Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:17
UninPro schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 03:23:
[...]

Heb je de moeite genomen om even de productpagina te bekijken van de G3 serie? Ik meen daar je antwoorden te zien.
Daar stond bij de g1 ook al gigabit 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:07:
[...]

Het heet 100% pixelgarantie, verdere voorwaarden zijn er niet echt. Dus tsja, subpixel of pixel, als er een pixel niet goed werkt, is het niet 100% denk ik dan :+

Een defecte pixel is volgens de winkel: Wanneer één of meerdere van deze pixels niet goed meer werken, kan dat erg hinderlijk zijn. Defecte pixels herkent u aan zwarte puntjes of puntjes die niet van kleur veranderen en in elk beeld op dezelfde plek zitten.

Dus daar voldoet het wel aan.
Hopelijk geldt het ook voor subpixels (immers alleen groen geeft problemen) en niet voor complete pixels. Er zijn pixelgaranties waarin subpixels ook expliciet genoemd worden, dat schept duidelijkheid.

Maar goed, de winkel heeft hem ingenomen dus het zal vast goed gaan.

Waar zat die dode groene subpixel, helemaal aan de rand of ergens anders?

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 11-04-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:08
Deleon78 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:06:
[...]

Daar stond bij de g1 ook al gigabit 🤣
Ik zie op de product pagina voor de g3 maar 100mit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Laatst online: 23:08
UninPro schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 03:23:
[...]

Heb je de moeite genomen om even de productpagina te bekijken van de G3 serie? Ik meen daar je antwoorden te zien.
Ik heb de product pagina bekeken en als dat klopt zit er gelukkig wel wifi 6 (ax) op. Helaas nog steeds geen 1GB poort. Ik snap niet dat ze dit soort tv's nog steeds uitrusten met een 100mbit poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heb ik op mijn C9 webos 5.0 en hoger? hij is ge-update naar de nieuwste versie. waar kan ik dit zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05 19:52
Egbert Jan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:21:
[...]

Ik heb de product pagina bekeken en als dat klopt zit er gelukkig wel wifi 6 (ax) op. Helaas nog steeds geen 1GB poort. Ik snap niet dat ze dit soort tv's nog steeds uitrusten met een 100mbit poort.
Doorzoek dit topic op "100mbit" en je vindt al sinds 2017 een uitgebreide discussie over dit onderwerp. Wifi 6 is inderdaad beschikbaar op de 3 series en op andere fora wordt aangeraden om dit te gebruiken voor de internetverbinding als er voldoende wifi-dekking is.

Mijn LG OLED65E6V uit 2016 vertoont duidelijk tekenen van slijtage. Geel ziet er bijna groen uit, en zelfs mensen die zelden tv kijken of er weinig om geven, merkten dit op tijdens de klassieker Parijs-Roubaix.
En dan spreek ik nog niet over de burn-in.

Ik overwoog vorig jaar al om een G2 aan te schaffen, maar kon dit uitstellen. Nu wacht ik op een aantrekkelijke cashback-aanbieding voor de G3, en binnen enkele maanden zal er waarschijnlijk een 77-inch G3 aan mijn muur hangen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:55
Farabi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:40:
heb ik op mijn C9 webos 5.0 en hoger? hij is ge-update naar de nieuwste versie. waar kan ik dit zien?
Dacht dat webOs versie alleen de nummer achter de punt aangepast wordt. Je krijgt niet hoger (lees: nieuw) versie van OS. Voor nieuwe versie wordt nieuwe tv :)
C9 dacht ik 4.x was. Dus blijft op 4 en x kan hoger worden

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Nu afwachten wat de prijzen gaan doen bij de verschillende bekende winkels.
Lijken de cashback deals voor de 2023 modellen een stuk hoger te liggen dan die van 2022?

Let op, afbeelding is dus met 2022 modellen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq1wOMK7Ysh2HjSsDbeJR7YEmkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x8EkFTqnqPvV1jfDh7e42her.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UninPro schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:14:
[...]

Lijken de cashback deals voor de 2023 modellen een stuk hoger te liggen dan die van 2022?

[Afbeelding]
Je kunt het beste het prijstopic in de gaten houden de komende weken.
Ik verwacht met de nieuwe cashback actie wel een flinke impuls in de markt.
De prijzen zakken dan altijd mee.
Nog een opmerking soms wordt een cashback actie nog wel eens iets aangepast.
Bv een model wat erbij gezet wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 11-04-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:32
Oef, moet echt op mijn handen gaan zitten komende tijd. €400 cashback op de 77 inch G3 klinkt lekker. Denk dat €3500 al snel in beeld komt. Dan kan ik denk ik niet langer wachten (zit met een tijdelijk 55 inch in de WK na kapotte 77CX).

Vandaag weer wat reviews zitten lezen over de G3 en met name de antireflectielaag verwacht ik veel van! Kan nu doordeweeks amper overdag gamen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Heeft iemand de Samsung HW-Q990b en dolby atmos werkend gekregen met de C2? Ik heb de tv eARC mode aangezet + output op Auto gezet en ik krijg alleen maar DD+, atmos verschijnt niet bij dolby atmos content..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-04 23:01
UninPro schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:14:
[...]

[Afbeelding]
dit was een cashback in het najaar, toen waren de prijzen al een stuk gezakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ion schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:08:
Heeft iemand de Samsung HW-Q990b en dolby atmos werkend gekregen met de C2? Ik heb de tv eARC mode aangezet + output op Auto gezet en ik krijg alleen maar DD+, atmos verschijnt niet bij dolby atmos content..
Output op Passeren geprobeerd?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

GerCor schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:04:
[...]

Output op Passeren geprobeerd?
Daarop kreeg ik alleen PCM gek genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
ion schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:13:
[...]

tv moet op passeren staan, probeer eens arc ipv earc en/of dolby atmos op de tv uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
B-Bandit schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:41:
Oef, moet echt op mijn handen gaan zitten komende tijd. €400 cashback op de 77 inch G3 klinkt lekker. Denk dat €3500 al snel in beeld komt. Dan kan ik denk ik niet langer wachten (zit met een tijdelijk 55 inch in de WK na kapotte 77CX).

Vandaag weer wat reviews zitten lezen over de G3 en met name de antireflectielaag verwacht ik veel van! Kan nu doordeweeks amper overdag gamen.
Ik kan ook niet echt fouten ontdekken op de g1, behalve evt het ontbreken van die antireflectielaag :) die is wel aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Deleon78 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:28:
[...]

Ik kan ook niet echt fouten ontdekken op de g1, behalve evt het ontbreken van die antireflectielaag :) die is wel aantrekkelijk!
Juist de G1 was tov de C1 beeldtechnisch identiek als ik het mij goed herinner. Pas vanaf de G2 nam de G-lijn een voorsprong in kwaliteit met meer helderheid en die lijn wordt dus voortgezet met de G3.

Zelf overigens achtereenvolgens de C9, CX en C2 gehad. Uitmuntende beeldkwaliteit. Dus ben erg benieuwd hoe dat met de G3 gaat zijn. Heb een zwak voor contrast (maar then again, volgens mij geldt dat voor iedereen in dit topic).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ion schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:13:
[...]

En DTV audio-instelling op Dolby Digital Plus?

Volgens mij zijn dat de 2 instellingen voor Atmos.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41
Van de week eens via de website TCP en GSR uitgezet.

Moet zeggen, hij blijft nu een stuk stabieler tijdens HDR films/series.
Voor mij gevoel is het beeld helderder, maar dat kan volgens mij niet.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

GerCor schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:03:
[...]

En DTV audio-instelling op Dolby Digital Plus?

Volgens mij zijn dat de 2 instellingen voor Atmos.
Ja die staat ook op auto, ik had daar namelijk nooit verschil gemerkt als ik hem anders instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:32
aaronito schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:06:
Goedemorgen Medetweakers,

Vanmorgen zag ik helaas dat mijn C9 rond het frame last had van dode pixel, kan ik hiervoor nog mijn garantie claimen of waar kan ik dit het best doen? bij fabrikant of aankoop leverancier?

hieronder nog een link naar video van de dode pixels

YouTube: lg c9 dead pixels?

Alvast bedankt
Zie dat ik zelfde probleem heb met mijn C9. Plukjes dode pixels rondom het frame. Is het nog gelukt om met leverancier in contact te komen en is hier nog wat uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 13:17
De C3 staat inmiddels ook in de pricewatch.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
  • Laatst online: 05-05 21:10
Wie heeft er een oplossing voor mijn probleem? Sinds een maand geeft mijn B9 aan dat de batterijen van de Magic Remote vervangen moeten worden, maar ondanks het vervangen door Duracell en Eneloop batterijen blijft de melding in beeld.

Ik lees online wel dat er wat mensen last van hebben, maar een oplossing helaas niet :(

De remote opnieuw koppelen en ontkoppelen heeft helaas geen effect gehad.

Tevens als ik de apps gebruik op de tv bijvoorbeeld Netflix of YouTube dan geeft de tv deze melding niet weer..
Met het typen van de laatste edit bedacht ik mij dat ik ook nog een remote heb van de Next box van Ziggo welke ligt te verstoffen in de kast, blijkt dus achteraf dat als je zappt van zender met de LG remote, de tv of next box denkt dat je met de Ziggo remote zappt :)
Batterijen vervangen van de Ziggo remote en weg melding.

[ Voor 46% gewijzigd door dropkikker op 13-04-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:20

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Het opzetten van inkoop- dan wel samenkoop acties is niet toegestaan, zie Inkoopacties niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:46

OMX2000

By any means necessary...

B-Bandit schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:49:
[...]

Juist de G1 was tov de C1 beeldtechnisch identiek als ik het mij goed herinner. Pas vanaf de G2 nam de G-lijn een voorsprong in kwaliteit met meer helderheid en die lijn wordt dus voortgezet met de G3.

Zelf overigens achtereenvolgens de C9, CX en C2 gehad. Uitmuntende beeldkwaliteit. Dus ben erg benieuwd hoe dat met de G3 gaat zijn. Heb een zwak voor contrast (maar then again, volgens mij geldt dat voor iedereen in dit topic).
Volgens mij niet. De G1 was het eerste met EVO panel. Wat wel zo schijnt te zijn is dat er C1 tv’s zijn geproduceerd met EVO panels erin, en die via firmware zijn teruggezet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro

LG G3 OLED review van Caleb

Persoonlijk ben ik van plan om deze zomer de 77G3 aan te schaffen. Dankzij de LG cashback-actie informatie van @HoppyF (waarvoor dank) die loopt tot 30 juni 2023, en aangezien ik geen haast heb, wacht ik tot de prijzen hopelijk dalen tegen het einde van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44
UninPro schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:01:
[YouTube: LG G3 OLED TV Review | MLA Is the Truth!]
LG G3 OLED review van Caleb

Persoonlijk ben ik van plan om deze zomer de 77G3 aan te schaffen. Dankzij de LG cashback-actie informatie van @HoppyF (waarvoor dank) die loopt tot 30 juni 2023, en aangezien ik geen haast heb, wacht ik tot de prijzen hopelijk dalen tegen het einde van juni.
No time to waste .. :P

Maar misschien heeft deze meneer wel aandelen LG … :+

[ Voor 5% gewijzigd door MilesD. op 14-04-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb al een tijd een LG CX. Recent moet ik bijna iedere keer even de stroom eraf halen, anders gaat de tv niet aan. Heeft iemand misschien een vergelijkbare ervaring en/of een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
Diablow schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:37:
Ik heb al een tijd een LG CX. Recent moet ik bijna iedere keer even de stroom eraf halen, anders gaat de tv niet aan. Heeft iemand misschien een vergelijkbare ervaring en/of een oplossing?
Het al bekende Quickstart wellicht uitschakelen? Mocht dit nog aan staan.

Eerste resultaat van Google over hoe deze uit te schakelen, mocht je het niet kunnen vinden: https://howardsimpson.blo...tart-in-settings.html?m=1

[ Voor 19% gewijzigd door FabianNL op 14-04-2023 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 13:04
Interessante vergelijking, ik ben wel heel benieuwd wat de A95L gaat bieden en tegen welke prijs.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
FabianNL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:30:
[...]

Het al bekende Quickstart wellicht uitschakelen? Mocht dit nog aan staan.

Eerste resultaat van Google over hoe deze uit te schakelen, mocht je het niet kunnen vinden: https://howardsimpson.blo...tart-in-settings.html?m=1
Had de quickstart gelijk al uit gezet. Ik had hem juist wel weer aan gezet in de hoop dat dat misschien iets zou verbeteren. Maar het gaat nu bijna altijd fout. Wat ik verder vind is de stroom er even af. Dat is wel iets dat werkt, maar dat moet ik nu bijna iedere keer doen voordat de tv aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:35
@Diablow Het is wel niet de oplossing voor normaal gebruik, maar je zou een slimme stekker kunnen gebruiken die elke dag even de stroom van de TV afhaalt en weer aan zet. Verder kan je natuurlijk even contact opnemen met LG over dit probleem, misschien dat zei een oplossing hebben.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 17:33
Zit er een apparaat met HDMI aangesloten?
Vooral over de CEC functie hoor je de vreemdste klachten.
Bij herstarten alles uit en verbindingen losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Marcel Br schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:21:
Zit er een apparaat met HDMI aangesloten?
Vooral over de CEC functie hoor je de vreemdste klachten.
Bij herstarten alles uit en verbindingen losmaken.
Ja, een wat oudere versterker, wat eerder ook problemen gaf. Dat is inderdaad nog het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Ik had vorige week een nieuwe LG G2 55" Oled gekocht en daarin zag ik een groene waas op onderste helft van het scherm.
Zie eerste afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4yhdcyOIY7bRKiH2HGxUEkTFL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYf6ArdnSZ1wY338He6hjAQP.jpg?f=fotoalbum_large

Verkoper was helpend en zojuist vervangend model gestuurd. Hetzelfde euvel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fJ0DFA34j1Olsxva-VhiidKuPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4k21twA6jJI8wnHilchIPG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq6p3nCeD44UB5F3GVdWq6JkR5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlOsj30YeF6ou6RnJAYgyXdr.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben alle LG's dit of oled of heb ik dubbel pech? Het is te zien in grijze menu's, youtube laadscherm, sneeuw of wit scènes, op huid, dokterjassen etcetera.

Mijn vraag is, hoort dit er gewoon bij of wat zijn alternatieven?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Oggy schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:05:
Ik had vorige week een nieuwe LG G2 55" Oled gekocht en daarin zag ik een groene waas op onderste helft van het scherm.
Zie eerste afbeelding.
[Afbeelding]

Verkoper was helpend en zojuist vervangend model gestuurd. Hetzelfde euvel.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hebben alle LG's dit of oled of heb ik dubbel pech? Het is te zien in grijze menu's, youtube laadscherm, sneeuw of wit scènes, op huid, dokterjassen etcetera.

Als je dat ook ziet bij gewone scenes zoals sneeuw,huid etc dan zou ik dit niet accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Wren schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:22:
[...]

Als je dat ook ziet bij gewone scenes zoals sneeuw,huid etc dan zou ik dit niet accepteren...
Ja het is zichtbaar. In de winkels zag ik dit niet, zal eens kijken nu net deze ervaring als alle oleds hier last van hebben. Groot deel van kleurenspectrum is gewoon niet uniform.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oggy schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:24:
[...]

Ja het is zichtbaar. In de winkels zag ik dit niet, zal eens kijken nu net deze ervaring als alle oleds hier last van hebben. Groot deel van kleurenspectrum is gewoon niet uniform.
Ik lees dat je deze TV net hebt gekocht.
Hoeveel uren/dagen heb je deze TV gebruikt voordat je deze klachten zag?

Een nieuwe TV (of nieuw paneel) moet eerst wat dagen gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Beste mensen, ik zit al jaren met een schuin oog naar een nieuwe LG te kijken. Ik heb een Panasonic full-hd plasma en tot nu toe nog niet echt een reden gezien om die weg te doen. Maar als ik die 4k's/Oleds van o.a. LG zie en de prijzen daarvan dan denk ik dat een nieuwe wel gerechtvaardigd is. De Panasonic verdwijnt dan naar de zolder waar die dan gebruikt wordt als (u raadt het nooit) 2e tv.

Ik ben er denk ik wel uit, het wordt de LG G2 of de C2 55 inch. Ik zie alleen niet echt grote verschillen anders dan dat de G2 surround geluid heeft. Ik heb overigens een platte Denon Soundbar/box, waar de tv op kan staan.

Vraag is dus, welke kan ik het best kiezen onder de 1500 Euro? Ik ga 'm voornamelijk gebruiken voor de streaming dus ingebouwde wifi is belangrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDuIMKKKkrgJWXtjNOHbbSgKKq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQ41spHjEODF2RaDHZTPlACz.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:28:
Beste mensen, ik zit al jaren met een schuin oog naar een nieuwe LG te kijken. Ik heb een Panasonic full-hd plasma en tot nu toe nog niet echt een reden gezien om die weg te doen. Maar als ik die 4k's/Oleds van o.a. LG zie en de prijzen daarvan dan denk ik dat een nieuwe wel gerechtvaardigd is. De Panasonic verdwijnt dan naar de zolder waar die dan gebruikt wordt als (u raadt het nooit) 2e tv.

Ik ben er denk ik wel uit, het wordt de LG G2 of de C2 55 inch. Ik zie alleen niet echt grote verschillen anders dan dat de G2 surround geluid heeft. Ik heb overigens een platte Denon Soundbar/box, waar de tv op kan staan.

Vraag is dus, welke kan ik het best kiezen onder de 1500 Euro? Ik ga 'm voornamelijk gebruiken voor de streaming dus ingebouwde wifi is belangrijk.

[Afbeelding]
Ik zeg: DOEN!
(had hier ook een Panasonic plasma net als veel andere LG OLED bezitters)

Welke?
Ik zou voor de G2 gaan.
Beter paneel en mooi vlak aan de muur te bevestigen.
WiFi werkt prima dus daar hoeft je je niet druk om te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53

[Afbeelding]
G-serie is voor aan de muur, dan moet je de voet(jes) er apart bij kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oggy schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:05:
Zie eerste afbeelding.
[Afbeelding]

Verkoper was helpend en zojuist vervangend model gestuurd. Hetzelfde euvel.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het hoort erbij voor in ieder geval de 2022-generatie. Die cyaan/groenige band gevolgd door weer meer naar magenta/roze neigend helemaal onderin aan de rand hebben de G2's allemaal in enige mate. De mate waarin een persoon het ziet varieert alleen.

Ik heb ook een 55G2 waar het, op exact dezelfde plek, soms lichtjes zichtbaar is in real content, en uiteraard bij zo'n effen grijs testscherm dat jij toont ;). Dat is met name bij effen zandkleur of zwartwit beeld. Maar ook dan zie ik het gelukkig lang niet altijd. Ik ben wel blij dat LG zorgt dat het aan de onderkant zit, zat het bovenin op de plek waar je vaak lichtere effen content zoals blauwe en grijze luchten hebt dan zou het vaker opvallen.

De grotere G2's hebben het ook, maar dan aan de zijkanten, cyaan en roze. Dat komt omdat die in een andere orientatie uit het moederpaneel gesneden worden. Het is inherent aan die generatie van het EVO paneel. Uiteraard zijn er verschillen in de mate waarin het optreedt en zichtbaar is, maar zoals altijd: helemaal perfect uniform is een OLED helaas niet (overigens geen enkel consumentenscherm).

Zoek op AVSforums naar het OLED uniformity topic en je vindt eindeloos veel gevallen, ook van de C2/G2 serie.

Het is, net als met DSE, in real life gelukkig minder erg dan wat je op de foto ziet. Ik houd mijn G2 exemplaar lekker omdat ie op het gebied van DSE zo mooi uniform is. Dat kan veel slechter. Grote kans dat als ik hem zou ruilen ik daarop inlever.

Mijn C9 is even goed qua DSE, en de kleuruniformiteit is nog beter dan van mijn G2. Ook dat is in lijn met het algemene beeld, dat de pre-Evo panelen uit 2019 en 2020 voor 55 inch modellen in ieder geval minder last hebben van kleuruniformiteits issues. Alleen ook daar is die echt niet 100% perfect, het is met een goed oog zichtbaar op egaal grijze achtergronden van middelmatige helderheid en ook meetbaar met mijn spectrofotometer. In normale content heb ik bij de C9 echter nooit enig probleem gehad. Mijn C8 was ook goed op dit gebied, maar qua DSE wel aanmerkelijk slechter. Dat stoorde me.

Toch is de G2 in totaal een betere tv: wat helderder, betere kleuren, huidskleuren komen natuurlijker over en motion is beter. Dit alles na kalibratie, ik heb beide mbv spectrofotometer en colorimeter gekalibreerd voor zowel SDR, HDR10 als Dolby Vision.
Wren schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:22:
[...]

Het ligt er maar net aan. Bij bepaalde shots in sneeuw of een schaatswedstrijd kan ik het zien, maar ook lang niet altijd. Dat zijn samen met bepaalde zwart-wit scenes echt de absolute worst case scenario's. Bij huidtinten heb ik het nooit gezien. In de andere aspecten is het beeld is zo goed dat ik het toch niet zou willen ruilen met mijn uniformere C9 waarbij je het euvel nooit ziet. Eigenlijk ben ik met beide tevreden. ;) En ik ben er van overtuigd dat hele volksstammen het überhaupt niet opvalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 15-04-2023 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:24
Beste mensen, ik zit al jaren met een schuin oog naar een nieuwe LG te kijken. Ik heb een Panasonic full-hd plasma
Als je van een Panasonic plasma af komt en weer net zo lang met je nieuwe aanschaf wil doen, vergeet dan ook niet om juist de G3 mee te nemen in de afweging. De sprong in lichtopbrengst met dit model is zo'n beetje de grootste ooit per generatie, en daarom bij uitstek een heel goed moment om in te stappen om er vervolgens lekker lang mee te doen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Cap schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:59:
[...]

.

Toch is de G2 in totaal een betere tv: wat helderder, betere kleuren, huidskleuren komen natuurlijker over en motion is beter. Dit alles na kalibratie, ik heb beide mbv spectrofotometer en colorimeter gekalibreerd voor zowel SDR, HDR10 als Dolby Vision.

[...]

Het ligt er maar net aan. Bij bepaalde shots in sneeuw of een schaatswedstrijd kan ik het zien, maar ook lang niet altijd. Dat zijn samen met bepaalde zwart-wit scenes echt de absolute worst case scenario's. Bij huidtinten heb ik het nooit gezien. In de andere aspecten is het beeld is zo goed dat ik het toch niet zou willen ruilen met mijn uniformere C9 waarbij je het euvel nooit ziet. Eigenlijk ben ik met beide tevreden. ;) En ik ben er van overtuigd dat hele volksstammen het überhaupt niet opvalt.
Ik ben het uiteraard met je eens dat je er niet naar op zoek moet gaan en dat testbeelden hierin geen goed beeld geven. En ook dat geen scherm perfect is,maar ik vond de mate ervan op de foto's gewoon te erg (voor mij) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
pwh53 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:47:
[...]

G-serie is voor aan de muur, dan moet je de voet(jes) er apart bij kopen.
Goed dat je het zegt, ik zie het nu pas. Zo gefocust op andere specs dat ik dit even gemist had.
Skynett schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:01:
[...]

Als je van een Panasonic plasma af komt en weer net zo lang met je nieuwe aanschaf wil doen, vergeet dan ook niet om juist de G3 mee te nemen in de afweging. De sprong in lichtopbrengst met dit model is zo'n beetje de grootste ooit per generatie, en daarom bij uitstek een heel goed moment om in te stappen om er vervolgens lekker lang mee te doen.
Interessant maar daar heb je bijna 2 G2's voor. Ik denk dat ik dan toch de G2 beter eerst koop, tegen de tijd dat ik aan een G3 toe ben is die wat goedkoper ;) Wat wellicht ook nog wel belangrijk is te vermelden dat ik niet superveel tv kijk, alles al 'gebinged' wat er te 'bingen' viel dus ik ga die meerwaarde/prijs niet compenseren vrees ik.

[ Voor 58% gewijzigd door cbr600f4i op 15-04-2023 19:52 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
cbr600f4i schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:48:
[...]

Goed dat je het zegt, ik zie het nu pas. Zo gefocust op andere specs dat ik dit even gemist had.

[...]

Interessant maar daar heb je bijna 2 G2's voor. Ik denk dat ik dan toch de G2 beter eerst koop, tegen de tijd dat ik aan een G3 toe ben is die wat goedkoper ;) Wat wellicht ook nog wel belangrijk is te vermelden dat ik niet superveel tv kijk, alles al 'gebinged' wat er te 'bingen' viel dus ik ga die meerwaarde/prijs niet compenseren vrees ik.
de beste prijzen staan hier (niet in de pricewatch) OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
over een half jaar is de G3 ongeveer de prijs vd G2 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
pwh53 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:25:
[...]

de beste prijzen staan hier (niet in de pricewatch) OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
over een half jaar is de G3 ongeveer de prijs vd G2 nu.
Bedankt, dat is ook zo, ik zal eens kijken of en hoe lang ik het uit kan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 23:56
cbr600f4i schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:00:
[...]

Bedankt, dat is ook zo, ik zal eens kijken of en hoe lang ik het uit kan stellen.
Het verschil ga je toch niet zien. Ja, als je een gen. 2 en een gen. 3 naast elkaar zet, zal je met goed kijken wel verschil zien. Dan is de gen. 3 vast iets helderder. Maar wie heeft er twee tv’s naast elkaar??
Ik heb een GX, dus 3 gen. terug en het is nou niet bepaald dat ik naar een donker scherm zit te kijken of zo :) Met HDR moet ik nog steeds met m’n ogen knijpen van het vele licht wat er van af komt.
Kom je van een plasma, dan is ook de gen. 2 een toppertje, en scheelt het een hoop centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Erniebert schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:39:
[...]

Het verschil ga je toch niet zien. Ja, als je een gen. 2 en een gen. 3 naast elkaar zet, zal je met goed kijken wel verschil zien. Dan is de gen. 3 vast iets helderder. Maar wie heeft er twee tv’s naast elkaar??
Ik heb een GX, dus 3 gen. terug en het is nou niet bepaald dat ik naar een donker scherm zit te kijken of zo :) Met HDR moet ik nog steeds met m’n ogen knijpen van het vele licht wat er van af komt.
Kom je van een plasma, dan is ook de gen. 2 een toppertje, en scheelt het een hoop centen.
G3 heeft anti-reflectielaag. Als die goed werkt zou dat voor mij reden zijn om misschien zelfs van mn g1 te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el_Peanut
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-04 21:47
Deleon78 schreef op zondag 16 april 2023 @ 01:15:
[...]

G3 heeft anti-reflectielaag. Als die goed werkt zou dat voor mij reden zijn om misschien zelfs van mn g1 te switchen.
Ik heb precies hetzelfde en het is een mooi moment om van 77 naar 83 te gaan. (Zal ze het opmerken? xD)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 03-05 12:33
el_Peanut schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:24:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en het is een mooi moment om van 77 naar 83 te gaan. (Zal ze het opmerken? xD)
Helaas krijgt de 83 inch versie niet het nieuwe paneel alleen cpu upgrade 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 23:56
Nou vooruit die antireflexielaag lijkt wel bijzonder. Zou dat wel eens willen zien. Maar de charme van Oled is dat het scherm zo clean er uit ziet. Je wil toch ook geen LED effect.
Je moet hem wel goed ophangen, ramen vermijden en lichtbronnen dempen zodra je gaat kijken, zodat je van die reflexie weinig of geen last hebt. Mijn GX is absoluut de beste tv ever (wel gecalibreerd, anders haal je nog niet het onderste uit de kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Erniebert schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:58:
Nou vooruit die antireflexielaag lijkt wel bijzonder. Zou dat wel eens willen zien. Maar de charme van Oled is dat het scherm zo clean er uit ziet. Je wil toch ook geen LED effect.
Je moet hem wel goed ophangen, ramen vermijden en lichtbronnen dempen zodra je gaat kijken, zodat je van die reflexie weinig of geen last hebt. Mijn GX is absoluut de beste tv ever (wel gecalibreerd, anders haal je nog niet het onderste uit de kan).
Als je alles op de beperkingen van de tv aanpast en goed doet, is het inderdaad een fantastische tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:20

FeaR

In GoT we trust

Deleon78 schreef op zondag 16 april 2023 @ 01:15:
[...]
Plus de x3-serie heeft blijkbaar ondersteuning voor het doorvoeren van DTS. Dat is voor mij ook wel een pluspunt. Denk ik... Hoe veel bronnen met DTS zijn er immers nog. Aan de andere kant worden HDMI 2.1 receivers zonder issues ook meer gemeengoed, alleen de prijs is wat jammer. Al blijf ik alle bronnen naar een receiver wel de methode met voorkeur vinden. Upgrade van 77" naar 83" zou dan ook een optie zijn maar dan heb je niet het nieuwe paneel. Dat laatste voelt toch niet als helemaal goed. Mogelijk de 83G4 🤔

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 16-04-2023 14:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Per vandaag is de cashback gestart op de LG OLEDs en QNEDs. Deze loopt t/m 30 juni 2023.

Afbeeldingslocatie: https://portal.deskservices.nl/assets/files/1595/33471.png

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 08:57

SideShow

Administrator

Wat is het verschil tussen een OLED65C35LA en OLED65C34LA ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 06:09
SideShow schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:30:
1 ? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
SideShow schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:30:
andere voet
https://www.lg.com/nl/oled-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 09:52
In September krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouw huis en we zijn van plan een LG G3 model te plaatsen in de woonkamer. Mijn eerste idee was om voor een 83 inch model te gaan aangezien de kijkafstand meer dan 5.5 meter is. Nu lees ik online dat de 83 geen MLA heeft en dat er over algemeen geadviseerd wordt om voor het 77 model te gaan.

Zijn er hier medetweakers die ook deze afweging gemaakt hebben?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 13:33
symen89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:01:
In September krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouw huis en we zijn van plan een LG G3 model te plaatsen in de woonkamer. Mijn eerste idee was om voor een 83 inch model te gaan aangezien de kijkafstand meer dan 5.5 meter is. Nu lees ik online dat de 83 geen MLA heeft en dat er over algemeen geadviseerd wordt om voor het 77 model te gaan.

Ik hoor het graag.
Klopt, 83” heeft het scherm van de voorgaande editie.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:16
symen89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:01:

Ik hoor het graag.
Je kan ook de 83 c2 kopen hou je geld over en groter beeld zal je meer plezier geven dan wat helderheid van mla lenzen denk ik zelf.
Zeker in donkere ruimte met hdr wat op 1000 nits is gemasterd lees vrijwel alles dus, ga je weinig verschil zien met mla of zonder.
6 inch groter beeld valt wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
Goofy1978 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:25:
[...]

Je kan ook de 83 c2 kopen hou je geld over en groter beeld zal je meer plezier geven dan wat helderheid van mla lenzen denk ik zelf.
Zeker in donkere ruimte met hdr wat op 1000 nits is gemasterd lees vrijwel alles dus, ga je weinig verschil zien met mla of zonder.
6 inch groter beeld valt wel op :)
vanwege compatibiliteit met randapparatuur moet mijn tv van G type zijn maar als ik het goed begrijp kan ik mijzelf veel geld besparen door voor G2 te gaan ipv G3. Of gewoon voor 77 inch G3?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
symen89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:30:
[...]
vanwege compatibiliteit met randapparatuur moet mijn tv van G type zijn
Niet zo vaag en raar kletsen.... de G series heeft standaard een muurbeugel en een iets geavanceerder display. Verder helemaal niets anders dan de C.

Ga gewoon voor de grootte die je prettig vindt, eventueel een model van het jaar ervoor als je ook de prijs mee wilt laten wegen.

[ Voor 12% gewijzigd door CirclDigital op 17-04-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:28
[...]

vanwege compatibiliteit met randapparatuur moet mijn tv van G type zijn maar als ik het goed begrijp kan ik mijzelf veel geld besparen door voor G2 te gaan ipv G3. Of gewoon voor 77 inch G3?
G kun je vlak aan de muur hangen, C is dezelfde maar dan met voet. Kan alsnog ook aan de muur maar komt dan iets verder van de muur af.
Hangt van je opstelling af of je dat dan ziet, scheelt je dan ook nog eens een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Een 77G3 lijkt mij de beste keuze als het budget dit toelaat.
Je hebt de TV nu nog niet nodig dus het loont om de aankoop uit te stellen tot augustus september.
De prijzen zijn zeer waarschijnlijk dan lager geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Door toch best veel irritante issues met de Samsung S95B QD-OLED zie ik mijzelf in de (nabije) toekomst wel weer teruggaan naar LG. De G3 met de MLA tech lijkt me dan de meest geschikte kandidaat, want die komt qua veel dingen in de buurt van de S95B.

3500 euro echter voor de 65 inch is echter een hele grote no go voor mij. Het zal mij benieuwen of deze richting de 2500 gaat later dit jaar met een Black Friday bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
CirclDigital schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:37:
[...]

Niet zo vaag en raar kletsen.... de G series heeft standaard een muurbeugel en een iets geavanceerder display. Verder helemaal niets anders dan de C.

Ga gewoon voor de grootte die je prettig vindt, eventueel een model van het jaar ervoor als je ook de prijs mee wilt laten wegen.
Ik was van plan om een Bang & Olufsen Harmony aan te schaffen en daar kan alleen een G model in. De vraag is nu of die MLA tech die 6 inch minder waard is. De woonkamer heeft ramen op het noorden dus van direct zonlicht heb ik geen last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
symen89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:37:
[...]

Ik was van plan om een Bang & Olufsen Harmony aan te schaffen en daar kan alleen een G model in. De vraag is nu of die MLA tech die 6 inch minder waard is. De woonkamer heeft ramen op het noorden dus van direct zonlicht heb ik geen last
MLA en de anti-reflectiecoating.
Ik begreep ook dat de g3 weer DTS ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
devilsnight schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:13:
3500 euro echter voor de 65 inch is echter een hele grote no go voor mij. Het zal mij benieuwen of deze richting de 2500 gaat later dit jaar met een Black Friday bijvoorbeeld.
Ja, dat is altijd met introductieprijzen geweest. De 65 GX was ook iets van 3199 adviesprijs in 2020, die ging toen met cashback al snel naar 2200 of nog lager.
De G1 en G2 zijn vreemd genoeg meteen veel goedkoper in de markt gezet. En nu de G3 dus veel duurder? Of heb ik het mis? Na de aanschaf van de GX heb ik de prijzen wat minder gevolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:59
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:04:
[...]

Ja, dat is altijd met introductieprijzen geweest. De 65 GX was ook iets van 3199 adviesprijs in 2020, die ging toen met cashback al snel naar 2200 of nog lager.
De G1 en G2 zijn vreemd genoeg meteen veel goedkoper in de markt gezet. En nu de G3 dus veel duurder? Of heb ik het mis? Na de aanschaf van de GX heb ik de prijzen wat minder gevolgd.
Als je naar de prijsgrafiek van de 65G2 kijkt zie je dat deze ook voor €3499 in de markt werd gezet en in Juni rond de €2200 zat.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
symen89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:37:
[...]
Ik was van plan om een Bang & Olufsen Harmony aan te schaffen en daar kan alleen een G model in.
Wellicht je huiswerk wat beter doen..... zo'n B&O systeem is inclusief scherm, kan ook wel voor die prijs.
Snap in die context ook je tekst over een prijsverschil niet, boeit in combinatie met B&O toch helemaal niet?

[ Voor 18% gewijzigd door CirclDigital op 18-04-2023 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• symen89
CirclDigital schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:02:
[...]

Wellicht je huiswerk wat beter doen..... zo'n B&O systeem is inclusief scherm, kan ook wel voor die prijs.
Snap in die context ook je tekst over een prijsverschil niet, boeit in combinatie met B&O toch helemaal niet?
Je kan zelf de tv kiezen welk G model je erin wil laten zetten. Vandaar mijn vraag in dit topic;) en ja een prijsverschil is mooi meegenomen als het paneel praktisch hetzelfde is toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CirclDigital
symen89 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:30:
[...]
Je kan zelf de tv kiezen welk G model je erin wil laten zetten. Vandaar mijn vraag in dit topic;) en ja een prijsverschil is mooi meegenomen als het paneel praktisch hetzelfde is toch?
Je kan helemaal het scherm niet zelf aankopen omdat de software specifiek voor B&O wordt aangepast. Prijsverschil met winkelprijzen is dus ook niet relevant en als je 20k voor zo'n set uitgeeft dan boeit het blijkbaar al helemaal niet.

Maar koop gewoon een G3 met een fatsoenlijk geluidssysteem.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 05-05 08:49
CirclDigital schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:39:
[...]

Je kan helemaal het scherm niet zelf aankopen omdat de software specifiek voor B&O wordt aangepast. Prijsverschil met winkelprijzen is dus ook niet relevant en als je 20k voor zo'n set uitgeeft dan boeit het blijkbaar al helemaal niet.

Maar koop gewoon een G3 met een fatsoenlijk geluidssysteem.....
Nu weet ik niet of je er wel of niet zelf een TV in kan laten zetten, maar ik bespeur hier enige afgunst? Is toch nergens voor nodig. Symen orienteert zich gewoon en stelt vragen. Dat je het niet eens bent met zijn voorkeuren maakt niets uit toch. En ook als je dure spullen koopt maakt de prijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Het is vooral een beetje interessant doen in mijn optiek. Wat wollige teksten en geen idee over het product waarover het gaat....iedereen die 5 minuten naar het B&O aanbod kijkt snapt dat het een complete set is, met die prijzen hoef je niet zelf te hobbyen. Ook gelijk het grootste nadeel, over 5-10 jaar kan je je aanschaf gewoon afschrijven.

[ Voor 47% gewijzigd door CirclDigital op 18-04-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De wat minder vriendelijke toon daargelaten, snap ik het punt van @CirclDigital eigenlijk prima, dat heeft niets met afgunst te maken. Bij mijn weten is de B&O Harmony een complete set idd incl OLED tv, waarbij je alleen de schermdiagonaal kan kiezen.

Als je dus een B&O Harmony wilt kopen, wat heeft het dan voor zin om te zeggen dat je veel geld kan besparen door voor een G2 te gaan ipv een G3? Je gaat immers niet voor een G2 of G3, maar voor een B&O Harmony.

Maar het kan best dat ik het mis heb, dan zou ik van @symen89 graag willen weten waar je de B&O Harmony zonder OLED tv kan kopen.

Vraag in welke diagonaal je moet kiezen voor de nieuwste MLA techniek in de Harmony lijkt me verder wel relevant, maar dan moet je wel weten welk paneel er precies ingebouwd wordt. Zit er überhaupt wel een G3 paneel in? Zit er een G2 paneel in of iets anders (ik lees bij de voorgaande modellen ook over de C9 / CX series) dan is de vraag niet relevant meer, immers toch geen MLA.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 18-04-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
De B&O Harmony wordt door LG Electronics in opdracht gemaakt. Het zullen kleine series zijn waarbij ze waarschijnlijk pas wanneer ze zijn "uitverkocht" van B&O een nieuwe opdracht krijgen. Ze lopen dus altijd wat achter met de generatie schermen..... de laatste serie die ik ken heeft een G1 (of de Gz voor 8K). Voor zover ik weet hebben ze nu 2 generaties geproduceerd.

En ondanks dat B&O bij introductie wat heeft geroepen over mogelijke upgrades aan het scherm is daar nooit echt praktische invulling aan gegeven. Slechtste geval zit je dus na x jaar met een duur geluidssysteem met een "versleten" scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door CirclDigital op 18-04-2023 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• symen89
CirclDigital schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:46:
Het is vooral een beetje interessant doen in mijn optiek. Wat wollige teksten en geen idee over het product waarover het gaat....iedereen die 5 minuten naar het B&O aanbod kijkt snapt dat het een complete set is, met die prijzen hoef je niet zelf te hobbyen. Ook gelijk het grootste nadeel, over 5-10 jaar kan je je aanschaf gewoon afschrijven.
Interessant doen is het laatste wat ik wil bereiken in dit topic. Ik probeerde juist in de vraag “ LG icm met een B&O systeem” te ontwijken omdat ik weet dat het meerendeel van de tweakers hier het veel te overpriced vindt.

Ik dacht initieel ook dat de tv geïntegreerd was in het systeem en was aanvankelijk van plan om voor de Theater soundbar te gaan ivm een eventuele retrofit upgrade van de tv. Bezoek bij de fysieke winkel leerde mij dat elk G type LG ook in het harmony systeem geklikt kan worden. Dit is voor mij een grote plus aangezien de kwaliteit van sound minder snel evolueert dan beeld.

Vandaar dus de eerder genoemde vraag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
symen89 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:21:
[...]
Ik dacht initieel ook dat de tv geïntegreerd was in het systeem en was aanvankelijk van plan om voor de Theater soundbar te gaan ivm een eventuele retrofit upgrade van de tv. Bezoek bij de fysieke winkel leerde mij dat elk G type LG ook in het harmony systeem geklikt kan worden.
Stel ze dan ook eens de vraag of je een Harmony kan kopen zonder scherm.... antwoord is nee.
Ze liegen je dus wel een beetje voor, het is echt niet "user replacable".

Lees inderdaad wel dat ze inmiddels bij de G2/Z2 schermen zijn. Geen bevestiging of ze in de toekomst ook met G3 gaan leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door CirclDigital op 18-04-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
CirclDigital schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:29:
[...]

Stel ze dan ook eens de vraag of je een Harmony kan kopen zonder scherm.... antwoord is nee.
Ze liegen je dus wel een beetje voor.
Dat kan wel! Maar wat heb ik daar aan? Ik heb immers een tv nodig;) mijn vraag is ook alleen welk type G scherm het meest interessant is: G2 77/83 of G3 77/83?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rvoG6oVrkotJ0adXGHNettILHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJlQNFNcTsbda0zDfofy0clm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door symen89 op 18-04-2023 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 08:57

SideShow

Administrator

Gisteren die lg oled c3 (65 inch) gekocht, morgen komt ie toe. Wordt mn eerste oled, eerste 65" en eerste somewhat premium tv. Voel me best excited :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
symen89 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:35:
[...]
Dat kan wel! Maar wat heb ik daar aan? Ik heb immers een tv nodig;)
Stel ze dan heel concreet de vraag eens wat het kost met een G2 vs een G3.....
Dat zal weinig overeenkomen met prijzen die je hier kan vinden voor de losse verkoop van een G2/G3 schat ik zo.

Maar als je zo'n dure set wilt kopen dan maakt die 500-1000 voor een G3 toch ook niet meer uit? Dan kies je toch gewoon voor het beste?

Maar wellicht doen ze ook mee aan de LG cashback :-).

[ Voor 53% gewijzigd door CirclDigital op 18-04-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
Review G3 zoals verwacht veel belovend..

https://fwd.nl/beeld/review-lg-oled65g36la-g3-serie-oled-tv/ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
symen89 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:35:
[...]

Dat kan wel! Maar wat heb ik daar aan? Ik heb immers een tv nodig;) mijn vraag is ook alleen welk type G scherm het meest interessant is: G2 77/83 of G3 77/83?

[Afbeelding]
- Ik lees dat je ramen op het noorden hebt, dus relatief weinig reflectie verwacht.
> zit je raam achter jullie of aan de zijkant? Als hij achter jullie zit zal je alsnog veel last hebben van reflecties kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. In dat geval zou ik absoluut voor een 77" G3 gaan.
> zit het raam aan de zijkant dan heb je daar minder last van (zeker icm ligging noorden) en zou ik gaan voor een 83" G2 als je daar een mooie deal voor weet te vinden. Op dit moment zie ik geen grote meerwaarde in de 83" G3 (afgezien van wederom iets betere beeldprocessor en nieuw WebOS). Met het geld wat je bespaart (zal ongeveer 2k zijn) kan je over 4 jaar ipv 8 jaar bijvoorbeeld de 83" G7 halen tegen die tijd.

Maar minder reflecties is voor mij belangrijker dan een groot scherm, tenzij je nooit overdag film kijkt. Maar in de zomer met de late zon kan dat lang duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 03-05 12:33
SideShow schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:51:
Gisteren die lg oled c3 (65 inch) gekocht, morgen komt ie toe. Wordt mn eerste oled, eerste 65" en eerste somewhat premium tv. Voel me best excited :>
Had je beter veel geld kunnen besparen en een C2 gekocht, of iets meer en een G3, de c3 heeft niet het nieuwe paneel wat de G3 wel heeft, je hebt 1000 euro extra nu betaald voor een cpu upgrade en minimaal beter scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
Cyclonic schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:26:
[...]

Had je beter veel geld kunnen besparen en een C2 gekocht, of iets meer en een G3, de c3 heeft niet het nieuwe paneel wat de G3 wel heeft, je hebt 1000 euro extra nu betaald voor een cpu upgrade en minimaal beter scherm.
Sterker nog, Hofma biedt de 65" C1 aan voor €1100. Voor die prijs een koopje imho! Wat mij betreft tussen de C1, C2 en C3 inderdaad weinig noemenswaardige upgrades behalve CPU verhaal en OS. Zeker als je een aparte device gebruikt (Nvidia Shield hier) heb je zeer weinig aan dat nieuwere OS.

Neem het evt in overweging @SideShow Dan heb je financieel de ruimte om over 5 jaar de "oude" naar de slaapkamer te verkassen en koop je een nieuwe beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 20:27
B-Bandit schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:34:
[...]

Sterker nog, Hofma biedt de 65" C1 aan voor €1100. Voor die prijs een koopje imho! Wat mij betreft tussen de C1, C2 en C3 inderdaad weinig noemenswaardige upgrades behalve CPU verhaal en OS. Zeker als je een aparte device gebruikt (Nvidia Shield hier) heb je zeer weinig aan dat nieuwere OS.

Neem het evt in overweging @SideShow Dan heb je financieel de ruimte om over 5 jaar de "oude" naar de slaapkamer te verkassen en koop je een nieuwe beneden...
De C2 heeft ten opzichte van de C1 nog wel wat verbeteringen, voornamelijk het nieuwe EVO paneel. Of je dat verschil gaat zien, tja... Dat is de eeuwige discussie.
Het verschil tussen de C2 en C3 lijkt inderdaad wel heel minimaal te zijn (DTS ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 08:05
Ben aan het kijken om mijn C9 te upgraden naar een G3 echter lees en zie ik dat de game mode van de G3 de kleur nog niet helemaal goed heeft, zie ook bijlage.
Hoop dat ze dit kunnen herstellen in een firmware update. Samsung wil ik liever niet kopen want mindere ervaringen mee en Sony duurt nog even en is dan flink duurder dan LG.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhosUAvbtPV_fK58I0WEfJpi5EU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PLK2JTaeiacjPdeaaqzWFJo7.png?f=fotoalbum_large
Links Samsung rechts LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king10
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-04-2023
Slash500 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:22:
Ben aan het kijken om mijn C9 te upgraden naar een G3 echter lees en zie ik dat de game mode van de G3 de kleur nog niet helemaal goed heeft, zie ook bijlage.
Hoop dat ze dit kunnen herstellen in een firmware update. Samsung wil ik liever niet kopen want mindere ervaringen mee en Sony duurt nog even en is dan flink duurder dan LG.

[Afbeelding]
Links Samsung rechts LG
ja dat fixen ze wel. dolby vision met gamen was ook niet helemaal juist. komt ook firmware voor. ik ga een deze maanden mijn lg cx 65 inch upgraden voor de 77 inch lg g3. las al dat iemand hem voor 3700 euro kon kopen met 20 procent korting en nog eens 400 euro cashback. denk dat ik mijn lg cx dan gewoon via marktplaats verkoop. want hellotv, zal er amper wat voor geven. adviesprijs daar voor de 77 inch lg g3 is overigens 4999 euro. terwijl die bij plasmavisie al 500 euro goedkoper is. weet jij welke goede voet voor een normale prijs ik bij de lg g3 77 inch kan kopen? https://www.amazon.de/dp/...n_dp_C636F3JC82BJ5QATFQ3J deze misschien een beetje te goedkoop voor zo`n mooie dure tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
king10 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 00:59:
[...]

ja dat fixen ze wel. dolby vision met gamen was ook niet helemaal juist. komt ook firmware voor. ik ga een deze maanden mijn lg cx 65 inch upgraden voor de 77 inch lg g3. las al dat iemand hem voor 3700 euro kon kopen met 20 procent korting en nog eens 400 euro cashback. denk dat ik mijn lg cx dan gewoon via marktplaats verkoop. want hellotv, zal er amper wat voor geven. adviesprijs daar voor de 77 inch lg g3 is overigens 4999 euro. terwijl die bij plasmavisie al 500 euro goedkoper is. weet jij welke goede voet voor een normale prijs ik bij de lg g3 77 inch kan kopen? https://www.amazon.de/dp/...n_dp_C636F3JC82BJ5QATFQ3J deze misschien een beetje te goedkoop voor zo`n mooie dure tv?
De voet is identiek aan de G2 ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king10
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-04-2023
MilesD. schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:25:
[...]

De voet is identiek aan de G2 ..
Dank je, maar ik koop een 77 inch. en met die originele voet van lg kantelt de tv een beetje naar achteren. Niet echt prettig. Dan liever deze standaard: https://www.bol.com/nl/nl...5NDrg.2_6.27.ProductTitle maar er staat tot 65 inch. en de vesa maat kan voor 300 x 300. Kan deze steun dan voor de 77 inch lg g3? tv weeg maar 36.8 kg. En de steun kan tot 40kg belast worden staat er.

[ Voor 5% gewijzigd door king10 op 19-04-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
De kabelgoot voor een 77" G2, moet die ineens anders worden aangelegd tov een 65" GX?
Ik lees verschillende verhalen, dat aan de achterkant de sparing voor HDMI / coax ineens anders loopt, niet meer door het midden, maar richting linksonder?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK-dfVwc5BD6vpH3Mxuad3zT54g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IfiOxftBMSWJb5XkvKf51b0K.png?f=user_large
Hoe los je dat op? Extra goot hakken naar linksonder?
Zou er nog coax en HDMI langs die power cable kunnen?

De Amerikanen hebben natuurlijk makkelijk praten met hun gipskartonnen wandjes waar je even wat gaten in maakt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1R0dF40dzOkCcW9IUfLrS40pfo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QKjZmjm6aPDes9t9xH1ZbUmS.png?f=user_large
Gewoon even met een kartelmesje een vierkant uit je muur halen :+

Heb inmiddels een HDMI 2.1 receiver, dus zou met 1 HDMI kabel af kunnen, kan ook een Next box nemen van Ziggo ipv CI module ipv coax, maar eigenlijk gebruik ik liever de ingebouwde tuner.

[ Voor 61% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-04-2023 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:00:
De kabelgoot voor een 77" G2, moet die ineens anders worden aangelegd tov een 65" GX?
Ik lees verschillende verhalen, dat aan de achterkant de sparing voor HDMI / coax ineens anders loopt, niet meer door het midden, maar richting linksonder?
Hoe los je dat op? Extra goot hakken naar linksonder? De Amerikanen hebben natuurlijk makkelijk praten met hun gipskartonnen wandjes waar je even wat gaten in maakt..
[Afbeelding]
Gewoon even met een kartelmesje een vierkant uit je muur halen :+

Heb inmiddels een HDMI 2.1 receiver, dus zou met 1 HDMI kabel af kunnen, kan ook een Next box nemen van Ziggo ipv CI module ipv coax, maar eigenlijk gebruik ik liever de ingebouwde tuner.
Niet heel anders dan wat mensen hier in nederland nu ook doen. Voorzetwandje bouwen en afwerken met mooie latjes en een sierhaard en een vak waar de TV inpast met een gat erachter en aan de onderkant van de voorzetwand. Wandcontactdozen (want zo heten ze nou eenmaal) verlengen achter de voorzetwand et voila. C’est beauty!

Staat overigens ook bij mij op de planning om een bestaande koof uit te breiden en een groot deel aan te bouwen daaraan met ook nog is eiken houten planken erin verwerkt en afwerken met latten zoals ik zei.

[ Voor 7% gewijzigd door MrBas op 19-04-2023 16:53 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Laatst online: 16:20
Ik heb nu een 55in C8 en wil upgraden naar 65in G3. Ik kijk vooral de Nederlandse zenders, voetbal en films (720p,1080p) en niet gamen op de tv. De kijkafstand is echter maximaal 2,5m. Ik ben bang dat 65in te groot wordt. Heeft iemand van jullie ook een 65inch op 2,5m afstand en daarmee wel of geen problemen heeft? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
chang schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:58:
Ik heb nu een 55in C8 en wil upgraden naar 65in G3. Ik kijk vooral de Nederlandse zenders, voetbal en films (720p,1080p) en niet gamen op de tv. De kijkafstand is echter maximaal 2,5m. Ik ben bang dat 65in te groot wordt. Heeft iemand van jullie ook een 65inch op 2,5m afstand en daarmee wel of geen problemen heeft? Alvast bedankt.
Gewoon doen, went vanzelf en straks is het weer een kleine postzegel :).

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is de hoge piekhelderheid-upgrade alleen voor de G3? hoe zit het met de C3?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 19-04-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Laatst online: 16:20
@MrBas, hoe groot is je tv en op welke kijkafstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
Farabi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:00:
is de hoge piekhelderheid-upgrade alleen voor de G3? hoe zit het met de C3?
Alleen de G3 beschikt over de MLA-techniek die de hoge piekhelderheid-upgrade geeft die jij benoemt.
Vandaar dat er ook door verschillende mensen aangegeven wordt dat je beter voor een G3 kunt gaan en anders prijstechnisch misschien toch naar de vorige generatie C2 kan kijken.
Pagina: 1 ... 497 ... 560 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.