The problem with communication is the illusion it has taken place.
Lol dit slaat nergens op. Zijn zat mensen die op meerdere platforms zitten. Een account hebben op AVS of AV forums maakt je nog verre van een expert.HoppyF schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:12:
[...]
Ik maak geen onderscheid tussen Nederlandse/Belgische mede-tweakers en buitenlandse LG OLED bezitters maar wel met Reddit.
Er zijn meer forums die wel goede informatie geven voor TV bezitters zoals AVS Forum en AV Forums.
Heb je geen last van hoofdpijn na langdurig gebruik? Maak je gebruik van de screensaver van Windows zelf of van de TV?jack zomer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:21:
@Xtr3me4me
Ik gebruik het scherm nu 6 maanden op ongeveer jou manier.
Overdag "werk" YouTube wat games.
Savonds is het gebruik voor film en serie
Wel met een agressieve screensaver en geen taakbalk.
Helderheid op 50% ongeveer
Nu nog nergens last van, maar gezien de leeftijd van mijn scherm zou dat ook wel extreem zijn .. tot nu toe vind ik het de beste aankoop voor mijn pc. Erg happy mee
Geen last van pixels die je ziet op die kleine afstand?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
In het begin moest ik wel even wennen.
Ik zit op ongeveer 120cm van het scherm, maar na een paar dagen was alles okee.
Screensaver van Windows, na 5 min. 5 min daarna gaat het scherm op zwart en uit heb ook een zwarte achtergrond in Windows
Ik denk dat ik geen losse pixels zie, ik elkgeval ik zie niks wat hinderlijk is voor me.. of nu nu 4x F1 stream tegelijkertijd kijk
:strip_exif()/f/image/liOtU74dtNQi7mV1tlsmsmAy.jpg?f=fotoalbum_large)
Of lekker aan het game ben....
:strip_exif()/f/image/Zsd7fbyviwZutEUGB00kCd2j.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik een nadeel moet geven,. Dan het geluid. Maar daar heb ik een soundbar voor..
En de minimale afstand. Een normaal buro van zeg 80cm daar zou ik niet heel blij van worden..
Ja is ongeveer dezelfde afstand waar ik zit. Tjemig erg spiegelig is het wel. Kan je scheren in de tvjack zomer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:49:
@Xtr3me4me
In het begin moest ik wel even wennen.
Ik zit op ongeveer 120cm van het scherm, maar na een paar dagen was alles okee.
Screensaver van Windows, na 5 min. 5 min daarna gaat het scherm op zwart en uit heb ook een zwarte achtergrond in Windows
Ik denk dat ik geen losse pixels zie, ik elkgeval ik zie niks wat hinderlijk is voor me.. of nu nu 4x F1 stream tegelijkertijd kijk
[Afbeelding]
Of lekker aan het game ben....
[Afbeelding]
Als ik een nadeel moet geven,. Dan het geluid. Maar daar heb ik een soundbar voor..
En de minimale afstand. Een normaal buro van zeg 80cm daar zou ik niet heel blij van worden..
Ook zonet gelezen dat op CES aankomende maand de nieuwe 42" LG OLED Gaming tv zal tentoonstellen. Alleen kan dan weer nergens naar voren halen wanneer de tv dan op de markt komt
Tijdens een film of serie valt het wel mee, maar idd door de zwarte achtergrond is het dan goed zichtbaar.. dit is trouwens geen nld... Zit warmer en met veel meer zon...
Linus heeft er een goede video over gemaakt. Hij gebruikt een OLED als monitor.Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:04:
Ik had vandaag bijna een LG Oled 48C1 gekocht om mijn monitor te vervangen. Ppfff ik twijfel zo enorm.
Ik game er veel op en kijk veel content en films/series. Maar game er voornamelijk veel op.
Zit nu op 34" en om nu naar 48" in te gaan. Ik kijk zoveel youtube en reddit hoe het eruit ziet en wat men ervan vind, maar het is onwijs lastig om het me in te beelden of het echt niet te huge is. Ik zit +/- 1m afstand.
Andere wat mij een beetje tegenhield is de burn-in. Ja het heeft veel techniekjes om het te voorkomen en ik heb nooit OLED gehad, maar ik zou me zo ontzettend zuur voelen als het me uiteindelijk wel overkomt. Kan ook nergens achterhalen hoe lang het duurt voordat een burn-in gebeurt.
Bedoel stel ik speel een spel waarvan de HUD stilstaand is (wat 9/10 is) en speel uurtje of 3-4 per dag. Wat is de kans als ik volgende dag me pc opstart of ik in ene de HUD door me windows taskbar en desktop icoontjes zie?
Zo lastig, wil het scherm wel maar andere kant houd het me erg tegen.
Ja haha die had ik zonet bekeken. Maar meneer gebruikt hem erg vaak voor productiviteit. En had het scherm gehalveerd ervoor.sjaak88 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:53:
[...]
Linus heeft er een goede video over gemaakt. Hij gebruikt een OLED als monitor.
[YouTube: Being an Early Adopter SUCKS - Trying to Fix Burn-in on my LG CX]
Daarnaast had hij niet de verzorgde maatregelen genomen. Zoals taskbar auto laten verdwijnen en volledige zwarte achtergrond en windows in darkmode te zetten inclusief je vaste browser.
ZIjn kleine dingetjes om aan te passen en aan te wennen. Icoontjes, ja die blijven. Maar heb altijd wel wat open, dus icoontjes zie je niet bij mij.
Daarnaast wat helpt en wat ik gelezen had, zoals youtube kijken helpt het op fullscreen te kijken. Idem geld voor gaming.
Helderheid zoals Jack Zomer al aangaf wat dimmen naar 50-60% helpft ook enorm plus all trucjes de tv aankan en meest belangrijke is screensaver.
Wel wat gedoe allemaal als je het zo bekijkt, maar goed je moet het maar ervoor over hebben.
Zo te zien heb je jezelf al goed genoeg geïnformeerd en inderdaad je laatste zin somt het mooi op.Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:01:
[...]
ZIjn kleine dingetjes om aan te passen en aan te wennen. Icoontjes, ja die blijven. Maar heb altijd wel wat open, dus icoontjes zie je niet bij mij.
Daarnaast wat helpt en wat ik gelezen had, zoals youtube kijken helpt het op fullscreen te kijken. Idem geld voor gaming.
Helderheid zoals Jack Zomer al aangaf wat dimmen naar 50-60% helpft ook enorm plus all trucjes de tv aankan en meest belangrijke is screensaver.
Wel wat gedoe allemaal als je het zo bekijkt, maar goed je moet het maar ervoor over hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door sjaak88 op 07-12-2021 23:03 ]
Je hebt niet gewoon het folie er nog op zitten?Erniebert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:24:
Hoe zou ik dit moeten benoemen? Sinds vanochtend lijkt het alsof de laag, achter het glaspaneel, los laat. Lijkt op krassen en putten, maar op het glas zit niets, is puntgaaf. [Afbeelding]
Eem melding aangemeld bij LG via Smits. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. GX 77 inch van 2-2021.
Zeker weten ..Deleon78 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:59:
[...]
Je hebt niet gewoon het folie er nog op zitten?
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17-09 21:45
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Dat zou wel heel grappig zijn!
Vraagje over m'n televisie de LG OLED 65GX.
Bij de televisie heb ik de Sony HTZF9, die heeft Dolby Atmos. Deze is aangesloten via HDMI 2.1 eArc naar de televisie.
Als ik dan een serie via Netflix aan het kijken ben, die Atmos ondersteund dan wordt er rechts boven niet aangegeven dat er Atmos audiospoor wordt afgespeeld.
Ook als ik bekijk welke audiospoor wordt afgespeeld op de Soundbar dan staat er PCM.
Doe ik iets verkeerds?
Als de soundbar dit kan weergeven en er staat nu PCM dan dien je de audio instellingen op de televisie te controleren.
Sound Out / Geluid uit instelling op Passthrough / passeren zetten.
[ Voor 34% gewijzigd door Millert op 08-12-2021 12:47 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Zet je tv aan en zoek er naar?BramViking schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:20:
Ik vraag mij af of ViaPlay een app op de Nederlandse LG app store heeft staan?
Of hij wil een LG tv kopen, maar wil eerst weten of die APP er is?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Als je het kopen van een tv laat afhangen van een app dan kom je over x jaar ook veel teleurstellingen tegen4v4t4r schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:53:
[...]
Hij heeft er een4v4t4r schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:53:
[...]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Meer dan één zelfs…
Dat kan, als ik thuis zou zijn op dit moment. Had gedacht dat iemand het wel zo weten, blijkbaar niet.
Zie dat het in Sweden wel isBramViking schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:20:
Ik vraag mij af of ViaPlay een app op de Nederlandse LG app store heeft staan?
Maar als ze in Nederland niet is, kun je tv op Zweeds zetten als locatie en dan app installeren. Daarna kun je locatie weer aanpassen naar Nederland. En app zou moeten blijven.
https://viaplay-se.transl...x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en-US
En hier staat dat het met LG ook kan.
https://www.totaaltv.nl/n...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
[ Voor 15% gewijzigd door mucuracat op 08-12-2021 15:51 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Jawel. Heb dat ook op m'n LG OLED geïnstalleerd door locatie naar Zweden aan te passen. Vervolgens kun je de app installeren en je locatie terugzetten naar Nederland.BramViking schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:30:
[...]
Dat kan, als ik thuis zou zijn op dit moment. Had gedacht dat iemand het wel zo weten, blijkbaar niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
en wat kan men er nu mee?Rivanov schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:51:
[...]
Jawel. Heb dat ook op m'n LG OLED geïnstalleerd door locatie naar Zweden aan te passen. Vervolgens kun je de app installeren en je locatie terugzetten naar Nederland.
Nog helemaal niets.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bedankt, wist ik niet.Millert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:44:
@Cobraa Het Atmos logo verschijnt enkel in beeld als het geluid via de televisie wordt weergegeven, gaat het geluid naar een externe receiver of soundbar komt deze melding niet in beeld.
Als de soundbar dit kan weergeven en er staat nu PCM dan dien je de audio instellingen op de televisie te controleren.
Sound Out / Geluid uit instelling op Passthrough / passeren zetten.
EDIT: Heb hem op Passthrough gezet en moest eARC uitzetten. Nu geeft de soundbar indd Dolby aan!
[ Voor 9% gewijzigd door Cobraa op 08-12-2021 16:31 ]
Je kunt apps installeren die in Nederland niet verkrijgbaar zijn.
Stel dat je een Brit bent in Nederland en BBC app wil. Dan zet je locatie op VK en kun je BBC installeren.
Zet je terug op Nederland, heb je BBC app op je tv en kun je bijvoorbeeld ook NLZiet installeren.
Duidelijk zo?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Zie de tv wel in de WiFi direct opties van de Pixel kan ook connectie maken maar geen cast optie. Vanuit geen enkele app (Disney, Netflix, F1TVl, videoland, prime) inclusief die van LG zelf. (LG Tinq), alleen YouTube werkt. Iemand een idee wat hier mis gaat? Ik kom er niet meer uit.
Dat zou wel heel suf zijn niet?

Dank je, maar dat snap ik natuurlijk ook wel, maar het ging mij wat men nu al met de ViaPlay app kan/wil doen.mucuracat schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:18:
[...]
Je kunt apps installeren die in Nederland niet verkrijgbaar zijn.
Stel dat je een Brit bent in Nederland en BBC app wil. Dan zet je locatie op VK en kun je BBC installeren.
Zet je terug op Nederland, heb je BBC app op je tv en kun je bijvoorbeeld ook NLZiet installeren.
Duidelijk zo?
De LG Oled's hebben geen chromecast functionaliteit. Enkel de YouTube app ondersteunt een vorm van casten. Er gaat niks mis. Als je vanuit de genoemde apps wilt casten heb je een Chromecast nodig.BoudewijnD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:44:
Probeer al een week mijn Pixel 4a 5g (android 12) te casten naar mijn LG OLED55C16LA (aanschaf plattetv Sept 2021). Maar krijg dit niet voor elkaar. Ze zitten beiden op dezelfde wifi (tv op utp werkt ook niet). Tv ook al terug naar fabrieksinatellingen gezet.
Zie de tv wel in de WiFi direct opties van de Pixel kan ook connectie maken maar geen cast optie. Vanuit geen enkele app (Disney, Netflix, F1TVl, videoland, prime) inclusief die van LG zelf. (LG Tinq), alleen YouTube werkt. Iemand een idee wat hier mis gaat? Ik kom er niet meer uit.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Thanks, dlmaar ligt dat aan de Pixel of geen android telefoon dit?Millert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 04:15:
[...]
De LG Oled's hebben geen chromecast functionaliteit. Enkel de YouTube app ondersteunt een vorm van casten. Er gaat niks mis. Als je vanuit de genoemde apps wilt casten heb je een Chromecast nodig.
De tv heeft simpelweg geen chromecast functionaliteit. Het heeft wel airplay voor apple, sound share van google(?) en screen share van LG.BoudewijnD schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:31:
[...]
Thanks, dlmaar ligt dat aan de Pixel of geen android telefoon dit?
De sound share zou wel moeten werken bij android (bij mijn samsung=>van boven naar onder swipen=>media=>lg oled aanklikken)(niet rechtsstreeks in spotify doen want dan gaat hij spotify app op tv opstarten en kan je ook niet makkelijk "screen off" doen)
De screen share is wat ingewikkelder en zover ik weet werkt dat alleen met de LG thin app waarbij je je mobiele scherm kan mirroren of specifieke sets images/videos van mobiel kan casten (netflix bijv laat soms wel zien dat ik erheen kan casten maar in werkelijkheid gebeurd er dan net zoiets als bij spotify etc. en start hij gewoon app op tv).
[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 09-12-2021 09:45 ]
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Zou wel wat zijn als Samsung meteen bij de eerste Gen LG op alle vlakken zou verslaan. Ik was er al bang voor dat ze minder fel zouden zijn. Nu net het geen wat ik bij de AG9 miste en waarom ik een A90J gekocht heb.HoppyF schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:27:
Interessante video over de plannen van Samsung in 2022.
Ja, ook LG OLED’s hebben hiermee te maken.
Vooralsnog is er dus geen concurrentie van Samsung te verwachten voor LG.
YouTube: 2022 Samsung TVs: OLED, MicroLED & QLED TV Updates!
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dacht ik ook wel.Erniebert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:06:
[...]
Dat zou wel heel suf zijn niet?Nee, dat is het niet. Folie is eraf
Als de folie er nog op zou zitten er deze beschadigd zou zijn kon je het eraf peuteren en was je probleem ook weg. Als er dus geen vlekjes aan de buitenkant zijn maar van binnenuit komen is er wat mis met het paneel zelf. Fout bij de productie dus.
Heb je al iets gehoord wat men gaat doen?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het zou wel een goede stunt zijn als Samsung opeens met een eigen OLED zou komen die net zo helder is als hun QLED’s en dan ook zo’n beetje in dezelfde prijsklasse zou zitten.Astennu schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:29:
[...]
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Zou wel wat zijn als Samsung meteen bij de eerste Gen LG op alle vlakken zou verslaan. Ik was er al bang voor dat ze minder fel zouden zijn. Nu net het geen wat ik bij de AG9 miste en waarom ik een A90J gekocht heb.
Samsung heeft een grote mond dus eerst maar zien of hun mooie verhalen waargemaakt worden.
De Miracast/Screencast functionaliteit werkt met de meeste smartphones en laptops (bijv. Samsung Smart View en Xiaomi Cast). Maar verwacht er niet te veel van, vooral gecombineerd met geluid zit er een aardige delay in.andries98 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:43:
[...]
De tv heeft simpelweg geen chromecast functionaliteit. Het heeft wel airplay voor apple, sound share van google(?) en screen share van LG.
De sound share zou wel moeten werken bij android (bij mijn samsung=>van boven naar onder swipen=>media=>lg oled aanklikken)(niet rechtsstreeks in spotify doen want dan gaat hij spotify app op tv opstarten en kan je ook niet makkelijk "screen off" doen)
De screen share is wat ingewikkelder en zover ik weet werkt dat alleen met de LG thin app waarbij je je mobiele scherm kan mirroren of specifieke sets images/videos van mobiel kan casten (netflix bijv laat soms wel zien dat ik erheen kan casten maar in werkelijkheid gebeurd er dan net zoiets als bij spotify etc. en start hij gewoon app op tv).
Die kans acht ik helemaal klein want die zijn 2x feller dan OLED's.HoppyF schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:39:
[...]
Het zou wel een goede stunt zijn als Samsung opeens met een eigen OLED zou komen die net zo helder is als hun QLED’s en dan ook zo’n beetje in dezelfde prijsklasse zou zitten.
Samsung heeft een grote mond dus eerst maar zien of hun mooie verhalen waargemaakt worden.
Ik denk zelf dat ze eerder de 700-800 nits halen.
Ik vind het wel opmerkelijk dat er een Sony leak is met een 55 en 65A95K model dit zou dan de QDOLED zijn want die gaan maar tot 65 inch. En daar onder komen de A90K modellen die heb je in 55,65,77 en 83 zoals we dat nu van de A90J kennen (op de 77" na dan)
En er zou ook een 77 en 97" A85K komen.
Maar goed waar het om gaat is dat Sony die QD OLED dan mogelijk wel als Flagship model ziet. En de verwachte prijzen van de QD OLED's waren ook meer dan 8K. Voor een 65" is dat wel fors tov de LG OLED's.
Dus ja maar even afwachten komend jaar. Ik zou toch liever wachten tot een 2e gen QD OLED pannel. En eigenlijk wil ik gewoon Microled who knows is dat over 5 jaar wel een beetje betaalbaar.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Samsung kennende gaat 700/800 nits het echt niet worden.Astennu schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:58:
[...]
Die kans acht ik helemaal klein want die zijn 2x feller dan OLED's.
Ik denk zelf dat ze eerder de 700-800 nits halen.
Ik vind het wel opmerkelijk dat er een Sony leak is met een 55 en 65A95K model dit zou dan de QDOLED zijn want die gaan maar tot 65 inch. En daar onder komen de A90K modellen die heb je in 55,65,77 en 83 zoals we dat nu van de A90J kennen (op de 77" na dan)
En er zou ook een 77 en 97" A85K komen.
Maar goed waar het om gaat is dat Sony die QD OLED dan mogelijk wel als Flagship model ziet. En de verwachte prijzen van de QD OLED's waren ook meer dan 8K. Voor een 65" is dat wel fors tov de LG OLED's.
Dus ja maar even afwachten komend jaar. Ik zou toch liever wachten tot een 2e gen QD OLED pannel. En eigenlijk wil ik gewoon Microled who knows is dat over 5 jaar wel een beetje betaalbaar.
Ze geven immers al jaren af op de LG OLED’s die “maar” zo weinig nits geven tov hun superieure heldere QLED’s.
Samsung zal dus met een helderheid moeten komen die gelijkwaardig is aan hun QLED’s anders staan ze zelf voor paal. Dat de prijs hoger komt te liggen zou in het begin nog wel acceptabel zijn.
Maar dat blijft afwachten.
LG is ook niet gek en weet al lang wat er ontwikkeld wordt en zal vast en zeker terug gaan slaan.
Ze laten zich niet zomaar een stuk marktaandeel afsnoepen.
Sony tovert wellicht nog wat uit de hoge hoed want streeft wel kwaliteit na.
Tja ik zie dat echt niet gebeuren bij een eerste generatie maar misschien krijg ik ongelijk.HoppyF schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:08:
[...]
Samsung kennende gaat 700/800 nits het echt niet worden.
Ze geven immers al jaren af op de LG OLED’s die “maar” zo weinig nits geven tov hun superieure heldere QLED’s.
Samsung zal dus met een helderheid moeten komen die gelijkwaardig is aan hun QLED’s anders staan ze zelf voor paal. Dat de prijs hoger komt te liggen zou in het begin nog wel acceptabel zijn.
LG is ook niet gek en weet al lang wat er ontwikkeld wordt en zal vast en zeker terug gaan slaan.
LG kan momenteel niet veel hoger. Ze zitten al jaren op hetzelfde aantal NITS alleen dit jaar is er een kleine stap "voorwaards" gemaakt of ja eigenlijk terug naar de C8. Want voorheen kreeg je burnin dus hebben ze de brightness omlaag gedaan nu met het evo pannel kan het weer omhoog. Maar veel hoger dan een A90J ga je niet komen met de huidige techniek. En dan heb je nog het probleem dat je je kleur vollume kwijt raakt.
Dat is vooral iets waar QD OLED goed zal zijn. Maar ik zie het best gebeuren dat die eerste schermen van Samsung 100-200 nits minder fel zijn dan de G1.
Als ze wel ineens 1200 nits kunnen halen en ook nog meer kleur behouden zonder andere nadelen dan is het Game over. Alleen prijs is dan nog een nadeel. En zie ook niet hoe LG dat dan anders zou moeten doen. Dan moeten ze een hele andere kleur filter gaan bedenken die vergelijkbare resultaten kan halen als QD maar dan zonder QD te gebruiken want dat is een Samsung Patent weet niet of ze dat met een licentie kunnen afnemen maar goed dan gaan ze iets proberen na te maken ipv een eigen product ontwikkelen.
In ieder geval wel een interessante nieuwe ontwikkeling.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt, de LG OLED panelen in de huidige vorm kent ook zijn beperkingen.Astennu schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:18:
[...]
Tja ik zie dat echt niet gebeuren bij een eerste generatie maar misschien krijg ik ongelijk.
LG kan momenteel niet veel hoger. Ze zitten al jaren op hetzelfde aantal NITS alleen dit jaar is er een kleine stap "voorwaards" gemaakt of ja eigenlijk terug naar de C8. Want voorheen kreeg je burnin dus hebben ze de brightness omlaag gedaan nu met het evo pannel kan het weer omhoog. Maar veel hoger dan een A90J ga je niet komen met de huidige techniek. En dan heb je nog het probleem dat je je kleur vollume kwijt raakt.
Dat is vooral iets waar QD OLED goed zal zijn. Maar ik zie het best gebeuren dat die eerste schermen van Samsung 100-200 nits minder fel zijn dan de G1.
Als ze wel ineens 1200 nits kunnen halen en ook nog meer kleur behouden zonder andere nadelen dan is het Game over. Alleen prijs is dan nog een nadeel. En zie ook niet hoe LG dat dan anders zou moeten doen. Dan moeten ze een hele andere kleur filter gaan bedenken die vergelijkbare resultaten kan halen als QD maar dan zonder QD te gebruiken want dat is een Samsung Patent weet niet of ze dat met een licentie kunnen afnemen maar goed dan gaan ze iets proberen na te maken ipv een eigen product ontwikkelen.
In ieder geval wel een interessante nieuwe ontwikkeling.
Dat weet LG zelf ook wel dus ze zijn vast wel bezig met een opvolger.
De huidige panelen voldoen wel maar niet voor eeuwig, zeker als er een concurrent op de loer ligt.
Wel beetje amusant. Ik had eigenlijk zelf al die Stadia Premiere Edition voor €22 gekocht omwille van de Chromecast voor mijn LG TV. Maar met Apple Airplay (ik gebruik in de sofa veel meer mijn iPad dan mijn Android telefoon) en nu die Stadia app, heb ik eigenlijk totaal geen nood maar aan dat Stadia pakket

Zet hem op Marktplaats, er staan er genoegTwixie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:36:
Maar met Apple Airplay (ik gebruik in de sofa veel meer mijn iPad dan mijn Android telefoon) en nu die Stadia app, heb ik eigenlijk totaal geen nood maar aan dat Stadia pakket.
https://www.marktplaats.nl/q/google+stadia/
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
For your info:Twixie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:36:
Blijkbaar is er sinds gisteren een native Google Stadia app op de C1 : YouTube: Google Stadia TV App on the LG C1 OLED! . En zie nu ook dat het gisteren blijkbaar ook op de FP hier stond, maar blijkbaar niemand vond het nieuwswaardig hier: nieuws: Google en LG brengen Stadia-app uit op televisies met webOS 5.0 of hoger .
Wel beetje amusant. Ik had eigenlijk zelf al die Stadia Premiere Edition voor €22 gekocht omwille van de Chromecast voor mijn LG TV. Maar met Apple Airplay (ik gebruik in de sofa veel meer mijn iPad dan mijn Android telefoon) en nu die Stadia app, heb ik eigenlijk totaal geen nood maar aan dat Stadia pakket.
Ook geforce now komt op lg. Dus voordat je nvidia shield of zo koop
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik vond het op zich wel nieuwswaardig maar heb alleen bij dat artikel een reactie geplaatst.Twixie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:36:
Blijkbaar is er sinds gisteren een native Google Stadia app op de C1 : YouTube: Google Stadia TV App on the LG C1 OLED! . En zie nu ook dat het gisteren blijkbaar ook op de FP hier stond, maar blijkbaar niemand vond het nieuwswaardig hier: nieuws: Google en LG brengen Stadia-app uit op televisies met webOS 5.0 of hoger .
Wel beetje amusant. Ik had eigenlijk zelf al die Stadia Premiere Edition voor €22 gekocht omwille van de Chromecast voor mijn LG TV. Maar met Apple Airplay (ik gebruik in de sofa veel meer mijn iPad dan mijn Android telefoon) en nu die Stadia app, heb ik eigenlijk totaal geen nood maar aan dat Stadia pakket.
Die Stadia controllers staan ook op V&A, blijkbaar vindt niemand er iets aan…
pricewatch: Google Stadia Controller
Ik denk dat veel mensen vooral ook de Chromecast Ultra wilde hebben. Zelf heb ik het net bewust voor Stadia gekocht. Wel goed om nu al te weten dat er geen 'echte' Chromecast functie in de tv zit want hij(G1 55") gaat komend weekend tegen de muur.HoppyF schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:09:
[...]
Ik vond het op zich wel nieuwswaardig maar heb alleen bij dat artikel een reactie geplaatst.
Die Stadia controllers staan ook op V&A, blijkbaar vindt niemand er iets aan…![]()
pricewatch: Google Stadia Controller
Ik zou willen dat het zo werkte maar helaas werkt het meestal niet zo in tv-wereld/marketingwereld... Heb je een grote naam, goede naam, kom je niet al te duur over maar kwalititaief wel (iets) beter als bottom prijsvechters en vooral heb je een goede marketing kom je er gewoon doorheen...HoppyF schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:08:
[...]
Samsung kennende gaat 700/800 nits het echt niet worden.
De meeste mensen kopen (onbedoeld) van een bepaald merk omdat de rest gebruikt en/of er veel (overdreve) reclame van is... ze kijken wel in de winkel maar zien dan promo plaatjes en videos met prachtige (overdreve) kleuren horen en een door marketing verzonnen luxe naam die je doet denken aan het echte spul en mensen zijn over. 95% van de mensen denkt dat LED en QLED tvs beter is als LCD

Samsung zet in de winkel gewoon store mode aan met 1000+ nits en zetten gewoon halverwege het jaar nieuwe neer in winkel ivm burn in...
*burp*
Als je hdr of dolby vision krijgt, zie je dat rechts boven ook verschijnen. ook dolby atmosDoopy-X- schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:09:
Aangezien ik op mijn C1 vaak schakel tussen inputs waar dan weer aparte picture-settings aan vast hangen (overdag/avond) zou ik graag bij het afspelen van media kort willen zien wat de picture-setting is, is dat mogelijk?
Ik zou de Chromecast nog gewoon even gebruiken, want die nieuwe native app is lang niet zo stabiel.Twixie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:36:
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Dat weet ik. Het gaat mij ook niet om de broninformatie maar om de actieve picture-modemucuracat schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:15:
[...]
Als je hdr of dolby vision krijgt, zie je dat rechts boven ook verschijnen. ook dolby atmos
*burp*
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je beschrijft vooral een situatie van vroeger.andries98 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:44:
[...]
Ik zou willen dat het zo werkte maar helaas werkt het meestal niet zo in tv-wereld/marketingwereld... Heb je een grote naam, goede naam, kom je niet al te duur over maar kwalititaief wel (iets) beter als bottom prijsvechters en vooral heb je een goede marketing kom je er gewoon doorheen...
De meeste mensen kopen (onbedoeld) van een bepaald merk omdat de rest gebruikt en/of er veel (overdreve) reclame van is... ze kijken wel in de winkel maar zien dan promo plaatjes en videos met prachtige (overdreve) kleuren horen en een door marketing verzonnen luxe naam die je doet denken aan het echte spul en mensen zijn over. 95% van de mensen denkt dat LED en QLED tvs beter is als LCDbest veel denken zelfs dat het oled variant van ander merk is...
Samsung zet in de winkel gewoon store mode aan met 1000+ nits en zetten gewoon halverwege het jaar nieuwe neer in winkel ivm burn in...
Tegenwoordig zijn consumenten veel mondiger geworden en geloven ze de gemiddelde MM verkoper echt niet meer op zijn blauwe ogen.
Ook de niet-technische consumenten laten zich beter informeren (bv via het Pepper platform, niet alleen prijs maar er staat ook meer). Kortom fabrikanten moeten steeds beter hun best doen en vallen eerder door de mand.
Blijft nu nog speculeren wat er in 2022 gaat komen.
De geruchten geven immers geen zekerheid.
Ik probeer het nog een keer. Iemand suggesties?almanbrother schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:54:
Goedenavond people,
Ik wil graag het volgende aan jullie voorleggen.
Ik heb een LG Oled Evo, type LG OLED65G1RLA, en ik krijg mijn afstandbediening van de mediabox Next van Ziggo niet gekoppeld. ik krijg met geen mogelijkheid de koppeling van het geluid.
Alles heeft goed gewerkt en sinds ruim een week is de koppeling weg en krijg hem ook niet meer werkend.
Dit is ontstaan vlak na installatie van een Sonos ARC op hdmi 2 arc poort.
Oorzaak is mij volslagen onbekend.
Wanneer ik in het menu van de mediabox next naar het koppelen van de afstandbediening ga: koppel afstandbediening aan audiosysteem, dan kiest de mediabox al voor LG.
Daarna voer ik de eerste 4 karakters in van de LG: G1RL (heb ook al het hele modelnummer geprobeerd) . Vervolgens zegt de LG dat er een signaal ontvangen is maar ik kan het geluid niet harder of zachter zetten met de AB van de mediabox.
Van Ziggo reeds een nieuwe AB gehad, maar dat heeft het probleem niet opgelost.
De AB voorzien van nieuwe batterijen zonder resultaat
De TV gerest naar fabrieksinstellingen via het menu van de TV: geen resultaat
Sonos Arc is losgekoppeld en uit gezet (stekker uit stopcontact) gedurende alle genoemde opties.
De mediabox meegenomen naar een familielid en daar koppelt hij zonder enige problemen met de samsung TV via dezelfde procedure.
Het probleem lijkt dus ergens in de LG tv te zitten, maar ik kan niet achterhalen waar het hem dan in zit. ook de HDMI-CEC staat aan.
Is er iemand die een oplossing heeft, of het probleem herkent? Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat het vooral dan veranderende kringen is waar je je inbegeeft. Ik zie nog steeds bijna alle niet techneuten de MM medewerker op zijn blauwe ogen geloven, of de spec (van de fabrikant, die over het algemeen weinig meer geeft dan indicatie van klasse aangezien er flink met specs en beschijvingen te rommelen valt. Voorbeeld "1500 nits", ja maar bij welke window (x%), welke stand etc.)) of die lieve youtube reviewer die ervoor betaald krijgt, of die 3 nietszeggende 1/2 zinnen reviews op site x.HoppyF schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:34:
[...]
Je beschrijft vooral een situatie van vroeger.
Tegenwoordig zijn consumenten veel mondiger geworden en geloven ze de gemiddelde MM verkoper echt niet meer op zijn blauwe ogen.
Ook de niet-technische consumenten laten zich beter informeren (bv via het Pepper platform, niet alleen prijs maar er staat ook meer). Kortom fabrikanten moeten steeds beter hun best doen en vallen eerder door de mand.
Blijft nu nog speculeren wat er in 2022 gaat komen.
De geruchten geven immers geen zekerheid.
Maar dit topic is niet om hierover te discusseren, mijn punt was dat je behoorlijk stellig zegt dat het niet kan en ik probeer je iets minder stellig te krijgen
Nee, maar ik wil graag met je ruilen qua probleem. Ik kan prima met de Next afstandsbediening het geluid van mijn G1 bedienen. Maar met geen mogelijkheid kan ik de kanalen (of andere dingen) van de next bedienen met mijn LG remote.... Ik heb me er maar bij neergelegd dat het met 2 afstandsbedieningen moet gebeuren... Tevens leuk: met de next AB kan ik wel de tv uitzetten, maar niet aanzetten...almanbrother schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:28:
[...]
Ik probeer het nog een keer. Iemand suggesties?
Misschien de Next resetten naar default ( fabrieksinstellingen ) ?almanbrother schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:28:
[...]
Ik probeer het nog een keer. Iemand suggesties?
De meest gebruikte schakelaar bij Ziggo is de reset knop en vlak daarna komt de uit/aan schakelaar.
Dan valt het bij mij nog mee....Het vreemde is dat het wel goed gefunctioneerd heeft en nu dus met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen is.jurjen_g schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:42:
[...]
Nee, maar ik wil graag met je ruilen qua probleem. Ik kan prima met de Next afstandsbediening het geluid van mijn G1 bedienen. Maar met geen mogelijkheid kan ik de kanalen (of andere dingen) van de next bedienen met mijn LG remote.... Ik heb me er maar bij neergelegd dat het met 2 afstandsbedieningen moet gebeuren... Tevens leuk: met de next AB kan ik wel de tv uitzetten, maar niet aanzetten...
Bedankt voor je reactie.PsiTweaker schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:38:
[...]
Misschien de Next resetten naar default ( fabrieksinstellingen ) ?
De meest gebruikte schakelaar bij Ziggo is de reset knop en vlak daarna komt de uit/aan schakelaar.
Voor zover ik weet kan ik alleen terug naar fabrieksinstellingen via het menu van de mediabox en dat heb ik reeds 2x gedaan. Een resetknopje ken ik niet op de mediabox next. Mocht die er wel zijn dan hoor ik dat graag.
Daar komt bij dat de media next AB wel heel eenvoudig koppelt aan een andere TV van een familielid. Ziggo gooit het erop dat het aan de LG ligt.
Ja, het zit echt achter het glaspaneel. Met beeld zie je op normale kijkafstand echt helemaal niets. Zodra ik hem heb uitgezet op meerdere plekken een soort van ‘loslaat’ probleem. Ik had het hier op het forum nog niet voorbij zien komen. Ik heb op verzoek van LG een dossier app aangemaakt. Men geeft aan er op terug te komen. Morgen maar eens vragen hoe het ermee staat. Ze zullen het paneel moeten wisselen denk ik.HoppyF schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:34:
[...]
Dacht ik ook wel.
Als de folie er nog op zou zitten er deze beschadigd zou zijn kon je het eraf peuteren en was je probleem ook weg. Als er dus geen vlekjes aan de buitenkant zijn maar van binnenuit komen is er wat mis met het paneel zelf. Fout bij de productie dus.
Heb je al iets gehoord wat men gaat doen?
[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 10-12-2021 05:44 ]
Hebt u dit al eens op het Ziggo klanten-helpen-klanten forum gevraagd?almanbrother schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:16:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Voor zover ik weet kan ik alleen terug naar fabrieksinstellingen via het menu van de mediabox en dat heb ik reeds 2x gedaan. Een resetknopje ken ik niet op de mediabox next. Mocht die er wel zijn dan hoor ik dat graag.
Daar komt bij dat de media next AB wel heel eenvoudig koppelt aan een andere TV van een familielid. Ziggo gooit het erop dat het aan de LG ligt.
Vorig jaar sept was ik trotse eigenaar van een spiksplinternieuwe LG CX. Met de nadruk op was, want hoe blij ik in het begin was, zo ontevreden ben ik nu. Uiteraard heb ik ook hele fijne ervaringen tussendoor maar meestal erger ik me.
Ik denk dat ik beter even mijn set-up kan beschrijven voordat ik mijn ''problemen'' opnoem. Alle situaties zijn uniek namelijk in verband met de combi's.
- TV is een LG CX
- Receiver: Denon AVR-X3500H (Al mijn apparaten verlopen via de receiver)
- Alle kabels zijn van AudioQuest. Alle HDMI versies zijn afgestemd op het apparaat. Hier zit dus geen oorzaak in.
De tv is niet aangesloten op het internet omdat ik hem zo dom mogelijk hou, geen beeld verbeteraars aan want dit vind ik ook vaak afbreuk doen aan het beeld. Hieronder mijn probleem.
Vorig jaar zag ik bij Dolby Vision dat zwart niet zwart was. HDR werd wel in zwart weergegeven. Ik kijk namelijk in het donker dus elk detail zie je en bij alle content die Dolby Vision bevatte werd echt beroerd weergegeven. Zwart werd grijs en hier heb ik toen een oplossing voor gevonden: de helderheid op 49 zetten ipv 50. Ik heb dit probleem al een paar keer aangekaart bij LG en eindelijk is het na de laatste update verholpen...na een jaar.
De dingen die niet verholpen zijn is dat donkere scene's extra donker worden en lichte scene's zijn een beetje zoals Dolby Vision weergegeven hoort te worden. Wat ik echt een hele slechte zaak vind is het volgende: De apple tv 4k gebruik ik voor al mijn content. Als ik de film of serie met Dolby Vision op pauze zet, dan gaat de screensaver aan. Zodra ik terug ga moet hij even schakelen naar Dolby Vision en dan is het beeld ineens super mooi maar dat is van korte duur. Je ziet na 40 of 50 sec het beeld ineens weer een stuk donkerder worden. Dit komt volgens mij omdat hij het aantal nits niet aankan en dan dropt alles naar beneden omdat de LG CX de power er niet voor heeft. Dit probleem wordt trouwens aangepakt in de high end Panasonic tv's omdat hier een extra koeling inzit. Ik snap niet dat een leverancier van OLED's dit probleem niet heeft aangepakt zoals Panasonic dit doet.
Content kijken in de gewone modus gaat prima, dan toont hij geen rare kuren maar Dolby Vision blijft echt een probleem. Verder vind ik zwart echt mooi in de gewone modus maar het verschil met wit is soms wel heel groot. Herkennen jullie dit probleem niet? Dan zit je naar een donkere scene te kijken (bijvoorbeeld met IT in het riool), dan is de volgende scene een daglicht opname en dan heb je ook echt het idee dat je ineens buiten staat en dat is echt niet chill, je ogen beginnen daardoor aardig te strainen. Om dit te voorkomen zet ik vaak oogcomfort modus aan en zet ik de optie ''maximale helderheid'' uit of op laag. Dan is de klap in je gezicht wat minder hard.
Zo vind ik het menu ook echt tergend langzaam terwijl er niks aanstaat. Ook met HDR is er een probleem in de ene update en met een andere update is het weer weg. Als ik een spel speel op de X-Box in HDR, dan springt hij soms in spelweergave met HDR en soms blijft hij weer in filmmaker mode staan. Neem de problemen met Dolby Vision erbij '' en nog een aantal andere kleine dingen'' en mijn hele ervaring zoals OLED zou moeten zijn geeft bij mij een nare nasmaak.
Mocht er een vraag komen of ik de apps van LG gebruik met bijv Disney of Netflix, het probleem met Dolby Vision doet zich op alle apparaten voor, inclusief die van LG.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of je hier iets in herkend. Excuses voor mijn lange reactie
Bedankt voor de tip. Daar heb ik het ook al neergelegd en helaas heeft niemand daar een oplossing kunnen geven.PsiTweaker schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:03:
[...]
Hebt u dit al eens op het Ziggo klanten-helpen-klanten forum gevraagd?
Het issue met echt zwart in Dolby Vision heeft LG snel met een update opgelost. Dit is geen issue van een jaar geweest. Ik weet niet meer hoe lang dit duurde, maar hier hangt de televisie gewoon aan het internet en update ik deze regelmatig (na wat research).
Het contrast tussen zwart en wit, nacht en dag wat je omschrijft in bijvoorbeeld de IT scène is toch precies zoals je deze overgang ook in het echt zou ervaren? Dat je dit niet prettig vind kan natuurlijk, maar is geen probleem van de tv.
Hetgeen je omschrijft met ATV en Dolby Vision herken ik wel. Dit viel me gisteren toevallig op. Serie even op pauze gehad, screensaver ging aan en bij het verder kijken was het beeld initieel een stuk helderder. Is me voor het eerst opgevallen maar ik vermoed dat het aan de ATV ligt. Heb deze laatst op 4K SDR gezet met automatische aanpassing naar hdr ingeschakeld. Mogelijk zit hier een bug in. Zet je de gewone weergave op 4K Dolby Vision dan forceert hij bij alle apps DV ook wanneer het SDR content betreft. Dan klopt de weergave niet.
https://www.avforums.com/...led-auto-dimming.2193056/
(Ik heb dezelfde setup)
Eenvoudig te testen: als je denkt dat het te donker is: druk op de tv ab op settings en open even het picture mode menu (je hoeft niks te veranderen). Verandert het beeld dan van kleurstelling (lichter) na 1s?
[ Voor 55% gewijzigd door Deleon78 op 10-12-2021 09:58 ]
Ik ben daar toevallig ook mee bezig; ik heb een Apple TV HD en gebruik de LG G1 alleen via de ATV. Op het moment gebruik ik deze ATV settings:
Format: 4K Dolby Vision
Match Content: Range and Frame rate
Dat lijkt voor het moment wel okay te werken; de ATV schakelt netjes tussen Dolby Vision of anders al naar gelang de input (Netflix, NLZiet, Infuse, F1, AppleTV+)
Als de ATV screensaver bij een NLZiet uitzending (non-Dolby-Vision) erin springt dan gaat de TV over op Dolby Vision mode. Springt de ATV screensaver in bij een Dolby-Vision beeld dan blijft de TV ook netjes in Dolby-Vision staan. Ik neem dus aan dat jullie het hebben over de screensaver van de LG zelf?
en is dit ook echt beter.
Ik gebruik de recente Apple TV 4K en heb het over de Apple screensaver. (aangesloten op een Denon X2400)
@Deleon78 Dat had ik geprobeerd. Input van de afstandsbediening deed niks met de helderheid. Het kan natuurlijk ook dat het beeld na hervatten te helder is en dan terugvalt naar normaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Millert op 10-12-2021 10:24 ]
Helder!Millert schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:16:
@Rico30 Wanneer ik kies voor 4K DV en Match framerate is alles in DV/HDR. Dit klopt niet. YouTube, Ziggo, NOS alles in DV. Dit is een bekend euvel met de ATV. Om die reden wordt 4K SDR aangeraden met match content op veel sites.
Ik gebruik de recente Apple TV 4K en heb het over de Apple screensaver.
@Deleon78 Dat had ik geprobeerd. Input van de afstandsbediening deed niks met de helderheid. Het kan natuurlijk ook dat het beeld na hervatten te helder is en dan terugvalt naar normaal.
Dan herken ik je klachten niet
Een tijdje gelden hebben wij een defect aan ons paneel ontdekt.
Na enig onderzoek lijkt het te gaan om een oververhittingsprobleem van de elektronica achter het paneel dat een zeer storende vlek veroorzaakt in het midden van het scherm. (zoals hier te lezen)
Hier een foto van hoe het er uitziet op m'n scherm. Moeilijk vast te leggen met een foto. Enigszins bewerkt zodat het zichtbaar is zoals met eigen ogen.

Slecht zichtbaar op de foto maar ik herken de donkere horizontale streep die ook te zien is op deze pagina onder de post van Black Eegle
Mijn vraag is wat mijn opties zijn?
Verdere informatie;
Model: OLED77C8LLA
Aangeschaft: 23-11-2018 te MediaMarkt Nordhorn - Duitsland
Garantie: MediaMarkt 5 Jahre PlusGarantie
Tevens een gebruik gemaakt van de terugroepactie wegens kans op oververhitting elektronica.
Vermoedelijk heeft de schade dus al reeds plaatsgevonden.
Ik heb reeds contact gehad met MediaMarkt Duitsland wat overigens een verschrikkelijk moeilijk klantonvriendelijk gedoe was. Zij willen naar het beeldscherm kijken maar dan moeten wij het paneel zelf brengen. Probleem: Het scherm past niet in onze auto. Gaat ons veel tijd en geld kosten om scherm daar te krijgen. Zij verwachten dat ze twee weken nodig hebben om het scherm te repareren.
Tevens een mail naar LG gestuurd met uitleg over het defect. Zij hebben geen antwoord gegeven maar plots verschijnt er een bericht van CE-repair voor een reparatie uit "coulance" voor € 2.091,22.
Naar mijn mening totaal onacceptabel dat een TV met een waarde van destijds € 7000,- dit soort gebreken vertoont.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
[ Voor 10% gewijzigd door Wanana op 10-12-2021 11:02 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als ik het goed begrepen heb voert @PVDK007 geen firmware upgrades uit omdat de TV niet aan het internet hangt. Kan zijn dat hij de firmware upgrades wel uitvoert maar dan via downloaden en op een USB stick zetten.Millert schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:27:
@PVDK007
Het issue met echt zwart in Dolby Vision heeft LG snel met een update opgelost. Dit is geen issue van een jaar geweest. Ik weet niet meer hoe lang dit duurde, maar hier hangt de televisie gewoon aan het internet en update ik deze regelmatig (na wat research).
Het contrast tussen zwart en wit, nacht en dag wat je omschrijft in bijvoorbeeld de IT scène is toch precies zoals je deze overgang ook in het echt zou ervaren? Dat je dit niet prettig vind kan natuurlijk, maar is geen probleem van de tv.
Hetgeen je omschrijft met ATV en Dolby Vision herken ik wel. Dit viel me gisteren toevallig op. Serie even op pauze gehad, screensaver ging aan en bij het verder kijken was het beeld initieel een stuk helderder. Is me voor het eerst opgevallen maar ik vermoed dat het aan de ATV ligt. Heb deze laatst op 4K SDR gezet met automatische aanpassing naar hdr ingeschakeld. Mogelijk zit hier een bug in. Zet je de gewone weergave op 4K Dolby Vision dan forceert hij bij alle apps DV ook wanneer het SDR content betreft. Dan klopt de weergave niet.
Kan ik uit het verhaal niet opmaken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt een defect paneel te zijn.Wanana schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
Goedemorgen,
Een tijdje gelden hebben wij een defect aan ons paneel ontdekt.
Na enig onderzoek lijkt het te gaan om een oververhittingsprobleem van de elektronica achter het paneel dat een zeer storende vlek veroorzaakt in het midden van het scherm. (zoals hier te lezen)
Hier een foto van hoe het er uitziet op m'n scherm. Moeilijk vast te leggen met een foto. Enigszins bewerkt zodat het zichtbaar is zoals met eigen ogen.
[Afbeelding]
Mijn vraag is wat mijn opties zijn?
Verdere informatie;
Model: OLED77C8LLA
Aangeschaft: 23-11-2018 te MediaMarkt Nordhorn - Duitsland
Garantie: MediaMarkt 5 Jahre PlusGarantie
Ik heb reeds contact gehad met MediaMarkt Duitsland wat overigens een verschrikkelijk moeilijk klantonvriendelijk gedoe was. Zij willen naar het beeldscherm kijken maar dan moeten wij het paneel zelf brengen. Probleem: Het scherm past niet in onze auto. Gaat ons veel tijd en geld kosten om scherm daar te krijgen. Zij verwachten dat ze twee weken nodig hebben om het scherm te repareren.
Tevens een mail naar LG gestuurd met uitleg over het defect. Zij hebben geen antwoord gegeven maar plots verschijnt er een bericht van CE-repair voor een reparatie uit "coulance" voor € 2.091,22.
Naar mijn mening totaal onacceptabel dat een TV met een waarde van destijds € 7000,- dit soort gebreken vertoont.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Zit niks anders op dan met je TV terug te gaan naar de verkoper, MM Duitsland dus.
Gelukkig heb je extra garantie want dat is bij buitenlandse aanschaf vaak het probleem.
Het is zo dat LG Benelux jou niets verplicht is dus je moet echt bij de verkoper zijn.
Als in de garantie voorwaarden van MM staat dat je met de TV terug naar de winkel moet en dat er ter plaatse thuis niet gerepareerd wordt dan moet je het daarmee doen.
Een 77 inch is inderdaad lastig te vervoeren.
Busje huren of lenen is dan nog de best optie denk ik.
Is het niet zo dat je er redelijkwijs van uit mag gaan dat een product als deze langer probleemloos zou moeten werken dan 3 jaar?
Op diverse fora heb ik gevallen gelezen waarin klanten met dit exacte probleem wel degelijk geholpen worden door LG maar dit lijkt volstrekte willekeur.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je hebt ook recht op garantie bij een defect al deze.Wanana schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:06:
@HoppyF Daar ben ik ook bang voor. Ik zit er alleen mee dat mijns inziens LG dit defect wel erkent als productiefout. Zij zijn tenslotte zelfs met de terugroepactie gekomen.
Is het niet zo dat je er redelijkwijs van uit mag gaan dat een product als deze langer probleemloos zou moeten werken dan 3 jaar?
Op diverse fora heb ik gevallen gelezen waarin klanten met dit exacte probleem wel degelijk geholpen worden door LG maar dit lijkt volstrekte willekeur.
Je moet voor garantie alleen bij de verkoper zijn en niet bij LG.
Hoe de verkoper en LG het onderling verrekenen is jouw probleem niet.
Nadeel is dat je met de TV terug moet naar de winkel.
Opsturen zou misschien ook kunnen maar gezien het formaat en de waarde nogal riskant.
Probeer dus met MM goede afspraken te maken want hoe gaan ze de TV na reparatie retour sturen?
Moet je deze ook weer ophalen?
Een paar tientjes aan brandstof of een busje uitgeven om weg te brengen is nog te doen maar twee keer is ook weer wat.
Dat heb ik ook geprobeerd en ik hou dan de zelfde problemenCyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:01:
@PVDK007 ik herken het niet, maar al eens geprobeerd om de ATV rechtstreeks op de tv aan te sluiten?
Ik ben vergeten in mijn verhaal te vermelden dat ik update-gek ben dus alle nieuwste updates download ik gelijk. Dit houd ik voor al mijn apparaten in de gaten.Millert schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:27:
@PVDK007
Maar ik denk dat een OLED in dat opzicht misschien te fel in zijn geheel is voor me. Ik krijg er echt eye strain van en misschien ga ik uiteindelijk ook over naar een beamer, ondanks dat ik de OLED ook echt wel heel erg vet vind hoor.
Maar ik forceer inderdaad niet de range en formats. Ik zet de Apple TV altijd op 4K SDR en dan doe ik content match aan, samen met de dynamic range. Het probleem blijft. Welke set-up heb jij?
Ik ben vergeten in mijn verhaal te vermelden dat ik update-gek ben dus alle nieuwste updates download ik gelijk. Dit houd ik voor al mijn apparaten in de gaten.Deleon78 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:50:
@PVDK007 @Millert zou het niet auto dimming kunnen zijn?
https://www.avforums.com/...led-auto-dimming.2193056/
(Ik heb dezelfde setup)
Eenvoudig te testen: als je denkt dat het te donker is: druk op de tv ab op settings en open even het picture mode menu (je hoeft niks te veranderen). Verandert het beeld dan van kleurstelling (lichter) na 1s?
Kan je de auto dimming ook uitzetten zonder de tweak? Of moet het met de speciale AB?
Ik zie inderdaad wel het beeld oplichten op het moment dat ik een menu tevoorschijn haal van LG.
Nee, ik heb de LG CX nog steeds maar ik bedoelde dat ik er blij mee wasben1303 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:16:
pvdk007 je zegt je had een lg oled cx maar wat heb je dan nu
en is dit ook echt beter.
Ik ben vergeten in mijn verhaal te vermelden dat ik update-gek ben dus alle nieuwste updates download ik gelijk. Dit houd ik voor al mijn apparaten in de gaten.HoppyF schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:58:
[...]
Als ik het goed begrepen heb voert @PVDK007 geen firmware upgrades uit omdat de TV niet aan het internet hangt. Kan zijn dat hij de firmware upgrades wel uitvoert maar dan via downloaden en op een USB stick zetten.
Kan ik uit het verhaal niet opmaken.
Het probleem blijft. Ervaar je dit ook?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, de TV is dus wel bijgewerkt.PVDK007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:30:
[...]
Ik ben vergeten in mijn verhaal te vermelden dat ik update-gek ben dus alle nieuwste updates download ik gelijk. Dit houd ik voor al mijn apparaten in de gaten.
Het probleem blijft. Ervaar je dit ook?
Ik herken je probleem niet maar ik heb zelf ook geen ATV en geen CX.
Vrij vergelijkbaar, een 65CX, Denon AVR-X2400H enPVDK007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:24:
[...]
Ik ben vergeten in mijn verhaal te vermelden dat ik update-gek ben dus alle nieuwste updates download ik gelijk. Dit houd ik voor al mijn apparaten in de gaten.
Maar ik denk dat een OLED in dat opzicht misschien te fel in zijn geheel is voor me. Ik krijg er echt eye strain van en misschien ga ik uiteindelijk ook over naar een beamer, ondanks dat ik de OLED ook echt wel heel erg vet vind hoor.
Maar ik forceer inderdaad niet de range en formats. Ik zet de Apple TV altijd op 4K SDR en dan doe ik content match aan, samen met de dynamic range. Het probleem blijft. Welke set-up heb jij?
Apple TV 4K 2021. Ik ga het in de gaten houden de komende tijd als we een DV serie of film pauzeren, of het zich structureel voordoet.
Het is in ieder geval niet de auto dimming functie van de televisie zelf, dan zou de helderheid zich herstellen wanneer je bv het menu oproept.
Welk beeldprofiel gebruik je, DV Bioscoop of Cinema Home? Bioscoop is minder fel. Deze gebruik ik zelf wanneer we savonds kijken met enkel wat sfeerlicht.
[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 10-12-2021 13:39 ]
Anders gezegd: de problemen die je ervaart (zwartwaarde, helderheid) zitten maar al te vaak in de bron en kunnen niet opgelost worden door de tv, oppoets functies als dynamic tonemapping, dynamic contrast, aangepaste helderheid / gammacurve daar gelaten. Waar het bij de ene film helpt zal het je bij de andere film (die zich beter aan de standaarden houdt) juist tegenwerken.
Dat ligt dus niet aan de tv maar aan Dolby Vision / HDR. De bedoeling ervan is juist meer dynamic range, dus "echter", dwz zeer donker kunnen weergeven (nacht) en het volgende moment fel licht (heldere dag). Natuurlijk zit je dan te knipperen met je ogen. Dat is de bedoeling.PVDK007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 03:17:
Content kijken in de gewone modus gaat prima, dan toont hij geen rare kuren maar Dolby Vision blijft echt een probleem. Verder vind ik zwart echt mooi in de gewone modus maar het verschil met wit is soms wel heel groot. Herkennen jullie dit probleem niet? Dan zit je naar een donkere scene te kijken (bijvoorbeeld met IT in het riool), dan is de volgende scene een daglicht opname en dan heb je ook echt het idee dat je ineens buiten staat en dat is echt niet chill, je ogen beginnen daardoor aardig te strainen. Om dit te voorkomen zet ik vaak oogcomfort modus aan en zet ik de optie ''maximale helderheid'' uit of op laag. Dan is de klap in je gezicht wat minder hard.
Je kan per kijkomstandigheid een andere beeldmodus kiezen. Ik gebruik de ene voor kijken bij avond, de ander voor bij kijken bij meer daglicht waar je het hele dynamische bereik dat er in de tv zit maar al te goed kan gebruiken.
Ook als je het te fel vindt dan is de OLED techniek zelf echt het probleem niet. Hetzelfde probleem heb je dan ook met een LED tv. Maar dat te heldere beeld daar is een oplossing voor, kijk niet in het pikkedonker maar zet een (eye comfortPVDK007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:24:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 10-12-2021 14:01 ]
Dat kan alleen met de service ab vziw. Die kan je bij ali voor 5€ bestellen. Duurt alleen ff (3mnd bij mij).PVDK007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:28:
[...]
Kan je de auto dimming ook uitzetten zonder de tweak? Of moet het met de speciale AB?
Ik zie inderdaad wel het beeld oplichten op het moment dat ik een menu tevoorschijn haal van LG.
Helaas kan ik je niet helpen, behalve te bevestigen dat ik het menu ook tergend traag vind, snap niet dat het anno 2021 niet mogelijk is om een normale snelheid hierin aan te brengen.PVDK007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 03:17:
Ik wil graag de ervaring van mijn LG CX geven omdat ik benieuwd ben of sommige zich hierin kunnen vinden. Wellicht dat er mensen met een oplossing zijn.
Wat betreft het beeld ben ik super tevreden, kom van een QLED af en daar is zwart pas geen zwart.
Ik irriteer me het meeste eigenlijk aan de geluid setting, heb alles van Sonos aangesloten. Maar je kan dus niet zien als je het volume wijzigt op welk niveau je ziet, alleen een stomme + of een - wordt weergegeven.
Ik kan helaas niet alle apps testen maar ik zie inderdaad wat je bedoelt met de Youtube app, alles in DV terwijl dat niet bij alle content het geval is.
Ik zag wel dat bij ATV Format: 4K Dolby Vision, de ATV DV uit gooide bij NLZiet (je moet dan wel een uitzending daadwerkelijk bekijken, bijv. Ik Vertrek). Bij de oude Annie film op Netflix ging DV ook uit. Bij anders diverse films via Infuse zie ik ook DV aan of uit gaan afhankelijk van het afgespeelde content. Lijkt alsof bij de apps die ik gebruik ik alleen 'last' heb van de Youtube app met het niet rechtmatig activeren van DV, de rest schijnt wel goed te gaan.
Ik heb nu weer even 4K SDR (met Match Content: Range and Frame rate) even aangezet.. kijken hoe dat gaat.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat ligt niet aan de TV maar aan Sonos.monaldo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:06:
[...]
Helaas kan ik je niet helpen, behalve te bevestigen dat ik het menu ook tergend traag vind, snap niet dat het anno 2021 niet mogelijk is om een normale snelheid hierin aan te brengen.
Wat betreft het beeld ben ik super tevreden, kom van een QLED af en daar is zwart pas geen zwart.
Ik irriteer me het meeste eigenlijk aan de geluid setting, heb alles van Sonos aangesloten. Maar je kan dus niet zien als je het volume wijzigt op welk niveau je ziet, alleen een stomme + of een - wordt weergegeven.
Als de volume stand niet doorgegeven wordt kan er ook niets getoond worden.
Voorbeeld:
Loopt het volume in stappen van 0-10 of van 0-100?
Dat moet wel bekend zijn. Zo niet valt er geen waarde aan te koppelen.
Mijn vorige TV van Sony was via de HDMI arc aansluiting gekoppeld aan de Sonos arc en toen was het volumeniveau wel zichtbaar in een volumebalk met een getalwaarde.
Nu heb ik de Sonos arc op dezelfde manier gekoppeld aan LG C1 en nu zie ik alleen een + of - signaal op het scherm van de LG. In beide gevallen gebruik(te) ik de volumeknop van de TV.
Daar heb je ook zeker gelijk in! Dat het aan Dolby Vision en HDR ligt. Ik ben beginnend filmmaker maar heb nog niet met DV en HDR gewerkt maar wat ik wel weet is dat DV een complex algoritme heeft. Persoonlijk denk ik ook dat het mes aan 2 kanten snijd, denk je niet? De hardware en software van LG die communiceert met DV. Aan de andere kant, de demo van Dolby zelf in de app met DV is wel weer perfect.Cap schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:53:
@PVDK007 Vergeet niet dat de mastering van HDR en Dolby Vision content, een vrij recente "standaard", op zijn zachtst gezegd nogal messy is. Net zoals dat jarenlang bij SDR het geval is geweest dus.
Anders gezegd: de problemen die je ervaart (zwartwaarde, helderheid) zitten maar al te vaak in de bron en kunnen niet opgelost worden door de tv, oppoets functies als dynamic tonemapping, dynamic contrast, aangepaste helderheid / gammacurve daar gelaten. Waar het bij de ene film helpt zal het je bij de andere film (die zich beter aan de standaarden houdt) juist tegenwerken.
[...]
Dat ligt dus niet aan de tv maar aan Dolby Vision / HDR. De bedoeling ervan is juist meer dynamic range, dus "echter", dwz zeer donker kunnen weergeven (nacht) en het volgende moment fel licht (heldere dag). Natuurlijk zit je dan te knipperen met je ogen. Dat is de bedoeling.Wil je dat niet dan de dynamiek beperken, idd met de peak brightness setting. Vergelijk het met surroundgeluid waar veel mensen de dynamiek van DTS / Atmos ook niet aan kunnen en kiezen voor een "night mode" met beperkte dynamiek.
Je kan per kijkomstandigheid een andere beeldmodus kiezen. Ik gebruik de ene voor kijken bij avond, de ander voor bij kijken bij meer daglicht waar je het hele dynamische bereik dat er in de tv zit maar al te goed kan gebruiken.
[...]
Ook als je het te fel vindt dan is de OLED techniek zelf echt het probleem niet. Hetzelfde probleem heb je dan ook met een LED tv. Maar dat te heldere beeld daar is een oplossing voor, kijk niet in het pikkedonker maar zet een (eye comfort) lampje in de buurt van de tv. En / of zet OLED lampje lager en/of schroef peak brightness omlaag al naar gelang je behoefte. Zorg dat dynamic contrast en dynamic tone mapping uit staan. Zorg vooral ook dat je wit niet te blauw staat (slecht voor de ogen): dus niet standaard, koel o.i.d. maar warm2. Zo behoud je wel het echte voordeel van OLED: het diepste zwart, en beperk je de hoofdpijn van het schelle wit.
Het zijn denk ik kleine dingetjes waar ik me aan erger als purist, iemand die veel liefde voor film heeft (en af en toe nog op beeldbuis naar DVD of VHS zit te kijken
Voor de rest geniet ik ervan en doe ik eigenlijk al wat je adviseerde. In de avond met film kijken pas ik hem aan aan het licht
Loopt helemaal vast en na reset van tv doet hij het weer 1x
Vorig jaar ook het zelfde probleem, toen gaf de klantenservice gewoon doodleuk aan dan moet je maar opzeggen
[ Voor 55% gewijzigd door theorganiser op 11-12-2021 07:41 ]
Een gesloten aanhanger/bakwagen huren geen optie?[b]Wanana in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
https://discord.gg/x8uWt9
Ik kan dit bevestigen. Ik kom van een LG C9 af naar een Sony OLED, i.c.m een Onkyo receiver.Jos-P schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:05:
@HoppyF Ik ben het niet met je eens.
Mijn vorige TV van Sony was via de HDMI arc aansluiting gekoppeld aan de Sonos arc en toen was het volumeniveau wel zichtbaar in een volumebalk met een getalwaarde.
Nu heb ik de Sonos arc op dezelfde manier gekoppeld aan LG C1 en nu zie ik alleen een + of - signaal op het scherm van de LG. In beide gevallen gebruik(te) ik de volumeknop van de TV.
Aangesloten via ARC. Bij de LG was alleen maar een + of - in beeld.
Bij de Sony komt er een hele volumebalk in beeld. Het getoonde getal komt overigens niet overeen met mijn Onkyo (zoals @HoppyF al aanstipte), maar het relatieve volume t.o.v. min en max klopt wel.
Dit werkt ook als ik gewoon aan de volume knop draai van mijn Onkyo.
De TV heeft dus wel de waarden om het weer te geven maar LG zal er dan voor gekozen hebben dat niet weer te geven.
Alles kan stuk.
Maar de surround processoren worden (handmatig of met microfoon) ingeregeld op de ruimte.
Vaak is dan ook nog te kiezen tussen een volume-aanduiding van 0-100 of bijvoorbeeld -80dB tot +20dB waarbij 0 dB de gemeten referentie is.
Er is dus geen absolute waarde.
- lees dat niet alle aps worden ondersteund op LG --> voor de BE-tweakers: werken vb VRT.nu of VTM.go etc op deze LG's?
- ook voor BE: de telenet TV-box: is het zinvol die aan te sluiten met een 2.1 HDMI kabel? Of is dat weggesmeten geld?
Nog algemene bedenking die we in gezin hebben: zitten op 4m van TV. Kijken momenteel TV op 32 inch Panasonic LCD. TV werkt nog goed, maar ondertiteling wordt me te klein als ook aanschaf X-box series X vraagt om een grotere TV ;-). Ik neem aan dat bij een grotere TV de ondertiteling ook groter is?
Bij de keuze 10 jaar geleden hebben we eerst iets groter model gehad (denk maatje groter dan die 32), maar daar hadden we allebei indruk dat we echt met onze ogen bewegingen moesten maken om de ondertiteling te lezen? Werden we precies "mottig" van en dus toen na 1 dag omgeruild voor die 32 inch. We kwamen wel van een nog kleinere TV. Bij die 32 inch kunnen we gewoon blik op TV richten en zit alles in één oogopslag en zijn ondertitels dus leesbaar zonder oogbewegingen van links naar rechts.
Gezien we nu van 32 inch naar 48 inch gaat, is dat ook weer een grote stap en zit die "schrik" er ook weer beetje in?
Hoe ervaren jullie dat ?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.