Hi all,
Ik zou nog even een foto delen van mijn nieuwe set up en we (mijn vriendin en ik) zijn erg blij geworden met het resultaat! We hebben tijdens de verbouwing van de muur ook wat foto's gemaakt. Dus ik zal het proces even met jullie delen, mssn wel leuk.
Beginsituatie:
Oude Sony 40 inch tv met ook oude tv kast. Op de foto zijn alle andere spullen al weggehaald die het eerst nog wat gezelliger maakten.
Frame op muur bevestigd
We wilden heel graag akoestische panelen met houten latjes en eigenlijk alleen vanwege het esthetische ervan. Door de muur iets hol te maken (5-7cm) middels een frame konden we mooi de kabels achterlangs laten lopen. Het was vooral goed afmeten waar wat op welke hoogte kwam. Want de bevestigingspunten van de nieuwe tv-kast, soundbar en LG tv moesten natuurlijk wel direct op het hout. Zie de groene delen voor de balken met de bevestigingspunten. Het rode deel is de kabelgoot naar de tv kast. Echter doordat het gat van de tv kast wat meer naar rechts zat liep de kabelgoot dus ook wat naar rechts. Gelukkig hebben we op het laatste moment nog twee stukken van de balk eraf gebeiteld want anders was het erg krap voor de kabels geworden. Doordat er een knik zat was het uiteindelijk ook echt een klus (met de inmiddels opgehangen tv) om de kabels vanaf de tv naar beneden te trekken. Maar door wat sateprikkers aan elkaar te tapen en daar de kabel een voor een op te bevestigen ging het een stuk makkelijker.
Eerste wandpanelen erop
Het op maat meten en zagen van de panelen was ook nog aardig wat werk. Doordat je door die latjes zaagt wordt de plaat wat minder sterk namelijk. Uiteindelijk besloten om de tv direct op het houten deel te bevestigen en de tv-kast en soundbar direct op de panelen met op de juiste hoogte de balken van het frame te plaatsen.
Eindresultaat
En zo is het uiteindelijk geworden

. We zijn er heel erg blij mee! De kamer heeft nu veel meer sfeer. Dat komt vooral omdat we een gietvloer hebben, erg strak maar straalt weinig warmte uit. De LG G1 65 inch hangt echt prachtig strak tegen de muur. Gelukkig mijn vriendin weten te overtuigen dat 55 voor onze kijkafstand toch echt te klein was

. Met die soundbar en zwevende tv kast maakt het naar onze mening helemaal af! En wat een beeldkwaliteit zeg, komende van een 13 jaar oude tv. Niet normaal!
Dit topic heeft zeker wat ideeen naar boven gebracht voor de bevestiging, dus vandaar dat ik onze reis ook met jullie deel!