Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Wingie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:45:
[...]

jazekers heb tv ook op nederland/nederlands staan maar tv heb ik op duitsland moeten zetten anderss vind hij geen zenders. Kan alleen ziggo kiezen en jonaz gebruikt hun instellingen ook maar volgens met een kleine afwijking.

https://www.jonaz.nl/veel...rdion-shortcode-content-3

Mijn nieuwe TV kan geen zenders vinden. Wat nu?
Sommige nieuwere TV’s kunnen de zenders van Jonaz niet gelijk vinden met de ingevoerde Jonaz instellingen. Er is een eenvoudige manier om dit op te lossen:

– Ga terug naar fabrieksinstellingen
– Kies als taal Nederlands maar als land Luxemburg (of Duitsland)
– Kies uit de lijst van providers “Overige”
– Gebruik de Jonaz-instellingen voor digitale TV:

Frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
Netwerk-ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Als het goed is vind je 37 digitale TV-zenders en 16 digitale radio-zenders.
en als je ziggo kiest en automatisch laat zoeken ?, (alles is hetzelfde)

De frequentie en het netwerk-ID voor deze Ziggo CI+ Module is in heel Nederland hetzelfde. Gebruik de volgende gegevens:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 09:24
Wren schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:49:
[...]

Vreemd dat je door een NL provider gedwongen wordt om Luxemburg of Duitsland te selecteren? Waarschijnlijk omdat ze (nog) niet gecertificeerd zijn door LG. Maar de taal veranderen zou niet zoveel uit moeten maken. Als je locatie verandert in een ander land kan bijv. je app aanbod wel anders zijn.
ik vind het vervelender dat LG niet naast automatisch ook handmatig de waardes toe staat om in te vullen waarom niet in NL en wel als ik duitsland of luxemburg kies. (Dit was bij mijn oude B7 ook al het geval btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 20-09 09:24
pwh53 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:53:
[...]

en als je ziggo kiest en automatisch laat zoeken ?, (alles is hetzelfde)

De frequentie en het netwerk-ID voor deze Ziggo CI+ Module is in heel Nederland hetzelfde. Gebruik de volgende gegevens:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Dan vind hij geen zenders helaas, dat had ik als eerste uitgeprobeerd kan zo nog wel een poging doen maar 1 van bovenstaande waardes staat op automatisch dus geen idee welke waarde hij dan kiest.

Nieuwe Poging:
Heb land van uitzending aangepast, helaas gooit hij dan ook andere instellingen ineens weg. !?! (LG software wordt er niet beter op, zucht.)

Gekozen voor ziggo -> snel zoeken (je kunt niks anders kiezen) en dan staan de sybol rate en modulatie op automatisch. Resultaat 0 kanalen gevonden voor TV en Radio.

Nog een poging door ziggo niet te kiezen helaas blijven de instellngsopties dan hetzelfde en de uitkomst van het zoeken ook 0 - 0

[ Voor 26% gewijzigd door Wingie op 07-06-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Hulleman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:37:
[...]

Op mijn C7 heb ik ongelijkmatige slijtage aangetroffen. Eigenlijk alleen zichtbaar in volledig rode/oranje (magenta prob ook) schermen bij reclames. Heel duidelijk een patroon te zien van een menu. Ik kan het patroon zo niet herleiden. Bij een voetbalwedstrijd zie ik in het groene gras nu soms een roze achtig vlekje als gevolg daar van. Verder is het niet zichtbaar, dus ik vind het allemaal wel best. TV wordt in november 6 jaar. Zullen al wel richting de 10.000 branduren op staan denk ik en ik was nog niet van plan de TV te vervangen. Volgende TV wordt ook gewoon weer een OLED.
is dit normaal voor een tv uit 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
joey82 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:49:
[...]

De 7 serie was de laatste met echt grote problemen op dit vlak, en dan vooral de E7. (En dat was al na 1 a 2 jaar zichtbaar bij sommigen.) Ik heb zelf nog een B7 staan die ik ook gewoon gebruik en die geen zichtbare issues heeft. Maar ik ga er ook niet echt naar op zoek.

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-06-2023 15:57 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:20
[...]

Het is alleen zichtbaar als je er naar op zoek gaat en de tv is 6 jaar oud. Hij heeft tienduizenden branduren.
Het mooiste is als niks slijt, maar ken jij producten die niet slijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
[...]

Geen idee of het normaal is. Zoals gezegd, het is niet zichtbaar bij normaal gebruik, alleen als ik er een volledig rood/oranje scherm voor krijg. Na 6 jaar en meer dan tienduizend branduren vind ik het wel best. Als het zichtbaar was bij normaal tv gebruik is het een ander verhaal, maar dan had ik een nieuwe OLED gekocht :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:39
Ophidian schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:37:
Vandaag onze 55C8 weggebracht naar de winkel. Inmiddels ruim vier jaar in bezit, maar onlangs viel mij opeens een dode groene pixel op. Bij aanschaf had ik blijkbaar een pixel garantie afgesloten, dus aanspraak op gemaakt. Nu benieuwd wat er gaat gebeuren, want had ondanks voorzichtig zijn wel wat burn in mn bij rood. En blijkbaar zat de beschermingsfolie nog op de achterkant :+

Volgens de pixelgarantie voorwaarden zou het verholpen worden, maar zou mij niks verbazen als de winkel zich gaat indekken.
Het heeft even geduurd, ik begreep zieke medewerkers bij LG, maar vandaag de TV opgehaald. Er is een nieuw paneel in gezet, nu dus een EVO paneel. Omdat het zolang duurde heeft de winkel het paneel gratis aangeboden ipv 100 euro. Dus dat is zeer netjes, dat mag ook wel eens gezegd worden :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:16
Je hebt dus een ander paneel in je TV gekregen dan er origineel in zat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@jopie Ja klopt.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Ik kijk F1TV op mijn G2 via de ingebouwde browser. Werkt perfect!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04

d0s

sssst

krizzziz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:33:
Hier ook probleemloos op de C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Krijg je dezelfde stream?

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
treative schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:40:
[...]

Krijg je dezelfde stream?
Wat bedoel je? Ik krijg via mijn LG dezelfde stream als bv via de F1TV app. Kan commentaar enzo uitkiezen met de afstandsbediening.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:08
Idd AirPlay op de G2 werkt super goed. Ben daar echt tevreden over met F1tv. Tegenwoordig kun je ook via de tv zelf de taal instellen. Helaas nog niet de interface voor de verschillende camera’s enzo.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Kuhr89 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:37:
Idd AirPlay op de G2 werkt super goed. Ben daar echt tevreden over met F1tv. Tegenwoordig kun je ook via de tv zelf de taal instellen. Helaas nog niet de interface voor de verschillende camera’s enzo.
In de browser zit dat wel allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
d0s schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:50:
[...]

In de browser zit dat wel allemaal
Werkt het makkelijk via de interne browser? Mijn ervaring met browsers op tv’s of Playstations is niet echt prettig werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Kuhr89 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Werkt het makkelijk via de interne browser? Mijn ervaring met browsers op tv’s of Playstations is niet echt prettig werken.
Ja. Die van LG is erg snel en alles qua plugins etc werkt er eigenlijk op. Mis de app totaal niet, sterker nog gebruik f1tv liever zo dan via Google Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
d0s schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Ja. Die van LG is erg snel en alles qua plugins etc werkt er eigenlijk op. Mis de app totaal niet, sterker nog gebruik f1tv liever zo dan via Google Chromecast.
Klinkt goed. Ik ga het eens proberen en een favoriet aanmaken, dat klikt vaak ook wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

d0s schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Onthoudt de browser bij jou wel je inloggegevens? Bij mij vraagt ie om de zoveel dagen toch weer opnieuw om in te loggen.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Skarloc schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:20:
[...]

Onthoudt de browser bij jou wel je inloggegevens? Bij mij vraagt ie om de zoveel dagen toch weer opnieuw om in te loggen.
Dat is idd het enige nadeel.. aan het begin van ieder F1 weekend is het wel even credentials invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Ik heb het tijdje terug via de Whatsapp klantenservice kunnen regelen, tv was toen 2 jaar en 8 maanden oud. Kreeg onder coulance een nieuwe opgestuurd.
Maar idd via KE moet het wel goed gaan ivm de extra garantie die je daar krijgt, zelf recent aanspraak op moeten maken.
Heb inderdaad een nieuwe via KE gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 19-09 15:39
B9 firmware 5.30.25 naar 5.30.40
Hopelijk verbeteringen en dan is het netjes. 😁

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
d0s schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:07:
[...]

Dat is idd het enige nadeel.. aan het begin van ieder F1 weekend is het wel even credentials invoeren.
Met de app is dat vrij eenvoudig te doen. Heeft iemand dit ook werkend op een C1/G1?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:56

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ophidian schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Het heeft even geduurd, ik begreep zieke medewerkers bij LG, maar vandaag de TV opgehaald. Er is een nieuw paneel in gezet, nu dus een EVO paneel. Omdat het zolang duurde heeft de winkel het paneel gratis aangeboden ipv 100 euro. Dus dat is zeer netjes, dat mag ook wel eens gezegd worden :D
Na een dergelijke warme douche voor de 'winkel', plus 1 van mij, mag de naam ook wel genoemd worden. Maar voel je tot niets verplicht aub.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
vdr01 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Na een dergelijke warme douche voor de 'winkel', plus 1 van mij, mag de naam ook wel genoemd worden. Maar voel je tot niets verplicht aub.
Apollo in Almere was het :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21

The_Worst

Unox

Bah.

Nieuwste update van LG geïnstalleerd. Nu is het homescreen schermvullend geworden en niet meer zo'n balk onderin. Alles is daarmee ook flink trager geworden. LG CX. :(

Edit: valt uit te schakelen: Jeffoz in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 24% gewijzigd door The_Worst op 13-06-2023 23:08 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
The_Worst schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:11:
Bah.

Nieuwste update van LG geïnstalleerd. Nu is het homescreen schermvullend geworden en niet meer zo'n balk onderin. Alles is daarmee ook flink trager geworden. LG CX. :(
Zelfde hier met gx
Schermvullemd, trager en zie geen enkel voordeel tot nog toe...
Ik raad andere af nog te updaten... jammer dat je niet kan downgraden

[ Voor 0% gewijzigd door andries98 op 13-06-2023 23:09 . Reden: Edit adv reactie @jeffoz hieronder, dank daarvoor! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

The_Worst schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:11:
Bah.

Zelfde hier, kwam afgelopen week binnen op de GX maar de TV enkel op de XSX gehad.

Wilde net YT starten en wist direct waarom ik een GX had ipv nieuwer.

Binnenkort toch eens kijken om hem te downgraden, dit is zo ontzettend lelijk.

@andries98 vind hem overigens trager geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 13-06-2023 21:58 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:48
Niemand hoeft te downgraden of niet te updaten. Je kan in het menu gewoon de "classic" mode kiezen.

Menu, Algemeen en dan start-pagina instellingen, stijl van startscherm en dan standaard startscherm in plaats van nieuw startscherm.

Dan heb je de oude setup weer, je kan dus schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Top, dank je! 👍

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ophidian schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Apollo in Almere was het :+
Nette service! Is ook een hele fijne winkel idd, zelf ook goede ervaring mee gehad wat betreft service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 17:49
Hallo! Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om te vragen maar... iemand hier met de LG C3 of G3 die mij kan vertellen welke muurbeugel van Vogel ik moet hebben? Het gaat om een muurbeugel die strak tegen de wand zit, hoeft niet te kunnen draaien of e.d.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@Causs voor de G3: geen. Er zit al een wandbeugel ingebouwd. Voor de C3: koop de G3 als je de tv strak tegen de muur wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:34:
@Causs voor de G3: geen. Er zit al een wandbeugel ingebouwd. Voor de C3: koop de G3 als je de tv strak tegen de muur wilt.
Dat... is ook een optie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Causs schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:22:
Hallo! Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om te vragen maar... iemand hier met de LG C3 of G3 die mij kan vertellen welke muurbeugel van Vogel ik moet hebben? Het gaat om een muurbeugel die strak tegen de wand zit, hoeft niet te kunnen draaien of e.d.
Ik heb de C3 opgehangen met de Vogel's Thin 505 die ik nog had hangen van mijn C9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 20:04
Ik heb een LG C2 en ik heb geen behoefte om de spraakfunctie te activeren. Echter, om de zoveel tijd zeurt de tv dat ik allerlei voorwaarden moet accepteren. Ik krijg dan de opties “accepteren” (dat wil ik dus niet) of “later” (waardoor dit later weer wordt gevraagd).

Weet iemand hoe dit uit te zetten zonder alles te accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Theone098 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:30:
Ik heb een LG C2 en ik heb geen behoefte om de spraakfunctie te activeren. Echter, om de zoveel tijd zeurt de tv dat ik allerlei voorwaarden moet accepteren. Ik krijg dan de opties “accepteren” (dat wil ik dus niet) of “later” (waardoor dit later weer wordt gevraagd).

Weet iemand hoe dit uit te zetten zonder alles te accepteren?
Dat wil ik ook graag weten, ik vrees dat dit niet kan. Ik heb enkel de minimale voorwaarden geaccepteerd, ik wil niet dat LG mijn kijkgedrag gaat analyseren.. Zeer irritant dat ie maar blijft vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Causs
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:34:
Ik heb mij nog wat ingelezen en ben voor de G3 gegaan. Ik heb bij HelloTV een buitenkansje gekocht. Met cashback kom ik uit op € 2.281. Nu maar hopen dat er niks mis is het de TV en het alleen een kapotte doos is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Je kan terug naar oude UI bij instellingen in het menu
Famous schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:53:
[...]

Zelfde hier, kwam afgelopen week binnen op de GX maar de TV enkel op de XSX gehad.

Wilde net YT starten en wist direct waarom ik een GX had ipv nieuwer.

Binnenkort toch eens kijken om hem te downgraden, dit is zo ontzettend lelijk.

@andries98 vind hem overigens trager geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38
Gister een redelijk grote (lees veel veranderingen) webos update geïnstalleerd. Na deze update start KPN niet meer direct op na inschakelen via KPN afstandsbediening. De tv start nu op in webos en nu moet ik selecteren via de LG afstandsbediening wat ik wil gaan doen. Voelt als een achteruitgang. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Nu een paar dagen aan het spelen met de C3, maar die afstandbediening, wat een onding, goedkoop plakkerig plastic, dikke achteruitgang tov mijn Sony.

Is er een fatsoenlijke aftermarket afstandbediening die gewoon werkt, en hebben mensen ervaring met een bepaald type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Segafreak83 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:29:
Nu een paar dagen aan het spelen met de C3, maar die afstandbediening, wat een onding, goedkoop plakkerig plastic, dikke achteruitgang tov mijn Sony.

Is er een fatsoenlijke aftermarket afstandbediening die gewoon werkt, en hebben mensen ervaring met een bepaald type?
https://www.google.com/se...ient=firefox-b-d&q=PM22GN

Deze is voor de 2022 modellen, wellicht werkt deze ook voor cd 2023 modellen. Is de Premium variant van de Magic Remote.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is er iemand hier reeds geswitched van een C9 naar een C3 of G3? wat zijn de bevindingen? niet dat ik hele grote sprongen verwacht buiten helderheid.

maar het lijkt wel dat de oled met iets revolutionairs moet komen om tegenwoordig te switchen van je 'oude' 4K oled. Zoals een HDR functie of een betaalbare 8K. ik zie helaas nog weinig nut om voor een nieuwer model te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

pattatje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:08:
Je kan terug naar oude UI bij instellingen in het menu

[...]
Dat zou top zijn, vanavond eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Segafreak83 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:29:

Als je de LG think app op je telefoon installeert? Gratis AB.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
rikadoo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Deze is voor de 2022 modellen, wellicht werkt deze ook voor cd 2023 modellen. Is de Premium variant van de Magic Remote.
Dank je wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
GerCor schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Als je de LG think app op je telefoon installeert? Gratis AB.
Dank voor de tip, maar wil juist minder mijn telefoon gebruiken, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die ook, maar vind die niet beter dan de standaard plastic AB. scherpe hoeken vooraan (onder/bovenzijde), beetje te langwerpig, knoppen ok maar ook niet super. YMMV

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 15-06-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Jeffoz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:30:
Niemand hoeft te downgraden of niet te updaten. Je kan in het menu gewoon de "classic" mode kiezen.

Menu, Algemeen en dan start-pagina instellingen, stijl van startscherm en dan standaard startscherm in plaats van nieuw startscherm.

Yes dank! Ik werd al helemaal gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Farabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:38:

maar het lijkt wel dat de oled met iets revolutionairs moet komen om tegenwoordig te switchen van je 'oude' 4K oled. Zoals een HDR functie of een betaalbare 8K.
Heb jij een c9 zonder HDR?
Dan zou ik maar eens de afstelling bekijken.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
SED schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:48:
[...]

Heb jij een c9 zonder HDR?
Dan zou ik maar eens de afstelling bekijken.
ik bedoelde een revolutionaire techniek zoals HDR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nogmaals dank aan diegenen die erop wezen dat je het "oude" UI weer terug aan kan zetten op de CX. Na 2 dagen was ik die nieuwe echt ontiegelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Puur uit interesse: waar gebruiken jullie het startscherm voor? Ik heb een G1 en C2 met inderdaad allebei een traag beeldvullend home scherm, maar kan me de laatste keer dat ik die gebruikt hebt niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Farabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:49:
[...]

ik bedoelde een revolutionaire techniek zoals HDR.
Dolby vision kan tot 12 bit en 10000 nits.
Tvs kunnen nog wel wat beter, nu is het 10 bit met 1500 nits max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 06:03
Goofy1978 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Maar ga je dit ook daadwerkelijk merken is meer de vraag. OLED's kunnen al naar mijn mening zo fel met HDR. Ik hoef niet perse een zon in mijn woonkamer :P

10 vs 12 bit kleuren, volgens mij is dat ook verwaarloosbaar, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

DutchOwnage schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:13:
Nogmaals dank aan diegenen die erop wezen dat je het "oude" UI weer terug aan kan zetten op de CX. Na 2 dagen was ik die nieuwe echt ontiegelijk zat.
Hier ook weer terug, wat een verademing zeg!

Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@sjaak88
Met 1500 nits zou je geen verschil zien tussen 10 of 12 bit idd.
Met 10000 nits ga je dat wel zien, de kleuren hebben veel meer tussenstapjes nodig vanwege de hogere helderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Goofy1978 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Ik bedoelde.geen nieuwe HDR-formaat. Maar totaal een nieuwe functie wat het weer aantrekkelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Farabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:58:
[...]

Ik bedoelde.geen nieuwe HDR-formaat. Maar totaal een nieuwe functie wat het weer aantrekkelijk maakt.
Ik denk dat Farabi bedoeld: HDR was een goede reden toen om over te stappen op C9 Oled.
Is er nu ook iets nieuws die het waard maakt.

Heb zelf B9 en nog steeds zeer content mee. Ik wacht wel tot ie de geest begeeft.

Helderheid, ik wil geen zon smoesjes. Dat betekend niet dat de beeld constant helder is.
@sjaak88 en de rest.
Wat @Goofy1978 zegt klopt en heeft niet alleen nut in kleur of 10 - 12 bit, maar ook:
Als je HDR kijkt, wordt dit bepaald door de bron. Als je tv helder kan weergeven, kun je soms het verschil duidelijker zien tussen een helder voorwerp en de omringende lichtbronnen. Met een lage helderheid kan het voorkomen dat je alleen het maximale licht van het voorwerp ziet en de rest van het licht eromheen niet. Dit is In dit topic vaak langs geweest. Teoh heeft er ook filmpjes over gemaakt."

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Jeffoz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:30:

Kon dit ook maar bij de nieuwe toestellen, ik vind die balk onderin 10x mooier werken dat die smartTV meuk van de huidige interface.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
Eerlijk gezegd zie ik het startscherm eigenlijk nooit. Als ik mijn TV aanzet gaat hij direct naar HDMI 1 (KPN STB) of naar m'n XBOX (HDMI 3).
Voor Netflix, Prime zit er een knop op de AB, dus uiteindelijk zie ik het startscherm alleen als ik een andere app nodig heb zoals Viaplay,
Farabi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:38:
is er iemand hier reeds geswitched van een C9 naar een C3 of G3? wat zijn de bevindingen? niet dat ik hele grote sprongen verwacht buiten helderheid.

maar het lijkt wel dat de oled met iets revolutionairs moet komen om tegenwoordig te switchen van je 'oude' 4K oled. Zoals een HDR functie of een betaalbare 8K. ik zie helaas nog weinig nut om voor een nieuwer model te gaan.
Ja, ik heb overgestapt van een 65C9 naar een 77C3. Was het eigenlijk niet van plan, maar een vage kennis bood mij een mooi bedrag om mijn 65C9 over te nemen.
Uiteraard ook even gekeken naar de G3, maar in het formaat 77" is het prijsverschil tussen de C3 en G3 best groot. Uiteindelijk (na cashback) de 77C3 aangeschaft voor €2699 netto.
Er zijn geen revolutionaire verschillen. De eerste 2 dagen even wennen aan het maatje groter, maar daarna valt het niet meer op. De helderheid is wel toegenomen t.o.v. de C9. Tuurlijk, de G3 heeft een nog aanzienlijk hogere helderheid, maar eerlijk gezegd vind ik de C3 helder zat.
Verder zijn de licht irritante zwarte schermen bij schakelen tussen inputs verdwenen, maar dat is slechts een detail. De apps (voor zover ik ze gebruik) werken allemaal wat sneller. De upscaler aan boord van de C3 doet z'n werk goed, (KPN) televisie ziet er prima uit.
De afstandsbediening was bij de C9 al redelijk cheap, en dat is helaas niet veranderd. Hij doet z'n werk op zich prima, maar ziet er goedkoop uit, en voelt ook zo. Jammer is dat t.o.v. de C9 de aan/uit knop voor je STB verdwenen. Nu moet je via de knop met de 3 puntjes een menu openen en daaruit kun je de STB aanzetten, is wat omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:34
rikadoo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Die afstandbediening wordt niet ondersteund op de 2023 modellen. Heb hem zelf gehad.
AB werkt wel maar krijgt steeds melding dat die niet wordt ondersteund en de cursor werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
mucuracat schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Ik denk dat Farabi bedoeld: HDR was een goede reden toen om over te stappen op C9 Oled.
Is er nu ook iets nieuws die het waard maakt.

Heb zelf B9 en nog steeds zeer content mee. Ik wacht wel tot ie de geest begeeft.

Helderheid, ik wil geen zon smoesjes. Dat betekend niet dat de beeld constant helder is.
@sjaak88 en de rest.
Wat @Goofy1978 zegt klopt en heeft niet alleen nut in kleur of 10 - 12 bit, maar ook:
Als je HDR kijkt, wordt dit bepaald door de bron. Als je tv helder kan weergeven, kun je soms het verschil duidelijker zien tussen een helder voorwerp en de omringende lichtbronnen. Met een lage helderheid kan het voorkomen dat je alleen het maximale licht van het voorwerp ziet en de rest van het licht eromheen niet. Dit is In dit topic vaak langs geweest. Teoh heeft er ook filmpjes over gemaakt."
Dit snap ik ook maar tot hoeveel nits gaan wij nog grote verschillen zien dan? De vorige poster had het over een nieuw revolutionair iets. Ga je met het blote oog het verschil kunnen zien tussen 2000nits peak brightness en bijvoorbeeld 10.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:29
stin00 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:18:
Puur uit interesse: waar gebruiken jullie het startscherm voor? Ik heb een G1 en C2 met inderdaad allebei een traag beeldvullend home scherm, maar kan me de laatste keer dat ik die gebruikt hebt niet herinneren.
Puur om de apps op de TV te starten, viaplay, plex, videoland enzo... gewoon omdat het kan...(op de C1 trouwens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vroem schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Puur om de apps op de TV te starten, viaplay, plex, videoland enzo... gewoon omdat het kan...(op de C1 trouwens)
Ja is een kwestie van voorkeur, ik gebruik liever de sneltoetsen (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:29
stin00 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Ja is een kwestie van voorkeur, ik gebruik liever de sneltoetsen (8>
Ik de ziggo afstandsbediening... gaat de tv standaard naartoe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
sjaak88 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:17:
[...]

Dit snap ik ook maar tot hoeveel nits gaan wij nog grote verschillen zien dan? De vorige poster had het over een nieuw revolutionair iets. Ga je met het blote oog het verschil kunnen zien tussen 2000nits peak brightness en bijvoorbeeld 10.000?
Het gaat niet om het verschil tussen 2000 nits en 10.000nits.
Het gaat om het verschil in licht sterkte in 1 beeld.
Stel filmaker heeft een engeltje die is 3000 nits en licht er omheen van 2500 nist. En je tv kan 2000 nits aan.
Wat gebeurt er dan? Je ziet het verschil tussen engeltje en de licht omheen niet. Je ziet alleen licht.
Met toonmapping probeert tv dit te compenseren, Maar met een tv die 10.000nits kan, zie je het verschil wel.

Filmpje van Teoh
YouTube: Fact: Your OLED TV is Not Bright Enough for HDR. Here's Why.

En ik had ooit een keer ook proberen te verduidelijken met een afbeelding.
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Euwige discussie :P
Het begon met; wanneer zie/hoor je verschil tussen:
SD en HD- ready??
HD- ready en HD?
HD en 4K?
SDR en HDR
TV geluid en soundbar
HD sound en DTS
DTS en DTS-X
Dolby ATMOS.
Enz... en dan begin ik niet over internetsnelheden :D

Tuurlijk, het begon heel lang geleden met welke steen is beter, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
mucuracat schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:42:
[...]

Het gaat niet om het verschil tussen 2000 nits en 10.000nits.
Het gaat om het verschil in licht sterkte in 1 beeld.
Stel filmaker heeft een engeltje die is 3000 nits en licht er omheen van 2500 nist. En je tv kan 2000 nits aan.
Wat gebeurt er dan? Je ziet het verschil tussen engeltje en de licht omheen niet. Je ziet alleen licht.
Met toonmapping probeert tv dit te compenseren, Maar met een tv die 10.000nits kan, zie je het verschil wel.

Filmpje van Teoh
YouTube: Fact: Your OLED TV is Not Bright Enough for HDR. Here's Why.

En ik had ooit een keer ook proberen te verduidelijken met een afbeelding.
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Euwige discussie :P
Het begon met; wanneer zie/hoor je verschil tussen:
SD en HD- ready??
HD- ready en HD?
HD en 4K?
SDR en HDR
TV geluid en soundbar
HD sound en DTS
DTS en DTS-X
Dolby ATMOS.
Enz... en dan begin ik niet over internetsnelheden :D

Tuurlijk, het begon heel lang geleden met welke steen is beter, :+
Dank je voor de informatie, ik was gewoon oprecht benieuwd. Als je kijkt hoe fel een OLED deze dagen al kan. Jij legt het nu begrijpelijk uit dat het niet om de helderheid dus draait (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wat is de reden waarom die RTL logo's op eens gekleurd zijn? en dan weer blanco? (pride-maand? :P )

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 16-06-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Farabi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:10:
wat is de reden waarom die RTL logo's op eens gekleurd zijn? en dan weer blanco? (pride-maand? :P )
Haha, is er daar geen apart topic voor aangemaakt??

Wat denk je van nieuwe huisstijl en om op te vallen soms kleurtjes veranderen.

Ik kijk vaak naar een buitenlands zender die altijd een rode logo heeft. Tot heden geen inbranding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Farabi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:10:
Dat is de nieuwe huisstijl. En dat ze daarna blanco worden, dat doet de NPO al jaren.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Rudios schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Kon dit ook maar bij de nieuwe toestellen, ik vind die balk onderin 10x mooier werken dat die smartTV meuk van de huidige interface.
En de videos stoppen niet met afspelen.
Ik kijk veel YT, eigenlijk nooit normale TV, dan is het toch fijn dat het nog even doorspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik krijg dan telkens de melding dat het een unsupported browser is. Welke link gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Majesty schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:51:
[...]

Ik krijg dan telkens de melding dat het een unsupported browser is. Welke link gebruik je?
Op een c1 en ouder krijg je idd die melding. Vanaf de X2 series werkt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Dat upscalen, gaat dat automatisch of moet je een instelling aanzetten?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
Majesty schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:51:
[...]

https://f1tv.formula1.com/

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
Ook even F1 TV geprobeerd via de browser op mijn C2. Werkt inderdaad prima. Kan de Shield TV uit blijven. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 09:26
PatrickC schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:56:
Ook even F1 TV geprobeerd via de browser op mijn C2. Werkt inderdaad prima. Kan de Shield TV uit blijven. :)
Lucky you. Op mijn CX krijg ik ook de melding "unsupported browser". Dus vanmiddag de laptop er maar weer aan hangen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Andrehj schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Lucky you. Op mijn CX krijg ik ook de melding "unsupported browser". Dus vanmiddag de laptop er maar weer aan hangen.
Same op m'n GX inderdaad, jammer. Chromecast 4k (ooit gratis van Google gekregen bij Stadia) werkt ook prima hier gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Andrehj schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Gewoon even een Chromecast halen… met een laptop zou ik niet gaan hannesen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 09:26
PatrickC schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:25:
Gewoon even een Chromecast halen… met een laptop zou ik niet gaan hannesen.
Heb ik. Twee zelfs. Maar in de praktijk het werkt een laptop (met draadloze muis) beter dan met een Chromecast.
(Maar het kan er ook aan liggen dat aan de LG een hele oude Chromecast hangt.)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Andrehj schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Heb ik. Twee zelfs. Maar in de praktijk het werkt een laptop (met draadloze muis) beter dan met een Chromecast.
(Maar het kan er ook aan liggen dat aan de LG een hele oude Chromecast hangt.)
Net nog via de Chromecast 4K met Google TV gekeken, want was niet thuis en dat werkt exact hetzelfde als via de app op mij LG C2. Een Chromecast zonder Google TV vind ik wel minder prettig werken, zeker als dat nog een wat ouder type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
C00P schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:11:
Dat upscalen, gaat dat automatisch of moet je een instelling aanzetten?
Automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
er is nog firmware update voor c serie nr 05.50.15 datum 15-06-2023
https://www.lg.com/nl/ond...roduct/lg-OLED55C8PLA.AEU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:09
Ik ben al luidop aan het dromen van een Tv-upgrade dit jaar. De LC C3 of G3 is de grootste kanshebber.

In het verleden ben ik weggebleven van OLED aangezien ik in de zomer veel lichtinval heb in mijn woonkamer, inclusief de zonsondergang.

Vandaar nu de vraag of het verschil in helderheid tussen de C3 of G3 hier nog een groot verschil kan maken, of dat dit marginaal genoeg is om het geld uit te sparen?

Ik twijfel ook over een opstap van (huidige) 55" naar 65" formaat. Kijkafstand is 3 meter..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ik zou toch proberen of je je woonkamer @Darks kan maken, met een verduisterend gordijn oid. Anders ga je je echt ergeren aan de lichtopbrengst / reflecties. Even los van hoe veel feller de G3 is.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-06-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 20:18
Darks schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:58:
Ik ben al luidop aan het dromen van een Tv-upgrade dit jaar. De LC C3 of G3 is de grootste kanshebber.

In het verleden ben ik weggebleven van OLED aangezien ik in de zomer veel lichtinval heb in mijn woonkamer, inclusief de zonsondergang.

Vandaar nu de vraag of het verschil in helderheid tussen de C3 of G3 hier nog een groot verschil kan maken, of dat dit marginaal genoeg is om het geld uit te sparen?

Ik twijfel ook over een opstap van (huidige) 55" naar 65" formaat. Kijkafstand is 3 meter..
Ik heb zelf de C2 en een woonkamer op het noorden, dus niet zonnig, en moet zeggen dat het overdag wel iets helderder mag van mij. Dus die extra helderheid van de G3 lijkt me zeker gewenst, en dan met name overdag. 's Avonds is het een compleet ander verhaal, dan vind ik juist dat er een enorme bak licht uit komt :9

Als je zoals in jouw geval veel lichtinval hebt zou ik persoonlijk voor de G3 gaan.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerwin89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:51:
[...]

Ik heb zelf de C2 en een woonkamer op het noorden, dus niet zonnig, en moet zeggen dat het overdag wel iets helderder mag van mij. Dus die extra helderheid van de G3 lijkt me zeker gewenst, en dan met name overdag. 's Avonds is het een compleet ander verhaal, dan vind ik juist dat er een enorme bak licht uit komt :9

Als je zoals in jouw geval veel lichtinval hebt zou ik persoonlijk voor de G3 gaan.
Plus indien niet in staat / geen zin om de zon te weren van de tv, dan zou ik toch voor een LCD tv gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Hallo, ik heb een vraag. Sinds een paar dagen hebben we thuis een LG G3. Echt prachtig! Bij de Netflix app vinden we de HDR wel erg sterk. Is dit ergens te wijzigen op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Causs schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:50:
Hallo, ik heb een vraag. Sinds een paar dagen hebben we thuis een LG G3. Echt prachtig! Bij de Netflix app vinden we de HDR wel erg sterk. Is dit ergens te wijzigen op de TV?
Bedoel je het beeld of alleen de ondertiteling? Het beeld (helderheid/contrast) is toch simpel aan te passen naar eigen wens bij de beeld instellingrn? Ondertiteling vond ik bij mijn C2 veel te fel bij Dolby Vision content, maar de ondertiteling kun je voor je Netflix account aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Causs schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:50:
Voor HDR content kun je de beeldinstellingen op modus "Filmmaker" (bij HDR) of "Cinema/bioscoop" (bij Dolby Vision) zetten.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat bedoel je met sterk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Hij bedoelt waarschijnlijk fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n eerste OLED binnen, DOA. Na het googlen schijnt het een veelvoorkomend probleem te zijn, jammer weer. Standby lamp staat aan, maar knippert 1x bij het aandoen en dan gebeurt er niets. Blijft rood branden met een zwart scherm. Stekker uit en paar min later in of stekker 10s uit > 15s power knop ingedrukt houden > stekker in na 60sec doet allemaal niets.

Nu wachten op een reactie van de webshop voor een vervanging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Batterijen uit de remote. Dan startknop 15 sec indrukken en daarna batterijen terug plaatsen.
Soms helpt dat.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:55:
Batterijen uit de remote. Dan startknop 15 sec indrukken en daarna batterijen terug plaatsen.
Soms helpt dat.
Ook al geprobeerd, zowel aan/uit via tv als via de afstand werkt niet. Ik lees online veel verhalen over slechte power supply boards, maar gezien het DOA is laat ik het omruilen ipv openschroeven om er zeker van te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:50
Mijn LG 77G2 van november start niet meer op. Ik zie een witte lijn aan de linkerkant bij het opstarten en dan schakelt ie zichzelf uit. Hopelijk komt het vlot in orde. Morgen maar een service aanvraag doen. Zou ik dat best via de online winkel regelen of rechtstreeks bij LG?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Broodro0ster schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:45:
Mijn LG 77G2 van november start niet meer op. Ik zie een witte lijn aan de linkerkant bij het opstarten en dan schakelt ie zichzelf uit. Hopelijk komt het vlot in orde. Morgen maar een service aanvraag doen. Zou ik dat best via de online winkel regelen of rechtstreeks bij LG?
Garantie verloopt via de verkoper, oftewel de winkel. Zij schakelen dan LG in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:50
sjaak88 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:21:
[...]

Garantie verloopt via de verkoper, oftewel de winkel. Zij schakelen dan LG in.
Bedankt! Inmiddels contact opgenomen en een service afspraak gekregen. Moet helaas wel 2 weken wachten omdat er 2 techniekers nodig zijn.
Maar belangrijkste is dat het natuurlijk kan opgelost worden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Pagina: 1 ... 502 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.