Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Mensen is het het waard om te wachten op een TV met HDR10+?
Heb zelf met LG gebeld en ze vertellen mij niet te weten of oude tv's een update zullen krijgen om dit te ondersteunen. Misschien met 3 a 4 maanden verder.

Deze TV laat nog op zich wachten.. vraag me af wanneer deze beschikbaar zijn
nieuws: Toshiba presenteert 55" 4k-oled-tv met hdr voor 1699 euro

Of voor de OLED55B6V of iets dergelijks gaan..

[ Voor 42% gewijzigd door Reconhell op 19-09-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40
Reconhell schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:34:
Heb zelf met LG gebeld en ze vertellen mij niet te weten of oude tv's een update zullen krijgen om dit te ondersteunen. Misschien met 3 a 4 maanden verder.

Deze TV laat nog op zich wachten.. vraag me af wanneer deze beschikbaar zijn
nieuws: Toshiba presenteert 55" 4k-oled-tv met hdr voor 1699 euro

Of voor de OLED55B6V of iets dergelijks gaan..
Er zullen altijd nieuwe dingen en prijsverlagingen blijven komen. Dus wanneer spring je er in: dat kun je alleen zelf bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Reconhell schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:34:
Nee eigenlijk niet. Er is namelijk 0,0 content beschikbaar in HDR10+ en je hebt er dus nog niks aan. Voordat de eerste content beschikbaar komt (als studio's er al mee willen werken) ben je zo een jaar verder minimaal. Zeer waarschijnlijk dat zelfs de 2018 modellen geen HDR10+ ondersteunten bij verschijnen. Als je een klein beetje meer zekerheid wilt dat je ook HDR10+ gaat krijgen zou ik eerder voor een 2017 model OLED gaan. Prijsverschil tussen de B6 en C7 wordt steeds kleiner. En dan heb je een grotere kans dat je een update krijgt. Bovendien zie je nu al wat verschillen ontstaan waardoor ik toch blij ben met een 2017 model (o.a. 4K HDR in 50Hz en Dolby Atmos ondersteuning vanuit de TV apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
WvB22 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:52:
[...]

Nee eigenlijk niet. Er is namelijk 0,0 content beschikbaar in HDR10+ en je hebt er dus nog niks aan. Voordat de eerste content beschikbaar komt (als studio's er al mee willen werken) ben je zo een jaar verder minimaal. Zeer waarschijnlijk dat zelfs de 2018 modellen geen HDR10+ ondersteunten bij verschijnen. Als je een klein beetje meer zekerheid wilt dat je ook HDR10+ gaat krijgen zou ik eerder voor een 2017 model OLED gaan. Prijsverschil tussen de B6 en C7 wordt steeds kleiner. En dan heb je een grotere kans dat je een update krijgt. Bovendien zie je nu al wat verschillen ontstaan waardoor ik toch blij ben met een 2017 model (o.a. 4K HDR in 50Hz en Dolby Atmos ondersteuning vanuit de TV apps).
Okee, maar toekomstbestendig zijn is enigzins wel het idee voor in hoeverre dat mogelijk is.. Ik snap dat er mensen nu over me heen zullen vallen dat ik dit zeg.
En hoe zit het gaming. Is de gaming niet straks beter/anders met het HDR10+ formaat mogelijk?
HDR Moet ondersteund worden dus door het beeldmateriaal bron wat je kijkt als ik het goed begrijp..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:01:
[...]

Okee, maar toekomstbestendig zijn is enigzins wel het idee voor in hoeverre dat mogelijk is.. Ik snap dat er mensen nu over me heen zullen vallen dat ik dit zeg.
En hoe zit het gaming. Is de gaming niet straks beter/anders met het HDR10+ formaat mogelijk?
HDR Moet ondersteund worden dus door het beeldmateriaal bron wat je kijkt als ik het goed begrijp..
Alles wat daar over gezegd kan worden is speculatief. Hoe de HDR standaard(en) in film & games er straks uit gaat zien weet niemand op dit moment. Natuurlijk wil je je voorbereiden op de toekomst, maar dat is een afweging die je zelf moet maken en afhankelijk van hoelang je wilt wachten. There's always the next thing on the horizon.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Reconhell schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:01:
[...]

HDR 10+ is iets wat door Samsung, Panasonic en 20th-Fox wordt ontwikkeld. Het is de tegenhanger van Dolby Vision waar nu al content voor beschikbaar is. Het is sowieso nog maar de vraag of LG die gaat toepassen op de nieuwe of huidige toestellen.

Het voordeel aan DV is dat het nu al beschikbaar is en dit (hopelijk) steeds verder zal uitbreiden.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Als ik zie hoeveel Dolby Vision content er nu achter elkaar uitkomt dan kan je rustig stellen dat Dolby Vision al min of meer geslaagd is. Alle grote studio's staan er ook achter. HDR10+ is nog één groot vraagteken. Probleem was HDR10 dat zich qua specs niet kon meten met Dolby Vision. Het is/was niet slecht maar een stuk minder dynamisch en minder peak brightness en dat soort dingen. Dolby Vision is zo ver vooruit dat de huidige TV's niet eens het volledige bereik van Dilby Vision kunnen laten zien. En dus kon HDR10 niet achter blijven. Met als gevolg nog een nieuwe standaard. Voordeel van HDR10+ is dat er geen royalties hoeven worden afgedragen. Aangezien Samsung en Panasonic het kennelijk zonder problemen kunnen toevoegen aan oudere TV's is het goed mogelijk dag LG dat ook kan. En het kost ze op zich niets (behalve ontwikkeling van de firmware). Ik ga er dan vanuit dat er geen hardware matige beperkingen zijn. Probleem is altijd weer dat je afhankelijk bent van de goodwill van een fabrikant. Helaas zijn TV producenten berucht om de slechte updates van oudere TV's. Aangezien ze er niks aan hebben als ze oude TV's 5 jaar up to date houden. Ze verkopen liever nieuw spul.

Lang verhaal kort: maak je er niet te druk om. Als HDR10+ echt aanslaat denk ik dat LG het alsnog gaat toevoegen. HLG hebben ze ook beloofd en toegevoegd aan de 2016 modellen. Het is LG's grote verkoopargument dat zij wél alle HDR standaarden ondersteunen wat zeker lovenswaardig is.

[ Voor 10% gewijzigd door WvB22 op 19-09-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
De Netflix issues lijken na een paar weken zeuren eindelijk opgelost? Test met Okja gedraaid die om de haverklap zijn van resolutie veranderde maar ik heb nu keurig een stabiel 4K beeld. Bufferen lijkt soms even te duren maar voor de rest geen probleem meer. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Daar gaan we terug met de fantastische 'dienstverlening' in België. Ik neem contact op met mijn verdeler ivm gele waas, die verwijst me door aan LG die dienst aan huis levert. Krijg ik net telefoon van LG dat ze een technieker kunnen sturen die het probleem kan analyseren, maar dat hiervoor wel kosten worden voor aangerekent die tot 200 euro kunnen oplopen. Wat?! Ik ga er toch vanuit dat als ik een toestel koop van nu 2 weken oud, dat ik recht heb op een degelijk garantie en dat zelfs bij vermoeden van een defect men toch verplicht is dit kostenloos na te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 17:47
Zit te denken een OLED55C7V te kopen, ik kijk vooral (via de Apple TV (binnenkort 4k)) via Plex en Infuse 5 naar content die ik op een Synology heb staan.

Ik vraag me een aantal dingen of voor ik tot kopen overga:

Hoe is het met de reflectie van bovenstaand model? Mijn huidige TV is haast een spiegel, ik zit links van het midden achter de TV en ik heb ramen aan de rechterkant van de TV

Hoe ziet SD content eruit op deze televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
dezeppo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:51:
Zit te denken een OLED55C7V te kopen, ik kijk vooral (via de Apple TV (binnenkort 4k)) via Plex en Infuse 5 naar content die ik op een Synology heb staan.

Ik vraag me een aantal dingen of voor ik tot kopen overga:

Hoe is het met de reflectie van bovenstaand model? Mijn huidige TV is haast een spiegel, ik zit links van het midden achter de TV en ik heb ramen aan de rechterkant van de TV

Hoe ziet SD content eruit op deze televisie?
Reflectie heb ik geen last van en dan hebben wij thuis veel lichtinval. Het is geen mat scherm dus je zult zo nu en dan wel iets er van zien maar voor mij totaal niet hinderlijk.

SD content ziet er naar mijn mening prima uit. Ik lees zo nu en dan wel dat men niet helemaal tevreden is over de upscalling maar dat is voor iedereen persoonlijk.

edit: eigenlijk is alles hier wel te lezen hé... product: LG C7

[ Voor 6% gewijzigd door CHKYBSTRD op 19-09-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
RBN026 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:30:
[...]

Reflectie heb ik geen last van en dan hebben wij thuis veel lichtinval. Het is geen mat scherm dus je zult zo nu en dan wel iets er van zien maar voor mij totaal niet hinderlijk.

SD content ziet er naar mijn mening prima uit. Ik lees zo nu en dan wel dat men niet helemaal tevreden is over de upscalling maar dat is voor iedereen persoonlijk.

edit: eigenlijk is alles hier wel te lezen hé... product: LG C7
Dank, ja, deze had ik gelezen maar het gewicht van meningen is zwaarder als er meerdere zijn ;)

Had beter geen Apple TV 4k kunnen kopen, had ik deze hoofdbrekens ook niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
dezeppo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:38:
[...]

Dank, ja, deze had ik gelezen maar het gewicht van meningen is zwaarder als er meerdere zijn ;)

Had beter geen Apple TV 4k kunnen kopen, had ik deze hoofdbrekens ook niet gehad...
Stuur je deze toch retour, je zit nog binnen de periode. Maar ff zonder dollen, je kunt heel goed gaan voor een C7V. Apple TV 4K ondersteund een giga aanbod aan HDR met Dolby Vision dus dat moet helemaal goed komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
dezeppo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:38:
[...]

Denk er juist over om wél de AppleTV 4K te gaan halen. Hun aanbod is heel uitgebreid en eigenlijk spotgoedkoop. Nooit gedacht dat ooit bij een Apple product te kunnen gaan zeggen 😂

Alleen jammer van gemis van beste audio weergave als Dolby Atmos en DTS:X.

Heb ook de C7 en het beeld is werkelijk prachtig. Nog dagelijks verbaas ik me over de kwaliteit. En ja hij spiegelt een beetje. Eerlijk is eerlijk. Mijn situatie is bijna gelijk aan die van jou. TV staat pal naast een groot raam. Maar super hinderlijk is het zeker niet. Wissel wel van beeldmodus. 's Avonds donkere modus en overdag lichte modus. Is voornamelijk het OLED lampje omhoog schroeven.

[ Voor 32% gewijzigd door WvB22 op 19-09-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
WvB22 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:45:
[...]

Denk er juist over om wél de AppleTV 4K te gaan halen. Hun aanbod is heel uitgebreid en eigenlijk spotgoedkoop. Nooit gedacht dat ooit bij een Apple product te kunnen gaan zeggen 😂

Alleen jammer van gemis van beste audio weergave als Dolby Atmos en DTS:X.
Voor mij is surround niet belangrijk, als je een Sonos Playbar hebt dan heb je ook niet veel te klagen over surround, er is er maar één die het niet naar behoren kan doen ;), nee, met twee kleine kinderen op bed staat het geluid zo laag en mijn zitpositie is zo crappy dat ik surround volledig heb laten varen. Als die Playbar maar niet (teveel) in beeld staat vind ik het al snel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:58
WvB22 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:45:
[...]
Is er al wat bekend over het aanbod in Nederland? Als het gelijk staat aan die lijst in de VS is het inderdaad misschien wel de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:16
HDR10+ word door Amazon Prime ondersteund, en is volgens mijn al ingezet bij de nieuwere series.
Alleen jammer dat Amazon hier in NL nog niet echt van de grond komt. Jammer want hebben goede series, en de 4K beeldkwaliteit is in mijn ogen wat overtuigender dan de vele hetzij zo bedoelde Marvel "beeldgrain" series bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:16
lapino schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:46:
Daar gaan we terug met de fantastische 'dienstverlening' in België. Ik neem contact op met mijn verdeler ivm gele waas, die verwijst me door aan LG die dienst aan huis levert. Krijg ik net telefoon van LG dat ze een technieker kunnen sturen die het probleem kan analyseren, maar dat hiervoor wel kosten worden voor aangerekent die tot 200 euro kunnen oplopen. Wat?! Ik ga er toch vanuit dat als ik een toestel koop van nu 2 weken oud, dat ik recht heb op een degelijk garantie en dat zelfs bij vermoeden van een defect men toch verplicht is dit kostenloos na te kijken?
Dat zou absurd zijn. Zoiets zou toch kosteloos moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raziel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:02:
[...]

Als ik hem op 16 zet had ik net zo goed een 32" crt neer kunnen zetten. Dan is het beeld zo dof en donker ...

Misschien inderdaad in een doka, maar ik heb toch echt gewoon lampen in mijn woonkamer. Staan niet in de TV te schijnen, maar toch staat hij nooit onder de 70 bij mij.
Met 70 kan ik alleen zo kijken..... 8) of zo B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Voor gamen in HDR mode moet ik hem toch op 90 zetten, anders lijkt het toch behoorlijk flets. Iemand die overigens weet of ik voor HDR gaming op Xbox One de black level op 'high' of 'low' moet zetten?

Overigens vanavond eerste keer gezien wat men met banding bedoelt op een lichtgrijs scherm. Er zijn een paar verticale balken te zien maar dit heb ik echt nog niet gezien in normaal gebruik, dus stoort me niet. Die gele tint blijft. LG gaat technieker sturen, maar mogelijk moet ik betalen als zou blijken dat het 'binnen specificaties' valt. Zien we dan wel, maar ben vrij zeker dat dat hun "analyse" wel zal aangeven.

[ Voor 51% gewijzigd door lapino op 19-09-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat standje zestien gaat dan ook niet over HDR. Zoals al vaker genoemd wil je bij HDR inderdaad veel hogere waarden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:51:
Iemand die overigens weet of ik voor HDR gaming op Xbox One de black level op 'high' of 'low' moet zetten?
Zoeken is zo makkelijk: [LG OLED] Ervaringen & Discussie :O

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik hier het meeste van schrik is dat er uren per dag naar pulpzenders als rtl4 gekeken wordt. Dan is inbranden het minst erge probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
deed ik, maar ik begrijp niet waar op xbox de instellingen staan voor rgb limited of full en hoe die in te stellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:49:
Waar ik hier het meeste van schrik is dat er uren per dag naar pulpzenders als rtl4 gekeken wordt. Dan is inbranden het minst erge probleem..
De massa gaat voor pulp. Zelfde als de radio op het werk. De hele dag Q music pulp en diarree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Steven030 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:40:
[...]

Is er al wat bekend over het aanbod in Nederland? Als het gelijk staat aan die lijst in de VS is het inderdaad misschien wel de moeite waard
Ja alles wat in de VS beschikbaar is lijkt hier ook te krijgen. Laatste diamantje die ik tegen kwam: Kingsman: The Secret Service in 4K HDR: €3,99 (!!!). Bij Bol 30 euri!!! Ben nu overtuigd. Dief van mijn eigen portemonnee als ik nu in een uitgebreide 4K schijf collectie ga aanleggen. Hier kan geen aanbieder tegenop. Ga bijna denken dat het een foutje is.

Via AppleTV nu ook makkelijk via Siri te bevragen: “Toon films in 4K”. Een hele behoorlijke lijst al. Zo’n beetje alles wat op schijf te verkrijgen is zie ik ook op de AppleTV in 4K langskomen. Ik denk zo’n 40 films in Dolby Vision en 4K en zo’n 200 titels in 4K/HDR. Echt wel redelijk indrukwekkend.

[ Voor 21% gewijzigd door WvB22 op 19-09-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

WvB22 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:25:
[...]

Ja alles wat in de VS beschikbaar is lijkt hier ook te krijgen. Laatste diamantje die ik tegen kwam: Kingsman: The Secret Service in 4K HDR: €3,99 (!!!). Bij Bol 30 euri!!! Ben nu overtuigd. Dief van mijn eigen portemonnee als ik nu in een uitgebreide 4K schijf collectie ga aanleggen. Hier kan geen aanbieder tegenop. Ga bijna denken dat het een foutje is.
Lijkt me dat dat €13,99 moet zijn, maar zelfs dan is het nog een goede deal; zomaar twee of zelfs drie keer zo goedkoop als de fysieke uhd bluray schijfjes, die in ieder geval in Nederlandse (web)winkels vaak nogal overpriced zijn.
Steven030 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:40:
[...]
Als die lijst inderdaad overeen gaat komen met het aanbod in de VS, is het inderdaad een nogal interessante optie. Althans, met name voor de bezitters van een tv die Dolby Vision ondersteunt. Dat is t.o.v. van hdr10 een indrukwekkende verbetering; zelfs met de compressie zal dat er beter uitzien dan de uhd blurays die nog vrijwel alleen hdr10 ondersteunen. Als de prijs dan ook nog zo laag ligt, is er behalve de aanwezigheid van Dolby Atmos / DTS:X weinig reden om nog te investeren in collectie schijfjes. De meeste uhd bluray spelers zijn ook duurder dan de Apple TV 4k....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
[...]

Via AppleTV nu ook makkelijk via Siri te bevragen: “Toon films in 4K”. Een hele behoorlijke lijst al. Zo’n beetje alles wat op schijf te verkrijgen is zie ik ook op de AppleTV in 4K langskomen. Ik denk zo’n 40 films in Dolby Vision en 4K en zo’n 200 titels in 4K/HDR. Echt wel redelijk indrukwekkend.
3.99 is huur, 9.99 kopen. zelf gekocht hier, maar geen idee hoe dit nu af te spelen op mijn 4k tv want heb geen apple tv :)

[ Voor 5% gewijzigd door lapino op 19-09-2017 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

[...]
Dat is zeker al indrukwekkend.

Waar hebben we het over qua europrijzen? 9,99 en 13,99 heb ik al voorbij zien komen. 13,99 voor DV en 9,99 voor de 4k (hdr) films?

[ Voor 12% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-09-2017 23:18 ]

• Steven030
[...]

Hmm, nu wil ik dat dure ding ook haha. Ben ook wel overtuigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:17:
[...]

Dat is zeker al indrukwekkend.

Waar hebben we het over qua europrijzen? 9,99 en 13,99 heb ik al voorbij zien komen. 13,99 voor DV en 9,99 voor de 4k (hdr) films?
Net bij iTunes NL gekekn en idd, Kingsmen 4k HDR is voor €3.99 te huur en voor €4.99 te koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Heb de laatste firmware update op mijn C6 een tijd uitgesteld vanwege berichten over de gedimde HDR gamemode.

Inmiddels toch bijgewerkt naar de laatste versie en aan het spelen geweest met de settings naar aanleiding van dit topic: https://www.avforums.com/...ed-2016-hdr-game.2121116/

Het lijkt erop dat het eigenlijk de beste HDR mode van allemaal is, aangezien de anderen eigenlijk veel te helder zijn, waardoor wit gaat 'clippen'

Zie bijvoorbeeld deze foto's van Battlefield, één op HDR gamemode en één op HDR Standaard:

HDR Gamemode

HDR standaard

Bij HDR gamemode heb je veel meer detail in de wolken omdat het witte niet te fel wordt weergegeven, over het algemeen wel een stuk donkerder maar dat is te verhelpen door Dynamic Contrast te gebruiken, bij voorkeur op medium.

Met HDR Standaard blijf ik ook na het verlagen van het contrast naar 60 nog steeds clipping zien in diezelfde wolken. Deze foto (de eerste) is overigens met Dynamic Contrast op 'off', dus op de donkerste HDR gamemode stand, genomen

[ Voor 3% gewijzigd door fonsmeister op 20-09-2017 12:03 ]

PSN: fonsmeister

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 13:12
waar kan ik deze instelling vinden? Zit deze instelling op de tv of PS4 Black level high of low ??

• lapino
Zit onder instellingen van de tv, onder 'opties' dacht ik. Dus een submenu van de gekozen beeldinstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

En wat is de bitrate van de film?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nog een kleine update over het inbranden, LG doet er niks aan valt buiten de garantie wat al bekend was, ook met extra verlengede garantie en pixel garantie valt inbranden er buiten.

Wou eerst een nieuwe OLED kopen en vriendin geen RTL4 meer op laten zetten maar ik zag gister dat de ondertitels ook al zijn ingebrand, en dat voor een TV van precies 7 maanden oud het is nog erger dan mijn oude plasma tv :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
ionn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:19:
[...]

En wat is de bitrate van de film?
Precies .... De bitrate van 4K Blu-Ray is veel hoger:
The specification allows for three disc capacities, each with their own data rate: 50 GB with 82 Mbit/s, 66 GB with 108 Mbit/s, and 100 GB with 128 Mbit/s
De 4 euro iTunes versie zal (net zoals bij Netflix) niet boven de 15 Mbit/s uitkomen. Zal er best goed uitzien hoor, maar het kan niet zonder kwaliteitsverlies.

• lapino
En hoe nu af te spelen op de LG OLED? Enkel mogelijk door pc via hdmi aan tv te hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Gisteren ochtend mijn C7 laten calibreren.
Wow, wat een wereld van verschil is dit zeg.
Dacht dat ik zelf al redelijk goed zat, maar toen de ISF man klaar was en mij het rapport liet zien zat ik er toch echt goed naast.
Had alles zelf gedaan met REC709 disc en Disney WOW bluray.
Maar alles was veel te verzadigd qua kleuren, en contrast stond ook te hoog.

Nu net 1 dag kunnen genieten, en alles is zoveel natuurlijker en rustiger.
Zal met name te maken hebben gehad met het te veel aan blauw wat ik er in had zitten, schijnt toch een van de meest vermoeiende kleuren voor de ogen te zijn. En ook het lagere contrast.
Moest echt heel hard wennen de eerste paar uur, maar als ik nu terug schakel lijkt het wel of ik tijden naar overbelichte beelden heb gekeken :)
Ook veel meer detail zichtbaar en kleur nuances.
Enige nadeel is dat ik een vertacale band heb, die nu iets meer zichtbaar is in sommige donkere scene's.
En dan met name in de bruin tinten dat deze tevoorschijn komt.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• CHKYBSTRD
Malignant schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:44:
Gisteren ochtend mijn C7 laten calibreren.
Wow, wat een wereld van verschil is dit zeg.
Dacht dat ik zelf al redelijk goed zat, maar toen de ISF man klaar was en mij het rapport liet zien zat ik er toch echt goed naast.
Had alles zelf gedaan met REC709 disc en Disney WOW bluray.
Maar alles was veel te verzadigd qua kleuren, en contrast stond ook te hoog.

Nu net 1 dag kunnen genieten, en alles is zoveel natuurlijker en rustiger.
Zal met name te maken hebben gehad met het te veel aan blauw wat ik er in had zitten, schijnt toch een van de meest vermoeiende kleuren voor de ogen te zijn. En ook het lagere contrast.
Moest echt heel hard wennen de eerste paar uur, maar als ik nu terug schakel lijkt het wel of ik tijden naar overbelichte beelden heb gekeken :)
Ook veel meer detail zichtbaar en kleur nuances.
Enige nadeel is dat ik een vertacale band heb, die nu iets meer zichtbaar is in sommige donkere scene's.
En dan met name in de bruin tinten dat deze tevoorschijn komt.
Hoeveel heb jij er voor betaald in totaal?

• Malignant
RBN026 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:45:
[...]

Hoeveel heb jij er voor betaald in totaal?
€230,- tijdens een ISF tour van ITC Home Theater.
http://www.hometheater.nl/site/

Is wel wat geld, maar overall peanuts in vergelijking met de complete installatie die ik heb staan.
En ik zou het zo weer doen.

En Frank is iemand die echt weet waar hij het over heeft, en het was gewoon gezellig ook :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Raziel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:34:
[...]

[...]

De 4 euro iTunes versie zal (net zoals bij Netflix) niet boven de 15 Mbit/s uitkomen. Zal er best goed uitzien hoor, maar het kan niet zonder kwaliteitsverlies.
Als je echt de beste top kwaliteit wil hebben moet je eigenlijk wel de bluray schijf zelf hebben. Maar als je genoegen neemt met minder is het alsnog mooi,. maar nooit zo mooi als met een bluray schijf.

• CHKYBSTRD
Malignant schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:47:
[...]

€230,- tijdens een ISF tour van ITC Home Theater.
http://www.hometheater.nl/site/

Is wel wat geld, maar overall peanuts in vergelijking met de complete installatie die ik heb staan.
En ik zou het zo weer doen.

En Frank is iemand die echt weet waar hij het over heeft, en het was gewoon gezellig ook :)
Ik zou dan eerder hier op uit komen:

2. Kalibratie aan huis (SOLO)
Dit is de duurste oplossing omdat we alleen voor u gaan rijden.
TV’s/Plasma’s en digitale projectoren : € 250,00
CRT projectoren alleen grayscaling : € 250,00
CRT projectoren volledige setup : € 150,00 per uur
De voorrijkosten zijn altijd standaard € 60,00, woont u verder dan 40km van Emmeloord komt hier € 0,75 per kilometer bij.

250 + 60 + 42,75 = €352,75, dat heb ik er niet voor over...

• Malignant
RBN026 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:13:
[...]

Ik zou dan eerder hier op uit komen:

2. Kalibratie aan huis (SOLO)
Dit is de duurste oplossing omdat we alleen voor u gaan rijden.
TV’s/Plasma’s en digitale projectoren : € 250,00
CRT projectoren alleen grayscaling : € 250,00
CRT projectoren volledige setup : € 150,00 per uur
De voorrijkosten zijn altijd standaard € 60,00, woont u verder dan 40km van Emmeloord komt hier € 0,75 per kilometer bij.

250 + 60 + 42,75 = €352,75, dat heb ik er niet voor over...
Kijk even op het htforum.nl

Hier worden regelmatig ISF "tours" gemeld door Frank.
Men verzameld dan aanvragen in een bepaalde regio waardoor de kosten dus gedrukt worden.

Zit zelf in Sliedrecht, moest hij ook 2 uur voor rijden, maar omdat het gecombineerd is met enkele andere aanvragen in de regio zijn er geen voorrij kosten en de ISF kosten zijn ook wat lager.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Slux schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:29:
Nog een kleine update over het inbranden, LG doet er niks aan valt buiten de garantie wat al bekend was, ook met extra verlengede garantie en pixel garantie valt inbranden er buiten.

Wou eerst een nieuwe OLED kopen en vriendin geen RTL4 meer op laten zetten maar ik zag gister dat de ondertitels ook al zijn ingebrand, en dat voor een TV van precies 7 maanden oud het is nog erger dan mijn oude plasma tv :'(
Ik vind het best knap dat jouw ondertitels zijn ingebrand of het rtl4 logo.

Ik kijk bijna alles op oled light 100 en contrast 89 voor sdr content. Dus games tot films en tv en ik heb geen burn in.

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
lapino schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:36:
En hoe nu af te spelen op de LG OLED? Enkel mogelijk door pc via hdmi aan tv te hangen?
Ja, maar.

Maar nr. 1: Een Apple TV 4K is een betere oplossing. Als je die niet wilt kopen, dan met een pc / laptop...

Maar nr. 2: Je pc / laptop moet 4K signaal naar de TV kunnen sturen via HDMI. De pc /laptop moet dan een goede videokaart en ondersteuning voor snelle HDMI hebben.

• Slux
  • Niet online
ionn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:49:
[...]

Ik kijk bijna alles op oled light 100 en contrast 89 voor sdr content. Dus games tot films en tv en ik heb geen burn in.
Tja ik vind het een beetje triest voor een tv 7 maanden oud.

Pixel move staat aan
wipe screen, tv gaat altijd op standby
screensaver
Oled lampje op 50
Contrast op 70
tv staat alleen savonds van 18:00 tot +/- 0:00 aan en in het weekend

Zo te zien zijn de subs van Netflix die staan wat hoger dan gewone tv

Zal wel een maandag ochtend model geweest zijn denk ik :'(

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:52:
[...]

deed ik, maar ik begrijp niet waar op xbox de instellingen staan voor rgb limited of full en hoe die in te stellen
Ik heb geen xBox dus dat kan ik je niet vertellen, maar dit soort settings zou je makkelijk op internet moeten kunnen vinden.
ionn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:49:
[...]

Ja, dit vindt ik dus ook vrij bijzonder. Vooral nu ik hoor dat de ondertiteling ook is ingebrand, wat al zo vaak wisselt. Ik ben heel benieuwd of je er op uit kan maken dat het om 1 specifieke ondertiteling gaat, dan weet je dat de TV ergens gewoon op pauze heeft gestaan. @Slux kijk jij Netflix dan ook over je PC of via ingebouwde app?
Budasson schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:04:
[...]

Ja, maar.

Maar nr. 1: Een Apple TV 4K is een betere oplossing. Als je die niet wilt kopen, dan met een pc / laptop...

Maar nr. 2: Je pc / laptop moet 4K signaal naar de TV kunnen sturen via HDMI. De pc /laptop moet dan een goede videokaart en ondersteuning voor snelle HDMI hebben.
Vergeet niet dat de AppleTV dus 1 groot nadeel heeft: geen 24hz en geen 60hz voor Dolby Vision (voor de 2016 modellen dan, want dat wordt niet ondersteund over HDMI :(). Dolby Vision materiaal zal dus nooit goede motion hebben op 2016 modellen. Voor mij een reden om 'm niet te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:11:
[...]
Vergeet niet dat de AppleTV dus 1 groot nadeel heeft: geen 24hz en geen 60hz voor Dolby Vision (voor de 2016 modellen dan, want dat wordt niet ondersteund over HDMI :(). Dolby Vision materiaal zal dus nooit goede motion hebben op 2016 modellen. Voor mij een reden om 'm niet te kopen.
Hebben de 2017 modellen dit wel dan? Kan LG hier nog iets aan doen?

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

RBN026 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:21:
[...]

Hebben de 2017 modellen dit wel? Kan LG hier nog iets aan doen?
Ja, de 2017 modellen ondersteunen wel DV over HDMI in 60hz. Ik kwam er onlangs dus pas achter dan dit niet werkt op de 2016 modellen. Geen idee of LG hier wat aan kan doen, kan me niet voorstellen dat ze deze limiet niet bewust hebben toegevoegd.

Als je bron dan geen 24p ondersteund (dat is pas een rare beslissing van Apple), dan valt er weinig meer te redden :P

• Slux
  • Niet online
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:11:
[...]
Ja, dit vindt ik dus ook vrij bijzonder. Vooral nu ik hoor dat de ondertiteling ook is ingebrand, wat al zo vaak wisselt. Ik ben heel benieuwd of je er op uit kan maken dat het om 1 specifieke ondertiteling gaat, dan weet je dat de TV ergens gewoon op pauze heeft gestaan. @Slux kijk jij Netflix dan ook over je PC of via ingebouwde app?
Ik kijk alleen Netflix via een Nvidia Shield en daar staat ook vanaf dag 1 een screensaver op, na 5 minuten komen er allerlei wisselende kleurtjes in beeld.

Alles is aangesloten op een 4k AVR en staat op 1 bron, de kleur en tv instellingen zijn dus overall het zelfde met oled lampje op 50 enz op de PS4 na die staat op HDR beeld instellingen.

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Slux schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:31:
[...]

Ik kijk alleen Netflix via een Nvidia Shield en daar staat ook vanaf dag 1 een screensaver op, na 5 minuten komen er allerlei wisselende kleurtjes in beeld.

Alles is aangesloten op een 4k AVR en staat op 1 bron, de kleur en tv instellingen zijn dus overall het zelfde met oled lampje op 50 enz op de PS4 na die staat op HDR beeld instellingen.
Blijft vreemd. Enige wat ik me dan kan bedenken is dat de screensaver van de TV zelf na 2 minuten al start, ipv 5 minuten. Wellicht is die een keer niet gestart. Of je paneel is inderdaad gewoon brakker. Heb je een foto van de ingebrande ondertiteling?

• Slux
  • Niet online
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:32:
[...]

Blijft vreemd. Enige wat ik me dan kan bedenken is dat de screensaver van de TV zelf na 2 minuten al start, ipv 5 minuten. Wellicht is die een keer niet gestart. Of je paneel is inderdaad gewoon brakker. Heb je een foto van de ingebrande ondertiteling?
Het is heel moeilijk te zien op een foto.
Maar ik zie nu dat er nog veel meer vlekken in zitten
Links onder een plek en in het midden van het beeld een zwarte balk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SRKs6boB0rgywmigWWJhc31U/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FaE2811PeT31YGiEFv0AgS3r/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CGPEfCPrGkbE15Gmz93ufOGm/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k7X7DjntARkFgl6m9952WivH/full.jpg

• Steven030
Raziel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:34:
[...]

[...]

Maar heb je van die lage bitrate ook last als je de films download, waar iTunes ook de mogelijkheid toe geeft?

• CHKYBSTRD
Slux schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:53:
[...]

Het is heel moeilijk te zien op een foto.
Maar ik zie nu dat er nog veel meer vlekken in zitten
Links onder een plek en in het midden van het beeld een zwarte balk
Die zwarte balken en het RTL logo zijn wel heel goed te zien idd. Heb jij vanaf het begin oled light op 50 staan? Anders zou ik toch denken aan wat Puck al eerder aangaf, een fout in de screensaver of iets.

Wel klote als je idd een slecht paneel hebt en LG er niets aan wil doen. Heb je deze fotos en jouw verhaal gemaild naar LG?

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
fonsmeister schreef op woensdag 20 september 2017 @ 03:30:
Heb de laatste firmware update op mijn C6 een tijd uitgesteld vanwege berichten over de dimme HDR gamemode.

Inmiddels toch bijgewerkt naar de laatste versie en aan het spelen geweest met de settings naar aanleiding van dit topic: https://www.avforums.com/...ed-2016-hdr-game.2121116/

Het lijkt erop dat het eigenlijk de beste HDR mode van allemaal is, aangezien de anderen eigenlijk veel te helder zijn, waardoor wit gaat 'clippen'

Zie bijvoorbeeld deze foto's van Battlefield, één op HDR gamemode en één op HDR Standaard:

[afbeelding]

[afbeelding]

Bij HDR gamemode heb je veel meer detail in de wolken omdat het witte niet te fel wordt weergegeven, over het algemeen wel een stuk donkerder maar dat is te verhelpen door Dynamic Contrast te gebruiken, bij voorkeur op medium.

Met HDR Standaard blijf ik ook na het verlagen van het contrast naar 60 nog steeds clipping zien in diezelfde wolken. Deze foto (de eerste) is overigens met Dynamic Contrast op 'off', dus op de donkerste HDR gamemode stand, genomen
Ik vind de 'gedimde' HDR game mode ook gewoon prima. Kon het zien aan bijvoorbeeld de PlayStation UI; als je een non-Game HDR mode gebruikt is het menu van de PS4 enorm bright, bijna pijnlijk aan je ogen. Gebruik je de HDR Game mode, dan is het menu vergelijkbaar met het menu in SDR.

De gemiddelde overall brightness in de 'oude' HDR Game mode stond dus te hoog, waardoor het contrast minder was dan nu. Nu springen dus de highlights er meer uit, wat voor mij juist voor een zichtbare HDR beleving zorgt.

• dezeppo
Bij plattetv de 55C7V weten te kopen voor een haar onder 2.200, ik hoop dat ik er van kan gaan genieten. Ook maar hopen dat mijn SD content, meestal DVD rip er een beetje uit gaat zien. Heb wel een beetje 2160, soms in 720 maar als het allemaal 1080 of hoger moet gaan zijn kan ik er wel een nasje of wat bij gaan zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door dezeppo op 20-09-2017 12:36 ]

• WvB22
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:24:
[...]

Ja, de 2017 modellen ondersteunen wel DV over HDMI in 60hz. Ik kwam er onlangs dus pas achter dan dit niet werkt op de 2016 modellen. Geen idee of LG hier wat aan kan doen, kan me niet voorstellen dat ze deze limiet niet bewust hebben toegevoegd.

Als je bron dan geen 24p ondersteund (dat is pas een rare beslissing van Apple), dan valt er weinig meer te redden :P
Nee inderdaad. 2016 modellen van LG moeten ver weg blijven van een AppleTV. Is inderdaad een hele rare beslissing om (weer) geen 24fps toe te voegen. Zal misschien iets met iTunes te maken hebben of zo. Ga eerst eens wat reviews voorbij laten komen van de 4K AppleTV maar de kwaliteit schijnt heel goed te zijn. Zou ook iets van een speciale HDMI processor ingebouwd zijn, wat dat ook mag zijn. Reviews zouden nu wel binnen morgen stromen want de apparaatjes zijn nu bij de mensen afgeleverd als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:32
@dezeppo

heb je hem al binnen?
Wilde je toch even laten weten (goedbedoeld) dat dat nog zeker 300 euro goedkoper kan.

https://gathering.tweaker...message/50771369#50771369

Lichtpuntje...

• dezeppo
LuisjeNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:58:
@dezeppo

heb je hem al binnen?
Wilde je toch even laten weten (goedbedoeld) dat dat nog zeker 300 euro goedkoper kan.

https://gathering.tweaker...message/50771369#50771369
Wauw, nee, maar is al betaald nu... ach, er zat in ieder geval een Oehlbach HDMI kabel bij, das ook nog wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
dezeppo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:01:
[...]

Wauw, nee, maar is al betaald nu... ach, er zat in ieder geval een Oehlbach HDMI kabel bij, das ook nog wat...
Je kunt altijd vragen of je kan annuleren :) al kost het 100euro dan steek je er 2 in je zak.

Er vanuit gaande dat je hen in de winkel heb gekocht? Als het via internet/telefoon/mail is geld de wet koop op afstand en kun je binnen 14 dagen kosteloos en zonder opgaaf van redenen je aankoop annuleren.

Daarom kun je het beste kijken in de winkel, maar de rest op afstand regelen want je krijgt veel meer rechten oOo

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dezeppo
LuisjeNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:08:
[...]

Je kunt altijd vragen of je kan annuleren :) al kost het 100euro dan steek je er 2 in je zak.

Er vanuit gaande dat je hen in de winkel heb gekocht? Als het via internet/telefoon/mail is geld de wet koop op afstand en kun je binnen 14 dagen kosteloos en zonder opgaaf van redenen je aankoop annuleren.

Daarom kun je het beste kijken in de winkel, maar de rest op afstand regelen want je krijgt veel meer rechten oOo
Geld is geld inderdaad, maar ik vind het goed zo, het is in kannen en kruiken en afspraak is afspraak. Het is mijn schuld, had gewoon even heel het draadje door moeten worstelen. Maar ja, het was via een webshop dus de colportagewet is wel degelijk van toepassing, ik eet wel een paar maanden geen biefstuk ;) oh wacht, nee, dat doe ik al... De iPhone wordt duur betaald...

• Slux
  • Niet online
RBN026 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:25:
[...]

Die zwarte balken en het RTL logo zijn wel heel goed te zien idd. Heb jij vanaf het begin oled light op 50 staan? Anders zou ik toch denken aan wat Puck al eerder aangaf, een fout in de screensaver of iets.

Wel klote als je idd een slecht paneel hebt en LG er niets aan wil doen. Heb je deze fotos en jouw verhaal gemaild naar LG?
Ja altijd op 50 gehad
Als er geen tv gekeken wordt gaat ie ook uit, er wordt nauwelijks iets op pauze gezet, we spoelen eerder terug dan dat ie op pauze gaat.
En als die op pauze gaat dan is minuten, 9/10 keer binnen 5 minuten, de keren dat het wel langer duurt gaat de screensaver aan en mocht die niet aan gaan om 1 of andere reden dan gaat het scherm in dim stand.
Er is echt 100% zeker nooit langer dan 10 minuten iets op pauze geweest hier in huis.

Vroeger plasma gehad daar moest je er mee opletten dat is in de jaren erna nog steeds ingebakken bij ons.

Ik had ze gebeld op een 0900 nummer met het verhaal van het rtl4 logo, kregen ze vaker die vragen valt buiten de garantie, ik zal ze een mailen met de foto's en verhaal kijken of er iets anders uit komt.

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40
dezeppo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:08:
Bij plattetv de 55C7V weten te kopen voor een haar onder 2.200, ik hoop dat ik er van kan gaan genieten. Ook maar hopen dat mijn SD content, meestal DVD rip er een beetje uit gaat zien. Heb wel een beetje 2160, soms in 720 maar als het allemaal 1080 of hoger moet gaan zijn kan ik er wel een nasje of wat bij gaan zetten.
? Die TV heb ik zaterdag (gratis) bezorgd gekregen voor 1899,-. En dan komt er later nog de LG Q6 telefoon van de importeur achteraan.

• dezeppo
Noord27 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:02:
[...]

? Die TV heb ik zaterdag (gratis) bezorgd gekregen voor 1899,-. En dan komt er later nog de LG Q6 telefoon van de importeur achteraan.
Yup, ik was al gewezen op mijn slechte koopmanschap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Zullen we er geen prijzentopic van maken? Die is er namelijk al.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wederom 4K video's van games op Xbox One X en weer kan het niet afgespeeld worden op mijn televisie.

http://www.gamersyde.com/...er_on_one_x-19526_en.html

Maar eerder hadden zij video's van andere Xbox games en PS4 pro en die speelden allemaal goed af.

Zoals deze

http://www.gamersyde.com/..._hdr_videos-19292_en.html

Afgezien van het proberen via Plex nog zijn er niet echt meer andere manieren om dit te zien op de tv he? Mijn Surface Pro is te zwak voor 4K.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 20-09-2017 14:07 ]

• Rivanov
  • Laatst online: 07:41
Ik kon inderdaad gisteravond via X-Play ook geen 4K video's van Gamersyde afspelen. Wat wel vreemd is, want de 4K HDR filmpjes van hun website kon ik wél afspelen. Maar de content die hun gisteren van Forza Motorsport 7 online plaatste, kon ik niet afspelen. Gebruiken ze dan een aparte codec ofzo?

Bestanden zijn MP4's.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2017 14:18 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:17:
Ik kon inderdaad gisteravond via X-Play ook geen 4K video's van Gamersyde afspelen. Wat wel vreemd is, want de 4K HDR filmpjes van hun website kon ik wél afspelen. Maar de content die hun gisteren van Forza Motorsport 7 online plaatste, kon ik niet afspelen. Gebruiken ze dan een aparte codec ofzo?

Bestanden zijn MP4's.
Ja, ze gebruiken gewoon verschillende codecs, en sommige zijn niet compatible. Of de bestanden zijn ergens corrupt. Een VLC kan daar meestal nog wel aardig mee overweg, maar de TV zelf niet.

• devilsnight
Ik heb BlimBlim van Gamersyde op Neogaf gesproken en hij gaat ernaar kijken. Hij wilde van mij weten welke video sowieso goed afspeelt want eigenlijk zou alles gewoon goed moeten werken zegt hij. Ik testte net deze en die werkt perfect:

http://www.gamersyde.com/...a_hdr_only_-40310_en.html

EDIT

Hij heeft zojuist dit laten weten:

http://www.neogaf.com/for...?p=249421131&postcount=21

That's a HDR video encoded with the HEVC codec. Most TV can handle HEVC at 4k60fps, but are limited to 30 fps for H.264. Yes, it's completely backwards.
Unfortunately if we start only providing HEVC videos, many people won't be able to watch them on their computers.
I can try and encode a a video of QB and TR in HEVC if there is some demand, keep in mind that it won't be HDR though.

[ Voor 42% gewijzigd door devilsnight op 20-09-2017 14:48 ]

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:34:
Ik heb BlimBlim van Gamersyde op Neogaf gesproken en hij gaat ernaar kijken. Hij wilde van mij weten welke video sowieso goed afspeelt want eigenlijk zou alles gewoon goed moeten werken zegt hij. Ik testte net deze en die werkt perfect:

http://www.gamersyde.com/...a_hdr_only_-40310_en.html

EDIT

Hij heeft zojuist dit laten weten:

http://www.neogaf.com/for...?p=249421131&postcount=21

That's a HDR video encoded with the HEVC codec. Most TV can handle HEVC at 4k60fps, but are limited to 30 fps for H.264. Yes, it's completely backwards.
Unfortunately if we start only providing HEVC videos, many people won't be able to watch them on their computers.
I can try and encode a a video of QB and TR in HEVC if there is some demand, keep in mind that it won't be HDR though.
Zelfde probleem als eerder dus. HEVC is sowieso de betere oplossing voor dit soort video's. H.264@60hz is gewoon een no-go.

• devilsnight
Yep. Maar er is een manier om de video's toch te zien en dat is via de internet browser, je kiest dan high quality stream en de 30fps videos werken dan allemaal.

Ik heb die Tomb Raider video's eens bekeken en wanneer de speler van high framerate naar enriched 4K schakelt zie je het verschil meteen, duidelijk scherpte verschil. Echter tussen enriched 4K wat neem ik aan die checkerboard tech is en native 4K zie ik op het eerste gezicht weinig verschil, waar je dus bij enriched meer detail hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door devilsnight op 20-09-2017 15:19 ]

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Ik begrijp dat er een beperking is via HDMI om 4K 60fps HDR materiaal door te geven, maar hoezo kan ik dit filmpje dan wel gewoon in goede kwaliteit via de Chromecast Ultra afspelen?

YouTube: \[4K HDR 60fps] Uncharted: The Lost Legacy 60fps Gameplay!

Is dat dan geen 4K 60 fps HDR zoals er bij vermeld staat? Het ziet er wel erg goed uit

En was dat Meridian filmpje op Netflix niet ook in 4K HDR op 60 frames? Die speelt de Chromecast ook gewoon af :?

Chromecast zit rechtstreeks in een Denon x3300, die aan een Oled C6 hangt.

[ Voor 22% gewijzigd door fonsmeister op 20-09-2017 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@fonsmeister

Als het hdr is moet je dat sowieso aan het hdr tekentje op je TV zien:)

Op mijn c7 is het iig hdr4k 60fps

Lichtpuntje...

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

fonsmeister schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:36:
Ik begrijp dat er een beperking is via HDMI om 4K 60fps HDR materiaal door te geven, maar hoezo kan ik dit filmpje dan wel gewoon in goede kwaliteit via de Chromecast Ultra afspelen?

YouTube: \[4K HDR 60fps] Uncharted: The Lost Legacy 60fps Gameplay!

Is dat dan geen 4K 60 fps HDR zoals er bij vermeld staat? Het ziet er wel erg goed uit

En was dat Meridian filmpje op Netflix niet ook in 4K HDR op 60 frames? Die speelt de Chromecast ook gewoon af :?

Chromecast zit rechtstreeks in een Denon x3300, die aan een Oled C6 hangt.
Simpele reden: die beperking is niet aanwezig bij HDR10 (en ik gok ook bij HLG niet). De 2016 modellen hebben deze beperking wel voor Dolby Vision.

• devilsnight
Het is echt jammer want die site heeft altijd de beste kwaliteit aan game video's,maar het kan tenminste via de stream nog wel, al gaat kwaliteit overduidelijk wel verloren dan.

Ik heb op dit moment mijn bank 4 meters van de 65B6 staan en ik was benieuwd of ik het scherpte verschil zou zien tussen de high framerate mode en de 4K modes in die Tomb Raider video's. Ik kon het verschil nog duidelijk zien, zelfs op die afstand. Had dit niet verwacht. :)

[ Voor 43% gewijzigd door devilsnight op 20-09-2017 17:07 ]

• LuisjeNL
Ik vind het verschil tussen real 4k en enhanched 4k wel weinig.

Bij enhanched ziet het er voor mij mooier uit met meer details (gebruikt checkerboarding)

Real 4k zou scherper moeten zijn, desalniettemin zit Lara er prachtig uit :-)

Lichtpuntje...

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

LuisjeNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:59:
@fonsmeister

Als het hdr is moet je dat sowieso aan het hdr tekentje op je TV zien:)

Op mijn c7 is het iig hdr4k 60fps
Ja klopt, dat krijg ik ook gewoon te zien

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:20:
[...]

Simpele reden: die beperking is niet aanwezig bij HDR10 (en ik gok ook bij HLG niet). De 2016 modellen hebben deze beperking wel voor Dolby Vision.
Maar dat Meridian filmpje dan? Die is in Dolby Vision, als ik rechts linksbovenin klik zie ik:

16:9 2160p Dolby Vision PCM

Edit: nog even vergeleken met de netflix tv app. Die loopt veel soepeler dus denk dat de chromecast dan idd geen 60 fps weergeeft met Dolby Vision

[ Voor 16% gewijzigd door fonsmeister op 20-09-2017 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

fonsmeister schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:17:
[...]

Maar dat Meridian filmpje dan? Die is in Dolby Vision, als ik rechtsbovenin klik zie ik:

16:9 2160p Dolby Vision PCM
Ik heb ze zelf nog niet getest, zal ik vanavond even doen (ik heb alleen geen Chromecast). Ik ben namelijk ook wel benieuwd of het inderdaad niet mogelijk is om DV 60hz te draaien. Dit is enkel een aantal mensen aangegeven, maar niet officieel.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 20-09-2017 18:34 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:26:
[...]
Ja, ze gebruiken gewoon verschillende codecs, en sommige zijn niet compatible. Of de bestanden zijn ergens corrupt. Een VLC kan daar meestal nog wel aardig mee overweg, maar de TV zelf niet.
Corrupt zijn ze in ieder geval niet, want via een LG UP970 (USB opslag) worden ze probleemloos afgespeeld.

Edit: YouTube: \[4K HDR 60fps] Uncharted: The Lost Legacy 60fps Gameplay!

Deze wordt ook in 4k en HDR afgespeeld via hetzelfde apparaat maar dan in 50FPS?

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2017 18:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:29:

Sorry hoor, maar dit is echt belachelijk. 8)7 Ik zou het er niet bij laten en eens informeren bij je rechtsbijstand verzekering. Of zet je verhaal op een breder medium dan dit forum zodat de negatieve reclame LG gaat raken zodat ze gaan bewegen. Ik vind dit echt te sneu voor je.

NB: ben je overigens al op een rustige manier met je leverancier gaan praten? Uiteindelijk heb je met hen een overeenkomst en zijn zij verantwoordelijk voor de garantie. Ja zelfs in de periode dat er fabrieksgarantie is. Dit moet gewoon opgelost moeten kunnen worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:49:
Ik kijk ook liever naar Pulpfiction, maar de vrouw ..... :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 18:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Niet helemaal LG OLED gerelateerd, maar misschien wel interessant: ik was zeer benieuwd hoe goed 4K @ 60 Hz werkt over grotere afstanden via HDMI. Ik ben net verhuisd en tussen PC en OLED tv zit een afstand van ongeveer 14 meter als ik de HDMI kabel netjes wil wegwerken langs de muren. Ik lees op verschillende sites en fora dat afstanden van 8 meter en hoger voor problemen kunnen zorgen als je 4K @ 60Hz wilt weergeven. Verder lees ik ook regelmatig dat men, in mijn ogen, onnodig dure kabels koopt van shady verkopers die adverteren met '2.0 kabels', 'gold-plated connectors', 'oxygen free braided cables' en andere poespas.

Tijd voor een kort testje om te zien of twee high-speed HDMI kabels van respectievelijk 10 en 15 meter stand kunnen houden.

TV: LG 55B6V (HDMI 2.0a)
PC: i5 6600K & Asus 970 GTX (HDMI 2.0, géén 2.0a of b)

Er wordt een 4K test video afgespeeld met zowel VLC 64bit als MPC-HC x64: Jellyfish video van 30 seconden @ 250 Mbps op 3840x2160 @ H.264 van 897 MB. De 'meest zware' video van 10-bit HEVC van 400 Mbps wordt buiten beschouwing gelaten omdat de 970 GTX dit slecht decodeert.

Voor de test worden 2 HDMI kabels getest: een gewone high-speed kabel van 15 meter lang (links, 23 euro) en een speciale zeer platte high-speed kabel van 10 meter (rechts, 20 euro)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/udtsHK0h.jpg

Leuk detail, op de 15 meter kabel staat 'standard HDMI cable with ethernet' ondanks dat hij high-speed is.
Tevens kon ik niet echt een goedkopere high-speed 15m kabel vinden dan deze van €22,95. Dat is omgerekend slechts €1,53 per meter.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ox5in4lh.jpg

Maar wacht, dat is nog niet alles.Om het extra 'uitdagend' te maken hang ik er een high-speed HDMI verlengkabel tussen van 1 meter lang. Hierdoor worden de totale lengtes dus 11 en 16 meter.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b1NJ4Bjh.jpg

Het resultaat

Beide kabels weergeven een 4K resolutie op 60 Hertz perfect zonder artifacts, lag of andere problemen.
Zelf met de 1 meter lange HDMI verlengkabel ertussen ontstaan er geen problemen; er is dus een afstand van 16 meter overbrugt. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik 60Hz kon selecteren en dat het ook nog eens goed werkt.

Let er wel op dat dit een kleine test betreft. Ik moet het nog voor langere tijd testen met meerdere video formats en dergelijken. Maar de eerste resultaten zijn louter positief :)

Mijn advies voor nu: koop gewoon een goedkope high-speed HDMI kabel van een betrouwbare verkoper zodat je zeker weet dat het een high-speed model betreft. Je zit dan eigenlijk altijd wel goed.

• WvB22
Leuke test. Heb ik mijn kabels ook vandaan trouwens. Maar ik hoef geen bizarre afstanden af te leggen gelukkig.

[ Voor 79% gewijzigd door WvB22 op 20-09-2017 20:04 ]

• devilsnight
LuisjeNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:58:
Ik vind het verschil tussen real 4k en enhanched 4k wel weinig.

Bij enhanched ziet het er voor mij mooier uit met meer details (gebruikt checkerboarding)

Real 4k zou scherper moeten zijn, desalniettemin zit Lara er prachtig uit :-)
Yep dat vond ik dus ook. Dus ik ga denk ik mooi voor die enriched visuals :)

Als je het zo bekijkt zou MS niet zo moeten hameren op dat hun eigen games perse native 4K moeten zijn, want het verschil is nihil.

Heeft iemand trouwens de Forza 7 demo al op hun Xbox One gespeeld met HDR?

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-09 19:58
Sinds februari heb ik hier een B6V staan waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Helaas zie ik sinds vandaag aan de rechterkant van het scherm een verticale streep waarvan de LEDs altijd aan staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KEPw70B.jpg
(Opklikken voor groot)

Deze streep is helaas te zien op alle inputs dus het lijkt echt aan het paneel te liggen. Zijn er meer Tweakers bekend met dit probleem en is dit eventueel op te lossen met een 'Clear panel noise' of een fabrieksreset? Of wordt dit een garantie dingetje?

[ Voor 8% gewijzigd door Nickr92 op 20-09-2017 21:00 ]

• CHKYBSTRD
Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:57:
Sinds februari heb ik hier een B6V staan waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Helaas zie ik sinds vandaag aan de rechterkant van het scherm een verticale streep waarvan de LEDs altijd aan staan:

[afbeelding]
(Opklikken voor groot)

Deze streep is helaas te zien op alle inputs dus het lijkt echt aan het paneel te liggen. Zijn er meer Tweakers bekend met dit probleem en is dit eventueel op te lossen met een 'Clear panel noise' of een fabrieksreset? Of wordt dit een garantie dingetje?
Ik zou eerst de stappen ondernemen die je zelf voorstelt en als dat niet werkt een defect aan melden bij LG. Ik heb zelf dit nog niet eerder gezien of gelezen, ik neem aan dat je zelf op Google heb gezocht?

• Rivanov
  • Laatst online: 07:41
stin00 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:45:
Niet helemaal LG OLED gerelateerd, maar misschien wel interessant: ik was zeer benieuwd hoe goed 4K @ 60 Hz werkt over grotere afstanden via HDMI. Ik ben net verhuisd en tussen PC en OLED tv zit een afstand van ongeveer 14 meter als ik de HDMI kabel netjes wil wegwerken langs de muren. Ik lees op verschillende sites en fora dat afstanden van 8 meter en hoger voor problemen kunnen zorgen als je 4K @ 60Hz wilt weergeven. Verder lees ik ook regelmatig dat men, in mijn ogen, onnodig dure kabels koopt van shady verkopers die adverteren met '2.0 kabels', 'gold-plated connectors', 'oxygen free braided cables' en andere poespas.

Tijd voor een kort testje om te zien of twee high-speed HDMI kabels van respectievelijk 10 en 15 meter stand kunnen houden.

TV: LG 55B6V (HDMI 2.0a)
PC: i5 6600K & Asus 970 GTX (HDMI 2.0, géén 2.0a of b)

Er wordt een 4K test video afgespeeld met zowel VLC 64bit als MPC-HC x64: Jellyfish video van 30 seconden @ 250 Mbps op 3840x2160 @ H.264 van 897 MB. De 'meest zware' video van 10-bit HEVC van 400 Mbps wordt buiten beschouwing gelaten omdat de 970 GTX dit slecht decodeert.

Voor de test worden 2 HDMI kabels getest: een gewone high-speed kabel van 15 meter lang (links, 23 euro) en een speciale zeer platte high-speed kabel van 10 meter (rechts, 20 euro)

[afbeelding]

Leuk detail, op de 15 meter kabel staat 'standard HDMI cable with ethernet' ondanks dat hij high-speed is.
Tevens kon ik niet echt een goedkopere high-speed 15m kabel vinden dan deze van €22,95. Dat is omgerekend slechts €1,53 per meter.
[afbeelding]

Maar wacht, dat is nog niet alles.Om het extra 'uitdagend' te maken hang ik er een high-speed HDMI verlengkabel tussen van 1 meter lang. Hierdoor worden de totale lengtes dus 11 en 16 meter.
[afbeelding]

Het resultaat

Beide kabels weergeven een 4K resolutie op 60 Hertz perfect zonder artifacts, lag of andere problemen.
Zelf met de 1 meter lange HDMI verlengkabel ertussen ontstaan er geen problemen; er is dus een afstand van 16 meter overbrugt. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik 60Hz kon selecteren en dat het ook nog eens goed werkt.

Let er wel op dat dit een kleine test betreft. Ik moet het nog voor langere tijd testen met meerdere video formats en dergelijken. Maar de eerste resultaten zijn louter positief :)

Mijn advies voor nu: koop gewoon een goedkope high-speed HDMI kabel van een betrouwbare verkoper zodat je zeker weet dat het een high-speed model betreft. Je zit dan eigenlijk altijd wel goed.
WvB22 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:02:
Leuke test. Heb ik mijn kabels ook vandaan trouwens. Maar ik hoef geen bizarre afstanden af te leggen gelukkig.
Moet altijd zo hard lachen om die overpriced HDMI kabels. Heb kabels van de Action tussen m'n apparatuur zitten en die werken perfect. Digitaal signaal is een kwestie van 1 en 0 oversturen. Dat werkt of dat werkt niet. Punt. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Nickr92
RBN026 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:03:
[...]

Ik zou eerst de stappen ondernemen die je zelf voorstelt en als dat niet werkt een defect aan melden bij LG. Ik heb zelf dit nog niet eerder gezien of gelezen, ik neem aan dat je zelf op Google heb gezocht?
Ik heb op het moment de optie clear panel noise aanstaan, dit zou ongeveer een uur moeten duren maar ondertussen raak je toch wat in paniek :| Op internet vind ik wel soortgelijke problemen maar dit gaat voornamelijk over grote vlekken en veel bredere banden, niet zo'n fijn lijntje wat ik heb helaas.

Ik schrok er voornamelijk erg van omdat ik nog geen halfuur daarvoor de TV nog aan heb gehad zonder problemen.

• Slux
  • Niet online

[afbeelding]
(Opklikken voor groot)

het lijkt wel een barst, Ik heb zoiets een keer gehad met een lcd monitor die had ik laten vallen

• Nickr92
Slux schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:13:
[...]

het lijkt wel een barst, Ik heb zoiets een keer gehad met een lcd monitor die had ik laten vallen
Sinds ik de TV heb gekocht en deze heb neergezet is 'ie niet meer van zijn plek geweest. Of er moet spontaan een barst zijn ontstaan nadat ik de TV zo'n twee uur geleden voor het laatst aan heb gehad.

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

[afbeelding]
(Opklikken voor groot)

Bizar. Het lijkt alsof er een gedeelte van een strook pixels spontaan kapot is. Heb je het idee dat het exact 1 of 2 rijen pixels zijn?

• Nickr92
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:22:
[...]

Bizar. Het lijkt alsof er een gedeelte van een strook pixels spontaan kapot is. Heb je het idee dat het exact 1 of 2 rijen pixels zijn?
Het leek alsof het een dubbele rij met pixels was maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Zojuist de 'Clear panel noise' functie afgerond en de pixels lijken het weer te doen, al ben ik er vooralsnog niet erg gerust op. Ik zal morgen eens contact opnemen met de verkoper en LG of dit een bekend 'probleem' is.

Zou namelijk erg vervelend zijn als dit zich vaker gaat voordoen, zeker als de garantieperiode afgelopen is.

Edit: Mijn TV heeft de optie Quick Start+ aan staan, kan ik deze beter uitzetten of heeft dat geen invloed op het 'aan laten staan' van het paneel?

[ Voor 9% gewijzigd door Nickr92 op 20-09-2017 21:41 ]

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:40:
[...]

Het leek alsof het een dubbele rij met pixels was maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Zojuist de 'Clear panel noise' functie afgerond en de pixels lijken het weer te doen, al ben ik er vooralsnog niet erg gerust op. Ik zal morgen eens contact opnemen met de verkoper en LG of dit een bekend 'probleem' is.

Zou namelijk erg vervelend zijn als dit zich vaker gaat voordoen, zeker als de garantieperiode afgelopen is.
Wel fijn dat het voor nu opgelost is. Kan ook een storing in mainboard zijn o.i.d.. Ik zou hem ook even een nachtje spanningsloos laten :)
Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:40:
Edit: Mijn TV heeft de optie Quick Start+ aan staan, kan ik deze beter uitzetten of heeft dat geen invloed op het 'aan laten staan' van het paneel?
Paneel zou sowieso niet aan moeten staan in stand-by. Dat was dus wel het geval? Ik kan sowieso iedereen aanreden Quick Start+ uit te zetten, heeft weinig voordeel.

[ Voor 23% gewijzigd door Puck op 20-09-2017 21:49 ]

• Nickr92
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:41:
[...]

Wel fijn dat het voor nu opgelost is. Kan ook een storing in mainboard zijn o.i.d.. Ik zou hem ook even een nachtje spanningsloos laten :)

[...]

Paneel zou sowieso niet aan moeten staan in stand-by. Dat was dus wel het geval? Ik kan sowieso iedereen aanreden Quick Start+ uit te zetten, heeft weinig voordeel.
Heb voor nu inderdaad even de spanning eraf gehaald. Zal morgen de clear panel noise nog eens draaien voor de zekerheid.

Of het paneel altijd heeft aangestaan weet ik niet, lijkt me sterk eigenlijk want zet 'm altijd in standby met de afstandsbediening. De Quick Start+ staat in ieder geval uit nu voor het geval dat nog van invloed zou zijn.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:57:
[...]

Heb voor nu inderdaad even de spanning eraf gehaald. Zal morgen de clear panel noise nog eens draaien voor de zekerheid.

Of het paneel altijd heeft aangestaan weet ik niet, lijkt me sterk eigenlijk want zet 'm altijd in standby met de afstandsbediening. De Quick Start+ staan in ieder geval uit nu voor het geval dat nog van invloed zou zijn.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik bedoelde eigenlijk: stond de rij met pixels zelfs aan terwijl de TV nog in standby stond? Want dat zou ook nogal opmerkelijk zijn.

• Nickr92
Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:58:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk: stond de rij met pixels zelfs aan terwijl de TV nog in standby stond? Want dat zou ook nogal opmerkelijk zijn.
Nee dat niet. De foto die ik heb gemaakt was net nadat ik het clearen van de pixel noise aan had gezet, de lijn was toen nog heel kort zichtbaar waarna heel het beeld op zwart ging.

Tegen het einde van het clearen liep er een horizontale lijn van boven naar beneden (toen was de verticale streep al niet meer zichtbaar) waarna de tv weer normaal aan ging.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom adviseer je om quickstart uit te zetten?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:14:
Waarom adviseer je om quickstart uit te zetten?
Verschillende problemen zoals wegvallende WiFi, crashende apps e.d. waren op te lossen door Quick Start+ uit te zetten. Hij houdt dingen vast in het geheugen, beetje alsof je je laptop continue in hibernation laat. Als je niet echt problemen hebt, hoeft het natuurlijk niet, maar ik zie er sowieso het voordeel niet van in. Het idee dat de TV weer fris opstart is gewoon fijner :)

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 20-09-2017 22:20 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Puck Dat laatste is wellicht meer sentiment?
Ik heb eigenlijk nergens problemen met de 55C7, dus was in elk geval benieuwd.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 41 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.