Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:57:
[...]

Verpest en verbeterd. Betere near blacks maar in een 100% donkere kamer een hele lichte glow (heb ik zelf nog niet gezien maar gezien het aantal meldingen zal iedereen dit hebben). Ik heb nooit een echt donkere kamer. Slome interface stoor ik me wel een beetje aan. Ik twijfel nog over een downgrade. Wellicht ga ik eerst een reset proberen.
Heb ook een reset gedaan en dat hielp niet. Daarna kon ik ook geen zenders meer vinden.

Iemand een idee hoe je moet downgraden? Ik hen enkel een MacBook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:52:
[...]

Niet iedereen heeft er 'last'van. In een donkere (pitch black) kamer heb ik gewoon true black, ECHTER: ik moest wel mijn brightness instellingen opnieuw instellen en ook mijn 5 ire luminance resetten.
Welke gamma gebruik jij? Het schijnt alleen bij gamma 2.2 te gebeuren. Ik heb mijn 5 IRE ook gereset, niet meer nodig nu :)
IMWhizzle schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:53:
[...]

Heb ook een reset gedaan en dat hielp niet. Daarna kon ik ook geen zenders meer vinden.

Iemand een idee hoe je moet downgraden? Ik hen enkel een MacBook pro.
https://github.com/joey-astrologo/OLED55-65B6-Downgrade Werkt alleen op Windows.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:49
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:58:
[...]

Welke gamma gebruik jij? Het schijnt alleen bij gamma 2.2 te gebeuren. Ik heb mijn 5 IRE ook gereset, niet meer nodig nu :)

[...]

https://github.com/joey-astrologo/OLED55-65B6-Downgrade Werkt alleen op Windows.
In pitch black: uiteraard 2.4!

Overdag: 2.2

btw volgens een avforums.com user:

I downgraded to check and I even get black glow on the old firmware if I set OLED Light high enough. How bizarre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Ik heb gamma op bt.1886 op alle bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:49
IMWhizzle schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:00:
Ik heb gamma op bt.1886 op alle bronnen.
bt 1886 heeft vooral meerwaarde op tv's die slechte zwartwaarden hebben.

[edit]
Voor meer info:

http://www.spectracal.com...hite%20Papers/BT.1886.pdf
Previous gamma functions were based on a perfect black of zero luminance
that
few devices
can actually
achieve.
Unlike these older functions, BT.1886 takes into account the performance
of a device at its blackest
level.
Maar dat 2.4 en bt1886 hetzelfde kunnen zijn geloof ik wel na het lezen van dit whitepaper (op een lg oled)

[ Voor 56% gewijzigd door Adlermann op 24-09-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:01:
[...]

bt 1886 heeft vooral meerwaarde op tv's die slechte zwartwaarden hebben.
Juist andersom dacht ik. Maar daarom is 2.4 en 1886 hetzelfde op OLED.

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 24-09-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb sinds gisteren een Xbox One S te leen van een vriend totdat de One X uitkomt, omdat ik mijn eigen Xbox verkocht heb nu die dikkerd nog iets waard is. :)

Dat betekende dus dat ik flink kon stoeien met HDR eindelijk ook en op mijn gemakkie. Ik blijf erbij dat HDR Game echt bullshit is en zelf vond ik de resultaten door game brightness omhoog te zetten niet heel bijzonder, komt nog altijd niet in de buurt van HDR Bright die ik persoonlijk zeer nice vind. Ook dynamic contrast aanzetten haalt maar weinig uit.

Gelukkig was een stukje campaign van Gears 4 best nog te doen met HDR Bright qua input lag, maar het liefst zie ik LG gewoon de HDR Game net zo licht maken als HDR Bright. Maak het gewoon optioneel. Maar ik ben er nu voor het eerst achter gekomen hoe gaaf en hoeveel HDR toevoegt. Als ik nu naar SDR schakel dan valt me op hoe flets de kleuren en alles ineens is in games zoals Forza Horizon 3, Forza 7 demo, Ghost Recon beta, Gears of War 4 en ga zo maar door. Qua overall visuals krijg je echt een andere ervaring, echt heel nice.

Maar na een paar uur kreeg ik ineens issues. Ineens begon de Xbox het signaal te verliezen wanneer ik een HDR game opstartte en kwam dan weer terug na een minuutje. Als ik naar de Xbox settings ging gebeurde hetzelfde en na een tijdje kreeg ik zelfs achterlijke berichten van de Xbox dat mijn televisie problemen heeft met het weergeven van 4K. Andere kabel leek amper verschil te brengen. Na een uurtje weer getest met een andere, veel oudere kabel dan die bij de One S zat en het was goed. Een vriend zegt dat ik gewoon een HDMI 2.0 kabel moet hebben. Alle problemen zijn dan weg.....is dit waar? En dat zou betekenen dat MS dus niet een 2.0 kabel erbij gedaan heeft. Was op een gegeven moment zelfs zo dat wanneer ik de Xbox aanzette het gewoon een minuut of langer duurde voordat ik weer signaal kreeg.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 24-09-2017 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:10:
Een vriend zegt dat ik gewoon een HDMI 2.0 kabel moet hebben. Alle problemen zijn dan weg.....is dit waar? En dat zou betekenen dat MS dus niet een 2.0 kabel erbij gedaan heeft. Was op een gegeven moment zelfs zo dat wanneer ik de Xbox aanzette het gewoon een minuut of langer duurde voordat ik weer signaal kreeg.
Waarschijnlijk gewoon een brakke kabel of handshake.

Nogmaals: HDMI 2.0 kabels bestaan niet.

https://www.reddit.com/r/...hing_as_an_hdmi_20_cable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:58:
[...]

[...]

Wat bedoel je met 5 IRE resetten?, ik heb zelf de settings van AVforum van de B6 55'' overgenomen en het tot nu toe ook zo gelaten. Nog geen firmware update gedaan omdat ik erg tevreden ben met het resultaat wat ik nu heb.

[ Voor 5% gewijzigd door AngelusHD op 24-09-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

AngelusHD schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:31:
[...]

Wat bedoel je met 5 IRE resetten?, ik heb zelf de settings van AVforum van de B6 55'' overgenomen en het tot nu toe ook zo gelaten. Nog geen firmware update gedaan omdat ik het tot nu toe gewoon nog niet aan durf.
Als je IRE niet hebt aangepast hoef je niks te doen. Sommige (zoals ik) hebben op de eerdere firmwares even custom gamma ingesteld waardoor je betere near blacks krijgt. Met de nieuwe firmware is dat niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:05:
[...]

Juist andersom dacht ik. Maar daarom is 2.4 en 1886 hetzelfde op OLED.
Ik merk dat BT.1886 in veel gevallen in mijn ruimte het beeld ten goede komt. Vooral recente films zien er uitmuntend uit op die instelling! (Films kijk ik enkel op BD en UHD BD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

IMWhizzle schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:33:
[...]

Ik merk dat BT.1886 in veel gevallen in mijn ruimte het beeld ten goede komt. Vooral recente films zien er uitmuntend uit op die instelling! (Films kijk ik enkel op BD en UHD BD)
Ik vind gamma 2.4 / BT.1886 (wat op OLED dus precies hetzelfde is) ook net iets meer pop geven, maar ben altijd bij 2.2 gebleven vanwege de betere near-blacks. Met de nieuwe firmware moet ik het eigenlijk maar weer een kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:36:
[...]

Ik vind gamma 2.4 / BT.1886 (wat op OLED dus precies hetzelfde is) ook net iets meer pop geven, maar ben altijd bij 2.2 gebleven vanwege de betere near-blacks. Met de nieuwe firmware moet ik het eigenlijk maar weer een kans geven :)
Tip, zet gamma op bt.1886 voordat je klaar bent met tv kijken. De volgende dag zie je het verschil direct, ook kabel tv (ik heb caiway) ziet er vele malen beter uit. Het is even wennen, maar alles oogt beter inclusief games op de ps4.

Ben benieuwd of LG nog een laatste update gaat uitrollen voor de B6 om alle schoonheidsfoutjes te verwijderen. Sommigen hebben “Motion problems” lees ik op het AVS forum, anderen hebben “elevates blacks” en trage menu’s. De problemen verschillen dus per set schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:36:
[...]
Ik zou het andersom bekijken: we wisten namelijk al dat OLED kan inbranden en nu weten we dat geel/oranje logo's zoals die van RTL 4 iets is om op te letten. Vergeet ook niet dat er hier op Tweakers maar 2 a 3 mensen zijn die dit hebben.
Het zijn er mogelijk toch wat meer, want misschien meld niet iedereen het hier op Tweakers? Ik verwacht dat fanatieke TV kijkers (NPO, RTL, enz), er vroeg of laat toch wat van gaan zien, als ze er heel kritisch op gaan letten of er naar op zoek gaan. Het is echter de vraag of je dat ook zou willen zien? Gewoon genieten van het plaatje en als het op begint te vallen tijdens gewoon kijken, dan moet je je werkelijk zorgen gaan maken. Retentie is sowieso aanwezig bij Oled's, heftige burn-in zou dramatisch kunnen worden aangezien de groep Oled gebruikers die van plasma flink kan overstijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:28
De functie netflix en YouTube kijken op deze tv kun je bij mij zo goed als schrappen. Snelheid is tot een niveau aanbeland dat ik naar wat schimmige beelden kijk met af en toe een plotselinge verscherping van enkele seconden. Plus horror verhalen over inbranden doet me steeds meer vermoedden dat ik een miskoop heb begaan. Mijn aanvankelijke enthousiasme is veranderd in een zware teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
NeWSJuNK schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:44:
De functie netflix en YouTube kijken op deze tv kun je bij mij zo goed als schrappen. Snelheid is tot een niveau aanbeland dat ik naar wat schimmige beelden kijk met af en toe een plotselinge verscherping van enkele seconden. Plus horror verhalen over inbranden doet me steeds meer vermoedden dat ik een miskoop heb begaan. Mijn aanvankelijke enthousiasme is veranderd in een zware teleurstelling.
Ik herken wat je zegt, behalve voor Netflix in Dolby Vision. Nu je dit zegt, merk je deze verslechtering sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
IMWhizzle schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:12:
[...]

Ik herken wat je zegt, behalve voor Netflix in Dolby Vision. Nu je dit zegt, merk je deze verslechtering sinds de update?
Ik heb versie 03.60.09. Geen update gehad. Tv is 55C7V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Ik begrijp de frustratie, maar koop nou geen tv omdat je graag een smart tv wilt hebben van +/- 1 jaar. De smart functies in tv krijgen maar slechts een paar updates en vaak wordt het er niet altijd beter op. Van mij mogen de fabrikanten gewoon monitors gaan verkopen en dan kunnen we gewoon 100a200 euro uitgeven aan een bepaalde besturing systeem waarmee we graag content willen zien.

Ga genieten van de tv met zijn practige beeld en geef dus iets meer geld uit voor een speler die de bronnen aan kan wat jij wilt.

Een goede versterker met goede boxen en een cheap cd spelertje die je er toevalig bij krijgt en dan gaan klagen dat het niet optimaal is.

Smart is dus niet zo smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:59
zwembroek schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:16:
[...]

Is dit zelf makkelijk in te stellen.
Ja, mits je een Logitech Harmony of LG Service Remote hebt.
Bedraad of wifi? Heb je de spanning er al eens helemaal vanaf gehaald?
En laat je niet bang maken door die inbrandings verhalen, zoals eerder gezegd door meerderen, dat is pas bij een paar mensen voorgekomen die zoals ik dat lees bizar lang één bepaald logo in beeld hebben. Zoals ik al zei, als je de mogelijkheid hebt is het misschien een idee om de compensation cycles aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
Bizar lang een rtl4 logo in beeld? Max 3 uurtjes per dag met Ziggo box. Maar mooi voor de mensen die het nu nog niet hebben. Avforums staat vol met verhalen over ingebrande logo's. Het is belachelijk dat je niet normaal tv kunt kijken blijkbaar. Je moet deze problemen niet proberen te verzachten omdat je het zelf nog niet hebt. En dan de tv van phusebox die ineens banding verschijnselen krijgt plus gele waas. Het is gewoon ronduit slecht. Je zal de W7 maar aan de wand hebben voor 7000 euro.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Draadloos verbinding. Tv van de netspanning doet inderdaad wonderen. Maar voor hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Raymon89 schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:42:
[...]

Ja, mits je een Logitech Harmony of LG Service Remote hebt.

[...]

En laat je niet bang maken door die inbrandings verhalen, zoals eerder gezegd door meerderen, dat is pas bij een paar mensen voorgekomen die zoals ik dat lees bizar lang één bepaald logo in beeld hebben. Zoals ik al zei, als je de mogelijkheid hebt is het misschien een idee om de compensation cycles aan te passen.
Gemiddeld +/- 3 uurtjes op werkdagen rlt4 kijken, bizar lang ?
Ik heb links onder een vlek zitten, ondertitels ingebrand en in het midden van het beeld zwarte verticale balken en dat na 7 maanden.

Als ik had geweten dat inbranden nog een issue was anno 2017 had ik nooit een OLED tv van 3k plus gekocht.

Van de week komt LG langs ben benieuwd wat ze er van zeggen maar ik zie het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Iemand nog tips wat ik kan doen betreft trillende lijnen?
Tijdens tennis wedstrijden en voetbal regelmatig zichtbaar of zit dit in de bron?
Hierbij bedoel ik de lijnen van het speelveld.

[ Voor 14% gewijzigd door Misterbont op 24-09-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:27:
[...]

Waarschijnlijk gewoon een brakke kabel of handshake.

Nogmaals: HDMI 2.0 kabels bestaan niet.

https://www.reddit.com/r/...hing_as_an_hdmi_20_cable/
Hmmmm dan is het best vreemd want 3 kabels doen nu al raar, waaronder de kabel die ik al jaren gebruikte voor mijn Xbox One, een Cinnamon audioquest high speed kabel. Net ook weer ging hij random raar doen en daarna ook weer een hele tijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
devilsnight schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:39:
[...]

Hmmmm dan is het best vreemd want 3 kabels doen nu al raar, waaronder de kabel die ik al jaren gebruikte voor mijn Xbox One, een Cinnamon audioquest high speed kabel. Net ook weer ging hij random raar doen en daarna ook weer een hele tijd niet.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Alleen een duurdere kabel heeft het probleem opgelost. Één die een hoge bandbreedte aankan.
NeWSJuNK schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:26:
Draadloos verbinding. Tv van de netspanning doet inderdaad wonderen. Maar voor hoelang?
Zet quickstart eens uit. Sinds ik dat gedaan heb heb ik geen gezeik meer met haperende apps.

[ Voor 23% gewijzigd door ikdedinges op 24-09-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 22-09 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ff de voedingstekker eruit trekken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ikdedinges schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:23:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Alleen een duurdere kabel heeft het probleem opgelost. Één die een hoge bandbreedte aankan.

[...]

Zet quickstart eens uit. Sinds ik dat gedaan heb heb ik geen gezeik meer met haperende apps.
Maar die Cinnamon was aardig duur. Iets van 70 bij Hificorner een paar jaar geleden, begin van Xbox One eigenlijk en ik kreeg hem voor 40 ongeveer geloof ik. :)

Het is de hele dag eigenlijk alweer goed, dus hopelijk blijft het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil straks in mijn nieuwe huis de LG oled55e6v ophangen heeft iemand hier een idee voor een mooie beugel een platte en daarbij er zal wat opgevuld moeren worden omdat de soundbar achter iets oversteekt heeft iemand hier ervaring mee of foto's nog mooier dank jullie wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:08:
Ik wil straks in mijn nieuwe huis de LG oled55e6v ophangen heeft iemand hier een idee voor een mooie beugel een platte en daarbij er zal wat opgevuld moeren worden omdat de soundbar achter iets oversteekt heeft iemand hier ervaring mee of foto's nog mooier dank jullie wel
Heb je uberhaupt al gekeken in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
de LG 55C7V kan op 120 hz aangesloten worden.
Hoe zit dit met gaming.
Moet de game op 120 fps dan draaien om het effect te merken?
Wat is hetgene wat je precies zou moeten merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Laatst online: 22-09 17:47
Ik krijg af en toe onderin beeld een melding “HDMI1”. Soms even, soms wat langer, het is de enige niet aangesloten HDMI. Ik heb m uit de launcher gehaald maar ook dat mocht niet baten.
Iemand enig idee wat di5 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er toch maar eens naar laten kijken. Hier wordt minimaal 20 uur per week Netflix gekeken op een B6. Geen centje pijn (en You Tube overigens ook niet).
IMWhizzle schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:45:
Zijn er gebruikers hier die vinden dat de laatste update op de b6 van begin september de beeldkwaliteit (met name zwart) heeft verpest? Daarnaast is het menu erg langzaam geworden.
Ik heb af en toe als ik het menu aanroep dat de tv blijft hangen op een zwart beeld en daarna iets van een reset doet en terug gaat naar het beeld. Als ik daarna menu aanroep is het geen probleem. Vaag.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2017 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 07:41
Zowel YouTube als Netflix doen het bij mij altijd 100% perfect op m'n 55B6V. Echt totaal nergens last van.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Slux schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:28:
[...]

Ik heb links onder een vlek zitten, ondertitels ingebrand en in het midden van het beeld zwarte verticale balken en dat na 7 maanden.

Als ik had geweten dat inbranden nog een issue was anno 2017 had ik nooit een OLED tv van 3k plus gekocht.

Van de week komt LG langs ben benieuwd wat ze er van zeggen maar ik zie het somber in.
3 uur per dag naar dezelfde reguliere tv-zender kijken vind ik bizar lang ja, maar dat zal dan wel aan mij liggen xD Maar ben het met je eens dat inbranden dan geen issue zou moeten zijn. En al zeker niet met ondertitels :? Raar. Ben benieuwd wat de monteur daar van gaat zeggen. Hoop voor je dat het om een defect scherm gaat. Ik zou hem anders sowieso vragen om de compensation cycles voor je aan te passen, om erger te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dezeppo schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:47:
Ik krijg af en toe onderin beeld een melding “HDMI1”. Soms even, soms wat langer, het is de enige niet aangesloten HDMI. Ik heb m uit de launcher gehaald maar ook dat mocht niet baten.
Iemand enig idee wat di5 is?
Ik heb / had dit ook. Bij mij wordt hdmi 1 echter juist wel gebruikt. Geen idee wat dit veroorzaakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:58

vanDaal

-ismeereentje

Puck schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:31:
[...]
Zijn de video's 60hz? Zoals eerder te lezen is in dit topic kan de TV H.264 4K 60hz niet afspelen. Dan zul je HEVC moeten gebruiken.
Thanks, dat was het inderdaad, 60fps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Raymon89 schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:53:
[...]

3 uur per dag naar dezelfde reguliere tv-zender kijken vind ik bizar lang ja, maar dat zal dan wel aan mij liggen xD Maar ben het met je eens dat inbranden dan geen issue zou moeten zijn. En al zeker niet met ondertitels :? Raar. Ben benieuwd wat de monteur daar van gaat zeggen. Hoop voor je dat het om een defect scherm gaat. Ik zou hem anders sowieso vragen om de compensation cycles voor je aan te passen, om erger te voorkomen.
Ik kom nog uit de tijd waar je alleen Ned1 en Ned2 had :+

Maar +/- 3 uur is echt niet lang, een gemiddelde film duurt al +/-2 uur en het is niet aan een gesloten ik zap vaak in de reclames of kijk tussendoor iets anders op een dag.
Dus jij kijkt bijvoorbeeld nooit Netflix langer dan 3 uur ?
speelt nooit games langer dan 3 uur ?
kortom je tv staat nooit langer dan 3 uur per dag aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Hoe groot is het probleem van inbranden nu echt? Ik ben in de markt voor een c7, maar wil m’n tv gewoon normaal kunnen gebruiken. Geen workarounds etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

giantgiantus schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:30:
Hoe groot is het probleem van inbranden nu echt? Ik ben in de markt voor een c7, maar wil m’n tv gewoon normaal kunnen gebruiken. Geen workarounds etc.
Dat is erg lastig te zeggen, want niemand heeft zicht op de totaalcijfers: hoeveel er wel of niet last van hebben. Daarnaast lijkt het dus erg afhankelijk van je kijkgedrag en zijn er wellicht meer gevallen waarvan gebruikers het simpelweg nog niet ontdekt hebben.

Ik heb na 1 jaar nergens last van op mijn B6 (onlangs nog getest met rood scherm) en de tv staat elke dag wel een aantal uren aan, wisselend van TV tot PS4 Pro en Plex. Ik doe verder niks speciaals. Behalve geen rtl4 kijken maar dat is niet vanwege het inbrandrisico :P

Wellicht interessant om branduren te vergelijken met degene die er wel last van hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 25-09-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:15
@Slux Als LG je scherm niet zou willen vervangen, heb je dan recht op winkelgarantie....tv omruilen voor andere?

Leed ook op andere forums dat inbranden best vaak voorkomt. Benieuwd of LG er iets op heeft gevonden voor hun 2018 Oled line-up

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Puck schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:41:
[...]

Dat is erg lastig te zeggen, want niemand heeft zicht op de totaalcijfers: hoeveel er wel of niet last van hebben. Daarnaast lijkt het dus erg afhankelijk van je kijkgedrag en zijn er wellicht meer gevallen waarvan gebruikers het simpelweg nog niet ontdekt hebben.

Ik heb na 1 jaar nergens last van op mijn B6 (onlangs nog getest met rood scherm) en de tv staat elke dag wel een aantal uren aan, wisselend van TV tot PS4 Pro en Plex. Ik doe verder niks speciaals. Behalve geen rtl4 kijken maar dat is niet vanwege het inbrandrisico :P

Wellicht interessant om branduren te vergelijken met degene die er wel last van hebben?
Ja opzich kijk ik ook nooit naar die rtl4 troep, maar vind het natuurlijk wel onacceptabel dat je dat niet kan kijken omdat de tv dat niet aankan.
Ander risico is natuurlijk dat de OLED’s nog maar net op de markt zijn. Ergens heb ik het gevoel dat de levensduur wel eens kort kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

giantgiantus schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:58:
[...]

Ja opzich kijk ik ook nooit naar die rtl4 troep, maar vind het natuurlijk wel onacceptabel dat je dat niet kan kijken omdat de tv dat niet aankan.
Ander risico is natuurlijk dat de OLED’s nog maar net op de markt zijn. Ergens heb ik het gevoel dat de levensduur wel eens kort kan zijn.
Het is natuurlijk nog steeds de vraag of het enkel door het RTL 4 logo komt of dat deze door een andere oorzaak bij bepaalde panelen eerder inbrandt. We weten het gewoon niet en LG zal hier natuurlijk nooit informatie over vrijgeven.

Als je twijfels hebt bij de aanschaf van nieuwe technologie zou ik het gewoon niet doen. Ik denk dat het met de levensduur echter wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:57:
@Slux Als LG je scherm niet zou willen vervangen, heb je dan recht op winkelgarantie....tv omruilen voor andere?

Leed ook op andere forums dat inbranden best vaak voorkomt. Benieuwd of LG er iets op heeft gevonden voor hun 2018 Oled line-up
Volgens mij heb je de eerste 14 dagen winkel garantie daarna gaat het via LG zelf ??
ik heb hem bij plattetv gekocht met extra garantie en zij hebben LG ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Zou me niet te druk maken over de levensduur. Zit rond de 100.000 uur of zo. Als je elke dag een paar uur kijkt gaat ie meer dan 20 jaar mee. Geloof me, dan ben je allang toe aan een nieuw model. Technisch en economisch is ie dan allang afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:53:
[...]

Ik heb af en toe als ik het menu aanroep dat de tv blijft hangen op een zwart beeld en daarna iets van een reset doet en terug gaat naar het beeld. Als ik daarna menu aanroep is het geen probleem. Vaag.
Ik had ditzelfde issue, stekker er uit voor 10 min hielp dan even maar daarna kwam het probleem toch terug. Ook apps (Netflix, XPlay en Youtube) klapte er regelmatig uit. Aangemeld bij LG support en ze hebben het moederbord vervangen, de monteur kon ook zien in de logs dat de TV uitviel door CPU problemen.
Ik zou LG support inschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Slux schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:28:
[...]

Volgens mij heb je de eerste 14 dagen winkel garantie daarna gaat het via LG zelf ??
ik heb hem bij plattetv gekocht met extra garantie en zij hebben LG ingeschakeld
Je verkooppunt blijft verantwoordelijk. Die moeten het met de fabrikant maar uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Rivanov schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:50:
[...]

Zowel YouTube als Netflix doen het bij mij altijd 100% perfect op m'n 55B6V. Echt totaal nergens last van.
Same here. Werkt prima!

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bozzel1987 schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:22:
[...]

Je verkooppunt blijft verantwoordelijk. Die moeten het met de fabrikant maar uitzoeken
Dat klopt maar zij kunnen hem niet maken dus schakelen ze de fabrikant in zo ver ik weet gebeurt dat met alles zo.

Je bent ook sneller zo met de afhandeling, stel je receiver gaat stuk jij levert hem in bij de winkel, die stuurt met weer door, dan kan je net zo goed zelf direct naar de fabrikant sturen scheelt je een paar dagen.

Ze waren erg snel bij plattetv niks op aan te merken verder, alleen als een fabrikant zegt dat het normaal is kan de winkel er verder ook niks aan doen lijkt mij toch?

Beetje spijt van die extra garantie voor 100 euro want kan niet echt vinden wat het precies inhoudt bij plattetv, dode pixels en 3 jaar garantie ipv 2 meer niet volgens mij.
Ik vind het knap als mensen dode pixels zien op een 65ich OLED tv, die dingen zijn zo klein, zelfs met een vergrootglas erop gezeten om ze te zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Slux schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:35:
[...]

Dat klopt maar zij kunnen hem niet maken dus schakelen ze de fabrikant in zo ver ik weet gebeurt dat met alles zo.

Je bent ook sneller zo met de afhandeling, stel je receiver gaat stuk jij levert hem in bij de winkel, die stuurt met weer door, dan kan je net zo goed zelf direct naar de fabrikant sturen scheelt je een paar dagen.

Ze waren erg snel bij plattetv niks op aan te merken verder, alleen als een fabrikant zegt dat het normaal is kan de winkel er verder ook niks aan doen lijkt mij toch?

Beetje spijt van die extra garantie voor 100 euro want kan niet echt vinden wat het precies inhoudt bij plattetv, dode pixels en 3 jaar garantie ipv 2 meer niet volgens mij.
Ik vind het knap als mensen dode pixels zien op een 65ich OLED tv, die dingen zijn zo klein, zelfs met een vergrootglas erop gezeten om ze te zoeken :+
Ja dat is het probleem met die extra garantie. Meestal betaal je voor niet echt iets extras boven de wettelijke garantie.

Een fabrikant kan er niet zo maar van af door te zeggen dat het normaal is. Dat moet toch ergens gemeld worden wat de normale specificatie is op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bozzel1987 schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:42:
[...]

Ja dat is het probleem met die extra garantie. Meestal betaal je voor niet echt iets extras boven de wettelijke garantie.

Een fabrikant kan er niet zo maar van af door te zeggen dat het normaal is. Dat moet toch ergens gemeld worden wat de normale specificatie is op dat gebied?
De fabrikant geeft de specificaties aan voor hun product en waar het grotendeels technisch aan moet voldoen.
Zo heb je met LED weer last van andere problemen
Was vroeger ook zo met plasma het kwam door de techniek dat het kon inbraden, dat is dus ook zo met OLED als je RTL4 kijkt :P en netflix in mijngeval :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tovenaar schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:40:
[...]

Ik had ditzelfde issue, stekker er uit voor 10 min hielp dan even maar daarna kwam het probleem toch terug. Ook apps (Netflix, XPlay en Youtube) klapte er regelmatig uit. Aangemeld bij LG support en ze hebben het moederbord vervangen, de monteur kon ook zien in de logs dat de TV uitviel door CPU problemen.
Ik zou LG support inschakelen...
Tnkx! Dat is dan de vierde tv op rij (3 Pana's plasma's hiervoor) in 3,5 jaar tijd waar ik problemen mee heb. Er wordt tegenwoordig gewoon geen kwaliteit meer gebouwd in deze weggooi maatschappij. :X
[...]

Zou ik dus nooit doen. Ik heb met de winkel een overeenkomst, niet met de fabrikant. Trekt de fabrikant zijn handen eraf dan ga ik in discussie met de winkel. Een beetje goede winkel wil geen ontevreden klanten en slechte naam. ;) Kom je er niet uit stel ik de winkel aansprakelijk en niet de fabrikant. Dat is ook de wettelijke weg.

Maar laten we hiermee dit topic niet vervuilen. 8)
giantgiantus schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:58:
[...]

Kan wel. Hier wordt regelmatig naar die pulpzender gekeken. Geen centje pijn. Wellicht helpt het dat ik het scherm max op 40 Oledlight heb staan en niet op standje zonnebril op. 8) Wat betreft levensduur....mijn laatste Pana Plasma was helemaal een drama. Laatste is nog geen 3/4 kwart jaar meegegegaan en plasma bestond toch al een tijd. Onderdelen mogen gewoon niets meer kosten en marges zijn flinterdun in deze branche.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:20:
[...]
[knip]

Kan wel. Hier wordt regelmatig naar die pulpzender gekeken. Geen centje pijn. Wellicht helpt het dat ik het scherm max op 40 Oledlight heb staan en niet op standje zonnebril op. 8) Wat betreft levensduur....mijn laatste Pana Plasma was helemaal een drama. Laatste is nog geen 3/4 kwart jaar meegegegaan en plasma bestond toch al een tijd. Onderdelen mogen gewoon niets meer kosten en marges zijn flinterdun in deze branche.
Ik heb een 950V, Oled light is nooit boven 40 gekomen, contrast max 85 en helderheid op 48. Hier wordt door vrouwlief dagelijks RTL4 gekeken, en ze is daarin natuurlijk helemaal geen uitzondering. Naast een heel vaag RTL4 logo op een rood scherm, zijn er nog wat andere vaagheden zichtbaar in die linkerbovenhoek. Er zit daar dus wel iets, echter nog verre van storend of enigszins opvallend bij normaal gebruik. Het is niet zo dat er alleen maar naar tv zenders met prominente logo's wordt gekeken hier. O.a. Netflix en Kodi worden met regelmaat opgestart, en de TV krijgt na uitzetten de mogelijkheid om zijn "herstelwerkzaamheden" uit te voeren. Een handmatige wasbeweging is niet beschikbaar in het menu van de 950V.

Edit: TV is in mei 2016 aangekocht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Ik probeer in het service menu te komen. Heb alle passwords al geprobeerd die ik kon vinden op google. Iemand een tip? Of gewoon blijven proberen tot ik de goede te pakken heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ikdedinges schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:11:
Ik probeer in het service menu te komen. Heb alle passwords al geprobeerd die ik kon vinden op google. Iemand een tip? Of gewoon blijven proberen tot ik de goede te pakken heb?
0413 moet gewoon werken, werkt op mijn B6 (althans, een aantal firmwares geleden maar dat veranderd volgens mij niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 25-09-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Puck schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:22:
[...]

0413 moet gewoon werken, werkt op mijn B6 (althans, een aantal firmwares geleden maar dat veranderd volgens mij niet).
Het is gelukt, zat in een ander menu te kloten schijnbaar (ook met password prompt)
Ik kan die panel wipe settings nergens vinden. weet jij misschien waar ik zoeken moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ikdedinges schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:03:
[...]

Het is gelukt, zat in een ander menu te kloten schijnbaar (ook met password prompt)
Ik kan die panel wipe settings nergens vinden. weet jij misschien waar ik zoeken moet?
Geen idee, nooit naar gekeken maar ben wel beniuewd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Raymon89 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:12:
[...]

Ik had dat idee ook, maar ik denk dat het bij mij komt door de content die ik kijk; ik ben nu The OA aan het kijken waar vaak een grijze waas door het beeld zit, waar ik dan mijn banding goed kan zien. In het begin van dit scherm werd mijn banding in elk geval drastisch minder na elke compensation cycle. Anyway, 9 oktober komt de monteur weer langs met alweer een vijfde scherm, ik ga het dan nog eens goed in de gaten houden hoe het zich ontwikkeld over tijd.

Mensen met burn-in problemen, of die hier bang voor zijn, misschien eens in het service menu instellen dat de tv niet om de 4 maar om de 1-2 uur een compensation cycle doet? Ik heb hier nu al twee monteurs oer de vloer gehad, en het eerste wat beide deden was die instelling veranderen (ook al heb ik geen last van burn-in).
waar vind ik die instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
ikdedinges schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:06:
[...]

waar vind ik die instellingen?
In het servicemenu. Er zijn verschillende mogelijkheden voor. In de startpost van het oled televisies topic staat er eentje. OLED televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Kom op, dit is te vinden met een beetje eigen inzet.

[ Voor 69% gewijzigd door FeaR op 25-09-2017 23:19 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
Slux schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:28:
[...]

Burn in

OLED met zelflichtende pixels

Het grootte nadeel van zelf-lichtende pixels is, is dat ze dus aan slijtage onderhevig kunnen zijn als er een bepaalde kleur op een bepaalde plek lang getoond wordt.

Deze slijtage kan zich opstapelen en indien dit lang genoeg gebeurd, verliezen deze pixels iets in lichtkracht ten opzichte van de andere pixels. Op dat moment wordt bijvoorbeeld een logo zichtbaar om dat daar een soort schaduwplek ontstaat: de iets donkere rode pixels bijvoorbeeld op een helder rode achtergrond.

rtl 4

Opvallend is de huidige generatie oled's (2016 / 2017) vooral gevoelig zijn voor heldere logo's of strepen in de kleuren geel of oranje. Kennelijk slijten de pixels daar sneller.

In deze video-review kan ook worden gezien dat bij heldere (oranje/rode kleuren) tekenfilms het stroomverbruik enorm stijgt tot 355 Watt.

Kijk hier op minuut 5:55 :
https://www.youtube.com/watch?v=R7H0y241ehc&t=3s

Kennelijk kost het veel energie om deze kleur in stand te houden wat ook de gevoeligheid zou verklaren voor de relatief snelle slijtage.

Tegengaan van burn-in

LG bouwt twee zaken in om dergelijke snelle slijtage wat tegen te gaan:
1) dimming statische elementen tijdens het kijken
2) schoningscysclus na 4 uur kijken

Dat logo's dimmen, is soms te zien. Bij de 950EF (2016 mode) vond ik dat soms zelf storend: ook de scoreborden werden zowat donker. Bij mijn huidige 55E6 is dat amper te zien. behalve dat er een soort vlek rond een bijvoorbeeld een logo staat.

Als de tv uitgaat (na minimaal 4 uur kijken), dan start er een korte schoningscyclus die ongelijkmatige slijtage copenseert. Wat inhoud dat getracht wordt om spanningsverschillen die ontstaan zijn door ongelijkmatig gebruik, wat af te vlakken en te middelen zodat een verschil (de bijv. donkere pixels) wat minder te zien is.

De langere schoningscyclus (na 2000 uur) is een stuk agressiever en duurt een uur. Je kan deze ook handmatig aanzetten via het oled-menu, maar dat wordt afgeraden omdat het mogelijk een negatieve invloed zou kunnen hebben op de levensduur/lichtopbrengst. Ik heb het zelf een keer of 3 achter elkaar uitgevoerd en zag overigens geen verschil in het beeld of lichtopbrengst. Ook bleef bij mij het RTL 4 logo gewoon zichtbaar.

Ervaring met slijtage

Mijn ervaring is dat circa na 6 - 8 maanden veel gekeken helder gele of oranje logo's of kleuren zichtbaar gaan worden.
Dat is al 2x gebeurd. In branduren is dat:
800 - 1000 uur. Met als schatting dat in die tijd (door familie) circa 400 uur RTL 4 is gekeken.
De rest is andere zenders, films, Netflix e.d.

RTings

De website Rtings doet tegenwoordig een leuke proef met slijtage op oled versus lcd.

Link naar het experiment:
http://www.rtings.com/tv/...etention-burn-in-lcd-oled

Hun commentaar na een week of is ook al wat voorzichtiger en beweren niet (meer) dat oled niet kan inbranden:

Quote 18 september onderaan:
"Yes, there is what appears to be permanent retention on the logos in the corners. For the time being, we will still recommend OLEDs for gaming as they still offer a clear performance advantage over LCDs due to their instant response time and exceptional picture quality. We will still make sure advise our readers about their durability limitations which can cause these issues. At the current state of our test, we consider this retention to be minor since it will seldom be seen with normal usage and it requires having the same static content on-screen for hundreds of hours for it to appear. "

LG en andere merken

Vroeger werd vooral gewezen op "misbruik" indien er inbranding te zien was. Dat kwam dan voornamelijk voor in winkels waarbij de de oled nooit in standby kwam (en dan een compensatiecyclus kon uitvoeren) doordat centraal de stroom werd afgeschakeld.
Tegenwoordig zijn er vele voorbeelden dat Oled wel degelijk langdurig een slijtage kan vertonen - om het woord inbranden even te voorkomen.
De kundige monteur die bij mij het scherm heeft vervangen, zei dat ik echt niet de enige was. Veelal repareerde hij winkelmodellen, maar ook schermen met ingebrande HUD's en logo's.

De meeste van deze reparaties/klachten gaan via de winkel en komen nooit op dit forum terecht.

De andere merken zijn inmiddels ook wakkergeschud en bijv. Sony vermeld nu duidelijk in zijn garantievoorwaarden dat :

https://www.sony.nl/elect...c9d41d56e7b/47239981M.pdf

• Voer de Schermvernieuwing alleen uit wanneer de
inbranden van nabeelden goed zichtbaar is. Ter
indicatie bevelen wij aan om dit één keer per jaar uit
te voeren. Voer het liever niet meer dan één keer per
jaar uit, omdat het een invloed kan hebben op de
levensduur van het scherm.
• Beelden met klokken, logo's en felle kleuren (ook wit)
kunnen gemakkelijk inbranden van nabeelden
veroorzaken. Vermijd om dergelijke beelden
gedurende een lange periode weer te geven, anders
is het mogelijk dat inbranden van nabeelden
ontstaat.

Ook die zijn wijzer geworden met betrekking tot eventuele klachten. In het begin was LG nog tamelijk coulant en kreeg je wel een nieuw scherm, maar nu de prijzen onder druk staan en er tamelijk veel klachten zijn, wordt er een wat terughoudender beleid gevoerd (lees: jammer voor je).

Vaag vlekje of niet?
Nu kan je je ook wel afvragen of een vaag vlekje je plezier enorm in de weg staat. Mijn plasma (Panasonic 42GT60) heeft ook ergens wel een vlekje en het scherm is niet helemaal wit meer (green blob) en dat vind ik ook best.
Maar toch blijft het knagen dat ze je je er bij het begin al niet voor gewaarschuwd hebben dat logo's gewoon inbranden (schuw vormen) en lang kijken naar newsscrollers beter kan vermijden.

Ook ben ik het met Slux eens dat je normaal TV kijken - al is het RTL 4 - niet als misbruik kan zien. Zeker ook omdat het een zender betreft met zowat om het kwartier 5 minuten reklame zonder logo. Tenslotte is het gebruiksartikel, bedoeld voor tv kijken en wordt er vast ook wel andere zenders bekeken!
Bij gebruik als game-scherm kan ik me nog wel voorstellen dat uren en uren achter elkaar (en dagen - maanden) je wat problemen kan verwachten.

Kan oled dus inbranden?

Jazeker. Dat kan gewoon, dat ligt aan de gebruikte techniek (ongelijkmatige slijtage van zelfoplichtende pixels). Velen zien het (nog) niet maar gaan er wel mee te maken hebben.
Boze tongen beweren dat meer als 16% van eigenaren geklaagd hebben, Nou lijkt me dat wat overdreven maar geeft wel aan dat er "wat speelt".
LG zelf weet er natuurlijk ook wel van. Helemaal ontkennen doen ze ook niet en hopen het probleem in 2018 onder de knie te hebben (hier een linkje, als is de bron even wat dubieus):
http://www.fudzilla.com/n...ffers-from-burn-in-effect
Ze hopen dat de nieuwe generatie panelen (2018) wat ongevoeliger zijn of wellicht betere / slimmere compensatiecyclussen kunnen draaien.

En ikzelf:
Iedereen kan straks commentaar op dit stuk geven, maar ik ben er wel klaar mee. Oled is schitterend maar een tv babysitten doe ik (niet) meer. Ik rag deze oled (55E6) verder af en ga voor de woonkamer een Sony 65XE9005 kopen als universele "afrag-tv" zonder dat ik na hoef te denken dat iets op pauze blijft staan (tja, kinderen he) en schade kan veroorzaken.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
ikdedinges schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:03:
[...]

Ik zit nu op m'n werk en kan zo snel geen goede afbeelding/filmpje vinden, dus ik zal vanavond thuis even voor je kijken. Uit mijn hoofd zit ie onder "13. OLED" en dan de tweede optie. Hij zou in elk geval op 4 moeten staan, onder een andere die op 2000 staat (dat is de "grote compensation cycle" die je tv na 2000 uur doet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikdedinges
Raymon89 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:25:
[...]

Ik zit nu op m'n werk en kan zo snel geen goede afbeelding/filmpje vinden, dus ik zal vanavond thuis even voor je kijken. Uit mijn hoofd zit ie onder "13. OLED" en dan de tweede optie. Hij zou in elk geval op 4 moeten staan, onder een andere die op 2000 staat (dat is de "grote compensation cycle" die je tv na 2000 uur doet).
Bedankt! aangepast!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9In2LkOl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
[...]

Is die grote niet gewoon een 'clear panel noise'? Zal ook eens kijken of ik hem op 2 zal zetten. Dit weekend (te)veel gegamed, met sessies van > 4 uur en ik merk niets van die cycle, dus kan hem ook wel op 2 zetten.

Stroomverbruik zal wel iets meer omhoog gaan als je die cycle vaker uit laat voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Shocked schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:03:
[...]

Burn in

OLED met zelflichtende pixels

Het grootte nadeel van zelf-lichtende pixels is, is dat ze dus aan slijtage onderhevig kunnen zijn als er een bepaalde kleur op een bepaalde plek lang getoond wordt.

Deze slijtage kan zich opstapelen en indien dit lang genoeg gebeurd, verliezen deze pixels iets in lichtkracht ten opzichte van de andere pixels. Op dat moment wordt bijvoorbeeld een logo zichtbaar om dat daar een soort schaduwplek ontstaat: de iets donkere rode pixels bijvoorbeeld op een helder rode achtergrond.

[afbeelding]

Opvallend is de huidige generatie oled's (2016 / 2017) vooral gevoelig zijn voor heldere logo's of strepen in de kleuren geel of oranje. Kennelijk slijten de pixels daar sneller.

In deze video-review kan ook worden gezien dat bij heldere (oranje/rode kleuren) tekenfilms het stroomverbruik enorm stijgt tot 355 Watt.

Kijk hier op minuut 5:55 :
https://www.youtube.com/watch?v=R7H0y241ehc&t=3s

Kennelijk kost het veel energie om deze kleur in stand te houden wat ook de gevoeligheid zou verklaren voor de relatief snelle slijtage.

Tegengaan van burn-in

LG bouwt twee zaken in om dergelijke snelle slijtage wat tegen te gaan:
1) dimming statische elementen tijdens het kijken
2) schoningscysclus na 4 uur kijken

Dat logo's dimmen, is soms te zien. Bij de 950EF (2016 mode) vond ik dat soms zelf storend: ook de scoreborden werden zowat donker. Bij mijn huidige 55E6 is dat amper te zien. behalve dat er een soort vlek rond een bijvoorbeeld een logo staat.

Als de tv uitgaat (na minimaal 4 uur kijken), dan start er een korte schoningscyclus die ongelijkmatige slijtage copenseert. Wat inhoud dat getracht wordt om spanningsverschillen die ontstaan zijn door ongelijkmatig gebruik, wat af te vlakken en te middelen zodat een verschil (de bijv. donkere pixels) wat minder te zien is.

De langere schoningscyclus (na 2000 uur) is een stuk agressiever en duurt een uur. Je kan deze ook handmatig aanzetten via het oled-menu, maar dat wordt afgeraden omdat het mogelijk een negatieve invloed zou kunnen hebben op de levensduur/lichtopbrengst. Ik heb het zelf een keer of 3 achter elkaar uitgevoerd en zag overigens geen verschil in het beeld of lichtopbrengst. Ook bleef bij mij het RTL 4 logo gewoon zichtbaar.

Ervaring met slijtage

Mijn ervaring is dat circa na 6 - 8 maanden veel gekeken helder gele of oranje logo's of kleuren zichtbaar gaan worden.
Dat is al 2x gebeurd. In branduren is dat:
800 - 1000 uur. Met als schatting dat in die tijd (door familie) circa 400 uur RTL 4 is gekeken.
De rest is andere zenders, films, Netflix e.d.

RTings

De website Rtings doet tegenwoordig een leuke proef met slijtage op oled versus lcd.

Link naar het experiment:
http://www.rtings.com/tv/...etention-burn-in-lcd-oled

Hun commentaar na een week of is ook al wat voorzichtiger en beweren niet (meer) dat oled niet kan inbranden:

Quote 18 september onderaan:
"Yes, there is what appears to be permanent retention on the logos in the corners. For the time being, we will still recommend OLEDs for gaming as they still offer a clear performance advantage over LCDs due to their instant response time and exceptional picture quality. We will still make sure advise our readers about their durability limitations which can cause these issues. At the current state of our test, we consider this retention to be minor since it will seldom be seen with normal usage and it requires having the same static content on-screen for hundreds of hours for it to appear. "

LG en andere merken

Vroeger werd vooral gewezen op "misbruik" indien er inbranding te zien was. Dat kwam dan voornamelijk voor in winkels waarbij de de oled nooit in standby kwam (en dan een compensatiecyclus kon uitvoeren) doordat centraal de stroom werd afgeschakeld.
Tegenwoordig zijn er vele voorbeelden dat Oled wel degelijk langdurig een slijtage kan vertonen - om het woord inbranden even te voorkomen.
De kundige monteur die bij mij het scherm heeft vervangen, zei dat ik echt niet de enige was. Veelal repareerde hij winkelmodellen, maar ook schermen met ingebrande HUD's en logo's.

De meeste van deze reparaties/klachten gaan via de winkel en komen nooit op dit forum terecht.

De andere merken zijn inmiddels ook wakkergeschud en bijv. Sony vermeld nu duidelijk in zijn garantievoorwaarden dat :

https://www.sony.nl/elect...c9d41d56e7b/47239981M.pdf

• Voer de Schermvernieuwing alleen uit wanneer de
inbranden van nabeelden goed zichtbaar is. Ter
indicatie bevelen wij aan om dit één keer per jaar uit
te voeren. Voer het liever niet meer dan één keer per
jaar uit, omdat het een invloed kan hebben op de
levensduur van het scherm.
• Beelden met klokken, logo's en felle kleuren (ook wit)
kunnen gemakkelijk inbranden van nabeelden
veroorzaken. Vermijd om dergelijke beelden
gedurende een lange periode weer te geven, anders
is het mogelijk dat inbranden van nabeelden
ontstaat.

Ook die zijn wijzer geworden met betrekking tot eventuele klachten. In het begin was LG nog tamelijk coulant en kreeg je wel een nieuw scherm, maar nu de prijzen onder druk staan en er tamelijk veel klachten zijn, wordt er een wat terughoudender beleid gevoerd (lees: jammer voor je).

Vaag vlekje of niet?
Nu kan je je ook wel afvragen of een vaag vlekje je plezier enorm in de weg staat. Mijn plasma (Panasonic 42GT60) heeft ook ergens wel een vlekje en het scherm is niet helemaal wit meer (green blob) en dat vind ik ook best.
Maar toch blijft het knagen dat ze je je er bij het begin al niet voor gewaarschuwd hebben dat logo's gewoon inbranden (schuw vormen) en lang kijken naar newsscrollers beter kan vermijden.

Ook ben ik het met Slux eens dat je normaal TV kijken - al is het RTL 4 - niet als misbruik kan zien. Zeker ook omdat het een zender betreft met zowat om het kwartier 5 minuten reklame zonder logo. Tenslotte is het gebruiksartikel, bedoeld voor tv kijken en wordt er vast ook wel andere zenders bekeken!
Bij gebruik als game-scherm kan ik me nog wel voorstellen dat uren en uren achter elkaar (en dagen - maanden) je wat problemen kan verwachten.

Kan oled dus inbranden?

Jazeker. Dat kan gewoon, dat ligt aan de gebruikte techniek (ongelijkmatige slijtage van zelfoplichtende pixels). Velen zien het (nog) niet maar gaan er wel mee te maken hebben.
Boze tongen beweren dat meer als 16% van eigenaren geklaagd hebben, Nou lijkt me dat wat overdreven maar geeft wel aan dat er "wat speelt".
LG zelf weet er natuurlijk ook wel van. Helemaal ontkennen doen ze ook niet en hopen het probleem in 2018 onder de knie te hebben (hier een linkje, als is de bron even wat dubieus):
http://www.fudzilla.com/n...ffers-from-burn-in-effect
Ze hopen dat de nieuwe generatie panelen (2018) wat ongevoeliger zijn of wellicht betere / slimmere compensatiecyclussen kunnen draaien.

En ikzelf:
Iedereen kan straks commentaar op dit stuk geven, maar ik ben er wel klaar mee. Oled is schitterend maar een tv babysitten doe ik (niet) meer. Ik rag deze oled (55E6) verder af en ga voor de woonkamer een Sony 65XE9005 kopen als universele "afrag-tv" zonder dat ik na hoef te denken dat iets op pauze blijft staan (tja, kinderen he) en schade kan veroorzaken.
Hele goede post. Ben het met je conclusie eens. Vind het echt bijzonder dat dit kan met producten met een adviesprijs van een aantal 1000€....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

giantgiantus schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:49:
[...]

Hele goede post. Ben het met je conclusie eens. Vind het echt bijzonder dat dit kan met producten met een adviesprijs van een aantal 1000€....
Wat heeft de prijs hiermee te maken? Meer geld zorgt er niet opeens voor dat de nadelen van deze (nieuwe) technologie verdwijnen. Retention en tot op zekere hoogte burn-in is (momenteel) gewoon een (negatieve) eigenschap van OLED. Of zo'n scherm nu 100 euro of 10.000 euro kost.

Ik vind eerder de communicatie slecht, ze zouden ook de nadelen van nieuwe technologie moeten benoemen aan de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Puck schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:54:
[...]

Wat heeft de prijs hiermee te maken? Meer geld zorgt er niet opeens voor dat de nadelen van deze (nieuwe) technologie verdwijnen. Retention en tot op zekere hoogte burn-in is (momenteel) gewoon een (negatieve) eigenschap van OLED. Of zo'n scherm nu 100 euro of 10.000 euro kost.

Ik vind eerder de communicatie slecht, ze zouden ook de nadelen van nieuwe technologie moeten benoemen aan de consument.
De prijs is wat mij betreft wel relevant. Als ik een Tv koop voor 1000 vind ik het niet erg om die af en toe tr vervangen. Voor 4000€ oid verwacht ik er lang mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:34
[...]
[...]
Nog een extraatje bij deze garantie is de reparatie/hulp aan huis. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat fijn is. Met je 55/65/77inch tv terug naar de winkel moeten gaan (zonder doos) is niet fijn.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 23:17
Als ik had geweten dat oled zo gevoelig voor inbranden zou zijn had ik ook geen 3000 plus uitgegeven in januari van dit jaar. Had liever een 78 inch Qled genomen. Mindere beeldkwaliteit dan oled. Maar wel burn in proof en groter dan mijn 65 inch.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

giantgiantus schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:58:
[...]

De prijs is wat mij betreft wel relevant. Als ik een Tv koop voor 1000 vind ik het niet erg om die af en toe tr vervangen. Voor 4000€ oid verwacht ik er lang mee te kunnen doen.
Dat begrijp ik ook wel, maar LG kan simpelweg (momenteel) geen OLED's leveren zonder deze eigenschappen, hoeveel je er ook voor wil betalen. Dan is het dus aan de consument om te bepalen of ze er (zoveel) geld aan uit willen geven, maar dan verwacht je wel dat ook de negatieve punten benoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Daar heb je ook wel een punt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Raziel schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:49:
[...]

Is die grote niet gewoon een 'clear panel noise'? Zal ook eens kijken of ik hem op 2 zal zetten. Dit weekend (te)veel gegamed, met sessies van > 4 uur en ik merk niets van die cycle, dus kan hem ook wel op 2 zetten.

Stroomverbruik zal wel iets meer omhoog gaan als je die cycle vaker uit laat voeren.
Volgens mij is dat hetzelfde ja.
SpeedingWilly schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:59:
[...]

Nog een extraatje bij deze garantie is de reparatie/hulp aan huis. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat fijn is. Met je 55/65/77inch tv terug naar de winkel moeten gaan (zonder doos) is niet fijn.
Daar hoef je geen extra garantie voor aan te schaffen, service aan huis (via CE REPAIR) hoort sowieso bij deze tv's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:03:
Als ik had geweten dat oled zo gevoelig voor inbranden zou zijn had ik ook geen 3000 plus uitgegeven in januari van dit jaar. Had liever een 78 inch Qled genomen. Mindere beeldkwaliteit dan oled. Maar wel burn in proof en groter dan mijn 65 inch.
Ben ik blij dat ik "maar" €1600,- heb neergelegd voor een B6. Ach joh, maak je niet te sappel. Meer dan 15 jaar plasma gehad en ondanks het inbranden wilde ik niet anders. Nooit, maar dan ook nooit een (Q)led in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:11:
[...]

Heb je uberhaupt al gekeken in het topic?
Ik vol het topic al vanaf het begin wat is er mis met om dit te vragen? Zoek het wel op denk iemand met ervaring zal me wel willen helpen maar nee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:57:
Sinds februari heb ik hier een B6V staan waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Helaas zie ik sinds vandaag aan de rechterkant van het scherm een verticale streep waarvan de LEDs altijd aan staan:

[afbeelding]
(Opklikken voor groot)

Deze streep is helaas te zien op alle inputs dus het lijkt echt aan het paneel te liggen. Zijn er meer Tweakers bekend met dit probleem en is dit eventueel op te lossen met een 'Clear panel noise' of een fabrieksreset? Of wordt dit een garantie dingetje?
Is dit probleem nog terug gekomen? Ik heb namelijk ook sinds net zo'n streep in mijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet1965 schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:39:
[...]

Is dit probleem nog terug gekomen? Ik heb namelijk ook sinds net zo'n streep in mijn beeld.
Omruilen dat ding. Kapot. Heb ik ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
SpeedingWilly schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:59:
[...]

Volgens mij is dit gewoon standaard service van lg 🤔binnen fabrieksgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:42:
[...]

Omruilen dat ding. Kapot. Heb ik ook gehad.
Zelfs als hij zo meteen weer goed zou zijn?
Zou lekker snel zijn dan, ik heb hem 3 weken geleden gekocht bij Foka.

Edit:
Programma is net klaar en de streep is weg.
Zou deze weer terug komen?

Edit2
Toch nog een klein streepje te zien.

[ Voor 30% gewijzigd door peet1965 op 25-09-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-09 19:58
Ik zie zelf helemaal niets meer nu, maar zodra ik weer iets zie maak ik gelijk een RMA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:34
Raymon89 schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:15:
[...]

Volgens mij is dat hetzelfde ja.
[...]

Daar hoef je geen extra garantie voor aan te schaffen, service aan huis (via CE REPAIR) hoort sowieso bij deze tv's.
CE Repair heb ik idd ook aan huis gehad. Met een kapot scherm :'( 8)7 . Daar had ik dus niet aan. Vervolgens zijn ze van PlatteTV 2x met een nieuwe TV bij mij thuis geweest. Dat is zeker de extra service van de a-z garantie. Als ik die niet had had ik dus 2x een nieuwe tv zelf moeten ophalen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
Nickr92 schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:29:
Ik zie zelf helemaal niets meer nu, maar zodra ik weer iets zie maak ik gelijk een RMA aan.
Ik heb net een mail naar Foka gestuurd.
Ik zal even hun reactie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:30:
[...]

CE Repair heb ik idd ook aan huis gehad. Met een kapot scherm :'( 8)7 . Daar had ik dus niet aan. Vervolgens zijn ze van PlatteTV 2x met een nieuwe TV bij mij thuis geweest. Dat is zeker de extra service van de a-z garantie. Als ik die niet had had ik dus 2x een nieuwe tv zelf moeten ophalen.
Wat waren je klachten met de tv ? en hoe oud was je scherm dat ze met een nieuwe tv aankwamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet1965 schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:44:
[...]

Zelfs als hij zo meteen weer goed zou zijn?
Zou lekker snel zijn dan, ik heb hem 3 weken geleden gekocht bij Foka.

Edit:
Programma is net klaar en de streep is weg.
Zou deze weer terug komen?

Edit2
Toch nog een klein streepje te zien.
Ik na 4 dagen. Ik win. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
Haha, ja je heb altijd baas boven baas.
Jij heb toen een nieuwe tv gehad of alleen scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet1965 schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:50:
[...]

Haha, ja je heb altijd baas boven baas.
Jij heb toen een nieuwe tv gehad of alleen scherm?
Nieuwe tv. Ik pikte dat niet een reparatie na 4 dagen gebruik. Zeker niet nadat mijn laatste plasma ook na 3/4 jaar een mooie balk had in het beeld. Heb een abbo op strepen in het beeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:56:
[...]

Nieuwe tv. Ik pikte dat niet een reparatie na 4 dagen gebruik. Zeker niet nadat mijn laatste plasma ook na 3/4 jaar een mooie balk had in het beeld. Heb een abbo op strepen in het beeld. :+
Ja dat blijkt wel.
Ik zal eerst de reactie van Foka afwachten, ik ben nu nog een streepje van ca 1 cm.
Maar verwacht wel dat het weer verder terug zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Welke picture settings hebben jullie gebruikt? Beetje zitten googlen, maar benieuwd of er mensen bepaalde settings van websites hebben gebruikt. Gaat in dit geval om de LG 65e7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MauT86 Veel mensen nemen de settings van rtings over en ook in dit topic staan er verschillende voorbeelden genoemd. Daar zit vast wel iets tussen wat je bevalt ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Netflix, streaming problemen weer terug :(
De streaming problemen leken nu een aantal dagen te zijn opgelost bij mij.
Vandaag de nieuwe Star Trek Discoverie serie..... en helaas sinds vandaag 25-9-2017 weer terugval naar 480 .....en zoals bij de vorige problemen wel een stabiele streaming via PS4 en Nvidia Shield op dezelfde netwerkkabel maar niet via APP LG TV. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Peter711 op 25-09-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Peter711 schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:48:
Netflix, streaming problemen weer terug :(
De streaming problemen leken nu een aantal dagen te zijn opgelost bij mij.
Vandaag de nieuwe Star Trek Discoverie serie..... en helaas sinds vandaag 25-9-2017 weer terugval naar 480 .....en zoals bij de vorige problemen wel een stabiele streaming via PS4 en Nvidia Shield op dezelfde netwerkkabel maar niet via APP LG TV. 8)7
Waarom gebruik je de netflix van de shield niet ?
Die werkt echt top ik vind hem zelfs beter werken dan de tv app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
[...]

Ik heb even gesnuffeld via mijn Harmony in het service menu, maar ik heb geen 13. OLED. Bij mij is 13 '20 point WB'. Heb ze allemaal doorlopen, kwam niks tegen wat er op leek, was zoals hier op AVforum:

http://www.avsforum.com/f...ntid=1416522&d=1462109503

[ Voor 3% gewijzigd door Raziel op 25-09-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Slux schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:02:
[...]

Waarom gebruik je de netflix van de shield niet ?
Die werkt echt top ik vind hem zelfs beter werken dan de tv app
Omdat de Shield geen dolbi vision afspeelt...... en de nieuwe Star Trek dat streamt in dolbi vision die de Oled LG van mij kan afspelen ;)
NB Na de stroom eraf gehaald te hebben werkt streaming weer goed..... had ergens gelezen dat de wifi na een aantal dagen wel eens kuren kreeg en dat stroom eraf halen wel eens helpt.... misschien toeval (hielp eerder niet , probleem met netwerk kabel en wifi) maar het werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Raziel schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:16:
[...]

Ik heb even gesnuffeld via mijn Harmony in het service menu, maar ik heb geen 13. OLED. Bij mij is 13 '20 point WB'. Heb ze allemaal doorlopen, kwam niks tegen wat er op leek.

[afbeelding]
Had hetzelfde je moet "In-Start" toevoegen niet "Service Menu". ;) als functie op je harmony onder een toets. Dan heb je wel een 13 OLED optie

[ Voor 6% gewijzigd door Peter711 op 25-09-2017 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ben er schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:49:
Musicmasters

Ik stel hier netjes een vraag
En wacht netjes op een antwoord van een gebruiker
Deze setting's heb ik eens gekregen vaneen mede tweaker. Waarvoor nog steeds mijn dank. Is wel voor de 55C7. Misschien heb je er wat aan.. Deze neem ik bijna 100% over .Hier en daar wat kleine veranderingen.

Mijn TV: 55C7

Voor onderstaande instellingen, als je het niet kan selecteren heb ik het weggelaten :)

Voor Normaal TV-kijken (Ziggo)
ISF Expert
Oled-lampje 35 (donkere kamer) / 80 (licthte kamer)
Contrast 100
Helderheid 50
H-scherpte 10
V-scherpte 10
Kleur 50
Tint 0
Geavanceerd:
kleurbereik: automatisch
Gamma 2.2
rest uit
Witbalans: Warm 1 (persoonlijk kijkt dat wat fijner met normale TV)
Beeldopties:
Trumotion: gebruiker 2 de-judder / 10 de-blur (enkel bij normaal tv kijken)
Rest uit

Blu-ray UHD Films
ISF Expert
Oled-lampje 35 (donkere kamer) / 80 (licthte kamer)
Contrast 100
Helderheid 50
H-scherpte 10
V-scherpte 10
Kleur 50
Tint 0
Geavanceerd:
Gamma 2.2
rest uit
Witbalans: Warm 2
Beeldopties:
Rest alles uit

Blu-ray UHD Films met HDR (hier valt alles onder buiten Dolby vision)
Bioscoop
Oled-lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50
Scherpte 10
Kleur 55
Tint 0
Geavanceerd:
dynamisch contrast: laag
(dit activeert Active HDR op de 2017 modellen, bij donkere scenes komt dit soms wat beter uit. Maar kan ook uit blijven)
rest uit
Witbalans: Warm 2 (zelf heb ik warm 1 gekozen)
Beeldopties:
Zwartniveau: laag
Rest alles uit

Blu-ray UHD Films met Dolby Vision
Bioscoop
Oled-lampje 50
Contrast 100
Helderheid 50
Scherpte 10
Kleur 50
Tint 0
Geavanceerd:
dynamisch contrast: uit
(Dolby Vision is al een HDR vorm met ingebouwde dynamische HDR data)
rest uit
Witbalans: Warm 2 (ook weer zelf warm 1 gekozen)
Beeldopties:
Rest alles uit

PS4
Spel
Oled-lampje 60
Contrast 100
Helderheid 50
Scherpte 10
Kleur 50
Tint 0
Kleurtemperatuur: W25
Geavanceerd:
Gamma: Gemiddeld
rest uit
Beeldopties:
Zwartniveau: Laag (en de PS4 op automatisch)
Rest alles uit

PS4 HDR
HDR Spel
Oled-lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50
Scherpte 20
Kleur 55
Tint 0
Geavanceerd:
dynamisch contrast: laag
(dit activeert Active HDR op de 2017 modellen, bij donkere scenes komt dit soms wat beter uit. Maar kan ook uit blijven)
rest uit
Witbalans: Warm 2
Beeldopties:
Zwartniveau: Laag
Rest alles uit

Veel plezier hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Wanneer zou er een tv komen die er voor zorgt dat de instellingen voor de tv gewoon zonder afstelling echt goed beeld oplevert? Apple kan dat toch ook met zijn iPhone en iPad?

Ik snap dat er een markt is voor tv’s met alle afstelmoeijkheden (vergelijk met Android). Maar denk dat er ook zeker een markt is voor out of the box goed beeld met weinig afstelmogelijkheden (vergelijk met iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik lees dat mensen kunnen kijken naar B.V een legaal rood scherm (lgC7) . om eventueel een inbranding goed waar te kunnen nemen. Ik wil dat ook graag eens zien op mijn tv, maar kan die optie in met menu nergens vinden. Ik heb mijn tv nu op standaard staan, met wat kleine aanpassingen..

Hoe kom ik bij kleuren uit met alleen een rood scherm om het mijn eigen te kunnen zien.

[ Voor 10% gewijzigd door harley2009 op 26-09-2017 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
harley2009 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:51:
ik lees dat mensen kunnen kijken naar B.V een rood scherm (lgC7) (cayenne). om eventueel een inbranidng goed war te kunnen nemen. Ik wil dat ook graag eenszijn op mijn tv, maar kan die optie in met menu nergens vinden. Ik heb mijn tv nu op standaard staan, met wat kleine aanpassingen..

Hoe kom ik bij cayenne kleuren uit om zelf eens te kijken..
Laptop aansluiten en een testbeeld downloaden en laten zien op het scherm misschien.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
harley2009 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:51:
ik lees dat mensen kunnen kijken naar B.V een legaal rood scherm (lgC7) . om eventueel een inbranding goed waar te kunnen nemen. Ik wil dat ook graag eens zien op mijn tv, maar kan die optie in met menu nergens vinden. Ik heb mijn tv nu op standaard staan, met wat kleine aanpassingen..

Hoe kom ik bij kleuren uit met alleen een rood scherm om het mijn eigen te kunnen zien.
Color filter aan zetten in het CMS en dan heb je genoeg rood in beeld.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo, ik heb even wat slowchat/discussie over gebrekkige inzet naar de prullenbak gedaan; voegt niets toe namelijk. Liever een topic-report indienen i.p.v. (nog meer) ballast aan het topic toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
randomice schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:04:
[...]

Laptop aansluiten en een testbeeld downloaden en laten zien op het scherm misschien.
Helaas heb ik geen laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

giantgiantus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:29:
Wanneer zou er een tv komen die er voor zorgt dat de instellingen voor de tv gewoon zonder afstelling echt goed beeld oplevert? Apple kan dat toch ook met zijn iPhone en iPad?

Ik snap dat er een markt is voor tv’s met alle afstelmoeijkheden (vergelijk met Android). Maar denk dat er ook zeker een markt is voor out of the box goed beeld met weinig afstelmogelijkheden (vergelijk met iOS).
Kalibratie per scherm kost geld, en de concurrentie is groot dus het moet zo goedkoop mogelijk. Apple doet dat toch net anders met vaak duurdere producten. Daarnaast vinden veel mensen het beeld al prima out of the box.

Je kunt toch gewoon je tv laten kalibreren?

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 26-09-2017 08:27 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.