Kan je aangeven welk element precies tergend langzaam is? Welk menu, welke app, welke handeling precies? Tergende traagheid herken ik in ieder geval niet op de C9 generatie en de C8 ook niet.PVDK007 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 02:43:
[...]
OLED heeft prachtige dingen zoals zwartwaardes maar sommige elementen zoals de software wat tergend langzaam is
Dit heb je op elke maat tv. Je ziet maar zo'n klein stukje scherp dat je (onbewust) constant heen en weer zit te scannen. Bij tv kijken, boek lezen, autorijden, gewoon constant de hele dag. Is normaal. Dus pak de 55"Leffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:51:
Bij de keuze 10 jaar geleden hebben we eerst iets groter model gehad (denk maatje groter dan die 32), maar daar hadden we allebei indruk dat we echt met onze ogen bewegingen moesten maken om de ondertiteling te lezen?
Nickname does not reflect reality
Net terug van winkel: wat een prachtig beeld hebben die OLED TV's tegenwoordig :-).
Voor een 55 en 48 gaan staan. Kan het nu terug beter omschrijven: het gaf ons gevoel dat we wel de ondertiteling goed konden lezen, weliswaar met iets meer oogbeweging, maar cava nog.
Maar het gaf zowel vrouw als mezelf gevoel dat we als het ware de ondertiteling goed hadden gezien, maar meer de scene (maw het beeld) minder gezien hadden: je hebt een groter oppervlak om "in de gaten te houden". En dat zijn we precies absoluut nog (?) niet gewoon. Went dit alsnog?
Waarschijnlijk focussen we ons daar te fel op op dit moment: hebben jullie niet dat gevoel? Dat je de tekst wel goed mee hebt, maar eigenlijk vb de gezichten / scene op een groot formaat minder mee krijgt? Vrouw verwoordde het heel extreem: had tekst gezien, maar had niet gezien dat het die acteur was...(met enige vorm van overdrijven waarschijnlijk). Zo heb je vb precies veel meer gezien als je vb geen ondertiteling hebt, of, vb je even probeert de ondertitels te negeren: dan valt je precies veel meer op van het beeld....
Voor een 55 en 48 gaan staan. Kan het nu terug beter omschrijven: het gaf ons gevoel dat we wel de ondertiteling goed konden lezen, weliswaar met iets meer oogbeweging, maar cava nog.
Maar het gaf zowel vrouw als mezelf gevoel dat we als het ware de ondertiteling goed hadden gezien, maar meer de scene (maw het beeld) minder gezien hadden: je hebt een groter oppervlak om "in de gaten te houden". En dat zijn we precies absoluut nog (?) niet gewoon. Went dit alsnog?
Waarschijnlijk focussen we ons daar te fel op op dit moment: hebben jullie niet dat gevoel? Dat je de tekst wel goed mee hebt, maar eigenlijk vb de gezichten / scene op een groot formaat minder mee krijgt? Vrouw verwoordde het heel extreem: had tekst gezien, maar had niet gezien dat het die acteur was...(met enige vorm van overdrijven waarschijnlijk). Zo heb je vb precies veel meer gezien als je vb geen ondertiteling hebt, of, vb je even probeert de ondertitels te negeren: dan valt je precies veel meer op van het beeld....
Binnen een week denk je "hmm die 65 inch had eigenlijk ook prima geweest" 
zeker niet binnen 2 dagen een harde mening vormen.
zeker niet binnen 2 dagen een harde mening vormen.
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-12-2021 11:29 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Lijkt erop dat jullie meer de ondertiteling zien dan het eigenlijke beeldLeffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:26:
Net terug van winkel: wat een prachtig beeld hebben die OLED TV's tegenwoordig :-).
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17-09 21:45
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Je maakt een behoorlijke overstap en ziet daarom verschillen.Leffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:26:
Je went snel aan het formaat en de kwaliteit van een OLED en vraag je jezelf later af waarom je niet eerder op een OLED bent overgestapt.
Als je kijkafstand ongeveer 4 meter is zul je eerder aan een 65 inch moeten denken.
Dat is zeker groot maar komt overeen met de gemiddelde kijkafstand en grootte.
Een 55 inch zou ook nog kunnen maar kleiner zeker niet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zoals je aan de reacties kunt lezen komt het vaker voor alleen + en -.Jos-P schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:05:
@HoppyF Ik ben het niet met je eens.
Mijn vorige TV van Sony was via de HDMI arc aansluiting gekoppeld aan de Sonos arc en toen was het volumeniveau wel zichtbaar in een volumebalk met een getalwaarde.
Nu heb ik de Sonos arc op dezelfde manier gekoppeld aan LG C1 en nu zie ik alleen een + of - signaal op het scherm van de LG. In beide gevallen gebruik(te) ik de volumeknop van de TV.
Ik heb dit ook gezien bij een Samsung en een Sonos.
Het is dus geen typische LG probleem.
Die afstand en grootte zijn alleen relevant als je een bepaald effect wilt bereiken en zijn absoluut geen stelregels die voor iedereen gelden.HoppyF schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:06:
[...]
Je maakt een behoorlijke overstap en ziet daarom verschillen.
Je went snel aan het formaat en de kwaliteit van een OLED en vraag je jezelf later af waarom je niet eerder op een OLED bent overgestapt.
Als je kijkafstand ongeveer 4 meter is zul je eerder aan een 65 inch moeten denken.
Dat is zeker groot maar komt overeen met de gemiddelde kijkafstand en grootte.
Een 55 inch zou ook nog kunnen maar kleiner zeker niet.
Het voelt een beetje of je iedereen een grote tv wilt aanpraten.
nieuws: VRT maakt app van NU-videoplatform beschikbaar voor Android TV en set...Leffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:51:
Ben geneigd om een LG OLED48C1 aan te schaffen, maar zit nog met enkele vraagjes:
- lees dat niet alle aps worden ondersteund op LG --> voor de BE-tweakers: werken vb VRT.nu of VTM.go etc op deze LG's?
- ook voor BE: de telenet TV-box: is het zinvol die aan te sluiten met een 2.1 HDMI kabel? Of is dat weggesmeten geld?
Nog algemene bedenking die we in gezin hebben: zitten op 4m van TV. Kijken momenteel TV op 32 inch Panasonic LCD. TV werkt nog goed, maar ondertiteling wordt me te klein als ook aanschaf X-box series X vraagt om een grotere TV ;-). Ik neem aan dat bij een grotere TV de ondertiteling ook groter is?
Bij de keuze 10 jaar geleden hebben we eerst iets groter model gehad (denk maatje groter dan die 32), maar daar hadden we allebei indruk dat we echt met onze ogen bewegingen moesten maken om de ondertiteling te lezen? Werden we precies "mottig" van en dus toen na 1 dag omgeruild voor die 32 inch. We kwamen wel van een nog kleinere TV. Bij die 32 inch kunnen we gewoon blik op TV richten en zit alles in één oogopslag en zijn ondertitels dus leesbaar zonder oogbewegingen van links naar rechts.
Gezien we nu van 32 inch naar 48 inch gaat, is dat ook weer een grote stap en zit die "schrik" er ook weer beetje in?
Hoe ervaren jullie dat ?
Webos dus nog niet kan nog een tijd duren
Vtm.go heeft een APP (juist gezien op de OLED48C1 )
2.1 of 2.0 maakt niet uit, tegen dat telenet 4k/120hz doorstuurt is je TV al setopbox al lang weg.
En thuis heb ik hier een projector die een 125" beeld geeft, geen last van ondertitels en we zitten op een 3.5m .
Ik denk dat je het dan niet goed leest. Ook @remco_k geeft aan dat op de LG alleen de + en - zichtbaar zijn op de LG. Op de Sony is wel de volumebalk met indicatie zichtbaar. Dit ligt dus niet aan de soundbar maar in dit geval aan de LG televisie.HoppyF schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:08:
[...]
Zoals je aan de reacties kunt lezen komt het vaker voor alleen + en -.
Ik heb dit ook gezien bij een Samsung en een Sonos.
Het is dus geen typische LG probleem.
mijn lg geeft getallen.
Wanneer ik mijn lg soundbar aansluit geeft de tv alleen plus en min.
en de soundbar geeft dan het getal door.
Wanneer ik mijn lg soundbar aansluit geeft de tv alleen plus en min.
en de soundbar geeft dan het getal door.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat zei ik toch?Jos-P schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:37:
[...]
Ik denk dat je het dan niet goed leest. Ook @remco_k geeft aan dat op de LG alleen de + en - zichtbaar zijn op de LG. Op de Sony is wel de volumebalk met indicatie zichtbaar. Dit ligt dus niet aan de soundbar maar in dit geval aan de LG televisie.
Ik heb het bij een Samsung ook gezien alleen de plus en min zonder getallen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Juist NIET!Deleon78 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:41:
[...]
Die afstand en grootte zijn alleen relevant als je een bepaald effect wilt bereiken en zijn absoluut geen stelregels die voor iedereen gelden.
Het voelt een beetje of je iedereen een grote tv wilt aanpraten.
Als je mijn eerdere reacties goed gelezen hebt zul je weten dat ik promoot dat de kijkafstand leidend is en niet de grootte van de TV’s.
Je ziet in dit topic veel mensen die eerst een 55 inch hadden en overstappen op een 65 of zelfs 77 inch zonder dat de kijkafstand opeens is toegenomen.
Dat is onlogisch.
Zit je echter op 4 meter afstand dan is een 48 inch te klein en buiten proporties.
Vandaar dat ik zeg dat dan een 65 inch een veel betere keuze is.
Desnoods een 55 inch als het budget niet toereikend is.
Ik ben dus zeker niet voor groter, groter en nog groter…
(zoals vast wel bekend is, heb ik zelf een 55C9)
@HoppyF En die aanbevolen kijkafstand wordt ingegeven door de resolutie. Om zogezegd optimaal te profiteren van de toegenomen scherpte van 4K mag je er er redelijk dicht op zitten of een hele grote televisie neerzetten. Dit hoeft natuurlijk niet uit te maken voor mensen en is maar een richtlijn.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Je hebt gelijk, klopt niet helemaal wat ik zei. Die stelregel die je toepast is om een bepaald effect te krijgen (immersion of resolutie etc). Maar dat effect is niet een universeel strevenHoppyF schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:10:
[...]
Juist NIET!
Als je mijn eerdere reacties goed gelezen hebt zul je weten dat ik promoot dat de kijkafstand leidend is en niet de grootte van de TV’s.
Je ziet in dit topic veel mensen die eerst een 55 inch hadden en overstappen op een 65 of zelfs 77 inch zonder dat de kijkafstand opeens is toegenomen.
Dat is onlogisch.
Zit je echter op 4 meter afstand dan is een 48 inch te klein en buiten proporties.
Vandaar dat ik zeg dat dan een 65 inch een veel betere keuze is.
Desnoods een 55 inch als het budget niet toereikend is.
Ik ben dus zeker niet voor groter, groter en nog groter…
(zoals vast wel bekend is, heb ik zelf een 55C9)
Beetje nitpicking i guess, sorry. Ik heb altijd wat moeite met absolute adviezen ofzo. Ignore me
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat klopt helemaal.Millert schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:15:
@HoppyF En die aanbevolen kijkafstand wordt ingegeven door de resolutie. Om zogezegd optimaal te profiteren van de toegenomen scherpte van 4K mag je er er redelijk dicht op zitten of een hele grote televisie neerzetten. Dit hoeft natuurlijk niet uit te maken voor mensen en is maar een richtlijn.
Daarom is het ook niet zo verrassend dat het formaat groter wordt bij gelijke kijkafstand als je van een oude LCD full HD TV overstapt.
Het maakt zeker uit vandaar dat die richtlijn van de kijkafstand ook bestaat.
Dat je dan opeens van een 32 inch naar een 65 inch moet overstappen klinkt in eerste instantie vreemd maar is goed te verklaren ook al zal niet iedereen dit meteen begrijpen.
Je “moet” alleen overstappen als die resolutie je enige afweging is.HoppyF schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:22:
[...]
Dat klopt helemaal.
Daarom is het ook niet zo verrassend dat het formaat groter wordt bij gelijke kijkafstand als je van een oude LCD full HD TV overstapt.
Het maakt zeker uit vandaar dat die richtlijn van de kijkafstand ook bestaat.
Dat je dan opeens van een 32 inch naar een 65 inch moet overstappen klinkt in eerste instantie vreemd maar is goed te verklaren ook al zal niet iedereen dit meteen begrijpen.
Je moet vooral doen wat bij je eigen kijkruimte, kijkwensen en budget past, en verder niks.
Precies, maar daarbij geef je ook aan dat het niet aan de LG televisie ligt.HoppyF schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:05:
[...]
Dat zei ik toch?
Ik heb het bij een Samsung ook gezien alleen de plus en min zonder getallen.
Dat is dus niet correct, het ligt wel aan de LG televisie.
Maar prima, als jij je gelijk wilt hebben. Einde discussie.
VTM Go staat er standaard al op. VRT Nu heb ik nog niet gezien, vanavond eens checken of die apart te downloaden valt.Leffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:51:
Ben geneigd om een LG OLED48C1 aan te schaffen, maar zit nog met enkele vraagjes:
- lees dat niet alle aps worden ondersteund op LG --> voor de BE-tweakers: werken vb VRT.nu of VTM.go etc op deze LG's?
Er bestaat niet zoiets als een 'HDMI 2.1' kabel. Kabels worden aangeduid volgens hun bandbreedte. Voor HDMI 2.1 heb je een 'Ultra High Speed' nodig. Maar inderdaad, dat is totale overkill voor de Telenet box. Je hebt eigenlijk enkel zo'n kabel nodig als je 4K in 120fps wil met een PS5 of Xbox Series.- ook voor BE: de telenet TV-box: is het zinvol die aan te sluiten met een 2.1 HDMI kabel? Of is dat weggesmeten geld?
Telenet heeft slechts 1080p aan 50fps, en daarvoor heb je dus zelfs geen High Speed kabel nodig. De goedkoopste HDMI kabel uit den Action volstaat dus.
Erm ja, uiteraard, alles wordt groter, dus ook de ondertitels.Nog algemene bedenking die we in gezin hebben: zitten op 4m van TV. Kijken momenteel TV op 32 inch Panasonic LCD. TV werkt nog goed, maar ondertiteling wordt me te klein als ook aanschaf X-box series X vraagt om een grotere TV ;-). Ik neem aan dat bij een grotere TV de ondertiteling ook groter is?
Dan moeten jullie wel echt supergevoelig zijn voor het moeten bewegen met je ogen. Als je vroeger met 'een maatje groter dan 32 inch' al last had, dan ga je dat met 48 inch zeker en vast hebben. Je beeld wordt 50% groter in breedte en hoogte, dus die zal ook bijna zeker groter zijn dan 'dat maatje groter'. Ik neem dan ook aan dat jullie bvb nooit naar de bioscoop gaan, want daar ga je op de achterste rij nog altijd een beeldhoek hebben die een pak groter is dan een 48" op 4m. Ik vraag me dan ook af welk scherm je op een PC gebruikt, want zelfs met mijn kleine 24" monitor is het al duidelijk dat ik ondertitels moet gaan lezen door met mijn ogen van links naar rechts te gaan. Hell, zelfs bij het lezen van een boek moeten je ogen bewegen...Bij de keuze 10 jaar geleden hebben we eerst iets groter model gehad (denk maatje groter dan die 32), maar daar hadden we allebei indruk dat we echt met onze ogen bewegingen moesten maken om de ondertiteling te lezen? Werden we precies "mottig" van en dus toen na 1 dag omgeruild voor die 32 inch. We kwamen wel van een nog kleinere TV. Bij die 32 inch kunnen we gewoon blik op TV richten en zit alles in één oogopslag en zijn ondertitels dus leesbaar zonder oogbewegingen van links naar rechts.
Gezien we nu van 32 inch naar 48 inch gaat, is dat ook weer een grote stap en zit die "schrik" er ook weer beetje in?
Maar anno 2021 is een 32 inch toestel voor 4 meter kijkafstand bijna belachelijk klein. Je zegt het zelf al, je kan bijna al ondertitels niet meer lezen, en dan moet je weten dat ondertitels een pak groter zijn dan de teksten in menig videogame. Ik kan je nu al zeggen dat je met een 48" vanop 4m afstand ook al last gaat hebben in sommige games. In onze woonkamer hadden we vroeger een 48" op 3.2m afstand en bij bvb Horizon Zero Dawn kon ik de kleinste teksten (bvb tips e.d.) helemaal niet lezen, en dat was zeker niet het enige game waar ik dat heb. Nu hebben we een 65" en dat is voor mij ideaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 11-12-2021 16:16 ]
(Had niet gezien dat er al reacties waren, dus excuses voor de lange post daarnet
).
Maar zoals ik al zei: in de bioscoop is de beeldhoek nog een pak groter, en heb je daar dat nadeel nog veel meer.
Wat je hier beschrijft is absoluut herkenbaar, en is voor mij ook een reden om toch af en toe eens zonder ondertitels te kijken. Uiteindelijk switchen je ogen ook constant tussen ondertitels en het eigenlijke beeld, maar het is dus wel een feit dat je minder in het beeld 'gezogen' wordt dan wanneer er geen ondertitels zijn. Grappige is overigens dat dat ook een beetje onder stimulans is van mijn zoon van 11 die films (Star Wars, Marvel, ...) zonder ondertitels wil kijken !Leffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:26:
Maar zoals ik al zei: in de bioscoop is de beeldhoek nog een pak groter, en heb je daar dat nadeel nog veel meer.
Ik zit op 2-3 meter met de 48C1 en das prima. Op 4m zou ik persoonlijk voor 55 of groter gaanLeffunk schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:51:
- ook voor BE: de telenet TV-box: is het zinvol die aan te sluiten met een 2.1 HDMI kabel? Of is dat weggesmeten geld?
Nog algemene bedenking die we in gezin hebben: zitten op 4m van TV. Kijken momenteel TV op 32 inch Panasonic LCD. TV werkt nog goed, maar ondertiteling wordt me te klein als ook aanschaf X-box series X vraagt om een grotere TV ;-). Ik neem aan dat bij een grotere TV de ondertiteling ook groter is?
Bij de keuze 10 jaar geleden hebben we eerst iets groter model gehad (denk maatje groter dan die 32), maar daar hadden we allebei indruk dat we echt met onze ogen bewegingen moesten maken om de ondertiteling te lezen? Werden we precies "mottig" van en dus toen na 1 dag omgeruild voor die 32 inch. We kwamen wel van een nog kleinere TV. Bij die 32 inch kunnen we gewoon blik op TV richten en zit alles in één oogopslag en zijn ondertitels dus leesbaar zonder oogbewegingen van links naar rechts.
Hoe ervaren jullie dat ?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dat is dus een punt, een ander vindt 48 inch op c.a. 3 meter echt een absolute no-go en denkt aan minimaal een 65 inch.
Minimaal he.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 11-12-2021 18:06 ]
Thanks hiervoor! Ik werd echt gek van die 20 seconde durende unskippable ads op YouTube dus nu ook dit gedaan. Werkt perfect op m’n 55C16!supayoshi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:00:
Misschien wel leuk las er nog weinig over, ik heb vandaag de Developer Options geinstalleerd en mijn account voorzien van Developer rechten, vervolgens heb ik de connectie gemaakt met "WebOS Dev Manager" https://github.com/webosbrew/dev-manager-desktop waarmee je dus homebrew kan installeren op WebOS bij de LG C1 serie.
Je kan dan bijvoorbeeld de Youtube app verwijderen en er een exemplaar voor terugplaatsen met een adblocker erin! Ook kan je Retroarch direct op de TV installeren en Moonlight om streaming mogelijk te maken vanaf je PC (werkt beter dan Steam link volgens velen) Je kan ook een homebrew kanaal installeren.
Die Youtube app zonder advertenties, die werkt ideaal. Ja en ik draai ook pihole maar dat helpt niks tegen Youtube ads op de Youtube app van LG zelf
Volgens mij is er maar 1 use case waarbij je echt moet oppassen dat je niet te klein gaat, en dat is 4K gaming. In veel games is er tekst die echt wel klein is en die moeilijk tot niet te lezen is als je scherm te klein is voor de afstand waarop je zit. Voor TV/film/series/Netflix… maakt dat veel minder uit (niet iedereen wil een bioscoop-gevoel).Cap schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:06:
Dat is dus een punt, een ander vindt 48 inch op c.a. 3 meter echt een absolute no-go en denkt aan minimaal een 65 inch.Minimaal he.
Beste tweakers, net onze gloednieuwe LG OLED65G1 aan de muur gehangen met de bijgeleverde muurbeugel. Volgens mij hangt deze helemaal goed, alleen kun je het scherm onderaan makkelijk van de muur tillen. Aangezien de bevestiging aan de muurbeugel bovenaan het achterpaneel zit, is dat niet helemaal onlogisch denk ik. Nog mensen met dezelfde ervaring? Ik heb wat bevestiging nodig gezien het kapitaaltje dat we hierin hebben gestoken ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat bedoel je precies?Norregard schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:26:
Beste tweakers, net onze gloednieuwe LG OLED65G1 aan de muur gehangen met de bijgeleverde muurbeugel. Volgens mij hangt deze helemaal goed, alleen kun je het scherm onderaan makkelijk van de muur tillen. Aangezien de bevestiging aan de muurbeugel bovenaan het achterpaneel zit, is dat niet helemaal onlogisch denk ik. Nog mensen met dezelfde ervaring? Ik heb wat bevestiging nodig gezien het kapitaaltje dat we hierin hebben gestoken ...
Je TV klikt vast tegen de muurbeugel en moet dan plat tegen de muur zitten zonder dat er ruimte aan de onderkant of bovenkant tussen zit.
Als de muur niet helemaal vlak is kun je een klein kiertje krijgen maar op zich zal dit niet opvallen.
De muurbeugel is sterk genoeg om een 77 inch aan te hangen dus een 65 inch blijft ook wel hangen.
Je vraag is geheel duidelijk. En ja dat hoort zo.Norregard schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:26:
Beste tweakers, net onze gloednieuwe LG OLED65G1 aan de muur gehangen met de bijgeleverde muurbeugel. Volgens mij hangt deze helemaal goed, alleen kun je het scherm onderaan makkelijk van de muur tillen.
Top, thanks, kan ik gerust slapen vannachtBrad Pitt schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:11:
[...]
Je vraag is geheel duidelijk. En ja dat hoort zo.
Ik heb het nu even gehad, maar na 2 weken was de app weg en alle homebrew zooi ook? Soort van automatisch verwijderd??PeeVv schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:43:
[...]
Thanks hiervoor! Ik werd echt gek van die 20 seconde durende unskippable ads op YouTube dus nu ook dit gedaan. Werkt perfect op m’n 55C16!

Dank voor deze info! Zojuist m'n LG account in developer mode gezet, developer app op de TV geinstalleerd en alle stappen gevolgd. Homebrew gelukt en draai nu de YouTube app zonder advertenties, heerlijk!supayoshi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:00:
Misschien wel leuk las er nog weinig over, ik heb vandaag de Developer Options geinstalleerd en mijn account voorzien van Developer rechten, vervolgens heb ik de connectie gemaakt met "WebOS Dev Manager" https://github.com/webosbrew/dev-manager-desktop waarmee je dus homebrew kan installeren op WebOS bij de LG C1 serie.
Je kan dan bijvoorbeeld de Youtube app verwijderen en er een exemplaar voor terugplaatsen met een adblocker erin! Ook kan je Retroarch direct op de TV installeren en Moonlight om streaming mogelijk te maken vanaf je PC (werkt beter dan Steam link volgens velen) Je kan ook een homebrew kanaal installeren.
Die Youtube app zonder advertenties, die werkt ideaal. Ja en ik draai ook pihole maar dat helpt niks tegen Youtube ads op de Youtube app van LG zelf
Heb je nog meer handige onofficiele apps gevonden trouwens? Zou vooral dolgraag enkele knoppen op de afstandsbediening willen/kunnen programmeren
Ik vroeg me af of andere mensen ook last hebben van 'judder' met de interne Netflix applicatie. Ik merk dit op mijn LG C1.
Als test neem afleving 3 van 'On becoming a God in Central Florida'. Vanaf minuut 15:00 tot 15:24 komt er een slow panning shot voor. Met Cinema Screen op 'On' en TruMotion uit stottert het als een malle. Alleen met TruMotion op User Selection met De-Judder vanaf 6/7 is deze shot pas soepel. Is dit normaal, naar verwachting?
Als test neem afleving 3 van 'On becoming a God in Central Florida'. Vanaf minuut 15:00 tot 15:24 komt er een slow panning shot voor. Met Cinema Screen op 'On' en TruMotion uit stottert het als een malle. Alleen met TruMotion op User Selection met De-Judder vanaf 6/7 is deze shot pas soepel. Is dit normaal, naar verwachting?
@T1N5L3Y
Uiteraard.
1. 24 fps materiaal stottert/juddert bij panning shots sowieso als een malle, dat kan ook niet anders met slechts 24 beeldjes per seconde
2. OLED verergert dat nog eens doordat het aan- en uitschakelen van de pixels zo snel gaat.
Verminderen / verwijderen van van dit effect kan alleen door
1. Bij TruMotion black frame insertion aan te zetten, dit ten koste van helderheid en wellicht wat waarneembaar geknipper.
2. TruMotion motion interpolation aan te zetten, inderdaad zit je dan met de-Judder op minimaal 6 voor een beetje effect, pas bij 8 is het echt weg. ...ten koste van motion interpolation artefacts.
Ellende he.
Uiteraard.
1. 24 fps materiaal stottert/juddert bij panning shots sowieso als een malle, dat kan ook niet anders met slechts 24 beeldjes per seconde
2. OLED verergert dat nog eens doordat het aan- en uitschakelen van de pixels zo snel gaat.
1. Bij TruMotion black frame insertion aan te zetten, dit ten koste van helderheid en wellicht wat waarneembaar geknipper.
2. TruMotion motion interpolation aan te zetten, inderdaad zit je dan met de-Judder op minimaal 6 voor een beetje effect, pas bij 8 is het echt weg. ...ten koste van motion interpolation artefacts.
Ellende he.
Ik had niet verwacht dat het nog zo erg zou zijn. Ik had deze serie laatst nog op mijn vorige tv, een Sony 100hz LCD van 2009, bekeken en dat ging precies zo. In welk opzicht werk Cinema Screen dan? Ik dacht dat dit juist ook was om dit soort problemen tegen te gaan?Cap schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:36:
@T1N5L3Y
Uiteraard.
Ellende he.
Verder, hoe kan dan een RTINGS zeggen dat de LG C1 geen judder vertoont in hun review?
Hier ook sinds enkele weken ellende. Vaak is het een kwestie van wachten op een crash en daarna start de app gewoon goed. Zelfde probleem met de rtlxl app. Ik zagnin de lg content store een videoland v2 beta welke op invite basis gebruikt kn worden. Wellicht dat het daarmee beter wordt.theorganiser schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:40:
Hier ook weer sinds 2 weken problemen met de videoland app op 2 lgs tv.
Loopt helemaal vast en na reset van tv doet hij het weer 1x
Vorig jaar ook het zelfde probleem, toen gaf de klantenservice gewoon doodleuk aan dan moet je maar opzeggen
Waarschijnlijk omdat ze goed bronmateriaal gebruiken?T1N5L3Y schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:16:
[...]
Ik had niet verwacht dat het nog zo erg zou zijn. Ik had deze serie laatst nog op mijn vorige tv, een Sony 100hz LCD van 2009, bekeken en dat ging precies zo. In welk opzicht werk Cinema Screen dan? Ik dacht dat dit juist ook was om dit soort problemen tegen te gaan?
Verder, hoe kan dan een RTINGS zeggen dat de LG C1 geen judder vertoont in hun review?
Voor de duidelijkheid:
Als het om 24p materiaal gaat en "Echte Bioscoop" staat aan dan is het gewoon stutter wat je ziet. Dat kan je alleen verhelpen / verminderen door beeldinterpolatie / black frame insertion, of bronmateriaal te kijken waarbij de regisseur in panning shots bewust het onderwerp scherp houdt en de bewegende achtergrond onscherp. Houdt de regisseur zich niet aan die regel dan zit je bij 24p zonder motion interpolation in de stutter ellende. En bij een OLED des te meer, juist omdat het paneel zo snel aan gaat en uitdooft.
Als het om materiaal gaat met een andere framerate dan de tv kan weergeven dan krijg je te maken met judder. (Bijv bij 24p content doet de Real Cinema / Echte Bioscoop stand een veelvoud van 24 Hz, 5*24 = 120Hz -> geen judder)
Als het om 24p materiaal gaat en "Echte Bioscoop" staat aan dan is het gewoon stutter wat je ziet. Dat kan je alleen verhelpen / verminderen door beeldinterpolatie / black frame insertion, of bronmateriaal te kijken waarbij de regisseur in panning shots bewust het onderwerp scherp houdt en de bewegende achtergrond onscherp. Houdt de regisseur zich niet aan die regel dan zit je bij 24p zonder motion interpolation in de stutter ellende. En bij een OLED des te meer, juist omdat het paneel zo snel aan gaat en uitdooft.
Als het om materiaal gaat met een andere framerate dan de tv kan weergeven dan krijg je te maken met judder. (Bijv bij 24p content doet de Real Cinema / Echte Bioscoop stand een veelvoud van 24 Hz, 5*24 = 120Hz -> geen judder)
[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 13-12-2021 15:00 ]
Daar kun je toch gewoon Quick Actions voor gebruiken?stin00 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:17:
[...
Heb je nog meer handige onofficiele apps gevonden trouwens? Zou vooral dolgraag enkele knoppen op de afstandsbediening willen/kunnen programmeren
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat is maar beperkt.Thom2289 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:45:
[...]
Daar kun je toch gewoon Quick Actions voor gebruiken?
Het zou fijn zijn als je ongebruikte knoppen als Movies of Amazon Prima zelf kan programmeren.
Ik zit te twijfelen tussen A1, B1 en C1. Zal daarin niet de enige zijn
Ik overwoog een A1 maar zie vaak terugkomen dat in de woonkamer de helderheid wat matig zou zijn. HIj moet vlak bij een groot raam komen dus dat kan wel een puntje worden. Maar belangrijker misschien nog wel: ik lees wat over verschillen in beeldprocessing die zich vertalen in banding. Daar heb ik absoluut geen zin in.
Maar ik begrijp ook dat dat zit in de processor en volgens mij hebben zowel een A1 als een B1 een Alpha7 gen4 processor.
Zit er dan toch een verschil in die processors, zit het verschil in banding ergens anders in, of zit daar sowieso tussen A1 en B1 geen verschil in?
Nou zag ik tijdens het uitzoeken van het geheel dat op een C1 wel 100 euro cashback zit en op een B1 niet dus dat legt die twee ook weer dichter bij elkaar.
Overigens is de processor wat mij betreft alleen nodig voor beeldprocessing, ik wil geen enkele vorm van embedded Smart TV hebben.
Edit: Ben bovendien benieuwd hoe de boel samenspeelt met een Nvidia Shield. Die heb ik nu aan een Philips 43pus6503 LCD hangen, maar het komt maar zelden voor dat die twee bij het opstarten gezamelijk uitkomen op 4k60hdr. Meestal selecteren ze 4k30, 1080p60 non-hdr of andere onzin
Zou fijn zijn als de LG TV's dat wat beter doen.
Ik overwoog een A1 maar zie vaak terugkomen dat in de woonkamer de helderheid wat matig zou zijn. HIj moet vlak bij een groot raam komen dus dat kan wel een puntje worden. Maar belangrijker misschien nog wel: ik lees wat over verschillen in beeldprocessing die zich vertalen in banding. Daar heb ik absoluut geen zin in.
Maar ik begrijp ook dat dat zit in de processor en volgens mij hebben zowel een A1 als een B1 een Alpha7 gen4 processor.
Zit er dan toch een verschil in die processors, zit het verschil in banding ergens anders in, of zit daar sowieso tussen A1 en B1 geen verschil in?
Nou zag ik tijdens het uitzoeken van het geheel dat op een C1 wel 100 euro cashback zit en op een B1 niet dus dat legt die twee ook weer dichter bij elkaar.
Overigens is de processor wat mij betreft alleen nodig voor beeldprocessing, ik wil geen enkele vorm van embedded Smart TV hebben.
Edit: Ben bovendien benieuwd hoe de boel samenspeelt met een Nvidia Shield. Die heb ik nu aan een Philips 43pus6503 LCD hangen, maar het komt maar zelden voor dat die twee bij het opstarten gezamelijk uitkomen op 4k60hdr. Meestal selecteren ze 4k30, 1080p60 non-hdr of andere onzin
[ Voor 14% gewijzigd door doltishDuke op 13-12-2021 17:51 ]
Enige twijfel is je portomonee..,doltishDuke schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:38:
Ik zit te twijfelen tussen A1, B1 en C1. Zal daarin niet de enige zijn![]()
Edit: Ben bovendien benieuwd hoe de boel samenspeelt met een Nvidia Shield. Die heb ik nu aan een Philips 43pus6503 LCD hangen, maar het komt maar zelden voor dat die twee bij het opstarten gezamelijk uitkomen op 4k60hdr. Meestal selecteren ze 4k30, 1080p60 non-hdr of andere onzinZou fijn zijn als de LG TV's dat wat beter doen.
Heb je geld: Begin je bij de hoogste letter
Tot C ook beste support met updates en beste processor/beeldkwaliteit.. B en A minder.
Als je alleen TV kijkt, is A genoeg. Met shield helemaal.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
A heeft een 60hz scherm ipv 120hz B/CdoltishDuke schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:38:
Ik zit te twijfelen tussen A1, B1 en C1. Zal daarin niet de enige zijn![]()
Edit: Ben bovendien benieuwd hoe de boel samenspeelt met een Nvidia Shield. Die heb ik nu aan een Philips 43pus6503 LCD hangen, maar het komt maar zelden voor dat die twee bij het opstarten gezamelijk uitkomen op 4k60hdr. Meestal selecteren ze 4k30, 1080p60 non-hdr of andere onzinZou fijn zijn als de LG TV's dat wat beter doen.
Updates interesseren me allerminst. Hij komt ook niet aan het netwerk te hangen.mucuracat schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:29:
[...]
Enige twijfel is je portomonee..,
Heb je geld: Begin je bij de hoogste letter
Tot C ook beste support met updates en beste processor/beeldkwaliteit.. B en A minder.
Als je alleen TV kijkt, is A genoeg. Met shield helemaal.
Maar mijn verhaal over banding zegt je niet zoveel, begrijp ik? Niet in lullige zin trouwens, ik vind het moeilijk te bepalen of dat daadwerkelijk een probleem is. In de MediaMarkt staan die dingen natuurlijk ingesteld op de meest belachelijke preset.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat @mucuracat zegt klopt.doltishDuke schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:29:
[...]
Updates interesseren me allerminst. Hij komt ook niet aan het netwerk te hangen.
Maar mijn verhaal over banding zegt je niet zoveel, begrijp ik? Niet in lullige zin trouwens, ik vind het moeilijk te bepalen of dat daadwerkelijk een probleem is. In de MediaMarkt staan die dingen natuurlijk ingesteld op de meest belachelijke preset.
Updates zijn wel van belang omdat er ook verbeteringen/bug fixes inzitten.
Al gebruik je geen apps dan heb je er toch wat aan.
De C is de betere keuze van de drie ook al is deze iets duurder.
Als je budget het toelaat ben je beter af met een C.
De cashback verkleind de prijsverschillen ook nog wat.
In een winkel is vergelijken lastig, je kunt het beter bij een vriend/familie thuis bekijken die een OLED heeft.
Ik heb sinds 2 weken de A1. Deze staat pal naast een bijna 4m breed raam dat op het zuiden ligt. Nu hebben we natuurlijk nog niet echt zonnig weer gehad. Maar qua helderheid niks te klagen. Zeker in de avond neig ik wel eens om de helderheid te verlagen. Als je puur alleen gebruikt voor series/films zou ik niet twijfelen en voor de A1 gaan. Zeker als je (zoals bij mij) het prijsverschil 300 euro was (tijdens black Friday) in vergelijking met de C1.
Weet iemand hoe ik per input de picture mode default kan zetten?
Voor ps5 heb ik een game picture mode setting opgeslagen maar mn lg cx staat standaard op standaard picture mode als de tv uit aan gaat.
Alleen bij andere apps zoals netflix kiest die uit zichzelf een ander picture mode.
Voor ps5 heb ik een game picture mode setting opgeslagen maar mn lg cx staat standaard op standaard picture mode als de tv uit aan gaat.
Alleen bij andere apps zoals netflix kiest die uit zichzelf een ander picture mode.
Martijn wil alleen tv kijken. Dan is 60hz meeeer dan zat
Oeps, heb ik banding vergetendoltishDuke schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:29:
[...]
Updates interesseren me allerminst. Hij komt ook niet aan het netwerk te hangen.
Banding is trekking uit de loterij pot. Zelfs duurste modellen kunnen banding hebben.
Meestal verdwijnt het na uurtje of honderd en dan wordt het beter.
Ligt niet aan de processor.
Go for the A
Soms hebben mensen al een keuze gemaakt, maar willen een bevestiging.
Ik heb een B9 serie. A bestond toen nog niet en ben er zeer tevreden over beeldkwaliteit.
Dus A1 zal wel gelijk of beter dan B9 zijn. (2 modellen nieuwer)
Jij wilt dom tv om tv te kijken. Dan is 1 van de 4 hdmi poorten met 2.1 (eArc) meer dan zat voor je
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vraag over upscaling van non-4k content naar 4k-content.
Als je enkel een Apple TV 4k gen2 (of Nvidia Shield) gebruikt om content (en ook lineare TV via een app) te kijken, wordt dan de upscaling van de TV (webos) gebruikt of die van de Apple TV?
Volgens mij wordt nog altijd de upscaling van de TV gebruikt ondanks enkel content te consumeren via een extern toestel. Wat zitten rondzoeken, maar ik vind geen definitief antwoord.
Als je enkel een Apple TV 4k gen2 (of Nvidia Shield) gebruikt om content (en ook lineare TV via een app) te kijken, wordt dan de upscaling van de TV (webos) gebruikt of die van de Apple TV?
Volgens mij wordt nog altijd de upscaling van de TV gebruikt ondanks enkel content te consumeren via een extern toestel. Wat zitten rondzoeken, maar ik vind geen definitief antwoord.
Edit: ligt iets genuanceerder.cwegh schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:52:
Vraag over upscaling van non-4k content naar 4k-content.
[ Voor 11% gewijzigd door Deleon78 op 14-12-2021 10:00 ]
Misschien is de vraag al gesteld, maar ik kan het zo niet vinden.
Ik heb nu een Philips 65OLED806/12 net nieuw uit de doos. Ik heb problemen met met audio drops richting mijn versterker (Denon) over (e)ARC via de buidin apps als netflix en amazon prime etc. Nu lees ik dat er blijkbaar wat meer problemen spelen met philips TV's van deze generatie.
Om geen eeuwig gedonder te houden hebben ik besloten de TV te retourneren, het resultaat daarvan is dat ik geen TV meer heb.
Spelen deze audio problemen met earc ook op een C1? Of kan ik "veilig" een C1 bestellen waarbij ik deze problemen niet heb?
Ik heb nu een Philips 65OLED806/12 net nieuw uit de doos. Ik heb problemen met met audio drops richting mijn versterker (Denon) over (e)ARC via de buidin apps als netflix en amazon prime etc. Nu lees ik dat er blijkbaar wat meer problemen spelen met philips TV's van deze generatie.
Om geen eeuwig gedonder te houden hebben ik besloten de TV te retourneren, het resultaat daarvan is dat ik geen TV meer heb.
Spelen deze audio problemen met earc ook op een C1? Of kan ik "veilig" een C1 bestellen waarbij ik deze problemen niet heb?
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Youtube Premium account in Argentinië via een VPN om van de advertenties af te zijn. De beste € 1,45 per maand ever!PeeVv schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:43:
[...]
Thanks hiervoor! Ik werd echt gek van die 20 seconde durende unskippable ads op YouTube dus nu ook dit gedaan. Werkt perfect op m’n 55C16!

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 14-12-2021 15:22 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik had hier ook last van (maar dan met een oude Samsung UE40J5200 & mijn huidige LG BX), tot ik een nieuwe HDMI kabel gebruikt had. Bewust een 48Gbps kabel er tussen gehangen, tot nu toe geen enkele drop gehad op beide apparateniceme schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:09:
Net als de persoon hierboven had ik dit ook met mijn Panasonic 65HZW1004 en een Marantz SR5008 en was het opgelost door een andere HDMI kabel te gebruikeniceme schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:09:
Waarom in Argentinië? Het goedkoopste zeker?JunkO schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:21:
[...]
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Youtube Premium account in Argentinië via een VPN om van de advertenties af te zijn. De beste € 1,45 per maand ever!![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 14-12-2021 16:39 ]
Bingo
https://www.netflixvpn.co...e_premium_account_via_vpn
[ Voor 23% gewijzigd door JunkO op 14-12-2021 16:43 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ja, heb ik ook over na zitten denken, maar ik gun ze zelfs die €1.45 nietJunkO schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:21:
[...]
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Youtube Premium account in Argentinië via een VPN om van de advertenties af te zijn. De beste € 1,45 per maand ever!![]()
Maar nu heb ik ook Sponsorblock, wat ook wel errug chill is.
Ik zal het eens in de gaten houden, kijken wat er bij mij gebeurt de komende weken.supayoshi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:46:
[...]
Ik heb het nu even gehad, maar na 2 weken was de app weg en alle homebrew zooi ook? Soort van automatisch verwijderd??
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nou, eigenlijk geen Bingo (meer).
Turkije is nu goedkoper door de koersval van de Turkse Lira.
Als mensen dus toch overwegen YouTube Premium te nemen zou ik het zo doen.
Omgerekend is 17TL nu €1,05.
Ik heb zelf YouTube Premium uit India. Voor die paar centen verschil is het switchen naar Argentinië het voor mij niet waard. Maar YouTube Premium als product zelf, ik zou niet meer zonder kunnen. Er zijn gewoon teveel ads als je er niet gebruik van maakt. Daarnaast vergeet men vaak ook dat er YouTube Music bijzit. Hierdoor heb ik zelf geen Spotify meer nodig. En dat voor €1.45,- per maand.
Tevens besloten dat deze 4K OLED (de C1) niet meer geüpgraded gast worden naar een nieuwere 4K OLED. Ik hoop dat we binnen 5 jaar meer 8K OLED's zullen zien. Daar zal Sony en Microsoft zoals gewoonlijk een grote rol in spelen. Zodra de consoles dit aankunnen, zie je ook meteen tv fabrikanten overgaan naar deze resolutie.
Weet iemand hoe ik voor bepaalde hdmi inputs een standaard picture mode kan toewijzen?(bijv ps5 custom game picturemode als standaard)
Hoe weet ik welke videospellen voor de ps5 HGIG support heeft? In sommige spellen lijkt HGIG wel erg tintig/donker
Hoe weet ik welke videospellen voor de ps5 HGIG support heeft? In sommige spellen lijkt HGIG wel erg tintig/donker
Hij onthoudt toch simpelweg de Picture Mode per input ? Dus gewoon met een bepaalde input actief de gewenste Picture Mode kiezen, en klaar is kees. Het is overigens zelfs meer dan 1 Picture Mode, want hij onthoudt het ook nog eens afzonderlijk voor SDR vs HDR, dacht ik (of hij onthoudt in elk geval verschillende detail-settings voor SDR vs HDR).mustiej schreef op woensdag 15 december 2021 @ 02:48:
Weet iemand hoe ik voor bepaalde hdmi inputs een standaard picture mode kan toewijzen?(bijv ps5 custom game picturemode als standaard)
Gisteren een aangename ontdekking gedaan van mijn nieuwe C1. Blijkbaar reageert de TV niet op network pings wanneer hij uit staat. Dat lijkt evident maar mijn Sony met Android TV reageert altijd op pings, ook als hij uit staat.
Waarom is dit zo'n dingetje ? Wel, op die manier kun je de aan/uit status van de TV heel gemakkelijk detecteren, wat enorm handig is in home automation. Nu kan ik automatisch de verwarming aanzwengelen en de lichten dimmen in onze home cinema zodra de TV aan gaat.
Waarom is dit zo'n dingetje ? Wel, op die manier kun je de aan/uit status van de TV heel gemakkelijk detecteren, wat enorm handig is in home automation. Nu kan ik automatisch de verwarming aanzwengelen en de lichten dimmen in onze home cinema zodra de TV aan gaat.
https://support.quanticap...t-TV-using-the-App-WebOS-Twixie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:04:
Gisteren een aangename ontdekking gedaan van mijn nieuwe C1. Blijkbaar reageert de TV niet op network pings wanneer hij uit staat. Dat lijkt evident maar mijn Sony met Android TV reageert altijd op pings, ook als hij uit staat.
Waarom is dit zo'n dingetje ? Wel, op die manier kun je de aan/uit status van de TV heel gemakkelijk detecteren, wat enorm handig is home automation. Nu kan ik automatisch de verwarming aanzwengelen en de lichten dimmen in onze home cinema zodra de TV aan gaat.
Ik snap je post niet zo goed. EDIT: of wellicht heb jij mijn post totaal mislezen en dacht je dat ik op zoek was naar een manier om remote de TV aan te zetten.
Bedoel je dat hij in dat geval wél ook naar ping luistert ? Ja, dat zal inderdaad wel, want dan krijg hij zijn power-on instructies via het netwerk. Maar hoedanook is het dus juist goed dat wanneer je deze feature niet gebruikt, hij ook geen netwerk meer heeft. Bij Android TV heb ik al alles uitgezet en dan nog bleef hij op pings antwoorden.
Of bedoel je dat je het aanzetten van de TV ook kan automatiseren op die manier ? Misschien wel, maar ik wil helemaal geen app moeten gaan gebruiken om de TV aan te zetten. Als je de zaken wil automatiseren ben je overigens niets met die app, want je wil eigenlijk hooks die je ook kan integreren in bvb Home Assistant of in mijn geval in IFTTT.
Mijn situatie nu is eigenlijk ideaal. Ik gebruik simpelweg de TV remote (eigenlijk een Harmony Remote) om bvb Netflix te kijken, PS4 te spelen, etc... En ik kan nu mijn home server laten detecteren (via een simpele netwerk ping) dat de TV aan staat, en op basis daarvan dan doen wat ik wil, zoals bvb de verwarming aan zetten of de lichten dimmen. Ik zie totaal niet hoe jouw link mij hierin nog beter kan helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 15-12-2021 09:21 ]
Heb je wellicht niet helemaal goed begrepen @Twixie, ping is mij tot op heden ook niet gelukt met mijn LG TV. Wel WoL dankzij de instructies die ik eerder postte, nu kan ik via Home Assistant mijn TV aanzetten en zelfs Netflix opstarten
[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 15-12-2021 09:44 . Reden: Typo ]
Je begrijpt me nog altijd verkeerd, denk ik.Rembock schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:42:
ping is mij tot op heden ook niet gelukt met mijn LG TV.
Ik zeg juist dat ik het geweldig vind dat mijn LG TV zich zo gedraagt. TV aan: ik krijg ping responses. TV uit: geen ping responses. Dat is uiteindelijk ook wel wat je verwacht met een ping, maar tegenwoordig met toestellen die eigenlijk niet uit gaan maar in standby blijven en naar netwerk-traffiek blijven luisteren, is dat niet meer evident.
Mijn Sony Android TV reageert dus altijd op een ping, of die nu aan of uit staat, en daardoor weet je met een ping eigenlijk helemaal niets.
Vraag me nu wel af wat jij bedoelt met 'ping is nog niet gelukt'.
EDIT: overigens vind ik de TV aanzetten via Home Assistant e.d. nu ook weer niet zo praktisch, omdat je toch nog altijd wel een remote of een app nodig hebt voor volume, pauzeren, etc... Het is toch niet dat je ergens op vaste tijdstippen of met bepaalde triggers ineens Netflix wil op zetten ?
[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 15-12-2021 09:57 ]
Een kop koffie extra zorgde ervoor dat ik je nu volledig begrijpTwixie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:55:
[...]
Je begrijpt me nog altijd verkeerd, denk ik.

Voor mij is ping meer een klok klepel situatie, jouw uitleg geeft mij inderdaad wat meer duidelijkheid. Dank daarvoorIk zeg juist dat ik het geweldig vind dat mijn LG TV zich zo gedraagt. TV aan: ik krijg ping responses. TV uit: geen ping responses. Dat is uiteindelijk ook wel wat je verwacht met een ping, maar tegenwoordig met toestellen die eigenlijk niet uit gaan maar in standby blijven en naar netwerk-traffiek blijven luisteren, is dat niet meer evident.
Mijn Sony Android TV reageert dus altijd op een ping, of die nu aan of uit staat, en daardoor weet je met een ping eigenlijk helemaal niets.
Vraag me nu wel af wat jij bedoelt met 'ping is nog niet gelukt'.
Nee inderdaad, maar ik vind het wel leuk dat ik met 1 button in HA mijn TV met Netflix (of andere apps op mijn TV) kan opstarten. Meestal plof ik op de bank en is mijn telefoon in handbereik maar de afstandsbediening niet, nu hoef ik niet op te staanEDIT: overigens vind ik de TV aanzetten via Home Assistant e.d. nu ook weer niet zo praktisch, omdat je toch nog altijd wel een remote of een app nodig hebt voor volume, pauzeren, etc... Het is toch niet dat je ergens op vaste tijdstippen of met bepaalde triggers ineens Netflix wil op zetten ?
Overigens kan ik wel mijn TV pauzeren/starten & het volume instellen. Moet het besturen in apps op de TV nog gaan instellen, maar dat begint nu redelijk offtopic te raken
Hallo allen,
Ik wil graag foto's en filmpjes op mij cx tonen, dat doe ik met smart view op Android telefoon. Waar ik mij vreselijk aan stoor zijn de verhoudingen. Ik wil graag een foto volledig vullend hebben op tv, uiteraard wel als deze foto horizontaal is genomen. Nu is het elke keer met ruimten er tussen, te klein of slechte kwaliteit.
Welke beeldverhouding gebruiken jullie (16:9, 4:3, 1:1 of full) op jullie telefoon om foto's of video's te schieten en dan op tv te tonen? Of zijn er andere tips?
Ik heb zelf alle formaten geprobeerd, 'full' kwam er het beste uit maar hier zijn ongetwijfeld nadelen bij? Dank voor de reacties.
Ik wil graag foto's en filmpjes op mij cx tonen, dat doe ik met smart view op Android telefoon. Waar ik mij vreselijk aan stoor zijn de verhoudingen. Ik wil graag een foto volledig vullend hebben op tv, uiteraard wel als deze foto horizontaal is genomen. Nu is het elke keer met ruimten er tussen, te klein of slechte kwaliteit.
Welke beeldverhouding gebruiken jullie (16:9, 4:3, 1:1 of full) op jullie telefoon om foto's of video's te schieten en dan op tv te tonen? Of zijn er andere tips?
Ik heb zelf alle formaten geprobeerd, 'full' kwam er het beste uit maar hier zijn ongetwijfeld nadelen bij? Dank voor de reacties.
@Z0di4k wellicht CO
maar:
De beeldverhouding vd tv is 16:1 dus als je zo min mogelijk randen wilt dan kan dat alleen met beeld geschoten in 16:1 beeldverhouding. Bij kleinere beeldverhoudingen is het uiteraard óf randen, óf afgesneden beeld, óf uitgerekt beeld. Dat kan natuurlijk niet anders.
Verder "just scan" in het beeldmenu van de tv aanzetten om overscan uit te zetten, zodat de hele foto in beeld komt.
Als ik vanaf mijn iPhone via screenmirror een16:1 foto op mijn C9 toon dan is ie helemaal fullscreen. Bij andere verhoudingen niet.
De beeldverhouding vd tv is 16:1 dus als je zo min mogelijk randen wilt dan kan dat alleen met beeld geschoten in 16:1 beeldverhouding. Bij kleinere beeldverhoudingen is het uiteraard óf randen, óf afgesneden beeld, óf uitgerekt beeld. Dat kan natuurlijk niet anders.
Verder "just scan" in het beeldmenu van de tv aanzetten om overscan uit te zetten, zodat de hele foto in beeld komt.
Als ik vanaf mijn iPhone via screenmirror een16:1 foto op mijn C9 toon dan is ie helemaal fullscreen. Bij andere verhoudingen niet.
Ik denk dat we een flat-earther op ons forum hebben.Cap schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:24:
De beeldverhouding vd tv is 16:1 dus als je zo min mogelijk randen wilt dan kan dat alleen met beeld geschoten in 16:1 beeldverhouding.
...
een16:1 foto op mijn C9 toon dan is ie helemaal fullscreen.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 15-12-2021 12:40 ]
Sinds gisteravond doet onze LG G1 raar.
Tijdens tv kijken begon die ineens te storen en maakte dit brommende geluid:
https://vimeo.com/657023174
Overleden of?
Tijdens tv kijken begon die ineens te storen en maakte dit brommende geluid:
https://vimeo.com/657023174
Overleden of?
Zelf al jaren een 55C7V. Vrij kort na uitkomst had ik zware burn-in - ik keek toen ook veel Hearthstone op Twitch (uren). Dus veel statische content. Dat is in 2017 toen gefixt (reparatie) maar in 2018 was het alweer raak, weer Hearthstone.
Ik heb nog altijd dezelfde TV, en moet zeggen (ondanks dat het echt zware burn-in is) - het valt me weinig op tenzij er grote rode/oranje vlakken met kleur worden getoond (bijv. in nijntje televisieserie, haha). Maar vind het voor nu OK. Als ik game heb ik het eigenlijk niet eens door.
Wel zal ik voor mijn volgende televisie (65" - komt pas op zn vroegst in 2023 denk ik) dit meenemen. Zijn modellen van latere jaren echt zoveel beter? Is dit onderzocht?
Ik heb nog altijd dezelfde TV, en moet zeggen (ondanks dat het echt zware burn-in is) - het valt me weinig op tenzij er grote rode/oranje vlakken met kleur worden getoond (bijv. in nijntje televisieserie, haha). Maar vind het voor nu OK. Als ik game heb ik het eigenlijk niet eens door.
Wel zal ik voor mijn volgende televisie (65" - komt pas op zn vroegst in 2023 denk ik) dit meenemen. Zijn modellen van latere jaren echt zoveel beter? Is dit onderzocht?
Ik game niet maar kijk films en tv (met vaak ondertiteling en zenderlogo's in beeld) en geen burn in te bekennen op mijn C8 (3 jr) en C9 (2 jr).
Nou kijk ik niet continu met OLED-lampje op 100 (ook veel SDR met standje 40-80 afhankelijk van hoe licht de kamer is)...
YMMV.
Nou kijk ik niet continu met OLED-lampje op 100 (ook veel SDR met standje 40-80 afhankelijk van hoe licht de kamer is)...
YMMV.
[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 16-12-2021 17:35 ]
Ik heb sinds 2 dagen ineens een probleem met de Youtube app op m'n LG C1. Deze klapt er tijdens het kijken van een filmpje vanuit het niets na een paar minuten uit. De tv schiet dan weer terug naar de default tv zender (Ned. 1). Bijzonder irritant, aangezien ik 80% van de tijd Youtube kijk zo'n beetje.
Meer mensen met dit probleem? Ik heb de tv al een tijdje van de stroom gehaald, maar dit heeft niets geholpen.
Meer mensen met dit probleem? Ik heb de tv al een tijdje van de stroom gehaald, maar dit heeft niets geholpen.
Ja hier ook, al regelmatig gehad. Niet na een paar minuten, dat niet. Gewoon tijdens kijken opeens hoppa, app sluit zich. Misschien ziet er een memory leak in de app.of zo.JunkO schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:17:
Heeft iemand enig idee waarom mijn CX de hdmi-naam en icon vergeet in de home dashboard? Ik heb op hdmi 1 mijn pc zitten en die heet PC, plus als icon heb ik pc gekozen. Dat gaat goed. Maar op hdmi 2 zit mijn intel NUC die ik als mediabox gebruik en die wil ik kodi noemen en als input hdmi 2 als icon. Telkens als ik de NUC en tv weer uitzet en de TV weer aan dan heet ie weer hdmi 2 als naam, en als ik dan de NUC aanzet verandert hij in een PC-icon met naam PC. Een of andere automatische detectie waarin hij mijn NUC als PC herkent, maar dat wil ik niet, want daarmee kan ik bepaalde video-instellingen niet doen zoals trumotion cinema etc. Ik moet dus telkens als ik de intel NUC aanzet weer op de tv de instelling van PC terug naar hdmi zetten. Behoorlijk irritant.
Iemand enig idee hoe ik deze overrulende autodetectie uit krijg? Heb in diverse menu's gekeken bij connection en auto device detection en simplink uitgezet. Heeft niks geholpen.
Iemand enig idee hoe ik deze overrulende autodetectie uit krijg? Heb in diverse menu's gekeken bij connection en auto device detection en simplink uitgezet. Heeft niks geholpen.
Dit weekend LG Oled48c1 halen. Twijfel nog tussen Krefel aan 1129 eur en audiomix aan 1099 eur.
Krefel biedt voor 129 eur verlengde garantie tot 5 jaar; audiomix spreekt me weer aan gezien die herstellingen zelf kunnen uitvoeren.
Gezien ik hier toch regelmatig dingen tegenkom mbt problemen, wat zouden jullie doen in dergelijke situatie? Gaan voor duurdere TV en die extra garantie nemen? Of toch gewoon voor iets goedkopere gaan met 2 jaar garantie maar met eigen hersteldienst mbt LG toestellen?
Krefel biedt voor 129 eur verlengde garantie tot 5 jaar; audiomix spreekt me weer aan gezien die herstellingen zelf kunnen uitvoeren.
Gezien ik hier toch regelmatig dingen tegenkom mbt problemen, wat zouden jullie doen in dergelijke situatie? Gaan voor duurdere TV en die extra garantie nemen? Of toch gewoon voor iets goedkopere gaan met 2 jaar garantie maar met eigen hersteldienst mbt LG toestellen?
Is Audiomix een door LG gecertificeerde reparateur (voor zover ik weet niet)? Want dan gaat een bedrijf sleutelen aan een tv waardoor de garantie vervalt, overweeg zelf of je dat moet willen.Leffunk schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:32:
Dit weekend LG Oled48c1 halen. Twijfel nog tussen Krefel aan 1129 eur en audiomix aan 1099 eur.
Verlengde garantie is al ontzettend veel in dit topic over besproken, dat ga ik niet allemaal herhalen maar kern is: lees je heel goed in wat die verlengde garantie inhoudt en wat je er voor moet doen.
Het lijkt erop dat ik het heb opgelost. Ik heb de Youtube app verwijderd en terwijl de tv aan stond de stekker eruit getrokken. Na een paar minuten weer aangesloten, de app weer geïnstalleerd en tot nu toe gaan crashes meer.Brad Pitt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:32:
[...]
Ja hier ook, al regelmatig gehad. Niet na een paar minuten, dat niet. Gewoon tijdens kijken opeens hoppa, app sluit zich. Misschien ziet er een memory leak in de app.of zo.
Ik heb eergisteren een 55c16la gekocht bij sound & Vision Desmet voor 1000€ met cashback eraf, dus voor 1100 betaald. Je kan op hun website een formulier invullen voor laagste prijs aan te vragen, en na dat te doen had ik 10min later mijn prijs. Winkel is geen modern groot gebouw, maar ouderwetse villa, maar supervriendelijke mensen.Leffunk schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:32:
Ik krijg vandaag op mijn G1 als ik naar de LG Apps ga, telkens na enige tijd 'content is niet beschikbaar'. Hebben meer mensen hier last van? Ik wilde Pathé thuis installeren maar dat lukt nu dus niet echt.
Bij Mediamarkt staat nu de LG OLED 77B16LA voor 1999,-
Prijs is laag maar is deze tv echt de moeite waard?
Bij mediamarkt zegt men dat dit een Mediamarkt only model is en bij andere retailers hoor ik van niet maar dat de B niet echt verkocht werd en ze er daarom mee gestopt zijn. Paneel wat gebruikt wordt is dezelfde als van C serie echter de computer is van 2020 en 2 maal HDMI 2.1 en geen 4 zoals bij de C. Verder zie ik geen grote verschillen voor een streaming en sportkijker.
Wat zeggen jullie?
Bij mediamarkt zegt men dat dit een Mediamarkt only model is en bij andere retailers hoor ik van niet maar dat de B niet echt verkocht werd en ze er daarom mee gestopt zijn. Paneel wat gebruikt wordt is dezelfde als van C serie echter de computer is van 2020 en 2 maal HDMI 2.1 en geen 4 zoals bij de C. Verder zie ik geen grote verschillen voor een streaming en sportkijker.
Wat zeggen jullie?
Ik zeg doen: het is een LG, het is een OLED en hij is lekker grootvankleef schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:54:
Wat zeggen jullie?

Processor is trager bij het B model t.o.v. de hogere modellen, dat is ook een verschil en heeft invloed op de kwaliteit van de beeldverwerking. Helemaal hetzelfde als het C model zal het beeld dus niet zijn. Of jij het verschil gaat zien en bij welke content... dat kan alleen jij vertellen. 
Maar het is gewoon een echte LG die ook voorkomt op de LG website met inderdaad alleen Media Markt bij "waar te koop". In Nederland dan, zoek je op LG 77B1 dan zal je in andere landen ook andere winkels tegen. Wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken.
Maar het is gewoon een echte LG die ook voorkomt op de LG website met inderdaad alleen Media Markt bij "waar te koop". In Nederland dan, zoek je op LG 77B1 dan zal je in andere landen ook andere winkels tegen. Wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 20-12-2021 18:13 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt wat @Cap zegt.vankleef schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:54:
Bij Mediamarkt staat nu de LG OLED 77B16LA voor 1999,-
Wat zeggen jullie?
Echter, de Pricewatch laat wel een buitenlands model zien bij de MM.
Dat is nogal verwarrend.
Op de website van de MM staat echter de 77B16LA en niet de 77B13LA.
Levert de MM dus de 16 dan is er niets aan de hand.
pricewatch: LG OLED77B13LA Zwart (buitenlands model)
Verder is er niets mis met de B, het is gewoon net iets minder dan een C maar daarom is de prijs ook lager.
Klopt het dat NFL gamepass ook in Europa beschikbaar is voor webOS 6?
https://support.nflgamepa...an-I-watch-NFL-Game-Pass-
Zou zo moeten zijn maar voordat ik een LG koop wil ik het graag zeker weten. Heb al vaker gehad met Amerikaanse sporten dat bepaalde zaken niet in Europa beschikbaar zijn.
https://support.nflgamepa...an-I-watch-NFL-Game-Pass-
Zou zo moeten zijn maar voordat ik een LG koop wil ik het graag zeker weten. Heb al vaker gehad met Amerikaanse sporten dat bepaalde zaken niet in Europa beschikbaar zijn.
Ik ben overgestapt van een oude LG lcd tv (zelfs geen led) naar de LG 55OLEDA16 met blackfriday (659). Van 280 watt naar 91 watt 
Op de oude LG tv remote kon ik met 1 button direct naar energy saving. Dit werkt ook (toevallig) op de LG oled. Menu verschijnt rechts.
:strip_exif()/f/image/SkPaNgaX8I2cy1k9Ty9PxvWn.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand of ik met 1 button op de nieuwe remote direct in energy saving kan komen? (Dus zonder 5 keer te klikken)
Thanx,
Op de oude LG tv remote kon ik met 1 button direct naar energy saving. Dit werkt ook (toevallig) op de LG oled. Menu verschijnt rechts.
:strip_exif()/f/image/SkPaNgaX8I2cy1k9Ty9PxvWn.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand of ik met 1 button op de nieuwe remote direct in energy saving kan komen? (Dus zonder 5 keer te klikken)
Thanx,
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Waarom zou je dit willen?Jackie Moon schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:19:
Ik ben overgestapt van een oude LG lcd tv (zelfs geen led) naar de LG 55OLEDA16 met blackfriday (659). Van 280 watt naar 91 watt
[Afbeelding]
Thanx,
Bij installatie van de TV zet je deze setting gewoon uit.
Daarna doe je er niets meer mee.
Ik heb vandaag een LG OLED55C16LA binnen gekregen. Blij met de aankoop, fijn mooi beeld. Deze is als vervanging van m'n Panasonic plasma in het vooruitzicht van een PS5.
Een van de features die ik zo fijn vond om te zien in de specs is de dlna (om te streamen vanaf mn pc). Die had ik prima voor elkaar. Daarna kreeg ik een melding voor een update. Ging van 3.15.95 naar 3.20.80 en nou werkt het niet meer.
Ik heb daarna een factory reset gedaan maar dat helpt ook niet. Is dit iets dat anderen ook ervaren?
(snelle zoekactie op dit forum op dlna gaf geen resultaten)
Edit:
Na wat verder zoeken, zou het met LG SmartShare alsnog kunnen. Wel apart dat het eerst wel gewoon werkt via windows 10 en na een update niet.. Maar goed nu bleek SmartShare ook niet (meer) bij LG zelf te downloaden en heb ik die via een of andere mirror site alsnog kunnen vinden. Enige verschil is dat dit een losse server is, maar het werkt in ieder geval.
Een van de features die ik zo fijn vond om te zien in de specs is de dlna (om te streamen vanaf mn pc). Die had ik prima voor elkaar. Daarna kreeg ik een melding voor een update. Ging van 3.15.95 naar 3.20.80 en nou werkt het niet meer.
Ik heb daarna een factory reset gedaan maar dat helpt ook niet. Is dit iets dat anderen ook ervaren?
(snelle zoekactie op dit forum op dlna gaf geen resultaten)
Edit:
Na wat verder zoeken, zou het met LG SmartShare alsnog kunnen. Wel apart dat het eerst wel gewoon werkt via windows 10 en na een update niet.. Maar goed nu bleek SmartShare ook niet (meer) bij LG zelf te downloaden en heb ik die via een of andere mirror site alsnog kunnen vinden. Enige verschil is dat dit een losse server is, maar het werkt in ieder geval.
[ Voor 24% gewijzigd door mr_zippey op 21-12-2021 01:21 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
I guess that's a no can't do. Jammer. Ik kijk tv (tuner) content op medium/maximum. En ik vindt 't handiger dan de slider (auto werkt niet altijd perfect). En het staat niet voor niets onder OLED Care.HoppyF schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:14:
[...]
Waarom zou je dit willen?
Bij installatie van de TV zet je deze setting gewoon uit.
Daarna doe je er niets meer mee.
Voor de mensen die een logitech harmony nog gebruiken en direct een button 'Energy Saving' willen programmeren (menu rechts), de oude tv remote is van een LG 47LH4000. Cheers,
Helaas enkel in Nederland en niet in België. Mailtje gestuurd met de vraag of ze de NL prijs matchen in Belgische winkels. 1999 is een mooie prijs tov de C die nog 3299 kost in de goedkoopste shops.HoppyF schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:26:
[...]
Klopt wat @Cap zegt.
Echter, de Pricewatch laat wel een buitenlands model zien bij de MM.
Dat is nogal verwarrend.
Op de website van de MM staat echter de 77B16LA en niet de 77B13LA.
Levert de MM dus de 16 dan is er niets aan de hand.
pricewatch: LG OLED77B13LA Zwart (buitenlands model)
Verder is er niets mis met de B, het is gewoon net iets minder dan een C maar daarom is de prijs ook lager.
[ Voor 4% gewijzigd door Murm3l op 21-12-2021 08:01 ]
Aangezien je verschillende settings wil afhankelijk van je inputs, neem ik aan dat je dus ergens verschil ziet tussen de verschillende Energy Saving settings, ik vermoed helderheid. Kan je dan niet met een van de andere settings je gewenste beeld verkrijgen ?Jackie Moon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 05:08:
[...]
I guess that's a no can't do. Jammer. Ik kijk tv (tuner) content op medium/maximum. En ik vindt 't handiger dan de slider (auto werkt niet altijd perfect). En het staat niet voor niets onder OLED Care.
Ik vind het nogal krom om een setting die duidelijk als set-and-forget bedoeld is, te gaan misbruiken om een bepaalde beeldvoorkeur te krijgen. Het is niet voor niets dat dat ergens dieper in de menu's verborgen zit. En het is ook niet voor niets dat je voor elke input afzonderlijk al je Picture Mode settings kan afregelen.
Overigens, voor hetzelfde geld gebeurt er nog iets extra met het wijzigen van die setting wat je zeker niet dagelijks wil hebben. Bvb een onderhouds-timer die gereset wordt, een pixel refresh die runt, etc... en die een negatieve invloed hebben op hoe de TV zijn self-care doet.
je kunt ook met de spreekknop werken en dan iets zeggen als energy saving geloof ik.
Zelf werk ik gewoon met 3 verschillende profielen. dus dark room, light room en expert. Die zijn snel te bereiken.
Zelf werk ik gewoon met 3 verschillende profielen. dus dark room, light room en expert. Die zijn snel te bereiken.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Da's een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks,ArthurMorgan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:25:
je kunt ook met de spreekknop werken en dan iets zeggen als energy saving geloof ik.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je bv Spotify op je TV hebt staan en je muziek wilt luisteren maar het beeld uit wilt zetten om wat energie te besparen, dan kun je op de microfoon knop op de afstandsbediening drukken en “scherm uit” zeggen.Jackie Moon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:08:
[...]
Da's een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks,
Zoals @Twixie al zei is de energie instelling bedoeld om een enkele keer aan/uit te zetten en niet om iedere keer te wijzigen.
Is je beeld in de avond te helder of overdag te donker dan gebruik je de beeld profielen bv de ISF Expert profielen. Desgewenst kun je daar de waarde voor OLED verhogen/verlagen.
Alleen de oled brightness wordt aangepast in energy saving mode (100% off, 75% minimum, 50% medium, 25% maximum). Hetzelfde als de oled pixel brightness slider.
De isf expert (bright room, dark room) komen imho helemaal niet overeen qua kleur, contrast. Dit zijn 2 verschillende profielen met allerlei verschillende settings. Toepasbaar voor verschillende bronnen.
Dat LG de ISF profielen bright room en dark room noemen is mij een raadsel (behalve dan out-of-the-box). Dat vind ik niet alleen, maar ook bv Vincent van HDTV test.
De isf expert (bright room, dark room) komen imho helemaal niet overeen qua kleur, contrast. Dit zijn 2 verschillende profielen met allerlei verschillende settings. Toepasbaar voor verschillende bronnen.
Dat LG de ISF profielen bright room en dark room noemen is mij een raadsel (behalve dan out-of-the-box). Dat vind ik niet alleen, maar ook bv Vincent van HDTV test.
Ik moest even je berichtje terug zoekenCap schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:47:
[...]
Kan je aangeven welk element precies tergend langzaam is? Welk menu, welke app, welke handeling precies? Tergende traagheid herken ik in ieder geval niet op de C9 generatie en de C8 ook niet.
Als ik het tandwieltje ingedrukt houd, dan duurt het toch wel even voordat het volledige menu tevoorschijn komt. Voordat je in je menu bent waar je wil zijn, dan moet je de film echt wel even pauze zetten want je mist dan een flink stuk. Voordat je bijvoorbeeld bij witbalans in het menu bent....pffff voor een tv uit 2020 is het lang. Ik vind dat ze tegenwoordig veel te weinig knoppen op een afstandsbediening doen. Je moet zo ongelofelijk veel menu's in dat het echt heel omslachtig voelt.
Dolby Vision op een E8 wordt bijvoorbeeld anders weergegeven dan Dolby Vision op de CX.
Settings doe je 1x en dan ben je klaar? Waarom telkens aanpassen, en nog tijdens een film ook?PVDK007 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:23:
[...]
Ik moest even je berichtje terug zoekenMaar het menu van de LG CX zelf is echt traag. De C9 en C8 draaien op een andere software versie en ik heb het idee dat daar verschil in zit. Ook in de weergave met Dolby Vision.
Als ik het tandwieltje ingedrukt houd, dan duurt het toch wel even voordat het volledige menu tevoorschijn komt. Voordat je in je menu bent waar je wil zijn, dan moet je de film echt wel even pauze zetten want je mist dan een flink stuk. Voordat je bijvoorbeeld bij witbalans in het menu bent....pffff voor een tv uit 2020 is het lang. Ik vind dat ze tegenwoordig veel te weinig knoppen op een afstandsbediening doen. Je moet zo ongelofelijk veel menu's in dat het echt heel omslachtig voelt.
Dolby Vision op een E8 wordt bijvoorbeeld anders weergegeven dan Dolby Vision op de CX.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.