Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Ff offtopic:

Vind de lg c7 out of box met een beetje calibratie van avforum ook👌
Om nou echt die 350 neer tetellen en of het echt verschil geeft vraag ik me wel af maar ieder ze ding natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
WvB22 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:34:
[...]

Jup. Het hele technische hart inclusief de voeding en dergelijke zit allemaal in soundbar. Uiteraard hoef je de soundbar niet als soundbar te gebruiken maar je kan niet zonder. Dat is stiekem ook wel logisch want het enige wat je aan je muur hangt is een velletje OLED pixels. Die soundbar ondersteunt wel Atmos overigens en geeft een behoorlijk goed geluid vond ik. Maar tegelijkertijd gaat het niet in de buurt komen in een echte surround opstelling met ingebouwde speakers in het plafond. Maar ja of je dát er voor over hebt?

Heel misschien gaan we toch nog een keer verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Ik weet wel waar ik rekening mee ga houden 😋
Ik heb een Monitor Audio Gold speaker set erop met een Velodyne subwoofer, dat is een iets andere klasse dan een soundbar. Dus vandaar dat ik geen soundbar nodig heb, vind het alleen maar ruimte innemen en geef liever geld uit aan een mooiere versterker en een 4k UHD speler.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

cangri schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 01:04:
Ff offtopic:

Om nou echt die 350 neer tetellen en of het echt verschil geeft vraag ik me wel af maar ieder ze ding natuurlijk
En dat is het grote verschil: bij hardware calibratie gaat het er niet zozeer om wat je vindt, maar om aan de standaarden te voldoen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Als je de C7 gebruikt als PC. Moet je hem dan om 4k films te kijken ook op je bureablad op 4k instellen als resolutie?

[ Voor 22% gewijzigd door Reconhell op 29-09-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:18:

Goed? Nee, deze is echt kapot. :+ Had ik ook. Omruilen dat ding.
Ja dat geloof ik ook wel, maar weet je wat raar is, vanmorgen was de streep weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:37:
Als je de C7 gebruikt als PC. Moet je hem dan om 4k films te kijken ook op je bureablad op 4k instellen als resolutie?
Ligt eraan of de videoplayer die je gebruikt dit niet automatisch doet, maar je moet natuurlijk uiteindelijk wel 4k outputten om ook de volle 4k te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:27
Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:37:
Ja, of jou PC moet automatisch zijn resolutie aanpassen, maar dat lijkt mij sterk ;) je kan wel 4k afspelen met 1080p bureaublad, maar dan upscaled de TV weer naar 4k resolutie (en dat wil je niet)

Je gpu moet wel de resolutie aankunnen (hdmi poort)

Hertz vraag al opgelost zie ik :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
LuisjeNL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:57:
[...]

Ja, of jou PC moet automatisch zijn resolutie aanpassen, maar dat lijkt mij sterk ;) je kan wel 4k afspelen met 1080p bureaublad, maar dan upscaled de TV weer naar 4k resolutie (en dat wil je niet)

Je gpu moet wel de resolutie aankunnen (hdmi poort)

Hertz vraag al opgelost zie ik :+
Ik gebruik MPC HC, en als ik daar op de bron click staat er 4k resolutie.. de video speelt af op mijn 1080p scherm en lijkt ook heel scherp. Dus toch maar bureablad op 4k zetten denk ik dan.

Ander dingetje. Ik zit te lezen over 120 hz/1080p met film afspelen. Vele zeggen dat maakt niet uit omdat 24 fps enz.. maar andere mensen zeggen dat het wel helpt met andere dingen.
Nu ben ik dus SVP tegengekomen wat er zou moeten voor zorgen dat al je films op 60 FPS draaien ipv 24 fps.. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
cangri schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 01:04:
Ff offtopic:

Het is ook heel persoonlijk. Vaak probeer ik wel eens calibratiesettings en dan denk ik; dit moet er béter uit zien?!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:17:
[...]

Het is ook heel persoonlijk. Vaak probeer ik wel eens calibratiesettings en dan denk ik; dit moet er béter uit zien?!
Ook omdat je "calibratie" settings niet zomaar over kunt nemen, that's the whole point of calibrating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Puck schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:20:
[...]

Ook omdat je "calibratie" settings niet zomaar over kunt nemen, that's the whole point of calibrating...
Snap ik uiteraard. Maar het ligt soms zover af van mijn mening van; dit is mooi! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:14:
[...]

Ik gebruik MPC HC, en als ik daar op de bron click staat er 4k resolutie.. de video speelt af op mijn 1080p scherm en lijkt ook heel scherp. Dus toch maar bureablad op 4k zetten denk ik dan.

Ander dingetje. Ik zit te lezen over 120 hz/1080p met film afspelen. Vele zeggen dat maakt niet uit omdat 24 fps enz.. maar andere mensen zeggen dat het wel helpt met andere dingen.
Nu ben ik dus SVP tegengekomen wat er zou moeten voor zorgen dat al je films op 60 FPS draaien ipv 24 fps.. Ik ben benieuwd..
Als je maar een 1080p beeldscherm hebt maakt het niks uit. Hij kan toch niet magisch meer pixels weergeven :) hij verkleind de 4k resolutie zodat hij op je 1080p resolutie past. Krimpen zeg maar.

Als de film van origine 24fps is, dan kun je hem wel 240fps maken maar dan worden er enkel frames gekopieerd. Zie het als de trumotion setting op je TV, dat levert in veel gevallen slechter beeld op omdat er extra processing word toegepast.

Ik heb dat zelf allemaal uitstaan, als de fps te hoog staat vind ik het ook al erg onrealistisch worden. Uiteraard allemaal erg persoonlijk! O-)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Pareltje om mijn OLED eens grondig te testen zie

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SQ5ns70.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xJdCehA.jpg

25 euro via Amazon.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
LuisjeNL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:33:
[...]

Als je maar een 1080p beeldscherm hebt maakt het niks uit. Hij kan toch niet magisch meer pixels weergeven :) hij verkleind de 4k resolutie zodat hij op je 1080p resolutie past. Krimpen zeg maar.

Als de film van origine 24fps is, dan kun je hem wel 240fps maken maar dan worden er enkel frames gekopieerd. Zie het als de trumotion setting op je TV, dat levert in veel gevallen slechter beeld op omdat er extra processing word toegepast.

Ik heb dat zelf allemaal uitstaan, als de fps te hoog staat vind ik het ook al erg onrealistisch worden. Uiteraard allemaal erg persoonlijk! O-)
240 fps? hoe? met de SmoothVideo Project krijg je 60 fps. Heb het net getest trouwens met anime, en vond het "anders" misschien prettiger. misschien niet. denk dat ik beide wel aangenaam vind om te zien.
(wat ik wel merkte? is volgens mij dat het enige moment vloeiender lijkt dan het andere en dan opeens een overgang in veel meer vloeiend.. om het dan maar zo uit te drukken)
Trumotion lees ik over dat veel mensen het uitzetten geloof ik? omdat wat je zegt?
Hoe zit dit met videogames?

[ Voor 7% gewijzigd door Reconhell op 29-09-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Reconhell die 240fps was even als voorbeeld;) 10x meer fps betekend 10x meer fps verzinnen/kopiëren.

Al met al: als het materiaal origineel 24 fps is, dan betekend dat als je trucs uithaalt om meer fps te krijgen, er dus beelden bij verzonnen worden.

Google anders even naar trumotion of fps, dan word het met plaatjes vast een stuk duidelijker :-) onderstaand is wel een leuke.

https://dimens.tweakblogs.net

[ Voor 9% gewijzigd door LuisjeNL op 29-09-2017 13:11 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 14:00

Flabergasted

Prepare to die !

lapino schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:30:

25 euro via Amazon.fr
-offtopic-
Bladerunner ... film met de beste filmmuziek ( Vangelis) ever !
Zet hem alleen voor de intro nog regelmatig op.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om 360 VR beeld juist op de televisie te bekijken? Ik heb een OLED55E7N. In Tweakers haar video review wordt dit besproken, maar ik heb het zelf nog niet kunnen reproduceren.

zie: YouTube: LG E7 oled - Prachtig beeld, goed geluid en lage inputlag

Als ik een VR YouTube afspeel krijg ik het beeld in equiangular te zien en kan ik niet op mij heen kijken met de afstandbediening.

[ Voor 3% gewijzigd door kywr op 29-09-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
lapino schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:30:
25 euro via Amazon.fr
Voor de mensen die hem graag wat dichter bij huis halen, € 27,- bij de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Ik heb de C7 nu ontvangen, Hoe stel je 4k resolutie in op windows?(gebruikte hardware laptop + onkyo tx nr616)
Nvidia control panel geeft alleen 1080p aan. 120 hz mist ook. die er dan nu zou moeten zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 13:14
Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:02:
Hoe stel je 4k resolutie in op windows?(gebruikte hardware laptop + onkyo tx nr616)
Nvidia control panel geeft alleen 1080p aan. 120 hz mist ook. die er dan nu zou moeten zijn..?
Welke HDMI-versie heeft die laptop? moet minstens v1.3 zijn om 1080p-120hz of 4k-30hz te kunnen doorsturen.

Maar het grootste probleem is de Onkyo, denk ik? Die laat geen 4K passtrough toe? (Wel 4K upscaling, maar geen passthrough volgens de product page) Dus laptop rechtstreeks aan scherm aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
TimoLimo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:16:
[...]

Welke HDMI-versie heeft die laptop? moet minstens v1.3 zijn om 1080p-120hz of 4k-30hz te kunnen doorsturen.

Maar het grootste probleem is de Onkyo, denk ik? Die laat geen 4K passtrough toe? (Wel 4K upscaling, maar geen passthrough volgens de product page) Dus laptop rechtstreeks aan scherm aansluiten.
Serieus... moet ik een nieuwe receiver.. Jemig.. :( Geen 4k resolutie gamen en geen 120 hz. Dat word een flink half jaar sparen. ik neem aan dat die krengen die 4k en 1080p/120hz kunnen veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:10:
[...]

Serieus... moet ik een nieuwe receiver.. Jemig.. :( Geen 4k resolutie gamen en geen 120 hz. Dat word een flink half jaar sparen. ik neem aan dat die krengen die 4k en 1080p/120hz kunnen veel kosten.
Hoezo? Je kunt toch gewoon direct op de TV aansluiten en audio terug naar de receiver via ARC/Optical? Werkt hier met mijn PS4Pro prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Tovenaar schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:45:
[...]

Voor de mensen die hem graag wat dichter bij huis halen, € 27,- bij de MediaMarkt.
offtopic maar dit is de gewone versie, die via amazon is de speciale versie met boekje enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Puck schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:13:
[...]

Hoezo? Je kunt toch gewoon direct op de TV aansluiten en audio terug naar de receiver via ARC/Optical? Werkt hier met mijn PS4Pro prima.
Ik ben confused van je bericht. Direct aansluiten? klinkt bij mij als zonder receiver?
Of bedoel je iets als, laptop met 1 hdmi kabel aansluiten en nog 1 andere naar de TV?
Ik heb een mooi surround set waar ik gebruik van wil maken.
Met ARC, dat is HDMI poort 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:20:
[...]

Ik ben confused van je bericht. Direct aansluiten? klinkt bij mij als zonder receiver?
Of bedoel je iets als, laptop met 1 hdmi kabel aansluiten en nog 1 andere naar de TV?
Je TV heeft meerdere HDMI poorten en kan via HDMI-ARC (volgens mij is dat HDMI 2 ja) of optical-out de audio van elk apparaat wat je direct op deze HDMI poorten aansluiten doorgeven aan de receiver. Dus als jij je laptop met 1 HDMI kabel direct aansluit op de TV en ervoor zorgt dat de audio over HDMI-ARC of optical van de TV naar de receiver wordt verzonden, ben je klaar. Zo hoef je dus je receiver niet te upgraden puur om 4K / HDR / 120hz te krijgen.

Ik ging ervan uit dat je dit al werkend had, want anders heb je bijvoorbeeld ook geen geluid over je receiver van bijvoorbeeld TV programma's of WebOS apps.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 29-09-2017 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45
Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:20:
[...]

Ja direct op de TV en dan je receiver op de port (HDMI 2 ?) van de TV aansluiten op je receiver en ARC aanzetten in de TV. Dan heb je ook 5.1 surround. En een receiver die wel passthrough ondersteund heb je vanaf € 319,-. Ik heb deze
Maar of je het betaalbaar vindt hang van je budget af natuurlijk.

Edit: @Puck was weer snel zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Puck schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:13:
[...]

Ik had hetzelfde moest een nieuwe AVR kopen, HDCP en 4k :'(

ARC werkt helaas niet altijd top vind ik zelf en je bent beperkt in geluid doorgave.

Nadeel van een AVR is weer dat alles op de zelfde bron zit en als je alles via de tv laat lopen je per bron beeld instellingen kan instellen.
Nu moet ik steeds met de remote het beeld aanpassen voor bijvoorbeeld PS4

Kreeg vandaag melding dat mijn tv niet kan worden hersteld wegens niet aanwezige onderdelen of economische redenen.
Vraag me af waar ze mee komen nu hoop niet dat het 1 of ander afdankertje gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Slux schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:25:
[...]

Ik had hetzelfde moest een nieuwe AVR kopen, HDCP en 4k :'(

ARC werkt helaas niet altijd top vind ik zelf en je bent beperkt in geluid doorgave.
ARC werkt bij mij al een jaar top en mijn externe apparaten zijn met name consoles die toch geen HD audio gebruiken. Als ik er ooit een externe mediaspeler bij koop dan koop ik wel een HDMI splitter :P Ben tevreden met mijn huidige receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Puck schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:23:
[...]

Je TV heeft meerdere HDMI poorten en kan via HDMI-ARC (volgens mij is dat HDMI 2 ja) of optical-out de audio van elk apparaat wat je direct op deze HDMI poorten aansluiten doorgeven aan de receiver. Dus als jij je laptop met 1 HDMI kabel direct aansluit op de TV en ervoor zorgt dat de audio over HDMI-ARC of optical van de TV naar de receiver wordt verzonden, ben je klaar. Zo hoef je dus je receiver niet te upgraden puur om 4K / HDR / 120hz te krijgen.

Ik ging ervan uit dat je dit al werkend had, want anders heb je bijvoorbeeld ook geen geluid over je receiver van bijvoorbeeld TV programma's of WebOS apps.
Ik heb mijn laptop aangesloten direct op mijn TV. Eerst kreeg ik geen beeld.
Bleek Deep colour 'HDMI ULTRA HD Deep Color" (die ik eerder op on had gezet en prima werkte via receiver) nu een probleem te vormen, en op uit gezet. Nu beeld.
Receiver op ARC. Eerst kreeg ik geen geluid, ARC was disabled in de receiver.
Nu geluid via receiver van pc.
Echter de sound options in windows geven stereo aan bij config.. lijkt me niet juist voor Games, En mogelijk ook de films?..

Ook is bij nvidia control panel nog steeds alleen 1920x1080 zichtbaar, en alles is greyed out. Ook alleen maar 60 hz te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Heeft iemand zicht op wanneer de NPO Start app nu eindelijks eens komt? Voor een 65B6 in mijn geval. Begin augustus had ik dit gevraagd bij NPO, omdat de Samsung toen al beschikbaar was. Destijds was de reactie:
Wanneer u beschikt over een LG Smart TV, uit het bouwjaar 2016, dan komt de nieuwe NPO-app inderdaad ook op uw tv beschikbaar. De nieuwe app hebben we enige tijd geleden al ingediend bij de verschillende fabrikanten. Het verschilt echter per fabrikant hoe lang het goedkeuringsproces duurt. Bij LG duurt dit helaas wat langer dan bij Samsung, waardoor u de app inderdaad al wel op uw Samsung Smart TV kunt vinden, maar nog niet op uw LG. Ik durf u niet te zeggen wanneer de app beschikbaar komt bij u, doordat wij geen inzicht hebben in de processen van LG. De oude NPO-app blijft gelukkig beschikbaar tot de nieuwe app geïnstalleerd kan worden.
Anderhalve maand is wel erg lang en de oude app begint nu te melden dat de app end of life begint te naderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:47:
[...]

Ik heb mijn laptop aangesloten direct op mijn TV. Eerst kreeg ik geen beeld.
Bleek Deep colour 'HDMI ULTRA HD Deep Color" (die ik eerder op on had gezet en prima werkte via receiver) nu een probleem te vormen, en op uit gezet. Nu beeld.
Receiver op ARC. Eerst kreeg ik geen geluid, ARC was disabled in de receiver.
Nu geluid via receiver van pc.
Echter de sound options in windows geven stereo aan bij config.. lijkt me niet juist voor Games, En mogelijk ook de films?..

Ook is bij nvidia control panel nog steeds alleen 1920x1080 zichtbaar, en alles is greyed out. Ook alleen maar 60 hz te zien.
Er zijn nogal wat variabelen in het spel: je videokaart (HDMI versie) en drivers zullen dit bijvoorbeeld ook moeten ondersteunen. Ik heb zelf geen ervaring met (huidige) Windows trouwens.
jeroen11 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:08:
Heeft iemand zicht op wanneer de NPO Start app nu eindelijks eens komt? Voor een 65B6 in mijn geval. Begin augustus had ik dit gevraagd bij NPO, omdat de Samsung toen al beschikbaar was. Destijds was de reactie:

[...]

Anderhalve maand is wel erg lang en de oude app begint nu te melden dat de app end of life begint te naderen...
Als NPO het zelf niet eens weet gok ik dat niemand hier er iets over kan zeggen. Misschien LG zelf vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Puck schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:29:
[...]

Er zijn nogal wat variabelen in het spel: je videokaart (HDMI versie) en drivers zullen dit bijvoorbeeld ook moeten ondersteunen. Ik heb zelf geen ervaring met (huidige) Windows trouwens.

[...]

Als NPO het zelf niet eens weet gok ik dat niemand hier er iets over kan zeggen. Misschien LG zelf vragen?
Videokaart is 980M Nvidia
Ik heb de oorzaak gevonden waarom, HDMI ULTRA HD Deep Color niet werkte direct aangesloten op de TV. Ik probeerde het met een andere HDMI kabel en daar kreeg ik prima beeld bij. Nu kreeg ik ook 4k resolutie te zien en 120 hz!
Prima, bijna helemaal tevreden. 1 vraag blijft over en dat is.. wat ik al zei dat er in sound settings staat dat ik een stereo systeem heb... ik heb de receiver aangesloten op de tv en hoor geluid in mijn surround set.. maar games/films moeten de windows instellingen van surround hebben toch!??

[ Voor 4% gewijzigd door Reconhell op 29-09-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:06:
[...]

Videokaart is 980M Nvidia
Ik heb de oorzaak gevonden waarom, HDMI ULTRA HD Deep Color niet werkte direct aangesloten op de TV. Ik probeerde het met een andere HDMI kabel en daar kreeg ik prima beeld bij. Nu kreeg ik ook 4k resolutie te zien en 120 hz!
Prima, bijna helemaal tevreden. 1 vraag blijft over en dat is.. wat ik al zei dat er in sound settings staat dat ik een stereo systeem heb... ik heb de receiver aangesloten op de tv en hoor geluid in mijn surround set.. maar games/films moeten de windows instellingen van surround hebben toch!??
4k 120hz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Hoewel inbranden me nog niet echt zorgen baart schrik ik toch van het logo van BNNVARA op NPO1 net. Drie knalrode dikke strepen. Hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Nee gewoon 4k resolutie uberhaupt kreeg ik niet te zien.
1080p 120 hz.

[ Voor 30% gewijzigd door Reconhell op 29-09-2017 20:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Laguna

Connaisseur

Ondanks alle commotie op het avsforum en hifi-forum.de (zwart zou namelijk niet meer zwart zijn), gisteren toch m'n B6 middels OTA geüpdatet van 04.31.10 naar 05.30.03. Naar mijn mening wordt het daar erg opgeblazen, mensen wringen zich zelfs in bochten om de software te downgraden. Gisteravond zelf een tijdje naar de screensaver gekeken met alle lichten uit, maar kan echt niks van glow ontdekken (ISF expert, donkere kamer met oled op 50).

De nieuwe geen signaal achtergronden zijn bijzonder mooi (oude achtergronden zat ik ook al een jaar tegenaan te kijken, dus wat nieuws was zeker welkom).

Verder nu ook ondersteuning voor HLG, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Voor LG C7.
Waar zijn de verschillende HDR modes? er zouden minimaal een 4 tal HDR modes moeten zijn..?
Bijv: Game' 'HDR picture Mode"

Ook zou er een logo in het tv moeten verschijnen als je HDR content afspeeld? Zowel als de TV HDR mode en dat je kan zien of het dolby vision is of HDR10?

Ik heb geen bluray speler of iets dergelijks ik probeer een HDR movie af te spelen van mijn externe HDD, met MPC HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Laguna schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:58:
Ondanks alle commotie op het avsforum en hifi-forum.de (zwart zou namelijk niet meer zwart zijn), gisteren toch m'n B6 middels OTA geüpdatet van 04.31.10 naar 05.30.03. Naar mijn mening wordt het daar erg opgeblazen, mensen wringen zich zelfs in bochten om de software te downgraden. Gisteravond zelf een tijdje naar de screensaver gekeken met alle lichten uit, maar kan echt niks van glow ontdekken (ISF expert, donkere kamer met oled op 50).

De nieuwe geen signaal achtergronden zijn bijzonder mooi (oude achtergronden zat ik ook al een jaar tegenaan te kijken, dus wat nieuws was zeker welkom).

Eens. Gisteren ook geudatet. En nog steeds tevreden. Playstation en HDR nog steeds genieten.
Net als films (met en zonder HDR),
HLG ook nog niet kunnen testen. Maar al blij dat LG het op de B6 beschikbaar gemaakt heeft.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Laatst online: 20-09 08:57
Iemand enig idee wanneer de nieuwe firmware van de 2017 modellen gaat komen met de Technicolor beeldmodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Reconhell

Als jij geen hdr logo ziet verschijnen dan ontvangt de TV geen hdr beeld, dan zit het probleem bij je laptop/afspeelprogramma

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LuisjeNL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:40:
@Reconhell

Als jij geen hdr logo ziet verschijnen dan ontvangt de TV geen hdr beeld, dan zit het probleem bij je laptop/afspeelprogramma
Makkelijkst te testen door een HDR van de YT App te starten of, als je dat hebt, een USB met een HDR demo reel af te spelen. Demo reels kan je op verschillende sites gratis downloaden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

DarkSide schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:07:
[...]

Maar al blij dat LG het op de B6 beschikbaar gemaakt heeft.
Zeker. Wel jammer dat de 6 serie niet overweg kan met Dolby Digital Plus/Dolby Atmos middels ARC. De 7 serie kan dit wel (al heeft Atmos wel beperkingen), maar helaas kan dit niet met een software update aan de 6 serie toegevoegd worden.

Ik zit daarom eigenlijk te wachten op de 4k settopbox van Ziggo, waarmee ik dan Netflix kan kijken zonder beperking qua geluidskwaliteit door de ARC techniek. Maar dat zal waarschijnlijk pas 2018 worden. Alternatief zou een NVIDIA SHIELD zijn, maar grotendeels voldoet m'n Dune mediaspeler nog. Alleen zit daar dus geen Netflix op. Ook gedacht om m'n basic Philips blu-ray speler te vervangen door de OPPO UDP-203, maar die is nog erg prijzig en heeft ook geen Netflix.

Overigens wou ik net wat 4k video's op YouTube proberen van het 4k relaxation channel, maar geen enkele video speelt af? Ik krijg alleen de witte laad cirkel te zien, die blijft draaien totdat de screensaver geactiveerd wordt. 4k video's van Go Pro op YouTube spelen wel gewoon af. Wat gaat hier mis?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:07:
Voor LG C7.
Waar zijn de verschillende HDR modes? er zouden minimaal een 4 tal HDR modes moeten zijn..?
Bijv: Game' 'HDR picture Mode"

Ook zou er een logo in het tv moeten verschijnen als je HDR content afspeelt? Zowel als de TV HDR mode en dat je kan zien of het dolby vision is of HDR10?

Ik heb geen bluray speler of iets dergelijks ik probeer een HDR movie af te spelen van mijn externe HDD, met MPC HC.
Hang die externe HDD eens aan de USB3 poort van je tv en probeer het zo eens?

Testing, one, two ...

• Reconhell
hardware-lover schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:54:
[...]

Hang die externe HDD eens aan de USB3 poort van je tv en probeer het zo eens?
Duurt echt 25 min voordat hij connected was.. zoveel files I guess. maar wat traag simpel om hem aan te sluiten.
Daarna bij alle videocontent die ik heb. zelfs 720p content. File not recognised.

[ Voor 42% gewijzigd door Reconhell op 30-09-2017 01:32 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Laguna schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:58:

Er worden behoorlijk wat mieren gen%$kt wat dat betreft. Ik heb omdat ik even slecht slaap vanwege hoestbuien de laatste dagen 's nachts beneden gezeten en zonder lampen aan tv zitten kijken ... zie echt geen glow hoor. Ja, als ik m'n neus bijna tegen het scherm douw, dan zie ik een hele kleine gloed en dan (bij mij) met name bij de randen ... maar dan moet ik goed zoeken. Op kijkafstand is het gewoon zwart hoor.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Snel even een tip tussendoor. Ga geen teletekst op de e6v gebruiken. Inbranders gegarandeerd. Lg was niet bekend met dit probleem maar dat komt denk ik omdat er op mijn ouders na, niemand is die teletekst gebruikt.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:26:
[...]

Er worden behoorlijk wat mieren gen%$kt wat dat betreft. Ik heb omdat ik even slecht slaap vanwege hoestbuien de laatste dagen 's nachts beneden gezeten en zonder lampen aan tv zitten kijken ... zie echt geen glow hoor. Ja, als ik m'n neus bijna tegen het scherm douw, dan zie ik een hele kleine gloed en dan (bij mij) met name bij de randen ... maar dan moet ik goed zoeken. Op kijkafstand is het gewoon zwart hoor.
Er wordt in zijn algeheel vooral over hele kleine issues gesproken, op elk fora. Even overduidelijke bugs e.d. daargelaten, gaat het vooral over motion (die gewoon goed is, niet perfect), neat-blacks (die gewoon goed is, niet perfect), instellingen (die default gewoon goed zijn, niet perfect), etc.

De LG OLED's zijn gewoon hele goede TV's (niet perfect :P) en je moet wat hebben om over te praten :)
lonehitman schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:29:
Snel even een tip tussendoor. Ga geen teletekst op de e6v gebruiken. Inbranders gegarandeerd. Lg was niet bekend met dit probleem maar dat komt denk ik omdat er op mijn ouders na, niemand is die teletekst gebruikt.
Teletext? Bestaat dat nog? Wist niet eens dat de LG OLED's dat ondersteunde :+
Reconhell schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:19:
[...]

Duurt echt 25 min voordat hij connected was.. zoveel files I guess. maar wat traag simpel om hem aan te sluiten.
Daarna bij alle videocontent die ik heb. zelfs 720p content. File not recognised.
Weet je zeker dat je schijf niet defect is ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 30-09-2017 10:40 ]

• peet1965
Laguna schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:23:
[...]

Zeker. Wel jammer dat de 6 serie niet overweg kan met Dolby Digital Plus/Dolby Atmos middels ARC. De 7 serie kan dit wel (al heeft Atmos wel beperkingen), maar helaas kan dit niet met een software update aan de 6 serie toegevoegd worden.

Ik zit daarom eigenlijk te wachten op de 4k settopbox van Ziggo, waarmee ik dan Netflix kan kijken zonder beperking qua geluidskwaliteit door de ARC techniek. Maar dat zal waarschijnlijk pas 2018 worden. Alternatief zou een NVIDIA SHIELD zijn, maar grotendeels voldoet m'n Dune mediaspeler nog. Alleen zit daar dus geen Netflix op. Ook gedacht om m'n basic Philips blu-ray speler te vervangen door de OPPO UDP-203, maar die is nog erg prijzig en heeft ook geen Netflix.

Overigens wou ik net wat 4k video's op YouTube proberen van het 4k relaxation channel, maar geen enkele video speelt af? Ik krijg alleen de witte laad cirkel te zien, die blijft draaien totdat de screensaver geactiveerd wordt. 4k video's van Go Pro op YouTube spelen wel gewoon af. Wat gaat hier mis?
De 7 serie schijnt Dolby Atmos niet via ARC naar de receiver te sturen, had ik gelezen. Ik heb hetzelfde probleem namelijk, heb de Onkyo 676e staan. Ik wil kijken of de Xbox one X straks een update krijg voor Dolby Vision. Atmos doet hij geloof ik al.
Ik heb de LG 55 E6V nu.

Verwijderd

Reconhell schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:02:
Ik heb de C7 nu ontvangen, Hoe stel je 4k resolutie in op windows?(gebruikte hardware laptop + onkyo tx nr616)
Heb je Screen Share al eens geprobeerd? Als ik iets wil afspelen van mijn laptop doe ik dat daarmee. Werkt perfect. Weet alleen niet of 4K werkt. Nog nooit gedaan.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:48
@Laguna wie zegt dat de te verwachten 4K box van Ziggo wel de Atmos Sound gaat doorgeven? Momenteel is het alleen nog maar beschikbaar via de LG 2017 tv series en de Sony Xbox series die de ondersteunde films van Netflix met Dolby Atmos kunnen doorgeven.
Bij de Apple 4K tv en de Amazone Fire 4K wordt dit binnenkort wel ondersteunt.

@peet1965 naar het schijnt wordt er ook voor de huidige Xbox One S nog dit najaar een ondersteuning voor Dolby Vision verwacht volgens o.a. diverse media. De Dolby Atmos ondersteuning van de Netflix films met Atmos sound is al een mooie extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor de mensen die hun OLED nog echt eens goed willen testen : http://4kmedia.org

Alles in HDR 60fps :-) En nee, een 5400RPM schijfje via USB 3 trekt dat niet (ik spreek uit ervaring haha)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Reconhell
Laatste versie is 3.60.9 voor C7?
ik lees iets over 03.60.15 op de USA product page

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:02:
Voor de mensen die hun OLED nog echt eens goed willen testen : http://4kmedia.org

Alles in HDR 60fps :-) En nee, een 5400RPM schijfje via USB 3 trekt dat niet (ik spreek uit ervaring haha)
Die demo's stellen weinig voor, probeer bij http://jell.yfish.us/ eens de laatste video. Dat is een video van ~30 seconden, 4K, HEVC 10-bit, 400 Mbps van 1.4GB. Als je die vloeiend kan afspelen lukt elk bestand wel :+

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 30-09-2017 12:35 ]

• peet1965
dinandus schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:51:
@Laguna wie zegt dat de te verwachten 4K box van Ziggo wel de Atmos Sound gaat doorgeven? Momenteel is het alleen nog maar beschikbaar via de LG 2017 tv series en de Sony Xbox series die de ondersteunde films van Netflix met Dolby Atmos kunnen doorgeven.

@peet1965 naar het schijnt wordt er ook voor de huidige Xbox One S nog dit najaar een ondersteuning voor Dolby Vision verwacht volgens o.a. diverse media. De Dolby Atmos ondersteuning van de Netflix films met Atmos sound is al een mooie extra.
Is zeker al een mooie extra. Ik wacht het nog wel af, wat ik er voor ga aanschaffen.
Ik heb nu alles 5.2.2 aangesloten, dus ben er klaar voor.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Alles speelt vloeiend af hier op een i5 met een 1050ti alleen ik zie niet het HDR icoontje inbeeld komen wat ik wel met netflix en shield heb

waar zou dat door komen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Puck schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:51:
Er wordt in zijn algeheel vooral over hele kleine issues gesproken, op elk fora. Even overduidelijke bugs e.d. daargelaten, gaat het vooral over motion (die gewoon goed is, niet perfect), neat-blacks (die gewoon goed is, niet perfect), instellingen (die default gewoon goed zijn, niet perfect), etc.

De LG OLED's zijn gewoon hele goede TV's (niet perfect :P) en je moet wat hebben om over te praten :)
Nou ik heb ook een klacht. Als hij uit staat en ik zit aan de eettafel dan zie ik mijn tuin via het scherm. Alleen is het scherm niet perfect vlak dus zit er enige vervorming in het beeld. Hier kan mijn OCD niet tegen, moet ik hem nu terug sturen? :(

:+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Laguna

Laguna

Connaisseur

dinandus schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:51:
Gaat mij in eerste instantie om Dolby Digital Plus, vwb Dolby Atmos geen idee maar in ieder geval is er dan geen ARC beperking.
Laguna schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:23:
[...]

Iemand?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zou leuk zijn als dat gewoon via een build-in app af te spelen is, ipv te moeten downloaden en dan op een hdd/usb-stick te moeten zetten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:03:
[...]

Zou leuk zijn als dat gewoon via een build-in app af te spelen is, ipv te moeten downloaden en dan op een hdd/usb-stick te moeten zetten.
Plex Media Server & XPlay ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Puck schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:34:
[...]

Plex Media Server & XPlay ;)
Dan kan ik met Kodi waarschijnlijk ook wel hetzelfde bereiken.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:51:
[...]

Dan kan ik met Kodi waarschijnlijk ook wel hetzelfde bereiken.
Ja maar Kodi draait niet als app op de TV zelf.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

O, zo bedoel je.
Kodi heb ik al op m'n mediaspeler staan en een shared db op m'n NAS, vandaar dat dat de voorkeur heeft.
Als Plex / XPlay gelijk op de LG werkt, is dat natuurlijk nog sneller.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Slux schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:45:
[...]
Alles speelt vloeiend af hier op een i5 met een 1050ti alleen ik zie niet het HDR icoontje inbeeld komen wat ik wel met netflix en shield heb

waar zou dat door komen ?
Het is gissen naar je OS setup, en het gaat offtopic, dus beperk ik het tot; instellingen videokaart staan niet helemaal juist daarvoor, een Google zoektocht zal je verwijzen naar de juiste instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jorgen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:23:
O, zo bedoel je.
Kodi heb ik al op m'n mediaspeler staan en een shared db op m'n NAS, vandaar dat dat de voorkeur heeft.
Als Plex / XPlay gelijk op de LG werkt, is dat natuurlijk nog sneller.
Kodi 17 doet toch zelf geen HDR? Dan moet je een extra player inbakken zoals op de Kodi forums over gesproken wordt.

• Reconhell
MAX3400 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:42:
[...]

Kodi 17 doet toch zelf geen HDR? Dan moet je een extra player inbakken zoals op de Kodi forums over gesproken wordt.
Hoe krijg je dan HDR movies werkend? op Kodi, MPC HC, VLC bijv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:34:
[...]

Die demo's stellen weinig voor, probeer bij http://jell.yfish.us/ eens de laatste video. Dat is een video van ~30 seconden, 4K, HEVC 10-bit, 400 Mbps van 1.4GB. Als je die vloeiend kan afspelen lukt elk bestand wel :+
Holy shit haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MAX3400

MAX3400

Reconhell schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:11:
[...]

Hoe krijg je dan HDR movies werkend? op Kodi, MPC HC, VLC bijv?
Kodi forums liggen eruit op dit moment (bij mij)? Anyhow, MPC met een plugin kan het. Er is ook een andere player die je aan/in Kodi kan installeren en ook HDR eruit gooit. Ben op dit moment even de namen kwijt want zelf ook nog niet mee aan de gang gegaan om het werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:24:
[...]
Kodi forums liggen eruit op dit moment (bij mij)? Anyhow, MPC met een plugin kan het. Er is ook een andere player die je aan/in Kodi kan installeren en ook HDR eruit gooit. Ben op dit moment even de namen kwijt want zelf ook nog niet mee aan de gang gegaan om het werkend te krijgen.
"Latest update on forum server migration: The forums will most likely be down from Saturday 30 until Monday 2nd"

Testing, one, two ...

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
Ik hoop aankomende week via Plasmavisie.nl mijn C7 te ontvangen. Ik heb een NUC waarop ik Librelec draai. De NUC stuurt een 192 kHz 7.1 PCM stream via HDMI naar mijn Pioneer versterker. Middels Passthru gaat dit naar de TV.

Snapt de TV dit formaat en worden alle kanalen weergegeven over de speakers vd TV?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Reconhell
MAX3400 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:24:
[...]

Oke ik ben namelijk razend benieuwd! Ga zelf ook op zoek of het mij lukt.
Met youtube zou het toch wel moeten werken als je op je PC een HDR video demo aanzet?
Op de LG TV youtube app werkt dit wel. Schitterend!

Ander dingetje op mijn laptop aangesloten op de LG C7 merk ik Automatische helderheids aanpassingen in het scherm bijv met scrollen of muisbewegingen. Enig idee hoe dit komt en je dat veranderd? Energy saving staat uit bij mij...

• markymark87
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoi ik ben een nieuwe C7 bezitter en helaas niet superhandig wat instellen en kalibreren betreft dus ik zit met 2 vragen.

1. Kan ik makkelijk controleren of iets echt op 4k wordt afgespeeld? Ik heb bijv. een 4k abonnement bij Netflix maar heb het idee dat de serie niet op 4k afspeelt ( zie geen hdr logo in beeld) de serie is natuurlijk wel als 4k beschikbaar. In de Netflix app kan ik helaas geen resoluties zien.

Daarnaast als ik op YouTube een 4k demo kijk zie ik 2560 bij 1440 30 fps als resolutie staan en ook geen hdr logo. Is dit de hoogste resolutie of doe ik iets verkeerd? Mijn internet is trouwens snel genoeg dat zou het probleem niet moeten zijn.

Mijn 2e vraag gaat over het kalibreren en instellen van de settings. Ik heb nu wat settings overgenomen van rtings.com maar ben hier niet echt tevreden over. Ik switch nu een beetje tussen de standaard beeldinstellingen: bioscoop, sport ,hdr effect. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

@markymark87

HDR is niet hetzelfde als 4K. Waarschijnlijk speel je 4K content af zonder HDR.

Op Netflix kan je zoeken op ‘hdr’ voor beschikbare content. Daarnaast heeft Netflix dus ook series in 4K zonder HDR.

Voor youtube geldt hetzelfde. Je kan met de info knop (of via de lg app) extra info oproepen, waaronder resolutie en verbindingssnelheid.

Beeldinstellingen kun je in dit topic vinden (zoekfunctie gebruiken). Beste stand is ISF Dag/Nacht. Van daaruit verder tweaken

[ Voor 15% gewijzigd door fonsmeister op 30-09-2017 17:43 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:16
markymark87 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:19:
Hoi ik ben een nieuwe C7 bezitter en helaas niet superhandig wat instellen en kalibreren betreft dus ik zit met 2 vragen.

1. Kan ik makkelijk controleren of iets echt op 4k wordt afgespeeld? Ik heb bijv. een 4k abonnement bij Netflix maar heb het idee dat de serie niet op 4k afspeelt ( zie geen hdr logo in beeld) de serie is natuurlijk wel als 4k beschikbaar. In de Netflix app kan ik helaas geen resoluties zien.

Daarnaast als ik op YouTube een 4k demo kijk zie ik 2560 bij 1440 30 fps als resolutie staan en ook geen hdr logo. Is dit de hoogste resolutie of doe ik iets verkeerd? Mijn internet is trouwens snel genoeg dat zou het probleem niet moeten zijn.

Mijn 2e vraag gaat over het kalibreren en instellen van de settings. Ik heb nu wat settings overgenomen van rtings.com maar ben hier niet echt tevreden over. Ik switch nu een beetje tussen de standaard beeldinstellingen: bioscoop, sport ,hdr effect. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Als je wel een 4k bron afspeelt, maar geen hdr dan zal hij natuurlijk ook geen HDR logo geven.

In netflix moet je het uultra 4k of dolby vision zien bij de omschrijving van de titel.

Alleen bij dolby vision etc krijg je ook hdr. BV daredevil heeft gewoon hdr support.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Puck schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:05:
[...]

Ja maar Kodi draait niet als app op de TV zelf.
Hij bedoelt dat het downloaden er nog tussen zit. Daar verandert een app op de TV niets aan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bedankt allemaal voor het testen/meedenken :>

Blijkbaar was de YouTube app verneukt, waardoor de reclame koppeling niet meer werkte en bepaalde video's dus niet meer afspeelden. Instellingen resetten hielp niet, het verwijderen en opnieuw installeren wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Zijn er mensen die zelf hun tv met een colorimeter hebben afgesteld(x-rite/spyder lid)

Word uiteraard niet zo perfect als een professionele calibratie, maar een manier om het beter te krijgen zonder het geld uit te hoeven geven (investeren in een apparaat die je ook voor je overige beeldschermen ook kan gebruiken dus :) )

Lichtpuntje...

• Reconhell
Update over het proberen van HDR op PC.
Blijkbaar kun je HDR inschakellen in de beeldeigenschappen van je pc.
"HDR and advanced colors"

MadVR, Passthrough HDR, Merk ik niks van opzich zelf? scherm gaat niet over op HDR mode ofzo
Is het nog nodig als je al HDR in de beeldeigenschappen hebt geactiveerd.?
4K @ yCbr444 12bcp op 60 hz niet mogelijk @ nvidia control panel Groen scherm.
Alleen 30 hz op 8bcp mogelijk
yCbr422 op 12 bcp is wel mogelijk @ 4k 60 hz
Wat moet je hier invullen voor de juiste/beste HDR weergave?

EDIT:
Ben er achter gekomen dat je madVR als output moet zetten in MPC HC. Dan pakt TV hdr mode, en hoef je niet HDR in te schakellen in beeldeigenschappen van je pc??? of beide. Heel vaag..
Met 4k@30 hz yCbr444 12bcp krijg ik de film te zien maar met een groene laag erover.. lekker dan. Dat zou mijn tv aan moeten kunnen.
Screenshots gemaakt:
HDR:
https://imgur.com/a/6xcPW

Without HDR:
https://imgur.com/a/8SAZy

Ziet er alsnog exact hetzelfde uit

[ Voor 30% gewijzigd door Reconhell op 30-09-2017 19:09 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
MAX3400 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:42:
[...]

Ja hoor. Ik heb een s905x android kastje met Libreelec (Kodi 17.4) en die doet prima HDR. Geen HLG, maar wel HDR.

• markymark87
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Adlermann schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:39:
[...]

Als je wel een 4k bron afspeelt, maar geen hdr dan zal hij natuurlijk ook geen HDR logo geven.

In netflix moet je het uultra 4k of dolby vision zien bij de omschrijving van de titel.

Alleen bij dolby vision etc krijg je ook hdr. BV daredevil heeft gewoon hdr support.
Hartstikke bedankt voor de info! Heb meteen even daredevil uitgeprobeerd en kreeg inderdaad meteen het logo in beeld.

Is 2560 bij 1440 de hoogste resolutie die mogelijk is? En kan je bij de instellingen ergens de huidige resolutie zien? Krijg dit namelijk niet gevonden

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:16
markymark87 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:37:
[...]

Hartstikke bedankt voor de info! Heb meteen even daredevil uitgeprobeerd en kreeg inderdaad meteen het logo in beeld.

Is 2560 bij 1440 de hoogste resolutie die mogelijk is? En kan je bij de instellingen ergens de huidige resolutie zien? Krijg dit namelijk niet gevonden
nee, 2160p zou het gewoon moeten zijn.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Laguna schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:59:
[...]

Bedankt allemaal voor het testen/meedenken :>

Blijkbaar was de YouTube app verneukt, waardoor de reclame koppeling niet meer werkte en bepaalde video's dus niet meer afspeelden. Instellingen resetten hielp niet, het verwijderen en opnieuw installeren wel.
:P
Hier was de tv overdag "van m'n dochter" en 's avonds was ik niet echt aan het Tweaken ermee. Goed dat je het voor elkaar hebt.

• ikdedinges
Reconhell schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:25:
Update over het proberen van HDR op PC.
Blijkbaar kun je HDR inschakellen in de beeldeigenschappen van je pc.
"HDR and advanced colors"

MadVR, Passthrough HDR, Merk ik niks van opzich zelf? scherm gaat niet over op HDR mode ofzo
Is het nog nodig als je al HDR in de beeldeigenschappen hebt geactiveerd.?
4K @ yCbr444 12bcp op 60 hz niet mogelijk @ nvidia control panel Groen scherm.
Alleen 30 hz op 8bcp mogelijk
yCbr422 op 12 bcp is wel mogelijk @ 4k 60 hz
Wat moet je hier invullen voor de juiste/beste HDR weergave?

EDIT:
Ben er achter gekomen dat je madVR als output moet zetten in MPC HC. Dan pakt TV hdr mode, en hoef je niet HDR in te schakellen in beeldeigenschappen van je pc??? of beide. Heel vaag..
Met 4k@30 hz yCbr444 12bcp krijg ik de film te zien maar met een groene laag erover.. lekker dan. Dat zou mijn tv aan moeten kunnen.
Screenshots gemaakt:
HDR:
https://imgur.com/a/6xcPW

Without HDR:
https://imgur.com/a/8SAZy

Ziet er alsnog exact hetzelfde uit
Hier werkt de htpc prima op ycbr444 12 bits 4k 60hz. Heb je wel een goede kabel voor nodig. En hdmi2.0.
Hdr werkt ook prima met mpchc en madvr. Als ik een hdr film opstart springt de tv vanzelf in hdr mode.

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Ik heb vanmiddag na lang wikken en wegen toch maar besloten een Oled te kopen. Aangezien alle toeters en bellen van mij niet hoeven heb ik een LG OLED65B7D gekocht.

Ik heb diverse apparaten aan de HDMI ports aangesloten, maar ik zoek me een ongeluk hoe ik de portnamen kan veranderen. Is dat niet mogelijk?

Xbox Live: Ofthewell NL

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
Hairball schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:25:
Ik heb vanmiddag na lang wikken en wegen toch maar besloten een Oled te kopen. Aangezien alle toeters en bellen van mij niet hoeven heb ik een LG OLED65B7D gekocht.

Ik heb diverse apparaten aan de HDMI ports aangesloten, maar ik zoek me een ongeluk hoe ik de portnamen kan veranderen. Is dat niet mogelijk?
Jazeker. Bij inputs. Daar kan je selecteren wat je wel en niet wil hebben. Ook de namen en pictogrammen kan je veranderen. Op mijn C6 is het input lang indrukken

• Mack80
Krijg wel steeds meer last dat arc niet lekker werkt op m’n C6. Enige optie is stroom eraf. Nu met regelmaat dat ie de soundbar niet aanzet of geen geluid geeft.

• ikdedinges
Mack80 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:29:
Krijg wel steeds meer last dat arc niet lekker werkt op m’n C6. Enige optie is stroom eraf. Nu met regelmaat dat ie de soundbar niet aanzet of geen geluid geeft.
Heb je quickstart+ aanstaan?

• Reconhell
ikdedinges schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:21:
[...]

Hier werkt de htpc prima op ycbr444 12 bits 4k 60hz. Heb je wel een goede kabel voor nodig. En hdmi2.0.
Hdr werkt ook prima met mpchc en madvr. Als ik een hdr film opstart springt de tv vanzelf in hdr mode.
Van wat ik lees zijn er geen speciale "hdr kabels" In principe zal bijna elke hdmi kabel voldoen.
Ik heb de Clevo P771DM-G. Die HDMI 2.0 ondersteund en direct is aangesloten op de TV.

Hoe kun je 12 bits uberhaupt selecteren bij ycbr444? daar gaat hij bij mij met 60 hz maar tot 8 bits. tenzij ik naar 30 hz ga komt deze optie vrij.
Heb je bij output dynamic range limited staan..?

Mag ik vragen hoe jij madvr heb ingesteld en mpchc?

Bij mij springt hij ook in HDR modus.. maar zie ik verschil.. kan het niet vinden eerlijk gezegt.
Het zou toch wel overduidelijk moeten zijn niet..? Met welke film test je? Kun je een moment van de film geven waar je test/verschil ziet?

• ikdedinges
Reconhell schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:30:
[...]

Van wat ik lees zijn er geen speciale "hdr kabels" In principe zal bijna elke hdmi kabel voldoen.
Ik heb de Clevo P771DM-G. Die HDMI 2.0 ondersteund en direct is aangesloten op de TV.

Hoe kun je 12 bits uberhaupt selecteren bij ycbr444? daar gaat hij bij mij met 60 hz maar tot 8 bits. tenzij ik naar 30 hz ga komt deze optie vrij.

Bij mij springt hij ook in HDR modus.. maar zie ik verschil.. kan het niet vinden eerlijk gezegt.
Het zou toch wel overduidelijk moeten zijn niet..? Met welke film test je? Kun je een moment van de film geven waar je test/verschil ziet?
Ik zal morgen even kijken, ben niet in de buurt van de tv en pc op het moment. Er zijn ook geen speciale kabels, ik zeg ook dat je een goede hdmi kabel nodig hebt. Ik had die problemen die jij hebt met groen beeld enzo ook met alle kabels die ik in huis had. Je ziet gelijk verschil met hdr, zo grijs is een film in hdr zonder dat hdr aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:30:
[...]

Dat gaat volgens mij niet werken omdat 4K 4:4:4 10bit/12bit @60hz niet ondersteund wordt over HDMI 2.0 zelf. Niet zeker hoe dit met ycbr444 zit.

HDMI 2.0 Specs

• Reconhell
Puck schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:35:
[...]

Dat gaat volgens mij niet werken omdat 4K 4:4:4 10bit/12bit @60hz niet ondersteund wordt over HDMI 2.0 zelf.

[afbeelding]
Ik dacht dat ik al zoiets gelezen te hebben ergens. Daarom reageerde ik ook verbaasd.
Misschien dat ikdedinges kan uitleggen hoe hij dan ycbr444 12 bits 4k 60h draait..
Kan niet alleen een kabel zijn lijkt me

• ikdedinges
Puck schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:35:
[...]

Dat gaat volgens mij niet werken omdat 4K 4:4:4 10bit/12bit @60hz niet ondersteund wordt over HDMI 2.0 zelf.

[afbeelding]
Meende me te herinneren dat ik wel 12bpc kon selecteren, maar zal morgen even kijken. Nu alles goed werkt ga ik ook niet meer met de instellingen lopen kloten :) dus tijd geleden dat ik daar heb gekeken.

• Reconhell
ikdedinges schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:35:
[...]

Ik zal morgen even kijken, ben niet in de buurt van de tv en pc op het moment. Er zijn ook geen speciale kabels, ik zeg ook dat je een goede hdmi kabel nodig hebt. Ik had die problemen die jij hebt met groen beeld enzo ook met alle kabels die ik in huis had. Je ziet gelijk verschil met hdr, zo grijs is een film in hdr zonder dat hdr aanstaat.
Thanks really appreciate it. Dan werkt het niet denk ik.. ik zie wel dat het contrast/tint enorm veranderd als HDR mode word engaged door de TV vanuit de desktop maar..verder als ik screenshots naast elkaar leg als ik die film normaal afspeel... weinig op te merken.

Oh echt waar.. dat dan weer wel. Dan vind ik het lastig te beslissen welke hdmi kabel ik nodig heb, omdat ik een splinter nieuwe heb gekocht +- 10 meter die geen eens HDR aan kan.
Mag ik vragen waar je jouw kabel gehaald hebt dan?
Ik hoor het later wel

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:42:
[...]

Thanks really appreciate it. Dan werkt het niet denk ik.. ik zie wel dat het contrast/tint enorm veranderd als HDR mode word engaged door de TV vanuit de desktop maar..verder als ik screenshots naast elkaar leg als ik die film normaal afspeel... weinig op te merken.

Oh echt waar.. dat dan weer wel. Dan vind ik het lastig te beslissen welke hdmi kabel ik nodig heb, omdat ik een splinter nieuwe heb gekocht +- 10 meter die geen eens HDR aan kan.
Mag ik vragen waar je jouw kabel gehaald hebt dan?
Ik hoor het later wel
Kan ook aan de afstand liggen. 10 meter is behoorlijk lang en dat kan ook voor problemen zorgen. In principe zou elke hi-speed kabel moeten werken.

• Mack80
Ja en nee. Heb beide geprobeerd. Met de optie aan overigens wel minder vaak de klacht

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik kwam dit tegen op Neogaf

http://www.rtings.com/tv/...etention-burn-in-lcd-oled

Voornamelijk Week 2 (09/14/2017) klinkt niet fijn. Maar goed Rtings heeft de televisies wel 24/7 aan staan volgens mij en dan elke dag 4 uur lang even de televisies uit. Ze hebben het over de statische logo's.

Ik game ook elke dag aardig wat uurtjes en er zijn altijd wel statische HUD elementen (die geen retention geven) maar in de nacht staat hij uren uit en overdag ook veel. Hoe erg moet ik me zorgen gaan maken? Afwachten maar I guess.

• Flintstone1961
  • Laatst online: 18-09 19:52
Spaarpotniveau groeit en eergisteren is de Ziggo decoder/recorder ermee gestopt, dus ik ga nu keuzes maken. Ik had inmiddels modelkeuze gemaakt voor een 55C7xx (verkozen boven de e6 aanbieding van MM), maar de keuze voor een Duitse "D" of Nederlandse "V" variant, vanwege de dual tuner, laat me nog niet los. Ik had hier in juli al een ballonnetje over gepost, maar kreeg toen alleen reactie over niet-LG device.
Ik snap LG niet dat ze niet een dual-tuner model in NL hebben, maar zo is het kennelijk.
Verschillen in garantie en afleveradressen snap ik, maar kan iemand uitleggen wat in de tv "Ziggo gecertificeerd" betekent bij CI+ ontvangst?
Ik begrijp dat Ziggo alleen NL-modellen test, en dat LG (om financiële) redenen allen maar NL modellen laat testen, maar weet iemand of er ook iets anders in de hard- of software in de TV zit (kanaalraster oid), anders dan een wellicht een schilletje om zenders volgens Ziggo nummering op te slaan?
Heeft iemand ervaring om een LG "D"-model met CI+ toepassing op Ziggo netwerk te gebruiken?
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LuisjeNL schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:07:
Zijn er mensen die zelf hun tv met een colorimeter hebben afgesteld(x-rite/spyder lid)
Nog niet, ga ik nog wel proberen. Ik heb een xrite liggen.
Word uiteraard niet zo perfect als een professionele calibratie,
Dat is nog maar de vraag. Als ik lees dat die professionals voornamelijk zzp'ers zijn die hun apparaat proberen terug te verdienen dan kan er nogal eens verschil in kwaliteit in zitten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
devilsnight schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:10:
Ik kwam dit tegen op Neogaf

http://www.rtings.com/tv/...etention-burn-in-lcd-oled

Voornamelijk Week 2 (09/14/2017) klinkt niet fijn. Maar goed Rtings heeft de televisies wel 24/7 aan staan volgens mij en dan elke dag 4 uur lang even de televisies uit. Ze hebben het over de statische logo's.

Ik game ook elke dag aardig wat uurtjes en er zijn altijd wel statische HUD elementen (die geen retention geven) maar in de nacht staat hij uren uit en overdag ook veel. Hoe erg moet ik me zorgen gaan maken? Afwachten maar I guess.
Staat er ergens welke instellingen zij gebruiken voor deze test? OLED light en contrast etc. Daarnaast zou ik niet al teveel zorgen maken, er zijn volgens mij veel meer mensen die nergens last van hebben dan mensen die dat wel hebben. Ook het gebruik in deze test slaat natuurlijk niet op de realiteit bij menig mens in de woonkamer. Ondanks dat is het natuurlijk wel heel goed dat ze deze test doen en bijhouden.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gonadan schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:50:

[...]

Dat is nog maar de vraag. Als ik lees dat die professionals voornamelijk zzp'ers zijn die hun apparaat proberen terug te verdienen dan kan er nogal eens verschil in kwaliteit in zitten. ;)
Want? Ik snap je uitspraak maar als je tijd en geld investeert om een ISF certificaat te halen en de bijbehorende apparatuur, kan je je er niet met een leien dakje vanaf maken.

Kan wel maar slim is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
RBN026 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Staat er ergens welke instellingen zij gebruiken voor deze test? OLED light en contrast etc. Daarnaast zou ik niet al teveel zorgen maken, er zijn volgens mij veel meer mensen die nergens last van hebben dan mensen die dat wel hebben. Ook het gebruik in deze test slaat natuurlijk niet op de realiteit bij menig mens in de woonkamer. Ondanks dat is het natuurlijk wel heel goed dat ze deze test doen en bijhouden.
Ja zeker. Ook is de test toch wel redelijk ok, ze gebruiken verschillende scenario's waarin ik me wel enigszins in kan vonden - die van toepassing zijn op mijn (lees familie) kijkgedrag.

Oled light: 63
Contrast wordt niet vermeld, maar zal standaard 85 zijn, vermoed ik.

De test heeft 4 verschillende hoeken met RTINGS logo.
Na elke 5 uur wordt de tv uitgezet en kan hij de normale automatische compensatiecyclus draaien.
Na 7 dagen wordt op de oled handmatig "clear panel noise" gedraait en gemeten.

•Top and bottom: Letterbox bars present for 2 hours, then absent for 3.5 hours (movie example)
•Top left: 100% solid logo, present for the whole clip (torture test)
•Top right: 50% opacity logo, present for the whole clip (network logo torture test)
•Bottom left: 100% solid logo, present for 2 hours then absent for 3.5 hours (video games example)
•Bottom right: 50% opacity logo, present for 10 minutes then absent for 2 minutes (sports or TV shows example)

Links onder is waarschijnlijk de meest intressantste: 2 uur aan en dan 3,5 uur uit. Wat wil zeggen dat je bijvoorbeeld 2 uur CNN, NG of RTL 4 kijkt en dan iets anders.

Links boven staat altijd aan, wat wellicht overdreven is tenzij je alleen gamed op je tv.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Pagina: 1 ... 45 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.