Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
chang schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:58:
Ik heb nu een 55in C8 en wil upgraden naar 65in G3. Ik kijk vooral de Nederlandse zenders, voetbal en films (720p,1080p) en niet gamen op de tv. De kijkafstand is echter maximaal 2,5m. Ik ben bang dat 65in te groot wordt. Heeft iemand van jullie ook een 65inch op 2,5m afstand en daarmee wel of geen problemen heeft? Alvast bedankt.
Ik zit op maximaal 2m50 van mijn 65 inch. Vaak ook meer naar voren zodat het minder dan 2 meter wordt. Geen enkel probleem. Als hij uit staat is het een groot scherm. Maar als hij aan staat denk ik toch ook best wel regelmatig "77 inch had ook wel gekund" Groter denk ik niet, dan past het niet meer in mijn blikveld, maar 77... mwah dat was echt niet gek geweest. (65 is wel meer dan prima hoor, het is niet dat ik 77 ga aanraden.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08 17:37
Bedankt voor jullie tips. Dus 65inch op 2,5m kijkafstand moet kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:00:
De kabelgoot voor een 77" G2, moet die ineens anders worden aangelegd tov een 65" GX?
Ik lees verschillende verhalen, dat aan de achterkant de sparing voor HDMI / coax ineens anders loopt, niet meer door het midden, maar richting linksonder?
[Afbeelding]
Hoe los je dat op? Extra goot hakken naar linksonder?
Zou er nog coax en HDMI langs die power cable kunnen?
Ja dat schijnt te passen aldus wat gebruikers op reddit. Iemand gaf aan zelfs meerdere HMDI kabels er doorheen te weten proppen en het op zijn plaats houden met wat tape. Alsnog flush tegen de muur aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XfI6B7wyaLHJ6no0WsQq-WZB3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mMmA4yjvSVbp6xSUpYGr5QGW.png?f=fotoalbum_large

Bron

Dit is dan ook wat ik ga doen met mijn 77G3 (2 x HDMI en 1 x USB door de goot in het midden rammen)
Hoop dat het idd past O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Thanks @G4mert. Ga dat eerst wel proberen.
Had net in topic gezocht en ik ben natuurlijk niet de eerste die van 65GX naar 77G2 gaat. O.a. @GEARS90210 zag ik, die heeft dus wel zn hele muur aangepakt en gestuct etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
UninPro schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:14:
[...]

Alleen de G3 beschikt over de MLA-techniek die de hoge piekhelderheid-upgrade geeft die jij benoemt.
Vandaar dat er ook door verschillende mensen aangegeven wordt dat je beter voor een G3 kunt gaan en anders prijstechnisch misschien toch naar de vorige generatie C2 kan kijken.
Farabi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:00:
is de hoge piekhelderheid-upgrade alleen voor de G3? hoe zit het met de C3?
En G3 heeft ook heat-sink voor koeling, waardoor meer helderheid ook beter gekoeld kan worden.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Voor de mensen die interesse hebben in de G3 (zoals ik) en kijken hoe en waar de kabels achter de tv lopen, hier de installatiehandleiding van LG zelf. Zit eraan te denken om of een koker/pijp in de muur te zetten, of een dunne voorzetwand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWX28HgvLspSOXc47-Xbm-ZdQ7U=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/v1GkfIIrddyJNd6EXZWcqrvQ.png?f=fotoalbum_medium

De gehele installatiehandleiding is hier te downloaden/bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@TFZ61 thanks, zou nog mooier zijn als er afmetingen bij zouden staan zodat je eea alvast zou kunnen voorbereiden.
Echt balen dat ze bij 77" en hoger die baan naar het midden anders hebben gelaten en niet hebben heroverwogen voor de G3. En nog steeds een vaste stekker..

Een voorzetwand is wel heel praktisch natuurlijk, zeker als je een betonnen muur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik ben van plan de G3 op te hangen aan de muur middels een vesa muurbeugel. Mijn huidige C6 hangt hier ook op. Echter heeft deze c6 een dikke onderkant en een dunne bovenkant. Het stopcontact en antenne punt zit dus achter de tv (bovenkant) waardoor je geen aansluitingen ziet. Er loopt ook een koker door de muur heen voor alle hdmi en utp kabels.

De G3 is echter even diep over het gehele scherm. Ik zit te denken om afstandbus te monteren van 20mm zodat er nog net genoeg ruimte is om de stekker in het stopcontact te steken en de tv dan op te hangen. . Wat zijn jullie ervaringen met monteren van de g serie middels een vesa beugel?

3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Alfa! waarom wil je die Vesa gebruiken ipv de bijgeleverde? Dat is een van de pluspunten van de G serie. Wil je niet meer gaten boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:55
G4mert schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:53:
[...]

Ja dat schijnt te passen aldus wat gebruikers op reddit. Iemand gaf aan zelfs meerdere HMDI kabels er doorheen te weten proppen en het op zijn plaats houden met wat tape. Alsnog flush tegen de muur aan.

[Afbeelding]

Bron

Dit is dan ook wat ik ga doen met mijn 77G3 (2 x HDMI en 1 x USB door de goot in het midden rammen)
Hoop dat het idd past O-)
Ik hoop zo dat dit pas idd, voor mij zou stroom en hdmi voldoende zijn :)

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Alfa! op 20-04-2023 12:51 . Reden: Verkeerde topic ]

3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:13:
@Alfa! waarom wil je die Vesa gebruiken ipv de bijgeleverde? Dat is een van de pluspunten van de G serie. Wil je niet meer gaten boren?
Nee. Ik wil geen kabels zien. Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEEh1sBfgv_5zs14HaEHyrGJmT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQ9doBkdWVOj1HeWjfEkhttK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFoecWwh8zU6gzhovUIIzZaYjUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2yzn6XMMFJcTRBDTt9hABvb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Alfa! ah duidelijk. De afstand tot de muur maakt je niet uit, en zou je en flinke verbouwing kosten dan. De bijgeleverde muursteun kan overigens wel naar voren, maar of ie echt bedoeld is om langdurig in uitgetrokken stand te werken betwijfel ik.
Ziet er strak uit trouwens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
Ik haal wel wat langere m6 bouten en 20 mm afstandsbussen voor de vesa beugel en dan hoop ik dat er net genoeg ruimte over is. De bijgeleverde beugel is niet geschikt om langdurig naar voren te hangen. Ik ga wel van 55 naar 65 inch. Hoop dat het nog net een past boven het tv meubel🤞🏻

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa! op 20-04-2023 14:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ok 77” is wel een lekker formaat.
Schrok wel toen de doos door de bezorger uit de vrachtwagen werd gehaald, tv zelf was gelukkig iets kleiner :P

Beeldkwaliteit van de 77 G2 zoals ik van de GX gewend was, minder golven in het paneel, het is nu een strakke spiegel. (Van die golven met kijken bij de GX echt 0 last gehad, zat denk ik in de eerste laag). Wel benieuwd naar hoe die nieuwe antireflectie coating van de G3 is, maar met tv kijken savonds heb ik er nooit last van gehad, dus twijfel of dat wat zal toevoegen. Over 5+ jaar maar weer kijken :) hopelijk houdt dit paneel het wél langer dan 3 jaar uit.

Kabelgoot moet ik mee aan de slag. Hangt nu aan de beugel paar cm van de muur, maar wil hem uiteindelijk toch wel vlak krijgen. Wordt nog een flinke klus.
Voor nu de boorgaten kunnen hergebruiken van de 65GX, tv hing dus erg vlot aan de muur.

Wat me wel meteen opvalt is de grotere dwang om een LG account aan te moeten maken.
Kan de Videoland app bijv niet installeren zonder LG account! WTF1
Via de TinQ app moest ik persé exacte GPS locatie delen om tv koppelen WTF 2
gelukkig via andere methode zonder kunnen registreren.
Kon wel nog de meeste voorwaarden van de tv ongeaccepteerd laten, dan maar geen persoonlijke ads.

Merk nu wel een gekke coil whine via mn versterker, is beeld afhankelijk dus bij wisseling van beeld hoor ik iets licht ruisen en dan weer stil.. vaag. Herkent iemand dit?

Hmm de search geeft tientallen berichten over coil whine bij de C2 en G2 :X
Moet dus proberen de tv aan de behuizing te aarden, las ik als tip. Hopelijk helpt dat.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-04-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
@CyBeRSPiN Ik had wel gelezen dat er op sommige c2/g2 65 inch modellen coil whine optrad. Maar dit kwam dan uit de bovenkant van de tv.

Wel bijzonder en verontrustend dat dit wordt doorgegeven aan de receiver. Dan wordt dit versterkt.

Je zou wellicht de aarde van je stopcontact kunnen gebruiken.
Ik las dat dit vaak veroorzaakt wordt door de grafische kaart.
Hoe erg is de whining? Ook bij felle beelden, HDR?

Anders een garantieclaim indienen. Kan mij voorstellen dat dit super irritant en storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Alfa! het lijkt inmiddels minder, had even alles van stroom afgehaald. Maar ik kijk het zeker nog aan, sommige mensen horen het niet eens, maar ik ben hier erg gevoelig voor.. het komt sowieso nog lichtjes uit de bovenkant, maar hoorde het eerst ook via de versterker leek het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:46
Alfa! schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:03:
Ik haal wel wat langere m6 bouten en 20 mm afstandsbussen voor de vesa beugel en dan hoop ik dat er net genoeg ruimte over is. De bijgeleverde beugel is niet geschikt om langdurig naar voren te hangen. Ik ga wel van 55 naar 65 inch. Hoop dat het nog net een past boven het tv meubel🤞🏻
Kun je dan niet net zo goed de bijgeleverde beugel gebruiken en er gewoon een 18/25mm mdf plaatje tussen plaatsen als vulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
@Frappuccino ook een goed idee! Thx👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
Moet je wel vulplaat over de grootte van tv doen. De meegeleverde beugel heeft het contact van de tv zelf met de muur nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
andries98 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:43:
[...]

Moet je wel vulplaat over de grootte van tv doen. De meegeleverde beugel heeft het contact van de tv zelf met de muur nodig ;)
Scherp! Even kijken hoe ik uitkom ivm de aansluitingen. Misschien is tweederde ook genoeg contact? Zal het eens navragen bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:01
chang schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:05:
@MrBas, hoe groot is je tv en op welke kijkafstand?
55” over 2,5 meter en heb spijt dat ik niet voor 65 ben gegaan, maar het budget liet het helaas niet toe en had een megadeal te pakken voor de 55C2, dan verhuist deze later maar naar de slaapkamer.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Cyclonic schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:26:
[...]

Had je beter veel geld kunnen besparen en een C2 gekocht, of iets meer en een G3, de c3 heeft niet het nieuwe paneel wat de G3 wel heeft, je hebt 1000 euro extra nu betaald voor een cpu upgrade en minimaal beter scherm.
Ahja, met de cashback is het ''maar'' 700 euro meer :+

Hoe dan ook, ik krijg net een mail van LG dat de cashback registratie nog geen "uitgeknipt serienummer" bevat. Ik had gewoon een foto getrokken ervan want dacht dat het "uitknippen" een vreemde vertaalfout was ofzo.

Iemand die weet waarom ze willen dat je dat expliciet uitknipt uit de doos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
SideShow schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:22:
[...]

Hoe dan ook, ik krijg net een mail van LG dat de cashback registratie nog geen "uitgeknipt serienummer" bevat. Ik had gewoon een foto getrokken ervan want dacht dat het "uitknippen" een vreemde vertaalfout was ofzo.

Neem aan dat het is zodat je hem niet een tweede keer kunt registreren voor cashback. Of misschien om duidelijk te maken aan de verkoper/eventuele tweedehands koper dat er al van de cashback gebruik is gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Waarschijnlijk omdat je een photo ook van een andere doos kan nemen, uitknippen zal wat lastiger zijn

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb een vraagje over mijn C1, ik kan het op het internet of in de instellingen niet vinden. Ik denk eigenlijk ook niet dat het kan maar ik denk ik vraag het hier toch even.

Is het mogelijk om het beeld van de tv uit te zetten zonder dat de tv wordt uitgezet of op standby moet?

Ik stream namelijk spotify van mijn Nvidia Shield welke via HDMI aan de TV verbonden zit. De TV stuurt dit weer via SPDIF naar een DAC welke aan mijn Stereo versterker zit verbonden (de versterker heeft geen HDMI of digitale ingang) De Nvidia Shield heeft weer geen aparte audio uitgang waardoor het over HDMI moet.

Nu staat dus altijd de TV aan tijdens het streamen van Spotify (wel gedimd en op screensaver) maar ik zou graag dus het beeld uitzetten zonder de tv uit te schakelen.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16

DON PAPA

Tweaker-fan

ReVision. schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:50:
Nu staat dus altijd de TV aan tijdens het streamen van Spotify (wel gedimd en op screensaver) maar ik zou graag dus het beeld uitzetten zonder de tv uit te schakelen.
Probeer is het microfoon knopje op de afstandbediening en zeg dan "scherm uit"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:56:
Probeer is het microfoon knopje op de afstandbediening en zeg dan "scherm uit"
Held! Dit doet exact wat ik wil, super dat het dan toch mogelijk is :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
SideShow schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:22:
[...]

Omdat je ook in de Mediamarkt een foto van de doos kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
ReVision. schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:40:
[...]

Held! Dit doet exact wat ik wil, super dat het dan toch mogelijk is :)
In de instellingen van de tv kan je die functie ook toevoegen aan het snelmenu van de instellingen. Weet alleen even niet meer waar die zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Marcel Br schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:49:
[...]

Omdat je ook in de Mediamarkt een foto van de doos kunt maken.
Je moet ook wel een factuur opladen en zo .. controleren ze die aankoop dan niet samen met de verkopende partij, aka de partij die hun cashback communiceert met de klanten? Naja, uitknippen is reeds gebeurd, feedback ging wel vlotjes, slechts anderhalve dag moeten wachten op LG. Hopelijk duurt het de rest ook niet al te lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 18:53
SideShow schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:27:
[...]

Je moet ook wel een factuur opladen en zo .. controleren ze die aankoop dan niet samen met de verkopende partij, aka de partij die hun cashback communiceert met de klanten? Naja, uitknippen is reeds gebeurd, feedback ging wel vlotjes, slechts anderhalve dag moeten wachten op LG. Hopelijk duurt het de rest ook niet al te lang.
Week of 8 … :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
SideShow schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:27:
[...]
Je moet ook wel een factuur opladen en zo .. controleren ze die aankoop dan niet samen met de verkopende partij, aka de partij die hun cashback communiceert met de klanten?
Dan worden de kosten om de cashback te verwerken net zo hoog als de marge op de tv.

[ Voor 5% gewijzigd door CirclDigital op 21-04-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Ik wil de 65G3 aanschaffen en heb een standaard nodig omdat aan de muur hangen geen optie is. De LG standaard is duur, 149 euro, en heeft een kanteling en lijkt me niet zo stevig. Welke standaard gebruiken jullie of hebben jullie tips voor een goede standaard? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
chang schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:55:
Ik wil de 65G3 aanschaffen en heb een standaard nodig omdat aan de muur hangen geen optie is. De LG standaard is duur, 149 euro, en heeft een kanteling en lijkt me niet zo stevig. Welke standaard gebruiken jullie of hebben jullie tips voor een goede standaard? Alvast bedankt.
Jammer dat ophangen niet kan, dat is verreweg het mooist. Maar met VESA 300x300 past vrijwel elke TV VESA mount. Geen idee wat je eisen zijn qua uiterlijk/functies/prijs, dus kan niks aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
chang schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:55:
Ik gebruik die gallery stand tijdelijk. Staat wel mooi en was makkie om te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Bij HelloTV en Kamera Express zie ik de mogelijkheid voor inruil. Ik wil mijn 55C8 inruilen op de 65G3. Heeft iemand ervaring hiermee met die winkels? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

chang schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:02:
Bij HelloTV en Kamera Express zie ik de mogelijkheid voor inruil. Ik wil mijn 55C8 inruilen op de 65G3. Heeft iemand ervaring hiermee met die winkels? Alvast bedankt.
HelloTV (voormalig PlatteTV.nl) is de grootste van nederland. Kamera Express enkel ervaring voor camera spullen.

ik kan een behoorlijke epistel schrijven over HelloTV met behoorlijke gemixte ervaringen (4 tv's inmiddels), helaas zijn ze wel vaak de goedkoopste waardoor vele bij hun (ikzelf) daar een TV kopen.

Edit: ik ben trouwens van mening dat ze van naam veranderd zijn door de scala aan negatieve reviews die ze door de jaren hebben opgebouwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Xqlus1ve op 23-04-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
KE is fijne winkel. Maar vraag me af of je nog wat voor je C8 zal krijgen.
Bij veel winkels geldt: bellen voor de laagste prijs. Online zie je enkel de prijs waarmee ze nog mogen adverteren van de fabrikant.
En zie ook het aanbiedingentopic gelinkt onderaan deze pagina.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
beter zelf op marktplaats zetten, (schatting 400-500)

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 23-04-2023 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:26
Ik heb €800 korting gekregen bij het inleveren van mijn 65C7 bij HelloTV en ging de €300 cashback ook nog vanaf.
Ben dus al trotse bezitter van de 65G3😁

[ Voor 5% gewijzigd door LordFather op 23-04-2023 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
LordFather schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:22:
Ik heb €800 korting gekregen bij het inleveren van mijn 65C7 bij HelloTV en ging de €300 cashback ook nog vanaf.
Je kunt je afvragen hoeveel de prijs was zonder inruil. Ik schat hetzelfde (als het aanbieidingtopic enige referentie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:49:
[...]

Je kunt je afvragen hoeveel de prijs was zonder inruil. Ik schat hetzelfde (als het aanbieidingtopic enige referentie is).
Inderdaad, het moet geen sigaar uit eigen doos zijn.
Kortom, je pakt de actuele straatprijzen uit het Prijstopic van de webshop en gaat dan vragen wat de inruil korting is. Dan heb je pas een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 18:32
HoppyF schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:14:
[...]

Inderdaad, het moet geen sigaar uit eigen doos zijn.
Kortom, je pakt de actuele straatprijzen uit het Prijstopic van de webshop en gaat dan vragen wat de inruil korting is. Dan heb je pas een goede deal.
Klopt! Anders denk je enkel dat je een mooie deal heb gehad. Vrijwel zeker weten dat je meer terug krijgt voor je oude tv bij particuliere verkoop.
Maar waarom hou je m niet zelf? Leuke (en zeer goede) slaapkamertv! Zou heb ik het ook gedaan met mijn 55E6, nog dagelijks plezier van.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Ik heb bij de 55C8 zonder inruil 26% korting gekregen bij een winkel in Arnehm in april 2018. Winkelprijs was 2799, betaald 2075, en 300 cashback nog, netto 1775 euro betaald. Ik denk dat je uiteindelijk dezelfde prijs moet betalen, met of zonder inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb een probleem met SSD icm LG55OLEDCS uit 2022. Met een 1 tB ssd van Crucial aangesloten loopt de TV vast bij 1e keer opstarten.
90% van de tijd reageert de tv dan niet op de afstandsbediening maar wel op de uit-knop. Zet je de tv uit en opnieuw aan, dan werkt alles prima.
SSD is 50% gevuld met +- 100 (enkel) videobestanden. De tv heeft er zelf een folder "SmartTV " op aangemaakt.

Het gekke is dat met mn 500 gB ssd van Samsung hiervoor geen problemen waren. De bestanden verplaatsen van root naar enkele folders lijkt de kans te verminderen maar nog steeds veelvoorkomend.

Iemand enig idee over het vastlopen?

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 23-04-2023 20:27 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
bombadil schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:20:
Ik heb een probleem met SSD icm LG55OLEDCS uit 2022. Met een 1 tB ssd van Crucial aangesloten loopt de TV vast bij 1e keer opstarten.
90% van de tijd reageert de tv dan niet op de afstandsbediening maar wel op de uit-knop. Zet je de tv uit en opnieuw aan, dan werkt alles prima.
SSD is 50% gevuld met +- 100 (enkel) videobestanden. De tv heeft er zelf een folder "SmartTV " op aangemaakt.

Het gekke is dat met mn 500 gB ssd van Samsung hiervoor geen problemen waren. De bestanden verplaatsen van root naar enkele folders lijkt de kans te verminderen maar nog steeds veelvoorkomend.

Iemand enig idee over het vastlopen?
vastlopen komt meestal door quickstart, als die nog aan hebt staan uitzetten en even de stroom eraf. 1 tb moet makkelijk kunnen ik gebruik zelf een 4 tb met nog een 2 meter verlengkabel er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
@Deleon78, Gebruik je de LG tafelstandaard? Die leunt een beetje naar achteren. Merk je dat als je aan het tv kijken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
chang schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:10:
@Deleon78, Gebruik je de LG tafelstandaard? Die leunt een beetje naar achteren. Merk je dat als je aan het tv kijken bent?
Nee, de gallery stand :) die helt overigens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB2JnCwh4ahums5VaEL_vO28dAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWR8vWh80w7mFFWeyj85fjJx.jpg?f=fotoalbum_large

Die tafelstandaard leunt inderdaad wel een beetje achterover, je zal er geen last van hebben tijdens het kijken naar de TV maar het ziet er wel bijzonder uit.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je het scherm op een normale hoogte neerzet is het zo bedacht dat je gewoon een ideale kijkhoek hebt.... niet dat het echt iets uitmaakt.

En het is goed voor de stabiliteit :-).

[ Voor 13% gewijzigd door CirclDigital op 24-04-2023 14:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deleon78
CirclDigital schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:31:
Als je het scherm op een normale hoogte neerzet
*pakt popcorn*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordFather schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:22:
Korting op de geadverteerde prijs op de website of op de prijs die je krijgt als je via chat / mail vraagt om hun beste prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Cap schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:05:
[...]

Korting op de geadverteerde prijs op de website of op de prijs die je krijgt als je via chat / mail vraagt om hun beste prijs?
Via de chat / mail.
Ook niet meteen met het eerste bod akkoord gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Zeeuw

5.6

Ik wilde eigenlijk voor de LG55G2 gaan met een kijkafstand van rond de 300cm (iets dichterbij als ik in spanning aan het gamen ben ;)).
Hierboven wordt de vraag gesteld voor welk formaat te gaan en dus gaan twijfelen omdat men schijnbaar toch snel aan 65inch went.
Nu zie ik dat je bij HelloTV ook nog kunt chatten om naar de laagste prijs te vragen maar zelfs onder de prijs van EP voor een LG65G2 kunnen ze niet gaan zitten. Dat is me toch nog te duur, zeker omdat ik er wel een Vogel's beugel bij wil en nog geen vakantiegeld heb ontvangen.

Ik blijf verschillende tabbladen open houden om dagelijks te verversen!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:05
Zeeuw schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:37:
Ik wilde eigenlijk voor de LG55G2 gaan met een kijkafstand van rond de 300cm (iets dichterbij als ik in spanning aan het gamen ben ;)).
Hierboven wordt de vraag gesteld voor welk formaat te gaan en dus gaan twijfelen omdat men schijnbaar toch snel aan 65inch went.
Nu zie ik dat je bij HelloTV ook nog kunt chatten om naar de laagste prijs te vragen maar zelfs onder de prijs van EP voor een LG65G2 kunnen ze niet gaan zitten. Dat is me toch nog te duur, zeker omdat ik er wel een Vogel's beugel bij wil en nog geen vakantiegeld heb ontvangen.

Als je er nog een beugel bij wilt... Waarom geen C2? Kan aanzienlijk schelen met het G model en het verschil in beeld kwaliteit ga in je in '22 serie niet zien.

En de beugel van Marktplaats.nl halen, scheelt ook weer een paar tientjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeeuw schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:37:

Welk formaat kijk je nu naar?
Bij een meter of drie of meer kun je ook voor een 65 inch gaan.
De grootte went snel en als je de ruimte hebt is een 65 inch de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

FabianNL schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:41:
[...]

Als je er nog een beugel bij wilt... Waarom geen C2? Kan aanzienlijk schelen met het G model en het verschil in beeld kwaliteit ga in je in '22 serie niet zien.

En de beugel van Marktplaats.nl halen, scheelt ook weer een paar tientjes ;)
Was het verschil niet een ander scherm en betere koeling?
HoppyF schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:44:
[...]

Welk formaat kijk je nu naar?
Bij een meter of drie of meer kun je ook voor een 65 inch gaan.
De grootte went snel en als je de ruimte hebt is een 65 inch de beste keuze.
Ik kijk nu naar een 49 inch LED van Philips. Die 3+ meter is alleen als ik de TV draai zodat ik vanaf de eethoek of eventueel vanaf het terras TV wil kijken. Maar dat laatste is alleen met sport op de achtergrond op mooie zomerdagen.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

pwh53 schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:43:
[...]

vastlopen komt meestal door quickstart, als die nog aan hebt staan uitzetten en even de stroom eraf. 1 tb moet makkelijk kunnen ik gebruik zelf een 4 tb met nog een 2 meter verlengkabel er tussen.
helaas het quickstart uit niet geholpen. Ik ga de 2m USB verlengkabel vervangen ook-al is dit dezelfde als met de Samsung ssd die geen problemen gaf.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeeuw schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:06:
[...]

[...]

Ik kijk nu naar een 49 inch LED van Philips. Die 3+ meter is alleen als ik de TV draai zodat ik vanaf de eethoek of eventueel vanaf het terras TV wil kijken. Maar dat laatste is alleen met sport op de achtergrond op mooie zomerdagen.
Ok.
Een 55 inch is dus al groter maar een 65 nog meer.
Het kan wel een 65 dus je kunt dit zeker overwegen.
Moet de TV draaibaar zijn?
Dan zou een G2 niet nodig zijn en een C2 ook voldoen.
Koeling is geen probleem en een C2 is verder ook prima en goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:05
Zeeuw schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:06:
[...]

Koeling is inderdaad iets beter, waardoor de helderheid minimaal hoger is. Het paneel is echter gelijk. Het verschil is echt heel minimaal...

Het verschil tussen C3 en G3 is wel groter. Alsnog de vraag of je het verschil kan zien uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
bombadil schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:18:
[...]

helaas het quickstart uit niet geholpen. Ik ga de 2m USB verlengkabel vervangen ook-al is dit dezelfde als met de Samsung ssd die geen problemen gaf.
ik gebruik een usb3 verlengkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:42
In mijn zoektocht naar een oplossing voor het google assistent probleem heb ik heb idee gekregen om het misschien op te lossen met een universele afstandsbediening die google home ondersteuning heeft.

Het lijkt erop dat ik hier een logitech harmony voor kan gebruiken maar die is inmiddels al even op de markt. Verdere alternatieven heb ik in mijn korte zoektocht nog niet voorbij zien komen.
Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Klein vraagje (hopelijk). ik heb net de LG C2 55 inch binnen, mooie tv, en nu heb ik (voorlopig) nog een wat oudere soundbar van Denon er onder staan, de Denon DHT-T110.

Ik heb 'm aangesloten via een optische kabel en opzich geen probleem want hij gaat netjes aan als ik de tv aanzet, geluid werkt goed etc. Enige is dat ik graag wil dat het geluid regelen via de LG (remote) kan. Ik krijg dit niet voor mekaar en kan er ook niets over vinden in handleidingen of diverse forums. Iemand enig idee of het mogelijk is?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 15:48
cbr600f4i schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:16:
Klein vraagje (hopelijk). ik heb net de LG C2 55 inch binnen, mooie tv, en nu heb ik (voorlopig) nog een wat oudere soundbar van Denon er onder staan, de Denon DHT-T110.

Ik heb 'm aangesloten via een optische kabel en opzich geen probleem want hij gaat netjes aan als ik de tv aanzet, geluid werkt goed etc. Enige is dat ik graag wil dat het geluid regelen via de LG (remote) kan. Ik krijg dit niet voor mekaar en kan er ook niets over vinden in handleidingen of diverse forums. Iemand enig idee of het mogelijk is?
volgens mij werkt cec niet met optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
En volgens mij is het optical signaal een vast volume dat niet reageert op de volumeknop van de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Sosua schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:54:
[...]
volgens mij werkt cec niet met optical.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:02:
En volgens mij is het optical signaal een vast volume dat niet reageert op de volumeknop van de afstandsbediening.
Ik had hiervoor een Panasonic Vieira plasma daar werkte het zonder problemen. maar is de oplossing eens proberen met HDMI? Checkt de achterkant, geen hdmi 8) .

[ Voor 33% gewijzigd door cbr600f4i op 26-04-2023 18:56 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Dank voor de adviezen hierboven over de keus tussen een C2 en G2 met een Vogel's beugel. Dan heb ik nog wel een vraag: bij beide modellen zitten de aansluitingen aan de linkerkant, dat is nou net de zijkant waar je tegenaan kijkt vanuit de hele woonkamer/eethoek.
Klopt het dat deze aansluitingen bij een C2 beter zichtbaar zijn en dat men bij de G2 alles netjes achter een afdekkapje kan wegwerken?
Ik zou dan bij een G2 ter hoogte van het netsnoer een gat kunnen maken om de kabels door te voeren en aan de beugel te bevestigen. Zoals ik het nu zie, hangen de kabels bij de C2 vanaf de aansluiting los tot aan de beugel.

Ik zie nu op de officiële website van LG dat de 65 en 83 inch stopgezet zijn, bij de 55 en 77 krijg je nog wel een prijs te zien. Betekent dit dat 65 niet meer wordt gemaakt vanwege de G3 en dat de 65 modellen die nu nog te koop zijn de laatste op voorraad zijn?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zeeuw schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:04:
Dank voor de adviezen hierboven over de keus tussen een C2 en G2 met een Vogel's beugel. Dan heb ik nog wel een vraag: bij beide modellen zitten de aansluitingen aan de linkerkant, dat is nou net de zijkant waar je tegenaan kijkt vanuit de hele woonkamer/eethoek.
Klopt het dat deze aansluitingen bij een C2 beter zichtbaar zijn en dat men bij de G2 alles netjes achter een afdekkapje kan wegwerken?
Ik zou dan bij een G2 ter hoogte van het netsnoer een gat kunnen maken om de kabels door te voeren en aan de beugel te bevestigen. Zoals ik het nu zie, hangen de kabels bij de C2 vanaf de aansluiting los tot aan de beugel.

Ik zie nu op de officiële website van LG dat de 65 en 83 inch stopgezet zijn, bij de 55 en 77 krijg je nog wel een prijs te zien. Betekent dit dat 65 niet meer wordt gemaakt vanwege de G3 en dat de 65 modellen die nu nog te koop zijn de laatste op voorraad zijn?
G2 zit strak tegen de muur (als een schilderij), geen aansluitingen zichtbaar. De C2 indien strak tegen de muur met een vogel beugel, dan moet je wel heel dicht tegen de muur zitten (lees minder dan 50cm) om de aansluitingen te kunnen zien.

Maar wat gezien is, kan niet ongezien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 01:33
LordFather schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:03:
[...]

Via de chat / mail.
Ook niet meteen met het eerste bod akkoord gegaan.
Dat is nog wel schappelijk. Dan heb je inderdaad netto 800 voor je oude tv gekregen. Vind ik best veel (aangezien je de C2 versie nieuw voor niet veel meer koopt). Zelf ook 2 jaar geleden leuk bedrag voor oude receiver gekregen.

Nu nog steeds aan het wachten op een dalende prijstrend voor de G3, maar die wil maar niet beginnen. Heb zelf beetje het idee dat ze denken de inflatie te kunnen gebruiken om het prijsniveau op te krikken. Maar denk dat ze met de haperende economie toch zullen moeten zakken (zie nieuws gisteren, we gaan na jaren weer bezuinigen!).

[ Voor 35% gewijzigd door B-Bandit op 27-04-2023 09:52 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Xqlus1ve schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:47:
[...]

G2 zit strak tegen de muur (als een schilderij), geen aansluitingen zichtbaar. De C2 indien strak tegen de muur met een vogel beugel, dan moet je wel heel dicht tegen de muur zitten (lees minder dan 50cm) om de aansluitingen te kunnen zien.

Hangt ook van je opstelling af. Als de tv om de hoek van een muur hangt en je daar dan langs loopt dan kun je bij de C2 alles zien hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
B-Bandit schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:50:
[...]

Dat is nog wel schappelijk. Dan heb je inderdaad netto 800 voor je oude tv gekregen. Vind ik best veel (aangezien je de C2 versie nieuw voor niet veel meer koopt). Zelf ook 2 jaar geleden leuk bedrag voor oude receiver gekregen.

Nu nog steeds aan het wachten op een dalende prijstrend voor de G3, maar die wil maar niet beginnen. Heb zelf beetje het idee dat ze denken de inflatie te kunnen gebruiken om het prijsniveau op te krikken. Maar denk dat ze met de haperende economie toch zullen moeten zakken (zie nieuws gisteren, we gaan na jaren weer bezuinigen!).
ik ben ook aan het wachten op daling van de G3 65 maar eigenlijk meer en meer naar de G2 77 met die 5 jaar garantie aan het kijken. als daar ook een daling in komt denk ik toch eerder daarvoor te gaan. 3.2K nog iets te veel ervoor.
De G2 65 is wel mooi geprijsd rond de 1.8k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Zeeuw schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:04:

Ik meen dat het afdekjekapje bij de voet zit, die je apart moet kopen bij de G-serie!
C- serie heeft standaard een voet, G-serie standaard muurbeugel voor montage vlak tegen de muur.
Vortexmerc schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:15:
[...]

ik ben ook aan het wachten op daling van de G3 65 maar eigenlijk meer en meer naar de G2 77 met die 5 jaar garantie aan het kijken. als daar ook een daling in komt denk ik toch eerder daarvoor te gaan. 3.2K nog iets te veel ervoor.
De G2 65 is wel mooi geprijsd rond de 1.8k
Ik ook, maar denk toch dat ik wacht tot iets voor black friday, meestal is er rond die tijd de beste aanbieding.

[ Voor 17% gewijzigd door pwh53 op 27-04-2023 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Xqlus1ve schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:47:
[...]
:X
CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:01:
[...]

Hangt ook van je opstelling af. Als de tv om de hoek van een muur hangt en je daar dan langs loopt dan kun je bij de C2 alles zien hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKNTZXPCEtnRfKrqBgwIYro_ovM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuFD5LroHdmiLReiz7LIcdsz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben dus bang dat ik die kabels duidelijk zie hangen, zie de rode lijntjes achter de TV.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
B-Bandit schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:50:
[...]

Ik vond het ook niet tegenvallen voor een tv uit 2017.
Dan gaat de €300 cashback er ook nog af.
Voor €2399 een nieuwe G3 65 inch valt me nog niet tegen, vooral nu die net pas uit is.
Had uiteraard ook langer kunnen wachten en wordt vast goedkoper, maar je weet inderdaad niet wat de inflatie dit jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zeeuw schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:38:
[...]

:X

[...]

[Afbeelding]

Ik ben dus bang dat ik die kabels duidelijk zie hangen, zie de rode lijntjes achter de TV.
Dan had je dat werkelijk met elke tv hiervoor, dan is een G2 je enigste keus (al weet ik niet hoe dat op te lossen is met een draai beugel).

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 27-04-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:20
Ik ben nog steeds een beetje in dubio over mijn kabelgoot.

Ik heb momenteel een 4 jaar oud C model, en twijfel nu tussen de G2 of een C van vorig jaar.

Als ik de kabelgoot exact onder in het midden uit laat komen gaat dit volgens mij niet werken voor een C model, momenteel laat ik die ergens links boven het "dikke" gedeelte uitkomen.

Voor het G model hoeft hij toch ook niet perse in het midden te zitten? In principe zou hij toch overal in de goot kunnen uitkomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l_Nxm56TsM3qiphUOC209ACxT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1G9Ewx7PATXmWvVxpHp7MQBX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:26
Erniebert schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:59:
[...]

Heb mijn 77 inch met de meegeleverde beugel gewoon door de WoodUpp panelen in de muur vastgeschroefd. Geen enkel probleem, mogelijk iets langere bouten gebruiken afhankelijk van de muur.
[Afbeelding]
Prachtige setup! In ons nieuwe woning willen we een soortgelijke look. Heb je ook nog een kabelgoot in de muur gefreesd, of zitten de kabels gewoon achter de panelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
De panelen zitten op 4,5 x 4,5 balkjes. Rockwool ertussen (en de kabels natuurlijk, dat kon in een moeite door). Zo heb je de beste acoustische demping, en ben je alle kabelzooi kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Xqlus1ve schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:06:
[...]

Dan had je dat werkelijk met elke tv hiervoor, dan is een G2 je enigste keus (al weet ik niet hoe dat op te lossen is met een draai beugel).
Dit is een nieuwe situatie na een verbouwing.

Zojuist bij een EP zaak geweest om het een en ander te vergelijken, daar was een 65G2 een stuk duurder, sterker nog: uitverkocht.
Ik begon over de prijs op de EP website en dat daar nog voorraad is. Volgens de verkoper komt de voorraad op de website niet uit het magazijn maar gaan ze uit van de voorraad in de winkels, sterker nog: demo modellen!
Hij had nog 1x 55G2 en 2x 55C2 nieuw in doos daarna leveren ze alleen nog de C3 en G3.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:55
*KNIP*
Dit is niet de plek voor koopadvies, daar is Beeld en geluid koopadvies voor. Tevens is dit is het LG OLED topic en daarmee is de vraag offtopic.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 29-04-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:26
Erniebert schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:50:
De panelen zitten op 4,5 x 4,5 balkjes. Rockwool ertussen (en de kabels natuurlijk, dat kon in een moeite door). Zo heb je de beste acoustische demping, en ben je alle kabelzooi kwijt!
Super, dank je wel! T.z.t. zal ik hier een foto plaatsen van het eindresultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:45
Als je toch een tv wand gaat maken en ze kan wegwerken; niet voor een soundbar gaan maar voor een nette oplossing, bijvoorbeeld een receiver met front, left en center speakers.

Een soundbar is toch een compromis tussen form en function.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 29-04-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:55
Fuwor schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:44:
[...]

Als je toch een tv wand gaat maken en ze kan wegwerken; niet voor een soundbar gaan maar voor een nette oplossing, bijvoorbeeld een receiver met front, left en center speakers.

Een soundbar is toch een compromis tussen form en function.
ja das wel een goed advies, had ik zelf ook kunnen bedenken. Ik ben alleen totaal niet into the audio, *knip* dit is niet de plek voor koopadvies voor audio..

Bij ons in huis vinden we een JBL 3 al veel qua geluid...

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 29-04-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Laatst online: 07-11-2023
C2 / G2 Firmware v03.30.68

voor usb install

* Improvement of software-related minor issues

Download hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
edonkey-boy schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:03:
C2 / G2 Firmware v03.30.68

voor usb install

* Improvement of software-related minor issues

Download hier
Die is toch al bijna een maand uit?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Zeeuw schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:20:
[...]

Zojuist bij een EP zaak geweest om het een en ander te vergelijken, daar was een 65G2 een stuk duurder, sterker nog: uitverkocht.
Ik begon over de prijs op de EP website en dat daar nog voorraad is. Volgens de verkoper komt de voorraad op de website niet uit het magazijn maar gaan ze uit van de voorraad in de winkels, sterker nog: demo modellen!
Hij had nog 1x 55G2 en 2x 55C2 nieuw in doos daarna leveren ze alleen nog de C3 en G3.
Het lijkt wel of ze bij EP hier meelezen. Plots is de 65G2 online niet meer op voorraad en moet je zoeken naar een winkel in de buurt die nog een voorraad heeft...

Edit: schiet mij maar lek, nu is ie wel weer online op voorraad! Nog even en ik bestel er gewoon 1! Klaar met dat F5-en :X

[ Voor 8% gewijzigd door Zeeuw op 30-04-2023 16:33 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
krijgt de plex app van de C9 nog wel updates van nieuwere versies eigenlijk? is er een manier om dit te checken? ik vroeg me af wanneer er een update komt voor de felle hdr ondertiteling. misschien heeft de andere devices al een update gehad?

ik wil geen andere devices overigens ivm correcte FEL weergave van dolby vision bestanden die deze C9 wel heeft en andere devices (nog) niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 02-05-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
welke app raden jullie aan om foto's en video's vanaf de NAS te kunnen kijken?
Ik heb een synologic DS214+, waarop ik al mijn vakantiefoto's, vakantievideo's etc heb staan. De standaard app van LG "foto en video" laat in de map van de desbetreffende vakantie alleen de foto's zien. Blijkbaar pakt hij dan de bestandsformaten van de videobestanden niet?
Ik heb weinig zin om alle video's te veranderen naar een ander format. Dus welke app is geschikter om te gebruiken, zodat ik de foto's en video's beiden kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Goofyduck384 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:33:
welke app raden jullie aan om foto's en video's vanaf de NAS te kunnen kijken?
Ik heb een synologic DS214+, waarop ik al mijn vakantiefoto's, vakantievideo's etc heb staan. De standaard app van LG "foto en video" laat in de map van de desbetreffende vakantie alleen de foto's zien. Blijkbaar pakt hij dan de bestandsformaten van de videobestanden niet?
Ik heb weinig zin om alle video's te veranderen naar een ander format. Dus welke app is geschikter om te gebruiken, zodat ik de foto's en video's beiden kan laten zien?
Het meeste werkt gewoon met de interne player en interne speakers, en als het niet zo is, pas ik het gewoon aan.

Met Handbrake naar HEVC/H265 werkt prima, DVD's worden zelfs 4x kleiner op default quality (22).

DTS zet ik om naar MP3 (192-320kbps afhankelijk van content) met AVS Audio Converter.

De boel vlecht je dan weer in elkaar met MKVToolnix, dan kunnen ook gelijk overbodige geluidssporen, ondertitels en chaptermarkers eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Volkert schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Het meeste werkt gewoon met de interne player en interne speakers, en als het niet zo is, pas ik het gewoon aan.

Met Handbrake naar HEVC/H265 werkt prima, DVD's worden zelfs 4x kleiner op default quality (22).

DTS zet ik om naar MP3 (192-320kbps afhankelijk van content) met AVS Audio Converter.

De boel vlecht je dan weer in elkaar met MKVToolnix, dan kunnen ook gelijk overbodige geluidssporen, ondertitels en chaptermarkers eruit.
Het gaat mij vooral om de foto’s en video’s die ik tijdens mijn vakantie maak. Die staan dan in een mapje op de nas, maar kan ik dus niet afspelen in de app van de LG tv. Die laat dan wel de foto’s zien, maar niet de video’s. Die bestanden zijn gewoon niet zichtbaar. Alles is overigens gemaakt met m’n iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Goofyduck384 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:33:
[...]
Het gaat mij vooral om de foto’s en video’s die ik tijdens mijn vakantie maak. Die staan dan in een mapje op de nas, maar kan ik dus niet afspelen in de app van de LG tv. Die laat dan wel de foto’s zien, maar niet de video’s. Die bestanden zijn gewoon niet zichtbaar. Alles is overigens gemaakt met m’n iPhone.
Ik begrijp dat je graag een quick fix wil, maar als ik even snel via Google kijk, komt eigenlijk alles neer op casten of converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:42
Falqoon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:01:
Ik ben nog steeds een beetje in dubio over mijn kabelgoot.

Ik heb momenteel een 4 jaar oud C model, en twijfel nu tussen de G2 of een C van vorig jaar.

Als ik de kabelgoot exact onder in het midden uit laat komen gaat dit volgens mij niet werken voor een C model, momenteel laat ik die ergens links boven het "dikke" gedeelte uitkomen.

Voor het G model hoeft hij toch ook niet perse in het midden te zitten? In principe zou hij toch overal in de goot kunnen uitkomen:

[Afbeelding]
Hoe je de kabels kunt leggen achter je tv verschilt bij de g2 per formaat. Ik heb een 77g2 en daar kan ik een kabeltje naar het midden leggen, de rest komt gewoon recht naar beneden. De afbeelding die je erbij hebt gezet is van de 65" variant

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 13:25

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Volkert schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:39:
[...]

Ik begrijp dat je graag een quick fix wil, maar als ik even snel via Google kijk, komt eigenlijk alles neer op casten of converteren.
Misschien dat dit korte filmpje helpt. YouTube: Stream Synology NAS Video to your LG Smart TV

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:20
Zijn er hier mensen die hebben geupgrade van de CX naar een G2 of G3? Ik ben gek op m'n CX, het is een te gekke tv, alleen ik mis soms net iets helderheid. Heb de 77 inch. Overweeg nu een 83 inch G2 of een 77 inch G3. Maar De 83 inch C2 durf ik ook nog wel aan als ie iets helderder is. Alleen die vertical banding bij de grotere modellen, is dat bij de G serie ook zo'n issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Afgelopen week geupgrade van een 65C8 naar een 77G3
Bewust gekozen voor de 77" versie van de G3 serie want de 83" beschikt niet over MLA

Heb de TV nog te kort in bezit om iets te zeggen over vertical banding, maar naar mijn idee is het een schoon paneel/beeld.
In het verleden wel last van gehad op de 65C8 maar daarvan is onder garantie het paneel vervangen en daarna is het niet meer voorgekomen.

Enige minpuntje van de 77" en 83" G3 is het kabelmanagement aan de achterzijde dat helemaal linksonder de TV uitkomt i.p.v. het midden van de TV (waar in mijn geval al een kabelgoot in de muur zit)
Nu nog even een middagje vrijmaken voor een extra gootje naar de HDMI aansluitingen.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Fuku-San ik ben recent van een 65GX naar een 77G2 gegaan. Vooral de stap naar groter formaat is gaaf.
Beeldkwaliteit merk ik weinig verschil in, was al helemaal top namelijk bij de 65GX. Helderheid nooit issues gehad, tv hangt op noorden en kijk 95% van de tijd 's avonds. Geen vertical banding.
Als mn 65GX niet stuk was gegaan was ik er nog wel een paar jaar mee doorgegaan, want dat grotere formaat is de eerste paar dagen echt opvallend, daarna is het al snel business as usual :)

Inmiddels mn 77G2 zodanig verhangen dat ie qua gootje precies uitkwam. In die smalle goot die eigenlijk enkel voor de voedingskabel is bedoeld kon ik 1x coax en 1x HDMI kwijt. Scheelde me hak en breekwerk om naar "linksonder" te komen. Met alleen de PS5 als 2.1 bron red ik het voorlopig even met de Marantz SR6015 (die maar 1 HDMI 2.1 aansluiting heeft).

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-05-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:20
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:18:
@Fuku-San ik ben recent van een 65GX naar een 77G2 gegaan. Vooral de stap naar groter formaat is gaaf.
Beeldkwaliteit merk ik weinig verschil in, was al helemaal top namelijk bij de 65GX. Helderheid nooit issues gehad, tv hangt op noorden en kijk 95% van de tijd 's avonds. Geen vertical banding.
Als mn 65GX niet stuk was gegaan was ik er nog wel een paar jaar mee doorgegaan, want dat grotere formaat is de eerste paar dagen echt opvallend, daarna is het al snel business as usual :)

Inmiddels mn 77G2 zodanig verhangen dat ie qua gootje precies uitkwam. In die smalle goot die eigenlijk enkel voor de voedingskabel is bedoeld kon ik 1x coax en 1x HDMI kwijt. Scheelde me hak en breekwerk om naar "linksonder" te komen. Met alleen de PS5 als 2.1 bron red ik het voorlopig even met de Marantz SR6015 (die maar 1 HDMI 2.1 aansluiting heeft).
Precies, jij bent van een g naar g panel gegaan, ik ben benieuwd hoe een CX hier zich tot verhoudt. 77 is een heerlijk formaat inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@Fuku-San De CX en GX hebben hetzelfde paneel. De overstap is dus vergelijkbaar met wanneer jij die zou maken.

[ Voor 53% gewijzigd door Millert op 05-05-2023 13:06 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Pagina: 1 ... 498 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.