Gewoon met ruststand. En remote play aan.Twixie schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:42:
[...]
Ruststand of uit-stand ? Want ik heb vroeger ook Ping gebruikt om gebruik van PS3 te detecteren om zo slimme thermostaat te sturen maar op PS4 en PS5 werkte dat niet meer omdat die consoles ook in rust nog op Ping reageren (want kunnen bvb ook nog updates downloaden e.d.).
Hmm, zou wel willen weten hoe dat werkt dan. Ik kan nu bvb gewoon mijn PS5 pingen terwijl hij in rust staat, en is Ping dus niet bruikbaar om te detecteren dat iemand speelt.
Nee klopt, ook bij mij blijft die reageren op ping. Maar op een andere manier werkt het wel. Homekit zal er wel anders naar kijken. Maar ik heb het op deze manier werkend.Twixie schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:00:
[...]
Hmm, zou wel willen weten hoe dat werkt dan. Ik kan nu bvb gewoon mijn PS5 pingen terwijl hij in rust staat, en is Ping dus niet bruikbaar om te detecteren dat iemand speelt.
De C1 Oled staat bij mij gekoppeld in Homekit.
Daarbij Homebridge op een pi geïnstalleerd staan. Dit weer gekoppeld in Homekit.
Ik heb natuurlijk me PS5 ook een vast ip gegeven.
Dan de plugin "Homebridge Ping Hosts" geinstalleerd in me Homebridge met de onderstaande settings.
/f/image/9HFfYfF20Rb1TrjQqbQOgUZZ.png?f=fotoalbum_large)
Daarna op me Homekit de onderstaande automation toegevoegd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/suruKgziPxmcM4YsFAWjUPIG.png?f=user_large)
Ik heb pas een uurtje werkend nu maar lijkt goed te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door TechFox op 28-11-2021 22:30 . Reden: typo ]
Stel je hebt een prijsverschil van 200+ euro. Is het dan de moeite waard om voor de B te gaan?HoppyF schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:33:
[...]
Niet echt.
De B was een prima model als instapper toen de A nog niet bestond.
De B is nu eigenlijk achterhaald.
De prijzen van de C tov de B zijn ook zo gedaald dat een C een betere keuze is geworden.
Dag allemaal! Recentelijk ben in begonnen aan the Wheel of Time op Amazon Prime. Hoe mooi de serie ook is gefilmd, het ziet er gewoonweg niet uit op m’n 65” G1. Enorm korrelig, de kleuren kloppen niet, er zit af en toe een zweem van groen en rood over het beeld en met name felle close-ups zijn extreem vertekend. Niet om aan te zien.
Mijn vrouw keek op Amazon Prime naar El Cid en ik keek met open mond hoe haarscherp dit was. Schril contrast met Wheel of Time. Heeft iemand dit ervaren? Ik heb een Apple TV 4K en de ingebouwde app gebruikt, maar er gebeurt hetzelfde met de beeldkwaliteit.
Mijn vrouw keek op Amazon Prime naar El Cid en ik keek met open mond hoe haarscherp dit was. Schril contrast met Wheel of Time. Heeft iemand dit ervaren? Ik heb een Apple TV 4K en de ingebouwde app gebruikt, maar er gebeurt hetzelfde met de beeldkwaliteit.
04.30.40 komt nu binnen op m’n 65CX.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hardeschijf/ssd/usbstick aansluiten op je tv usb poort.Vliango schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:14:
Ik heb sinds gisteren ook een C1. Ik ben klant bij Ziggo met een mediabox xl. Ik kan ziggo ontvangen op de tv via de coax kabel zonder CI+ module maar ik mis alle interactieve functionaliteiten, zoals opnemen en replay tv. Los ik dat op met een Ci+ module of kan ik het beste een mediabox Next aanvragen?
Kun je opnemen/pauzeren.
Of een androidbox met ziggo app. Dan kun je ook terugkijken/pauzeren/enz.
Dat vond ik ook. Wheel of time. Ook kleuren veranderen soms.Richard P schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:15:
Dag allemaal! Recentelijk ben in begonnen aan the Wheel of Time op Amazon Prime. Hoe mooi de serie ook is gefilmd, het ziet er gewoonweg niet uit op m’n 65” G1. Enorm korrelig, de kleuren kloppen niet, er zit af en toe een zweem van groen en rood over het beeld en met name felle close-ups zijn extreem vertekend. Niet om aan te zien.
Zelfde probleem ook via Shieldtv pro.
Maar er zijn meer series op amazon die korrelig zijn. Ook walking dead:beyond.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik zag hetzelfde bij WoT. Ik vraag me af of het wel in HDR opgenomen is, het lijkt bijna alsof het standaard is opgenomen en er later een HDR upgrade is toegepast of zo.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
En @ArthurMorgan: maar dit is toch gewoon niet om aan te zien? Zelfs m'n vrouw ging af en toe uit walging achterover zitten uit. Ik ga eens kijken of ik een versie kan downloaden ergens, om te zien of die hetzelfde heeft. Ik heb het idee dat het signaal via Amazon over de stream gewoon niet goed is qua HDR. Overigens zag het er op de TV in de slaapkamer (43" Sony LED) veel beter uit, maar die ondersteunt geen HDR. Daar zal het probleem wel ergens zitten.mucuracat schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:46:
[...]
Hardeschijf/ssd/usbstick aansluiten op je tv usb poort.
Kun je opnemen/pauzeren.
[...]
Dat vond ik ook. Wheel of time. Ook kleuren veranderen soms.
Zelfde probleem ook via Shieldtv pro.
Maar er zijn meer series op amazon die korrelig zijn. Ook walking dead:beyond.
Vliango schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:14:
Ik heb sinds gisteren ook een C1. Ik ben klant bij Ziggo met een mediabox xl. Ik kan ziggo ontvangen op de tv via de coax kabel zonder CI+ module maar ik mis alle interactieve functionaliteiten, zoals opnemen en replay tv. Los ik dat op met een Ci+ module of kan ik het beste een mediabox Next aanvragen?
Ja kan ook de Chromecast met Google TV gebruiken; nieuws: Ziggo begint verkoop Chromecast voor gebruik tweede tvmucuracat schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:46:
[...]
Hardeschijf/ssd/usbstick aansluiten op je tv usb poort.
Kun je opnemen/pauzeren.
Maar dan moet je wel alles via de app kijken (als je wil terugspoelen ed.). Pauzeren/opnemen kan wel met harde schijf, maar dingen als 'start vanaf het begin'/uitzending gemist niet.
Persoonlijk vind ik de Mediabox Next wel goed werken. Op mijn 2de tv werkt Chromecast met Google TV prima, maar Next is wel iets beter beeld volgens mij. (heb daar ook geen coax liggen, alleen internet)
Je bent duidelijk niet alleen : https://www.reddit.com/r/...s_grainy_picture_quality/Richard P schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:15:
Dag allemaal! Recentelijk ben in begonnen aan the Wheel of Time op Amazon Prime. Hoe mooi de serie ook is gefilmd, het ziet er gewoonweg niet uit op m’n 65” G1.
Ik heb een eerste praktisch probleempje bij mijn nieuwe LG C1. Het lijkt erop dat wanneer hij even geen signaal krijgt, hij naar HDMI 4 springt waar mijn PS4 aan hangt. Het gevolg is dat op dat mijn moment mijn PS4 dan ook vanzelf opstart.
Ik heb dit o.a. al eens voorgehad op een moment dat Airplay onderbroken werd. Ik wilde via mijn iPad een stream (opname van mijn Telenet Digicorder) even doorspoelen en de connectie verbrak. Op dat moment ging de TV naar HDMI 4. Gisterenavond had ik het zelfs voor toen ik de TV wou uitdoen terwijl ik in de YouTube app zat. Heel even ging ie naar HDMI 4 om dan pas uit te gaan. Maar ondertussen begon mijn PS4 wel op te starten...
Ik heb dit o.a. al eens voorgehad op een moment dat Airplay onderbroken werd. Ik wilde via mijn iPad een stream (opname van mijn Telenet Digicorder) even doorspoelen en de connectie verbrak. Op dat moment ging de TV naar HDMI 4. Gisterenavond had ik het zelfs voor toen ik de TV wou uitdoen terwijl ik in de YouTube app zat. Heel even ging ie naar HDMI 4 om dan pas uit te gaan. Maar ondertussen begon mijn PS4 wel op te starten...
Probeer bij verbinding, HDMI-apparaatinstellingen de auto-inschakelsync uitzetten (en wellicht ook automatische apparaatdetectie en CEC)?
Wbt de beeldkwaliteit van Wheel of Time, dat geldt toch niet alleen voor die serie maar ook voor het andere aanbod, en eigenlijk voor zo'n beetje alle streamingdiensten? Near black in de donkere scenes is dan om te huilen, posterization niet om aan te zien. In series als Wheel of Time zitten nogal wat donkere scenes.
Wbt de beeldkwaliteit van Wheel of Time, dat geldt toch niet alleen voor die serie maar ook voor het andere aanbod, en eigenlijk voor zo'n beetje alle streamingdiensten? Near black in de donkere scenes is dan om te huilen, posterization niet om aan te zien. In series als Wheel of Time zitten nogal wat donkere scenes.
[ Voor 54% gewijzigd door Cap op 29-11-2021 10:19 ]
Dat is maar een workaround, want hij zal dan nog altijd even switching naar die HDMI, alleen zal de PS4 niet meer opstarten. Ok dat laatste is het grootste probleem, maar ik vind het vanzelf opstarten wel handig in combinatie met mijn Logitech Harmony activities.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:57:
Probeer bij verbinding, HDMI-apparaatinstellingen de auto-inschakelsync uitzetten (en wellicht ook automatische apparaatdetectie en CEC)?
Ik ben overigens duidelijk niet de enige, en het is ook niet enkel met de C1 : https://www.reddit.com/r/...witching_input_to_hdmi_1/ . Diverse suggesties daar, al is er geen enkele van waar iedereen duidelijk van zegt dat dát de oplossing is.
Dank, ik kon nauwelijks iets vinden online, maar vanuit een WoT thread had ik nog niet gedacht.Twixie schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:49:
[...]
Je bent duidelijk niet alleen : https://www.reddit.com/r/...s_grainy_picture_quality/
ook dag scene, deel 4 als ze ergens in een bos lopen, zie je ook de lucht. Deze verkleurt ookCap schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:57:
Wbt de beeldkwaliteit van Wheel of Time betreft, dat geldt toch niet alleen voor die serie maar ook voor het andere aanbod, en eigenlijk voor zo'n beetje alle streamingdiensten? Near black in de donkere scenes is dan om te huilen, posterization niet om aan te zien. In series als Wheel of Time zitten nogal wat donkere scenes.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
@Twixie Ik begreep uit de bewoordingen in je eerste post dat je main issue is dat je PS4 ongewenst opstart, lukt dat zo om dat te voorkomen?
Misschien dat ik het punt van het probleem mis, maar zover ik weet is het default (intended) gedrag dat als je een app sluit de tv naar de laatst actieve HDMI poort (of TV-app) switcht.
(Er is namelijk een app klasse die gezien wordt als een ingang. Als je de tv uitzet met die app actief dan start hij ook weer op met die op. Ih mijn geval Canaal Digitaal, maar ik vermoed dat dit bij KPN en Ziggo ook het geval is. Deze apps staan ook in het ingangen menu en het thuisdashboard.)
Misschien dat ik het punt van het probleem mis, maar zover ik weet is het default (intended) gedrag dat als je een app sluit de tv naar de laatst actieve HDMI poort (of TV-app) switcht.
(Er is namelijk een app klasse die gezien wordt als een ingang. Als je de tv uitzet met die app actief dan start hij ook weer op met die op. Ih mijn geval Canaal Digitaal, maar ik vermoed dat dit bij KPN en Ziggo ook het geval is. Deze apps staan ook in het ingangen menu en het thuisdashboard.)
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 29-11-2021 10:17 ]
Ook maar near black stoort mij persoonlijk het meeste. Slechte gradienten vind ik sowieso veel storender dan korretljes.mucuracat schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:10:
[...]
ook dag scene, deel 4 als ze ergens in een bos lopen, zie je ook de lucht. Deze verkleurt ook
Daar dacht ik ook eerst aan, en moet nog even experimenteren of dat wel het gedrag is. Ik weet dat sommige TVs bij het aanschakelen automatisch naar de input gaan die actief was bij het uitzetten, maar dan hoop ik toch dat dat uit te schakelen is, zeker bij een TV die ook CEC ondersteunt. Bij Power-On is dat ook vaak gemakkelijk te omzeilen met een Harmony door de Power On niet met de Power On IR-code te doen maar bvb met een input-selectie, zodat het voorspelbaar is op welke input de TV aangaat (wat wel een must is met een remote als een Harmony). Het probleem hier is dat hij echter ook naar die output gaat als je iets anders onderbreekt. In combinatie met CEC is dat toch echt ongewenst gedrag eigenlijk.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:13:
Misschien dat ik het punt van het probleem mis, maar zover ik weet is het default (intended) gedrag dat als je een app sluit de tv naar de laatste actieve HDMI poort of TV-app switcht.
Overigens heb ik ook al gezien dat hij heel even naar HDMI4 gaat, om dan toch naar het Smart Home scherm te gaan. Of zoals in mijn eerste post beschreven: dat hij heel even naar HDMI4 gaat vooraleer hij zichzelf uitschakelt. Dat wil je toch echt niet, want maakt CEC dan compleet onbruikbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 29-11-2021 10:22 ]
Ik begrijp dat het lastig is maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit het standaard gedrag van de tv is, hij valt altijd terug op de laatst actieve ingang.
Dus ook als je de tv uitzet wanneer er een app actief is.
WebOS technisch moet ie die dan eerst afsluiten voordat ie zichzelf kan uitschakelen, en dat betekent dat ie terugvalt op de laatste ingang. De tv kan zich voor zover ik weet niet in een staat bevinden dat ie qua ingang "nergens" op staat. Het is HDMI poort, tv-tuner of tv-app.
(PS is niet specifiek voor de C1/G1 maar alle LG OLED's, dus ook oudere series als C7, C8 etc)
Dus ook als je de tv uitzet wanneer er een app actief is.
WebOS technisch moet ie die dan eerst afsluiten voordat ie zichzelf kan uitschakelen, en dat betekent dat ie terugvalt op de laatste ingang. De tv kan zich voor zover ik weet niet in een staat bevinden dat ie qua ingang "nergens" op staat. Het is HDMI poort, tv-tuner of tv-app.
(PS is niet specifiek voor de C1/G1 maar alle LG OLED's, dus ook oudere series als C7, C8 etc)
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 29-11-2021 10:40 ]
Je kan niet ontkennen dat dat compleet het nut van CEC Power om zeep helpt.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:38:
Ik begrijp dat het lastig is maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit het standaard gedrag van de tv is, hij valt altijd terug op de laatst actieve ingang.
Dan is dat toch echt wel een slecht design van WebOS. Mijn Sony met Android TV gedraagt zich helemaal zo niet. Wanneer je een app afsluit, gaat hij gewoon naar het Home Screen, niet naar de laatst gekozen input. Ik durf overigens te betwijfelen dat WebOS helemaal afgesloten wordt bij het uitschakelen, want dan zou opstarten veel langer duren, en zou hij in Standby ook geen OLED maintenance doen.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:38:
Klopt, maar nu ben ik sowieso sinds sint juttemis gewend dat CEC, helemaal cross-manufacturer, een random drama is en daarom vrijwel altijd onbruikbaar. 
Edit:
Goed dat het bij Sony tv's wel werkt, valt ook te verwachten van de Playstation fabrikant.
Hoewel ik moet opmerken dat als er 1 ding is waar ik doorgaans een bloedhekel aan heb is die waardeloze 'homescreens' van tv's, set top boxen en apps, en erger nog als de tv / set top box daarop default terugvalt.
Kan natuurlijk zijn dat die van Sony wel bruikbaar is (of bruikbaar te maken middels het uitschakelen van alle overbodige meuk) maar ik vind ze doorgaans een schreeuwerig en rommelig allegaartje met ongewenste aanbevelingen, ongewenste betaal content, reclame etc.
Ligt natuurlijk helemaal aan je gebruikswensen, maar doe mij om te beginnen maar maar lekker een laatste ingang / laatste app en geen homescreen.
Beste is natuurlijk als het inschakelgedrag geheel user configurable is.
Edit:
Goed dat het bij Sony tv's wel werkt, valt ook te verwachten van de Playstation fabrikant.
Hoewel ik moet opmerken dat als er 1 ding is waar ik doorgaans een bloedhekel aan heb is die waardeloze 'homescreens' van tv's, set top boxen en apps, en erger nog als de tv / set top box daarop default terugvalt.
Kan natuurlijk zijn dat die van Sony wel bruikbaar is (of bruikbaar te maken middels het uitschakelen van alle overbodige meuk) maar ik vind ze doorgaans een schreeuwerig en rommelig allegaartje met ongewenste aanbevelingen, ongewenste betaal content, reclame etc.
Ligt natuurlijk helemaal aan je gebruikswensen, maar doe mij om te beginnen maar maar lekker een laatste ingang / laatste app en geen homescreen.
[ Voor 72% gewijzigd door Cap op 29-11-2021 11:15 ]
SW 04.30.40 voor de CX staat ook op de NL site. Later vandaag eerst kijken of ie OTA al binnenkomt, anders ga ik 'm via USB updaten. Want de .35 SW is hier geen succes, random signaalverlies bij Netflix en dergelijke en ben niet de enige:
https://www.avforums.com/...62/page-808#post-29876461
https://www.avforums.com/...62/page-808#post-29876461
Iemand enig idee of het mogelijk is om de naam van de HDMI devices te hernoemen op de G1? Ik heb al even gezocht op het forum maar ik kon zo snel niets vinden. Voor de C1 zag ik al wel wat ideeën maar niet voor de G1. Of ik heb het gemist natuurlijk 🙃
Ik ben eigenlijk vrij goed te spreken over CEC, aangezien ik al meer dan een decennium een PS3, PS4 of PS5 gebruikt heb als DVD/BD speler en hierbij gewoon via de IR codes van de TV kon navigeren. Maar het is inderdaad wel zo dat het van TV tot TV verschilt. Zo werkt Pause niet op mijn Sony (i.e. geeft ie niet door via HDMI), maar wel op mijn nieuwe LG.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:06:
Klopt, maar nu ben ik sowieso sinds sint juttemis gewend dat CEC, helemaal cross-manufacturer, een random drama is en daarom vrijwel altijd onbruikbaar.
Zal wat puzzelen worden, maar ik zal wel een truukje vinden om het te doen met mijn Harmony..
Ik had hier enkele dagen geleden ook gepost dat dat helemaal niet mogelijk lijkt. Moet ik nu net een paar minuten geleden deze video tegengekomen zijn : YouTube: Change HDMI Port Label *New LG Smart TV . Illustreert wel weer hoe alles onnodig verborgen zit.Rico30 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:07:
Iemand enig idee of het mogelijk is om de naam van de HDMI devices te hernoemen op de G1? Ik heb al even gezocht op het forum maar ik kon zo snel niets vinden. Voor de C1 zag ik al wel wat ideeën maar niet voor de G1. Of ik heb het gemist natuurlijk 🙃
Of wanneer je het met je remote kunt forceren. Zo schakelde ik mijn oude Panasonic plasma aan door direct de PC input te kiezen (wat overigens niet kan met de meegeleverde remote) juist om te vermijden dat hij een HDMI koos en daarmee een van mijn toestellen aan zette.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:06:
Dat is ook mijn eerste idee nu om te doen met mijn LG.
Hernoemen HDMI devices gaat bij LG al jaren via thuisdashboard, alleen ik zie dat ze het dit jaar idd nog wat onduidelijker hebben gemaakt met die drie puntjes. Vroeger stond daar nog een knopje met rood lijntje en potloodje in beeld, dat snappen de meeste mensen wel. 
Maar het is gedeeltelijk ook gewenning aan een nieuwe UI denk ik.
@Twixie ja dat is ook zo'n ding... de trend met remotes is minder knoppen, maar dan mis je er wel een paar. Bijv het gemis van direct skip toetsen vind ik uiterst irritant op de magic remote.
En de overkill aan specifieke knoppen voor streamingdiensten vind ik helemaal treurig, een hele batterij knoppen voor betaaldiensten die lang niet iedereen heeft, laat staan allemaal. Maak ze dan user configurable ipv te spammen met Prime, Disney, Netflix, LG channels, Rakuten, etc.
Ze zitten bovendien op plekken waar je ze snel per ongeluk indrukt, en het effect van per ongeluk indrukken is ook irritant want er start weer een (trage) app op die vervolgens moet updaten, juist omdat je hem niet gebruikt... Zet die knoppen dan ergens bovenaan, onder de aan/uit knop ofzo.
Maar het is gedeeltelijk ook gewenning aan een nieuwe UI denk ik.
@Twixie ja dat is ook zo'n ding... de trend met remotes is minder knoppen, maar dan mis je er wel een paar. Bijv het gemis van direct skip toetsen vind ik uiterst irritant op de magic remote.
En de overkill aan specifieke knoppen voor streamingdiensten vind ik helemaal treurig, een hele batterij knoppen voor betaaldiensten die lang niet iedereen heeft, laat staan allemaal. Maak ze dan user configurable ipv te spammen met Prime, Disney, Netflix, LG channels, Rakuten, etc.
Ze zitten bovendien op plekken waar je ze snel per ongeluk indrukt, en het effect van per ongeluk indrukken is ook irritant want er start weer een (trage) app op die vervolgens moet updaten, juist omdat je hem niet gebruikt... Zet die knoppen dan ergens bovenaan, onder de aan/uit knop ofzo.
[ Voor 66% gewijzigd door Cap op 29-11-2021 11:26 ]
Ook vroeger miste je al een hoop dingen, die toch beschikbaar waren via 'secret' codes. Daarmee ook altijd groot liefhebber geweest van programmeerbare remotes (mijn eerste was de Philips Pronto waarop je zelfs zelf je knoppen kon designenCap schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:18:
De LG heeft overigens wel IR codes voor Fast Fwd en Rewind. Idem voor directe input selectie (dus knop voor elke HDMI input).
Iemand een idee hoe ik de LG smart remote aan mijn KPN decoder kan koppelen? Dit werkte prima tot gisteren, maar nu zie ik ook geen enkele optie in het thuisdashboard om een type decoder te selecteren. Ik zie ook geen wizard meer komen om kanaal overgang te testen, wat ik met de oudere versie van WebOs wel had.
Ik heb nu maar weer de afstandbediening van de decoder erbij gepakt, maar heb liever alleen de LG AB..
Ik heb nu maar weer de afstandbediening van de decoder erbij gepakt, maar heb liever alleen de LG AB..
Wat is er veranderd ten opzichte van gisteren? Welk type is het?ballo50 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:21:
Iemand een idee hoe ik de LG smart remote aan mijn KPN decoder kan koppelen? Dit werkte prima tot gisteren, maar nu zie ik ook geen enkele optie in het thuisdashboard om een type decoder te selecteren. Ik zie ook geen wizard meer komen om kanaal overgang te testen, wat ik met de oudere versie van WebOs wel had.
Te snel op post gekliktWren schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:28:
[...]
Wat is er veranderd ten opzichte van gisteren? Welk type is het?
TV is een C9, laatste versie van WebOS en firmware
Wat er veranderd: eigenlijk niets dat ik kan ontdekken. De tv deed na het aanzetten wel raar, deze herkende de ingangen niet meer. Na opnieuw opstarten van de tv ging dit wel weer goed, maar sindsdien werkt de smart remote niet meer.
Volgens mij heeft de TV geen update gekregen, van de KPN decoder weet ik het niet zeker. De decoder is een oude arris 2952 V2.
Ik heb al de software op deze decoder opnieuw geinstalleerd, maar dat geeft niet een ander resultaat.
Vanuit het apparaten dashboard geprobeert de decoder opnieuw te koppelen, maar zoals al vermeld geen manier gevonden om een decoder fabrikant te kiezen. Tevens heb ik in de HDMI instellingen alle CEC en smart detectie opties uitgezet, maar dat gaf geen verschil.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Best een beetje jaloers, ik hoop dat Kamera Express de mijne ook komt brengen van de week
*burp*
1. Druk op de bronnen knop op de remoteballo50 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:21:
2. Beweeg je je pointer over de bron (maar klik NIET)
3. Boven de bron verschijnt dan een balkje waar iets staat als "Instellingen voor universele afstandsbediening". Druk hier op
4. Doorloop de wizard.
Ik krijg bij stap 3 de optie "Apparaat verbindingen", als ik die aanklik kom ik in het standaard apparaat verbindingen scherm waar ik vervolgens niet de AB mee kan configureren. Mis ik hier nu iets?Tk55 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:30:
[...]
1. Druk op de bronnen knop op de remote
2. Beweeg je je pointer over de bron (maar klik NIET)
3. Boven de bron verschijnt dan een balkje waar iets staat als "Instellingen voor universele afstandsbediening". Druk hier op
4. Doorloop de wizard.
Zie je dit niet?ballo50 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:22:
[...]
Ik krijg bij stap 3 de optie "Apparaat verbindingen", als ik die aanklik kom ik in het standaard apparaat verbindingen scherm waar ik vervolgens niet de AB mee kan configureren. Mis ik hier nu iets?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SsQjIysFcDvNHtVHzQ2eJDtC.jpg?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Tk55 op 29-11-2021 16:34 . Reden: kleiner plaatje gemaakt ]
Nee:
:strip_exif()/f/image/o8GIPeuwz8yCww9QaZkDxlgV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook meteen gekeken: WebOS software versie is 5.10.25, er is geen nieuwe update beschikbaar..
[ Voor 6% gewijzigd door ballo50 op 29-11-2021 17:03 ]
Thanks!!!!Twixie schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:14:
[...]
Ik had hier enkele dagen geleden ook gepost dat dat helemaal niet mogelijk lijkt. Moet ik nu net een paar minuten geleden deze video tegengekomen zijn : YouTube: Change HDMI Port Label *New LG Smart TV . Illustreert wel weer hoe alles onnodig verborgen zit.
Na een LG 48A16 voor de keuken gekocht te hebben (mijn eerste oled) was ik om.
Vandaag de 77C16 besteld bij Apollo.
Ik heb nu een Panasonic ST50 (50") Plasma.
Op 3,5 meter een postzegel naar mijn idee.
Damn it's good 2b a Tweaker!
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17-09 21:45
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Je hebt wel een vreemd idee van afstanden vind ik.spanx schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:20:
Na een LG 48A16 voor de keuken gekocht te hebben (mijn eerste oled) was ik om.
Groter is niet beter, de resolutie blijft immers gelijk of het nu een 48 of 77 inch is.
De overstap van een plasma naar een OLED is uiteraard een goede keuze.
Ik vind grootte net veel belangrijker dan resolutie. Je gehele immersie wordt in eerste instantie bepaald door beeldhoek en dus grootte van het scherm. We hadden hier vroeger zelf een 48” op 3.2m en die wou ik destijds vervangen door een 55” UHD TV. Mijn vrouw vond dat verschil echter te klein en dus werd het een 65” en daar was ik achteraf zeer blij om. Nu zegt ze zelfs dat het nog groter zou mogenHoppyF schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:58:
[...]
Groter is niet beter, de resolutie blijft immers gelijk of het nu een 48 of 77 inch is.
Gewoon alles kijken op je mobiel dus.HoppyF schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:58:
[...]
Je hebt wel een vreemd idee van afstanden vind ik.![]()
Nickname does not reflect reality
We zijn inmiddels verhuisd, toen ik in het oude huis op 2,3 meter zat van de 50" was dat goed. Nu in het nieuwe huis zit ik er een meter verder van af. Dus nee niet vreemd, afstand heeft er wel degelijk mee te maken.HoppyF schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:58:
[...]
Je hebt wel een vreemd idee van afstanden vind ik.![]()
De overstap van een plasma naar een OLED is uiteraard een goede keuze.
Damn it's good 2b a Tweaker!
De smart remote instelling voor een HDMI apparaat wordt inderdaad wel eens spontaan vergeten, maar dit gebeurt in mijn ervaring zéker wanneer de HDMI verbinding fysiek verbroken wordt terwijl de tv / box aan staan. In een poging dit te verhinderen heb ik in instellingen, verbindingen, HDMI-apparaatinstellingen de Automatische apparaatdetectie uitgeschakeld. Als ie automatisch gaat detecteren heb ik namelijk bij verschillende set-top boxen gemerkt dat ie telkens de waardeloze "OTT" variant van het apparaat instelt, waarbij óf slechts volume / zappen werkt en verder niets, of helemáál niets.ballo50 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:21:
Dan het configureren van een apparaat.
Ga gewoon via het menu, dat werkt volgens mij voor alle jaargangen van de OLEDs:
- instellingen (lang tandwieltje indrukken)
- verbinding
- apparaataansluiting
- kies Decoder/OTT
- kies je HDMI poort
- druk rechts op "apparaat resetten" indien er al een (foutief) apparaat is toegewezen aan de HDMI poort
- druk volgende en nogmaals volgende
- kies je merk / vul je merk in in zoekvak, volgende en doorloop de configuratie
Tot slot nog een iets andere, doch gerelateerde kwestie,
Bij de stap dat je het merk moet kunnen invullen krijg ik bijna altijd (lees altijd, tenzij ik het OS van de tv net gereboot heb, wat dus weer problematisch is, zie verderop
De enige manier om het op te lossen is een verse boot van WebOS.
En dan wordt het nog vervelender
Je moet nu om een WebOS reboot te forceren naar Algemeen, Over deze tv, Gebruikersovereenkomsten en daar tijdelijk de Gebruikervoorwaarden en overdragen gegevens buiten EER uitzetten. Dan geeft de tv een melding dat de servicevoorwaarden gewijzigd zijn en de tv zich opnieuw zal opstarten.
Dan pas start ie echt de apparaataansluiting services opnieuw op en kan je wél het hele apparaataansluiting proces doorlopen. Wel direct doen, want mocht je eerst wat anders gaan doen dan krijg je voor je het weet weer permanent de melding van het "tijdelijke probleem".
Uiteraard kan de LG klantenservice je dit niet vertellen en moet je dit geheel zelf uitvinden.
Ja, het is wat, zo'n gemankeerd OS op zo'n tv. Niet eens normaal kunnen rebooten, laat staan een "safe: mode". Over de "quick start" optie begin ik maar niet eens. Altijd behelpen als je een volwaardig en stabiel OS gewend bent.
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 29-11-2021 20:01 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Precies!
Haarscherp en je kunt nog lekker inzoomen ook door je smartphone naar je neus te bewegen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dan wel ja.spanx schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:49:
[...]
We zijn inmiddels verhuisd, toen ik in het oude huis op 2,3 meter zat van de 50" was dat goed. Nu in het nieuwe huis zit ik er een meter verder van af. Dus nee niet vreemd, afstand heeft er wel degelijk mee te maken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
WebOS heeft inderdaad zo zijn gebreken.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:50:
[...]
De smart remote wordt inderdaad wel eens spontaan vergeten, maar dit gebeurt zeker wanneer de HDMI verbinding verbroken wordt terwijl de tv / box aan staan. In een poging dit te verhinderen heb ik in instellingen, verbindingen, HDMI-apparaatinstellingen de Automatische apparaatdetectie uitgeschakeld. Als ie automatisch gaat detecteren heb ik namelijk bij verschillende set-top boxen gemerkt dat ie telkens de waardeloze "OTT" variant van het apparaat instelt, waarbij óf slechts volume / zappen werkt en verder niets, of helemaal niets. Dat ie automatisch aan de slag gaat om iets te vinden wil je dus zoveel mogelijk voorkomen.
Ga gewoon via het menu, dat werkt volgens mij voor alle jaargangen van de OLEDs:
- verbinding
- apparaataansluiting
- kies Decoder/OTT
- kies je HDMI poort
- druk rechts op "apparaat resetten" indien er al een (foutief) apparaat is toegewezen aan de HDMI poort
- kies je merk / vul je merk in in zoekvak, volgende en doorloop de configuratie
Bij de stap dat je het merk moet kunnen invulen krijg ik bijna altijd (lees altijd, tenzij ik het OS van de tv net gereboot heb, wat dus weer problematisch is, zie verderop) als ik dit doe een melding "er is een tijdeljk probleem opgetreden, probeer het later nogmaals". Wat helaas...natuurlijk niet tijdelijk is. En uiteraard is de internetverbinding van de tv tip top in orde en zit er ook geen pi-hole aan. Gewoon een vervelend bug in combinatie met een nietszeggende, foutieve ("tijdelijk") melding.
En dan wordt het nog vervelender: het handmatig rebooten van WebOS is (itt bij oudere modellen) vanaf de C9 zo goed als onmogelijk gemaakt. Bij vroegere modellen kon het met een lange buttonpress op de tv, maar dat kan niet meer.
Je moet nu om een WebOS reboot te forceren naar Algemeen, Over deze tv, Gebruikersovereenkomsten en daar tijdelijk de Gebruikervoorwaarden en overdragen gegevens buiten EER uitzetten. Dan geeft de tv een melding dat de servicevoorwaarden gewijzigd zijn en de tv zich opnieuw zal opstarten.
Dan pas start ie echt de apparaataansluiting services opnieuw op en kan je wél het hele apparaataansluiting proces doorlopen.
Ja, het is wat, zo'n gemankeerd OS op zo'n tv. Niet eens normaal kunnen rebooten, laat staan een "safe: mode". Over de "quick start" optie begin ik maar niet eens. Altijd behelpen als je een volwaardig en stabiel OS gewend bent.
Het kan altijd beter, het is alleen jammer dat LG voor de hand liggende zaken negeert terwijl dit relatief eenvoudig in het WebOS aan te passen valt.
Ipv daarvan komen ze met een vooral cosmetisch nieuwe versie waar niemand om gevraagd heeft.
Het was natuurlijk zoveel makkelijker geweest als het WebOS ook geheel te upgraden is.
Dus niet de mini stapjes die nu met een firmware upgrade worden gedaan.
Strikt genomen krijg je wel een nieuwe versie WebOS maar dan een minor versie verschil.
Ik verwacht dat in 2022 het WebOS versie 6.50 wel zal gaan worden.
Dit alles maakt het WebOS zeker niet slecht want het werkt wel soepel, het kan alleen beter als LG naar de gebruikers zou luisteren.
Er is wel een samenhang afstand / grootte / resolutie, er zit ergens toch wel een grens waarop het screendoor effect bepaald onaangenaam wordt.Twixie schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:36:
[...]
Ik vind grootte net veel belangrijker dan resolutie. Je gehele immersie wordt in eerste instantie bepaald door beeldhoek en dus grootte van het scherm. We hadden hier vroeger zelf een 48” op 3.2m en die wou ik destijds vervangen door een 55” UHD TV. Mijn vrouw vond dat verschil echter te klein en dus werd het een 65” en daar was ik achteraf zeer blij om. Nu zegt ze zelfs dat het nog groter zou mogen.
Ik heb inmiddels ervaring met de Mediabox XL, een CI module, the Next en ook een KPN 4k Box. Naar mijn smaak is the Next superieur aan de andere drie opties. Alles loopt soepel en is op bijna alle fronten goed doordachtVliango schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:14:
Ik heb het probleem uiteindelijk op kunnen lossen.Cap schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:50:
[...]
De smart remote instelling voor een HDMI apparaat wordt inderdaad wel eens spontaan vergeten, maar dit gebeurt in mijn ervaring zéker wanneer de HDMI verbinding fysiek verbroken wordt terwijl de tv / box aan staan. In een poging dit te verhinderen heb ik in instellingen, verbindingen, HDMI-apparaatinstellingen de Automatische apparaatdetectie uitgeschakeld. Als ie automatisch gaat detecteren heb ik namelijk bij verschillende set-top boxen gemerkt dat ie telkens de waardeloze "OTT" variant van het apparaat instelt, waarbij óf slechts volume / zappen werkt en verder niets, of helemáál niets.Dat ie automatisch aan de slag gaat om iets te vinden wil je dus zoveel mogelijk voorkomen.
- verbinding
- apparaataansluiting
- kies Decoder/OTT
- kies je HDMI poort
Bij de stap dat je het merk moet kunnen invullen krijg ik bijna altijd (lees altijd, tenzij ik het OS van de tv net gereboot heb, wat dus weer problematisch is, zie verderop) een melding "er is een tijdeljk probleem opgetreden, probeer het later nogmaals". Wat natuurlijk helaas...niet tijdelijk is. En uiteraard is de internetverbinding van de tv tip top in orde en zit er ook geen pi-hole aan. Gewoon een vervelend bug in combinatie met een nietszeggende, foutieve ("tijdelijk probleem") melding.
En dan wordt het nog vervelender: het handmatig rebooten van WebOS is (itt bij oudere modellen) vanaf de C9 zo goed als onmogelijk gemaakt. Bij vroegere modellen kon het met een lange buttonpress op de tv, maar dat kan niet meer.
Dan pas start ie echt de apparaataansluiting services opnieuw op en kan je wél het hele apparaataansluiting proces doorlopen. Wel direct doen, want mocht je eerst wat anders gaan doen dan krijg je voor je het weet weer permanent de melding van het "tijdelijke probleem".
Uiteraard kan de LG klantenservice je dit niet vertellen en moet je dit geheel zelf uitvinden.
Ik heb de tv stroomloos gemaakt (even de stekker er uit gehaald). Nadat de tv opnieuw opgestart is, kon ik wel de wizard doorlopen en de KPN decoder koppelen aan de remote. Stom dat ik dit nog niet eerder had gedaan!

Dank allen voor het meedenken!
Is er iemand die dit werkend heeft gekregen? Ik geloof dat ik alles goed ingesteld heb maar auto aan/uit met tv (G1) werkt niet. Hoogst irritant dat je nog handmatig of omslachtig de stb van KPN moet afzetten.Cap schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:35:
Oww ja dan is het jammer maar helaas, je moet dan via de puntjepuntjepuntje toets "uitschakelen" kiezen.
Iets anders wat je kan proberen is dat ie synchroon met de tv aan/uitschakelt. Bij HDMI apparaatinstellingen kan je dan simplink (hdmi CEC) en auto inschakelsync aanzetten, en dan maar hopen dat je KPN box luistert. Soms werkt dat, vaak niet omdat het apparaat simpelweg niet naar CEC wil luisteren. Ook nog even kijken of je de CEC optie in het menu van de KPN box aan kan zetten.
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Misschien wel leuk las er nog weinig over, ik heb vandaag de Developer Options geinstalleerd en mijn account voorzien van Developer rechten, vervolgens heb ik de connectie gemaakt met "WebOS Dev Manager" https://github.com/webosbrew/dev-manager-desktop waarmee je dus homebrew kan installeren op WebOS bij de LG C1 serie.
Je kan dan bijvoorbeeld de Youtube app verwijderen en er een exemplaar voor terugplaatsen met een adblocker erin! Ook kan je Retroarch direct op de TV installeren en Moonlight om streaming mogelijk te maken vanaf je PC (werkt beter dan Steam link volgens velen) Je kan ook een homebrew kanaal installeren.
Die Youtube app zonder advertenties, die werkt ideaal. Ja en ik draai ook pihole maar dat helpt niks tegen Youtube ads op de Youtube app van LG zelf
Je kan dan bijvoorbeeld de Youtube app verwijderen en er een exemplaar voor terugplaatsen met een adblocker erin! Ook kan je Retroarch direct op de TV installeren en Moonlight om streaming mogelijk te maken vanaf je PC (werkt beter dan Steam link volgens velen) Je kan ook een homebrew kanaal installeren.
Die Youtube app zonder advertenties, die werkt ideaal. Ja en ik draai ook pihole maar dat helpt niks tegen Youtube ads op de Youtube app van LG zelf
Weet niet of dit het juiste topic hiervoor is maar heb sinds vandaag een vaag issue.
Zette vanavond zoals iedere dag een serie aan op mijn LG CX, en ineens ging het geluid over de TV speakers ipv via mijn Sonos Arc. Dat gelijk weer teruggezet naar HDMi Arc. Maar sindsdien lijkt het geluid van de Sonos Arc veel doffer te zijn, dialoog klinkt ook zachter dan achtergrondmuziek etc. (Heb spraakverbetering al aanstaan). Mijn TV heeft daarnaast ook nadat ik klaar was met de serie een update geïnstalleerd.
Is me niet duidelijk of de Sonos Arc zelf een update heeft gehad of dat het door de update van de TV kan komen.
Misschien de Sonos Arc maar eens opnieuw instellen, maar wellicht heeft iemand anders hetzelfde issue meegemaakt?
Zette vanavond zoals iedere dag een serie aan op mijn LG CX, en ineens ging het geluid over de TV speakers ipv via mijn Sonos Arc. Dat gelijk weer teruggezet naar HDMi Arc. Maar sindsdien lijkt het geluid van de Sonos Arc veel doffer te zijn, dialoog klinkt ook zachter dan achtergrondmuziek etc. (Heb spraakverbetering al aanstaan). Mijn TV heeft daarnaast ook nadat ik klaar was met de serie een update geïnstalleerd.
Is me niet duidelijk of de Sonos Arc zelf een update heeft gehad of dat het door de update van de TV kan komen.
Misschien de Sonos Arc maar eens opnieuw instellen, maar wellicht heeft iemand anders hetzelfde issue meegemaakt?
.
[ Voor 99% gewijzigd door DaTiezl op 30-11-2021 07:55 ]
Ik heb er wel over gelezen, maar ik meen dat je om de zoveel tijd die dev mode weer moet inschakelen?supayoshi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:00:
Misschien wel leuk las er nog weinig over, ik heb vandaag de Developer Options geinstalleerd en mijn account voorzien van Developer rechten, vervolgens heb ik de connectie gemaakt met "WebOS Dev Manager" https://github.com/webosbrew/dev-manager-desktop waarmee je dus homebrew kan installeren op WebOS bij de LG C1 serie.
Nee dat is alleen ala je nieuwe apps wilt installeren. De Dev mode werkt met een soort SSH public key authentication met een passphrase. Voor beveiliging gaat die SSH verbinding dicht na zoveel uur automatisch maar je apps enzo die blijven gewoon werkenrodie83 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:46:
[...]
Ik heb er wel over gelezen, maar ik meen dat je om de zoveel tijd die dev mode weer moet inschakelen?
Ah check! Dan ga ik er ook eens mee stoeien binnenkort. Met name voor de kinderen is een youtube zonder advertenties wel praktisch - en gamestreamen is wellicht ook wel de moeitesupayoshi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:49:
[...]
Nee dat is alleen ala je nieuwe apps wilt installeren. De Dev mode werkt met een soort SSH public key authentication met een passphrase. Voor beveiliging gaat die SSH verbinding dicht na zoveel uur automatisch maar je apps enzo die blijven gewoon werken
Ik heb de LG C1 in combinatie met de sonos arc en heb nergens last van.Simone96 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:29:
Weet niet of dit het juiste topic hiervoor is maar heb sinds vandaag een vaag issue.
Zowel LG als Logitech maken het me wel zeer lastig. Om te beginnen will mijn LG enkel aangaan met de Power On/Off/Toggle commando's. De discrete input-commando's doen geen power-on van de TVTwixie schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:17:
[...]
Zo schakelde ik mijn oude Panasonic plasma aan door direct de PC input te kiezen (wat overigens niet kan met de meegeleverde remote) juist om te vermijden dat hij een HDMI koos en daarmee een van mijn toestellen aan zette.
Dat is ook mijn eerste idee nu om te doen met mijn LG.
Plan B is dan om bij een Power Off eerst de TV input te verzetten naar een HDMI anders dan die van de consoles (bvb de HDMI van een Chromecast, of in mijn geval van een Component-HDMI convertor). Bij de Logitech Harmony kun je extra commando's laten uitvoeren bij start of einde van een activiteit. Dus is het gewoon een kwestie van op het einde van de PS4 of PS3 (of PS5 of XBox...) activiteit eerst de TV te laten switchen naar een andere HDMI.
En daar is het dan dat Logitech mij het leven zuur maakt, want om een of andere onbegrijpelijke reden laat hij het switchen van inputs niet toe als extra commando's. De oplossing daarvoor is nu hopelijk dat ik de Harmony zo een input-switch kan aanleren via een extra IR commando. Niet evident aangezien de LG Magic Remote hier geen knoppen voor heeft. Gelukkig heb ik 2 Logitech Harmony toestellen, dus ik kan op onze Harmony voor de woonkamer even snel een LG C1 toevoegen zodat ik daarop dan een HDMI1 code kan uitsturen die door de andere dan aangeleerd wordt als mijn eigen commando. Dat commando is dan eigenlijk gewoon een kloon van een van de built-in Input commando's die ik dan wel kan gebruiken.
( Denk dat ik hier al iedereen kwijt ben
Oh ja, via Google vond ik ook nog een oplossing maar die werkt ook niet goed. Er is een manier om de TV in Hotel Mode te zetten en in die mode kan je de TV op een fixed HDMI input laten opstarten. Perfecte oplossing dus, ware het niet van het feit dat in Hotel Mode sommige zaken niet werken zoals Apple Airplay of Pixel Refresh.

Héél netjes, er zit zo te lezen zelfs sponsorblock in die Youtube app.supayoshi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:00:
Als je een beetje thuis bent in Linux kun je de 50 uur developer mode met een Cron job verlengen volgens deze Reddit postsupayoshi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:49:
[...]
Nee dat is alleen ala je nieuwe apps wilt installeren. De Dev mode werkt met een soort SSH public key authentication met een passphrase. Voor beveiliging gaat die SSH verbinding dicht na zoveel uur automatisch maar je apps enzo die blijven gewoon werken
Een vraag voor de mensen die een receiver gebruiken en daar verschillende apparaten op hebben aangesloten, de receiver op HDMI 2 (eARC).
De televisie herkent de verschillende apparaten die aan de receiver hangen, namelijk een Apple TV en Playstation 5. Kan de televisie voor beide verschillende beeldinstellingen opslaan of slechts 1 (sdr/hdr) voor HDMI 2 in dit geval? Hier onthoudt hij ze niet, maar weet niet of dat wel kan? Nu schakel ik handmatig tussen de beeldmodi wanneer ik wissel tussen de Apple TV en PS5, maar als dit ook automatisch kan heeft dat de voorkeur.
De televisie herkent de verschillende apparaten die aan de receiver hangen, namelijk een Apple TV en Playstation 5. Kan de televisie voor beide verschillende beeldinstellingen opslaan of slechts 1 (sdr/hdr) voor HDMI 2 in dit geval? Hier onthoudt hij ze niet, maar weet niet of dat wel kan? Nu schakel ik handmatig tussen de beeldmodi wanneer ik wissel tussen de Apple TV en PS5, maar als dit ook automatisch kan heeft dat de voorkeur.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Gisteren heb ik de LG OLED65G1RLA ontvangen en ben nog een beetje aan het spelen met de settings. Dingen waar ik nu vraagtekens bij heb (die hopelijk hier ingevuld kunnen worden):
- Als ik bezig ben in het Home Screen en ik druk op de knop 'Terug' / 'Back', dan switcht hij naar een HDMI-kanaal (waarvan het apparaat niet aan staat, dus geen signaal geeft). Is dit in te stellen?
- Het Home-screen bevat wel erg veel 'Trending' items, die naar andere apps (zoals Amazon Prime) linken. Nu wil ik niet dat mijn zoontje om de haverklap daar dingen ziet of aanklikt die hij niet hoeft te zien of aan hoeft te klikken / installeren. Is dat uit te zetten / weg te halen?
- De apps die ik wel geïnstalleerd heb en vaak gebruik, staan nu op z'n kleinst onderaan het beeld. Dit heb ik liever groter / prominenter in beeld. Kan dat?
- En de laatste: Op het scherm zaten 2 rode plakkertjes geplakt met zo'n 'peel off'-logo. Het leek dus alsof er folie over mijn scherm zat, maar als ik die 2 rode plakkers eraf trek, trekken ze niks mee. Ik eindig dus met 2 losse rode stickertjes in mijn handen
Ik kan ook moeilijk zien of er nou nog echt folie op het scherm zit of niet, maar vind die 2 rode stickertjes anders zo zinloos. Herkennen jullie dit?
Verder sta ik open voor allerlei andere handige tips & tricks m.b.t. WebOS
- Als ik bezig ben in het Home Screen en ik druk op de knop 'Terug' / 'Back', dan switcht hij naar een HDMI-kanaal (waarvan het apparaat niet aan staat, dus geen signaal geeft). Is dit in te stellen?
- Het Home-screen bevat wel erg veel 'Trending' items, die naar andere apps (zoals Amazon Prime) linken. Nu wil ik niet dat mijn zoontje om de haverklap daar dingen ziet of aanklikt die hij niet hoeft te zien of aan hoeft te klikken / installeren. Is dat uit te zetten / weg te halen?
- De apps die ik wel geïnstalleerd heb en vaak gebruik, staan nu op z'n kleinst onderaan het beeld. Dit heb ik liever groter / prominenter in beeld. Kan dat?
- En de laatste: Op het scherm zaten 2 rode plakkertjes geplakt met zo'n 'peel off'-logo. Het leek dus alsof er folie over mijn scherm zat, maar als ik die 2 rode plakkers eraf trek, trekken ze niks mee. Ik eindig dus met 2 losse rode stickertjes in mijn handen
[ Voor 3% gewijzigd door Thrilled op 30-11-2021 13:31 ]
Hi allemaal,
Ik heb een LG GX65 sinds een jaar aan de muur hangen. Een mooie aanwinst aan de muur. Ik merk alleen dat de applicatie NLziet vaak hangt op het beginscherm (symbool NLziet of gewoon een zwart scherm) . Ik moet de tv vaak 3 keer uitzetten en aanzetten en de NLziet app aanlikken voordat hij doorlaad naar de tv gids. Hebben er meer mensen hier last van?
Groet,
Paul
Ik heb een LG GX65 sinds een jaar aan de muur hangen. Een mooie aanwinst aan de muur. Ik merk alleen dat de applicatie NLziet vaak hangt op het beginscherm (symbool NLziet of gewoon een zwart scherm) . Ik moet de tv vaak 3 keer uitzetten en aanzetten en de NLziet app aanlikken voordat hij doorlaad naar de tv gids. Hebben er meer mensen hier last van?
Groet,
Paul
@Thrilled ik heb geen antwoord op al je vragen maar ik heb gisteren een OLED65C1 opgehangen. De rode plakkertjes zitten erop om inderdaad een folie los te halen. Bij de eerste die ik eraf trok kwam er ook geen folie mee, de 2e heb ik voorzichtiger en schuiner weggetrokken. Toen kwam de folie ook mee!Thrilled schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:31:
Gisteren heb ik de LG OLED65G1RLA ontvangen en ben nog een beetje aan het spelen met de settings. Dingen waar ik nu vraagtekens bij heb (die hopelijk hier ingevuld kunnen worden):
- En de laatste: Op het scherm zaten 2 rode plakkertjes geplakt met zo'n 'peel off'-logo. Het leek dus alsof er folie over mijn scherm zat, maar als ik die 2 rode plakkers eraf trek, trekken ze niks mee. Ik eindig dus met 2 losse rode stickertjes in mijn handenIk kan ook moeilijk zien of er nou nog echt folie op het scherm zit of niet, maar vind die 2 rode stickertjes anders zo zinloos. Herkennen jullie dit?
- De apps kun je ingedrukt houden en dan kun je ze wijzigen kwa volgorde.
- Zover ik heb kunnen zien kun je de "trending items" niet aanpassen / verbergen / verminderen helaas. Misschien dat iemand anders dit wel weet.
De nlziet is een bagger app, zelfs op de C1 hangt die vaak vast of zit er enorm veel vertraging als je ergens op klikt.Dijkstra88 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:35:
Hi allemaal,
Groet,
Paul
Als je eARC hebt, is het de bedoeling dat je alles aan tv aansluit.Millert schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:29:
Een vraag voor de mensen die een receiver gebruiken en daar verschillende apparaten op hebben aangesloten, de receiver op HDMI 2 (eARC).
Dan kun je elk hdmi ingang apart instellen.
Ik denk dat ie nu wel de automatische instellingen herkend. Zoals HDR , Dolby en zo.
Hier ook hetzelfde probleem. Blijven melden bij NLziet lijkt de enige remedie.ion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:47:
[...]
De nlziet is een bagger app, zelfs op de C1 hangt die vaak vast of zit er enorm veel vertraging als je ergens op klikt.
Laatste bericht wat ik kreeg is dat er zeer binnenkort een nieuwe app komt. (voor jullie idee, 2 maanden geleden was dit nog binnenkort...)
Ja uiteraard, dan zit elk apparaat op zijn eigen HDMI poort met een eigen profiel.mucuracat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:51:
[...]
Als je eARC hebt, is het de bedoeling dat je alles aan tv aansluit.
Dan kun je elk hdmi ingang apart instellen.
Ik denk dat ie nu wel de automatische instellingen herkend. Zoals HDR , Dolby en zo.
Enkel ARC op mijn Denon X2400 en het heeft mijn voorkeur om maar 1 HDMI kabel naar de televisie te hebben gaan. Praktischer met aansluiten en geen problemen met audio/video sync.
Gezien de LG wel de verschillende apparaten herkent die zijn aangesloten op de receiver vroeg ik me af of hij ook instellingen apart kan onthouden.
Schakelen tussen SDR/HDR/DV werkt uiteraard wel automatisch voor de aangesloten apparaten. Het gaat mij om de beeldmodi (ISF Dark en Spel).
[ Voor 8% gewijzigd door Millert op 30-11-2021 14:22 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Dank dan ligt het niet aan mij. Heb al een klacht ingedient, maar NLziet blijft zeggen dat het probleem niet bij hen ligt pff. Ben benieuwd naar de nieuwe app. Zit te denken om NLziet maar via de Chromecast af te spelen als android app. Die app wordt vaker geupdate zie ik.Ferrox1 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:02:
[...]
Hier ook hetzelfde probleem. Blijven melden bij NLziet lijkt de enige remedie.
Laatste bericht wat ik kreeg is dat er zeer binnenkort een nieuwe app komt. (voor jullie idee, 2 maanden geleden was dit nog binnenkort...)
Zelf ook een 65GX maar heb dit niet meegemaakt.Dijkstra88 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:28:
[...]
Dank dan ligt het niet aan mij. Heb al een klacht ingedient, maar NLziet blijft zeggen dat het probleem niet bij hen ligt pff. Ben benieuwd naar de nieuwe app. Zit te denken om NLziet maar via de Chromecast af te spelen als android app. Die app wordt vaker geupdate zie ik.
Moet ik wel bekennen dat ik maximaal 2x per week die app open maar tot zover dus geen problemen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Afgelopen week weer op (naar mijn idee) dezelfde plek zo'n groene stip dus nu maar een service verzoek aanmaken op de LG site (na een belletje met Smits Arnhem). Dank nog voor de tip vorig jaar @pwh53D-Ed schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:28:
‘Hey pap, wat doet die groene stip op de tv...?’ En zo keken we hier gezamenlijk naar één of meerdere ‘stuck pixels’.. De dames verwonderd en ik met lichte paniek ivm de B9 die net zes maanden oud is ongeveer..
Sinterklaasjournaal dus op de iPad en papa aan de slag met Jscreensfix.com.. Hielp niet (nee!!) dus voor het eerst handmatig de pixelrefresh aangezet. Na een uurtje schoof er een witte lijn van boven naar beneden en zag ik dat de groene pixels rood waren geworden.. Nog steeds angst maar die was gelukkig ongegrond want nadat de tv even uit en aan werd gezet, was er weer het heerlijke zwart te zien en zie ik (tot heden) geen vreemde oplichtende pixels die er niet horen...![]()
Nog wel wat angstig dus ik blijf het in de gaten houden maar het was wel ff schrikken..
Men vraagt om een productcode maar de tv hangt ramstrak aan de muur en in de settings kan ik het niet vinden. Iemand een idee? Het betreft de OLED 55B9PLA
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Over het laatste punt.Thrilled schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:31:
- En de laatste: Op het scherm zaten 2 rode plakkertjes geplakt met zo'n 'peel off'-logo. Het leek dus alsof er folie over mijn scherm zat, maar als ik die 2 rode plakkers eraf trek, trekken ze niks mee. Ik eindig dus met 2 losse rode stickertjes in mijn handenIk kan ook moeilijk zien of er nou nog echt folie op het scherm zit of niet, maar vind die 2 rode stickertjes anders zo zinloos. Herkennen jullie dit?
Er zit nog folie op!
Niet vergeten eraf te halen, dus niet alleen de rode stickers.
Richard P in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bedoel je het serienummer?D-Ed schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:42:
[...]
Afgelopen week weer op (naar mijn idee) dezelfde plek zo'n groene stip dus nu maar een service verzoek aanmaken op de LG site (na een belletje met Smits Arnhem). Dank nog voor de tip vorig jaar @pwh53
Men vraagt om een productcode maar de tv hangt ramstrak aan de muur en in de settings kan ik het niet vinden. Iemand een idee? Het betreft de OLED 55B9PLA
Staat in de menu’s bij Algemeen, over de TV.
Echt weer typisch LG
. Rode stickers plaatsen op het scherm, om te waarschuwen voor een folie, dat vervolgens niet in één makkelijke beweging meegetrokken kan worden.
[ Voor 36% gewijzigd door BramViking op 30-11-2021 14:50 ]
Nee echt de productcode (zie afbeelding):HoppyF schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:44:
[...]
Bedoel je het serienummer?
Staat in de menu’s bij Algemeen, over de TV.
Weg afbeelding
[ Voor 40% gewijzigd door D-Ed op 30-11-2021 15:08 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nou, dat zal dan wel OLED55B9PLA moeten zijn of het model wat je anders hebt.D-Ed schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:49:
[...]
Nee echt de productcode (zie afbeelding):
[Afbeelding]
Typisch LG dat bij één iemand de folie niet goed loskomtBramViking schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:48:
Echt weer typisch LG. Rode stickers plaatsen op het scherm, om te waarschuwen voor een folie, dat vervolgens niet in één makkelijke beweging meegetrokken kan worden.

Het andere topic waren er meer mensen, en heb dit zelf nog nooit gehad bij andere producten. Maar maakt verder niet uit, heb net wat zitten peuteren en toen kwam het losMillert schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:05:
[...]
Typisch LG dat bij één iemand de folie niet goed loskomt?
Ik ga het maar proberen inderdaad (maar die had ik als eerste ingevuld dus ben benieuwdHoppyF schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:01:
[...]
Nou, dat zal dan wel OLED55B9PLA moeten zijn of het model wat je anders hebt.
Dank!
Ze doelen over het algemeen op de productcode die NA het modelnummer komt. Vaak een combinatie van letters, zoals bijv. ZD.BEUYLJGD-Ed schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:07:
[...]
Ik ga het maar proberen inderdaad (maar die had ik als eerste ingevuld dus ben benieuwd
Dank!
Lezen is lastig zo te zien. Want zelfs een paar post boven jou (en in dit topic in zijn algemeenheid), ging het erover, dat anderen dit ervaren.Millert schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:05:
[...]
Typisch LG dat bij één iemand de folie niet goed loskomt?
[ Voor 22% gewijzigd door BramViking op 30-11-2021 15:17 ]
Volgens mij hoeft dat helemaal niet? eARC werkt 2 kanten op?mucuracat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:51:
[...]
Als je eARC hebt, is het de bedoeling dat je alles aan tv aansluit.
*burp*
Klopt, alleen is dat 1 aansluiting waar je 1 instelling kan vast zetten. Hij zal niet aanpassingen doen per apparaat lijkt me.Doopy-X- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:25:
[...]
Volgens mij hoeft dat helemaal niet? eARC werkt 2 kanten op?
Dus als je aan versterker 2 verschillende apparaten hebt, zul je 1 instelling kunnen geven aan hdmi. Alleen auto instellingen zoals hdr/dolby zullen waarschijnlijk herkend worden.
Je kunt niet zeggen, als ps5 aangaat wil ik dark mode en als iets anders aan gaat cinema mode. Dat zal denk ik niet werken via earc 1 aansluiting.
Als mijn vrouw thuis komt speelt zij muziek af op de google home omdat deze in het lijstje staat van Spotify apparaten. Als de TV (LG OLED55G1RLA) aan staat met de Spotify app open dan is ook te zien in de spotify app.
Onze geluidsinstallatie staat gekoppeld aan de TV, dus als de TV ook in de spotify app staat kunnen we daar gemakkelijker gebruik van maken. Is er een mogelijkheid om de TV altijd beschikbaar te hebben in spotify en zodra we verbinden dat de TV dan opstart?
Onze geluidsinstallatie staat gekoppeld aan de TV, dus als de TV ook in de spotify app staat kunnen we daar gemakkelijker gebruik van maken. Is er een mogelijkheid om de TV altijd beschikbaar te hebben in spotify en zodra we verbinden dat de TV dan opstart?
Zojuist mijn C1 laten ophangen. Ik zal wel bij de minderheid horen maar het belachelijk dunne paneel met daaronder een kleine bulk (voor hardware), vind ik eigenlijk indrukwekkender ogen dan de G1 die ik hiervoor had. Zal er vast mee te maken hebben dat ik bij een Gallery tv de voorkeur heb dat deze aan een wand hangt zonder een tv kast eronder. Maar goed, nu wel blij met deze LG OLED en ook tevreden dat het een besparing van €300,- euro heeft opgeleverd
. Zal van de week ook deze soundbar gaan halen, om het helemaal af te maken.
pricewatch: LG DSN8YG
[ Voor 5% gewijzigd door BramViking op 30-11-2021 18:28 ]
Voor de mensen die de luxe hebben van 2 tv's en een Xbox. Ik heb zojuist de CableDeconn HDMI 2.1 switch binnengekregen en deze werkt perfect om het beeld tussen 2 tv's te wisselen. Ook met 4K120Hz Dolby Vision.
Hij is bij Amazon te bestellen.
Alle vorige splitters die ik had gaven zwart beeld bij 4K120Hz.
Hij is bij Amazon te bestellen.
Alle vorige splitters die ik had gaven zwart beeld bij 4K120Hz.
Weet iemand of het mogelijk is om xbox over cec aan te laten gaan zodra je bij de tv switchen naar het betreffende hmdi source?
Als LG ooit besluit om google assistant door te voeren, dan kun je zeggen; Ok google, speel spotify op tv.daantjuh68 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:59:
Als mijn vrouw thuis komt speelt zij muziek af op de google home omdat deze in het lijstje staat van Spotify apparaten. Als de TV (LG OLED55G1RLA) aan staat met de Spotify app open dan is ook te zien in de spotify app.
Tot dan....
Makkelijkste is, koop een google nest mini en koppel deze aan je geluidinstallatie met bluetooth.
Folie eraf gehaald ?BramViking schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:19:
Zojuist mijn C1 laten ophangen. Ik zal wel bij de minderheid horen maar het belachelijk dunne paneel met daaronder een kleine bulk (voor hardware), vind ik eigenlijk indrukwekkender ogen dan de G1 die ik hiervoor had. Zal er vast mee te maken hebben dat ik bij een Gallery tv de voorkeur heb dat deze aan een wand hangt zonder een tv kast eronder. Maar goed, nu wel blij met deze LG OLED en ook tevreden dat het een besparing van €300,- euro heeft opgeleverd. Zal van de week ook deze soundbar gaan halen, om het helemaal af te maken.
De C1 heeft ook achter folie en die vond ik (in tegenstelling tot voor) er wel lastig af te halen
Ik heb de stoute schoenen ook maar eens aangetrokken en ook die homebrew geïnstalleerd. Een redelijk pijnloos proces, al heeft de Device Manager wel wat bugjes en soms werkt het installeren van een app wel via de Device Manager en niet via de TV en vice versa. Hoe dan ook, beetje stoeien en mijn beide LG's hebben nu adfree YouTube en Moonlight voor als ik eens wil gaan spelen met streamenrodie83 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:56:
[...]
Ah check! Dan ga ik er ook eens mee stoeien binnenkort. Met name voor de kinderen is een youtube zonder advertenties wel praktisch - en gamestreamen is wellicht ook wel de moeite
Volgens mij is weer de Videoland app kapot op de C9.... Wat een ellende
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vorig jaar ook veel problemen mee gehad.wimpie007 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:00:
Volgens mij is weer de Videoland app kapot op de C9.... Wat een ellende
Ik heb toen een aantal maanden een abonnement gehad maar er vrijwel niets mee kunnen doen.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Door het enthousiasme hier wilde ik ook eens ervaren hoe het beeld van een OLED tv is. Ik keek hier nog naar een 9 jaar oude 32inch edge lit samsung. En toen ik vrijdag voor 695 euro(ex cashback) een 48 inch A1 zag staan kon ik me niet meer bedwingen. Deze is vanmiddag bezorgd en na het avondeten er mee aan het spelen gegaan.
Maar om heel eerlijk te zijn valt het me erg tegen. Ja het zwart is (iets mooier) maar ik word niet weggeblazen door een stuk betere beeldkwaliteit. Sterker nog ik vind het niks.
Als ik de settings op isf Bright room of cinema mode zet is het beeld zo geel. Bij Bob's burgers bijvoorbeeld in de intro en het schort is het allemaal alsof het beeld met kaarslicht geprojecteerd wordt. De standaard preset lijkt qua witbalans voor mij het beste.
Maar ook bijvoorbeeld bij een donkere scene lijkt de contrast of helderheid niet optimaal. Details vallen weg.
Oled helderheid heb ik op 80 of hoger staan.
Jullie nog tips voor settings?
Maar om heel eerlijk te zijn valt het me erg tegen. Ja het zwart is (iets mooier) maar ik word niet weggeblazen door een stuk betere beeldkwaliteit. Sterker nog ik vind het niks.
Als ik de settings op isf Bright room of cinema mode zet is het beeld zo geel. Bij Bob's burgers bijvoorbeeld in de intro en het schort is het allemaal alsof het beeld met kaarslicht geprojecteerd wordt. De standaard preset lijkt qua witbalans voor mij het beste.
Maar ook bijvoorbeeld bij een donkere scene lijkt de contrast of helderheid niet optimaal. Details vallen weg.
Ben benieuwd of je dit probleem vaker krijgt als je de app vaker opend. Mijn ouders hebben een Samsung 2020 model en daar totaal geen problemen met de NLziet app. Echt vaag. Probleem lijkt alleen bij LG WebOS voor te komen.Famous schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:32:
[...]
Zelf ook een 65GX maar heb dit niet meegemaakt.
Moet ik wel bekennen dat ik maximaal 2x per week die app open maar tot zover dus geen problemen.
Probeer dit eens https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled/settingsTurralyon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:34:
Door het enthousiasme hier wilde ik ook eens ervaren hoe het beeld van een OLED tv is. Ik keek hier nog naar een 9 jaar oude 32inch edge lit samsung. En toen ik vrijdag voor 695 euro(ex cashback) een 48 inch A1 zag staan kon ik me niet meer bedwingen. Deze is vanmiddag bezorgd en na het avondeten er mee aan het spelen gegaan.
@Turralyon https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled/settings
En met welke bron test je? Pak eens wat Dolby vision natuurcontent van Netflix bijvoorbeeld
En met welke bron test je? Pak eens wat Dolby vision natuurcontent van Netflix bijvoorbeeld
Ik heb zowel de webos apps van Disney, Netflix als Prime gebruikt zowel Dolby vision content als sdr content. Maar het bekoort me niet. Ik was begonnen met die settings van rtings, maar dat was het voor mij ook (nog) niet.418O2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:40:
@Turralyon https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled/settings
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.