Ja dat dacht ik dus ook. Pas vanaf de G1 is er met die EVO panelen onderscheid gekomen tussen de C en de G series.Millert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:05:
@Fuku-San De CX en GX hebben hetzelfde paneel. De overstap is dus vergelijkbaar met wanneer jij die zou maken.
Ik ga dan van een CX naar een C2 of G2, ik ben nog aan het uitvogelen of die extra brightness het me waard is. Het zijn eigenlijk allemaal al zulke goeie TV's. Vind alleen vertical banding echt een irritant fenomeen, maar dat heb je volgens mij met alle soorten OLED panelen boven de 65 inch.Millert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:05:
@Fuku-San De CX en GX hebben hetzelfde paneel. De overstap is dus vergelijkbaar met wanneer jij die zou maken.
Mijn 55 en 65 hadden er iig geen last van.
[ Voor 6% gewijzigd door Fuku-San op 05-05-2023 19:02 ]
Voor de LG CX is firmware 4.40.76 uit. Ook te downloaden via de LG site.
Maar ik krijg hem niet ota binnen. Hoe kan dat?
Stop chasing the dream, you're already living it
Omdat de update in golven wordt uitgerold, even geduld hebben dus of handmatig update .Qosmic schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:42:
Ah! Zeer benieuwd of in deze update de aanpassing is opgenomen voor het bekende auto-dimming fenomeen.Qosmic schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:42:
Ik heb tpc en gsr uitgezet.
Nergens last meer van.
Maar voor deze update weet ik het niet. Minor fixes aldus lg.
Nergens last meer van.
Maar voor deze update weet ik het niet. Minor fixes aldus lg.
Stop chasing the dream, you're already living it
Heeft iemand voor de LG G series een aftermarket desktop stand gekocht? Ik zie veel stands die tot 65 inch en 40 KG gaan. Ik zoek iets voor een 83G2, ik vind die standaard LG mount niet mooi en muurbeugel is geen optie in mijn setup.
Ik neem aan dat het gewicht en de vesa standaard (400x400) in dit geval belangrijker is? Mocht er iemand hier toevallig in deze schuit zitten, ben ik benieuwd naar een aanrader qua VESA desktop stand.
Ik neem aan dat het gewicht en de vesa standaard (400x400) in dit geval belangrijker is? Mocht er iemand hier toevallig in deze schuit zitten, ben ik benieuwd naar een aanrader qua VESA desktop stand.
Hoe bevalt de 77g3? Ik ben uiteindelijk ook voor deze TV gegaan, krijg 'm binnenkort geleverd. Ben benieuwd naar je bevindingen.renelis schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:10:
Afgelopen week geupgrade van een 65C8 naar een 77G3
Bewust gekozen voor de 77" versie van de G3 serie want de 83" beschikt niet over MLA
Heb de TV nog te kort in bezit om iets te zeggen over vertical banding, maar naar mijn idee is het een schoon paneel/beeld.
In het verleden wel last van gehad op de 65C8 maar daarvan is onder garantie het paneel vervangen en daarna is het niet meer voorgekomen.
Enige minpuntje van de 77" en 83" G3 is het kabelmanagement aan de achterzijde dat helemaal linksonder de TV uitkomt i.p.v. het midden van de TV (waar in mijn geval al een kabelgoot in de muur zit)
Nu nog even een middagje vrijmaken voor een extra gootje naar de HDMI aansluitingen.
Sinds kort in het bezit van een C2. Daar wordt een IR Blaster bijgeleverd, maar ik zie nog niet helemaal hoe ik deze moet gebruiken.
Ik zou graag met de deurtjes gesloten mijn Denon receiver bedienen met zijn eigen afstandbediening. Kan dat hiermee? Ik krijg het nog niet voor elkaar...?
IR blaster is ingeplugd in de TV en de andere kant zit op de IR omtvanger op de receiver. Moet ik ergens nog iets instellen?
Ik zou graag met de deurtjes gesloten mijn Denon receiver bedienen met zijn eigen afstandbediening. Kan dat hiermee? Ik krijg het nog niet voor elkaar...?
IR blaster is ingeplugd in de TV en de andere kant zit op de IR omtvanger op de receiver. Moet ik ergens nog iets instellen?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
@Blackouts Waarom zit de IR blaster aangesloten op je televisie? Je wilt hem gebruiken om het signaal naar je Denon te verlengen? Ik weet niet of de meegeleverde IR blaster specifiek is voor de LG remote.
Welke functies van de Denon wil je bedienen? Dit kan misschien ook met de LG remote via hdmi-cec.
Welke functies van de Denon wil je bedienen? Dit kan misschien ook met de LG remote via hdmi-cec.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Huidige plasma scherm kan niet de kwaliteit weergeven wat een ps5 wel kan bieden.
Ik ben in principe iemand die doorgaans voor het meest recente type gaat, in dit geval de G3. Ik zou dan een 65 inch nemen om 55 inch achter me te laten.
Iemand al mogen ervaren hoede G3 is?
wellicht t.o.v. de G2? Zou 70% helderder moeten zijn bijvoorbeeld?
Ik ben benieuwd!
Ik ben in principe iemand die doorgaans voor het meest recente type gaat, in dit geval de G3. Ik zou dan een 65 inch nemen om 55 inch achter me te laten.
Iemand al mogen ervaren hoede G3 is?
Ik ben benieuwd!
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Wellicht de laatste post voor jou niet gelezen?RustStorm schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:21:
Iemand al mogen ervaren hoede G3 is?wellicht t.o.v. de G2? Zou 70% helderder moeten zijn bijvoorbeeld?
Ik ben benieuwd!
2+2=4-1=3 QUICKMATH
die was geplaatst terwijl ik mijn berichtje aan het schrijven was. Dus jazeker! Inmiddels wel gelezen.
[ Voor 6% gewijzigd door RustStorm op 07-05-2023 12:50 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
RustStorm schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:43:
[...]
die was geplaatst terwijl ik mijn berichtje aan het schrijven was. Dus jazeker! Inmiddels wel gelezen.En dat biedt perspectief. En daarbij komt dat ik graag n>1 heb
nu komt er vooral iets wat al tig keren hier vermeld is, maar dan toch:
Ik zou vooral zeggen, ga vooral niet op iemand anders zijn/haar gevoel af. Ga zelf naar een winkel toe en ervaar het zelf. Vraag of je even mag spelen met de settings, bij een winkel met service vooral sluiten ze wellicht nog een PS5 voor je aan, of tip: neem je eigen mee en vraag of die even aangesloten mag worden.Test vooral ook de G2 (als ze die nog hebben staan) uit met je PS5 om zo tot een goed oordeel te komen.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Ik snap wat je schrijft. Maar dit is toch echt een onderwerp op een forum waarin ervaringen gedeeld kunnen worden of discussies gevoerd kunnen worden. Als er dan iemand ervaring heeft met een betreffend scherm, dan kan deze desgevraagd toch worden gedeeld? Het hoeft niet, maar het staat mij vrij om te vragen in een topic als deze; ook al staat hetgeen jij zojuist hebt geschreven zogenaamd al tig keer vermeld in dit topic.MrBas schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:58:
[...]nu komt er vooral iets wat al tig keren hier vermeld is, maar dan toch:
Ik zou vooral zeggen, ga vooral niet op iemand anders zijn/haar gevoel af. Ga zelf naar een winkel toe en ervaar het zelf. Vraag of je even mag spelen met de settings, bij een winkel met service vooral sluiten ze wellicht nog een PS5 voor je aan, of tip: neem je eigen mee en vraag of die even aangesloten mag worden.
Test vooral ook de G2 (als ze die nog hebben staan) uit met je PS5 om zo tot een goed oordeel te komen.
Ik ben mij bewust dat alles wat hier omtrent ervaringen wordt geschreven subjectief is.
En wees niet bang - ik zal mij op verschillende manier laten informeren over wat voor een product ik voornemens ben aan te schaffen dan ook. En een van dezen is het vergaren van ervaringen van anderen.
Aan de zijkant van de tv zit een jackplug aansluiting voor de ir blaster. Ik ging er vanuit dat de ir signalen die ontvangen worden door de tv daarmee worden doorgestuurd naar de ir lampjes op de blaster.Millert schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:55:
@Blackouts Waarom zit de IR blaster aangesloten op je televisie? Je wilt hem gebruiken om het signaal naar je Denon te verlengen? Ik weet niet of de meegeleverde IR blaster specifiek is voor de LG remote.
Met name de functie om te schakelen tussen de music (stereo) stand en de movie (surround stand) met de groene en rode knop op de Denon remote.
Hdmi cec bedient hier alleen het volume en aan/uit
[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 07-05-2023 18:38 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Volgens mij is de extender niet bedoeld voor de Denon afstandsbediening echter alleen voor de LG afstandsbediening. Deze wordt meegeleverd zodat je de kastjes gesloten kan houden en deze bijvoorbeeld de versterker aan kan zetten, volume kan bedienen, of als je een dvd en bluerayspeler hebt etc deze afzonderlijk aan kan zetten en pauze:play commando kan doorsturen vanaf je lg remote. Zolang de IR blaster maar alle IR vensters kan bereiken.Blackouts schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:36:
[...]
Aan de zijkant van de tv zit een jackplug aansluiting voor de ir blaster. Ik ging er vanuit dat de ir signalen die ontvangen worden door de tv daarmee worden doorgestuurd naar de ir lampjes op de blaster.
Met name de functie om te schakelen tussen de music (stereo) stand en de movie (surround stand) met de groene en rode knop op de Denon remote.
Hdmi cec bedient hier alleen het volume en aan/uit
2+2=4-1=3 QUICKMATH
@Blackouts Dat gaat niet werken met de meegeleverde repeater. Er zijn wel universele te koop of je probeert de Denon AVR Remote app op je smartphone of tablet. Zorg er ook voor dat je versterker zijn warmte kwijt kan als je deze gebruikt in een gesloten kast.
[ Voor 23% gewijzigd door Millert op 07-05-2023 19:19 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
C2 / G2 Firmware v03.33.15
voor usb installatie
webOS: 7.3.0-29 (Linux Kernel 5.4.96-266)
dolby vision update to 32.09
main changes relates to soundbar support
download hier
screensaver klok werkt weer ipv firework
voor usb installatie
dolby vision update to 32.09
download hier
screensaver klok werkt weer ipv firework
[ Voor 13% gewijzigd door edonkey-boy op 14-05-2023 14:08 ]
Inmiddels een update, het paneel wordt vervangen onder garantie. Ik kon voor standaard kiezen of een verbeterde variant met kleine bijdrage (100euro). Weet niet of het inderdaad verschil maakt, dus voor het laatste gekozen. TV is van 2018, dus als hij zo nog mee kan, primaOphidian schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:07:
[...]
Het heet 100% pixelgarantie, verdere voorwaarden zijn er niet echt. Dus tsja, subpixel of pixel, als er een pixel niet goed werkt, is het niet 100% denk ik dan
Een defecte pixel is volgens de winkel: Wanneer één of meerdere van deze pixels niet goed meer werken, kan dat erg hinderlijk zijn. Defecte pixels herkent u aan zwarte puntjes of puntjes die niet van kleur veranderen en in elk beeld op dezelfde plek zitten.
Dus daar voldoet het wel aan.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ok, kreeg gister de v03.30.68 pas door. Vind het irritant dat er zo weinig change log info is.edonkey-boy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 02:00:
C2 / G2 Firmware v03.33.15
voor usb installatie
download hier
Ik las over die update iets over helderheid dat verbeterd werd.
Het blijft grappig. Ik zit sinds een week of 3 tussen de 2m en 2m50 van mijn 65C2 na een paar jaar 55 inch gehad te hebben. In het begin denk je van wow wat is dit groot en groter zou waarschijnlijk echt niet fijn meer zijn. En vandaag had ik dan toch weer dat gevoel he.... eigenlijk zou 75 ook prima werken hier
(Het is dat het moeilijk recht de trap op te krijgen is
(en eerlijk gezegd gaat de prijs ook wel tellen dan.))
[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-05-2023 16:15 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zit zelf nog erg in twijfel. Wil ook upgraden van mijn cx 65 inch naar een 77 inch. Echter zegt bij iedereen. Dat het verschil in beeldkwaliteit pas echt groot is. Als ik naar de samsung s95c gaat. Betere kleurweergave e.d Rtings, Hello tv bevelen me die aan. Heb jij de s95c ook werkend gezien?UninPro schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:13:
***members only***
[ Voor 191% gewijzigd door FeaR op 10-05-2023 12:26 ]
Als Hellotv dat aanraadt dan krijgen ze bij Samsung tegenwoordig de meeste commissieChristina10 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:33:
[...]
Zit zelf nog erg in twijfel. Wil ook upgraden van mijn cx 65 inch naar een 77 inch. Echter zegt bij iedereen. Dat het verschil in beeldkwaliteit pas echt groot is. Als ik naar de samsung s95c gaat. Betere kleurweergave e.d Rtings, Hello tv bevelen me die aan. Heb jij de s95c ook werkend gezien?
Idealiter koop je eerst een hele grote TV en dan bouw je het huis er omheen.ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:14:
Het blijft grappig. Ik zit sinds een week of 3 tussen de 2m en 2m50 van mijn 65C2 na een paar jaar 55 inch gehad te hebben. In het begin denk je van wow wat is dit groot en groter zou waarschijnlijk echt niet fijn meer zijn. En vandaag had ik dan toch weer dat gevoel he.... eigenlijk zou 75 ook prima werken hier(Het is dat het moeilijk recht de trap op te krijgen is
(en eerlijk gezegd gaat de prijs ook wel tellen dan.))
GT7 ID: ONYX_PdeG69
@Christina10 ik denk dat beide echt top tv’s zijn, je kunt daarin geen verkeerde keuze maken. Kijk ook naar zaken als menu / afstandsbediening / apps. Voor LG is er niet altijd een native app (apps van F1tv, Ziggo, Delta ontbreken vooralsnog).
Maar je bent hier wel in het LG topic, dus kans is klein dat er hier mensen zijn die de nieuwe Samsung in huis hebben.
Maar je bent hier wel in het LG topic, dus kans is klein dat er hier mensen zijn die de nieuwe Samsung in huis hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-05-2023 19:23 ]
Je zit hier in het LG oled topic dus wat denk je dat we aanraden?Christina10 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:01:
[...]
Zit wel wat in idd. Ik kijk ook vaak vergelijkings video`s. Vincent theo. Stop the fomo en Brians tech therapy vind ik wel goeie gasten. Persoonlijk vind ik de keuren van de g3 natuurgetrouwer ogen. En ook de manier van processing. Ik wacht nog even de reviews af, en de eerste firmware updates. Gamemode op de lg g3 schijnt niet helemaal top te zijn en te dim. Dit zullen ze wel fixen. Welke tv raad jij me aan? lg g3 77 inch? ervaring met de g3 ook?
Ik heb zelf de G3 niet maar men lijkt er zeer enthousiast over. Verkijk je ook niet op de helderheid, het is over het algemeen echt wel een bak licht waar je tegenaan kijkt.
De antwoorden boven je @Christina10 lijken mij voldoende.
Hoe je er vervolgens op reageert zegt misschien ook al voldoende.
Ik krijg niet het idee van de verschillende reviews dat je met een van beide tv's een slechte televisie in huis haalt dus dat zegt ook al voldoende.
Zoals @Wren terecht aangeeft; je ziet hier in het LG topic. Mijn keuze zou de LG zijn.
Informeer in het Sony TV topic en je zal een andere respons krijgen.
Hoe je er vervolgens op reageert zegt misschien ook al voldoende.
Ik krijg niet het idee van de verschillende reviews dat je met een van beide tv's een slechte televisie in huis haalt dus dat zegt ook al voldoende.
Zoals @Wren terecht aangeeft; je ziet hier in het LG topic. Mijn keuze zou de LG zijn.
Informeer in het Sony TV topic en je zal een andere respons krijgen.
Het was even gedoe.. maar daar hangt hij dan de 77 inch G3.
Er komt geen tv meubel onder, lekker clean.
Alle kabels gaan nl. de trapkast in, daar staat mijn xbox etc. Dat werkt prima door dat muurtje heen.
Nu nog de soundbar ophangen en uiteraard ook de kabel daarvan door de muur trekken.
Wat een prachtig beeld komend van een 65 inch G9.
:strip_exif()/f/image/6T7HZFZWoBZyc1krG6WQPCIY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Av6uEQUoecd3giOvdxftwJvL.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle kabels gaan nl. de trapkast in, daar staat mijn xbox etc. Dat werkt prima door dat muurtje heen.
Nu nog de soundbar ophangen en uiteraard ook de kabel daarvan door de muur trekken.
:strip_exif()/f/image/6T7HZFZWoBZyc1krG6WQPCIY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Av6uEQUoecd3giOvdxftwJvL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a18JmDBEtN9HrMMH3mAC0oLU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb gisteren op mijn LG CS van eind 2022 de laatste firmware geinstalleerd en nu heb ik opeens een gekke lijn met 'corrupte' pixels. Ik dacht eerst dat het misschien weer door de upscaler kwam (een Google TV op 1080p geeft soms ook gekke artifacts). Maar het is ook zichtbaar op normale TV.
Het is een lijn van precies 1 pixel breed en loopt van halverwege het scherm tot een paar centimeter tot de rand. Het gekke is dat de lijn niet overal even fel is. Je kunt het op de foto zien bij de onderarm van de persoon. En het loopt door op de linker ton.
Ik heb online gezocht, maar kom eigenlijk alleen maar tegen dat hele lijnen uitvallen. Maar niet een heel specifiek stukje. Het is ook altijd te zien, dus als het beeld zwart is zijn deze pixels ook wittig. Pas als de TV uit gaat gaan ze als laatste uit.
Ik heb de pixel cleaner nog niet gedraaid, omdat ik eerst wilde checken of dit juist het probleem erger kan maken. Heeft iemand nog andere tips? Anders ga ik dat maar proberen.
[edit] Ik zie nu pas dat het ook zichtbaar is als je de TV op standby zet. De pixels dimmen pas als je de televisie helemaal van de stroom haalt. Ik zal eens proberen wat er gebeurd als ik dat een uurtje doe, maar uitzetten van ongeveer 15 minuten maakte geen verschil.
Het is een lijn van precies 1 pixel breed en loopt van halverwege het scherm tot een paar centimeter tot de rand. Het gekke is dat de lijn niet overal even fel is. Je kunt het op de foto zien bij de onderarm van de persoon. En het loopt door op de linker ton.
Ik heb online gezocht, maar kom eigenlijk alleen maar tegen dat hele lijnen uitvallen. Maar niet een heel specifiek stukje. Het is ook altijd te zien, dus als het beeld zwart is zijn deze pixels ook wittig. Pas als de TV uit gaat gaan ze als laatste uit.
Ik heb de pixel cleaner nog niet gedraaid, omdat ik eerst wilde checken of dit juist het probleem erger kan maken. Heeft iemand nog andere tips? Anders ga ik dat maar proberen.
[edit] Ik zie nu pas dat het ook zichtbaar is als je de TV op standby zet. De pixels dimmen pas als je de televisie helemaal van de stroom haalt. Ik zal eens proberen wat er gebeurd als ik dat een uurtje doe, maar uitzetten van ongeveer 15 minuten maakte geen verschil.
:strip_exif()/f/image/O5zUMRqjDTpefLflCDt290qg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door eborn op 10-05-2023 13:26 ]
Erg mooi! Maar hangt hij niet aan de lage kant?G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:19:
Het was even gedoe.. maar daar hangt hij dan de 77 inch G3.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vertekend ook een beetje op de foto. Maar mijn ogen zitten vanaf de bank net iets onder het midden. Dus ja wellicht wat laag voor sommige maar ik vind het lekker kijken persoonlijk.
Dat is zo goed als de juiste hoogte. De meeste mensen zijn geneigd hem veel te hoog te hangen.G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:08:
[...]
Vertekend ook een beetje op de foto. Maar mijn ogen zitten vanaf de bank net iets onder het midden. Dus ja wellicht wat laag voor sommige maar ik vind het lekker kijken persoonlijk.
Het midden van het scherm op ooghoogte (als je niet op de bank hangt) is ideaal.
Ziet er overigens erg mooi uit! Kan bijna niet wachten.ook de g3 aan te schaffen.
Dat heb ik ook ooghoogte midden scherm. Leek op de foto wat laag te hangen irt de deuren maar dat kan door het enorme formaat komen.G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:08:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 10-05-2023 13:29 ]
G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:19:
[Afbeelding]
Precies op de juiste hoogte ..![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onderkant tv op 75-80cm van vloer is prima iddG4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:08:
[...]
Tv meubel van 55cm en centerspeker van 20cm hoog lol
Soms zie je de tv haast tegen het plafond ziet er niet uit vind ik
Clean!G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik schrok even toen ik alleen de eerste foto zag. Leek er net op alsof de TV van de muur gebroken was haha. Maar een foto naar beneden ziet het er zeer strak uit! Ook wel gaaf dat er geen meubel of iets is.G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja ik wilde perse afscheid nemen van het meubel zodat, ondanks de grootte van de tv, er weinig ruimte in beslag wordt genomen (plat aan de muur) en het veel rustiger oogt. Dat ik alle apparatuur in mn trapkast kan zetten helpt enorm anders lukt zoiets niet.cavanta schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:44:
[...]
Ik schrok even toen ik alleen de eerste foto zag. Leek er net op alsof de TV van de muur gebroken was haha. Maar een foto naar beneden ziet het er zeer strak uit! Ook wel gaaf dat er geen meubel of iets is.
Weet iemand of de "auto volume" setting op de LG C2 dynamisch of statisch is? Maw: is het een eenmalige correctie die plaatsvindt op het moment dat je van app/input switched, of past deze het volume continue aan (aka een compressor/limiter). Ik kan die info nergens vinden.
idd, een tv is geen schilderij (welke overigens veel mensen ook geneigd zijn te hoog te hangen).RustStorm schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:20:
[...]
Dat is zo goed als de juiste hoogte. De meeste mensen zijn geneigd hem veel te hoog te hangen.
[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 10-05-2023 16:32 ]
Ligt ook een beetje aan de hoogte van je plafond, zit je in een oud huisje met 210cm tot de balken dan is het minder vreemd dan in ons huis met 320cm zeg maar.Goofy1978 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:29:
[...]
Onderkant tv op 75-80cm van vloer is prima idd
een handmatige pixelrefresh moet de tv gewoon tegen kunnen, maar ik denk dat je scherm onder garantie wordt vervangen.eborn schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:53:
Ik heb gisteren op mijn LG CS van eind 2022 de laatste firmware geinstalleerd en nu heb ik opeens een gekke lijn met 'corrupte' pixels. Ik dacht eerst dat het misschien weer door de upscaler kwam (een Google TV op 1080p geeft soms ook gekke artifacts). Maar het is ook zichtbaar op normale TV.
[Afbeelding]
Gelukkig is iedereen anders ^^ ik snap laag persoonlijk niet. Meeste mensen hangen toch op de bank (en veel banken zijn ook niet meer zo verticaal als vroeger), dan is hoger beter voor je nek. Naast dat staand (terwijl je bezig bent) tv (mee)kijken ook stuk fijner is.Goofy1978 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:29:
[...]
Onderkant tv op 75-80cm van vloer is prima idd
Te dicht op plafond bij bijv 210 hoog vind ik ook niet mooi. Maar het is ook gewoon wennen aan formaat en zwart vlak. Net als dat men vroeger 40" te groot vond, toen 55, toen 65 en nu 70+. Voornamelijk het grote zwarte vlak hoor ik erg vaak bij hun thuis als reden voor niet groter (maar nooit bij mijzelf thuis met 77"), en in mijn ogen wordt dat niet beter met andere hoogte (tenzij je boekenplank ofzo erboven doet).
Maar hang vooral wat je zelf fijn vindt!
De gemiddelde zit hoogte is ongveer 107 cm.
Meest optimale is dat het midden van de tv dan ook op 107 cm uitkomt.
Een kleinere tv hangt daarom ook hoger dan een grotere omdat de onderkant bij een grotere tv lager uitkomt.
Sommige zeggen ook ooghoogte op 2/3 van het scherm. Maar ik hou meer van het midden van het scherm.
Een kleinere tv hangt daarom ook hoger dan een grotere omdat de onderkant bij een grotere tv lager uitkomt.
Sommige zeggen ook ooghoogte op 2/3 van het scherm. Maar ik hou meer van het midden van het scherm.
3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning
Antwoord op mezelf: het is dynamisch. Dus maar weer uitgezet.olafmol schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:29:
Weet iemand of de "auto volume" setting op de LG C2 dynamisch of statisch is? Maw: is het een eenmalige correctie die plaatsvindt op het moment dat je van app/input switched, of past deze het volume continue aan (aka een compressor/limiter). Ik kan die info nergens vinden.
Achja, een aardig deel van de wereld heeft tv's gewoon hoog hangen hoorAlfa! schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:22:
Dus optimaal vind ik niet zo'n correcte uitspraak
Nogmaals: persoonlijke voorkeur en situatie afhankelijk, er is geen goed of fout zolang je geen klachten krijgt bij jouw situatie en zithouding
Blijft vermakelijk deze discussie
Ziet er goed uit. Is de stroomkabel te vervangen bij deze nieuwe tv? Of heb je zo’n groot gat geboord dat de kabel met stekker en al door de muur gaat?G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De stroomkabel kan niet los. Dus het gat is idd groot genoeg voor de ronde stekker + alle kabels. Flink gatglnk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:46:
[...]
Ziet er goed uit. Is de stroomkabel te vervangen bij deze nieuwe tv? Of heb je zo’n groot gat geboord dat de kabel met stekker en al door de muur gaat?
Flinke discussie dit gewordenAlfa! schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:22:
Het midden van mijn tv is op 115 cm
Gisteren handmatig laten verversen (de quick optie) en nu zijn de artifacts weg.pwh53 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:03:
[...]
een handmatige pixelrefresh moet de tv gewoon tegen kunnen, maar ik denk dat je scherm onder garantie wordt vervangen.
Liggend of zittend zal niet zoveel schelen als je denkt. Bovendien wissel je continu van houding op de bank. Gaat dus om het gemiddelde.andries98 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:02:
[...]
Achja, een aardig deel van de wereld heeft tv's gewoon hoog hangen hoordie gekke regel van gelijk met ooghoogte etc komt voornamelijk van beeldschermen (en kijkhoeken die tegenwoordig niet meer zo relevant zijn). Maar ik vraag me zwaar af hoeveel mensen hetzelfde op de bank zitten/liggen als dat ze op een bureaustoel zitten?
Dus optimaal vind ik niet zo'n correcte uitspraak![]()
Nogmaals: persoonlijke voorkeur en situatie afhankelijk, er is geen goed of fout zolang je geen klachten krijgt bij jouw situatie en zithouding
Blijft vermakelijk deze discussie
Belangrijkste is waar je comfortabel bij voelt (nek positie). Bij de een is dat iets omhoog en de ander rechtuit of iets omlaag.
Het is blijft idd een vermakelijke discussie.
3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning
was de automatische pixelrefresh misschien onderbroken, omdat je 's nachts de stroom eraf haalt?eborn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:24:
[...]
Gisteren handmatig laten verversen (de quick optie) en nu zijn de artifacts weg.
Ik kreeg zojuist 04.41.35 binnen wat zorgt voor een ge-update startscherm. Vrij traag op een OLED 55BX6 dus via instellingen weer gekozen voor standaard. Veel beter!
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nee, op zich niet. De TV heeft wel twee weken spanningsloos gestaan vanwege vakantie, maar het lijkt me dat dit geen problemen zou moeten geven? Verder staat hij altijd stand-by.pwh53 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:02:
[...]
was de automatische pixelrefresh misschien onderbroken, omdat je 's nachts de stroom eraf haalt?
Nee, dat is geen probleem.eborn schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:53:
[...]
Nee, op zich niet. De TV heeft wel twee weken spanningsloos gestaan vanwege vakantie, maar het lijkt me dat dit geen problemen zou moeten geven? Verder staat hij altijd stand-by.
Meestal hoor je een paar minuten nadat de tv is uitgezet wel een soort klikje.
Er is een Tweakers test geweest van de G3
review: LG OLED evo G3 - De helderste oledtelevisie tot nu toe
review: LG OLED evo G3 - De helderste oledtelevisie tot nu toe
Ik blijf de kabelmanagement van de G series amateuristisch vinden. Heb zelf de G1 gehad. Maar een iets te dikke kabel en het blijft niet zitten (met de clipjes). Dan ben je overgeleverd aan het plaatsen van tape op de achterkant. Wat ook irritant is om mee te werken.
@Chief-Commander is gewoon niet berekend op Noord-Europese degelijke stenen/betonnen huizen 
De rest van de wereld heeft blijkbaar gipswandjes?
Kreeg de G2 ook niet 100% vlak, maar wel goed genoeg. Is paar mm van de muur bij mij.
Zou mooier zijn als er een soort meedraaiende kabelgoot zou zijn, dat de kabels bij het platdrukken begeleid worden.
Kreeg de G2 ook niet 100% vlak, maar wel goed genoeg. Is paar mm van de muur bij mij.
Zou mooier zijn als er een soort meedraaiende kabelgoot zou zijn, dat de kabels bij het platdrukken begeleid worden.
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-05-2023 19:19 ]
In USA vooral. Daar zet je zo de schaar in de muur voor een nieuwe gootCyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:16:
@Chief-Commander is gewoon niet berekend op Noord-Europese degelijke stenen/betonnen huizen
Als er in een SRT-ondertitel {\AN8} staat betekent dat dat de ondertitel bovenaan in beeld moet komen.
Alleen mijn LG C2's begrijpen dit niet en komt er dus doodleuk {\AN8} in beeld onderaan.
Is dit op te lossen? (Anders dan de SRT handmatig aan te passen natuurlijk)
En zo niet, zou ik dan een "enhancement request" kunnen aanvragen bij LG en hoe gaat dat in zijn werk?
Alleen mijn LG C2's begrijpen dit niet en komt er dus doodleuk {\AN8} in beeld onderaan.
Is dit op te lossen? (Anders dan de SRT handmatig aan te passen natuurlijk)
En zo niet, zou ik dan een "enhancement request" kunnen aanvragen bij LG en hoe gaat dat in zijn werk?
Nice! Op hoeveel meter zit je van de tv? Ik zit er 4 meter vandaan en twijfel tussen 65 en 77 inch.G4mert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ga voor de 83 inchsuperpolm schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:45:
[...]
Nice! Op hoeveel meter zit je van de tv? Ik zit er 4 meter vandaan en twijfel tussen 65 en 77 inch.
[ Voor 9% gewijzigd door Goofy1978 op 14-05-2023 17:04 ]
Ik zit op 3.5 meter. Op die afstand keek ik eerst 65 inch. Wat ook niet verkeerd is hoor. Maar een 77 heeft (uiteraard) toch echt een stuk meer impactsuperpolm schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:45:
[...]
Nice! Op hoeveel meter zit je van de tv? Ik zit er 4 meter vandaan en twijfel tussen 65 en 77 inch.
Als de 83 inch MLA had zou het een optie zijn maar die maat is vaak ook een heel stuk duurder. Nu 3400 netto betaald (na cashback) en dat vind ik alwel weer genoeg.
[ Voor 18% gewijzigd door G4mert op 14-05-2023 17:21 ]
Ik denk vooraf vaak dat een tv te groot is maar je went er snel aan.Goofy1978 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:03:
[...]
Ga voor de 83 inchnee die heeft geen mla als je dat perse wil hebben.
Het is bizar hoe snel je eraan went. En ik weet niet waar je nu vandaan komt?superpolm schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:24:
[...]
Ik denk vooraf vaak dat een tv te groot is maar je went er snel aan.
Mijn "oude" LG65E6V had een soort van soundbar er nog onder zitten waardoor die wat grof oogt.
Met de G serie is het bizar hoe deze vlak tegen de muur valt met nagenoeg geen rand rondom het scherm.
Ik ben zoals eerder aangegeven enorm onder de indruk. Geen moment spijt dat ik de 77inch versie heb gekocht. Kan nu ook makkelijker vanuit de keuken (open woonkamer) kijken
Ik heb 40 inch maar die is veel te kleinUninPro schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:59:
[...]
Het is bizar hoe snel je eraan went. En ik weet niet waar je nu vandaan komt?
Mijn "oude" LG65E6V had een soort van soundbar er nog onder zitten waardoor die wat grof oogt.
Met de G serie is het bizar hoe deze vlak tegen de muur valt met nagenoeg geen rand rondom het scherm.
Ik ben zoals eerder aangegeven enorm onder de indruk. Geen moment spijt dat ik de 77inch versie heb gekocht. Kan nu ook makkelijker vanuit de keuken (open woonkamer) kijken
Op die afstand? ja als je het kan betalen gewoon echt doen. Ik zit op 2m-2m50 met 65 inch en ik kan je garranderen, in het begin is dat groot maar binnen de kortste keren zie je dat de 77 ook prima had gewerkt. Dus op 4 meter wil je echt zo groot mogelijk. (enige waar je rekening mee moet houden is dat als hij uit staat hij nog steeds een groot zwart vlak isGoofy1978 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:03:
[...]
Ga voor de 83 inchnee die heeft geen mla als je dat perse wil hebben.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Het is al zo vaak gezegd, groter is NIET beter!ArthurMorgan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:52:
[...]
Op die afstand? ja als je het kan betalen gewoon echt doen. Ik zit op 2m-2m50 met 65 inch en ik kan je garranderen, in het begin is dat groot maar binnen de kortste keren zie je dat de 77 ook prima had gewerkt. Dus op 4 meter wil je echt zo groot mogelijk. (enige waar je rekening mee moet houden is dat als hij uit staat hij nog steeds een groot zwart vlak is
De resolutie blijft immers gelijk.
De kijkafstand is dus de richtlijn die je kunt aanhouden.
Ja, en dan is 83" 4Kzeker te doen met 4 meter
Ik heb nu voor de 2e maal dat van onze CX het scrollwiel van de remote (MR20GA) breekt. Dan kun je niet meer scrollen en niet meer klikken omdat het wiel scheef gaat zitten. Op het internet kom ik het wel tegen. Maar heb het nog nooit hier gelezen. Heeft niemand dit?
Ja dat heb ik ook gehad met de afstandsbediening van mijn C9 destijds. Nooit wat verder mee gedaan omdat ik een heel oude LG afstandsbediening had die ik gebruikte om instellingen aan te passen en verder alles deed met mijn chromecast afstandsbediening.Wreckerrm schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:15:
Ik heb nu voor de 2e maal dat van onze CX het scrollwiel van de remote (MR20GA) breekt. Dan kun je niet meer scrollen en niet meer klikken omdat het wiel scheef gaat zitten. Op het internet kom ik het wel tegen. Maar heb het nog nooit hier gelezen. Heeft niemand dit?
Het ziet er naar uit dat huidige 65 inch G3 voor 2499 euro te krijgen is op dit moment (incl cashbak) wat vergelijkbaar is met de prijs van de g2 65 inch een maand na release. dus hde 2499 lijkt zo'n slechte prijs nog niet. g2 is "maar" 500 euro goedkoper als je het strikt neemt...
Hmmmz, zet mij toch wel echt aan het denken/
Hmmmz, zet mij toch wel echt aan het denken/
2 maanden geleden Coolblue benaderd, doorverwezen maar LG care die het scherm vervangen hebben. Op dit nieuwe scherm heb ik 1 dode groene subpixel op kunnen vinden (zwarte pixel bij volledig groen scherm) maar daar kan ik wel mee levenRyan1981 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:51:
Hoi Allemaal,
Ik heb sinds 1 juni 2021 (1 jaar en 3 maanden) een uitvoering: LG OLED55GX6LA Zwart
Eergisteren liep ik langs te TV toen hij aan stond en tot mijn verassing zag ik wat zwarte stipjes aan de bovenrand. Na wat verder inspecteren lijken er best veel te zijn over de hele rand, ook wat verder in het midden van het display heb ik er een paar gevonden. Heb er zojuist wat foto's van gemaakt van de gehele bovenrand.
Ik vroeg mij af, is dit normaal voor een OLED of heb ik hier echt een uitzonderlijk geval? Dat er een dode pixel zit geloof ik nog wel maar zoveel als nu na iets meer dan een jaar vind ik toch wel zorgwekkend.
Ze zijn op normale kijkafstand niet waar te nemen, maar als dit erger wordt gaat het toch wel opvallen verwacht ik.
Toen ik de TV net binnen had heb ik hier naar gekeken en kon ik 0 dode pixels vinden.
Waar ik het meeste mee zit is mocht ik hem laten vervangen, is het bij de volgende net zo erg na een jaar?
Alvast bedankt voor de input!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede prijs! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?G4mert schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:19:
[...]
Ik zit op 3.5 meter. Op die afstand keek ik eerst 65 inch. Wat ook niet verkeerd is hoor. Maar een 77 heeft (uiteraard) toch echt een stuk meer impact
Als de 83 inch MLA had zou het een optie zijn maar die maat is vaak ook een heel stuk duurder. Nu 3400 netto betaald (na cashback) en dat vind ik alwel weer genoeg.
Bij Hellotv. De prijzen zullen blijven dalen, maargoed ik was ongeduldig .synorluna schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:58:
[...]
Goede prijs! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
En het is het waard. Wat een geweldige tv.
Review RTINGS G3 https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g3-oled
Tegenwoordig weer DTS passthrough, zie ik.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik heb via hello TV een lg G2 65 aangeschaft met pixel garantie. bij eerste test leek alles ok maar nu na een week in gebruik merk ik toch volgende op:
2 groen pixels defect
1 rode
2 blauwe
Met gewoon beeld niets te merken natuurlijk alleen met specifieke testen en kortbij kijken ernaar.
Ze zitten op 5 a 8cm van rand dus niet in het midden.
Maar wat is nu de kans op beter? zou ik omruilen maar mss gaat het naar zelde of erger of wat is hier acceptable ongeveer?
2 groen pixels defect
1 rode
2 blauwe
Met gewoon beeld niets te merken natuurlijk alleen met specifieke testen en kortbij kijken ernaar.
Maar wat is nu de kans op beter? zou ik omruilen maar mss gaat het naar zelde of erger of wat is hier acceptable ongeveer?
[ Voor 6% gewijzigd door Vortexmerc op 21-05-2023 10:18 ]
Ik zou de pixel refresher even laten draaien, en dan verder conclusies trekken ..Vortexmerc schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:17:
Ik heb via hello TV een lg G2 65 aangeschaft met pixel garantie. bij eerste test leek alles ok maar nu na een week in gebruik merk ik toch volgende op:
2 groen pixels defect
1 rode
2 blauwe
ok is goed zal dit eerst manueel starten en zien of er verbetering is.MilesD. schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:28:
[...]
Ik zou de pixel refresher even laten draaien, en dan verder conclusies trekken ..
Wij gaan de opstelling in huis veranderen. LG Oled aan de muur, surroundsetje eruit en soundbar aan de muur.
Hoe sluiten jullie alles aan? Ik heb twee aansluitingen nodig: de soundbar (met HDMI-ARC), en een PS5
De soundbar heeft ook een HDMI over, sluit ik de PS5 hier op aan, of kan ik die beter op de TV doen?
Hoe sluiten jullie alles aan? Ik heb twee aansluitingen nodig: de soundbar (met HDMI-ARC), en een PS5
De soundbar heeft ook een HDMI over, sluit ik de PS5 hier op aan, of kan ik die beter op de TV doen?
gebeurd, zelfs 2 maal nu en heb 2 extra dode pixels gevonden (mss waren ze er al, kan goed zijn)MilesD. schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:28:
[...]
Ik zou de pixel refresher even laten draaien, en dan verder conclusies trekken ..
2 groen
2 rood
3blauw
allemaal in de rand van het scherm en niet dicht bijeen.
denk toch maar omruilen dan. hmm
@greatgonzo dat klinkt als een downgrade 
Als je 120Hz en VRR wilt moet je soundbar wel HDMI 2.1 ondersteunen, is dat het geval? Anders doorlussen via de tv.
Die losse HDMI kun je nog gebruiken als je ooit een bron met DTS audio wilt luisteren (en de soundbar dat ook ondersteunt).
Als je 120Hz en VRR wilt moet je soundbar wel HDMI 2.1 ondersteunen, is dat het geval? Anders doorlussen via de tv.
Die losse HDMI kun je nog gebruiken als je ooit een bron met DTS audio wilt luisteren (en de soundbar dat ook ondersteunt).
mwa, setje is inmiddels ook wel 18 jaar oud, een van de eerste met DTS toen, dus het zal me niets verbazen als een fatsoenlijke soundbar een beter geluid gaat geven. Maar dank voor het antwoord, dan wordt het toch rechtstreeks aansluiten op de tvCyBeRSPiN schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:40:
@greatgonzo dat klinkt als een downgrade
Waarom heb je pixel garantie gekocht als je twijfelt over het aanspreken van deze, sowieso al discutabele, vorm van garantie?Vortexmerc schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:17:
2 groen pixels defect
1 rode
2 blauwe
Contact opnemen met de verkoper en direct laten omruilen lijkt me.
Een pixel refresh gaat geen dode pixels herstellen.
Dan heb je gedaan wat je moest doen, als je gaat reclameren is dat nl de 1e vraag ..Vortexmerc schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:11:
[...]
gebeurd, zelfs 2 maal nu en heb 2 extra dode pixels gevonden (mss waren ze er al, kan goed zijn)
2 groen
2 rood
3blauw
allemaal in de rand van het scherm en niet dicht bijeen.
denk toch maar omruilen dan. hmm
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gaat toch om dode pixels neem ik aan?Vortexmerc schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:17:
2 groen pixels defect
1 rode
2 blauwe
Hoe is je dit opgevallen?
Ben je gaan testen en met je neus op het scherm gaan zoeken?
Een paar dode pixels geeft normaal gesproken geen enkele hinder in het TV kijken of gamen.
Paneel omruilen kan maar je omgeruilde paneel kan ook defecte pixels hebben.
Oplichtende pixels vallen wel op en zeker als het om een groepje gaat.
Dat is een reden voor reparatie.
Goedenavond, ik ben sinds 17-2-2023 in het bezit van een OLED C2 65 Inch. (OLED65C25LB 2022). Bij binnenkomst even uitgepakt en getest of deze werkt (middels een YouTube video) en daarna weer ingepakt vanwege een verhuizing.
Een week geleden zijn wij verhuisd en hangt de tv aan de muur, maar zijn we erachter gekomen dat er een doffe "stip" in het beeld linksonder zit, erg vervelend!
Het blijkt dus dat de YouTube app op de tv niet gebruikt maakt van het volledige beeld, maar een paar pixels aan de linkerkant zwart laat. (niet gebruikt) maar wel precies de pixels waar die doffe plek zit. Het is op meerdere aansluitingen van de tv (HDMI poorten) en in apps, dus niet een probleem was alleen bij 1 poort of app afspeelt.
Ik heb ook al een keer hard reset geprobeerd, pixel refresher etc.
Ik heb contact opgenomen met HelloTV en zij sturen nu een reparateur op om het euvel te bekijken/repareren. De reparateur is van CE Repair Services.
Ik vraag me echter af wat mijn rechten zijn en of dit überhaupt te repareren valt? Ik neem aan dat ze niet zo maar een nieuw paneel op de tv kunnen plakken?
Is iemand bekend met dit probleem, deze reparateur of wat mijn rechten zijn? Ben benieuwd naar jullie ervaringen/kennis!
Hier nog een paar fotos van de stip:
:strip_exif()/f/image/vhdvF0UbsadyUZwGPrWzxg3w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QWu1YRXEWSG3UHZqkxktbLUI.jpg?f=fotoalbum_large)
Een week geleden zijn wij verhuisd en hangt de tv aan de muur, maar zijn we erachter gekomen dat er een doffe "stip" in het beeld linksonder zit, erg vervelend!
Het blijkt dus dat de YouTube app op de tv niet gebruikt maakt van het volledige beeld, maar een paar pixels aan de linkerkant zwart laat. (niet gebruikt) maar wel precies de pixels waar die doffe plek zit. Het is op meerdere aansluitingen van de tv (HDMI poorten) en in apps, dus niet een probleem was alleen bij 1 poort of app afspeelt.
Ik heb contact opgenomen met HelloTV en zij sturen nu een reparateur op om het euvel te bekijken/repareren. De reparateur is van CE Repair Services.
Ik vraag me echter af wat mijn rechten zijn en of dit überhaupt te repareren valt? Ik neem aan dat ze niet zo maar een nieuw paneel op de tv kunnen plakken?
Is iemand bekend met dit probleem, deze reparateur of wat mijn rechten zijn? Ben benieuwd naar jullie ervaringen/kennis!
:strip_exif()/f/image/vhdvF0UbsadyUZwGPrWzxg3w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QWu1YRXEWSG3UHZqkxktbLUI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oJ1JmRCRlVYzyDUXcC4aebs6.jpg?f=fotoalbum_large)
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Dat word gewoon gerepareerd, CE Repair zal waarschijnlijk je paneel vervangen
Dus gewoon afspraak afwachten en dan moet het goedkomen.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Hoe vaak gaat en lg paneel stuk?
Ik kijk al vanaf 2008 op mijn Panasonic plasma.
Heb tot nu toe 1x de voeding stuk gehad.
Ben aan het kijken voor een g3.
Elke tv wel een stuk of drie keer....Ghosty J schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:28:
Je stelt een lastige vraag maar misschien is er wel ergens een site die bijhoudt hoe vaak een paneel stuk gaat afgezet tegen het aantal verkochte tv's
Nou voor mij geen LG meer ben ik bang, al paar keer hier last van gehad met me LG E7 die ik al 5 jaar heb. Wil eigenlijk pas eind 2024 een nieuwe tv kopen.Ghosty J schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:28:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hoeveel uur (ongeveer) heb je de TV gebruikt?Broodje_Aap schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:44:
Goedenavond, ik ben sinds 17-2-2023 in het bezit van een OLED C2 65 Inch. (OLED65C25LB 2022). Bij binnenkomst even uitgepakt en getest of deze werkt (middels een YouTube video) en daarna weer ingepakt vanwege een verhuizing.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik lees alleen testen en dan later pas echt gaan gebruiken.
Kan namelijk goed zijn dat vlekken e.d. na wat dagen gebruik verdwijnen.
Je hebt al de verkoper ingeschakeld en CE repair komt langs.
Dat komt meestal neer op het vervangen van het paneel.
Routine klusje voor CE repair, is zo klaar.
CE repair is een betrouwbare partner vwb reparaties.
Ze repareren ook andere merken.
Speelt de standaard video speler eigenlijk Dolby Atmos af , als je content via de usb afspeelt?
Jagreatgonzo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:02:
Speelt de standaard video speler eigenlijk Dolby Atmos af , als je content via de usb afspeelt?
[ Voor 13% gewijzigd door Lightning89 op 22-05-2023 23:38 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.