Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
tlam schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:57:
Goedemiddag, wat zijn de meningen/ervaringen?
Ik ga mijn LG 55C8 oled van enkele jaren geleden upgraden naar een 77 inch oled. Ik twijfel tussen de C en de G. Ik gebruik mijn good old Pioneer thx versterker voor de audio (optisch). Is beeldkwaliteit van de G dermate beter dan de C, dat de meerprijs gerechtvaardigd wordt, ook dus wanneer ik geen gebruik maak van de betere (en dan ook kostbaardere) speakers van de G?
Ga hem dan overigens niet ophangen, gewoon met de helaas extra kostende voet.
Ik wilde héél graag de G3 kopen, maar toch maar voor de C3 gegaan omdat er anders weer EUR 150 bij kwam voor de voet. Dan werd het verschil EUR 500 en dat vond ik het weer niet waard 55inch model).

Helaas maar als ik de G3 en C3 naast elkaar zag bij de MediaMarkt was de G3 idd ietsjes mooier en ietsjes minder reflecties in mijn eigen beleving ... maar voor ietsjes ga ik geen EUR 500 extra neerleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Goedemiddag, wat zijn de meningen/ervaringen?
Ik ga mijn LG 55C8 oled van enkele jaren geleden upgraden naar een 77 inch oled. Ik twijfel tussen de C en de G. Ik gebruik mijn good old Pioneer thx versterker voor de audio (optisch). Is beeldkwaliteit van de G dermate beter dan de C, dat de meerprijs gerechtvaardigd wordt, ook dus wanneer ik geen gebruik maak van de betere (en dan ook kostbaardere) speakers van de G?
Ga hem dan overigens niet ophangen, gewoon met de helaas extra kostende voet.
Ik ben van een C7 naar C3 gegaan en ben érg onder de indruk van het verschil. De C3 is significant helderder dan de C7. In HDR en Dolby Vision is het beeld echt een stuk beter. De G3 kan een nog veel hogere helderheid halen. Vooral in piekhelderheid in HDR. Ik heb een G3 nog nooit gezien, maar met HDR moet dat helemaal een impactvol beeld geven. De G3 heb ik nooit overwogen, omdat ik niet meer geld voor een tv uit wil geven dan wat de C meestal kost. Ook een reden dat ik nooit een Sony of Panasonic OLED zal kopen. Ergens trek ik de grens wat ik kwijt wil.

Ik denk dat je de keuze maar op 1 manier goed kan maken en dat is beide tv's te gaan bekijken in een winkel. En dan niet de mediamarkt, maar een winkel waar je rustig de tv's kan ervaren in een donkere omgeving.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 07-11-2023 13:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:12
Is beeldkwaliteit van de G dermate beter dan de C, dat de meerprijs gerechtvaardigd wordt, ook dus wanneer ik geen gebruik maak van de betere (en dan ook kostbaardere) speakers van de G?
Dat natuurlijk een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden.
Sommige zijn "al" tevreden met hun A serie TV terwijl andere de C serie al als minderwaardig beschouwen en graag honderden euros meer betalen voor die paar procent extra performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:24
Telin schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:26:
[...]

Dat natuurlijk een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden.
Sommige zijn "al" tevreden met hun A serie TV terwijl andere de C serie al als minderwaardig beschouwen en graag honderden euros meer betalen voor die paar procent extra performance.
Ik ga ook de G3 77 halen, maar doe dat niet omdat de performance beter is, maar omdat deze mooier aan de muur hangt. Voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar ik heb een muur van 12 meter, waar de tv aan het eind hangt. Heb nu de CX en daar kijk je van opzij heel raar tegenaan (dunne bovenkant, dikke onderkant). Oog wil ook wat, en niet alleen vwb het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-08 12:01
LG C3 net geleverd. Er zit een postNL sticker op dat het pakket geopend/beschadigd is en de Shockwatch/Tiltwatch XTR sticker geeft rood aan, betekenend 'tipping has occurred'.

Mocht het toestel op het oog schadevrij lijken: is er een mogelijkheid dat dit op wat langere termijn problemen gaat opleveren? Ik vind het iig geen best begin zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:52

Rzaan

Altijd zoekende

Chris12 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:23:
[...]

Bij HelloTV hebben ze de G3 nu voor 1825 incl cashback!

De prijs is een stuk lager dan de laagste van eur 2199 (hofma) in de pricewatch op moment van schrijven. Ik heb hem in ieder geval gisteren gekocht, en hij wordt vandaag geleverd! Mocht de prijs met BF nog verrder zakken dan krijg ik het verschil retour!
Dat is een hele mooie prijs!
Ben jammer genoeg de komende dagen een beetje druk, en ga vanaf volgende week op vakantie.
Dus ik waag het erop dat bij terugkomst (half december) deze aanbieding nog steeds staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Bij Smits Arnhem mag je de 65 inch G3 meenemen voor 1979,- momenteel. (excl. cashback)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
KapteinJonz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:41:
LG C3 net geleverd. Er zit een postNL sticker op dat het pakket geopend/beschadigd is en de Shockwatch/Tiltwatch XTR sticker geeft rood aan, betekenend 'tipping has occurred'.

Mocht het toestel op het oog schadevrij lijken: is er een mogelijkheid dat dit op wat langere termijn problemen gaat opleveren? Ik vind het iig geen best begin zo :/
Voordat je hem open maakt zou ik eerst de winkel bellen. Mocht er dan iets aan de hand zijn kunnen ze aangeven wat je moet doen. Anders ben jij later zelf de pineut als je pech hebt. Die stickers zitten er niet voor niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Chris12 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:23:
[...]

Bij HelloTV hebben ze de G3 nu voor 1825 incl cashback!

De prijs is een stuk lager dan de laagste van eur 2199 (hofma) in de pricewatch op moment van schrijven. Ik heb hem in ieder geval gisteren gekocht, en hij wordt vandaag geleverd! Mocht de prijs met BF nog verrder zakken dan krijg ik het verschil retour!
Hoe kom jij aan die prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9MQOkdvjmAbsBVa-7b371br4c4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bi87CihZhpy3smKrqlkjdplK.png?f=fotoalbum_large

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
cavanta schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:42:
[...]

Voordat je hem open maakt zou ik eerst de winkel bellen. Mocht er dan iets aan de hand zijn kunnen ze aangeven wat je moet doen. Anders ben jij later zelf de pineut als je pech hebt. Die stickers zitten er niet voor niets op.
Helemaal mee eens, dus dat heb ik ook gedaan. Kan 'm zo pas aansluiten, maar het staat al genoteerd dat er transportschade was. Fingers crossed. Geen zin in omruilgedoe :)
Staat in de OLED korting thread

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
SvenVis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:37:
[...]

Ik ga ook de G3 77 halen, maar doe dat niet omdat de performance beter is, maar omdat deze mooier aan de muur hangt. Voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar ik heb een muur van 12 meter, waar de tv aan het eind hangt. Heb nu de CX en daar kijk je van opzij heel raar tegenaan (dunne bovenkant, dikke onderkant). Oog wil ook wat, en niet alleen vwb het beeld.
Ik begrijp jouw punt volkomen en het is jouw goedrecht daar mee geld voor over te hebben.
Ik reageerde op de persoon die al aangaf de TV op een voet te plaatsen aan daarmee de USP van plat tegen de muur sowieso niet meer van toepassing is. Neem die USP weg en dan blijft en niet meer verschil over dan een ander paneel/performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin

Sowieso foto's maken en aantekenen bij de bezorger.
Ik zou dan met de winkel contact zoeken en vragen wat hun denken hieraan te gaan doen. En/of hoe coulant ze in de toekomst gaan zijn als er later toch problemen gaan voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 12:29
Weet iemand of Plex lekker draait op de LG G3 77"? Dit gebruik namelijk om te streamen vanaf mijn Synology NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlam
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-04 15:34
ColeJ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:33:
Weet iemand of Plex lekker draait op de LG G3 77"? Dit gebruik namelijk om te streamen vanaf mijn Synology NAS.
Op mijn C8 draait het iig prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
Je moet niet informeren naar een deal voor de G3 maar naar een deal voor de G2, dan krijg je een deal voor de G3:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77082086

Mijn G3 is vanmorgen al geleverd, helaas pas vrijdag tijd om het op te hangen en aan te sluiten :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Chris12 op 07-11-2023 16:44 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:46

bellen en laten ruilen / retouren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
joey82 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:48:
[...]

bellen en laten ruilen / retouren....
Heb 'm uitgepakt en aangesloten, alles lijkt perfect te werken. Toch maar even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:46
KapteinJonz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:10:
[...]

Heb 'm uitgepakt en aangesloten, alles lijkt perfect te werken. Toch maar even aankijken.
ik ben altijd jaloers op mensen die het toch gewoon aan kijken,

ik kan dat niet,

veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PostNL? :X

Verstuurd elke TV boer hun schermen met hun of zijn er nog leveranciers die gebruik maken van partijen die wat omzichtiger met andermans dure spullen spullen omspringen?

Toen ik mijn Sony kreeg en mijn defecte Panny daarop werdt ingeruild maakte ze gebruik van een koerier die alleen maar met TV’s rondreed.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
joey82 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:17:
[...]

ik ben altijd jaloers op mensen die het toch gewoon aan kijken,

ik kan dat niet,

veel plezier ermee :)
Haha. Als ik ergens binnenin de doosschade had gezien, ander verhaal natuurlijk :) Ik baby al mn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
LG G3 77 voor € 3195 bij Smits, of voor € 3145 bij HelloTV…

Was er al uit om hem bij HelloTV te kopen, maar na hun aanbod A-Z service (waar ik beetje anti op ben) en lezen reviews toch aan het twijfelen om mss maar € 50 meer te betalen bij Smits.

Vorige week hele goede ervaring met Wehkamp (verkopen geen tv’s meer). TV (65CX) gekocht in maart 2021, doet ineens niks meer. Keuze gekregen, repareren of dagwaarde a € 1100 retour gestort krijgen. Voor laatste gekozen, en blij met de service. Eerder nooit een kapotte tv gehad, maar nu dus wat huiverig geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SvenVis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:06:
LG G3 77 voor € 3195 bij Smits, of voor € 3145 bij HelloTV…

Was er al uit om hem bij HelloTV te kopen, maar na hun aanbod A-Z service (waar ik beetje anti op ben) en lezen reviews toch aan het twijfelen om mss maar € 50 meer te betalen bij Smits.

Vorige week hele goede ervaring met Wehkamp (verkopen geen tv’s meer). TV (65CX) gekocht in maart 2021, doet ineens niks meer. Keuze gekregen, repareren of dagwaarde a € 1100 retour gestort krijgen. Voor laatste gekozen, en blij met de service. Eerder nooit een kapotte tv gehad, maar nu dus wat huiverig geworden.
Tis maar wat je ‘goede ervaring’ noemt.
TV van die prijsklasse binnen 1,52,5 jaar kapot is gewoon non-conform, dan hoor je in principe aankoop bedrag terug te krijgen of gratis reparatie ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
YakuzA schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:19:
[...]

TV van die prijsklasse binnen 1,5 jaar kapot is gewoon non-conform, dan hoor je in principe aankoop bedrag terug te krijgen of gratis reparatie ;)
Geen 1,5 maar 2,5 jaar. Dat maakt wel een verschil. Daarnaast had ik de keus, reparatie of dagwaarde retour.

[ Voor 8% gewijzigd door SvenVis op 07-11-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SvenVis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:22:
[...]

Geen 1,5 maar 2,5 jaar. Dat maakt wel een verschil.
Ik telde idd verkeerd.
2,5 jaar maakt het idd wat stugger van de verkopende kant :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:59
Fraggert schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:24:
[...]

PostNL? :X

Verstuurd elke TV boer hun schermen met hun of zijn er nog leveranciers die gebruik maken van partijen die wat omzichtiger met andermans dure spullen spullen omspringen?

Toen ik mijn Sony kreeg en mijn defecte Panny daarop werdt ingeruild maakte ze gebruik van een koerier die alleen maar met TV’s rondreed.
Eerder dit jaar een 77C3 besteld bij Smits, deze werd gelukkig met een speciale vrachtvervoerder bezorgd. Kan misschien ook met het formaat te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Whiskey48 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:05:
[...]

Ik wilde héél graag de G3 kopen, maar toch maar voor de C3 gegaan omdat er anders weer EUR 150 bij kwam voor de voet. Dan werd het verschil EUR 500 en dat vond ik het weer niet waard 55inch model).

Helaas maar als ik de G3 en C3 naast elkaar zag bij de MediaMarkt was de G3 idd ietsjes mooier en ietsjes minder reflecties in mijn eigen beleving ... maar voor ietsjes ga ik geen EUR 500 extra neerleggen.
Ik heb hem binnen en moet zeggen dat het ook in helderheid een enorme upgrade is qua beeld en helderheid tov m'n LG UM9000 en Samsung 50Q64 QLED tv's uit 2020. (de LG UM9000 toen gekocht ivm z'n toen betere reflectiehandling).

Ik was bang dat het beeld flets zou zijn ivm de lichtinval (kamer op het zuiden), maar hij doet het véél beter dan m'n LG UM9000 met IPS scherm en anti-reflectie laag.
https://www.rtings.com/tv...87?usage=1&threshold=0.01
https://www.rtings.com/tv...17?usage=1&threshold=0.01

De helderheid van de LG C3 heb ik op 90% gezet, dit is al een stuk feller dan m'n boven-midrange QLED tv's van toen en ruim voldoende voor m'n lichte zitkamer.

[ Voor 10% gewijzigd door Whiskey48 op 08-11-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Powder Toastman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:18:
[...]

Eerder dit jaar een 77C3 besteld bij Smits, deze werd gelukkig met een speciale vrachtvervoerder bezorgd. Kan misschien ook met het formaat te maken hebben.
Thanks, ja en gewicht misschien? Ik ga het in geval even navragen wanneer ik voor een prijs ga informeren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KapteinJonz
Ik ga m'n door PostNL omgekieperde LG C3 toch maar laten omruilen. Geen zin om als consumentje het risico te dragen voor eventuele langere-termijnsschade. Benieuwd hoe moeilijk HelloTV gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
KapteinJonz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:51:
Ik ga m'n door PostNL omgekieperde LG C3 toch maar laten omruilen. Geen zin om als consumentje het risico te dragen voor eventuele langere-termijnsschade. Benieuwd hoe moeilijk HelloTV gaat doen.
Gelijk heb je als je het gezien hebt.
Wat er gebeurt wanneer je het niet ziet!!! :|

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

KapteinJonz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:51:
Gevalletje WKOA…..niks moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ux0rious
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-01 15:52
LG OLED65C35LA (2023)

Gister mail gekregen 1699,- en vanochtend chat 1699,-

Zojuist gekocht via nieuwe chat voor 1609,- gaat nog eens 150, cashback af. 1459,- totaal mooi prijsje zo. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
Fraggert schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:21:
[...]

Of course. Maar wil wel weer een nieuwe voor dezelfde prijs :) Maar aan het bericht hierboven te zien, kan dat nog steeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[opgeruimd]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2023 18:02 . Reden: Daar komt toch geen antwoord meer op ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
Fraggert schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:21:
[...]

Update: ze doen tóch moeilijk :D Komt wel goed hoor. Maar tip voor de nieuwe OLED-ontvangers: bij beschadigd pakket direct weigeren en niet tekenen voor ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Op de oled65g36la zitten 4hdmi ingangen (2x normaal en 2x (e)arc). Ik heb mijn soundbar aangesloten op de earc en ps5 en ziggo in normale 2.1 hdmi.
Is dit ook wat jullie adviseren of is het handig gebruik te maken van de andere hdmi arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jaja84 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:12:
Op de oled65g36la zitten 4hdmi ingangen (2x normaal en 2x (e)arc). Ik heb mijn soundbar aangesloten op de earc en ps5 en ziggo in normale 2.1 hdmi.
Is dit ook wat jullie adviseren of is het handig gebruik te maken van de andere hdmi arc?
Alleen HDMI ingang 2 is een (E)arc poort, waarom denk je dat HDMI 1 er ook eentje is?

En waarom wil je een console of tvbox aansluiten op een Earc poort?

Je hebt het nu gewoon correct aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
KapteinJonz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:56:
[...]

Update: ze doen tóch moeilijk :D Komt wel goed hoor. Maar tip voor de nieuwe OLED-ontvangers: bij beschadigd pakket direct weigeren en niet tekenen voor ontvangst.
Altijd goed om te weten, keuze genoeg in winkels en belangrijk om mee te wegen bij de aankoop hoe de aftersales is bij een winkel :-)
Dus dit neem ik even mee bij mijn beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Zojuist bij hello tv voor de 65g3 wezen kijken, prachtige tv. Alleen de powerkabel zit vast.. en ik heb een pijpje van 40mm in de muur. Dat wordt hem niet

Nu komen ze met alternatief van ssung de s95c met de connect box. Alleen die geven ze niet weg voor de scherpe prijs van 1999 zoals de g3.

Dilemma zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
Nickrsd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:24:
Zojuist bij hello tv voor de 65g3 wezen kijken, prachtige tv. Alleen de powerkabel zit vast.. en ik heb een pijpje van 40mm in de muur. Dat wordt hem niet

Nu komen ze met alternatief van ssung de s95c met de connect box. Alleen die geven ze niet weg voor de scherpe prijs van 1999 zoals de g3.

Dilemma zeg
Ik verwijs even naar mijn eerdere post, over het aanbod van HelloTV:

Leuk om te lezen, dat je interesse hebt in de Samsung OLED 65S95C (2023)

Je hebt geluk, want van dit model krijgen wij op maandag 13 november een beperkte actievoorraad.

Dan krijgt deze tv een superscherpe prijs van €2099,00

Tijdelijk ontvang je bovenop deze Black Friday actieprijs ook nog eens 250,- cashback! waardoor je uiteindelijk op €1849 komt

De cashback geldt vanaf maandag 13 nov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39

Dilemma zeg
Je kunt de plastic randjes van de stekker wegknippen/snijden, dan zou het erdoorheen moeten passen. Als dat niet lekker genoeg daarna in het stopcontact zit, dan gewoon de stekkerkop eraf knippen en een nieuwe erop zetten.

De S95C kabel gaat idd wel los, maar beide uiteinde gaan niet door een 40mm buis, wanneer je ook een bocht hebt. De kabel is vrij stug bij de kop, want dit mag niet buigen. Daardoor gaat het heel moeilijk door een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

KapteinJonz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:26:
[...]

Ik verwijs even naar mijn eerdere post, over het aanbod van HelloTV:

Leuk om te lezen, dat je interesse hebt in de Samsung OLED 65S95C (2023)

Je hebt geluk, want van dit model krijgen wij op maandag 13 november een beperkte actievoorraad.

Dan krijgt deze tv een superscherpe prijs van €2099,00

Tijdelijk ontvang je bovenop deze Black Friday actieprijs ook nog eens 250,- cashback! waardoor je uiteindelijk op €1849 komt

De cashback geldt vanaf maandag 13 nov.
Pff ik kreeg de tv voor 2350 mee, en daar moet nog een wallmount bij om hem plat tegen de muur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
echthard schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:29:
[...]

Je kunt de plastic randjes van de stekker wegknippen/snijden, dan zou het erdoorheen moeten passen. Als dat niet lekker genoeg daarna in het stopcontact zit, dan gewoon de stekkerkop eraf knippen en een nieuwe erop zetten.

De S95C kabel gaat idd wel los, maar beide uiteinde gaan niet door een 40mm buis, wanneer je ook een bocht hebt. De kabel is vrij stug bij de kop, want dit mag niet buigen. Daardoor gaat het heel moeilijk door een bocht.
En anders gewoon afknippen en een andere op zetten. Ik heb van HelloTV op papier staan dat dat niks doet met de garantie.
Maar ik kon in een 40mm pijp de kabel gewoon kwijt door de randen eraf te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Ik heb nu een LG OLED55B6 uit 2017, waarbij het OLED paneel in 2022 is vervangen.
Is het de moeite om te upgraden naar de 55 C3? Die kost nu 1189 bij HelloTV. Begrijp ik goed dat die volgende week nog iets goedkoper kan worden, ivm hogere cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
cavanta schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:57:
[...]

En anders gewoon afknippen en een andere op zetten. Ik heb van HelloTV op papier staan dat dat niks doet met de garantie.
Maar ik kon in een 40mm pijp de kabel gewoon kwijt door de randen eraf te knippen.
Haha dat verschilt dan dus met wat HelloTV mij zojuist meldt:

“Ik hou je niet tegen, maar inderdaad, LG zegt dat dan de garantie vervalt.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

uNoTopia schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:58:
Ik heb nu een LG OLED55B6 uit 2017, waarbij het OLED paneel in 2022 is vervangen.
Is het de moeite om te upgraden naar de 55 C3? Die kost nu 1189 bij HelloTV. Begrijp ik goed dat die volgende week nog iets goedkoper kan worden, ivm hogere cashback?
Hoe bedoel je dit?

Er is nu CB, gaan die bedragen hoger worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Fraggert schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:00:
[...]

Hoe bedoel je dit?

Er is nu CB, gaan die bedragen hoger worden?
Ik heb niet goed gelezen, KapiteinJonz had het over een 250eu cashback actie vanaf 13 november maar dat is zowel een ander formaat (65 inch) als ander merk (Sony).

Alsnog ben ik zeer benieuwd naar eventuele ervaringen van andere mensen die zijn overgestapt van een paar generaties oude oled naar een C3. Voelt dat als een incrementele verbetering of is dat echt heel goed merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Weten jullie waar een goed overzicht staat om oled65g36la te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazAlt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02-2024
Jaja84 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:27:
Ik ga het via deze weg proberen https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g3-oled/settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:19
Jaja84 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:27:
Kalibratiewaardes overnemen heeft geen zin, elke paneel is anders.

Je kunt wel de instellingen aanpassen om zo dicht mogelijk bij een accurate weergave te geraken. Hier worden de meeste zaken besproken en uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
uNoTopia schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:12:
[...]

Alsnog ben ik zeer benieuwd naar eventuele ervaringen van andere mensen die zijn overgestapt van een paar generaties oude oled naar een C3. Voelt dat als een incrementele verbetering of is dat echt heel goed merkbaar?
Hulleman deelde gisteren zijn ervaring en is onder de indruk van de C3 vergeleken met de C7. Naast de helderheid ga je er qua accuraatheid (sinds de C2) ook flink op voorruit, denk o.a. aan schaduwdetails in HDR.

[ Voor 10% gewijzigd door Freshouttheoven op 08-11-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Is er toevallig iemand die een soundbar heeft gemonteerd aan de G3? Bijvoorbeeld met een Vogel SOUND 3550 soundbar beugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Je kunt toch dan met een stuk kabel een soort verlengsnoer maken?

Zodat je achter het scherm uitkomt met een “vrouwtjes”stekker waar je de stekker van de TV in doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:27:
[...]
Zodat je achter het scherm uitkomt met een “vrouwtjes”stekker waar je de stekker van de TV in doet.
Dat is bij de G3 een lastige… nul ruimte tussen de tv en de muur behalve die “inkepingen” van <1cm voor de kabels.

De stekker eraf knippen en opnieuw verbinden is een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

maar dan vervalt de garantie zeggen ze bij hellotv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Kan iemand mij wat advies geven hoe hoog ik de 65inch G3 aan de muur moet hangen?

Ik heb onder de TV een meubel staan van 60cm hoog, en daarop ligt nog de centerspeaker van 15cm hoog.

Om het optische/zwefende effect van de G3 te hebben, welke afstand boven de centerspeaker moet ik dan aanhouden?

20cm? Dan komt de onderkant van de G3 op 95cm hoog te zitten.
Wat circa 15cm hoger is dan mijn huidige TV met voet eronder.

Ik kom echter verschillende uitgangspunten via Google tegen wat de ideale ophanghoogte zal zijn.
Scenario1: Op ooghoogte rechtzittend op bank (in mijn situatie circa 106cm), en dan het midden van de tv aanhouden.
Scenario2: Op ooghoogte rechtzittend op de bank en dan het bovenste 1/3 gedeelte van de tv aanhouden.

Wat dus volgens mij in zou houden dat in het eerste scenario de tv dus op 65cm hoog zou komen te hangen.
En in het tweede scenario op 50cm hoog...?

Beide scenario's gaan niet op ivm dat de hoogte in mijn geval al minimaal 65cm is, en dat dan het effect van de G3 teniet wordt gedaan in mijn beleving.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Chris12 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:32:
Kan iemand mij wat advies geven hoe hoog ik de 65inch G3 aan de muur moet hangen?

Ik heb onder de TV een meubel staan van 60cm hoog, en daarop ligt nog de centerspeaker van 15cm hoog.

Om het optische/zwefende effect van de G3 te hebben, welke afstand boven de centerspeaker moet ik dan aanhouden?

Ik kom echter verschillende uitgangspunten via Google tegen wat de ideale ophanghoogte zal zijn.
Scenario1: Op ooghoogte rechtzittend op bank (in mijn situatie circa 106cm), en dan het midden van de tv aanhouden.
Scenario2: Op ooghoogte rechtzittend op de bank en dan het bovenste 1/3 gedeelte van de tv aanhouden.

Wat dus volgens mij in zou houden dat in het eerste scenario de tv dus op 65cm hoog zou komen te hangen.

Beide scenario's gaan niet op ivm dat de hoogte in mijn geval al minimaal 65cm is, en dat dan het effect van de G3 teniet wordt gedaan in mijn beleving.
Wat jezelf het prettigste vind, ik wilde de onderkant op 70 cm, maar ik kon op die plek niet boren, onderkant hangt op 50 cm. Achteraf gezien ben ik er blij dat de tv wat lager hangt dan de bedoeling wasAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHPa6rnZ4mwZmNQXDB-LFsH62bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01YaECj1O7eT9Xk9yK9c02sL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:32:

Ik heb nog wat zaken eens goed nagemeten, en waarschijnlijk kan ik de center speaker nog kwijt in het TV meubel zelf (waar al een AVR en mediaplayer in staat). Er is dan nog 2cm ruimte over voor de warmte afvoer van de versterker/AVR wat denk ik voldoende moet zijn (nu heeft die 5cm ruimte).

Hierdoor zou ik de TV dan op 20cm boven het TVmeubel kunnen ophangen op 80cm vanaf de grond gezien (15cm lager dan oorspronkelijke uitgangspunt).
Mocht uiteindelijk blijken dat de indeling van versterker/mediaplayer/centerspeaker toch te veel warmte issues oplevert dan kan ik alsnog de center speaker op het TVmeubel onder de TV plaatsen.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:32:
[...]

Dat is bij de G3 een lastige… nul ruimte tussen de tv en de muur behalve die “inkepingen” van <1cm voor de kabels.

De stekker eraf knippen en opnieuw verbinden is een prima oplossing.
Je kan het verlengsnoer dan toch terugtrekken in de opening in de muur zodra je de stroomkabel van de tv hebt aangesloten?

Past een HDMI-kabel wel in de inkepingen van 1cm? Ik ben mij momenteel aan het oriënteren voor een G3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
SvenVis schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:24:
[...]

Haha dat verschilt dan dus met wat HelloTV mij zojuist meldt:

“Ik hou je niet tegen, maar inderdaad, LG zegt dat dan de garantie vervalt.”
Dat zegt dan al genoeg over HelloTV, want zij zijn verantwoordelijk voor de garantie, niet LG.
Daarnaast lijkt het mij heel vreemd dat het vervangen van de stekker van invloed op de garantie is, tenzij zij kunnen aantonen dat het evt. defect daardoor ontstaan is (kortsluiting).
uNoTopia schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:12:
[...]
Ik ben in mei dit jaar overstapt van een 65C9 naar een 77C3, en ben nog steeds onder de indruk. Beeld is (nog) mooier en een stuk helderder.
Ok, de G3 is nóg helderder, maar had de eerste dagen bijna de neiging een zonnebril op te zetten. Voor mij is de C3 meer dan helder genoeg.

[ Voor 36% gewijzigd door Powder Toastman op 09-11-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlam
Weet iemand hoe hoog het beeld komt van de LG OLED 77G36 met de (niet meegeleverde) voet.
Zie op verschillende sites wel hoogte staan van 25.2 cm, maar twijfel of dit simpelweg hoogte van voet is, of idd afstand vanaf plek waar hij staat, tot onderkant beeldscherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

tlam schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:22:
Weet iemand hoe hoog het beeld komt van de LG OLED 77G36 met de (niet meegeleverde) voet.
Zie op verschillende sites wel hoogte staan van 25.2 cm, maar twijfel of dit simpelweg hoogte van voet is, of idd afstand vanaf plek waar hij staat, tot onderkant beeldscherm.
Dat is allemaal te vinden op de LG site: https://www.lg.com/nz/sup...ments/23_TV_Rear_view.pdf

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlam
Bedankt, staat hoogte vanaf kast niet bij bij gebruik voet. Zal niettemin eens verder speuren op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
tlam schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:22:
104 cm totale hoogte, tussen onderkant beeldscherm en voet zit een kleine 6 cm ruimte zodat er eventueel nog een soundbar onder past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlam
Wikken en wegen..
Leuke aanbieding van Hello voor 77G36 met voet gehad, na cashback echter nog altijd een verschil van ruim €800 met de 77C35... Toch nog behoorlijk bedrag verschil voor een nog betere scherm.. maar is dat het waard...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
tlam schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:56:
Wikken en wegen..
Leuke aanbieding van Hello voor 77G36 met voet gehad, na cashback echter nog altijd een verschil van ruim €800 met de 77C35... Toch nog behoorlijk bedrag verschil voor een nog betere scherm.. maar is dat het waard...
Ik heb dezelfde afweging gemaakt eerder dit jaar, en ik vond het het prijsverschil niet waard. Ben nog steeds erg blij met mijn 77C3, en vind hem meer dan helder zat, sowieso een heel stuk helderder dan de 65C9 die ik ervoor had hangen.
Ik gebruik er een soundbar met subwoofer en achterspeakers bij, dus voor het verschil in audio deed ik het sowieso al niet. En heb de C3 met een Vogel's Thin beugel opgehangen, aan de bovenzijde (dikke deel zit onderaan de tv) zit de tv ca. 3-4 cm van de muur, wat mij overigens totaal niet stoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Met de 65G3 en de 65A95K op de shortlist ben ik gister even een lokale Expert binnen gewandeld, zit een weekje op Texel en het regende.

Heb sinds de laatste TV 8 jaar geleden wel wat bijgehouden aan ontwikkelingen qua techniek en prijzen maar voor het eerst even echt TVs wezen kijken dus.

Buiten een droevig aanbod aan modellen was het vooral triest wat een kutkwaliteit signaal er op de TVs stond……een of andere baggergrainy uitzending van HistoryChannel of NatGeo ofzo.

Slechts 2 hadden een fatsoenlijke demo draaien waaronder een 55” samsung QD OLED.

Niet normaal meer hoe gestoken scherp en strak in de kleur dat beeld zat, wat er ook aan 2022 of 2023 model straks bij mij aan de wand hangt, dat verschil gaat enorm worden _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
tlam schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:56:
Wikken en wegen..
Alleen wanneer je veel waarde aan HDR hecht, los van het esthetische.

De C3 kan HDR al prima wergeven waarbij de G3 nog een stap verder gaat en een stuk dichter bij reference komt op het gebied van HDR.

Een C3 is voor de gemiddelde consument de betere keuze, met het prijsverschil kun je een fatsoenlijke soundbar kopen (bijv. de Samsung Q930B) of al een aardige stap zetten qua Hi-Fi (2.0 opstelling met receiver)

Goed geluid voegt veel toe aan de beleving, sterker nog een 55'' C3 met goed geluid zal qua beleving veel indrukwekkender zijn dan een 77'' C3 met enkel de tv-speakers.

Zelfde geldt voor de beeldkwaliteit, liever een compressed HD stream met goed geluid dan een 4K Blu-ray met geluid uit de tv-speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlam
Freshouttheoven schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:17:
[...]

Alleen wanneer je veel waarde aan HDR hecht.

De C3 kan HDR al prima wergeven waarbij de G3 nog een stap verder gaat en een stuk dichter bij reference komt op het gebied van HDR.

Een C3 is voor de gemiddelde consument de betere keuze, met het prijsverschil kun je een fatsoenlijke soundbar kopen (bijv. de Samsung Q930B) of al een aardige stap zetten qua Hi-Fi (2.0 opstelling met receiver)

Goed geluid voegt veel toe aan de beleving, sterker nog een 55'' C3 met goed geluid zal qua beleving veel indrukwekkender zijn dan een 77'' C3 met enkel de tv-speakers.

Zelfde geldt voor de beeldkwaliteit, liever een DVD met goed geluid dan een 4K Blu-ray met geluid uit de tv-speakers.
Bedankt voor je reactie!
Met ook nog dank voor ' Powder' zijn reactie..
Soundbar is niet nodig, gebruik mijn good old Pioneer THX versterker nog (optische) dus geluid voldoende!
Steek nu het verschil van ruim € 800 wel in bier ofzo ;)
Heb zojuist de 77C35 besteld bij Smits! Na wat gesteggel heen en weer bij ' hello' met hun steeds veranderende prijzen de knoop doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
tlam schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Met ook nog dank voor ' Powder' zijn reactie..
Soundbar is niet nodig, gebruik mijn good old Pioneer THX versterker nog (optische) dus geluid voldoende!
Steek nu het verschil van ruim € 800 wel in bier ofzo ;)
Heb zojuist de 77C35 besteld bij Smits! Na wat gesteggel heen en weer bij ' hello' met hun steeds veranderende prijzen de knoop doorgehakt.
Goede keuze! Overigens ook voor de winkel, hier had ik hem ook besteld. Keurig netjes met vrachtvervoerder thuisbezorgd, dus niet met PostNL o.i.d.. Via de mail een nette prijs bedongen en de deal was rond.

Smits bestaat al meer dan 20 jaar en heeft ook fysieke winkel in Arnhem, geeft wel een vertrouwd gevoel.
Heb ooit eens een Panasonic plasma bij HelloTV gekocht, toen nog PlatteTV, want zij waren ongeveer de enige die hem nog op voorraad hadden, was in de nadagen van plasma. Maar had er toen lang niet zo'n goed gevoel bij als bij PlatteTV. En nee, heb geen aandelen... :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlam
Powder Toastman schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:34:
[...]

Goede keuze! Overigens ook voor de winkel, hier had ik hem ook besteld. Keurig netjes met vrachtvervoerder thuisbezorgd, dus niet met PostNL o.i.d.. Via de mail een nette prijs bedongen en de deal was rond.

Smits bestaat al meer dan 20 jaar en heeft ook fysieke winkel in Arnhem, geeft wel een vertrouwd gevoel.
Heb ooit eens een Panasonic plasma bij HelloTV gekocht, toen nog PlatteTV, want zij waren ongeveer de enige die hem nog op voorraad hadden, was in de nadagen van plasma. Maar had er toen lang niet zo'n goed gevoel bij als bij PlatteTV. En nee, heb geen aandelen... :D ;)
Heb exact zelfde gevoel bij Smits, ook ik daar lang gelden een pioneer plasma besteld, toen ook uitstekend geholpen.... en nee, ook ik heb daar geen aandelen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvenVis
tlam schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:24:
[...]

Leuk, gefeliciteerd! Wanneer je de tv met voet gebruikt zou ik ook zeker voor de C3 zijn gegaan, verschil is wel erg groot. Ik hang hem echter op, komende van een CX65, en dan vind ik het het extra geld wel waard. Blijft persoonlijk natuurlijk (en ach, IKB nog onaangeroerd dit jaar). Was blij met de CX, maar de ruimte tussen muur en tv vond ik er niet mooi uit zien (Vogels Thin, dus minder werd het niet).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbfQui9pZpt_uITxjirvrsi2DRI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SiYG4jnr4O8c062vVxalnmyo.png?f=fotoalbum_large

Van de week de G3 77" ophangen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:09
Het aanbod van de LG CS6 droogt op. Iemand enig idee waarom?

uitvoering: LG CS 65" Zwart
uitvoering: LG CS 55" Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:19
SvenVis schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:06:
[...]
Was blij met de CX, maar de ruimte tussen muur en tv vond ik er niet mooi uit zien (Vogels Thin, dus minder werd het niet).
[Afbeelding]

Van de week de G3 77" ophangen, ben benieuwd.
Dan ga je niet ontevreden zijn met de G3 denk ik, want goh wat vind ik dat ding mooi hangen aan de muur.
Je zal alleen wel iets moeten aanpassen voor je stopcontact vrees ik, want dat gaat het tegenhouden om glad tegen de muur te hangen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxX3xmUVYJSLGI0Rfqhn_ZOC_6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtJkoGwUwho8vPK0EE8d3vW4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Savagegek op 09-11-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
Savagegek schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:25:
[...]

Dan ga je niet ontevreden zijn met de G3 denk ik, want goh wat vind ik dat ding mooi hangen aan de muur :)
[Afbeelding]
Hangt inderdaad mooi... maar zeker geen €800 mooi imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:19
Telin schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:28:
[...]

Hangt inderdaad mooi... maar zeker geen €800 mooi imho ;)
Dat zal heel erg persoonlijk zijn, voor mij is het veel waard omdat je vanaf de eettafel anders zo dat gat in zou kijken die een C-serie heeft. En er zijn nog wel wat extra voordelen aan de G zoals het paneel met de hogere helderheid.
Toen ik hem een aantal weken terug kocht was het prijsverschil zo'n 400,- met mijn G3, vervolgens voor een beugel ben je ook al snel 100,- kwijt en dan zakt het prijsverschil alweer een stuk.

Dus als je hem neerzet zou ik het er nooit aan uitgeven want dan gaat de rekensom weer andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvan072
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-09 12:56
Gezien de eerdere reacties ook een deal gevraagd bij HelloTV. Als je om een deal vraagt voor de G2 krijg je binnen 5 seconden een aanbod voor de G3 van 2099. Bragg je om een deal voor de G3 dan is het aanbod 2159. Dus zeker verschil, maar niet de eerder vermelde 1975 die mensen eerder hebben gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Nickrsd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:43:
maar dan vervalt de garantie zeggen ze bij hellotv
Ze kunnen zoveel zeggen, maar dat is natuurlijk apekool. Een stekker eraf knippen en zorgvuldig weer een nieuwe, gekeurde eraan monteren, kan op geen enkele wijze schade aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Rzaan schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:13:
[...]

Ze kunnen zoveel zeggen, maar dat is natuurlijk apekool. Een stekker eraf knippen en zorgvuldig weer een nieuwe, gekeurde eraan monteren, kan op geen enkele wijze schade aanbrengen.
Klinkt heel vanzelfsprekend maar dat is het echter zeker niet, ik heb in de loop der jaren toch wat "constructies" bij mensen voorbij zien komen waar je mond van openvalt om het maar voorzichtig te zeggen... en zwaar verbaasd dat het überhaupt zolang heeft gewerkt. Ik kan toch wel enigszins begrijpen waarom fabrikanten/winkeliers niet al te happig zijn om dit voor te stellen en/of te promoten als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Telin schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:37:
[...]

Klinkt heel vanzelfsprekend maar dat is het echter zeker niet, ik heb in de loop der jaren toch wat "constructies" bij mensen voorbij zien komen waar je mond van openvalt om het maar voorzichtig te zeggen... en zwaar verbaasd dat het überhaupt zolang heeft gewerkt. Ik kan toch wel enigszins begrijpen waarom fabrikanten/winkeliers niet al te happig zijn om dit voor te stellen en/of te promoten als oplossing.
Als je gaat lopen klooien en je apparaat gaat daar aantoonbaar door kapot, dan heb je (terecht) pech gehad.
Maar het vervangen an sich mag geen reden voor 'geen garantie' zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Een 65C3 voor 1549 incl. cb en na inruil van een 65CX is geen beste deal, toch? Ow en de 77 voor 2599, met hetzelfde dus incl. cb en inruil.

Nee, zie het al. Smits doet de 77c3 voor 2699. Kan beter mijn CX op Marktplaats zetten ofzo.

[ Voor 57% gewijzigd door DutchOwnage op 09-11-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:43
DutchOwnage schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:55:
Een 65C3 voor 1549 incl. cb en na inruil van een 65CX is geen beste deal, toch? Ow en de 77 voor 2599, met hetzelfde dus incl. cb en inruil.

Nee, zie het al. Smits doet de 77c3 voor 2699. Kan beter mijn CX op Marktplaats zetten ofzo.
Smits biedt de 77C3 aan voor €2479 éxcl. cashback! (volgens het aanbiedingen topic)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Ja daarom. Bij Hello is het vanwege Black friday nu niet het goede moment om te kopen, als je nog een redelijk jonge tv wil inruilen. Ik had altijd wel redelijke ervaringen met wat ze voor een inruil gaven...

Ik wacht nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:09
Sinds ik laatste update van mijn LG CX heb geïnstalleerd werkt mijn soundbar van Bose plotseling niet meer over ARC, wat ik ook probeer. Las op reddit soortgelijke verhalen maar dan met een soundbar van Samsung. Meer mensen last van?

Edit: wat een flutupdate, tv valt nu ook regelmatig uit.

[ Voor 11% gewijzigd door D. Ninjai op 09-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Omdat ze waarschijnlijk op zijn, die worden niet meer gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wellicht bekend en mogelijk off-topic maar je hebt een Windows 11 laptop en een LG OLED Tv.

Windows key + K.

Dus, ga voor je TV zitten en jouw 55, 65, 77 of 83 inch is jouw computerscherm. Ik vind het wel geinig.

(volgens mijn broertje is het nieuw in Windows)

/Ontopic

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Hallo, een vraagje, ik heb een LG OLEDC9PLA en nu wil ik daar een film op afspelen die Dolby Vision is maar ik krijg roze/groene beelden. Maar deze tv moet toch Dolby Vision kunnen afspelen?

Nu heb ik er ook een DENON AVR tussen hangen en die speelt geen Dolby Vision, maar als ik die uitzet dan zie ik toch nog steeds roze/groene beelden.

Is het dan zo dat, ondanks dat de DENON uit staat, het signaal toch via die DENON loopt waardoor ik die groene/roze beelden krijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris12
Inmiddels hangt hier de 65inch G3 sinds gisteravond naar volle tevredenheid aan de muur, wat een prachtig beeld. Echt een eye-catcher voor in de huiskamer.

Nu van het weekend maar eens de calibratie YT filmpjes bekijken om het nog beter in te stellen!

Mijn PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
Appelmoesje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:24:
Hallo, een vraagje, ik heb een LG OLEDC9PLA en nu wil ik daar een film op afspelen die Dolby Vision is maar ik krijg roze/groene beelden. Maar deze tv moet toch Dolby Vision kunnen afspelen?

Nu heb ik er ook een DENON AVR tussen hangen en die speelt geen Dolby Vision, maar als ik die uitzet dan zie ik toch nog steeds roze/groene beelden.

Is het dan zo dat, ondanks dat de DENON uit staat, het signaal toch via die DENON loopt waardoor ik die groene/roze beelden krijg?
Ja, waarschijnlijk is de Denon de boosdoener. Gezien het feit dat je zegt dat de Denon AVR "ertussen hangt", vermoed ik dat de filmbron extern is (Blu-Ray of mediaplayer) en niet via een interme app van de tv afgespeeld wordt.
Ik adviseer je dan de bron rechtstreeks op de tv aan te sluiten en en de Denon via de (e)ARC poort (HDMI2). De tv geef dan de audio aan de Denon AVR. Dan zou je Dolby Vision moeten kunnen afspelen én kunnen genieten van de Denon AVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
@Powder Toastman , klopt, ik heb een Nvidia Shield waar een externe harde schijf aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Appelmoesje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:57:
@Powder Toastman , klopt, ik heb een Nvidia Shield waar een externe harde schijf aan hangt.
Filmpje :+ Kan ook zijn dat de shield boosdoener is.
Waarmee speel je af? Kodi?
Kodi 19 (Matrix) heeft geen ondersteuning voor Dolby Vision. Dat komt officieel pas in de volgende Kodi versie. In de tussentijd kan je deze speciale build van Kodi proberen, die experimentele Dolby Vision ondersteuning heeft. Deze kan je naast een bestaande versie van Kodi installeren. Voor alle Shield TV modellen behalve de Shield TV 2019 (zonder Pro) is de arm64-v8a build nodig. Voor de Shield TV 2019 (zonder Pro) is de armeabi-v7a build nodig. Let op dat het onbekend is of Dolby Vision content uberhaupt 'kijkbaar' afgespeeld kan worden op 2015 en 2017 modellen (bijv. d.m.v. een downgrade naar HDR10), gezien die modellen geen Dolby Vision ondersteuning hebben.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Nee geen Kodi, maar PLEX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
Chris12 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:27:
Inmiddels hangt hier de 65inch G3 sinds gisteravond naar volle tevredenheid aan de muur, wat een prachtig beeld. Echt een eye-catcher voor in de huiskamer.

Nu van het weekend maar eens de calibratie YT filmpjes bekijken om het nog beter in te stellen!
Ga de mijne een dezer dagen ook ophangen. Nog tips? A la, wist ik dit vooraf, had ik het net iets anders gedaan?Nvm, appeltje eitje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KapteinJonz
DutchOwnage schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:37:
Ja daarom. Bij Hello is het vanwege Black friday nu niet het goede moment om te kopen, als je nog een redelijk jonge tv wil inruilen. Ik had altijd wel redelijke ervaringen met wat ze voor een inruil gaven...

Ik wacht nog wel even.
Je wordt per definitie genaaid op inruil vergeleken met particuliere verkoop op Tweakers V&A/MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Zit nog in de twijfel voor de 65C3. TV komt 1m naast een raam te staan op het westen waar veel zon op komt, aangezien ik woon op de bovenste verdieping van het hoogste gebouw in de omgeving (geen beschutting oid dus). Ik zal vooral in de avond TV-kijken, dus niet zo bezorgd om dat de TV niet helder genoeg zou zijn. Meer de vraag over schade dmv zonlicht. Heeft er iemand een doek o.i.d. over de TV gehangen om dit tegen te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
SvenVis schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:50:
[...]

Ga de mijne een dezer dagen ook ophangen. Nog tips? A la, wist ik dit vooraf, had ik het net iets anders gedaan?Nvm, appeltje eitje
Het was voor mij vooral werk om te bepalen hoe hoog ik nu de TV boven het TVmeubel zou ophangen.
Uiteindelijk s dat 20cm geworden (TV meubel is 60cm hoog).
Heb teven ook meteen een nieuwe AVR (denon X2800H) erbij gezet, dus kon ik mooi ook alle kabel wirwar van de afgelopen jaren weer netjes maken.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Sluit Shield direct aan tv en probeer dan. Zo kun je dingen uitsluiten.
Heb Shield en B9. Geen problemen.

Als het dan niet werkt:
Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2

[ Voor 17% gewijzigd door mucuracat op 10-11-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:05:
[...]

[Afbeelding]
Dit oranje vak is helemaal open, er zit een klep voor. Dit gebied is bij uitstek geschikt om je (brede) kabelgoot in uit te laten komen, maar ja, bij een volgende tv zit je dan waarschijnlijk weer helemaal verkeerd..
Mag ik vragen wat voor kabelgoot je gebruikt hebt? Ik heb nu een sleuvenfrees op het oog die 5 cm diep gaat, dus dan kom je al snel op een pvc pijp van 4,5 cm (buitenmaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
synorluna schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:06:
[...]

Mag ik vragen wat voor kabelgoot je gebruikt hebt? Ik heb nu een sleuvenfrees op het oog die 5 cm diep gaat, dus dan kom je al snel op een pvc pijp van 4,5 cm (buitenmaat).
Een custom made goot van RVS (heb connecties met iemand die handig is met RVS ;) )
Het is een brede, maar niet al te diepe goot, het wordt anders al snel te diep voor een muur van een tussenwoning.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-11-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Laatst online: 12-09 13:32
Even een vraag mbt LG OLED55G36LA (LG g3 evo 55inch)

Ik zie op tweakers dat de LG G3 evo een refresh rate heeft van 120hz, maar als ik op de officiële site van LG en/of andere tv aanbieders (hellotv/coolblue) kijk dan zie ik een refreshrate van 100hz.

Staat die verkeerd op de tweakers site of mis ik iets?

Ik ben sinds kort pas aan het kijken voor een OLED tv, maar dit viel mij echter op. Dus mocht ik iets missen hoor ik graag waarom.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
synorluna schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:06:
[...]

Je zou zoiets kunnen gebruiken, aanpassen zodat het bv. 40mm hoog is ipv 54mm
https://www.hornbach.nl/p...11-x-54-mm-1-mtr/8610771/

Mijn PVOutput

Pagina: 1 ... 512 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.