Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even iets anders.
Ik maak me wat zorgen om een artikel als dit op de FP van Tweakers.
Hoewel dit om een gesponsord event gaat zou je toch verwachten dat de tweakers die zich als testers hebben opgegeven ook kritische vragen aan LG hadden gesteld.
Bv over zaken die hier veel gesproken zijn zoals het te korte vaste netsnoer, firmware upgrades, netwerk ontwerp enz.
Niets van dit alles.
Sterker nog ik zie op een enkele uitzondering na (@Terrie @Skynett ) geen testers hier uit dit LG OLED topic.
De directe communicatie met LG zou toch een uitgelezen kans zijn voor het stellen van vragen waarbij terugkoppeling hier in het forum gewenst zou zijn.
De antwoorden zouden immers veel duidelijkheid kunnen verschaffen.

plan: Terugblik: is LG de koning van de oled? Het testpanel reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:50
BramViking schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:56:
De volgende OLED zal waarschijnlijk 77 inch gaan worden :).
[Afbeelding]
Ik kan het niet goed inschatten.. Maar hoe hoog hangt de tv (onderkant) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
HoppyF schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:54:
Ik maak me wat zorgen om een artikel als dit op de FP van Tweakers.
Het is dan ook een advertorial. Staat ook als Adv gemerkt op de Homepage. Dus ja, dat 'testpanel' heeft weinig met testen of echte gebruikers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:20:
[...]

Het is dan ook een advertorial. Staat ook als Adv gemerkt op de Homepage. Dus ja, dat 'testpanel' heeft weinig met testen of echte gebruikers te maken.
Dat is nu juist het punt.
Leuk dat Tweakers door LG betaald wordt maar een testpanel wordt niet door LG betaald.
Dat kan ik nergens uit opmaken.
Een paar pizza’s uitdelen bij een bijeenkomst is geen betaling.
Ik verwacht dan ook van de testpanel leden een kritische houding maar ook dat ze aan mede tweakers zoals wij hier, wat feedback terug krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:05
HoppyF schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:49:
[...]

Dat is nu juist het punt.
Leuk dat Tweakers door LG betaald wordt maar een testpanel wordt niet door LG betaald.
Dat kan ik nergens uit opmaken.
Een paar pizza’s uitdelen bij een bijeenkomst is geen betaling.
Ik verwacht dan ook van de testpanel leden een kritische houding maar ook dat ze aan mede tweakers zoals wij hier, wat feedback terug krijgen.
Ik zou dan de testpanelleden een bericht sturen dat ze het slecht gedaan hebben ipv hier je punt te maken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:57:
[...]

Ik zou dan de testpanelleden een bericht sturen dat ze het slecht gedaan hebben ipv hier je punt te maken imho.
Ik zeg niet dat de testpanel leden het slecht gedaan hebben in hun reviews.
Ik ben alleen benieuwd naar hun feedback over de sessie met LG.
Dat mis ik hier in dit topic maar ook in het artikel.
De reviews van de panelleden afzonderlijk zijn hun eigen ervaring met de geteste TV’s, daar oordeel ik niet over anders had ik dit wel onder de reviews zelf geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:04:
[...]

Ik zeg niet dat de testpanel leden het slecht gedaan hebben in hun reviews.
Ik ben alleen benieuwd naar hun feedback over de sessie met LG.
Dat mis ik hier in dit topic maar ook in het artikel.
De reviews van de panelleden afzonderlijk zijn hun eigen ervaring met de geteste TV’s, daar oordeel ik niet over anders had ik dit wel onder de reviews zelf geschreven.
Heb je dat ook allemaal onder het.FP artikel gezet. Lijkt mij hier niet echt zo op zijn plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:05:
[...]

Heb je dat ook allemaal onder het.FP artikel gezet. Lijkt mij hier niet echt zo op zijn plaats
Ik verwacht juist de feedback hier.
Dit is immers het LG OLED ervaringen topic.
Het artikel is een advertorial die waarschijnlijk maar beperkt door LG OLED bezitters of potentiële kopers gelezen zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ik heb vandaag men LG OLED65C16LA binnen, maar krijg deze niet aan de praat met mijn receiver (AVR-X1600H 7.2 Surround). Op HDMI 1 aangesloten, sound staat op HDMI (ARC) Device en eARC Support staat aan (of uit, maakt niet uit).

Snap eigenlijk niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen. Bij mijn vorige TV werkte dat perfect. Enige ideeën?

[ Voor 4% gewijzigd door Asskicker op 04-12-2021 15:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twixie
Asskicker schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:27:
Ik heb vandaag men LG OLED65C16LA binnen, maar krijg deze niet aan de praat met mijn receiver (AVR-X1600H 7.2 Surround). Op HDMI 1 aangesloten, sound staat op HDMI (ARC) Device en eARC Support staat aan (of uit, maakt niet uit).
Ik hoop dat je hier een typo gemaakt hebt, want eARC zit op HDMI2 niet 1, dus dan is het nogal logisch dat je niets hoort. Is zeer duidelijk aangegeven ook op de HDMI inputs. Dus hopelijk een typo, anders dringend naar de oogarts O-) .

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 04-12-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Twixie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:38:
[...]

Ik hoop dat je hier een typo gemaakt hebt, want eARC zit op HDMI2 niet 1, dus dan is het nogal logisch dat je niets hoort. Is zeer duidelijk aangegeven ook op de HDMI inputs. Dus hopelijk een typo, anders dringend naar de oogarts O-) .
Tijd voor dubbel glas. :X

Bedankt, nu werkt het gewoon. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Ik ging net zeggen: Vincent Teoh zei ook dat je PC Mode moet nemen, en dan zie ik dat het een tweet is van hem 8)7 .

Hoedanook vind ik dit wel echt zeer slecht UI design van LG, want in die settings om je HDMI aan te passen staat er letterlijk dat je gewoon het icoon verandert. Maar blijkbaar gebeurt er achterliggend veel meer, want ook de opties die grayed out zijn, zijn verschillend als je als icoon PC dan wel Game kiest. Er is nergens iets dat er op wijst dat je daarmee blijkbaar een 'PC Mode' activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:10
Twixie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:08:
Ik ging net zeggen: Vincent Teoh zei ook dat je PC Mode moet nemen, en dan zie ik dat het een tweet is van hem 8)7 .

Hoedanook vind ik dit wel echt zeer slecht UI design van LG, want in die settings om je HDMI aan te passen staat er letterlijk dat je gewoon het icoon verandert. Maar blijkbaar gebeurt er achterliggend veel meer, want ook de opties die grayed out zijn, zijn verschillend als je als icoon PC dan wel Game kiest. Er is nergens iets dat er op wijst dat je daarmee blijkbaar een 'PC Mode' activeert.
Zou het ook nut hebben als je bv appletv of shield op pc zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gister ook gezien. Was in de veronderstelling dat het alleen de C1 betrof. Ga m'n CX dus weer op PC mode zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik las ergens wel dat het nadeel van PC Mode is dat hij dan niet automatisch detecteert dat je naar media kijkt. Dus als je bvb je PS5 ook gebruikt voor DVD/BluRay blijf je best gewoon bij Game mode. Dan heb je dat je bij het afspelen van films vanzelf kan switchen naar ISF/Filmmaker mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
HoppyF schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:09:
[...]

Ik verwacht juist de feedback hier.
Dit is immers het LG OLED ervaringen topic.
Het artikel is een advertorial die waarschijnlijk maar beperkt door LG OLED bezitters of potentiële kopers gelezen zal gaan worden.
Nou, ik denk dat het artikel juist heel veel door potentiële LG OLED kopers wordt gelezen.
Dit topic is veel te groot om snel een indruk te krijgen.

Ik heb in dit topic op datum gezocht waar de "1"-generatie voor begon te komen en van daaruit verder gekeken. Maar toen had ik de keus voor LG al gemaakt. En als ik ook de interne luidsprekers zou gebruiken was de keus veel lastiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:39
Zijn er hier F1(tvpro) kijkers die last hebben van het inbranden van het f1 logo en/of de infographics kolom aan de linkerkant van het scherm?

Ik hield er nooit rekening mee maar nu ik net eigenaar geworden ben van een OLED ben ik toch wel anxious dat dit een issue voor mij zou kunnen gaan worden over een jaartje of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40
Ik heb er geen last van. Maar ik kijk dan ook niet dagelijks een race terug. Wanneer je het houdt bij de race weekenden, met vrije training, kwalificatie en race, dan denk ik niet dat je problemen gaat krijgen.
Als je buiten de F1 genoeg andere content afspeelt, dan slijt het redelijk gelijkmatig. Dat is mijn ervaring met OLED in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Sinds dat ik de TV in gebruik heb (nu een paar weken) stoor ik me steeds meer aan een vlekje in het beeld. Het is vooral zichtbaar in donkere scènes (niet helemaal zwart). Het lijkt een soort grijs wolkje. Moet ik hier wat mee of is dit normaal?

Beetje lastig op foto te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMnhzG8FRPRIX2nFyZTXexY_bZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlBKIr7DHkjGFGC9tgHecolN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TlktFOVgLZpQbXHhzlRoyNqy4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxfLFhFIq4mUfUMMHtKPpIRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47

OMX2000

By any means necessary...

heymil schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Top, bedankt allemaal. Dan ga ik freesen 🤪
Is het gelukt? En zo ja, op welke hoogte gaan de kabels vanuit de tv de muur/pijp in?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een OLED TV naast een haart?
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan weinig vinden over de temp die de TV mag hebben ja er staat tussen de 0c en 40c maar dat is voor LCD en OLED gelijk.

Ik snap dat veel hitte nooit ideaal is maar wellicht hebben mensen hier wel ervaring met de straal warmte van een haart die aan de zijkant open is

De aangeplakte vlakken zouden de maten van de 77" OLED worden de onderste rand blijft gelijk maar hij komt dan wel redelijk bij de haart. Vrees dat dat niet ideaal is.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 06-12-2021 10:54 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Turralyon schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:47:
Zijn er hier F1(tvpro) kijkers die last hebben van het inbranden van het f1 logo en/of de infographics kolom aan de linkerkant van het scherm?

Ik hield er nooit rekening mee maar nu ik net eigenaar geworden ben van een OLED ben ik toch wel anxious dat dit een issue voor mij zou kunnen gaan worden over een jaartje of zo.
Hier op de E8 nog geen inbranden van F1 graphics te zien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58

Sebazzz

3dp

"Druk op elke knop, behalve de aan-uitknop, om het beeld in te schakelen" :')

Kan ik die tekst uitschakelen? Na een dag weet je wel dat de klok de screensaver is, dus hoef die instructie niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wildfire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:01:
[...]

Ik wilde op mijn nieuwe 48C1 mijn Raspberry bedienen waar ik LibreElec/Kodi op heb draaien. Werkte met mijn vorige LG TV (een 49SM9000) prima. Maar op deze niet... pas wanneer ik de HDMI kabel er even uithaal werkt het. Ik vermoed een firmware bug.
Blijkbaar is er een firmware-update voor de C1 geweest in de tussentijd, want HDMI-CEC werkt ineens perfect.

Ook bedienen van m'n versterker (die via optical is aangesloten) met de universele remote werkt. Als ik met m'n gsm-camera naar de voorkant van de remote kijk, zie ik paarsige lichtjes knipperen bij bedienen. Dat betekent dat de magic remote dus gewoon IR uitzend.

Ik krijg het overigens nog niet voor elkaar om de opdringerige smart tv functie uit te zetten als ik naar m'n mediaplayer ga... Ik heb een escape ingebouwd om een "exit" signaal te sturen 2 seconden na omschakelen, maar dat is niet betrouwbaar...

Eigenlijk wil ik het hele smart tv gebeuren uitschakelen tot ik het zelf wil activeren, maar dat lijkt helaas niet mogelijk...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Net een c1 65 inch gekocht. Mensen goede tips voor settings samen met ziggo topbox? En verder gewoon goede sdr settings eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gizzo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:22:
... en gaf deze aan dat de pixel refresh is onderbroken. Wat ik best vreemd vond.
Ik moet het ff vragen omdat je het niet meldt:
Daar is een voordehand liggende oorzaak voor en dat is dat hij mogelijk van de stroom af is geweest. Heb je niet per ongeluk een automatische stekkerdoos ala master slave of iets anders welke de tv spanningsloos maakt na uitschakelen?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:30:
"Druk op elke knop, behalve de aan-uitknop, om het beeld in te schakelen" :')

Kan ik die tekst uitschakelen? Na een dag weet je wel dat de klok de screensaver is, dus hoef die instructie niet.
Helaas, gaat niet.
Is een welbekend probleem die LG simpel met een firmware upgrade zou kunnen oplossen.

Dus LG:
Oplossing 1: laat die nutteloze tekst weg (ja, bij de 2018 modellen was dat ook zo!)
Oplossing 2: laat de gebruiker zelf bepalen of de tekst aan of uit moet, bv optie bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09 19:31
FF een vraagje. Ik heb mijn ps5 op de HDMI 1 zitten op mijn C9. Ik heb deze altijd op game mode staan. Maar ik las ergens dat ik die beter op PC mode kan zetten??

Wat is daar de meerwaarde van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ik heb een lg oled 55b6 gekocht in begin 2017.

Sinds een paar weken begint me 'smearing' op te vallen. Burn in is er ook wel wat maar valt veel minder op dan die vlekken. Ik heb al een paar keer clear panel noise gedaan maar ik heb de indruk dat het erger wordt. Vooral bij rode vlakken valt het op. Ik heb nu een rood scherm gezet en dan zie je het heel goed aan de linkerkant.
Is hier niets meer aan te doen? Vooral die smearing vlekken zijn storend soms. Begin van het einde?
Uiteraard is mijn tv niet meer in de 2 jaar garantie...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cs1w9oUecKVTSYhIatzFNWmX10U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFIZRoZMzGiWRY7iAvSIuYGp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 05-12-2021 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind het aan de linker kant wel heel opvallende vlekken, grillige ronde donkerdere lijnen met weer een helderder midden, bijna als een soort watervlekken. Het lijkt wel alsof een van de lagen begint los te laten van de rest, meer dan burn in. Bij burn van bepaalde heldere statische content denk je toch eerder aan meer regelmatige, solide vormen. Maar goed, geen idee wat je afspeelt natuurlijk. :) Mócht je constant content afspelen die overeenstemt met de "vlekken", dan zal het natuurlijk wel burn in zijn. Lijkt me alleen onwaarschijnlijk.

De vage wat donkerdere plek als die midden onder kan wel "burn in" zijn, al zou ik dat eerder gewoon slijtage noemen, de pixels worden sowieso heel langzaam minder helder en dat gaat bij de meest gebruikte het snelst.

Als een pixel refresh niet helpt begin van het einde lijkt me inderdaad. Je kan proberen of LG je een voorstel wil doen op basis van conformiteit, maar dat aanbod zou wel eens minder gunstig kunnen zijn dan voor een goede prijs een nieuwe kopen.

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 05-12-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:23:
Ik vind het aan de linker kant wel heel opvallende vlekken, grillige ronde donkerdere lijnen met weer een helderder midden, bijna als een soort watervlekken. Het lijkt wel alsof een van de lagen begint los te laten van de rest, meer dan burn in. Bij burn van bepaalde heldere statische content denk je toch eerder aan meer regelmatige, solide vormen. Maar goed, geen idee wat je afspeelt natuurlijk. :) Mócht je constant content afspelen die overeenstemt met de "vlekken", dan zal het natuurlijk wel burn in zijn. Lijkt me alleen onwaarschijnlijk.

De vage wat donkerdere plek als die midden onder kan wel "burn in" zijn, al zou ik dat eerder gewoon slijtage noemen, de pixels worden sowieso heel langzaam minder helder en dat gaat bij de meest gebruikte het snelst.

Als een pixel refresh niet helpt begin van het einde lijkt me inderdaad. Je kan proberen of LG je een voorstel wil doen op basis van conformiteit, maar dat aanbod zou wel eens minder gunstig kunnen zijn dan voor een goede prijs een nieuwe kopen.
Mee eens.
@Cowboy_Henk mijn advies is om een garantie claim bij de verkoper neer te leggen.
De TV is dan misschien wel 4 jaar oud maar daarmee nog niet versleten.
Kijk wat de verkoper gaat doen, kosteloze reparatie of wellicht een flinke korting op aanschaf van een nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ok bedankt. Ik heb deze gekocht in mediamarkt Duitsland toen met die super goede actie (tv gekocht voor 1999 euro, 500 euro tegoed bon gekregen en hiermee Ps4 pro + spellen gekocht hehe). Dus verkoper aanspreken lijkt me moeilijk.

Mja spijtig dat zo'n dure aankoop nu al begint te verslijten. Het houdt me toch wat tegen om in de toekomst nog oled te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:24:
Ok bedankt. Ik heb deze gekocht in mediamarkt Duitsland toen met die super goede actie (tv gekocht voor 1999 euro, 500 euro tegoed bon gekregen en hiermee Ps4 pro + spellen gekocht hehe). Dus verkoper aanspreken lijkt me moeilijk.

Mja spijtig dat zo'n dure aankoop nu al begint te verslijten. Het houdt me toch wat tegen om in de toekomst nog oled te kopen.
Je hebt wel een eerste generatie OLED (of als dat niet klopt een van de eerste paar). Het model van het jaar erop (de 7 serie) heeft ook nog best veel klachtexemplaren gehad. Maar vanaf de 8 serie is het aantal mensen met problemen echt enorm afgenomen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, dat maakt het wel ingewikkelder als de verkoper in Duitsland zit.
Je kunt proberen of de MM in Duitsland iets voor je wil doen, vragen kan altijd.
Net wat @ArthurMorgan ook zegt, de eerste generaties OLED zijn gevoeliger voor inbranden, vlekken en strepen. Niet leuk, maar zo is het wel.
De kans erop is groter dan met modellen van 2018 en later.
Er zijn ook panelen kosteloos vervangen, soms met enige moeite.
Wel bij NL verkopers.
Er zijn echter gevallen bekend dat LG ook bij in Duitsland gekochte TV’s coulance verleent.
Dat zijn ze niet verplicht maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
ArthurMorgan schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:33:
[...]

Je hebt wel een eerste generatie OLED (of als dat niet klopt een van de eerste paar). Het model van het jaar erop (de 7 serie) heeft ook nog best veel klachtexemplaren gehad. Maar vanaf de 8 serie is het aantal mensen met problemen echt enorm afgenomen.
Heeft het misschien ook niet met de leeftijd van de toestellen te maken? Laten we hopen van niet, maar ik sluit het zeker niet uit dat er volgend jaar geen klachten over de 8 series en ga zo maar verder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58

Oled pannels zijn wel beter geworden in de jaren er na. En het is ook niet voor niets dat de TV's na de 8 serie minder fel geworden zijn en dat Sony tot de A90J nooit een OLED tv heeft gehad die feller was dan de C8. Ze hadden wel door dat met zo'n hoge helderheid en zo veel spanning door de pixels pushen er te veel burnin kans was als je niet goed oplet. Ik weet zo niet hoe dat met de 6 serie zit. Het was volgens mij de eerste generatie 4K oled's daar voor had je alleen 1080p OELD TV's. En moderne features als pixel shift en ABL waren toen nog niet aanwezig of niet zo goed als nu.

Maar goed daar heb je nu natuurlijk weinig aan als je met de gebakken peren zit. Mijn broer heeft met zijn C7 nog geen issues dus het ligt ook een beetje aan het soort gebruik vrees ik. Hij ijkt zelf voornamelijk streaming diensten. Wel wat wii/switch games maar heel weinig. De TV wordt wel dagelijks meerdere uren gebruikt. Ook die heeft niet al die moderne technieken.

Ik zou zelf rustig een OELD kopen die wel die features heeft. Of een met een heatsink die hebben tot nu toe veel minder last van image retention en dus waarschijnlijk ook burnin zie bv de A80J vs A90J. Ik heb de AG9 maar een half jaar gehad dat is natuurlijk te kort om er iets zinnigs over te zeggen qua burnin. Maar ben wel van plan deze A90J 4-5 jaar te gebruiken als niet langer. Ligt er een beetje aan of er tegen die tijd echt iets is wat veel beter is (hoop dan zelf op Microled TV's).

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 05-12-2021 14:09 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
sjaak88 schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:04:
[...]

Heeft het misschien ook niet met de leeftijd van de toestellen te maken? Laten we hopen van niet, maar ik sluit het zeker niet uit dat er volgend jaar geen klachten over de 8 series en ga zo maar verder komen.
Nee, de klachten bij jouw serie en de 7 serie waren soms al na 1 jaar zichtbaar, en heel vaak binnen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ArthurMorgan schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:16:
[...]

Nee, de klachten bij jouw serie en de 7 serie waren soms al na 1 jaar zichtbaar, en heel vaak binnen 2 jaar.
Ik heb een A1 persoonlijk. Voor 650 euro wil ik de gok nog wel wagen.
Maar ik denk dat je mijn punt mist. Je zegt al zelf dat het bij de 6 en 7 serie al snel naar voren kwam.
Wie zegt dat het bij de 8 serie gemiddeld na 3, 4, 5, jaar niet naar voren komt?

Ik heb nog niet echt erkenning van het probleem door LG gezien en zeker ook niet geruststelling dat ze het hebben opgelost.
Het blijft organisch materiaal wat gewoon slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 16:05
Cowboy_Henk schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:19:
Ik heb een lg oled 55b6 gekocht in begin 2017.

Sinds een paar weken begint me 'smearing' op te vallen. Burn in is er ook wel wat maar valt veel minder op dan die vlekken. Ik heb al een paar keer clear panel noise gedaan maar ik heb de indruk dat het erger wordt. Vooral bij rode vlakken valt het op. Ik heb nu een rood scherm gezet en dan zie je het heel goed aan de linkerkant.
Is hier niets meer aan te doen? Vooral die smearing vlekken zijn storend soms. Begin van het einde?
Uiteraard is mijn tv niet meer in de 2 jaar garantie...

[Afbeelding]
Je zou mijn 6 eens moeten zien…ook van die “vlekken” begonnen rond het 3e gebruiksjaar.
Ergste is dat mijn kleuren thv die vlekken ook niet meer correct weergegeven worden; bv geel wordt een soort groen. Discussie met lg helpt niet buiten garantie en mijn verkoper is met de zaak gestopt, maar gezien de reputatie van de nieuwere generaties heb ik lg nog 1 kans gegeven met een cx; als die nu ook na 3 jaar zelfde vlekken krijgt oid nooit meer LG oled dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
sjaak88 schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:20:
[...]

Maar ik denk dat je mijn punt mist. Je zegt al zelf dat het bij de 6 en 7 serie al snel naar voren kwam.
Wie zegt dat het bij de 8 serie gemiddeld na 3, 4, 5, jaar niet naar voren komt?

Ik heb nog niet echt erkenning van het probleem door LG gezien en zeker ook niet geruststelling dat ze het hebben opgelost.
We zijn al bijna 4 jaar verder. En het heeft ook te maken met verschillende vernieuwende technieken die hierboven ook beschreven werden. Er blijft altijd een risico inderdaad, totaal uitbannen van burn in is waarschijnlijk niet echt snel mogelijk, en het gebruik maakt ook uit. Maar de kans is nu echt klein geworden.

https://www.techradar.com...urn-in-problem-been-fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ArthurMorgan schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:33:
[...]

We zijn al bijna 4 jaar verder. En het heeft ook te maken met verschillende vernieuwende technieken die hierboven ook beschreven werden. Er blijft altijd een risico inderdaad, totaal uitbannen van burn in is waarschijnlijk niet echt snel mogelijk, en het gebruik maakt ook uit. Maar de kans is nu echt klein geworden.

https://www.techradar.com...urn-in-problem-been-fixed
Ik geloof ook zeker dat de kans op burn in een stuk kleiner is geworden. Maar nu is alleen de vraag hoeveel kleiner, time will tell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:20:
[...]

@ArthurMorgan heeft het al gezegd, er zit een verschil in de generaties.
Ieder jaar worden de panelen beter en de software/firmware zorgt er ook voor dat de kwaliteit beter wordt en ook blijft.
De verschillen per jaar lijken soms niet zo op te vallen maar ze bestaan wel.
In reviews van bv Vincent Teoh kun je dit ook zien.

Ok problemen met garantie zo veel mogelijk te vermijden is het wel verstandig je TV bij officiële LG Benelux dealers te kopen en niet bij grijze import of bij buitenlandse winkels.
Het is nu eenmaal eenvoudiger bij een verkoper aan te kloppen die “om de hoek” zit en ook na een paar jaar nog bestaat.
Honderd procent zekerheid is lastig te geven.
Ook officiële LG dealers kunnen omvallen maar dan is er nog LG zelf die uit coulance een andere dealer de claim kan laten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Valt me trouwens op dat de logo luminance op high niet alleen de logo's dimt maar ook de brightness van het scherm na verloop van tijd. Hebben jullie dit ook op high staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
BramViking schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
Valt me trouwens op dat de logo luminance op high niet alleen de logo's dimt maar ook de brightness van het scherm na verloop van tijd. Hebben jullie dit ook op high staan.
Is dat de logo luminance of die dimming setting in het service menu?
https://www.avforums.com/...led-auto-dimming.2193056/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Deleon78 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:07:
[...]

Is dat de logo luminance of die dimming setting in het service menu?
https://www.avforums.com/...led-auto-dimming.2193056/
Nope het is echt de agressieve luminance. Zodra je het op low zet, is het nog goed te doen. Maar op high maakt het snel het beeld donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Ik twijfel niet aan de observatie, maar voor de zekerheid een mogelijkheid (niet om gelijk te krijgen, maar gewoon meedenkend):
Autodimming maakt gebruik van een ondoorgrondelijke en slechte AI (algoritme) om te bepalen of ie moet gaan dimmen (als het scherm donker is, gaat ie extra dimmen, dafuq). De helderheid van het openen van het quickmenu en bewegen van de pointer is genoeg om de dimming te deactiveren. Logo’s zijn vaak licht. Doordat deze gedimt worden, is de scene eerder “donker” en wordt het scherm gedimt.
Als echt het hele beeld donker wordt, en niet slechts secties, vermoed ik dat het toch autodimming is.
Maar goed, tis maar een idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Deleon78 op 06-12-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:22
hardware-lover schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:16:
[...]

De beperking zit voor desbetreffende tweaker ook niet in de chipset, CPU/iGP of Windows zelf maar in de toegepaste HDMI uitgang. Gezien de opgave van de fabrikant van de maximale resolutie voor die poort (4k@30Hz), lag het al voor de hand dat het geen HDMI 2.0x versie was.
Je hebt gelijk. Ik had ook een ticket open staan bij MSI en die hebben zojuist geantwoord dat het effectief HDMI 1.4 is. Ik heb het opgelost door ook een CCwGT aan de receiver te hangen en daar Kodi op te installeren. Zo kan ik zonder problemen afspelen van de NAS share met Dolby Vision/HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Veertien14 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:45:
[...]

Jij kreeg 'm net als ik dus ook blijkbaar automatisch, ipv dat je zelf koos voor pixel refesher? Vreemd.
Hoezo vreemd? Dat is juist. Na 2000 uur dacht ik, dan gaat tv zelf auto refresh doen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:37
mucuracat schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:00:
[...]

Hoezo vreemd? Dat is juist. Na 2000 uur dacht ik, dan gaat tv zelf auto refresh doen.
Exact … dat gaat volledig automatisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
ArthurMorgan schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:16:
[...]

de meeste hadden toen het 25% window probleem,maar dat was een fout vanuit de fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Vorige week de LG C1 65" binnengekregen en opgehangen, wat een plaatje. Vandaag komen de haakse HDMI & Cat5e kabels binnen zodat de tv ook plat tegen de muur kan.

De afgelopen dagen druk bezig geweest met de verschillende beeld-instellingen voor TV/HD/HDR/Dolby Vision (zowel voor overdag en 's avonds) en ook HDR/Dolby Vision instellingen voor mijn XSX in te stellen. Een best karwei maar het resultaat is er naar :9~

Ik heb nog wel een issue met de magic remote icm mijn Nvidia Shield. Kodi heeft een context-menu waarbij je media bijvoorbeeld kan verwijderden/informatie op kan halen etc....op normale remotes houd je daarvoor de OK-knop in...

Met de magic remote werkt dat niet, scroll wheel inhouden heeft geen nut, dat wordt als een normale click gezien. Heeft iemand hier een oplossing voor?

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Doopy-X- schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:19:
Vorige week de LG C1 65" binnengekregen en opgehangen, wat een plaatje. Vandaag komen de haakse HDMI & Cat5e kabels binnen zodat de tv ook plat tegen de muur kan.
haakse HDMI? op de C1 zitten de HDMI aansluitingen toch aan de zijkant van de TV zodat een haakse HDMI kabel niet echt nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
_Bailey_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:24:
[...]

haakse HDMI? op de C1 zitten de HDMI aansluitingen toch aan de zijkant van de TV zodat een haakse HDMI kabel niet echt nodig is?
Klopt maar ik heb 4 HDMI aansluitingen (Ziggo/Shield/AV reciever & XSX). Ik wilde zo weinig mogelijk aansluitingen via de reciever laten lopen ivm Dolby Vision / 120 FPS die de reciever niet door kan geven :)

Dus momenteel zit alleen de PS4 pro aangesloten op de reciever.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Doopy-X- schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:34:
[...]

Klopt maar ik heb 4 HDMI aansluitingen (Ziggo/Shield/AV reciever & XSX). Ik wilde zo weinig mogelijk aansluitingen via de reciever laten lopen ivm Dolby Vision / 120 FPS die de reciever niet door kan geven :)

Dus momenteel zit alleen de PS4 pro aangesloten op de reciever.
Die Ziggo decoder doet ook geen dolby vision, en hun HDR is ruk op die mediabox next. Dus daar zou ik geen moeite voor doen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
ricjuh schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:43:
[...]

Die Ziggo decoder doet ook geen dolby vision, en hun HDR is ruk op die mediabox next. Dus daar zou ik geen moeite voor doen.
True that, mocht de haakse hdmi nog niet de oplossing zijn, sluit die ik ook aan op de reciever ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:26:
Dat heeft niet te maken met Logo dimming.
Bij een statisch beeld wat langer blijft staan grijpt de ASBL in.
Deze dimt het gehele beeld iets.
Bij beweging schakelt deze weer uit.
Logo dimming dimt niet alleen de logo’s maar ook ander kleine statische elementen in beeld echter niet het gehele beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
(Ik heb na maanden eindelijk mn service ab binnen, binnenkort maar eens uitzetten. Was rete irritant bij donkerdere series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Ik heb nog wel een issue met de magic remote icm mijn Nvidia Shield. Kodi heeft een context-menu waarbij je media bijvoorbeeld kan verwijderden/informatie op kan halen etc....op normale remotes houd je daarvoor de OK-knop in...

Met de magic remote werkt dat niet, scroll wheel inhouden heeft geen nut, dat wordt als een normale click gezien. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Niet het antwoord wat je zoekt, maar ik gebruik gewoon nog de shield remote. Voornamelijk voor de achtergrondverlichting + pauze knop. TV gaat vanzelf aan via CEC.

Je kunt in Kodi met de keymap editor addon wel een andere toets toewijzen aan die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Noshi schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:36:
[...]

Je kunt in Kodi met de keymap editor addon wel een andere toets toewijzen aan die functie.
Die had ik inderdaad geprobeerd te downloaden maar die start niet op :( Waarschijnlijk door mijn verouderde versie van Kodi maar ik heb eigenlijk geen zin om de hele boel weer up te daten (gebruik custom build van XBMC) aangezien de rest eigenlijk prima werkt.

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
_Bailey_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:24:
[...]
Dan nog heb je m.i. beter een haakse plug, want de aansluitingen zijn naar buiten gericht, dus als je die uit het zicht wil, moet je eigenlijk al onmiddellijk een 180 graden bocht maken. Met een haakse plug is dat maar 90 graden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
ricjuh schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:43:
[...]

De haakse HDMI & cat lossen het probleem van niet strak tegen de muur aanzitten op, kleine moeite: groot gemak :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almanbrother
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-08 22:31
Goedenavond people,

Ik wil graag het volgende aan jullie voorleggen.
Ik heb een LG Oled Evo, type LG OLED65G1RLA, en ik krijg mijn afstandbediening van de mediabox Next van Ziggo niet gekoppeld. ik krijg met geen mogelijkheid de koppeling van het geluid.

Alles heeft goed gewerkt en sinds ruim een week is de koppeling weg en krijg hem ook niet meer werkend.
Dit is ontstaan vlak na installatie van een Sonos ARC op hdmi 2 arc poort.

Oorzaak is mij volslagen onbekend.

Wanneer ik in het menu van de mediabox next naar het koppelen van de afstandbediening ga: koppel afstandbediening aan audiosysteem, dan kiest de mediabox al voor LG.

Daarna voer ik de eerste 4 karakters in van de LG: G1RL (heb ook al het hele modelnummer geprobeerd) . Vervolgens zegt de LG dat er een signaal ontvangen is maar ik kan het geluid niet harder of zachter zetten met de AB van de mediabox.
Van Ziggo reeds een nieuwe AB gehad, maar dat heeft het probleem niet opgelost.
De AB voorzien van nieuwe batterijen zonder resultaat
De TV gerest naar fabrieksinstellingen via het menu van de TV: geen resultaat
Sonos Arc is losgekoppeld en uit gezet (stekker uit stopcontact) gedurende alle genoemde opties.

De mediabox meegenomen naar een familielid en daar koppelt hij zonder enige problemen met de samsung TV via dezelfde procedure.
Het probleem lijkt dus ergens in de LG tv te zitten, maar ik kan niet achterhalen waar het hem dan in zit. ook de HDMI-CEC staat aan.

Is er iemand die een oplossing heeft, of het probleem herkent? Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?

Alvast enorm bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:13:
[...]

Dat heeft niet te maken met Logo dimming.
Bij een statisch beeld wat langer blijft staan grijpt de ASBL in.
Deze dimt het gehele beeld iets.
Bij beweging schakelt deze weer uit.
Logo dimming dimt niet alleen de logo’s maar ook ander kleine statische elementen in beeld echter niet het gehele beeld.
Aangezien dit voornamelijk op de reguliere tv zenders plaatsvindt kan dit nooit ASBL zijn. Het beeld veranderd namelijk continue maar blijft wel behoorlijk gedempt. Een stuk dimmer dan mijn C7 op dezelfde instellingen. Zal uiteindelijk wel wennen, maar wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
BramViking schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:21:
[...]

Aangezien dit voornamelijk op de reguliere tv zenders plaatsvindt kan dit nooit ASBL zijn. Het beeld veranderd namelijk continue maar blijft wel behoorlijk gedempt. Een stuk dimmer dan mijn C7 op dezelfde instellingen. Zal uiteindelijk wel wennen, maar wel opvallend.
Ook in lichte scènes wordt ineens gedimt?
Je bent nl de enige die hier last van heeft (als wat je zegt klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Deleon78 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:39:
[...]

Ook in lichte scènes wordt ineens gedimt?
Je bent nl de enige die hier last van heeft (als wat je zegt klopt).
Nee voornamelijk met live sportwedstrijden waar ook statische statistieken getoond worden. En ben absoluut niet de enige, een snelle Google search laat zien dat anderen dit ook opgevallen is. Maar als je geen andere OLED hebt gehad valt het minder snel op. Vind de C7 een stuk feller. Maar goed zolang het ten goede komt van de levensduur van het paneel is het ook wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
BramViking schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:44:
[...]

Nee voornamelijk met live sportwedstrijden waar ook statische statistieken getoond worden. En ben absoluut niet de enige, een snelle Google search last zien dat anderen dit ook opvallen. Maar als je geen andere OLED hebt gehad valt het niet op nee. Vind de C7 een stuk feller. Maar goed zolang het ten goede komt van de levensduur van het paneel is het ook wel te overzien.
Oki, die info ontbrak nog. Now we know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 11:13
DaTiezl schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:48:
[...]

Is er iemand die dit werkend heeft gekregen? Ik geloof dat ik alles goed ingesteld heb maar auto aan/uit met tv (G1) werkt niet. Hoogst irritant dat je nog handmatig of omslachtig de stb van KPN moet afzetten.
Mij is het niet gelukt. Kpn wilt cec niet implementeren. Ik vind het jammer dat lg de aparte stb knop weg heeft gelaten bij hun nieuwe ab's.
De rest van de familie gebruikt 2 ab. Die van de tv en die van kpn.

Vrij suf dit alles. 2021 en nog steeds 2 ab's nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Russel88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:52:
[...]

Mij is het niet gelukt. Kpn wilt cec niet implementeren. Ik vind het jammer dat lg de aparte stb knop weg heeft gelaten bij hun nieuwe ab's.
De rest van de familie gebruikt 2 ab. Die van de tv en die van kpn.

Vrij suf dit alles. 2021 en nog steeds 2 ab's nodig.
Je bedoelt: 2021 en nog steeds lineair kijken.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 11:13
Deleon78 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:21:
[...]

Je bedoelt: 2021 en nog steeds lineair kijken.
:p
Klopt. Vrouwlief en zelfs de kinderen vinden dat fijn. On demand is leuk als je een serie wilt kijken, maar breinloos zappen vinden ze hier ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:21:
[...]

Als het inderdaad bewegende beelden betreft die continue veranderen dan is het niet de ASBL.
Echter, logo dimming kan het ook niet zijn.
Die werkt alleen op vrij kleine statische elementen in het beeld.
De helderheid van de rest van het beeld blijft normaal.
Werkt dit op een C1/G1 niet dan is er wat anders mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

De afgelopen dagen druk bezig geweest met de verschillende beeld-instellingen voor TV/HD/HDR/Dolby Vision (zowel voor overdag en 's avonds) en ook HDR/Dolby Vision instellingen voor mijn XSX in te stellen. Een best karwei maar het resultaat is er naar :9~

Werkt gewoon bij mij. OK paar tellen indrukken met magic remote en krijg opties te zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wnd-IQKaIpVflgoElHcIeA1YMPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiIn9O2CVUPfRim3vifAe7X0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9vw0DIeXUiEc5AwD-hgb3TzVy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmGv5xMydLlMv3AZwVh71ZyJ.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag toch iets vreemds gehad (G1). De IPTV app wilde uit het niks niet meer starten, bleef hangen bij start (groot logo). Maar ook de "appstore" wilde niet starten, bleef bij een zwart scherm. Apps als Netflix, Youtube startten echter wel..

Herhaaldelijk uitzetten/starten van de tv had ook geen effect, totdat ik een "cold-start" uitvoerde (tv volledig van de stroom of zoals HDTVTest in zijn video uitlegt de voorwaarden aanpassen) en voilà zowel de "appstore" als de IPTV app starten weer op..

Wel heel vreemd dit, hoop niet dat het vaker zal voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Videoland app loopt sinds een tijdje continue bij starten vast. Op dat moment lijkt de hele tv (C8) vast te lopen, want andere apps starten ook niet meer. Na uit en aanzetten werkt de rest weer, maar de Videoland app blijft weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
mucuracat schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:10:
[...]

Werkt gewoon bij mij. OK paar tellen indrukken met magic remote en krijg opties te zien
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bizar zeg...misschien ligt het dan aan mijn Kodi versie :/ Toch maar eens denken over het updaten....

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-09 18:23
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:11:
Videoland app loopt sinds een tijdje continue bij starten vast. Op dat moment lijkt de hele tv (C8) vast te lopen, want andere apps starten ook niet meer. Na uit en aanzetten werkt de rest weer, maar de Videoland app blijft weigeren.
Ik heb helaas precies hetzelfde met videoland op m'n c8. Heb eerder al een factory reset moeten doen om videoland weer werkend te krijgen. En op m'n 55a1 kan je nu helemaal geen videoland app installeren, terwijl andere apps prima werken. Blijkbaar lukt het videoland niet om een goede app te bakken voor lg televisies.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja83 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:39:
[...]

Ik heb helaas precies hetzelfde met videoland op m'n c8. Heb eerder al een factory reset moeten doen om videoland weer werkend te krijgen. En op m'n 55a1 kan je nu helemaal geen videoland app installeren, terwijl andere apps prima werken. Blijkbaar lukt het videoland niet om een goede app te bakken voor lg televisies.
Lees dit topic er nog maar eens op na.
Zoek op Videoland.
Vorig jaar had ik ook continu problemen met de app.
Heb dus niets kunnen kijken, waardeloos.
Videoland gaf toen aan ermee bekend te zijn maar er gebeurde vrijwel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nopcode
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05 19:08
TV aan het kijken op mijn C7, ineens zie ik digitale glitches en crashed de TV na paar seconden (valt uit).
Sindsdien krijg ik enkel een zwart scherm - ook geen menu of geluid.

Reparatie offerte 1.100 euro...
TV is nog geen 4 jaar oud en ik heb de mainbord pcb al moeten laten vervangen in 2020.

Is er een alternatieve reparatie route?

Wat een zever die "smart" TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nopcode schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:21:
TV aan het kijken op mijn C7, ineens zie ik digitale glitches en crashed de TV na paar seconden (valt uit).
Sindsdien krijg ik enkel een zwart scherm - ook geen menu of geluid.

Reparatie offerte 1.100 euro...
TV is nog geen 4 jaar oud en ik heb de mainbord pcb al moeten laten vervangen in 2020.

Is er een alternatieve reparatie route?

Wat een zever die "smart" TVs.
Een 55 of 65 inch?
Is gewoon garantie dus voor jou een kosteloze reparatie.
Zeker omdat de TV nog geen 4 jaar oud is.
Wel vervelend natuurlijk want je wilt dit niet zien gebeuren.
Zeker ook omdat dit het tweede defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nopcode
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05 19:08
HoppyF schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:36:
[...]

Een 55 of 65 inch?
Is gewoon garantie dus voor jou een kosteloze reparatie.
Zeker omdat de TV nog geen 4 jaar oud is.
Wel vervelend natuurlijk want je wilt dit niet zien gebeuren.
Zeker ook omdat dit het tweede defect is.
Het is een 65 inch. Hoelang is de garantie normaal? Ik dacht 2 jaar op elektronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nopcode schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:55:
[...]

Het is een 65 inch. Hoelang is de garantie normaal? Ik dacht 2 jaar op elektronica?
Weet niet waar je je TV gekocht hebt maar de garantie is normaal gesproken niet beperkt tot twee jaar.
Zoek in dit topic nog maar eens op garantie.
Het is wel belangrijk dat de verkoper nog bestaat om daar de garantie te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ook hier een garantiegevalletje met een Samsung QLED TV.

Had de verkoper gevraagd of het mogelijk was om te switchen naar een OLED. Nu heeft Kamera Express wat opties in het 65 inch segment die mogelijkerwijs redelijk binnen het "budget" passen:
  • LG OLED65A16LA
  • LG OLED65G1RLA EVO
  • Philips 65OLED805
  • Philips 65OLED856
  • Panasonic TX-65JZW984
Voorkeur lijkt toch uit te gaan naar LG. Android op de Philips TV's lijkt interessant, maar Ambilight is dan weer geen wens. Hoor wel wat klachten over de kwaliteit van de Philips. Panasonic geen ervaringen mee.

Heb verder weinig spannende eisen aan de TV. Snelle, snappy user interface is een wens (daar schortte het nog wel aan bij de Samsung).

Iemand die me hier van advies zou kunnen voorzien?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RomeoJ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:52:
Ook hier een garantiegevalletje met een Samsung QLED TV.

Had de verkoper gevraagd of het mogelijk was om te switchen naar een OLED. Nu heeft Kamera Express wat opties in het 65 inch segment die mogelijkerwijs redelijk binnen het "budget" passen:
  • LG OLED65A16LA
  • LG OLED65G1RLA EVO
  • Philips 65OLED805
  • Philips 65OLED856
  • Panasonic TX-65JZW984
Voorkeur lijkt toch uit te gaan naar LG. Android op de Philips TV's lijkt interessant, maar Ambilight is dan weer geen wens. Hoor wel wat klachten over de kwaliteit van de Philips. Panasonic geen ervaringen mee.

Heb verder weinig spannende eisen aan de TV. Snelle, snappy user interface is een wens (daar schortte het nog wel aan bij de Samsung).

Iemand die me hier van advies zou kunnen voorzien?
Moet de TV plat aan de muur? Kies dan de G1.
Anders kun je ook voor de C1 gaan, kan zowel aan de muur als op de voet.
De A1 zou ik bij voorkeur niet kiezen tenzij je budget niet toereikend is.
Het WebOS is snel genoeg en wordt als prettig ervaren hoewel de laatste versie van dit jaar tov vorige jaren toch wat minder soepel oogt.
Philips heeft nogal wat problemen dus zou niet de voorkeur zijn.
Sony heeft wel voordelen maar is stukken duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
Doopy-X- schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:33:
[...]

Bizar zeg...misschien ligt het dan aan mijn Kodi versie :/ Toch maar eens denken over het updaten....
Bij mij werkt het ook niet op Kodi 19 via LibreELEC op Raspberry pi 4. Appje Yatze via telefoon werkt wel. Telefoon ligt altijd in de buurt, dus geen fantastische maar wel pragmatische oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:08:
[...]

Als het inderdaad bewegende beelden betreft die continue veranderen dan is het niet de ASBL.
Echter, logo dimming kan het ook niet zijn.
Die werkt alleen op vrij kleine statische elementen in het beeld.
De helderheid van de rest van het beeld blijft normaal.
Werkt dit op een C1/G1 niet dan is er wat anders mis.
Logo dimming zou in theorie alleen betrekking hebben op logo's in de werkelijkheid is dat dus niet het geval en dimt het ook agressief het scherm als het te hoog staat.

https://www.google.nl/sea...&biw=674&bih=842&dpr=2.63

[ Voor 16% gewijzigd door BramViking op 07-12-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

HoppyF schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:57:
[...]

Moet de TV plat aan de muur? Kies dan de G1.
Anders kun je ook voor de C1 gaan, kan zowel aan de muur als op de voet.
De A1 zou ik bij voorkeur niet kiezen tenzij je budget niet toereikend is.
Het WebOS is snel genoeg en wordt als prettig ervaren hoewel de laatste versie van dit jaar tov vorige jaren toch wat minder soepel oogt.
Philips heeft nogal wat problemen dus zou niet de voorkeur zijn.
Sony heeft wel voordelen maar is stukken duurder.
Bedankt, hij zou wel aan de muur moeten, maar ik heb er een soundbar onder waarvan ik eigenlijk liever niet wil dat deze uitsteekt, dus echt plat tegen de muur is dan ook weer geen vereiste.

De C1 is dan inderdaad wat dat betreft wel de beste keuze, alleen zie ik die dus niet tussen de leverbare modellen staan bij Kamera Express. Kan er wel gewoon eens om vragen uiteraard.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:20:
Vandaag toch iets vreemds gehad (G1). De IPTV app wilde uit het niks niet meer starten, bleef hangen bij start (groot logo). Maar ook de "appstore" wilde niet starten, bleef bij een zwart scherm. Apps als Netflix, Youtube startten echter wel..

Herhaaldelijk uitzetten/starten van de tv had ook geen effect, totdat ik een "cold-start" uitvoerde (tv volledig van de stroom of zoals HDTVTest in zijn video uitlegt de voorwaarden aanpassen) en voilà zowel de "appstore" als de IPTV app starten weer op..

Wel heel vreemd dit, hoop niet dat het vaker zal voorkomen..
Ik begreep van de vrouwtje dat vandaag ook nog een Netflix bleef hangen, iig het beeld. Op de achtergrond bleef het geluid wel afspelen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RomeoJ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:59:
[...]

Bedankt, hij zou wel aan de muur moeten, maar ik heb er een soundbar onder waarvan ik eigenlijk liever niet wil dat deze uitsteekt, dus echt plat tegen de muur is dan ook weer geen vereiste.

De C1 is dan inderdaad wat dat betreft wel de beste keuze, alleen zie ik die dus niet tussen de leverbare modellen staan bij Kamera Express. Kan er wel gewoon eens om vragen uiteraard.
Zou dan deze moeten zijn:
https://www.kamera-express.nl/lg-oled65c16la-2021-
Prijs ligt op ongeveer €1450 inclusief €100 cashback.
Zie het prijstopic voor de actuele prijzen, de prijzen direct in de webshop zijn altijd te hoog.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:56:
[...]

Logo dimming zou in theorie alleen betrekking hebben op logo's in de werkelijkheid is dat dus niet het geval en dimt het ook agressief het scherm als het te hoog staat.

https://www.google.nl/sea...&biw=674&bih=842&dpr=2.63
Ik heb heb het niet zo op Reddit als bron dat er ergens een probleem zou zijn.
Maar goed, ik zal eens kritisch op mijn eigen TV kijken en logo dimming aanpassen en zien of dit een verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Doopy-X- schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:33:
[...]

Misschien interface versie? Ik gebruik Bello op kodi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

HoppyF schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:27:
[...]

Zou dan deze moeten zijn:
https://www.kamera-express.nl/lg-oled65c16la-2021-
Prijs ligt op ongeveer €1450 inclusief €100 cashback.
Zie het prijstopic voor de actuele prijzen, de prijzen direct in de webshop zijn altijd te hoog.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Bedankt! Ze hadden 'm niet juist in de filter gehangen waardoor hij verdwijnt bij de keuze van 65 inch, daardoor zag ik 'm niet. Ga ik dat voorstel maar doen, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
HoppyF schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:27:
Interessante video over de plannen van Samsung in 2022.
Ja, ook LG OLED’s hebben hiermee te maken.
Vooralsnog is er dus geen concurrentie van Samsung te verwachten voor LG.
YouTube: 2022 Samsung TVs: OLED, MicroLED & QLED TV Updates!
Ligt natuurlijk geheel aan mij maar het kost me toch elke keer moeite om langdurig te kijken naar iemand die heel geforceerd en pedant met - voor het onderwerp geheel irrelevante - handschoentjes aan en hoed op staat te presenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:31:
[...]

Ik heb heb het niet zo op Reddit als bron dat er ergens een probleem zou zijn.
Maar goed, ik zal eens kritisch op mijn eigen TV kijken en logo dimming aanpassen en zien of dit een verschil maakt.
Een betere bron dan eigenaren van een televisie kun je niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:04:
[...]

Ligt natuurlijk geheel aan mij maar het kost me toch elke keer moeite om langdurig te kijken naar iemand die heel geforceerd en pedant met - voor het onderwerp geheel irrelevante - handschoentjes aan en hoed op staat te presenteren.
Geheel mee eens.
Het is een YouTube clown eigenlijk.
Soms zijn de meldingen die hij doet wel van enige waarde.
Af en toe pak ik een video van hem mee.
Ik kijk ook veel liever naar Vincent Teoh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:02:
[...]

Serieus? :?
Ik lees toch liever de ervaringen van mede tweakers hier.
Wat maakt een Nederlandse forum gebruiker anders/beter dan iemand die in het buitenland woont? Dat is irrelevant. Het gaat erom dat je de televisie hebt en daar je bevindingen over schrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door BramViking op 07-12-2021 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:35
Meanwhile @Reddit
"They say what at Tweakers? Hahaha they know nothing. I only care what's being written here."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:03:
[...]

Wat maakt een Nederlandse forum gebruiker anders/beter dan iemand die in het buitenland woont? Dat is irrelevant. Het gaat erom dat je de televisie hebt en daar je bevindingen over schrijft.
Ik maak geen onderscheid tussen Nederlandse/Belgische mede-tweakers en buitenlandse LG OLED bezitters maar wel met Reddit.
Er zijn meer forums die wel goede informatie geven voor TV bezitters zoals AVS Forum en AV Forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had vandaag bijna een LG Oled 48C1 gekocht om mijn monitor te vervangen. Ppfff ik twijfel zo enorm.
Ik game er veel op en kijk veel content en films/series. Maar game er voornamelijk veel op.

Zit nu op 34" en om nu naar 48" in te gaan. Ik kijk zoveel youtube en reddit hoe het eruit ziet en wat men ervan vind, maar het is onwijs lastig om het me in te beelden of het echt niet te huge is. Ik zit +/- 1m afstand.

Andere wat mij een beetje tegenhield is de burn-in. Ja het heeft veel techniekjes om het te voorkomen en ik heb nooit OLED gehad, maar ik zou me zo ontzettend zuur voelen als het me uiteindelijk wel overkomt. Kan ook nergens achterhalen hoe lang het duurt voordat een burn-in gebeurt.

Bedoel stel ik speel een spel waarvan de HUD stilstaand is (wat 9/10 is) en speel uurtje of 3-4 per dag. Wat is de kans als ik volgende dag me pc opstart of ik in ene de HUD door me windows taskbar en desktop icoontjes zie?
Zo lastig, wil het scherm wel maar andere kant houd het me erg tegen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1 ... 433 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.