Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 00:05
Ik twijfel heel erg om een 42C3 te kopen om als monitor te gebruiken. Ik zal veel statisch beeld hebben als software programmeur, dus ik dacht dat ik geen OLED zou moeten kiezen. Maar ik las in een ander topic die nieuwere OLED TV's gebruiken dat ze zich hier helemaal geen zorgen over maken, omdat het risico zo laag is tegenwoordig.

Iemand hier die bijv. een 42C2 als monitor gebruikt en er iets over kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
echthard schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:05:
Ik twijfel heel erg om een 42C3 te kopen om als monitor te gebruiken. Ik zal veel statisch beeld hebben als software programmeur, dus ik dacht dat ik geen OLED zou moeten kiezen. Maar ik las in een ander topic die nieuwere OLED TV's gebruiken dat ze zich hier helemaal geen zorgen over maken, omdat het risico zo laag is tegenwoordig.

Iemand hier die bijv. een 42C2 als monitor gebruikt en er iets over kan zeggen?
Ik gebruik hier een A1 als monitor. Hiervoor had ik een B6 waar ik inderdaad 'inbranding' heb gekregen, na een jaar gebruik was het niet meer om aan te zien.
Bij mijn huidige A1 is daar nog geen sprake van gelukkig. Ik gebruik hem nu ongeveer een jaar en 8 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:08:
[...]

Bedankt! Inmiddels contact opgenomen en een service afspraak gekregen. Moet helaas wel 2 weken wachten omdat er 2 techniekers nodig zijn.
Maar belangrijkste is dat het natuurlijk kan opgelost worden.
Duurt wel wat lang inderdaad.
Wellicht omdat je in België woont.
Over het algemeen worden de reparaties aan huis uitgevoerd door service partners CE repair of Servilux.
Soms ook door LG zelf.
Hoe dan ook hoop ik dat de reparatie goed zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:35
HoppyF schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:48:
[...]

Duurt wel wat lang inderdaad.
Wellicht omdat je in België woont.
Over het algemeen worden de reparaties aan huis uitgevoerd door service partners CE repair of Servilux.
Soms ook door LG zelf.
Hoe dan ook hoop ik dat de reparatie goed zal verlopen.
Het is CE repair, maar ze moeten met 2 zijn. Wellicht omdat een 77” niet zo makkelijk van de muur te halen is zonder hulp. Niet dat ik niet wil helpen, maar ik vermoed dat het niet mag.
Een van de monteurs is ziek en daardoor is de planning moeilijk te regelen voor service verzoeken met 2 monteurs.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:35:
[...]

Het is CE repair, maar ze moeten met 2 zijn. Wellicht omdat een 77” niet zo makkelijk van de muur te halen is zonder hulp. Niet dat ik niet wil helpen, maar ik vermoed dat het niet mag.
Een van de monteurs is ziek en daardoor is de planning moeilijk te regelen voor service verzoeken met 2 monteurs.
Inderdaad een 77 inch is nogal groot en door één persoon niet te hanteren.
Jij kunt misschien wel helpen maar de monteurs weten niet wie de eigenaar is en of hij/zij fysiek in staat is mee te helpen met de demontage en montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Met mn 65” paar keer monteurs over de vloer gehad. Die waren maar wat blij dat ik mee kon helpen met eraf en erop tillen. In je eentje is het echt maar net aan te doen als je voldoende spanwijdte hebt. 77” is echt te groot om alleen te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-06-2023 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
HoppyF schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:05:
[...]

Inderdaad een 77 inch is nogal groot en door één persoon niet te hanteren.
Jij kunt misschien wel helpen maar de monteurs weten niet wie de eigenaar is en of hij/zij fysiek in staat is mee te helpen met de demontage en montage.
Inderdaad. Ik wil gerust helpen, maar ik denk dat zij als service daar niet van kunnen/willen uitgaan. Ook met aansprakelijkheid mocht er iets misgaan bij het afnemen/terug hangen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 22:54
Ik heb een vraagje. Wij hebben sinds oktober 2019 een OLED55C9PLA.
De vorige maand wilde hij ineens niet meer opstarten (Zwart beeld).

HelloTV ingeschakeld, garantie van 3 jaar net verlopen, doen ze een reparatie voorstel van 900 euro.
Het OLED paneel moet worden vervangen.

Ik vind dit een erg groot bedrag voor een TV van 3 jaar oud.
Zouden jullie de TV laten repareren en welke garantie heb ik dat er in het nieuwe scherm geen dode pixels zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
schuurman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:40:

HelloTV ingeschakeld, garantie van 3 jaar net verlopen, doen ze een reparatie voorstel van 900 euro.

Zouden jullie de TV laten repareren en welke garantie heb ik dat er in het nieuwe scherm geen dode pixels zitten?
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• echthard

Sowieso niet 900 voor een reparatie betalen, want je kunt denk ik voor hetzelfde geld een 55C2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:12
echthard schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Sowieso niet 900 voor een reparatie betalen, want je kunt denk ik voor hetzelfde geld een 55C2 kopen.
Laat mij is zien waar je die kan kopen nieuw voor dat bedrag? Denk dat die een stuk prijziger is.

1100 euro goedkoopste bij Hofma, is toch nog 200 euro duurder…

[ Voor 9% gewijzigd door MrBas op 24-06-2023 19:37 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie!
Garantie is immers niet beperkt tot twee of drie jaar (bij dure TV’s).
Ga dus NIET akkoord met het reparatie voorstel van HelloTV (voorheen PlatteTV).
Zoek in dit topic nog maar even op garantie perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
MrBas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:35:
[...]

Laat mij is zien waar je die kan kopen nieuw voor dat bedrag? Denk dat die een stuk prijziger is.

1100 euro goedkoopste bij Hofma, is toch nog 200 euro duurder…
De prijs is vaak een stuk lager als je om korting vraagt, omdat ze van LG niet lager mogen adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
echthard schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:33:
[...]

De prijs is vaak een stuk lager als je om korting vraagt, omdat ze van LG niet lager mogen adverteren.
Bij een Smits of Hellotv geef ik je gelijk alleen bij Hofma ben ik dat nog niet eerder tegengekomen. Deze adverteren meestal met de laagste prijs.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
HoppyF schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie!
Garantie is immers niet beperkt tot twee of drie jaar (bij dure TV’s).
Ga dus NIET akkoord met het reparatie voorstel van HelloTV (voorheen PlatteTV).
Zoek in dit topic nog maar even op garantie perikelen.
Waarom zou je bij dure TV's recht hebben op meer garantie?
Als de garantie van 3 jaar is verlopen (wettelijk is het volgens mij 2 jaar, maar misschien extra garantie bijgekocht?), dan heb je vrees ik gewoon pech toch?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Gerwin89 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:12:
[...]

Waarom zou je bij dure TV's recht hebben op meer garantie?
Als de garantie van 3 jaar is verlopen (wettelijk is het volgens mij 2 jaar, maar misschien extra garantie bijgekocht?), dan heb je vrees ik gewoon pech toch?
Zie https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatie bijvoorbeeld.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Ah oke, dan komt het dus neer op 'wettelijk recht op een goed product', waar je beroep op kunt doen als de TV eerder kapot is gegaan dan de gemiddelde levensverwachting. Weer wat geleerd :>

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerwin89 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:28:
[...]

Ah oke, dan komt het dus neer op 'wettelijk recht op een goed product', waar je beroep op kunt doen als de TV eerder kapot is gegaan dan de gemiddelde levensverwachting. Weer wat geleerd :>
Zo is het.
Vreemd genoeg blijft deze discussie maar doorlopen.
Nog steeds zijn er veel mensen die denken dat ze maximaal 2 jaar garantie hebben op een product.
Dat is soms zo maar zeker niet bij TV’s van vaak €1000 of veel meer.
Ik vind het nog kwalijker dat winkels/webshops klanten durven te laten betalen en het vaak nog als “coulance” gebracht wordt ook zodat je het idee krijgt nog een voordeeltje te krijgen.
Echt schandalig gedrag en nota bene ook nog door officiële LG dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
HoppyF schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:00:
[...]
Zo is het.
Vreemd genoeg blijft deze discussie maar doorlopen.
Klopt helemaal, HoppyF.

Maar niet iedereen heeft zin in stress, onzekerheid, heel veel geduld en mogelijk slapeloze nachten.

Heb hier een zakelijke iPhone die er na 13 maanden mee genokt is en Apple zegt doodleuk "no coverage".

In dit geval niet mijn probleem maar wel schandalig voor een toestel van 800 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Volkert schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Klopt helemaal, HoppyF.

Maar niet iedereen heeft zin in stress, onzekerheid, heel veel geduld en mogelijk slapeloze nachten.

Heb hier een zakelijke iPhone die er na 13 maanden mee genokt is en Apple zegt doodleuk "no coverage".

In dit geval niet mijn probleem maar wel schandalig voor een toestel van 800 Euro.
Zakelijk is het ook anders meen ik. Ik geloof dat je dan maximaal een jaar hebt tenzij anders afgestemd. Daarvoor gelden niet dezelfde regels als voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
cavanta schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:39:
Zakelijk is het ook anders meen ik. Ik geloof dat je dan maximaal een jaar hebt tenzij anders afgestemd. Daarvoor gelden niet dezelfde regels als voor consumenten.
Dat klopt, maar gelukkig was dit niet mijn privé toestel. Dan ben je er toch goed ziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:49:
[...]

Dat klopt, maar gelukkig was dit niet mijn privé toestel. Dan ben je er toch goed ziek van.
Ik begrijp wel dat dit onrechtvaardig voelt ongeacht of het nu een zakelijke of een privé aanschaf is.
Ik weet ook niet waarom de wetgever dit zo bepaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Toch maar weer iets raar bij CE Repair. Vorige week afspraak gehad voor reparatie, krijg ik vandaag SMS dat ik hen moet bellen om een afspraak in te plannen.
Blijkbaar was mijn afspraak die ik vorige week gekregen heb, niet ingepland. Gelukkig was de voorgestelde dag wel dezelfde.
Achteraf krijg ik dan een mailtje waarin staat dat het om een ophaal afspraak gaat en ik de TV moet klaar staan hebben zonder verpakking en hij mag niet meer aan de muur hangen.

Ik dacht dat ze ter plaatsen zouden komen voor de herstelling en niet voor afhaling. Als ze hem meenemen ben ik hem waarschijnlijk nog minimaal 2 weken langer kwijt.

En een 77G2 niet zomaar even neer zonder verpakking. Zeker niet met een peuter in huis van 18 maanden.
Deze namiddag proberen bellen om te horen wat nu de bedoeling is, maar na 1.5h in de wacht te staan, was ik nog niet binnen... Deze voormiddag om de afspraak te maken dik 40min in de wacht gestaan. Rampzalig om daar binnen te geraken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
HoppyF schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:31:
[...]

Ik begrijp wel dat dit onrechtvaardig voelt ongeacht of het nu een zakelijke of een privé aanschaf is.
Ik weet ook niet waarom de wetgever dit zo bepaald heeft.
Denk deels consumentenrecht en consumentenbond die door loop van jaren onstaan is. Dat sluit dan bedrijfsleven uit, want geen "consument".

Plus ander type gebruik zoals verschil tv voor thuisgebruik of in de wachtkamer. Dure prive telefoon, vs zelfde telefoon van werk die je kreeg van collega die jij vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 17:32
sikkwittet schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:15:
[...]

Denk deels consumentenrecht en consumentenbond die door loop van jaren onstaan is. Dat sluit dan bedrijfsleven uit, want geen "consument".

Plus ander type gebruik zoals verschil tv voor thuisgebruik of in de wachtkamer. Dure prive telefoon, vs zelfde telefoon van werk die je kreeg van collega die jij vervangt.
Er is een grotere mate van contractvrijheid tussen zakelijke partijen (lees minder bescherming) omdat de wetgever er vanuit gaat dat er meer balans is tussen twee zakelijke partijen. De wettelijke garantie (non-conformiteit) kan wel van toepassing zijn in een zakelijke transactie, maar kan ook worden uitgesloten in bijvoorbeeld Algemene Voorwaarden. Dit laatste is niet mogelijk bij verkoop aan een consument.

Ik zelf heb toch ook een aanvullende garantie afgenomen, puur om geen gezeik te hebben mocht er onverhoopt iets na 3 jaar gebeuren zoals hierboven omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Heb wat zitten zoeken in het topic maar niet keihard een antwoord gevonden. Ik heb een LG C3 65" besteld maar wordt deze net zoals de G3 geleverd met een muurbeugel?

Ik zie wel wat vermeldingen over andere muurbeugels van Vogel zoals de Thin 505, maar als er een beugel bijkomt hoef ik er natuurlijk geen los bij te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
Poulske schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:37:
Heb wat zitten zoeken in het topic maar niet keihard een antwoord gevonden. Ik heb een LG C3 65" besteld maar wordt deze net zoals de G3 geleverd met een muurbeugel?

Ik zie wel wat vermeldingen over andere muurbeugels van Vogel zoals de Thin 505, maar als er een beugel bijkomt hoef ik er natuurlijk geen los bij te kopen.
C-serie is met voet, G-serie is met beugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:54:
Toch maar weer iets raar bij CE Repair. Vorige week afspraak gehad voor reparatie, krijg ik vandaag SMS dat ik hen moet bellen om een afspraak in te plannen.
Blijkbaar was mijn afspraak die ik vorige week gekregen heb, niet ingepland. Gelukkig was de voorgestelde dag wel dezelfde.
Achteraf krijg ik dan een mailtje waarin staat dat het om een ophaal afspraak gaat en ik de TV moet klaar staan hebben zonder verpakking en hij mag niet meer aan de muur hangen.

Ik dacht dat ze ter plaatsen zouden komen voor de herstelling en niet voor afhaling. Als ze hem meenemen ben ik hem waarschijnlijk nog minimaal 2 weken langer kwijt.

En een 77G2 niet zomaar even neer zonder verpakking. Zeker niet met een peuter in huis van 18 maanden.
Deze namiddag proberen bellen om te horen wat nu de bedoeling is, maar na 1.5h in de wacht te staan, was ik nog niet binnen... Deze voormiddag om de afspraak te maken dik 40min in de wacht gestaan. Rampzalig om daar binnen te geraken |:(
Hier heb ik al die jaren nog NOOIT van gehoord!
Klinkt ook heel onlogisch een 77 inch die opgehaald gaat worden.
Hoe dan? En dan nog zonder verpakking ook.
In het geval ik persé een 77 inch op zou moeten sturen dan is het zeker in de originele verpakking.
Pas dan weet je vrijwel zeker dat er geen schade kan ontstaan.
Een dergelijke grootte heen en weer transporteren is nogal een risico.
Ter plaatse repareren is veel eenvoudiger en ook veel sneller.
In een uurtje of minder is het probleem dan wel opgelost.

Volgens mij staat ook in de voorwaarden dat het om reparatie aan huis gaat.
Benelux, dus locatie maakt dan niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
HoppyF schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:26:
[...]

In het geval ik persé een 77 inch op zou moeten sturen dan is het zeker in de originele verpakking.

Wellicht dat deze gewoon op locatie omgeruimd wordt voor een ander exemplaar en dat de oude in de doos van de nieuwe meegaat.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
HoppyF schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Snap ook niet goed wat er allemaal aan het gebeuren is bij de planningsdienst van CE Repair. Er stond wel in de mail dat zij het nodige verpakkingsmateriaal bij hebben, maar dat hij van de beugel moet zijn of ze nemen hem niet mee.

Gisteren in de late namiddag kreeg ik dan weer een mail dat er een bezoekafspraak plaats vind.
Als ik nu op de link klik in de mails kom ik gelukkig telkens opdezelfde pagina uit en die spreekt nu over reparatie aan huis i.p.v. ophaling aan huis. Denk dus wel dat het in orde komt...

[ Voor 11% gewijzigd door Broodro0ster op 28-06-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Deze vraag gaat gedeeltelijk over de OLED 65G2 en de LG soundbar DS95QR;

Sinds de laatste update voor de TV is 'WoW Orchestra' beschikbaar > info .
Als ik de set heb ingesteld en vervolgens uitschakel, dan is bij de volgende start de verbinding tussen de TV en soundbar verdwenen en moet ik handmatig opnieuw de Wow connectie maken :?

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en/of de oplossing weet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
vndk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:12:

Als ik de set heb ingesteld en vervolgens uitschakel, dan is bij de volgende start de verbinding tussen de TV en soundbar verdwenen en moet ik handmatig opnieuw de Wow connectie maken :?
De tv zou de instelling moeten behouden lijkt mij. Hier icm met G3 onthoudt hij wel de sound settings (maar WOW Orchestra voegt weinig toe, dus gebruik het niet)

Hier wordt ook veel over WOW gesproken, misschien is dit daar al eens langsgekomen: https://www.avforums.com/...iscussion.2420300/page-22

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Ik heb een LG C2 en een C7 uit 2017, nu heb ik op de C2 de AppleTV app, maar op de C7 kan ik deze niet vinden in de content store. Vreemd, de C7 uit 2017 zou deze wel gewoon moeten kunnen supporten. Overigens staat er wel gewoon de AppleTV+ op. Iemand een idee?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rudios schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:03:
Ik heb een LG C2 en een C7 uit 2017, nu heb ik op de C2 de AppleTV app, maar op de C7 kan ik deze niet vinden in de content store. Vreemd, de C7 uit 2017 zou deze wel gewoon moeten kunnen supporten. Overigens staat er wel gewoon de AppleTV+ op. Iemand een idee?
Ik gebruik het zelf niet maar zo te zien zou het moeten werken, ondanks het bestaan van de benoende + variant.

Gebruik je op beide TV's dezelfde LG account?
Je zou eens (tijdelijk) een nieuw profiel kunnen aanmaken en dan eventueel de locatie op VS/UK zetten.
De locatie en het accepteren van de voorwaarden voor die regio, hebben invloed over wat je krijgt te zien in de app store van LG.
Mocht dat werken dan kun je volgens mij daarna weer van profiel wisselen omdat de applicatie geinstalleerd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje,
Gisteren is mn LG OLED77G3 binnen gekomen.
Na installatie t beeld gecheckt.
Ik heb 1 pixel ergens rechts boven in de hoek die bij wit beeld zwart blijft (bij alle andere kleuren en bij grijs doet ie t wel gewoon).
En 1 pixel links vlak bij de rand die bij groen beeld zwart blijf (bij alle andere kleuren doet ie t wel gewoon).

Zijn dit defecte pixels?
Is dit reden tot omruilen?
Verder is de tv en t panel wel helemaal netjes en egaal.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 19:02
HellStorm666 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 07:33:
Vraagje,
Ik heb 1 pixel ergens rechts boven in de hoek die bij wit beeld zwart blijft (bij alle andere kleuren en bij grijs doet ie t wel gewoon).
En 1 pixel links vlak bij de rand die bij groen beeld zwart blijf (bij alle andere kleuren doet ie t wel gewoon).

Zijn dit defecte pixels?
Laat de pixel refresher een keer draaien ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vraagje,

Zijn dit defecte pixels?
Denk niet dat dit een reden tot omruilen is tenzij je pixel garantie erbij hebt genomen (vanuit de winkel, mocht die dat hebben).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

MilesD. schreef op zondag 2 juli 2023 @ 07:42:
[...]

Gaf dat draaien niet extra slijtage? (meende dat bij m'n C7 dat eigenlijk afgeraden werd)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
HellStorm666 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 07:56:
[...]

Gaf dat draaien niet extra slijtage? (meende dat bij m'n C7 dat eigenlijk afgeraden werd)
Dit is geen enkel probleem ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

MilesD. schreef op zondag 2 juli 2023 @ 07:57:
[...]

Dit is geen enkel probleem ..
OK, dan zal ik 'm zo ff draaien.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

MilesD. schreef op zondag 2 juli 2023 @ 07:42:
[...]

Zojuist gedaan.
Heeft geen effect.

Achja, gelukkig vallen ze niet op tijdens normaal gebruik. Alleen tijdens die testpatronen als je er dicht op zit.
Degene waar de wit niet goed werkt valt zelfs volledig buiten beeld met films en series.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Zojuist gedaan.
Heeft geen effect.

Achja, gelukkig vallen ze niet op tijdens normaal gebruik. Alleen tijdens die testpatronen als je er dicht op zit.
Degene waar de wit niet goed werkt valt zelfs volledig buiten beeld met films en series.
Vrij zinloos om test programma’s te draaien als daar geen reden voor is.
Een enkele dode pixel valt bij normaal TV kijken niet op.
Zijn het erg veel dode pixels of neemt het aantal toe en vormen ze clusters dan is het wel een reden voor reparatie.
Ook oplichtende pixels (die dus continu branden) zijn een reden voor reparatie.
Extra garantie afsluiten is niet nodig.
Valt onder de normale garantie voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Iemand nog tips om de motion handling beter te krijgen op een C3? Alles hapert en schokt het scherm over, niet om aan te gluren.

Snelle bewegingen kun je gewoon vergeten.

Heb alle beeldverbeteraars al uitgezet, soepele gradatie staat op hoog. Dejudder op 3, deblur op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Segafreak83 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:03:
Iemand nog tips om de motion handling beter te krijgen op een C3? Alles hapert en schokt het scherm over, niet om aan te gluren.

Heb alle beeldverbeteraars al uitgezet, soepele gradatie staat op hoog. Dejudder op 3, deblur op 1.
Zet het beeld op cinema home daarbij staat true motion aan, of zet true motion zelf aan bij je gekozen beeld instelling.
Beeldverbetering heeft niets met stutters te maken van lage 24fps content.
Oled is daar erg gevoelig voor door de hele snelle beeldopbouw die sneller is dan bij een non oled 240hz gamingmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Goofy1978 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:29:
[...]

Zet het beeld op cinema home daarbij staat true motion aan, of zet true motion zelf aan bij je gekozen beeld instelling.
Beeldverbetering heeft niets met stutters te maken van lage 24fps content.
Oled is daar erg gevoelig voor door de hele snelle beeldopbouw die sneller is dan bij een non oled 240hz gamingmonitor.
Eerder traag, als je nog niet eens met 24fps om kan gaan :X, moeten ze toch makkelijk kunnen detecteren en daarop aan kunnen passen.

Hmm, iedereen schreeuwt van de daken hoe prachtig en superieur OLED is, maar dit valt toch wel flink tegen.

Nu is geen enkele tv perfect, maar jeetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Segafreak83 Ja idd je had beter de goedkoopste tv kunnen kopen in dat formaat, die heeft zoveel ghosting dat 24fps content er super vloeiend uit ziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Gewoon vloeiend of Smooth in Trumotion aanzetten. Ja, ik weet dat dat waarschijnlijk vloeken in de kerk is vanwege het zo verafschuwde soap opera effect, maar ik heb het gewoon al 7 jaar sinds in LG Oleds gebruik aanstaan. Het interesseert mij echt niet wat "experts" zeggen want uiteindelijk ben ik degene die er naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Voor de G3 generatie, zijn er OLED care instellingen die aan te bevelen zijn?
Of alles uit?

En, 4:4:4 wel of niet aan? (Xbox series X kan t aan, m'n receiver kan t aan en m'n mediaspeler ook)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
HellStorm666 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:08:
Voor de G3 generatie, zijn er OLED care instellingen die aan te bevelen zijn?
Of alles uit?

En, 4:4:4 wel of niet aan? (Xbox series X kan t aan, m'n receiver kan t aan en m'n mediaspeler ook)
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g3-oled/settings

Als startpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard

Is dit inmiddels verholpen? Ik schrok ook heel erg toen ik in de Mediamarkt ging kijken naar de G2. Ik las dat het beter zou zijn bij de G3, maar ik ga dat eerst weer eens verifiëren met verschillende content. Ik werd zelfs een beetje duizelig van die trillende achtergronden die geen focus hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
DutchOwnage schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:37:
Gewoon vloeiend of Smooth in Trumotion aanzetten. Ja, ik weet dat dat waarschijnlijk vloeken in de kerk is vanwege het zo verafschuwde soap opera effect, maar ik heb het gewoon al 7 jaar sinds in LG Oleds gebruik aanstaan. Het interesseert mij echt niet wat "experts" zeggen want uiteindelijk ben ik degene die er naar kijkt.
Helaas helpt dit niet, snel bewegende armen of handen "warpen" over het beeld heen, ziet er echt niet uit.

De oudere OLED's doen dit schijnbaar beter met die betreffende instellingen, dan de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
echthard schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:51:
[...]

Is dit inmiddels verholpen? Ik schrok ook heel erg toen ik in de Mediamarkt ging kijken naar de G2. Ik las dat het beter zou zijn bij de G3, maar ik ga dat eerst weer eens verifiëren met verschillende content. Ik werd zelfs een beetje duizelig van die trillende achtergronden die geen focus hadden.
Nog niet, ga ook nog testen met andere content. Laat het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb Soepele gradatie Uit en dejudder op 5 en deblur op 10, persoonlijk vind ik dat het beste resultaat geven. Maar iedereen zal dat weer anders beleven, ik ben begonnen met de deblur op 10 te zetten en de judder op 0 en steeds de juder een stapje omhoog, tot het beeld rustig aanvoelde aan mijn ogen...

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 03-07-2023 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Segafreak83 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:59:
[...]

Helaas helpt dit niet, snel bewegende armen of handen "warpen" over het beeld heen, ziet er echt niet uit.

De oudere OLED's doen dit schijnbaar beter met die betreffende instellingen, dan de nieuwe.
Hmm ok. Ik gebruik op dit moment inderdaad nog een CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-10-2023

MGZ

Goedemorgen allen,

Heeft iemand problemen met de LG G3 en viaplay?
Ik had eerst de 65G3, en kon niet terugkijken bij viaplay. De tv omgeruild voor de 77inch,en deze heeft exact hetzelfde probleem. Zodra een uitzending is afgelopen en je wilt terugkijken krijg ik een melding dat de uitzending is beëindigd. Met de helpdesk van viaplay kom ik ook geen steek verder.
Iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
MGZ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:00:
Goedemorgen allen,

Ik had eerst de 65G3, en kon niet terugkijken bij viaplay. De tv omgeruild voor de 77inch,en deze heeft exact hetzelfde probleem. Zodra een uitzending is afgelopen en je wilt terugkijken krijg ik een melding dat de uitzending is beëindigd. Met de helpdesk van viaplay kom ik ook geen steek verder.
Volgens mij is dat overal een probleem .. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MilesD. schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:15:
[...]

Volgens mij is dat overal een probleem .. :)
Bij de 83" G3 werkt het wel ;)

:+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:51
Mijn OLED55CX6LA heeft na de OTA FW update naar Version 04.41.40 een trage internet snelheid..
Zowel bekabeld als WiFi en USB naar LAN dongel haal ik geen hogere snelheid dan rond de 65Mbit/s
Voorheen haalde ik met gemak 400 Mbit/s
Ik heb de internet speedtest app uit de store gebruikt.
Ook via mijn mobiele hotspot kom ik niet hoger..

Meer mensen met deze lage snelheid na FW update ?

[ Voor 1% gewijzigd door fotojunk op 03-07-2023 12:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
fotojunk schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:00:
Mijn OLED55CX6LA heeft na de OTA FW update naar Version 04.41.40 een trage internet snelheid..
Zowel bekabeld als WiFi en USB naar LAN dongel haal ik geen hogere snelheid dan rond de 65Mbit/s

quickstart uitzetten, (als deze nog aanstaat) en even de stroom eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
MGZ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:00:
Goedemorgen allen,

Ja, merkte het gisteren ook, toen ik nog wat wilde terugkijken van de F2 via de app op m'n C3.
Krijg ook mededeling dat de uitzending beëindigd is. Geen mogelijkheid tot terugkijken.
Via m'n Chromecast kan het wel zonder problemen. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:51
pwh53 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:39:
[...]

quickstart uitzetten, (als deze nog aanstaat) en even de stroom eraf.
Dank voor de tip, helaas is dit niet de oplossing..
Vooral bij iptv last van buffers/spinners, waar voor de update geen sprake van was.
Zal eens teruggaan naar fabrieksinstellingen..hopelijk lost dit het op..

[ Voor 10% gewijzigd door fotojunk op 03-07-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
fotojunk schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Dank voor de tip, helaas is dit niet de oplossing..
Vooral bij iptv last van buffers/spinners, waar voor de update geen sprake van was.
Zal eens teruggaan naar fabrieksinstellingen..hopelijk lost dit het op..
Ik zou in het vervolg sowieso adviseren met de klacht te beginnen. 40mbit is ruim voldoende muv lokaal streamen van bluerays.
Het symptoom hoeft niet per se gerelateerd te zijn aan je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

fotojunk schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:00:

Jep, hier hetzelfde op de 77G2 na de laatste update. Van 250-ish via usb dongle naar 70-ish

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dodanh
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:59
vndk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:12:

Probeer eens een HDMI 2.1 kabel er aan te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Laatst online: 17-09 11:54
Mijn trouwe 10 jaar oude Samsung UE55F6800 mag binnenkort met pensioen en ik twijfel nog over de 65" G2 of G3.

Voor de prijs van een G3 koop ik 2 namelijk G2's, hij zal vast beter zijn op meerdere punten maar ik vraag mij af of het daadwerkelijk die meerprijs van €1700/1750 waard is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
Ruudje88 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:52:
Mijn trouwe 10 jaar oude Samsung UE55F6800 mag binnenkort met pensioen en ik twijfel nog over de 65" G2 of G3.

Voor de prijs van een G3 koop ik 2 namelijk G2's, hij zal vast beter zijn op meerdere punten maar ik vraag mij af of het daadwerkelijk die meerprijs van €1700/1750 waard is :+
Je weet dat je de 65G3 voor 2300,- tot 2500,- kunt krijgen? Dat is dan een meerprijs van 523,- (als de G2 niet goedkoper kan tenminste)

Nickrsd in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

HellStorm666 in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-07 11:30
jkommeren schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Afstandsbediening paar dagen in gebruik nu.

+ Voelt premium. Ook fancy batterij houder
+ Fijne knop indeling
+ Super scrollwiel
+ Plug n play. Batterijen erin en werd meteen herkend.
+ Rewind/forward knop niet ingedrukt als hij in de zijkant van de bank is geschoven
+ "Richten" voelt accurater/soepeler
+ Ligt beter in de hand

- geen pauze/play knop (ik gebruikte ze niet)
- geen backlight
- 100 ekkies.
Bevalt de afstandsbediening nog steeds? ik zie hem namelijk nu voorbij komen voor 60 euro bij de bol. Zat ook te kijken naar de LG premium magic afstandsbediening ( destijds gepost voor 25 euro maar nu 50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Als ik een 'goedkope' 55" LG OLED wil, wat zijn dan de opties (rond de 400-500)? Ik ga binnenkort verhuizen en mijn huidige TV wil ik eigenlijk niet meeverhuizen. Maar ik kijk niet veel TV, alleen beetje PS5. Zie dat veel oudere tweedehands modellen toch veel inbranding hebben, dat gaat net wat te ver. Had eigenlijk wel gedacht dat er meer beschikbaar was voor dat geld tweedehands, aangezien je nieuwe OLED kan krijgen voor €850. Hoef zeker niet het nieuwste of beste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
The Unbelievabl schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:20:
Als ik een 'goedkope' 55" LG OLED wil, wat zijn dan de opties (rond de 400-500)? Ik ga binnenkort verhuizen en mijn huidige TV wil ik eigenlijk niet meeverhuizen. Maar ik kijk niet veel TV, alleen beetje PS5. Zie dat veel oudere tweedehands modellen toch veel inbranding hebben, dat gaat net wat te ver. Had eigenlijk wel gedacht dat er meer beschikbaar was voor dat geld tweedehands, aangezien je nieuwe OLED kan krijgen voor €850. Hoef zeker niet het nieuwste of beste model.
Voor dat geld gaat het moeilijk worden ben ik bang, helemaal nieuw. Dan zou je toch marktplaats in de gaten moeten houden.
Of een buitenkansje oid te pakken krijgen. Paar dagen geleden nog voor de gein gekeken wat HelloTV mij wou bieden voor me 55inch A1, die in toentertijd met cashback voor 650 heb aangeschaft, boden ze 400 euro inruil voor.
HelloTV heeft ook een winkel met dat soort TVs, misschien kan je daar eens kijken? Bol.com heeft ook weleens buitenkansjes, doos is dan al geopend maar hoeveel branduren ze dan hebben is altijd een gok.

Geen idee wat voor TV je nu hebt maar je kan bij HelloTV kijken wat ze ervoor geven bij inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZ

MGZ

Ramon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:38:
[...]

Bij de 83" G3 werkt het wel ;)

:+
Welke app versie heb je van viaplay? Ze zeggen dat ik terug moet naar een versie 1.33 maar hij installeert automatisch 1.34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weet iemand wat het verschil is tussen de C34 en C35? Of wat die codes uberhaupt betekenen? In de pricewatch zie ik ze voor de 42, 48, 55, 65 en 77 inch modellen allebei staan, de 34 en 35 series, soms verschillen ze wat van prijs; meestal is de 34 duurder. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of er verschillen tussen die modellen zitten en wat die zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Il 2 op 04-07-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Il 2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:15:
Weet iemand wat het verschil is tussen de C34 en C35? Of wat die codes uberhaupt betekenen? In de pricewatch zie ik ze voor de 42, 48, 55, 65 en 77 inch modellen allebei staan, de 34 en 35 series, soms verschillen ze wat van prijs; meestal is de 34 duurder. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of er verschillen tussen die modellen zitten en wat die zijn.
Het antwoord op mijn vraag aan LG:
Hartelijk dank voor uw e-mail inzake de LG OLED42C35LA en de LG OLED42C34LA

De technische specificaties zijn hetzelfde alleen het design van beide is net iets anders.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Sinds kort mijn 77 inch g3 binnen maar op die afstandsbediening die erbij zit zit i.t.t. mijn oude lg c9 remote niet langer een aparte power knop voor een set top box. Hoe kan ik nu met de LG remote mijn kpn kastje aanzetten?

En nog belangrijker wie vond het bij lg een goed idee om deze knop weg te halen pfff

[ Voor 16% gewijzigd door wimpie007 op 05-07-2023 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
wimpie007 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 01:28:
Sinds kort mijn 77 inch g3 binnen maar op die afstandsbediening die erbij zit zit i.t.t. mijn oude lg c9 remote niet langer een aparte power knop voor een set top box. Hoe kan ik nu met de LG remote mijn kpn kastje aanzetten?

En nog belangrijker wie vond het bij lg een goed idee om deze knop weg te halen pfff
Misschien dat je kan instellen dat deze automatisch aan en uit gaat met tv?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Vraagje,

Zijn dit defecte pixels?
En die zie jij vanaf een normale kijkafstand terwijl je content kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online

Heeft jou provider ook aan TV app die je kunt installeren?
Wellicht kan dat ook ipv een aparte settop box?
Ben zelf ook overgestapt van losse settop box naar internet TV via een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

ion schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:17:
[...]

En die zie jij vanaf een normale kijkafstand terwijl je content kijkt?
Op 3m afstand kan ik ze zien in de uitzonderlijke gevallen dat de content op een groter gebied rond die plek egaal wit (of groen) is.
Op de 4m afstand, waar ik meestal zit. Valt het totaal niet op.

Daarbij, met een maand of 3 zitten er vast wel stukjes vliegenpoep op, dan is al niet meer te onderscheiden wat kak is en wat defect is ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

HellStorm666 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:44:
[...]

Op 3m afstand kan ik ze zien in de uitzonderlijke gevallen dat de content op een groter gebied rond die plek egaal wit (of groen) is.
Op de 4m afstand, waar ik meestal zit. Valt het totaal niet op.

Daarbij, met een maand of 3 zitten er vast wel stukjes vliegenpoep op, dan is al niet meer te onderscheiden wat kak is en wat defect is ;)
Dan zou ik het gewoon laten zoals het is. Ik kwam recent er ook achter dat er een paar dode pixel midden bovenaan op mijn scherm zitten, na 1 jaar :+ En dat was alleen omdat ik de TV aan het schoonmaken was, terwijl die aan stond en ik met mijn neus er op stond zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Is inderdaad niet handig dat die knop verwijderd is.
Je kunt je STB nog wel aanzetten met de afstandsbediening, is alleen iets omslachtiger geworden. Druk op toets met de drie stippen, kan krijg je een klein menu rechtsboven, waarbij optie zit om STB aan / uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
Powder Toastman schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:54:
Ja, merkte het gisteren ook, toen ik nog wat wilde terugkijken van de F2 via de app op m'n C3.
Krijg ook mededeling dat de uitzending beëindigd is. Geen mogelijkheid tot terugkijken.
Via m'n Chromecast kan het wel zonder problemen. Heel vreemd.
Dit zijn van die typische nieuwigheid-probleempjes. Had ik vorig jaar ook met mijn C2's waarop Videoland niet wilde draaien. Alles geprobeerd, helpdesks gebeld en gemaild, geen oplossing.

Duurde uiteindelijk een aantal weken/maanden voordat de app juist geupdatet was en tot die tijd kon/moest ik via m'n iPhone of iPad casten, dat werkte wel als workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZ

MGZ

Ik gebruik de afstandsbediening van de decoder (delta) om alles aan en uit te zetten, die kun je koppelen aan de tv,dan heb je de lg afstandsbediening niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Wombat148 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Bevalt de afstandsbediening nog steeds? ik zie hem namelijk nu voorbij komen voor 60 euro bij de bol. Zat ook te kijken naar de LG premium magic afstandsbediening ( destijds gepost voor 25 euro maar nu 50)
Jazeker! 🙂 Netflix en prime logootjes zijn wel een beetje vervaagd. Verder niets op aan te merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
sjaak88 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:26:
[...]

Voor dat geld gaat het moeilijk worden ben ik bang, helemaal nieuw. Dan zou je toch marktplaats in de gaten moeten houden.
Of een buitenkansje oid te pakken krijgen. Paar dagen geleden nog voor de gein gekeken wat HelloTV mij wou bieden voor me 55inch A1, die in toentertijd met cashback voor 650 heb aangeschaft, boden ze 400 euro inruil voor.
HelloTV heeft ook een winkel met dat soort TVs, misschien kan je daar eens kijken? Bol.com heeft ook weleens buitenkansjes, doos is dan al geopend maar hoeveel branduren ze dan hebben is altijd een gok.

Geen idee wat voor TV je nu hebt maar je kan bij HelloTV kijken wat ze ervoor geven bij inruil.
Dank voor je reactie. Ik kijk inderdaad vooral tweedehands, maar vroeg mij af of er misschien nog een 'gouden tip' tussen zou zitten. Ga denk ik vooral het C1 model in de gaten houden, die lijkt een mooi aantal functies te hebben voor een goede prijs. Huidige TV is een Panasonic plasma van +10 jaar oud, denk niet dat daar nog enige inruilwaarde in zit. Ook goede tip om Bol in de gaten te houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
jkommeren schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Jazeker! 🙂 Netflix en prime logootjes zijn wel een beetje vervaagd. Verder niets op aan te merken!
Als je tv niet ouder is dan 2 jaar, kun je via de site van LG rma starten en dan krijg je een nieuwe afstansbediening van ze.

Had ingezet dat ik van een premium tv niet verwachtte dat de knopjes van AB zo snel waren versleten.

[ Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 06-07-2023 09:28 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Broodro0ster
Vandaag is CE Repair langs geweest. Eerst een nieuw moederbord geprobeerd, maar dat was het niet.
Daarna een nieuw paneel geplaatst in combinatie met het originele moederbord en daarmee was het probleem opgelost.
Dit weekend terug F1 op groot scherm _/-\o_ Hopelijk is het nieuwe paneel even goed als het vorige op vlak van uniformiteit en vertical banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cips2004
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:59
Hoi, vraagje. Heeft iemand een foto of uitleg van de voedingskabel van de LG G3 77inch? Die kabel wil ik alvast aanleggen in mijn voorzetmuur.

Ik denk een C7 voedingskabel, maar weet het niet zeker.

Thanks

[ Voor 4% gewijzigd door cips2004 op 06-07-2023 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@CIP3000 gewoon een 2 aderige kabel die je dan door zult moeten knippen, de kabel kan niet los uit de tv. Dit is al sinds de G-serie is geïntroduceerd. En de stekker voor in het stopcontact is van het type lomp en haaks dus je zult dan een hele brede goot moeten hebben, 5cm oid minimaal.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-07-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:26:
@CIP3000 gewoon een 2 aderige kabel die je dan door zult moeten knippen, de kabel kan niet los uit de tv. Dit is al sinds de G-serie is geïntroduceerd. En de stekker voor in het stopcontact is van het type lomp en haaks dus je zult dan een hele brede goot moeten hebben, 5cm oid minimaal.
Ik heb een foto ervan gemaakt in de Mediamarkt. Een 4cm buis is niet voldoende, maar je kunt wel wat plastic wegknippen en het er dan doorheen duwen denk ik.

Ik ben erachter gekomen dat ik een 45mm buis heb en bijna geen bocht op de een of andere manier Dus ik denk dat het bij mij wel goed gaat komen.

Onderstaande foto's zijn niet van de 77", maar van een kleinere versie. Maar de MM verkoper verzekerde mij dat die dezelfde stekker heeft.

De buis op de foto is een 40mm hoekstuk en zal niet voldoen. Maar als je de nietszeggende stukjes plastic aan de zijkanten en de boven/onderkant wegsnijdt, dan zal het waarschijnlijk er wel doorheen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaWKFq7wjScWEkq-kcqnZcM8xQjeMdsawyJp9Yc376n7mK_8J-OkY1iCr_t52N_oYAaUb0voOKM9tNzaLAGWEHACnCjycaW2uRHjPxhIs2Fx_ORgYa-6L2jPIaroOh1VyvM5qjHjPnSj389-ZgznY0PbTg=w787-h1049-s-noAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaViqdGna995Rn6bKLdyb9JcM5FrBXwIcbgosKgpgjTZdMT8KLGadFSczzskcZeQp3MifpVw1QR_75Toht7Xr9G7Df2LX0gx8KXVSulI-WueQFE2-a87B1HIsGBvBaxD93Z6gpjRDcjwKc2Kbr_dD5_FRA=w602-h803-s-noAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaWX3gcHzCBhQ7ja7wmqJgEYTIyT4yaolWIC24dKYJg7tBIINOkRODAPb_D0ICU8EaqEsSJlOGq_2XGOamdugAcBVyDK_GoKdaFMfhqao5CNXh4CVtJhAEdSamgbw6e3m9PuF4VBvEXeiizOvC9KwPhLnw=w602-h803-s-noAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc_An9-tjAwOIibSbSrSQcKmvToZe2memkxVw6jNwh1KkPw0TSO0xHj5xH00wCJg9lsFOId08KyQ0Ga4KqceO-1Qw6wkunxset8gExNgaOO0hFsn7JH5QhOK6pfy9-v_oCi-RRaYIC5L1HxoUbEfBCvJ8g=w602-h803-s-noAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc9ftV7d4J5cV5iWF-W3mpVu3KbYYInVr0Am3kwwYjNwVxk4y7tycspuiIs9wP2T-COuS7vqIv0vEbti6jgJZY7lW_qLyCbioC5XFS4coJ43nmA_Ked_4UBCmO1QWeT4n9Zb1QkCPtfdlz03STp6xp-nJw=w602-h803-s-noAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaUYY0gbUhwHcbrrIfo8t-2gxMgdcEryJp1UxOp_F8p7CxfYwqt-K4jJ4qa5xvrFCu2W1sGVnUd0xkQT1v9k5XK3-5abwOi6mKQG1M9WeYyHvr08afhhk_ZiqXW7dSo9o_JiOd3aesg563h7J28WG7KT6Q=w602-h803-s-no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
De 77" heeft dezelfde stekker. Je hebt inderdaad een grote wachtbuis nodig of je kan ook zelf een verlengsnoertje kopen, kop er af, door de buis en de kop er terug opzetten. Maar dan heb je wel een holte achter de TV nodig waar je de stekker kan voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Of zoals al zovaak besproken in dit topic, de originele stekker van het snoer knippen, dan snoer doorvoeren door de buis en er zelf een stekker aan zetten. Heeft bij mij geen problemen gegeven tijdens de garantieafhandeling toen mn paneel het begaf.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-07-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cips2004
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:59
Dank jullie wel! Ik heb een buis van 50mm liggen, dat is net aan. Ik kijk even of het lukt stroomvoorziening te maken in/achter de muuroppervlakte, waar ik later ook nog bij kan. Anders knip ik de kabel door, inderdaad mag dit niet ten koste van de garantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
cips2004 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:04:
Dank jullie wel! Ik heb een buis van 50mm liggen, dat is net aan. Ik kijk even of het lukt stroomvoorziening te maken in/achter de muuroppervlakte, waar ik later ook nog bij kan. Anders knip ik de kabel door, inderdaad mag dit niet ten koste van de garantie gaan.
50mm gaat zeker lukken, dat verschil is echt groot met een 40mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:19:
Vandaag is CE Repair langs geweest. Eerst een nieuw moederbord geprobeerd, maar dat was het niet.
Daarna een nieuw paneel geplaatst in combinatie met het originele moederbord en daarmee was het probleem opgelost.
Dit weekend terug F1 op groot scherm _/-\o_ Hopelijk is het nieuwe paneel even goed als het vorige op vlak van uniformiteit en vertical banding.
Ok, dus gelukkig wel ter plaatse gerepareerd.
Hoop dat alles nu naar wens werkt.
Geef het paneel wel een aantal dagen de tijd om in te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
HoppyF schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:35:
[...]

Ok, dus gelukkig wel ter plaatse gerepareerd.
Hoop dat alles nu naar wens werkt.
Geef het paneel wel een aantal dagen de tijd om in te draaien.
Ja, inderdaad. Dag of 2 later kreeg ik opeens een nieuwe mail dat het reparatie aan huis was.
De communicatie van CE Repair was niet zo heel goed, maar uiteindelijk wel goed gekomen.

Dan kwam er bij dat er gisteren nog een storing was bij Proximus (telefoon provider in Belgie) waardoor de 2 techniekers elkaar niet konden bereiken. De ene technieker was hier 30min voor de andere, maar ze wisten niet van elkaar. Dus ik kreeg al opdrachten van de technieker om te helpen met het demonteren van de TV en dragen. Niet dat ik het erg vond, want dat vind ik wel interessant. Maar kan me voorstellen dat er klanten zijn die helemaal niet handig zijn of de handen niet uit de mouwen willen steken.

Ik heb wel een opvallende verticale lijn in het paneel van 5-10 pixels breed. Zeer goed zichtbaar op lichte, vlakke achtergronden. Gisterenavond was mijn zoontje een tekenfilm aan het kijken en dan valt het zeer goed op. En dan zijn er nog vele dunne verticale lijntjes, maar minder zichtbaar uit de zetel. Enkel als ik voor het paneel ga staan. Misschien de pixel refresher eens draaien want die ene is wel hardnekkig?

Van de rest heb ik wel vertrouwen dat het goed komt. Toen de TV nieuw uit de doos kwam, was het die dag net de F1 van Brazilië met heel wat groene stukken naar het circuit. Vertical banding was een ramp als dat in beeld kwam, maar 2 dagen later was het volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Broodro0ster schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:06:
[...]

Ja, inderdaad. Dag of 2 later kreeg ik opeens een nieuwe mail dat het reparatie aan huis was.
De communicatie van CE Repair was niet zo heel goed, maar uiteindelijk wel goed gekomen.

Dan kwam er bij dat er gisteren nog een storing was bij Proximus (telefoon provider in Belgie) waardoor de 2 techniekers elkaar niet konden bereiken. De ene technieker was hier 30min voor de andere, maar ze wisten niet van elkaar. Dus ik kreeg al opdrachten van de technieker om te helpen met het demonteren van de TV en dragen. Niet dat ik het erg vond, want dat vind ik wel interessant. Maar kan me voorstellen dat er klanten zijn die helemaal niet handig zijn of de handen niet uit de mouwen willen steken.

Ik heb wel een opvallende verticale lijn in het paneel van 5-10 pixels breed. Zeer goed zichtbaar op lichte, vlakke achtergronden. Gisterenavond was mijn zoontje een tekenfilm aan het kijken en dan valt het zeer goed op. En dan zijn er nog vele dunne verticale lijntjes, maar minder zichtbaar uit de zetel. Enkel als ik voor het paneel ga staan. Misschien de pixel refresher eens draaien want die ene is wel hardnekkig?

Van de rest heb ik wel vertrouwen dat het goed komt. Toen de TV nieuw uit de doos kwam, was het die dag net de F1 van Brazilië met heel wat groene stukken naar het circuit. Vertical banding was een ramp als dat in beeld kwam, maar 2 dagen later was het volledig weg.
Die verticale lijn moet weg gaan na een handmatige pixel-refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Handmatige pixel refresh gedaan. De opvallende streep is weg. Vanavond in ideale omstandigheden nog eens kijken, maar ik denk dat het goed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Broodro0ster schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:59:
Handmatige pixel gedaan. De opvallende streep is weg. Vanavond in ideale omstandigheden nog eens kijken, maar ik denk dat het goed zal zijn.
Refresh wil vaak helpen …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ondertussen een paar avondjes TV kunnen kijken en na het manueel runnen van de pixel refresher is het paneel perfect voor me terwijl het eerst een misbaksel was. Vreemd hoe een OLED paneel zich zo laat aanpassen.
Geen zichtbare banding en met een 5% grey background ziet het er allemaal heel uniform uit. En nu terug genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je op een C1 model de snelkoppelingen ook instellen voor menu items? Ik wil graag "audio uitvoer TV speakers" op een snelkoppeling hebben en "audio uitvoer bekabelde speakers" op een andere snelkoppeling hebben. Het wissel van uitvoer met de menu's is erg omslachtig en traag.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1 ... 503 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.