Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:01
Ik vind dat de C1 nog steeds best duur is ondanks dat ie al meer dan 2 jaar oud is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 09:25
Update 23 Mei 14:55: Inmiddels is de scherpe aanbieding alweer verlopen. Prijs staat nu op €69,95...

Mocht iemand nog op zoek zijn naar de premium PM21 / PM22 afstandsbediening, deze is nu voor €25 te koop bij Bol.com.
Het gaat om het PM22GN model welke volgens de doos met zowel de G1 als G2 generatie werkt! Ik heb ‘m afgelopen weekend besteld en ben mega blij met de metalen look ipv de plastic banaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3Nno9GVrt6sIqAPyxgSJ-YSb_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKwWc2dbRSTJx4F4ti8dffpv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door andMax op 23-05-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:39

Broodje_Aap

Professioneel prutser

HoppyF schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:08:
[...]

Hoeveel uur (ongeveer) heb je de TV gebruikt?
Ik lees alleen testen en dan later pas echt gaan gebruiken.
Kan namelijk goed zijn dat vlekken e.d. na wat dagen gebruik verdwijnen.
Je hebt al de verkoper ingeschakeld en CE repair komt langs.
Dat komt meestal neer op het vervangen van het paneel.
Routine klusje voor CE repair, is zo klaar.

CE repair is een betrouwbare partner vwb reparaties.
Ze repareren ook andere merken.
Ik denk dat het aantal uren ergens tussen de 10-24 uur zit. Dus misschien dat dat inderdaad het geval kan zijn. Al lijkt het tot nu toe niet "minder vaag" te worden.

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:09
andMax schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:31:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar de premium PM21 / PM22 afstandsbediening, deze is nu voor €25 te koop bij Bol.com.
Het gaat om het PM22GN model welke volgens de doos met zowel de G1 als G2 generatie werkt! Ik heb ‘m afgelopen weekend besteld en ben mega blij met de metalen look ipv de plastic banaan.[Afbeelding]
Mooie prijs! Heeft deze ook verlichtte knoppen in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
Het gaat om het PM22GN model welke volgens de doos met zowel de G1 als G2 generatie werkt! Ik heb ‘m afgelopen weekend besteld en ben mega blij met de metalen look ipv de plastic banaan.[Afbeelding]
Past LG jaarlijks zijn remote zo aan dat deze niet compatible zal zijn met de OLED G3. Heb al even gezocht maar kan hier niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wingie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Past LG jaarlijks zijn remote zo aan dat deze niet compatible zal zijn met de OLED G3. Heb al even gezocht maar kan hier niks over vinden.
De afstandsbediening van de GX werkt in elk geval op de G2 :) (pointer niet geprobeerd, daarvoor moet ie denk ik gekoppeld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:22

FeaR

In GoT we trust

Damn! Dat is echt een hele goede aanbieding. Direct besteld. Thnx!
Fuwor schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:58:
[...]
Mooie prijs! Heeft deze ook verlichtte knoppen in het donker?
Naar wat ik had gezocht, nee. Alleen de behuizing is van aluminium, verder geen extra's ten opzichte van de gewone remote. Vandaar dat ik er toentertijd van af heb gezien, honderd euro in Duitsland (wat ten opzichte van de adviesprijs al een koopje was) was me voor allleen het materiaal het niet waard.
[...]
Van de LG X-reeks naar de 1-reeks was er wel een issue. Gros van de remote werkte naar behoren, alleen het scrollwiel niet. LG 1-reeks had de PM21GA waar de serie ervoor de PM20GA had. Hoe het met de nieuwere modellen zit, geen idee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Let wel dat hier geen ‘Pointer’ op zit … :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodje_Aap schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:52:
[...]

Ik denk dat het aantal uren ergens tussen de 10-24 uur zit. Dus misschien dat dat inderdaad het geval kan zijn. Al lijkt het tot nu toe niet "minder vaag" te worden.
Vrij kort dus.
Een klein plekje in beeld is ook wel raar, meestal gaat het om wat grotere vage vlekken die vanzelf verdwijnen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren maar ik vermoed toch een nieuw paneel.
Je TV is splinternieuw dus het moet wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 17:32
MilesD. schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:47:
Let wel dat hier geen ‘Pointer’ op zit … :+
Ik heb deze remote vorige week ook besteld, op mijn G2 doet de pointer het gewoon.

Prima aanbieding, toch een meer premium feel dan de plastic standaard remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit natuurlijk gewoon een pointer op maar het zou eigenlijk perfect zijn als die er niet op zit, wat heb ik een hekel aan dat ding dat steeds weer in beeld komt als de remote wat beweegt. Voor bijna alles kan je prima uit zonder de pointer, zelfs vaak beter/sneller omdat je niet hoeft te mikken. Helaas is er geen manier om de pointer permanent (dat betekent dus echt permanent ;)) uit te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 23-05-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Cap schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:06:
Er zit natuurlijk gewoon een pointer op maar het zou eigenlijk perfect zijn als die er niet op zit, wat heb ik een hekel aan dat ding dat steeds weer in beeld komt als de remote wat beweegt. Voor bijna alles kan je prima uit zonder de pointer, zelfs vaak beter/sneller omdat je niet hoeft te mikken. Helaas is er geen manier om de pointer permanent (dat betekent dus echt permanent ;)) uit te zetten.
Je kunt de pointer ook uitzetten: YouTube: LG Magic Remote: How to Turn Pointer ON & OFF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is dus niet permanent, komt steeds weer terug. Daarom zette ik er dus echt permanent achter om die discussie te voorkomen en linkjes naar 100 filmpjes op youtube met de niet permanente methode.

1 klik (draai) van het scrollwieltje en je zit weer met de pointer. En dat zal toch gaan gebeuren, want het scrollwieltje doubleert als OK button. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 23-05-2023 10:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa!
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-03-2024
Cap schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:06:
Ik vind die pointer juist heel fijn werken, accuraat en snel. Zou niet zonder willen. Maar je moet de remote idd niet naast bijvoorbeeld je benen op de bank leggen. Dat doen mijn kids vaak. Dan zie je idd af en toe pointer ineens in beeld.

3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
Alfa! schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:04:
[...]

Ik vind die pointer juist heel fijn werken, accuraat en snel. Zou niet zonder willen. Maar je moet de remote idd niet naast bijvoorbeeld je benen op de bank leggen. Dat doen mijn kids vaak. Dan zie je idd af en toe pointer ineens in beeld.
En de katten vinden de pointer ook erg interessant :+ vooral dat ze kitten waren, valt me nog mee dat er geen sporen in het scherm staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:01
SpeedyNick schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:35:
[...]

En de katten vinden de pointer ook erg interessant :+ vooral dat ze kitten waren, valt me nog mee dat er geen sporen in het scherm staan :P
En dat is dus voor mij al een reden om geen katten te nemen d:)b

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exact, ik zie dat dus niet als een voordeel. Hoewel het voor mij juist eerder een reden is om de pointer te vermijden dan geen katten te nemen. :)

Tuurlijk kan ik de pointer soms als handig ervaren (is m.i. vooral afhankelijk van het menu / de app die je bedient), maar als je een toetsenexpert bent als ik :P (dankzij verschillende handmatige kalibraties, eindeloos pijltjestoetsen, ok en back gebruiken) dan is klikken vaak net zo snel en mikken hoeft niet, dus op het allerlaagste concentratieniveau gaat het op het gevoel klik-klik-klik-ok ipv kijken en mikken. Zeker in het tv menu zelf is het ongevraagd opkomen van de pointer irritant, dat menu is echt gemaakt om doorheen te klikken. Even snel de beeldmodus of geluidsmodus aanpassen bijv.

Wat ook vaker voorkomt bij die LG remote (in ieder geval op mij C9, op mijn G2 weet ik het niet zeker) is dat op een bepaald moment de pointer niet meer gecentreerd is, m.a.w. je wijst naar het midden van het scherm maar de pointer zit een stuk naar links of rechts. Je moet dan dus met een afwijking naar een kant gaan 'muizen', wat uiteraard niet intuïtief is omdat je niet meer recht naar de pointer kan wijzen.

En inderdaad wat iedereen wel zal herkennen, dat op de bank gaan zitten of de afstandbediening van je schoot halen, en de pointer komt in beeld, ondanks de meest ongevoelige instelling in het menu. Dan kan je natuurlijk zeggen dat je de remote op een tafel moet leggen, echter elke keer vanuit je luie houding naar je remote reiken vind ik dus niks en je zitplekken volbouwen met tafeltjes eromheen al helemaal niet. :P

Maar... ieder zijn eigen voorkeuren. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 24-05-2023 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:16

thijsco19

KTM 990 SMT

Cap schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:56:
Wat ook vaker voorkomt bij die LG remote (in ieder geval op mij C9, op mijn G2 weet ik het niet zeker) is dat op een bepaald moment de pointer niet meer gecentreerd is, m.a.w. je wijst naar het midden van het scherm maar de pointer zit een stuk naar links of rechts. Je moet dan dus met een afwijking naar een kant gaan 'muizen', wat uiteraard niet intuïtief is omdat je niet meer recht naar de pointer kan wijzen.

En inderdaad wat iedereen wel zal herkennen, dat op de bank gaan zitten of de afstandbediening van je schoot halen, en de pointer komt in beeld, ondanks de meest ongevoelige instelling in het menu. Dan kan je natuurlijk zeggen dat je de remote op een tafel moet leggen, echter elke keer vanuit je luie houding naar je remote reiken vind ik dus niks en je zitplekken volbouwen met tafeltjes eromheen al helemaal niet. :P

Maar... ieder zijn eigen voorkeuren. ;)
Dat de pointer 'afwijkt' is volgens design.
Als je de afstandsbediening verder beweegt dan het scherm pakt hij dat punt weer als startpunt.
Je kan de afstandsbediening namelijk ook in iedere positie houden en de pointer gebruiken. Ook achterstevoren. (Bij mij op de G2 in ieder geval) is imo juist handig omdat je dan niet iedere keer strak recht voor het scherm moet zitten om de pointer te gebruiken.

Ook het plotseling in beeld komen heb ik juist geen last van. Bij mij is het juist dat ik de pointer wil gebruiken maar dat ie geen zin heeft om op het beeld te komen. Zit ik op de bank driftig met de afstandsbediening te schudden tot de pointer in beeld komt :D .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17

OMD

Jaaaa, die pointer en katten.

Eerste keer mijn GX opstarten, pointer in beeld. Brits korthaar van bijna 8 kilo met mach 3 tegen het scherm aan. Hartverzakking en moordneigingen. Gelukkig niets aan de hand maar dat was wel een leer momentje :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa!
OMD schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:02:
Jaaaa, die pointer en katten.

Eerste keer mijn GX opstarten, pointer in beeld. Brits korthaar van bjina 8 kilo met mach 3 tegen het scherm aan. Hartverzakking en moordneigingen. Gelukkig niets aan de hand maar dat was wel een leer momentje :+
Dat moet hilarisch geweest zijn🤣🤣

Bij mij gaat de hond altijd als een kat op de laser van de temperatuur gun af. Blijf vermakelijk hoe neurotisch huisdieren kunnen zijn.

3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Alfa! schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Blijf vermakelijk hoe neurotisch huisdieren kunnen zijn.
Net kleine kinderen. Ook behoorlijk neurotisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update 23 Mei 14:55: Inmiddels is de scherpe aanbieding alweer verlopen. Prijs staat nu op €69,95...

Best een lekkere remote. Beetje gladjes in de handen en wat scherpe hoeken onderaan, en geen toetsverlichting. Maar hij is slank en ziet er aardig uit. Voor 25 euro geen gekke koop denk ik, maar veel meer moet het ook niet kosten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTsI9QyFftnyFRXAlKdpHtrxDRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmiAdc0UqwWfshPoWkcLQLJa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:17:
[...]

Best een lekkere remote. Beetje gladjes in de handen en wat scherpe hoeken onderaan, en geen toetsverlichting. Maar hij is slank en ziet er aardig uit. Voor 25 euro geen gekke koop denk ik, maar veel meer moet het ook niet kosten. :)

[Afbeelding]
wat is het nut van zo'n speciale afstandsbediening? ziet er wel lekker uit, maar is niet voor de C9 denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 24-05-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cap schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:17:
[...]
Afwerking valt mij niets tegen maar voor een premium remote had er wel een back light op mogen zitten (ik wist dat die er niet op zat). Geen idee wat de PM22 (deze versie) qua adviesprijs deed maar de PM21 (voor de G1) deed zo'n 300 euro in Nederland en rond de honderd euro in Duitsland. Blij dat ik nooit tot koop over ben gegaan, veel te veel geld voor de looks en afwerking. Al met al is ook * FeaR happy met deze remote voor 25 euro :)

Pointer werkt hier (G1) naar behoren. Heb wel het idee dat ik de remote agressiever moet bewegen alvorens de pointer wordt getoond. Voor mij absoluut geen minpunt (net al veel anderen hier zo terug te lezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:20:
[...]

wat is het nut van zo'n speciale afstandsbediening?
Niks behalve "ik wil een 2e of reserve remote", of "ik vind deze remote mooier", dat laatste is natuurlijk uiterst subjectief. Slanker, langer en hoekiger, en glijdt sneller uit je hand.
maar is niet voor de C9 denk ik.
Net eerst op mijn G2 geprobeerd en daarna even op mijn C9, en hij werkt ook daar helemaal prima hoor, alle toetsen werken zoals bedoeld en ook de pointer doet het.

Type van de ab is PM22GN, voorop staat het LG logo, achterop staat onderaan Freespace en bovenaan iets wat op een Nespresso logo lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irhau4bekfSHDWxGUAYcKbLYw7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSUrwzm1IVxiY02ALSQXcyxr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGQ1Wybcy5eNHDZYqrhR5WotG8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQ2WO2UH3IzRdtKvf2Cfvw7x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 24-05-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Afwerking valt mij niets tegen maar voor een premium remote had er wel een back light op mogen zitten (ik wist dat die er niet op zat).
Eens, maar voor dat geld hadden die 2 scherpe hoekjes aan de onderkant vooraan ook wel wat beter gemogen, het is gewoon net te puntig.
Geen idee wat de PM22 (deze versie) qua adviesprijs deed maar de PM21 (voor de G1) deed zo'n 300 euro in Nederland en rond de honderd euro in Duitsland. Blij dat ik nooit tot koop over ben gegaan, veel te veel geld voor de looks en afwerking.
Totaal mesjogge inderdaad voor zo'n dingetje. Het is gewoon een standaard LG afstandsbediening met metalen hulsje en metalen (of chroom gecoat plastic) toetsjes.
Pointer werkt hier (G1) naar behoren. Heb wel het idee dat ik de remote agressiever moet bewegen alvorens de pointer wordt getoond. Voor mij absoluut geen minpunt (net al veel anderen hier zo terug te lezen).
Heb ik helaas nog niet zo ervaren, maar ik hoop dat het zo is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 24-05-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het antwoord is vooralsnog nee omdat de C8, C9 en G2 allemaal werken met dezelfde afstandsbediening. Wat natuurlijk niks garandeert voor de G3. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Inmiddels is de prijs van die remote aangepast naar 70 euro. Zat te twijfelen, nu dus 25 euro bespaard en kan mn tv nog steeds bedienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Farabi schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:20:
[...]

wat is het nut van zo'n speciale afstandsbediening? ziet er wel lekker uit, maar is niet voor de C9 denk ik.
Ik heb 'm zelf (nog) niet, maar ik zie al snel 1 voordeel voor mij: de lichtere metaal kleur zorgt ervoor dat ik 's avonds (in het donker) minder snel op de verkeerde knop druk :P .
Je moet eens weten hoe vaak ik per ongeluk op de hoofdmenu knop druk, terwijl ik de volume knop moet hebben :-(

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KillerBee schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:53:
[...]

Ik heb 'm zelf (nog) niet, maar ik zie al snel 1 voordeel voor mij: de lichtere metaal kleur zorgt ervoor dat ik 's avonds (in het donker) minder snel op de verkeerde knop druk :P .
Je moet eens weten hoe vaak ik per ongeluk op de hoofdmenu knop druk, terwijl ik de volume knop moet hebben :-(
Maar dat verschil voel je toch? Althans ik wel. Ook bij de plastieken zitten er allemaal verschillende voelertjes op de knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:50:
Inmiddels is de prijs van die remote aangepast naar 70 euro. Zat te twijfelen, nu dus 25 euro bespaard en kan mn tv nog steeds bedienen :P
Dat is jammer, te lang gewacht.
Dan maar even in m'n wishlist zetten, en wachten op de volgende aanbieding.

@Cap ik zou willen dat het zo werkt, maar bij mij kennelijk niet :P ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@KillerBee Troost je, ik heb dat met de input en settings button.

In hun oneindige wijsheid hebben ze bij LG besloten deze positie bij de G2 remote (input rechtsboven, settings rechtsbeneden) om te keren tov de C9 remote (input rechtsbeneden, settings rechtsboven), met als gevolg dat ik in 50% van de gevallen als ik de settings ff op wil starten op 1 van mijn 2 tv's ik de input selectie in beeld krijg ipv de settings. :P

PS zou toch nog eens oplettend voelen op de knoppen van je standaard remote, volumeknop heeft duidelijk voelbare - en + randjes, de home knop is helemaal glad. ;)

Oh ja, nog een pré: de "luxe" remote heeft rechtsboven een aparte knop voor de power van een externe device (set top box, blu ray speler) oOo. Die zat er bij de 9-series standaard remote ook gewoon op hoor, maar die hebben ze er bij de 2-series standaard remote vakkundig af gesloopt. |:( Kan wel via het menu van de ... toets, maar dat is natuurlijk onhandiger.

[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 24-05-2023 20:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
C2 / G2 Firmware v03.33.16

voor usb installatie

webOS: 7.3.0-2901

*Minor software related issues fixed

download hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@edonkey-boy zit jji zo dicht op die updates? Heb nooit wat qua verbetering gemerkt, ik installeer ze altijd wel als de tv aangeeft dat er een nieuwe update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de strijd om het RTL logo is ondertussen ook gewonnen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verloren toch? Ik zie 3 blokjes in verschillende tinten oranje, ongeveer de slechtste kleur voor inbranden. Ok, na een tijdje worden ze grijs, maar daarna weer... :) Super onrustig vind ik het. Gelukkig kijk ik nooit RTL4.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 24-05-2023 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:09
Cap schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:47:
[...]

Het antwoord is vooralsnog nee omdat de C8, C9 en G2 allemaal werken met dezelfde afstandsbediening. Wat natuurlijk niks garandeert voor de G3. :)
Ik kan je zeggen dat die niet voor de G3 ondersteund wordt.
Krijg je ook nog hele tijd de melding dat die niet wordt ondersteund wanneer je het wieletje als ok indrukt.
Was een mooie afstandbediening maar ondanks €25 toch weer mooi retour gedaan.
Alle knoppen werkte wel naar behoren maar die melding is echt niet fijn, plus dat de pointer dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

OMX2000

By any means necessary...

Ok. Onze LG G1 is echt vervelend donker in sommige scenes. Bekend euvel, maar lijkt erger te zijn geworden. Ik zit nu de nieuwste aflevering van Ted Lasso te kijken, en de donkere scenes zijn echt niet grappig zo donker. Maar soms wordt het best snel afwisselend licht en donker. Een lichte scene is dan gewoon wel goed verlicht.

Dusss de enige remedie is via service menu TPC uitzetten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

OMX2000 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:52:
Ok. Onze LG G1 is echt vervelend donker in sommige scenes. Bekend euvel, maar lijkt erger te zijn geworden. Ik zit nu de nieuwste aflevering van Ted Lasso te kijken, en de donkere scenes zijn echt niet grappig zo donker. Maar soms wordt het best snel afwisselend licht en donker. Een lichte scene is dan gewoon wel goed verlicht.

Dusss de enige remedie is via service menu TPC uitzetten?
Ik heb het een maandje of 2 geleden gedaan via service menu. Kreeg er zowat een andere tv door. Sommige series waren echt niet om aan te gluren (Ozark bijvoorbeeld). Heb die auto dommig troep uitgezet en sindsdien is het echt een heel stuk beter. Garantie vervalt wel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

LordFather schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:36:
Ik kan je zeggen dat die niet voor de G3 ondersteund wordt.
Krijg je ook nog hele tijd de melding dat die niet wordt ondersteund wanneer je het wieletje als ok indrukt.
Was een mooie afstandbediening maar ondanks €25 toch weer mooi retour gedaan.
Alle knoppen werkte wel naar behoren maar die melding is echt niet fijn, plus dat de pointer dan niet werkt.
als nog iemand zn premium remote wil retourneren dan hou ik me aanbevolen!

voorts nog altijd tevreden met mn CS. Enige grote verbetering zou zijn als je standaard kon opstarten naar jouw voorkeurs-app of externe USB maar dat zal wel dromen blijven.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Ik heb voor de 25 euro ook de gok genomen om de premium afstandsbediening te bestellen voor mijn nieuwe C3. In eerste instantie lijkt het te werken, behalve de pointer wat ik eigenlijk wel prettig vind, maar dan verschijnt de melding in beeld dat de afstandsbediening aangemeld wordt een verbindend de mededeling dat de ab niet compatible is en dan werkt hij niet meer totdat het riedeltje weer van voor af aan begint.
Dus kan hem helaas niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
OMD schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Ik heb het een maandje of 2 geleden gedaan via service menu. Kreeg er zowat een andere tv door. Sommige series waren echt niet om aan te gluren (Ozark bijvoorbeeld). Heb die auto dommig troep uitgezet en sindsdien is het echt een heel stuk beter. Garantie vervalt wel.
Waarom denk je dat garantie vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Powder Toastman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:56:
Ik heb voor de 25 euro ook de gok genomen om de premium afstandsbediening te bestellen voor mijn nieuwe C3. In eerste instantie lijkt het te werken, behalve de pointer wat ik eigenlijk wel prettig vind, maar dan verschijnt de melding in beeld dat de afstandsbediening aangemeld wordt een verbindend de mededeling dat de ab niet compatible is en dan werkt hij niet meer totdat het riedeltje weer van voor af aan begint.
Dus kan hem helaas niet gebruiken.
Zelfde bij de g3 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Cap schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:40:
[...]

Type van de ab is PM22GN, voorop staat het LG logo, achterop staat onderaan Freespace en bovenaan iets wat op een Nespresso logo lijkt.

[Afbeelding]
'Nespresso' logo is NFC logo. Kan zijn dat je dan een app of handleiding kan downloaden als je je telefoon tegenaan houd. (Wel NFC aanzetten op je phone).

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Ik heb de AB inmiddels ook en werkt uitstekend op mijn G1, ongelofelijk mooi Premium kwaliteit en dat voor 25 piek .. :)
De prijs zal wel een klein foutje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
MilesD. schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:17:
Ik heb de AB inmiddels ook en werkt uitstekend op mijn G1, ongelofelijk mooi Premium kwaliteit en dat voor 25 piek .. :)
De prijs zal wel een klein foutje zijn.
Of je betaalt normaal gesproken veel te veel. Voor 2€ koop je een service ab, en zelfs daar wordt dik winst op gemaakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Deleon78 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 00:18:
[...]

Waarom denk je dat garantie vervalt?
Waarom denk jij dat bij een ongeoorloofde wijziging van de fabrieksspecificaties je nog garantie hebt? Je wijzigt een product buiten zijn oorspronkelijke specificaties waarmee je het toestel onherstelbaar kan beschadigen. Dit is ook de reden dat de consument helemaal het service menu niet mag gebruiken.

Probleem is, al zou het euvel niet direct gelieerd zijn aan de wijziging zal de verkoper/fabrikant het daar wel op gooien. Ga jij maar bewijzen dat dit niet zo is tegen veel kosten. recht hebben/gelijk hebben is wat anders dan het krijgen :+

Dit komt trouwens uit dit topic en van AvForums. Maar ik ben benieuwd naar jouw idee.

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 25-05-2023 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Hoezo zou is het buiten de specificaties en hoezo beschadig je hiermee het toestel potentieel onherstelbaar?
En als de vesa-plaat afbreekt, kan tpc niet als reden worden opgegeven (bijvoorbeeld). Dus waarom zou je garantie gelijk volledig vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed punt @Deleon78, ik denk dat je gelijk hebt en dat zo'n afwijzing van de garantieclaim ("kapotte VESA aansluiting wordt niet vergoed want TPC enabled in service menu") geen stand houdt bij de rechter.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 25-05-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:33
Deleon78 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:49:
Hoezo zou is het buiten de specificaties en hoezo beschadig je hiermee het toestel potentieel onherstelbaar?
En als de vesa-plaat afbreekt, kan tpc niet als reden worden opgegeven (bijvoorbeeld). Dus waarom zou je garantie gelijk volledig vervallen?
Volgens mij wordt niet gezegd dat men hier het toestel mee beschadigd. Je haalt echter wel een veiligheidsmaatregel van de fabrikant weg. Een verkoper/fabrikant kan dit als argument voor vervallen van de garantie gebruiken. Ik herhaal,kan, het is niet zeker dat dat zo is.

Volgens mij is het alleen maar goed dat mogelijke gevolgen ook worden benoemd, dan kan ieder voor zich de keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Deleon78 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:49:
Je kan het toestel flink beschadigen door permanente image retentie te veroorzaken maar goed, jij weet meestal alles beter dus je hebt gelijk :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
En als je TPC weer inschakelt voor de monteur op de stoep staat? Kunnen ze zien dat je deze in het verleden hebt uitgeschakeld?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ik kan in elk geval uit ervaring spreken dat een monteur van CE repair niet eerst het service menu in gaat voordat een paneel vervangen wordt.
Ook de hier veelbesproken doorgeknipte stroomkabel en vervangen stekker was een non-issue, daar kijken ze geeneens naar.
Maar goed, N=1. Je kan pech hebben dat het ineens wel een werkinstructie voor ze wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-05-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
OMD schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:39:
[...]

Je kan het toestel flink beschadigen door permanente image retentie te veroorzaken maar goed, jij weet meestal alles beter dus je hebt gelijk :9B
Bedankt voor het compliment, maar in dit geval poneert iemand allerlei meningen zonder enige onderbouwing en vraag ik alleen maar om toelichting.
Ik weet het niet, maar ik weet wel dat bv het afknippen van je voedingstekker geen reden is voor vervallen van je garantie als bv je vesa-bevestiging loslaat. Dus vanuit die hoedanigheid geef ik aan dat de brede uitspraak volgens mij niet klopt (zie ook de reactie van anderen) en vraag ik toelichting om de uitspraak te specificeren en onderbouwen ipv alleen FUD te verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:57:
Ik kan in elk geval uit ervaring spreken dat een monteur van CE repair niet eerst het service menu in gaat voordat een paneel vervangen wordt.
Ook de hier veelbesproken doorgeknipte stroomkabel en vervangen stekker was een non-issue, daar kijken ze geeneens naar.
Maar goed, N=1. Je kan pech hebben dat het ineens wel een werkinstructie voor ze wordt.
Bij mij paar jaar terug bij CE repair moest hij wel foto maken. Was verplicht vanuit lg zei hij, kan zijn dat je dan naderhand rekening krijgt als LG het er niet mee eens. De voorwaardes van die repair waren toen echt naar, het kwam erop neer dat je nauwelijks rechten had en gewoon dik mag dokken als zij iets vinden. En die reparatie rekeningen van schermen zijn niet mals, vaak tussen de helft en 2/3 van nieuwe tv.
Met asus ook een keer zoiets gehad, en ze kunnen je echt hard naaien als je niet voet bij poot houdt. Enige andere optie die je krijgt is vaak je kapotte product terugkrijgen maar dan mag je retour/voorrij kosten en onderzoekskosten dokken.
Ik zit al tijdje te twijvelen om die dimming beveiligingen uit te zetten, maarja zit nog in 5 jaar kameraexpress garantie en weinig zin in gezeik (zijn leuke voorbeelden te vinden bij bijv kassa van mensen die gelijk (denken) te hebben, ook bij "verkeerd" oled gebruik, maar het krijgen is heel wat anders...). Bij de meeste content ook geen last van zover ik weet (kijk meestal savonds dus dat helpt), dus hier blijft hij nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@andries98 een foto van het servicemenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Yup, als ik mij goed herinner van paar paginas zelfs (waaronder die met hoeveel uur je tv heeft gedraait). Maar weet het niet meer exact helaas. Daarna ook nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
andries98 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:01:
[...]

Yup, als ik mij goed herinner van paar paginas zelfs (waaronder die met hoeveel uur je tv heeft gedraait). Maar weet het niet meer exact helaas. Daarna ook nooit meer wat van gehoord.
Hangt misschien ook van de aard van het probleem af. Bij mij zaten er horizontale strepen door het beeld, dus geen burn in oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:57:
Tja? Ik kan het tegenovergestelde bevestigen, dus wat zegt dat nu? Direct het service menu in, daarna een telefoontje om goedkeuring te vragen om het panel te vervangen. Maar dit is inmiddels alweer zo'n 5 jaar geleden, het kan dus weer anders zijn tegenwoordig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Kleine update betreft mijn 77G3:

Inmiddels is de setup klaar en hangt ook de Sonos beam onder de tv. Twee sonos Ones geven surround geluid naast mijn bank. (Alle andere apparatuur, xbox etc, staat in de trapkast en dat werkt perfect door het muurtje heen).

Het blijft een groot zwart vlak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Xc59UD5jbGU2TtFKeLGc9a4E2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxy4coIO9KAAwUvO4orQCnMY.jpg?f=fotoalbum_large

Maar gelukkig staat hij vaak genoeg aan en dat is echt genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bADzPWOFeH4Tqb7B3K3irox5go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYVNY4K8EUOTTQFN9AwNooh6.jpg?f=fotoalbum_large

De kijkhoek, reflecties, en helderheid zijn allemaal een stuk verbeterd t.o.v. mijn 65C9. Ook ziet SD content er scherper uit ondanks dat de tv groter is. Upscaling en motion handeling zijn top. Geen moment spijt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 25-05-2023 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

OMX2000

By any means necessary...

G4mert schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:33:
Kleine update betreft mijn 77G3:

Inmiddels is de setup klaar en hangt ook de Sonos beam onder de tv. Twee sonos Ones geven surround geluid naast mijn bank. (Alle andere apparatuur, xbox etc, staat in de trapkast en dat werkt perfect door het muurtje heen).

Het blijft een groot zwart vlak.

[Afbeelding]

Maar gelukkig staat hij vaak genoeg aan en dat is echt genieten.

[Afbeelding]

De kijkhoek, reflecties, en helderheid zijn allemaal een stuk verbeterd t.o.v. mijn 65C9. Ook ziet SD content er scherper uit ondanks dat de tv groter is. Upscaling en motion handeling zijn top. Geen moment spijt. :)
Mooie kleur op je muur en deur. En ik stoor me eigenlijk helemaal niet aan dat zwarte vlak. Heeft eigenlijk wel wat.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:55:
Verloren toch? Ik zie 3 blokjes in verschillende tinten oranje, ongeveer de slechtste kleur voor inbranden. Ok, na een tijdje worden ze grijs, maar daarna weer... :) Super onrustig vind ik het. Gelukkig kijk ik nooit RTL4.
Huh? 3 blokjes with hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMVxZUsl2XASX2Vx3i3B2LyYqMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rmrgr21LawWVkVT2zOydYXOg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
Deze zie ik ook op mijn oude c6, het nieuwe logo. Dit zou bij iedereen zo moeten binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Alfa! schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:59:
[...]

Deze zie ik ook op mijn oude c6, het nieuwe logo. Dit zou bij iedereen zo moeten binnenkomen.
Ik gok dat ze bij oude content geen moeite stoppen in video hercoderen dus dan zie je soms nog oude logo (hebben meer zenders last van gehad).
Wel leuk detail logo lijkt nu aardig wit... zullen de qoled mensen blij mee zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Ben aan het denken om een OLED77C16LA 2dehands aan te kopen.

Vraagprijs is 1750 €
Prijs valt wel mee denk ik?

Kan ik met deze tv mijn android shield verkopen? Kan ik plex stremio enz op het lg systeem installeren?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
C00P schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 02:39:
Ben aan het denken om een OLED77C16LA 2dehands aan te kopen.

Vraagprijs is 1750 €
Prijs valt wel mee denk ik?

Kan ik met deze tv mijn android shield verkopen? Kan ik plex stremio enz op het lg systeem installeren?
Ja, dat doe ik.hier zelfs met me C9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

C00P schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 02:39:
Ik heb juist een Nvidia Shield TV Pro gekocht tezamen met mijn G1. Plex installeren is het probleem niet maar niet alles wordt ondersteunt. Niet elke versie van Dolby Vision bijvoorbeeld. Maar ook aan de kant van audio: LG heeft een paar jaar geen DTS ondersteuning gehad, de C1 valt daar onder.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 26-05-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
FeaR schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:16:
[...]

Ik heb juist een Nvidia Shield TV Pro gekocht tezamen met mijn G1. Plex installeren is het probleem niet maar niet alles wordt ondersteunt.
Kan je je shield bedienen met je lg remote of moet je met 2 ab's werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:43

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

C00P schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Kan je je shield bedienen met je lg remote of moet je met 2 ab's werken?
Dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik zit zo een 2.5m van de muur af, gaat een 77 inch oled een fijne cinema ervaring geven?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

C00P schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:45:
Ik zit zo een 2.5m van de muur af, gaat een 77 inch oled een fijne cinema ervaring geven?
Met alle respect, dit is de derde dumpvraag achter elkaar. Eigen onderzoek is nog steeds iets wat we op Tweakers verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
C00P schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:45:
Cinema zeker!
Gaming voor de meeste

Uitleg gaming:
Hoe groter deel van je beeld je gezichtsveld inneemt des te meer maakt de fps, screentearing etc uit, vooral snelle bewegingen (horizontaal vooral) zijn dan extra heftig (icm met oled inerent panning probleem). De meeste mensen hebben er geen last van maar als je gevoelig bent (misselijkheid bij sommige games, 3d bioscoop of 3d/vr games zijn goeie indicatie), zou ik het echt even ergens proberen te testen (bijv bij iemand met 65" oled op minder dan 2 meter gaan zitten).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Zo! Zojuist ook mijzelf getrakteerd op een LG 65 inch G3, komt morgen binnen! Ben erg benieuwd, kom van een 8 jaar oude Sony 55 inch LCD.

Iemand ervaring met een goedkope HDMI kabel voor een Xbox Series X? Zou moeten testen of mijn huidige kabels 4k / 120 ondersteunen, maar gezien ik de tv moet ophangen heb ik liever een nieuwe kabel achter de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
Net ook de knoop door gehakt en een 65G3 besteld, upgrade vanaf 65B6.

Hebben de heren hier advies of ervaring met zn bedrijf die oled's kalibreert? voor de beste weer gaven.

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
darkreptile schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:40:
Net ook de knoop door gehakt en een 65G3 besteld, upgrade vanaf 65B6.

Hebben de heren hier advies of ervaring met zn bedrijf die oled's kalibreert? voor de beste weer gaven.
Gebruik even de zoekfunctie por favor. Er wordt een bedrijf/persoon geroemd hier op dit forum om zijn calibraties.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of zoek vooral op kalibratie. Of calibration. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
zo te lezen, https://www.isf-calibratie.com/, <- gelijk voor de volgende personen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Motion2 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:28:
Zo! Zojuist ook mijzelf getrakteerd op een LG 65 inch G3, komt morgen binnen! Ben erg benieuwd, kom van een 8 jaar oude Sony 55 inch LCD.

Iemand ervaring met een goedkope HDMI kabel voor een Xbox Series X? Zou moeten testen of mijn huidige kabels 4k / 120 ondersteunen, maar gezien ik de tv moet ophangen heb ik liever een nieuwe kabel achter de hand.
Ik heb een aantal Amazon basic HDMI kabels, kosten weinig en zijn prima. Maar op zich zijn HDMI kabels van de Action ook meestal prima.
Voor de Series X heb ik de bijgeleverde kabel in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Powder Toastman schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:34:
[...]

Ik heb een aantal Amazon basic HDMI kabels, kosten weinig en zijn prima. Maar op zich zijn HDMI kabels van de Action ook meestal prima.
Voor de Series X heb ik de bijgeleverde kabel in gebruik.
Thanks, voor mij is die kabel net te kort. Heb 2 Club3D kabels besteld, 25 euro per stuk voor 3 meter. Wilde geen gedoe dat ik net de boel heb hangen en er achter kom dat 1 van mijn kabels niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa!
Net maar de knoop doorgehakt en een G3 65 besteld oOo . Vond EUR 2299,- wel een mooie deal incl cashback bij Hellotv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
Heb jullie ervaring met de 100% pixelgarantie van Hellotv. Ze noemen het A-Z Service Totaalpakket. 3 jaar 99 euro. Twijfel een beetje namelijk.

Vraag me ook af hoe vaak dit kan voorkomen. Heeft er iemand een defecte pixel op zijn nieuwe c of g serie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Lees het topic even of gebruik de zoekfunctie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

3jaar bovenop de 2 jaar,dus 5 totaal of de 2 jaar verlengd tot 3 jaar?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
SED schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:58:
3jaar bovenop de 2 jaar,dus 5 totaal of de 2 jaar verlengd tot 3 jaar?
3 jaar is 3 jaar toch?

[ Voor 22% gewijzigd door MrBas op 27-05-2023 18:19 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Heeft er iemand een defecte pixel op zijn nieuwe c of g serie gehad?
Gebruik even de zoekfunctie, genoeg. :) geldt overigens meer voor de G2 en C2. Van nieuwe serie nog weinig gehoord.

[ Voor 23% gewijzigd door MrBas op 27-05-2023 18:21 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa!
MrBas schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:20:
[...]

Gebruik even de zoekfunctie, genoeg. :) geldt overigens meer voor de G2 en C2. Van nieuwe serie nog weinig gehoord.
Ik bedoelde idd de 3 serie’s. Daar is hier nog weinig over geschreven. Ik zoek wel even op het avsforum. Thx voor de reactie’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Weet iemand of elke tv voet met een 300x300 VESA aansluiting en 28kg draaggewicht geschikt is voor de G3 65 inch? Ik kan hem niet ophangen en de standaard LG voet is nergens te krijgen voor zover ik weet.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
debeer schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:48:
Weet iemand of elke tv voet met een 300x300 VESA aansluiting en 28kg draaggewicht geschikt is voor de G3 65 inch? Ik kan hem niet ophangen en de standaard LG voet is nergens te krijgen voor zover ik weet.
ik moest ff goed googlen, want ze maken het inderdaad niet makelijk. maar volgens mij is het dit part nummer :
SR-G3WU65

https://www.smitsarnhem.nl/sr-g3wu55-2 200 euro voor n stukje plastic, weet je zeker dat je hem niet op kan hangen, heb de mijne vanmiddag opgehangen, en vond het een goede beugel (65G3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
darkreptile schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:01:
[...]

ik moest ff goed googlen, want ze maken het inderdaad niet makelijk. maar volgens mij is het dit part nummer :
SR-G3WU65

https://www.smitsarnhem.nl/sr-g3wu55-2 200 euro voor n stukje plastic, weet je zeker dat je hem niet op kan hangen, heb de mijne vanmiddag opgehangen, en vond het een goede beugel (65G3).
Ik vind een kabelgootje onder de tv echt niet mooi en mijn vrouw wil geen troep en "gedoe" met sleuven slijpen en zo:)

Ik heb de link naar de site bekeken en zie dat in de kop 65 inch staat. Bij product beschijving staat dan weer 55 inch. Ik zal ze eens bellen en vragen wat het nou is.... Bedankt i.i.g.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
debeer schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Ik vind een kabelgootje onder de tv echt niet mooi en mijn vrouw wil geen troep en "gedoe" met sleuven slijpen en zo:)

Ik heb de link naar de site bekeken en zie dat in de kop 65 inch staat. Bij product beschijving staat dan weer 55 inch. Ik zal ze eens bellen en vragen wat het nou is.... Bedankt i.i.g.
link is goed, ze hebben echter de beschrijving van het artikel gehad van de 55inch versie, verder is de url ook raar ja. maar item is toch echt G3WU65
https://www.smitsarnhem.nl/catalogsearch/result/?q=SR-G3W

SR-G3WU55 voor de 55 inch
SR-G3WU65 65 ^^
SR-G3WU77/83 77 + 83 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
darkreptile schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:45:
[...]

link is goed, ze hebben echter de beschrijving van het artikel gehad van de 55inch versie, verder is de url ook raar ja. maar item is toch echt G3WU65
https://www.smitsarnhem.nl/catalogsearch/result/?q=SR-G3W

SR-G3WU55 voor de 55 inch
SR-G3WU65 65 ^^
SR-G3WU77/83 77 + 83 inch.
Absurde prijs .. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Daarvoor kan je bijna een sleufje laten slijpen.

Welk gedoe precies? Vrouw gaat winkelen / wandelen / op visite, sleufje wordt geslepen met zeiltje eronder, tv opgehangen, dan vloer en plint even gestofzuigd, vrouw komt terug van haar uitje en de tv hangt netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 28-05-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 06:51

Ghosty J

Asus

Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen op deze website om de garantie met een jaar te verlengen?
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/register-product-gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Cap schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:08:
Daarvoor kan je bijna een sleufje laten slijpen.

Welk gedoe precies? Vrouw gaat winkelen / wandelen / op visite, sleufje wordt geslepen met zeiltje eronder, tv opgehangen, dan vloer en plint even gestofzuigd, vrouw komt terug van haar uitje en de tv hangt netjes.
Dat is de korte versie ja. Hele woonkamer onder het stof? muur opnieuw schilderen of bijwerken als dat mogelijk is. Maar misschien valt het allemaal wel mee inderdaad, heb er geen ervaring mee :+

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Je kan ook een stukje lattenwand maken, staan voorbeelden zat van in dit forum.
Die plak je tegen de muur of tegen latten voor meer ruimte erachter, en werkt gelijk de labels erachter weg. hoef je niet eens te gaan slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Is er een mogelijkheid om de lg oled te vertellen dat ik een denon versterker heb en op die denon zit mijn shield en tv kastje?

Ik heb uren en uren liggen prutsen en zoeken, zeker 10 keer een factory reset gedaan 😵‍💫

Nu gebruik ik terug mijn harmony remote...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
debeer schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:20:
[...]

Dat is de korte versie ja. Hele woonkamer onder het stof? muur opnieuw schilderen of bijwerken als dat mogelijk is. Maar misschien valt het allemaal wel mee inderdaad, heb er geen ervaring mee :+
Hele woonkamer onder het stof hoeft m.i. niet, het is maar lokaal. Wil je zeker zijn kan je ook met wat plasticfolie en wat meubels, een wasrek etc en wat schilderstape een tentje bouwen tegen de muur. Ik heb zelf een bakstenen muur en dat stofte niet zoveel dat de hele kamer onder kwam te staan, maar een tentje is vrij snel gemaakt.

Het metertje sleuf onder de tv bijwerken is een kwestie van netjes opvullen met een geschikte muurvuller en glad strijken. Dan uiteraard nog de muurbeugel ophangen. :)

Een volgende dag voor de gladde afwerking de sleuf nog een keer behandelen met een dun laagje vuller, even laten drogen en lichtjes schuren met een blokje, plint + vloer stofzuigen, likje van dezelfde verf erover. Dat kan je zelf wel even doen met 2 plamuurmessen, een stukje schuurpapier+schuurblokje, een potje verf en een kwast. Eventueel voor een extra egaal resultaat na drogen even zachtjes nawrijven met een schone vochtige doek, dit verzacht de mogelijke overgangen / structuurverschillen als die er al zijn.

Althans bij mij volstond dat. Echt overkill om daarvoor helemaal de muur te gaan overschilderen i.m.o. Het kan theoretisch zijn dat je (zoals altijd bij deels overschilderen / bijwerken) met het juiste strijklicht en de muur van schuin opzij bekeken, focussend op die meter onder de muur, een subtiel verschil in textuur ziet maar dan moet je echt je best gaan doen. Lijkt me niet het opnieuw schilderen van een hele muur waard. ;)

Dit is hoe ik het doe. Uiteraard hou ik me aanbevolen voor andere experts in dit topic die een betere manier weten. :P

PS Zwaluw / Den Braven plasterboard filler (liefst gewoon de pot) bevalt mij goed voor het bijwerken van gestuucte + geschilderde wanden. Heeft een dichte, licht schuim achtige structuur, is niet te nat, zakt niet uit, droogt snel, is zowel dik als dun aan te brengen en goed vlak te schuren, uitstekend overschilderbaar met muurverf en lang te bewaren. Uiteraard door de structuur niet hoog belastbaar voor het ophangen van zware objecten e.d., maar dat is in dit soort gevallen ook niet nodig. Maar ook hier houd ik me aanbevolen voor betere opties.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 28-05-2023 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:25

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

C00P schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:32:
Is er een mogelijkheid om de lg oled te vertellen dat ik een denon versterker heb en op die denon zit mijn shield en tv kastje?

Ik heb uren en uren liggen prutsen en zoeken, zeker 10 keer een factory reset gedaan 😵‍💫

Heb je HDMI-CEC op alle apparaten aanstaan? Dus de TV, de versterker, Shield en als je tv-kastje het ondersteund ook daar deze optie aanzetten. Ik heb een soortgelijke setup met een Onkyo versterker en na wat gepruts werkt het prima. HDMI-CEC is echter wel berucht dat het niet in alle seyups goed werkt omdat sommige fabrikanten een eigen draai geven aan de standaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGwnJ3R-FSx71bNlHb33Zr7JRI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6VjJUxYpiNKG2vceWyYti00.jpg?f=fotoalbum_large
Waarbij HDMI2 mijn Onkyo versterker is.

[ Voor 21% gewijzigd door vdr01 op 28-05-2023 12:25 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:15
C00P schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:32:

Op mijn LG C2 met Denon AVR-X2800H icm met een Shield TV Pro uit 2015 werkte het gewoon plug & play. Ik heb gewoon de setup wizard van de versterker doorlopen, want ik had de TV en Shield TV eerder daarvoor op een Onkyo versterker aangesloten. TV zit op HDMI2.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Pagina: 1 ... 500 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.