Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05 16:18
Goedemorgen allen,

Ik heb sinds enkele weken een LG OLED 65C35LA aan de muur hangen (oa na advies van een aantal hier), e het beeld is echt prachtig.

Nu ben ik gister jammer genoeg opgeschrikt door het uitvallen van de tv.
En ik krijg hem tot nog toe niet meer aan. Wel brand het lampje onderaan de tv (rode kleur, waar het voorheen wit is dacht ik).

Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik eventueel kan doen om hem aan te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:54
Saaslijer1 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:08:
Goedemorgen allen,

Ik heb sinds enkele weken een LG OLED 65C35LA aan de muur hangen (oa na advies van een aantal hier), e het beeld is echt prachtig.

En ik krijg hem tot nog toe niet meer aan. Wel brand het lampje onderaan de tv (rode kleur, waar het voorheen wit is dacht ik).

Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik eventueel kan doen om hem aan te krijgen?
even helemaal spanningsloos voor 1 minuut? en dan weer aansluiten en aanzetten?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:48

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Saaslijer1 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:08:
Goedemorgen allen,

Wat zegt je handleiding?

Eerst zou ik maar eens de spanning eraf halen voor een paar minuten en dan de stekker er maar weer eens in steken en zien wat dat doet :)

probeer even wat suggesties zoals op YT staan
https://www.youtube.com/r..._query=LG+C3+tv+red+light

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 02-11-2023 12:37 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Dank voor jullie reacties. Heb de spanning er al een aantal keren afgehaald. Eerst een paar seconden. Toen een paar minuten. Toen een half uur. En vannacht ook de hele nacht. Resultaat blijft hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Saaslijer1 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:41:
Dank voor jullie reacties. Heb de spanning er al een aantal keren afgehaald. Eerst een paar seconden. Toen een paar minuten. Toen een half uur. En vannacht ook de hele nacht. Resultaat blijft hetzelfde...
Ouch, dan zou ik toch maar even contact gaan opnemen met je leverancier.

Met een beetje mazzel fikst de monteur het ter plekke, er zijn nogal wat oorzaken (zo te lezen) die de rode (knipper) lamp kunnen veroorzaken.

Hopelijk reageert er nog even een kiene Tweakert hier met nog een andere mogelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saaslijer1
Fraggert schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ouch, dan zou ik toch maar even contact gaan opnemen met je leverancier.

Met een beetje mazzel fikst de monteur het ter plekke, er zijn nogal wat oorzaken (zo te lezen) die de rode (knipper) lamp kunnen veroorzaken.

Hopelijk reageert er nog even een kiene Tweakert hier met nog een andere mogelijke oplossing.
Ja, die hebben al een reparatieopdracht aangemaakt. Gelukkig aan huis, schijnt dat ze dat in 99% van de gevallen ter plekke kunnen fixen inderdaad.

Ik ga nog even wat dingen proberen uit de filmpjes die je stuurde. Wie weet.... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-06 20:00
Een paar voor de hand liggende vragen zijn denk ik:

Nieuwe batterijen in de AB geprobeerd?
Blokkeert er wellicht iets de infraroodsensor op de TV? (soundbar, center speaker...)
Bij mijn C8 zit er links achterop het scherm een knop waarmee het scherm ook aan gaat. Mocht de G3 die ook hebben, werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
ErikIrie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:04:
Een paar voor de hand liggende vragen zijn denk ik:

Nieuwe batterijen in de AB geprobeerd? Jep, geprobeerd.
Blokkeert er wellicht iets de infraroodsensor op de TV? (soundbar, center speaker...) Kan me niet voorstellen. Soundbar ligt al die tijd op dezelfde plek.
Bij mijn C8 zit er links achter op het scherm een knop waarmee het scherm ook aan gaat. Mocht de G3 die ook hebben, werkt dat? Zit inderdaad een knop in het midden onder het logo. Ook geprobeerd, maar werkt ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:00
M'n ouders hebben een LG OLED C8 staan zonder burn-in. Ik kan deze overnemen voor een n.o.t.k. prijs. Zij schaffen dan een C3 aan. Wil alleen niet het idee hebben dat ik ze oplicht door hen een nieuwe tv aan te smeren met minimale verbeteringen. Heeft iemand een idee van de verbeteringen die zij kunnen verwachten als ze van een 2018 C8 naar een 2023 C3 gaan? Ik weet wel dat de nieuwe modellen wat helderder zijn, maar geen idee in welke mate. Kan ook weinig side-by-side comparisons vinden op het internet. Eigenlijk komt die C3 mij op dit moment beter uit vanwege VRR en HDMI 2.1, maar dan zou ik de volle mep moeten betalen. Heb daar op dit moment niet zo'n behoefte aan.

[ Voor 14% gewijzigd door bownbreaker op 02-11-2023 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:08
bownbreaker schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:16:
M'n ouders hebben een LG OLED C8 staan zonder burn-in. Ik kan deze overnemen voor een n.o.t.k. prijs. Zij schaffen dan een C3 aan. Wil alleen niet het idee hebben dat ik ze oplicht door hen een nieuwe tv aan te smeren met minimale verbeteringen. Heeft iemand een idee van de verbeteringen die zij kunnen verwachten als ze van een 2018 C8 naar een 2023 C3 gaan? Ik weet wel dat de nieuwe modellen wat helderder zijn, maar geen idee in welke mate. Kan ook weinig side-by-side comparisons vinden op het internet. Eigenlijk komt die C3 mij op dit moment beter uit vanwege VRR en HDMI 2.1, maar dan zou ik de volle mep moeten betalen. Heb daar op dit moment niet zo'n behoefte aan.
Ik kan je niet helemaal goed adviseren. Maar ik ben zelf eerst van een C7 naar een C1 gegaan. Het verschil daartussen vond ik echt minimaal, het geld in ieder geval niet waard.
Maar nu ben ik vorig jaar van de C1 naar de G2 over gegaan. En dat verschil vond ik wel gigantisch.

Nu weet ik niet waar je ouders graag naar kijken. Maar als ze bijvoorbeeld alleen maar het nieuws en RTL7/SBS kijken en geen 4k HDR content dan denk ik dat ze er niet heel veel op voorruit zullen gaan. Gebruiken ze hem wel voor veel goede content kan het veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
cavanta schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:38:
[...]

Ik kan je niet helemaal goed adviseren. Maar ik ben zelf eerst van een C7 naar een C1 gegaan. Het verschil daartussen vond ik echt minimaal, het geld in ieder geval niet waard.
Maar nu ben ik vorig jaar van de C1 naar de G2 over gegaan. En dat verschil vond ik wel gigantisch.

Nu weet ik niet waar je ouders graag naar kijken. Maar als ze bijvoorbeeld alleen maar het nieuws en RTL7/SBS kijken en geen 4k HDR content dan denk ik dat ze er niet heel veel op voorruit zullen gaan. Gebruiken ze hem wel voor veel goede content kan het veel schelen.
Ze kijken zo nu en dan wel een serie op Netflix of andere streamingdiensten. Ook veel NPO Start, maar dat ondersteunt geen HDR voor zover ik weet. In ieder geval bedankt voor je advies. Zal het nog eens overwegen.

Op wat voor gebied was de G2 een verbetering ten opzichte van die C1 voor jou? De prijzen van de G2 en de C3 liggen niet heel ver uit elkaar namelijk. De G2 is in de pricewatch op dit moment zelfs goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door bownbreaker op 02-11-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
bownbreaker schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:59:
[...]

Ze kijken zo nu en dan wel een serie op Netflix of andere streamingdiensten. Ook veel NPO Start, maar dat ondersteunt geen HDR voor zover ik weet. In ieder geval bedankt voor je advies. Zal het nog eens overwegen.

Op wat voor gebied was de G2 een verbetering ten opzichte van die C1 voor jou? De prijzen van de G2 en de C3 liggen niet heel ver uit elkaar namelijk. De G2 is in de pricewatch op dit moment zelfs goedkoper.
Het paneel is echt een stuk helderder. Maar vooral de beeldverwerking en upscaling zijn vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46
bownbreaker schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:16:
Maat? En de prijs? Is ook belangrijk om je advies te geven. Als ze 100 vragen doen. Als ze 1000 vragen? nope :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
mucuracat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:20:
[...]

Maat? En de prijs? Is ook belangrijk om je advies te geven. Als ze 100 vragen doen. Als ze 1000 vragen? nope :)
Het gaat om de 55 inch variant. De prijs zal rond de 400/500 uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
bownbreaker schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:24:
[...]

Het gaat om de 55 inch variant. De prijs zal rond de 400/500 uitkomen.
Vind duur, helemaal als het van je ouder komt. Eerste zoek resultaat in Tweakers vraag & aanbod levert toevallig een c8 55 inch op voor 450 euro. En dan niet eens op markplaats gekeken. (Is het van je pa? :P )
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=LG+oled

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIf2Aigzt6LD3Dxjf4lJcleaZ3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L9Frr8zks2uFU7iqC7VWYe66.png?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:40
mucuracat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:28:
[...]

Vind duur, helemaal als het van je ouder komt. Eerste zoek resultaat in Tweakers vraag & aanbod levert toevallig een c8 55 inch op voor 450 euro. En dan niet eens op markplaats gekeken. (Is het van je pa? :P )

[Afbeelding]
En dan te bedenken dat dit model lichte burn in heeft hahaha.

@bownbreaker, men overschat vaak de marktwaarde, bewust of onbewust.

Reeële prijs voor een nette 55C8 is ~ 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
mucuracat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:28:
[...]

[Afbeelding]
Deze heb ik al wel gezien, maar heeft burn-in volgens mij. Ik heb die van m'n ouders gechecked en kon geen burn-in vinden. In ieder geval bedankt voor het advies, zal nog eens proberen wat van de prijs af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
Heeft er iemand ervaring met de LG SC9S soundbar (soms ook aangeduid als DSC9S, lijkt hetzelfde te zijn)?

Ik ben van plan om deze soundbar te kopen samen met een LG OLED C3, omdat ze goed samen passen, maar vind het wat gek dat ik er amper reviews van vind hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 15:32
Vraag: als je het geluid via optical naar een stereoversterker stuurt, is er dan sprake van een merkbare delay?

Ik wil een C3 kopen en daar op gamen, maar ik ben benieuwd of de audio de snelheid van het paneel kan bijbenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
KapteinJonz schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:23:
Vraag: als je het geluid via optical naar een stereoversterker stuurt, is er dan sprake van een merkbare delay?

Ik wil een C3 kopen en daar op gamen, maar ik ben benieuwd of de audio de snelheid van het paneel kan bijbenen..
Optical is lightspeed :P
Geen delay
En wordt ook op gecorrigeerd. Net als bluetooth headset. Bluetooth is vaak langzamer.

[ Voor 10% gewijzigd door mucuracat op 03-11-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
mucuracat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:24:
[...]

Geen delay
En wordt ook op gecorrigeerd. Net als bluetooth headset. Bluetooth is vaak langzamer.
Dank voor je antwoord. Die correctie doelde ik mede op. Als het paneel corrigeert voor de delay in game mode, gaat de snelheid van het paneel verloren. Zou er ook verschil zijn tussen audioversterkers qua signaalverwerking? Ik heb momenteel een wat ouder model staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
KapteinJonz schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:27:
[...]

Dank voor je antwoord. Die correctie doelde ik mede op. Als het paneel corrigeert voor de delay in game mode, gaat de snelheid van het paneel verloren. Zou er ook verschil zijn tussen audioversterkers qua signaalverwerking? Ik heb momenteel een wat ouder model staan.
Je wilt sowieso nieuwe tv kopen. Koop en probeer uit :P
Ik had een hele oude 5.1 die ik van (tv > optical > omvormer > tulpstekkers > versterker) had aangesloten. En geen delay of wat dan ook. Werkte gewoon. Heb C9 als tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
mucuracat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:09:
[...]

Je wilt sowieso nieuwe tv kopen. Koop en probeer uit :P
Ik had een hele oude 5.1 die ik van (tv > optical > omvormer > tulpstekkers > versterker) had aangesloten. En geen delay of wat dan ook. Werkte gewoon. Heb C9 als tv
Haha ja die C3 komt er sowieso, maar de vraag was hoe ik de audio ging regelen :)

Klinkt iig alsof optical geen probleem gaat opleveren. Top, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
KapteinJonz schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:12:
[...]

Haha ja die C3 komt er sowieso, maar de vraag was hoe ik de audio ging regelen :)

Klinkt iig alsof optical geen probleem gaat opleveren. Top, dank!
Optical zal geen probleem zijn verwacht ik. Enige nadeel is dat die het signaal wel comprimeert. Lossless 5.1 gaat niet over die kabel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
cavanta schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:25:
[...]

Optical zal geen probleem zijn verwacht ik. Enige nadeel is dat die het signaal wel comprimeert. Lossless 5.1 gaat niet over die kabel heen.
Het gaat naar een stereo set, dus dat geeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Mayco schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:04:
Heeft er iemand ervaring met de LG SC9S soundbar (soms ook aangeduid als DSC9S, lijkt hetzelfde te zijn)?

Ik ben van plan om deze soundbar te kopen samen met een LG OLED C3, omdat ze goed samen passen, maar vind het wat gek dat ik er amper reviews van vind hier op GoT.
Ik heb hem :)

Moet bekennen dat ik hem nog eigenlijk moet leren kennen.
Ben niet helemaal thuis in dit soort apparaten en heb het idee dat ik bijvoorbeeld de subwoofer nog helemaal niet goed ingesteld heb (komt minimaal geluid uit.)

Iemand tips om meer te leren over het optimale gebruik van een soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Wat is jullie ervaring met spiegeling op het beeld bij een oled65g36la. Is dat werkelijk heel gering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Het is een forse glasplaat….. natuurlijk is het reflecterend, maar het is minder dan zonder anti-reflectie. En minder dan een paar generaties geleden.

In hoever dat het voor jou storend is zul je toch echt zelf moeten bepalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 03-11-2023 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:50

The Zep Man

🏴‍☠️

mucuracat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:24:
Geen delay
Met optisch is er geen automatische correctie door gebrek aan tweewegcommunicatie. Desync kan voorkomen bij een mismatch aan afspeelapparatuur, omdat het ontvangende apparaat tijd nodig heeft om het te verwerken en het verzende apparaat dat met een gok probeert te compenseren (en die gok vaak niet instelbaar is). Meestal zijn er tussen TV's en TOSLINK soundbars geen problemen.

Ik heb in een exotische situatie wel eens optisch geluid met 130 ms moeten compenseren omdat het anders niet synchroon liep. Dat betrof een extra apparaat op de TOSLINK lijn met als enig doel om het geluid te bufferen voor een instelbare vertraging. Ben blij dat ik daar vanaf ben. :+

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2023 14:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Kan het kwaad om de oled55g36la plat in de doos te transporteren? Helaas past deze niet staand in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet ideaal maar het kan wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jaja84 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:57:
Kan het kwaad om de oled55g36la plat in de doos te transporteren? Helaas past deze niet staand in mijn auto.
Rustig aan karren, paar doeken of kussens eronder tegen wat trillen voor de gemoedsrust.

Voorheen was plat transporteren een grotere uitdaging. Zware glasschermen en behuizingen die dat niet leuk vonden et cetera.

Van LG mag je een scherm tijdens montage plat op een tafel leggen met een doek oid eronder. Die Caleb van Digital Trends liet dat in van zijn reviews zien met de manual even in beeld.

Zolang je geen gekke dingen doet zou dit geen probleem moeten zijn.

Maar…..wat is de reden dat je dit wilt?

Bezorgen is toch gratis met zulke bedragen en ligt het risico bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat er natuurlijk om dat schokken tijdens tranport het glas kan laten breken…. Maar de doos van de G3 en het piepschuim erin is best stevig. Dus de bewegingsruimte van het scherm is heel beperkt.

Iets anders dan bij het monteren het scherm vlak neerleggen.

Maar ik zou voor een paar tientjes ook gewoon laten bezorgen, bij de meeste winkels niet gratis bij deze afmetingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 03-11-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
Anoniem: 1986520 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:40:
Het gaat er natuurlijk om dat schokken tijdens tranport het glas kan laten breken…. Maar de doos van de G3 en het piepschuim erin is best stevig. Dus de bewegingsruimte van het scherm is heel beperkt.

Maar ik zou voor een paar tientjes ook gewoon laten bezorgen, bij de meeste winkels niet gratis bij deze afmetingen.
En dan hoef je je voor die paar tientjes geen zorgen te maken als er transportschade is,dat mogen zij dan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Advies gevraagd: ik wil graag een 77” G3 kopen, maar wil dan een leiding in de muur gevreesd hebben. Aangezien we vorig jaar een lange verbouwing afgerond hebben en alles nu klaar is, zit ik niet te wachten op allemaal stof in huis van het vrezen. Ik ben her en der wat advies aan het inwinnen hoe dit aan te pakken, maar het wordt me afgeraden om te gaan vrezen omdat het zo’n rommel maakt. Hoe hebben anderen dit aangepakt? Hebben jullie er met 3 bouwstofzuigers omheen gestaan of de ruimte hermetisch afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 1986520 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:40:

Ik bedoelde daarmee dat vroeger, bij de eerste grote(re) platte schermen deze absoluut niet vlak vervoerd maar ook niet vlak gelegd mochten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
synorluna schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:06:
Advies gevraagd: ik wil graag een 77” G3 kopen, maar wil dan een leiding in de muur gevreesd hebben. Aangezien we vorig jaar een lange verbouwing afgerond hebben en alles nu klaar is, zit ik niet te wachten op allemaal stof in huis van het vrezen. Ik ben her en der wat advies aan het inwinnen hoe dit aan te pakken, maar het wordt me afgeraden om te gaan vrezen omdat het zo’n rommel maakt. Hoe hebben anderen dit aangepakt? Hebben jullie er met 3 bouwstofzuigers omheen gestaan of de ruimte hermetisch afgesloten?
Ik zou zoiets huren in combinatie met bouwstofzuiger:
https://gereedschapverhuu...leuvenfrees--leidingfrees

Helemaal stofvrij zou wel niet lukken.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:36
synorluna schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:06:
Frezen is tijdens een verbouwing altijd het fijnste omdat het zoveel rotzooi scheelt, maar als je een goede frees huurt die een degelijke afzuiging heeft met een goede afzuiger dan valt het ook wel mee.
Begrijp me niet verkeerd, het geeft een flinke stof bende maar als je de direct omgeving zoveel mogelijk leeg haalt en elektronica afdekt(die zullen het snelst sterven met stof) dan is het wel te doen.
De volgende dag een doekje over de vloer en meubels halen en je bent voorzien.

Omdat mijn goot te hoog uit kwam omdat de 77 een andere goot heeft dan de 55/65 heb ik tijdens het ophangen van mijn G3 nog een extra stuk sleuf gemaakt met een slijptol en henry.
Volgende ochtend flink wat stof maar gelukkig stond mijn luchtreiniger beneden al op max te blazen dus vochtig doekje over de meubels en ik was voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 18:47
Savagegek schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:37:
[...]

Frezen is tijdens een verbouwing altijd het fijnste omdat het zoveel rotzooi scheelt, maar als je een goede frees huurt die een degelijke afzuiging heeft met een goede afzuiger dan valt het ook wel mee.
Begrijp me niet verkeerd, het geeft een flinke stof bende maar als je de direct omgeving zoveel mogelijk leeg haalt en elektronica afdekt(die zullen het snelst sterven met stof) dan is het wel te doen.
De volgende dag een doekje over de vloer en meubels halen en je bent voorzien.

Omdat mijn goot te hoog uit kwam omdat de 77 een andere goot heeft dan de 55/65 heb ik tijdens het ophangen van mijn G3 nog een extra stuk sleuf gemaakt met een slijptol en henry.
Volgende ochtend flink wat stof maar gelukkig stond mijn luchtreiniger beneden al op max te blazen dus vochtig doekje over de meubels en ik was voorzien.
Maar als gaat freesen, vergeet geen mondkapje erbij te halen. Het laatste wat je wilt zijn stoflongen. En zorg evt. voor een goede afzuiging! Dan verminderd het risico op ronddwarreld stof aanzienlijk.

En vergeet niet dat fijnstof niet in 1 dag is verdwenen.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Als je een spouwmuur hebt, hak 1 steen eruit waar je de tv wilt hangen. Hak 1 steen eruit onder de tv. Leg de gebruikte kabels is een flex buis en pur de rest dicht..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:10

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Gewoon een voorzetwand maken. Ben je voor de rest van je leven klaar. Hier ondertussen ook al 3 verschillende TV's op dezelfde voorzetwand gehad.
De 230v, coax en ethernet wel ingefreesd bij de eerste TV.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 18:47
GerCor schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:38:
Gewoon een voorzetwand maken. Ben je voor de rest van je leven klaar. Hier ondertussen ook al 3 verschillende TV's op dezelfde voorzetwand gehad.
Tenzij je verhuist natuurlijk…

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:50
MrBas schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:36:
[...]

Maar als gaat freesen, vergeet geen mondkapje erbij te halen. Het laatste wat je wilt zijn stoflongen. En zorg evt. voor een goede afzuiging! Dan verminderd het risico op ronddwarreld stof aanzienlijk.

En vergeet niet dat fijnstof niet in 1 dag is verdwenen.
En nog belangrijker, maak de muur voor en tijdens het fresen nat. Gewoon met een plantenspuit. Dus niet zeiknat maar net genoeg om de stof tegen te gaan. Krijg je geen stoflongen, dat is wel erg extreem, maar ook geen stof in je interieur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-02 12:46
Echt alles geprobeer, maar mijn LG g3 77inch beugel wilt niet klikken als ik deze helemaal terugduw. Bovenkant is flush, maar de onderkant zweeft er een beetje vanaf. Duwen veroorzaakt helaas geen klik geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@LNBL is je muur vlak? Zitten er kabels in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-02 12:46
CyBeRSPiN schreef op zondag 5 november 2023 @ 04:48:
@LNBL is je muur vlak? Zitten er kabels in de weg?
Kabels heb ik netjes aan de achterkant weggewerkt in de klippers.

De muur is niet helemaaaal waterpas, maar dacht wel genoeg. Is het een probleem als die niet klikt of kan die wel zo blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
LNBL schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:56:
[...]

Kabels heb ik netjes aan de achterkant weggewerkt in de klippers.

De muur is niet helemaaaal waterpas, maar dacht wel genoeg. Is het een probleem als die niet klikt of kan die wel zo blijven hangen?
Geen enkel probleem om hem zo te laten hangen.
Vraag me af of er wel iets moet vast klikken, je kan er dan nooit meer bij om te ontgrendelen.
Mijn g3 klikte ook niet maar hangt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 22:06

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Tegenwoordig zie je de mooiste tv walls met een voorzet wandje en houten panels.. ideaal om tussen de raggels je kabels te managen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Goofy1978 schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:23:
[...]
Vraag me af of er wel iets moet vast klikken, je kan er dan nooit meer bij om te ontgrendelen.
Mijn g3 klikte ook niet maar hangt prima.
Wat “moet” klikken is de magneet waarmee de muurbeugel wordt vastgezet in de platste stand…. Die trek je met wat kracht zo weer van elkaar.

Verder klikken de 2 borgingen waarmee de bovenste 2 bevestigingen in de beugel worden geblokkeerd. Maar dat is wat anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 05-11-2023 12:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 20:33

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Nickrsd schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:24:
Tegenwoordig zie je de mooiste tv walls met een voorzet wandje en houten panels.. ideaal om tussen de raggels je kabels te managen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBHE8HnGScDNfC5DHsgaGRWK7Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4isVGjNWDjdPsa27BggGhwV.jpg?f=fotoalbum_large

Panelen zijn perfect voor het wegwerken van kabels .

Klein paneel linksonder/achter de tv los gehouden om kabels weg te werken

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 13:13
Nickrsd schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:24:
Tja, ieder zijn stijl. Ik vind persoonlijk de meeste ordinaire stofhappers. Maar is zeker goede kabel oplossing als je ervan houd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ik heb een vraag omtrent mijn setup straks als ik de nieuwe LG G3 OLED gekocht heb.

Mijn huidige setup is als volgt:
ONKYO NR609 met daarop aangesloten:
- GoogleTV chromecast
- Media PC (zelfbouw met AMD Radeon HD6570 2 GB grafische kaart) met KODI erop
- Panasonic VT30 plasma TV middels HDMI-ARC
- Luidsprekers/Subwoofer (5.1 opstelling)
en verder een Synology DS415 NAS in het netwerk met de media content erop, maar ook op de media PC staan voornamelijk Blurays.

Vanaf de LG G3 wil ik 1x HDMI 2.1 kabel naar de ONKYO (HDMI ARC) en 1x HDMI 2.1 kabel naar de Mediaplayer. De TV zelf dan middels wifi verbinden. Het geluid van de media PC is optisch gekoppeld naar de ONKYO.

De GoogleTV chromecast komt dan denk ik te vervallen, daar de LG daar vast wel de apps voor heeft (Netflix/Videoland/Prime/etc.), of heeft de GoogleTV-CC nog voordelen om te behouden (naast dat het hele gezin deze weet te bedienen met de remote) ?

Nu wil ik straks oa. 4k films gaan kijken op de nieuwe TV zonder buffering/haperingen etc., en ik vroeg me af of ik nog wat dingen hiervoor moet regelen zoals bv een andere grafische kaart in de mediaplayer omdat deze slechts HDMI 1.4 ondersteund en denk ik HDMI 2.1 nodig is.

Is wifi voldoende om 4k UHD content te kunnen streamen/afspelen, of kan ik beter de TV voorzien van een vaste netwerk aansluiting?
(Wifi router ASUS RT-AC86U staat 50cm van de TV vandaan)
Want dan kan ik wellicht de zelfbouw media PC laten vervallen (de content ervan dan op de Synology zetten).

Heeft de LG G3 ook een goede app voor Kodi (of andere interne media player) om rechtstreeks content vanaf de NAS te kunnen streamen? Want dat zou dan de mediaplayer ook overbodig maken.

Heb ik bovenstaande goed doordacht of mis/vergeet ik nu ergens aan te denken?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Koop gewoon een fatsoenlijke media speler zoals een Shield of een Apple tv en je kan nu, en in de toekomst, gewoon alles afspelen. Gewoon niet meer gaan pielen met oude pc’s ofzo, zet je media gewoon op de nas.

En wifi werkt prima op de G3. Maar als je toch de zaak aan het aansluiten bent leg dan ook gewoon een UTP kabel. Kan je kiezen uit alle opties.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 05-11-2023 17:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cavanta
Anoniem: 1986520 schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:42:
Koop gewoon een fatsoenlijke media speler zoals een Shield of een Apple tv en je kan nu, en in de toekomst, gewoon alles afspelen. Gewoon niet meer gaan pielen met oude pc’s ofzo, zet je media gewoon op de nas.

En wifi werkt prima op de G3. Maar als je toch de zaak aan het aansluiten bent leg dan ook gewoon een UTP kabel. Kan je kiezen uit alle opties.
This is the way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Gewoon gratis Jellyfin op je G3 installeren en je bent al klaar.

UTP is een afweging, is "maar" 100mbit vs WiFi 6.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gekkenhuis schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:59:
[...]

UTP is een afweging, is "maar" 100mbit vs WiFi 6.
Ik heb een 1gb abo, dus bij mij gaat die “maar” 100mbit niet op, hoe zie jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gekkenhuis schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:59:
[...]
Gewoon gratis Jellyfin op je G3 installeren en je bent al klaar.
Kan….maar er komt in mijn ervaring altijd een moment dat je een app nodig hebt die niet op WebOS beschikbaar is maar wel op de reguliere media spelers. Is het niet F1TV dan is het wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggert schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:19:
[...]

Ik heb een 1gb abo, dus bij mij gaat die “maar” 100mbit niet op, hoe zie jij dat?
Het gaat erom dat in de LG’s de UTP maar 100mbit aankan. Maar dat is eigenlijk, behalve bij extreem grote files van je NAS, altijd wel genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 05-11-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 1986520 schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:21:
[...]

Het gaat erom dat in de LG’s de UTP maar 100mbit aankan. Maar dat is eigenlijk, behalve bij extreem grote files van je NAS, altijd wel genoeg.
Ik dacht al zoiets, is deze “hack” het nog waard om te proberen op de huidige TV’s?

Al is het maar voor “ease of mind” :)

Met een UTP <> USB dongle omzeil je de “100mbit”-cap.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 05-11-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12

Ok, een nieuwe mediaplayer van eur 200+ zal wellicht in de toekomst nog wel eens kunnen. Ik begrijp uit de andere reacties dat de LG zelf de juiste app (jellyfish) kan hebben om Kodi te vervangen, en zo rechtstreeks uit de NAS de media kan streamen. De huidige mediaplayer zal dan niet meer nodig zijn.

Ik zal in ieder geval ook een UTP kabel alvast aansluiten, al zie ik het voordeel ervan niet, daar dat maar 100Mbit is tov. wifi wat 200-300 Mbit kan halen.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggert schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:29:
[...]
Met een UTP <> USB dongle omzeil je de “100mbit”-cap.
Ik zie het nut er nietzo van als er gewoon standaard wifi in de tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris12 schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:39:
[...]
Ok, een nieuwe mediaplayer van eur 200+ zal wellicht in de toekomst nog wel eens kunnen. Ik begrijp uit de andere reacties dat de LG zelf de juiste app (jellyfish) kan hebben om Kodi te vervangen, en zo rechtstreeks uit de NAS de media kan streamen. De huidige mediaplayer zal dan niet meer nodig zijn.

Ik zal in ieder geval ook een UTP kabel alvast aansluiten, al zie ik het voordeel ervan niet, daar dat maar 100Mbit is tov. wifi wat 200-300 Mbit kan halen.
De huidige mediaspelers zijn zoveel beter als het alternatief…. En ondanks dat de apps op de LG nu prima werken is het wachten op het moment dat het minder wordt. En belangrijkste is dat niet alles draait.

UTP moet je natuurlijk zelf weten, maar ik ben zelf fan om alle kabels gelijk aan te sluiten en netjes weg te werken. Kleine moeite om ze dan later te kunnen gebruiken. En de stabiliteit van een bedrade netwerk asnsluiting heeft ook wel wat.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 06-11-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:18
Voor ons nieuwbouw huis ben ik van plan om de LG OLED77G36LA te kopen. Nu wil ik deze mooi ophangen op de muur en nu is de kans om nog een buis in de muur te frezen zodat de stukadoor dit kan wegwerken.

Als het goed is zit er bij deze TV een ophangbeugel waardoor de tv echt als een schilderij tegen de muur hangt. Het is nog best lastig om te bepalen waar de buis precies moet uitkomen.. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik had het idee om ergens een beschrijving te downloaden waarin is te zien waar de ophangbeugel komt ten opzichte van de TV. Op deze manier kan ik zien waar de stekkers in de TV moeten en vanuit daar bepalen waar het gat in de muur moet komen. Any tips / do's and don'ts?

EDIT: Ohja en ik hoop op een Black Friday deal :o

[ Voor 3% gewijzigd door ColeJ op 06-11-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
Black Friday deal bij HelloTV op een 65 inch C3 is 1609,- dus 1459,- incl. cashback. Is dat een goede prijs om op toe te slaan of gaan andere aanbieders doorgaans lager dan HelloTV op Black Friday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
BaZZeHH schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Ik ben ook bezig met de voorbereiding voor kabelgoot van de G3. Bij de review hier op Tweakers zie ik andere afbeeldingen van de achterkant staan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die zijn wel van een kleiner model en ik ben voornemens de 77 inch te plaatsen. Zit hier dan verschil tussen dat iemand weet? Dat is nogal bepalend voor de positie van de kabelgoot namelijk..

Hieronder het schema van een mede tweaker van de 77 inch

[Afbeelding]
Is dit schema ook passend voor de LG OLED77G36LA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:41:
[...]

Is dit schema ook passend voor de LG OLED77G36LA?
Nee, bij 77" zitten de kabels op een totaal andere plek: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Daar zou ik nooit een kabelgoot voor infrezen. De kans dat het bij een andere tv wél in het midden zit is gigantisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
stin00 schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:48:
[...]

Nee, bij 77" zitten de kabels op een totaal andere plek: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Daar zou ik nooit een kabelgoot voor infrezen. De kans dat het bij een andere tv wél in het midden zit is gigantisch.
Tsja, je kunt altijd naar links en naar rechts frezen en een maanlandschap achter je TV maken. Dat zie je immers toch niet meer. Ik wil geen kabels zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 16:57
KapteinJonz schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:08:
Black Friday deal bij HelloTV op een 65 inch C3 is 1609,- dus 1459,- incl. cashback. Is dat een goede prijs om op toe te slaan of gaan andere aanbieders doorgaans lager dan HelloTV op Black Friday?
Vraag ik mij ook af. Is het verder niet ook slimmer om te gaan voor een G2 ipv een C3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
The Unbelievabl schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:56:
[...]

Vraag ik mij ook af. Is het verder niet ook slimmer om te gaan voor een G2 ipv een C3?
De G2 lijkt alsnog (flink) duurder te blijven dan de C3.

Nu de G2 1829,- is (met cashback eraf) zou ik ook veel eerder daarvoor gaan dan voor de G2. Ik zou zeggen dat de rangorde duidelijk is, met de G3 met stip op 1 en de C3/G2 hebben ieder voors en tegens, gedeelde tweede plaats. Ik heb persoonlijk niet de extra 400,- over voor de G3 tov de C3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik gebruik al jaren in het hele huis Apple TV's, juist om die afhankelijkheid niet te hebben. Gek genoeg loop ik met de ATV 3e generatie, de LG 77C3 en een Sonos Arc tegen een raar geluidsprobleem aan, waar jammer genoeg geen oplossing voor bestaat. Nu sluit ik in de woonkamer maar een ATV 4K 2e generatie aan van boven, die heeft het issue niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 1986520 schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:54:
[...]

Ik zie het nut er nietzo van als er gewoon standaard wifi in de tv zit.
Snap ik :)

Ik doe het eigenlijk altijd zo…..kan ik er UTP op zetten dan doe ik dat, zo niet dan WiFi.

Streamer, TV, PS4 alles op CAT6 vanaf een 1gbps netwerkswitchje omdat ik er makkelijk met kabel kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Wat is jullie ervaring/mening over extra garantie bijkopen?

De garantie van LG voor Pixeldefecten is gebaseerd op foutklasse 2 volgens ISO-9241-307 lees ik hier https://www.lg.com/nl/ondersteuning/garantie, wat inhoud:

Class 2 panels permit any or all of the following:
2 full bright pixels
2 full dark pixels
5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted).

Voor een LG G3 is er al verlengde garantie van 5jr op het paneel, naast de 2jr reguliere product garantie.
Maar voor een premium topmodel van deze prijsklasse mag je er eigenlijk toch vanuit gaan dat er helemaal geen dode (sub)pixels in het scherm moeten zitten?
De verlengde garantie zegt trouwens niks over defecte pixels (https://www.lg.com/nl/oled-tv/2023/oled-warranty)

En hoe zichtbaar zijn deze dode (sub)pixels eigenlijk als je er al zijn op een afstand van 2.5/3m ?

Nu voelt de garantie eigenlijk als een extra winstpakker voor de winkel, op basis van de gemoedsrust van de koper.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:59
€1239 voor een 55inch C3 ... Denk ik een prima prijs om nu al te kopen, niet tot black friday af te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Whiskey48 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:26:
€1239 voor een 55inch C3 ... Denk ik een prima prijs om nu al te kopen, niet tot black friday af te wachten?
Zelfde schuitje, maar dan de 65 inch C3 voor €1609.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
The Unbelievabl schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:53:
[...]

Ik heb het gedaan. HelloTV heeft toegezegd een evt verdere prijsdaling rond BF te vergoeden. Niet tov andere retailers uiteraard maar ik vind het erop duiden dat de prijs niet verder gaat zakken.

Ik twijfel nog wel of ik voor +400 niet voor de G3 had moeten gaan. Ik kom van een enorm heldere Sony (1500 nits HDR) led tv en ben benieuwd of het verschil in helderheid een dusdanige meerprijs rechtvaardigt.

[ Voor 21% gewijzigd door KapteinJonz op 06-11-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
KapteinJonz schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:11:
[...]

Ik heb het gedaan. HelloTV heeft toegezegd een evt verdere prijsdaling rond BF te vergoeden. Niet tov andere retailers uiteraard maar ik vind het erop duiden dat de prijs niet verder gaat zakken.
Helder. Voor mij is het meer de vraag of een C1/CS/C2 niet nog wat goedkoper gaat worden. Ik kom van een hele oude plasma dus ga het verschil niet zien. Met de huidige prijzen is de C3 slimmer om te kopen (bijv de CS is 1300 vs de 1450 (na cashback) voor de C3. Maar als een van de eerdere modellen eerder naar 1000 gaat dan heb ik die liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
GerCor schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:38:
Heb je een voorbeeld hoe je dit zelf hebt gedaan. Hoe ik het me nu inbeeld lijkt me dat niet erg fraai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:10

GerCor

Zonder dallen geen pieken

synorluna schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:44:
[...]

Heb je een voorbeeld hoe je dit zelf hebt gedaan. Hoe ik het me nu inbeeld lijkt me dat niet erg fraai.
Nou ja. Mijn zwager heeft de elektra aangelegd. Eerst verticaal balken op de muur aangebracht. Daarna horizontaal planken geplaatst. Plaats waar de kabels achter de wand moeten een rond gat gemaakt. En dan de kabels doortrekken naar de betreffende wandcontactdozen. Zo spannend is het allemaal niet. Maar ik bouw liever een complete wand dan dat ik ook maar 1 kabeltje op de muur zie. Die wand zie ik namelijk niet als ik TV kijk. Maar zo'n kabeltje, daar zou ik me kapot aan ergeren. Puur de wetenschap dat er een kabel loopt die ik, met wat moeite, ook onzichtbaar kan maken. Onder de TV hangt een soundbar. Precies hetzelfde idee: geen kabels in het zicht.

Maar goed, dat ben ik.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
GerCor schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:35:
[...]

Nou ja. Mijn zwager heeft de elektra aangelegd. Eerst verticaal balken op de muur aangebracht. Daarna horizontaal planken geplaatst. Plaats waar de kabels achter de wand moeten een rond gat gemaakt. En dan de kabels doortrekken naar de betreffende wandcontactdozen. Zo spannend is het allemaal niet. Maar ik bouw liever een complete wand dan dat ik ook maar 1 kabeltje op de muur zie. Die wand zie ik namelijk niet als ik TV kijk. Maar zo'n kabeltje, daar zou ik me kapot aan ergeren. Puur de wetenschap dat er een kabel loopt die ik, met wat moeite, ook onzichtbaar kan maken. Onder de TV hangt een soundbar. Precies hetzelfde idee: geen kabels in het zicht.

Maar goed, dat ben ik.
Snap ik helemaal, daarom wil ik ze in de muur frezen. Voorzetwand vind ik in onze woonkamer niet passen, dus ik denk dat we stof moeten gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:59
The Unbelievabl schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:53:
[...]

Ik heb hem besteld, komt vandaag binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:56
Ik ga nu met Black Friday een LG G3 65 inch kopen.
Ik heb momenteel een Sony 65 XH9505 dewelke met een vogels 3305 wallmount aan de muur hangt.

Ik kan niks op de site terugvinden of deze wallmount ook geschikt is voor een OLED.
Ik neem aan dat dit geen probleem is en ik gewoon de G3 aan deze wallmount kan bevestigen?. Of moet dit echt een speciale OLED wallmount zijn van Vogels?

De wallmount van de LG G3 kan ik niet gebruiken tenzij ik stopcontacten moet weghalen, boren en kappen in de muur wat ik niet zie zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door stevosmax op 07-11-2023 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
stevosmax schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:13:
Ik ga nu met Black Friday een LG G3 65 inch kopen.
Ik heb momenteel een Sony 65 XH9505 dewelke met een vogels 3305 wallmount aan de muur hangt.

Ik kan niks op de site terugvinden of deze wallmount ook geschikt is voor een OLED.
Ik neem aan dat dit geen probleem is en ik gewoon de G3 aan deze wallmount kan bevestigen?. Of moet dit echt een speciale OLED wallmount zijn van Vogels?

De wallmount van de LG G3 kan ik niet gebruiken tenzij ik stopcontacten moet weghalen, boren en kappen in de muur wat ik niet zie zitten.
Bij HelloTV hebben ze de G3 nu voor 1825 incl cashback!

De prijs is een stuk lager dan de laagste van eur 2199 (hofma) in de pricewatch op moment van schrijven. Ik heb hem in ieder geval gisteren gekocht, en hij wordt vandaag geleverd! Mocht de prijs met BF nog verrder zakken dan krijg ik het verschil retour!

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevosmax
Chris12 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:23:
[...]

Bij HelloTV hebben ze de G3 nu voor 1825 incl cashback!

De prijs is een stuk lager dan de laagste van eur 2199 (hofma) in de pricewatch op moment van schrijven. Ik heb hem in ieder geval gisteren gekocht, en hij wordt vandaag geleverd! Mocht de prijs met BF nog verrder zakken dan krijg ik het verschil retour!
Dat weet ik. Ik volg dit topic en die van de aanbiedingen. Vorig jaar was de G2 te koop voor 1600 incl cashback. Ik betwijfel dat de prijs dit jaar zo laag zal gaan voor de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:16
stevosmax schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:13:
De LG G3 65" is Vesa 300 volgens de LG website.
De Vogels 3305 is ook Vesa 300 compatible. Zou niet weten waarom het niet zou werken.
Belangrijk is wel om de juiste dikte en vooral lengte boutjes te gebruiken die je achter in de TV draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
Telin schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:38:
[...]

De LG G3 65" is Vesa 300 volgens de LG website.
De Vogels 3305 is ook Vesa 300 compatible. Zou niet weten waarom het niet zou werken.
Belangrijk is wel om de juiste dikte en vooral lengte boutjes te gebruiken die je achter in de TV draait ;)
Waar kan je de dikte / lengte van de bijten terugvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42
The Unbelievabl schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:23:
[...]

Helder. Voor mij is het meer de vraag of een C1/CS/C2 niet nog wat goedkoper gaat worden. Ik kom van een hele oude plasma dus ga het verschil niet zien. Met de huidige prijzen is de C3 slimmer om te kopen (bijv de CS is 1300 vs de 1450 (na cashback) voor de C3. Maar als een van de eerdere modellen eerder naar 1000 gaat dan heb ik die liever.
De 65" CS verkoopt electroworld voor € 1.199

Anyway, dit is het ervaringen topic. Gisteren mijn 65" C3 binnengekregen. Een upgrade vanaf een 55" C7. Het verschil is best groot. Sowieso de omvang maakt indruk, maar de helderheid is echt een stuk beter dan van de 6 jaar oude C7. Op papier (rtings) lijkt de helderheid in SDR en HDR niet schrikbarend veel hoger op de C3, maar in de praktijk is dit echt een heel groot verschil.

Eindelijk kan ik gebruik maken van de 120hz modus om games in 40fps te spelen in 4K en HDR. Echt een feestje! Jammer dat maar weinig games dit ondersteunen. Een eARC extractor tussen de tv en receiver gehangen, zodat ik ook lossless geluid krijg vanaf de shield en consoles (oa LPCM) naar de receiver. Scheelt me weer € 1.000+ voor een andere receiver. Nadeeltje is wel dat het OSD van de receiver niet meer werkt. Zo'n Marantz heeft toch wel een vervelend klein schermpje om de settings door te moeten struinen...

[ Voor 50% gewijzigd door Hulleman op 07-11-2023 10:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik wil ook heel graag toeslaan op de 65G3..

Alleen heb ik een kabelgootje in de muur van 40mm rond. Hier loopt mn oude powerkabel van Samsung tv (2013) doorheen. Deze is al los te koppelen achter op de tv.

Is dit ook mogelijk bij de g3.?? Dat je de powerkabel los kan maken achter aan de tv?

Vrees van niet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
stevosmax schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:28:
[...]

Waar kan je de dikte / lengte van de bijten terugvinden?
Worden die niet bij de TV geleverd dan? Meen mij te kunnen herinneren dat ik een zakje met boutjes heb overgehouden bij mijn LG TV omdat ik de boutjes heb gebruikt die bij de muurbeugel zaten. Mijn muurbeugel is trouwens volgens de website niet geschikt voor OLED :?

Pin mij er niet op vast maar als ik het mij goed herinner heb ik M6x30 boutjes gebruikt om mijn TV aan de muurbeugel te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Nickrsd schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:10:
Ik wil ook heel graag toeslaan op de 65G3..

Alleen heb ik een kabelgootje in de muur van 40mm rond. Hier loopt mn oude powerkabel van Samsung tv (2013) doorheen. Deze is al los te koppelen achter op de tv.

Is dit ook mogelijk bij de g3.?? Dat je de powerkabel los kan maken achter aan de tv?

Vrees van niet he?
Naar mijn weten zit de powerkabel bij zowel de C als de G serie vast aan de TV. Bij de nieuwe serie zijn ze wel iets langer als bij de oudere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Het rottige is als de kabel vast aan de tv zit. Dat ik de kabel niet door het gootje krijg omdat dat te smal is 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Nickrsd schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:16:
Het rottige is als de kabel vast aan de tv zit. Dat ik de kabel niet door het gootje krijg omdat dat te smal is 🤪
Een oplossing welke al een paar keer in dit topic beschreven is, is het trimmen van de stekker zodat die wel door de goot heen kan (overtollige deel stekker met stanleymes weghalen). Wat het doet met je garantie is een ander verhaal.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Laatste vraag? Wie heeft de g3 goed vergeleken met alternatieven zoals de Samsung s95c?

Is de g3 gewoon de topper dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25

P_Tingen

omdat het KAN

Sinds een dikke week heb ik nu een uitvoering: LG A2 48" Zwart in huis staan, na advies hiero op het forum. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik er dik tevreden mee ben.

In dit forum lees ik wel wat kritiek op de A-serie omdat het de instap van LG is en daarom minder(waardig). Dat zal een kern van waarheid hebben, maar even on the record voor toekomstige tweakers die informatie verzamelen en op een zeker moment denken dat ze de A-serie maar beter kunnen laten liggen: het is een prima tv. Ik heb in de winkel het beeld vergeleken met de LCD, LED en qled tv's die er naast en er boven stonden en kon niet anders concluderen dan dat het beeld prachtig was om te zien. Zwart is echt zwart en de kleuren leven echt. Zelfs mijn vrouw zag het verschil en dat wil wat zeggen want die ziet het normaal gesproken niet eens wanneer het beeld door een aardappel wordt gegenereerd.

Nou moet ik er wel bij melden dat ik kom van een tien jaar oude Samsung LCD dus dan is het wellicht al snel beter, maar ik ben heel erg happy met mijn nieuwe beeld. Geluid is ook een stuk beter dan mijn oude Samsung, maar er gaat nog wel een soundbar bij komen denk ik, even kijken met BF of er wat moois voorbij komt.

Enige minpunt vind ik het veel te drukke WebOS, waar je niet in kan stellen dat je 90% van die onzin niet wil zien.

Ik heb al eens door de instellingen zitten neuzen, maar er is erg veel om in te stellen voor een mooi beeld en geluid. Wat kunnen jullie mij adviseren op dit gebied? Ik las al dat ik beter TrueMotion en ECO uit kan zetten. Nog meer tips?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
Nickrsd schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:33:
Laatste vraag? Wie heeft de g3 goed vergeleken met alternatieven zoals de Samsung s95c?

Is de g3 gewoon de topper dit jaar?
De showreel in de winkels zag er ontzettend indrukwekkend uit op de S90C/S95C. Maar LG's ervaring met het maken van OLED's en mijn slechte ervaring met de levensduur van Samsung TV's geven voor mij de doorslag om voor LG te gaan dit jaar. Samsung heeft een slechte reputatie als het gaat om kinderziektes in de OS en hun hardware. Na alle iteraties lijken die er bij LG inmiddels wel uitontwikkeld.

Ik vond het verschil in helderheid tussen de C3 en G3 opvallend (maar voor mij niet doorslaggevend). Tussen de G3 en S90/S95C vond ik verschil behoorlijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 18:42
Hulleman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:54:
[...]

Een eARC extractor tussen de tv en receiver gehangen, zodat ik ook lossless geluid krijg vanaf de shield en consoles (oa LPCM) naar de receiver. Scheelt me weer € 1.000+ voor een andere receiver. Nadeeltje is wel dat het OSD van de receiver niet meer werkt. Zo'n Marantz heeft toch wel een vervelend klein schermpje om de settings door te moeten struinen...
Kan je uitleggen hoe dit werkt? Ik krijg vandaag mijn G3 binnen en heb een Denon AVR-X1200W. Prima receiver alleen ondersteunt geen 120hz (hdmi 2.0 alleen) en heeft geen eArc, maar gewone Arc. Nooit gehoord van zo'n extractor wat doet het? Scheelt als ik geen nieuwe versterker hoef te kopen voorlopig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Freshnub schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:14:
[...]

Kan je uitleggen hoe dit werkt? Ik krijg vandaag mijn G3 binnen en heb een Denon AVR-X1200W. Prima receiver alleen ondersteunt geen 120hz (hdmi 2.0 alleen) en heeft geen eArc, maar gewone Arc. Nooit gehoord van zo'n extractor wat doet het? Scheelt als ik geen nieuwe versterker hoef te kopen voorlopig.
Zeker. Zo'n extractor sluit je aan op de eARC van je tv. Die extractor haalt het audio spoor uit het signaal en zet dat door naar je receiver. Je gebruikt je receiver niet meer als hub in je homecinema, maar dat wordt nu je tv. Je sluit alle apparaten direct aan op de tv. Vanaf de eARC poort vanaf de tv gaat een HDMI kabel in de eARC out poort van de extractor. Dan gaat vanaf de extractor audio out poort een HDMI kabel naar een willekeurige INPUT van je receiver. Dus niet de ARC poort van je receiver. En klaar is kees.

Nadelen:
- Je verliest het OSD van je receiver
- Je verliest een HDMI IN poort op je tv.
- Daarnaast schijnt CEC niet meer te werken als je voor deze oplossing kiest. Ik heb dat nog niet uitvoerig getest. Ik merk wel dat ik met de afstandsbediening van de C3 ook de shield en Xbox series X kan bedienen. Dus dat lijkt wel iets van CEC te zijn. Ik heb nog niet getest dat als de TV aan/uitgaat de receiver dat ook doet.
- Een extra HDMI kabel en extra bezet stopcontact. Met de exorbitante kabeldrukte achter de tv wordt het er met deze oplossing niet mooier van O-) Via een youtube review begreep ik dat de extractor problemen kan geven als je de stroomvoorziening via usb uit de TV haalt. Vandaar dat ik em heb aangesloten op het stopcontact. Wellicht dat ik em nog eens aan de USB van de TV hang om te testen. Scheelt weer een bezet stopcontact.

Ik heb deze gekocht. Op de site worden twee modes weergegeven in een plaatje hoe je de extractor aan kan sluiten. Hierboven schets ik mode 1.

Edit: M'n tv zit nu wel vol qua HDMI apparaten, dus als er nog een HDMI apparaat aan moet, dan zal ik toch eens naar een andere receiver moeten kijken. Maar voor nu een goedkope oplossing die werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 07-11-2023 11:44 . Reden: tekst wat aangepast ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 18:42
Hulleman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:24:
[...]

.. Maar voor nu een goedkope oplossing die werkt.
Top bedankt voor je uitleg. Dus hiermee kan mijn receiver nog steeds het geluid sturen naar mijn 5.1 setje en de 120hz pak ik vanaf de tv zelf naar mijn xbox, scheelt me 500e voorlopig voor een nieuw receiver, ik moet alleen even bedenken wat ik dan aansluit op de nog drie beschikbare hdmi poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Freshnub schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:53:
[...]

Top bedankt voor je uitleg. Dus hiermee kan mijn receiver nog steeds het geluid sturen naar mijn 5.1 setje en de 120hz pak ik vanaf de tv zelf naar mijn xbox, scheelt me 500e voorlopig voor een nieuw receiver, ik moet alleen even bedenken wat ik dan aansluit op de nog drie beschikbare hdmi poorten.
5.1 Kan ook wel via ARC, maar dat is dan gelimiteerd tot de oldskool gecomprimeerd Dolby Surround en DTS. Wil je een ongecomprimeerd (lossless) signaal naar je receiver sturen, zoals LPCM 5.1/7.1, Dolby True HD, DTS Master Audio, Dolby Atmos, dan zul je naar een eARC extractor moeten kijken.

Sowieso geldt in beide gevallen dat je de Xbox direct op je tv aansluit. Dan kun je er nog voor kiezen om genoegen te nemen met Dolby/DTS 5.1 en het geluid van de TV via ARC naar je receiver te sturen of een eARC extractor te gebruiken voor een lossless audio signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
P_Tingen schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:33:
Sinds een dikke week heb ik nu een uitvoering: LG A2 48" Zwart in huis staan, na advies hiero op het forum. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik er dik tevreden mee ben.

In dit forum lees ik wel wat kritiek op de A-serie omdat het de instap van LG is en daarom minder(waardig). Dat zal een kern van waarheid hebben, maar even on the record voor toekomstige tweakers die informatie verzamelen en op een zeker moment denken dat ze de A-serie maar beter kunnen laten liggen: het is een prima tv.

[...]

Ik heb al eens door de instellingen zitten neuzen, maar er is erg veel om in te stellen voor een mooi beeld en geluid. Wat kunnen jullie mij adviseren op dit gebied? Ik las al dat ik beter TrueMotion en ECO uit kan zetten. Nog meer tips?
Goed om te lezen dat de A2 bevalt.

Wanneer je van een accurate weergave houdt kun je deze settings aanhouden (de uitleg betreft om de C2 echter gelden de meeste zaken ook voor de A2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlam
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-04 15:34
Goedemiddag, wat zijn de meningen/ervaringen?
Ik ga mijn LG 55C8 oled van enkele jaren geleden upgraden naar een 77 inch oled. Ik twijfel tussen de C en de G. Ik gebruik mijn good old Pioneer thx versterker voor de audio (optisch). Is beeldkwaliteit van de G dermate beter dan de C, dat de meerprijs gerechtvaardigd wordt, ook dus wanneer ik geen gebruik maak van de betere (en dan ook kostbaardere) speakers van de G?
Ga hem dan overigens niet ophangen, gewoon met de helaas extra kostende voet.
Pagina: 1 ... 511 ... 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.