• BramViking
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 30-11 18:33
Even wat anders. Aankomende dinsdag gaat mijn C1 aan de muur, en nu vroeg ik mij even af of ik de benodigde componenten juist heb uitgekozen. Zal dit zonder problemen moeten werken

Snoer met een open uiteinde:
https://www.allekabels.nl...6hQ7SWi3rsekaAplzEALw_wcB

En de uitgekozen contrastekker:
https://www.allekabels.nl/netsnoer/4510/1197450/sch

Ik vraag dit omdat de losse contrastekker (eigenlijk bijna allemaal) 2 aderig is en het snoer 3.

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ik zie een snoer met een geaarde stekker, dat is niet de goede want het is geen geaard apparaat maar dubbel geisoleerd. Je tweede link is dood dus ik kan niet zien wat voor stekker het is.

Een geaard snoer mag je nooit monteren op een ongeaard apparaat en vice versa. Als je dat niet weet dan zou ik eerlijk gezegd niet beginnen aan het monteren van een ander snoer binnenin het apparaat.

Maar goed, als je de aansluiting van het snoer in de tv wilt omzetten (geen idee of dat gemakkelijk kan in de C1) heb je zoiets nodig:

https://www.allekabels.nl...hukosnoer-open-einde.html
(wel wat lang maar ik kon zo snel geen kortere vinden op die website, wel eentje met connector die je dan zelf even moet afknippen ;))

of

https://www.allekabels.nl...raatsnoer-open-einde.html

Als je het bestaande snoer wilt behouden en er een nieuwe stekker op zetten (dus niet in de tv zelf wil gaan rommelen) dan heb je zoiets nodig:

https://www.allekabels.nl...uro-apparaat-stekker.html

[Voor 25% gewijzigd door Cap op 25-11-2021 19:09]

• BramViking
Ik koop alleen de onderdelen en laat het vervolgens doen. De stekker van de LG daar wordt niet in geknipt. Omdat het een C1 betreft zal er dus een verlengkabel door de kabelgoot gaan waar een contrastekker op wordt aangesloten. De LG stekker gaat in de contrastekker en deze komt op de kap van de tv te zitten :). Ik wil alleen even checken of ik de juiste onderdelen heb.

Dus deze twee (gekozen onderdelen) zou dus juist zijn?

Het snoer

De contrastekker
https://www.allekabels.nl...paraat-contrastekker.html

[Voor 62% gewijzigd door BramViking op 25-11-2021 19:05]

• Cap
  • Niet online
Aha, je wilt dus gewoon een (in dit geval geaard) verlengsnoer fabriceren, dat mag en gaat zo lukken. Zolang je bij een dubbel geisoleerd apparaat maar niet de indruk wekt dat het geaard is door daar een geaard snoer aan te monteren. :)

• BramViking
Cap schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:05:
Aha, je wilt dus gewoon een (in dit geval geaard) verlengsnoer fabriceren, dat mag en gaat zo lukken. Zolang je bij een dubbel geisoleerd apparaat maar niet de indruk wekt dat het geaard is door daar een geaard snoer aan te monteren. :)
Is die gekozen snoer van jou niet te dun voor die contrastekker :> ? Dat is het enige waar ik nog even mee zit.

• Cap
  • Niet online
Ja wacht, weer een misverstand met al die linkjes, ik had ze niet opnieuw bekeken. :)

Ik zou dus wel een geaard snoer gebruiken in dit geval, anders ben je weer illegaal bezig: 1 snoer met een geaarde en ongeaarde kant mag dus niet en past ook niet goed (idd dunner en plat ipv rond).

Dus een connector met aarde en jouw eerste snoer geeft samen een legaal verlengsnoer.

https://www.allekabels.nl...paraat-contrastekker.html

[Voor 55% gewijzigd door Cap op 25-11-2021 19:18]

kwaazaar schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:28:
Denken jullie dat urenlang maar een YT filmpje van een fireplace kijken voor inbranden kans zorgen? En dan bedoel ik uiteraard specifiek de randen van het scherm die nauwelijks veranderen.
Zoiets als dit?
YouTube: 🔥 Relaxing Fireplace (10 HOURS) with Burning Logs and Crackling Fire...

Ik zou het niet doen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• deltre
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 27-11 00:29
Nog een bericht na aanleiding van mijn stekker bericht van gisteren. Ik had alle schroefjes losgedraaid van het achterpaneel maar uiteindelijk durfde ik niets te forceren om het open te maken. Schroefjes terug. Uiteindelijk de geaarde stekker aan één zijde weggesneden, zo ook links en rechts van de stekker zelf. Genoeg om door de buis te krijgen. De stekkerpinnen hebben nog steeds voldoende bescherming en omdat één ronde zijde nog in de stekkerdoos past bij de aarde klemst deze zoals zou moeten. Opgelost dus.

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-12 23:16
Hoi,
Ik heb sinds vandaag een nieuwe LG televisie, A model 2021.
Ik kan m'n KPN box bedienen, echter weet ik niet hoe ik de box aan of uit moet zetten. Ik zie geen knop voor de setup box. Iemand die me kan helpen?

Edit.
Als ik oo de 3 punten knop klik, zie ik een optie om de decoder aan of uit te zetten. Het werkt, maar aannof uitzetten is zo wel een aantal handelingen ipv 1 knop.

[Voor 28% gewijzigd door Russel88 op 25-11-2021 21:30]

• Cap
  • Niet online
@Russel88 helemaal rechtsboven. ;)

• Russel88
  • Laatst online: 01-12 23:16
Mijn ab heeft die knop niet

• Cap
  • Niet online
Oww ja dan is het jammer maar helaas, je moet dan via de puntjepuntjepuntje toets "uitschakelen" kiezen.

Iets anders wat je kan proberen is dat ie synchroon met de tv aan/uitschakelt. Bij HDMI apparaatinstellingen kan je dan simplink (hdmi CEC) en auto inschakelsync aanzetten, en dan maar hopen dat je KPN box luistert. Soms werkt dat, vaak niet omdat het apparaat simpelweg niet naar CEC wil luisteren. Ook nog even kijken of je de CEC optie in het menu van de KPN box aan kan zetten.

[Voor 4% gewijzigd door Cap op 25-11-2021 21:38]

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:42

Rivanov

Apple freak

Ché Mig schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:59:
[...]

Die versie zie ik vandaag ook op de LG site staan voor m'n 48CX.
Maar over-the-air kreeg ik vanochtend (of eerder?) al de hogere versie 04.30.40 binnen.
Las al dat 03.30.40 in bepaalde landen (Australië etc) werd aangeboden, maar kon die online nog niet vinden.
Dus bijzonder dat jij 'm ook al OTA aangeboden krijgt.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-12 22:57
Engeland krijgt 'm ook al aangeboden sinds een dag of 2.

• jonny htc
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:50
Vraagje... Oled65c16LA
We kijken veel met de internet browser maar die stopt er heel vaak mee, met de melding : de browser is gestopt, om geheugen vrij te moeten maken.. Kan ik dit anders instellen?

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:25
jonny htc schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:53:
Vraagje... Oled65c16LA
We kijken veel met de internet browser maar die stopt er heel vaak mee, met de melding : de browser is gestopt, om geheugen vrij te moeten maken.. Kan ik dit anders instellen?
De tv browser is (al jaren trouwens) niet primair bedoeld om streams mee te bekijken als dat is wat je er mee doet. Het geheugen is beperkt. Sommige gebruikers hebben geen problemen, anderen hebben regelmatig deze melding.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Weet iemand een goed LG modelnummer om te gebruiken met een Harmony Remote ? Ik heb nu een OLED55C16LA toegevoegd, maar er lijken knoppen/inputs te ontbreken. Bvb geen Disney+, en bij Inputs wel een PrimeVideo maar geen Netflix.
Er zitten tig LG modellen in de Harmony database en allemaal met licht verschillende knoppen, en niet zo interessant om die allemaal te moeten proberen :p.

• sn0ww
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:36
Rivanov schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:59:
[...]

Las al dat 03.30.40 in bepaalde landen (Australië etc) werd aangeboden, maar kon die online nog niet vinden.
Dus bijzonder dat jij 'm ook al OTA aangeboden krijgt.
Ik kreeg deze update ook binnen deze week.
LG CX55.

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:26
Vraagje; ik heb sinds kort de LG65C1. Prachtige tv en bevalt goed. Nu probeer ik alleen de afstandbediening van de ziggo mediabox next weg te werken en dat lukt niet helemaal. Wat is het probleem; de mediabox next kan ik connecten met de LG tv als tv-box. Daarna connect ik de remote.So far so good. Maar omdat de ziggo mediabox next in een tv-kast staat, reageert hij alleen met de kast open. Weet iemand hoe ik hem kan laten reageren op de IR van de tv? Ik wil mn tv-kast namelijk gewoon dicht hebben 😁.

• GustavSan
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01-12 14:46
Ik heb een LG 55C. Omdat mijn thuisnetwerk (alleen wifi) soms te traag is zoek ik naar een tijdelijk alternatief om 4k content af te kunnen spelen. Ik dacht eraan om een usb stick direct in de tv te stoppen. Ik neem aan dat ik vanuit webOS gewoon een 4k bestand kan afspelen?

Moet de usb stick in kwestie nog aan specifieke eisen voldoen? Ik kan op de LG site niet terugvinden welk type USB de tv heeft (3.0, 3.1, type c?).

[Voor 11% gewijzigd door GustavSan op 26-11-2021 17:24]

• Wingie
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Vraagje ik heb nu de 65" b7 oloeed van lg en denk erover om de c1 65" te kopen maar moet weten hoe lang de voet is van de c1 want de ronde voet van de b7 past net (doordat hij rond loopt). Heb in de specs gekeken maar kan het daarin niet vinden. Zou iemand het kunnen opmeten

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:53
Wingie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:08:
Vraagje ik heb nu de 65" b7 oloeed van lg en denk erover om de c1 65" te kopen maar moet weten hoe lang de voet is van de c1 want de ronde voet van de b7 past net (doordat hij rond loopt). Heb in de specs gekeken maar kan het daarin niet vinden. Zou iemand het kunnen opmeten
Ik heb die van mij aan de muur hangen. Maar kan morgen wel even de voet opmeten. Die staat boven. Help me even herinneren, mocht ik het vergeten te posten.

AMD Ryzen 9 5900X - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Venimk1
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-11 08:55
Ferra schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:55:
Vraagje; ik heb sinds kort de LG65C1. Prachtige tv en bevalt goed. Nu probeer ik alleen de afstandbediening van de ziggo mediabox next weg te werken en dat lukt niet helemaal. Wat is het probleem; de mediabox next kan ik connecten met de LG tv als tv-box. Daarna connect ik de remote.So far so good. Maar omdat de ziggo mediabox next in een tv-kast staat, reageert hij alleen met de kast open. Weet iemand hoe ik hem kan laten reageren op de IR van de tv? Ik wil mn tv-kast namelijk gewoon dicht hebben 😁.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01-12 19:44
Wingie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:08:
Vooraan ca 91 cm uitlopend naar 1 meter onder het scherm.
Ik heb hem gemonteerd :)

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:43

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik zoek een grote fotolijst voor aan de muur. De LG OLED's lijken hiervoor een geschikte optie. Natuurlijk wel een wisselende collectie tegen inbranden. Zijn er behalve het prijskaartje, dat voor dit doel nog wat hoog is, nog meer dingen waar ik op zou moeten letten?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Till Wura
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 30-11 21:02
Milmoor schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:10:
Ik zoek een grote fotolijst voor aan de muur. De LG OLED's lijken hiervoor een geschikte optie. Natuurlijk wel een wisselende collectie tegen inbranden. Zijn er behalve het prijskaartje, dat voor dit doel nog wat hoog is, nog meer dingen waar ik op zou moeten letten?
Het nutteloze verbruik?
De weerkaatsing van licht?
Het feit dat het nooit op een fotolijst zal lijken?

:)
Anders even kijken naar Samsung ‘The Frame’ als dat echt je doel is van je toestel.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01-12 08:14
GustavSan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:34:
Ik heb een LG 55C. Omdat mijn thuisnetwerk (alleen wifi) soms te traag is zoek ik naar een tijdelijk alternatief om 4k content af te kunnen spelen. Ik dacht eraan om een usb stick direct in de tv te stoppen. Ik neem aan dat ik vanuit webOS gewoon een 4k bestand kan afspelen?

Moet de usb stick in kwestie nog aan specifieke eisen voldoen? Ik kan op de LG site niet terugvinden welk type USB de tv heeft (3.0, 3.1, type c?).
Gewoon proberen. Hier in bet begin wel eens gedaan en dat gaat prima. Zit je tv op 5ghz of 2,4?

• Twixie
Zo, mijn eerste avondje met mijn nieuwe 55C1 achter de rug. Komende van een HD-Ready plasma (resolutie: 1024x768) moet ik over het beeld niets vertellen :D. Dik genoten van een re-watch van Gravity (BluRay) die een ideale showcase is van het zwart van een OLED. Eindelijk echt home cinema gevoel, want nu was het half en half: een 65" 4K/HDR LCD in de woonkamer maar geen surround, en een 5.1 surround set maar een overjaarse 42" plasma in de home-cinema/gamekamer :).

Eerste snelle andere indrukken:
* WebOS is wel wennen en vind ik niet bepaald intuitief. Sommige instellingen heb ik zelfs nog niet eens kunnen vinden, zoals bvb het naamgeven van inputs. Je kan wel een HDMI her-detecteren, maar je krijgt dan maar keuze tussen 4 soorten toestellen (STB, DVD/Media player, Home Theater en OTT) en moet dan ook merk e.d. opgeven. Maar als je dus met een ander toestel zit, ben je gezien. In mijn geval gaat het over een obscure Component-HDMI adaptor die geen ID oid doorgeeft. Dan maar zonder label...
* Zoals ik al wist door posts in deze thread de voorbije dagen, werkt de C1 dus inderdaad ook met IR en kan ik mijn Logitech Harmony blijven gebruiken. Bovendien heb ik dan knoppen die op de Magic Remote niet zitten zoals bvb Play en Pause, die ook netjes doorgegeven worden naar de PS4.
* Het scrollwiel van de Magic Remote vind ik maar niets. Ik merk dat ik sneller kan scrollen met de up/down buttons dan met dat wieltje.
* Ik weet niet of het normaal is, maar de Magic Remote cursor verdwijnt constant. Ik moet dan even aan het wieltje draaien om die terug te krijgen.
* HDMI 1-3 zitten wel heel dicht aan de zijkant. Voordeel is dat je er heel gemakkelijk bij kunt, maar nadeel is dat je met je kabels direct een 180 graden bocht moet maken. Dit lukt bvb totaal niet met mijn stugge Ultra High Speed kabel, die ik op HDMI 4 moest steken om hem uit het zicht te houden.
* Voor mij totaal geen probleem, maar de keuze van stroomkabel is wel vreemd. Niet enkel is het snoer vast aan het toestel, maar het is bovendien een ronde stekker (terwijl het dus niet eens een geaarde is) die dan nog eens haaks staat. Dit is echt puur getroll van mensen die die kabel ergens willen wegwerken in een kabelgoot o.i.d.
* Ik ben een beetje allergisch aan overdreven felle kleuren, dus die Filmmaker en ISF opties zijn perfect. Jammer genoeg vind ik niet hoe je het WebOS homescreen ook kan instellen qua kleur want dat is dus weer overdreven fel. Vandaag sowieso nog wat spelen met de beeldinstellingen die bvb Vincent of RTings aanbevelen.

Nu moet ik nog enkel mijn vrouw en zoontje zien te overtuigen van de PS5 boven te zetten :p. Voordat het toestel hier kwam was het een njet omdat ze liever in de woonkamer gamen (maar daar zou dan sowieso de PS4 terug komen). :p

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:53
Afgelopen week de knoop doorgehakt en mijn LG LED vervangen met een LG C1. Had een paar geleden al OLED op het oog maar toen nog een stuk duurder.

Bevalt echt al enorm.

Wel een vraag mede daarom heb ik ook wat langer gewacht met kopen: je leest toch nog wel dat dingen over burn-in. Nu schijnt bij normaal gebruik dit bijna nooit voor te komen .

Maar nu de vraag; kan burn-in bij een OLED ook plaatsvinden bij zwarte pixels. Zit nu toevallig een film te kijken op Netflix en die is geen geheel 16:9 dus boven en onder een zwarte balk. Volgens mij doen die diodes nu niets, en kunnen ook niet inbranden (als je dit dagelijks zou kijken). Klopt dit?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• MilesD.
  • Laatst online: 10:11
@Twixie Ik weet niet of het normaal is, maar de Magic Remote cursor verdwijnt constant. Ik moet dan even aan het wieltje draaien om die terug te krijgen.

Even met de AB schudden … :+

• Twixie
Freakie1NL schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:02:
Maar nu de vraag; kan burn-in bij een OLED ook plaatsvinden bij zwarte pixels. Zit nu toevallig een film te kijken op Netflix en die is geen geheel 16:9 dus boven en onder een zwarte balk. Volgens mij doen die diodes nu niets, en kunnen ook niet inbranden (als je dit dagelijks zou kijken). Klopt dit?
Neen, burn-in -de naam zegt het zelf- gebeurt op heel lange termijn door het lichtgeven van de pixels. Maar als je jaren aan een stuk content met zwarte balken afspeelt, ga je wel omgekeerde burn-in krijgen. Alle pixels zullen dan verouderd zijn, behalve die aan de balken. Maar dat is dan ook weer geen probleem zolang je die content blijft bekijken, want als pixels niet oplichten zie je de veroudering ook niet.

Sowieso lijkt het me een theoretisch probleem, want je zal volgens mij veel meer full-screen content gaan afspelen dan content met balken (dat zijn bioscoopfilms in 1.85:1 ratio en dus smalle balken boven en onder).

• BramViking
In theorie kan het zeker. Burn-in is trouwens een ongelukkige benaming, want er brand niks in. De pixels die uitstaan zullen echter minder snel gaan slijten, ten opzichte van de pixels die dat wel doen.

Dit zou het effect kunnen zijn, als je voornamelijk series en films kijkt met zwarte randen.

• Wingie
  • Nu online
Marcel Br schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:10:
[...]

thanks ik ga zo opmeten

• Cap
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:59:

Eerste snelle andere indrukken:
* WebOS is wel wennen en vind ik niet bepaald intuitief. Sommige instellingen heb ik zelfs nog niet eens kunnen vinden, zoals bvb het naamgeven van inputs. Je kan wel een HDMI her-detecteren, maar je krijgt dan maar keuze tussen 4 soorten toestellen (STB, DVD/Media player, Home Theater en OTT) en moet dan ook merk e.d. opgeven. Maar als je dus met een ander toestel zit, ben je gezien. In mijn geval gaat het over een obscure Component-HDMI adaptor die geen ID oid doorgeeft. Dan maar zonder label...
Check.
WebOS is niet slecht, maar het kan stukken beter door dingen op de juiste plek te zetten en zaken overal consequent door te voeren (structurering), menu's meer user configurable te maken, etc.
* Het scrollwiel van de Magic Remote vind ik maar niets. Ik merk dat ik sneller kan scrollen met de up/down buttons dan met dat wieltje.
Check, niets aan toe te voegen.
* Ik weet niet of het normaal is, maar de Magic Remote cursor verdwijnt constant. Ik moet dan even aan het wieltje draaien om die terug te krijgen.
Check, irritant. Maar als ie niet verdwijnt is het ook heel irritant natuurlijk. Het is een compromis en haalt het nooit bij de gebruiksvriendelijkheid van aanraakschermen en goede touchpads en toetsenborden.
* HDMI 1-3 zitten wel heel dicht aan de zijkant. Voordeel is dat je er heel gemakkelijk bij kunt, maar nadeel is dat je met je kabels direct een 180 graden bocht moet maken. Dit lukt bvb totaal niet met mijn stugge Ultra High Speed kabel, die ik op HDMI 4 moest steken om hem uit het zicht te houden.
Check. En de aansluitingen achterop steken recht naar achteren, super irritant want dan moet je dus altijd je tv ver van de muur hebben of met 90 graden kabels/adapters gaan werken. Andere fabrikanten laten zien dat het anders kan, gewoon de aansluitingen achterop ook parallel aan het tv vlak en iets verzonken (Sony).
* Voor mij totaal geen probleem, maar de keuze van stroomkabel is wel vreemd. Niet enkel is het snoer vast aan het toestel, maar het is bovendien een ronde stekker (terwijl het dus niet eens een geaarde is) die dan nog eens haaks staat. Dit is echt puur getroll van mensen die die kabel ergens willen wegwerken in een kabelgoot o.i.d.
Check. Nu moet gezegd worden dat mijn ervaring is dat buiten een afneembaar snoer men er bij 99,9% van de apparaten niet over nadenkt hoe die stekker eruit moet zien. Liefst het goedkoopste, logge, recht uitstekende geval en de gebruiker zoekt het maar uit.
* Ik ben een beetje allergisch aan overdreven felle kleuren, dus die Filmmaker en ISF opties zijn perfect. Jammer genoeg vind ik niet hoe je het WebOS homescreen ook kan instellen qua kleur want dat is dus weer overdreven fel. Vandaag sowieso nog wat spelen met de beeldinstellingen die bvb Vincent of RTings aanbevelen.
Elke ingang heeft, voor elke beeldmodus, een eigen geheugenplek voor de beeldinstellingen, net als de screenapps die volgens mij 1 geheugenplek delen (de ingebouwde player, browser, dat soort zaken).

Je moet dus bij elke gewenste ingang én bij de app de juiste beeldmodus instellen en dan de gewenste instellingen kiezen. Dus Oled-lampje, kleurtemp (check dit vooral, onder witbalans), gamma, uitzetten van de "enhancement" opties, etc.
En je moet dit dus doen voor elke beeldmodus die je wilt gebruiken op de betreffende ingang / app, als je wel eens wilt wisselen van beeldmodus (bijv ivm wisselend donkere / lichte kamer).

Een deel van de settings kan je kopieren naar andere ingangen met de kopieerfunctie (main menu en witbalans), maar je moet altijd achteraf controleren of dit gelukt is. De overige opties moet je helaas voor elke ingang, beeldmodus, weer opnieuw instellen (motion settings bijv en de enhancements :X).

Punt is hierbij, volgens mij gaat het homescreen mee met de apps beeldsetting, probeer het maar.

PS ik bedenk me nu, een ander puntje is dat er (iig bij mijn C9 en C8) een bug is die er al eindeloos in zit. Dat is dat zolang je na aanzetten van de tv nog geen content (HDMI poort, app) hebt gestart, met zwart beeld dus, het Home screen en instellingen menu nog gewoon op de felle, te blauw witte, heldere standaard beeldmodus staan. Als je je tv op ISF / warm hebt afgesteld merk je dat meteen, 's avonds natuurlijk extra onaangenaam voor de ogen. Staat je tv standaard fel en op het lekker blauwige wit dan merk je het niet natuurlijk. ;) Gelukkig effectueert ie de ingestelde beeldmodus op zodra je iets afspeelt / een HDMI poort selecteert, maar een beetje irritant is het wel, die felle blauwe gloed elke keer. ;)

[Voor 15% gewijzigd door Cap op 27-11-2021 11:06]

• andries98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:18
Een tip voor de nieuwe mensen:
Je kan direct netflix, je laatste externe output en de andere diensten op je afstandsbediening starten door die knop in te drukken. Persoonlijk zie ik 95% van de tijd het homescreen nooit ;)
(Je kan ook nog sneltoetsen programeren, maar werkt helaas niet voor alles)

[Voor 14% gewijzigd door andries98 op 27-11-2021 16:50]

• BramViking
Klopt het dat ook bij de C1, achterop op de behuizing, folie zit?
BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:25:
Klopt het dat ook bij de C1, achterop op de behuizing, folie zit?
Ja!
-tom-562 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Twixie
Even is wel een understatement. Ik moet toch wel behoorlijk stevig schudden om hem wakker te krijgen...

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:58

OMX2000

By any means necessary...

Heeft hier iemand een tv op ca 6 meter kijkafstand? We hebben 77 inch G1 besteld maar je zou groter willen maar dat wordt wel enorm prijzig.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

OMX2000 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:19:
Heeft hier iemand een tv op ca 6 meter kijkafstand? We hebben 77 inch G1 besteld maar je zou groter willen maar dat wordt wel enorm prijzig.
6 meter is wel erg ver weg.
Is daar een reden voor?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:45

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het antwoord dat ik nog geen vier meter van een 77" af zit en veelal denk "Jep, 83" had ook gekund" is zeker niet het antwoord waar je op zit te wachten :$

Sowieso weinig keuze als je vanaf een 77" G1 komt. Enige is dan een 83" C1 maar die kan niet strak tegen de muur en mist mogelijk het EVO paneel. Stap daarna is 88" van de Z1 en over die prijs zullen we het maar niet hebben :X

Is een beamer niet een betere keuze? Op beeldkwaliteit lever je dan zeker in maar naar relatief klein goed beeld kijken zou ik niet verkiezen boven groter beeld maar dan iets mindere kwaliteit.

Edit:
Ik ga er eigenlijk automatisch wel van uit dat je een game- en/of filmliefhebber bent omdat je maar OLED kijkt. Voor alleen wat journaal en Goede Tijden Slechte Tijden zou ik geen OLED nemen.

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 27-11-2021 16:56]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• andries98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:18
Mee eens, ik zit op iets meer als 4m met 77gx en zelfde gedachte.
Zoals hierboven al gezegd is bij 6m een goede beamer dan ook mogelijk een goede keuze.
Of je woonkamer anders indelen 😜

• Brad Pitt
  • Laatst online: 11:14
Vind de 77C1 op 2.75m al klein nu. Inderdaad zijn de grotere modellen qua prijs voorlopig, hier, niet haalbaar dus het moet maar. Racen er vlak voor met een stoeltje is wel de bom gelukkig :)

Nickname does not reflect reality

• BramViking
LG 65 C1 is net afgeleverd. Van de week aan de muur. Ik heb nu wel genoeg 4K OLED's gehad. Zou stiekem de stap naar 8K OLED al willen zien :p. Maar dat zal pas vaart lopen op het moment dat Sony en Microsoft besluiten om naar 8K over te stappen. En dat gaat zeker gebeuren alleen over 5-6 jaar denk ik.

• Twixie
Op 6m ga je nooit een echte immersive ervaring hebben met een TV. Zoek eender welke calculator op en je zal uitkomen dat je met die afstand ongeveer 100” hebt als minimum recommended size, en dat is dan nog vrij klein want vergelijkbaar met 48” in onze woonkamer terwijl wij ondertussen al enkele jaren 65” hebben en eigenlijk zelfs nog meer zou mogen zijn.

Dus als het voor gaming of film is, zou ik ook eerder voor een beamer en goed scherm gaan. Maar zoals iemand ook al vroeg: waarom 6m ? Daar krijg je al een grote dineertafel tussen :p.

• GustavSan
Vandaag tv binnen. Wat een verschil. Geweldig (55" C). Echt fijne vooruitgang.

Een paar dingen moet ik nog even zien op te lossen. Ik zag dat er geen ingang voor audio op zit (koptelefoon jack). Ik lees over koppelen met een Bluetooth koptelefoon? Ben daar een beetje onbekend mee, hebben jullie toevallig aanbelevingen (voor mooi geluid bij 4k films)?

• Wingie
  • Nu online
Marcel Br schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:10:
[...]

Helaas dat wordt geen C1 mijn glazen tv kast is maar 80cm breed en met de ronde poot van dee b7 65" past het precies

• Asskicker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-12 18:44
Ik ben aan het twijfelen tussen de LG OLED 65A16LA of LG OLED 65C16LA. Wat stellen jullie voor?
  • Ik gebruik de TV voornamelijk om Films/Series te bekijken (via Netflix of Plex)
  • Ik heb wel enkele consoles en een Steam Link, maar die gebruik ik bijzonder weinig. De Steam Link zou ik graag meer gebruiken, maar ik vond de kwaliteit/input delay altijd heel storend.
  • Ik zit ongeveer 3m 80 van de TV.
Ik heb ook veel dingen gelezen over stutter, is dat dan echt zo erg? Wat zijn jullie ervaringen daar met?
Ik ben vandaag even naar de winkel geweest en daar naar zo'n TV gekeken en merkte daar niets van, maar daar spelen ze natuurlijk alleen maar van die specifieke filmpjes af.

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk wel redelijk vatbaar ben voor dat soort dingen (screen tearing, fps in games die plots inzakt etc.)

[Voor 11% gewijzigd door Asskicker op 27-11-2021 18:41]

GustavSan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:02:
Vandaag tv binnen. Wat een verschil. Geweldig (55" C). Echt fijne vooruitgang.

Een paar dingen moet ik nog even zien op te lossen. Ik zag dat er geen ingang voor audio op zit (koptelefoon jack). Ik lees over koppelen met een Bluetooth koptelefoon? Ben daar een beetje onbekend mee, hebben jullie toevallig aanbelevingen (voor mooi geluid bij 4k films)?
Je bedoelt zeker een uitgang voor een hoofdtelefoon?
Die zit er wel op.
Wat ook kan is een Bluetooth hoofdtelefoon/oordopjes gebruiken.
Bij de instellingen op de TV kun je kiezen waar het geluid naar toe moet.

Asskicker schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:40:
Ik ben aan het twijfelen tussen de LG OLED 65A16LA of LG OLED 65C16LA. Wat stellen jullie voor?
  • Ik gebruik de TV voornamelijk om Films/Series te bekijken (via Netflix of Plex)
  • Ik heb wel enkele consoles en een Steam Link, maar die gebruik ik bijzonder weinig. De Steam Link zou ik graag meer gebruiken, maar ik vond de kwaliteit/input delay altijd heel storend.
  • Ik zit ongeveer 3m 80 van de TV.
Ik heb ook veel dingen gelezen over stutter, is dat dan echt zo erg? Wat zijn jullie ervaringen daar met?
Ik ben vandaag even naar de winkel geweest en daar naar zo'n TV gekeken en merkte daar niets van, maar daar spelen ze natuurlijk alleen maar van die specifieke filmpjes af.

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk wel redelijk vatbaar ben voor dat soort dingen (screen tearing, fps in games die plots inzakt etc.)
Als je vrij kritisch bent op details zou ik altijd de C1 kiezen boven de A1.
Kost meer maar je krijgt ook meer.
Daardoor is de beeldkwaliteit ook beter.
De A1 is en blijft een instapmodel.

• BramViking
Je vergeet de B1, zou een prima middenweg voor deze gebruiker zijn.
BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:42:
Je vergeet de B1, zou een prima middenweg voor deze gebruiker zijn.
Niet echt.
De B was een prima model als instapper toen de A nog niet bestond.
De B is nu eigenlijk achterhaald.
De prijzen van de C tov de B zijn ook zo gedaald dat een C een betere keuze is geworden.

• BramViking
HoppyF schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:33:
[...]

Niet echt.
De B was een prima model als instapper toen de A nog niet bestond.
De B is nu eigenlijk achterhaald.
De prijzen van de C tov de B zijn ook zo gedaald dat een C een betere keuze is geworden.
De B heeft een 120hz paneel de A niet.
De B heeft twee HDMI 2.1 poorten de A niet.
De B heeft een betere processor dan de A.

Met de B koop je tenminste een pakket waarmee je ook feature proof bent. Dus naast het kijken van series en streaming services kun je er ook beter op gamen.
BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:08:
[...]

De B heeft een 120hz paneel de A niet.
De B heeft twee HDMI 2.1 poorten de A niet.
De B heeft een betere processor dan de A.

Met de B koop je tenminste een pakket waarmee je ook feature proof bent. Dus naast het kijken van series en streaming services kun je er ook beter op gamen.
Dat klopt.
Daarmee is een B bijna een C maar heeft de C net nog wat meer.
Gezien het geringe prijsverschil blijft de C een betere keuze.

• Yonix
  • Laatst online: 11:46

Yonix

Gamertag: Yonix360

Op dit moment ben ik aan het kijken naar de Vogel's THIN 405 televisiebeugel voor mijn LG C9, want verbouwing en nieuwe beugel nodig.

Ik vraag mij af hoe het zit met kabelmanagement op het moment dat de televisie strak tegen de wand hangt. Grootste punt van zorgen zijn de ingangen die achterop de televisie zijn geplaatst (HDMI 4 en Ethernet-poort).

Wat is jullie ervaring hiermee? Zit de oplossing in een haakse hdmi-kabel?

Intel Core i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | Asus TUF Gaming RTX 3090 | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27P | be quiet! Dark Base 700 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5

• Asskicker
HoppyF schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:50:
[...]

Als je vrij kritisch bent op details zou ik altijd de C1 kiezen boven de A1.
Kost meer maar je krijgt ook meer.
Daardoor is de beeldkwaliteit ook beter.
De A1 is en blijft een instapmodel.
Bedankt!

Maar niemand heeft dus ervaring met de befaamde stutter die ik op vele plaatsen lees? Ik heb daar vooral schrik van eigenlijk.

• Cap
  • Niet online
@Asskicker

Zelf even ergens naar een OLED gaan kijken dus, kan je namelijk alleen zelf beoordelen. Ja er is stutter dankzij de befaamd snelle OLED techniek maar zoals met de meeste zaken valt het het grootste deel van de mensen niet eens op. En een ander deel van de mensen went er zo snel aan dat ze het niet meer merken en het zich na verloop van tijd zelfs niet meer herinneren, en zal dan beweren dat er geen stutter is. :)

Je kan het drastisch verminderen door de motion interpolation aan te zetten (TruMotion heet dat bij LG), maar de prijs is wel dat dit, afhankelijk van de content, in enige mate artefacts oplevert. Elke fabrikant heeft zijn eigen MI implementatie dat met wisselend succes artefacten weet te voorkomen.

Het is natuurlijk zo dat de stutter extreem afhankelijk is van het bronmateriaal. Dus dat er bij pans in 24p filmmateriaal sowieso stutter is, dat is eigen aan het formaat. Ja dat zie je erger bij OLED dan bij tragere LCD of nagloeiende plasma. Wil je dit niet dan kan je motion interpolatie flink opschroeven, wat weer aanleiding geeft tot soepel vloeiend beeld dat sommigen associeren met goedkoop geproduceerde tv series, vandaar de naam "soap opera" effect. Plus regelmatig motion interpolation artefacten.

Wat een ellende... :)

[Voor 14% gewijzigd door Cap op 28-11-2021 11:39]

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 29-11 19:17
Asskicker schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:04:
[...]

Bedankt!

Maar niemand heeft dus ervaring met de befaamde stutter die ik op vele plaatsen lees? Ik heb daar vooral schrik van eigenlijk.
Bij het kijken van squid game op netflix was de stutter niet om aan te zien bij de cx.
Had het beeld op dark room expert staan waarbij tru motion standaard uit staat.
Maar weer op cinema gezet wat toch wel het beste beeld geeft, en tru motion staat daar wel standaard bij aan.
Geen stutter meer en geen artifacts gezien :)

• Cap
  • Niet online
Wil je 100% zeker artefacts zien dan moet je TruMotion maximaal aan zetten en iets gaan kijken met een sportveld met vlot bewegende mensen in beeld + van die bewegende reclame langs het veld. Artefacts gegarandeerd. :)

[Voor 22% gewijzigd door Cap op 28-11-2021 14:10]

• Mr_Big
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Gisteren had ik opeens een gek issue: bij een bestand met hdr o.b.v. Dolby Vision, kreeg ik compleet verkeerde kleuren te zien. Het beeld lijkt wel grijswaarden met wat rood en groen. Zie hieronder:

Deze screenshot heb ik genomen op mijn laptop (zonder hd-scherm), die dus precies hetzelfde probleem vertoont als mijn G1.
Je kunt dit filmpje hier downloaden: https://www.makemkv.com/download/dvtest/
Het beteft het bestand "P5_Dolby_Amaze.mkv"

Bij de andere hdr-bestanden die je hier kunt downloaden, zijn HDR via én Dolby Vision én HDR10 beschikbaar. Daarbij valt de G1 denk ik terug op HDR10 en krijg ik dus wel normale kleuren met hdr te zien.

Aangezien de G1 Dolby Vision ondersteunt, vraag ik mij af waar dit verkeerd gaat. Heeft dit te maken met de device waarmee ik dit afspeel (Kodi), of is dit een bug in de fw van de g1?

• Twixie
[b][Deze screenshot heb ik genomen op mijn laptop (zonder hd-scherm), die dus precies hetzelfde probleem vertoont als mijn G1.
...
of is dit een bug in de fw van de g1?
Erm, aangezien het op je PC er ook verkeerd uitziet, is de meest evidente verklaring toch simpelweg dat er iets mis met dat bestand zelf ? 8)7

• Cap
  • Niet online
Mr_Big schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:40:
Heeft dit te maken met de device waarmee ik dit afspeel (Kodi), of is dit een bug in de fw van de g1?
Die vat ik niet helemaal, je geeft immers aan dat je laptop hetzelfde probleem geeft bij het afspelen van het bestand, waarmee die laatste vraag me wel beantwoord lijkt?

FYI op mijn mac met VLC heb ik hetzelfde probleem bij afspelen van het bestand, evenals op mijn C9.

• Twixie
Tweede dag met de nieuwe C1 achter de rug, 2de set impressies (en don't worry, ik ga dit niet blijven doen :) ).

* TV ingesteld met de online recommendations inzake Filmmaker en ISF modes. Ik kies voor ISF Dark aangezien ik films nagenoeg uitsluitend in het donker bekijk. Is altijd eerst even verschieten en wennen hoe dof kleuren worden komende van die felle factory standard instellingen. Maar uiteindelijk wel zeer mooi en natuurlijk beeld.
* Scherm is toch behoorlijk reflecterend, wat direct opviel toen ik naar Venom keek met mijn zoon die liever de lichten aan heeft. Een van de spotjes is op onze game-kast achter de zetels gericht en bij donkere scenes zag je dus gewoon heel die kast in de TV spiegelen :p. Dan maar snel dat spotje losgeschroefd en was dan veel beter. Ga nu wellicht toch wel snel kijken om die te vervangen door Ikea Tradfri lampen, temeer daar de TV ook al direct onze Tradfri hub vond.
* Heb wel een licht audio sync probleem, waar ik altijd heel gevoelig aan ben. Kans lijkt me echter klein dat het aan de C1 ligt, gezien die gekend is voor snelle respons-tijden. Het issue is met het afspelen van een BluRay via de PS4 waarbij deze laatste rechtstreeks naar de versterker gaat via Optical Out. Het verschil is te klein om te zien of het geluid te laat of te vroeg komt. In dat laatste geval zou het aan de C1 kunnen liggen maar gezien de snelle responstijden zou ik geen delay op het beeld verwachten (tenzij die toch geintroduceerd worden door Filmmaker of ISF mode). Vandaag wat verder uitzoeken.
* De TV instellingen zijn ook wel bizar verstopt. Zo had ik bijna onmiddellijk Energy Savings afgezet, wat ik snel vond van eerdere YouTube videos te bekijken. Echter lijkt die setting nu ergens totaal anders te zitten. In plaats van direct onder het Support menu zit die ergens die verstopt onder OLED Care. Vraag me af of dit sinds de laatste firmware (.80) is.

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 30-11 22:04
Mr_Big schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:40:
Gisteren had ik opeens een gek issue: bij een bestand met hdr o.b.v. Dolby Vision, kreeg ik compleet verkeerde kleuren te zien. Het beeld lijkt wel grijswaarden met wat rood en groen. Zie hieronder:
[Afbeelding]

Deze screenshot heb ik genomen op mijn laptop (zonder hd-scherm), die dus precies hetzelfde probleem vertoont als mijn G1.
Je kunt dit filmpje hier downloaden: https://www.makemkv.com/download/dvtest/
Het beteft het bestand "P5_Dolby_Amaze.mkv"

Bij de andere hdr-bestanden die je hier kunt downloaden, zijn HDR via én Dolby Vision én HDR10 beschikbaar. Daarbij valt de G1 denk ik terug op HDR10 en krijg ik dus wel normale kleuren met hdr te zien.

Aangezien de G1 Dolby Vision ondersteunt, vraag ik mij af waar dit verkeerd gaat. Heeft dit te maken met de device waarmee ik dit afspeel (Kodi), of is dit een bug in de fw van de g1?
dolby vision kan meen ik alleen in een mp4

• beschuitfluiter
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:05

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik ben aan het shoppen voor een 65 inch oled en ga denk ik voor de C1 van LG
Nu ben ik nog bezig met mijn nieuwbouw huis dus kan mijn kabelgoot nog helemaal doen zoals ik wil.

Nu wil ik een ventilatiebuis gebruiken om alle meuk doorheen te voeren.

Begrijp ik het goed dat er een vaste ronde stekker aan de C1 zit, dus een van een krappe 4cm rond? Want dan kan ik met een buis van 110x54mm vooruit natuurlijk

https://restantoutlet.nl/...x54mm-luchtkanaal-100-cm/

¯\_(ツ)_/¯

• Asskicker
Cap schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:15:
@Asskicker

Zelf even ergens naar een OLED gaan kijken dus, kan je namelijk alleen zelf beoordelen.
Ik heb dus gisteren enkele winkels bezocht en daar draait natuurlijk enkel en alleen de 'showroom' footage. Daar zag ik helemaal niets van stutter/artifcats, maar het lijkt mij dat die content dat nooit zal vertonen.

Ik denk dat ik er zal voor gaan, hopelijk merk ik het niet te veel!

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 22:20
Ik heb vrijdag ook mijn 55C1 mogen uitpakken. Wat een feest!

Maar ik ben nu wat aan het meten hoe ik hem op mijn verrijdbare paal ga monteren. Ik hang hem niet tegen een muur maar heb een paaltje met wieltjes.

Echter dat is weer lekker ingewikkeld omdat LG een ander gaten patroon heeft dan mijn oude Samsung. Althans, de VESA mount zit niet in het midden van de TV maar veel verder naar onderen. Hierdoor komt de TV dus hoger te hangen dan mijn vorige TV en dat kijkt niet fijn.

Weet iemand of je de schroeven gebruikt waarmee je de voet vastzet, of dat je bij Vogel beugels een eigen set schroeven krijgt?

En wellicht kan iemand mij vertellen of dit soort Vogel beugels een beetje in hoogte verstelbaar zijn? Kun je die strips die je tegen de TV aan monteert hoger of lager zetten? of past het maar op 1 manier?

• Vliango
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-11 14:00
Ik heb sinds gisteren ook een C1. Ik ben klant bij Ziggo met een mediabox xl. Ik kan ziggo ontvangen op de tv via de coax kabel zonder CI+ module maar ik mis alle interactieve functionaliteiten, zoals opnemen en replay tv. Los ik dat op met een Ci+ module of kan ik het beste een mediabox Next aanvragen?

• Twixie
beschuitfluiter schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:59:
Begrijp ik het goed dat er een vaste ronde stekker aan de C1 zit, dus een van een krappe 4cm rond? Want dan kan ik met een buis van 110x54mm vooruit natuurlijk
Ja, al is het nog iets erger. De stekker is immers ook nog eens haaks (wat wel vrij courant is bij ronde stekkers). Dus met een contrastekker erbij om te verlengen, heb je wel meer dan 4cm nodig. Al zal dat met je 11x5cm wel lukken, lijkt me.

• InEtVa
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11:35
World Citizen schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:13:
En wellicht kan iemand mij vertellen of dit soort Vogel beugels een beetje in hoogte verstelbaar zijn? Kun je die strips die je tegen de TV aan monteert hoger of lager zetten? of past het maar op 1 manier?

[Afbeelding]
Ik heb deze, en je bepaalt de hoogte waarop hij hangt door de hoogte waarop je de rails monteert. De strips op de tv kan je maar op één plek op de rails monteren.

• World Citizen
InEtVa schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:27:
[...]

Ik heb deze, en je bepaalt de hoogte waarop hij hangt door de hoogte waarop je de rails monteert. De strips op de tv kan je maar op één plek op de rails monteren.
Thanks! Gezien ik vandaag nog iets van een beugel wilde kopen, of zelf iets wilde bouwen via een bouwmarkt, ben ik heel blij met je snelle antwoord!

• beschuitfluiter
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:05

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Twixie schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:25:
[...]

Ja, al is het nog iets erger. De stekker is immers ook nog eens haaks (wat wel vrij courant is bij ronde stekkers). Dus met een contrastekker erbij om te verlengen, heb je wel meer dan 4cm nodig. Al zal dat met je 11x5cm wel lukken, lijkt me.
zo een dus? dan ga ik daar wat voor fixen idd. Tx

https://www.allekabels.nl...araatsnoer-c13-haaks.html

¯\_(ツ)_/¯

• Twixie
Bijna, want het is een niet-geaarde stekker (wat dan nog belachelijker is dat ze een ronde voorzien). Bovendien hangt het snoer vast aan het toestel, wat betekent dat je stekker zelf moet vervangen als het nodig is. Zijn al diverse posts over op de voorbije bladzijden.

• Cap
  • Niet online
Asskicker schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb dus gisteren enkele winkels bezocht en daar draait natuurlijk enkel en alleen de 'showroom' footage. Daar zag ik helemaal niets van stutter/artifcats, maar het lijkt mij dat die content dat nooit zal vertonen.
Verbaast me niet, idd omdat ze daar geselecteerde HDR content tonen en motion interpolation natuurlijk vol aan staat. ;)

[Voor 7% gewijzigd door Cap op 28-11-2021 14:12]

• Cap
  • Niet online
Twixie schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:47:
[...]

Bijna, want het is een niet-geaarde stekker (wat dan nog belachelijker is dat ze een ronde voorzien).
Dat ie niet geaard is dat is op zich niet belachelijk omdat het een dubbel geisoleerd apparaat is, die mag je niet uitrusten met een geaarde stekker, het is of of. ;)

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01-12 19:44
Hierboven is aangegeven dat de 65 OLED nog een platte stekker zou kunnen krijgen (<2,5A piek)
Op mijn exemplaar staat 467W piek en 130 W typical vermeld.
Dan komt volgens mij de 77" wel boven de 2,5 A piek.
Het is typisch grote bedrijven politiek om dan de gehele lijn van dezelfde stekker te voorzien.
Dit als reden (niet als excuus) voor de ronde stekker ;)

• Mr_Big
  • Niet online
Cap schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:50:
[...]

Die vat ik niet helemaal, je geeft immers aan dat je laptop hetzelfde probleem geeft bij het afspelen van het bestand, waarmee die laatste vraag me wel beantwoord lijkt?

FYI op mijn mac met VLC heb ik hetzelfde probleem bij afspelen van het bestand, evenals op mijn C9.
Ja, dat zou een logische conclusie zijn, ware het niet dat ik dit gedrag alleen zie bij bestanden waaraan uitsluitend dolby vision is toegevoegd. Dit is toevallig een vrij downloadbaar bestand waarnaar ik hier makkelijk kan verwijzen. En omdat dit een demo-bestand is, zou ik verwachten dat de maker er wel voor zou zorgen dat die correct is opgebouwd.

Bedankt voor het testen. Ik ga nog verder onderzoek doen.

• Twixie
Cap schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:13:
[...]
Dat ie niet geaard is dat is op zich niet belachelijk omdat het een dubbel geisoleerd apparaat is, die mag je niet uitrusten met een geaarde stekker, het is of of. ;)
Ik doelde op het feit dat het een ronde stekker is. Een niet-geisoleerd apparaat heeft doorgaans gewoon een platte stekker, wat eigenlijk altijd praktischer is. Zeker zo een haakse ronde stekker zit in sommige stekkerblokken ook in de weg voor andere stopcontacten.
Al geeft @Marcel Br hierboven wel een valabel argument voor hun keuze.

[Voor 6% gewijzigd door Twixie op 28-11-2021 14:36]

• Brad Pitt
pwh53 schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:25:
[...]
dolby vision kan meen ik alleen in een mp4
Al m'n DV films zijn mkv's dus dat denk ik niet :)

• Mr_Big
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:36:
[...]

Al m'n DV films zijn mkv's dus dat denk ik niet :)
Als ik het goed begrijp, werkt DV bij jou dus. Zou jij dit bestand een willen uitproberen: https://www.makemkv.com/download/dvtest/P5_Dolby_Amaze.mkv

Als het bij jou werkt, dan ligt het dus niet aan het bestand, maar aan de lokale opstelling hier.

• GustavSan
World Citizen schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:13:
Ik heb vrijdag ook mijn 55C1 mogen uitpakken. Wat een feest!

Maar ik ben nu wat aan het meten hoe ik hem op mijn verrijdbare paal ga monteren. Ik hang hem niet tegen een muur maar heb een paaltje met wieltjes.

Echter dat is weer lekker ingewikkeld omdat LG een ander gaten patroon heeft dan mijn oude Samsung. Althans, de VESA mount zit niet in het midden van de TV maar veel verder naar onderen. Hierdoor komt de TV dus hoger te hangen dan mijn vorige TV en dat kijkt niet fijn.

Weet iemand of je de schroeven gebruikt waarmee je de voet vastzet, of dat je bij Vogel beugels een eigen set schroeven krijgt?

[Afbeelding]
Kan je niet echt adviseren, maar welke verrijdbare paal heb je precies? Ook ik heb net de 55" binnen en direct op de muur is geen optie (helaas).

Ik heb wel een stukje muur beschikbaar, waar ik de vogel's thin 546 op zou willen monteren, maar dit zijn van die anti-brandplaten achter een stalen paal. Ik kan er eventueel een plaat voor zetten en witten, maar twijfel of het dan het gewicht van de 55" wel kan dragen....

Weet iemand verder welk type USB ik achterin de tv kwijt kan? Het liefst zo snel als nodig/mogelijk voor 4k content. Ik zie usb sticks type 3.2, is dat wat de tv ook aankan? Stom genoeg kom ik niks over het type usb tegen in de handleiding. Kan ik evt ook gewoon een externe SSD kopen? Ik zie dat 1TB USB SSD bijna even duur zijn als de Sandisk Extreme Pro USB 3.1 256GB....

[Voor 13% gewijzigd door GustavSan op 28-11-2021 15:04]

Marcel Br schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:26:
Hierboven is aangegeven dat de 65 OLED nog een platte stekker zou kunnen krijgen (<2,5A piek)
Op mijn exemplaar staat 467W piek en 130 W typical vermeld.
Dan komt volgens mij de 77" wel boven de 2,5 A piek.
Het is typisch grote bedrijven politiek om dan de gehele lijn van dezelfde stekker te voorzien.
Dit als reden (niet als excuus) voor de ronde stekker ;)
Helaas, nog steeds geen reden om geen netsnoer met platte stekker (C7) te mogen gebruiken.
Een C9 is gespecificeerd tot 2,5A.
Daarmee kun je een 77 inch ook voeden.
Het netsnoer zelf zal meestal 2x 0,75 mm2 zijn, ook dat is geen probleem.

Ik hoor je denken, is dat ook zo?
Kijk maar naar een 77 inch Philips OLED bij de foto’s.
https://www.mediamarkt.nl...77oled806-12-1699809.html

• D_V
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02:56
Asskicker schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:04:
[...]

Bedankt!

Als je er gevoelig voor bent dan ga je je er wel behoorlijk aan ergeren, al kun je met aanpassingen een heel eind komen. Wij kijken hier voornamelijk films en series en daar zit heel veel 24p content bij, dat kan gewoon heel vervelend zijn op een oled. Ik zie het op de oled van mijn broer, mijn vrouw roept dan de hele tijd "hakkel hakkel hakkel" als er weer een "pan"-shot voorbij komt. :D

Dit is dan ook de enige reden dat ik nog niet overstap van plasma naar oled. Het is helaas een bekend probleem. Je ziet het bij de test op Rtings ook dat de oled's daar helemaal stijf onderaan staan wat stutter betreft.

https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter

• BramViking
Ik vraag me af hoelang het nog gaat duren voordat de 77 inch OLED's een grote prijsdaling meemaken. Eerst was het de 55 inch, toen de 65 inch welke goed betaalbaar werden, maar de 77 inch is in mijn ogen nog steeds te duur.

[Voor 6% gewijzigd door BramViking op 28-11-2021 15:51]

• Brad Pitt
Mr_Big schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:38:
[...]
Als ik het goed begrijp, werkt DV bij jou dus. Zou jij dit bestand een willen uitproberen: https://www.makemkv.com/download/dvtest/P5_Dolby_Amaze.mkv

Als het bij jou werkt, dan ligt het dus niet aan het bestand, maar aan de lokale opstelling hier.
Hoe speel jij deze af dan, met de interne mediaspeler?

Deze gebruik ik niet want zonder dts is een mediaspeler gewoon geheel zinloos.

• Mr_Big
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:21:
[...]

Hoe speel jij deze af dan, met de interne mediaspeler?

Deze gebruik ik niet want zonder dts is een mediaspeler gewoon geheel zinloos.
Via een Kodi mediaspeler.
Mijn constatering was dat bestanden met alleen DV-hdr rare kleuren hebben: grijswaarden met groen en rood.
Bestanden met DV en HDR10 worden wel goed getoond, maar dan zie ik dat mijn G1 de HDR10-hdr heeft gekozen, niet de DV.

Ik vraag mij dus af of dit door de mediaspeler komt, of er een bug in de G1 fw zit, of dat dit een probleem is met dit bestand (ik heb dit overigens met alle DV-bestanden waar geen alternatieve hdr in zit). En aangezien jij een beproefd werkende set-up hebt, kunnen we uitsluiten of het door dit bestand komt.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:25
Mr_Big schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:24:
[...]

Mijn constatering was dat bestanden met alleen DV-hdr rare kleuren hebben: grijswaarden met groen en rood.
Bestanden met DV en HDR10 worden wel goed getoond, maar dan zie ik dat mijn G1 de HDR10-hdr heeft gekozen, niet de DV.

Ik vraag mij dus af of dit door de mediaspeler komt, of er een bug in de G1 fw zit, of dat dit een probleem is met dit bestand (ik heb dit overigens met alle DV-bestanden waar geen alternatieve hdr in zit). En aangezien jij een beproefd werkende set-up hebt, kunnen we uitsluiten of het door dit bestand komt.
Dit probleem had je op je laptop ook, hoe kan je dan vermoeden dat er een bug in de g1 zit?

• Mr_Big
  • Niet online
Wren schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:27:
[...]

Dit probleem had je op je laptop ook, hoe kan je dan vermoeden dat er een bug in de g1 zit?
Omdat ik dit zie bij meerdere bestanden uit meerdere bronnen. Daarbij gaat het uitsluitend om bestanden waar uitsluitend DV in zit en geen ander hdr 'signaal'.
En mijn laptop snapt hdr niet: dus dat zie ik als niet zo'n betrouwbare test, maar was alleen ff makkelijk met screenshot maken.

• Brad Pitt
Mr_Big schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:24:
[...]

Werkt prima :)

https://dl.dropboxusercon...d/img_20211128_163635.jpg

• Mr_Big
  • Niet online
Bedankt! Dank weten we dat dat bestand goed is en moet ik het dus in de set-up/instellingen, mediaspeler (of eventueel fw) zoeken.

• Cap
  • Niet online
D_V schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:31:
[...]

Als je er gevoelig voor bent dan ga je je er wel behoorlijk aan ergeren, al kun je met aanpassingen een heel eind komen. Wij kijken hier voornamelijk films en series en daar zit heel veel 24p content bij, dat kan gewoon heel vervelend zijn op een oled. Ik zie het op de oled van mijn broer, mijn vrouw roept dan de hele tijd "hakkel hakkel hakkel" als er weer een "pan"-shot voorbij komt. :D

Dit is dan ook de enige reden dat ik nog niet overstap van plasma naar oled. Het is helaas een bekend probleem. Je ziet het bij de test op Rtings ook dat de oled's daar helemaal stijf onderaan staan wat stutter betreft.

https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter
Het is en blijft toch een bijzonder probleem.

We willen 'filmische' content op een lage 24 beeldjes per seconden afspelen met indrukwekkende panning shots op hoge resolutie, en dan zijn we ontevreden dat het op onze moderne snelle hardware (waar we tegelijk ook met 120 Hz VRR games op willen spelen), hakkelt. :)

Vervolgens kunnen we dat oplossen met de ingebouwde motion interpolation maar dat willen we dan ook niet omdat het beeld te soepel wordt, en we hebben geleerd dat dat 'goedkoop oogt' omdat tv series er ook zo uit zien. :9

Erg lastig om op te lossen natuurlijk. ;)

• Cap
  • Niet online
Mr_Big schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:40:
[...]

Bedankt! Dank weten we dat dat bestand goed is en moet ik het dus in de set-up/instellingen, mediaspeler (of eventueel fw) zoeken.
Maar dan hebben onze pc's / macs met verschillende software ook allemaal diezelfde bug, begrijp ik?
Cap schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:52:
[...]

Het is en blijft toch een bijzonder probleem.

We willen 'filmische' content op een lage 24 beeldjes per seconden afspelen met indrukwekkende panning shots op hoge resolutie, en dan zijn we ontevreden dat het op onze moderne snelle hardware (waar we tegelijk ook met 120 Hz VRR games op willen spelen), hakkelt. :)

Vervolgens kunnen we dat oplossen met de ingebouwde motion interpolation maar dat willen we dan ook niet omdat het beeld te soepel wordt, en we hebben geleerd dat dat 'goedkoop oogt' omdat tv series er ook zo uit zien. :9

Erg lastig om op te lossen natuurlijk. ;)
Het is inderdaad heel merkwaardig dat een technisch uitstekend product (=OLED) bekritiseerd wordt. Ook door bv RTINGS.
Dit terwijl het probleem bij de bron zit.
In feite moet de TV nu de problemen van de bron op gaan lossen. Omgekeerde wereld.

• Brad Pitt
Cap schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:57:
[...]
Maar dan hebben onze pc's / macs met verschillende software ook allemaal diezelfde bug, begrijp ik?
DV afspelen op PC is vrijwel onmogelijk als je geen licensed prebuilt apparaat hebt. Alleen de interne mediaspeler kan het eventueel maar third party mediaspelers ondersteunen geen DV, as far as I know.

Van Mac geen idee, maar zal op dat platform vast niet anders zijn.

Allemaal vanwege de dramatische licentie shizzle waar we mee moeten leven. Geen DV, geen DTS, gedoe.

• Twixie
Cap schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:52:
[...]
Dit dus. Ik lees in diverse reviews, posts,... over 'judder' enzovoort, maar had ook al de indruk dat men het eigenlijk gewoon op de standaard low framerate van beeldmateriaal had. Dan vergeten ze dus dat dat gewoon in de bioscoop ook zo is. Je moet daar maar eens van dichtbij die vliegende sterren van Paramount bekijken en je ziet wat voor grote sprongen ze maken.

Hier heb ik TruMotion dan ook gewoon uit gezet en de 2 BluRays (24p) die ik bekeek zagen er gewoon zeer goed uit zonder judder issues.

• Mr_Big
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:23:
[...]

DV afspelen op PC is vrijwel onmogelijk als je geen licensed prebuilt apparaat hebt. Alleen de interne mediaspeler kan het eventueel maar third party mediaspelers ondersteunen geen DV, as far as I know.

Van Mac geen idee, maar zal op dat platform vast niet anders zijn.

Allemaal vanwege de dramatische licentie shizzle waar we mee moeten leven. Geen DV, geen DTS, gedoe.
Ik kom er nu achter dat bij mij dit inderdaad het probleem is: de speler.
De hele keten moet het ondersteunen, anders heb je geen DV. Ik ging ervan uit dat een speler DV als 'passthrough' signaal zou aanbieden aan de TV, maar dat was blijkbaar een beetje naief :-(

• Jeroen1988
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:40
Jeroen1988 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:19:
[...]

Die staan aan. Ga wel effe vogelen. Tnx anyway.
Opgelost via homebridge en een ping plugin. Nu als ik de playstation in slaap stand zet. Schakelt Homekit de TV uit als er geen ping reply meer is naar mij playstation. Geen afstandsbediening meer nodig om deze manier.

• World Citizen
GustavSan schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:55:
[...]

Kan je niet echt adviseren, maar welke verrijdbare paal heb je precies? Ook ik heb net de 55" binnen en direct op de muur is geen optie (helaas).

Ik heb wel een stukje muur beschikbaar, waar ik de vogel's thin 546 op zou willen monteren, maar dit zijn van die anti-brandplaten achter een stalen paal. Ik kan er eventueel een plaat voor zetten en witten, maar twijfel of het dan het gewicht van de 55" wel kan dragen....

Weet iemand verder welk type USB ik achterin de tv kwijt kan? Het liefst zo snel als nodig/mogelijk voor 4k content. Ik zie usb sticks type 3.2, is dat wat de tv ook aankan? Stom genoeg kom ik niks over het type usb tegen in de handleiding. Kan ik evt ook gewoon een externe SSD kopen? Ik zie dat 1TB USB SSD bijna even duur zijn als de Sandisk Extreme Pro USB 3.1 256GB....
Een RVS paaltje wat denk ik normaal voor winkels of iets in die richting word gebruikt. Het is denk ik gemaakt voor een bordje, maar met wat tweaken voldoet hij prima als monitor steun.

Ik moet nog een afdekplaat aan de achterkant maken want ik vind het niet mooi om tegen de beugel aan te kijken, maar het is me uiteindelijk (@InEtVa) toch gelukt met die Vogel beugel. Je kunt de strips toch naar wens aan de TV monteren (iets hoger of iets lager), en hiermee kwam ik precies uit.

Bij mij staat de TV op het paaltje naast de bank als computerscherm. Maar als ik visite heb die een filmpje mee kijkt dan rol ik hem dus in het midden voor de bank zodat iedereen er recht op kijkt. Maar aangezien ik 300 dagen per jaar zelf naar het scherm zit te kijken, rol ik hem dan liever naast de bank lekker dichtbij :).

Nu dus nog:
- Het rollend gedeelte van de voet op maat zagen en schilderen,
- Afdekkap maken aan de achterkant (de oude past helaas niet meer)
- Kabels verlengen en wegwerken door de paal heen (stekker past niet door het gaatje omdat het een vaste stekker is !@#&^%& )

Vogel beugel aan paaltje gemonteerd (Hiervoor heb ik dus wel 2 gaten in de Vogel beugel moeten boren)

Achterkant (nog zonder afdekkap)

Naast de bank

• Twixie
Jeroen1988 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:32:
[...]
Opgelost via homebridge en een ping plugin. Nu als ik de playstation in slaap stand zet. Schakelt Homekit de TV uit als er geen ping reply meer is naar mij playstation. Geen afstandsbediening meer nodig om deze manier.
Ruststand of uit-stand ? Want ik heb vroeger ook Ping gebruikt om gebruik van PS3 te detecteren om zo slimme thermostaat te sturen maar op PS4 en PS5 werkte dat niet meer omdat die consoles ook in rust nog op Ping reageren (want kunnen bvb ook nog updates downloaden e.d.).

• InEtVa
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11:35
World Citizen schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:09:
[...]

Ik moet nog een afdekplaat aan de achterkant maken want ik vind het niet mooi om tegen de beugel aan te kijken, maar het is me uiteindelijk (@InEtVa) toch gelukt met die Vogel beugel. Je kunt de strips toch naar wens aan de TV monteren (iets hoger of iets lager), en hiermee kwam ik precies uit.
Ahhh ik was even vergeten dat jouw TV geen 400x400 VESA heeft, dan kan je er inderdaad meer mee spelen.
Pagina: 1 ... 430 431 432 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee