Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vervanger voor mijn 32'' lcd televisie van ongeveer 50''

Wat is je budget?
Max €1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie kijken; voornamelijk lineaire tv, Videoland, HBO Max. Geen gaming

Wat heb je zelf al gevonden?
In de winkel van Expert zag ik toevallig een uitvoering: LG A2 48" Zwart voor €699. Dit is een OLED tv, maar hij is 'maar' 48'' en op mijn kastje zou evt ook een 50'' tv passen. Dilemma is een beetje: wil ik persé een 50'' tv of is 48'' ook genoeg. OLED lijkt niet leverbaar in 50'' en groter dan dat gaat niet passen.. Daarnaast is 699 wel een heel mooi prijsje

Welke vragen heb je hier nog over?
OLED levert mooier zwart op (heb ook OLED telefoon) en goede kijkhoeken. Maar dit is een OLED-instapmodel. Op welke vlakken is er bezuinigd tov duurdere modellen? Zijn er nog andere redenen om deze tv juist wel of juist niet te nemen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:19
De A2 biedt minder HDR impact, processing en gaming functionaliteiten.

Dit gezegd hebbende maakt het OLED paneel veel goed en is de A2 in de 48 - 50” beeldformaat één van de betere televisies die je kunt kopen.

TL;DR mooie prijs voor een mooie tv ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 23-10-2023 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals je kan verwachten, lijkt er onder andere bezuinigd op het aantal aansluitingen en ook de snelheden daarvan. Zo krijg je slecht 3x HDMI en hebben ze geen ondersteuning voor VRR en andere "coole" zaken als je bijvoorbeeld een moderne console of PC wil aansluiten voor games. Ook de USB-poorten & WiFi zijn allemaal een niveautje lager dan de "iets duurdere" broertjes van LG.

Voor enkel TV kijken zal deze A2 ongetwijfeld voldoen; enkel zal je even moeten beoordelen (desnoods in een winkel) of de 20W speakertjes voldoende geluid geven of dat je een soundbar of andersoortige receiver nodig hebt om een beter geluidsbeeld te krijgen.

Het zal verder ook niet het allerhelderste / mooiste beeld zijn in 4K/HDR maar in vergelijking maar QLED/NANO TV's in dezelfde grootte en prijsklasse, kan je je aan deze A2 bijna geen buil vallen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 15:19
Lijkt mij voor gewoon tv-kijken en streamen prima. In de prijshistorie in de Pricewatch zie ik dat de prijs schommelt tussen 649 en 699 euro. Misschien de moeite om heel even te kijken of die nog iets goedkoper wordt? (Niet boos worden als die duurder wordt ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Dank alvast allen! Ik was ondertussen ook nog wat verder aan het speuren in het forum en kwam eigenlijk al meerdere lovende verhalen tegen. Gamen doe ik sowieso niet en meer dan 3 hdmi poorten ook niet. Eigenlijk is het wat casual tv-gebruik van voornamelijk de missus.

We hadden max €1000 uitgetrokken voor een tv, maar dit scheelt dan mooi weer :)

PS ik heb nu een uitvoering: Samsung LE32B650 en dat is zelfs een 32'' zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 15:19
Enige waar ik misschien nog op zou letten is of de helderheid voldoende is voor je (woon)kamer. Afhankelijk van hoeveel licht binnenkomt en onder welke hoek kan het mogelijk lastig tv-kijken zijn. Maar als je de tv online besteld heb je altijd 14 dagen bedenktijd. Kun je 'm desnoods terugsturen als die echt niet bevalt ofzo.

Al bedenk ik mij net dat je huidige tv ook geen helderheidskanon is waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@P_Tingen voordat je bestelt; ik zal waarschijnlijk verkeerd lezen (of niet actuele info hebben) maar de A2 lijkt geen native Netlfix UHD te ondersteunen? Geen idee of dat waar is en/of dat je Netflix UHD gebruikt maar ik miste dat even in de handleiding....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:35:
@P_Tingen voordat je bestelt; ik zal waarschijnlijk verkeerd lezen (of niet actuele info hebben) maar de A2 lijkt geen native Netlfix UHD te ondersteunen? Geen idee of dat waar is en/of dat je Netflix UHD gebruikt maar ik miste dat even in de handleiding....
Na de beperking van Netflix op het delen van een abonnement heb ik het opgezegd, dus geen Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
tweakery schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:29:
Enige waar ik misschien nog op zou letten is of de helderheid voldoende is voor je (woon)kamer. Afhankelijk van hoeveel licht binnenkomt en onder welke hoek kan het mogelijk lastig tv-kijken zijn. Maar als je de tv online besteld heb je altijd 14 dagen bedenktijd. Kun je 'm desnoods terugsturen als die echt niet bevalt ofzo.

Al bedenk ik mij net dat je huidige tv ook geen helderheidskanon is waarschijnlijk.
En ook op mijn huidige tv heb ik de helderheid juist teruggeschroefd omdat ik het te fel vond, dus dat gaat geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Op mijn werk hebben we ook LG televisies en van het WebOS ben ik niet bepaald onder de indruk, maar goed; er komt toch weer een chromecast aan te hangen. Ik zie alleen niet direct waar de hdmi ingangen zitten van de tv. Op de achterkant zit er 1, maar waar zitten de anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

P_Tingen schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:44:
Op de achterkant zit er 1, maar waar zitten de anderen?
Als je tegen de achterkant kijkt, zitten er 2 helemaal rechts "verzonken"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQqvYWyqy_XGCKlxjAXBsx872GQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2EZOI14sTum3BMc3DVvV19Pg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Als je tegen de achterkant kijkt, zitten er 2 helemaal rechts "verzonken"

[Afbeelding]
Check! Inmiddeld via Bing Chat (best handig ding) ook gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door P_Tingen op 23-10-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-08 20:16
Ik heb een LG 4K LED (lcd) 50UQ75006LF uit 2022 - 50 inch- Europees model. Ik twijfel om deze oled te kopen, is deze veel beter qua beeld dan mijn lcd? Wij kijken alleen tv en vaak niet in donkere kamer. Hier nog wat gegevens van onze tv https://www.bol.com/nl/nl...s-model/9300000105068157/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:49
mennoza schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:49:
Ik heb een LG 4K LED (lcd) 50UQ75006LF uit 2022 - 50 inch- Europees model. Ik twijfel om deze oled te kopen, is deze veel beter qua beeld dan mijn lcd? Wij kijken alleen tv en vaak niet in donkere kamer. Hier nog wat gegevens van onze tv https://www.bol.com/nl/nl...s-model/9300000105068157/
Het is netter om even een eigen topic aan te maken, dan deze te 'kapen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Misschien een beetje gevaarlijk omdat mijn referentie een 10 jaar oude LCD tv was, maar in de winkel vond ik de OLED televisies echt een veel mooier beeld hebben dan de omringende LCD / LED televisies. Ook beter dan de QLEDs die ik daar zag. Wij gebruiken de tv overigens net zo; dus ook vooral tv en niet donker.

Maar een tv uit 2022 nu al vervangen, is dat niet wat snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
BvZwolle schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:53:
[...]
Het is netter om even een eigen topic aan te maken, dan deze te 'kapen'.
No stress, mijn vraag is al beantwoord en de tv staat al te shinen in mijn kamer 8)

• mennoza
is inderdaad wel wat snel om onze tv te vervangen maar ik ben benieuwd of deze oled (aanbieding) veel beter is qua beeld dan die van ons , of maakt dat niet heel veel uit ? t is wel een mooie prijs voor de oled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Blijft een beetje persoonlijk natuurlijk, maar als ik eerlijk ben dan denk ik dat het het niet waard is om je televisie van een jaar(!) oud al weg te doen voor deze. Het verhaal wordt anders als je toch al een tweede tv ergens anders wilde hebben of als je hem goed tweedehands kan verkopen.

Voor wat betreft het beeld kun je toch het beste even bij een tv-boer naar binnen lopen en zelf kijken of je het verschil ziet en of je het dan vervolgens genoeg vindt om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennoza
Dank voor je reactie en advies. Ik ga nog even verder vragen naar ervaringen van anderen
Pagina: 1