OLED televisie stuk na 3 dagen

Pagina: 1
Acties:

• antimirov
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:51
Hoi iedereen,

(excuses voor mijn nederlands)

Ik heb en LG OLED77C2 gekocht via *knip* Webwinkel. De prijs was extra laag vorige week, onder €2800. Helaas na 3 dagen was de TV helemaal kapot - blinkende scherme na 2-3 minuutjes Youtube or Netflix en dan zwarte scherm en shutdown.

Op mandaag heb ik contact genomen met *knip* Webwinkel en was gestuurd naar LG. Na 2 dagen wachten besloot ik zelf contact nemen met de reparatie dienst sevice (CE Service) en heb net een onaangenaame antwoord gekregen: "Uw model is niet de LG Benelux model, dus wij gaan hem niet repareren, vraag aub uw verkoper, doei". En ja, mijn model nummer is inderdaag OLED77C21LA en google laat me alleen Horgaarse websites zien, dat is raar.

Heeft iemand zo'n pech vroeger gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:21:
Hoi iedereen,

Ik heb en LG OLED77C2 gekocht via *knip* Webwinkel. De prijs was extra laag vorige week, onder €2800. Helaas na 3 dagen was de TV helemaal kapot - blinkende scherme na 2-3 minuutjes Youtube or Netflix en dan zwarte scherm en shutdown.

Op mandaag heb ik contact genomen met *knip* Webwinkel en was gestuurd naar LG. Na 2 dagen wachten besloot ik zelf contact nemen met de reparatie dienst sevice (CE Service) en heb net een onaangenaame antwoord gekregen: "Uw model is niet de LG Benelux model, dus wij gaan hem niet repareren, vraag aub uw verkopen, doei". En ja, mijn model nummer is inderdaag OLED77C21LA en google laat me alleen Horgaarse websites zien, dat is raar.

*knip* Webwinkel staat bekend als grijze importeur.. is geen officiele LG dealer en haalt alles uit het buitenland. Dat LG en CE repair hier moeilijk over doen vind ik ook belachelijk, maarja. Je zal met *knip* Webwinkel in overleg moeten gaan, zij moeten immers gewoon de garantie afhandelen en dat mogen ze dan later zelf met LG uitvechten. Reparatie lukt kennelijk niet dus mag *knip* Webwinkel de TV komen omruilen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:40

mucuracat

YES

stin00 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

*knip* Webwinkel staat bekend als grijze importeur.. is geen officiele LG dealer en haalt alles uit het buitenland. Dat LG en CE repair hier moeilijk over doen vind ik ook belachelijk, maarja. Je zal met *knip* Webwinkel in overleg moeten gaan, zij moeten immers gewoon de garantie afhandelen en dat mogen ze dan later zelf met LG uitvechten. Reparatie lukt kennelijk niet dus mag *knip* Webwinkel de TV komen omruilen.
Van ene kant heeft lg benelux ook gelijk.
Moeilijkheid kan ook komen door butgetering.
Is mijn potje, is jouw potje.
'je' betaaldt Hongaars model en daar verdienen ze geld en ziet LG benelux niks van.

Winkel moet compenseren en ruilen, lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:48 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• antimirov
Op de website van *knip* Webwinkel (waar ik hem heb gekocht) staat deze TV als LG OLED77C24LA, dus Benelux model:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:30
antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:56:
Op de website van *knip* Webwinkel (waar ik hem heb gekocht) staat deze TV als LG OLED77C24LA, dus Benelux model:

[Afbeelding]
Met ons hoef je niet in discussie hierover :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online

[Afbeelding]
De weg is naar de verkoper. Die moet in dit geval garantie verlenen. Dus daar moet je je tv aanbieden voor reparatie. Doen ze moeilijk?! Stel ze in gebreke en vorder dat zij de tv aannemen om te repareren. Hoe zij dat doen is hun probleem en niet dat van jou

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:24

Major_ton

Shoot!

[Afbeelding]
Je mag sowieso de koop ontbinden als zij niet het model geleverd hebben welke jij besteld hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:48 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• antimirov
Major_ton schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Je mag sowieso de koop ontbinden als zij niet het model geleverd hebben welke jij besteld hebt.
*knip* Webwinkel is goed voorbereid voor zulke vragen en klagen. Kijk, op dezelfde TV pagina staat het in de tab "Aanschaf TV", dus kunnen ze zeggen "Wij hebben u voor de aanschaf gewaarschuwd":
Members only:

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:49 ]

• antimirov
Ik heb nu een antwoord van LG gekregen dat ze gaan mijn TV niet repareren omdat het niet Benelux model is. En nu *knip* Webwinkel zegt dat ze gaan zelf contact nemen met LG om alles te regelen, morgen zou ik berichtje krijgen. Dus nu het is alleen wachten en van mooie zwarte schilderij op de muur genieten ☹️

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:52:
Ik heb nu een antwoord van LG gekregen dat ze gaan mijn TV niet repareren omdat het niet Benelux model is. En nu *knip* Webwinkel zegt dat ze gaan zelf contact nemen met LG om alles te regelen, morgen zou ik berichtje krijgen. Dus nu het is alleen wachten en van mooie zwarte schilderij op de muur genieten ☹️
Ik zou me er niet druk om maken, ja het is vervelend dat je geen TV meer hebt en het kost een hoop rompslomp. Maar hun moeten het gewoon netjes oplossen en daar kunnen ze niet onderuit. Dus ja als ze hem niet kunnen laten repareren dan krijg je gewoon een nieuwe. Ook bij een tent die ze in het buitenland koopt.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

*knip* Webwinkel is goed voorbereid voor zulke vragen en klagen. Kijk, op dezelfde TV pagina staat het in de tab "Aanschaf TV", dus kunnen ze zeggen "Wij hebben u voor de aanschaf gewaarschuwd":
[Afbeelding]
De rechter maakt daar natuurlijk gehakt van. *knip* Webwinkel adverteert met een duidelijk gespecificeerd (en volledig) modelnummer welke je vervolgens niet gekregen hebt. Dan kunnen zij in de kleine lettertjes aangeven daar geen onderscheid in te maken, maar als de fabrikant en de vertegenwoordigende partij (LG Benelux) dat wél doen, dan zijn die kleine lettertjes niet jouw probleem, maar die van *knip* Webwinkel .

Maar goed, wacht eerst maar wat *knip* Webwinkel morgen te zeggen heeft. Op dit moment zit je nog op het punt waar je ze de kans moet geven dit voor jou op te lossen, dus hopelijk komt het gewoon goed en hoef je niet op je strepen te gaan staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:49 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:12
Hoi iedereen,

Ik heb en LG OLED77C2 gekocht via *knip* Webwinkel . De prijs was extra laag vorige week, onder €2800. Helaas na 3 dagen was de TV helemaal kapot - blinkende scherme na 2-3 minuutjes Youtube or Netflix en dan zwarte scherm en shutdown.

Op mandaag heb ik contact genomen met *knip* Webwinkel en was gestuurd naar LG. Na 2 dagen wachten besloot ik zelf contact nemen met de reparatie dienst sevice (CE Service) en heb net een onaangenaame antwoord gekregen: "Uw model is niet de LG Benelux model, dus wij gaan hem niet repareren, vraag aub uw verkoper, doei". En ja, mijn model nummer is inderdaag OLED77C21LA en google laat me alleen Horgaarse websites zien, dat is raar.

Om een lang verhaal kort te maken, maak gebruik van je herroepingsperiode.
Als je deze TV net pas gekocht hebt geldt dit gewoon.
Verder is de verkoper volledig verantwoordelijk voor de reparatie, kosteloos voor jou.
Verder moet men leveren wat je besteld hebt.
Kijk je bestelling en orderbevestiging na.

Ik heb in dit topic al tientallen keren gewaarschuwd voor GRIJZE import.
Zoek het topic er maar op na.
Ik vind het ook spijtig dat er iedere keer mensen in blijven trappen.
Dit probleem speelt al jaren en ook Tweakers doet er niets aan.
De Pricewatch vermeld dit soort verkopers gewoon, overigens Bol.com ook.
Best jammer want al deze ellende is zo eenvoudig te voorkomen.

• antimirov
HoppyF schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Als je deze TV net pas gekocht hebt geldt dit gewoon.
Verder is de verkoper volledig verantwoordelijk voor de reparatie, kosteloos voor jou.
Verder moet men leveren wat je besteld hebt.
Kijk je bestelling en orderbevestiging na.

Ik heb in dit topic al tientallen keren gewaarschuwd voor GRIJZE import.
Zoek het topic er maar op na.
Ik vind het ook spijtig dat er iedere keer mensen in blijven trappen.
Dit probleem speelt al jaren en ook Tweakers doet er niets aan.
De Pricewatch vermeld dit soort verkopers gewoon, overigens Bol.com ook.
Best jammer want al deze ellende is zo eenvoudig te voorkomen.
toon volledige bericht
>> Als je deze TV net pas gekocht hebt geldt dit gewoon.
Haha, zeggen ze. Op hun website staat het dat als u uw TV voor meer dan 2 uur heeft gebruikt, kunt u hem niet retournen. Mooi, he?

Als een relatief nieuwe persoon in Nederland, het verbaasd me altijd dat nederlanders zelfs een product uit Duitsland kunnen as grijs noemen (TVs, auto's, etc) :) Het is dezelfde EU sowieso, niet waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:47:
[...]

>> Als je deze TV net pas gekocht hebt geldt dit gewoon.
Haha, zeggen ze. Op hun website staat het dat als u uw TV voor meer dan 2 uur heeft gebruikt, kunt u hem niet retournen. Mooi, he?

Als een relatief nieuwe persoon in Nederland, het verbaasd me altijd dat nederlanders zelfs een product uit Duitsland kunnen as grijs noemen (TVs, auto's, etc) :) Het is dezelfde EU sowieso, niet waar?
Zelfde eu,maar niet lg benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Hoi iedereen,

Ik heb en LG OLED77C2 gekocht via *knip* Webwinkel . De prijs was extra laag vorige week, onder €2800. Helaas na 3 dagen was de TV helemaal kapot - blinkende scherme na 2-3 minuutjes Youtube or Netflix en dan zwarte scherm en shutdown.

Checkvraag: Online gekocht?
Zo ja, binnen 14 dagen mag je terug sturen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:50 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45
Hoi iedereen,

Ik zou de TV retrourneren. Nu weet je ook waarom de prijs extra laag was.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• antimirov
Jumpman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Op hun website zeggen ze dat als u de TV voor meer dan 2 uren heeft gebruikt, kunt u hem niet retourneren. Mag dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

Op hun website zeggen ze dat als u de TV voor meer dan 2 uren heeft gebruikt, kunt u hem niet retourneren. Mag dat?
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

Blijkt het product binnen de bedenktijd al niet goed, dan kun je kiezen om het te retourneren. Je hebt namelijk het recht het product zonder opgaaf van redenen te retourneren.

Das 14 dagen

• antimirov
mucuracat schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Blijkt het product binnen de bedenktijd al niet goed, dan kun je kiezen om het te retourneren. Je hebt namelijk het recht het product zonder opgaaf van redenen te retourneren.

Das 14 dagen
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:50 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Members only:
Beste antimirov, je bent hier meer bezig met ons en wat *knip* Webwinkel zegt dan dat je je recht zoekt.
Hier nog een voorbeeld:
https://www.juridischloke...open/koop-ongedaan-maken/

Maak foto's en dan
1. SMS/mail/brief ze
2. als je rechtsbijstand hebt, neem contact met ze op.
3. Stuur tv aangetekend terug. Doe kopie van je sms/mail/brief bij.
4. Of breng het zelf terug..

we kunnen hier zeggen hoe het zou moeten, als je telkens terug kopt met; dit staat op hun site. Komen we niet verder. :P

Je kunt alles op je website zetten. 8)

Succes....

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antimirov
mucuracat schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:56:
[...]

Beste antimirov, je bent hier meer bezig met ons en wat *knip* Webwinkel zegt dan dat je je recht zoekt.
Hier nog een voorbeeld:
https://www.juridischloke...open/koop-ongedaan-maken/

Maak foto's en dan
1. SMS/mail/brief ze
2. als je rechtsbijstand hebt, neem contact met ze op.
3. Stuur tv aangetekend terug. Doe kopie van je sms/mail/brief bij.
4. Of breng het zelf terug..

we kunnen hier zeggen hoe het zou moeten, als je telkens terug kopt met; dit staat op hun site. Komen we niet verder. :P

Je kunt alles op je website zetten. 8)

Succes....
toon volledige bericht
Ja, dank u wel. Ik wacht tot morgen zoals met *knip* Webwinkel afgesproken. Dan doe ik wat de Consumentenbond adviseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Ja, dank u wel. Ik wacht tot morgen zoals met *knip* Webwinkel afgesproken. Dan doe ik wat de Consumentenbond adviseerd.
Het gaat hoe dan ook goedkomen! Het traject is misschien niet zo leuk, maar het is altijd beter dan jezelf gewonnen geven. Als morgen hun antwoord ook maar enigszins niet naar je tevredenheid is zou ik asap de koop ontbinden en een nieuw exemplaar bestellen bij Smits in Arnhem. 100% een NL model, goede service, cashback en waarschijnlijk onderaan de streep nog een betere prijs ook. En het allerbelangrijkste.... Een goed gevoel na je aankoop!!

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Laat je door *knip* Webwinkel niet misleiden. Je staat in je recht ondanks dat ze op hun website met allerlei excuses en andere l*lverhalen komen.
Je wilt in principe je TV niet retourneren want je wilt tenslotte een goede en relatief goedkope TV.
Maar dan WEL het model wat je hebt besteld en OOK een volledig goed werkende TV.
Iedere zichzelf respecterende winkel lost dit snel op.
Vooral ook omdat het apparaat splinternieuw is.
Alles kan defect raken maar dan moet dit gewoon snel opgelost worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@antimirov Je post in [LG OLED] Ervaringen & Discussie en de reacties daarop verplaatst naar een eigen topic in het Shopping Forum omdat garantie kwesties daar thuis horen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Edit: stop alsjeblieft met duimpjes geven, er klopt ironisch genoeg niks van mijn post. Ik verbaas me gewoon regelmatig over van die "de rechter maakt hier gehakt van"-achtige posts zonder onderbouwing, en post er dan vervolgens zelf een.

mucuracat schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Das 14 dagen
Het stellig klinkende juridische advies door leken op Tweakers blijft altijd een bron van vermaak.

Er zijn hier verschillende dingen aan de hand.

1. TS heeft niet het model gekregen dat hij heeft besteld (maar daar wel genoegen mee genomen, tot het ding stuk ging). De tv had meteen terug gemoeten, want "dwaling". Leverancier moet dan het juiste product (een voor de BeNeLux geschikte tv) leveren.
2. Nu is de tv in drie dagen stuk, dus dat is een ondeugdelijk product. Leverancier (niet fabrikant!) moet dit laten repareren of vervangen. Naar de fabrikant sturen is niet hoe dit werkt, consument heeft overeenkomt met leverancier.
3. Als koper gebruik wil maken van herroepingsrecht, dan moet dat inderdaad binnen 14 dagen. Dat betekent niet dat je het product 14 dagen lang mag gebruiken. Wat er wél onder "uitproberen zoals je dat ook in de winkel zou doen" valt, daar is al lang en breed over geprocedeerd. De 2 uur die de leverancier noemt, zit dichterbij de werkelijkheid dan de 14 dagen die jij voorstelt.

Het is te laat voor herroepingsrecht. Product is namelijk defect gegaan tijdens de proefperiode. Niet defect aangekomen. Nonconform. Leverancier moet repareren of vervangen.

Je kunt een defect gearriveerd product wel terugsturen onder herroepingsrecht, maar dan moet je dat doen. Niet vragen om reparatie of vervanging.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 13-08-2022 11:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HoppyF schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

mucuracat schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:04:
Checkvraag: Online gekocht?
Zo ja, binnen 14 dagen mag je terug sturen :+
Jumpman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:19:
Om het korte verhaal weer wat langer te maken, doe dat niet, want retourneren is op eigen kosten en op eigen risico. Een 77 inch TV versturen kost nogal wat. 90 euro als je het de winkel zelf laat ophalen, misschien dat het bij postNL of een koeriersdienst goedkoper kan maar als die de boel laten vallen ben je als koper aansprakelijk en dan ben je 2800 euro kwijt.

"Gewoon terugsturen" lijkt een beetje een reflex-antwoord te worden tegenwoordig.

Bij terugsturen onder garantie (of formeel, conformiteit) zijn de kosten en het risico wel voor de verkoper. Dus gewoon een mailtje terug de verkoper: die mag zien hoe ze het fixen. Omruilen, repareren, geld terug, dat mogen zij bedenken. En als koper zou je niks hoeven te regelen of betalen.

Overigens mogen een aantal zaken in hun retourvoorwaarden niet volgens de wet. Je moet bijvoorbeeld een onbeschadigde verpakking hebben, de maximaal 2 uur testen is dubieus en ze geven aan dat er eigenlijk geen retourrecht geldt bij afhalen, wat flauwekul is. Maar dat terzijde.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 12-08-2022 15:37 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CodeCaster schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Het stellig klinkende juridische advies door leken op Tweakers blijft altijd een bron van vermaak.

1. TS heeft niet het model gekregen dat hij heeft besteld (maar daar wel genoegen mee genomen, tot het ding stuk ging). De tv had meteen terug gemoeten, want "dwaling". Leverancier moet dan het juiste product (een voor de BeNeLux geschikte tv) leveren.
Volgens mij is dwaling de sterkste van de 3 genoemde punten in jouw post; en aangezien dwaling hier berust op een modelnummer wat (men) vaak niet controleert als een nieuwe TV geleverd is maar er na enkele dagen gelukkig wel achtergekomen wordt, dan is de overeenkomst volledig herroepbaar/vernietigbaar.

Helaas, in alle drie de gevallen dwaling / repareren / vervangen, is het inderdaad aan de leverancier om acuut en adequaat mee te werken. Daar lijkt het nu vrij snel niet heen te gaan. Puur op basis hiervan zou ik al mijn rechtsbijstand inschakelen om de dwaling (want ook bij reparatie heb je zometeen niets aan een buitenlands model bij zelf verkopen aan de volgende) te bekrachtigen en te begeleiden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom je de reactie van mucuracat citeert, maar ik hoop dat je je realiseert dat je met onjuiste juridische informatie mensen verkeerd informeert en financieel nadeel kunt toebrengen. Dat je jezelf als bron van vermaak wegzet doet daar niet aan af, dit is een serieus forum.
Je haalt hier twee dingen door elkaar. Als je je op "dwaling" beroept kun je de koopovereenkomst vernietigen. Als je je op non-conformiteit beroept moet de leverancier het juiste product leveren. Je mag kiezen waar je je op beroept.
2. Nu is de tv in drie dagen stuk, dus dat is een ondeugdelijk product. Leverancier (niet fabrikant!) moet dit laten repareren of vervangen. Naar de fabrikant sturen is niet hoe dit werkt, consument heeft overeenkomt met leverancier.
De leverancier is inderdaad verantwoordelijk, maar bij een model uit de Benelux kun je tevens naar de fabrikant gaan. De fabrikant biedt een eigen garantieregeling aan en daar kun je hem juridisch aan houden.
3. Als koper gebruik wil maken van herroepingsrecht, dan moet dat inderdaad binnen 14 dagen. Dat betekent niet dat je het product 14 dagen lang mag gebruiken. Wat er wél onder "uitproberen zoals je dat ook in de winkel zou doen" valt, daar is al lang en breed over geprocedeerd. De 2 uur die de leverancier noemt, zit dichterbij de werkelijkheid dan de 14 dagen die jij voorstelt.
Je mag de tv rustig 14 dagen gebruiken en vervolgens de koop herroepen. Wanneer je verder gaat dan uitproberen mag de we winkel de waardevermindering in rekening brengen (art. 6:230s lid 3 BW). In dit geval heeft de winkel de consument niet goed geïnformeerd over het herroepingsrecht ('als u hem meer dan 2 uur heeft gebruikt mag u hem niet meer retourneren'). De sanctie daarvoor is dat de waardevermindering toch niet in rekening mag worden gebracht (art. 6:230s lid 3 BW, tweede volzin).
Het is te laat voor herroepingsrecht. Product is namelijk defect. Leverancier moet repareren of vervangen.
Het herroepingsrecht geldt ook voor defecte producten. Omdat er nog geen deugdelijke televisie is geleverd en TS de televisie geen 14 dagen heeft kunnen uitproberen, is de herroepingstermijn nog niet ingegaan dus te laat is TS zeker niet.

Voor het overige sluit ik mij aan bij de reacties van bwerg en MAX3400.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2022 20:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

S1NN3D schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:14:
@antimirov Je post in [LG OLED] Ervaringen & Discussie en de reacties daarop verplaatst naar een eigen topic in het Shopping Forum omdat garantie kwesties daar thuis horen.
Modbreak:Verder heb ik nog de naam van de webwinkel uit de TS en een aantal reacties verwijderd. Foto's en links met een verwijzing naar de webwinkel heb ik in [mo]-tags gezet, conform het beleid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25
[...]

Het is te laat voor herroepingsrecht. Product is namelijk defect gegaan tijdens de proefperiode. Niet defect aangekomen. Nonconform. Leverancier moet repareren of vervangen.

Je kunt een defect gearriveerd product wel terugsturen onder herroepingsrecht, maar dan moet je dat doen. Niet vragen om reparatie of vervanging.
toon volledige bericht
En ook jij bent een leek.... Ook vermakelijk hoor.
Maar het herroepingsrecht mag je niet geweigerd worden.
Ook ja 2 uur mag je hem terug sturen. Wel mag de winkel de "schade" die is ontstaan door het langer gebruik als noodzakelijk in rekening brengen.

Het is dus binnen die 14 dagen nooit te laat.

Sterker nog het herroepingsrecht wordt nu mogelijk met 1 jaar verlengt omdat de winkel de consument verkeerd inlicht.

https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

Uiteraard mag de winkel na 1 jaar gebruik wel een grotere schadevergoeding in rekening brengen.

Maar ik zou herroepingsrecht hier niet gebruiken. Gewoon even wachten. Zolang te tv bevalt is het prima toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

loki504 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:11:
[...]

En ook jij bent een leek.... Ook vermakelijk hoor.
+
Zolang te tv bevalt is het prima toch?
_O- Ja, er wordt een topic geopend met "stuk na 3 dagen" omdat de tv bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:00
antimirov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

Nee, om meerdere redenen niet. Een dergelijke uitsluiting mag niet, want je hebt wettelijk 14 dagen om te retourneren. Bovendien heb je een ondeugdelijk product gekregen. Wettelijk gezien is er niets geleverd tot je een deugdelijk product hebt ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25
MAX3400 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

_O- Ja, er wordt een topic geopend met "stuk na 3 dagen" omdat de tv bevalt?
Tot 3 dagen na levering beviel de tv prima. Anders had TS het wel gemeld.. en na omruiling kan TS wel weer blij zijn met zijn tv voor de genoemde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als verkoper een benelux model heeft geadverteerd en een hongaars model heeft geleverd dan is dat ook als je daar een paar dagen later zoals nu achter komt gewoon dwaling en vernietigbaar voor de overeenkomst.

Sterker nog ts ziet juist nu wat het verschil is tussen beide modellen en van een leek mag je niet verwachten dat die deze verschillen direct waarneemt bij levering.

Ts heeft dus een aantal opties op dit moment.

Non confirmiteit echter dan stel je de leverancier in de gelegenheid de tv te herstellen wat houdt dat in over 2 jaar of wat als de leverancier failliet gaat dan staat ts met lege handen bij de fabrikant terwijl met een benelux model dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval was geweest. Dus de tv is minder waard dan het aangeboden model.

Daarmee komen we op dwaling de verkoper heeft niet geleverd wat er overeengekomen is. De verkoper heeft de mogelijkheid om alsnog het juiste product te leveren zoals door ts besteld.

Bovenstaande opties moeten kosteloos zijn voor ts daar de schuld bij de verkoper ligt.

De laatste optie is wkoa, ze mogen je retour niet weigeren zelfs als je hem onder een vrachtwagen hebt gegooid mogen ze hem nog niet eens weigeren. Ze mogen echter wel kosten door berekenen bij onjuist cq teveel gebruik. De vraagbis of 2 uur in deze reeel is. Persoonlijk lijkt het me kort je bent al snel 30 - 60 minuten kwijt met instellen updates etc etc. Daarnaast zijn de retourkosten en risico vrijwel altijd voor ts. Verzend verzekeringen sluiten tvs vrijwel allemaal uit. Dus een behoorlijk risico met verzending is aanwezig.

In dit geval had ik persoonlijk gekozen voor de dwaling optie dat er niet het juiste product is geleverd en dat ze de kans hebben om wel de juiste te leveren. Kunnen of willen ze dst niet dan blijft er ontbinding over en dient de verkoper alle kosten op zich te nemen.

De snelste optie in deze is waarschijnlijk om de verkoper een monteur te laten regelen dan ben je het snelste geholpen maar je weet nu wel de beperkingen daaraan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:58:

Non confirmiteit echter dan stel je de leverancier in de gelegenheid de tv te herstellen wat houdt dat in over 2 jaar of wat als de leverancier failliet gaat dan staat ts met lege handen bij de fabrikant terwijl met een benelux model dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval was geweest. Dus de tv is minder waard dan het aangeboden model.
Non-conformiteit gaat niet alleen over het defect. Als de webwinkel een Beneluxmodel verkoopt en vervolgens een Hongaars model levert, is dat ook een vorm van non-conformiteit. Je kunt dan van de winkel eisen dat ze het Beneluxmodel leveren dat je hebt gekocht.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:58:
Als verkoper een benelux model heeft geadverteerd en een hongaars model heeft geleverd dan is dat ook als Daarmee komen we op dwaling de verkoper heeft niet geleverd wat er overeengekomen is. De verkoper heeft de mogelijkheid om alsnog het juiste product te leveren zoals door ts besteld.
Als je je op dwaling beroept kun je de overeenkomst vernietigen en heeft verkoper niet de mogelijkheid om alsnog het juiste product te leveren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-07 22:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het is natuurlijk vervelende pech dat het in 3 dagen kapot is, maar verder heb je een prima TV voor een scherpe prijs waar je bij een CB of MM waarschijnlijk heel hard voor moet onderhandelen. Dat het niet een ‘officieel’ NL model is merk je thuis praktisch niet. Service duurt wat langer maar heb je normaal zelden nodig, dus even aangenomen dat het wel wordt opgelost heb je er daarna jaren plezier van.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@mr.paaJ Blijft nog steeds staan dat er een ander (Hongaars) model is geleverd dan geadverteerd. Leuk als je de eerste 2 jaar nog bij de winkel terecht kan voor evt problemen, maar niet als je na 2 jaar nog tegen een probleem aanloopt en aanspraak wil maken voor fabrieksgarantie.

M.i. moet de leverancier leveren conform de bestelling. Dat de tv defect is gegaan is geluk bij een ongeluk, nu weet ts tenminste dat ie een verkeerd model heeft en nu kan hij er nog iets aan doen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:35
remco_k schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:00:
@mr.paaJ Blijft nog steeds staan dat er een ander (Hongaars) model is geleverd dan geadverteerd. Leuk als je de eerste 2 jaar nog bij de winkel terecht kan voor evt problemen, maar niet als je na 2 jaar nog tegen een probleem aanloopt en aanspraak wil maken voor fabrieksgarantie.
Dit is juist andersom, fabrieksgarantie stopt normaal gesproken juist na een vast aantal jaar (vaak 2), terwijl binnen onze wetgeving een koper tijdens de volledige technische levensduur van een product (bij een dure Oled TV zou ik die levensduur al snel schatten op 5+ (misschien wel minimaal 10 jaar), bij de verkoper het wettelijk recht heeft op een conform product. Dit laatste gaat over het algemeen veel verder dan een fabrieksgarantie ooit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

@Dennism Wat jij verteld klopt helemaal niet.
Eerste paar jaar is bij de winkel/verkoper, daarna fabrikant.

[ Voor 40% gewijzigd door remco_k op 14-08-2022 10:48 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:00
remco_k schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:47:
@Dennism Wat jij verteld klopt helemaal niet.
Eerste paar jaar is bij de winkel/verkoper, daarna fabrikant.
Nee, dat is dus juist niet. Er wordt gesproken van fabrieksgarantie, en wettelijkegarantie.

Niet van wettelijke garantie en verkopersgarantie.

De verkoper blijft aansprakelijk. De koper heeft niets te maken met fabrieksgarantie, tenzij deze bij de fabriek aanklopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Ja, dank u wel. Ik wacht tot morgen zoals met [mbr]*knip* Webwinkel[/] afgesproken. Dan doe ik wat de Consumentenbond adviseerd.
En? Het is vandaag al de 14e, @antimirov ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Sir_Lion schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

Nee, dat is dus juist niet. Er wordt gesproken van fabrieksgarantie, en wettelijkegarantie.

Niet van wettelijke garantie en verkopersgarantie.

De verkoper blijft aansprakelijk. De koper heeft niets te maken met fabrieksgarantie, tenzij deze bij de fabriek aanklopt.
Dat heb ik inderdaad bij het verkeerde eind. Mindfuck hierzo.

Blijft wel staan dat dat hebben van een Hongaars model een nadeel is. Als de verkoper failliet gaat of op is gedoekt, ben je m.i. wel op de fabrikant aangewezen en die gaat je dan met dit model niet verder helpen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
remco_k schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Dat heb ik inderdaad bij het verkeerde eind. Mindfuck hierzo.

Blijft wel staan dat dat hebben van een Hongaars model een nadeel is. Als de verkoper failliet gaat of op is gedoekt, ben je m.i. wel op de fabrikant aangewezen en die gaat je dan met dit model niet verder helpen.
Dit is precies het probleem bij grijze import.
Er wordt niet voor niets zo vaak gewaarschuwd voor grijze import en de gevolgen hiervan.
Daar heeft de TS nu niets meer aan.
Wellicht is de koopovereenkomst nog te ontbinden omdat er niet geleverd is wat er is besteld.
Los van het feit dat de TV veel te snel defect is geraakt.
Service partners van LG zijn o.a. Servilux en CE Repair.
Zij voeren ter plaatse vaak reparaties uit voor de opdrachtgever.
De opdrachtgever is de verkoper/winkel/webshop en niet LG.
Het is op zich niet vreemd dat CE Repair niet kan of wil repareren als het om een grijze import TV gaat.
Ze moeten immers wel of de juiste onderdelen beschikken.
LG Benelux levert service partners onderdelen maar heeft geen onderdelen van buitenlandse toestellen.
Logisch ook want die importeren ze niet.

Hoe een grijze import winkel dan laat repareren is hun zaak maar simpel is het niet.

Ben ook benieuwd of @antimirov al contact met de verkoper heeft gehad en hoe dit gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-07 22:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tja, ze bestaan ruim 10 jaar ondertussen, (geen idee hoe lang precies, maar toen zat ik bij MM) dus hoe groot is dat risico nu echt?
Maar goed, ik zou die keuze bewust maken, snap dat het vervelend is als je wordt overvallen door een ‘buitenlands’ model.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
is er al iets nieuws te melden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antimirov
Hoi iedereen. Topic starter hier.

Dus, de winkel heeft alles geregeld, op diensdag kreeg ik een nieuwe TV, ook met niet-nederlandse model nummer, dit keer OLED77C22LB. Maar ja, hij werkt en hij is onder €2800, en ik heb geen interesse om hem te verkopen. Natuurlijk mijn enige twijvel is hoe kan ik hem repararen na 3 jaren als iets gebeurt.

Zou ik dit nog een keer doen? Waarschijnlijk niet. Maar het heeft ook iets te maken met mijn ervaring met de LG Nederland :( en WebOS 8)7 . Beide zijn niet wat ik heb verwacht. En ik ben bijna een LG fanboy, heb op dit moment een mooie widescreen curved 38" USB-C monitor, oordopjes. Vroeger ook LG G4 telefoon. Maar goed.

Bedankt, mensen!

[ Voor 12% gewijzigd door antimirov op 19-08-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

antimirov schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:48:
...Natuurlijk mijn enige twijvel is hoe kan ik hem repararen na 3 jaren als iets gebeurt.
Als ik de leverancier nog kan herinneren; de bieden toch gewoon extra garantie aan (tot 5 jaar totaal?) voor een "relatief" laag bedrag van € 129,95 voor jouw OLED-model?

Of dat een handig / logisch / veilig bedrag is en/of mensen iets over conformiteit etc gaan roepen; ongetwijfeld maar het bedrag staat letterlijk op hun site dus begrijp niet helemaal waarom je dat niet had gevonden (de afgelopen week) in jouw zoektoch om alles opgelost te krijgen.

/edit: domme vraag maar is OLED77C25LB het correcte / Nederlandse model? Want die staat voor 2600 tot 2700 (cashback doorberekend) bij andere winkels te koop. Of is er iets wat ik mis aan de types (volgens mij is het een 77" C2 met evo paneel)?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 19-08-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
/edit: domme vraag maar is OLED77C25LB het correcte / Nederlandse model? Want die staat voor 2600 tot 2700 (cashback doorberekend) bij andere winkels te koop. Of is er iets wat ik mis aan de types (volgens mij is het een 77" C2 met evo paneel)?
OLED77C22LB lijkt een pools model, het Nederlandse model is OLED77C24LA of OLED77C25LB.

[ Voor 59% gewijzigd door rikadoo op 19-08-2022 14:40 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimirov
MAX3400 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Als ik de leverancier nog kan herinneren; de bieden toch gewoon extra garantie aan (tot 5 jaar totaal?) voor een "relatief" laag bedrag van € 129,95 voor jouw OLED-model?

Of dat een handig / logisch / veilig bedrag is en/of mensen iets over conformiteit etc gaan roepen; ongetwijfeld maar het bedrag staat letterlijk op hun site dus begrijp niet helemaal waarom je dat niet had gevonden (de afgelopen week) in jouw zoektoch om alles opgelost te krijgen.
Het is aparte ding, niets te maken met de LG reparatie probleem. En ik heb deze garantie gekocht en heb nu 5 jaar garantie, geen zorgen.
Pagina: 1