Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
ikdedinges schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:21:
[...]

Hier werkt de htpc prima op ycbr444 12 bits 4k 60hz. Heb je wel een goede kabel voor nodig. En hdmi2.0.
Hdr werkt ook prima met mpchc en madvr. Als ik een hdr film opstart springt de tv vanzelf in hdr mode.
Ik lees op internet:
4:4:4 obviously won't work with 10bit or 12bit outputs due to the bandwidth limitations of HDMI 2.0

Dus benieuwd naar je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Shocked schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

Ja zeker. Ook is de test toch wel redelijk ok, ze gebruiken verschillende scenario's waarin ik me wel enigszins in kan vonden - die van toepassing zijn op mijn (lees familie) kijkgedrag.

Oled light: 63
Contrast wordt niet vermeld, maar zal standaard 85 zijn, vermoed ik.

De test heeft 4 verschillende hoeken met RTINGS logo.
Na elke 5 uur wordt de tv uitgezet en kan hij de normale automatische compensatiecyclus draaien.
Na 7 dagen wordt op de oled handmatig "clear panel noise" gedraait en gemeten.

•Top and bottom: Letterbox bars present for 2 hours, then absent for 3.5 hours (movie example)
•Top left: 100% solid logo, present for the whole clip (torture test)
•Top right: 50% opacity logo, present for the whole clip (network logo torture test)
•Bottom left: 100% solid logo, present for 2 hours then absent for 3.5 hours (video games example)
•Bottom right: 50% opacity logo, present for 10 minutes then absent for 2 minutes (sports or TV shows example)

Links onder is waarschijnlijk de meest intressantste: 2 uur aan en dan 3,5 uur uit. Wat wil zeggen dat je bijvoorbeeld 2 uur CNN, NG of RTL 4 kijkt en dan iets anders.

Links boven staat altijd aan, wat wellicht overdreven is tenzij je alleen gamed op je tv.
Oled light op 65 is vrij laag zelfs ik heb deze op 75 staan. Maar idd na elke 5 uur gaat deze één uur uit en daarna weer 5 uur aan. Staat bij jou thuis de tv 20 uur van de 24 aan elke dag in de week?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

RBN026 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Oled light op 65 is vrij laag zelfs ik heb deze op 75 staan. Maar idd na elke 5 uur gaat deze één uur uit en daarna weer 5 uur aan. Staat bij jou thuis de tv 20 uur van de 24 aan elke dag in de week?
Vind ik helemaal niet laag (heb 'm hier s'avonds op 40 staan) maar is natuurlijk persoonlijk. Ik denk dat 65 een mooi gemiddelde is.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
LuisjeNL schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:07:
Zijn er mensen die zelf hun tv met een colorimeter hebben afgesteld(x-rite/spyder lid)

Word uiteraard niet zo perfect als een professionele calibratie, maar een manier om het beter te krijgen zonder het geld uit te hoeven geven (investeren in een apparaat die je ook voor je overige beeldschermen ook kan gebruiken dus :) )
Je kan het wel zo perfect krijgen als bij een professionele calibratie (iig sdr, hdr is wat lastiger).

De meeste professionele in NL gebruiken namelijk ook de id3 en of een afgeleide daarvan.

IK zelf gebruik een spectrometer (i1 pro) gecombineerd met id3. Krijg je een prima resultaat mee.

Sterker nog, voor mensen van uit het panasonic plasma topic heb ik regelmatig de tv';s gekalibreerd en wat ik soms zag waar Frank uit Emmeloord mensen mee achterlieten, om te schamen zo slecht soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Reconhell schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Ik lees op internet:
4:4:4 obviously won't work with 10bit or 12bit outputs due to the bandwidth limitations of HDMI 2.0

Dus benieuwd naar je antwoord.
Staat idd op 444 8bpc maar als ik het wijzig naar 422 12bpc kan ik 444 weer kiezen en blijft 12bpc staan. Glitch in de software van Nvidia denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:28
RBN026 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

65 is aardig hoog, voor een lichte woonkamer e.d. maar niet extreem.

Verder, dit is een test: in theorie maakt het toch niks uit. Na 5 uur gaat de tv uit en kan zijn compensatiecyclus doorlopen net als bij jou thuis. Daarna gaat hij weer aan, net als bij jou thuis. Alleen wat eerder. De tv 19 uur uitlaten heeft toch ook geen zin bij een test?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@Gonadan @Adlermann
Bedankt voor jullie reacties, ik zie idd het meeste de x-rite voorbij komen, vaker dan spyder5. Miss toch maar de duurdere x-rite kopen;)

En er zullen ongetwijfeld betere en mindere calibrators zijn, ik zie wel waar ik ga belanden;) haha

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe kan het dat er zoveel verschil is in wat men goed vind voor OLED lampje? Ik lees dat 65 kan is terwijl ik ook weet dat velen hem veel lager hebben.
Ik heb hem op 16 anders vind ik het zwart niet zwart genoeg. :P
MAX3400 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:53:
Want? Ik snap je uitspraak maar als je tijd en geld investeert om een ISF certificaat te halen en de bijbehorende apparatuur, kan je je er niet met een leien dakje vanaf maken.

Kan wel maar slim is anders.
Het hebben van de juiste spullen is geen garantie voor het kunnen kalibreren. Een behaald certificaat helpt daar zeker bij, maar toch zou ik wel kritisch zijn op de reputatie van wie je binnen haalt.
Het is een hoop geld, dan zou ik toch zeker willen weten dat hij weet wat hij doet. Hetzelfde doe je toch met een bouwbedrijf?

[ Voor 60% gewijzigd door Gonadan op 01-10-2017 19:46 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:41:
Hoe kan het dat er zoveel verschil is in wat men goed vind voor OLED lampje? Ik lees dat 65 kan is terwijl ik ook weet dat velen hem veel lager hebben.
Ik heb hem op 16 anders vind ik het zwart niet zwart genoeg. :P
Omdat het afhankelijk is van je omgevingslicht en omdat je ogen heel snel wennen aan de setting. Het maakt dus eigenlijk weinig uit welke stand je gebruikt. Is persoonlijk. Ik snap dan ook niet dat hier nog steeds over gediscussieerd wordt.

Maar als jij op een hogere stand geen true blacks meer krijgt dan staat je brightness verkeerd ;) dit zou namelijk geen invloed moeten hebben. Optisch gezien wel een beetje natuurlijk, maar zelfs op 100 zou je gewoon true black moeten krijgen als de source dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:46:
Omdat het afhankelijk is van je omgevingslicht en omdat je ogen heel snel wennen aan de setting. Het maakt.dus eigenlijk weinig uit welke stand je gebruikt. Ik snap dan ook niet dat hier nog steeds over gediscussieerd wordt.

Maar als jij op een hogere stand geen true blacks meer krijgt dan staat je brightness verkeerd ;) dit zou namelijk geen invloed moeten hebben. Optisch gezien wel een beetje natuurlijk, maar zelfs op 100 zou je gewoon true black moeten krijgen als de source dat heeft.
Klopt, daar heb ik mee zitten spelen. Door de AVS filmpjes moest de helderheid omhoog, maar dat kost je het zwart. Het OLED lampje is echter wel degelijk van invloed op de helderheid heb ik gemerkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:49:
[...]

Klopt, daar heb ik mee zitten spelen. Door de AVS filmpjes moest de helderheid omhoog, maar dat kost je het zwart. Het OLED lampje is echter wel degelijk van invloed op de helderheid heb ik gemerkt.
Direct zal het inderdaad impact hebben, want je ogen moeten wennen aan andere helderheid. Dit kost tijd om daar aan te wennen. Het heeft invloed op de gradaties maar niet op true black. Als het dat wel heeft staat je brightness dus te hoog.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 01-10-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
ikdedinges schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Staat idd op 444 8bpc maar als ik het wijzig naar 422 12bpc kan ik 444 weer kiezen en blijft 12bpc staan. Glitch in de software van Nvidia denk ik.
Als ik dan 12bpc of 10bpc kies gaat mijn hele beeld naar de zooi ja. Dus ik denk idd bugje in de Nvidia drver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:55:
Direct zal het inderdaad impact hebben, want je ogen moeten wennen aan andere helderheid. Dit kost tijd om daar aan te wennen.
Dat vraag ik mij af. Zwart is voor mij zwart als ik geen verschil met de rand van het scherm zie. Dat is mijn ijkpunt. Als ik de grens van de rand kan onderscheiden, vanaf mijn bank, dan is het blijkbaar te licht.
Het heeft invloed op de gradaties maar niet op true black. Als het dat wel heeft staat je brightness dus te hoog.
Dat is mogelijk, ik heb maar kort gespeeld met de AVS filmpjes. De helderheid moest toen omhoog om de bakjes te kunnen zien, wellicht hoeft dat minder als je lampje hoger staat. Binnenkort eens meer tijd in steken.

Het probleem is alleen dat ik laatst Star Trek Discovery zat te kijken met al die pleuris flares en tegenlicht, daar kreeg ik gewoon hoofdpijn van die had snel dat lampje terug geschroefd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:11:
[...]

Dat vraag ik mij af. Zwart is voor mij zwart als ik geen verschil met de rand van het scherm zie. Dat is mijn ijkpunt. Als ik de grens van de rand kan onderscheiden, vanaf mijn bank, dan is het blijkbaar te licht.

[...]

Dat is mogelijk, ik heb maar kort gespeeld met de AVS filmpjes. De helderheid moest toen omhoog om de bakjes te kunnen zien, wellicht hoeft dat minder als je lampje hoger staat. Binnenkort eens meer tijd in steken.

Het probleem is alleen dat ik laatst Star Trek Discovery zat te kijken met al die pleuris flares en tegenlicht, daar kreeg ik gewoon hoofdpijn van die had snel dat lampje terug geschroefd.
De truuk is om brightness (op het oog) in te stellen op OLED Light 100. Dan kun je de gradaties het beste zien. Daarna zet je OLED Light op wat jij fijn vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:29:
De truuk om brightness (op het oog) in te stellen op OLED Light 100. Dan kun je de gradaties het beste zien. Daarna zet je OLED Light op wat jij fijn vindt.
Op 100? Dan ben ik al blind voordat ik bij contrast ben aanbeland. :|

Ik ga het nog eens proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:31:
[...]

Zet gewoon een zonnebril op en dan komt alles goed! 8)

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:31:
[...]

Serieus? Die van mij staat ook gewoon op 100. Nergens last van.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34
Rivanov schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:14:
[...]

Oled lampje? Die staat hier op 16. En dan zit er niet al te ver vanaf de opsteling van de TV een raam met in de avond lichtinval. 65 of zelfs 75 is totaal niet fijn meer kijken?!

@lapino Wanneer kreeg je per email de bevestiging dat je aanvraag was goedgekeurd?

[ Voor 10% gewijzigd door Noord27 op 02-10-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:14:
[...]

8) Huis vol TL?

Nadeel bij hoge OLED Light voor SDR is dat HDR dan altijd minder helderheid zal hebben, als je eenmaal gewend bent aan hoge helderheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 02-10-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Petitie indienen bij RTL over de logo zou dat helpen
Is even een idee (Of toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Hallo,

Ik ben nieuw binnen dit forum. Sinds 2 maanden in het bezit van de LG 65B6, schitterende Oled maar helaas sinds afgelopen donderdag (firmware 5.30.03) krijg ik geheel random tijdens tv kijken (ziggo HD maar ook via mkv’s via mijn NAS) dat het geluid van de tv helemaal overstuur (vervormd) gaat en ook het beeld volledig alle kleuren door elkaar en alleen nog maar horizontale lijnen zie. Na een aantal seconden reset de tv zichzelf (uit/aan). Vóór donderdag met firmware 4.31.25 had ik nergens last van. Wat zou dit kunnen zijn? Herkenbaar voor iemand? Mag toch niet zo zijn dat ik na twee maanden al met deze ellende te maken krijg...🤔

Alvast dank voor jullie feedback!👍🏻

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Pff, een paar dagen niet online geweest en wat een berg off-topic posts weer; echt ongelooflijk hoe dit topic alle kanten uit vliegt. Alles weghalen is onbegonnen werk; zeker de pagina's lange discussie over Kodi, HDR, etc. Het zal vast interessant zijn voor sommigen maar het hoort hier eigenlijk niet thuis.

De laatste pagina bevatte voornamelijk overbodige informatie over de te ontvangen telefoon. Het is niet de bedoeling om allemaal hier te gaan posten dat deze wel/niet/bijna binnen is of hoe deze aangevraagd moet worden. Dit topic bevat al meer dan genoeg overbodige ballast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

WizzieJP schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:11:
Hallo,

Ik ben nieuw binnen dit forum. Sinds 2 maanden in het bezit van de LG 65B6, schitterende Oled maar helaas sinds afgelopen donderdag (firmware 5.30.03) krijg ik geheel random tijdens tv kijken (ziggo HD maar ook via mkv’s via mijn NAS) dat het geluid van de tv helemaal overstuur (vervormd) gaat en ook het beeld volledig alle kleuren door elkaar en alleen nog maar horizontale lijnen zie. Na een aantal seconden reset de tv zichzelf (uit/aan). Vóór donderdag met firmware 4.31.25 had ik nergens last van. Wat zou dit kunnen zijn? Herkenbaar voor iemand? Mag toch niet zo zijn dat ik na twee maanden al met deze ellende te maken krijg...🤔

Alvast dank voor jullie feedback!👍🏻
Niet herkenbaar maar klinkt nogal heftig dus ik zou sowieso contact opnemen met de winkel. Dit klinkt namelijk toch heel erg als een hardware defect (en dan is na 2 maanden beter dan na de garantieperiode ;)).

Daarnaast instellingen resetten (en weer instellen zoals je wilt) en verder gebruiken om te kijken of het vaker gebeurd en dan een video maken.

Edit: vergelijkbaar hiermee? https://www.avforums.com/...692/page-45#post-25472284

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 03-10-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
ook madvr als output ingesteld en heb nu ook het hdr-logo in beeld,dacht dat het aan de kabel lag (10 meter)

[ Voor 68% gewijzigd door pwh53 op 03-10-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 17:01
Vraagje over Simplink: kun je ergens instellen hoe de gekoppelde apparaten zich gedragen? Aan mijn C7 zit een oudere Marantz receiver. Ik gebruik ARC voor de 4k Netlfix app, dus ik heb simplink ingeschakeld. Dat gaat allemaal prima. Op de afstandsbediening van mn Marantz werkt de volume omhoog en naarbeneden knop niet meer goed, en dat kan ik nu mooi regelen met de afstandsbediening van de LG.
Tot zover allemaal heel mooi. Alleen als ik de tv aanzet, zet hij de Marantz altijd op de ingang Media Player. Ook switchen naar interne apps zorgt ervoor dat de ingang van de Marantz verspringt.
Nu kan ik HDMI-control wel uitzetten op de Marantz, maar dan verlies ik ook de mogelijkheid om het volume te regelen met de LG.
Is er een optie om het verspringen van inputs te beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Puck schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:20:
[...]

Niet herkenbaar maar klinkt nogal heftig dus ik zou sowieso contact opnemen met de winkel. Dit klinkt namelijk toch heel erg als een hardware defect (en dan is na 2 maanden beter dan na de garantieperiode ;)).

Daarnaast instellingen resetten (en weer instellen zoals je wilt) en verder gebruiken om te kijken of het vaker gebeurd en dan een video maken.

Edit: vergelijkbaar hiermee? https://www.avforums.com/...692/page-45#post-25472284
Dank voor je advies en geweldige link en advies :) ! Inderdaad is het vergelijkbaar met het issue in jouw link.
Heb al contact met winkel en LG rechtstreeks want m.i. ziet het er inderdaad eerder naar uit dat het om hardware defect gaat. Na 2 maanden wens ik eigenlijk geen herstel van een bijna nieuwe tv.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Defnosh schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:37:
Vraagje over Simplink: kun je ergens instellen hoe de gekoppelde apparaten zich gedragen? Aan mijn C7 zit een oudere Marantz receiver. Ik gebruik ARC voor de 4k Netlfix app, dus ik heb simplink ingeschakeld. Dat gaat allemaal prima. Op de afstandsbediening van mn Marantz werkt de volume omhoog en naarbeneden knop niet meer goed, en dat kan ik nu mooi regelen met de afstandsbediening van de LG.
Tot zover allemaal heel mooi. Alleen als ik de tv aanzet, zet hij de Marantz altijd op de ingang Media Player. Ook switchen naar interne apps zorgt ervoor dat de ingang van de Marantz verspringt.
Nu kan ik HDMI-control wel uitzetten op de Marantz, maar dan verlies ik ook de mogelijkheid om het volume te regelen met de LG.
Is er een optie om het verspringen van inputs te beheren?
De receiver zou gewoon op TV moeten blijven als je interne apps gebruikt. Die gebruikt toch ook gewoon ARC? Je kunt dit gedrag nergens wijzigen omdat hij het standaard gewoon goed zou moeten doen.

Werkt hier prima en volgens mij is dit een issue met je versterker (of de combinatie met TV)). Kun niet instellen dat hij de laatst gebruikte input pakt bij opstarten?

Helaas werkt ARC niet altijd goed, zoals de meeste "standaarden" en de toch kleine verschillen in implementatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 03-10-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 20-09 17:01
Puck schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

De receiver zou gewoon op TV moeten blijven als je interne apps gebruikt. Die gebruikt toch ook gewoon ARC? Je kunt dit gedrag nergens wijzigen omdat hij het standaard gewoon goed zou moeten doen.

Werkt hier prima en volgens mij is dit een issue met je versterker (of de combinatie met TV)). Kun niet instellen dat hij de laatst gebruikte input pakt bij opstarten?

Helaas werkt ARC niet altijd goed, zoals de meeste "standaarden" en de toch kleine verschillen in implementatie.
Daar was ik al bang voor. Ik heb een Shield TV aan de Marantz hangen momenteel, die kon ik eerst met de LG remote bedienen. Ik dacht dat de Marantz daarom misschien telkes op de mediaspeler input sprong, als ik HDMI2 selecteer, maar na het opnieuw instellen van HDMI2 (zonder de Shield te kunnen bedienen) doet de Marantz nog hetzelfde. Thanks anyway, het is geen groot probleem gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kywr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:14:
Is het iemand al gelukt om 360 VR beeld juist op de televisie te bekijken? Ik heb een OLED55E7N. In Tweakers haar video review wordt dit besproken, maar ik heb het zelf nog niet kunnen reproduceren.

zie: YouTube: LG E7 oled - Prachtig beeld, goed geluid en lage inputlag

Als ik een VR YouTube afspeel krijg ik het beeld in equiangular te zien en kan ik niet op mij heen kijken met de afstandbediening.
Zelf de oplossing gevonden: Zover ik weet is de 360 weergave niet via de YouTube app beschikbaar, alleen via de Media Speler van de TV zelf. Als je een VR video vanaf een aangesloten USB schijf aansluit is het wel mogelijk om om je heen te kijken. Let wel op: Stereoscopic (top bottom) wordt niet herkend en zal dus resulteren in een verkeerde weergave. Zorg er dus voor dat je media monoscopic is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:53
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, even wat posts richting prullenbak gedaan. Dit is niet het topic om de werking van media afspeel software tot in detail uit te diepen. En hulp bij het afspelen van illegale content is sowieso not-done op het forum. We bekijken dit nog even.

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 03-10-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Iemand idee hoe ik de "Dolby Access" app uit de LG Content store beschikbaar krijg op mijn Belgische LG OLED? Blijkbaar is dit een heel knappe app van LG/Dolby om HDR te showcasen maar als ik zoek, zie ik die app nergens in de LG content store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Moet je voor Active HDR elke HDR profiel aanpassen om Dynamic contrast op low te zetten dus? Of is het bedoeld voor bepaalde HDR profielen?
Dat is alles wat je moet doen om active HDR te activeren?
Hoe zit het met het tekst/logo van HDR10/Dolbyvision als je HDR content kijkt als het goed is linksboven in het scherm zou je dan iets te zien kunnen krijgen?
(Zag ik op een screenshot bijv dat er Dolbyvision content geladen werd.)

EDIT:
Voor elkaar gekregen een dolby vision demo te downloaden.
Daarbij zie je rechtsboven een logo in het scherm.
Bij normale HDR10 content zie je gewoon HDR I guess en kun je niet meer checken na het feit.
Dmv een info knopje die een resolutie of hdr mode laat zien? Helaas lijkt dat er niet te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Reconhell op 03-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
lapino schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:14:
Iemand idee hoe ik de "Dolby Access" app uit de LG Content store beschikbaar krijg op mijn Belgische LG OLED? Blijkbaar is dit een heel knappe app van LG/Dolby om HDR te showcasen maar als ik zoek, zie ik die app nergens in de LG content store.
Net voor je gekeken. Bij mij staat hij er ook niet tussen in de LG store.
En ik moet gewoon een NL LG hebben als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-09 23:03
Ben er schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:11:
Petitie indienen bij RTL over de logo zou dat helpen
Is even een idee (Of toch niet)
Verbied dan gelijk alle logo's van alle Nederlandse zenders... neem nou het tv programma Kassa... staat alleen in de linker onder hoek geen logo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Net voor je gekeken. Bij mij staat hij er ook niet tussen in de LG store.
En ik moet gewoon een NL LG hebben als het goed is.
Ik geloof dat deze alleen in Amerika te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ook in UK. Heb regio even veranderd en dan kan je die downloaden. Paar demo's, maar niet echt spectaculair imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de launch de 55C7V, prima TV, kwaliteit ben ik zeer over te spreken. Maar ik ben toch wel teleurgesteld in de software updates. Direct opnemen en live bekijken is een feature welke later zou komen maar is er nog steeds niet. Ik heb echt heel veel last van het WiFi issue en daarnaast Youtube HDR is ook een triest verhaal.
Daarnaast als je kijkt dat in een AppleTV een A10X zit voor 200 euro, top processor. Zoiets zou gewoon ook in een top TV moeten zitten met daarbij horende updates e.d. Maar goed de marges zijn klein in de TV wereld en de concurrentie doet het ook niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:05:
Ik heb sinds de launch de 55C7V, prima TV, kwaliteit ben ik zeer over te spreken. Maar ik ben toch wel teleurgesteld in de software updates. Direct opnemen en live bekijken is een feature welke later zou komen maar is er nog steeds niet. Ik heb echt heel veel last van het WiFi issue en daarnaast Youtube HDR is ook een triest verhaal.
Daarnaast als je kijkt dat in een AppleTV een A10X zit voor 200 euro, top processor. Zoiets zou gewoon ook in een top TV moeten zitten met daarbij horende updates e.d. Maar goed de marges zijn klein in de TV wereld en de concurrentie doet het ook niet beter.
Mag ik vragen wat er is met youtube HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reconhell schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

Mag ik vragen wat er is met youtube HDR?
Kleuren kloppen niet, geen big deal maar je zou verwachten dat ze wat meer effort zouden steken in het oplossen hiervan. Of het nou aan Google of LG ligt maakt mij niet uit, dat moeten ze onderling uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
De interne player van de LG tv welke chroma subsampling gebruikt die? is dat te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:17:
De interne player van de LG tv welke chroma subsampling gebruikt die? is dat te veranderen
Waarom zou je dat willen? Heeft geen enkel voordeel bij (99,9% van de) video content.

Kan dit overigens nergens vinden, maar ga uit van de standaard voor video: YCbCr 4:2:0.

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 04-10-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale73
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:05:
Live playback bedoel je? Dat werkt allang hoor, je moet wel een geschikte usb harddisk aan je tv hangen, zoals een WD passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Nougat schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Verbied dan gelijk alle logo's van alle Nederlandse zenders... neem nou het tv programma Kassa... staat alleen in de linker onder hoek geen logo....
Het zou al helpen als de logo`s transparant zijn, zoals die van SBS6 tegenwoording.
RTL geeft de schuld aan de fabrikant...uiteraard...zie reactie RTL onder;

Beste Jacques,

Bedankt voor jouw bericht.

Het logo is in het verleden al transparanter gemaakt.

Wij adviseren u contact op te nemen met de fabrikant van de tv.

Met vriendelijke groet,

Publieksservice RTL

Mijn mail naar RTL;

Goedemiddag;

Zo nu en dan kijken we RTL4. Helaas heb ik moeten constateren dat het
RTL4 zender logo begint in te branden.
Het gebruikte logo van RTL4 is fel oranje gekleurd, gecontourd en niet
transparant zoals bij de andere omroepen.
Helaas lees ik in de diverse fora dat het RTL4 logo vaker inbrand op
Oled en Plasma schermen.
Vermoedelijk heeft dat te maken met de intense oranje kleur, het witte
deel van het logo brand namelijk niet in.
Is het niet een idee om het logo transparanter te maken en minder hard?

RTL4 is een ramp, maar hebben jullie het nieuwe van RTL5 al gezien?

Overigens lijken extra cycles met het verwijderen van beeldruis bij mij wel te helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door jacques1971 op 04-10-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
@jacques1971 Op welke waarde staat OLED lampje bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Noord27 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:38:
@jacques1971 Op welke waarde staat OLED lampje bij jou?
65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Dat moet er mee te maken hebben. Bij die instelling krijg ik serieus de neiging om een zonnebril te pakken. Staat hier op 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Noord27 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Dat moet er mee te maken hebben. Bij die instelling krijg ik serieus de neiging om een zonnebril te pakken. Staat hier op 16.
Wellicht heeft het er mee te maken, maar dan hoeft het nog niet acceptabel te zijn. Dat jij OLED Light op 16 hebt, prima, maar andere hebben deze graag hoger (bijvoorbeeld omdat ze niet in een donkere kamer kijken). Ik heb mijne al meer dan een jaar op 40 / 60 of zelfs hoger, nergens last van.

Zo heb ik ook nog wel een tip om inbranden te voorkomen: geen TV kijken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 04-10-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Puck schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Wellicht heeft het er mee te maken, maar dan hoeft het nog niet acceptabel te zijn. Dat jij OLED Light op 16 hebt, prima, maar andere hebben deze graag hoger (bijvoorbeeld omdat ze niet in een donkere kamer kijken). Ik heb mijne al meer dan een jaar op 40 / 60 of zelfs hoger, nergens last van.

Zo heb ik ook nog wel een tip om inbranden te voorkomen: geen TV kijken :P
Die kamer moet wel heeel donker zijn...16 vind ik erg slap.
65 is voor mij een normale waarde om genoeg contrast verhouding (dynamiek) te hebben tussen wit en zwart.
Contrast staat bij mij op 70 en helderheid op 54...zegt niet helemaal alles natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Puck schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:06:
[...]

Waarom zou je dat willen? Heeft geen enkel voordeel bij (99,9% van de) video content.

Kan dit overigens nergens vinden, maar ga uit van de standaard voor video: YCbCr 4:2:0.
Just making sure, er niet iets is wat ik vergeten ben voor maximum kwaliteit.
Weet iemand of je de tv ook echt uit kan zetten ipv standby?
Welke modus gebruiken jullie voor het kijken van 1080p SDR content?
Ik vond een hdr optie nu ik de ingebouwde player gebruik van LG voor videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Just making sure, er niet iets is wat ik vergeten ben voor maximum kwaliteit.
Weet iemand of je de tv ook echt uit kan zetten ipv standby?
Welke modus gebruiken jullie voor het kijken van 1080p SDR content?
Ik vond een hdr optie nu ik de ingebouwde player gebruik van LG voor videos.
- Video content is altijd 4:2:0, daar gaat een betere chroma instelling niets aan veranderen.
- TV volledig stroomloos laten is af te raden, omdat de TV na 4 uur kijken in standby een zogenaamde panel-cleaning programma uitvoert tegen retention / inbranden / etc.
- De meeste gebruiken ISF Dark / Light omdat die dicht in de buuurt van calibratie standaarden komt en de meeste opties biedt.
- Die HDR optie is een effect om HDR op non-HDR te forceren. Ik zou het je afraden :P De TV switcht vanzelf naar de echte HDR modus als je daadwerkelijk HDR afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
jacques1971 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Overigens lijken extra cycles met het verwijderen van beeldruis bij mij wel te helpen.
Welke extra cycles? Kijk uit met clear panel noise he, doe dit niet te vaak. Straks is je logo weg, maar heb je de levensduur van je TV voor de helft ingekort.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
zwembroek schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Welke extra cycles? Kijk uit met clear panel noise he, doe dit niet te vaak. Straks is je logo weg, maar heb je de levensduur van je TV voor de helft ingekort.
Automatisch na het uitschakelen van de TV...instelbaar in het menu.
Ik heb het een keer of 4 gedaan...toen was het logo overigens helemaal weg.

Getest met 100% rood.
Andere kleuren branden totaal niet in.

Clear panel noise is idd intensiever dan wat de TV normaal na 4 uur zelf al doet.
Ik weet niet of het de levensduur echt inkort, ik heb daar niks over gevonden.

Misschien moet er een app komen van LG dat je de zender logo`s kan blurren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:38:
Nou, hier dan ook mijn OLED binnen, vanavond maar eens mee aan de slag! :D

[afbeelding]
Geniet van het eerste "wauw" moment. Jammer dat het zo snel went. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
jacques1971 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:52:
[...]

Automatisch na het uitschakelen van de TV...instelbaar in het menu.
Ik heb het een keer of 4 gedaan...toen was het logo overigens helemaal weg.

Getest met 100% rood.
Andere kleuren branden totaal niet in.

Clear panel noise is idd intensiever dan wat de TV normaal na 4 uur zelf al doet.
Ik weet niet of het de levensduur echt inkort, ik heb daar niks over gevonden.

Is dat in het service menu? Daar moet je speciale afstandsbediening voor hebben toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

zwembroek schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Is dat in het service menu? Daar moet je speciale afstandsbediening voor hebben toch?
Nee, gaat via het gewone menu (Picture > OLED Panel Settings). Het is echter niet aan te raden dit (te vaak) uit te voeren, want het komt de levensduur van je paneel niet ten goede (het is nogal intensief).
jacques1971 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:52:
Dat zit er al in: de TV blurt ze echter niet maar dimt ze. Als je goed kijkt zie je (soms) dat er een donkere waas om de logo's zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Puck op 04-10-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha allen,

Gisteren is mijn 55 inch C7 bezorgd. Eerste indruk is erg goed, mooi beeld, besturingssysteem werkt lekker en tv zier er mooi uit.

Heb wel een vraag. Ik probeer mijn macbook pro 2017 aan te sluiten (via hdmi kabbel en tussenstukje hdmi naar usb-c) op de tv. Op mijn macbook wordt wel herkend dat er een aansluiting is met een tv; beeld op laptop wordt geschaald naar grote tv (alles wordt dus heel klein) en er staat een schermpje dat er een LG tv is aangesloten.

Mijn LG tv zegt echter dat er geen input binnenkomt bij de betreffende hdmi poort. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Moet ik iets aanpassen in de instellingen?

Hoop dat iemand kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Puck schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Nee, gaat via het gewone menu (Picture > OLED Panel Settings). Het is echter niet aan te raden dit (te vaak) uit te voeren, want het komt de levensduur van je paneel niet ten goede (het is nogal intensief).

[...]

Dat zit er al in: de TV blurt ze echter niet maar dimt ze. Als je goed kijkt zie je (soms) dat er een donkere waas om de logo's zit.
Okay dus toch clear panel noise....laat maar dan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
zwembroek schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Nee, gewoon in het menu waar "clear pixel noise" zit.
Daar is de optie om het gelijk te doen of wanneer de TV wordt uitgeschakeld.
Dat blijft de TV telkens doen, wanneer je uitschakelt tot dat je de optie weer uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Mar.tin schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:07:
[...]

Boy and did i :9~ , genieten dit paneel zeg, terwijl ik toch al niet onverwend was met 3x 4K ips voor mijn neus aan de pc.

Uitpakken was wel even spannend, lichte angst om dat flinterdunne paneel te breken met het oppakken. Het niet kunnen vinden van de voet in de doos (bleek bovenin te zitten, boven het piepschuim dat er nog in zat :+) die er tijdelijk aan zit (tot ik verhuisd ben en hij aan de muur gaat).

Maar genieten genieten genieten, het zwart, de kleuren, het formaat, de passieve 3D die toch stiekem ook wel heel vet is en het niet onaardige geluid dat eruit komt.

Voor de volledigheid het is deze:
pricewatch: LG OLED65E6V

Zometeen een AppleTv4K ophalen, dan kan al die smart-zooi weer uit :+
Tot je er achter komt dat de Apple TV 4K geen YouTube 4K doet, geen YouTube HDR en álles afspeelt in 60FPS HDR. Dus ook SDR materiaal. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Tot je er achter komt dat de Apple TV 4K geen YouTube 4K doet, geen YouTube HDR en álles afspeelt in 60FPS HDR. Dus ook SDR materiaal. ;)
Voor YouTube hoop ik stiekem op een update. En voor de rest : is het erg dat ie alles op 60FPS HDR uitstuurt? Ik heb er tot nu toe absoluut geen issues mee!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:09:
[...]

Voor YouTube hoop ik stiekem op een update. En voor de rest : is het erg dat ie alles op 60FPS HDR uitstuurt? Ik heb er tot nu toe absoluut geen issues mee!
Content dat niet in HDR is, wat door de Apple TV wél in HDR wordt afgespeeld ziet er niet altijd heel lekker uit blijkbaar. Heb de nieuwe Apple TV zelf niet, dus spreek niet uit eigen ervaring. Maar erg handig is het niet.

En ik mis het ook niet, want vind de ingebouwde Netflix en YouTube app prima werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 04-10-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Content dat niet in HDR is, wat door de Apple TV wél in HDR wordt afgespeeld ziet er niet altijd heel lekker uit blijkbaar. Heb de nieuwe Apple TV zelf niet, dus spreek niet uit eigen ervaring. Maar erg handig is het niet.
Hmmm oke, dat issue heb ik gelukkig nog niet gehad. Via Infuse al aardig wat SDR content bekeken, maar dat zag er eigenlijk prima uit!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Je kunt dit wel handmatig instellen hé: HDR / framerates, etc. Maar had natuurlijk gewoon automatisch goed moeten gaan. Ik twijfel nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Puck schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Je kunt dit wel handmatig instellen hé: HDR / framerates, etc. Maar had natuurlijk gewoon automatisch goed moeten gaan. Ik twijfel nog :)
Dan moet je dit telkens handmatig omzetten. ;)
Apple wil dat geneuzel niet en heeft het daarom fixed op 60FPS en HDR gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:07:
[...]

Zometeen een AppleTv4K ophalen, dan kan al die smart-zooi weer uit :+
Welke smartzooi? Werkt hier helemaal top en totaal geen klagen. Ben juist blij dat ik geen extra mediaplayer nodig heb.
Rivanov schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

En ik mis het ook niet, want vind de ingebouwde Netflix en YouTube app prima werken.
Precies. En de uitzending gemist van NPO, RTL en SBS ook gewoonweg top.!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 127% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Ik ben toch echt wel blij dat ik een externe mediaplayer heb.
Ten eerste voor ondersteuning van DTS:X en Dobly Atmos in Lossless variant.
Maar ook omdat ik met de interne mediaplayer het geluid met geen mogelijkheid in sync krijg met het beeld.
Is iets waar ik heel gevoellig voor ben en me mateloos aan irriteer.
Even kijken nog of het iets beter word als ik Dolby Atmos op de tv uit zet, schijnt te helpen.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Puck schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Bedoel je dat je youtube op fps/hdr moet instellen of iets? Ik heb hdr gezocht op youtube maar vind niks van HDR logo of opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
zijn er wat mensen met een 55C7V die een foto willen posten of prive willen sturen van hoe de tv aan de muur hangt? Ik zou dan graag weten welke beugel er gebruikt is en hoe jullie de kabels weg hebben gewerkt. Dan weet ik ook hoe ik dit moet aanpakken. Mijn dank is groot :)

[ Voor 6% gewijzigd door harrybeuker op 04-10-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Bedoel je dat je youtube op fps/hdr moet instellen of iets? Ik heb hdr gezocht op youtube maar vind niks van HDR logo of opties.
Nee, dit ging over de AppleTV 4K. Offtopic dus eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Ik kom er dus achter dat je moeten betalen voor de plex/xplay app want er staat. Demo version 5 days left.. Wtf really?
Beter is het eenmalig anders ben ik toch wel pissed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Malignant schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:12:
Ik ben toch echt wel blij dat ik een externe mediaplayer heb.
Ten eerste voor ondersteuning van DTS:X en Dobly Atmos in Lossless variant.
Maar ook omdat ik met de interne mediaplayer het geluid met geen mogelijkheid in sync krijg met het beeld.
Is iets waar ik heel gevoellig voor ben en me mateloos aan irriteer.
Even kijken nog of het iets beter word als ik Dolby Atmos op de tv uit zet, schijnt te helpen.
Als hij altijd een vaste hoeveelheid out-of-sync is dan kun je dit wel corrigeren in het geluidsmenu dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:28:
Ik kom er dus achter dat je moeten betalen voor de plex/xplay app want er staat. Demo version 5 days left.. Wtf really?
Beter is het eenmalig anders ben ik toch wel pissed.
Je hoeft voor Plex zelf niet te betalen als je de officiële WebOS app gebruikt (maar die is nogal slecht), maar wel voor XPlay. Dit is namelijk geen officiële app maar een third-party app.

Ik snap niet wat het probleem is om een paar euro te betalen voor goede software (nadat je voor 1500+ euro een TV hebt gekocht), of denk je dat developers altijd voor niks werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 04-10-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:21:
Ha allen,

Gisteren is mijn 55 inch C7 bezorgd. Eerste indruk is erg goed, mooi beeld, besturingssysteem werkt lekker en tv zier er mooi uit.

Heb wel een vraag. Ik probeer mijn macbook pro 2017 aan te sluiten (via hdmi kabbel en tussenstukje hdmi naar usb-c) op de tv. Op mijn macbook wordt wel herkend dat er een aansluiting is met een tv; beeld op laptop wordt geschaald naar grote tv (alles wordt dus heel klein) en er staat een schermpje dat er een LG tv is aangesloten.

Mijn LG tv zegt echter dat er geen input binnenkomt bij de betreffende hdmi poort. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Moet ik iets aanpassen in de instellingen?

Hoop dat iemand kan helpen!
Niemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Puck schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Je hoeft voor Plex zelf niet te betalen als je de officiële WebOS app gebruikt (maar die is nogal slecht), maar wel voor XPlay. Dit is namelijk geen officiële app maar een third-party app.

Ik snap niet wat het probleem is om een paar euro te betalen voor goede software (nadat je voor 1500+ euro een TV hebt gekocht), of denk je dat developers altijd voor niks werken?
Paar euro's? ik kom er nu dus achter dat het 120 euro is lifetime. Ik snap het argument niet van ik heb een tv die veel kost dus ik kan ook andere dure dingen veroorloven. Snap niet dat ze het in een holle hoofd halen om een videoplayer subscription style te maken.

Het feit wat me vooral irriteerd is dat LG het zelf aanbeveeld te gebruiken. Zeker wanneer ik externe HDD gebruik met de interne videoplayer van de LG en letterlijk 98% van alle content niet werkt, wat wel in xplay werkt)
Eigenlijk betaal ik dan voor een functie die gewoon gratis werkend moet zijn in de TV...

Hoe gebruik ik het gratis alternatief dan? (de LG app smartshare is om te huilen, draait veel content niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Reconhell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Paar euro's? ik kom er nu dus achter dat het 120 euro is lifetime. Ik snap het argument niet van ik heb een tv die veel kost dus ik kan ook andere dure dingen veroorloven. Snap niet dat ze het in een holle hoofd halen om een videoplayer subscription style te maken.

Het feit wat me vooral irriteerd is dat LG het zelf aanbeveeld te gebruiken. Zeker wanneer ik externe HDD gebruik met de interne videoplayer van de LG en letterlijk 98% van alle content niet werkt, wat wel in xplay werkt)
Eigenlijk betaal ik dan voor een functie die gewoon gratis werkend moet zijn in de TV...

Hoe gebruik ik het gratis alternatief dan? (de LG app smartshare is om te huilen, draait veel content niet)
Je haalt een aantal dingen door elkaar.
De Plex app op webos is gratis. Alleen de premium version met (plex pass) is 120 euro per jaar.

Plex kan je gewoon installeren vanuit de de app store. Alleen, moet je je wel realiseren ,dat je bij plex ook nog Plex Media Server nodig hebt. Dus dat moet op je NAS of een PC draaien.

xplay is van een andere ontwikkelaar dan plex en die kost iets van 7,50 om te unlocken (dat is het waard).

En uiteraard kunnen ontwikkelaars ervoor vragen wat ze willen, LG biedt namelijk gewoon een app market place aan. Aan jou de keuze om het te doen of niet. Plex / xplay bieden gewoon hun diensten aan. Dat xplay geld kost, is hun eigen keuze. Daar staat LG ook compleet buiten.

En de ingebouwde app van LG is eigenlijk zo heel slecht nog niet, maar die gebruikte ik dan voornamelijk in combinatie met transcoding op mijn pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Wat @Adlermann zegt. En XPlay gebruikt de interne player van LG en die beide spelen dus exact dezelfde bestanden wel of niet af. Gok dat er dan iets mis is met je HDD oid. Ik kan zowel via XPlay als de ingebouwde player alles afspelen wat ik heb (tot nu toe).

Edit: je hebt het over de Smartshare app? Die draadloos zaken af kan spelen? Die zal vast een hoop niet kunnen afspelen (zelf nooit gebruikt). De ingebouwde Photo's & Video's app kan zowel van USB disk als DLNA heel veel afspelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 04-10-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Adlermann schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:58:
[...]

Je haalt een aantal dingen door elkaar.
De Plex app op webos is gratis. Alleen de premium version met (plex pass) is 120 euro per jaar.

Plex kan je gewoon installeren vanuit de de app store. Alleen, moet je je wel realiseren ,dat je bij plex ook nog Plex Media Server nodig hebt. Dus dat moet op je NAS of een PC draaien.

xplay is van een andere ontwikkelaar dan plex en die kost iets van 7,50 om te unlocken (dat is het waard).

En uiteraard kunnen ontwikkelaars ervoor vragen wat ze willen, LG biedt namelijk gewoon een app market place aan. Aan jou de keuze om het te doen of niet. Plex / xplay bieden gewoon hun diensten aan. Dat xplay geld kost, is hun eigen keuze. Daar staat LG ook compleet buiten.

En de ingebouwde app van LG is eigenlijk zo heel slecht nog niet, maar die gebruikte ik dan voornamelijk in combinatie met transcoding op mijn pc.
Oh serieus Oke.. 7.50? Maar ik lees op de website 5 euro per maand of 150 lifetime (120 discounted)
En mijn ervaring is met een USB harddisk op poort 1. dat hij 98% niet kan afspelen(file not supported), terwijl die content wel werkt in xplay bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door Reconhell op 04-10-2017 17:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
Reconhell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:18:
[...]

Oh serieus Oke.. 7.50? Maar ik lees op de website 5 euro per maand of 150 lifetime (120 discounted)
En mijn ervaring is met een USB harddisk op poort 1. dat hij 98% niet kan afspelen(file not supported), terwijl die content wel werkt in xplay bijv.
Je haalt nog steeds dingen door elkaar.

Dat is Plex Pass, dat is heel wat anders. Plex Pass kost veel geld. Plex zelf is gratis (in de LG store).

Dit is plex pass: https://www.plex.tv/features/plex-pass/ Dit heb je NIET nodig.

Voor LG kan je gewoon uit de store GRATIS de Plex speler downloaden.

xplay wordt niet gemaakt door het team van plex. Je moet dus op de website van xplay het aanschaffen. Let op de prijs is daar in roebels dacht ik. Dus het lijkt wat meer. https://xplay.itkey.ru/
]

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Adlermann schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:25:
[...]

Je haalt nog steeds dingen door elkaar.

Dat is Plex Pass, dat is heel wat anders. Plex Pass kost veel geld. Plex zelf is gratis (in de LG store).

Dit is plex pass: https://www.plex.tv/features/plex-pass/ Dit heb je NIET nodig.

Voor LG kan je gewoon uit de store GRATIS de Plex speler downloaden.

xplay wordt niet gemaakt door het team van plex. Je moet dus op de website van xplay het aanschaffen. Let op de prijs is daar in roebels dacht ik. Dus het lijkt wat meer. https://xplay.itkey.ru/
]
Er gaat ook veel door mijn hoofd met alle verschillende HDR formats, werkend krijgen via playback pc is het niet geworden. Dan maar zo. Ik ga gewoon de app daar kopen :)
Tenminste.. 1dingetje.. bij sommige films staat er transcoding.. en dan is het afhankelijk van de subtitles of de film wel gaat werken.. want als ik een rood highlighted subtitle kies staat er transcoding from laptop.
En dan krijg ik een error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Tovenaar schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Als hij altijd een vaste hoeveelheid out-of-sync is dan kun je dit wel corrigeren in het geluidsmenu dacht ik.
Zelfs daar krijg ik het niet goed mee helaas.
Zoals al aangegeven, ben ik echt heel erg gevoellig voor audio sync issues helaas.
Het bederft gewoon heel mijn kijk ervaring

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:29:
De truuk is om brightness (op het oog) in te stellen op OLED Light 100. Dan kun je de gradaties het beste zien. Daarna zet je OLED Light op wat jij fijn vindt.
Ok, m'n netvlies is hersteld dus ik kan weer posten.

Met het lampje op 100 nogmaals gekalibreerd, dat komt inderdaad beter uit. Nu is de helderheid lager en kan het lampje hoger zonder meteen last te hebben, daar ben ik mee aan het experimenteren.
Eerst begonnen op de eerder genoemde 65, maar dat houd ik niet vol. Nu heb ik hem een tijdje op 50, maar dat is ook nog best wel heel erg licht. De gehele kamer wordt verlicht bij heldere scenes.
Dus wellicht gaat hij nog lager, maar ik wil ook nog kijken naar de kleuren en met de colorimeter aan de gang.
En dan heb ik nog niet eens gekeken naar de 'beeldverbeteraars'. In principe nergens last van, alleen in het begin van Planet Earth als de camera tussen twee kliffen door vliegt. Dan lijkt het wel alsof hij turbulentie tegen komt of zo. :D

Wordt vervolgd. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
@Gonadan

Ik ben bezig geweest met een xrite1 display pro, mijn lampje staat nu op 24:p

100% wit is dan ongeveer 120cd/m2

Ben nog zeker niet klaar (finetunen tot alles 'perfect' is en ik alles snap, overigens is dit mijn nacht setting. (Gaat ook prima overdag)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LuisjeNL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:38:
@Gonadan

Leuk om te horen, binnenkort toch maar eens proberen dan.
Hoe heb je het precies gedaan? Gewoon de modus voor schermen gebruikt? Vooralsnog heb ik zelf alleen nog maar PC schermen gekalibreerd, maar dan programmeer je gewoon de LUT dus dat is wel daadwerkelijk anders.
Ben nog zeker niet klaar (finetunen tot alles 'perfect' is en ik alles snap, overigens is dit mijn nacht setting. (Gaat ook prima overdag)
Overdag boeit me weinig inderdaad. Het is prima kijkbaar maar wat dan op staat is toch niet boeiend genoeg om je beeldinstellingen voor aan te passen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
@Gonadan

Ik heb hcfr gebruikt, gratis programma en uitgebreider dan de xrite software.

Deze handleiding (iets gedateerd) maar wel icm hcfr:http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

Ze hebben ook een geüpdate versie, staat op die pagina bovenaan. Die geupdate is icm chromapure(die kost geld) )

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

LuisjeNL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:38:
@Gonadan

Kom je de mijne ook even doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
ionn schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Kom je de mijne ook even doen :P
Ik mag 250 euro vragen toch :+

Zeker nu ben ik nog uren bezig, en met die stomme afstandsbediening tachtigduizend keer klikken :')

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kan je wel lekker snel je xrite terug verdienen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Vandaag ook mijn 55C7V opgehaald. Net aangesloten en tot nu toe echt helemaal happy! Hiervoor een Sony 55XD9305. Een high end lcd, maar kan tot nu toe nog niet tippen aan de LG.
Kijkhoeken veel prettiger, contrast veel beter, kleurrijker, niet zo overdreven helder als de Sony, geen overdreven belichting meer aan de zijkant van de ondertiteling EN tot nu toe vind ik de upscaling beter dan de Sony. Hoewel vele anderen dat anders vinden.
Ik heb nog niet veel getest. Alleen mijn bestaande HDMI ARC aangesloten en vanaf mijn Shield wat films en series vluchtig bekeken.
Ik heb nog geen instelling aangeraakt en ben zo al tevreden. En ik ben een muggezifter wat beeld betreft, anders had ik mijn 1 jaar oude Sony de deur niet uit gedaan.

Mochten mijn bevindingen anders worden dan zal ik het ook posten hier 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb nog geen instelling aangeraakt en ben zo al tevreden. En ik ben een muggezifter wat beeld betreft
:*)

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 05-10-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Nu online
:+ hier precies hetzelfde praktisch niets veranderd en zéér tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:24
Heb al 2 dagen dat netflix niet laadt. Rode cirkeltje blijft draaien en dan schiet de schermbeveiliging aan. Hoogstens irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

NeWSJuNK schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:30:
Heb al 2 dagen dat netflix niet laadt. Rode cirkeltje blijft draaien en dan schiet de schermbeveiliging aan. Hoogstens irritant!
Zou proberen de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
NeWSJuNK schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:30:
Stroom er even af wil ook wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
ZIjn er mensen die hun 55c7v met een beugel aan de muur bevestigd hebben? Zou ik mogen weten welke beugel jullie gebruikt hebben? Ik vind deze wel interessant OTW420B van LG

edit2:
zijn er nog voetbalkijkers onder ons die op een 55c7v voetbal kijken? ik heb nu een plasma namelijk en ik kijk veel voetbal. Ik lees wisselende verhalen over het voetbal kijken op een OLED. Wellicht is het een en ander nu ook al verholpen met de 55c7v? Ik ben benieuwd naar ervaringen!

[ Voor 46% gewijzigd door harrybeuker op 06-10-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ja, die heb ik. Vooral handig dat je m wat kunt tilten en pannen, ook als jr snoer erachter wil krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MilesD. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:15:
[...]

:+ hier precies hetzelfde praktisch niets veranderd en zéér tevreden...
Altijd mooi die standaard uit de doos stand O-)

Standaard
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CdahyYm.jpg

Cinema
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q8mBm27.jpg

Referentie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HXp9mf4.jpg

Gekalibreerd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q1inl9w.jpg
Pagina: 1 ... 46 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.