actief is en je op dat moment de beeldinstellingen wilt veranderen? Welke picture mode gebruik je?
Ik had de NLZiet app open gezet, stream aan en op pauze, daarna gaan kalibreren met picture mode ISF Expert Bright/Dark, zoals in het filmpje wordt aangegeven. Dus juist met de app actief limiteert het mijn opties.
Mirx_NL schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:55:
Effe gekeken, maar als ik de NL Ziet app open heb staan kan ik onder alle modi die ik gecheckt heb de zaken die je opgeeft aanpassen. Zelfs net de energy saver op auto.

Verder geen account dus geen idee hoe de content eruit ziet.
Dank voor het nakijken, dan doe ik wat verkeerd. Dan moet ik er weer even induiken, blijkbaar een instelling over het hoofd gezien.

[ Voor 33% gewijzigd door Abomination op 13-11-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:08

Gebruik je de app op de TV zelf?
Ik heb zelf de G2 65" en gebruik de NLZiet app wel eens via de Schield, maar daar heb ik weinig aan te merken op het beeld. Maar wellicht dat de Schield het goed upclaled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
cavanta schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:04:
[...]

Gebruik je de app op de TV zelf?
Ik heb zelf de G2 65" en gebruik de NLZiet app wel eens via de Schield, maar daar heb ik weinig aan te merken op het beeld. Maar wellicht dat de Schield het goed upclaled.
De upscaling van de shield is uitmuntend idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 14:27
Abomination schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:56:
[...]

Ik had de NLZiet app open gezet, stream aan en op pauze, daarna gaan kalibreren met picture mode ISF Expert Bright/Dark, zoals in het filmpje wordt aangegeven. Dus juist met de app actief limiteert het mijn opties.

[...]

Dank voor het nakijken, dan doe ik wat verkeerd. Dan moet ik er weer even induiken, blijkbaar een instelling over het hoofd gezien.
Niet gaan instellen met de app op pauze is misschien een eerste stap, kan best zijn dat stilstaand beeld anders behandeld wordt. Instellen met steeds hetzelfde programma werkt in de meeste gevallen het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-05 19:24
Ik heb even een burn-in test gedaan op mijn C7... :') :N Paneel is eraan voor de moeite.
Vroeger kon je nog via een menu of shortkey het aantal branduren zien maar dat lijkt niet meer te werken?
Ben wel eens benieuwd na 5,5 jaar.

Nog een reden om in de BF periode een G3 65" te bestellen, hopelijk gaan ze hier in BE wel meegaan met sommige NL prijzen/kortingen.

Is me met de jaren duidelijk geworden dat helderheid van een paneel wel degelijk een andere ervaring kan bieden in een lichtrijke ruimte zoals die van mij.

[ Voor 24% gewijzigd door PrettigGestoord op 13-11-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:03
Super tevreden over onze G2 van vorig jaar.

Eergisteren heeft onze oudste (3,5 jaar) de afstandsbediening op de tegels laten vallen. Helaas is hij daar niet echt goed tegen gemaakt. Het scroll wieltje verzakte vervolgens na een aantal keren erop te klikken...

Wat een poppenspul, het apparaat is vervolgens helemaal niet goed open te krijgen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 10:08
Kuhr89 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:49:

Eergisteren heeft onze oudste (3,5 jaar) de afstandsbediening op de tegels laten vallen. Helaas is hij daar niet echt goed tegen gemaakt. Het scroll wieltje verzakte vervolgens na een aantal keren erop te klikken...

Wat een poppenspul, het apparaat is vervolgens helemaal niet goed open te krijgen.
Ik heb al een aantal keer gehoord dat LG kosteloos een nieuwe opstuurt bij een defect. Wellicht verstandig om ze even te contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rundfunk28
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:59
Heeft iemand ervaring met het ophangen van hue verlichting achter de televisie? Ik ben namelijk bang dat als ik de meegeleverde tv beugel gebruik (plat tegen de muur), de verlichting niet goed tot zijn recht komt. Iemand hier een antwoord op?

Ik heb overigens een lg g3 65inch besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb een betere 8 - 10k hdmi kabel aangesloten op mijn oled55g36la. De tv ondersteunt geen 8 of 10k, maar kan deze hdmi kabel negatieve invloed hebben op de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Rundfunk28 schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:27:
Heeft iemand ervaring met het ophangen van hue verlichting achter de televisie? Ik ben namelijk bang dat als ik de meegeleverde tv beugel gebruik (plat tegen de muur), de verlichting niet goed tot zijn recht komt. Iemand hier een antwoord op?

Ik heb overigens een lg g3 65inch besteld
Ja, past natuurlijk niet fatsoenlijk…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jaja84 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:25:
Ik heb een betere 8 - 10k hdmi kabel aangesloten op mijn oled55g36la. De tv ondersteunt geen 8 of 10k, maar kan deze hdmi kabel negatieve invloed hebben op de beeldkwaliteit?
Blijf je nou alleen dit soort vragen stellen? Hdmi is downward compatible, dus nee (als het een fatsoenlijke kabel is).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 13-11-2023 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
Jaja84 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:25:
10k hdmi kabel van Wish zeker 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelmoesje
mucuracat schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:07:
[...]

@Appelmoesje

Hardware-lover juiste vraag gesteld :P
Dus niet gekeken naar shield topic die ik gedeeld had?
In topicstart staat een tabel. Voor 2019 geen dolby vision.
Toch wel, maar te snel. Zie het nu ook staan bij HDR (en daar heb ik naar gekeken en zag niet dat daarachter nog DV stond bij de 2019 modellen).

Excuses, en alsnog bedankt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ux0rious
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-01 15:52
Na het inloggen LG account op de tv wil ik op Agree drukken. Krijg ik een system error L/AM.001/999/AM.001.0007 iemand enig idee 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
PrettigGestoord schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:57:
Vroeger kon je nog via een menu of shortkey het aantal branduren zien maar dat lijkt niet meer te werken?
Ben wel eens benieuwd na 5,5 jaar.
Zit in het service menu, gezien toen ze mijn panel vervangen hebben.

Kun je ook zelf in komen met een bepaalde toetsencombinatie, maar weet niet meer of je bij lg daar een oud type afstandsbediening voor nodig had.

Staat ook in hoe vaak de pixel refresh uitgevoerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirx_NL op 13-11-2023 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:00
Kuhr89 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:49:

Check mijn eerdere post als je de AB wilt openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
ux0rious schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:45:
Na het inloggen LG account op de tv wil ik op Agree drukken. Krijg ik een system error L/AM.001/999/AM.001.0007 iemand enig idee 🤷
Wellicht iets met je ToS dat je iets niet heb aangevinkt als zijnde agree ?
ergens hier te vinden: Settings -> Support

[ Voor 6% gewijzigd door Chris12 op 13-11-2023 21:01 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ux0rious
Chris12 schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:59:
[...]

Wellicht iets met je ToS dat je iets niet heb aangevinkt als zijnde agree ?
ergens hier te vinden: Settings -> Support
Alles aangevinkt bij de ToS. Werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
ux0rious schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:05:
[...]

Alles aangevinkt bij de ToS. Werkt niet
wellicht andere DNS server gebruiken (8.8.8.8) in advanced settings?
of probeer via een hotspot op je telefoon te verbinden (dan sluit je je eigen netwerk uit qua issues)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ux0rious
Chris12 schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:15:
[...]

wellicht andere DNS server gebruiken (8.8.8.8) in advanced settings?
of probeer via een hotspot op je telefoon te verbinden (dan sluit je je eigen netwerk uit qua issues)
Hij werkt, lekker omslachtig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:30
Wij hebben geen raam tegenover de tv. Links naast de tv een raam op het noorden en in een zijmuur een klein raam op het oosten waar altijd raamsverduistering voor zit. Nu lees ik vreselijk veel over de G3 en zijn helderheid maar hoe zit het met de C3? We hebben nu een 42" plasma op de plek waar we onze nieuwe tv willen hebben. Zou een C3 daar qua helderheid goed genoeg zijn of moeten we aan de G3? Beide ramen hebben verduisterende gordijnen en de zon komt niet bij de tv in de buurt.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

nodri2000 schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:54:
Wij hebben geen raam tegenover de tv. Links naast de tv een raam op het noorden en in een zijmuur een klein raam op het oosten waar altijd raamsverduistering voor zit. Nu lees ik vreselijk veel over de G3 en zijn helderheid maar hoe zit het met de C3? We hebben nu een 42" plasma op de plek waar we onze nieuwe tv willen hebben. Zou een C3 daar qua helderheid goed genoeg zijn of moeten we aan de G3? Beide ramen hebben verduisterende gordijnen en de zon komt niet bij de tv in de buurt.
Het gaat bij de G3 om piek helderheid in HDR. Heeft niets te maken met de plaatsing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
nodri2000 schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:54:
Hoe kom je nou aan "moeten aan de G3" :?

Maar om je een indruk te geven: ik heb een, weliswaar goed, verduisterde raampartij op het Zuiden. Ik heb een CX die daar half schuin naast staat. Ik heb in al die jaren nog nooit het idee gehad dat ik helderheid te kort kom. Op hoog zomerse dagen als ik overdag de tv aan heb kies is voor ISF bright room,en dat is gewoon prima. Dus een C3 met zijn Evo paneel zal in jouw situatie geen enkel probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Heeft helloTV een eigen bezorgdienst met betrekking tot 77" tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:41

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Frank1973 schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:09:
Heeft helloTV een eigen bezorgdienst met betrekking tot 77" tv?
Nee, PostNL heeft hem bij mij geleverd door hun. Het is wel een ‘groot’ pakket service tak van PostNL, niet je standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:36
Appelmoesje schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:04:
[...]

Toch wel, maar te snel. Zie het nu ook staan bij HDR (en daar heb ik naar gekeken en zag niet dat daarachter nog DV stond bij de 2019 modellen).

Excuses, en alsnog bedankt. ;-)
Bij de shield is het ook nodig om dolby vision los in te schakelen bij de beeld settings.
Als de optie daar niet staat rapporteert je tv geen dv of de shield ondersteund het niet.

Advies is om bronbestanden met DV en hdr10 fallback te nemen. De shield 2017 kan dat wel gewoon afspelen en doet dat dan in hdr10 wat de paarse waas voorkomt als je het op een non-dv device afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 08:56

Oei, ik zit in hetzelfde schuitje en had totaal niet nagedacht over mogelijke beeldkwaliteitsverschillen. Kan je toelichten waar je last van hebt? Wij kijken redelijk wat standaard tv, of Netflix / HBO Max / Disney+.

Ik heb nu een 55 inch LG oled b6 uit 2017 en wilde naar een 55” C3 of 65” C3 en ik maakte me vooralsnog alleen druk over hoe veel groter dat is en hoe dat er uitziet in de woonkamer. We zitten op 4,2 meter van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
uNoTopia schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:04:
[...]

Oei, ik zit in hetzelfde schuitje en had totaal niet nagedacht over mogelijke beeldkwaliteitsverschillen. Kan je toelichten waar je last van hebt? Wij kijken redelijk wat standaard tv, of Netflix / HBO Max / Disney+.

Ik heb nu een 55 inch LG oled b6 uit 2017 en wilde naar een 55” C3 of 65” C3 en ik maakte me vooralsnog alleen druk over hoe veel groter dat is en hoe dat er uitziet in de woonkamer. We zitten op 4,2 meter van de tv.
4,2 meter van de tv af kan je zelfs uit met 77" als je muur groot genoeg is. Maar één stap omhoog ben je in 1 of 2 dagen aan gewend.

Kijk je standaard TV met een smartcard of reciever? Kwaliteit Netflix, Youtube, HBO e.d. hangt natuurlijk volledig af van het abonnement. Hier een C2 met 4K Netflix, Prime en Disney abbo en het is echt een genot om naar te kijken. Wellicht heeft degene op wie je reageert niet de juiste instellingen ingesteld voor beeld.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 22:58
Ik ben op zoek naar een nieuwe 55" tv. Wij komen nu van een Samsung 46" ES8000 uit 2012. Zelf had ik gedacht aan een LG C3. Heb er veel mooie reviews over gelezen. Nu is er wel een aanbieding van een LG G2 voor ongeveer dezelfde prijs. Naar welke van deze twee gaat jullie voorkeur dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zijn er ervaringen voor optimale instellingen voor de LG C2?
Wil de kleuren zo echt mogelijk hebben en het beeld zo 'real' mogelijk hebben zonder dat er een of andere filter overheen zit.

Zullen dit de beste optimale instellingen zijn of zijn er betere?
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled/settings

Heb helaas geen mogelijkheid een om een
isf kalibratie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:24
Tomovich schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:57:
Ik ben op zoek naar een nieuwe 55" tv. Wij komen nu van een Samsung 46" ES8000 uit 2012. Zelf had ik gedacht aan een LG C3. Heb er veel mooie reviews over gelezen. Nu is er wel een aanbieding van een LG G2 voor ongeveer dezelfde prijs. Naar welke van deze twee gaat jullie voorkeur dan uit?
Dan lekker voor de c3 gaan als de prijs hetzelfde is,heb je langer ondersteuning. De G2 wil je voornamelijk voor het model,plat tegen de muur. Als dat iets voor je is dan is de G2 is een goede keuze. Maakt dat niet uit dan zou ik voor de C3 gaan..

[ Voor 14% gewijzigd door Wren op 15-11-2023 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:24

[ Voor 51% gewijzigd door Wren op 15-11-2023 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Tomovich schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:57:
https://www.rtings.com/tv...vs-lg-c3-oled/31238/37848

Vergelijk zelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 08:56
MrBas schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:47:
[...]

4,2 meter van de tv af kan je zelfs uit met 77" als je muur groot genoeg is. Maar één stap omhoog ben je in 1 of 2 dagen aan gewend.

Kijk je standaard TV met een smartcard of reciever? Kwaliteit Netflix, Youtube, HBO e.d. hangt natuurlijk volledig af van het abonnement. Hier een C2 met 4K Netflix, Prime en Disney abbo en het is echt een genot om naar te kijken. Wellicht heeft degene op wie je reageert niet de juiste instellingen ingesteld voor beeld.
Goed om te horen, dank je.
We hebben momenteel KPN tv met een 4k-kastje, NetFlix geen idee, HBO Max (standaard).

Ik zal Smits en HelloTV eens vragen naar de 65" C3 prijzen. Bij vergelijkbare prijzen wordt het Smits, goede service en deden de vorige keer totaal niet moeilijk over het vervangen van een OLED paneel door inbranden na 4,5 jaar.
KapteinJonz schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:08:
Black Friday deal bij HelloTV op een 65 inch C3 is 1609,- dus 1459,- incl. cashback. Is dat een goede prijs om op toe te slaan of gaan andere aanbieders doorgaans lager dan HelloTV op Black Friday?
Ik krijg bij HelloTV een heel andere prijs in de mail:
"Dit model kost normaal €1998,00 maar mag ik je nu eenmalig aanbieden voor €1799,00
Nu met €150 cashback waardoor je uiteindelijk op € 1649 komt"

:(

[ Voor 22% gewijzigd door uNoTopia op 15-11-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vandaag toch maar weer eens met Hello TV gaan babbelen. We hebben een Sony (43') uit 2014 welke nu naar boven gaat voor de ''game'' kamer.

Ik wil dan toch maar voor de LG OLED48C35LA gaan. Deze is met een beetje geluk te kopen voor 1035 euro.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 00:00
- Nog mensen die van C9/E9 naar G3 (willen) gaan of gegaan zijn? Werkelijk een verschil te merken?

Heb zelf een E9 65’’, maar droom stiekem van van 77’’ G3 :)

- Zijn die inkoopprijzen van bvb HelloTV de moeite of verkopen jullie allen zelf via MP je vorige TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
Cappuccino schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:05:
- Nog mensen die van C9/E9 naar G3 (willen) gaan of gegaan zijn? Werkelijk een verschil te merken?

- Zijn die inkoopprijzen van bvb HelloTV de moeite of verkopen jullie allen zelf via MP je vorige TV?
MP natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:22

Ben zelf van een 65C9 naar een 77C3 overgestapt en vond het zeker de moeite waard. Helderheid een stuk hoger, en vind het beeld sowieso in z'n geheel mooier. Ondanks dat de C9 zeker geen slechte tv was. Dus dat geldt ook zeker voor de G3, die een nog hogere helderheid heeft. Moest de eerste dagen zelfs met de C3 al wennen aan het felle beeld, maar dat went snel. Voor mij was de C3 meer dan helder genoeg. En zeker toen ik hem in mei kocht, was het prijsverschil tussen een 77C3 en 77G3 dermate groot, dat ik lekker voor de C3 gegaan ben. Hangt met een Vogels Thin (had ik nog van de C9) alsnog vrij vlak tegen de muur. Niet zo vlak als een G3, maar in mijn situatie zie je dat sowieso al niet / nauwelijks. Ik zit er altijd recht voor, dan valt het ook helemaal niet op.

Bij gelijke prijzen of een klein verschil zou ik altijd voor Smits Arnhem kiezen i.p.v. HelloTV, maar dat terzijde, wegens goede service, goed transport en gelijk een goede prijs i.p.v. dat je afhankelijk bent van de dag, uur of medewerker die je een aanbod doet. Maar goed, dat ben ik.

Inruilprijzen zijn meestal niet zo heel interessant. Ik had het geluk dat een kennis mij een heel net bedrag bood voor mijn C9, dus die hangt nu bij hem aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 16:46

Je moet het niet doen voor het verschil in lichtsterkte. Wat je niet weet, mis je ook niet :P
Maar upgrade van 65 naar 77 is wel mooi en is de hogere helderheid mooi meegenomen. 8)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-06 22:22
Momenteel in het bezit van een gewone LG 55", maar aan het uitkijken voor in ons nieuwe huis voor een 65" G3 of de 77" G3. De verhuis is wel pas voorzien voor eind maart, geen idee of het nu al de moeite loont om uit te kijken naar een BF deal, of te wachten tot dan hopend dat er een prijsdaling heeft plaatsgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Desperation schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:46:
Momenteel in het bezit van een gewone LG 55", maar aan het uitkijken voor in ons nieuwe huis voor een 65" G3 of de 77" G3. De verhuis is wel pas voorzien voor eind maart, geen idee of het nu al de moeite loont om uit te kijken naar een BF deal, of te wachten tot dan hopend dat er een prijsdaling heeft plaatsgevonden?
Niemand heeft een glazen bol natuurlijk, maar rond die tijd is waarschijnlijk de G4 al aangekondigd, best kans dat de G3 dan in prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14

Ik heb een E9 65 inch, maar blijf hierbij. Anders kun je wel aan de gang blijven met de nieuwere models.
Ben nu toch wel heel tevreden met de E9, ook met het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
Snake_Eye schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:03:
[...]

Ik heb een E9 65 inch, maar blijf hierbij. Anders kun je wel aan de gang blijven met de nieuwere models.
Ben nu toch wel heel tevreden met de E9, ook met het geluid.
Begrijpelijk! Had eerst het plan ook helemaal niet om al over te stappen, maar een kennis bood mij zo'n mooi bedrag voor mijn C9 dat ik toen eens ben gaan kijken en zo'n mooie aanbieding kreeg van Smits dat ik op beide voorstellen ben ingegaan.
Ben nu ook wel blij met een maatje groter (77") :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
  • Laatst online: 15:30
DutchOwnage schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:00:
[...]
Dus een C3 met zijn Evo paneel zal in jouw situatie geen enkel probleem geven.
Het is de 65" C3 geworden. Morgen wordt die gebracht!!

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
nodri2000 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:12:
[...]

Het is de 65" C3 geworden. Morgen wordt die gebracht!!
Netjes hoor. Heel veel plezier met de C3 d:)b

Ik kijk even wat LG gaat doen met zijn 2024 line-up. Dat komen we in januari te weten tijdens CES. Ik ben nog hartstikke tevreden met m'n 65 CX. Ik hoop dat de C lijn meer richting G gaat schuiven (MLA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
DutchOwnage schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:49:
[...]

Netjes hoor. Heel veel plezier met de C3 d:)b

Ik kijk even wat LG gaat doen met zijn 2024 line-up. Dat komen we in januari te weten tijdens CES. Ik ben nog hartstikke tevreden met m'n 65 CX. Ik hoop dat de C lijn meer richting G gaat schuiven (MLA).
Denk dat je dat wel kunt verwachten ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

DutchOwnage schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:49:
[...]
Ik hoop dat de C lijn meer richting G gaat schuiven (MLA).
En als MLA dan ook in de 83G4 komt... Mogelijk upgraden 🤔

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
FeaR schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:29:
[...]

En als MLA dan ook in de 83G4 komt... Mogelijk upgraden 🤔
Voor mij zou het dan de 77C4 worden. Dat formaat is ook echt wel de max voor mijn appartement zonder dat het mega dominant aanwezig is :9

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 15-11-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DutchOwnage schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:58:
[...]

Voor mij zou het dan de 77C4 worden. Dat formaat is ook echt wel de max voor mijn appartement zonder dat het mega dominant aanwezig is :9
Ik zit hier op 65 nu en vind de stap naar 77 wel fors ook in mijn huiskamer.

Had graag gezien dat LG er een 73 tussen had zitten.
Voorlopig even de 65G3 in de smiezen houden voor mij.

Wanneer zet LG meestal zijn nieuwe modellen richting pers? Is dat Q12024 of veel later in het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
NicoHF schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:07:
Zijn er ervaringen voor optimale instellingen voor de LG C2?
Wil de kleuren zo echt mogelijk hebben en het beeld zo 'real' mogelijk hebben zonder dat er een of andere filter overheen zit.

Zullen dit de beste optimale instellingen zijn of zijn er betere?
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled/settings

Heb helaas geen mogelijkheid een om een
isf kalibratie te doen.
Heb alle AI instellingen uitgedaan.

Via Google TV heb ik vaak Dolby Vision, welke instellingen zou ik daar dan het beste voor gebruiken?
Ik las in dit forum de optie isf expert modus maar die kan ik niet selecteren en heb dan nu voor de filmmaker mode gekozen.

Bij Ziggo kan ik wel isf expert kiezen, maar het beeld ziet er dan wat gelig uit vooral de gezichten.

Welke instellingen adviseren jullie voor de C2?

Ik gebruik alleen Google tv en Ziggo next mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:50
Wanneer zet LG meestal zijn nieuwe modellen richting pers? Is dat Q12024 of veel later in het jaar?
Op 9 januari, CES Las Vegas, dan weet je wel welke kant het voor 2024 op gaat.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Erniebert schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:53:
[...]

Op 9 januari, CES Las Vegas, dan weet je wel welke kant het voor 2024 op gaat.
Thanks. Dat is al snel zeg.

• kromme
  • Laatst online: 21:02

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

uNoTopia schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:40:

Ik krijg bij HelloTV een heel andere prijs in de mail:
"Dit model kost normaal €1998,00 maar mag ik je nu eenmalig aanbieden voor €1799,00
Nu met €150 cashback waardoor je uiteindelijk op € 1649 komt"

:(
Zou het niet helpen om via de chat nog proberen af te dingen. Schrijf je, een maat van me heeft deze recent bij jullie aangeschaft voor 1609 Euro, dus 1799 euro is toch echt te hoog voor deze 65 Inch tv.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:39
kromme schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:02:
[...]

Zou het niet helpen om via de chat nog proberen af te dingen. Schrijf je, een maat van me heeft deze recent bij jullie aangeschaft voor 1609 Euro, dus 1799 euro is toch echt te hoog voor deze 65 Inch tv.
Even een kleine sneer van mijn kant naar HelloTV: het is echt zo afhankelijk van hoe de wind waait bij die "chat sales medewerkers".
Ik heb bijvoorbeeld interesse in een 77C3, welke volgens het aanbiedingen topic bij HelloTV al eens verkocht is geweest voor €2479.

Ik in de afgelopen dagen deze week 'n aantal keer met ze op en neer gechat om ook deze deal te krijgen en heb ze zelfs een ordernummer gegeven (gebruiker van hier gepm'd, waarvoor dank). Maar nope:
"de verkoper heeft destijds een foutje gemaakt, het had eigenlijk €2749 moeten zijn".

En dan geef ik ze vervolgens aan dat Smits Arnhem hem überhaupt al voor €2693 aanbiedt op hun website (en dat hij daar ook voor €2499 te krijgen is) --> "nope, ga daar maar heen dan".

Zo geschiedde en heb ik gisteren bij Smits Arnhem de 77C3 besteld! Weliswaar in dit geval voor €2550 i.p.v. de €2499 (verkoper gaf aan dat de BF modellen de deur uit waren, ach ja).
In ieder geval mijn inziens nog steeds een mooie deal, hier gaat de €200 cashback nog vanaf.

Hij komt zaterdagmiddag binnen, dan is m'n vriendin uit huis en kan ik 'm mooi met m'n pa gaan ophangen.
Wordt wellicht zaterdagnacht op de bank slapen, want ze vindt 65" écht écht de max (we zitten er 4,5-5m vanaf..). Maargoed dan lig ik i.i.g. wel bij goed gezelschap op de bank. :+ :*)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:10

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@AntraXxX gewoon tegen mevrouw zeggen dat het toch echt 65 inch is. Kan me niet voorstellen dat ze het gaat nameten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Pagina: 1 ... 513 ... 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.