Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
Turralyon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:46:
[...]

Ik heb zowel de webos apps van Disney, Netflix als Prime gebruikt zowel Dolby vision content als sdr content. Maar het bekoort me niet. Ik was begonnen met die settings van rtings, maar dat was het voor mij ook (nog) niet.
Veel omgevingslicht? Heb je wellicht een foto?

In principe zou je vrij dicht bij reference moeten kunnen komen. Maar het kan uiteraard zo zijn dat je dat niet mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:32
418O2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:52:
[...]

Veel omgevingslicht? Heb je wellicht een foto?

In principe zou je vrij dicht bij reference moeten kunnen komen. Maar het kan uiteraard zo zijn dat je dat niet mooi vindt.
nee eigenlijk alleen licht van de kerstversiering en van dat typisch te warme led filament lampen.
Ik ga morgen Hawkeye kijken zal eerst de settings van rtings overnemen en als ik (of mijn vriendin) het nog niets vinden zal ik een foto maken en hier posten.

[ Voor 9% gewijzigd door Turralyon op 30-11-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
Turralyon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:57:
[...]
nee eigenlijk alleen licht van de kerstversiering en van dat typisch te warme led filament lampen.
Ik ga morgen Hawkeye kijken zal eerst de settings van rtings overnemen en als ik (of mijn vriendin) het nog niets vinden zal ik een foto maken en hier posten.
ISF dark zou goed moeten zijn. Ik heb OLED light 60 en brightness 50 met contrast 85 op mijn c7 in een "dim" kamer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:58
[...]
Officieel hoort dat gele. Dat is "echt wit" en wat jij kent als wit is veelste blauw. Een proffesioneel gecalibreerd scherm (van 20.000€) zal ook zo geel zijn. Echter vind ik het zelf ook niet mooi (en niet op wat wij als wit kennen vinden lijken) en heb ik het gevoel dat de meeste content ook zo is aangepast dat het mooi is op de normale tv (standaard of vivid settings) en daardoor minder op een goed ingesteld scherm.
Veel mensen stellen hun lcd scherm ook niet juist in en rommellen met brightness/contrast etc. waardoor ze meer zien in donkere settings (maar eigenlijk onnatuurlijk veel). Near black overdag vind ik ook niet zo chill, maar is altijd al bagger geweest.
Ik zou als ik jou was even spelen met de white balance en eventueel daarna even tweaken met rest van de settings (tip zet eco en ai en dynamic dingen zo veel mogelijk uit. Bij sommige schijnt near black beter te worden als je brightness op 49 zet.
Ik was de eerste dag ook niet zo mega onder de indruk maar paar weken/maanden verder en ik wil niet anders meer zien. Zelfs bioscoop voelt erg crap aan met het grijszwart, blooming en soap effect 😋
Laatste tip: our planet en life in colour op netflix (moet je dat is vergelijken met je oude tv, en niet alleen of je het mooi vind maar ook of kleuren realistischer zijn, oude tvs van die tijd hadden vaak vivid achtige instellingen waarbij mos bijv gelig ipv groen, of paarsig ipv rood was)

[ Voor 8% gewijzigd door andries98 op 01-12-2021 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
[...]
Hawkeye gisteren gezien, tv (C1) ging automatisch naar Dolby Vision (voor het eerst)
Standaard Home, ik heb hem omgezet naar Bios (instellingen van Dolby Vision)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mr.Viper schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:30:
Waar ik nu dus mee zit is dat die voet zo ontzettend groot is van de OLED55C16LA waardoor deze best ver van de muur komt te staan en mijn tv-meubel maar 42 cm diep is. Daarom wil ik hem gaan ophangen maar ik verwacht dat die voet er niet voor niks zit en het geluid naar voren kaatst en dat daarop ook bij de G1 de speakers wat krachtiger zijn dan bij de C1.
Ik schrok er ook wel een soort van toen ik hem gisteren neerzette, de voet is behoorlijk diep!

Dan heb je zo'n mooie platte tv, een rand van een paar mm dik, en dan komt hij vervolgens alsnog iets van 25cm naar voren.
Loop je de kamer in, kijk je zo achter de TV langs.
Het zal vast stabiel zijn, maar als hij 5cm minder diep was geweest had het waarschijnlijk net zo stabiel geweest. Naar achteren vallen is sowieso minder waarschijnlijk dan naar voren.

Muurbeugel is dan het meest logische, maar vind ik eigenlijk ook weer een soort van onnodig, qua hoogte staat hij namelijk prima.
Of..... Ik zaag de voet pakweg 5cm korter :X en dan boor ik er een gaatje in waarmee ik hem voor de zekerheid borg in het blad van het meubel. Dan staat hij echt vast, en met een paar cm ruimte er achter kan ik leven.

[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 01-12-2021 09:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:57

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Mr.Viper schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:30:
Ik zit te kijken om mijn Sony KDL-32W5730 (uit 2009 !!) te vervangen voor een 48 of 55 inch OLED van LG.
Nu twijfel ik dus over de C1 en de G1 van weg het geluid wanneer beide opgehangen zijn. Mocht ik gaan voor een 48 inch dan is er geen keuze maar dan is er wel (meer) budget voor een soundbar.

Waar ik nu dus mee zit is dat die voet zo ontzettend groot is van de OLED55C16LA waardoor deze best ver van de muur komt te staan en mijn tv-meubel maar 42 cm diep is. Daarom wil ik hem gaan ophangen maar ik verwacht dat die voet er niet voor niks zit en het geluid naar voren kaatst en dat daarop ook bij de G1 de speakers wat krachtiger zijn dan bij de C1.

Daarnaast heb ik geen mogelijkheid meer om bij het ophangen een kabelgoot in de muur te maken voor de kabels naar de TV. Een soundbar kan voor deze kabels liggen en deze zo verbergen.

Kan iemand zijn ervaring delen over het verschil in geluidskwaliteit tussen een staande en hangende C1?
Zou een combinatie van de C1 met een soudbar zoals de LG NS7CY gelijkwaardig zijn als de G1 zonder soundbar?

Dus of een G1 met kabelgoot over de muur of een C1 met soundbar?
Ik kan melden dat we afgelopen vrijdag de OLED48C16LA hebben aangeschaft. In eerste instantie vond vrouwlief de tv wat klein in vergelijking met wat er nog meer stond uitgestald in de winkel, dat ging zelfs tot 77 inch en dan was de 48 inch die we kochten de kleinste daar aan de muur.

Eenmaal thuis gekomen en de oude tv verruild door de nieuwe OLED was het toch wel een grote tv. Tenminste in vergelijking met wat we hadden. De kinderen hadden genoeg 'wow', 'wauw' en 'mooi' uitspraken en ook was ik zelf erg blij met de nieuwe tv.

Over het geluid kan ik kort zijn. Dat is een verademing in vergelijking met wat we hadden dus die angst is compleet verdwenen!
_ferry_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:52:
[...]

Ik schrok er ook wel een soort van toen ik hem gisteren neerzette, de voet is behoorlijk diep!

Dan heb je zo'n mooie platte tv, een rand van een paar mm dik, en dan komt hij vervolgens alsnog iets van 25cm naar voren.
Loop je de kamer in, kijk je zo achter de TV langs.
Het zal vast stabiel zijn, maar als hij 5cm minder diep was geweest had het waarschijnlijk net zo stabiel geweest. Naar achteren vallen is sowieso minder waarschijnlijk dan naar voren.

Muurbeugel is dan het meest logische, maar vind ik eigenlijk ook weer een soort van onnodig, qua hoogte staat hij namelijk prima.
Of..... Ik zaag de voet pakweg 5cm korter :X en dan boor ik er een gaatje in waarmee ik hem voor de zekerheid borg in het blad van het meubel. Dan staat hij echt vast, en met een paar cm ruimte er achter kan ik leven.
Ik had natuurlijk al gemeten en kom eigenlijk tot dezelfde conclusie. Een dunne tv maar met een gigantische voet, dat is heel erg jammer. Daarom zit ik ook zeker te denken om hem alsnog op te hangen en dan bijna gelijk met het tv-meubel maar dan moeten we ook gaan kijken of we het tv-meubel nog zwevend gaan maken en dan dus in 1 keer goed doen. Maar dan heb ik het 'probleem' dat er een gat in het meubel moet om de kabels door te voeren en dan toch nog een kabelgoot te plaatsen op de muur.

Of toch een soundbar onder de tv waardoor deze voor de kabels komt en over het gat in de tv-meubel, dan zijn deze kabels niet meer zichtbaar.

Zo'n lange post zonder plaatjes? Dat kan natuurlijk niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck4FwF22cGTo9ErKl_Ft5HrSuCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkv6iHsbyWSbTFbIoAN00GlV.jpg?f=fotoalbum_large

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Viper schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:04:
[...]

Ik kan melden dat we afgelopen vrijdag de OLED48C16LA hebben aangeschaft. In eerste instantie vond vrouwlief de tv wat klein in vergelijking met wat er nog meer stond uitgestald in de winkel, dat ging zelfs tot 77 inch en dan was de 48 inch die we kochten de kleinste daar aan de muur.

Eenmaal thuis gekomen en de oude tv verruild door de nieuwe OLED was het toch wel een grote tv. Tenminste in vergelijking met wat we hadden. De kinderen hadden genoeg 'wow', 'wauw' en 'mooi' uitspraken en ook was ik zelf erg blij met de nieuwe tv.

Over het geluid kan ik kort zijn. Dat is een verademing in vergelijking met wat we hadden dus die angst is compleet verdwenen!

[...]

Ik had natuurlijk al gemeten en kom eigenlijk tot dezelfde conclusie. Een dunne tv maar met een gigantische voet, dat is heel erg jammer. Daarom zit ik ook zeker te denken om hem alsnog op te hangen en dan bijna gelijk met het tv-meubel maar dan moeten we ook gaan kijken of we het tv-meubel nog zwevend gaan maken en dan dus in 1 keer goed doen. Maar dan heb ik het 'probleem' dat er een gat in het meubel moet om de kabels door te voeren en dan toch nog een kabelgoot te plaatsen op de muur.

Of toch een soundbar onder de tv waardoor deze voor de kabels komt en over het gat in de tv-meubel, dan zijn deze kabels niet meer zichtbaar.

Zo'n lange post zonder plaatjes? Dat kan natuurlijk niet:
[Afbeelding]
Als ik zo de foto bekijk dan zit je toch wel iets van 2,5m van de TV af?
Was een 55 inch niet een betere keuze geweest?
Eventueel aan de muur hangen.
De ruimte heb je er wel voor.
Ik weet dan een 55 inch duurder is dan een 48 maar ik zou liever dan die gekozen hebben en de soundbar even laten schieten. Zo slecht is het geluid niet.
Persoonlijke keuzes natuurlijk maar je went snel aan de grootte van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 16:12
Hoop dat iemand mij kan helpen, afgelopen weekend heb ik bij mijn ouders een 65C1 geplaatst, deze icm met een lg soundbar en de ziggo horizon next decoder.

Opzich werkt dit allemaal prima, alleen zodra je de alles aanzet via de ziggo afstandsbediening krijg je op de tv een melding te zien over een settop box met de vraag of je die nu wel of niet wil inschakelen. Hoe krijg ik deze melding eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:35
HoppyF schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:56:
[...]

Ik weet dan een 55 inch duurder is dan een 48 maar ik zou liever dan die gekozen hebben en de soundbar even laten schieten. Zo slecht is het geluid niet.
Je went zeker snel aan de grootte. Dat werkt 2 kanten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
G.Scholtens schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:17:
Hoop dat iemand mij kan helpen, afgelopen weekend heb ik bij mijn ouders een 65C1 geplaatst, deze icm met een lg soundbar en de ziggo horizon next decoder.

Opzich werkt dit allemaal prima, alleen zodra je de alles aanzet via de ziggo afstandsbediening krijg je op de tv een melding te zien over een settop box met de vraag of je die nu wel of niet wil inschakelen. Hoe krijg ik deze melding eruit?
Die melding krijg je alleen als de tv is afgesloten met de betreffende HDMI-ingang als bron geselecteerd.
Na ca 5 seconden wordt de box automatisch ingeschakeld bij mijn Humax
Apps tellen niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Marcel Br schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:34:
[...]

Die melding krijg je alleen als de tv is afgesloten met de betreffende HDMI-ingang als bron geselecteerd.
Na ca 5 seconden wordt de box automatisch ingeschakeld bij mijn Humax
Apps tellen niet mee.
Hij is inderdaad aangesloten op HDMI 2 dacht ik zo (arc), en melding verdwijnt ook wel na 5 seconden.
Maar ik wil die melding niet.

Heb zelf een 55c7 thuis en krijg ik ook niet zo'n melding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Laatst online: 15:57

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

[...]

We zitten zeker 2,5m van de tv af en een 55 inch had zeker ook wel gepast en met het prijsverschil van 89 euro ook geen dealbreaker. Maar boven de waterdamphaard, rechts in het tv-meubel, komen ook nog kastjes als 'rookkanaal' daarboven en we waren er beide over eens dat het tv-meubel dan misschien wel te vol zou raken. Daarnaast vinden we, als de tv uit staat, het nogal een groot zwart vlak en met 55 inch zou dat alleen maar meer zijn. Het verschil met een 32 inch LCD en 48 inch OLED is voor ons al een gigantische stap vooruit en we zijn zeer tevreden. Ik snap dat er misschien meer mensen zouden gaan voor 55 inch maar wij zijn nu blij dat we daar niet voor gekozen hebben.

Qua geluid wilde ik het vooral benoemen zodat anderen misschien iets hebben aan mijn antwoord als ze voor dezelfde keuze staan. Als er nog een soundbar komt dan zal ik het zeker niet laten om van het resultaat alsnog een post te wagen ;)

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Turralyon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:34:
Als ik de settings op isf Bright room of cinema mode zet is het beeld zo geel.
Heb dit weekend ook een A1 paneel ontvangen. Ik moet bekennen dat ik ook niet direct gecharmeerd was van het warme/gelige wit in Cinema mode, maar vond 'Standaard' of 'Levendig' te fel.

Wel even gezocht waarom het zo geel is; vond het antwoord wat ik hier en hier vond, hoewel kort en niet onderbouwd, wel geloofwaardig.

Een wat uitgebreider artikel geeft ook nog een verklaring:
If you've been watching a different mode, like Dynamic, Vivid, or Standard (what most TVs default to right out of the box), you might find "Movie" mode looks a little dim and orange/reddish or even yellow at first. This is because the international standard for cinema-quality white balance is "warmer" (or redder) than the average laptop, smartphone, or PC monitor screen, and when your TV is in Standard or Vivid modes, it's actually much "cooler" than it should be.
Paar HDR series op in Cinema gekeken, het went vrij snel. Als ik nu terug naar Standard ga met bijvoorbeeld Hawkeye vind ik het onecht of te fel overkomen. Persoonlijke voorkeur natuurlijk, zou het gewoon een tijdje proberen :)

Nog even kijken wat een mooie beeldmodus is voor F1 dit weekend :D

[ Voor 31% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 01-12-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
G.Scholtens schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:35:
[...]

Hij is inderdaad aangesloten op HDMI 2 dacht ik zo (arc), en melding verdwijnt ook wel na 5 seconden.

Ik heb er ook 'last' van, maar ging er van uit dat dit vooral komt omdat ik mijn ziggo box wel van de stroom haal 's nachts en de LG G1 wel aangesloten aan lichtnet laat. Dat dan vervolgens bij inschakelen dan de CEC handshakes niet helemaal lekker gaan ofzo. Heb ook regelmatig dat als ik te vroeg op de ziggo AB aan knop klik, dat de tv dan uit gaat en de ziggobox wellicht aan. Dat laatste weet ik niet zeker, als ik dan op de LG ab weer aan klik gaat ziggo ook aan, maar of dat door de CEC van de LG tv komt, of dat ie al aan was, tsja. Schroedingers kat...

Overigens snapt mijn LG nog steeds de Ziggo box niet, ik kan met de LG echt niets bedienen, terwijl dat volgens de handleiding wel zou moeten. Volgens mij herkent ie hem wel als Ziggo maar denkt ie dat het een horizon is ofzo. Als ik workarounds probeer (ook hier van dit forum) schiet ie bij instellen elke keer voorbij die plek waar je handmatig alternatieve aanbieders zou kunnen selecteren...

[ Voor 18% gewijzigd door jurjen_g op 01-12-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
jurjen_g schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:51:
[...]

Ik heb er ook 'last' van, maar ging er van uit dat dit vooral komt omdat ik mijn ziggo box wel van de stroom haal 's nachts en de LG G1 wel aangesloten aan lichtnet laat. Dat dan vervolgens bij inschakelen dan de CEC handshakes niet helemaal lekker gaan ofzo. Heb ook regelmatig dat als ik te vroeg op de ziggo AB aan knop klik, dat de tv dan uit gaat en de ziggobox wellicht aan. Dat laatste weet ik niet zeker, als ik dan op de LG ab weer aan klik gaat ziggo ook aan, maar of dat door de CEC van de LG tv komt, of dat ie al aan was, tsja. Schroedingers kat...
Het is mogelijk om de melding eruit te krijgen, maar weet zo even niet hoe. En de instellingen op de C1 zijn ook net even anders dan mijn C7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:35:
[...]

De wereld blijft nooit helemaal hetzelfde, nieuwe tv's hebben nu eenmaal software met andere meldingen. :)

Als je auto inschakel sync uit zet bij de HDMI de instellingen dan schakelt ie het aangesloten apparaat niet automatisch aan. En de melding verdwijnt binnen c.a. een minuut vanzelf. Of als je iets anders gaat doen.

Ik snap dat je het niet wilt maar wat is functioneel precies het probleem?
- Als je de box niet wilt aanzetten ga je wat anders doen: naar andere HDMI poort of je start een app op, en de melding is verdwenen
- Als je na het aanzetten van de tv niets wilt doen (wat op zich al bijzonder is ;)) gaat de screensaver aan, en de melding is verdwenen.
- Of...?

PS kan zijn dat het bij de C1 uitgezet kan worden, je kan daar inmiddels immers ook de "no signal" melding uitzetten. Drie keer op mute drukken geeft het snelmenu waar je dat kan doen. Auto inschakel sync voor hdmi devices kan je daar ook uitzetten net als het LG logo bij start.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 01-12-2021 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
Mr.Viper schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:45:
[...]

We zitten zeker 2,5m van de tv af en een 55 inch had zeker ook wel gepast en met het prijsverschil van 89 euro ook geen dealbreaker. Maar boven de waterdamphaard, rechts in het tv-meubel, komen ook nog kastjes als 'rookkanaal' daarboven en we waren er beide over eens dat het tv-meubel dan misschien wel te vol zou raken. Daarnaast vinden we, als de tv uit staat, het nogal een groot zwart vlak en met 55 inch zou dat alleen maar meer zijn. Het verschil met een 32 inch LCD en 48 inch OLED is voor ons al een gigantische stap vooruit en we zijn zeer tevreden. Ik snap dat er misschien meer mensen zouden gaan voor 55 inch maar wij zijn nu blij dat we daar niet voor gekozen hebben.

Qua geluid wilde ik het vooral benoemen zodat anderen misschien iets hebben aan mijn antwoord als ze voor dezelfde keuze staan. Als er nog een soundbar komt dan zal ik het zeker niet laten om van het resultaat alsnog een post te wagen ;)
Ik heb mijn 55C16 maandagavond geïnstalleerd en ik vond het toch ook wel aan de grote kant :X Ik had eigenlijk altijd al 48" in mijn hoofd, als upgrade vanaf een 37". Uiteindelijk dacht vrouwlief dat 55" ook wel zou passen, dus de knoop maar doorgehakt. En zoals gezegd, het went vast snel :*) Wij zitten overigens wel een meter of 4,5 a 5 van de tv

Het "probleem" met de diepe voet herken ik trouwens, misschien Sint maar eens lief aankijken voor alsnog een muurbeugel ;) Vlak tegen de muur geeft denk ik toch ook wel een ander effect als je er langs loopt.

Nog een vraagje voor overige bezitters trouwens: ik gebruik een CI+ module van Ziggo, maar heb de CCGTV van de oude tv er ook weer achter gehangen t.b.v. terugkijken met Ziggo Go. Ik kan de CCGTV alleen (nog) niet aan de praat krijgen met de magic remote, doe ik wat verkeerd of kan dat inderdaad echt niet?

Verder inderdaad nog even klooien met de settings, want daar heb ik me nog niet echt in verdiept.

En ook hier maar even een plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETN-ltwBXy1PFRtVcb2E1lavSqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sLdjlxUbku5iIM3EAQV78zg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Cap schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:53:
[...]

De wereld blijft nooit helemaal hetzelfde, nieuwe tv's hebben nu eenmaal software met andere meldingen. :)

Als je auto inschakel sync uit zet bij de HDMI de instellingen dan schakelt ie het aangesloten apparaat niet automatisch aan. En de melding verdwijnt binnen c.a. een minuut vanzelf. Of als je iets anders gaat doen.

Ik snap dat je het niet wilt maar wat is functioneel precies het probleem?
- Als je de box niet wilt aanzetten ga je wat anders doen: naar andere HDMI poort of je start een app op, en de melding is verdwenen
- Als je na het aanzetten van de tv niets wilt doen (wat op zich al bijzonder is ;)) gaat de screensaver aan, en de melding is verdwenen.
- Of...?
Het is niet mijn tv, maar die van mijn ouders en die willen de melding eruit. Gewoon horizon box aanzetten en beeld krijgen, zonder allerlei meldingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Misschien is het inmiddels mogelijk om die melding uit te zetten maar op de voorlopers van de C1 dus niet (voor zover ik weet).

Zo niet dan moeten je ouders er maar mee leven dat die melding even in beeld komt als de Horizon nog niet opgestart is, hij verdwijnt vanzelf, functioneel is er geen probleem. Of zorgen dat de box al gestart is voordat de tv opgestart is, misschien kan je die box nog wat versnellen door de low power stand-by mode uit te schakelen o.i.d., weet ik het.

Kunnen ze er echt niet aan wennen dat er kort een melding verschijnt dan ruil je jouw tv die blijkbaar die melding niet heeft met die van hun. Of je koopt weer een andere tv. Vooraf goed onderzoeken of er nul meldingen, logo's, o.i.d. in beeld verschijnen als je de tv aanzet lijkt me dan wel een goed idee. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 01-12-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Viper schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:45:
[...]

Ik begrijp wel dat de stap van 32 naar 55 inch erg groot is.
Maar zoals hier ook vaak benoemd is een 48 inch in de meeste huiskamers te klein.
Het gaat om de kijkafstand maar ook om de indeling van de huiskamer dus zo zwart wit is het ook weer niet.
Het is en blijft een grote zwarte spiegel als de TV uit staat, daar ben ik het mee eens.

Hoe dan ook is elk formaat OLED een verbetering tov een LCD.
De Eco stand uitzetten en je kunt eigenlijk al meteen van de beeldkwaliteit gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 16:45
[...]
Eventueel aan de muur hangen..
Die is minder scherp want zelfde aantal pixels en beeld is groter. Laatst nog gelezen in dit topic dus moet waar zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Cap schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:04:
Misschien is het inmiddels mogelijk om die melding uit te zetten maar op de voorlopers van de C1 dus niet (voor zover ik weet).

Zo niet dan moeten je ouders er maar mee leven dat die melding even in beeld komt als de Horizon nog niet opgestart is, hij verdwijnt vanzelf, functioneel is er geen probleem. Of zorgen dat de box al gestart is voordat de tv opgestart is, misschien kan je die box nog wat versnellen door de low power stand-by mode uit te schakelen o.i.d., weet ik het.

Kunnen ze er echt niet aan wennen dat er kort een melding verschijnt dan ruil je jouw tv die blijkbaar die melding niet heeft met die van hun. Of je koopt weer een andere tv. Vooraf goed onderzoeken of er nul meldingen, logo's, o.i.d. in beeld verschijnen als je de tv aanzet lijkt me dan wel een goed idee. :)
Even contact gehad met de winkel, die zeggen mediabox aansluiten direct op de tv en de soundbar ook rechtstreeks op de tv. Volgens mij gaat dat niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:11
@G.Scholtens Zal goed gaan hoor, vergeet alleen niet je soundbar op de HDMI-aansluiting met Audio Return Channel te zetten (staat als het goed is ARC bij de betreffende HDMI poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Rembock schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:53:
@G.Scholtens Zal goed gaan hoor, vergeet alleen niet je soundbar op de HDMI-aansluiting met Audio Return Channel te zetten (staat als het goed is ARC bij de betreffende HDMI poort)
Ja dat is die nu ook, maar als ik de ziggo mediabox aansluit op bijvoorbeeld HDMI1 van de tv zelf. Dan krijg ik toch nooit geluid via de soundbar? Want er zit maar 1 arc uitgang opde tv.

Daarom de mediabox nu ook via de soundbar laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 11:40
Brad Pitt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:22:
[...]
Die is minder scherp want zelfde aantal pixels en beeld is groter. Laatst nog gelezen in dit topic dus moet waar zijn.
8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
HoppyF schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:17:
[...]
Maar zoals hier ook vaak benoemd is een 48 inch in de meeste huiskamers te klein.
Wat een onzin.
Dat je er een mening over hebt, ok. Maar probeer nou niet te doen of je een “feit” vertelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
@G.Scholtens De TV zal, mits ingesteld via het menu, alle input van audio uit andere bronnen doorsturen naar een audio apparaat dat op een HDMI poort met ARC aangesloten zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
Leuk video met uitleg over (e)Arc en tips.
Toevallig met LG oled tv.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Brad Pitt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:22:
[...]

Ik lees ook zat onzin in dit topic hoor ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
G.Scholtens schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:34:
[...]

Even contact gehad met de winkel, die zeggen mediabox aansluiten direct op de tv en de soundbar ook rechtstreeks op de tv. Volgens mij gaat dat niet toch?
Kan wel. Dan moet je wel een optische kabel van de tv naar de soundbar gebruiken en geef je in de TV aan de het geluid van de TV via optisch ipv HDMI ARC uitgestuurd moet worden.

Ik zit even te denken of ik dit euvel ook niet had met Ziggo mediaboxen (zowel Horizon als de Next). Volgens mij kreeg ik altijd de melding over geluid of een bron ofzo. Naar paar seconden weer weg. Vond dat wel best eigenlijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hulleman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:05:
[...]
Ik lees ook zat onzin in dit topic hoor ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsLy9rZW8AAeCcE?format=jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
Hulleman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:08:
[...]

Kan wel. Dan moet je wel een optische kabel van de tv naar de soundbar gebruiken en geef je in de TV aan de het geluid van de TV via optisch ipv HDMI ARC uitgestuurd moet worden.

Ik zit even te denken of ik dit euvel ook niet had met Ziggo mediaboxen (zowel Horizon als de Next). Volgens mij kreeg ik altijd de melding over geluid of een bron ofzo. Naar paar seconden weer weg. Vond dat wel best eigenlijk.
Lees je eens in op (e)ARC, er is geen optische kabel nodig om dit allemaal te laten werken. :)
De video die @mucuracat gepost heeft legt dit prima uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Rembock schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:16:
[...]

Lees je eens in op (e)ARC, er is geen optische kabel nodig om dit allemaal te laten werken. :)
De video die @mucuracat gepost heeft legt dit prima uit
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. De tv kan het geluidssignaal die via HDMI van de mediabox binnenkomt doorzetten naar de soundbar via ARC. Te moeilijk gedacht.

[ Voor 95% gewijzigd door Hulleman op 01-12-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
Hoe krijg ik op mijn LG G1 de optie aan die er voor zorgt dat als ik bijv. muziek luister via de Spotify app en het beeldscherm aan laat staan dat er dan een grote klok in beeld verschijnt. Een soort van schermbeveiliger.

Ik heb zitten speuren in de handleiding, zitten Googlen, Youtube afgezocht maar ik kan het niet vinden.
Ik heb de schermbeveiliging aan, eco modus actief maar als ik een tijd het scherm laat voor wat het is gebeurd er niks. Het scherm met die klok is zwart en soms verschijnt er een witte tekst in beeld. Wie geeft mij het eureka?

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
kuka schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:18:
Hoe krijg ik op mijn LG G1 de optie aan die er voor zorgt dat als ik bijv. muziek luister via de Spotify app en het beeldscherm aan laat staan dat er dan een grote klok in beeld verschijnt. Een soort van schermbeveiliger.

Ik heb zitten speuren in de handleiding, zitten Googlen, Youtube afgezocht maar ik kan het niet vinden.
Ik heb de schermbeveiliging aan, eco modus actief maar als ik een tijd het scherm laat voor wat het is gebeurd er niks. Het scherm met die klok is zwart en soms verschijnt er een witte tekst in beeld. Wie geeft mij het eureka?
Ik zou gewoon bij de quick settings de optie om het scherm uit te zetten toevoegen (druk op het pennetje na het kort drukken op het instellingen tandwiel knopje, daarna op plus) en deze gebruiken als je via Spotify naar muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Brad Pitt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:23:
[...]

Ik zou gewoon bij de quick settings de optie om het scherm uit te zetten toevoegen (druk op het pennetje na het kort drukken op het instellingen tandwiel knopje, daarna op plus) en deze gebruiken als je via Spotify naar muziek luistert.
Goeie tip! Ga ik proberen, maar het moet ook automatisch kunnen na x seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
kuka schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:26:
[...]
Dat klopt wel maar niet bij alle bronnen gaat dat zo makkelijk. Bij de pc input bijvoorbeeld krijg ik hier nooit een screensaver te zien en bij de mediaspeler wordt het scherm door dát apparaat gedimd en niet door de tv zelf.
Dus zo'n shortcut maken kan sowieso weinig kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
[...]
Heb je geen Energy saving mode aan oid? Had ik ook en dat zorgde voor erg slecht en dim beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
Misschien past deze vraag hier niet, maar dan hoor ik het graag. Mocht je willen antwoorden ook fijn!

Ik zit op 4,1 meter van de tv af. Nu zit ik aan een 65" TV te denken. Zal voornamelijk films en series kijken, maar ook veel gamen met console.

Is dit formaat adequaat volgens jullie of toch het advies voor 77" te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Vads schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:31:
Misschien past deze vraag hier niet, maar dan hoor ik het graag. Mocht je willen antwoorden ook fijn!

Ik zit op 4,1 meter van de tv af. Nu zit ik aan een 65" TV te denken. Zal voornamelijk films en series kijken, maar ook veel gamen met console.

Is dit formaat adequaat volgens jullie of toch het advies voor 77" te gaan?
Ik zit ook op zoiets met hetzelfde gebruik en heb 77". Bevalt prima! Zou zelfs groter willen. Enige is als je erg gevoelig bent voor motion sickness/VR/3D bioscoop zou ik eerst eens in winkel gaan testen ;) (zelf merk ik het soms tijdens gamen als ik moe ben, de ps5 met 30fps werkt en een object snel en flink onregelmatig (zijwaarts) beweegt dan verspringt een object soms met zulke stappen dat mijn brein het niet kan corrigeren/voorspellen en krijg ik lichte koppijn/misselijkheid)
(Zal wel wennen zijn de eerste 2/3 weken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
Lightning89 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:34:
[...]

Heb je geen Energy saving mode aan oid? Had ik ook en dat zorgde voor erg slecht en dim beeld.
Nee dat had ik als allereerste uitgezet. Maar ik begin er al aan te wennen. Ik heb, zoals ik gisteren al ergens zei, net Hawkeye gekeken op Disney+ en ik moet zeggen het beeld vond ik nu toch wel echt mooier dan vorige week op mijn oude tv. Isf dark room met de settings zoals die op rtings stonden.

Met dezelfde settings ook eventjes mijn f1tv pro opgestart via mijn oude full hd Chromecast en dat was toch wel weer een beetje gelig beeld. Maar op preset standard vond ik het goed te doen.

Van het weekend maar de streepjescode uit de doos knippen en de cashback aanvragen, want Hawkeye heeft me overtuigd dat ik de tv ga houden.

Trouwens ik snap de reviews ook niet die klagen over het slechte geluid. Hebben deze reviewers geen tv's van zeg 8-10 jaar geleden gehoord? Voor normaal tv kijken is dit geluid echt niet verkeerd. Daar ben ik misschien nog wel het meest verrast over. Door de reviews ging ik er vanuit dat een Sonos Beam op mijn lijstje voor kerst 2022 zou komen staan. Maar dat weet ik nog niet zo nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Turralyon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:13:
[...]

Nee dat had ik als allereerste uitgezet. Maar ik begin er al aan te wennen. Ik heb, zoals ik gisteren al ergens zei, net Hawkeye gekeken op Disney+ en ik moet zeggen het beeld vond ik nu toch wel echt mooier dan vorige week op mijn oude tv. Isf dark room met de settings zoals die op rtings stonden.

Met dezelfde settings ook eventjes mijn f1tv pro opgestart via mijn oude full hd Chromecast en dat was toch wel weer een beetje gelig beeld. Maar op preset standard vond ik het goed te doen.

Van het weekend maar de streepjescode uit de doos knippen en de cashback aanvragen, want Hawkeye heeft me overtuigd dat ik de tv ga houden.

Trouwens ik snap de reviews ook niet die klagen over het slechte geluid. Hebben deze reviewers geen tv's van zeg 8-10 jaar geleden gehoord? Voor normaal tv kijken is dit geluid echt niet verkeerd. Daar ben ik misschien nog wel het meest verrast over. Door de reviews ging ik er vanuit dat een Sonos Beam op mijn lijstje voor kerst 2022 zou komen staan. Maar dat weet ik nog niet zo nu.
Ik herken de klachten over het geluid ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turralyon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:13:
[...]

Als je het beeld te geel vindt kun je de kleurtemperatuur/white balance, wijzigen naar bv Warm1.
Mensen die jaren LCD hebben gekeken zijn gewend aan een te blauw wit.
Een OLED oogt dan opeens gelig.
Kwestie van gewenning maar om de overstap makkelijk te maken is het wijzigen van deze instelling een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
Heb zelf het gevoel dat het geluid sterk afhankelijk is van je manier van ophangen, meubel(materiaal), wand en de ruimte.
(De G1 vs C1 opgehangen is naar mijn gevoel dankzij 2x vermogen stuk beter (mits bovenstaande gelijk/goed is), je mist wel bass maar dat is bij beide)
Persoonlijk is het bij mij prima, is net wat minder dan simpel 5.1 setje maar soms ook beter doordat ik af en toe atmos bubbel krijg (zo erg dat zelfs mijn kat raar opkijkt bij atmos 3d geluid).
Mis wel echt bas dus word uiteindelijk wel betere geluidsset (5.1 setje is dood en leef nu op internal speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Nog steeds niemand een idee wat de nieuwe firmware update inhoudt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
kuka schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:26:
[...]

Als je spotify app van tv gebruikt, na zoweel seconden zie je ook schermbeveiliging. Alleen bij nieuwe liedje schakeld schermbeveiliging even uit en dan weer aan.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
ben1303 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:06:
Nog steeds niemand een idee wat de nieuwe firmware update inhoudt
Kijk anders eens op de LG website, https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware
Informatie is en blijft summier. Toch blijven mensen het hier steeds vragen :+

04.30.40 voor de CX:
1. Improvement
1) Fixing minor bugs in software

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hmm.. ik heb in de Instellingen alle timers/standby klokken 'Uit' of op 0 gezet, maar toch gaat de TV steeds na een tijdje in Standby modus of laat hij een screensaver zien. Mis ik ergens nog een instelling waar dit aangepast kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:46
Thrilled schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:53:
Hmm.. ik heb in de Instellingen alle timers/standby klokken 'Uit' of op 0 gezet, maar toch gaat de TV steeds na een tijdje in Standby modus of laat hij een screensaver zien. Mis ik ergens nog een instelling waar dit aangepast kan worden?
Standby modus en screensaver zijn 2 verschillende dingen.welke bedoel je? De screensaver springt aan als bijv. de apps gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:58

aspellinside

Out Of Control

Thrilled schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:53:
Deze ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWnfqmkPjllkcsqI6LL5WQl6UC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXLJNOnPEUOa709I0evVroNE.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03

OMX2000

By any means necessary...

Heb ik het nou goed begrepen dat je de stekker van een LG tv kunt vervangen zonder dat de garantie vervalt? Ik heb gisteren een mail gestuurd naar LG klantenservice met de vraag of dat zo is, maar nog geen antwoord gehad.

Het zou het frezen in de muur wel wat makkelijker maken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[quote]kuka schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:18:

[/quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Brad Pitt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:23:
[...]

Via de 0 ingedrukt houden kan ik quick access bewerken maar kan hier zover ik kan zien alleen items (apps) toevoegen en geen opties of zie ik iets over het hoofd? Ik begrijp niet wat je met “pennetje” bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
kuka schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:58:
[...]
Via de 0 ingedrukt houden kan ik quick access bewerken maar kan hier zover ik kan zien alleen items (apps) toevoegen en geen opties of zie ik iets over het hoofd? Ik begrijp niet wat je met “pennetje” bedoelt.
Niet nul drukken, instellingen tandwiel drukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXJHCU7YUPJxu3zT5SOCUB1CP9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMrpui10uTnca39KutiWgOh9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
Brad Pitt schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:17:
[...]

Niet nul drukken, instellingen tandwiel drukken.
[Afbeelding]
Gelukt 👏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Marcel Br schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:27:
[...]

Folie eraf gehaald ? :P
De C1 heeft ook achter folie en die vond ik (in tegenstelling tot voor) er wel lastig af te halen :)
Uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Nu een tijdje de C1 kunnen gebruiken en super tevreden met de aankoop. Een goed paneel in bezit dat zelfs beter oogt dat het paneel wat ik op de G1 had. Het design van de C1 spreekt mij ook echt veel meer aan. Wat ik nog vreemder vind is dat de UI op de televisie die ik nu heb een stuk soepeler loopt dan de G1 hiervoor. Zo merk je maar weer dat modellen onderling ook nog eens kunnen afwijken. Het enige wat ik nog graag op een OLED zou willen is Ambilight. Maar aangezien Philips het dit jaar verneukt heeft met een beperkte HDMI 2.1 is het toch wel fijn om een LG te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:22:
Nu een tijdje de C1 kunnen gebruiken en super tevreden met de aankoop. Een goed paneel in bezit dat zelfs beter oogt dat het paneel wat ik op de G1 had. Het design van de C1 spreekt mij ook echt veel meer aan. Wat ik nog vreemder vind is dat de UI op de televisie die ik nu heb een stuk soepeler loopt dan de G1 hiervoor. Zo merk je maar weer dat modellen onderling ook nog eens kunnen afwijken. Het enige wat ik nog graag op een OLED zou willen is Ambilight. Maar aangezien Philips het dit jaar verneukt heeft met een beperkte HDMI 2.1 is het toch wel fijn om een LG te hebben.
Dat is goed nieuws!
Er is ook wel een alternatief voor Ambilight.
Dit: https://ilytmi.com/products/lightmi-neo-sync-light-strip-kit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

HoppyF schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:10:
[...]

Dat is goed nieuws!
Er is ook wel een alternatief voor Ambilight.
Dit: https://ilytmi.com/products/lightmi-neo-sync-light-strip-kit
Een ander alternatief op Ambilight kan ook een Govee Smart LED Lightbar of een Govee Led-tv-achtergrondverlichting zijn. Die werken middels een camera, dus werken op elk signaal en niet alleen als 'tussenstuk' met HDMI.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:15
OMX2000 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:52:
Heb ik het nou goed begrepen dat je de stekker van een LG tv kunt vervangen zonder dat de garantie vervalt? Ik heb gisteren een mail gestuurd naar LG klantenservice met de vraag of dat zo is, maar nog geen antwoord gehad.

Het zou het frezen in de muur wel wat makkelijker maken.
Hier is veel over gesproken in dit topic, maar uiteindelijk kan niemand een bewijs vanuit LG laten zien waarop staat dat de garantie wel/niet vervalt. Iedereen spreekt vooral over eigen ervaringen en die wisselen per persoon.

Ik heb hierover ook contact gehad met LG en ik kreeg de volgende terugkoppeling per mail: "Dit proces heeft vaak gevolgen op de garantie van het product. Uw aanvraag wordt in behandeling genomen met een passend advies".

Dit was 30 november en ik wacht nog op dat passende advies. Ik heb zelf de stekker wel verwijderd en vervolgens een nieuwe gemonteerd. Dit werkt prima en mocht de TV een keer weg moeten voor reparatie dan zie ik wel hoe het verder gaat. Maar LG zou hier wel moeilijk over kunnen gaan doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Volgens alle regels rondom garantie zal de fabrikant moeten aantonen dat een bepaald defect ontstaan is door de stekker.
Garantie sec afwijzen omdat je een stekker vervangen hebt door een deugdelijk alternatief zal bij een rechter nooit overeind blijven.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yorinn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:22:
[...]

Een ander alternatief op Ambilight kan ook een Govee Smart LED Lightbar of een Govee Led-tv-achtergrondverlichting zijn. Die werken middels een camera, dus werken op elk signaal en niet alleen als 'tussenstuk' met HDMI.
Dat is wel een alternatief maar geen mooi alternatief vind ik.
Wie wil er nu een camera bovenop zijn TV hebben?
Dan liever de Lytme oplossing, die doet ook 4K, HDR en Dolby Vision.
Enige nadeel is dat de bron extern HDMI moet zijn.
Het werkt dus niet met de interne TV apps.
Meer de schuld van LG die wel HDMI inputs op de TV gemaakt heeft maar geen HDMI output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

HoppyF schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:39:
[...]

Meer de schuld van LG die wel HDMI inputs op de TV gemaakt heeft maar geen HDMI output.
Ander nadeel van die Lytme is, naar mijn idee, dat die maximaal HDMI 2.0 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

HoppyF schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
[...]

Wat mis je dan?
Deze Lytme 2.0 doet immers 4K/60Hz, HDR 10+ en Dolby Vision.
Met een PS5 of XSX mis je 4k/120FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

-En4Cer- schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:11:
[...]

Hier is veel over gesproken in dit topic, maar uiteindelijk kan niemand een bewijs vanuit LG laten zien waarop staat dat de garantie wel/niet vervalt. Iedereen spreekt vooral over eigen ervaringen en die wisselen per persoon.

Ik heb hierover ook contact gehad met LG en ik kreeg de volgende terugkoppeling per mail: "Dit proces heeft vaak gevolgen op de garantie van het product. Uw aanvraag wordt in behandeling genomen met een passend advies".

Dit was 30 november en ik wacht nog op dat passende advies. Ik heb zelf de stekker wel verwijderd en vervolgens een nieuwe gemonteerd. Dit werkt prima en mocht de TV een keer weg moeten voor reparatie dan zie ik wel hoe het verder gaat. Maar LG zou hier wel moeilijk over kunnen gaan doen..
Ik vroeg het ook, omdat ik hier las dat een aantal mensen heel stellig beweren dat de garantie niet vervalt, en ik denk dat dat wat gecompliceerder ligt. Ik heb inmiddels antwoord van LG gekregen.
Date : 03/12/2021

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail met betrekking tot uw televisie. Goed dat u hierover contact met ons heeft gezocht.

Indien u zelf aanpassingen/wijzigingen aanbrengt aan het toestel (zoals het wijzigen/beschadigen of doorknippen van het spanningssnoer), bestaat inderdaad de mogelijkheid dat bij schade deze niet onder de garantievoorwaarden kan worden hersteld.

Bepaalde wijzigingen of aanpassingen kunnen wellicht door onze servicepartner/reparatiecentrum worden uitgevoerd; indien u de mogelijkheden wenst te bespreken, kunt u telefonisch contact met ons opnemen via nr. 0900 543 5454 (lokaal tarief); wij zijn bereikbaar op werkdagen (maandag tm vrijdag) tussen 08.30 en 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Menno
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Dit is dus nog steeds een vaag antwoord. Want ze zeggen niet expliciet dat de garantie vervalt, maar dat dat wel mogelijk is. Via een servicepartner/reparatiecentrum zou het mogelijk wel kunnen. Niet dat ik veel zin heb om langs een servicecenter te gaan om ff een stekker te vervangen. Ik ga zo bellen met Smits Arnhem, misschien vinden zij het goed als ik de stekker vervang, want, zoals in dit topic ook is gezegd, claim ik mijn garantie in eerste instantie bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
[...]

Werkt het met officiele apps? Dus shield > Lytme > Tv en dan via shield kijken naar Netflix, Prime, Disney, etc...?

Zo ja, nice. Zo nee.. Via shield heb je ook mogelijkheid om je Hue entertainment te laten werken. In ieder geval wel via Kodi of VLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:57:
[...]

Ik vroeg het ook, omdat ik hier las dat een aantal mensen heel stellig beweren dat de garantie niet vervalt, en ik denk dat dat wat gecompliceerder ligt. Ik heb inmiddels antwoord van LG gekregen.

[...]

Dit is dus nog steeds een vaag antwoord. Want ze zeggen niet expliciet dat de garantie vervalt, maar dat dat wel mogelijk is. Via een servicepartner/reparatiecentrum zou het mogelijk wel kunnen. Niet dat ik veel zin heb om langs een servicecenter te gaan om ff een stekker te vervangen. Ik ga zo bellen met Smits Arnhem, misschien vinden zij het goed als ik de stekker vervang, want, zoals in dit topic ook is gezegd, claim ik mijn garantie in eerste instantie bij hun.
Inderdaad verstandig om met de verkoper (Smits) te overleggen.
Ik begrijp het officiële standpunt van LG ook wel, want waar ligt de grens als je zelf iets aan je TV gaat aanpassen?
Niet iedere modificatie is te beschrijven en zelfs dan nog is het lastig.
Sta je toe dat mensen alleen de stekker van hun netsnoer vervangen? Maar weet je dan of ze zelf deskundig genoeg zijn om dit te doen?
Gebruiken ze hiervoor het juiste gereedschap en materiaal of prutsen ze zelf wat met Ali Express kwaliteit spul?
Daarom is het antwoord niet duidelijk te geven.
Werk je echter netjes en zorgvuldig en gebruik je netsnoer of stekker van deugdelijk materiaal dan is het gewoon veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:02:
[...]

Werkt het met officiele apps? Dus shield > Lytme > Tv en dan via shield kijken naar Netflix, Prime, Disney, etc...?

Zo ja, nice. Zo nee.. Via shield heb je ook mogelijkheid om je Hue entertainment te laten werken. In ieder geval wel via Kodi of VLC
Ja, moet werken via externe HDMI boxen.

Kijk ook even in het Lytme forum.
Men werkt overigens aan een HDMI 2.1 versie maar dat duurt nog wel een aantal maanden.
https://www.lytmiforum.co...ss-let-s-expect-patiently

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:42
InEtVa schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:27:
[...]

Ik heb deze, en je bepaalt de hoogte waarop hij hangt door de hoogte waarop je de rails monteert. De strips op de tv kan je maar op één plek op de rails monteren.
Ai, dat lijkt me bij mij een probleem te worden.
Ik heb een oudere Vogelsbevestiging:https://www.vogels.com/nl-be/c/wall-2245-draaibare-tv-beugel-zwart

Kan ik ervoor zorgen dat mijn eventuele C1 op dezelfde hoogte komt te hangen dan mijn huidige Samsung?
Bij die Samsung zit de montage in het midden van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
[...]

Ik zit te denken of dit misschien ook werkt aan de onderkant, achter een soundbar?

Edit: Het lijkt er wel op: https://www.reddit.com/r/..._the_bottom_im_impressed/

ps: dit is wel redelijk offtopic hier. Wellicht een ambilight topic openen.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Discussie met betrekking tot Ambi Light graag voortzetten in DIY Ambilight howto?, dat is de perfecte plek ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

HoppyF schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
[...]

Inderdaad verstandig om met de verkoper (Smits) te overleggen.
Ik begrijp het officiële standpunt van LG ook wel, want waar ligt de grens als je zelf iets aan je TV gaat aanpassen?
Niet iedere modificatie is te beschrijven en zelfs dan nog is het lastig.
Sta je toe dat mensen alleen de stekker van hun netsnoer vervangen? Maar weet je dan of ze zelf deskundig genoeg zijn om dit te doen?
Gebruiken ze hiervoor het juiste gereedschap en materiaal of prutsen ze zelf wat met Ali Express kwaliteit spul?
Daarom is het antwoord niet duidelijk te geven.
Werk je echter netjes en zorgvuldig en gebruik je netsnoer of stekker van deugdelijk materiaal dan is het gewoon veilig.
Ik heb Smits net gesproken: "gewoon afknippen en netjes een stekker eraan maken". Garantie vervalt wat hun betreft niet, en zij doen het zelf dus ook als ze een tv aan de muur installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heeft de google chromecast nut als je al een C9 oled bezit? volgens mij doen al die apps hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vraag ik mij ook af, heb wel net een Chromecast ultra binnen, black friday aanbieding, maar ik denk dat ik die maar ergens anders inzet.

Dat geluid van de C1.... Waardeloos 8)7
Ik had een oudere plasma, ook niet perfect, maar met de equalizer best een hoop te winnen.
Maar de presents zijn gewoon allemaal niks. De ene maakt stemmen goed verstaanbaar, maar laat geen enkele diepgang of muziek over. De ander zit een hele agressieve compressor/limiter op die je echt hoort inkomen, en die AI modus klinkt heel fancy, maar stemmen worden soms compleet weggedrukt door audioeffecten.
Nu op sport staan, iig verstaanbaar, maar het is gewoon slecht, en dan las ik in de reviews dat de C1 al beter zou zou zijn dan de A.

Moet nog internet er aan knopen, misschien dat er een update is met betere audio instellingen. Betwijfel het. Maar anders ga ik toch echt over op externe speakers/soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
_ferry_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:28:
Vraag ik mij ook af, heb wel net een Chromecast ultra binnen, black friday aanbieding, maar ik denk dat ik die maar ergens anders inzet.
Idem hier. Had die Stadia voor €22 besteld voor als ik ooit een LG OLED (i.e. non Android TV) ging kopen. De dag zelf kocht ik uiteindelijk nog een C1 :9B . Idee was om te gaan casten, maar nu blijkt dat ik gewoon via mijn iPad ook via Apple Airplay kan casten naar de TV. En momenteel ligt die Chromecast Ultra nog werkloos in de kast. Al zal ik dit weekend misschien wel eens Stadia uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:03:
[...]

Idem hier. Had die Stadia voor €22 besteld voor als ik ooit een LG OLED (i.e. non Android TV) ging kopen. De dag zelf kocht ik uiteindelijk nog een C1 :9B . Idee was om te gaan casten, maar nu blijkt dat ik gewoon via mijn iPad ook via Apple Airplay kan casten naar de TV. En momenteel ligt die Chromecast Ultra nog werkloos in de kast. Al zal ik dit weekend misschien wel eens Stadia uitproberen.
AirPlay 2 werkt prima op een C9 zal dus op een CX/C1/GX/G1 niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:01:
[...]

Ik heb Smits net gesproken: "gewoon afknippen en netjes een stekker eraan maken". Garantie vervalt wat hun betreft niet, en zij doen het zelf dus ook als ze een tv aan de muur installeren.
Kijk, dat zijn duidelijke uitspraken.
Weliswaar van één verkoper maar ik vermoed dat andere bekende verkopers ook zo zullen reageren.
De twijfelaars kunnen dit zelf bij hun verkoper navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
HoppyF schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:05:
[...]
AirPlay 2 werkt prima op een C9 zal dus op een CX/C1/GX/G1 niet anders zijn.
Ja, dat zal inderdaad wel. Laat ons zeggen dat ik eigenlijk op voorhand nog niet gekeken had of er alternatieven waren voor casten via Chromecast. De naam Airplay had ik ooit wellicht wel eens gehoord, maar had geen idee wat het was :). Nu ja, die Stadia/Chromecast Ultra was ook wel een enorme impuls-aankoop zoals bij de meesten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had een oudere plasma, ook niet perfect, maar met de equalizer best een hoop te winnen.
Maar de presents zijn gewoon allemaal niks. De ene maakt stemmen goed verstaanbaar, maar laat geen enkele diepgang of muziek over. De ander zit een hele agressieve compressor/limiter op die je echt hoort inkomen, en die AI modus klinkt heel fancy, maar stemmen worden soms compleet weggedrukt door audioeffecten.
Nu op sport staan, iig verstaanbaar, maar het is gewoon slecht, en dan las ik in de reviews dat de C1 al beter zou zou zijn dan de A.

Moet nog internet er aan knopen, misschien dat er een update is met betere audio instellingen. Betwijfel het. Maar anders ga ik toch echt over op externe speakers/soundbar.
Ik had ook een plasma (Panasonic) maar kan niet zeggen dat het geluid van mijn C9 slechter is.
Zeker niet zelfs. Dit terwijl mijn C9 aan de muur hangt.
Dit maakt ook een verschil of je de voet gebruikt of een muurbeugel.
De akoestiek van de huiskamer telt ook mee. Wat bij de één prima klinkt kan bij de ander niet zo zijn.
Je kunt wel het e.e.a. aan het geluid instellen.
Is dat onvoldoende dat is een soundbar toevoegen nog te overwegen al kost je dit wel een paar honderd extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online

Herkenbaar. Met de voet eraan marginaal beter. Heb zelf een Sonos Arc en ben nu wel tevreden.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Is er een andere manier om pixel refresher te starten dan via de instellingen?
Ik was namelijk weg van de tv, tv stond aan maar werd een ttjd niet gebruikt, dus de screensaver was in beeld. Ik ben de gehele dag zelf niet in de instellingen geweest en nadat ik de afstandsbediening ging gebruiken werd aangegeven dat pixel refresher wordt gestart als ik de tv uitzet.

Is er daarnaast een mogelijkheid pixel refresher niet te laten starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Veertien14 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:12:
Is er een andere manier om pixel refresher te starten dan via de instellingen?
Ik was namelijk weg van de tv, tv stond aan maar werd een ttjd niet gebruikt, dus de screensaver was in beeld. Ik ben de gehele dag zelf niet in de instellingen geweest en nadat ik de afstandsbediening ging gebruiken werd aangegeven dat pixel refresher wordt gestart als ik de tv uitzet.

Is er daarnaast een mogelijkheid pixel refresher niet te laten starten?
Je moet de pixelrefresher gewoon zijn gang laten gaan.
Duurt ook niet lang dus je zult daar nauwelijks hinder van kunnen hebben.
Het zelf starten van de pixel refresh moet inderdaad vanuit de instellingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Valt me op dat de LG C1 met snelle beelden frames skipt als ik naar de reguliere tv zenders kijk. Welke instelling heb ik nodig om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer TruMotion eens helemaal uit te zetten en kijk of het weggaat.
Of probeer de manual mode, door alleen de-judder uit te zetten en zet de-blur naar believen.
Werkt dat niet dan kan je nog proberen de tv direct te voeden met 1080p ipv de standaard 1080i als je set top box dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Mijn LG CX vertoont een vreemde kuur waar ik geen raad mee weet.

Ik kreeg 2 dagen geleden de melding dat een pixel refresh gedaan moet worden en dat deze start als de tv uit is. Toen in op ok drukte ging de tv uit. Nu weet ik dat de pixel refresh ongeveer een uur duurt en de tv zou vanzelf opstarten na de refresh. Na 4 uurtjes gewacht te hebben deed ik de tv aan en gaf deze aan dat de pixel refresh is onderbroken. Wat ik best vreemd vond.

Ik besloot later op de avond de poxel refresh via het menu te activeren en deze een nachtje zn werk te laten doen, voorzover dat nodig is. In de ochtend kreeg ik dezelfde melding, de refresh is onderbroken.

Nu weet ik niet of de tv iets van een refresh heeft uitgevoerd want ik krijg nog steeds de melding. Ik wil ook niet het paneel door alle refreshen naar de klote helpen. Tv is anderhalf jaar oud en heb al een keer een nieuw paneel erin laten zetten door LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Gizzo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:22:
Mijn LG CX vertoont een vreemde kuur waar ik geen raad mee weet.

Ik kreeg 2 dagen geleden de melding dat een pixel refresh gedaan moet worden
Jij kreeg 'm net als ik dus ook blijkbaar automatisch, ipv dat je zelf koos voor pixel refesher? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:23
Ik heb met Black Friday een 65" A1 tv gekocht maar ik krijg HDR niet enabled bij mijn media server die er aangesloten is.

Normaal is het als volgt aangesloten: pc --> denon x2500h --> tv. Er zit ook nog een Xbox One aangesloten op de denon en die geeft in zijn instellingen wel aan dat hij HDR ondersteund, net als op de 4k Chromecast (hij zegt dolby vision maar soit, dat zal het verschil niet maken).

Ik heb zojuist als laatste test die ik nog kon bedenken de HDMI kabel die van xbox --> denon loopt (en dus zeker hdr ondersteunt) eens rechtstreeks in pc --> tv gestoken maar in Windows zie ik nog steeds het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sx1V6L_quUMJHauKHiR62zSz9eg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9cepqEB9rUFe8rjuDZ6LaK7k.png?f=fotoalbum_large

De PC is een i5-7600 met MSI B250M Pro-VH moederbord, W10 21H2 met laatste intel video en chipset drivers. De HDMI uitgangen op de Denon zijn allemaal identiek geconfigureerd. Dxdiag zegt dat HDR niet ondersteund wordt maar alles wat ik online zie, zegt dat zowel CPU als moederbord het ondersteunen.

Iemand een tip wat het probleem zou kunnen zijn?

edit: Er is nergens iets over te vinden maar ik begin te vermoeden dat mijn moederbord maar een hdmi 1.4 aansluiting heeft. Als ik het goed begrepen heb, gaat HDR pas werken vanaf 2.0?

[ Voor 12% gewijzigd door Horla op 04-12-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Drossie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:27:
[...]

Ai, dat lijkt me bij mij een probleem te worden.
Ik heb een oudere Vogelsbevestiging:https://www.vogels.com/nl-be/c/wall-2245-draaibare-tv-beugel-zwart

Kan ik ervoor zorgen dat mijn eventuele C1 op dezelfde hoogte komt te hangen dan mijn huidige Samsung?
Bij die Samsung zit de montage in het midden van het scherm.
Ik heb hetzelfde probleem! Heb nu een plasma (50) met die in het midden op vesa is bevestigd...mijn nieuwe C1 77 inch heeft de vesa een stuk lager zitten. Ik wil echt niet nieuwe gaten boren.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Horla schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:09:
[knip]
edit: Er is nergens iets over te vinden maar ik begin te vermoeden dat mijn moederbord maar een hdmi 1.4 aansluiting heeft. Als ik het goed begrepen heb, gaat HDR pas werken vanaf 2.0?
Het lijkt er idd op dat de HDMI uitgang van het moederbord de beperkende factor is in deze. Er is daarnaast enkel een VGA aansluiting beschikbaar, helaas geen DisplayPort. Het e.e.a. is nu alleen te realiseren middels het plaatsen van een aparte videokaart die wel over de nodige aansluitingen en specificaties beschikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Net even dikke c1 65inch gekocht. Damn… sick apparaat.
Nu nog goeie instellingen. Iemand een mooi lijstje? Ook voor de switch? Die vind ik nog beetje matig qua kleuren ofzo. Iemand tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Horla schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:09:
Ik heb met Black Friday een 65" A1 tv gekocht maar ik krijg HDR niet enabled bij mijn media server die er aangesloten is.

Normaal is het als volgt aangesloten: pc --> denon x2500h --> tv. Er zit ook nog een Xbox One aangesloten op de denon en die geeft in zijn instellingen wel aan dat hij HDR ondersteund, net als op de 4k Chromecast (hij zegt dolby vision maar soit, dat zal het verschil niet maken).

Ik heb zojuist als laatste test die ik nog kon bedenken de HDMI kabel die van xbox --> denon loopt (en dus zeker hdr ondersteunt) eens rechtstreeks in pc --> tv gestoken maar in Windows zie ik nog steeds het volgende staan:
[Afbeelding]

De PC is een i5-7600 met MSI B250M Pro-VH moederbord, W10 21H2 met laatste intel video en chipset drivers. De HDMI uitgangen op de Denon zijn allemaal identiek geconfigureerd. Dxdiag zegt dat HDR niet ondersteund wordt maar alles wat ik online zie, zegt dat zowel CPU als moederbord het ondersteunen.

Iemand een tip wat het probleem zou kunnen zijn?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn A1 55 inch icm een msi laptop, waar een intel hd 620 inzit (die volgens intel wel hdr moet ondersteunen). Bij mijn laptopscherm zegt hij wèl dat deze hdr ondersteunt, enkel niet bij de hdmi out port.

Enigste wat ik online gevonden heb is de hdmi out implementatie van de fabrikant. Als daar een LPSCON chip tussenzit (converteert displayport naar hdmi, intern) wordt hdr niet ondersteunt. (Of hdr kan wel werken, maar windows 10 kan er niet mee omgaan. Windows 11?)

Edit: je hebt een redelijk nieuwe build nodig van windows 10 om hdr te laten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jackie Moon op 04-12-2021 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramViking
De volgende OLED zal waarschijnlijk 77 inch gaan worden :).
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gJtKpsj8/PSX-20211204-125116.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door BramViking op 04-12-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Valt me trouwens op dat op de C1 er geen vervormde reflecties te zien zijn. Wat op de G1 wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:56:
De volgende OLED zal waarschijnlijk 77 inch gaan worden :).
[Afbeelding]
Nou dat ziet er zeer strak uit!
Valt ook niet op dat dit een C is en geen G.
Het formaat is ook passend als ik het zo bekijk maar dat is altijd lastig in te schatten vanaf een foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:00:
[...]

Nou dat ziet er zeer strak uit!
Valt ook niet op dat dit een C is en geen G.
Het formaat is ook passend als ik het zo bekijk maar dat is altijd lastig in te schatten vanaf een foto.
Klopt, zoals ik al zei, ik vind zelf de C1 strakker ogen dan de G1 als je gebruik maakt van een tv-meubel. De G1 komt tot zijn recht als je er niks onder hebt staan (want dan lijkt het op een galerij), in elke andere situatie is de "zwevende" looks van de C1 (en de dunne bezels vanaf de zijkanten) mooier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
osj schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:38:
Net even dikke c1 65inch gekocht. Damn… sick apparaat.
Nu nog goeie instellingen. Iemand een mooi lijstje? Ook voor de switch? Die vind ik nog beetje matig qua kleuren ofzo. Iemand tips en tricks
Beeld op cinema zetten dat geeft het beste beeld en kleuren.
Je kan via het home dashnoard van de tv bij settings de switch als game console instellen, als de tv dat niet uit zichzelf doet.
Met de instelling van de tv op pc mode of game console voor die hdmi input, zet de tv bepaalde instellingen uit die hogere inputlag veroorzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jackie Moon schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:38:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met mijn A1 55 inch icm een msi laptop, waar een intel hd 620 inzit (die volgens intel wel hdr moet ondersteunen). Bij mijn laptopscherm zegt hij wèl dat deze hdr ondersteunt, enkel niet bij de hdmi out port.

[knip]
De beperking zit voor desbetreffende tweaker ook niet in de chipset, CPU/iGP of Windows zelf maar in de toegepaste HDMI uitgang. Gezien de opgave van de fabrikant van de maximale resolutie voor die poort (4k@30Hz), lag het al voor de hand dat het geen HDMI 2.0x versie was.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 432 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.