Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Frank schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Het grootste verschil tussen deze twee TV's is waarschijnlijk dat je bij de CS 4 HDMI 2.1 ports hebt ipv 2 bij de B2. Ik heb zelf de CS verkozen boven een B2 in de slaapkamer maar ik denk niet dat het veel uitmaakt.
De CS heeft daarnaast een C1 paneel met C2 processor.

Edit: ah dat heb je er net bij gezet :+

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 11-10-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Je was me iets te snel af :P Had het er net bijgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:55
stin00 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Dit hangt af van de batch en productiedatum, er zijn namelijk ook CS modellen in omloop met een WBE paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:44
https://www.bol.com/be/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Het gaat om volgende cs dan.

De c2 lijkt bijna nergens meer op voorraad dus denk dat het deze zal worden dan.

Bedankt allemaal!

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 22:15
MrBas schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:07:
[...]

Je zorgt dat deze wat verdiept in de muur zit zodat je hem inderdaad kan overstuccen. Dan de deksel inkorten zodat je boven en onder een uitgang hebt, meestal tussen de 5-10cm inderdaad. Deze wel plaatsen uiteraard alvorens het stuccen :). Dus je hebt dan aan de voorzijde ipv aan de onder en bovenzijde een opening. Nu al 3 keer voorniemand gerealiseerd en werkt top!
Maar dan heb je wel een muur nodig die minimaal 12 cm dik is of zo? In een tussenmuur van 7cm plaats je zoiets toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-07 15:41
TRD07 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

Maar dan heb je wel een muur nodig die minimaal 12 cm dik is of zo? In een tussenmuur van 7cm plaats je zoiets toch niet?
Kan prima, heb het in stenen muren geplaatst en beton. Betreffen het overigens over het algemeen dus de woningscheidende muren. Maar kan overigens ook gewoon in een muurtje van 7cm hoor. Bedenk dat over het algemeen de leidingen van elektra ook 3-4 cm diep zitten. Gootje zit op 4-6 cm.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-07 14:43
Iemand hier toevallig ervaringen met de handshake van een lg cs en een nad t758 v3?

Arc geluid lijkt prima maar de nad schakelt niet automatisch in of uit met de tv.. dat deed de nad met mijn panasonic oled wel.
Veel berichten over nads en lg combinaties op het web maar ben de oplossing nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:44
Iedere keer dat m'n CX weer een update krijgt (gisteren dus) denk ik dat het scherm weer wat helderder is geworden. Zal wel het placebo effect zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

thijsco19

KTM 990 SMT

Vanochtend toen ik beneden kwam stond de tv aan.
Weet bijna wel zeker dat ik hem gisteren uit had gezet gezien ik vroeg op de avond weg moest en daarna niet meer tv heb gekeken.

Is overigens niet de eerste keer.
Iemand die dit ook weleens heeft gehad?

Het is een G2, zit verder ook niks op. Alleen het kastje van de tv.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 14:10
thijsco19 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:00:
Weet bijna wel zeker dat ik hem gisteren uit had gezet gezien ik vroeg op de avond weg moest en daarna niet meer tv heb gekeken.

Bij mij gebeurt dat standaard als ik de stroom eraf haal (gekut met de stoppen). Dus mogelijk een stroomstoring geweest bij jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Jan-Remco Nee geen stroomstoring. Dat zou ik aan meerdere dingen moeten zien.
Ik denk zomaar aan een update of iets maar ik had geen melding gezien.
MilesD. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:41:
Wellicht een grappige buurman met een universele AB, of de kat die er mee speelt .. :)
Heb ik ook aan zitten denken. Maar de G2 communiceert toch met bluetooth met de AB? (Of in ieder geval niet met infrarood)
Dan zou een universele AB toch niet werken?

[ Voor 55% gewijzigd door thijsco19 op 12-10-2023 12:44 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:56
Wellicht een grappige buurman met een universele AB, of de kat die er mee speelt .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:59
Heb ik ook aan zitten denken. Maar de G2 communiceert toch met bluetooth met de AB? (Of in ieder geval niet met infrarood)
Dan zou een universele AB toch niet werken?
Aan-uitknop werkt wel via infrarood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:31
thijsco19 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:00:

Ik heb dat ook eens gehad met m'n E6. Na een x aantal uur gaat de tv het scherm schoonmaken (Pixel cleaning) als je de tv in standby plaatst. Bij mij zag je toen een horizontale witte lijn over het beeld gaan. Volgens mij duurt dit wel een uurtje en later hoorde ik dat de tv aanstond.

Op mijn G3 heb ik het pas ook gehad, maar die bleef wel in standby als ik het goed herinner. Pixel cleaning is ook handmatig te doen als dit het probleem zou zijn. Dan ben je het voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16
Iets met hdmi-cec dat de tv aanzet wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

ErikIrie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Aan-uitknop werkt wel via infrarood
Infrarood heeft namelijk ook line of sight nodig.
RedNas74 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:56:
Iets met hdmi-cec dat de tv aanzet wellicht.
Alleen de tv kastje van Delta zit erop. (Nu inmiddels ook een receiver maar daarvoor was het probleem al)
Mogelijk als dat een update gedaan is het kastje opnieuw opstart en de tv meeneemt?
korenjw schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:55:
[...]

Ik heb dat ook eens gehad met m'n E6. Na een x aantal uur gaat de tv het scherm schoonmaken (Pixel cleaning) als je de tv in standby plaatst. Bij mij zag je toen een horizontale witte lijn over het beeld gaan. Volgens mij duurt dit wel een uurtje en later hoorde ik dat de tv aanstond.

Op mijn G3 heb ik het pas ook gehad, maar die bleef wel in standby als ik het goed herinner. Pixel cleaning is ook handmatig te doen als dit het probleem zou zijn. Dan ben je het voor...
Ook een goede.
Als ik terug denk aan de vorige keer dat het gebeurde is dat wel in lijn met de tijdsinterval van de pixelrefresh.

Niet een heel groot probleem maar wel enigszins vervelend als sochtends in eens de tv aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 16:44
Ik weet niet zeker of ik juist ben in dit topic, maar zijn er ook tweakers die een kalibratie kunnen uitvoeren (voor een LG G2) en dit voor een andere tweaker zou willen doen? Zo ja, zouden deze mij anders een PB kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 19:23
thijsco19 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:08:
[...]
Alleen de tv kastje van Delta zit erop. (Nu inmiddels ook een receiver maar daarvoor was het probleem al)
Mogelijk als dat een update gedaan is het kastje opnieuw opstart en de tv meeneemt?
[...]
Als je het kastje aanzet, gaat dan de TV automatisch ook aan? Zo ja, dan is het precies dat wat je zelf al aangeeft. Ik heb datzelfde gedrag ook bij een Ziggo Next gezien (en uitgezet in de TV settings).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
[...]
LG TV's zijn super gevoelig op infrarood, met een beetje reflectie pakt 'ie het al op. Zowel mijn eigen ervaring als die van mijn zus (beiden met 2 LG TV's).

Je kunt dus overwegen de IR af te plakken als je de Bluetooth-gebaseerde Magic Remote gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Volkert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

LG TV's zijn super gevoelig op infrarood, met een beetje reflectie pakt 'ie het al op. Zowel mijn eigen ervaring als die van mijn zus (beiden met 2 LG TV's).

Je kunt dus overwegen de IR af te plakken als je de Bluetooth-gebaseerde Magic Remote gebruikt.
LG TV's zijn inderdaad extreem gevoelig voor infrarood. Ik heb een 65G1 en 42C2 in één ruimte staan en dat is drama. Bij de 42C2 heb ik de infrarood volledig afgeplakt met 5 lagen isolatietape. Je moet dan de voor-, zij- en onderkant helemaal aftapen. Bij zelfs een kleine opening of te weinig lagen tape reageert hij nog steeds direct op infrarood van de afstandsbediening.

De magic remote geeft bij aan- en uitzetten altijd een infrarood signaal. Pas daarna is de unieke afstandsbediening ID actief en reageert slechts één TV op het draadloze signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 13-10-2023 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:41
Kan weg. Niet goed gelezen :P

[ Voor 97% gewijzigd door mucuracat op 13-10-2023 15:12 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dan kan deze ook weg :+

[ Voor 100% gewijzigd door stin00 op 13-10-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ché Mig schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

Als je het kastje aanzet, gaat dan de TV automatisch ook aan? Zo ja, dan is het precies dat wat je zelf al aangeeft. Ik heb datzelfde gedrag ook bij een Ziggo Next gezien (en uitgezet in de TV settings).
Stom dat ik dat even niet getest had.

Inderdaad, als ik met de ab van het kastje, het kastje uit en aan zet gaat de tv ook aan...

Lekker dan. Hopelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Als ik in Windows 11 onder "Netwerk/Network" kijk, dan zie ik mijn LG TV's 3 keer staan als ze ingeschakeld zijn.

IP-adres en MAC-adres is 3x hetzelfde, Unique Identifier is 3x anders.

Hoe kan ik zorgen dat ik ze maar 1 keer zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
Volkert schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:59:
Als ik in Windows 11 onder "Netwerk/Network" kijk, dan zie ik mijn LG TV's 3 keer staan als ze ingeschakeld zijn.

IP-adres en MAC-adres is 3x hetzelfde, Unique Identifier is 3x anders.

Hoe kan ik zorgen dat ik ze maar 1 keer zie?
edit, sorry, beetje flauw op de zaterdagmorgen, :)

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 14-10-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06
Vraag voor de G2/G3 eigenaren die ook gebruikmaken van de org. muurbeugel.

Hoe zit het met de power en HDMI kabel(s) als je de TV 10cm naar voren haalt (los van magneetsluiting), hoe hebben jullie dit gedaan met de kabels die dan iets speling moeten hebben?

Ik heb geen koof/buis/koker in de muur en wil met een klein gootje de kabels wegwerken aan de onderzijde in het midden, maar bij het naar voren halen is er denk ik dan geen/weinig speling voor de kabels :?

Of is er wel genoeg ruimte om de kabels wat speling te geven aan de achterzijde van de TV

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WHqJX0p/gootje.jpg

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:37
Chris12 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:43:

Hoe zit het met de power en HDMI kabel(s) als je de TV 10cm naar voren haalt (los van magneetsluiting), hoe hebben jullie dit gedaan met de kabels die dan iets speling moeten hebben?

Ik heb geen koof/buis/koker in de muur en wil met een klein gootje de kabels wegwerken aan de onderzijde in het midden, maar bij het naar voren halen is er denk ik dan geen/weinig speling voor de kabels :?

Of is er wel genoeg ruimte om de kabels wat speling te geven aan de achterzijde van de TV

[Afbeelding]
Je kan dan toch speling geven aan de kabels waar ze weer uit de goot komen?

Er zit wat wat ruimte voor speling bij de aansluitingen, maar niet denderend veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Chris12 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:43:

[Afbeelding]
denk dat die een beetje te klein is, ik gebruik deze (volgende maand)
https://www.amazon.nl/gp/...?smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 19:45
pwh53 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Gewoon de kabelgoot open doen en pas sluiten als de tv weer tegen de muur zit?

Denk dat er in de tv niet genoeg ruimte is om die 10cm kwijt te kunnen (bij mijn gx).
Excuse, verkeerde persoon gequote

[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 14-10-2023 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
andries98 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Gewoon de kabelgoot open doen en pas sluiten als de tv weer tegen de muur zit?

Denk dat er in de tv niet genoeg ruimte is om die 10cm kwijt te kunnen (bij mijn gx).
eerst de tv aan de muur, dan de kabelgoot er onder tegen aan plakken en eventueel overschilderen in de kleur vd muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
pwh53 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Ok, ik verwacht dat 2x HDMI en de powercable er wel in zouden moeten passen.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
cavanta schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Je kan dan toch speling geven aan de kabels waar ze weer uit de goot komen?

Er zit wat wat ruimte voor speling bij de aansluitingen, maar niet denderend veel.
Goot komt achter TV meubel uit, welke weer strak tegen de muur staat. Dus daar kan ik lastig bij.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawapawa
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-06 21:10
Voor de eerste keer in decennia ben ik in de markt voor een TV. Erg fan van de LG OLED bij mams thuis, een 55 inch. In mijn kleine appartement past precies een 48 inch. De TV zal voornamelijk voor console gaming gebruikt worden, en af en toe een film.

Dus, na uitgebreid onderzoek lijkt de LG C2 48 inch lijkt me perfect.

Enige vraag die ik heb: heeft het zin om black friday nog af te wachten? Naar ik begrijp is dit een ouder model en als ik naar het pricewatch prijsverloop kijk lijkt het alsof er niet veel rek naar beneden meer inzit.

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37
Mawapawa schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:14:
Voor de eerste keer in decennia ben ik in de markt voor een TV. Erg fan van de LG OLED bij mams thuis, een 55 inch. In mijn kleine appartement past precies een 48 inch. De TV zal voornamelijk voor console gaming gebruikt worden, en af en toe een film.

Dus, na uitgebreid onderzoek lijkt de LG C2 48 inch lijkt me perfect.

Enige vraag die ik heb: heeft het zin om black friday nog af te wachten? Naar ik begrijp is dit een ouder model en als ik naar het pricewatch prijsverloop kijk lijkt het alsof er niet veel rek naar beneden meer inzit.

Wat jullie?
Als je geen haast hebt zou ik toch wachten, zijn er leuke aanbiedingen is het mooi meegenomen. Zo niet je zou m ook voor de huidige prijs kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Zie dat de C3 42" varianten voor het eerst onder de 1000 EUR zijn gezakt:
uitvoering: LG OLED evo C3 42" (C35) Zwart

Goed moment?

(Verkeerde topic merk ik nu)

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowrunR op 15-10-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ShadowrunR schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:23:
Zie dat de C3 42" varianten voor het eerst onder de 1000 EUR zijn gezakt:
Goed moment?
Dat blijft altijd een gok, er kan opeens schaarste ontstaan door bijvoorbeeld oorlogen of virussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkert
Ja, die kun je eventueel ook hardwarematig beperken zag ik ergens :)

Afbeeldingslocatie: https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-6657554f4d0d783963e20868c2a28b7a-lq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
Kleine vraag: is het met de huidige modellen mogelijk om de youtube filmpjes op 2x snelheid af te spelen?

Met mijn huidige LG tv is het namelijk niet mogelijk om de snelheid aan te passen.
Aangezien ik vaak filmpjes in sneller tempo bekijk, gebruik ik nu hiervoor mijn laptop/tablet. Maar dan zit ik direct op het scherm en gebruik ik niet mijn mooie grote tv. Zou ik dat met een nieuwe TV in 1 keer oplossen?
Ik wil niet met casten gaan werken, want dat geeft een slechter beeld.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
SPee schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:48:
Kleine vraag: is het met de huidige modellen mogelijk om de youtube filmpjes op 2x snelheid af te spelen?

Met mijn huidige LG tv is het namelijk niet mogelijk om de snelheid aan te passen.
Aangezien ik vaak filmpjes in sneller tempo bekijk, gebruik ik nu hiervoor mijn laptop/tablet. Maar dan zit ik direct op het scherm en gebruik ik niet mijn mooie grote tv. Zou ik dat met een nieuwe TV in 1 keer oplossen?
Sluit de tv op de laptop aan met een hdmi-kabel als 2de scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Nou, de cashback is ook begonnen, op de 65G3 zit 150 euro cashback, behalve Hofma en Apollo ( El Vidas tel ik niet mee ) hebben alle winkels in de pricewatch de 65G3 vandaag 200 euro duurder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 16:44

Dit kan:
Druk op het scrollwiel wanneer de video wordt afspeeld. Aan de rechterkant staat dan een tandwiel icoon en daarin staat de optie om de snelheid aan te kunnen passen net zoals de kwaliteit en of je ondertiteling wilt enzo.
je moet wel 1x omhoog klikken om in de 'regel/lijn' te komen waarin het tandwiel staat.

[ Voor 8% gewijzigd door NineTailedFox op 16-10-2023 09:52 . Reden: uitleg verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
pwh53 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:52:
Nou, de cashback is ook begonnen, op de 65G3 zit 150 euro cashback, behalve Hofma en Apollo ( El Vidas tel ik niet mee ) hebben alle winkels in de pricewatch de 65G3 vandaag 200 euro duurder gemaakt.
Vraagje: waarom te je el-vidas niet mee?

Ik zie de oude lage prijzen ook nog steeds bij tvspecialisten.nl en elektrocentrum.nl, beide adverteren ook met de eur 150 cashback. Maar ik zie elektrocentrum niet in de dealer lijst staan, wellicht is die onder een andere naam bekend?

[ Voor 9% gewijzigd door Chris12 op 16-10-2023 10:37 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
Chris12 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Ik zie de oude lage prijzen ook nog steeds bij tvspecialisten.nl en elektrocentrum.nl, beide adverteren ook met de eur 150 cashback. Maar ik zie elektrocentrum niet in de dealer lijst staan, wellicht is die onder een andere naam bekend?
el vidas is geen dealer volgens mij, maar deze heeft mijn voorkeur, weet niet waarom ze niet meer in de pricewatch staan.
https://www.smitsarnhem.nl/oled65g36la-2023
edit. smits heeft de prijs nu ook verhoogd was vanmorgen nog 2249 nu 2499 :(

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 16-10-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvisschers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 08:10
Hallo,

sinds 2 maanden een lg g3 evo in huis, prachtig beeld maar toch ook wat typische lg probleempjes met HDMI-CEC

Ik heb een verse install van KODI op mijn RPI-4 gemaakt. Als ik hem aan de oude sony lcd hang werkt alles perfect. Maar de LG geeft geen gehoor als ik de met lg remote probeer kodi te bedienen. Aansluiten op verschillende hdmi poorten helpt niet. Bij de ingang an de kodi-rpi4 staat PC dus de tv lijkt te denken dat hij met een pc te maken heeft.

Symplink / cec staat aan op de lg. Ik kan nergens in de instellingen iets nuttigs doen, behalve als ik ga naar instellingen->algemeen->externe apparaten->instellingen voor de universele afstandbediening. Ik zie daar de settopbox van delta keurig verschijnen, maar de kodi-rpi-4 ontbreekt. Als ik die dan even ontkoppel en weer aankoppel verschijnt de input (hdmi1) even in beeld om vervolgens te verdwijnen.

Kortom, ik denk dat de LG mijn kodi-rpi-4 automatisch als pc herkent en dan de CEC opties voor dit apparaat negeert. Kan ik de LG ergens wijsmaken dat er op hdmi1 een settopbox is aangesloten. Deze optie zat er vroeger wel in maar ik kan dat nergens terugvinden.

Alternatief is aan de kodi kant zorgen dat de rpi4 zich als settop box presenteert, dat ga ik maar eens even in de kodi forums vragen.

alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16

Op mijn 5 jaar oude c8 oled kan ik de snelheid aanpassen in de Youtube app. Ik kan me niet voorstellen dat het met de nieuwere modellen niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik ben voornemens om de lg oled65g36la aan te schaffen. De tv zit erg strak tegen de muur. Is het daardoor nog wel gemakkelijk om de kabels aan te sluiten?
Of raden jullie een andere muurbeugel aan? Zo ja, welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 19:53
Jaja84 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:04:
Ik ben voornemens om de lg oled65g36la aan te schaffen. De tv zit erg strak tegen de muur. Is het daardoor nog wel gemakkelijk om de kabels aan te sluiten?
Of raden jullie een andere muurbeugel aan? Zo ja, welke?
De beugel kan een stukje uitklappen, waardoor je de TV een stukje van de muur kan halen om de kabels aan te sluiten. Daarna klap je de beugel weer dicht door de TV tegen de muur aan te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48

d0s

sssst

RedNas74 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Op mijn 5 jaar oude c8 oled kan ik de snelheid aanpassen in de Youtube app. Ik kan me niet voorstellen dat het met de nieuwere modellen niet kan.
Op een c2 kan het voor zover ik heb kunnen zien niet.. oudere modellen zat het nog op de remote

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
pwh53 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

el vidas is geen dealer volgens mij, maar deze heeft mijn voorkeur, weet niet waarom ze niet meer in de pricewatch staan.
https://www.smitsarnhem.nl/oled65g36la-2023
edit. smits heeft de prijs nu ook verhoogd was vanmorgen nog 2249 nu 2499 :(
Werkelijk schandalig, cashback wordt er gegeven dus we verhogen de prijs gewoon met 200 euro. Bizar en dat dit nog is toegestaan.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBas
Chris12 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

El vidas verkoopt europese modellen en zijn geen officiele LG dealer, je kan hier dus ook geen cashback op krijgen (wat ze ook vertellen).

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

d0s schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Op een c2 kan het voor zover ik heb kunnen zien niet.. oudere modellen zat het nog op de remote
Zojuist even gekeken, hier bij een G2 kan het wel.

Bij een filmpje naar het tandwieltje gaan, tussen die opties staat de afspeelsnelheid optie.

Zou raar wezen als het op een C2 niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
@pwh53 en @MrBas,

Cashback acties vanuit de fabrikant zijn altijd een sigaar uit eigen doos.

Wanneer een cashback actie begint gaan de inkoopprijzen omhoog. Nadat een cashback actie is afgelopen gaan de inkoopprijzen weer omlaag.

Puur marketing, niks meer niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Freshouttheoven schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:12:
@pwh53 en @MrBas,
Wanneer een cashback actie begint gaan de inkoopprijzen omhoog. Nadat een cashback actie is afgelopen gaan de inkoopprijzen weer omlaag.

Zo werkt het natuurlijk niet…. Deze cashback was al een tijd bekend, als de inkoopprijzen echt omhoog zouden gaan was er allang extra ingekocht. De retailers gaan gewoon voor een hogere marge.

En natuurlijk is het marketing. En daar betalen retailers soms ook aan mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 16-10-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:24

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Je kunt trouwens ook gokken op een goedkope tv bij de BCC. Het schijnt dat er rijen mensen voor de deur staan. Uiteraard garantie tot aan de deur naast de garantie van de fabrikant. Ik las dat het in Arnhem 2 uur duurt voor je naar binnen kunt. Dumpprijzen.....

NB: BCC Leeuwarden is nagenoeg leeg.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 17-10-2023 12:21 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Wat is jullie verwachting wat de lg oled65g36la gaat kosten met blackfriday? En dan bedoel ik met alle korting en cashback eraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:01
Jaja84 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:00:
Wat is jullie verwachting wat de lg oled65g36la gaat kosten met blackfriday? En dan bedoel ik met alle korting en cashback eraf.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Daar zou ik het zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Jaja84 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:00:
Ik zit te wachten voor dezelfde OLED als jij, en hoop dat deze onder de 2000 komt rond blackfriday.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 12:28
Heeft het nut om de LG G3 77 inch te kopen ipv de C3 als ik de kabels niet ga wegwerken in de muur? Begin een beetje te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:53
LNBL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:01:
Heeft het nut om de LG G3 77 inch te kopen ipv de C3 als ik de kabels niet ga wegwerken in de muur? Begin een beetje te twijfelen.
Da's ook mede de reden dat ik voor een 77C3 wil gaan i.p.v. een 77G3. Ik wil 'm met een draaibare beugel, dus het "gallery" effect is al teniet gedaan. (ik heb wel een sleuf in de muur gefreesd om de kabels netjes weg te kunnen werken)
Daarnaast heb ik nu een 55C7, dus de upgrade in helderheid zal waarschijnlijk al significant zijn. Plus natuurlijk het prijsverschil tussen een 77C3 en 77G3.
Nu nog wachten tot de 77C3 richting de €2250-€2500 gaat.. De beugel (Vogel's Elite 5645 zwart) heb ik al thuis liggen. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:39

Rzaan

Altijd zoekende

AntraXxX schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:01:
[...]

Da's ook mede de reden dat ik voor een 77C3 wil gaan i.p.v. een 77G3. Ik wil 'm met een draaibare beugel, dus het "gallery" effect is al teniet gedaan. (ik heb wel een sleuf in de muur gefreesd om de kabels netjes weg te kunnen werken)
Daarnaast heb ik nu een 55C7, dus de upgrade in helderheid zal waarschijnlijk al significant zijn. Plus natuurlijk het prijsverschil tussen een 77C3 en 77G3.
Nu nog wachten tot de 77C3 richting de €2250-€2500 gaat.. De beugel (Vogel's Elite 5645 zwart) heb ik al thuis liggen. :)
Het geluid van 77G3 is toch ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:53
Rzaan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Het geluid van 77G3 is toch ook beter?
Ach m'n vriendin 'klaagt' nu al als het geluid op de 55C7 bijvoorbeeld op standje '16' staat, dus het zal vast goedkomen met het geluid op een 77C3.
Externe audio bron o.a. om bovenstaande nog niet van toepassing. :| (waar het bespaarde geld mooi voor gebruikt had kunnen worden)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNBL
Ja ben nog aan het twijfelen. Wellicht toch in de muur gaan frezen.

Aantal vragen voor G3 77 inch eigenaren:
- Kun je de stroomkabel ook via de gleuf in de TV naar de linkerkant trekken? Zodat deze op dezelfde plek uitkomt als de HDMI kabels? Daar lijkt het wel op in de foto's.
- Welke maat pijp zou er nodig zijn om de kabels inc. stroomvoeding in de muur te krijgen? Kop van de voeding zal natuurlijk wel wat groter zijn dan de HDMI kabels etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-07 12:52
Wat mij betreft(ik heb misschien in de zomer 1 uur per dag direct zonlicht in mijn woonkamer).
Is de G3 erg fel, en kan mij niet voorstellen dat een C3 tekort doet.
Dus ga je hem niet aan het meegeleverde beugel ophangen en kabels niet wegwerken zoals het kan,
ga dan voor de C3 en bespaar jezelf het geld.
LNBL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:47:
Ja ben nog aan het twijfelen. Wellicht toch in de muur gaan frezen.

Aantal vragen voor G3 77 inch eigenaren:
- Kun je de stroomkabel ook via de gleuf in de TV naar de linkerkant trekken? Zodat deze op dezelfde plek uitkomt als de HDMI kabels? Daar lijkt het wel op in de foto's.
- Welke maat pijp zou er nodig zijn om de kabels inc. stroomvoeding in de muur te krijgen? Kop van de voeding zal natuurlijk wel wat groter zijn dan de HDMI kabels etc.
Ik kan toevallig sinds kort met blijdschap antwoorden als eigenaar van een 77 G3 :P
Tijdens mijn verbouwing heb ik een 30 of 40mm afvoerbuis in de spouw gestopt, daar lopen bij mij de kabels door.
Te krap voor de voedingskabel, maar die heb ik afgeknipt en een nieuwe stekker opgezet.

Als je die er ook doorheen wilt halen zal je een serieus grote doorvoer moeten maken, want die hoek zal het niet veel gemakkelijker maken.
Voor mij niet persé de moeite waard, afknippen is vrij makkelijk.

De kabelgoot in het midden is daadwerkelijk bedoeld om de voedingskabel te geleiden naar de geul waar de signaal kabels doorheen gaan, dus dat is een ja.
Alleen even de vraag of de kabel zelf daar lang genoeg voor is met ik schat 2 - 2,5meter kabel.

Ik heb een HDMI door de goot gehaald die bedoeld was voor de voeding en in het midden naar binnen gehaald.
Overigens is dat wel een stukje exact maatwerk, bij mij zat hij net niet goed dus heb terwijl hij hing nog mogen weghakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
Savagegek schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:17:
Wat mij betreft(ik heb misschien in de zomer 1 uur per dag direct zonlicht in mijn woonkamer).
Is de G3 erg fel, en kan mij niet voorstellen dat een C3 tekort doet.
Dus ga je hem niet aan het meegeleverde beugel ophangen en kabels niet wegwerken zoals het kan,
ga dan voor de C3 en bespaar jezelf het geld.

[...]

Ik kan toevallig sinds kort met blijdschap antwoorden als eigenaar van een 77 G3 :P
Tijdens mijn verbouwing heb ik een 30 of 40mm afvoerbuis in de spouw gestopt, daar lopen bij mij de kabels door.
Te krap voor de voedingskabel, maar die heb ik afgeknipt en een nieuwe stekker opgezet.

Als je die er ook doorheen wilt halen zal je een serieus grote doorvoer moeten maken, want die hoek zal het niet veel gemakkelijker maken.
Voor mij niet persé de moeite waard, afknippen is vrij makkelijk.

De kabelgoot in het midden is daadwerkelijk bedoeld om de voedingskabel te geleiden naar de geul waar de signaal kabels doorheen gaan, dus dat is een ja.
Alleen even de vraag of de kabel zelf daar lang genoeg voor is met ik schat 2 - 2,5meter kabel.

Ik heb een HDMI door de goot gehaald die bedoeld was voor de voeding en in het midden naar binnen gehaald.
Overigens is dat wel een stukje exact maatwerk, bij mij zat hij net niet goed dus heb terwijl hij hing nog mogen weghakken.
Thanks voor de info! Ja het knippen van die kabel, door die goot trekken en dan opnieuw vastmaken is ook een optie voor de voeding. Maar weet niet of dat wenselijk is. Bij de winkel zeiden ze dat de meesten die gewoon doen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
LNBL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Thanks voor de info! Ja het knippen van die kabel, door die goot trekken en dan opnieuw vastmaken is ook een optie voor de voeding. Maar weet niet of dat wenselijk is. Bij de winkel zeiden ze dat de meesten die gewoon doen inderdaad.
Ze zullen daar denk ik altijd als eerste naar wijzen als ze willen moeilijk doen.
Maar zolang er gewoon een goede nieuwe stekker word gebruikt kan het nooit een probleem vormen,
dus die onzin kan je snel tegenspreken en vragen hoe ze dan verwachten dat zo'n slecht design word opgelost

Bijvoorbeeld:
https://www.allekabels.nl...36/eurostekker.html?mc=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Savagegek schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Ze zullen daar denk ik altijd als eerste naar wijzen als ze willen moeilijk doen.
Maar zolang er gewoon een goede nieuwe stekker word gebruikt kan het nooit een probleem vormen,
dus die onzin kan je snel tegenspreken en vragen hoe ze dan verwachten dat zo'n slecht design word opgelost

Bijvoorbeeld:
Je hoort inderdaad vaak dat als je een nieuwe stekker plaatst dat dan de garantie vervalt.
Is natuurlijk onzin. Kan zo'n winkel wel zeggen, maar dan moet de winkel aantonen dat bij een defect de schade is ontstaan door het wisselen van een stekker. Veel succes daarmee.

Nog even over het verschil in audio met G en C.
Ik neem geen soundbar of iets anders extra's.
Doe het dus alleen met de audio van de TV zelf.
Hoor ik dan verschil tussen de LG OLED65C34LA met 40 Watt en de LG OLED65G36LA met 60 Watt?
De G is ook een paar centimeter hoger dan de C. Zit dat in luidsprekers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 12:39
MrBas schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Werkelijk schandalig, cashback wordt er gegeven dus we verhogen de prijs gewoon met 200 euro. Bizar en dat dit nog is toegestaan.
Reken maar dat hun inkoopprijzen ook anders zijn in het geval van geen/wel cashback bij de fabrikant.. Zo werkt het nou eenmaal, al jaren.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
Rzaan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:15:
[...]

Hoor ik dan verschil tussen de LG OLED65C34LA met 40 Watt en de LG OLED65G36LA met 60 Watt?
Na het aansluiten van de tv begon hij opeens te praten en dat vond ik (voor zo'n dunne tv) bijzonder goed klinken.
Maar ik zou zeggen als dat de geluidsbron is ga dan luisteren in een winkel, enige goede beoordeling is die van je eigen oren ;)

Wattage van speakers zegt niks, veel watts of hard gaan is leuk maar dat klinkt eigenlijk nooit goed uit een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-07 08:23
Ik wil graag een LG G3 55 inch aanschaffen maar ik kan hem niet aan de muur hangen en moet dus een voet kopen. De officiële voet is 200 euro. :X Daar ga ik niet aan beginnen. Zijn er mensen die al een andere voet hebben uitgeprobeerd en kunnen aanraden?

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Freshouttheoven schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:12:
@pwh53 en @MrBas,

Cashback acties vanuit de fabrikant zijn altijd een sigaar uit eigen doos.

Kun je me dit nog ff duidelijker uitleggen?

jij hebt het over een inkoopprijs, daar heb ik als consument niets mee te maken.

Voor een consument wordt het pas vervelend als een retailer door een hoge inkoopprijs en een CB-actie hun winkelprijzen omhoog doen waardoor ik als klant hierdoor feitelijk (bijna) geen voordeel krijg.

Als ik nu een 65G3 voor 2275 euro zie staan in de PW bij Apollo en over 2 weken zou ik in aanmerking komen voor €150 CB en die TV is tijdens de CBactie spontaan 2500 waardoor ik zelfs 75 euro duurder uit ben dan koop ik die toch niet dan.

of bedoel jij dit dus dat de winkelprijzen eerst omhoog gaan?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik had daar ook even gereageerd maar dat berichtje was vrij snel foetsie gemod, post daar alleen aanbiedingen wat er daar niets anders toegestaan. :P

@Jaja84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]
het is al even gezegd, wattage zegt geen drol.

check even wat reviews op bijv. youtube in een vergelijkingsvideos, vaak komt het verschil in geluid (if any) dan nog wel even ter sprake.
Wees wel even kritisch op het kanaal, er zitten er genoeg tussen die alles better, stronger, faster vinden en alleen maar views farmen met onder aan de streep een nietszeggend filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Rezania schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:44:
Ik wil graag een LG G3 55 inch aanschaffen maar ik kan hem niet aan de muur hangen en moet dus een voet kopen. De officiële voet is 200 euro. :X Daar ga ik niet aan beginnen. Zijn er mensen die al een andere voet hebben uitgeprobeerd en kunnen aanraden?
Waarom dan niet gewoon de C3?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rikadoo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

dat is toch buiten de voet niet dezelfde TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bij wifimedia 160, nog duur maar scheelt al
https://www.wifimedia.eu/...-gallery-series-oled.html

staat er youtube ofzo niks voor je aan reviews van stands? Heb je een Reddit account?

https://www.reddit.com/r/...96-4e65-a134-94e6bbf4b116

dat laatste platform is uitermate geschikt voor zulke vragen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 18-10-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Zijn bijna identiek alleen het G3 model heeft een betere helderheid, dan is het een afweging ga je het merken of nodig hebben.

https://www.rtings.com/tv...49?usage=1&threshold=0.10

1329e vs 1748e + 200 euro voet, vind ik het verschil (600e) best groot, en zeker als je hem toch niet aan de muur hangt.

[ Voor 28% gewijzigd door rikadoo op 18-10-2023 13:46 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
rikadoo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

De C3 heeft geen MLA en wij hebben een behoorlijk lichte woonkamer gedurende de dag. Daarom dus. :)

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rikadoo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Zijn bijna identiek alleen het G3 model heeft een betere helderheid, dan is het een afweging ga je het merken of nodig hebben.

1329e vs 1748e + 200 euro voet, vind ik het verschil (600e) best groot, en zeker als je hem toch niet aan de muur hangt.
ik doelde ook op de verschillen buiten een prijs om.

Maar inderdaad de C3 en G3 zijn minder verschillend dan ik dacht dus misschien voor @Rezania een gunstig alternatief

https://global.techradar....lg-c3-oled-tv-vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

bij wifimedia 160, nog duur maar scheelt al
https://www.wifimedia.eu/...-gallery-series-oled.html

staat er youtube ofzo niks voor je aan reviews van stands? Heb je een Reddit account?

https://www.reddit.com/r/...96-4e65-a134-94e6bbf4b116

dat laatste platform is uitermate geschikt voor zulke vragen :)
Uiteindelijk op een Allteq standaard uitgekomen om basis van aanbevelingen op oa reddit ja. :)

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
rikadoo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

In die vergelijking valt het eigenlijk nog best tegen qua verschil in helderheid, had er meer van verwacht. :/

Ik heb eigenlijk alleen vergeleken met de Sony A95K, niet met de C3. Dom van me. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rezania schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

In die vergelijking valt het eigenlijk nog best tegen qua verschil in helderheid, had er meer van verwacht. :/

Ik heb eigenlijk alleen vergeleken met de Sony A95K, niet met de C3. Dom van me. 8)7
je kunt niet altijd winnen, ademhalen en weer doorgaan :)

en gewoon lekker van je G3 genieten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:50:
[...]

Kun je me dit nog ff duidelijker uitleggen?

jij hebt het over een inkoopprijs, daar heb ik als consument niets mee te maken.

Voor een consument wordt het pas vervelend als een retailer door een hoge inkoopprijs en een CB-actie hun winkelprijzen omhoog doen waardoor ik als klant hierdoor feitelijk (bijna) geen voordeel krijg.

Als ik nu een 65G3 voor 2275 euro zie staan in de PW bij Apollo en over 2 weken zou ik in aanmerking komen voor €150 CB en die TV is tijdens de CBactie spontaan 2500 waardoor ik zelfs 75 euro duurder uit ben dan koop ik die toch niet dan.

of bedoel jij dit dus dat de winkelprijzen eerst omhoog gaan?
De inkoopprijzen zijn dynamisch en fluctueren gedurende het jaar. De fabrikant bepaalt hoe en wat.

CB of andere acties zijn al ruim van tevoren bekend bij de winkelier, onderaan de streep betaal je als consument hetzelfde doordat de marge van de winkel min of meer gelijk blijft.

Winkels zoals Apollo, Hofma etc. hanteren een kleine winstmarge, hierdoor wordt de hogere inkoopprijs doorberekend om onderaan de streep op hetzelfde uit te komen. Zoals je kunt zien zijn de prijzen bij de grote jongens zoals Coolblue/ MM niet gestegen (hier gelden andere overeenkomsten), voorraad bij deze winkels is aanzienlijk groter en wordt er bijv. per kwartaal de balans opgemaakt tussen fabrikant en winkel om de marges voor beide partijen in stand te houden.

Je moet het als een V-curve zien, televisies zijn in het eerste kwartaal dat ze op de markt komen het duurste (early adopters), daarna verlaagt de fabrikant de prijzen stapsgewijs (Early en Late Majority) deze zijn vaak rond BF/ derde kwartaal het laagst en vervolgens stijgen de inkoopprijzen weer in het vierde kwartaal wanneer de nieuwe modellen uitkomen.

Wanneer er geen speciale overeenkomsten zouden zijn om de fluctuerende prijzen te tackelen zou geen enkele winkel meer zaken doen met de fabrikant. Ook kun je in bepaalde situaties als winkelier bij de fabrikant reclameren.

*Soms worden er ook gezamenlijke acties opgezet zoals met BF, waarbij beide partijen water bij de wijn doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

Je hoort inderdaad vaak dat als je een nieuwe stekker plaatst dat dan de garantie vervalt.
Is natuurlijk onzin. Kan zo'n winkel wel zeggen, maar dan moet de winkel aantonen dat bij een defect de schade is ontstaan door het wisselen van een stekker. Veel succes daarmee.

De G3 biedt een betere soundstage/ klinkt ruimtelijker vergeleken met de C serie. Beide volstaan voor regulier tv kijken maar klinken veel te dun/ bieden weinig beleving bij films en series.

Het klinkt (pun intended) erg onlogisch om een high end tv te kopen zonder externe geluidsoplossing, dan is de beleving verre van in balans. Voeg op z'n minst er een fatsoenlijke soundbar met geïntegreerde subwoofer aan toe. Of koop een Sony OLED wanneer je per se enkel audio via de TV wilt gebruiken.

*De originele G3 voet is redelijk gammel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNBL
Savagegek schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Bijvoorbeeld:
Ja precies, ga dit gewoon laten doen. Toch liever een strak design op de muur met alle kabels weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Freshouttheoven schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:09:
Het klinkt (pun intended) erg onlogisch om een high end tv te kopen zonder externe geluidsoplossing, dan is de beleving verre van in balans. Voeg op z'n minst er een fatsoenlijke soundbar met geïntegreerde subwoofer aan toe.
Voor mij is geluid ook weer niet zó belangrijk. Maar als ik tussen 2 TV's kan kiezen en eentje is net iets beter, dan kies ik die.
Ik heb ook geen plek waar ik de soundbar kwijt kan.
De TV komt met een beugel aan de muur en daar staat voor de rest geen kastje o.i.d.
Of koop een Sony OLED wanneer je per se enkel audio via de TV wilt gebruiken.
Deze heb ik nog niet bekeken.
Ik hoorde juist goede verhalen over de LG qua beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Rzaan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

Beeldkwaliteit is, in de regel en in het zelfde segment, bij OLED televisies in grote lijnen gelijkwaardig. Op detailniveau zijn er wel verschillen.

De Sony 55A84K OLED/ A8xL, is een betere keuze wanneer je een alles in één oplossing zoekt en de beste HDR weergave (G3, A95L, LZ/ MZ200x) geen eis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Voor mij is geluid ook weer niet zó belangrijk. Maar als ik tussen 2 TV's kan kiezen en eentje is net iets beter, dan kies ik die.
De TV komt met een beugel aan de muur en daar staat voor de rest geen kastje o.i.d.

[...]

@Freshouttheoven heeft het ook niet over het beeld, hij zegt dat de Sony een betere optie is als je alleen geluid via de TV zou luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Freshouttheoven schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

De inkoopprijzen zijn dynamisch en fluctueren gedurende het jaar. De fabrikant bepaalt hoe en wat.

CB of andere acties zijn al ruim van tevoren bekend bij de winkelier, onderaan de streep betaal je als consument hetzelfde doordat de marge van de winkel min of meer gelijk blijft.

Winkels zoals Apollo, Hofma etc. hanteren een kleine winstmarge, hierdoor wordt de hogere inkoopprijs doorberekend om onderaan de streep op hetzelfde uit te komen. Zoals je kunt zien zijn de prijzen bij de grote jongens zoals Coolblue/ MM niet gestegen (hier gelden andere overeenkomsten), voorraad bij deze winkels is aanzienlijk groter en wordt er bijv. per kwartaal de balans opgemaakt tussen fabrikant en winkel om de marges voor beide partijen in stand te houden.

Je moet het als een V-curve zien, televisies zijn in het eerste kwartaal dat ze op de markt komen het duurste (early adopters), daarna verlaagt de fabrikant de prijzen stapsgewijs (Early en Late Majority) deze zijn vaak rond BF/ derde kwartaal het laagst en vervolgens stijgen de inkoopprijzen weer in het vierde kwartaal wanneer de nieuwe modellen uitkomen.

Wanneer er geen speciale overeenkomsten zouden zijn om de fluctuerende prijzen te tackelen zou geen enkele winkel meer zaken doen met de fabrikant. Ook kun je in bepaalde situaties als winkelier bij de fabrikant reclameren.

*Soms worden er ook gezamenlijke acties opgezet zoals met BF, waarbij beide partijen water bij de wijn doen.
Ok, maar je zegt dus inderdaad dat door hogere inkoopprijzen de winkelprijzen ook hoger worden in een aantal gevallen, helder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-07 22:05
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

G3 -> Zonder voet en met MLA scherm
C3 -> Met voet en zonder MLA scherm.

USP van de G3 is dat deze echt plat tegen de muur gehangen kan worden. Als je dat niet doet, sterker nog, TV op een voet wilt zie ik de meerwaarde van de G3 ten opzichte van de C3 niet.

G3 heeft een MLA scherm waardoor de maximale helderheid hoger ligt dan bij de C3.
Ja dit zie/merk je inderdaad wanneer je de G3 en C3 naast elkaar ziet. Maar wie heeft/gebruikt een G3 en C3 naast elkaar...??
Ik heb nog geen een review en/of gebruikersreview gezien/gelezen waarbij de "mindere" helderheid van de C3 als een minpunt wordt gezien of als merkbaar wordt ervaren.

Voor de rest zijn de G3 en C3 hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
je kunt bv.zoiets als dit gebruiken
https://www.amazon.nl/s?k...aps%2C56&ref=nb_sb_noss_1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Telin schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:58:
[...]
Ik heb nog geen een review en/of gebruikersreview gezien/gelezen waarbij de "mindere" helderheid van de C3 als een minpunt wordt gezien of als merkbaar wordt ervaren.
Bijna elke fatsoenlijke review geeft aan dat de PEAK helderheid van OLED aan de lage kant is voor goede HDR.

Daar heeft MLA dus wel degelijk meerwaarde (die je ook gewoon duidelijk ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

je kunt niet altijd winnen, ademhalen en weer doorgaan :)

en gewoon lekker van je G3 genieten d:)b
Nou ja, ik kan nog twee weken ruilen. :+ Maar ik denk dat ik toch even naar de showroom moet ipv online vergelijken. Online is maar lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Telin schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

G3 -> Zonder voet en met MLA scherm
C3 -> Met voet en zonder MLA scherm.

USP van de G3 is dat deze echt plat tegen de muur gehangen kan worden. Als je dat niet doet, sterker nog, TV op een voet wilt zie ik de meerwaarde van de G3 ten opzichte van de C3 niet.

G3 heeft een MLA scherm waardoor de maximale helderheid hoger ligt dan bij de C3.
Ja dit zie/merk je inderdaad wanneer je de G3 en C3 naast elkaar ziet. Maar wie heeft/gebruikt een G3 en C3 naast elkaar...??

Voor de rest zijn de G3 en C3 hetzelfde.
HDR wordt gemasterd op 1000/ 4000 nits. OLED televisies waren tot voor kort ontoereikend om HDR weer te geven zoals de maker het bedoelt.

De piekhelderheid vormt nog steeds een beperking op het gebied van HDR (o.a. ABL). Met de komst van de tweede generatie QD- OLED en MLA panelen zijn OLED televisies sinds dit jaar in staat om HDR dat gemasterd is in 1000 nits relatief goed weer te geven.

Ook wanneer je een G3 niet naast een C3 hebt staan zul je merken dat een G3 HDR beter kan weergeven. Een andere belangrijke verschil is dat MLA panelen een veel betere uniformiteit hebben en kleuren puurder weergegeven kunnen worden. Je hebt hierdoor geen last meer van de beruchte pink tint en bijv. een grote gele vlak is puurder van kleur dan bij een non-MLA paneel waarbij je een groenige (onder)tint kan zien.

In SDR zijn zowel de G3 als een C3 meer dan toereikend om overdag in een lichte ruimte televisie te kijken, al zullen kleuren minder poppen vergeleken met een high en FALD/ MiniLED televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

[...]

Voordeel van LG vind ik dat je WebOS hebt en geen Google tv . Dat is heel persoonlijk, maar ik vind dat ook een pré van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
Freshouttheoven schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Ook wanneer je een G3 niet naast een C3 hebt staan zul je merken dat een G3 HDR beter kan weergeven. Een andere belangrijke verschil is dat MLA panelen een veel betere uniformiteit hebben en kleuren puurder weergegeven kunnen worden. Je hebt hierdoor geen last meer van de beruchte pink tint en bijv. een grote gele vlak is puurder van kleur dan bij een non-MLA paneel waarbij je een groenige (onder)tint kan zien
Geen last van de beruchte pink tint? Ik zie de linkerkant toch een roze tint, evenals rechts onder... Volgens de verkoper en LG is dit normaal

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pVGbx7cX/20231011-190353.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nougat op 18-10-2023 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
Knoop door gehakt en de 65G3 bij Apollo besteld voor 2250 na cashback 2100, wilde eerst wachten tot BF misschien scheelt het dan nog 100 of 150, maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 19:53
De voet schijnt niet zo super te zijn, ziet er goedkoop plastic uit en de TV wiebelt erg.

Dit is de review van de G2 waarin de voet wordt besproken, maar die is hetzelfde als de G3 volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

De G3 biedt een betere soundstage/ klinkt ruimtelijker vergeleken met de C serie. Beide volstaan voor regulier tv kijken maar klinken veel te dun/ bieden weinig beleving bij films en series.
Als ik het betere geluid echt ga missen (is in al die jaren nog nooit het geval geweest) dan ga ik kijken of ik een soundbar aan de beugel van de TV kan bevestigen.
Geen idee of dit bij mijn reeds gekocht beugel kan, maar er moet altijd iets te fixen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn nieuwe LG G2 OLED55G26LA van twee weken oud heeft sinds het begin op (ogenschijnlijk) willekeurige momenten problemen vertoond met hevig zwart knipperen / flashing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4PcPEF6UOudMzEA5t6meo77_rQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yRH996etKSTbRXx4ZcFEqbPN.gif?f=user_large

Ik maak slechts gebruik van de apps om TV te kijken. De TV is via wifi verbonden (sterk signaal). Het probleem treedt op bij alle apps (T-mobile TV, Netflix, Videoland, YouTube, etc) en normaal TV kijken is bijna onmogelijk.

Ik heb de stappen uit dit artikel van LG geprobeerd maar niets lijkt te helpen.

Ik kon hier nog geen berichten vinden over zulke hevige flashing bij LG OLEDs. In dit Reddit topic kwam ik klachten tegen die erop lijken bij andere (B2/C2) LG modellen. Heeft iemand hier eerder een dergelijk probleem gezien?

Ik vermoed dat er niets anders op zit dan het retourneren/omwisselen van de TV..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Stink_o schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:41:
Mijn nieuwe LG G2 OLED55G26LA van twee weken oud heeft sinds het begin op (ogenschijnlijk) willekeurige momenten problemen vertoond met hevig zwart knipperen / flashing:
Je zou nog een laptop oid kunnen aansluiten via hdmi, om te zien of het daarbij ook optreedt. Het lijkt mij echter ook een hardware probleem en reden voor garantie claimen.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1 ... 509 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.