Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
-Muncky- schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:39:
[...]

Heb nooit wat veranderd in de instellingen, dus lijkt mij niet dan?
quickstart dan uitzetten en even de stroom eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Philo Melos schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:45:
Sinds een tijdje selecteert mijn C2 koptelefoon als hij aangaat.
Zet ik hem weer op luidspreker, volgende dag zet hij hem na het inschakelen weer op koptelefoon.
Is dat een bug of zie ik een instelling over het hoofd?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Klinkt niet bekend, misschien de boel een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Door updates kan bepaalde functionaliteit theoretisch in de war raken. En praktisch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:28
Peter711 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 00:30:
[...]

Op mijn E7 zou ik em ook wel willen ;)
Gewoon via servicemenu doen (altijd op eigen risico :P ). Lijkt me geen issue meer voor 2017 model met garantie.
Heb bij mijn 2019 B9 ook gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 27-03-2023 13:26 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
Op onze c2 icm een lg9 soundbar nog steeds alleen pcm geluid. zodra bitsstream aanstaat komt er geen geluid. Best wel jammer van het toestel. Op onze cx geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 13:21

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Weer een update melding op mijn G1.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

daffie82 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:00:
Weer een update melding op mijn G1.
Ja ik kreeg 'm net ook (65G1) toen de tv aan ging. Geen idee wat er is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik krijg hem ook op mijn C165, echter bij het installeren krijg ik gelijk de melding:

The software update cannot be applied on this TV.

Ik heb de TV wel geroot, iemand anders ook problemen met de update en is deze geroot?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rikadoo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:05:
Ik krijg hem ook op mijn C165, echter bij het installeren krijg ik gelijk de melding:

Ik heb de TV wel geroot, iemand anders ook problemen met de update en is deze geroot?
Toevallig bekabeld internet via een adapter of iets dergelijks? Ik had dit een poos terug ook toen ik die gebruikte, via wifi kon ik wel updaten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

rikadoo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:05:

Niet geroot. Update ging zonder probleem (wifi).
Blijkbaar zijn mensen bang dat met een update GSR en TPC instellingen niet meer mogelijk zouden zijn. Goed om weten, dan ben ik vanaf nu ook wat terughoudender.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet dat ik er nou veel geld op durf in te zetten. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze die (al verborgen en in sommige landen garantieverbrekende) settings gaan verwijderen zonder de C3 oplossing eerst te implementeren.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:15:
[...]

Toevallig bekabeld internet via een adapter of iets dergelijks? Ik had dit een poos terug ook toen ik die gebruikte, via wifi kon ik wel updaten.
Wel met kabel, via de normale aansluiting geen externe adapter oid. Zal eens via wifi proberen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:38:
Niet dat ik er nou veel geld op durf in te zetten. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze die (al verborgen en in sommige landen garantieverbrekende) settings gaan verwijderen zonder de C3 oplossing eerst te implementeren.
Mag het toch hopen zeg. Ik beschouw dit als iets onmisbaar op m'n CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:14
Sinds gisteren in het bezit van een LG G2 OLED evo Gallery Edition 65".
Wat een verademing qua beeldkwaliteit. Ben nog wel even aan het uitzoeken wat de juiste instellingen zijn. Atmos werkte ook nog niet soepel op de Sonos Arc. Heb maar wat nieuwe HDMI 2.1/2.2 kabels besteld.

Iemand toevallig een plek gevonden waar je wat meer ART Galleries kan downloaden behalve de meegeleverde varianten?

En zijn er überhaupt tips qua instellingen voor deze tv?

[ Voor 7% gewijzigd door Sosua op 28-03-2023 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:39
Sosua schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:06:
Wat een verademing qua beeldkwaliteit. Ben nog wel even aan het uitzoeken wat de juiste instellingen zijn. Atmos werkte ook nog niet soepel op de Sonos Arc. Heb maar wat nieuwe HDMI 2.1/2.2 kabels besteld.

Iemand toevallig een plek gevonden waar je wat meer ART Galleries kan downloaden behalve de meegeleverde varianten?

Geniet ervan! Ik zou deze aanhouden qua settings: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g2-oled/settings
Niks heel geks, redelijk "standaard" aanpassingen, maar wel een goed beeld daardoor! Ik heb ze met tevredenheid gebruikt bij m'n C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Sosua schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:06:

Nieuwe afbeeldingen kan je downloaden via de 'home' knop. In het menu staat een appje voor Art.

Betreffende Atmos; gaf bij mij ook problemen, maar uiteindelijk opgelost via de geluidsinstellingen van de tv.
Ik heb nu alles op 'automatisch' staan.
En even de soundbar uitzetten, dan tv geluid instellen op Atmos en als je de soundbar dan weer aanzet, zou hij nog op Atmos moeten staan, maar kan je het niet meer aanklikken ivm geluidsinstellingen van de soundbar.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Hi!

Ik zit met het volgende; ik moet mijn LG G1 tijdelijk van de muur afhalen omdat ze de vloer gaan doen en wanden gaan schilderen.. Nu heb ik helaas de doos niet meer :( ...

Enige tips over hoe deze schat tijdelijk weg te zetten? Dekens? Matrassen? Anders? Plat leggen is geen verstandige optie begrijp ik..

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:18

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Darker schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:05:
Hi!

Ik zit met het volgende; ik moet mijn LG G1 tijdelijk van de muur afhalen omdat ze de vloer gaan doen en wanden gaan schilderen.. Nu heb ik helaas de doos niet meer :( ...

Enige tips over hoe deze schat tijdelijk weg te zetten? Dekens? Matrassen? Anders? Plat leggen is geen verstandige optie begrijp ik..

Alvast dank!
Afdekzeil bij de bouwmarkt, je hebt dun en stevig spul. En anders opvouwen en in de kast opbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darker schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:05:
Hi!

De monteur legt hem bij reparatie ook plat op tafel.
Bij installatie leg je hem conform installatieinstructie ook plat op een vlakke ondergrond om de kabelgeleiders e.d. te installeren.

Dus ik zou niet weten waar plat leggen onverstandig is, mits op een stevige ondergrond voorzien van zachte afdekking.

Plat vervoeren is inderdaad geen verstandige optie ivm de trillingen tijdens transport, maar binnenshuis moet dat toch meevallen tenzij je in NO-Groningen woont.

Maa dat gezegd hebbende: ik zou hem gewoon lichtjes hellend met de achterkant tegen de muur laten rusten en onderop op een doek, met iets zwaars aan de voorzijde zodat ie niet kan gaan schuiven. Net als een groot schilderij o.i.d. dat je tijdelijk op de vloer zet dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 28-03-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
Sinds de laatste iOS update heb ik het probleem dat mijn LG TV (die in mijn Woning app/HomeKit zit) de melding geeft "geen reactie". Een snelle zoekactie leert dat dit probleem al jaren bij sommige gebruikers aanwezig is. Echter heb ik pas na de iOS update dit probleem gekregen. Iemand met hetzelfde probleem toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn 55" C7 - die doet het nog goed alleen ik wil voor een groter exemplaar gaan en deze gaat een mooi tweede leven leiden (of lijden) bij een familielid. Vandaar dat de keuze een 65" wordt, liefst G2 of G3. Ik kan echter nu een G2 65" voor 1650 incl. verzenden krijgen, is dat een goede prijs met het oog op de introductie van de G3? Ik ben er even helemaal uit qua prijs-discussies sinds 2017 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
JDFS schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:25:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn 55" C7 - die doet het nog goed alleen ik wil voor een groter exemplaar gaan en deze gaat een mooi tweede leven leiden (of lijden) bij een familielid. Vandaar dat de keuze een 65" wordt, liefst G2 of G3. Ik kan echter nu een G2 65" voor 1650 incl. verzenden krijgen, is dat een goede prijs met het oog op de introductie van de G3? Ik ben er even helemaal uit qua prijs-discussies sinds 2017 :+
onderaan de forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-we5w3ah0BtC8MJbjAqKcV0aVEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wANXNJSKn3zI4q3Ay5Uvg7i2.png?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@mucuracat en daar onderaan staat weer dat slowtalk niet toegestaan is of vragen naar meningen rondom een prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:57
Sinds 2 weken heb ik mijn abonnement met redelijke voorwaarden kunnen verlengen bij kpn, waarbij ik een nieuwe tv ontvanger heb gekregen (DIW7022). Nu kwam ik er gisteren toevallig achter dat dit kastje automatisch op HDR staat, terwijl dit (volgens mij) niet of nauwelijks wordt ondersteund bij het kijken van tv programma's. Hierdoor gaan de instellingen van mijn tv (LG CX) ook automatisch op HDR. Op zich zou je denken, geen probleem maar in de avond branden mij de ogen redelijk uit de kop door die felle kleuren.

Nu heb ik de HDR instelling omgezet in SDR bij de instellingen van kpn, zodat ik op mijn LG CX mijn ingestelde isf-dark kan gebruiken. Meer mensen dit ook ervargen en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
JDFS schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:40:
@mucuracat en daar onderaan staat weer dat slowtalk niet toegestaan is of vragen naar meningen rondom een prijs :+
:+ Vragen goed formulieren en over 5 fora delen? :+
theman36 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:50:
Sinds 2 weken heb ik mijn abonnement met redelijke voorwaarden kunnen verlengen bij kpn, waarbij ik een nieuwe tv ontvanger heb gekregen (DIW7022). Nu kwam ik er gisteren toevallig achter dat dit kastje automatisch op HDR staat, terwijl dit (volgens mij) niet of nauwelijks wordt ondersteund bij het kijken van tv programma's. Hierdoor gaan de instellingen van mijn tv (LG CX) ook automatisch op HDR. Op zich zou je denken, geen probleem maar in de avond branden mij de ogen redelijk uit de kop door die felle kleuren.

Nu heb ik de HDR instelling omgezet in SDR bij de instellingen van kpn, zodat ik op mijn LG CX mijn ingestelde isf-dark kan gebruiken. Meer mensen dit ook ervargen en hoe hebben jullie dit opgelost?
Toen ik op KPN zat, zelfde manier opgelost. (Stap elk jaar over, naar gelang de kortings aanbiedingen. Nu Ziggo)

[ Voor 62% gewijzigd door mucuracat op 29-03-2023 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27
theman36 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:50:

Ik had dat ooit hier gemeld https://forum.kpn.com/kpn...ostid=1703145#post1703145

Dacht dat ik een Arris had maar was idd toch ook dit modelletje. Kan nog niet goed omgaan met HDR en de auto settings. Dus staat hier ook gewoon op SDR. Ik kan ook met oude ZTE 4k decoders gebruiken als ik wil omdat ik dat DIW ding in test had, mocht ik weer een vast abbo nemen wisselen ze alles om naar die DIW maar daar wacht ik nog even mee om te kijken of dit me irriteert of niet echt. Kan me niet voorstellen dat ze dit niet met een update redelijk snel gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:31
daffie82 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Niet geroot. Update ging zonder probleem (wifi).
Blijkbaar zijn mensen bang dat met een update GSR en TPC instellingen niet meer mogelijk zouden zijn. Goed om weten, dan ben ik vanaf nu ook wat terughoudender.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Ja, maar in dezelfde thread al gerapporteerd dat dit geen issue is (blijft werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Theone098 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:38:
[...]

Ja, maar in dezelfde thread al gerapporteerd dat dit geen issue is (blijft werken).
Weet ik. Daarom ook dat ik zei "vanaf nu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003

OMD

Gister ook maar dat ABL en GSR uitgeschakeld in het service menu voor mij GX. Sommige series waren echt niet om aan te zien en er zijn zelfs films geweest waarbij ik de moed heb opgegeven en de film maar heb uitgezet. Het is een irritante "bug" die zo te zien bij de nieuwere modellen eruit gehaald is met de nieuwe software update (vanaf de C1 volgens mij)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 22:13
Ik heb deze vraag eerder gesteld maar helaas niet een reactie ontvangen, dus nog een poging:

Herkent iemand het probleem dat AppleTV App content te donker lijkt te zijn? Gaat om de WebOS app, dus niet de losse Apple TV Box. Ik kijk op een LG G1 met Cinema Home modus.

Ik gebruik de Rtings settings. Content in andere apps met Dolby Vision is prima (Netflix Premium, Disney, HBO, Prime).

Helderheid omhoog (hoger dan 50) zorgt ervoor dat zwart niet meer zwart is. Maar ik mis nu detail in donkere scenes/objecten waardoor ik de helderheid op 60 moet zetten.

Het mooiste zou zijn als iemand met een Apple TV box de vergelijking kan maken met de Apple TV app zelf, want dat kan ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
[quote]MailMan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:13:
Ik heb deze vraag eerder gesteld maar helaas niet een reactie ontvangen, dus nog een poging:

Herkent iemand het probleem dat AppleTV App content te donker lijkt te zijn? Gaat om de WebOS app, dus niet de losse Apple TV Box. Ik kijk op een LG G1 met Cinema Home modus.

Ik gebruik de Rtings settings. Content in andere apps met Dolby Vision is prima (Netflix Premium, Disney, HBO, Prime).

Helderheid omhoog (hoger dan 50) zorgt ervoor dat zwart niet meer zwart is. Maar ik mis nu detail in donkere scenes/objecten waardoor ik de helderheid op 60 moet zetten.

Het mooiste zou zijn als iemand met een Apple TV box de vergelijking kan maken met de Apple TV app zelf, want dat kan ik dus niet.

lijkt op een bug in de app zelf (reddit.com en apple.com), helderheid moet altijd tussen 48-52 staan

[ Voor 22% gewijzigd door pwh53 op 31-03-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
pwh53 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:37:

lijkt op een bug in de app zelf (reddit.com en apple.com), helderheid moet altijd tussen 48-52 staan
Over welke berichten heb je het dan?

De (oude) bug waar ik veel over kon vinden was juist dat de donkere delen te licht waren bij de Apple TV app. Dat schijnt ongeveer een jaar geleden opgelost te zijn. Bij mij is het juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 07:14
MailMan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:13:

Staan er energy savings settings aan? Dit kan je ergens terugvinden in het OLED Care menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 21:35
Ik ben sinds december eigenaar van een LG77G2. Vanmiddag waren we TV aan het kijken en ineens sprong de TV in de stanby modes. Daarna weer proberen aan te zetten. Standby lampje gaat wel uit maar er komt geen beeld. Iemand dit eerder meegemaakt of tips?

Heb zelf al geprobeerd door de stroom er een aantal minuten af te halen maar dit heeft geen verschil gemaakt. En ik ga het natuurlijk sowieso melden bij de winkel als ik het zelf niet opgelost krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
@DforceNL klinkt als een defect die je niet zelf kan oplossen. Zou het maar snel melden bij de winkel. Zit zelf al 2 weken zonder werkende tv, monteur komt volgende week pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:47:
@DforceNL klinkt als een defect die je niet zelf kan oplossen. Zou het maar snel melden bij de winkel. Zit zelf al 2 weken zonder werkende tv, monteur komt volgende week pas..
Ik heb het zojuist ook al bij de winkel gemeld. Die gaan mij nog contacten voor een afspraak. Dus ben benieuwd. Krijg er zelf ook echt op geen enkele manier beeld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Vermaeson schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Staan er energy savings settings aan? Dit kan je ergens terugvinden in het OLED Care menu.
Nope. En dan zou ik het bij alle apps verwachten en niet alleen bij AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
DforceNL schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:05:
Ik ben sinds december eigenaar van een LG77G2. Vanmiddag waren we TV aan het kijken en ineens sprong de TV in de stanby modes. Daarna weer proberen aan te zetten. Standby lampje gaat wel uit maar er komt geen beeld. Iemand dit eerder meegemaakt of tips?

Heb zelf al geprobeerd door de stroom er een aantal minuten af te halen maar dit heeft geen verschil gemaakt. En ik ga het natuurlijk sowieso melden bij de winkel als ik het zelf niet opgelost krijg.
Net nog even geprobeerd en ineens sprong ie aan. Maar wel over het hele scherm groene strepen. En kort daarna sprong die in de standby en knipperde het standby lampje drie keer. Klinkt dit iemand bekend? Dacht eerst dat de voeding van het paneel kapot zou zijn maar aangezien die toch aanging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimirov
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 11:27
DforceNL schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:27:
[...]

Net nog even geprobeerd en ineens sprong ie aan. Maar wel over het hele scherm groene strepen. En kort daarna sprong die in de standby en knipperde het standby lampje drie keer. Klinkt dit iemand bekend? Dacht eerst dat de voeding van het paneel kapot zou zijn maar aangezien die toch aanging....
Ik heb in augustus mijn 77C2 gekocht en na drie dagen had ik hetzelfde probleem en symptomen. De hele TV moest vervangen worden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
antimirov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:29:
[...]

Ik heb in augustus mijn 77C2 gekocht en na drie dagen had ik hetzelfde probleem en symptomen. De hele TV moest vervangen worden, helaas.
Ah ok. Je hebt dus een volledig nieuwe tv gehad geen reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
MailMan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Over welke berichten heb je het dan?

De (oude) bug waar ik veel over kon vinden was juist dat de donkere delen te licht waren bij de Apple TV app. Dat schijnt ongeveer een jaar geleden opgelost te zijn. Bij mij is het juist andersom.
als je zoekt op lg oled apple tv app dolby vision dark, maar eigenlijk heeft hij zelf al het antwoord gegeven, bij 4 andere apps werkt het wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
DforceNL schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:17:
[...]

Ah ok. Je hebt dus een volledig nieuwe tv gehad geen reparaties?
Zie OLED televisie stuk na 3 dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
C2 / G2 Firmware v03.30.67

voor usb install

* Improvement of software-related minor issues

download

[ Voor 18% gewijzigd door edonkey-boy op 01-04-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolderik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Ook ik had het probleem met mijn 55g2 na een paar dagen eerst uit naar standby en toen wou hij helemaal niet meer aan met verticale strepen door het beeld.
Ze hebben bij mij het scherm vernieuwd. achteraf zag de monteur een kleine beschadiging in de rechterbovenhoek van het scherm. gelukkig doet hij het nu nog steeds perfect en vind ik het een super tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
pwh53 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:47:
[...]

als je zoekt op lg oled apple tv app dolby vision dark, maar eigenlijk heeft hij zelf al het antwoord gegeven, bij 4 andere apps werkt het wel goed.
Wat ik daar lees gaat over de Aplle TV box die te donker beeld laat zien, niet de WebOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wij hebben een 42 inch LG oled type 42c24la op de slaapkamer. Heeft iemand tips hoe we het beeld wat minder fel kunnen instellen zodat ik nog serie kan kijken terwijl mijn vrouw slaapt 😁

Het liefst pas ik 1 van de standaard presets aan zodat ik eenvoudig naar de “nacht” stand kan. Bij dolby visioen series is het nog erger.

Welke aanpassingen zouden jullie doen en wat is het meest praktisch zodat je kunt wisselen?

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 01-04-2023 11:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:50

thijsco19

KTM 990 SMT

Gewoon de helderheid naar beneden zetten?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SDR: ISF Dark mode (of Filmmaker) kiezen, OLED brightness zover omlaag als nodig is, en als dat nog steeds niet genoeg is moet je het contrast gaan verminderen. Uiteraard voor SDR ook peak brightness off, gamma 2.4.

HDR10 en DV: allereerst zorgen dat je subtitles niet helder wit zijn maar lichtgrijs en/of semi-transparant. Is meestal instelbaar bij je streaming service app. Dat scheelt alvast pijn aan je ogen. Cinema mode (of Filmmaker) kiezen, auto dyn contrast OFF, dyn. tone mapping OFF, peak brightness OFF (of LOW als dat al voldoende is). Is dat nog steeds niet genoeg dan als last resort OLED lampje omlaag... Verder in General, AI service alle AI zooi uit, dat doet meer kwaad dan goed. Zeker AI brightness en AI genre selection. Dit laatste moet je overigens (heel onlogisch want in ander hoofdmenu) doen voor elke beeldmodus die je gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 01-04-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacas1990
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-04-2023
Goedemiddag allemaal,

Sinds een week heb ik problemen met mijn LG OLED 55CX6LA televisie. Deze heeft tijdens een verbouwing twee maanden afgekoppeld boven gestaan. Voor het afkoppelen geen problemen en een hele fijne televisie.
Nu ik hem beneden weer heb aangesloten heb ik problemen. Het televisiebeeld komt vast te staan en wordt geel/groen. De tv valt uit en start daarna weer op.

Wat ik heb geprobeerd:

- zoals omschreven door LG zelf de stroom er afgehaald alles afgekoppeld en weer aangezet. Een voor een de apparaten weer aangesloten op de HDMI. Het leek toen mijn KPN box te zijn die het probleem veroorzaakte.

- Met de KPN box afgekoppeld ontstaat helaas het probleem weer. Hierop heb ik de televisie terug gezet naar begin instellingen en alles weer afgekoppeld.

Zonder ook maar een apparaat aangesloten en gebruik makend van bijvoorbeeld de Viaplay app valt de tv weer uit. Er lijkt geen logica qua tijd of bepaalde handelingen in te zitten wat zorgt voor het uitvallen.

Is er iemand hier die dit ook eerder heeft mee gemaakt of voor wie de klachten bekend klinken. Dan kan ik dat eventueel maandag meenemen wanneer ik de klantenservice ga bellen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 09:12
Hebben de 2017 modellen moeite met het afspelen van iPhone 14 video? Mijn 55C7V wel namelijk, filmpjes zien er schokkerig uit met af en toe wat flickering bij horizontale bewegingen. Filmpjes staan op de NAS, afspelen via USB geeft hetzelfde probleem.

Iphone 13 filmpjes gaan wel soepel zonder problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb een c8 en merk dat het laden van de plex ui steeds langzamer wordt. De andere apps zijn wel snel. Meer last van?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
EWK schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:26:
Ik heb een c8 en merk dat het laden van de plex ui steeds langzamer wordt. De andere apps zijn wel snel. Meer last van?
Waarschijnlijk cache die wat voller begint te raken door bugs in apps. tv even van de stroom af voor paar minuten. De cache leegt niet (goed) als quickstart aanstaat, dus ik raad aan het uit te zetten (geeft bij mij ook nauwelijks verschil)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003

OMD

Heb nu een paar dagen dat ABL en GSR uitgeschakeld. Het lijkt wel of een ik andere tv heb gekregen. Misschien was het niet helemaal goed bij mijn toestel oid.

OLED lampje van 100 terug kunnen schroeven naar 40 en donkere kamer preset. Bij Dolby Vision content kunnen switchen weg switchen van cinema home. Beeld is waanzinnig beter geworden zeg.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ben ik van plan dit jaar mijn 65C9 te upgraden naar een 77G3..duiken er videos op die aantonen dat de G3 met MLA geen perfecte zwart heeft in ruimtes waar, redelijk wat, licht aanwezig is.
Een paarse / grijze gloed door de nieuwe coating. Mijn C9 is altijd pikzwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSsiv7xKZXnuRA9SyMN4yjwUMq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s1EZVxNX2o5itzJjFRcrP8jT.png?f=fotoalbum_large

Bron:

[ Voor 18% gewijzigd door G4mert op 02-04-2023 20:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
G4mert schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:49:
Ben ik van plan dit jaar mijn 65C9 te upgraden naar een 77G3..duiken er videos op die aantonen dat de G3 met MLA geen perfecte zwart heeft in ruimtes waar, redelijk wat, licht aanwezig is.
Een paarse / grijze gloed door de nieuwe coating. Mijn C9 is altijd pikzwart.

[Afbeelding]

Bron:

[YouTube: MLA-OLED: KEIN echtes SCHWARZ beim LG G3 evo OLED-TV? | TecTest]
Ik spreek 0 Duits en ken het YouTube kanaal niet waar je naar refereert. Wat dat betreft zou het verassend zijn als een OLED geen perfecte zwart levels heeft aangezien MLA hier niets aan af doet.
Grote kanalen als FOMO & Classy Tech melden hier niets over dus het is even afwachten op de uitgebreide reviews van een aantal van die mannen. Ik lees en zie niets wat betreft die zwartwaardes voorbij komen.

Op dit moment is “stop the fomo” live aan het streamen op YouTube met de G3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
UninPro schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:17:
[...]
...

Op dit moment is “stop the fomo” live aan het streamen op YouTube met de G3 <3
Ging gelijk even kijken en ergens rond 2 uur en 20 min hebben ze het over die duitse video. Zelf vinden ze het geen issue op de s95c en g3. Mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Nacas1990 meldt het bij de winkel. Die zal dan met LG (CE repair) een reparatie regelen.
Het kan zijn dat je een deel zelf moet betalen als de tv ouder is dan 2 jaar. Had zelf mazzel met een winkel die 5 jaar garantie aanbood en dus geen gedoe had om hierover te moeten onderhandelen.
Bij een LG GX 65” kreeg ik een offerte te zien van dik 1100 euro voor het vervangen van het paneel. Als ik geen verlengde garantie had gehad dan had ik 600 euro zelf moeten betalen..

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2023 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
LG G3 MLA OLED Review

Lijkt mij duidelijk. Je kan er geen buil aan vallen bij de aanschaf van de LG OLED G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Ahmi schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:01:
Hebben de 2017 modellen moeite met het afspelen van iPhone 14 video? Mijn 55C7V wel namelijk, filmpjes zien er schokkerig uit met af en toe wat flickering bij horizontale bewegingen. Filmpjes staan op de NAS, afspelen via USB geeft hetzelfde probleem.

Iphone 13 filmpjes gaan wel soepel zonder problemen....
Helemaal niemand bekend met dit probleem.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Ahmi schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:42:
[...]

Helemaal niemand bekend met dit probleem.... :'(
Het is een bekend issue, hoe ouder de een is en hoe nieuwer de ander, hoe meer moeite ze krijgen om met elkaar om te gaan.
Kan zijn dat Iphone 14 ander codec/bitrate (of wat dan ook) gebruikt, wat zwaarder is geworden voor je TV van 2017.

Daarom hebben we vaak een boxje ernaast :) na een tijdje.
Een Nvidia shield / Apple box / Google cast / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
mucuracat schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:00:
[...]

Het is een bekend issue, hoe ouder de een is en hoe nieuwer de ander, hoe meer moeite ze krijgen om met elkaar om te gaan.
Kan zijn dat Iphone 14 ander codec/bitrate (of wat dan ook) gebruikt, wat zwaarder is geworden voor je TV van 2017.

Daarom hebben we vaak een boxje ernaast :) na een tijdje.
Een Nvidia shield / Apple box / Google cast / etc.
Zojuist getest op een Firestick (afspelen via DS Video), maar ervaar hetzelfde probleem :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
UninPro schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:17:
LG G3 MLA OLED Review
[YouTube: LG G3 MLA OLED Review (vs Samsung QD-OLED + LG G2)]

Lijkt mij duidelijk. Je kan er geen buil aan vallen bij de aanschaf van de LG OLED G3.
Kan niet wachten tot de de prijsdaling in juli. Dan sla ik direct toe en koop ik de 77G3. :)

77g2 prijzen vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwfWOHaKbe2Qff3ZfrLt_wrvCRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OknZMH1QH9yNVjXE4rLVxepE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

G4mert schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:55:
[...]

Kan niet wachten tot de de prijsdaling in juli. Dan sla ik direct toe en koop ik de 77G3. :)

77g2 prijzen vorig jaar:
[Afbeelding]
De 2022 serie had een lagere startpijs, houd rekening mee dat de 2023 iets hoger uitvalt rond die periode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G4mert
Xqlus1ve schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:46:
[...]

De 2022 serie had een lagere startpijs, houd rekening mee dat de 2023 iets hoger uitvalt rond die periode.
Nee hoor de 77G2 introductieprijs was ook 4999 zoals ook valt te zien in mijn grafiek in de vorige post. De 77G3 wordt nu 'al' rond de 4399 aangeboden (als je contact opneemt met de webshops). Net bij Expert geweest en die zegt dat er een LG cashback aan zit te komen in April. Dus als de prijs verder zakt naar 4199 minus de cash back zit je eind deze maand op zo'n 3799. Toch alweer 1200 minder en dat binnen 1 maand tijd. Het gaat hard let maar op.

ps. Bij expert vandaag de 77G3 in het echt mogen aanschouwen en even mee spelen.
Wat een pracht ding. _/-\o_ Die nieuwe coating doet echt wonderen t.o.v. de tvs er omheen.

[ Voor 15% gewijzigd door G4mert op 05-04-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Is er een manier om de TV (C7) niet in te laten schakelen op basis van een bepaalde HDMI-poort? Heb CEC aanstaan en dat is erg relaxt ivm Apple TV alles laten bedienen, maar als ik gewoon m’n platenspeler wil gebruiken, dan reageert de LG op het inschakelen van m’n Harman AVR en die vertelt dan ook tegen de Apple TV om aan te gaan en de AVR schakelt over naar de TV-poort omdat daar opeens signaal op komt. :P

Als de TV aangaat mag alles aan, maar als ik puur radio of platen wil beluisteren is het natuurlijk niet de bedoeling dat de TV aangaat. Is dat te fixen of moet ik tóch terug naar de, in vergelijking poeptrage, Logitech Harmony setup en CEC eruit mieteren?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
WhatsappHack schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:31:
Is er een manier om de TV (C7) niet in te laten schakelen op basis van een bepaalde HDMI-poort? Heb CEC aanstaan en dat is erg relaxt ivm Apple TV alles laten bedienen, maar als ik gewoon m’n platenspeler wil gebruiken, dan reageert de LG op het inschakelen van m’n Harman AVR en die vertelt dan ook tegen de Apple TV om aan te gaan en de AVR schakelt over naar de TV-poort omdat daar opeens signaal op komt. :P

Als de TV aangaat mag alles aan, maar als ik puur radio of platen wil beluisteren is het natuurlijk niet de bedoeling dat de TV aangaat. Is dat te fixen of moet ik tóch terug naar de, in vergelijking poeptrage, Logitech Harmony setup en CEC eruit mieteren?
In mijn Denon AVR is er een instelling om CEC geen start opdrachten te laten uitsturen. Op die manier gaat de TV niet meer aan de AVR opstart. Misschien heb jij ook die instellingen?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Broodro0ster schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:09:
[...]

In mijn Denon AVR is er een instelling om CEC geen start opdrachten te laten uitsturen. Op die manier gaat de TV niet meer aan de AVR opstart. Misschien heb jij ook die instellingen?
Helaas, enkel een optie om het helemaal uit te zetten; maar dan schakelt ie dus zelf ook niet meer in wanneer dat wel gewenst is. ;( Vandaar de hoop dat er ergens een verborgen menu op de TV zit. :P Misschien toch eens gaan kijken voor een andere AVR, ik wil van dat hele Harmony systeem af en dit is het enige dat nog in m’n weg staat. :P De rest speelt goed met elkaar samen (na uitschakelen auto-on op de playstation)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
WhatsappHack schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:24:
[...]

Helaas, enkel een optie om het helemaal uit te zetten; maar dan schakelt ie dus zelf ook niet meer in wanneer dat wel gewenst is. ;( Vandaar de hoop dat er ergens een verborgen menu op de TV zit. :P Misschien toch eens gaan kijken voor een andere AVR, ik wil van dat hele Harmony systeem af en dit is het enige dat nog in m’n weg staat. :P De rest speelt goed met elkaar samen (na uitschakelen auto-on op de playstation)
Ik denk niet dat een TV instelling hier een oplossing kan zijn. Tenzij je bepaalde apparaten zou kunnen "blacklisten". Het is de AVR die via CEC een start signaal naar andere apparaten stuurt als hij aangaat.
Wel jammer dat er maar 1 aan/uit knop voor CEC is bij jou. Ik heb op de meeste apparaten 3 opties voor aan, uit en controls

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Vandaag onze 55C8 weggebracht naar de winkel. Inmiddels ruim vier jaar in bezit, maar onlangs viel mij opeens een dode groene pixel op. Bij aanschaf had ik blijkbaar een pixel garantie afgesloten, dus aanspraak op gemaakt. Nu benieuwd wat er gaat gebeuren, want had ondanks voorzichtig zijn wel wat burn in mn bij rood. En blijkbaar zat de beschermingsfolie nog op de achterkant :+

Volgens de pixelgarantie voorwaarden zou het verholpen worden, maar zou mij niks verbazen als de winkel zich gaat indekken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Even een vraag waar jullie vast bij kunnen helpen:

Een goede vriend van mij heeft een 65g2LA gekocht vorige maand en heeft spijt dat hij niet voor de 77 is gegaan.

Hangt al op de muur met de bijgeleverde beugel. Ongeveer 10 cm speling tot de onderkant van de tv meubel. Nu is de vraag gaat de 77 ook passen als we de bestaande muurbeugel aanhouden (lees de boorgaten)? Breedte zal geen issue zijn maar hoe pakt de hoogte uit ? Enige idee of we dit kunnen meten alvorens hij de tv koopt?

Mijn V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Workaholic anders gewoon gaten bij boren, je ziet ze immers toch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:24:
@Workaholic anders gewoon gaten bij boren, je ziet ze immers toch niet.
Dat ja, want de 77 valt groter (lees lager) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:37:
Vandaag onze 55C8 weggebracht naar de winkel. Inmiddels ruim vier jaar in bezit, maar onlangs viel mij opeens een dode groene pixel op. Bij aanschaf had ik blijkbaar een pixel garantie afgesloten, dus aanspraak op gemaakt. Nu benieuwd wat er gaat gebeuren, want had ondanks voorzichtig zijn wel wat burn in mn bij rood. En blijkbaar zat de beschermingsfolie nog op de achterkant :+

Volgens de pixelgarantie voorwaarden zou het verholpen worden, maar zou mij niks verbazen als de winkel zich gaat indekken.
Hoe heb je die dode pixel gezien dan?
Normaal gesproken valt een dode pixel op kijkafstand niet op tenzij het een cluster van defecte pixels is.
Ondanks dat heb je vermoedelijk wel recht op reparatie als je hiervoor een extra dekking hebt afgesloten of meegeleverd hebt gekregen.
Kijk wel even de voorwaarden hiervan erop na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
HoppyF schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:19:
[...]

Hoe heb je die dode pixel gezien dan?
Normaal gesproken valt een dode pixel op kijkafstand niet op tenzij het een cluster van defecte pixels is.
Ondanks dat heb je vermoedelijk wel recht op reparatie als je hiervoor een extra dekking hebt afgesloten of meegeleverd hebt gekregen.
Kijk wel even de voorwaarden hiervan erop na.
Ik zit bij een spel altijd vlak voor de tv en viel opeens op bij een groen vlak dat er een zwart stipje zat. Toen wat beter gaan kijken en dan blijf je het zien.

Was idd extra dekking gedurende vijf jaar.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ophidian schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:25:
[...]

Ik zit bij een spel altijd vlak voor de tv en viel opeens op bij een groen vlak dat er een zwart stipje zat. Toen wat beter gaan kijken en dan blijf je het zien.

Ben wel benieuwd naar je ervaring straks, ik heb 3 jaar pixel garantie (PlatteTV, uhm bedoel HelloTV) en mijn tv heeft al dode pixels, ik laat de mijne nog ff voor wat het is en ga het aankaarten bij 2,5 jaar. Klinkt als voorberdachte rade, dat klopt, bij mijn 55B6 was ik precies 2 dagen te laat en voelde ik me genaaid door hoe de service mij niet wou helpen (ook PlatteTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:20
Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouw woning en graag wil ik daar een g2 evo aan de muur hangen (65"). Ik wil natuurlijk gewoon een mooie goot in de muur frezen, maar omdat deze tv zo vlak tegen de muur hangt gok ik dat de positie waar deze goot uitkomt nogal belangrijk is? Kan iemand hier misschien iets over zeggen die deze tv heeft? Het idee is dat ik eerst mijn huidige 55inch oled meeneem, en later de g2 ophang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:41
De positie van de goot is precies in het midden van de TV, dus als je de maten van de TV pakt (te vinden bij LG en Pricewatch) kan je de exacte locatie van de goot berekenen. Ook zijn er andere oplossingen die je makkelijk kan vinden in dit topic als je op "goot" zoekt.

[ Voor 24% gewijzigd door Barfman op 09-04-2023 09:56 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:47
Falqoon schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:10:
Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouw woning en graag wil ik daar een g2 evo aan de muur hangen (65"). Ik wil natuurlijk gewoon een mooie goot in de muur frezen, maar omdat deze tv zo vlak tegen de muur hangt gok ik dat de positie waar deze goot uitkomt nogal belangrijk is? Kan iemand hier misschien iets over zeggen die deze tv heeft? Het idee is dat ik eerst mijn huidige 55inch oled meeneem, en later de g2 ophang.
Hou er wel rekening mee dat het netsnoer van de G2 vast zit aan de TV achterkant. Dus als je met goot gaat werken, zul je het snoer ter hoogte van de stekker moeten doorknippen en na het door de goot/pijp trekken weer moeten verbinden. Is geen probleem maar wel vooraf iets om rekening mee te houden. Staan op Youtube ook wel voorbeelden. Of gebruik je een open kabelgoot die je kunt dichtklikken ipv een pvc pijp?
Meteen ook alle beschikbare HDMI's etc alvast doortrekken ook als je ze nog niet meteen nodig hebt.

Zelf denken we aan montage in combinatie met akupaneel lattenwand en de kabels daarin wegwerken. Weet nog nog of de TV op óf in zo'n lattenwand wordt geïnstalleerd? Combi LG G2 met een (Samsung) One connect box zou top zijn...

Waarschijnlijk ga ik eind dit jaar (BlackFriday?) voor de G3 als deze wellicht/waarschijnlijk wat in prijs is gezakt in combinatie met de oplevering van onze nieuwbouw in Q124. Al veel goede reviews gelezen en bekeken. Ben ook wel benieuwd hoe deze zich in het echt na een paar maanden beschikbaarheid verhoudt tot bv Samsung S95C, Sony A95L, Philips 908. keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
Gat in de markt voor LG: tv’s inclusief akupanelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Workaholic schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:21:
Even een vraag waar jullie vast bij kunnen helpen:

Een goede vriend van mij heeft een 65g2LA gekocht vorige maand en heeft spijt dat hij niet voor de 77 is gegaan.

Hangt al op de muur met de bijgeleverde beugel. Ongeveer 10 cm speling tot de onderkant van de tv meubel. Nu is de vraag gaat de 77 ook passen als we de bestaande muurbeugel aanhouden (lees de boorgaten)? Breedte zal geen issue zijn maar hoe pakt de hoogte uit ? Enige idee of we dit kunnen meten alvorens hij de tv koopt?
Als het goed is heeft hij de mal nog voor de wall mount, dat grote witte papiertje dat hij zeer waarschijnlijk gebruikt heeft om de mount op te hangen.

Die gebruik je ook voor de 77 versie. De 77inch is in totaal 150 mm groter in de hoogte. Dat is 75 per kant. De centerhoogte is iets verschillend ten opzichte van de mount.
Dit kan je allemaal meten op die mal en zou je zo kunnen zien of het past.

Mijn gok is dat het net aan past.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 22:45
Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:33:
[...]

Ben wel benieuwd naar je ervaring straks, ik heb 3 jaar pixel garantie (PlatteTV, uhm bedoel HelloTV) en mijn tv heeft al dode pixels, ik laat de mijne nog ff voor wat het is en ga het aankaarten bij 2,5 jaar. Klinkt als voorberdachte rade, dat klopt, bij mijn 55B6 was ik precies 2 dagen te laat en voelde ik me genaaid door hoe de service mij niet wou helpen (ook PlatteTV).
Maar als je dan met je nieuwe paneel hebt dan ben je snel buiten de garantieperiode. Is het niet handiger om redelijk snel om te laten ruilen? Bv na 1 jaar.

Edit, na onderstaande vraag: ik bedoel dat je in totaal 3 jaar garantie hebt; als je dus na 2,5 jaar garantie claimt hebt je nog maar 6 maanden over. Als er dan na 7 maanden wat gebeurd met je nieuwe scherm heb je alsnog pech qua garantie.

[ Voor 15% gewijzigd door A4-tje op 09-04-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

A4-tje schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:26:
[...]

Maar als je dan met je nieuwe paneel hebt dan ben je snel buiten de garantieperiode. Is het niet handiger om redelijk snel om te laten ruilen? Bv na 1 jaar.
Hoe bedoel je na de garantie periode? Heb 3 jaar pixel garantie bij deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:32:
[...]

How bedoel je na de garantie periode? Heb 3 jaar pixel garantie bij deze tv.
Wat hierboven staat aangegeven klopt volledig. Bij een nieuw paneel wordt de garantie niet verlengd. Dus stel je doet dit na 2,5 jaar dan heb je op je nieuwe paneel nog maar 6 maanden garantie ipv dus weer 3 jaar opnieuw.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:25:
[...]

Ok, dan begrijp ik het wel.
Je hebt recht op reparatie dus ik verwacht dat het paneel wel vervangen gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MrBas schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:58:
[...]

Wat hierboven staat aangegeven klopt volledig. Bij een nieuw paneel wordt de garantie niet verlengd. Dus stel je doet dit na 2,5 jaar dan heb je op je nieuwe paneel nog maar 6 maanden garantie ipv dus weer 3 jaar opnieuw.
Op die fiets, ik snap wat je nu bedoel. Ik zat te denken dat ik na 2,5 jaar weer een nieuw paneel hebt, maar goed daar heb je natuurlijk ook geen zekerheid, na 2 dagen kan die ook weer dode pixels vertonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elis
  • Laatst online: 26-07-2023
Weet iemand of het mogelijk is buiten een soundbar op de OLED65G2LA een tv connector voor gehoorapparaten te plaatsen?
De connector heeft een optische aansluiting, als ik hem aansluit aan de optische in de tv werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 20-09 07:53
Ik zou eerst kijken waar het probleem ligt met de optische aansluiting, misschien een defecte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
En wat is “niet goed”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elis
  • Laatst online: 26-07-2023
Als de optische kabel in de tv zit geeft het gehoorapparaat wel geluid maar de soundbar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Elis schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:04:
Als de optische kabel in de tv zit geeft het gehoorapparaat wel geluid maar de soundbar niet.
Dat is jammer, er komt dus geen signaal op die optical out als je dat niet instelt als geluid op de LG? De tv kan namelijk niet weten of er een optical kabel ingeplugd is.
Misschien op zoek naar een betere soundbar die ook nog een uitgang heeft? Een soundbar is wat dat betreft echt een onding, het blokkeert heel veel mogelijkheden die je anders wel zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Een splitter/verdubbelaar? Kost ong 7 euro.
Geen idee wat voor opties je soundbar bv heeft…

Ik moet zeggen dat het nog wel zou helpen als je je vraag duidelijker en completer zou toelichten. Maar wellicht dat je al wat aan bovenstaande hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Deleon78 op 09-04-2023 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 22:17
Falqoon schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:10: Ik wil natuurlijk gewoon een mooie goot in de muur frezen, maar omdat deze tv zo vlak tegen de muur hangt gok ik dat de positie waar deze goot uitkomt nogal belangrijk is? Kan iemand hier misschien iets over zeggen die deze tv heeft?
Brains Bush schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:42:
[...]

Hou er wel rekening mee dat het netsnoer van de G2 vast zit aan de TV achterkant. Dus als je met goot gaat werken, zul je het snoer ter hoogte van de stekker moeten doorknippen en na het door de goot/pijp trekken weer moeten verbinden. Is geen probleem maar wel vooraf iets om rekening mee te houden.
Dit is niet perse nodig. Ik heb de stekker van mijn 77” G1 ook gewoon door de goot (lees buis) heen gehaald. Touwtje eraan vast maken en dan heb je hem er zo doorheen. Zeker als je nog in de luxe fase zit dat je aan het plannen bent en dus kunt bepalen welke dikte van buis je gaat gebruiken, zou ik een grotere pakken. Dan zit je ook niet zo te mieren met de HDMI-kabels en eventuele voedingskabels van andere apparatuur. Ik heb 45mm in de muur zitten.

Nu meende ik dat de G2 links georiënteerd is qua opbouw, dus de lengte van de kabel zou nog invloed kunnen hebben. Maar zeker met het oog op de toekomst (nieuwe tv op ten duur) zou ik de goot in het midden maken.

Ik heb ooit een post gemaakt van het ophangen van mijn G1. Daar staan wat kiekjes bij van mijn situatie mocht het je helpen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Bij mijn B6 en C2 kan ik de kabel los maken door het klep los te schroeven, kan dat ook bij de G serie? Dat is mogelijk ook nog een optie om hem door een smallere goot van onderen naar boven te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Falqoon schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:10:
Ik heb de G2 sinds 2 dagen aan de muur gemonteerd, maar de goot in de muur begin 2021 gefreesd bij oplevering.

Het luistert nauw; het gat moet in het midden zitten en ongeveer ter hoogte van de onderkant. Heel laag dus. Je hebt nog wel wat speling en zorg voor dunne kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:37:

Waar zit ie op het scherm? En is het wel een dode pixel of slechts een dode subpixel? Weet niet of een dode subpixel aan de rand van het scherm wel garantie oplevert, hangt natuurlijk af van de exacte definitie in de voorwaarden. Ik heb trouwens ook wel een, twee of drie dode groene subpixels ergens helemaal aan de rand vh scherm maar het kan me persoonlijk echt niet boeien. Ik kan het alleen bij een egaal groen scherm te zien als ik met een vergrootglas / bril op binnen 20 cm van het scherm sta. Iemand met jongere / betere ogen zal er wellicht meer last van hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Cap schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:54:
[...]

Waar zit ie op het scherm? En is het wel een dode pixel of slechts een dode subpixel? Weet niet of een dode subpixel aan de rand van het scherm wel garantie oplevert, hangt natuurlijk af van de exacte definitie in de voorwaarden. Ik heb trouwens ook wel een, twee of drie dode groene subpixels ergens helemaal aan de rand vh scherm maar het kan me persoonlijk echt niet boeien. Ik kan het alleen bij een egaal groen scherm te zien als ik met een vergrootglas / bril op binnen 20 cm van het scherm sta. Iemand met jongere / betere ogen zal er wellicht meer last van hebben. ;)
Het heet 100% pixelgarantie, verdere voorwaarden zijn er niet echt. Dus tsja, subpixel of pixel, als er een pixel niet goed werkt, is het niet 100% denk ik dan :+

Een defecte pixel is volgens de winkel: Wanneer één of meerdere van deze pixels niet goed meer werken, kan dat erg hinderlijk zijn. Defecte pixels herkent u aan zwarte puntjes of puntjes die niet van kleur veranderen en in elk beeld op dezelfde plek zitten.

Dus daar voldoet het wel aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ophidian op 10-04-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:13:
[...]

Als het goed is heeft hij de mal nog voor de wall mount, dat grote witte papiertje dat hij zeer waarschijnlijk gebruikt heeft om de mount op te hangen.

Die gebruik je ook voor de 77 versie. De 77inch is in totaal 150 mm groter in de hoogte. Dat is 75 per kant. De centerhoogte is iets verschillend ten opzichte van de mount.
Dit kan je allemaal meten op die mal en zou je zo kunnen zien of het past.

Mijn gok is dat het net aan past.
Thnx! Ook voor de andere reacties.

Zit ook de goot hier hetzelfde en dus in het midden? Dus net zoals de 65?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Workaholic schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:23:
[...]

Thnx! Ook voor de andere reacties.

Zit ook de goot hier hetzelfde en dus in het midden? Dus net zoals de 65?
Nee, meer naar de zijkant. Ik weet niet precies waar.
Is denk wel te vinden op de lg website of in de documentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
Komt er bij de 3 serie dit jaar wel een 1gb poort of nog steeds een 100mbit poort en Is de wifi al ax of nog steeds ac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Egbert Jan schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:31:
Komt er bij de 3 serie dit jaar wel een 1gb poort of nog steeds een 100mbit poort en Is de wifi al ax of nog steeds ac?
Heb je de moeite genomen om even de productpagina te bekijken van de G3 serie? Ik meen daar je antwoorden te zien.
Pagina: 1 ... 496 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.