Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:34
harley2009 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:15:
[...]

PS4
--
Kleurtemperatuur: W25
--
Ik vond deze opvallend, standaard out of the box staat dit ook zo ingesteld in game mode. Weet iemand waarom dat zo is, en niet bij alle andere modussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45
Slux schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:39:
[...]
Wat waren je klachten met de tv ? en hoe oud was je scherm dat ze met een nieuwe tv aankwamen ?
Lees dit topic en mijn productreview eens door:
productreview: LG OLED55C7V Zwart review door SpeedingWilly

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Puck schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:26:
[...]

Kalibratie per scherm kost geld, en de concurrentie is groot dus het moet zo goedkoop mogelijk. Apple doet dat toch net anders met vaak duurdere producten. Daarnaast vinden veel mensen het beeld al prima out of the box.

Je kunt toch gewoon je tv laten kalibreren?
Ja daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Na hoeveel uur oled gebruik moet je dat laten doen? Ik gok dat het oled beeld ook best verslechterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

giantgiantus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:01:
[...]

Ja daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Na hoeveel uur oled gebruik moet je dat laten doen? Ik gok dat het oled beeld ook best verslechterd?
Ik weet de details niet maar volgens mij kan het na de eerste 100 uur al. De helderheid zal in de loop der jaren wat afnemen, wellicht niet evenredig maar ik denk dat een kalibratie daar weinig aan kan doen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als het je niet is opgevallen tijdens het kijken niks aan doen, zo kan je altijd wel iets vinden en je kijkt nooit naar een rood scherm.

Ik heb er last van tijdens kijken en om er fotos van te maken heb ik er een rood beeld achter gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 13:14
Slux schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:22:
[...]
Als het je niet is opgevallen tijdens het kijken niks aan doen, zo kan je altijd wel iets vinden
Ik sluit me volledig hierbij aan. Ben zo ook gestoten op één of twee foutjes bij het kalibreren (5% greytest anyone?), die ik nu nog opmerk tijdens gewoon kijken, waar ik er voordien geen last van had (ignorance is bliss). Heb dit gewoon niet verteld aan de huisgenoten, en ze zien het dan ook niet. Ik maak er me ook niet druk in omdat het de kijkervaring niet verpest, maar toch :/
Maar als je dan toch eens wil testen op retentie, met voorgaande waarschuwing in gedachte, wil ik je wel op weg zetten:
Heb je een USB-stick? (Of eventueel een aangesloten mediaplayer die met .MP4 bestanden overweg kan?)

Dan kan je een kalibratiepatronen-package downloaden (bv. hier of backup hier, kies de MP4 versie voor maximum compatibiliteit)

Unzip de inhoud naar een USB-stick, steek de USB-stick in je TV, en navigeer via je TV in de folderstructuur van de USB-stick naar waar een 100% Red color testpattern staat. (bv. ChromaPure Fields\100% Color)

Speel dat af via de ingebouwde mediaplayer van je TV en je hebt een 100% rood scherm.. Je kan dit dan eventueel met andere 100% kleuren ook proberen om eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
LG C7 besteld bij hofma. Nu blijkt hij niet leverbaar. Stelletje eikels!! met zn binnen 1 dag leverbaar, en dan met een vage smoes komen dat er weer een fout is gemaakt en dat het overal in nederland te korten zijn. Ben begonnen met lezen van reviews, en blijkt dus gebruikelijk te zijn wat een prutsers!!!

Overal in de pricewatch staat hij op leverbaar.
Ik begin sterke twijvels te krijgen bij deze zaak en spijt dat ik hier besteld heb.. nu nog maar hopen hoe dit afgehandeld word.

[ Voor 15% gewijzigd door Reconhell op 26-09-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Een klein tipje, review vóór aanschaf lezen, niet achteraf ;) Sterkte!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 20:19
C7 was of is? idd moeilijker leverbaar.
Ik ben dus maar voor de 65e7 gegaan .
Kon gelijk geleverd / gehaald worden bij
Foka.
Wilde niet langer wachten dus gelijk maar gedaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
samuel123 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:29:
C7 was of is? idd moeilijker leverbaar.
Ik ben dus maar voor de 65e7 gegaan .
Kon gelijk geleverd / gehaald worden bij
Foka.
Wilde niet langer wachten dus gelijk maar gedaan .
Bij de pricewatch staat hij op leverbaar, van sommige websites weet je niet of je dit kan vertrouwen net als hofma,of dat zo is, maar bij sommige websites staat er gewoon een x aantal op voorraad. Lijkt me dan prima leverbaar zover ik kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
giantgiantus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:29:
Wanneer zou er een tv komen die er voor zorgt dat de instellingen voor de tv gewoon zonder afstelling echt goed beeld oplevert? Apple kan dat toch ook met zijn iPhone en iPad?

Ik snap dat er een markt is voor tv’s met alle afstelmoeijkheden (vergelijk met Android). Maar denk dat er ook zeker een markt is voor out of the box goed beeld met weinig afstelmogelijkheden (vergelijk met iOS).
Even een stukje theorie vanuit Fotografie & Video:

Apple kan dat ook niet, er bestaat geen scherm wat standaard helemaal goed is. De perceptie van kleur, helderheid en contrast is namelijk behoorlijk afhankelijk van de omgeving en de gebruikte bronnen, daar heb je als fabrikant geen invloed op.

Fabrikanten adverteren soms met kalibratie vanuit de fabriek. Dat helpt zeker, gemiddeld zit je dan vaak een stuk beter dan als je geen kalibratie in de fabriek hebt toegepast. Toch zal je nog steeds thuis willen kalibreren om het écht goed te hebben.

Dat kalibreren thuis kan dan op het oog, zoals met die AVS filmpjes. Je kunt het ook met behulp van een colorimeter doen of zelfs iemand inhuren die het voor je doet. Hiermee kan je betere resultaten behalen dan welke fabrikant ook in de fabriek voor je kan doen.

Voor een TV is perfecte weergave relatief gezien* niet heel erg van belang. Het moet simpelweg voor de kijker een prettig beeld zijn. Daarom zal een scherm wat vanuit de fabriek al redelijk gekalibreerd is vaak minder de drang geven om nog meer aanpassingen te doen. Apple doet dat bijvoorbeeld wat en ook de duurdere monitors voor je desktop krijgen dat mee. Met wat handmatige kalibratie achteraf kom je eigenlijk altijd wel op een goed resultaat. Voor parameters als contract en helderheid zal je echter altijd aan de gang moeten, simpelweg omdat de verlichting in elke kamer heel erg anders is.

Daarnaast verandert de output van een scherm ook tijdens gebruik en afhankelijk van temperatuur. De echte puristen kalibreren dan ook met regelmaat, bijvoorbeeld elke maand, om het gegarandeerd goed te hebben. Daarom wordt relatief weinig waarde gehecht aan of een scherm in de fabriek al gekalibreerd is, men hecht veel meer waarde aan de kalibratiemogelijkheden die je zelf nog kunt uitvoeren. :)
offtopic:
*Het is voor TV relatief gezien minder van belang omdat het doel van de kalibratie anders is. Bij fotografie kalibreer je omdat de kleuren exact zo moeten worden weergegeven zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn. Dat is namelijk de enige manier om te kunnen beoordelen of jouw aanpassingen bij de drukker gaan resulteren in de kleuren en contrast wat je verwacht. Klopt er iets in die keten niet dan krijg je simpelweg andere resultaten dan je thuis op je scherm had.
Voor TV geldt dat niet, daar hoeft de weergave niet exact gelijk te zijn aan zoals het oorspronkelijk gefilmd is. Het is vaak wel prettig om dat te benaderen, maar het grote doel bij TV is dat het prettig moet kijken en dat de kijker het mooi vindt.
Dat laatste is dan weer heel persoonlijk. Velen vinden knallende kleuren (oververzadiging) en een spetterend scherm (hoge lichtopbrengst) mooi, terwijl anderen juist liever een wat neutraler spectrum hebben met gematigde lichtopbrengst. Veel schermen die als basis mooi gevonden worden hebben juist die te hoge instellingen, omdat velen dat als mooi ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 26-09-2017 11:18 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:12
Slux schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:22:
[...]

Als het je niet is opgevallen tijdens het kijken niks aan doen, zo kan je altijd wel iets vinden en je kijkt nooit naar een rood scherm.

Ik heb er last van tijdens kijken en om er fotos van te maken heb ik er een rood beeld achter gezet.
Ik ga me hierbij aansluiten. Ik moet niet op zoek gaan naar dingen ik nu niet zie. De tv is op dit moment top, heb nergens last en kijken met veel plezier. Daar ga ik het voorlopig mee houden. Toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley2009 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:05:
[...]

Ik ga me hierbij aansluiten. Ik moet niet op zoek gaan naar dingen ik nu niet zie. De tv is op dit moment top, heb nergens last en kijken met veel plezier. Daar ga ik het voorlopig mee houden. Toch bedankt voor het meedenken.
Heb het al vaker gezegd hier: Kijk gewoon tv in plaats van bestudeer tv. Als je je vrouw te secuur bekijkt wil je ook een andere waarschijnlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een slaapkamer tv kopen. In de woonkamer hangt nog een trouwe Plasma van Samsung, en voor de slaapkamer wil ik een LG gaan kopen. Mijn oog is gevallen op LG 43LH590V of deze LG 43UH610V (4K tv)

Belangrijkste voor mij is sowieso goede ingebouwde wifi en een ingebouwde Netflix app. Wat grootte betreft lijkt 43inch me wel het minimum, ik lig ongeveer een meter of 3 van het scherm af :-)
De prijs wil ik niet boven de 450 euro laten uitkomen.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande modellen? Of raden jullie iets anders aan.
Samsung is ook een optie, maar ik lees veel goeds over LG, en met het ook op de toekomst mocht mijn plasma kapot gaan, dan komt er wellicht ook een LG in de woonkamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
Volgens mij zijn er geen (LG) Oleds van 43", Sony had vroeger wel kleinere modellen toen Oled net nieuw was en te duur om groter te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Klopt, en dit topic gaat over OLED modellen van LG. Even ergens anders vragen dus @Verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Nickr92 schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:29:
Ik zie zelf helemaal niets meer nu, maar zodra ik weer iets zie maak ik gelijk een RMA aan.
Bij mij zat die streep er weer vanmorgen en heb de foto's naar de LG service gestuurd.
Zij gaan dit eerst beoordelen, dus ff afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
peet1965 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:45:
[...]

Bij mij zat die streep er weer vanmorgen en heb de foto's naar de LG service gestuurd.
Zij gaan dit eerst beoordelen, dus ff afwachten maar.
Heb je er een foto van die je hier kan plaatsen ? streep op de zelfde plek ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:10:
[...]

Heb het al vaker gezegd hier: Kijk gewoon tv in plaats van bestudeer tv. Als je je vrouw te secuur bekijkt wil je ook een andere waarschijnlijk. :+
En bedankt hè?!?! Hele tijd niks in de gaten maar nu zie ik banding bij mijn vrouw, kleurweergave is ook niet meer wat het geweest is en hier en daar een lijntje waar het volgens mij niet hoort. Nu wil ik dus een nieuw model. Weet je hoe duur die zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:33
De in duitsland verkrijgbare LG 65B7D is die gewoon bruikbaar in Nederland ism Ziggo (ci-module)?

Komt nu regelmatig voorbij bij aanbiedingen in duitsland en wil zeker weten dat ik deze tv probleemloos in NL kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:26
Tinman schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:15:
De in duitsland verkrijgbare LG 65B7D is die gewoon bruikbaar in Nederland ism Ziggo (ci-module)?

Komt nu regelmatig voorbij bij aanbiedingen in duitsland en wil zeker weten dat ik deze tv probleemloos in NL kan gebruiken.
Die van mij komt uit belgie en werkt ook goed dus ik denk dat Duitsland of andere landen in Europa allemaal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 22:34
Idanue schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:40:
[...]

Die van mij komt uit belgie en werkt ook goed dus ik denk dat Duitsland of andere landen in Europa allemaal wel werken.
Benelux is wel een weer een apart verhaal hoor. Zo ook met de LG Q6 actie. Die is alleen geldig in de Benelux. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dKd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-01 20:04

dKd

Hallo iedereen,

Ik heb recent nog een 55C6V op de kop getikt. Nu we verder van het scherm zitten heb ik eigenlijk een hoofdtelefoon nodig en mijn vrouw niet. Met een bedrade hoofdtelefoon werkt dat goed samen.
Nu is mijn vraag of dit met een (draadloze) bluetooth hoofdtelefoon ook lukt. Kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:55:
En bedankt hè?!?! Hele tijd niks in de gaten maar nu zie ik banding bij mijn vrouw, kleurweergave is ook niet meer wat het geweest is en hier en daar een lijntje waar het volgens mij niet hoort. Nu wil ik dus een nieuw model. Weet je hoe duur die zijn?
En denk maar niet dat je geld terug krijgt bij inruil. Meestal kost het alleen maar geld om er vanaf te komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
dKd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:48:
Hallo iedereen,

Ik heb recent nog een 55C6V op de kop getikt. Nu we verder van het scherm zitten heb ik eigenlijk een hoofdtelefoon nodig en mijn vrouw niet. Met een bedrade hoofdtelefoon werkt dat goed samen.
Nu is mijn vraag of dit met een (draadloze) bluetooth hoofdtelefoon ook lukt. Kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt.
Ja hoor, geen probleem, tenminste op mijn 55B6V, ik neem aan dat dit op de C6V ook gewoon moet werken. Koppelen via BT Agent in de LG smartphone App.

• Reconhell
Hofma zei tegen mijn gister dat ze een C7 gister aan zouden krijgen. Geen email gehad niks. dus ik neem aan dat dat ook weer gelogen was zoals je vaak leest over deze winkel.

Hij zei tegen mij dat er meer bestellingen bij zijn gekomen in het weekend van deze TV. Echter de levertijd staat GVD nog steeds op 1 dag op hun website.. leren deze mensen dan niks??? Echt schoftig dit.

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Hier nog steeds een trotse bezitter (sinds december 2016) van een LG55EG910V. Geen 4k en/of HDR, maar ik kon hem toentertijd halen voor een hele scherpe prijs van 1299 (dat kost deze tv nu pas in de PW) dus dat maakte het helemaal mooi. OLED 4k/HDR TV's waren toen en zijn nog steeds iets te prijzig voor mij, maar wie weet als ik deze LG55EG910V nog eens voor een mooi prijsje kan verkopen.

Nog steeds bijzonder gelukkig met het prachtige beeld en vandaag arriveert een PS4 Pro. Lang getwijfeld om niet gewoon een Slim versie te halen (heb immers geen 4k TV), maar ach ook op Full HD schermen en qua framerate moet een PS4 Pro meerwaarde bieden. Ook zeer benieuwd naar hoe de PS4 games als Horizon eruit zien op een OLED scherm. Iemand advies over de beeldinstellingen om te gamen met deze OLED? Ik weet dat dit paneel qua inputlag niet top of the line is (ben geen pro gamer dus dat maakt me niet zoveel uit), maar mochten er mogelijkheden zijn om het te verbeteren hoor ik het graag. Ik las namelijk dat de LG OLED HDR schermen een update hebben gehad om de inputlag te verlagen.

Nu las ik in het verleden ook geruchten dat de LG55EG910V wellicht middels een update HDR 'ready' oid gemaakt konden worden. Volgens mij is dat een broodje aap verhaal en volgen er nauwelijks spannende updates (ook niet op het gebied van webOS) meer voor de LG55EG910V. Al zag ik dat er in mei nog wel een update was uitgekomen voor deze tv, maar ook dat bracht weinig nieuws. Iemand die weet in hoeverre LG deze tv nog ondersteund met noemenswaardige updates? Anders laat ik definitief mijn hoop varen op het gebied van HDR, inputlag, webOS e.d en ga ik genieten van OLED gaming op de PS4 Pro 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:16:
[...]

Even een stukje theorie vanuit Fotografie & Video:

Apple kan dat ook niet, er bestaat geen scherm wat standaard helemaal goed is. De perceptie van kleur, helderheid en contrast is namelijk behoorlijk afhankelijk van de omgeving en de gebruikte bronnen, daar heb je als fabrikant geen invloed op.

Fabrikanten adverteren soms met kalibratie vanuit de fabriek. Dat helpt zeker, gemiddeld zit je dan vaak een stuk beter dan als je geen kalibratie in de fabriek hebt toegepast. Toch zal je nog steeds thuis willen kalibreren om het écht goed te hebben.

Dat kalibreren thuis kan dan op het oog, zoals met die AVS filmpjes. Je kunt het ook met behulp van een colorimeter doen of zelfs iemand inhuren die het voor je doet. Hiermee kan je betere resultaten behalen dan welke fabrikant ook in de fabriek voor je kan doen.

Voor een TV is perfecte weergave relatief gezien* niet heel erg van belang. Het moet simpelweg voor de kijker een prettig beeld zijn. Daarom zal een scherm wat vanuit de fabriek al redelijk gekalibreerd is vaak minder de drang geven om nog meer aanpassingen te doen. Apple doet dat bijvoorbeeld wat en ook de duurdere monitors voor je desktop krijgen dat mee. Met wat handmatige kalibratie achteraf kom je eigenlijk altijd wel op een goed resultaat. Voor parameters als contract en helderheid zal je echter altijd aan de gang moeten, simpelweg omdat de verlichting in elke kamer heel erg anders is.

Daarnaast verandert de output van een scherm ook tijdens gebruik en afhankelijk van temperatuur. De echte puristen kalibreren dan ook met regelmaat, bijvoorbeeld elke maand, om het gegarandeerd goed te hebben. Daarom wordt relatief weinig waarde gehecht aan of een scherm in de fabriek al gekalibreerd is, men hecht veel meer waarde aan de kalibratiemogelijkheden die je zelf nog kunt uitvoeren. :)
offtopic:
*Het is voor TV relatief gezien minder van belang omdat het doel van de kalibratie anders is. Bij fotografie kalibreer je omdat de kleuren exact zo moeten worden weergegeven zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn. Dat is namelijk de enige manier om te kunnen beoordelen of jouw aanpassingen bij de drukker gaan resulteren in de kleuren en contrast wat je verwacht. Klopt er iets in die keten niet dan krijg je simpelweg andere resultaten dan je thuis op je scherm had.
Voor TV geldt dat niet, daar hoeft de weergave niet exact gelijk te zijn aan zoals het oorspronkelijk gefilmd is. Het is vaak wel prettig om dat te benaderen, maar het grote doel bij TV is dat het prettig moet kijken en dat de kijker het mooi vindt.
Dat laatste is dan weer heel persoonlijk. Velen vinden knallende kleuren (oververzadiging) en een spetterend scherm (hoge lichtopbrengst) mooi, terwijl anderen juist liever een wat neutraler spectrum hebben met gematigde lichtopbrengst. Veel schermen die als basis mooi gevonden worden hebben juist die te hoge instellingen, omdat velen dat als mooi ervaren.
Nog een aanvulling op kalibratie en de meningen daarover: Everyone is entitled to his own opinion,
but not his own facts
- Daniel Patrick Moynihan

Voor feiten hier een link naar een sample seminar voor ISF level 2 certificering. Erg interessant, zeer uitgebreid en van toepassing op de hedendaagse technologieën! https://imagingscience.co...SF-Level-II-2017-33.3.pdf

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17
Reconhell schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:57:
Hofma zei tegen mijn gister dat ze een C7 gister aan zouden krijgen. Geen email gehad niks. dus ik neem aan dat dat ook weer gelogen was zoals je vaak leest over deze winkel.

Hij zei tegen mij dat er meer bestellingen bij zijn gekomen in het weekend van deze TV. Echter de levertijd staat GVD nog steeds op 1 dag op hun website.. leren deze mensen dan niks??? Echt schoftig dit.
Heb geduld. De mijne was ook iets later. Verder prima service tot aan installeren aan toe. Bij een andere winkel heb ik een product in bestelling wat levertijd 2 tot 5 werkdagen betreft. Ik wacht na 5 weken nog steeds..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Update over inbranding en strepen

LG is geweest en het scherm valt gelukkig onder garantie oOo

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:11
Nice! Vanwege de inbranding of vanwege de strepen (waarmee je vertical banding bedoeld denk ik?)?

• peet1965
Slux schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:56:
[...]

Heb je er een foto van die je hier kan plaatsen ? streep op de zelfde plek ?
Ik kan helaas nog geen foto plaatsen hier, heeft met karma te maken?
streep zat wel op de zelfde plek

[ Voor 5% gewijzigd door peet1965 op 27-09-2017 15:02 ]

• Slux
  • Niet online
Raymon89 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:58:
Nice! Vanwege de inbranding of vanwege de strepen (waarmee je vertical banding bedoeld denk ik?)?
Vanwege die strepen zit een donkere verticale balk in het beeld, durf niet te zeggen of het vertical bandig is.
het lijkt erg veel op dit plaatje van een LED tv
http://cdn.avsforum.com/2/2d/2dfd3198_vbattach211960.jpeg
peet1965 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:01:
[...]
Ik kan helaas nog geen foto plaatsen hier, heeft met karma te maken?
streep zat wel op de zelfde plek
Zou best kunnen kwam er zelf pas een paar weken geleden achter dat je via tweakers fotos kon plaatsen en dan ben ik al sinds 2001 actief :+
je kan ook bijvoorbeeld tinypic gebruiken
http://nl.tinypic.com/

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Het Service scherm kom je enkel in met een speciale afstandsbediening? Lukt niet met de Magic Remote en/of iOS app?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:14:
Het Service scherm kom je enkel in met een speciale afstandsbediening? Lukt niet met de Magic Remote en/of iOS app?
Klopt. Kan wel met een Logitech Harmony of een telefoon die ook infrarood heeft (Android).

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik overweeg een 55C7 of een 55E7 , de soundbar heb ik niet echt nodig omdat ik een goede audio set heb maar ik vind het glass on glass ontwerp wel echt mooier van de E7. De Sony A1 is ook nog in de running maar die is een stuk duurder en ik vind de kickstand niet echt heel erg handig.

Is het design van de C en de E echt zo'n verschil of is het praktijk te verwaarlozen?
Daarnaast vind de een het LG OS waardeloos maar de ander weer het Sony OS niet goed. Diverse reviews waarderen de beeldkwaliteit van de Sony iets hoger dan die van de LG maar ze gebruiken wel hetzelfde paneel. Dus dat kan ook komen door de andere processing software van Sony en LG.
Ik zie ook veel RMA's op diverse fora van de LG, is dat nog iets om rekening mee te houden?

Ik zal ook een 4k UHD speler kopen om het juiste materiaal te kunnen afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 27-09-2017 16:01 ]

>> Signature?

• Reconhell
Vraag kun je de wifi uitschakellen op de C7 LG TV?

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:11
Reconhell schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:11:
Vraag kun je de wifi uitschakellen op de C7 LG TV?
:Y

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

ViNOK16Bit schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:05:
[...]

Nog een aanvulling op kalibratie en de meningen daarover: Everyone is entitled to his own opinion,
but not his own facts
- Daniel Patrick Moynihan

Voor feiten hier een link naar een sample seminar voor ISF level 2 certificering. Erg interessant, zeer uitgebreid en van toepassing op de hedendaagse technologieën! https://imagingscience.co...SF-Level-II-2017-33.3.pdf
Nog een aanvulling, met het verschil tussen de standaard modus (waarop hij geleverd wordt en hoe veel huishoudens het laten staan) en een goed ingestelde modus, zoals ISF Dag/Nacht of in dit geval Game modus:

Goed ingesteld:

Game

Eco modus (stand waarop hij aangeleverd werd):

Standaard

Standaard modus:

Eco

Bij de laatste 2 wordt het wit te overheersend waardoor je details mist, zoals de kleine ronde bollen en de horizontaal bewegende lijnen die wel in het eerste plaatje te zien zijn.

PSN: fonsmeister

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
ChiLLeR schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:00:
Daarnaast vind de een het LG OS waardeloos maar de ander weer het Sony OS niet goed.
Ik kom van een Sony OS maar dat is echt waardeloos te noemen in vergelijking met Webos van LG!

Stay hungry, stay foolish!

• WvB22
ChiLLeR schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:00:
Ik overweeg een 55C7 of een 55E7 , de soundbar heb ik niet echt nodig omdat ik een goede audio set heb maar ik vind het glass on glass ontwerp wel echt mooier van de E7. De Sony A1 is ook nog in de running maar die is een stuk duurder en ik vind de kickstand niet echt heel erg handig.

Is het design van de C en de E echt zo'n verschil of is het praktijk te verwaarlozen?
Daarnaast vind de een het LG OS waardeloos maar de ander weer het Sony OS niet goed. Diverse reviews waarderen de beeldkwaliteit van de Sony iets hoger dan die van de LG maar ze gebruiken wel hetzelfde paneel. Dus dat kan ook komen door de andere processing software van Sony en LG.
Ik zie ook veel RMA's op diverse fora van de LG, is dat nog iets om rekening mee te houden?

Ik zal ook een 4k UHD speler kopen om het juiste materiaal te kunnen afspelen.
Persoonlijk zou ik voor een C7 gaan. Je kan nauwelijks het verschil zien als je er van voren tegenaan kijkt hoewel ik je zeker gelijk geef dat het totale ontwerp van de E7 mooier is. Maar als je echt voor strak wilt gaan en geld minder een rol speelt zou je misschien zelfs voorzichtig aan een W7 kunnen denken. Hoewel de prijzen in eerste instantie veel te hoog waren zie je de prijzen van de W7 ook kelderen. Ik gok dat er wel een voorraadje is welke eigenlijk nauwelijks verkoopbaar is voor de huidige prijzen. Zou me niet verbazen als je de W7 rond kerst al voor zo’n 3500 euro kan oppikken.

• Rivanov
Puck schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:52:
[...]

Klopt. Kan wel met een Logitech Harmony of een telefoon die ook infrarood heeft (Android).
Ik heb een Harmony One, wat ouder model. Wel met zo'n touchscreen erop.

Zal wel eens zoeken hoe ik die kan gebruiken voor service menu.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:20:
[...]

http://openlgtv.org.ru/wi...den_service_menus_/_modes

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Hoe ik zet ultra hd deep color aan op de 65e7? Zie het niet staan tussen de picture options.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Als ik onder devices bij mijn B6 kijk, staat In-Start er bij mij tussen. Hiermee heb ik de compensation cyclus van 4 naar 2 gezet.

• Rivanov

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
MauT86 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:49:
Hoe ik zet ultra hd deep color aan op de 65e7? Zie het niet staan tussen de picture options.
Onder general settings

Afbeeldingslocatie: https://gtrusted.com/uploads/74535/large-74535-102.jpg

• ChiLLeR
RBN026 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:14:
[...]

Ik kom van een Sony OS maar dat is echt waardeloos te noemen in vergelijking met Webos van LG!
Het OS vind ik eigenlijk ook niet zo heel belangrijk, games speel ik er toch niet op :P Dus goed om te horen dat het WebOS beter is.
WvB22 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:32:
[...]

Persoonlijk zou ik voor een C7 gaan. Je kan nauwelijks het verschil zien als je er van voren tegenaan kijkt hoewel ik je zeker gelijk geef dat het totale ontwerp van de E7 mooier is. Maar als je echt voor strak wilt gaan en geld minder een rol speelt zou je misschien zelfs voorzichtig aan een W7 kunnen denken. Hoewel de prijzen in eerste instantie veel te hoog waren zie je de prijzen van de W7 ook kelderen. Ik gok dat er wel een voorraadje is welke eigenlijk nauwelijks verkoopbaar is voor de huidige prijzen. Zou me niet verbazen als je de W7 rond kerst al voor zo’n 3500 euro kan oppikken.
Ja klopt alleen is de W7 er alleen in 65" of meer, maar dat wordt toch wel iets te veel van het goede. Ik heb wel een redelijk groot huis en de TV staat op een muur van 3m dan zou een 65" bijna de halve muur in beslag nemen haha...

[ Voor 62% gewijzigd door ChiLLeR op 28-09-2017 08:45 ]

>> Signature?

• Gonadan

Gonadan

Reconhell schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:57:

Tja, je bestelt via de achterdeur. Het zou mij niets verbazen dat ze bij krappe voorraad de voordeur gewoon voorrang geven. ;)
Rivanov schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:20:
[...]

Hij staat er bij mij gewoon standaard tussen bij de extra knoppen die je krijgt als je naar device tv gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ChiLLeR
Toch stiekem even aan het kijken naar die W7 want dat ziet er wel echt super slick uit natuurlijk.
Maar die soundbar is die echt nodig of kan het ook zonder? Ik vermoed van niet omdat daar waarschijnlijk ook de processing en I/O op zit.

>> Signature?

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:59
@ChiLLeR die is verplicht idd

Lichtpuntje...

• Reconhell
Weet iemand hoe je de C7 het best moet instellen voor beste beeldkwaliteit? Ik heb wat pagina's hier gescrolled maar kon er niet direct iets over vinden..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:47:
Weet iemand hoe je de C7 het best moet instellen voor beste beeldkwaliteit? Ik heb wat pagina's hier gescrolled maar kon er niet direct iets over vinden..
Daar zijn de meningen over verdeeld; de meeste settings die wel te vinden zijn, zullen zorgen voor "ongeveer" 85% beter.

In tegenstelling tot de meesten, vertrouw ik op het ISF-certificaat en heb ik mijn E7 van de week laten calibreren. Wat een enorm verschil in helderheid, contrast maar vloeiendheid. Sommige gemeten waarden lagen meer dan 10% van de optimale waarden af; zonder externe apparatuur, ga je dat niet zelf kunnen instellen/verbeteren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Reconhell
MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:49:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld; de meeste settings die wel te vinden zijn, zullen zorgen voor "ongeveer" 85% beter.

In tegenstelling tot de meesten, vertrouw ik op het ISF-certificaat en heb ik mijn E7 van de week laten calibreren. Wat een enorm verschil in helderheid, contrast maar vloeiendheid. Sommige gemeten waarden lagen meer dan 10% van de optimale waarden af; zonder externe apparatuur, ga je dat niet zelf kunnen instellen/verbeteren.
Externe apparatuur? huh? oke.. vaag. Kun je daar niet iemand inhuren voor ofzo :+
Als het zo'n groot verschil is wil ik dat ook wel.
Maar zonder de apparatuur is er dan ook nog een goed verschil te maken?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:55:
[...]

Externe apparatuur? huh? oke.. vaag. Kun je daar niet iemand inhuren voor ofzo :+
Als het zo'n groot verschil is wil ik dat ook wel.
Maar zonder de apparatuur is er dan ook nog een goed verschil te maken?
Daar huur je dus een kalibrator voor in.

Als je een beetje weet wat je doet kun je zeker zonder apparatuur ook verbeteringen aanbrengen, bijvoorbeeld middels AVS HD 709 tutorial te volgen. Brightness en contract goed afstellen is het belangrijkste imho.

[ Voor 30% gewijzigd door Puck op 28-09-2017 11:00 ]

• peet1965
Ik hoop dat het gelukt is met die foto met streep in beeld.

nee verkeerde

[ Voor 33% gewijzigd door peet1965 op 28-09-2017 11:00 ]

• Reconhell
Puck schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:58:
[...]

Als je een beetje weet wat je doet kun je zeker zonder apparatuur ook verbeteringen aanbrengen, bijvoorbeeld middels AVS HD 709 tutorial te volgen. Brightness en contract goed afstellen is het belangrijkste imho.
Waar doen ze dat in nederland?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:02:
[...]

Geen idee, zelf geen ervaring mee maar hier wel paar keer opgenoemd in topic dus even zoeken :)

• peet1965
peet1965 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:59:
Ik hoop dat het gelukt is met die foto met streep in beeld.

nee verkeerde
Deze is goed.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/se3pcx.jpg

• MAX3400

MAX3400

Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:02:
[...]

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=55.0

Er zijn ook andere personen die dit kunnen maar vaak zijn dit ZZP'ers en wat lastiger te vinden. Zo met Google vond ik niemand direct in jouw buurt (Alkmaar).

• ChiLLeR
Ik denk dat ik niet zo moet zeuren over het design en gewoon voor de C7 moet gaan bij een goede actie. De Sony A1 is wel mooier maar ook weer lastiger (en duurder). De soundbar van de E7 ga ik niet gebruiken dus zonde van het geld.

>> Signature?

• Gonadan

Gonadan

MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:49:
Sommige gemeten waarden lagen meer dan 10% van de optimale waarden af; zonder externe apparatuur, ga je dat niet zelf kunnen instellen/verbeteren.
10% lijkt mij dan juist weer zo'n groot verschil dat je dat op het oog ook wel kunt corrigeren. :P

Ik heb nog een colorimeter liggen, misschien toch eens kijken hoe ik die voor mijn tv kan inzetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Reconhell
Puck schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:58:
[...]

Kun je niet gewoon de settings overnemen van iemand anders die een C7 gekalibreerd heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:33:
[...]

Kun je niet gewoon de settings overnemen van iemand anders die een C7 gekalibreerd heeft?
Ja, dat kan. Nee, het is niet handig. Dat er meer hondjes Fikkie heten, wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn.

Stel, die andere C7 had 9% meer "groen" en in de settings zeggen ze dat ze er 5% meer rood en -4% groen in hebben afgesteld. En jij doet dat ook terwijl jouw TV nu op 2% meer groen staat, dan draai je dus in essentie groen onder de baseline van 0% en ga je rood opschroeven.

• Reconhell
MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:35:
[...]

Ja, dat kan. Nee, het is niet handig. Dat er meer hondjes Fikkie heten, wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn.

Stel, die andere C7 had 9% meer "groen" en in de settings zeggen ze dat ze er 5% meer rood en -4% groen in hebben afgesteld. En jij doet dat ook terwijl jouw TV nu op 2% meer groen staat, dan draai je dus in essentie groen onder de baseline van 0% en ga je rood opschroeven.
Maar zal dat niet beter zijn dan niks? (out of the box)
En wat als je alleen de instellingen overneemt behalve dingen die dan individueel van het scherm zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:40:
[...]

Maar zal dat niet beter zijn dan niks? (out of the box)
En wat als je alleen de instellingen overneemt behalve dingen die dan individueel van het scherm zijn.
Daar zit hem juist het probleem in.
Contrast en brightness is geen probleem om over te nemen, dat kan goed.

Het euvel zit hem in de greyscale en het CMS.
Die verschillen daadwerkelijk wel per paneel.

Die van mij bleek bij ISF kalibratie te veel rood te hebben, wat overduidelijk zichtbaar was.
Maar zoals al aangegeven, dat verschilt dus echt per paneel.
Wil je dit goed hebben moet het gewoon echt gemeten worden, is niet op het oog te doen om een 20 staps greyscale te doorlopen.

Ik zou zo zonder twijfel weer betalen voor een ISF kalibratie.
Van het htforum is Frank bij mij thuis geweest, alleen maar goede berichten er over.

En als je in de buurt van Emmeloord woont kan je ook gewoon met de TV in de winkel langs daar.
DAn scheelt het nog bijna €100 volgens mij. Al durf ik mijn OLED niet meer beet te pakken, dunne dingen zeg.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Malignant Frank heeft jaren geleden mijn Toshiba LCD ook gecalibreerd; nu vanwege doorlooptijd een ISF-specialist uit Bergschenhoek ingeschakeld. De kosten zijn het, wat mij betreft niet; ik kijk liever naar perfecte kleuren dan dat ik een TV van een paar 1000 Euro zo uit de doos neergooi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:04:
@Malignant Frank heeft jaren geleden mijn Toshiba LCD ook gecalibreerd; nu vanwege doorlooptijd een ISF-specialist uit Bergschenhoek ingeschakeld. De kosten zijn het, wat mij betreft niet; ik kijk liever naar perfecte kleuren dan dat ik een TV van een paar 1000 Euro zo uit de doos neergooi ;)
Dimitri had ik ook gevraagd ja, geen ervaring mee, maar ook goede dingen over gehoord.
Frank kwam gunstiger uit vanwege een ISF Tour die hij deed en een gereduceerd tarief wat daar bij hoort :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Malignant schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:01:
[...]

Contrast & brightness verschilt net zo goed hoor.

• Reconhell
Malignant schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:01:
[...]

Het euvel zit hem in de greyscale en het CMS.
Die verschillen daadwerkelijk wel per paneel.

Die van mij bleek bij ISF kalibratie te veel rood te hebben, wat overduidelijk zichtbaar was.
Maar zoals al aangegeven, dat verschilt dus echt per paneel.
Wil je dit goed hebben moet het gewoon echt gemeten worden, is niet op het oog te doen om een 20 staps greyscale te doorlopen.

Ik zou zo zonder twijfel weer betalen voor een ISF kalibratie.
Van het htforum is Frank bij mij thuis geweest, alleen maar goede berichten er over.

En als je in de buurt van Emmeloord woont kan je ook gewoon met de TV in de winkel langs daar.
DAn scheelt het nog bijna €100 volgens mij. Al durf ik mijn OLED niet meer beet te pakken, dunne dingen zeg.
Oke. Maar ik vind 275 eu belachelijk voor iets wat misschien 1-2 uur werk is.. (ok beetje reiskosten erbij) met respect voor deze mensen die dit kunnen... maar totaal buiten proportie.
Zoiets hoort met +- 5 tientjes gewoon gedaan te kunnen worden. + reiskosten.
(woon zelf omgeving alkmaar)

Als ik windows ga installeren bij iemand en of trouble shooten een client ga ik toch ook geen 275 euro vragen.. echt getikt dit. Snap dat het niet dezelfde skillset is maar toch. Ik vergelijk het gewoon puur hoeveel moeite het kost en hoe lang.

[ Voor 9% gewijzigd door Reconhell op 28-09-2017 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 14:58
@Reconhell Als jij het nou leert en de apparatuur aanschaft, dan mag je het binnenkort bij mij komen doen voor €50 en wat reiskosten. Bedankt alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door virtualJac op 28-09-2017 14:14 ]

there's no tweak without the tweaker

• Reconhell
virtualJac schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:14:
@Reconhell Als jij het nou leert en de apparatuur aanschaft, dan mag je het binnenkort bij mij komen doen voor €50 en wat reiskosten. Bedankt alvast.
Nonsense argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malignant
@Reconhell

Bij mij was het €230,-

Als je na gaat dat van die €230,- ongeveer 35/40% naar de belastingdienst gaat.
Dan nog de kilometers die men moet rijden om er te komen.
Dan nog de apparatuur die aangeschaft moet worden en jaarlijks onderhouden en gecalibreerd.
En nog de uren die gewerkt moeten worden.

Is een hoop geld, ja. Maar om er nog wat aan over te houden is het gewoon nodig.
Die 5 tientjes is wat men er netto aan overhoud

[ Voor 5% gewijzigd door Malignant op 28-09-2017 14:22 ]

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08 17:37
Interessante test:

4K UHD OLED TV shootout by Philips - IFA 2017:

YouTube: 4K UHD OLED TV shootout by Philips - IFA 2017

Ik twijfel zelf tussen de C7 en de 9002.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:06:
[...]
Oke. Maar ik vind 275 eu belachelijk voor iets wat misschien 1-2 uur werk is.. (ok beetje reiskosten erbij) met respect voor deze mensen die dit kunnen... maar totaal buiten proportie.
Dat is gewoon een kwestie van vraag en aanbod in de vrije markt. Blijkbaar zijn er genoeg consumenten die deze prijs willen betalen. Er bestaan geen "juiste prijzen". Als het je te duur is, zoek je toch gewoon iemand die het goedkoper kan? Dat recht heb je als consument in Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 17:09
Reconhell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:06:
[...]

Als ik windows ga installeren bij iemand en of trouble shooten een client ga ik toch ook geen 275 euro vragen.. echt getikt dit. Snap dat het niet dezelfde skillset is maar toch. Ik vergelijk het gewoon puur hoeveel moeite het kost en hoe lang.
Marktwerking heet dit.. mensen die dure (OLED) tv's hebben, hebben kennelijk ook wat over voor dit soort dingen.

Ik vind het altijd beetje zinloos om te klagen over prijsstelling van diensten / goederen. If you don't like it, don't buy it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reconhell
Requiem19 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:30:
[...]

Marktwerking heet dit.. mensen die dure (OLED) tv's hebben, hebben kennelijk ook wat over voor dit soort dingen.

Ik vind het altijd beetje zinloos om te klagen over prijsstelling van diensten / goederen. If you don't like it, don't buy it.
Laten we maar zeggen dat ik een heel ander beeld van geld en economie heb...
Ik vind bijv dat iedereen ook(veel meer) gelijk betaald moet werken ongeacht beroep. En punt is dat dit werk wat verricht word, vergelijkbaar is met het werk wat ik doe, en dan als simpele persoon dat ik ben vergelijk ik dat, en vind ik dat onredelijk. Het is totaal niet relatief daar gaat het mij om.
Deze wereld is verziekt door geld. Maargoed nu ga ik offtopic.

Ik hoop dat ik mijn LG C7, zelf een beetje netjes kan instellen, want max wat ik hier voor over heb is echt wel 150 eu en dat vind ik al veel geld. Feit dat je een oled koopt wilt niet zeggen dat je met geld kan smijten. Misschien heb ik er wel heel lang voor gespaard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 14:58
Klopt, maar u begon.

Zelfs voor ongeschoold personeel betaal ik minimaal €50/uur excl. staartkosten. Dan zijn er nog geen reiskosten of materiaalkosten meegenomen. Bedoel alleen maar aan te geven dat ik er niet voor ga rijden, voor die €275 all-in voor twee uur on site werk, laat staan voor €50.

there's no tweak without the tweaker

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

€275 lijkt mij persoonlijk ook wel erg veel om alleen een tv af te stellen. Dat lijkt mij meer een business to business prijs dan eentje voor particulieren. Als je echt niet weet wat je met je geld moet doen dan zou ik er ook over nadenken, maar ik ga het nu toch niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Of een TV afstellen nou een tientje kost of 300 Euro, what's the difference?

- er komt iemand
- die heeft geinvesteerd in apparatuur en opleiding
- hij/zij stelt een apparaat "bijna 100%" af zodat je er de komende 3 tot 10 jaar van kan genieten

Simpel toch: als je bedrag X teveel vindt, stel je je TV toch zelf af? Dat kan vast prima met de aanwezige lichtbronnen, omgevingslicht en je eigen "gewenning" aan wat mooi of niet is.

Laat het dan wel even weten dat je je eigen TV hebt afgesteld; hoeven we in ieder geval niet de discussie te voeren later waarom jouw beeld anders lijkt dan dat van de buren. Of dat je HDR wel ontzettend overheersend is. Of dat een DVD zo slecht schaalt met artefacts/ruis van dien.

Je mag het zo van me weten; mijn E7 kostte me 4K. De besparing hierop tov adviesprijs (zie het andere prijsdiscussie topic) heb ik geinvesteerd in een paar kabels, een Intel NUC PC en een calibratie.

Case closed lijkt me dan?

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
Rub3s schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:40:
€275 lijkt mij persoonlijk ook wel erg veel om alleen een tv af te stellen. Dat lijkt mij meer een business to business prijs dan eentje voor particulieren. Als je echt niet weet wat je met je geld moet doen dan zou ik er ook over nadenken, maar ik ga het nu toch niet doen.
Daarom heb ik destijds zelfs een meter gekocht het mijn Plasma zelf ingesteld.
Plasma moest je later ook wel eens nog een keer doen, dus dat hoef niet nogmaals zo'n persoon te laten komen.

En indien ik een OLED ga kopen, doe ik het weer zelf,

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:58:
Of een TV afstellen nou een tientje kost of 300 Euro, what's the difference?
290 Euro :+

Verwijderd

Rub3s schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:40:
Zegt iemand die uit de informatica komt en programmeur is. Heb je die belachelijke tarieven wel eens gezien die ICT bedrijven rekenen? 8)7 Diegene die bij jou komt heeft er ook zijn vak van gemaakt, maakt kosten en uren en levert toegevoegde waarde. Vind jij van niet? Gewoon niet doen.
Nee hoor. Spijker op de kop. Mijn vrouw is ook zelfstandige. Dacht je dat die komt werken voor 2 uur a €50,- ? Laat maar eens buiten de garantie CE Repair komen. Dan weet je waar je over praat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2017 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik stel voor om een kalibratie topic te openen (of niet) en het hier gewoon lekker over LG OLED's te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:15:
Ik stel voor om een kalibratie topic te openen (of niet) en het hier gewoon lekker over LG OLED's te hebben.
At your service: (profesionele) Kalibratie OLED tv
Goed? Nee, deze is echt kapot. :+ Had ik ook. Omruilen dat ding.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2017 18:21 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:28
chang schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:29:
Interessante test:

4K UHD OLED TV shootout by Philips - IFA 2017:
Op zich aardig filmpje, in mijn ogen toch wel een Philips "PROMO" film.
Er is goed te zien dat de filmer ten opzichte van de Philips Oled de beste plek heeft denk ik.
Verder jammer dat er niet eerst op de instellingen wordt ingegaan, verder stoort (spiegelt) nogal de zaalverlichting in enige schermen. Kortom niet echt een neutrale voorstelling van zaken denk ik.
Doet niet aan af dat een Philips ook mijn voorkeur heeft, wacht nog even tot de 65 inch versie er is.

• Gonadan

Gonadan

MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:58:
Laat het dan wel even weten dat je je eigen TV hebt afgesteld; hoeven we in ieder geval niet de discussie te voeren later waarom jouw beeld anders lijkt dan dat van de buren. Of dat je HDR wel ontzettend overheersend is. Of dat een DVD zo slecht schaalt met artefacts/ruis van dien.
Je wilt toch niet serieus elke discussie of klacht over instellingen dood slaan met de noodzaak van kalibratie toch? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Helaas ben ik ook een van de ongelukkige waarbij niet alleen het RTL4 logo ingebrand is maar ook het national Geographic logo er ook nog wel bij kan helaas. Het is aangegeven bij de tv boer en volgende week komt er een monteur langs. Mocht er meer bekend zijn meld ik me hier. Zijn er nog meer mensen met dit probleem helaas?

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:20:
Helaas ben ik ook een van de ongelukkige waarbij niet alleen het RTL4 logo ingebrand is maar ook het national Geographic logo er ook nog wel bij kan helaas. Het is aangegeven bij de tv boer en volgende week komt er een monteur langs. Mocht er meer bekend zijn meld ik me hier. Zijn er nog meer mensen met dit probleem helaas?
Wat ik vandaag hoorde van een verkoper van de mediamarkt....

Bovenkant van de tv zoals een logo valt onder garantie.
Onderkant en midden van de tv valt buiten de garantie.

15 minuten is al voldoende om een OLED tv in te laten branden, advies contrast op 70 of lager.
OLED lampje heeft geen invloed

[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 28-09-2017 19:28 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Iemand die toevallig zijn (2017) LG OLED heeft gewisseld omwille van gele tint en na wissel een beter scherm kreeg?

• zwembroek
  • Nu online
Slux schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:26:
[...]

15 minuten is al voldoende om een OLED tv in te laten branden, advies contrast op 70 of lager.
Ik twijfel enorm om mijn paneel te laten vervangen omdat het RTL4 logo is ingebrand. Maar ik ben echt angstig om er een groter probleem voor terug te krijgen. Bij gewone content is het gewoon niet zichtbaar. Alleen bij reclames met geheel rode of oranje beelden. 3D films zijn ook super mooi op mijn scherm. En ik heb al eens gelezen dat bij het vervangen van het paneel dit echt goed secuur moet worden gedaan omdat anders het 3d filter problemen kan geven met de juiste 3d weergave.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Totale onzin. Contrast ook 8)7

• ChiLLeR
Puck schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:08:
[...]

Toch gek dat er best veel mensen ingebrande artefacts melden? Zijn dat de 6 serie modellen of betreft het ook de 7 series?

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ChiLLeR schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:12:
[...]

Toch gek dat er best veel mensen ingebrande artefacts melden? Zijn dat de 6 serie modellen of betreft het ook de 7 series?
Ik zeg niet dat inbranden niet mogelijk is (dat is mij al lang bekend, zelfs voordat ik mijn B6 kocht, en hier veel besproken). Ik zeg alleen dat dat niet na 15 minuten gebeurd en dat contrast er heel weinig mee te maken heeft. Daarnaast slaat die garantie boven wel/onder niet volgens mij ook nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

En jij gelooft een mediamerkt medwerker :F Ik zal er maar niet over beginnen hoe onnozel die mediamarktmedewerkers zijn.

• Rivanov
InStart, InStop en EZ-Adjust zijn standaard knoppen op m'n Logitech Harmony als ik naar Devices > LG OLED ga op m'n remote. d:)b

• WvB22
ChiLLeR schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:22:
Toch stiekem even aan het kijken naar die W7 want dat ziet er wel echt super slick uit natuurlijk.
Maar die soundbar is die echt nodig of kan het ook zonder? Ik vermoed van niet omdat daar waarschijnlijk ook de processing en I/O op zit.
Jup. Het hele technische hart inclusief de voeding en dergelijke zit allemaal in soundbar. Uiteraard hoef je de soundbar niet als soundbar te gebruiken maar je kan niet zonder. Dat is stiekem ook wel logisch want het enige wat je aan je muur hangt is een velletje OLED pixels. Die soundbar ondersteunt wel Atmos overigens en geeft een behoorlijk goed geluid vond ik. Maar tegelijkertijd gaat het niet in de buurt komen in een echte surround opstelling met ingebouwde speakers in het plafond. Maar ja of je dát er voor over hebt?

Heel misschien gaan we toch nog een keer verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Ik weet wel waar ik rekening mee ga houden 😋

• Slux
  • Niet online
Puck schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:08:
[...]
Volgens de monteur die hier was kwam inbranden ook door contrast en stilstaand beeld verder niet op ingegaan omdat ik al blij was dat die strepen onder garantie vielen
ionn schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:20:
[...]

En jij gelooft een mediamerkt medwerker :F Ik zal er maar niet over beginnen hoe onnozel die mediamarktmedewerkers zijn.
Deze jongen werkt er al jaren en heeft er ''redelijk'' verstand van komt regelmatig voor volgens hem kreeg en vrij veel klachten over, hij liet ook de OLEDS die daar staan zien en waren ook ingebrand
Vind het zelf ook raar die garantie voorwaarden, contrast kan ik wel inkomen.

Bij mij heeft contrast altijd zo rond de 80 gestaan en altijd screensavers en toch flink ingebrand.
Als ze mijn tv komen repareren zal ik het wel aan hun vragen hoe het precies zit met garantie voorwaarden m.b.t. inbranden

Ik kreeg vandaag een melding dat er een nieuwe firmware was 05.30.03 is dat die inmiddels alweer oude waar wat problemen mee waren ?

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 28-09-2017 21:19 ]

• zwembroek
  • Nu online
Ik heb trouwens contrast ook standaard op 80.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Slux schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:15:
[...]

Volgens de monteur die hier was kwam inbranden ook door contrast en stilstaand beeld verder niet op ingegaan omdat ik al blij was dat die strepen onder garantie vielen
Uiteindelijk is het natuurlijk wel "contrast" van kleuren/vormen in beeld wat je vaak ingebrand ziet (even los van hoe hoog constrast staat). Als je contrast rond 70 of lager zet verlies je gewoon detail, echt een no-go. Hier contrast al langer dan een jaar op 84 of hoger en nergens last van.
Deze jongen werkt er al jaren en heeft er ''redelijk'' verstand van komt regelmatig voor volgens hem kreeg en vrij veel klachten over, hij liet ook de OLEDS die daar staan zien en waren ook ingebrand
Vind het zelf ook raar die garantie voorwaarden, contrast kan ik wel inkomen.
Verbaasd me niks dat winkelmodellen inbranden: die draaien 12+ uur dezelfde demo en gaan s'nachts gewoon spanningsloos, dus geen panel clean cycles.
Ik kreeg vandaag een melding dat er een nieuwe firmware was 05.30.03 is dat die inmiddels alweer oude waar wat problemen mee waren ?
Dat is degene die veel B6 eigenaren hier al hebben draaien. Zwart schijnt niet meer 100% zwart te zijn (maar ik zie het niet) en menu is iets slomer. Verder werkt hij prima: HLG support, betere motion (schijnt, ik zie het niet) en betere near-blacks.

Pagina: 1 ... 44 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.