• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:23:
@Puck Dat laatste is wellicht meer sentiment?
Ik heb eigenlijk nergens problemen met de 55C7, dus was in elk geval benieuwd.
Zeker! Maar nogmaals: het heeft voor velen problemen opgelost ;)

Arrived anxious, left bored

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Puck goed om te weten. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 17:47
Zijn er mensen hier met een Sonos Playbar staand voor hun Oled55c7? Het zou te hoog moeten zijn maar ik vraag me af hoe storend het is, mijn huidige TV staat denk ik maar 1 cm hoger dan de nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49
Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:57:
Sinds februari heb ik hier een B6V staan waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Helaas zie ik sinds vandaag aan de rechterkant van het scherm een verticale streep waarvan de LEDs altijd aan staan:

[afbeelding]
(Opklikken voor groot)

Deze streep is helaas te zien op alle inputs dus het lijkt echt aan het paneel te liggen. Zijn er meer Tweakers bekend met dit probleem en is dit eventueel op te lossen met een 'Clear panel noise' of een fabrieksreset? Of wordt dit een garantie dingetje?
Dit heb ik ook gehad met mijn LG C7. Details zijn te lezen in mijn review:
productreview: LG OLED55C7V Zwart review door SpeedingWilly

Bij mij zat de streep meer in het midden van het scherm, maar vrijwel identiek aan jouw situatie. Na een clear panel noise actie was de streep ook verdwenen, maar het probleem was niet weg! Hoger in de kolom waren er pixels (vooral groen) die niet meer goed meededen en vooral bij witte of groene egale vlakken was dit zichtbaar. Bij gewone TV beelden was dit echter niet heel zichtbaar. Zie de plaatjes hieronder.

Defect LG C7
Defect LG C7

Ik raad je aan om eens testplaatjes op je tv te zetten (rood, groen, blauw, wit, zwart, cyaan, magenta en geel). Als deze plaatjes zonder problemen zijn kun je gerust zijn. Bij mij was dit niet zo en heb ik RMA aangevraagd. Ik heb toen (uiteindelijk) een nieuwe TV gekregen, die daarna ook terug is gegaan vanwege defecte (sub) pixels. Mijn huidige (3e) TV is (nog) probleemloos.

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 21-09-2017 08:35 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
dezeppo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:35:
Zijn er mensen hier met een Sonos Playbar staand voor hun Oled55c7? Het zou te hoog moeten zijn maar ik vraag me af hoe storend het is, mijn huidige TV staat denk ik maar 1 cm hoger dan de nieuwe.
Te hoog voor wat?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dezeppo
Zoals de Playbar nu voor de TV staat mis ik een klein reepje televisiebeeld, klein genoeg om niet storend te zijn, bij de OLED zal de Playbar iets verder van de tv af staan, omdat de voet verder uitsteekt, en ik vroeg me af of ik niet al maatregelen moest treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dezeppo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:29:
Zoals de Playbar nu voor de TV staat mis ik een klein reepje televisiebeeld, klein genoeg om niet storend te zijn, bij de OLED zal de Playbar iets verder van de tv af staan, omdat de voet verder uitsteekt, en ik vroeg me af of ik niet al maatregelen moest treffen.
Oh zo, dat kan je alleen zelf beoordelen ben ik bang, dat is heel persoonlijk. Ik zou mijzelf helemaal het schompes ergeren, terwijl sommigen rustig een halve plant voor het beeld hebben staan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:46
Zijn er hier mensen die The OA op Netflix kijken? Zo ja, hoe zien de zwartwaarden er bij jullie uit? Ik heb in die serie nog geen enkele keer 100% black gezien, en vaak een grijze waas. Vraag me dus af of dit de source material is, of dat ik mijn Dolby Vision picture mode aan moet passen. Het is de enige Dolby Vision content die ik tot nog toe gekeken heb, maar op deze manier ben ik er niet erg van onder de indruk.

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
Kijk nu ondertussen alweer een tijdje op een 55 C6. Echt een fijne tv. Achteraf liever de 65inch willen hebben. Maar helaas heb ik het niet alleen voor het zeggen thuis😜
Enige wat ik nu ondervind aan “problemen” is dat de ARC het soms niet doet. Kwestie van even de stroom eraf en daarna doet alles het weer.
Bij Netflix word ik helemaal krankjorum dat als je boel even op pauze zet de tv de soundbar uitzet. Als ze dat nog even fixen.......

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
Mack80 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:37:
Bij Netflix word ik helemaal krankjorum dat als je boel even op pauze zet de tv de soundbar uitzet. Als ze dat nog even fixen.......
Is dat niet gewoon een instelling in je soundbar die langer "wakker" moet blijven wanneer die geen signaal krijgt?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Raymon89 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:23:
Zijn er hier mensen die The OA op Netflix kijken? Zo ja, hoe zien de zwartwaarden er bij jullie uit? Ik heb in die serie nog geen enkele keer 100% black gezien, en vaak een grijze waas. Vraag me dus af of dit de source material is, of dat ik mijn Dolby Vision picture mode aan moet passen. Het is de enige Dolby Vision content die ik tot nog toe gekeken heb, maar op deze manier ben ik er niet erg van onder de indruk.
The OA was de 1e DV titel die ik heb gekeken en ik vond het er ook niet uitzien. Iedereen leek chronische leverproblemen te hebben en over alles lag een grijze waas inderdaad. Ik heb uiteindelijk de settings aangepast, want ook bij andere titels was ik niet tevreden.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Raymon89 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:23:
Kijk ff Chefs Table en dan het laatste seizoen.

Stay hungry, stay foolish!

• Gonadan

Gonadan

Zelf heb ik dat gevoel ook bij veel HDR filmpjes op YouTube. Alsof het alleen maar om helderheid gaat en niet om daadwerkelijk mooi contrast met groot dynamisch bereik.

Niet geheel ontoevallig zien dan algemene filmpjes er niet uit en zijn die specifiek voor OLED wel rete mooi. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Chef's Table ziet er niet uit met Dolby Vision als je het mij vraagt.

• Raziel
Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:02:

Niet geheel ontoevallig zien dan algemene filmpjes er niet uit en zijn die specifiek voor OLED wel rete mooi. :P
(Bijna) al die 4K promo filmpjes zien er geweldig uit, maar die zijn uiteraard bedoeld om TV's te verkopen

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:59
65E7 Lees veel mee en af en toe een vraag of opmerking.
Zou het persoonlijk zeer prettig vinden als iedereen zijn relaas beging met welke Oled hij heeft .
Zo is direct te zien of bvover 6 of 7 serie wordt geschreven.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Weet iemand of er ooit 1080p of 720p uitzendingen komen via Ci+ (ziggo oud-UPC gebied).

Dit kan ik niet echt terugvinden ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Interessante info voor degene die een AppleTV 4K willen aanschaffen in deze review van The Verge:
Apple is very proud of the fact that the entire tvOS interface has been reworked to run in 4K HDR, but it also won’t let the device switch modes on your TV: from 4K to 1080p, from HDR to SDR, or from a 24Hz refresh rate (for movies) to a 60Hz rate (for games and interface animations). That means that, out of the box, any non-4K content you watch will be upscaled and processed into 4K HDR, running at the highest refresh rate your TV supports, which is usually 60Hz.

The Apple TV also automatically preferences refresh rate over any other setting: if your TV supports 60Hz HDR10 but only 30Hz Dolby Vision (like 2016 LG OLEDs), the Apple TV will pick HDR10, even though HDR10 looks worse than Dolby Vision. Apple told me that’s because it wants the interface and games to run as smoothly as possible; it’s found that the interface judders at 30Hz. So you’ll get worse HDR but a smoother interface, all because the Apple TV won’t switch modes.
Ik sla 'm over.

• Gonadan

Gonadan

Raziel schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:27:
(Bijna) al die 4K promo filmpjes zien er geweldig uit, maar die zijn uiteraard bedoeld om TV's te verkopen
Mijn punt was juist dat eenhoop van die promofilmpjes er helemaal niet geweldig uit zien. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:28
Heeft iemand zijn/haar actie telefoon al ontvangen?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:25
Puck schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:28:
Interessante info voor degene die een AppleTV 4K willen aanschaffen in deze review van The Verge:

[...]

Ik sla 'm over.
Ik twijfel, voor een 2017 model is hij al interessanter. Maar het punt over de Xbox.. Ik zal de AppleTV puur gebruiken voor het huren/kopen van films en ik ga in november de Xbox One X halen. Alleen zoals het er nu naar uit ziet gaat deze geen Dolby Vision ondersteunen. Dus blijft de Apple TV voor mij interessant.
But if you just want to watch some Netflix and you’re fine with renting movies from a service like Vudu or Amazon, stick with the apps on your existing 4K HDR smart TV for now or pick up a Roku. If you absolutely must spend a bunch of money, buy an Xbox One S bundle for $249 — you’ll at least get a free game out of it as well. All of this stuff will be messy and annoying in different ways, but they’ll get the job done.
EDIT:
NeWSJuNK schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:06:
Heeft iemand zijn/haar actie telefoon al ontvangen?
Nee, maar ik heb wel een bericht ontvangen dat mijn aanvraag geaccepteerd is en dat de telefoon binnen 8 weken thuis gestuurd zal worden

[ Voor 12% gewijzigd door Steven030 op 21-09-2017 14:08 ]

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
ApC_IcE schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:09:
Weet iemand of er ooit 1080p of 720p uitzendingen komen via Ci+ (ziggo oud-UPC gebied).

Dit kan ik niet echt terugvinden ergens.
Zie de duitse zenders ARD en ZDF.
Deze zijn 720p.bij Ziggo (oud-UPC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Steven030 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:06:
[...]

Ik twijfel, voor een 2017 model is hij al interessanter. Maar het punt over de Xbox.. Ik zal de AppleTV puur gebruiken voor het huren/kopen van films en ik ga in november de Xbox One X halen. Alleen zoals het er nu naar uit ziet gaat deze geen Dolby Vision ondersteunen. Dus blijft de Apple TV voor mij interessant.
Ja, ik baal nu gewoon dat de 2016 modellen geen 60hz Dolby Vision ondersteunen (of dat de AppleTV niet gewoon op 24p kan). Had eerder niet verwacht dat ik dit een probleem zou vinden... (Ik wist ook niet bij de aanschaf dat dit het geval was...). Ik ga maar eens navraag doen bij LG.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 21-09-2017 14:31 ]

• dezeppo
Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:42:
[...]

Oh zo, dat kan je alleen zelf beoordelen ben ik bang, dat is heel persoonlijk. Ik zou mijzelf helemaal het schompes ergeren, terwijl sommigen rustig een halve plant voor het beeld hebben staan. :D
De Flexson Playbar Tvstand biedt soelaas, mooie oplossing hopelijk... (ik was al aan t kijken of de SJ9 iets was, deze oplossing is iets goedkoper en iets minder storingsgevoelig (lipsynch problemen etc.))

• Gonadan

Gonadan

Steven030 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:06:Ik twijfel, voor een 2017 model is hij al interessanter. Maar het punt over de Xbox.. Ik zal de AppleTV puur gebruiken voor het huren/kopen van films en ik ga in november de Xbox One X halen. Alleen zoals het er nu naar uit ziet gaat deze geen Dolby Vision ondersteunen. Dus blijft de Apple TV voor mij interessant.
Is hij voor 2017 interessanter omdat die wel 60fps kan of bedoel je wat anders?

Persoonlijk vond ik het wel een interessant kastje om meerdere redenen.
Ik vertrouw het principe smart TV namelijk voor geen meter. Ik ga er 100% van uit dat op veel te korte termijn bepaalde apps kut gaan werken, eruit gaan, ondersteuning vervalt of dat er reclameopties gepusht worden die ik niet wil.
Daarnaast denk ik tot de conclusie te zijn gekomen dat de enige zinnige bron voor 4K materiaal iTunes is. Netflix heeft gewoon geen hol, schijfjes kosten het dubbele van een HD-versie en dingen als Pathe of Videoland zijn ook maar beperkt en aan de prijzige kant. Een 4K Apple TV kan mij dan in ieder geval iTunes bieden en daarnaast ook als fallback dienen voor als ik dat WebOS echt niet meer trek.

offtopic:
Dan zou ik voor het eerst iets van Apple kopen, wie had dat gedacht. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Steven030
Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:39:
[...]

Ik vertrouw het principe smart TV namelijk voor geen meter. Ik ga er 100% van uit dat op veel te korte termijn bepaalde apps kut gaan werken, eruit gaan, ondersteuning vervalt of dat er reclameopties gepusht worden die ik niet wil.
Daarnaast denk ik tot de conclusie te zijn gekomen dat de enige zinnige bron voor 4K materiaal iTunes is. Netflix heeft gewoon geen hol, schijfjes kosten het dubbele van een HD-versie en dingen als Pathe of Videoland zijn ook maar beperkt en aan de prijzige kant. Een 4K Apple TV kan mij dan in ieder geval iTunes bieden en daarnaast ook als fallback dienen voor als ik dat WebOS echt niet meer trek.

offtopic:
Ja klopt, en dat de AppleTV daarom ook in Dolby Vision uit zal gaan zenden op de 2017 modellen als ik het goed begrijp.

Eens. Maar opzich vind ik de Xbox ook wel een zinnige bron voor 4K materiaal en een mooie vervanger van iTunes, alleen lijkt het er nu op dat dit voorlopig geen Dolby Vision zal ondersteunen. Als dat in de toekomst wel toegevoegd wordt zou ik liever alleen de Xbox gebruiken.

• dezeppo
Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:39:
[...]

offtopic:
Idd, een Ultra HD huren op ITunes zou vooralsnog (4 EUR) zo goed als 5 EUR kosten, dat is te doen.

Plus dat met Infuse 5 het zo goed als zeker mogelijk gaat zijn om lokale 4k inhoud weer te geven, via SMB deling natuurlijk. Films worden wel vrij groot, 40-50 gb voor een film is toch niet mis maar het aanbod is (idd) nergens nog echt groot.

Als het goed is komt mijn 4k morgen binnen, kan het nog een dag proberen op een gewone 4k TV voordat ik overga op OLED. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Steven030 Als je een console wilt snap ik dat wel. Persoonlijk ga ik echt niet meer aan nieuwe spellen beginnen, voor mij zal het hooguit mediaspeler zijn en dan is zo'n compact kastje ergens achterin je dressoir wel makkelijk. :P

@dezeppo 40-50 GB? Als je ze via een minder legaal circuit verkrijgt bedoel je dan neem ik aan? Want bij mijn weten gaat de stream van Apple ongeveer gelijk zijn aan die van Netflix, dan kom je niet aan die grootte of het is wel een heel lange film. :P

Precies, ook de huurconstructie trekt mij aan. Gewoon een filmpje kijken, paar euro dokken en klaar. Is 'ie echt tof dan koop ik hem wel, scheelt ook weer ruimte in de kast.
Mocht dan over een aantal jaar de markt gestabiliseerd zijn en de prijzen normaal dan kan ik altijd nog fysieke dragers en een speler kopen als ik echt bepaalde films zo mooi vind dat ik daar dat geld voor over heb. (gok van niet, op een echte blu-ray is het nu ook al fantastisch)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
[quote]Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:56:

@dezeppo 40-50 GB? Als je ze via een minder legaal circuit verkrijgt bedoel je dan neem ik aan? Want bij mijn weten gaat de stream van Apple ongeveer gelijk zijn aan die van Netflix, dan kom je niet aan die grootte of het is wel een heel lange film. :P

Of heel legaal geript natuurlijk! Belachelijk hoge bitrates, Netflix afleveringen van 10-15 gb voor een uurtje TV, het wordt allemaal wat belachelijk ja...

Ik heb ook nog een Xbox One S, waarop ik (enkel) Fallout 4 speel eigenlijk, meer nog niet, maar de Ultra HD BluRay speler in deze console maakt hem wel erg interessant om 'erbij' te hebben natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door dezeppo op 21-09-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:34:
[...]

Mijn punt was juist dat eenhoop van die promofilmpjes er helemaal niet geweldig uit zien. ;)
Echt? Als ik filmpjes download op bijv. http://4kmedia.org/ dan ziet dat er toch behoorlijk strak uit

• Gonadan

Gonadan

Raziel schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:05:
Echt? Als ik filmpjes download op bijv. http://4kmedia.org/ dan ziet dat er toch behoorlijk strak uit
Wel strak, maar qua zwart vaak ruk. Overigens heb ik het dan over zogenaamde 4K en/of HDR demo's die niet specifiek voor OLED gemaakt zijn. Er zitten ook heel veel mooie tussen hoor, maar het valt mij dat best vaak de zwartwaarden grijs zijn omdat het allemaal zo helder moet zijn, eerder overbelicht.

Overigens zag ik ook een HDR filmpje van een vrouw in middeleeuwse jurk en een potje schaak en zo. Die vind ik ook absoluut lelijk, veel te veel dynamisch bereik, onnatuurlijk.

* Gonadan is een mierenneuker

Ik vind die Colours of Journey demo bijvoorbeeld wel weer helemaal prachtig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:17:
[...]

Wel strak, maar qua zwart vaak ruk. Overigens heb ik het dan over zogenaamde 4K en/of HDR demo's die niet specifiek voor OLED gemaakt zijn. Er zitten ook heel veel mooie tussen hoor, maar het valt mij dat best vaak de zwartwaarden grijs zijn omdat het allemaal zo helder moet zijn, eerder overbelicht.

Overigens zag ik ook een HDR filmpje van een vrouw in middeleeuwse jurk en een potje schaak en zo. Die vind ik ook absoluut lelijk, veel te veel dynamisch bereik, onnatuurlijk.

* Gonadan is een mierenneuker

Ik vind die Colours of Journey demo bijvoorbeeld wel weer helemaal prachtig.
Je moet die LG HDR demo's niet via YT bekijken maar binnenhalen vanaf een website. De verschillen zijn tamelijk groot. Het geluid wat je te horen krijgt via YT slaat al helemaal al een tang op een varken vergeleken met dat van de originele demo's. Vergelijk de Jazz demo anders maar eens.

Testing, one, two ...

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:41:
Je moet die LG HDR demo's niet via YT bekijken maar binnenhalen vanaf een website. De verschillen zijn tamelijk groot. Het geluid wat je te horen krijgt via YT slaat al helemaal al een tang op een varken vergeleken met dat van de originele demo's. Vergelijk de Jazz demo anders maar eens.
Ik zal het proberen. Qua geluid al 100% eens, wat een ramp.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:46:
[...]
Ik zal het proberen. Qua geluid al 100% eens, wat een ramp.
Het tamelijk bonte kleuren-palet zal zeer waarschijnlijk nog steeds zichtbaar blijven, dat spreekt de meeste mensen schijnbaar zo wel aan verwacht ik. Mijn vrouw vind een foto die HDR bewerkt is (HDR foto is wat anders dan HDR video, dat weet ik), ook vaak mooier dan een originele.

Testing, one, two ...

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:02:
Het tamelijk bonte kleuren-palet zal zeer waarschijnlijk nog steeds zichtbaar blijven, dat spreekt de meeste mensen schijnbaar zo wel aan verwacht ik. Mijn vrouw vind een foto die HDR bewerkt is (HDR foto is wat anders dan HDR video, dat weet ik), ook vaak mooier dan een originele.
Het is wat anders, maar ook weer niet. Sommige video's zijn op dezelfde wijze verkloot als wat men met foto's soms doet.
Als je beeld hebt waarin dynamische bereik lijkt te passen terwijl het niet hoort te passen is het gewoon lelijk. Al denkt de massa daar inderdaad vaak anders over. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
ViNOK16Bit schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:10:
[...]

Is dat niet gewoon een instelling in je soundbar die langer "wakker" moet blijven wanneer die geen signaal krijgt?
Nope. Kan ziggo bijvoorbeeld heel lang op pauze zetten. Gebeurt alleen als de screensaver van lg zn werk gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:03

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb sinds een half jaar een 55b6v. Hierop speel ik ook zelf gemonteerde video's af (via mijn NAS). Echter, sinds een maand of twee speelt hij al mijn nieuw gemaakt materiaal niet meer af. Hij geeft dan de melding: "Kan niet afspelen. Dit bestand wordt niet herkend. Wilt het volgende bestand afspelen?" Oudere bestanden worden overigens nog steeds afgespeeld.

Herkent iemand dit probleem?

Mijn video's zijn gerenderd met Premiere Pro of Media Encoder in een H.264 4K formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

vanDaal schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:18:
Ik heb sinds een half jaar een 55b6v. Hierop speel ik ook zelf gemonteerde video's af (via mijn NAS). Echter, sinds een maand of twee speelt hij al mijn nieuw gemaakt materiaal niet meer af. Hij geeft dan de melding: "Kan niet afspelen. Dit bestand wordt niet herkend. Wilt het volgende bestand afspelen?" Oudere bestanden worden overigens nog steeds afgespeeld.

Herkent iemand dit probleem?

Mijn video's zijn gerenderd met Premiere Pro of Media Encoder in een H.264 4K formaat.
Gebruiken je oude video's exact hetzelfde formaat?

Zijn de video's 60hz? Zoals eerder te lezen is in dit topic kan de TV H.264 4K 60hz niet afspelen. Dan zul je HEVC moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Klein lichtpuntje voor de AppleTV 4K: Dolby Atmos komt met een latere update van tvOS alsnog. Schijnt dat ze problemen hadden omdat ze ook de Siri stem willen laten lopen via Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
WvB22 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:05:
Klein lichtpuntje voor de AppleTV 4K: Dolby Atmos komt met een latere update van tvOS alsnog. Schijnt dat ze problemen hadden omdat ze ook de Siri stem willen laten lopen via Atmos.
Ik ben benieuwd hoe hij werkt op de LG OLEDs, maar hij lijkt overal uitverkocht. Iemand die hem al in huis heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
Steven030 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:53:
[...]

Ik ben benieuwd hoe hij werkt op de LG OLEDs, maar hij lijkt overal uitverkocht. Iemand die hem al in huis heeft?
De Apple TV 4k is zojuist binnengekomen, helaas morgen pas een OLED, dus kan nog niets zeggen over beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
dezeppo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:10:
[...]

De Apple TV 4k is zojuist binnengekomen, helaas morgen pas een OLED, dus kan nog niets zeggen over beeld.
Ben ook stiekem wel benieuwd. Tegelijkertijd staat er hier nog een LG UP970 gloednieuw in doos. Twijfels wat ik zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
WvB22 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:38:
[...]

Ben ook stiekem wel benieuwd. Tegelijkertijd staat er hier nog een LG UP970 gloednieuw in doos. Twijfels wat ik zal doen.
De ATV speelt geen schijfjes, de Xbox One S/X wel ;) (die LG ook)

Dus, beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Apple TV 4 speelt ook geen 24p materiaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 22-09-2017 17:31 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Nee klopt allemaal. En dat is op zich al een goede reden om toch voor een UHD speler te kiezen. Maarrrrr: schijfje UHD blu-ray kost me per titel 30 euro minimaal. Doe ik nog een extended versie of iets dergelijks dan betal je al snel tegen de 50 en soms zelfs 70 euro (!?!?). Is dan wel topkwaliteit en je krijgt en de BluRay en de HDR 4K schijf en een digitale download (weet iemand in welke resolutie dat meestal is?).

Maar bij Apple betaal je ‘slechts’ tussen de 5 en max 17 euro. Meeste is een tientje. Dat zijn veel schappelijkere prijzen. En dan krijg je meestal nog alle behind the scenes en soms zelfs bonus films zoals Black Chrome edition bij Mad Max Fury Road. Die schijf kost een tientje in iTunes en bij Bol 36 euro en dan krijg ik de bonus editie ook niet eens. Waar ik voor 100 euro bij Bol net aan 3 titels koop, haal ik bij iTunes minimaal 8 films voor. En als ik een HD titel koop wordt ie ook nog eens in gratis in 4K overgezet als die titel beschikbaar komt. De beeldkwaliteit van iTunes Movies zou prima zijn en beter als Netflix volgens sommige reviews en fysieke schijf zelfs benaderen. Content van derden zoals HBO schijnt een hit or miss te zijn met een paar serieuze issues van content die er echt niet uitziet (die ze zeggen te gaan oplossen). 4K YouTube schijnen ze te gaan toevoegen maar dat moet ik nog maar zien gelet op de diepgewortelde wantrouwen tussen Apple en Google. Dolby Atmos komt er zeker. Als ze nu ook nog wat instellingen doorvoeren als passthrough (tv het upscalen laten doen) en keuze 24p / 60 Hz / 120 Hz dan ben ik om.

[ Voor 7% gewijzigd door WvB22 op 22-09-2017 18:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

WvB22 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:09:
Als ze nu ook nog wat instellingen doorvoeren als passthrough (tv het upscalen laten doen) en keuze 24p / 60 Hz / 120 Hz dan ben ik om.
Ik ook, dus dat gaan we eerst rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nee klopt allemaal. En dat is op zich al een goede reden om toch voor een UHD speler te kiezen. Maarrrrr: schijfje UHD blu-ray kost me per titel 30 euro minimaal. Doe ik nog een extended versie of iets dergelijks dan betal je al snel tegen de 50 en soms zelfs 70 euro (!?!?). Is dan wel topkwaliteit en je krijgt en de BluRay en de HDR 4K schijf en een digitale download (weet iemand in welke resolutie dat meestal is?).

Maar bij Apple betaal je ‘slechts’ tussen de 5 en max 17 euro. Meeste is een tientje. Dat zijn veel schappelijkere prijzen. En dan krijg je meestal nog alle behind the scenes en soms zelfs bonus films zoals Black Chrome edition bij Mad Max Fury Road. Die schijf kost een tientje in iTunes en bij Bol 36 euro en dan krijg ik de bonus editie ook niet eens. Waar ik voor 100 euro bij Bol net aan 3 titels koop, haal ik bij iTunes minimaal 8 films voor. En als ik een HD titel koop wordt ie ook nog eens in gratis in 4K overgezet als die titel beschikbaar komt. De beeldkwaliteit van iTunes Movies zou prima zijn en beter als Netflix volgens sommige reviews en fysieke schijf zelfs benaderen. Content van derden zoals HBO schijnt een hit or miss te zijn met een paar serieuze issues van content die er echt niet uitziet (die ze zeggen te gaan oplossen). 4K YouTube schijnen ze te gaan toevoegen maar dat moet ik nog maar zien gelet op de diepgewortelde wantrouwen tussen Apple en Google. Dolby Atmos komt er zeker. Als ze nu ook nog wat instellingen doorvoeren als passthrough (tv het upscalen laten doen) en keuze 24p / 60 Hz / 120 Hz dan ben ik om.
Als ze dat doen dan zou ik er ook een kopen, maar dat gaan ze toch niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:16
Beetje of topic misschien: maar de UHD, schijfjes zijn regelmatig voor rond de € 20 gewoon via internet te bestellen. Soms ook in combinatie UHD en een 3D voor rond de 29,95...
Ik zeg alleen; Amazon.... Google....
Vandaag nog 4 titels voor 80 Euro besteld.

[ Voor 15% gewijzigd door dinandus op 22-09-2017 19:37 . Reden: aanvulling op tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Vandaag de LG 55C7V besteld. voor 1900 + LG telefoon.
Nu zie ik dat de mediamarkt ook aanbiedingen heeft:

55POS901F voor 1885...
Geen probleem denk ik ziet er vergelijkbaar uit oled tv qua prijs denk ik.
TOT ik zie dat die ambilight hebt. En toen dacht ik fuck oh ja...! ik wou eigenlijk mijn toekomstige tv hebben met ambilight.. maar nu al betaald en met weekend er tussen fuck!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Reconhell schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:45:
Vandaag de LG 55C7V besteld. voor 1900 + LG telefoon.
Nu zie ik dat de mediamarkt ook aanbiedingen heeft:

55POS901F voor 1885...
Geen probleem denk ik ziet er vergelijkbaar uit oled tv qua prijs denk ik.
TOT ik zie dat die ambilight hebt. En toen dacht ik fuck oh ja...! ik wou eigenlijk mijn toekomstige tv hebben met ambilight.. maar nu al betaald en met weekend er tussen fuck!!!
Nu heb ik niet alle data en reviews beschikbaar van de Philips 55POS901F maar wat ik wel zeker weet is dat daar nog een 2016 scherm van LG inzit terwijl je nu het 2017 model hebt voor 15 euro meer. Ik zou het wel weten. Volgens mij heb je gewoon een goeie deal voor 1900 en een telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Hmmm dus als ikbhet goed begrijp hebben de mensen die Dolby vision op een 2016 oled paneel niks aan de Apple tv 4k kastje vanwegen dat de 2016 LG geen 60hz ondersteund? Als je dit probeert op te zoeken kom je er niet eens achter volgens de officieele specificaties.

Zonde, had graag de ATV4k voor mijn 2016 model willen kopen zodat ik einderlijk van dolby vision kan genieten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
WvB22 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:50:
[...]

Nu heb ik niet alle data en reviews beschikbaar van de Philips 55POS901F maar wat ik wel zeker weet is dat daar nog een 2016 scherm van LG inzit terwijl je nu het 2017 model hebt voor 15 euro meer. Ik zou het wel weten. Volgens mij heb je gewoon een goeie deal voor 1900 en een telefoon!
Oke dat wist ik niet dat is ook niet geheel onbelangrijk. maar van wat ik las is het 2017 model een kleine verbetering maar. Die ambilight daar integen.. lijkt me echt veel sfeer toevoegen tijdens een film/game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
dinandus schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:36:
Beetje of topic misschien: maar de UHD, schijfjes zijn regelmatig voor rond de € 20 gewoon via internet te bestellen. Soms ook in combinatie UHD en een 3D voor rond de 29,95...
Ja klopt hoor maar er zitten ook vaak addertjes onder het gras. Geen nl subs, Duitse versie etc. En ik heb net een paar films gekocht voor €3,99! Into the storm bijvoorbeeld. Ok, ok is wel halve bagger maar voor de prijs van een hamburger kan ik er wel weer om lachen.

Nog echt een aanrader en dan stop ik ermee: Star Trek in Dolby Vision: €4,99! Bij bol gewoon drie tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
AngelusHD schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:53:
Hmmm dus als ikbhet goed begrijp hebben de mensen die Dolby vision op een 2016 oled paneel niks aan de Apple tv 4k kastje vanwegen dat de 2016 LG geen 60hz ondersteund? Als je dit probeert op te zoeken kom je er niet eens achter volgens de officieele specificaties.

Zonde, had graag de ATV4k voor mijn 2016 model willen kopen zodat ik einderlijk van dolby vision kan genieten :(.
Het kan op zich wel maar de AppleTV gedraagt zich dom. Je kan Dolby Vision zien in 30Hz. Maar je moet de instellingen dan handmatig aanpassen omdat de AppleTV altijd 60Hz kiest boven 30Hz, ook al kan je theoretisch in een betere kwaliteit kijken. Je zal dan zien dat je de AppleTV een Dolby Vision (30Hz) film in HDR10 gaat afspelen in 60 Hz. Omdat de AppleTV per se 60 Hz wil doorvoeren voor de tvOS grafische interface. Die is dan vloeiender (begrijpelijk). Je moet dan handmatig de beeldinstellingen naar 30Hz zetten. Krijg je meteen het volgende probleem: hoe goed gaat de tv die 30 Hz weergeven? Ik weet het niet. Sommige mensen denken dat het een judder feest wordt maar misschien valt het reuze mee vanwege de ‘real cinema’ settings van de TV die op zich best hun werk doen.

Dilemma’s genoeg. Maar even meer reviews afwachten en dan ook op 2016 LG modellen. Heb zelf een 2017 model. Voor mensen die twijfelen over een 2016 of 2017 model is dit wel iets om rekening mee te houden. In het begin zei iedereen dat de update ten opzichte van de 2016 modellen verwaarloosbaar waren maar je ziet toch meer en meer issues waar de 2016 modellen tegen aanlopen waaronder dus de max 30Hz in Dolby Vision 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Liefst wil je natuurlijk helemaal geen 60hz. Dat is mooi voor de interface maar voor films wil je natuurlijk gewoon 24hz.

Wat ik volkomen begrijp is waarom Apple 4k60hz forceerd voor de vloeiende bewegingen van de interface, maar waarom gebruiken ze nou niet auto switching refresh rate zodra de bron 24hz is? Dat zou je wel verwacht van zo een premium product. Ook 60hz heeft judder en anders bij 30hz kan je nog dejudder en deblur aanpassingen doen, maar wil je dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Dit maakt me al wat blijer, hoewel je dan handmatig iets moet gaan forceren wat nadelig kan zijn voor je interface, maar je hebt in iedergeval een optie bij de B6 oled modelen dat je dus 4k24hz DOlby Vision kan kijken.

xsmett said: ↑
Yes, you can set the output to:
4k 24hz SDR
4k 24hz HDR
4k 24hz DV

Im not quite sure if Netflix support DV on ATV yet, cause there was no icon showing up on tv shows that support DV.

The Interface is a bit choppie, but not that bad. 24hz comes first, Interface second, in my opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

AngelusHD schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:05:
Dit maakt me al wat blijer, hoewel je dan handmatig iets moet gaan forceren wat nadelig kan zijn voor je interface, maar je hebt in iedergeval een optie bij de B6 oled modelen dat je dus 4k24hz DOlby Vision kan kijken.

xsmett said: ↑
Yes, you can set the output to:
4k 24hz SDR
4k 24hz HDR
4k 24hz DV

Im not quite sure if Netflix support DV on ATV yet, cause there was no icon showing up on tv shows that support DV.

The Interface is a bit choppie, but not that bad. 24hz comes first, Interface second, in my opinion.
Graag ook de bron vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De beeldkwaliteit van iTunes Movies zou prima zijn en beter als Netflix volgens sommige reviews
Qua bitrate ongeveer gelijk, dus zou dat objectief gezien echt zo zijn?
en fysieke schijf zelfs benaderen.
Hell no. Het blijft een stream, dat is echt een groot verschil.
dinandus schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:36:
Goede deals zijn inderdaad altijd wel te vinden maar het gaat je wel moeite kosten. Dat moet je net wel zijn in hebben. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 22-09-2017 21:28 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:16
WvB22 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:00:
[...]

Ja klopt hoor maar er zitten ook vaak addertjes onder het gras. Geen nl subs, Duitse versie etc. En ik heb net een paar films gekocht voor €3,99! Into the storm bijvoorbeeld. Ok, ok is wel halve bagger maar voor de prijs van een hamburger kan ik er wel weer om lachen.

Nog echt een aanrader en dan stop ik ermee: Star Trek in Dolby Vision: €4,99! Bij bol gewoon drie tientjes.
Normaliter hebben alle 4K`s sowieso de orginele Engelstalige Soundtrack, (ook de via de Duitse A) meestal in Dolby Atmos, of DTS-X en wie spreekt er nu tegenwoordig nog geen Engels, ofwel NL SUBS hebben we toch niet meer nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Jorgen schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:29:
De Apple TV 4 speelt ook geen 24p materiaal.
Gek genoeg kan je met de 8 nu wel in 4K met 24 fps opnemen.

• AngelusHD
-

[ Voor 100% gewijzigd door AngelusHD op 23-09-2017 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 07:41
Hopelijk gaat Apple gewoon een update uitbrengen net als voor de Dolby Atmos ondersteuning.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Hopelijk gaat dit topic binnenkort weer gewoon over LG OLED.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:53:
Hopelijk gaat dit topic binnenkort weer gewoon over LG OLED.
Je hebt gelijk, heb me post weg gehaald.

• dezeppo
Hopelijk bevalt mijn C7.

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-09 19:58
SpeedingWilly schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:34:
[...]

Dit heb ik ook gehad met mijn LG C7. Details zijn te lezen in mijn review:
productreview: LG OLED55C7V Zwart review door SpeedingWilly

Bij mij zat de streep meer in het midden van het scherm, maar vrijwel identiek aan jouw situatie. Na een clear panel noise actie was de streep ook verdwenen, maar het probleem was niet weg! Hoger in de kolom waren er pixels (vooral groen) die niet meer goed meededen en vooral bij witte of groene egale vlakken was dit zichtbaar. Bij gewone TV beelden was dit echter niet heel zichtbaar. Zie de plaatjes hieronder.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik raad je aan om eens testplaatjes op je tv te zetten (rood, groen, blauw, wit, zwart, cyaan, magenta en geel). Als deze plaatjes zonder problemen zijn kun je gerust zijn. Bij mij was dit niet zo en heb ik RMA aangevraagd. Ik heb toen (uiteindelijk) een nieuwe TV gekregen, die daarna ook terug is gegaan vanwege defecte (sub) pixels. Mijn huidige (3e) TV is (nog) probleemloos.
Heb hier van de week even een YouTube filmpje opgestart met verschillende testplaatjes en zag niks terug van het probleem wat ik eerder had.

Wel erg vervelend als zoiets blijvend is.

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49
Nickr92 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:43:
[...]
Heb hier van de week even een YouTube filmpje opgestart met verschillende testplaatjes en zag niks terug van het probleem wat ik eerder had.
Je kunt beter een statisch plaatje laden. Dan kun je rustig kijken en weet je dat alle pixels dezelfde aansturing krijgen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-09 19:58
SpeedingWilly schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:45:
[...]

Je kunt beter een statisch plaatje laden. Dan kun je rustig kijken en weet je dat alle pixels dezelfde aansturing krijgen.
Ik heb uiteraard bij iedere kleur de video even op stil gezet om vervolgens even van dichtbij het scherm te inspecteren.

Ben alleen wel benieuwd of dit nu een tijdelijk dingetje was of er echt iets mis is met de aansturing.

• Reconhell
Wat heb je aan Dolby atmos decoding op een tv? Daar moet je receiver toch gebruik van kunnen maken? En dan moet je ook nog eens content hebben die gecodeerd is in dolby atmos toch?

Ik gebruik mijn nieuwe tv als PC/ en voor films zonder bluray speler met een 5.1 onkyo tx nr616

PS. heb ik een hdmi 2.0 kabel nodig voor de OLED C7 om beeld te krijgen?
Ik heb een hdmi 1.4a kabel geloof ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Reconhell op 23-09-2017 13:33 ]

• Rivanov
Nee, je hebt enkel een HDMI High Speed kabel nodig voor HDR en 4K.
HDMI 2.0 bestaat niet. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:23:
HDMI 2.0 kabels bestaan niet. ;)
;)

• dezeppo
Ik ben vrij makkelijk te plezieren maar de ATV icm een LG OLED55C7 is erg indrukwekkend. HDR wordt ook voor lokale content via de Infuse app goed doorgegeven. Geluid gaat via passthrough naar een playbar, 3.1 geluid, goed genoeg voor nu.

De ATV is verstopt in een Flexson tv stand voor de playbar. Via CEC gaat ook de volume bediening via de Apple remote, de playbar ook natuurlijk.

Ik heb nog geen HDR genoeg gezien om een mening te hebben maar op ISF light bevalt het beeld me prima, 55” is groot genoeg, ik kijk nog te veel SD om een grotere te nemen, op den duur gaat de kwaliteit vand deze teveel lijden van het upscalen.

Netflix en Amazon op de remote zijn een uitkomst voor moeder en daarmee ook de kinderen. Ninjago op Netflix nu, kinderen zijn chill.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dezeppo schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:27:
Ik ben vrij makkelijk te plezieren maar de ATV icm een LG OLED55C7 is erg indrukwekkend. HDR wordt ook voor lokale content via de Infuse app goed doorgegeven. Geluid gaat via passthrough naar een playbar, 3.1 geluid, goed genoeg voor nu.

De ATV is verstopt in een Flexson tv stand voor de playbar. Via CEC gaat ook de volume bediening via de Apple remote, de playbar ook natuurlijk.

Ik heb nog geen HDR genoeg gezien om een mening te hebben maar op ISF light bevalt het beeld me prima, 55” is groot genoeg, ik kijk nog te veel SD om een grotere te nemen, op den duur gaat de kwaliteit vand deze teveel lijden van het upscalen.

Netflix en Amazon op de remote zijn een uitkomst voor moeder en daarmee ook de kinderen. Ninjago op Netflix nu, kinderen zijn chill.
Zou jij (of iemand anders) kunnen bevestigen of SDR, HDR10 en Dolby Vision werken op 24p? Moet je waarschijnlijk handmatig instellen voor zover ik dat begrepen heb.

• dezeppo
Puck schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:41:
[...]

Zou jij (of iemand anders) kunnen bevestigen of SDR, HDR10 en Dolby Vision werken op 24p? Moet je waarschijnlijk handmatig instellen voor zover ik dat begrepen heb.
ATV. 4K 24 Hz. Met infuse Rogue One zonder problemen af te spelen. Kan niet zien of t werkelijk ook 24 is.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dezeppo schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:40:
[...]

ATV. 4K 24 Hz. Met infuse Rogue One zonder problemen af te spelen. Kan niet zien of t werkelijk ook 24 is.
Dat het af te spelen is lijkt me nogal logisch :) ik wil simpelweg weten of je de Apple TV in kan stellen om ook puur 24p te outputten en niet 50hz/60hz. En dan met name Dolby Vision.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 23-09-2017 19:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob87
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt in de instellingen kiezen voor 60Hz, 50Hz, 30Hz, 25Hz, 24Hz, met zowel Dolby Vision, HDR en SDR.
Chroma subsampling 4:2:0 of 4:2:2.

[ Voor 14% gewijzigd door Bob87 op 23-09-2017 19:53 ]

PSN: Bravia87

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Mooi, jammer dat het alweer (tijdelijk) uitverkocht is

PSN: fonsmeister

• dezeppo
Puck schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:47:
[...]

Dat het af te spelen is lijkt me nogal logisch :) ik wil simpelweg weten of je de Apple TV in kan stellen om ook puur 24p te outputten en niet 50hz/60hz. En dan met name Dolby Vision.
Ja, mogelijk.

• Reconhell
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:23:
HDMI 2.0 bestaat niet. ;)
Klinkt tegenstrijdig, je zegt hdmi 2.0 kabels bestaan niet. maar je hebt wel een high speed kabel nodig? Bedoel je dat vrijwel elke hdmi kabel zal voldoen voor hdr/4k of..?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Andere mensen de ervaring dat banding op hun 2017 model erger wordt na verloop van tijd? Waar de 5 en 10 procent grijs testen eerst in een donkere ruimte nog goed waren zie ik nu duidelijk banen zelfs met daglicht.

Tevens zie ik nu op het rechter stuk, begint op ca 2/3e breedte van de tv, een duidelijk gele tint bij de grijs test.
Ik was er niet naar op zoek maar kreeg ergens een grijs scherm en toen vielen de banen me op.

Is dit reden om LG in te schakelen of valt het binnen hun "normale waardes"?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Reconhell schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:41:
[...]

Klinkt tegenstrijdig, je zegt hdmi 2.0 kabels bestaan niet. maar je hebt wel een high speed kabel nodig? Bedoel je dat vrijwel elke hdmi kabel zal voldoen voor hdr/4k of..?
Yup, zelfs de cheap ass high speed HDMI kabels van de Action voldoen over het algemeen prima. Die versienummers zoals HDMI 2.0 staan voor de ondersteuning van de aansluiting op de tv; dat geldt niet voor de kabels, die hebben gewoonweg een maximale bandbreedte. Die wordt straks met ultra high speed HDMI kabels weer stuk hoger, maar dat wordt pas interessant als HDMI 2.1, resoluties hoger dan 4k en high frame rates echt gemeengoed zijn.

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Afgelopen week een LG OLED 65E6 gekocht, aanstaande woensdag wordt ie geleverd. Uiteraard hartstikke enthousiast, kan niet wachten om wat UHD blurays te kijken en m’n PS4 Pro aan te sluiten.

Echter knijp ik m ook een beetje. Ik lees op Amerikaanse fora zoveel gedoe over “burn-in” .... moeten we ons echt serieus zorgen maken om onze peperdure tv’s? Of is het allemaal wat te overtrokken en vallen die issues wel mee, zolang je gewoon normaal met je tv omgaat?

Iemand hier al last van burn-in bij normaal gebruik?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, lees eens de recente pagina's in het topic.... :O :O :O :O :O
Rck010 schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:13:
[...]

Heb aardig wat pagina’s teruggelezen, kwam iemand tegen die burn-in had van het RTL4 logo, maar verder?
verder? gebruik je het zoekveld...
maargoed... , ja een enkeling heeft er last van, meeste niet. Gebruik het toestel nou meer eerst eens, er is altijd wel een extreem geval te vinden op het internet. Daarbij, je hebt garantie.

[ Voor 76% gewijzigd door Fietsbel op 24-09-2017 00:23 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Fietsbel schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:56:
Tja, lees eens de recente pagina's in het topic.... :O :O :O :O :O
Heb aardig wat pagina’s teruggelezen, kwam iemand tegen die burn-in had van het RTL4 logo, maar verder?

Zuigt aan de ene kant wel dat ik me hier überhaupt zorgen om moet maken, bij zo’n duur toestel. Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
[...]

Zuigt aan de ene kant wel dat ik me hier überhaupt zorgen om moet maken, bij zo’n duur toestel. Maar goed...
Over het algemeen valt het denk ik reuze mee. Maar ik ben stiekem wel blij dat Netflix niet standaard een logo over alle content heen plakt. Dat had misschien toch wel problemen gegeven op den duur. RTINGS is bezig met een (extreme) test om burn-in te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rck010 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:27:
[knip]

Iemand hier al last van burn-in bij normaal gebruik?
Definitie van "normaal" gebruik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Reconhell schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:41:
[...]

Ik heb gewoon HDMI High Speed kabels van de Action (€ 2,99 p/s ofzo) en die werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
hardware-lover schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:15:
[...]

Definitie van "normaal" gebruik?
Mijn 'normaal' gebruik is toch wel 8 uur per dag minimaal. Gisteren zes uur achter elkaar Witcher 3 gespeeld, (nog) geen last van burn-in/image retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mijn normaal gebruik is maximaal gemiddeld drie uur per dag gevarieerde bronnen. Daarom ben ik iets minder bang voor inbranden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
Zijn er gebruikers hier die vinden dat de laatste update op de b6 van begin september de beeldkwaliteit (met name zwart) heeft verpest? Daarnaast is het menu erg langzaam geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

IMWhizzle schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:45:
Zijn er gebruikers hier die vinden dat de laatste update op de b6 van begin september de beeldkwaliteit (met name zwart) heeft verpest? Daarnaast is het menu erg langzaam geworden.
Verpest en verbeterd. Betere near blacks maar in een 100% donkere kamer een hele lichte glow (heb ik zelf nog niet gezien maar gezien het aantal meldingen zal iedereen dit hebben). Ik heb nooit een echt donkere kamer. Slome interface stoor ik me wel een beetje aan. Ik twijfel nog over een downgrade. Wellicht ga ik eerst een reset proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 24-09-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 10:06
[...]

Ik bij mij is het rtl4 logo ingebrand. Bij normaal gebruik. Staat soms afwisselend op rtl4. Moet wel zeggen dat het logo wat is vervaagd de laatste tijd. Het is niet zichtbaar bij gewone content. Alleen bij een compleet rood vlak en dan moet je heel goed kijken. Ik doe er niks aan omdat mijn tv verder echt perfect is en ik het niet aandurf om van paneel te ruilen. Liever een vaag ingebrand logo wat niet opvalt bij gewone content dan banding , gele waas of dode pixels. Maar eigenlijk is het absurd voor een tv van 4000 euro dat je dit moet accepteren. Afgezien van het fantastische mooie beeld van een oled zijn het gewoon matige kwaliteit tv's. Ze zitten stampvol kinderziektes. En de service van LG is om te huilen.

[ Voor 13% gewijzigd door zwembroek op 24-09-2017 10:12 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:46
Phusebox schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:48:
Andere mensen de ervaring dat banding op hun 2017 model erger wordt na verloop van tijd? Waar de 5 en 10 procent grijs testen eerst in een donkere ruimte nog goed waren zie ik nu duidelijk banen zelfs met daglicht.

Tevens zie ik nu op het rechter stuk, begint op ca 2/3e breedte van de tv, een duidelijk gele tint bij de grijs test.
Ik was er niet naar op zoek maar kreeg ergens een grijs scherm en toen vielen de banen me op.

Is dit reden om LG in te schakelen of valt het binnen hun "normale waardes"?
Ik had dat idee ook, maar ik denk dat het bij mij komt door de content die ik kijk; ik ben nu The OA aan het kijken waar vaak een grijze waas door het beeld zit, waar ik dan mijn banding goed kan zien. In het begin van dit scherm werd mijn banding in elk geval drastisch minder na elke compensation cycle. Anyway, 9 oktober komt de monteur weer langs met alweer een vijfde scherm, ik ga het dan nog eens goed in de gaten houden hoe het zich ontwikkeld over tijd.

Mensen met burn-in problemen, of die hier bang voor zijn, misschien eens in het service menu instellen dat de tv niet om de 4 maar om de 1-2 uur een compensation cycle doet? Ik heb hier nu al twee monteurs oer de vloer gehad, en het eerste wat beide deden was die instelling veranderen (ook al heb ik geen last van burn-in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 10:06
Raymon89 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:12:
[...]
Mensen met burn-in problemen, of die hier bang voor zijn, misschien eens in het service menu instellen dat de tv niet om de 4 maar om de 1-2 uur een compensation cycle doet? Ik heb hier nu al twee monteurs oer de vloer gehad, en het eerste wat beide deden was die instelling veranderen (ook al heb ik geen last van burn-in).
Is dit zelf makkelijk in te stellen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:57:
[...]

Verpest en verbeterd. Betere near blacks maar in een 100% donkere kamer een hele lichte glow (heb ik zelf nog niet gezien maar gezien het aantal meldingen zal iedereen dit hebben). Ik heb nooit een echt donkere kamer. Slome interface stoor ik me wel een beetje aan. Ik twijfel nog over een downgrade. Wellicht ga ik eerst een reset proberen.
Die glow zie ik niet als ik op de bank zit met alle lampen uit. Wellicht inderdaad wel in een 100% donkere kamer, maar wie heeft dat nou? Gisteren naar de bioscoop geweest, echt bizar hoe verpest je bent door oled zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:15
Baal wel van al die burn in berichte, kan soms heel lang gamen en als neefjes in het weekend soms komen dan kijken ze best lang naar RTL 4 (voice,voice kids enz)En gtst,rtl nieuws wordt dagelijks door vrouwlief bekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 24-09-2017 10:30 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb sinds Maart een OLED tv en heb nog geen enkele burn-in op mijn tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Amaze86 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:28:
Baal wel van al die burn in berichte, kan soms heel lang gamen en als neefjes in het weekend soms komen dan kijken ze best lang naar RTL 4 (voice,voice kids enz)En gtst,rtl nieuws wordt dagelijks door vrouwlief bekeken.
Ik zou het andersom bekijken: we wisten namelijk al dat OLED kan inbranden en nu weten we dat geel/oranje logo's zoals die van RTL 4 iets is om op te letten. Vergeet ook niet dat er hier op Tweakers maar 2 a 3 mensen zijn die dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Puck schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:57:
[...]

Niet iedereen heeft er 'last'van. In een donkere (pitch black) kamer heb ik gewoon true black, ECHTER: ik moest wel mijn brightness instellingen opnieuw instellen en ook mijn 5 ire luminance resetten.

[edit]
Zijn de problemen vooral in HDR content? Want die heb ik niet gecontroleerd, alleen SDR.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 24-09-2017 10:57 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.