Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
vdr01 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:11:
[...]

Heb je HDMI-CEC op alle apparaten aanstaan? Dus de TV, de versterker, Shield en als je tv-kastje het ondersteund ook daar deze optie aanzetten. Ik heb een soortgelijke setup met een Onkyo versterker en na wat gepruts werkt het prima. HDMI-CEC is echter wel berucht dat het niet in alle seyups goed werkt omdat sommige fabrikanten een eigen draai geven aan de standaard.

[Afbeelding]
Waarbij HDMI2 mijn Onkyo versterker is.
Thanx,

Ik had hdmi-sec aanstaan, maar als ik mijn tv instelde zag hij die ingang puur als orange box, ipv denon.
Als ik dan de versterker manueel op Shield zet springt hij na 3 sec. terug naar orange ingang.

Zal mijn denon eens resetten straks.

Heel frustrerend.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:25

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

C00P schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Thanx,

Ik had hdmi-sec aanstaan, maar als ik mijn tv instelde zag hij die ingang puur als orange box, ipv denon.
Als ik dan de versterker manueel op Shield zet springt hij na 3 sec. terug naar orange ingang.

Zal mijn denon eens resetten straks.

Heel frustrerend.
Misschien staat HDMI-CEC uit op je Shield waarna de versterker na een paar seconden terugspringt naar het apparaat waar het wel op aanstaat. (de Orange box). Soms doet het onderbreken van de stroom op de apparaten wonderen omdat HDMI-CEC dan opnieuw gaat koppelen.

Edit: je zou ook nog even kunnen proberen om de Orangebox uit de versterker te halen om te zien of het dan wel goed werkt qua Shield. Als dat wel werkt weet je tenminste dat je het probleem bij de Orangebox moet zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door vdr01 op 28-05-2023 14:41 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Zopas de film sisu gekeken, wat een mooie film zeg, de hoofdrol speler zegt de hele film geen woord, dus hij moet het vooral van zijn karaktersmoel hebben, en de mooie landschappen van Finland. Als je van Tarantino filmen houdt ga je deze zeker ook smaken, aanrader!

IMDB: Sisu (2022)

Maar wat me opvalt, soms lijkt het beeld wat te schokken, moet wel zeggen dat de film op een speciale manier is gefilmd, bij andere filmen valt me dat niet op.
Maar is er ergens een instelling die ik misschien fout heb staan?
Herkent iemand anders dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
@C00P hoe keek je die film? Streamingdienst of UHD schijfje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@C00P Heb je dit vooral bij langzame 'pan shots'? Cinema clear inschakelen kan dit verhelpen. Welke Oled heb je, mogelijk heet de instelling hier anders.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 mei 2023 @ 07:58:
@C00P hoe keek je die film? Streamingdienst of UHD schijfje?
*knip* media verkregen uit niet legale bronnen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 29-05-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Millert schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:45:
@C00P Heb je dit vooral bij langzame 'pan shots'? Cinema clear inschakelen kan dit verhelpen. Welke Oled heb je, mogelijk heet de instelling hier anders.
77inch c1
Idd, langzamere pan shots.

Ik ga die cinema clear vandaag eens proberen, Thanx!

/edit heet dit trumotion op mijn c1?

/edit Ik heb De-judder op 10 gezet, nu lijkt het veel smoother.
Ben nu aan het testen met de film Beetlejuice, daar viel mij de judder enorm op bij de openingscene met de witte huizen.

/edit Er is geen juiste oplossing voor iedereen, het blijft wat regelen en afstellen tot je iets vind dat aanvaardbaar is voor jou.

YouTube: LG C1 OLED - TV  Picture Settings

[ Voor 40% gewijzigd door C00P op 29-05-2023 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
@C00P Dit heet zo te zien cinematic movement op de C1, te vinden bij Trumotion. Deze instelling, ervan uitgaande dat dit overeenkomt met cinema clear, helpt goed tegen het gestotter zonder echt 'soap opera effect' (SOE) te introduceren.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Wij willen onze LG 55E7 vervangen voor een G3. We twijfelen tussen de 65” en 77”. We zitten op 3,5 meter van de wand. Ik geloof dat voor gamen en films 77” prima is, maar als je nog old skool tv of documentaires kijkt betwijfel ik of 77” comfortabel is.

Daarnaast weet ik dat bij de 77” de aanvoer voor de aansluitingen links zit. Loopt de voeding ook via links of gaat die wel via het midden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:42
synorluna schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:38:
Wij willen onze LG 55E7 vervangen voor een G3. We twijfelen tussen de 65” en 77”. We zitten op 3,5 meter van de wand. Ik geloof dat voor gamen en films 77” prima is, maar als je nog old skool tv of documentaires kijkt betwijfel ik of 77” comfortabel is.

Daarnaast weet ik dat bij de 77” de aanvoer voor de aansluitingen links zit. Loopt de voeding ook via links of gaat die wel via het midden?
Wat zou het verschil zijn met gamen en films in vergelijking met Tv of docu's?
Op 3,5 meter kom je met een 77inch wel weg. Althans, wij willen niet meer anders met die kijkafstand.
Of het een goede ontwikkeling is betwijfel ik ( :+ ) maar ik neem sinds de G3 weer tijd om wat vaker iets te kijken. Zo ben ik aan Prehistoric Planet op AppleTv+ begonnen omdat ik het wel interessant vind maar de beelden ook prachtig zijn voor iets wat is geanimeerd.

De voeding loopt wel in het midden in vergelijking met de overige kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 11:36

Voeding loopt over rechtsonder, indien je het stekker aansluitsnoer bedoeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52

Wellicht helpt dit. Maten van de G2 77 inch. Komt volledig overeen met de G3 77 inch. Ik kan het weten omdat ik dit plaatje heb gebruikt toen ik gaten ging voorboren toen ik de tv nog niet in huis had. :) alle kabels lopen dus naar rechtsonder, ook stroom via dat kleine gootje.

Zelf heb ik dus een gat gemaakt ter hoogte van waar alle kabels samenkomen. Het vrij grote dieper liggende vlak. Daar heb je redelijk wat speling dus prima om van te voren te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xagAEo89YgJByHb8P1wQipVW08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h7mJ8oiIxU6iXmBGvwSt9lmV.webp?f=fotoalbum_large

Ps. Ik zit ook exact 3.5 meter van de tv af en na een aantal weken is dat het nieuwe normaal en zou groter eigenlijk ook wel kunnen. Kortom altijd voor de grote maat gaan als je budget het toe laat. (y)

[ Voor 17% gewijzigd door G4mert op 29-05-2023 16:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:56

Als je de oke hebt van de vrouw en je hebt het budget..pak die 77. Vaker hier aangegeven het went vrij snel.

Ik hebb 77 en wil niet meer kleiner. Gewoon lekker compenseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je 55E7 nu ook op 3,5m kijkafstand staat en je deze wilt vervangen voldoet een 65” prima.
Een 77” is te groot.
Het is al vaker gezegd maar groter is NIET altijd beter!
Logisch ook want de resolutie e.d. verandert niet.
De pixels worden alleen wat groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
@HoppyF

Ik zeg 82 inch :+.
Wij zitten tussen de 3,5-4m van een 65 inch af en 77" had ook makkelijk gekund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wihK0uqJqgId0Bc0RtlNz0rBZdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1DzqSpr1gEuV5P15jJAg5v5.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
HoppyF schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:41:
[...]

Als je 55E7 nu ook op 3,5m kijkafstand staat en je deze wilt vervangen voldoet een 65” prima.
Een 77” is te groot.
Het is al vaker gezegd maar groter is NIET altijd beter!
Logisch ook want de resolutie e.d. verandert niet.
De pixels worden alleen wat groter.
Kun je onderbouwen waarom je dat te groot vindt? Vanwege milieuredenen of omdat het niet lekker kijkt?

De ervaring van het tv kijken heeft niet enkel met resolutie te maken, anders zouden bioscopen ook niet zulke grote schermen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:14
Het gaat toch om resolutie op afstand? Oftewel ppi bij schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
jopie schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:50:
Het gaat toch om resolutie op afstand? Oftewel ppi bij schermen.
Voor mij gaat het om veel meer dan alleen ppi. 4k is zo’n hoge resolutie dat ik me daar geen zorgen om maak. Als ik game op m’n huidige 55”, dan pak ik een krukje en zet ik die op 1-1,5 meter. Dan zie je echt geen pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
synorluna schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Kun je onderbouwen waarom je dat te groot vindt? Vanwege milieuredenen of omdat het niet lekker kijkt?

De ervaring van het tv kijken heeft niet enkel met resolutie te maken, anders zouden bioscopen ook niet zulke grote schermen hebben.
Het te groot slaat op de kijkafstand.
De resolutie blijft 4K ongeacht of je een 48” of 83” kijkt.
De pixel grootte is alleen anders.
Vermoedelijk de helderheid per cm2 of m2 ook maar dat is een ander verhaal.
Dus je huiskamer moet groot genoeg zijn om een grote TV en kijkafstand tov de TV te bepalen.

Je moet als het ware de pixels niet moeten kunnen onderscheiden.
Nu is dat wat overdreven gesteld want in de praktijk valt dit wel mee.

Je ziet echter wel een wat verschuivende trend van “groter = beter” en dat is dus onjuist.
Beetje vergelijkbaar met meer MP’s op je camera geeft betere foto’s, klopt ook niet altijd.
Bij camera’s zijn er uiteraard nog meer factoren die meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04

Hier dezelfde afstand misschien nog wel kleiner, wij hebben een 77 inch OLED en willen niet meer anders.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:20
HoppyF schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:54:
[...]

Het te groot slaat op de kijkafstand.
De resolutie blijft 4K ongeacht of je een 48” of 83” kijkt.
De pixel grootte is alleen anders.
Vermoedelijk de helderheid per cm2 of m2 ook maar dat is een ander verhaal.
Dus je huiskamer moet groot genoeg zijn om een grote TV en kijkafstand tov de TV te bepalen.

Je moet als het ware de pixels niet moeten kunnen onderscheiden.
Nu is dat wat overdreven gesteld want in de praktijk valt dit wel mee.

Je ziet echter wel een wat verschuivende trend van “groter = beter” en dat is dus onjuist.
Beetje vergelijkbaar met meer MP’s op je camera geeft betere foto’s, klopt ook niet altijd.
Bij camera’s zijn er uiteraard nog meer factoren die meetellen.
Het ligt er sowieso aan wat je doelstelling is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@HoppyF als het gaat om “de pixels kunnen zien”, dan moet je echt dichtbij zitten hoor.
Bij 3,5 meter kun je dat pas bij groter dan 82”:

Het komt eigenlijk neer op: hoe groot vind je nog mooi in je woonkamer? Als ie uit staat is het toch wel een groot zwart vlak.
Of: wil je alles in een blik kunnen zien of vind je het niet erg om heen en weer op het scherm te kijken om alles te zien (met vooraan zitten in een grote bioscoop als extreem voorbeeld)?

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-05-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:55:
@HoppyF als het gaat om “de pixels kunnen zien”, dan moet je echt dichtbij zitten hoor.
Bij 3,5 meter kun je dat pas bij groter dan 82”:

Het komt eigenlijk neer op: hoe groot vind je nog mooi in je woonkamer? Als ie uit staat is het toch wel een groot zwart vlak.
Of: wil je alles in een blik kunnen zien of vind je het niet erg om heen en weer op het scherm te kijken om alles te zien (met vooraan zitten in een grote bioscoop als extreem voorbeeld)?
Het gaat er hier letterlijk om dat je iedere pixel kunt onderscheiden.
Inderdaad als de TV uitstaat is het een groot zwart vlak ongeacht het formaat.

Het gaat wel om de kijkervaring of beleving en die wordt niet beter als het formaat van de TV steeds groter wordt. Dat is blijkbaar een lastig begrip om uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
In hetzelfde kader 65” vs 77”, nog een vervolgvraag waar ik geen antwoord op kon vinden. Als we voor 77” gaan, dan wil ik wellicht een akupaneel aan de wand monteren, om daarachter de kabels te laten lopen. De tv wil ik dan “in” het paneel hangen. Nu is het volgens mij zo dat zo’n akupaneel strak aan de muur hangt en er dus geen ruimte is om snoeren achter kwijt te kunnen. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Dat zou mijn voorkeur hebben boven frezen in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:14
Zelf geen ervaring, zo a-technisch als maar kan. Echter denk ik dat het geen probleem kan zijn om wat latjes op je muur te schroeven en daar de akupanelen tegenaan te bevestigen. Zo bevestigen ze volgens mij ook die ouderwetse schrootjes tegen een muur. Ik denk om de 40-50 cm een horizontale balk, en dan daar het paneel tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 00:05
synorluna schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:35:
In hetzelfde kader 65” vs 77”, nog een vervolgvraag waar ik geen antwoord op kon vinden. Als we voor 77” gaan, dan wil ik wellicht een akupaneel aan de wand monteren, om daarachter de kabels te laten lopen. De tv wil ik dan “in” het paneel hangen. Nu is het volgens mij zo dat zo’n akupaneel strak aan de muur hangt en er dus geen ruimte is om snoeren achter kwijt te kunnen. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Dat zou mijn voorkeur hebben boven frezen in de muur.
Je kunt de panels hangen aan raggels, die je eerst aan de muur bevestigt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
HoppyF schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:11:
[...]
RTINGS is typisch Amerikaans.
Alles moet meer en groter.
Dat is serieus kort door de bocht. Er zijn ook industriestandaarden van de cinema-wereld en die schrijven zo mogelijk nóg groter voor. SMPTE schrijft een beeldhoek van 30° voor. THX zelfs 36°. Op 3.5m kom je dan zelfs met een 77" eigenlijk niet toe.

Punt is natuurlijk ook dat dat standaarden zijn voor bioscopen. In een bioscoop ga je echter geen nieuws of documentaires bekijken. Ook voor gamen kan het een gegeven moment te groot zijn, omdat je dan ook gewoon overzicht verliest en je bijna letterlijk niet weet waar eerst gekeken.

Het is eigenlijk gek dat je in TVs geen opties hebt om het beeld te verkleinen. Wil je een goede film bekijken, bekijk je hem op de volle 77". Wil je gewoon het nieuws zien, kijk je bvb op 55" equivalent. Voor OLED zou het natuurlijk wel niet aanbevolen zijn omdat de pixels dan niet evenredig verouderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:31:
[...]

Het gaat wel om de kijkervaring of beleving en die wordt niet beter als het formaat van de TV steeds groter wordt. Dat is blijkbaar een lastig begrip om uit te leggen.
Dat is niet lastig, dat is nogal subjectief. Ik vind een groter scherm zeker wel toevoegen aan de beleving. Het "wow" effect wordt wel minder na een dag of 2, maar als ik bij een ander een leuke film kijk en de tv is minder dan 65" had ik hem liever thuis op mn eigen scherm gekeken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Twixie bij de bios heb je soms ook dat er voorafgaand een andere aspect-ratio gehanteerd wordt en schuiven er gordijnen/balken in beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:08:
[...]

Dat is serieus kort door de bocht. Er zijn ook industriestandaarden van de cinema-wereld en die schrijven zo mogelijk nóg groter voor. SMPTE schrijft een beeldhoek van 30° voor. THX zelfs 36°. Op 3.5m kom je dan zelfs met een 77" eigenlijk niet toe.

Punt is natuurlijk ook dat dat standaarden zijn voor bioscopen. In een bioscoop ga je echter geen nieuws of documentaires bekijken. Ook voor gamen kan het een gegeven moment te groot zijn, omdat je dan ook gewoon overzicht verliest en je bijna letterlijk niet weet waar eerst gekeken.

Het is eigenlijk gek dat je in TVs geen opties hebt om het beeld te verkleinen. Wil je een goede film bekijken, bekijk je hem op de volle 77". Wil je gewoon het nieuws zien, kijk je bvb op 55" equivalent. Voor OLED zou het natuurlijk wel niet aanbevolen zijn omdat de pixels dan niet evenredig verouderen.
Klopt wat je zegt een bioscoop is geen huiskamer en het kijken naar een film of wat anders komt ook anders over. Een soort scaling of zoom functie bestaat nog niet.
Op zich echter geen gekke gedachte.
Wie weet komt er ooit zoiets.
Het oprolbare OLED paneel van LG had wel zoiets dat je het formaat iets kon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Hallo,

Ik heb een GX en m'n afstandbediening is kapot: wieltje/OK klikt niet meer. Op YouTube zie ik mensen zelf knutselen met tandenstokers, maar ik wil gewoon een nieuwe afstandsbediening.

Er was eerder al eens een discussie over compatibiliteit tussen de nieuwe magic remotes en oudere Tv's. Wie kan mij vertellen hoe ik erachter kom welk model ik kan bestellen? Er was ook een metalen variant. Gaat die bv ook werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
kwaazaar schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:18:
Hallo,

Ik heb een GX en m'n afstandbediening is kapot: wieltje/OK klikt niet meer. Op YouTube zie ik mensen zelf knutselen met tandenstokers, maar ik wil gewoon een nieuwe afstandsbediening.

Er was eerder al eens een discussie over compatibiliteit tussen de nieuwe magic remotes en oudere Tv's. Wie kan mij vertellen hoe ik erachter kom welk model ik kan bestellen? Er was ook een metalen variant. Gaat die bv ook werken?
Ik geloof dat 4-5 pagina's terug een hele discussie over die metalen variant stond en op welke modellen die werkt. Zou die ff teruglezen, daar moet je het wel in vinden denk ik!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa!
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-03-2024
Ja ja….Zojuist de G3 65 inch opgehangen en geïnstalleerd. Komende van een C6 55 inch is het een wereld van verschil. Ongelooflijk hoe fel de tv is, kan zijn. Niet normaal. Meteen maar op expert donker gezet om te wennen aan de intensiteit. Nog heel fel trouwens.

Geluid valt wel tegen ten opzichte van de C6. Dat was bij de C6 echt stukken beter. Gelukkig luisteren wij altijd via de reciver. Maar toch. Een dunne frame heeft niet alleen voordelen.

Morgen even spelen met de settings met diverse concent. En de ps4 even aanslingeren.

Nog even inhakend over de (eeuwige) kijkafstand discussie. Ik zit op 304 cm van de tv af. Ik vind 65 inch een prima formaat op deze afstand. Zou niet groter willen. Ook niet kleiner trouwens. Overdag als de tv uit staan is het zwarte vlak niet dominanter aanwezig dan de 55 inch. Ligt er ook natuurlijk aan hoelang de muur is waar de tv aan hangt.

Eerste indruk is imposant, scherper (kan ook door het grotere scherm komen) intensere kleuren en het webOS is veel sneller.
Mis wel de oude homepage, veel overzichtelijker.

De tv werkt ook goed samen met de Denon reciver. Geen issues met arc-cec of lipsync.

3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
Ik heb pas een 77 inch oled c1 van een mede tweaker gekocht, erg tevreden van, cinema gevoel is er zeker!
Ik zit op 2m30 van het scherm, ik kom van een 50 inch plasma en eerlijk, na een weekje voel ik dat het nog wat groter had gemogen.
Maar dat zal voor over een 5 a 7 jaar zijn, voor nu is dit super!

Vroeger zat ik de hele tijd op mijn gsm als ik tv keek, nu veel minder, ik word naar mijn screen gezogen.

Kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kwaazaar schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:18:
Hallo,

Stuur de klantenservice een berichtje.
De eerste vervanging van de AB krijg je als het goed is gratis. Een topmodel van 2020 kan niet na 3 jaar al een defecte AB hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
synorluna schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Nah, in de bioscoop op de 1ste rij zitten is dus ook geen feest. Kom er altijd met nekklachten vandaan als ik op de 1ste rij zit.

Mijn advies zou zijn:

Neem de maat zo groot mogelijk als je het niet vervelend vindt dat als je links kijkt rechts wat mist en nekklachten gaat krijgen [en andersom] En neem een kleiner formaat als je een totaal overzicht van het scherm wilt hebben

Noot:

Zo groot mogelijk moet natuurlijk wel passen en geen openslaande deuren of ramen blokkeren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 20:18
Ach ja, de eeuwige discussie over schermgroottes. Iedereen staat er anders in. De één wil zo groot mogelijk voor een bioscoop effect, de ander vind 48" al te groot in de ruimte. Persoonlijk vind ik een groot zwart vlak als de TV uitstaat echt heel lelijk in de woonkamer, dus denk niet dat wij groter gaan dan 55". Maar nogmaals, is allemaal puur persoonlijk!

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
CyBeRSPiN schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 01:44:
[...]

Stuur de klantenservice een berichtje.
De eerste vervanging van de AB krijg je als het goed is gratis. Een topmodel van 2020 kan niet na 3 jaar al een defecte AB hebben..
Heb ze een berichtje gestuurd. Zal me benieuwen.

Als ik de discussie van afgelopen pagina's goed begrijp, dan zou ik volgende mij zowel de PM20 (60 euro) als de PM22 (nu 50 euro) moeten kunnen gebruiken. Heb ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 06:51

Ghosty J

Asus

Er is een softwareupdate voor de G3.
Wat er precies is verbeterd weet ik nog niet 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
Ghosty J schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:03:

[ Voor 28% gewijzigd door MilesD. op 01-06-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
Ghosty J schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:03:
Hier ook, van 3.10.85 naar 3.11.10 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:01
Geen LG OLED.

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 01-06-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zijn er hier mensen net als ik die blijven hangen bij zijn oude oled vanwege de FEL support die deze tv's bieden op dolby vision gebied? en vanwege de mp4/TS dolby vision ondersteuning via de usb-poort?

het gaat om de C9 en lagere models. het is een zeer technische aspectje, maar was toch benieuwd :P
maak er dagelijks gebruik van hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 01-06-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Farabi is dat niet op te lossen door een goede mediaplayer (Shield oid) te gebruiken ipv via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:02:
@Farabi is dat niet op te lossen door een goede mediaplayer (Shield oid) te gebruiken ipv via USB?
nee, helaas. het is echt iets zeldzaams. de enige oplossing is een sony ubp-800m2. maar die heeft dan weer geen plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik zit met een dillema waar ik even niet weet wat ik er mee moet.

Ik heb in december 2019 een C9 gekocht. Blijft een heerlijk beeld echter heb ik het idee dat ik een soort blaasjes op het beeld zie. Alsof de toplaag loslaat. (denk hierbij aan bubbeltjes aan je screenprotector op je mobiel)
Ik kon ze weg duwen en zijn daarna even terug gekomen, en nu blijven ze weg.
Moet ik me zorgen maken? Of kan ik al naar een C3 gaan kijken?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:34:
Ik zit met een dillema waar ik even niet weet wat ik er mee moet.

Ik heb in december 2019 een C9 gekocht. Blijft een heerlijk beeld echter heb ik het idee dat ik een soort blaasjes op het beeld zie. Alsof de toplaag loslaat. (denk hierbij aan bubbeltjes aan je screenprotector op je mobiel)
Ik kon ze weg duwen en zijn daarna even terug gekomen, en nu blijven ze weg.
Moet ik me zorgen maken? Of kan ik al naar een C3 gaan kijken?
Je folie er op laten zitten?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
kwaazaar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:06:
[...]

Heb ze een berichtje gestuurd. Zal me benieuwen.

Als ik de discussie van afgelopen pagina's goed begrijp, dan zou ik volgende mij zowel de PM20 (60 euro) als de PM22 (nu 50 euro) moeten kunnen gebruiken. Heb ik dat goed?
LG vervangt alleen in eerste 2j fabrieksgarantie. Heb nu bij Kamera-Express aangeklopt, aangezien ik daar 3j extra garantie kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Wren schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:05:
[...]
Je folie er op laten zitten?:)
Ha grappig, maar het zit midden in het scherm. En het originele beschermfolie is er al lang en breed af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 11:36
Voor de Delta en Caiway abonnees met een LG (OLED): sinds deze week is de Delta en Caiway TV app beschikbaar op WebOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kwaazaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:35:
[...]

LG vervangt alleen in eerste 2j fabrieksgarantie. Heb nu bij Kamera-Express aangeklopt, aangezien ik daar 3j extra garantie kreeg.
Ik heb het tijdje terug via de Whatsapp klantenservice kunnen regelen, tv was toen 2 jaar en 8 maanden oud. Kreeg onder coulance een nieuwe opgestuurd.
Maar idd via KE moet het wel goed gaan ivm de extra garantie die je daar krijgt, zelf recent aanspraak op moeten maken.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-06-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:35
Hey, hebben jullie ervaring met de synergie tussen de LG OLED's en de LG S95QR soundbar?

Ik wil later dit jaar een G3 kopen, maar er is geen nieuw 2023 topmodel soundbar uitgekomen, wel een firmware update voor de modellen uit 2022.

Ik zit nu zelf te denken om eerst de tv te kopen(oktober, nieuwbouwhuis) en dan lekker te wachten tot begin 2024 als de nieuwe soundbar dan hopelijk wel uitkomt.

Wat denken jullie?

https://tweakers.net/pric...06/lg-soundbar-s95qr.html

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Ha grappig, maar het zit midden in het scherm. En het originele beschermfolie is er al lang en breed af.
Je zou niet de eerste zijn die het strak geplaatste folie niet eerder was opgevallen he.

Maar goede foto's kunnen helpen je vraag te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWM8lzjFIv-qFkozSyqgYa8X1t4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDzIAtPz360Egky564xvkaSE.jpg?f=fotoalbum_large
Die vage vlek is dus ook een blaasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat rechtsonderin ook? Of is dat viezigheid?

Het lijkt alsof de toplaag van het OLED laminaat loslaat.

Ik heb ook een C9 uit 2019, geen blaasjes te zien (afkloppen).

Heeft de OLED vaker in de zon gestaan? Stook je warm?

[ Voor 66% gewijzigd door Cap op 01-06-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Yup rechtsonder ook.
Nee. Ik stook bijna niet. Maximale wat het in ons huis is zo rond de 20 graden.
En de lamellen staat altijd schuin. En nooit in de volle zon.

[ Voor 78% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 01-06-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondanks dat de tv uit 2019 is zou ik dit aankaarten bij de winkel en bij LG. Het hoort niet dat van een premium TV binnen 4 jaar de toplaag loslaat met luchtbellen als gevolg. Is de tv normaal gebruikt dan is dit een fabricagefout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Heb je er al met een microvezel doekje over gewreven? Bij mij net zoiets, bleek gewoon vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Laatst online: 20-09 17:24
Ik ben mij aan het afvragen hoe groot de kans is dat er inbranding plaatsvindt. Je mag er toch van uit gaan dat na jaren ontwikkeling de kans op dit fenomeen steeds kleiner zou moeten zijn? Tuurlijk zal het nooit nul zijn, maar het is toch een aspect waar ik mij wat zorgen om maak. Sta namelijk op het punt vandaag de LG g3 aan te gaan schaffen en zou toch zonde zijn als deze hier snel mee te maken zou krijgen...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zie het rode vlak met de topic warning direct boven de plek waar je je bericht intypt:
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 02-06-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Hoe krijg je de melding van het inschakelen van de Set top box weg bij het aanzetten van de tv?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Cap schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:44:
Zie het rode vlak met de topic warning direct boven de plek waar je je bericht intypt:

[...]
Ik heb gezocht in het topic. Maar kon in de 50+ pagina's niet snel een antwoord vinden op huidige vraag over de kans. Daar gaat het me om. Vooral omtrent de meest nieuwe serie van LG. Ook al is dat gezien nog maar recente beschikbaarheid mogelijk onvoldoende bekend.

Dus eigenlijk ben ik benieuwd naar de ervaringen van de meesten. Oude logo rtl4 was een dingetje wat ik begrepen en gelezen heb. (Fel oranje)

Waarschijnlijk komt het neer op zelf gaan ervaren en risico's op inbranding verkleinen.

[ Voor 3% gewijzigd door RustStorm op 02-06-2023 10:11 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
RustStorm schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Ik heb gezocht in het topic. Maar kon in de 50+ pagina's niet snel een antwoord vinden op huidige vraag over de kans. Daar gaat het me om. Vooral omtrent de meest nieuwe serie van LG. Ook al is dat gezien nog maar recente beschikbaarheid mogelijk onvoldoende bekend.

Dus eigenlijk ben ik benieuwd naar de ervaringen van de meesten. Oude logo rtl4 was een dingetje wat ik begrepen en gelezen heb. (Fel oranje)

Waarschijnlijk komt het neer op zelf gaan ervaren en risico's op inbranding verkleinen.
Heb 3 jaar een B9 en geen inbranding te zien. En ja vaak 1 zender met felle logo ook aan.
Ze worden steeds beter. Veel info te vinden via Rtings.com

Link naar research van ze.
https://www.rtings.com/research

Filmpje vanuit bovenste link.
YouTube: 4 Month Update! QD-OLED Burn-in & 4 Failures From 100 TV Test

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
[...]

12%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
robin1979 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:30:
[...]

Hier ook, van 3.10.85 naar 3.11.10 .
Mijn G3 geeft aan dat er geen update is en ik kan hem ook niet downloaden via de lg site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Egbert Jan schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Mijn G3 geeft aan dat er geen update is en ik kan hem ook niet downloaden via de lg site.
Een update dient zich vanzelf aan ..no worry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb ik het nu goed begrepen en heeft geen enkele LG OLED Chromecast ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:56
Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:31:
Heb ik het nu goed begrepen en heeft geen enkele LG OLED Chromecast ingebouwd?
Dat klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa!
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-03-2024
[...]

Op mijn oude c6 nul inbranding (7 jaar en doet nu dienst in de slaapkamer). Mijn kinderen hebben veelvuldig 1 zender aaneengesloten bekeken.

Kans bestaat altijd natuurlijk. Ik acht dit wel klein. Al helemaal op de nieuwe series met de vernieuwde oled care technieken.

3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik gebruik al 6 jaar 2 verschillende oleds en ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd erbij hoe mensen hun tv hebben kunnen laten inbranden. hoe dan!?

ik heb zo'n beetje alle scenario's gehad. maar nog steeds geen last kunnen ondervinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 02-06-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
@Alfa! @Farabi Mogelijk dat de mensen, waarbij het is gebeurd, de tv in een (te) warme ruimte hebben staan en/of de zon er direct op schijnend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Zonde, minpunten voor LG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
Ik kan er ook al geen tosti’s mee maken :’(

Maar ff zonder dollen, daar heb je andere apparaten voor. Van mij hoeft het niet en ik ben dus blij dat ik er niet voor hoef te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Deleon78 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:51:
[...]

Ik kan er ook al geen tosti’s mee maken :’(

Maar ff zonder dollen, daar heb je andere apparaten voor. Van mij hoeft het niet en ik ben dus blij dat ik er niet voor hoef te betalen.
Het is meer dat het bij mijn huidige tv gewoon erin zit (en ik het regelmatig gebruik) dus moet ik alsnog een extra apparaat aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:53:
[...]

Het is meer dat het bij mijn huidige tv gewoon erin zit (en ik het regelmatig gebruik) dus moet ik alsnog een extra apparaat aanschaffen.
Er zit wel een andere cast-achtige functie in waarmee je wel gewoon youtube, spotify en waarschijnlijk nog meer kan casten. (Legale serie streaming kan uiteraard ook gewoon met ingebouwde apps) De controls zijn alleen wat anders, en in principe stuur je met je tv aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Sinds ik een LG C2 heb, heb ik mijn chromecast nooit meer gebruikt. Alle apps zitten gewoon standaard in WebOS, behalve de F1 TV app. Daar gebruikte ik trouwens altijd al mijn Shield TV voor (via de app en niet via de ingebouwde chromecast), want F1 TV via chromecast vind ik niet fijn werken. Dat is nu dus ook nog het enige waarvoor ik de Shield TV gebruik.

Waarvoor gebruik je nu de Chromecast?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Erniebert schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:48:
Heb je er al met een microvezel doekje over gewreven? Bij mij net zoiets, bleek gewoon vuil.
Ik kan er met een doekje overheen, en dan is het inderdaad even weg. Maar de dag daarna zitten ze er gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Nou, dat is wel heel gek, niet? Wat poets je dan tijdelijk weg?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lucht. :)

Is niet gek want je poetst de losliggende bovenlaag weer even op de onderliggende laag, door de druk die je uitoefent. Echter na een tijdje laat het weer los en zijn de bubbels terug.

Hetzelfde effect had ik ooit met een ander probleem, een dode pixel van een monitor. Even stevig boenen en weg was ie voor een x aantal uur. Maar de volgende dag was ie altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

PatrickC schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Sinds ik een LG C2 heb, heb ik mijn chromecast nooit meer gebruikt. Alle apps zitten gewoon standaard in WebOS, behalve de F1 TV app. Daar gebruikte ik trouwens altijd al mijn Shield TV voor (via de app en niet via de ingebouwde chromecast), want F1 TV via chromecast vind ik niet fijn werken. Dat is nu dus ook nog het enige waarvoor ik de Shield TV gebruik.

Waarvoor gebruik je nu de Chromecast?
2 jaar geleden was F1TV via Chromecast een drama. Superslecht beeld en verbinding steeds weg. Vorig jaar F1TV via Airplay gekeken. Top. Nu kijk ik weer via Chromecast F1TV. Ook helemaal top.

Geen idee of er iets aangepast is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:37:
[...]

2 jaar geleden was F1TV via Chromecast een drama. Superslecht beeld en verbinding steeds weg. Vorig jaar F1TV via Airplay gekeken. Top. Nu kijk ik weer via Chromecast F1TV. Ook helemaal top.

Geen idee of er iets aangepast is.
Beetje off-topic, maar kun je dan ook makkelijk switchen tussen de verschillende live feeds en onboards per coureur?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:59
PatrickC schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Beetje off-topic, maar kun je dan ook makkelijk switchen tussen de verschillende live feeds en onboards per coureur?
Ja, druk op de knop en done

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
[...]

Ligt eraan wat je wilt casten. Zoals gezegd, YouTube en Spotify etc. kun je gewoon naar je TV casten vanaf je telefoon, want dan start hij de ingebouwde apps van de TV op.
Niet ingebouwde apps zijn vanzelfsprekend niet cast-baar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik gebruik mijn shield, die aangesloten is op mijn denon 5.1 set met de lg remote.
Heel tevreden van, eindelijk 1 remote die alles kan, enkel brengt de home button me bij de lg homescreen welke ik totaal niet gebruik.
Is er een mogelijkheid om die te remappen zodat hij mooi in mijn shield omgeving blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
C00P schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:27:
Ik gebruik mijn shield, die aangesloten is op mijn denon 5.1 set met de lg remote.
Heel tevreden van, eindelijk 1 remote die alles kan, enkel brengt de home button me bij de lg homescreen welke ik totaal niet gebruik.
Is er een mogelijkheid om die te remappen zodat hij mooi in mijn shield omgeving blijft?
Nope helaas niet.

Mogelijke tips die hier wel verband mee houden:
- De tv start ook op met de netflix en hdmi knop en gaat daar dan rechtstreeks heen.
- je kan apps enzo hangen aan sneltoetsen (0-9) om zo het hoofdmenu over te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
andries98 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:13:
[...]

Nope helaas niet.

Mogelijke tips die hier wel verband mee houden:
- De tv start ook op met de netflix en hdmi knop en gaat daar dan rechtstreeks heen.
- je kan apps enzo hangen aan sneltoetsen (0-9) om zo het hoofdmenu over te slaan
Je kan apps binden uit het lg ecosysteem door een cijfertoets lang in te drukken, maar daar ben ik dus niets mee, ik wil in mijn shield omgeving blijven.

Nu moet ik soms 4 keer back indrukken om tussen apps te schakelen, en dat is een beetje omslachtig.
Maar ik kan er wel mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVTRIK
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 19:06

PVTRIK

Local Lead

Beste Tweakers,

Ik wil mijn huidige TV upgraden en gaan naar een tweedehandse LG OLED. Nu ben ik al een tijdje aan het vergelijken en is mij opgevallen dat er wel heel veel modellen zijn. Vanaf welk bouwjaar raden jullie aan om te kijken?

Budget is ongeveer €900,- en wil het liefst naar een 65 inch, maar 55 is ook een optie.

Local Lead - Krijg meer leads voor je business!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
PVTRIK schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:07:
Beste Tweakers,

Ik wil mijn huidige TV upgraden en gaan naar een tweedehandse LG OLED. Nu ben ik al een tijdje aan het vergelijken en is mij opgevallen dat er wel heel veel modellen zijn. Vanaf welk bouwjaar raden jullie aan om te kijken?

Budget is ongeveer €900,- en wil het liefst naar een 65 inch, maar 55 is ook een optie.
Ik heb mijn G1 65 net voor 900 verkocht (ter referentie).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beste Tweakers,

Het is moeilijk een absolute scheidslijn te maken maar vanaf 2019 is het eigenlijk al meer dan prima, ik heb zelf de C9 en G2 en voorheen ook de C8 gehad dus kan vrij goed vergelijken.

Dus C9, CX/GX, C1/G1, C2/G2 zijn allemaal ok. Maar ook tegen een C8 model voor een zacht prijsje hoef je niet per se nee te zeggen tenzij je Airplay als vereiste hebt. Bij de 6- en 7- serie zijn meer meldingen van panel degradatie / inbranden geweest, maar ook dat is lang niet altijd een gegeven. Maar met die series zou ik wel voorzichtiger zijn.

Uiteraard, hoe ouder het model, des te minder hij waard is, maar de vraagprijzen reflecteren dat meestal niet, vaak kost een 1 model niet meer dan een 9 model.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 07-06-2023 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Beste Tweakers,

Ik heb zelf een 55” E7 en deze ook laten kalibreren. Ben er nog steeds heel tevreden mee, hoewel ik nu na 5 jaar wel wat groter zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVTRIK
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 19:06

PVTRIK

Local Lead

Cap schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:51:
[...]

Het is moeilijke een absolute scheidslijn te maken maar vanaf 2019 is het eigenlijk al meer dan prima, ik heb zelf de C9 en G2 en voorheen ook de C8 gehad dus kan vrij goed vergelijken.

Dus C9, CX/GX, C1/G1, C2/G2 zijn allemaal ok. Maar ook tegen een C8 model voor een zacht prijsje hoef je niet per se nee te zeggen tenzij je Airplay als vereiste hebt. Bij de 6- en 7- serie zijn meer meldingen van panel degradatie / inbranden geweest, maar ook dat is lang niet altijd een gegeven. Maar met die series zou ik wel voorzichtiger zijn.

Uiteraard, hoe ouder het model, des te minder hij waard is, maar de vraagprijzen reflecteren dat meestal niet, vaak kost een 1 model niet meer dan een 9 model.
Bedankt voor je informatie :). Ik zie inderdaad terug dat een uit 2017 dezelfde prijs heeft als in van 2020 en dat als je aangeeft dat de TV toch al wat ouder is ze vasthouden aan hun prijs.

Heb de mogelijkheid om een 65C16LA met Hue strip over te nemen voor 950. Denk je dat dat een goeie deal is?

Local Lead - Krijg meer leads voor je business!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan denk ik goed zijn, alles hangt natuurlijk af van de staat, nieuw is ie verkrijgbaar voor 1350 met garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
PVTRIK schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:52:
[...]

Bedankt voor je informatie :). Ik zie inderdaad terug dat een uit 2017 dezelfde prijs heeft als in van 2020 en dat als je aangeeft dat de TV toch al wat ouder is ze vasthouden aan hun prijs.

Heb de mogelijkheid om een 65C16LA met Hue strip over te nemen voor 950. Denk je dat dat een goeie deal is?
Wel even testen (youtube) met een rood scherm (inbranding/slijtage wordt paars),
geel (wordt groen),
wit (randen hebben een gele of roze waas)
en grijs scherm dan je zie eventuele vertical banding, uniformiteit of inbranding van logo's en/of ondertitels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Farabi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:30:
ik gebruik al 6 jaar 2 verschillende oleds en ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd erbij hoe mensen hun tv hebben kunnen laten inbranden. hoe dan!?

ik heb zo'n beetje alle scenario's gehad. maar nog steeds geen last kunnen ondervinden.
Op mijn C7 heb ik ongelijkmatige slijtage aangetroffen. Eigenlijk alleen zichtbaar in volledig rode/oranje (magenta prob ook) schermen bij reclames. Heel duidelijk een patroon te zien van een menu. Ik kan het patroon zo niet herleiden. Bij een voetbalwedstrijd zie ik in het groene gras nu soms een roze achtig vlekje als gevolg daar van. Verder is het niet zichtbaar, dus ik vind het allemaal wel best. TV wordt in november 6 jaar. Zullen al wel richting de 10.000 branduren op staan denk ik en ik was nog niet van plan de TV te vervangen. Volgende TV wordt ook gewoon weer een OLED.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 07-06-2023 15:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 20-09 09:24
Heb net de G3 aangeschaft en om mijn DTV in te kunnen stellen moest ik hem op duitsland of luxemberg zetten zodat ik de juiste waarde's kon invoeren. Maar het nadeel hiervan is dat de LG channels app nu niet wil starten omdat hij volgens deze app op nederland moet staan. Is hier nog een WA voor?

Via nederland kan ik de symbol rate niet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
Wingie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:57:
Heb net de G3 aangeschaft en om mijn DTV in te kunnen stellen moest ik hem op duitsland of luxemberg zetten zodat ik de juiste waarde's kon invoeren. Maar het nadeel hiervan is dat de LG channels app nu niet wil starten omdat hij volgens deze app op nederland moet staan. Is hier nog een WA voor?

Via nederland kan ik de symbol rate niet instellen
Heb je wel een NL- model (G36LA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 20-09 09:24
pwh53 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Heb je wel een NL- model (G36LA)?
jazekers heb tv ook op nederland/nederlands staan maar tv heb ik op duitsland moeten zetten anderss vind hij geen zenders. Kan alleen ziggo kiezen en jonaz gebruikt hun instellingen ook maar volgens met een kleine afwijking.

https://www.jonaz.nl/veel...rdion-shortcode-content-3

Mijn nieuwe TV kan geen zenders vinden. Wat nu?
Sommige nieuwere TV’s kunnen de zenders van Jonaz niet gelijk vinden met de ingevoerde Jonaz instellingen. Er is een eenvoudige manier om dit op te lossen:

– Ga terug naar fabrieksinstellingen
– Kies als taal Nederlands maar als land Luxemburg (of Duitsland)
– Kies uit de lijst van providers “Overige”
– Gebruik de Jonaz-instellingen voor digitale TV:

Frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
Netwerk-ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Als het goed is vind je 37 digitale TV-zenders en 16 digitale radio-zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Wingie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:45:
[...]

jazekers heb tv ook op nederland/nederlands staan maar tv heb ik op duitsland moeten zetten anderss vind hij geen zenders. Kan alleen ziggo kiezen en jonaz gebruikt hun instellingen ook maar volgens met een kleine afwijking.

https://www.jonaz.nl/veel...rdion-shortcode-content-3

Mijn nieuwe TV kan geen zenders vinden. Wat nu?
Sommige nieuwere TV’s kunnen de zenders van Jonaz niet gelijk vinden met de ingevoerde Jonaz instellingen. Er is een eenvoudige manier om dit op te lossen:

– Ga terug naar fabrieksinstellingen
– Kies als taal Nederlands maar als land Luxemburg (of Duitsland)
– Kies uit de lijst van providers “Overige”
– Gebruik de Jonaz-instellingen voor digitale TV:

Frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
Netwerk-ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Als het goed is vind je 37 digitale TV-zenders en 16 digitale radio-zenders.
Vreemd dat je door een NL provider gedwongen wordt om Luxemburg of Duitsland te selecteren? Waarschijnlijk omdat ze (nog) niet gecertificeerd zijn door LG. Maar de taal veranderen zou niet zoveel uit moeten maken. Als je locatie verandert in een ander land kan bijv. je app aanbod wel anders zijn.
Pagina: 1 ... 501 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.