RBN026 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:48:
[...]
Staat er ergens welke instellingen zij gebruiken voor deze test? OLED light en contrast etc. Daarnaast zou ik niet al teveel zorgen maken, er zijn volgens mij veel meer mensen die nergens last van hebben dan mensen die dat wel hebben. Ook het gebruik in deze test slaat natuurlijk niet op de realiteit bij menig mens in de woonkamer. Ondanks dat is het natuurlijk wel heel goed dat ze deze test doen en bijhouden.
Ja zeker. Ook is de test toch wel redelijk ok, ze gebruiken verschillende scenario's waarin ik me wel enigszins in kan vonden - die van toepassing zijn op mijn (lees familie) kijkgedrag.
Oled light: 63
Contrast wordt niet vermeld, maar zal standaard 85 zijn, vermoed ik.
De test heeft 4 verschillende hoeken met RTINGS logo.
Na elke 5 uur wordt de tv uitgezet en kan hij de normale automatische compensatiecyclus draaien.
Na 7 dagen wordt op de oled handmatig "clear panel noise" gedraait en gemeten.
•Top and bottom: Letterbox bars present for 2 hours, then absent for 3.5 hours (movie example)
•Top left: 100% solid logo, present for the whole clip (torture test)
•Top right: 50% opacity logo, present for the whole clip (network logo torture test)
•Bottom left: 100% solid logo, present for 2 hours then absent for 3.5 hours (video games example)
•Bottom right: 50% opacity logo, present for 10 minutes then absent for 2 minutes (sports or TV shows example)
Links onder is waarschijnlijk de meest intressantste: 2 uur aan en dan 3,5 uur uit. Wat wil zeggen dat je bijvoorbeeld 2 uur CNN, NG of RTL 4 kijkt en dan iets anders.
Links boven staat altijd aan, wat wellicht overdreven is tenzij je alleen gamed op je tv.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120