@Stink_o die is gewoon defect, neem contact op met de verkoper om reparatie te regelen.
Juist zoiets als wat nu bij @Stink_o gebeurt, doet me bijna besluiten om ondanks hogere prijzen toch bij een club als Coolblue te kopen.CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:58:
@Stink_o die is gewoon defect, neem contact op met de verkoper om reparatie te regelen.
Ik heb namelijk niets anders dan goede ervaringen met hun service.
Weet niet welke tv je wilt gaan kopen, met de prijzen van coolblue, kun je bij andere dealers 5 jaar all risk verzekering erbij kopen en ben je nog een stuk goedkoper uit.Rzaan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Juist zoiets als wat nu bij @Stink_o gebeurt, doet me bijna besluiten om ondanks hogere prijzen toch bij een club als Coolblue te kopen.
Is niet eens nodig, de G(1,2,3) komt met 5 jaar garantie op het paneel vanuit LG. Het is puur dat je eerste aanspreekpunt de verkoper is die het door zet naar CE repair.pwh53 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
Weet niet welke tv je wilt gaan kopen, met de prijzen van coolblue, kun je bij andere dealers 5 jaar all risk verzekering erbij kopen en ben je nog een stuk goedkoper uit.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-10-2023 09:19 ]
Ik wil de LG G3 65 inch gaan kopen.pwh53 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
Weet niet welke tv je wilt gaan kopen, met de prijzen van coolblue, kun je bij andere dealers 5 jaar all risk verzekering erbij kopen en ben je nog een stuk goedkoper uit.
Daar hadden we dus goede ervaringen met Coolblue. Vriendelijk, snel, makkelijk.CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
Is niet eens nodig, de G(1,2,3) komt met 5 jaar garantie op het paneel vanuit LG. Het is puur dat je eerste aanspreekpunt de verkoper is die het door zet naar CE repair.
over Coolblue worden anders ook de nodige topics geopend over garantiezaken hier Tweakers.Rzaan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Juist zoiets als wat nu bij @Stink_o gebeurt, doet me bijna besluiten om ondanks hogere prijzen toch bij een club als Coolblue te kopen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
heb ik gisteren voor 2250 bij Apollo besteld, kost bij coolblue 2999.
(was ook vriendelijk, snel en makkelijk)
[ Voor 8% gewijzigd door pwh53 op 19-10-2023 09:34 ]
Ik doelde op de afhandeling als er iets mis was met een product.pwh53 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Maar ik ga zeker ook even kijken bij een bedrijf als Apollo dan. Dank.
in de pricewatch staat ook de winkelbeoordeling erbij, daardoor is Hofma bij mij afgevallen, meerdere malen 1 ster of minder.Rzaan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
Ik doelde op de afhandeling als er iets mis was met een product.
Maar ik ga zeker ook even kijken bij een bedrijf als Apollo dan. Dank.
1 volgens mij niet, vanaf 2CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
Is niet eens nodig, de G(1,2,3) komt met 5 jaar garantie op het paneel vanuit LG. Het is puur dat je eerste aanspreekpunt de verkoper is die het door zet naar CE repair.
Met 150 CB heb je voor 2100 een dijk van een TV thuis staanpwh53 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Ik heb geen haast dus ik wacht BlackFriday/ BlackWeek/CyberMonday even af en allicht zelfs daarna nog.
Maar ik ga binnenkort wel eens even langs bij Apollo en de MM in almere om eens al die nieuwe TV's in het echt te bekijken. Ik zit thuis al 8 jaar naar mijn 65" FHD Sony LCD te kijken dus het zal mij benieuwen wat ik te zien krijg...die ontwikkeling heeft niet stilgestaan...to say the least
Van LG kijk ik naar de 65G3 als (prijsgunstig) alternatief voor de QD-OLED Sony 65A95K van 2022.
Benieuwd naar je bevindingen!Fraggert schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:19:
Van LG kijk ik naar de 65G3 als (prijsgunstig) alternatief voor de QD-OLED Sony 65A95K van 2022.
Jouw exemplaar ziet er wel erg belabberd uit voor MLA begrippen.Nougat schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
Geen last van de beruchte pink tint? Ik zie de linkerkant toch een roze tint, evenals rechts onder... Volgens de verkoper en LG is dit normaal
[Afbeelding]
Ik had het beter moeten specificeren. Door de MLA techniek heb je geen/ veel minder last van de pink tint onder een hoek. Bij standaard WBE panelen zonder MLA kun je, afhankelijk van de scène, over het gehele beeldoppervlakte een pink tint zien (hier doelde ik op).
Helaas zijn uniformity issues inherent aan de WOLED techniek/ WBE panelen. QD-OLED is daarin superieur echter is de A95L met tweede generatie QD-OLED overpriced en zijn de Samsung televisies om verschillende redenen geen goede koop, hierdoor heeft LG min of meer een monopolie.
Ik ben ook bezig met de voorbereiding voor kabelgoot van de G3. Bij de review hier op Tweakers zie ik andere afbeeldingen van de achterkant staan:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oyd1HY5CfdPgNfiOF8aOhmib.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e31DaeHWsStqJ7khoPGTPMhH.jpg?f=user_large)
Die zijn wel van een kleiner model en ik ben voornemens de 77 inch te plaatsen. Zit hier dan verschil tussen dat iemand weet? Dat is nogal bepalend voor de positie van de kabelgoot namelijk..
Hieronder het schema van een mede tweaker van de 77 inch
:fill(white):strip_exif()/f/image/jBhUSBfX4tZwtAhKllCFi2SL.png?f=user_large)
Wij hebben heel even de 77 gehad, de kabels komen er niet in het midden uit, maar meer naar de zijkant
Ja, dat dacht ik gisteren ook, anders blijf ik nog een maand koopjes jagen.Fraggert schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:19:
[...]
Met 150 CB heb je voor 2100 een dijk van een TV thuis staan![]()
Ik heb geen haast dus ik wacht BlackFriday/ BlackWeek/CyberMonday even af en allicht zelfs daarna nog.
Maar ik ga binnenkort wel eens even langs bij Apollo en de MM in almere om eens al die nieuwe TV's in het echt te bekijken. Ik zit thuis al 8 jaar naar mijn 65" FHD Sony LCD te kijken dus het zal mij benieuwen wat ik te zien krijg...die ontwikkeling heeft niet stilgestaan...to say the least
Had vorige week op marktplaats een zgan. LG DS95QR gekocht voor 550, en mijn SL10YG voor 200 verkocht, de oude 55C7 gaat wel naar iemand in de familie of 150 ofzo op marktplaats. Dus netto nu voor 2450 beeld en geluid en groter formaat van 2017 en 2019 naar 2022/23.
Dat is ook zeker waar, ik heb ook al wel eens afgewacht, afgewacht en afgewacht en toen was de TV die ik wilde EOLpwh53 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Ja, dat dacht ik gisteren ook, anders blijf ik nog een maand koopjes jagen.
Had vorige week op marktplaats een zgan. LG DS95QR gekocht voor 550, en mijn SL10YG voor 200 verkocht, de oude 55C7 gaat wel naar iemand in de familie of 150 ofzo op marktplaats. Dus netto nu voor 2450 beeld en geluid van 2017 en 2019 naar 2022/23.

Zo kijk ik ook even nu naar de G3 en de A95K........op een gegeven moment is de prijs op een niveau dat ik er voor over heb.....of dat nu de allerlaagste is of niet maar ik vertik nu in elk geval als early adopter 4 ruggen voor een TV neer te leggen die een paar maanden later.
De Sony staat nu voor 2800 in de PW....zou mooi zijn als daar nog 300 afging ofzo.
Vanaf 77 en groter zitten de kabels grotendeels aan de zijkant inderdaad, zie ook: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"BaZZeHH schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:13:
[...]
Ik ben ook bezig met de voorbereiding voor kabelgoot van de G3. Bij de review hier op Tweakers zie ik andere afbeeldingen van de achterkant staan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die zijn wel van een kleiner model en ik ben voornemens de 77 inch te plaatsen. Zit hier dan verschil tussen dat iemand weet? Dat is nogal bepalend voor de positie van de kabelgoot namelijk..
Hieronder het schema van een mede tweaker van de 77 inch
[Afbeelding]
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
De reactie van LG op nieuwe foto's en filmpjes van de tv:Freshouttheoven schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:46:
[...]
Jouw exemplaar ziet er wel erg belabberd uit voor MLA begrippen.
Ik had het beter moeten specificeren. Door de MLA techniek heb je geen/ veel minder last van de pink tint onder een hoek. Bij standaard WBE panelen zonder MLA kun je, afhankelijk van de scène, over het gehele beeldoppervlakte een pink tint zien (hier doelde ik op).
Helaas zijn uniformity issues inherent aan de WOLED techniek/ WBE panelen. QD-OLED is daarin superieur echter is de A95L met tweede generatie QD-OLED overpriced en zijn de Samsung televisies om verschillende redenen geen goede koop, hierdoor heeft LG min of meer een monopolie.
LG technische ondersteuning heeft na het beoordelen van uw klacht uitspraak gedaan in uw zaak.
Roze waas bij grote OLED schermen valt onder eigenschap van de Televisie.
Dat geldt ook voor de lichte V banding die bij normaal beeld zichtbaar is.
Een nieuw scherm zal deze klachten niet verhelpen.
Wees dus gewaarschuwd als je de G3 koopt! Volgens LG is dit dus normaal!
Belachelijk, de mate waarin de roze waas zichtbaar is hangt ook af van het formaat. Met name de 65'' modellen schijnen meer last te hebben van een roze waas aan de linkerkant. Ik heb zelf ook een 65'' WOLED tv met WBE paneel en zie in sommige scenes de roze waas/ uniformiteit issues aan de linker kant, echter valt het bij mij gelukkig relatief mee.Nougat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:17:
[...]
De reactie van LG op nieuwe foto's en filmpjes van de tv:
LG technische ondersteuning heeft na het beoordelen van uw klacht uitspraak gedaan in uw zaak.
LG geeft o.a. het volgende aan op de website omtrent de OLED techniek;
Wat LG hier claimt komt niet overeen met wat ze op hun website claimen hiermee heb je een sterke zaak, wanneer het ook goed zichtbaar is bij normale content kun je je beroepen op non-conformiteit bij de winkel. Deze dient dan te zorgen voor een conform product, vervangende G3 of een QD-OLED eventueel tegen bijbetaling. Wanneer de winkel weigert kun je de koop ontbinden.
Het zal je wel aardig wat tijd en energie gaan kosten.100% Color Fidelity
OLED color is truly original.
LG OLED TVs not only express perfect black, but also original color. Intertek, a global testing agency based in the UK, has certified that LG OLED displays have 100% color fidelity. This means on-screen colors closely match those of the original image. LED TVs simply can't match this standard of color reproduction.
Nou, zo te lezen kan ik mijn wenslijstje saneren tot alleen de Sony 65A95K
Betreffende de 77" versies:Freshouttheoven schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:46:
[...]
Vanaf welke (meer)prijs is de A95L niet overpriced t.o.v. de A95K (lastig te vergelijken, want deze heeft geen 77").
En zou je enkele punten willen opnoemen waarom volgens jou de S95C geen goede koop is?
Ik ben een enorme twijfelkont en heb ook wel veel liever de A95L. Maar de S95C kost straks mss maar de helft.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17-09 21:45
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
@Freshouttheoven schreef het al.Nougat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:17:
[...]
De reactie van LG op nieuwe foto's en filmpjes van de tv:
Je hebt weinig/niets met LG zelf te maken,
De verkoper/winkel is je aanspreekpunt voor klachten.
Als er overduidelijk een roze waas te zien is klopt dit niet.
Perfecte TV’s bestaan niet maar het beeld moet verder wel in orde zijn.
Staat ook ergens expliciet vermeld op de site van de verkoper dat een roze waas bij grotere schermen onder de eigenschappen van de televisie valt?HoppyF schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
@Freshouttheoven schreef het al.
Je hebt weinig/niets met LG zelf te maken,
De verkoper/winkel is je aanspreekpunt voor klachten.
Als er overduidelijk een roze waas te zien is klopt dit niet.
Perfecte TV’s bestaan niet maar het beeld moet verder wel in orde zijn.
Het gaat er niet om wat LG op de site zet, want je koopt geen TV bij hen. Je koopt hem in de winkel.
Als dit niet vermeld staat, kan de verkoper zich sowieso niet achter dit argument verschuilen.
Kleine lettertjes tellen ook niet.
Van een kleuren-TV mag je als consument verwachten dat deze kleuren goed weergeeft. Doet die dat niet, dan voldoet de TV niet aan de verwachtingen die je als consument hebt.
De winkel zei het volgende de laatste keer dat ik contact met hun had "Zoals eerder aangegeven hoort dit bij de specificaties van het toestel."Rzaan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
Staat ook ergens expliciet vermeld op de site van de verkoper dat een roze waas bij grotere schermen onder de eigenschappen van de televisie valt?
Het gaat er niet om wat LG op de site zet, want je koopt geen TV bij hen. Je koopt hem in de winkel.
Als dit niet vermeld staat, kan de verkoper zich sowieso niet achter dit argument verschuilen.
Van een kleuren-TV mag je als consument verwachten dat deze kleuren goed weergeeft. Doet die dat niet, dan voldoet de TV niet aan de verwachtingen die je als consument hebt.
De Sony panelen komen uit de LG fabriek.Fraggert schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:53:
Nou, zo te lezen kan ik mijn wenslijstje saneren tot alleen de Sony 65A95K
Hebben ze dit duidelijk aangegeven vóór de aankoop?Nougat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
De winkel zei het volgende de laatste keer dat ik contact met hun had "Zoals eerder aangegeven hoort dit bij de specificaties van het toestel."
Wat je daarna zegt, telt niet.
Geen idee hoe lang je hem hebt, maar anders terugbrengen en geld terug.
Ik herken hetechthard schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:09:
[...]
Betreffende de 77" versies:
Vanaf welke (meer)prijs is de A95L niet overpriced t.o.v. de A95K (lastig te vergelijken, want deze heeft geen 77").
Ik ben een enorme twijfelkont en heb ook wel veel liever de A95L. Maar de S95C kost straks mss maar de helft.
Overpriced is een relatief begrip. Wanneer je er rationeel naar kijkt is op moment van schrijven de A95L, voor het gros, overpriced.
Jouw vraag is lastig te beantwoorden/ defineren wanneer je enkel naar het prijskaartje kijkt.
Wanneer je een purist/ enthousiast bent, je budget het toelaat en de content die je consumeert van hoogwaardige kwaliteit is zou ik zeggen ga vooral voor een A95L of MZ200x. Dit geldt deels ook wanneer je een langere tijd de televisie wenst te gebruiken er waarde hecht aan een accurate weergave en HDR.
Aan de andere kant is voor minder dan de helft een Sony of LG 77'' WOLED tv die je laten we zeggen 3 jaar gebruikt en erna verkoopt voor ~ 1000 euro, economisch en en m.b.t. meelopen met de techniek een betere keuze. Tegen die tijd zijn de QD-OLED panelen volwassen en goedkoper wat weer in een lagere aankoopprijs resulteert.
Je krijgt, rationeel gezien, veel meer bang for the buck bij Samsung. Echter is een Samsung tv, wanneer je veel waarde hecht aan een goede weergave, om o.a. de volgende redenen geen goede koop;En zou je enkele punten willen opnoemen waarom volgens jou de S95C geen goede koop is?
- Geen Dolby Vision support
- Beeld wordt niet/ minder accuraat weergegeven
- Processing is matig
- ABL kickt veel harder in, los hiervan worden langdurige donkere/ donkerdere scenes teveel gedimd
- Bouwkwaliteit van de eerste generatie was slecht, dit zou verbeterd moeten zijn claimt Samsung echter kan de behuizing nog steeds erg makkelijk buigen.
En deels persoonlijk;
- Tizen is laggy en op momenten omslachtig
- Afstandbediening en SmartThings App zijn ook relatief slecht
Natuurlijk gaat het er wel om wat de fabrikant op de site zet. De fabrikant produceert het product en claimt het bepaalde eigenschappen toe, in de praktijk blijkt dit niet te kloppen. Je kunt je dus ook o.a. beroepen op dwaling.Rzaan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
Het gaat er niet om wat LG op de site zet, want je koopt geen TV bij hen.
Dat zou in dit specifieke geval nog je zaak kunnen versterken. Want je kunt er naar verwijzen. Maar in beginsel heb je als consument niks te maken met wat een fabrikant wel of niet zegt. Je hebt geen contract met de fabrikant.Freshouttheoven schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:11:
[...]
Natuurlijk gaat het er wel om wat de fabrikant op de site zet. De fabrikant produceert het product en dicht het/ claimt het bepaalde eigenschappen toe, in de praktijk blijkt dit niet te kloppen. Je kunt je dus ook o.a. beroepen op dwaling.
Of een fabrikant moet met expliciete reclame-uitingen bepaalde kenmerken van een product benadrukken. Dan is het wat anders. Maar wat een fabrikant op zijn site zet of in een folder, doet er niet zo veel toe.
De qd oled panelen in de sony’s zijn van samsung.
“ Sony's new 4K Bravia XR A95K TV panel is made by none other than Samsung Display. The display is unique in that it uses three layers of blue OLED material for each pixel, which, according to the brand, provides a longer life span than traditional sets.”
https://robbreport.com/ge...msung-display-1234656679/
[ Voor 46% gewijzigd door Fraggert op 20-10-2023 13:46 ]
Waar jij op doelt heeft betrekking op de garantie, hierbij heb je inderdaad niks met de fabrikant te maken.Rzaan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:18:
[...]
Dat zou in dit specifieke geval nog je zaak kunnen versterken. Want je kunt er naar verwijzen. Maar in beginsel heb je als consument niks te maken met wat een fabrikant wel of niet zegt. Je hebt geen contract met de fabrikant.
Heb je de gelinkte website doorgenomen? Natuurlijk doet het ertoe wat een fabrikant op z'n site of in een folder zet. Dit valt onder de categorie reclame-uitingen/ het benadrukken van bepaalde kenmerken dat volgens de fabrikant inherent is aan het product.Of een fabrikant moet met expliciete reclame-uitingen bepaalde kenmerken van een product benadrukken. Dan is het wat anders. Maar wat een fabrikant op zijn site zet of in een folder, doet er niet zo veel toe.
+1Freshouttheoven schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:27:
[...]
Heb je de gelinkte website doorgenomen? Natuurlijk doet het ertoe wat een fabrikant op z'n site of in een folder zet. Dit valt onder de categorie reclame-uitingen/ het benadrukken van bepaalde kenmerken dat volgens de fabrikant inherent is aan het product.
Daar hebben we hier toch mee te maken? Het apparaat doet het niet, maar er wordt (door de verkoper of de fabrikant) verwezen naar het gegeven dat dit nu eenmaal voorkomt bij grotere schermen en ze willen er daarom niets aan doen. Of heb ik het verkeerd begrepen.Freshouttheoven schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:27:
Waar jij op doelt heeft betrekking op de garantie, hierbij heb je inderdaad niks met de fabrikant te maken.
Met deze info kun je inderdaad je eigen case sterker maken.Freshouttheoven schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:27:
Heb je de gelinkte website doorgenomen? Natuurlijk doet het ertoe wat een fabrikant op z'n site of in een folder zet. Dit valt onder de categorie reclame-uitingen/ het benadrukken van bepaalde kenmerken dat volgens de fabrikant inherent is aan het product.
Maar dit is geen expliciete reclame-uiting zoals de wetgever die bedoelt.
Draai het even om: Stel dat in de link had gestaan dat een roze gloed mogelijk is, dan was dit ook niet rechtsgeldig geweest.
Een consument hoeft geen site te bezoeken als hij iets koopt. Een consument kent een beperkte onderzoeksplicht. Het is geen algemeen bekend feit dat schermen roze kunnen kleuren. Dus de consument hoeft dit niet te weten. Een consument mag verwachten dat een product dusdanig functioneert zoals in het algemeen bekend is en verwacht mag worden hoe een product functioneert. Als de info overigens alleen in het Engels is, dan is het sowieso niet rechtsgeldig. Zelfs als je een kenmerk zeer expliciet vermeldt.
[ Voor 0% gewijzigd door Rzaan op 20-10-2023 14:26 . Reden: taalfout ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad, er staat nergens dat dit bij de specificaties hoort een roze waas.Rzaan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
Staat ook ergens expliciet vermeld op de site van de verkoper dat een roze waas bij grotere schermen onder de eigenschappen van de televisie valt?
Als het iets kleins betreft zoals twee dode pixels, dan kun je niet klagen, dit valt bij normaal TV kijken niet op, een flinke roze waas of roze vlekken vallen wel op.
Sorry, wist ik niet.Fraggert schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:25:
[...]
De qd oled panelen in de sony’s zijn van samsung.
“ Sony's new 4K Bravia XR A95K TV panel is made by none other than Samsung Display. The display is unique in that it uses three layers of blue OLED material for each pixel, which, according to the brand, provides a longer life span than traditional sets.”
https://robbreport.com/ge...msung-display-1234656679/
Dat geeft helemaal niks, maat
Voor ik me de afgelopen weken ging inlezen wist ik dat ook niet, ik heb de ontwikkeling van TV’s een klein beetje bijgehouden om een beetje bij te blijven qua ontwikkelingen en (voornamelijk) prijzen om van FHD LCD naar 4K OLED te upgraden.
Destijds was LG de enige OLED fabrikant.
Nee, we hebben hier met het conformiteitsbeginsel te maken. Garantie is iets anders, bijv. wanneer je afstandsbediening of voeding van je tv kapot gaat. Product voldoet niet aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijs van mocht hebben.Rzaan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:52:
[...]
Daar hebben we hier toch mee te maken? Het apparaat doet het niet, maar er wordt (door de verkoper of de fabrikant) verwezen naar het gegeven dat dit nu eenmaal voorkomt bij grotere schermen en ze willen er daarom niets aan doen. Of heb ik het verkeerd begrepen.
Staat ook op de NL pagina.Met deze info kun je inderdaad je eigen case sterker maken.
Maar dit is geen expliciete reclame-uiting zoals de wetgever die bedoeld.
Draai het even om: Stel dat in de link had gestaan dat een roze gloed mogelijk is, dan was dit ook niet rechtsgeldig geweest.
Een consument hoeft geen site te bezoeken als hij iets koopt. Een consument kent een beperkte onderzoeksplicht. Het is geen algemeen bekend feit dat schermen roze kunnen kleuren. Dus de consument hoeft dit niet te weten. Een consument mag verwachten dat een product dusdanig functioneert zoals in het algemeen bekend is en verwacht mag worden hoe een product functioneert. Als de info overigens alleen in het Engels is, dan is het sowieso niet rechtsgeldig. Zelfs als je een kenmerk zeer expliciet vermeldt.
Daar heb je een valide punt, het maakt je case veel sterker zoals in dit voorbeeld.
Verder hangt het van meerdere factoren af of je dit onder reclame-uiting kunt beschouwen, is in deze case ook niet van belang. Zoals je zelf al aangeeft, weegt het zwaarder dat je als gemiddelde consument niet hoeft te weten dat WBE panelen de eigenschap hebben waarbij meerdere delen van het paneel en roze gloed kunnen geven onder bepaalde omstandigheden/ bij het weergave van bepaalde kleuren. Wel fijn om een extra stok (claims van fabrikant) achter de deur te hebben waar je je op kunt beroepen
Welke winkel was dit?Nougat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
De winkel zei het volgende de laatste keer dat ik contact met hun had "Zoals eerder aangegeven hoort dit bij de specificaties van het toestel."
Het conformiteitsbeginsel is theoretisch en juridisch gezien bijna hetzelfde als een kapotte voeding. Het is een garantiebepaling die in de wet wordt genoemd.Freshouttheoven schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:27:
[...]
Nee, we hebben hier met het conformiteitsbeginsel te maken. Garantie is iets anders, bijv. wanneer je afstandsbediening of voeding van je tv kapot gaat. Product voldoet niet aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijs van mocht hebben.
Defecten buiten je schuld, en non-conformiteit zijn beiden redenen waardoor je kunt beroepen op de garantie-regels.
Zoals je bijvoorbeeld bij schade bij overdracht (wat we meestal 'bezorging' noemen) ook kunt beroepen op de garantie-regels.
Nuances, maar toch.
Doet voor dit geval ook niet ter zake. De TV doet gek en dat hoort niet: De verkoper moet binnen redelijke termijn een oplossing bieden.
@Nougat Wanneer heb je de TV gekocht?
De eerste was op 11-09-23 en deze is op 21-09-23 vervangen door het huidige toestel, maar als snel bij het 2e toestel de problemen doorgegeven.Rzaan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:36:
[...]
Het conformiteitsbeginsel is theoretisch en juridisch gezien bijna hetzelfde als een kapotte voeding. Het is een garantiebepaling die in de wet wordt genoemd.
Defecten buiten je schuld, en non-conformiteit zijn beiden redenen waardoor je kunt beroepen op de garantie-regels.
Zoals je bijvoorbeeld bij schade bij overdracht (wat we meestal 'bezorging' noemen) ook kunt beroepen op de garantie-regels.
Nuances, maar toch.
Doet voor dit geval ook niet ter zake. De TV doet gek en dat hoort niet: De verkoper moet binnen redelijke termijn een oplossing bieden.
@Nougat Wanneer heb je de TV gekocht?
Als je hem online gekocht heb, mag je sowieso na 2 weken zonder reden het apparaat teruggeven.Nougat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:39:
[...]
De eerste was op 11-09-23 en deze is op 21-09-23 vervangen door het huidige toestel, maar als snel bij het 2e toestel de problemen doorgegeven.
Dat heb je niet gedaan, maar dat wil niet zeggen dat je daarop dat recht van teruggave verspeeld hebt. Want het woord dwaling werd al eerder gebruikt. En daar lijkt hier sprake van.
Ze hebben je informatie gegeven die (ook juridisch) niet klopt. Nu behoort iedere Nederlander weliswaar de wet te kennen, maar men kan niet van jou verwachten dat je alles weet.
Dus ik zou aanbieden aan hen dat ze de televisie terugnemen en jou je geld geven.
Moet voor hen geen probleem zijn, want volgens hen is deze TV prima in orde.
Verwijderd
WKOA is gewoon 14 dagen….. daar kan je verder niets bij verzinnen. Elk referentie ernaar hier is niet relevant.Rzaan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:46:
[...]
Als je hem online gekocht heb, mag je sowieso na 2 weken zonder reden het apparaat teruggeven.
Dat heb je niet gedaan, maar dat wil niet zeggen dat je daarop dat recht van teruggave verspeeld hebt. Want het woord dwaling werd al eerder gebruikt. En daar lijkt hier sprake van.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2023 18:58 ]
Dat is nog maar de vraag.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:57:
[...]
WKOA is gewoon 14 dagen….. daar kan je verder niets bij verzinnen. Elk referentie ernaar hier is niet relevant.
De koper had wellicht gebruik gemaakt van de 14 dagen regeling als hij geweten had dat het product niet voldeed. Dan had niemand het over garantie, reparatie of wat dan ook hoeven hebben.
Een termijn bij Kopen Op Afstand kan onder bepaalde omstandigheden verlengd worden naar 1 jaar.
De rode muurpluggen die bij de G3 zitten, ik kan nergens vinden welke maat boor ik moeten gebruiken, weet iemand dat misschien?
Weet niet van wat voor materiaal je muur is, maar ik zou bij steen/beton even naar de bouwmarkt gaan en 6mm Fischer pluggen halen. Dat is meer dan voldoende vergeleken met die extreem lompe meegeleverde pluggen.pwh53 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:56:
De rode muurpluggen die bij de G3 zitten, ik kan nergens vinden welke maat boor ik moeten gebruiken, weet iemand dat misschien?
CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
beton, ik heb nog 4 stuks fisher 8mm, zou dat genoeg zijn voor een 65 inch?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:12:
[...]
Weet niet van wat voor materiaal je muur is, maar ik zou bij steen/beton even naar de bouwmarkt gaan en 6mm Fischer pluggen halen. Dat is meer dan voldoende vergeleken met die extreem lompe meegeleverde pluggen.
CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
edit. die LG pluggen zijn ook 8mm, net zo dik als de fisher.
[ Voor 12% gewijzigd door pwh53 op 20-10-2023 23:20 ]
Ja, zeker als je de tv vlak tegen de muur houdt ipv die beugel uitgetrokken. Met 4 van die pluggen kun je 200+ kg ophangen, zoveel weegt ie niet.pwh53 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:15:
[...]
beton, ik heb nog 4 stuks fisher 8mm, zou dat genoeg zijn voor een 65 inch?
edit. die LG pluggen zijn ook 8mm, net zo dik als de fisher.
Ik heb jullie hulp nodig, ik snap niet wat ik verkeerd doe, (ergens een verkeerde instelling)
65G3 + DS95 Soundbar +PC
Geluid van tv- uitzending naar soundbar gaat goed.
PC zit op hdmi 2 vd soundbar, arc van de soundbar gaat naar de arc van de tv, en staat ingesteld op pc als 2de scherm.
Normaal gebruik ik de AB van de soundbar om hdmi 2 te selecteren, en met de AB van de tv is hdmi 2 dan ook opgelicht en selecteer ik die, ( vorige tv was een 55C7) nu krijg ik beeld van de pc op de tv maar met geluid van de tv, of wel het geluid van de pc naar de soundbar, maar ik dan geen beeld vd pc via de soundbar naar de tv. kabels zijn hetzelfde, geluid staat op passtrough weet allen niet meer waar precies
65G3 + DS95 Soundbar +PC
PC zit op hdmi 2 vd soundbar, arc van de soundbar gaat naar de arc van de tv, en staat ingesteld op pc als 2de scherm.
Normaal gebruik ik de AB van de soundbar om hdmi 2 te selecteren, en met de AB van de tv is hdmi 2 dan ook opgelicht en selecteer ik die, ( vorige tv was een 55C7) nu krijg ik beeld van de pc op de tv maar met geluid van de tv, of wel het geluid van de pc naar de soundbar, maar ik dan geen beeld vd pc via de soundbar naar de tv. kabels zijn hetzelfde, geluid staat op passtrough weet allen niet meer waar precies
Even naar settings, iets met geluid en dan van TV luidsprekers naar ARC? Weet niet of hij het per input onthoudt wat je voorkeur is?pwh53 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:50:
Ik heb jullie hulp nodig, ik snap niet wat ik verkeerd doe, (ergens een verkeerde instelling)
65G3 + DS95 Soundbar +PC
[ Voor 3% gewijzigd door MrBas op 21-10-2023 19:19 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
ik heb het op een of andere manier voor mekaar gekregen, weet alleen niet precies hoe, denk dat ik moet wennen.MrBas schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:19:
[...]
Even naar settings, iets met geluid en dan van TV luidsprekers naar ARC? Weet niet of hij het per input onthoudt wat je voorkeur is?
trouwens ik had wel de gele lipjes recht en links onder, maar geen folie, met de zaklantaarn er op voorzichtig met de nagel gevoeld maar geen folie.
waarom niet de pc op 1 van de hdmi poorten van je scherm?pwh53 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:50:
65G3 + DS95 Soundbar +PC
PC zit op hdmi 2 vd soundbar,
ik heb hier een 48 lg en soundbar.,
soundbar op het scherm via arc, en de pc op hdmi 2.
nooit problemen met geluid of beeld.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Dat denk je maar, die folie zit er welpwh53 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:26:
[...]
ik heb het op een of andere manier voor mekaar gekregen, weet alleen niet precies hoe, denk dat ik moet wennen.
trouwens ik had wel de gele lipjes recht en links onder, maar geen folie, met de zaklantaarn er op voorzichtig met de nagel gevoeld maar geen folie.
Ik dacht ook alleen lipjes maar die had ik eraf getrokken zonder de folie.
Morgen met zonlicht misschien, ik trok ze er ook zo af.d0s schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:24:
[...]
Dat denk je maar, die folie zit er wel
Het is volgorde ben ik nu achter, eerst op de tv soundbar selecteren, dan soundbar op hdmi 2, direct beeld en geluid, bij de vorige tv was het precies andersom.jack zomer schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:29:
[...]
waarom niet de pc op 1 van de hdmi poorten van je scherm?
ik heb hier een 48 lg en soundbar.,
soundbar op het scherm via arc, en de pc op hdmi 2.
nooit problemen met geluid of beeld.
Geluid bitstreamen vanaf de pc klinkt beter, media player classic + madvr ziet er ook beter uit dan de interne player, maar kan ook mijn gewenning zijn.
je hebt gelijk, ik dacht al, hoe kan ik nu twee gele lipjes hebben, maar geen folie.d0s schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:24:
[...]
Dat denk je maar, die folie zit er wel
Offtopic: bijna niets is zo'n lekker gevoel als die folie eraf halen van een splinternieuwe tv 
Volgend jaar maar weer eens kijken wat de opvolger van m'n CX gaat worden.
Hoe groot achten jullie de kans dat die nieuwe techniek welke nu in de G serie zit, we ook gaan zien op de C lijn?
Volgend jaar maar weer eens kijken wat de opvolger van m'n CX gaat worden.
Hoe groot achten jullie de kans dat die nieuwe techniek welke nu in de G serie zit, we ook gaan zien op de C lijn?
[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 21-10-2023 22:01 ]
In hoeverre is de standaard LG g3 77inch beugel bruikbaar als ik 3 hdmi kabels en de voeding er aan de linkerkant wil laten uitlopen? Ik ga ze niet wegwerken in de muur.
Is die flush mount echt alleen bruikbaar voor flush? Ga ervan uit dat het bij mij niet gaat lukken met de kabels die eronder uit zullen komen, right?
Is die flush mount echt alleen bruikbaar voor flush? Ga ervan uit dat het bij mij niet gaat lukken met de kabels die eronder uit zullen komen, right?
Nee hoor die mount kan ook wel wat van de muur af, wel een beetje zonde natuurlijk. Als jij de kabels netjes in het daarvoor bestemde 'gootje / kanaal' achter de tv wegwerkt. Dan kun je hem gewoon helemaal gelijk met de muur maken.LNBL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:36:
In hoeverre is de standaard LG g3 77inch beugel bruikbaar als ik 3 hdmi kabels en de voeding er aan de linkerkant wil laten uitlopen? Ik ga ze niet wegwerken in de muur.
Kan makkelijk, ik heb 2x hdmi, 1x antenne, 1x utp, 1x usb verlengkabel en nog ruimte over. (65inch)LNBL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:36:
En deze eronder geplakt
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
Is wel handig om te weten. Dus qua draagkracht van die meegeleverde beugel kan deze eigenlijk 0.5-1cm verder van de muur. Om het veilig te doen werken moet deze dus niet volledig in zijn eigen frame 'klikken'?Flans schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 05:54:
[...]
Nee hoor die mount kan ook wel wat van de muur af, wel een beetje zonde natuurlijk. Als jij de kabels netjes in het daarvoor bestemde 'gootje / kanaal' achter de tv wegwerkt. Dan kun je hem gewoon helemaal gelijk met de muur maken.
Ik kan de kabels de komende 8 maanden ook niet inwerken en ik wil een G3 voor de techniek, dat wall design hoeft zo niet voor mij of ik lig er toch niet wakker van.
edit: en inderdaad via de kanalen achteraan op de TV zou die ook nog netjes tegen de muur hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door PrettigGestoord op 24-10-2023 10:32 ]
Een hele praktische vraag (maar geen eigen topic waard?). Ik heb een LG C1 77inch (aanrader
), maar we gaan verhuizen! De verhuizers kunnen hem van de muur halen, maar hoe werkt dat? Een monteur heeft hem opgehangen en kan daar wel wat video’s van vinden, maar een soort van omgekeerde procedure kan ik niet vinden. Kan je hem gewoon omhoog van de beugel tillen, of moet je nog wat dingen doen?
superB
Inderdaad ook benieuwd naar, de klik is dus niet helemaal nodig om de 77inch veilig te laten hangen aan de standaard beugel?PrettigGestoord schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Is wel handig om te weten. Dus qua draagkracht van die meegeleverde beugel kan deze eigenlijk 0.5-1cm verder van de muur. Om het veilig te doen werken moet deze dus niet volledig in zijn eigen frame 'klikken'?
Ik kan de kabels de komende 8 maanden ook niet inwerken en ik wil een G3 voor de techniek, dat wall design hoeft zo niet voor mij of ik lig er toch niet wakker van.
edit: en inderdaad via de kanalen achteraan op de TV zou die ook nog netjes tegen de muur hangen.
De C1 heeft geen eigen muurbeugel, dus je zult eerst moeten achterhalen welk merk en type er achter hangt.inXs schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:16:
Een hele praktische vraag (maar geen eigen topic waard?). Ik heb een LG C1 77inch (aanrader), maar we gaan verhuizen! De verhuizers kunnen hem van de muur halen, maar hoe werkt dat? Een monteur heeft hem opgehangen en kan daar wel wat video’s van vinden, maar een soort van omgekeerde procedure kan ik niet vinden. Kan je hem gewoon omhoog van de beugel tillen, of moet je nog wat dingen doen?
Of bedoel je de G1? Bij de G-serie moet je 2 clipjes openklappen en dan recht omhoog tillen.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-10-2023 18:15 ]
Excuus, de G1 inderdaad! Dus dat klinkt eenvoudig! Ik zal het scherm eens van de muur af halen en kijken of ik ze zie zitten.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:14:
[...]
De C1 heeft geen eigen muurbeugel, dus je zult eerst moeten achterhalen welk merk en type er achter hangt.
Of bedoel je de G1? Bij de G-serie moet je 2 clipjes openklappen en dan recht omhoog tillen.
[ Voor 9% gewijzigd door inXs op 24-10-2023 20:47 ]
superB
Hier inmiddels over gestuukt, het zijn toch gewoon twee buizen geworden. Ik knip stroom wel af.Piet91 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 01:02:
[...]
En dat stuc je over? En de openingen (boven en onder) laat je dan gewoon open, of werk je dat dan ook nog af met een frame o.i.d.?
Ik heb op Tweakers ook wel eens gezien dat ze deze combi gebruiken en dan de openingen gewoon open laten:
https://www.hornbach.nl/p...20-x-54-mm-1-mtr/8610782/
https://www.hornbach.nl/p...-wit-220-x-54-mm/8610786/
Zie: Piet91 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" met voorbeelden van Tweakers.
Vanaf maandag afwerken
:strip_exif()/f/image/C6Exn4QbPHKTEuTl3ypWOrTn.jpg?f=fotoalbum_large)
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
3 dagen na de aanvraag
Je deelname aan onze LG OLED TV promotie is goedgekeurd! Binnen 8 weken ontvang je het cashbackbedrag op je bankrekening.
Je deelname aan onze LG OLED TV promotie is goedgekeurd! Binnen 8 weken ontvang je het cashbackbedrag op je bankrekening.
bedoel je specifiek het MLA-paneel?DutchOwnage schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:00:
Is er nog een ander aanzienlijk verschil met de C3?
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Dat ligt aan je definitie van aanzienlijkMrBas schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:23:
[...]
Is er nog een ander aanzienlijk verschil met de C3?
"Another, smaller difference between the two models is that the C3 has a 2.2-channel 40W sound system, while the G3 has a 4.2-channel 60W system."
En de G3 komt dan weer zonder stand waar die bij de C3 in de doos zit
Nou hebben we het dan niet meer over beeldkwaliteit maar wel over het geheel.
Probeer eerst of je het met enkel een beetje de kop van de stekker te trimmen. Heb dit al meerdere keren uitgelegd in dit topic.
Ja, die bedoel ik inderdaad. Is het ijdele hoop dat dit paneel, nu gereserveerd voor het topmodel, zijn weg zal vinden naar de net iets lager gepositioneerde modellen?
Ik heb vaker gelezen dat bij de G serie betere warmte afvoer beschikbaar is omdat de achterkant 1 grote heatsink is en toevallig is warmte vaak het probleem bij OLED & helderheid combinatie.DutchOwnage schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:41:
[...]
Ja, die bedoel ik inderdaad. Is het ijdele hoop dat dit paneel, nu gereserveerd voor het topmodel, zijn weg zal vinden naar de net iets lager gepositioneerde modellen?
Afhankelijk hoezeer dat een probleem zonder alternatieven is zou het zo kunnen blijven.
Maar anderzijds zullen ze ook de C moeten innoveren om niet te verliezen van de QD concurrentie.
Poe……dat is wel een gevalletje koffiedik zegDutchOwnage schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:41:
[...]
In de line-up van LG is MLA het unique selling point in hun topmodellen inderdaad.
Het is een keuze of ze die doorvoeren naar hun lagere reeksen zodat de gehele line-up van LG beter kan concurreren met hun overeenkomstige rivalen waarbij ze dus allicht veel moeilijker de prijs van hun topmodellen kunnen verantwoorden.
Dan ga je in huis je eigen modellen zo dicht bij elkaar plaatsen dat eigenlijk 95% van je klanten gaat kiezen voor een lager geprijsd model dat niet of nauwelijks verschilt van het topmodel.
WhatHifi (for what it is worth
Speculatief…..zekers..maar wel interessant om te lezen hoe LG dat voorgaande jaren heeft gedaan:
https://www.whathifi.com/advice/lg-c4-oled-tv
Zojuist mijn muurbeugel geplaatst. Zat gelukkig een handige plastic buis.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XVsPX6vAKYwyc2Dd4cPmBO5N.jpg?f=user_large)
Toen de 2021 modellen lanceerden hadden de meeste C1 modellen een WBC paneel, terwijl de G1 een WBE ('Evo') paneel kreeg dat 20% helderder kon. Dat was toen het grootste prestatieverschil tussen de C en G series. Later kreeg sommige C1 modellen een softwarematig teruggeschroefd WBE paneel en dat kan je unlocken naar 20% helderder. Vervolgens werden vanaf Q2 2022 de nieuwe C2 TVs standaard uitgerust met een WBE paneel.DutchOwnage schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:41:
[...]
Ik denk dat MLA ook naar de C4 of C5 zal komen. Het unique selling point van een G-series TV blijft het strakke ophangen, de heatsink en de 5 jaar paneelgarantie waar LG mee adverteert. Dat is voor veel normale consumenten ook een mooie bonus (niet wetende dat je die garantie sowieso wel hebt met een dure TV.. maargoed). Doordat de QD-OLED ontwikkeling ook niet stilstaat moet LG met WOLED ook stappen blijven maken.
Ik verwacht dat MLA naar de C series zal komen, maar weet niet of het bij de C4 al gebeurt. Misschien zetten ze er wel een MLA paneel in dat softwarematig een X% wordt afgezwakt.. dat soort fratsen haalt LG wel vaker uit. Dan krijgt de helderheid van het C model ineens een flinke boost, maar kan LG nog steeds pochen met een G serie als top model. Of de G4 krijgt een 'MLA-NEXT' paneel.. ze toveren altijd wel weer wat uit de marketing hoed.
Edit: ah, veel hiervan staat ook in de link van @Fraggert hierboven. Die had ik even gemist.
Ik ben in de markt voor een G3 (65 of 77). Op dit moment heb ik mijn tv (CX65) aan de muur hangen. Stopcontact zit achter de tv en is dus niet te zien. Dit wil ik met de G3 natuurlijk ook, echter moet ik dan mijn stopcontact verwijderen. Ik zie in dat geval twee opties:
- Vrouwelijke stekker kopen en deze aansluiten op de elektrakabels welke nu nog in stopcontact zitten. Stekker van de tv hierin drukken en in de inbouwdoos proppen. Dat wordt echter wel wat krap, want de vrouwelijke stekker moet rond zijn, op een platte past de stekker van de tv niet (of ik moet de stekker zelf ook vervangen).
- Stekker van de tv afknippen, en via wago-klemmen aansluiten op de elektrakabels welke nu nog in stopcontact zitten.
Welke optie zou het beste zijn om een en ander goed weg te werken? Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die dit netjes (en veilig) opgelost hebben.
Gisteren had ik Smits aan de lijn. Die gaven aan dat het inderdaad gewoon met wago-klemmen zou kunnen, maar stekker voelt wat fijner, en ook vwb garantie waarschijnlijk beter.
- Vrouwelijke stekker kopen en deze aansluiten op de elektrakabels welke nu nog in stopcontact zitten. Stekker van de tv hierin drukken en in de inbouwdoos proppen. Dat wordt echter wel wat krap, want de vrouwelijke stekker moet rond zijn, op een platte past de stekker van de tv niet (of ik moet de stekker zelf ook vervangen).
- Stekker van de tv afknippen, en via wago-klemmen aansluiten op de elektrakabels welke nu nog in stopcontact zitten.
Welke optie zou het beste zijn om een en ander goed weg te werken? Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die dit netjes (en veilig) opgelost hebben.
Gisteren had ik Smits aan de lijn. Die gaven aan dat het inderdaad gewoon met wago-klemmen zou kunnen, maar stekker voelt wat fijner, en ook vwb garantie waarschijnlijk beter.
Ligt eraan of je normale of extra diepe doos hebt (40 of 50). Met 40 zou ik er niet aan beginnen, de g serie is erg gevoelig voor wegdrukkende kabels en dat zit zo strak dat hij zeer waarschijnlijk de tv van de wand gaat duwen. Met 50 maak je een kans maar ook daar gaat de uitdaging zijn om de overlengte kabels kwijt te raken zonder tv van de muur te duwen. (Persoonlijke ervaring gx met gat naar andere kant van muur naar beneden en weer terug is soms al lastig om tv vlak tegen muur te krijgen door stugge hdmi kabels)SvenVis schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:48:
Ik ben in de markt voor een G3 (65 of 77). Op dit moment heb ik mijn tv (CX65) aan de muur hangen. Stopcontact zit achter de tv en is dus niet te zien. Dit wil ik met de G3 natuurlijk ook, echter moet ik dan mijn stopcontact verwijderen. Ik zie in dat geval twee opties:
Mijn C8 van net geen 5 jaar oud heeft behoorlijk ernstige inbrand verschijnselen rondom de subtile streek. Even contact gehad met de reseller, ik heb hem langs moeten brengen voor diagnose.
Nu is het verhaal dat het bijna 350 euro gaat kosten om een nieuw paneel in te laten bouwen, uit coulance. Ik had al gelezen dat arbeidsloon betaalt zou moeten worden, maar dit doet wel een beetje pijn.
Eigenlijk ben ik wel in de markt voor een slag grotere G3 dan deze 55" die nu ter reparatie ligt.
Heb even gevraagd welk type scherm er dan nu in zal komen, dat weten ze niet. Wel 'nieuwer' dan de oorspronkelijke.
Ik zit er aan te denken het maar op te geven en de 55" er maar als playstation scherm op zolder op te hangen.
Hebben jullie nog een idee wat voor scherm het evt zou kunnen zijn dat zal worden geplaatst bij de vervanging?
Nu is het verhaal dat het bijna 350 euro gaat kosten om een nieuw paneel in te laten bouwen, uit coulance. Ik had al gelezen dat arbeidsloon betaalt zou moeten worden, maar dit doet wel een beetje pijn.
Eigenlijk ben ik wel in de markt voor een slag grotere G3 dan deze 55" die nu ter reparatie ligt.
Heb even gevraagd welk type scherm er dan nu in zal komen, dat weten ze niet. Wel 'nieuwer' dan de oorspronkelijke.
Ik zit er aan te denken het maar op te geven en de 55" er maar als playstation scherm op zolder op te hangen.
Hebben jullie nog een idee wat voor scherm het evt zou kunnen zijn dat zal worden geplaatst bij de vervanging?
De software achter het paneel is net zo belangrijk voor het wel of niet laten gebeuren van 'inbranden'delorean7 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:16:
Mijn C8 van net geen 5 jaar oud heeft behoorlijk ernstige inbrand verschijnselen rondom de subtile streek. Even contact gehad met de reseller, ik heb hem langs moeten brengen voor diagnose.
Je krijgt een gelijkwaardige paneel terug, sowieso WBC en geen WBE nog.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat bij mijn B6 toentertijd anderhalf jaar na aanschaf, het paneel niet meer om aan te zien was door inbranden. (Ik gebruik mijn OLED ook als monitor)
Ik heb toen een nieuwe paneel erin gekregen en ik was ook een stuk voorzichtiger met statische beelden.
Maar ook deze kreeg naar een jaartje helaas inbranding.
Wat mij bij staat is dat de rode pixel vergeleken met de groene en blauwe te snel degradeerden.
Maar jij hebt een 2018 model
Bedankt voor de reactie, moet zeggen dat ik het dan inderdaad niet de moeite vind.sjaak88 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:11:
[...]
De software achter het paneel is net zo belangrijk voor het wel of niet laten gebeuren van 'inbranden'
Je krijgt een gelijkwaardige paneel terug, sowieso WBC en geen WBE nog.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat bij mijn B6 toentertijd anderhalf jaar na aanschaf, het paneel niet meer om aan te zien was door inbranden. (Ik gebruik mijn OLED ook als monitor)
Ik heb toen een nieuwe paneel erin gekregen en ik was ook een stuk voorzichtiger met statische beelden.
Maar ook deze kreeg naar een jaartje helaas inbranding.
Wat mij bij staat is dat de rode pixel vergeleken met de groene en blauwe te snel degradeerden.
Maar jij hebt een 2018 model
Ik ga maandag weer verder met de reseller maar heb vooralsnog het scherm teruggehaald.
Ben van mening dat het, al met al, een dubieuze zaak is. De reseller onderhandelt met LG en komt tot 400 euro reparatie. Maar is zelf verder schadeloos. Zou dit echt alleen arbeidsloon zijn voor vervanging? Hoeveel uren werk betreft dit eigenlijk?
Met die reparatie komt er een oud generatie paneel in, wat nagenoeg gegarandeerd binnen 2.5 jaar weer burn-in problemen gaat geven. Wederom zonder garantie, dus over 2 jaar wederom kosten of einde oefening.
Beroepen op je algemene recht als consument gewoon een deugdelijk product te ontvangen kan je vergeten lijkt het.
Als ik het er hierbij laat zijn zowel reseller als LG de lachende derde.
Ik ga eens kijken of ik, evt via geschillencommissie, er op kan aansturen om met een redelijke afschrijving voor de genoten periode tot een inruil premie kan komen.
Reseller gaf aan dat inderdaad het leeuwendeel van de consumenten niet terugkomen voor dit soort reparaties of het er verder bij laten zitten. Dat is elders in dit topic al opgemerkt, zolang LG hiermee wegkomt is dit voor hen een prima oplossing zo.
Voor het wegwerken van de kabels ben ik met eerste optie niet zo bang. Er is volgens mij genoeg ruimte in de sleuven achterop de tv. Ik gebruik geen hdmi kabels, er hoeft enkel stroomdraad geleid te worden, moet met wat lussen wel goed gaan. Het passen van de stekker in de elektra doos is meer een uitdaging.andries98 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:48:
[...]
Ligt eraan of je normale of extra diepe doos hebt (40 of 50). Met 40 zou ik er niet aan beginnen, de g serie is erg gevoelig voor wegdrukkende kabels en dat zit zo strak dat hij zeer waarschijnlijk de tv van de wand gaat duwen. Met 50 maak je een kans maar ook daar gaat de uitdaging zijn om de overlengte kabels kwijt te raken zonder tv van de muur te duwen. (Persoonlijke ervaring gx met gat naar andere kant van muur naar beneden en weer terug is soms al lastig om tv vlak tegen muur te krijgen door stugge hdmi kabels)
Of dus met de wago klemmen, maar daar moet ik wel voor knippen natuurlijk. Mensen hier ervaring mee?
Schaar, schilmesje en een striptang kom je een eind mee.
Zoals verwacht geen beweging in de discussie - reseller wil niet meewerken aan een inruil. De reparatie met een oud generatie paneel ziet de reseller als geen probleem, maar een prima oplossing.delorean7 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:14:
[...]
Bedankt voor de reactie, moet zeggen dat ik het dan inderdaad niet de moeite vind.
Ik ga maandag weer verder met de reseller maar heb vooralsnog het scherm teruggehaald.
Ben van mening dat het, al met al, een dubieuze zaak is. De reseller onderhandelt met LG en komt tot 400 euro reparatie. Maar is zelf verder schadeloos. Zou dit echt alleen arbeidsloon zijn voor vervanging? Hoeveel uren werk betreft dit eigenlijk?
Met die reparatie komt er een oud generatie paneel in, wat nagenoeg gegarandeerd binnen 2.5 jaar weer burn-in problemen gaat geven. Wederom zonder garantie, dus over 2 jaar wederom kosten of einde oefening.
Beroepen op je algemene recht als consument gewoon een deugdelijk product te ontvangen kan je vergeten lijkt het.
Als ik het er hierbij laat zijn zowel reseller als LG de lachende derde.
Ik ga eens kijken of ik, evt via geschillencommissie, er op kan aansturen om met een redelijke afschrijving voor de genoten periode tot een inruil premie kan komen.
Reseller gaf aan dat inderdaad het leeuwendeel van de consumenten niet terugkomen voor dit soort reparaties of het er verder bij laten zitten. Dat is elders in dit topic al opgemerkt, zolang LG hiermee wegkomt is dit voor hen een prima oplossing zo.
Dus uiteindelijk blijven we zitten met een ondeugdelijk product en de reseller buiten schot.
Iemand ervaring met de geschillencommissie?
Eerlijk gezegd vind ik de aangegeven kosten niet eens zo hoog, en een nieuwer paneel plaatsen gaat helemaal niet. Je kocht destijds een TV waarvan bekend was dat deze konden inbranden bij bepaald gebruik.delorean7 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:01:
[...]
Zoals verwacht geen beweging in de discussie - reseller wil niet meewerken aan een inruil. De reparatie met een oud generatie paneel ziet de reseller als geen probleem, maar een prima oplossing.
Dus uiteindelijk blijven we zitten met een ondeugdelijk product en de reseller buiten schot.
Waarschijnlijk als je hem nu laat vervangen en je gaat er netjes mee om zoals je met een dergelijke TV moest doen in die tijd gaat deze gewoon een aantal jaar mee.
Volgens de "garantie" heb je recht op een gebruiksleeftijd van 6 jaar volgens de uneto-vni richtlijnen.
https://tvreparatieservic...tv-onder-de-loep-genomen/
Hier kan je voorbeelden van reparaties vinden. Ik denk dat je in dit geval eigenlijk gewoon netjes wordt geholpen met de geboden oplossing.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
In principe heb je recht op een kosteloze reparatie bij een TV van 5 jaar oud.delorean7 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:01:
[...]
Zoals verwacht geen beweging in de discussie - reseller wil niet meewerken aan een inruil. De reparatie met een oud generatie paneel ziet de reseller als geen probleem, maar een prima oplossing.
Het vervangen van een 55 inch paneel kost al gauw meer dan €1000.
Onderdeel, arbeidsloon en voorrijkosten.
Na het vervangen van het paneel gaat dit paneel vast en zeker wel weer jaren mee.
Dat geldt echter NIET voor de rest van de TV.
Het kan zomaar zijn dat er over een jaar een ander defect optreedt.
Dan heb je wel een bijna nieuw paneel maar je kunt buiten de garantie straks zomaar met hoge kosten komen te zitten.
Uit coulance nu dus €350-400 gaan betalen zou ik niet zomaar doen.
Inruilen?
Wellicht als je toch overweegt een nieuw en groter model te willen gaan aanschaffen.
Dan is een paar honderd euro korting mooi meegenomen.
Voor deze discussieL Was dit bekend bij een breed publiek en kan je dit zien als algemene kennis?cavanta schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:15:
Je kocht destijds een TV waarvan bekend was dat deze konden inbranden bij bepaald gebruik.
Zoals "brood dat je te lang laat liggen gaat schimmelen" en je kunt dus niet na 10 dagen terug naar de bakker om te klagen.
De reseller zet gewoon zijn hakken in het zand met klaarblijkelijk niet ter zake doende argumenten.
Wil niet zeggen dat je gelijk krijgt (da's altijd moeilijk).
Ik zou eens contact opnemen de de Consumentenbond, @delorean7
Is de verkoper aangesloten bij een geschillencommissie in zijn branche?
Geen idee, ik heb geen probleemRzaan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:33:
[...]
Voor deze discussieL Was dit bekend bij een breed publiek en kan je dit zien als algemene kennis?
Zoals "brood dat je te lang laat liggen gaat schimmelen" en je kunt dus niet na 10 dagen terug naar de bakker om te klagen.
De reseller zet gewoon zijn hakken in het zand met klaarblijkelijk niet ter zake doende argumenten.
Wil niet zeggen dat je gelijk krijgt (da's altijd moeilijk).
Ik zou eens contact opnemen de de Consumentenbond, @Deleon78
Is de verkoper aangesloten bij een geschillencommissie in zijn branche?
met subtile bedoel je ondertiteling? sorry mijn engels is niet super goed, excuusdelorean7 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:16:
Voorzichtig denk ik wat hij bedoeld.joey82 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
met subtile bedoel je ondertiteling? sorry mijn engels is niet super goed, excuus
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Dus als ik je goed begrijp zou het vervangen van het scherm binnen 5 jaar volledig kosteloos moeten zijn. In dit geval wordt een coulance bedrag (max €400) gerekend.HoppyF schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
In principe heb je recht op een kosteloze reparatie bij een TV van 5 jaar oud.
[...]
Uit coulance nu dus €350-400 gaan betalen zou ik niet zomaar doen.
[...]
Is mijn conclusie dan correct dat ook al heb je het (consumenten) recht je dit dan zou moeten gaan "halen" al dan niet via een rechtszaak o.i.d.?
[update]
heb tijd terug vergelijkbare situatie gehad, met mijn c7v, maar had toen nog 5 jaar pixel garantie van Apollo Almere. Dit heb ik nu met mijn G1 niet meer dus ben wel benieuwd als ik problemen krijg binnen 5 jaar. Nu na 2 jaar echter geen enkel issue hoor!
[ Voor 18% gewijzigd door Scidd0w op 01-11-2023 11:11 ]
Dat ligt aan de TV, ik heb niet alles mee zitten lezen maar er zijn wat zaken te vinden waar je eventueel even naar kunt verwijzen:Scidd0w schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:09:
[...]
Dus als ik je goed begrijp zou het vervangen van het scherm binnen 5 jaar volledig kosteloos moeten zijn. In dit geval wordt een coulance bedrag (max €400) gerekend.
Is mijn conclusie dan correct dat ook al heb je het (consumenten) recht je dit dan zou moeten gaan "halen" al dan niet via een rechtszaak o.i.d.?
[update]
heb tijd terug vergelijkbare situatie gehad, met mijn c7v, maar had toen nog 5 jaar pixel garantie van Apollo Almere. Dit heb ik nu met mijn G1 niet meer dus ben wel benieuwd als ik problemen krijg binnen 5 jaar. Nu na 2 jaar echter geen enkel issue hoor!
"Volgens de gebruiksduurverwachtingstabel van Techniek Nederland (Uneto- Vni) van november 2014 kan men tenminste verwachten dat een televisie van een A merk met een aankoopprijs tussen de € 500,– en € 999,–, 5 jaar / 60 maanden mee gaat."
https://www.degeschillenc...eenkomst-wordt-ontbonden/
check even wat voor jou van toepassing is in dit soort gevallen.
het betreft hier ontbinden door non-conformiteit.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad, kosteloos.Scidd0w schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:09:
[...]
Dus als ik je goed begrijp zou het vervangen van het scherm binnen 5 jaar volledig kosteloos moeten zijn. In dit geval wordt een coulance bedrag (max €400) gerekend.
[update]
Niks coulance.
Een rechtszaak is niet nodig zover komt het meestal niet.
De verkoper/winkel/webshop gewoon wijzen waarop je recht hebt.
Sommige verkopers spartelen wat tegen en draaien om de hete brij heen maar uiteindelijk trekken ze aan het kortste eind en dat weten ze zelf eigenlijk al.
De klant die afhaakt is winst voor de winkel en ook coulance is winst voor de winkel.
Het kleine aantal klanten wat echt doorzet is klein en dat risico nemen veel winkels gewoon.
Klinkt onaardig en dat is het ook maar zakelijk gezien wel kassa voor de winkels.
Bestaat de kans dat de oledg3 ook kan inbranden?
Ja, en die kans is niet 0 maar ook niet 1.Jaja84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:13:
Als het binnen 5 jaar gebeurt heb je garantie via LG en krijg je een nieuw paneel.
Hoor er weinig meer over eigenlijk, het was meer een ding bij de eerdere generaties.
[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-11-2023 18:30 ]
Zie deze post:Jaja84 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:13:
https://www.reddit.com/r/...in_after_4_months_in_the/
en hier de test resultaten:
https://www.rtings.com/tv...y-results-after-10-months
[ Voor 14% gewijzigd door Chris12 op 01-11-2023 19:29 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.