Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
HoppyF schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:09:
[...]

Bij een mesh netwerk maakt het niet uit hoe de client/TV verbinding maakt.
Ik heb zelf een Fritzbox en 1750E repeater gehad, werkte stabiel zonder uitval.
Ivm overstap naar KPN heb ik geen Fritzbox meer maar een KPN mesh oplossing.
Werkt ook stabiel, in die zin geen verschil kunnen ontdekken.
In je Mesh kun je zien met welk access point een apparaat connectie heeft. Op het moment dat de TV met de repeater verbinding heeft, is de wifi op de TV erg traag of werkt zelfs helemaal niet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• follower
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
Brains Bush schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:15:
Ik wacht tot eind november (Black Friday deals) en hoop dan een LG G3 (of toch de Samsung S95C?) voor een aanzienlijk lagere prijs aan te schaffen. Tijd zal het leren of even langer wachten de moeite waard is geweest.
Ik wil de G3 in 55inch, ik weet niet of ik prijzen mag noemen. Maar jij hoopt de G3 aan te schaffen voor een aanzienlijker lagere prijs. Aan wat voor bedrag moet je dan denken voor een 55 inch?

Ik zit in dubio, nu kopen of wachten tot eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
d0s schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:03:
[...]

Heb ik ook met de 7590 en 2 repeaters. Even TB herstarten is dan voldoende. Gelukkig sinds de laatste updates wel een stuk minder.
TB? Je bedoelt een herstart van de FRITZ!Box? Dat doe ik inderdaad regelmatig en dan verdwijnt het probleem weer voor even.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
follower schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 02:06:
[...]

Ik wil de G3 in 55inch, ik weet niet of ik prijzen mag noemen. Maar jij hoopt de G3 aan te schaffen voor een aanzienlijker lagere prijs. Aan wat voor bedrag moet je dan denken voor een 55 inch?

Ik zit in dubio, nu kopen of wachten tot eind oktober.
Het blijft natuurlijk 'gokken' en resultaten uit het verleden....etc

Kijk naar de prijsdaling van de voorganger G2 vorig jaar via uitvoering: LG G2 OLED evo Gallery Edition 55" Zilver
Eind november rond de €1400.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de G3 55" hetzelfde pad bewandeld? Nogmaals: blijft speculeren, maar ik wacht het even af. Natuurlijk kun je nog langer wachten totdat de G4 (?) komt. Daar wacht ik niet op omdat onze nieuwe woning mid/eind november wordt opgeleverd. Dan is de G3 van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:11

Dazzler2120

FP ProMod
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe tv incl. muurbeugel en neigen momenteel het meeste naar de tv's van LG. We zijn nog een beetje de kat uit de boom aan het kijken m.b.t. de prijzen, aangezien op jaarbasis eind november/begin december meestal de goedkoopste tv prijzen zijn.
Ik begreep dat de verschillen tussen de C en de G-serie vooral de helderheid zijn, waarbij de G2 / G3 een hogere helderheid kunnen halen en de muurbeugel inbegrepen hebben.

Wat zijn echter de ervaringen met de G3 t.o.v. de G2 momenteel? Is het de meerprijs waard?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:19
Wifi is nou eenmaal niet het meest verfijnde systeem bij plug&play apparaten zoals het vaak word neergezet.
Gelukkig heb ik daar zelf geen problemen mee omdat alles netjes is geoptimaliseerd en opgedeeld ook in eigen ssid's en vlans.
Maar mijn streven is alles bedraad aan te sluiten waar mogelijk om zoveel mogelijk airtime te besparen.

Eigenlijk vraag ik me ook even af waarom ik de tv aan het internet zou willen hangen, gebruik altijd een Shield om alles te kijken en niet de onboard apps.
Voor een enkele update af en toe denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• follower
Dazzler2120 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:58:
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe tv incl. muurbeugel en neigen momenteel het meeste naar de tv's van LG. We zijn nog een beetje de kat uit de boom aan het kijken m.b.t. de prijzen, aangezien op jaarbasis eind november/begin december meestal de goedkoopste tv prijzen zijn.
Ik begreep dat de verschillen tussen de C en de G-serie vooral de helderheid zijn, waarbij de G2 / G3 een hogere helderheid kunnen halen en de muurbeugel inbegrepen hebben.

Wat zijn echter de ervaringen met de G3 t.o.v. de G2 momenteel? Is het de meerprijs waard?
Zover ik begrijp van alle reviews, lezen online op fora over de tv's, YouTube vergelijkingen etc. Is het een groot verschil dee G2 ten opzichte van de G3, met name de nits. Nieuwe vorm van techniek dat er in verwerkt is (tenzij je voor 83 inch gaat). Ik heb van verschillende mensen gelezen dat ze spijt hebben van de G2, althans mensen die net een G2 hadden aangeschaft. Dus imo, G3, ga ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• follower
Brains Bush schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:12:
[...]

Het blijft natuurlijk 'gokken' en resultaten uit het verleden....etc

Kijk naar de prijsdaling van de voorganger G2 vorig jaar via uitvoering: LG G2 OLED evo Gallery Edition 55" Zilver
Eind november rond de €1400.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de G3 55" hetzelfde pad bewandeld? Nogmaals: blijft speculeren, maar ik wacht het even af. Natuurlijk kun je nog langer wachten totdat de G4 (?) komt. Daar wacht ik niet op omdat onze nieuwe woning mid/eind november wordt opgeleverd. Dan is de G3 van harte welkom.
Zeker gokken, goedkoopste waar ik nu uit op kom 55 inch is nog 400 euro duurder dan wat jij verwacht dat deze in november gaat doen. Daarentegen zie ik dat de G2, sowieso goedkoper was destijds. Ik zie dat het verschil tussen de G2 in september en November 2022, 100-150 euro is (minimum prijs).

Als ik dat vertaal naar de prijzen van nu verwacht ik dus 100 euro minder te betalen minimaal als ik wacht een maand of 2. hmmmm.
Dan misschien liever nu al kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
We zijn aan het kijken voor een nieuwe OLED tv voor ons nieuwe huis wat over een paar weken wordt opgeleverd. Ik heb de 65B6 nu ruim 6 jaar en het verlies aan beeldkwaliteit is helaas significant. Over het hele beeld zit een groene waas, dus pixels die aan het vergaan zijn. Daarnaast is de burn-in echt schrikbarend. Ik hou mijzelf voor dat ik de ongelukkige ben die dit paneel heeft gekocht aangezien het een van de slechtste series is van de afgelopen jaren..

Ik wil nu gaan upgraden naar een G3 77 inch. Ik wil hem tegen de muur aanhangen met de bijgeleverde beugel voor het mooiste resultaat, een kabelgoot infrezen en de kabels wegwerken. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mede tweakers op dit vlak en dus een paar vragen:
- Wat is de beste positie om de mond van de kabelgoot uit te laten komen? Ik schat zelf in vanaf de achterkant bekeken rechts waar de meeste HDMI ingangen en de ethernet poort zit.
- De uitdaging wordt dan de stroomkabel. Die zit in het midden onderin. die zou je dan via de sleuf(?) naar de ingang van de kabelgoot kunnen halen.
- Om deze door de kabelgoot te halen, moet deze afgeknipt worden. Dat betekent weg garantie toch?
- Dan is de vraag of deze lang genoeg is. Ik schat in 1,5 / 2 meter nodig te hebben naar mijn stekkerblok in het tv-meubel. Het is mij nog niet gelukt de lengte van de kabel op internet te achterhalen.

Ik ben zeer benieuwd of iemand dit al gelukt is op deze manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:45
@BaZZeHH lees (zoek) even in dit topic, al je vragen zijn al meerdere keren beantwoord.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

whyz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:00:

True, maar mag hopen dat als men een dergelijke tv koopt ook de moeite neemt voor deftige audio setup :P
Check m'n signature hieronder 😉

[ Voor 32% gewijzigd door ..Christiaan.. op 20-09-2023 19:32 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
bij mij valt er iets op als ik met mijn LG OLED65B6A naar disney kijk. Met name de huidtinten fluctueren van huidskleur naar een grijstint en weer terug. Dat gaat continue door. Het is voor zover ik het zie geen dimmimg probleem. Het is mij nog niet bij andere streamingdiensten opgevallen. In de menu's heb ik allerlei verbeteringen en energieprogramma's uitgezet. Weet iemand wat dit kan zijn?

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

107mb schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:31:
bij mij valt er iets op als ik met mijn LG OLED65B6A naar disney kijk. Met name de huidtinten fluctueren van huidskleur naar een grijstint en weer terug. Dat gaat continue door. Het is voor zover ik het zie geen dimmimg probleem. Het is mij nog niet bij andere streamingdiensten opgevallen. In de menu's heb ik allerlei verbeteringen en energieprogramma's uitgezet. Weet iemand wat dit kan zijn?
Lijkt me dan geen TV-ding, maar iets vanuit het signaal van Disney, toch?

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hey Guys,

Ik ben nu in het bezit van de LG55 C2, superblij mee, heb het naar mijn smaak aangepast.
Ben ook bezig om mijn 4K verzameling te rippen en direct via een 2.5 inch external HDD (heb ook een plex server maar wil geen apparaten 24uur draaien) via USB aan te sluiten.

Ik heb de HDD netjes achter de TV weggewerkt maar merk nu dat er geen support is voor DTS/DTS-HD MA/DTS:X. Was ook niet mijn vereiste, dat 4K rippen na aankoop begonnen.

Nu is wat ik via Google kan vinden is dat er niet eens passtrough mogelijk is voor deze formats.

Betekend dit dat als ik een eARC soundbar met support van DTS/DTS-HD MA/DTS:X koop, dat het niet eens gaat werken?

Alvast dank!

PS: met plex en via de CCWGT werkt het weer wel

[ Voor 3% gewijzigd door mohawk0618 op 21-09-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

mohawk0618 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:54:
Betekend dit dat als ik een eARC soundbar met support van DTS/DTS-HD MA/DTS:X koop, dat het niet eens gaat werken?
Vanaf de 3-serie/2023 modellen ondersteunt LG (weer) DTS. Met jouw C2 ga je geen DTS door de TV krijgen.
PS: met plex en via de CCWGT werkt het weer wel
Dan staat Plex op een conversie modus naar Dolby. DTS komt niet door een LG uit 2022.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 21-09-2023 11:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mohawk0618
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hmm shit out of luck dus.

Ik heb gisteren de hdd direct aan de Chromecast with Google tv 4K via een dongle gehangen en met USB mounter herkend die NTFS en kan mn rips afspelen met DTS, maar USB mounter is buggy.

Thx iig
FeaR schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:00:
[...]

Vanaf de 3-serie/2023 modellen ondersteunt LG (weer) DTS. Met jouw C2 ga je geen DTS door de TV krijgen.

[...]

Dan staat Plex op een conversie modus naar Dolby. DTS komt niet door een LG uit 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18
Mijn LG OLED65C9 is spontaan uit gegaan. Het aanzetten geeft click geluid maar naar een paar seconden hoor ik weer een click. Geen beeld krijg ik meer. Stekker al er uit gehaald, 30 seconden powerknop ingedrukt maar de tv gaat niet meer aan.

Iemand dit al is meegemaakt? Tv in feb 2020 gekocht maar niet al stuk, valt dit nog onder garantie, kan ik hiervoor lg benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Samplex winkel benaderen. Klinkt als defect paneel waardoor de tv meteen in de beveiliging schiet. Kans is groot dat je een deel zelf moet betalen omdat de tv al wat ouder is.
Aanvulling: dat meebetalen zullen ze jou proberen te laten doen, in principe heb je recht op kosteloze reparatie als zo’n dure tv < 6 jaar oud is.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-09-2023 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@CyBeRSPiN Dank voor je reactie, bij plattev.nl gekocht maar die verwijst me door naar CE Repair Services maar daar lees ik slechte recenties over. Weet niet of ik het direct met LG kan regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Samplex schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:39:
@CyBeRSPiN Dank voor je reactie, bij plattev.nl gekocht maar die verwijst me door naar CE Repair Services maar daar lees ik slechte recenties over. Weet niet of ik het direct met LG kan regelen?
CE repair is de reparatiedienst van LG. Hadden bij mij meerdere pogingen nodig om te repareren, uiteindelijk wel opgelost.
Wilden me wel dik 50% van de kosten laten betalen bij tv van 2,5 jaar oud. Was foutje want had via de winkel 5 jaar garantie. Vraag me af of en hoe ik daar de wettelijke garantie had kunnen claimen.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-09-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Samplex schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:39:
Ik denk dat je het rechtstreeks met LG kan regelen maar je zou natuurlijk ook plattetv erop kunnen wijzen dat zij het maar regelen zij hebben je immers de tv verkocht
Alleen dozen verplaatsen is natuurlijk geen service een tv ter reparatie aanmelden voor een klant wel

[ Voor 9% gewijzigd door Steenw op 24-09-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
De tv februari 2020 gekocht maar dat deze zo snel kapot ging had ik niet verwacht. Weet niet hoelang de garantie op een C9 oled paneel is?

plattetv zei dat de garantie reeds verlopen was en dat ze misschien coulant doen bij CE repair maar daar geloof ik niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Steenw schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:00:
[...]

Ik denk dat je het rechtstreeks met LG kan regelen maar je zou natuurlijk ook plattetv erop kunnen wijzen dat zij het maar regelen zij hebben je immers de tv verkocht
Alleen dozen verplaatsen is natuurlijk geen service een tv ter reparatie aanmelden voor een klant wel

En ik denk dat je in dit geval lg ook moet overslaan die geven namelijk maar 2 jaar fabrieksgarantie en aangezien de tv al wat ouder is moet je bij de winkel zijn
En het lijkt me dat deze tv redelijk duur is geweest mag je verwachten dat de winkel dit op een goede en kosteloze manier oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Samplex schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:13:
De tv februari 2020 gekocht maar dat deze zo snel kapot ging had ik niet verwacht. Weet niet hoelang de garantie op een C9 oled paneel is?

plattetv zei dat de garantie reeds verlopen was en dat ze misschien coulant doen bij CE repair maar daar geloof ik niet in.
Je hebt niks met ce repair te maken de winkel moet dit oplossen aangezien het product wel heel snel kapot is gegaan horen zij daar gewoon garantie op te geven
Als je het forum even afzoekt zul je vast wel ergens een voorbeeld brief vinden die je kunt mailen naar de winkel

Kort gezegd je hebt niks met externe partijen te maken alleen met plattetv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:47

Je moet bij plattetv (nu hellotv)zijn. Je kunt je beroepen op non-conformiteit. De tv is niet conform de verwachtingen die je als klant mag hebben (je mag verwachten dat een tv in deze klasse minimaal 6 jaar meegaat).

[ Voor 1% gewijzigd door Pvd01 op 25-09-2023 19:18 . Reden: Plattetv heet tegenwoordig hellotv ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Pvd01 schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:39:
[...]
Je moet bij plattetv zijn.
Die bestaat niet meer, het heet nu Hello TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

Als dit in NL is: je hebt Wettelijke Garantie. Die 2 jaar fabrieksgarantie staat daar los van. Je hebt recht op een conform product. Van een tv van 1000+ euro mag je een levensduur van 6 jaar verwachten. Als ie eerder stuk gaat is het aan de winkelier om het kosteloos op te lossen.
Zijn op dit forum wel voorbeelden te vinden.
Zie ook https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Maar het is dus recht halen vs recht krijgen. Kennelijk zit PlatteTV niet in de meewerkstand en doen ze alsof ze de wet niet kennen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-09-2023 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:10:
[...]

Als dit in NL is: je hebt Wettelijke Garantie. Die 2 jaar fabrieksgarantie staat daar los van. Je hebt recht op een conform product. Van een tv van 1000+ euro mag je een levensduur van 6 jaar verwachten. Als ie eerder stuk gaat is het aan de winkelier om het kosteloos op te lossen.
Zijn op dit forum wel voorbeelden te vinden.
Zie ook https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Maar het is dus recht halen vs recht krijgen. Kennelijk zit PlatteTV niet in de meewerkstand en doen ze alsof ze de wet niet kennen.
De slechte service van PlatteTV HelloTV is bekend.
Neemt niet weg dat je gewoon recht hebt op kosteloze reparatie.

Winkels repareren niet zelf en laten meestal CE Repair dit uitvoeren.
Niks mis mee maar de facturen van CE repair gaan naar de winkel, daar heb jij als klant niets mee te maken.
Doorgaans repareert CE repair netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
HoppyF schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:34:
[...]

De slechte service van PlatteTV HelloTV is bekend.
Neemt niet weg dat je gewoon recht hebt op kosteloze reparatie.

Winkels repareren niet zelf en laten meestal CE Repair dit uitvoeren.
Niks mis mee maar de facturen van CE repair gaan naar de winkel, daar heb jij als klant niets mee te maken.
Doorgaans repareert CE repair netjes.
Recht hebben en recht krijgen is natuurlijk wel een groot verschil zijn.
Idealiter zou je als consument de service willen waar je recht op hebt wat tegenwoordig maar vrij zelden is..

Persoonlijk zou ik bereid zijn iets meer te betalen als dat bij een winkel met echte service is alleen ken ik ze tegenwoordig niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Savagegek schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:54:
[...]

Idealiter zou je als consument de service willen waar je recht op hebt wat tegenwoordig maar vrij zelden is..

Persoonlijk zou ik bereid zijn iets meer te betalen als dat bij een winkel met echte service is alleen ken ik ze tegenwoordig niet
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Het gaat wel eens fout hier en daar maar het gaat ook heel vaak goed.
Hier in dit topic kun je dat ook terugvinden.
Het is echt niet nodig een rechtszaak te starten om je TV te laten repareren.
Een e-mail sturen of bellen naar de winkel moet voldoende zijn.
Wees duidelijk in wat je wilt en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Als een winkel echt tegenwerkt dan staan er in het Shopping topic goede tips hoe dit aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Recht krijgen is alleen in uitzonderlijke gevallen meestal moeilijk.
Maar de meeste winkels proberen het gewoon en 9 van de 10 klanten gaat er in mee.

Coolblue is niet de goedkoopste, maar ik vind hun service tot nu toe goed. Nu heb ik er nog nooit een TV gekocht die stuk ging, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Offerte gekregen vanuit LG / CE Repair serivce, incl coulance lg regeling 1100 euro. Wel denk dat ik dan beter een nieuwe tv kan kopen toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:46

thijsco19

KTM 990 SMT

Reageren dat jij geen opdrachtgever / klant (welke van de 2 is het?) bent en dat de factuur dus naar de winkel kan gaan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 18:35
Iemand nog tips bij het ophangen van de tv? Net een 65" B3 besteld en wordt morgen geleverd. Ik lees wat verschillende tips maar wat ik vooral terugzie is dat je de onderkant van de tv pakt en dan 1/3 daarboven de ooghoogte moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

TweakerLuke schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:03:
Iemand nog tips bij het ophangen van de tv? Net een 65" B3 besteld en wordt morgen geleverd. Ik lees wat verschillende tips maar wat ik vooral terugzie is dat je de onderkant van de tv pakt en dan 1/3 daarboven de ooghoogte moet zijn.
Daar zijn zoveel verschillende meningen over. Je moet vooral kijken wat je zelf fijn vindt.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
TweakerLuke schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:03:
55cm meubel 20cm centerspeaker, onderkant tv op 80cm ongeveer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier ga je inderdaad geen standaard antwoord op krijgen. In Australië hangen ze die dingen boven de openhaard bijna tegen het plafond aan.

Ik zou vooral, zoals @Goofy1978 aangeeft, kijken wat je eronder wilt hebben staan. Veel mensen hebben in ieder geval een TV meubel van 40 tot 50 cm hoog. Met soundbar komt er al snel 10cm bij en met center speaker 15 tot 20cm. Vervolgens wil je ook nog een klein beetje lege ruimte overhouden om het zwevende effect te benadrukken, ook weer +- 5cm. Dan heb je in feite al een minimale hoogte voor jezelf bedacht.

Hierdoor kwam ik uit op 75cm onderkant TV. Maar het blijft gewoon persoonlijke voorkeur. Sommigen hangen hem een stukje hoger omdat ze voornamelijk op de bank hangen en daardoor schuin omhoog kijken.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
Je wilt een centerspeaker juist zo dicht mogelijk bij het scherm, waarom koop je anders eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:35
Aangezien dit geen vraag voor het "aanbiedingen" topic is dan maar hier:

Ik ben in de markt voor de 77C3, en nu zie ik in de pricewatch natuurlijk wel hoe het prijsverloop vorig jaar in oktober/november was voor de 77C2 (€2750) máár hoe zat het destijds met individuele aanbiedingen bij de gebruikelijke partijen.
Iemand daar nog een ervaring mee of een idee waar ik tijdens Black Friday ~ op uit zou komen?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
AntraXxX schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:18:
Aangezien dit geen vraag voor het "aanbiedingen" topic is dan maar hier:

Ik ben in de markt voor de 77C3, en nu zie ik in de pricewatch natuurlijk wel hoe het prijsverloop vorig jaar in oktober/november was voor de 77C2 (€2750) máár hoe zat het destijds met individuele aanbiedingen bij de gebruikelijke partijen.
Iemand daar nog een ervaring mee of een idee waar ik tijdens Black Friday ~ op uit zou komen?
Je kunt in het aanbiedingen topic zoeken op "77C2" en dan zie je het verloop van de aanbiedingen van vorig jaar.

Zoek-link op "77c2": OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Op dit moment hebben we in de woonkamer een Sony KDL-50W829B tv staan. De woonkamer grenst aan een groot raam, dus veel buitenlicht. Volgens onderstaande website levert deze tv 300 nits. Dat is toch o.a. belangrijk voor hoeveel je nog op het scherm kunt zien bij daglicht?
https://www.kitele.com/en/tv-sony-kdl-50w829b
Ik overweeg bij bol een LG OLED 55 inch B26 tv te kopen (nu voor 899 euro). Als ik Google op nits kom ik verschillende getallen tegen. In ieder geval flink meer dan mijn huidige Sony (500+ nits?).
Klopt het dat ik de nits moet vergelijken? Bij zonnig weer moeten we het gordijn overdag dicht doen. Dan is het wel te doen.
Wellicht zit ik met Nits helemaal verkeerd, maar ik wil eerst een (op papier) goed vergelijk maken. Ik kan natuurlijk de tv kopen en na niet te intensief testen weer eventueel kosteloos terug sturen. Maar ja, daar zit niemand op te wachten.

• SX-Superfly
  • Laatst online: 15-09 15:24
Gezien de LG G2 zeer vlak tegen de muur gemonteerd kan worden met de bijgeleverde beugel: kun de kabels vanaf de achterkant van de tv naar beneden leiden? Of moeten ze door een gat in de muur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:39
meesje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:36:
Op dit moment hebben we in de woonkamer een Sony KDL-50W829B tv staan. De woonkamer grenst aan een groot raam, dus veel buitenlicht. Volgens onderstaande website levert deze tv 300 nits. Dat is toch o.a. belangrijk voor hoeveel je nog op het scherm kunt zien bij daglicht?
https://www.kitele.com/en/tv-sony-kdl-50w829b
Ik overweeg bij bol een LG OLED 55 inch B26 tv te kopen (nu voor 899 euro). Als ik Google op nits kom ik verschillende getallen tegen. In ieder geval flink meer dan mijn huidige Sony (500+ nits?).
Klopt het dat ik de nits moet vergelijken? Bij zonnig weer moeten we het gordijn overdag dicht doen. Dan is het wel te doen.
Wellicht zit ik met Nits helemaal verkeerd, maar ik wil eerst een (op papier) goed vergelijk maken. Ik kan natuurlijk de tv kopen en na niet te intensief testen weer eventueel kosteloos terug sturen. Maar ja, daar zit niemand op te wachten.
Heb je last van direct zonlicht op je tv? Zo ja, dan geen OLED.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
MrBas schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:17:
[...]

Heb je last van direct zonlicht op je tv? Zo ja, dan geen OLED.
Zonlicht komt vnl. van de zijkant de woonkamer binnen. Is zonlicht schadelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 12-09 08:45
SX-Superfly schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:12:
Gezien de LG G2 zeer vlak tegen de muur gemonteerd kan worden met de bijgeleverde beugel: kun de kabels vanaf de achterkant van de tv naar beneden leiden? Of moeten ze door een gat in de muur?
Yes, dat kan gewoon! In het midden komen ze aan de onderkant van de tv er uit. Vanaf 77 inch aan de rechterkant trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door cavanta op 30-09-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
meesje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:25:
[...]

Zonlicht komt vnl. van de zijkant de woonkamer binnen. Is zonlicht schadelijk?
Ik zou zeggen zoek het forum is door op burn in door zonlicht.Zijn genoeg voorbeelden van. Soms weg te krijgen met een pixel refresher, soms ook niet.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
cavanta schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:24:
[...]

Yes, dat kan gewoon! In het midden komen ze aan de onderkant van de tv er uit. Vanaf 77 inch aan de rechterkant trouwens.
Eehm, dat wordt niet echt mooi, als je meerdere kabels hebt zoals coax hdmi spanning en kans is heel groot dat de onderkant dan van de muur af komt. Bij mij gebeurt dit al terwijl de kabels in de muur weggewerkt zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlamTam
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 18:16
Hier zit de g2 55 inch nog strak tegen de muur met de stroomkabel, HDMI en toslink kabel onderlangs. Die kabel sleuf is breed genoeg voor 5/6 kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Pjotr22 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Eehm, dat wordt niet echt mooi, als je meerdere kabels hebt zoals coax hdmi spanning en kans is heel groot dat de onderkant dan van de muur af komt. Bij mij gebeurt dit al terwijl de kabels in de muur weggewerkt zitten
Dan is je muur waarschijnlijk niet helemaal recht, de G-serie heeft een uitsparing voor de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Laatst online: 15-09 15:24
GlamTam schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:42:
Hier zit de g2 55 inch nog strak tegen de muur met de stroomkabel, HDMI en toslink kabel onderlangs. Die kabel sleuf is breed genoeg voor 5/6 kabels
Goed om te weten. Dan toch binnenkort maar voor de G2. De 55 inch zakt bijna onder de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Laatst online: 16-09 13:48
Vraagje. Misschien niet helemaal ontopic, maar het leek me niet nodig om er een nieuw topic voor te maken en het gaat om LG tv's.

Ik wil mijn LG C9 65 inch gaan ophangen aan de muur. Ik ben van plan om binnen een half jaar te gaan upgraden naar een G3 77 inch. Nu kijk ik net in de pricewatch naar de foto's van beide tv's, omdat ik benieuwd was hoe het er van achter uitziet bij de G3, en het is maar goed dat ik dit gedaan heb, want het lijkt alsof de plek waar de wall mount komt te zitten niet op dezelfde hoogte zit? Of kijk ik nou niet goed?

LG C9:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UscgAxDxuIvTC261nIbysbkOFB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T3X1QbBPOJCdoePQ4TnXd0mo.webp?f=fotoalbum_large

LG G3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQJ4MUb_srYBFShtGEzyZj_5pSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLyty5Dd2B3kZn52Uon3o39N.webp?f=fotoalbum_large

Het liefst wil ik niet straks de muurbeugel weer los moeten halen en een x aantal centimeters verplaatsen voor de nieuwe tv. Ik heb al even snel gekeken naar in hoogte verstelbare muurbeugels, maar zover ik kan zien zijn dat beugels die redelijk strak tegen de muur aanzitten en nu weet ik niet of ik dan wel genoeg ruimte over hou voor de kabels tussen tv en muur (naar de kabelgoot tegen de muur). Het liefst wil ik ook eigenlijk een kantelbare muurbeugel, maar de combinatie kantelbaar en in hoogte verstelbaar lijkt me al helemaal onmogelijk...

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Of wordt het inderdaad 'gewoon' de muurbeugel verplaatsen zodra ik een nieuwe tv heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@SantinoNL De g3 heeft een muurbeugel die wegvalt in de tv, die zit er standaard bij.
Ja je moet straks gaan verboren maar dan zit de g3 gewoon klem tegen de muur geplakt wat erg mooi is.
Je kan wel de bestaande beugel gebruiken maar zou het niet doen zelf, dan zit er 2 of 3 cm ruimte achter de tv.

[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 02-10-2023 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
SantinoNL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:20:
Vraagje. Misschien niet helemaal ontopic, maar het leek me niet nodig om er een nieuw topic voor te maken en het gaat om LG tv's.

Ik wil mijn LG C9 65 inch gaan ophangen aan de muur. Ik ben van plan om binnen een half jaar te gaan upgraden naar een G3 77 inch. Nu kijk ik net in de pricewatch naar de foto's van beide tv's, omdat ik benieuwd was hoe het er van achter uitziet bij de G3, en het is maar goed dat ik dit gedaan heb, want het lijkt alsof de plek waar de wall mount komt te zitten niet op dezelfde hoogte zit? Of kijk ik nou niet goed?

LG C9:

[Afbeelding]

LG G3:

[Afbeelding]

Het liefst wil ik niet straks de muurbeugel weer los moeten halen en een x aantal centimeters verplaatsen voor de nieuwe tv. Ik heb al even snel gekeken naar in hoogte verstelbare muurbeugels, maar zover ik kan zien zijn dat beugels die redelijk strak tegen de muur aanzitten en nu weet ik niet of ik dan wel genoeg ruimte over hou voor de kabels tussen tv en muur (naar de kabelgoot tegen de muur). Het liefst wil ik ook eigenlijk een kantelbare muurbeugel, maar de combinatie kantelbaar en in hoogte verstelbaar lijkt me al helemaal onmogelijk...

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Of wordt het inderdaad 'gewoon' de muurbeugel verplaatsen zodra ik een nieuwe tv heb?
In jouw geval de C9 nog een paar maanden op de voet laten staan, en de beugel gebruiken die bij de G-serie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Bedankt voor jullie reacties. De beugel die bij de G3 zit ga ik niet gebruiken, en is daarnaast ook niet kantelbaar. Ik zoek nog even verder naar een andere oplossing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• el_Peanut
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 14:47
SantinoNL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:27:
Bedankt voor jullie reacties. De beugel die bij de G3 zit ga ik niet gebruiken, en is daarnaast ook niet kantelbaar. Ik zoek nog even verder naar een andere oplossing.
Dan zou ik niet voor een G3 gaan maar voor een C3. Dat scheelt je een paar meijer.

De USP van een G3 is juist de beugel zodat hij vlak tegen de muur komt zonder tussenruimte en hij maar 2,4 cm dik zoals een schilderij.

G3 heeft een wat hogere helderheid maar alleen dat verantwoord het prijsverschil niet, in mijn ogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:14
el_Peanut schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:33:
[...]

Dan zou ik niet voor een G3 gaan maar voor een C3. Dat scheelt je een paar meijer.

De USP van een G3 is juist de beugel zodat hij vlak tegen de muur komt zonder tussenruimte en hij maar 2,4 cm dik zoals een schilderij.

G3 heeft een wat hogere helderheid maar alleen dat verantwoord het prijsverschil niet, in mijn ogen.
Exact de reden dat ik voor een 77C3 gegaan ben. Zeker bij dit formaat is het prijsverschil fors. En ook komend vanaf een 65C9, is het verschil in helderheid toch al een flinke vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

el_Peanut schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:33:
[...]

Ik heb alvast een Vogel's TVM 5645 draaibare tv-beugel gekocht.
Valt die beugel ook 'in' de TV bij een G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Rzaan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

Ik heb alvast een Vogel's TVM 5645 draaibare tv-beugel gekocht.
Valt die beugel ook 'in' de TV bij een G3?
nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dan zou ik voor wat dat betreft dus ook net zo goed een C3 ipv een G3 kunnen kopen?
Alleen nog even kijken wat de andere grote verschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
Zodra je een G serie op een normaal beugel wilt plaatsen zou ik ook zeggen neem de C serie.
Per maat scheelt het toch 100'en euro's en dat voor alleen het nieuwe paneel is niet te verantwoorden.

Verschillen zijn het paneel geen MLA voor de C dus iets minder helderheid en verder is het design+beugel het verschil. In principe betaal je meer voor een tv met een "ingebouwd" beugel en vervolgens koop je zelf een los beugel nog erbij, dan word het nog duurder dan het al is.

Ik heb gelezen dat het geluid uit de G beter schijnt te zijn, maar wie gebruikt dat?
Geluid staat met zo'n tv nooit in verhouding. Hier hoort een echte hifi set bij of in ieder geval een kwaliteitssoundbar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
Ik ben op de markt voor een 75 inch (qled) of een 77 inch LG oled. Kwa helderheid en vorm wil ik graag de g3 . Echter, ik heb geen goot. Dit kan ook niet want de muren zijn net gestuct en dat wil ik zo laten. Ik heb alle 4 hdmi poorten nodig. nu was in een showroom maar ik vrees dat 4 hdmi kabels en 1 power kabel niet gaan passen in de uitsparing die onder het logo zit. Ik heb dit forum bekeken en denk dat ik het antwoord al weet maar hoop toch nog op mensen die hier iets creatiefs ( anders dan wand decoratie panelen ) hebben verzonnen. Doel is dat de tv zo strak mogelijk tegen de muur komt te hangen met de standaard beugel. Ander alternatief is dat ik net als mijn huidige tv voor een samsung qled ga met de one connect box.Ook niet verkeerd natuurlijk maar iets anders.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Bij de 77 inch G3 komen de hdmi kabels links uit. De stroomkabel dacht ik wel in het midden.

Dat zou moeten passen, het is er immers voor gemaakt. Is uiteraard ook afhankelijk van je kabel dikte en stugheid.

Dus als je kan leven met kabels links en in het midden of 2 gootjes dan is de G3 prima mogelijk.
Of je maakt iets wat het zicht aan de onderkant wegneemt van de kabels.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Bijv. een soundbar, die precies de hoogte heeft van het stukje tussen je TV-kast en je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Maar de tv hangt strak tegen muur en moeten de kabels ergens naar onder komen lijkt mij. Tv kastje en Beam zijn voor handen. Ik maak mij vooral zorgen de kabels door de uitsparing te krijgen of zijn er meerdere uitsparingen onder? Kon dat niet vinden op de plaatjes

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
amsterdammertje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:50:
Maar de tv hangt strak tegen muur en moeten de kabels ergens naar onder komen lijkt mij. Tv kastje en Beam zijn voor handen. Ik maak mij vooral zorgen de kabels door de uitsparing te krijgen of zijn er meerdere uitsparingen onder? Kon dat niet vinden op de plaatjes
Kijk even dit filmpje vanaf hier voor inzicht in kabel mangement clips + waar de stroomkabel zit: YouTube: LG G3 OLED 77": Unboxing, Setup + First Impressions

Je gaat een stroomkabel uit het midden krijgen + 4 HDMI kabels aan de linker zijde. De TV hangt dan volledig strak en vlak tegen de muur, maar kabels netjes wegwerken wordt lastig.

Het is gewoon extreem dom uitgedacht door LG. De stroomkabel had óók aan de linkerkant moeten zitten, langer moeten zijn en/of verwijderbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 03-10-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Thx dat bevestigt idd mijn bange vermoedens. Strak gaat dan echt niet lukken. Had ik maar een goot moeten weg laten stucen. Maar dat is achteraf. Ik ga dan toch voor een one connect oplossing kijken
stin00 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:52:
[...]

Kijk even dit filmpje vanaf hier voor inzicht in kabel mangement clips + waar de stroomkabel zit: YouTube: LG G3 OLED 77": Unboxing, Setup + First Impressions

Je gaat een stroomkabel uit het midden krijgen + 4 HDMI kabels aan de linker zijde. De TV hangt dan volledig strak en vlak tegen de muur, maar kabels netjes wegwerken wordt lastig.

Het is gewoon extreem dom uitgedacht door LG. De stroomkabel had óók aan de linkerkant moeten zitten, langer moeten zijn en/of verwijderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Savagegek schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:50:Verschillen zijn het paneel geen MLA voor de C dus iets minder helderheid en verder is het design+beugel het verschil. In principe betaal je meer voor een tv met een "ingebouwd" beugel en vervolgens koop je zelf een los beugel nog erbij, dan word het nog duurder dan het al is.
Ik snap wat je zegt, maar bij de C3 betaal je weer voor de voet die je niet gaat gebruiken als je hem ophangt. En dan betaal je extra voor een beugel. Bij de G3 hebben ze de prijs iets naar beneden gehaald omdat er geen voet bij zit. Die mag je los erbij aanschaffen als je per se een voet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

amsterdammertje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:06:
Thx dat bevestigt idd mijn bange vermoedens. Strak gaat dan echt niet lukken. Had ik maar een goot moeten weg laten stucen. Maar dat is achteraf. Ik ga dan toch voor een one connect oplossing kijken

[...]
Hoezo gaat dat niet lukken?

Voordat je de tv op de beugel hangt kan je toch prima de kabels erin steken?

Zelfs achteraf is het te doen. Je kan de tv namelijk naar voren trekken en iets draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Dat gaat zeker lukken maar om tv plat tegen muur te hebben is er toch uitsparing nodig waar alle kabels uit kunnen aan onderkant?heb in winkel een uitsparing gezien maar daar paste net 2 kabels denk ik. Anders komt onderkant va de muur af m.i.
thijsco19 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:24:
[...]

Hoezo gaat dat niet lukken?

Voordat je de tv op de beugel hangt kan je toch prima de kabels erin steken?

Zelfs achteraf is het te doen. Je kan de tv namelijk naar voren trekken en iets draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
amsterdammertje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:36:
Dat gaat zeker lukken maar om tv plat tegen muur te hebben is er toch uitsparing nodig waar alle kabels uit kunnen aan onderkant?heb in winkel een uitsparing gezien maar daar paste net 2 kabels denk ik. Anders komt onderkant va de muur af m.i.

[...]
Bekijk nou even mijn filmpje hierboven.. daar zie je toch heel duidelijk dat er meer dan genoeg ruimte is voor 4 HDMI kabels aan de linker onderzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Verrek sorry had ik helemaal overheen gekeken. Maar valt mij op dat tv niet strak tegen muur hangt. In de winkel was deze plat tegen de muur . Die kabels links zou ik wel moeten kunnen verstoppen al blijft het een gekke plek kwa symetrie
stin00 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:40:
[...]

Bekijk nou even mijn filmpje hierboven.. daar zie je toch heel duidelijk dat er meer dan genoeg ruimte is voor 4 HDMI kabels aan de linker onderzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
amsterdammertje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:40:
Verrek sorry had ik helemaal overheen gekeken. Maar valt mij op dat tv niet strak tegen muur hangt. In de winkel was deze plat tegen de muur . Die kabels links zou ik wel moeten kunnen verstoppen al blijft het een gekke plek kwa symetrie
[...]
Ik heb het filmpje even verder gekeken, en hij gebruikt een eigen VESA wallmount. Vandaar dat hij niet strak tegen de muur hangt. Waarschijnlijk heb je dat deel gemist.

Als je de meegeleverde muurbeugel gebruikt zal hij gewoon volledig plat tegen de muur hangen, ook met 4 HDMI kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Verrek ik zie het. Had de video snel op mijn telefoon gekeken zonder geluid. Dank voor de goede tips. Maakt de keuze tussen deze g3 en de Samsung 75qn800c eentje om nog even verder in te duiken
stin00 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Ik heb het filmpje even verder gekeken, en hij gebruikt een eigen VESA wallmount. Vandaar dat hij niet strak tegen de muur hangt. Waarschijnlijk heb je dat deel gemist.

Als je de meegeleverde muurbeugel gebruikt zal hij gewoon volledig plat tegen de muur hangen, ook met 4 HDMI kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 18:35
Rzaan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:06:
[...]

Daar zijn zoveel verschillende meningen over. Je moet vooral kijken wat je zelf fijn vindt.
Goofy1978 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:30:
[...]

55cm meubel 20cm centerspeaker, onderkant tv op 80cm ongeveer.
stin00 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:04:
Hier ga je inderdaad geen standaard antwoord op krijgen. In Australië hangen ze die dingen boven de openhaard bijna tegen het plafond aan.

Ik zou vooral, zoals @Goofy1978 aangeeft, kijken wat je eronder wilt hebben staan. Veel mensen hebben in ieder geval een TV meubel van 40 tot 50 cm hoog. Met soundbar komt er al snel 10cm bij en met center speaker 15 tot 20cm. Vervolgens wil je ook nog een klein beetje lege ruimte overhouden om het zwevende effect te benadrukken, ook weer +- 5cm. Dan heb je in feite al een minimale hoogte voor jezelf bedacht.

Hierdoor kwam ik uit op 75cm onderkant TV. Maar het blijft gewoon persoonlijke voorkeur. Sommigen hangen hem een stukje hoger omdat ze voornamelijk op de bank hangen en daardoor schuin omhoog kijken.
Bedankt voor de tips! Zelf even vanalles opgemeten en zowel op bankniveau als stoelniveau opgemeten en denk dat het voor ons ook ongeveer 80cm tot aan de onderkant van de tv komt :) :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:23
YoungStarDC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:39:
[...]

Super, dank je wel! T.z.t. zal ik hier een foto plaatsen van het eindresultaat. :)
We zijn al even verder en helemaal af is het nog niet,
maar vol op genieten van de G3 77” doen we al wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wB9gOdp8yFExRXP45wWWKktUJAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62wAqbEEbehCYcYNJ6b4o55I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
YoungStarDC schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:15:
[...]

[Afbeelding]
Hartstikke mooi veel plezier ermee!
Ben wel benieuwd hoe je het ervaart met de (Woodupp?) panelen voor je, niet afleidend tijdens het tv kijken?

Ik heb ze achter de bank, maar vind ze erg mooi dat ik soms fantaseer om ze ook voor/aan de tv wand te plaatsen.
Alleen heb ik soms in bepaalde lichtval al het idee dat het duizelt als ik er naar kijk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

YoungStarDC schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:15:
[...]

[Afbeelding]
En een lekkere Q990B eronder! Op en top genieten bij films ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Savagegek schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je het ervaart met de (Woodupp?) panelen voor je, niet afleidend tijdens het tv kijken?

Ik heb ze achter de bank, maar vind ze erg mooi dat ik soms fantaseer om ze ook voor/aan de tv wand te plaatsen.
Alleen heb ik soms in bepaalde lichtval al het idee dat het duizelt als ik er naar kijk haha
Dat was voor mij ook een reden om ze op de wand áchter de bank te doen :+ Ik vind het patroon wat te heftig om lang naar te kijken, vooral tijdens snelle beelden op de TV. Zal wel met een bepaalde gevoeligheid te maken hebben, ik duizel al als mensen een overhemd dragen met witte/blauwe strepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:23
Savagegek schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Dank je wel, we zijn er erg blij mee! :)

Het was de eerste dagen even wennen, maar nu stoort of duizelt het zeker niet meer gelukkig. Voor ons geeft het een echt bioscoop gevoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Ik heb ze ook achter de 77 inch. Het duizelt zeker niet, en doet veel goeds voor de akoestiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Zijn er hier C3 en G3 eigenaren die mij kunnen vertellen of deze tv's Dolby Vision en Dolby Atmos afspelen vanuit een MKV bestand, via USB of via een thuisnetwerk in bijvoorbeeld de Emby app op de interne mediaspeler van de tv zelf? Dus zie je Dolby Vision en/of Dolby Atmos geactiveerd worden zodra je het MKV bestand afspeelt (op mijn C9 is dat rechts bovenin het scherm)?

Mijn vraag gaat specifiek over het afspelen van een MKV bestand via USB of thuisnetwerk. Ik weet dat Dolby Vision en Dolby Atmos werkt in de Netflix of Amazon Prime apps. Ik weet ook dat het werkt via een Shield Pro.

Op de C9 werkt Dolby Vision en Dolby Atmos via MKV namelijk niet.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SantinoNL schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:23:
Zijn er hier C3 en G3 eigenaren die mij kunnen vertellen of deze tv's Dolby Vision en Dolby Atmos afspelen vanuit een MKV bestand, via USB of via een thuisnetwerk in bijvoorbeeld de Emby app op de interne mediaspeler van de tv zelf? Dus zie je Dolby Vision en/of Dolby Atmos geactiveerd worden zodra je het MKV bestand afspeelt (op mijn C9 is dat rechts bovenin het scherm)?

Mijn vraag gaat specifiek over het afspelen van een MKV bestand via USB of thuisnetwerk. Ik weet dat Dolby Vision en Dolby Atmos werkt in de Netflix of Amazon Prime apps. Ik weet ook dat het werkt via een Shield Pro.

Bedankt alvast!
MP4 kan geloof ik via de native plex app. Via de shield kan ik zowel MP4 als MKV met DV en DA afspelen op mijn C3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SantinoNL
Xqlus1ve schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

MP4 kan geloof ik via de native plex app. Via de shield kan ik zowel MP4 als MKV met DV en DA afspelen op mijn C3.
Bedankt voor je reactie, maar dat was mijn vraag niet.

Mocht iemand het wel weten, dan hoor ik het nog graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 13:32
SantinoNL schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:23:

Bedankt alvast!
Op de C9 werkt dat wel degelijk, meerdere keren getest, mogelijk zit er wel een verschil in Atmos verpakken in DD+ of DD True HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik ben momenteel in het bezit van een 65CX sinds 2020. Toen ik de TV kocht had ik na een week al enigszins spijt dat ik niet voor een 77inch was gegaan, uiteindelijk toch het daarbij gelaten vanwege de 2k die ik extra zou moeten betalen voor de 12 extra inch.

Het beeld is nog steeds fantastisch, maar nu wil ik toch wel erg graag overstappen naar een 77inch. Een paar dagen geleden toen ik in de mediamarkt stond om te kijken hoeveel groter dat zou zijn, zag ik ook de 83inch. Voordat ik weer spijt ga krijgen als ik voor een 77 ga ipv een 83..., ik zit op een afstand van ong 2,5m, ik heb flink wat trefwoorden ingevuld maar krijg niet echt duidelijk of dit nu te groot is voor deze afstand, wel veel info over deze afstand met 77inch. Het zal dan waarschijnlijk de C2 gaan worden. Tweede vraag is dan ook; TV(83C2)is een jaar oud en nog maar op enkele plekken te verkrijgen(in de pricewatch zelfs alleen hellotv en hofma) zit daar een reden achter? Ik snap dat de CX nergens meer te krijgen is maar een jaar oude tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

77" is meer dan genoeg op 2.5m; ik heb een 65" op dezelfde afstand in de woonkamer en dat is eigenlijk wel genoeg... Moet wel zeggen; ik denk dat het ook een klein beetje afhangt van de omgeving. Mijn wanden / kamers zijn erg klinisch met witte muren, glas & staal in de meubels. Dus dan ziet 65" aan HDR er sowieso al meer "popped out" uit dan als je dezelfde TV in een hele warme wollige omgeving neerzet, denk ik.

En gezien de adviesprijzen van een 65" of een 77', weet ik niet of ik die meerwaarde kan verantwoorden voor een maat/afstand die eigenlijk overbodig first-world-problem is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:31
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:05:
[...]

[Afbeelding]
Dit oranje vak is helemaal open, er zit een klep voor. Dit gebied is bij uitstek geschikt om je (brede) kabelgoot in uit te laten komen, maar ja, bij een volgende tv zit je dan waarschijnlijk weer helemaal verkeerd..
Dank voor de tekening, ik denk dat ik er zo klaar voor ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fGSeiJGoxHyG3Gy62T8INNC6Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGqWiDdXjohoAO35OdeTKIVg.jpg?f=fotoalbum_large

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@overtones alleen die linker goot is nodig, stroomkabel kan ook die kant op geleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
overtones schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Dank voor de tekening, ik denk dat ik er zo klaar voor ben.

[Afbeelding]
Let ook even op de breedte van de goot. Zoals je hem nu hebt issie te smal :)

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:31
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:08:
@overtones alleen die linker goot is nodig, stroomkabel kan ook die kant op geleid.
Is meer voor futureproofing mocht er ooit een andere tv komen.
MrBas schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Let ook even op de breedte van de goot. Zoals je hem nu hebt issie te smal :)
Het stuk tape is inderdaad wat smal, maar ik ben van plan een 50mm buis te plaatsen.

[ Voor 35% gewijzigd door overtones op 07-10-2023 17:32 ]

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBas
overtones schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:30:
[...]

Is meer voor futureproofing mocht er ooit een andere tv komen.

[...]

Het stuk tape is inderdaad wat smal, maar ik ben van plan een 50mm buis te plaatsen.
Waarom pak je niet gewoon een kabelkoker als muurgoot? Is in verschillende maten te halen en kunnen meer kabels in dan een buis.
Bedoel dus ingefreesd :), niet opbouw….

Zoiets frees ik altijd in bij klusjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_tzYhW_CF5dh9yG33T-q9wGv-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xEd7t8PiTKVoRs5RVi9R0OHo.png?f=fotoalbum_large

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-09 19:12
Veertien14 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:39:
Een paar dagen geleden toen ik in de mediamarkt stond om te kijken hoeveel groter dat zou zijn, zag ik ook de 83inch.
Bedenk wel dat een groot ruim opgezette winkel, met waarschijnlijk ook nog grotere en kleinere modellen ernaast, een heel vertekend beeld geeft van hoe groot een TV "werkelijk" is in jouw kleinere huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Oeps, verkeerde topic. 😉

[ Voor 95% gewijzigd door GerCor op 09-10-2023 11:31 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MrBas schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Waarom pak je niet gewoon een kabelkoker als muurgoot? Is in verschillende maten te halen en kunnen meer kabels in dan een buis.
Bedoel dus ingefreesd :), niet opbouw….

Zoiets frees ik altijd in bij klusjes.
[Afbeelding]
En dat stuc je over? En de openingen (boven en onder) laat je dan gewoon open, of werk je dat dan ook nog af met een frame o.i.d.?

Ik heb op Tweakers ook wel eens gezien dat ze deze combi gebruiken en dan de openingen gewoon open laten:
https://www.hornbach.nl/p...20-x-54-mm-1-mtr/8610782/
https://www.hornbach.nl/p...-wit-220-x-54-mm/8610786/

Zie: Piet91 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" met voorbeelden van Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
Piet91 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 01:02:
[...]

En dat stuc je over? En de openingen (boven en onder) laat je dan gewoon open, of werk je dat dan ook nog af met een frame o.i.d.?

Ik heb op Tweakers ook wel eens gezien dat ze deze combi gebruiken en dan de openingen gewoon open laten:

Zie: Piet91 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" met voorbeelden van Tweakers.
Je zorgt dat deze wat verdiept in de muur zit zodat je hem inderdaad kan overstuccen. Dan de deksel inkorten zodat je boven en onder een uitgang hebt, meestal tussen de 5-10cm inderdaad. Deze wel plaatsen uiteraard alvorens het stuccen :). Dus je hebt dan aan de voorzijde ipv aan de onder en bovenzijde een opening. Nu al 3 keer voorniemand gerealiseerd en werkt top!

[ Voor 6% gewijzigd door MrBas op 10-10-2023 18:09 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 15:40
Vraagje een vrienden van mij gaat een 55" tv kopen, budget is max 1000 euro
Ik heb in de pricewatch gezien dat de cs en de b2 voor deze prijs beschikbaar zijn.

Welke zouden jullie aanraden?

Ik weet dat dit modellen van vorig jaar zijn maar gezien het budget lijken die 2 mij de beste optie?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

izzet3838 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:53:
Ik heb in de pricewatch gezien dat de cs en de b2 voor deze prijs beschikbaar zijn.

Ik weet dat dit modellen van vorig jaar zijn maar gezien het budget lijken die 2 mij de beste optie?
Waarom niet rondbellen en een C2 proberen te krijgen voor die 1000 Euro?

Daarnaas: waarom OLED want (zoals je in topics/reviews leest) is sterkte van lichtinval en reflectie beslissend of je een OLED of een "ander LED" paneel in huis wil halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
izzet3838 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:53:

De CS is een 2021 non-Evo panel met 2022 soc terwijl de B2 een volwaardige 2022 tv is maar dus een stapje lager dan de C-series. In theorie zou de CS dus iets beter moeten zijn doordat er een betere soc in zit, maar in praktijk zal je dat waarschijnlijk niet merken. Verder heeft de CS 4 HDMI 2.1 poorten ipv 2 bij de B2. Ik heb zelf de CS verkozen boven een B2 in de slaapkamer.

[ Voor 29% gewijzigd door Frank op 11-10-2023 11:40 ]

Pagina: 1 ... 508 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.