Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:06
Ik zoek een opvolger voor mijn Samsung led tv van enkele jaren oud. Met de release van de C3, lijkt de C2 een prachtig koopje.

Mijn enige vrees echter, is de lichtinval van onze woonkamer. Tegenover de tv loopt een lang bandraam van 6 meter breed. Dit is de westkant. Momenteel geeft dit enkel problemen in mei/juni als de zon nog redelijk hoog staat in de avonduren. Als we dan tv kijken moet ik iets voor het raam zetten.

Vroeger was een Oled een no-go als je geen donkere kamer had. Nu lees ik in de reviews dat de c2 best goed is tegen reflecties. Maar ik weet niet goed wat te verwachten. 80% van de tijd kijken we tv als het donker is, maar het is natuurlijk de bedoeling om overdag ook nog iets anders te zien dan jezelf.

Verduistering komt er nog wel maar dat is een langere termijn project.

Ik ben dus op zoek naar mensen hun reële ervaring met deze tv in een moderne nieuwbouw met veel licht in de woonkamer.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:24

d0s

sssst

Darks schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:01:
Ik zoek een opvolger voor mijn Samsung led tv van enkele jaren oud. Met de release van de C3, lijkt de C2 een prachtig koopje.

Mijn enige vrees echter, is de lichtinval van onze woonkamer. Tegenover de tv loopt een lang bandraam van 6 meter breed. Dit is de westkant. Momenteel geeft dit enkel problemen in mei/juni als de zon nog redelijk hoog staat in de avonduren. Als we dan tv kijken moet ik iets voor het raam zetten.

Vroeger was een Oled een no-go als je geen donkere kamer had. Nu lees ik in de reviews dat de c2 best goed is tegen reflecties. Maar ik weet niet goed wat te verwachten. 80% van de tijd kijken we tv als het donker is, maar het is natuurlijk de bedoeling om overdag ook nog iets anders te zien dan jezelf.

Verduistering komt er nog wel maar dat is een langere termijn project.

Ik ben dus op zoek naar mensen hun reële ervaring met deze tv in een moderne nieuwbouw met veel licht in de woonkamer.
Geen probleem met huidige OLEDs. Zeker de C2 heeft enorme stappen gemaakt.

Hier zelf tv pal langs een pui van 3,60 zonder problemen. Geen directr zoninval trouwens, dat kan nog wel een factor zijn om rekening mee te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 23-07-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Darks de g2 is helderder dan de c3 en c2 vanwege een koelplaat achter het paneel.
Enkel de g2 en g3 hebben die al is de g3 nog veel helderder door mla.
Dat zijn lenzen voor de pixels die al het licht naar buiten sturen, iets meer dan 5 voor elke pixel.

[ Voor 38% gewijzigd door Goofy1978 op 23-07-2023 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
En direct zonlicht op het scherm? Ik hoor alleen iets over helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:12
Als je zonlicht op je tv hebt is OLED een no-go. Daarnaast kan ik de C2 wel aanraden in een heldere kamer met zonlicht. Is alleen ern woning uit 1940, zou niet weten wat er anders moet zijn dan bij een nieuwbouw woning. Hier ook gewoon veel licht in de woonkamer namelijk.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hi all,

Ik kijk nu naar de LG 55 c2 en heb een vraag over het plaatsen op mn huidige wall mount:
De huidige mount is een rail aan de muur bevestigd en de huidige tv (ook 55 inch) heeft 400x200mm terwijl de LG 300x200mm VESA mount heeft.

Vraag: kan ik ervan uitgaan dat ik alleen de VESA mount achterop de LG vervang zonder de railing aan de muur te vervangen?

Ik zat dus te denken dat dit juist de voordeel is van een VESA standaard dat ongeacht merk van de mounts, je de achterkant bevestiging aan de TV kant kan vervangen en niet perse de mount/railing aan de muur.

Alvast dank!

[ Voor 55% gewijzigd door mohawk0618 op 24-07-2023 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
mohawk0618 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:21:
Hi all,

Ik kijk nu naar de LG 55 c2 en heb een vraag over het plaatsen op mn huidige wall mount:
De huidige mount is een rail aan de muur bevestigd en de huidige tv (ook 55 inch) heeft 400x200mm terwijl de LG 300x200mm VESA mount heeft.

Vraag: kan ik ervan uitgaan dat ik alleen de VESA mount achterop de LG vervang zonder de railing aan de muur te vervangen?

Ik zat dus te denken dat dit juist de voordeel is van een VESA standaard dat ongeacht merk van de mounts, je de achterkant bevestiging aan de TV kant kan vervangen en niet perse de mount/railing aan de muur.

Alvast dank!
Ik zou in dit geval even controleren of de rails het gewijzigde gewicht van de C2 ook kunnen hebben. Dat zal vast wel, maar je wil het wel zeker weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Wren schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:09:
[...]

Ik zou in dit geval even controleren of de rails het gewijzigde gewicht van de C2 ook kunnen hebben. Dat zal vast wel, maar je wil het wel zeker weten...
Het ziet ernaar uit dat dit gewoon ook op de LG past sinds het op van 400 naar 300mm kan. Dus de verticale vestigingen achter op de Philips TV zit op een soort rails and kan groter.
Thx,

Gewicht zal het niet aan liggen Philips 16Kg vs LG c2 zonder voet 12.7Kg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcY9BlR1cj-DpXv5p6M6w1w7Zog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zw7e1hwSCjb68AwnsWxqZj4E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door mohawk0618 op 24-07-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik wil later dit jaar een LG G3 gaan kopen, en ik wil die dan ook graag laten wall mounten.

Weten jullie welke van de grote TV leveranciers in Nederland deze dienst doorgaans aanbieden en hebben jullie daar ervaringen mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
Rixos schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:06:
Ik wil later dit jaar een LG G3 gaan kopen, en ik wil die dan ook graag laten wall mounten.

Weten jullie welke van de grote TV leveranciers in Nederland deze dienst doorgaans aanbieden en hebben jullie daar ervaringen mee?
https://lmgtfy.app/?q=mijn+tv+laten+ophangen

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
MrBas schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:40:
Als je zonlicht op je tv hebt is OLED een no-go. Daarnaast kan ik de C2 wel aanraden in een heldere kamer met zonlicht. Is alleen ern woning uit 1940, zou niet weten wat er anders moet zijn dan bij een nieuwbouw woning. Hier ook gewoon veel licht in de woonkamer namelijk.
Er is geen rechtstreeks zonlicht. Dat is geblokkeerd aan het zuiderraam door de oversteek van het buitenterras, en het raam aan de westkant (tegenover de tv) valt de zon slechts 15 min rechtstreeks binnen in mei/juni tussen 2 bomen door.

Het is dus eerder een algemeen, goed verlichte woonkamer met daglicht doorheen de dag. Wij hebben helemaal niets van gordijnen of degelijkere gezien onze tuin de nodige privacy geeft. Ik bedoel moderne nieuwbouw omdat dat typisch is met grote schuiframen. Maar het kan natuurlijk zeker ook in oudere huizen.

Ik kijk nog naar de Samsung QN95B als alternatief, die extreem helder kan. Toch als ik dan bijvoorbeeld op Ratings.com vergelijk, kennen ze de c2 een hogere anti-reflectie score toe dan de Samsung led.. ik ben er nog niet uit 😁

[ Voor 4% gewijzigd door Darks op 24-07-2023 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 14:19

Als je hem bij LG zelf koopt:
https://www.lg.com/nl/promotions/tv-muur-installatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Coolblue doet dit ook.
Heb er zelf geen ervaring mee.
https://www.coolblue.nl/a...service-van-coolblue.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-10-2023

MGZ

MGZ schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:12:
Goedemiddag,

Ik ben nog steeds met viaplay bezig omdat ik niet terug kan kijken op mijn LG G3.
Kan iemand met een G3 en bij wie het terugkijken bij viaplay wel werkt wat foto's van instellingen (eventueel via pb) sturen?
Volgens viaplay hebben ze de app terug gezet van 1.34 naar versie 1.33 gezet maar bij mij blijft ie 1.34 installeren.
Zo irritant dat je niets kunt terug kijken.

Alvast bedankt
Niemand bij wie dit werkt op een G3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12
Gewoon op je iphone kijken en dan via AirPlay naar je tv zenden. Of even wachten tot ViaPlay helemaal failliet is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53

Ik heb mijn G3 door Hellotv op laten hangen. Zij hebben dit zeer netjes gedaan.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Mijn besluit staat vast, ik ga er toch voor gaan en mijn eerste OLED aanschaffen. Ik ben na al die jaren wel klaar met de nadelen van LCD en kijk uit naar een nieuwe technologie. Als dan in de zomermaanden de lichtinval toch een probleem zou geven, los ik het dan wel op met een tactische verduistering.

Ik ga wel nog even de kat uit de boom kijken, want ik ben een klein beetje meer overtuigd geworden van de C3. Vooral de nieuwe processor en dynamic tone mapping lijkt wel een meerwaarde te zijn. Niet te rechtvaardigen aan het huidige prijsniveau, maar mits een goede aanbieding wel het overwegen waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
Darks schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 00:33:
Mijn besluit staat vast, ik ga er toch voor gaan en mijn eerste OLED aanschaffen. Ik ben na al die jaren wel klaar met de nadelen van LCD en kijk uit naar een nieuwe technologie. Als dan in de zomermaanden de lichtinval toch een probleem zou geven, los ik het dan wel op met een tactische verduistering.

Ik ga wel nog even de kat uit de boom kijken, want ik ben een klein beetje meer overtuigd geworden van de C3. Vooral de nieuwe processor en dynamic tone mapping lijkt wel een meerwaarde te zijn. Niet te rechtvaardigen aan het huidige prijsniveau, maar mits een goede aanbieding wel het overwegen waard denk ik.
Houd inderdaad de verschillende sites in de gaten want er komen vaak kortingsacties. Ook zijn er vaker cashback acties. Deze zijn beetje omslachtig vaak, maar toch meestal 10% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:12
Ik zou inderdaad voor het prijsverschil eerder voor een C2 gaan. Heb hem zoals gezegt hier staan en bevalt meer dan prima!

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 17:32
Darks schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 00:33:

Of wacht, indien mogelijk, tot later het jaar als de prijzen er heel anders uitzien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Darks
C2 werd besteld.

Was plots op stock bij een Belgisch elektronicaconcern waar ik via het werk 9% korting heb. Eindprijs 1435 EUR. 65 inch variant.

Na maanden opzoekwerk (daarom zijn we lid van Tweakers, toch) blij dat ik zo een tv gevonden heb voor deze prijs. Morgen afhalen, ervaring volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:43
Hii

Ik zit met een probleem

Ik heb een lg oled tv (model vind ik niet)

Maar sinds kort kan ik geen vtmgo of vrtmax meer afspelen omdat ik de hele tijd melding krijg omdat dat ik moet updaten maar heb geen update in de lg store staan helaas

Iemand die weet wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Vincent91 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:41:
Hii

Ik zit met een probleem

Ik heb een lg oled tv (model vind ik niet)

Maar sinds kort kan ik geen vtmgo of vrtmax meer afspelen omdat ik de hele tijd melding krijg omdat dat ik moet updaten maar heb geen update in de lg store staan helaas

Type van je tv opzoeken en versie van je webos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Vincent91 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:41:
Een mediaspeler kopen (Android TV of Apple TV).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
Ik ben op zoek naar een C2. Nu raak ik wat in de war door verschillende typenummers. Zijn dit nu dezelfde tv's behalve misschien de kleur?

https://www.hellotv.nl/pr...vGQPa-4Ol-FgaAkAbEALw_wcB

https://www.artandcraft.c...DptDl_LUp1zEaAmkrEALw_wcB

Zit 190 euro tussen (kan wel 100 euro korting krijgen bij hellotv maar alsnog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hier in het bezit van een C3, nu een maand of 2, helaas al het geel = groen (kruidvat reclame bijvoorbeeld) probleem, wie heeft hier ervaring mee? Nu al garantie claimen?

Baal als een stekker, dacht ik een mooie tv gekocht te hebben en nu al problemen.

Mijn kijk patroon is heel wisselend, via de ingebouwde apps, streamen chromecast, zo nu en dan een game op de Xbox of PlayStation.

Heb de tv al van het stroom af gehaald, en na 5 minuten weer aangesloten. Laatste software update. Terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar niets lijkt te helpen.

Edit: het lijkt wel alsof het scherm niet kan beslissen of het nu geel of groen moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fve7kPC1-PaxnTYs19mu2J2MYu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzUNTnQeD7ut5iAzLnjwrfJ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Segafreak83 op 26-07-2023 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
MGZ schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:26:
[...]
Niemand bij wie dit werkt op een G3?
Kwestie van geduld, vorig jaar op een C2 enkele weken/maanden moeten wachten op een werkende Videoland app.

Komt goed, tot die tijd even casten vanuit je telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:24

d0s

sssst

dennisbos schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:57:
Ik ben op zoek naar een C2. Nu raak ik wat in de war door verschillende typenummers. Zijn dit nu dezelfde tv's behalve misschien de kleur?

Alleen ander kleurtje achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48

Land code en design verschil.

Hoort geen probleem te zijn, alles in software aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
sikkwittet schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:57:
[...]

Land code en design verschil.

Hoort geen probleem te zijn, alles in software aan te passen
Maar wel allebei Benelux model toch? Dan maakt het toch helemaal niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 00:05

Zijn ws bijna identiek op de kleur of design na. Voor de C3 heb ik contact opgenomen met LG en die gaven dit aan:
Hartelijk dank voor uw e-mail inzake de LG OLED42C35LA en de LG OLED42C34LA

De technische specificaties zijn hetzelfde alleen het design van beide is net iets anders.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33

Op de C24 zou geen hoofdtelefoon aansluiting zitten en op de C25 wel. Verder is de kleur verschillend.
https://fwd.nl/beeld/wat-...-c24-c25-en-c26-oled-tvs/
Op de LG site zie je het ook, bij de 24 staat er bij ‘External speaker out / Headphone out’ ‘Nee’.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 27-07-2023 06:52 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Segafreak83 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:05:
Hier in het bezit van een C3, nu een maand of 2, helaas al het geel = groen (kruidvat reclame bijvoorbeeld) probleem, wie heeft hier ervaring mee? Nu al garantie claimen?
Neem contact op met de verkoper, je paneel zal waarschijnlijk vervangen moeten worden. Vanuit LG is er 5 jaar garantie op het panel toch? Of is dat alleen voor de G serie? Anyway, dit valt de komende 5 jaar sowieso onder de Wettelijke Garantie.
Puur pech dat je er al na 2 maanden aanspraak op moet maken, maakt het alleen maar makkelijk om snel geholpen te worden (geen discussie over de zogenaamde "2 jaar fabrieksgarantie" die in NL zou kunnen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Segafreak83 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:05:

Baal als een stekker, dacht ik een mooie tv gekocht te hebben en nu al problemen.

Mijn kijk patroon is heel wisselend, via de ingebouwde apps, streamen chromecast, zo nu en dan een game op de Xbox of PlayStation.

Heb de tv al van het stroom af gehaald, en na 5 minuten weer aangesloten. Laatste software update. Terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar niets lijkt te helpen.

Edit: het lijkt wel alsof het scherm niet kan beslissen of het nu geel of groen moet zijn.

[Afbeelding]
is het alleen bij de kleur geel, of wordt bv. rood een beetje paars? (youtube test screen)
dat geel/groen is meer een probleem van 2016-2018 tv's, ik heb het ook een beetje op mijn c7, maar die heeft er al meer dan 15000 uren opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:47:
[...]

Neem contact op met de verkoper, je paneel zal waarschijnlijk vervangen moeten worden. Vanuit LG is er 5 jaar garantie op het panel toch? Of is dat alleen voor de G serie? Anyway, dit valt de komende 5 jaar sowieso onder de Wettelijke Garantie.
Puur pech dat je er al na 2 maanden aanspraak op moet maken, maakt het alleen maar makkelijk om snel geholpen te worden (geen discussie over de zogenaamde "2 jaar fabrieksgarantie" die in NL zou kunnen verlopen.
vanaf de G2 5 jaar paneelgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 15:23
ZicoDon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:53:
Nou zit je zaterdag avond lekker tv te kijken..
Plots een witte horizontale lijn aan witte pixels..

Pixel refresh geprobeerd maar heeft niks uitgehaald.
Morgen de winkel maar eens bellen, tv half jaar oud (LG OLED65G26LA)

[Afbeelding][Afbeelding]
Afgelopen maandag is CE Repair langs geweest, nieuw paneel erop en probleem weg _/-\o_

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
pwh53 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:49:
[...]

is het alleen bij de kleur geel, of wordt bv. rood een beetje paars? (youtube test screen)
dat geel/groen is meer een probleem van 2016-2018 tv's, ik heb het ook een beetje op mijn c7, maar die heeft er al meer dan 15000 uren opzitten.
Het is alleen bij de kleur geel, rood is gewoon rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:47:
[...]

Zeker pech, maar inderdaad geen gezeur met wel of geen garantie. Ik ga contact opnemen, dank je wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 18:58
Segafreak83 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Het is alleen bij de kleur geel, rood is gewoon rood.
En bron interne app of extern apparaat?
Extern apparaat kan ook je hdmi kabel zijn die niet goed zit of (intern) beschadigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
andries98 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:24:
[...]

En bron interne app of extern apparaat?
Extern apparaat kan ook je hdmi kabel zijn die niet goed zit of (intern) beschadigd is.
Het is zowel interne app als extern apparaat, bron maakt geen verschil. Het beeld is ook niet uniform, soms trilt het ook, maar alleen op hele specifieke momenten.

Heb gewoon een maandagmorgen model, kan gebeuren, als het maar goed opgelost gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
welke LG oled-serie had ook alweer een geïntegreerde soundbar? kon het snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Farabi schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:29:
welke LG oled-serie had ook alweer een geïntegreerde soundbar? kon het snel niet vinden.
Dat waren vroeger de E en W series maar ik geloof dat die niet meer gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
Wren schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Dat waren vroeger de E en W series maar ik geloof dat die niet meer gemaakt worden.
Ik heb de E7 gehad, losse componenten zijn véél beter …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:03

de Peer

under peer review

Ik heb een Bluetooth headset gekocht en had gehoopt de de LG G2 kon voorkomen dat je een audio lag krijgt. Helaas is deze duidelijk zichtbaar. Ik vind het storend dat het geluid net te laat komt.

Is dit echt niet op te lossen? (met behoud van Bluetooth, want wel zo makkelijk)

Ik lees dat veel moderne tv's dit kunnen corrigeren. Maar LG blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 19:53
de Peer schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:55:
Ik heb een Bluetooth headset gekocht en had gehoopt de de LG G2 kon voorkomen dat je een audio lag krijgt. Helaas is deze duidelijk zichtbaar. Ik vind het storend dat het geluid net te laat komt.

Is dit echt niet op te lossen? (met behoud van Bluetooth, want wel zo makkelijk)

Sterker nog, de C2 heeft een bug waarbij het gebruik van een bluetooth apparaat er voor zorgt dat tijdens het afspelen van Dolby Vision beeldmateriaal met "Precision Detail" er bij elke wisseling van camerastandpunt enkele frames met de verkeerde helderheidscurve worden getoond. Dit resulteert in een vervelend fel/licht knipperend beeld. Ik heb hierover meerdere keren gepoogd contact op te nemen met de helpdesk, maar de ondersteuning van LG is zo ontzettend treurig en oncoöperatief dat ik het inmiddels maar heb opgegeven |:( .

Bluetooth ondersteuning is echt een "afterthought" voor LG, en het zou eerlijker van ze zijn om deze functionaliteit uit te schakelen totdat het wel werkt.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Da Fox schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:10:
[...]

Sterker nog, de C2 heeft een bug waarbij het gebruik van een bluetooth apparaat er voor zorgt dat tijdens het afspelen van Dolby Vision beeldmateriaal met "Precision Detail" er bij elke wisseling van camerastandpunt enkele frames met de verkeerde helderheidscurve worden getoond. Dit resulteert in een vervelend fel/licht knipperend beeld. Ik heb hierover meerdere keren gepoogd contact op te nemen met de helpdesk, maar de ondersteuning van LG is zo ontzettend treurig en oncoöperatief dat ik het inmiddels maar heb opgegeven |:( .

Bluetooth ondersteuning is echt een "afterthought" voor LG, en het zou eerlijker van ze zijn om deze functionaliteit uit te schakelen totdat het wel werkt.
Frustrerend..

erg jammer!

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 02-08-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de Peer schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:55:

Het hangt ook erg af van de headset die gebruikt wordt heb ik ervaren. Met mijn no-name Chinese setjes had ik wisselende delays van net acceptabel tot verschrikkelijk slecht. Met de Apple Airpods (2 en 3) heb ik geen problemen met lip sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Cap schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:58:
[...]

Het hangt ook erg af van de headset die gebruikt wordt heb ik ervaren. Met mijn no-name Chinese setjes had ik wisselende delays van net acceptabel tot verschrikkelijk slecht. Met de Apple Airpods (2 en 3) heb ik geen problemen met lip sync.
Is dat wel echt zo? Is het niet zo dat alleen de bron (tv dus) dit kan fixen en niet de headset die het signaal te laat binnen krijgt?

Het gaat bij mij om de Sony xb-910n

Misschien moet ik er nog bijvermelden dat ik bijna alles via chromecast doe.

De native apps van de TV doen het misschien beter. Nog niet getest want die gebruik ik nooit.
Edit : met de native videoland en Npo heb ik het probleem niet tot nauwelijks.
de chromecast is dus het probleem lijkt het.

[ Voor 22% gewijzigd door de Peer op 02-08-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
de Peer schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Is dat wel echt zo? Is het niet zo dat alleen de bron (tv dus) dit kan fixen en niet de headset die het signaal te laat binnen krijgt?

De native apps van de TV doen het misschien beter. Nog niet getest want die gebruik ik nooit.
Geen probleem met LG B9 en bluetooth headset (Toevallig ook LG)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de Peer schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Bij mij liepen bij dezelfde tv, bij hetzelfde gebruik (tv ontvanger op HDMI1 en interne apps terwijl de headset via bluetooth verbonden was met de tv) de Chinese setjes ondragelijk ver achter: bij de ene keer verbinden erger dan de andere keer, maar eigenlijk nooit goed. Mijn Apple Airpods niet. Het hoe en waarom heb ik verder niet meer onderzocht, maar dit was in mijn geval het gegeven. Chromecast gebruik ik niet.

Mijn ervaring is natuurlijk n=1 (of eigenlijk n=4, want 4 verschillende headsetjes) maar je zo eens verder kunnen googlen in die richting en proberen te achterhalen of er een patroon is.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 03-08-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Mijn Oled had zondag opeens een ster in de ruit. De frontlaag is onbeschadigd. Nu heb ik kinderen, maar zij geven aan de TV absoluut als meest heilige item in huis te beschouwen.

Zijn er voorbeelden van spontane breuken bekend en hoe hier mee om te gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door jantje112 op 04-08-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Daar heb je denk ik een inboedelverzekering voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-07 11:18
Dit is het LG OLED topic, niet het Philips ;)

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 04-08-2023 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderb1990
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-07 11:18
Sanderb1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:33:
[MBR]Dit is het LG OLED topic, niet het Philips ;) [/]
Helemaal gelijk, zat in de verkeerde, excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Deleon78 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:41:
Daar heb je denk ik een inboedelverzekering voor?
Hi,

De pubers ontkennen in alle toonaarden.. dus de vraag is meer of er spontaan schade kan ontstaan en of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Als ik " google " raadpleeg, dan zijn er zeker voorbeelden te vinden waar de " onderliggende laag" barsten heeft, maar de toplaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@jantje112 kun je wat voorbeelden linken? En hoe ziet de schade er uit, is het een barst vanuit de zijkant of echt een ster midden op?
Het meeste wat ik met zoeken tegenkom zijn toch echt kinderen die per ongeluk met een controller of ander speelgoed tegen de tv hebben gegooid.
Dat controllers tegen de tv aanvliegen komt vaak voor, zeker met Wii / Switch controllers.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-08-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:04:
@jantje112 kun je wat voorbeelden linken? En hoe ziet de schade er uit, is het een barst vanuit de zijkant of echt een ster midden op?
Het meeste wat ik met zoeken tegenkom zijn toch echt kinderen die per ongeluk met een controller of ander speelgoed tegen de tv hebben gegooid.
Dat controllers tegen de tv aanvliegen komt vaak voor, zeker met Wii / Switch controllers.
https://www.bnnvara.nl/ka...eld%20pas%20na%201%20jaar.
Sony TV KDL50W829b spontane barst - garantie / bewijslast
Garantieregeling Media Markt; Barst Samsung Smart tv

Geen Wii hier of andere spelcomputers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ik vind de Pose 42" 42LX1Q6LA een erg mooie tv, en de (weinige) reviews van dit model zijn ook erg positief. Lijkt ook een betere keuze dan de (vergelijkbare) Samsung Serif.

Het lijkt er alleen op dat de voorraad uitdunt van dit model; is er een nieuwe versie in aantocht? Zoeken op de LG lineup van 2023 geeft echter geen nieuwe model van de Posé serie of iets dat erop lijkt.

Oftewel: goede aankoop nu nog steeds, of beter wachten tot een nieuwe release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
The Evil Brain schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:19:
Ik vind de Pose 42" 42LX1Q6LA een erg mooie tv, en de (weinige) reviews van dit model zijn ook erg positief. Lijkt ook een betere keuze dan de (vergelijkbare) Samsung Serif.

Het lijkt er alleen op dat de voorraad uitdunt van dit model; is er een nieuwe versie in aantocht? Zoeken op de LG lineup van 2023 geeft echter geen nieuwe model van de Posé serie of iets dat erop lijkt.

Het is een beetje een niche design model, veel mensen hangen hun TV op of zetten hem op een dressoir. Hij kwam vorige maand nog voor €777 bij IBOOD voorbij: https://www.ibood.com/off...et-pose-4k-oled-tv/845750 . Misschien binnenkort wel nog een keer :) Dan heb je een unieke TV met goed beeld voor een leuk prijsje.

Edit: Geen idee of er een nieuwe aankomt.. het huidige model kwam ook een half jaartje na de overige 2022 modellen uit meen ik. Dus misschien in Q4? Maar ik durf geen uitspraken over de roadmap van LG te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 05-08-2023 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
The Evil Brain schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:19:

Er komen inderdaad nieuwe modellen aan althans ik zag een YouTube filmpje met modellen die draadloos waren er zal waarschijnlijk wel een stevig prijskaartje aanhangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Sinds woensdag een lg g3 oled als upgrade van een lg cx.
Wilde wat groter enkel voor beeldkwaliteit maakt het elkaar niet heel veel, de g3 kan wel helderder en de anti reflectie is beter.
In hdr kan ie wel heel fel, films in deep space zoals life en alien zien er erg gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ik zie dat er een firmware update is op de site van LG voor mijn Oled55c16a. Komt kennelijk niet automatisch binnen. Ik heb hem gedownload maar unzippen lukt niet op mijn imac. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
edjetfsi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:27:
Ik zie dat er een firmware update is op de site van LG voor mijn Oled55c16a. Komt kennelijk niet automatisch binnen. Ik heb hem gedownload maar unzippen lukt niet op mijn imac. Weet iemand de oplossing hiervoor?
Die komt OTA komende week binnen denk ik … :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Gebruikt iemand de 'art-mode' op deze tv? Ik ben erg in de ban van het art-mode effect op een samsung Frame (vooral omdat het scherm mat is, komt dit erg goed uit de verf!). Helaas is een Frame als tv zelf erg matig te noemen. Veel backlight bleeding, en eigenlijk wil ik van samsung geen tv in huis (software, reclame, ...)

Een LG heeft natuurlijk geen proximity sensor en dat lijkt me wel een nodige voorwaarde om dit effect te beogen. Namelijk dat een tv niet continu 200 watt gebruikt als je afwezig bent.

Ook als het niet zo naadloos is (bvb even de apple tv opstarten op een slideshow) vind ik het nog OK. Kleine moeite.

Wat ik lees online is dat de art mode van de tv zelf erg beperkt is. Moeilijk om zelf extra foto's toe te voegen (beperkte opslag ook). Kan het via een aangesloten usb? Ook gaat het scherm tussen twee beelden steeds op zwart, ipv door te gaan naar een volgende afbeelding. Dit doet dan wel heel erg denken aan een slideshow/powerpoint, en breekt wel de illusie van een foto in een frame aan de muur.

Gewoon een projectje, indien het allemaal niet logisch lijkt, dan ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
edjetfsi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:27:
Je kunt hem nu downloaden SW File(Version 03.34.96) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
MilesD. schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Je kunt hem nu downloaden SW File(Version 03.34.96) ;)
Enig idee wat de update zou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
cavanta schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Enig idee wat de update zou moeten doen?
Niks bijzonders ..

Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly
* SW information

1. Improvement

1) Fixing minor bugs in software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:51
Mijn LGC2 is al een poosje aan het updaten maar die lijkt te blijven hangen. Geen YouTube en internet meer en een draaiend circeltje in beeld.

Inmiddels opgelost door stekker er uit en er weer in :+

[ Voor 17% gewijzigd door NeWSJuNK op 07-08-2023 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn LG Oled (drie, vier jaar oud of zo) is uit z'n doos gekomen, en heeft nooit internet gezien :+

Externe mediaspeler eraan en het scherm deed precies wat het moest doen als scherm. Namelijk beeld weergeven waar ik tevreden mee ben. 4k/60. The end...

Geen gezeur met updates, reclame, bricked firmware en allerhande nonsens.

Heb persoonlijk wel genoeg van allerhande domme apparaten die steeds maar weer updates en zooi nodig hebben. Straks ge je me vertellen dat je fiets een firmware update nodig heeft... Oh wacht... O-) (VanMoof, Cowboy, ...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 00:39
Goofy1978 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:54:
Sinds woensdag een lg g3 oled als upgrade van een lg cx.
Wilde wat groter enkel voor beeldkwaliteit maakt het elkaar niet heel veel, de g3 kan wel helderder en de anti reflectie is beter.
In hdr kan ie wel heel fel, films in deep space zoals life en alien zien er erg gaaf uit.
Toevallig vorige week dezelfde upgrade gedaan. Althans ik had tot januari 2023 een 77CX. Kapot gegaan en tijdelijk de 55C2 van de slaapkamer beneden gehangen. Was al een stap vooruit in beeldkwaliteit (minimaal, denk 5 tot 10%). Sinds vorige week de 77G3 opgehangen en inderdaad, vooral de helderheid valt op. Kan nu overdag aanzienlijk beter gamen en tv kijken. Van de antireflectie merk ik minder, maar ik zit ook wel echt met een raam achter mij die direct weerkaatst op de tv.

Al met al echt een topper. Denk dat alleen de Samsung QLED een nog hogere helderheid had kunnen bieden ivm de ruiten achter mij. Maar ben nu eenmaal verslaafd aan de contrastwaarden van OLED en dan is dit wel heel fijn.

Voor de liefhebbers, ik zit op 2.7m van mijn 77 inch G3 af. En ik heb nog een speciale beugel van Vogel waarmee hij tot 80cm extra naar voren kan worden getrokken _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 07-08-2023 14:15 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@B-Bandit zat er geen garantie meer op de 77cx?
Een cx oled is helderder dan de c1 g1 c2 en c3 enkel de g2 van vorig jaar wint net en de g3 volgens rtings
Enkel in 2% en 100% wit vlak is ie meestal wat minder helder dan de nieuwere.

https://www.rtings.com/tv...48?usage=1&threshold=0.10

De extra helderheid die de nieuwere panelen kunnen halen gebruiken ze om het spul zuiniger af te stellen bij dezelfde helderheid volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 07-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vraag je dat nou aan mij? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Xqlus1ve schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:40:
[...]

Vraag je dat nou aan mij? 8)7
En aan alle andere Tweakers.

Boeit mij verder niet zo, dit staat hier op mijn G1 al lang uit via het service menu.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

daffie82 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:04:
[...]

En aan alle andere Tweakers.

Boeit mij verder niet zo, dit staat hier op mijn G1 al lang uit via het service menu.
Ik heb geen benul maar vermoed dat de c1 g1 ook nog wel komt gezien het veel in de media besproken is.

Maar weet denkt LG lekker boeiend voor de 2001 serie :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 00:39
Goofy1978 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:14:
@B-Bandit zat er geen garantie meer op de 77cx?
Een cx oled is helderder dan de c1 g1 c2 en c3 enkel de g2 van vorig jaar wint net en de g3 volgens rtings
Enkel in 2% en 100% wit vlak is ie meestal wat minder helder dan de nieuwere.

https://www.rtings.com/tv...48?usage=1&threshold=0.10

De extra helderheid die de nieuwere panelen kunnen halen gebruiken ze om het spul zuiniger af te stellen bij dezelfde helderheid volgens mij.
Even toch uitsplitsen:
- In helderheid merkte ik inderdaad weinig verschil tussen de 77cx en de 55c2. Zal verwaarloosbaar zijn. C2 vs G3 wel een merkbaar verschil. Grootste verschil merk ik dus in bruikbaarheid overdag. Dat zal een combi zijn van hogere (piek) helderheid en anti reflectie coating.
- in beeldkwaliteit ook weinig verschil merkbaar. Daarentegen vind ik de nieuwe modellen wel makkelijker in te stellen. Gaming panel is wel fraai en de filmmaker modus ook makkelijk. Verder zou ik ook niet goed weten waar de merkbare verschillen zitten.

En garantie, zat er nog zeker 3 jaar op. Helaas zagen zij het feit dat mijn zoontje van 2 een blokje naar het scherm gooide met als gevolg een schermbreuk, niet als fabrieksfout }:O

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Goedemorgen vrienden,

Sinds eergisteren trotse eigenaar van mijn eerste OLED (55" - C2). Echt niet normaal hoe groot verschil dit is tegenover mijn 9 jaar oude Samsung haha.

Echter heb ik werkelijk geen idee wat nu tegenwoordig de "beste" instellingen zijn. Ik heb echt 500 filmpjes en website bezocht maar iedereen zegt iets anders.
Ik ben bang voor inbranden en foutieve instellingen dus durf ook niet lukraak elke setting te veranderen die ik lees.

Iemand die mij op weg kan helpen? VIVID sla ik in ieder geval over. het lijkt wel op standaard het mooiste is wat ik tot nu toe heb gezien van de instellingen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan / wil helpen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
seadogg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:16:
Goedemorgen vrienden,

Sinds eergisteren trotse eigenaar van mijn eerste OLED (55" - C2). Echt niet normaal hoe groot verschil dit is tegenover mijn 9 jaar oude Samsung haha.

Echter heb ik werkelijk geen idee wat nu tegenwoordig de "beste" instellingen zijn. Ik heb echt 500 filmpjes en website bezocht maar iedereen zegt iets anders.
Ik ben bang voor inbranden en foutieve instellingen dus durf ook niet lukraak elke setting te veranderen die ik lees.

Iemand die mij op weg kan helpen? VIVID sla ik in ieder geval over. het lijkt wel op standaard het mooiste is wat ik tot nu toe heb gezien van de instellingen.

Allereerst veel plezier gewenst van deze mooie upgrade. Bedenk altijd dat instellingen altijd persoonlijk zijn. een beste setting bestaat niet. Een beginpunt kunnen deze settings zijn:

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled/settings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Goedemorgen vrienden,

Als je het echt goed wil doen zou ik hem laten kalibreren voor echt natuurgetrouwe kleuren. Vooral de HDR weergave liet hier flink te wensen over (ook 55" C2). Ook al is af fabriek de SDR weergave wel vrij goed. Wat ik heel erg merkte was dat als hij switchte van SDR naar HDR in bijvoorbeeld Netflix, de kleuren heel anders leken te worden. Na kalibratie is dat helemaal weg, je ziet nu het beeld alleen feller worden. Ook vond ik de game modus i.c.m. mijn PS5 heel slecht. Veel te blauw licht, waardoor ik altijd zo'n filter aanhad voor vermindering blauw licht. Na kalibratie was dat allemaal niet meer nodig en is het echt flink verbeterd.

Als je er geen geld aan wil besteden dan is de link van de post hierboven een goed startpunt. Veel plezier met je nieuwe TV!

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Om te beginnen de energy saver eraf halen en brightness op een voor jou prettige stand zetten. Dat hangt ook weer af van de lichtsterkte van de omgeving. Voor de rest niet te veel mee modderen. Dan nog kan het zijn dat bepaalde TV-kanalen iets te licht en andere weer iets te donker zijn. Vind een middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ik kijk meestal op bioscoop of filmmaker mode, en zet soms tru motion aan bij sommige films of series.
Bioscoop thuis zet het standaard aan maar die stand vind ik te helder in een donkere kamer, en als je enkel de keus hebt bij sommige apps tussen bios en filmmaker staat het in bios stand ook aan.
Eco mode idd uit, je koopt geen oled om hem erna te begrenzen in wat ie kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Goofy1978 op 08-08-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
Instellingen zijn heel persoonlijk wat betreft kleur, contrast en helderheid.
Mijn instellingen wijken altijd af van de "aangeraden" standen.
Mij boeit kleurechtheid niet zo, ik wil gewoon mooie kleuren 😆
Het moet geen candy wonderland zijn maar hoef ook geen flets beeld.
Dus begin met de "aangeraden" standen en pas die naar eigen voorkeur aan.

Alle optimizers kun je beste wel uitzetten, die zijn er vooral om slechte uitzendingen op te poetsen maar met zon TV's moet je daar al niet aan beginnen vind ik, goed bronmateriaal is een must.

TruMotion heb ik zelf altijd aan daar ik zeer gevoelig ben voor lage framerates, stotterde en haperingen. Meestal op Natural.
Belangrijk is ook dat je bron automatisch naar 24p mode omspringt voor mooi vloeiend beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Marsman83 op 08-08-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Dank voor de reacties allen! Hier kan ik wat mee. Standaard lijkt toch echt veruit het mooist, maar helderheid staat dan op 100. (Brightness / gamma). Maakt dit verder niet uit voor eventueel inbranden of levensduur?
En nog een kleine vraag over “beedbeweging”. Die staat standaard op aan, maar ik zie het beeld regelmatig bewegen / verschuiven.. is het een optie om dit uit te zetten?

Sorry voor de wellicht domme vragen maar ik krijg er niks over gevonden op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
seadogg schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:36:
Dank voor de reacties allen! Hier kan ik wat mee. Standaard lijkt toch echt veruit het mooist, maar helderheid staat dan op 100. (Brightness / gamma). Maakt dit verder niet uit voor eventueel inbranden of levensduur?
En nog een kleine vraag over “beedbeweging”. Die staat standaard op aan, maar ik zie het beeld regelmatig bewegen / verschuiven.. is het een optie om dit uit te zetten?

Sorry voor de wellicht domme vragen maar ik krijg er niks over gevonden op google
Dat laatste is helaas een nadeel van OLED, kwam ik ook pas achter toen ik het scherm had, heel erg vervelend. Simpele uitleg: OLED is te "snel" en daardoor gaat het beeld haperen. (waar ik het zelf niet mee eens ben, want je kan gewoon kijken naar het beeld 24p dat je binnen krijgt van de bron en het scherm daarop aanpassen dat je vloeiend beeld krijgt), maar LG vertikt dat gewoon en laat je ermee zitten.

Wat mij ook tegenviel en ik nergens tegen ben gekomen in reviews is de verkleuring onder een hoek (amper 20 a 30 graden), net of je naar een heel oud scherm zit te kijken.

Vandaag komt de monteur langs voor mijn scherm (geel = groen), benieuwd wat de uitkomst zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Standaard beeldmodus vind ik persoonlijk dan weer veel te blauw, ik gebruik vooral Filmmaker modus.
Segafreak83 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:37:

Dat laatste is helaas een nadeel van OLED, kwam ik ook pas achter toen ik het scherm had, heel erg vervelend. Simpele uitleg: OLED is te "snel" en daardoor gaat het beeld haperen. (waar ik het zelf niet mee eens ben, want je kan gewoon kijken naar het beeld 24p dat je binnen krijgt van de bron en het scherm daarop aanpassen dat je vloeiend beeld krijgt), maar LG vertikt dat gewoon en laat je ermee zitten.
Dit kun je deels oplossen door Truemotion aan te zetten dacht ik?

[ Voor 75% gewijzigd door Powder Toastman op 09-08-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Persoonlijk wijk ik vrij weinig af van de " aangeraden" settings. Voor SDR ISF Bright Room overdag, maar wel een aangepaste Filmmaker mode voor s' avonds (Oled Light op 37), want ook mijn 3 jaar oude en 7000 branduren CX is nog steeds helder zat in een donkere kamer. Dan vindt ik Oled Light 60 gewoon nog te helder waar ISF Dark Room mee komt.

Dolby Vision gewoon Cinema Home voor overdag en Cinema voor savonds. Overige HDR voor Amazon Prime bijvoorbeeld springt ie automatisch in de HDR Filmmaker mode wat prima is.

Wel heb ik, en dat is een beetje vloeken, altijd Trumotion op vloeiend staan. Ook ik ben erg gevoelig voor gestotter en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Powder Toastman schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:49:
Standaard beeldmodus vind ik persoonlijk dan weer veel te blauw, ik gebruik vooral Filmmaker modus.

[...]

Dit kun je deels oplossen door Truemotion aan te zetten dacht ik?
Deels, maar niet helemaal, en dan denk je dat het goed is, krijg/kijk je net iets anders, begint het hele instellen weer van voor af aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Vandaag komt de monteur langs voor mijn scherm (geel = groen), benieuwd wat de uitkomst zal zijn.
Monteur is langs geweest, scherm is vervangen, probleem bestaat nog steeds, komt weer een nieuwe monteur, omruilen doen ze nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killith
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 14:39
Segafreak83 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Monteur is langs geweest, scherm is vervangen, probleem bestaat nog steeds, komt weer een nieuwe monteur, omruilen doen ze nog niet..
Dat is balen zeg! Welk model tv gaat het om? Ik las dat de kijkhoek van de G3 behoorlijk is verbeterd ten opzichte van oudere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Killith schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:26:
[...]

Dat is balen zeg! Welk model tv gaat het om? Ik las dat de kijkhoek van de G3 behoorlijk is verbeterd ten opzichte van oudere modellen
Ik heb zelf een G2, maar ik moet zeggen dat de kijkhoeken me nog nooit zijn opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:35
cavanta schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Ik heb zelf een G2, maar ik moet zeggen dat de kijkhoeken me nog nooit zijn opgevallen.
Idem hier. Maar sowieso waren de kijkhoeken als beter als gemiddeld bij de vorige generatie LG OLED's.
De G3 heb ik nog niet gezien, maar ik durf ik ook niet te kijken want dan ga ik het gevoel krijgen dat ik iets mis terwijl ik erg tevreden ben met mijn 77 G2. Sinds ik die TV heb, zie ieder ander scherm er crap uit 8)7

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Broodro0ster schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:36:
[...]
Sinds ik die TV heb, zie ieder ander scherm er crap uit 8)7
Was gister in de bios en zat redelijk vooraan bij een IMAX film. Toen ik thuis kwam was mijn 77” toch wel een postzegeltje hoor :)
Maar wel blij dat ik thuis niet zo’n groot scherm heb, de ondertitels waren nauwelijks te lezen zo groot en zo breed verdeeld over het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 19:53
[...]
Wat mij ook tegenviel en ik nergens tegen ben gekomen in reviews is de verkleuring onder een hoek (amper 20 a 30 graden), net of je naar een heel oud scherm zit te kijken.
Broodro0ster schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

Idem hier met C2. Maar sowieso waren de kijkhoeken als beter als gemiddeld bij de vorige generatie LG OLED's.
De G3 heb ik nog niet gezien, maar ik durf ik ook niet te kijken want dan ga ik het gevoel krijgen dat ik iets mis terwijl ik erg tevreden ben met mijn 77 G2. Sinds ik die TV heb, zie ieder ander scherm er crap uit 8)7
En hier met C2, en daarvoor 2015 model (EG910V) ook totaal geen probleem met kijkhoek. Dat oude model had nog wel de bekende groen links / paars rechts verkleuring op egaal witte vlakken. Met de C2 zie ik eigenlijk alleen nog een paarse tint verschijnen onder extreme kijkhoeken (70°+). En dan alleen op een egaal wit vlak. Op daadwerkelijke video content is 't totaal niet te zien.

Met andere woorden, @Segafreak83, pics or didn't happen? Kun je er een foto, of beter nog, een filmpje maken dat het probleem laat zien? Wat jij beschrijft is denk niet de ervaring van de mensen hier en lijkt mij zoals jij het beschrijft ook niet normaal voor een OLED scherm.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Killith schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:26:
[...]

Een 55" C3, met net over 200 uur op de teller, monteur ging het service menu in om te kijken naar fouten, geen te vinden.

Ik zal kijken of ik er een filmpje van kan maken, van de verkleuring, maar grote kans dat ik er gewoon heel gevoelig voor ben.

Verder is het toestel prima, zwart waardes goed, contrast soms iets te hoog, als iemand iets wits aan heeft, doet gewoon pijn aan je ogen ;). Het komt niet helemaal lekker over op de foto's, maar dan hebben jullie een idee. Het is een R:255 G:255 B:0 plaatje.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxCH2wkWovTYCXg2kzDkorduayE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKvjYR6AT5rjx0UzIAEs4Fky.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Segafreak83 op 10-08-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb een 83" G of C serie op het oog, zag dat Hofma en Smits aardig aan de goede prijs zit.

Heeft iemand ervaring met de bezorging van de TV, ik heb het niet zo op PostNL. Of hebben hun een eigen bezorgdienst?

Zijn er nog noemenswaardige verschillen tussen de C en de G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Frank1973 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:05:
Ik heb een 83" G of C serie op het oog, zag dat Hofma en Smits aardig aan de goede prijs zit.

Heeft iemand ervaring met de bezorging van de TV, ik heb het niet zo op PostNL. Of hebben hun een eigen bezorgdienst?

Het is niet je standaard PostNL die komt, maar een tak van PostNL die gespecialiseerd is in het transporteren en afleveren van grote en dure/breekbare producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:35
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

Was gister in de bios en zat redelijk vooraan bij een IMAX film. Toen ik thuis kwam was mijn 77” toch wel een postzegeltje hoor :)
Maar wel blij dat ik thuis niet zo’n groot scherm heb, de ondertitels waren nauwelijks te lezen zo groot en zo breed verdeeld over het scherm ;)
Ik heb op zolder een thuisbioscoop met 104” scherm waar ik 3 meter vanaf zit. Dat is heel immersive en voelt echt als cinema, maar de kwaliteit loopt wel achter in vergelijking met de spattende kleuren op de LG TV.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Frank1973 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:05:

Smits heeft een eigen bezorgdienst, Hofma geen idee.

C is om neer te zetten, G om op te hangen met bijgeleverde beugel en is het meest fel van alle OLED tv's.
Pagina: 1 ... 505 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.