Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker, bekendheid en veel goede ervaringen op het internet geeft gemoedsrust. :)

Voor (vrijwel) dezelfde prijs kies ik ook voor zo'n bekende partij en dat zal dan al snel een officiële dealer zijn, maar je hebt dus ook bekende partijen met veel shopervaringen die dat niet zijn. Op het moment dat de verschillen groot worden met de officiële dealers dan wordt het een ander verhaal, maar meestal is dat niet het geval. Punt is, voor iedereen ligt die grens anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 16-11-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iemand enig idee wat in de nieuwe firmware zit? 03.20.65 ? Betreft hier de 65G1.

Google kon mij niet echt helpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:15
Cap schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:00:
[...]

We gaan op herhaling, maar dit vind ik dus te hard gesteld, de vorige keer dat deze discussie liep kwamen we op een andere kleur van de voet of achterkant en op basis van een Hardware.info artikel, wellicht, misschien, ;), de luxe dat je bij gebruik van de interne tuner (de kleine minderheid die een CI+ model gebruikt dus) gewoon "Ziggo" kan kiezen ipv dat je een eenmalig een providercode moet opzoeken en invoeren.

Een mógelijk miniem verschil dus relavant voor een klein deel van de gebruikers. ;) Toen heb ik al gevraagd of er meer aantoonbare verschillen zijn en heeft niemand een concreet verschil weten te noemen, maar ik sta er nog steeds voor open. :)

Dus zolang niemand concrete verschillen weet zou ik het houden op: "mogelijk (kleine) technische (software) verschillen, maar tot nu toe heeft niemand hier zich daarover gemeld." :)

PS wbt garantie: een winkel als PlatteTV (geen officiële importeur) beweert dat de garantie afhandeling gewoon via LG / CE repair loopt, en er zijn meerdere mensen in dit topic die dit ook zo ervaren hebben, dus dat zal zo zijn (zoek even in dit topic op PlatteTV en garantie of (CE) repair ;)).

Er zijn op basis van die reacties ook geen aanwijzingen dat ze de garantie niet honoreren, dus daar zie ik dan geen probleem. Natuurlijk is er wel wat op PlatteTV aan te merken in communicatie en ook de wisselende prijzen die je krijgt aangeboden afhankelijk van de medewerker die je treft, en daarom zou ik zelf eerder elders kopen, maar het lijkt me nou niet een winkel waarbij je je direct zorgen hoeft te maken.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij andere grijze import winkels er ook zo aan toe gaat maar om mensen bang te maken voor een winkel alleen op basis van de categorie 'grijze import' vind ik wel weer het andere uiterste. Erop wijzen dat een officiële dealer de tv wellicht voor (vrijwel) dezelfde prijs kan bieden vind ik wel goede service. :Y
Hoe kom je erop dat plattetv geen officiële dealer is? Ik vind ze ruk,maar ze zijn het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:00:
[...]

We gaan op herhaling, maar dit vind ik dus te hard gesteld, de vorige keer dat deze discussie liep kwamen we op een andere kleur van de voet of achterkant en op basis van een Hardware.info artikel, wellicht, misschien, ;), de luxe dat je bij gebruik van de interne tuner (de kleine minderheid die een CI+ model gebruikt dus) gewoon "Ziggo" kan kiezen ipv dat je een eenmalig een providercode moet opzoeken en invoeren.

Een mógelijk miniem verschil dus relavant voor een klein deel van de gebruikers. ;) Toen heb ik al gevraagd of er meer aantoonbare verschillen zijn en heeft niemand een concreet verschil weten te noemen, maar ik sta er nog steeds voor open. :)

Dus zolang niemand concrete verschillen weet zou ik het houden op: "mogelijk (kleine) technische (software) verschillen, maar tot nu toe heeft niemand hier zich daarover gemeld." :)

PS wbt garantie: een winkel als PlatteTV (geen officiële importeur) beweert dat de garantie afhandeling gewoon via LG / CE repair loopt, en er zijn meerdere mensen in dit topic die dit ook zo ervaren hebben, dus dat zal zo zijn (zoek even in dit topic op PlatteTV en garantie of (CE) repair ;)).

Er zijn op basis van die reacties ook geen aanwijzingen dat ze de garantie niet honoreren, dus daar zie ik dan geen probleem. Natuurlijk is er wel wat op PlatteTV aan te merken in communicatie en ook de wisselende prijzen die je krijgt aangeboden afhankelijk van de medewerker die je treft, en daarom zou ik zelf eerder elders kopen, maar het lijkt me nou niet een winkel waarbij je je direct zorgen hoeft te maken.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij andere grijze import winkels er ook zo aan toe gaat maar om mensen bang te maken voor een winkel alleen op basis van de categorie 'grijze import' vind ik wel weer het andere uiterste. Erop wijzen dat een officiële dealer de tv wellicht voor (vrijwel) dezelfde prijs kan bieden vind ik wel goede service. :Y
Ik reageerde op de reactie van @-En4Cer- die dacht dat er geen verschillen waren.
Dat is dus onjuist.
De verschillen zijn misschien niet groot of niet zo relevant voor veel gebruikers maar ze bestaan wel.
Ik heb het al vaker gezegd maar als er geen groot prijsvoordeel te behalen valt is er geen reden om voor grijze import te kiezen.
Grijze import biedt geen voordelen en je krijgt er opeens ook geen TV voor die technisch veel beter zou zijn dan de modellen die hier door officiële LG dealers wordt aangeboden.

Platte TV is een officiële LG dealer die ook meedoet met LG cashback acties.
Het is ook een vaak genoemde dealer met scherpe prijzen.
Kortom, niet duurder dan grijze import.
Dat garantie claims via LG lopen is praktisch gezien handig omdat het merendeel van de LG dealers geen eigen reparatie service hebben. LG repareert ook niet alles zelf maar maakt veel gebruik van service partners als CE repair en Servilux.
Dat weet je nu toch zelf ook wel denk ik.

Stukje uit de LG cashback dealer lijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFZ9NxfiOGkPkZqfHpumY7Jw14Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51vM6YKiMpPl2GZpff6fAlXm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
beyazz06 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:49:
Iemand enig idee wat in de nieuwe firmware zit? 03.20.65 ? Betreft hier de 65G1.

Google kon mij niet echt helpen..
Gewoon op de LG website te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3qZ5ALUpVrRyQYWJpJqin8FrXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKK77ui484VyL9dWmtvlx68Y.jpg?f=fotoalbum_large

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:34

FeaR

In GoT we trust

LG G1 met Game Optimizer aan, qua beelden en kleuren heb ik geen klagen. Ik trek echter de getoonde FPS erg in twijfel. Op meerdere consoles (PS4 Pro, PS5, Xbox One X en Xbox Series X) blijft de FPS counter om en nabij op het max van wat de console aan kan. Nu speel ik bijvoorbeeld Forza Horizon 5 op de Xbox Series X waar je ingame kan kiezen voor 30 FPS met meer eye candy of 60 FPS en wat minder eye candy. Ratchet and Clank op de PS5 idem, ingame opties voor een andere refreshrate. Wat ik ook kies, de LG G1 blijft 120 FPS aangegeven. Settings wisselen qua VRR dan wel Freesync maakt geen verschil. Iemand hetzelfde qua ervaring?

Aanvullend:
Het is niet alleen in menu's dat ik de volle 120 FPS aantik, het is ook ingame. Gekke is ook dat de FPS counter wel fluctueert van 118 naar 119. Het is dus niet dat het getal statisch is.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 16-11-2021 22:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 00:30
BramViking schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:24:
[...]

Daar heb je wel een punt. Ach, je ziet het niet, tenzij je met je hoofd plat tegen de wand aan gaat staan. Ik laat het voor nu ook zo :). Denk wel dat ik het deze maand of de maand erop, het nog één keer ga verstellen. Maar voor nu is het prima. Uiteindelijk kopen we het voor het scherm, en sta je niet continue vanuit een onmogelijke hoek naar de paar mm sparing te staren.
Gebruik duct tape om je kabbels vast te zetten. Dan komt de tv mooi tegen de wand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Erniebert schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:16:
[...]

Gebruik duct tape om je kabbels vast te zetten. Dan komt de tv mooi tegen de wand aan.
Eigenlijk te bizar voor woorden dat een bedrijf als LG vaker steken laat met hun ontwerpen. Die twee clippen op de achterkant hadden gewoon een sluiting moeten hebben. Weer niet over nagedacht, waardoor wij als klanten met tapes moet staan piegelen, om het te corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:47
FeaR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:05:
LG G1 met Game Optimizer aan, qua beelden en kleuren heb ik geen klagen. Ik trek echter de getoonde FPS erg in twijfel. Op meerdere consoles (PS4 Pro, PS5, Xbox One X en Xbox Series X) blijft de FPS counter om en nabij op het max van wat de console aan kan. Nu speel ik bijvoorbeeld Forza Horizon 5 op de Xbox Series X waar je ingame kan kiezen voor 30 FPS met meer eye candy of 60 FPS en wat minder eye candy. Ratchet and Clank op de PS5 idem, ingame opties voor een andere refreshrate. Wat ik ook kies, de LG G1 blijft 120 FPS aangegeven. Settings wisselen qua VRR dan wel Freesync maakt geen verschil. Iemand hetzelfde qua ervaring?

Aanvullend:
Het is niet alleen in menu's dat ik de volle 120 FPS aantik, het is ook ingame. Gekke is ook dat de FPS counter wel fluctueert van 118 naar 119. Het is dus niet dat het getal statisch is.
Dat is toch alleen het aantal frames dat de game per seconde genereerd? De framerate naar je tv kan afwijken, tenzij FreeSync actief is. Geen idee of de LGs dat ondersteunen. Ben zelf geen gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Apple Music beschikbaar via de LG App Store.

https://gb.lgappstv.com/m...&appRankCode=&sellrUsrNo=

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
Gisteren heb ik de 3 maanden gratis AppleTV+ promotie van LG geactiveerd. Misschien wat voor de lezers van dit forum.... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXHK69M-sdZWNw1q1wX6hNlcOR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nSrVylSIQ2W0ZzamKrRL8asA.jpg?f=user_large

https://www.lgnewsroom.co...ple-tv-three-month-trial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 17:01
FeaR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:05:

Aanvullend:
Ja, hetzelfde op de C1. Ik had laatst m'n PC aangesloten, daar Forza 5 op gedaan, m'n in-game FPS counter schommelde rond de 70/80 en de TV gaf vrolijk 119 aan. Maak wel gebruik van G-sync i.p.v. Freesync.

Welke settings gebruiken jullie voor de kleuren van je TV? Ik vind mijn C1 behoorlijk gelig ogen. Heb deze settings gebruikt:

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c1-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 08:31
Ik was verbaasd dat ik inderdaad de melding kreeg dat de app nu beschikbaar is voor mijn oude tv. Valt me 200% mee van LG. Na la die jaren nog steeds heel tevreden en ik hoef voorlopig nog geen andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
buzzbuzz68 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:28:
[...]

Ik was verbaasd dat ik inderdaad de melding kreeg dat de app nu beschikbaar is voor mijn oude tv. Valt me 200% mee van LG. Na la die jaren nog steeds heel tevreden en ik hoef voorlopig nog geen andere.
Dit is vooral Apple die dit doet, niet LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wren schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:00:
[...]

Hoe kom je erop dat plattetv geen officiële dealer is? Ik vind ze ruk,maar ze zijn het wel.
Je hebt gelijk, ik heb ze blijkbaar met een andere zaak verward. Maar volgens mij dus wel een officiële dealer die niet altijd het Benelux model levert, of in ieder geval niet het exacte typenenr dat geadverteerd staat in de advertentie. Dat maakt de kwestie officiële dealer vs grijze import er niet duidelijker op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HoppyF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:02:
[...]

Ik reageerde op de reactie van @-En4Cer- die dacht dat er geen verschillen waren.
Dat is dus onjuist.

De verschillen zijn misschien niet groot of niet zo relevant voor veel gebruikers maar ze bestaan wel.
Daar vind ik je dus te stellig, we hebben nergens concrete bewijzen over die technische verschillen, alleen vermoedens over mogelijke (software, dus niet de technische hardware, ja wel de kleur van de voet :)) verschillen. Ik wacht nog steeds op mensen die dit bewijs aandragen. Zolang dat niet zo is vind ik het overdreven om mensen bang te maken met "er zijn technische verschillen" en zou ik het willen houden op "wel goed uitzoeken of er echt geen technische verschillen zijn". ;)
Ik heb het al vaker gezegd maar als er geen groot prijsvoordeel te behalen valt is er geen reden om voor grijze import te kiezen.
Daar ben ik het in zijn algemeenheid wel mee eens, maar het kan best zo zijn dat er af en toe een grijze import aanbieding duidelijk lager is, zeker op het moment dat er geen cash back actie loopt. Uiteindelijk gaat het altijd om het concrete prijsverschil van een specifiek model op dat moment. Natuurlijk kun je dan prima mensen adviseren om te wachten op een volgende cash back actie. Maar wanneer en voor hoeveel iemand een tv wil aanschaffen blijft een persoonlijke kwestie, en voor hoeveel korting hij wat zekerheden laat vallen ook. Dus ook hier zou ik niet gaan roepen "grijze import is helemaal niet goedkoper!" maar meer iets van "heb je wel goed gecontroleerd of het via een officiële dealer niet vrijwel net zo goedkoop kan? Misschien wel goedkoper?". ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 17-11-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Cap schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:09:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb ze blijkbaar met een andere zaak verward. Maar volgens mij dus wel een officiële dealer die niet altijd het Benelux model levert, of in ieder geval niet het exacte typenenr dat geadverteerd staat in de advertentie. Dat maakt de kwestie officiële dealer vs grijze import er niet duidelijker op. :)
Wellicht TV reus? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vermoed eerder Plasmavisie, begint ook met een P. :9
Hoe dan ook de verwarring is soms groot en veel potentiële kopers weten niet precies wie er nu een officiële LG dealer is en wie niet.
Bij een lopende cashback actie kun je de deelnemende dealers raadplegen.

Las net het prijstopic waar er ook een vergissing was gemaakt.
Kan gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Morgen ga ik opnieuw de LG G1 ophangen. Dit keer met duct tape. Zijn de gemarkeerde plekken waar de tape hoort te zitten? Tevens vroeg ik mij af of je daadwerkelijk een klik geluid dient te horen op het moment dat je de tv tegen de muur aan drukt of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZudrNZl0suUOu6sHJ-F4yLn7UZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uTiEhsKWBGz2RU2XZYRiZcF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:04:
Morgen ga ik opnieuw de LG G1 ophangen. Dit keer met duct tape. Zijn de gemarkeerde plekken waar de tape hoort te zitten? Tevens vroeg ik mij af of je daadwerkelijk een klik geluid dient te horen op het moment dat je de tv tegen de muur aan drukt of niet?

[Afbeelding]
Tape helpt inderdaad om de kabels plat te drukken.
De klik hoor en voel je echt wel als de TV goed in de muurbeugel gedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:09:
[...]

Tape helpt inderdaad om de kabels plat te drukken.
De klik hoor en voel je echt wel als de TV goed in de muurbeugel gedrukt wordt.
Nee dat bedoel ik niet. Er zou ook een geluid te horen moeten zijn nadat je tv tegen de wand aan gaat duwen (dus na het ophangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Overigens denk ik het probleem gevonden te hebben. Mijn tv hangt te laag voor de kabelgoot, waardoor de HDMI kabels toch een kleine bocht blijken te maken. Of zie ik dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5HDFgTz/20211117-151300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:22:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Er zou ook een geluid te horen moeten zijn nadat je tv tegen de wand aan gaat duwen (dus na het ophangen).
Ja, dat bedoel ik ook.
Je TV hangt dan aan de muurbeugel en zit dan nog een stuk van de muur af.
Daarna druk je de TV tegen de muur en hoor/voel je dus de klik.
Daarmee blijft de TV strak tegen de muur zitten.
De veren en magneet houden hem op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:33:
[...]

Ja, dat bedoel ik ook.
Je TV hangt dan aan de muurbeugel en zit dan nog een stuk van de muur af.
Daarna druk je de TV tegen de muur en hoor/voel je dus de klik.
Daarmee blijft de TV strak tegen de muur zitten.
De veren en magneet houden hem op zijn plaats.
Zit die veer aan de bovenkant? Als je trouwens naar mijn foto kijkt, denk je dat dit ook de oorzaak van het probleem is. Doordat de tv iets lager hangt dan het gat in de muur, komt er dus een knik in de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:39:
[...]

Zit die veer aan de bovenkant? Als je trouwens naar mijn foto kijkt, denk je dat dit ook de oorzaak van het probleem is. Doordat de tv iets lager hangt dan het gat in de muur, komt er dus een knik in de kabels?
Ja, aan de bovenkant.
Die kabels moeten wel in het gat in de muur vallen of in de (kleine) ruimte achter de TV.
Anders krijg je de TV niet goed plat tegen de muur.
Dat is dus even passen en meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:30
Scidd0w schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:15:
Gisteren heb ik de 3 maanden gratis AppleTV+ promotie van LG geactiveerd. Misschien wat voor de lezers van dit forum.... :)

[Afbeelding]

Werkt helaas niet als je al eerder een proefperiode hebt gebruikt.
(Maar dat staat ook netjes in de voorwaarden)
Ik kreeg een jaar AppleTV+ gratis bij een iPad. Heb in dat jaar tijd precies 1 serie gekeken.
(The Long Way Up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:28
remmuz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:59:
[...]

Ik kreeg een jaar AppleTV+ gratis bij een iPad. Heb in dat jaar tijd precies 1 serie gekeken.
(The Long Way Up)
Er staan inmiddels heel wat aardige series op! Ik heb het eerste half jaar ook niks gekeken maar inmiddels toch best wat op mn playlist staan (soms ook bij gebrek aan beter op andere diensten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
remmuz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:59:
[...]

(The Long Way Up)
Maar dat is geregistreerd op een e-mailadres, kan je gewoon een ander e-mailadres voor gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:58

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Wren schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:32:
[...]
C1 met soundbar zal sowieso beter klinken dan een g1.
Thnx, dit gaat hem denk ik ook worden.
HoppyF schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:16:
[...]

Net wat @Wren zegt het geluid uit een soundbar zal beter klinken dan uit de TV zelf.
De C1 heeft een behuizing met volume waardoor er best wel een goed geluid uit komt.
Je moet zelf bepalen of je het geluid afdoende vindt.
Afhankelijk van je budget zou je deze kunnen overwegen.
pricewatch: LG DSP7
Anders de DSP8 maar deze is ook duurder.

Ik kan niet opmaken of je in een huiskamer of slaapkamer kijkt maar een 48 inch is wel klein.
Kijk dus hoe ver je van de TV af zit en kies dan het formaat.
Een afstand van bv 2,5-3 meter is prima voor een 55 inch.
Hij komt in de woonkamer en zitten er 2,5 meter vanaf maar we hebben het gisteravond eens uitgemeten op het TV-meubel en ik denk dat het toch een 48 inch gaat worden. 55 inch wordt dan best wel groot op een meubel van 180 cm. Omdat we komen van 32(!) inch is dat al een flinke verbetering want de diagonaal is dan al 50% meer. En qua oppervlakte is het meer dan een verdubbeling (2822.93 cm² vs 6351.59 cm²). En omdat het dus een 48 inch gaat worden is er ook geen twijfel meer of het een G1 gaat worden omdat die er niet is in 48 inch.
Boeryepes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:02:
[...]
Ik vind het geluid van de C1 2x niks. Zonder voet is het leeg en met voet marginaal beter. Het klinkt gewoon niet en welke preset ik ook koos, het bleef gewoon ondermaats.

Ik kom van een Philips 42PFL8008. Die had voor een platte tv best wel net geluid.

Ik heb nu een sonos Arc en ben nu zeer tevreden.
Eerst maar eens een TV en dan maar kijken of we hem gaan ophangen en als we dat doen is er nog wel budget voor een soundbar met of zonder subwoofer. Zit dan te denken aan de LG SN7CY of de LG DSP7.
belmonde schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:42:
Belangrijkste, Nu,.. Is dat je een 55 inch neemt. De rest kun je later bezien..
55 inch gaat het dus niet worden...
jack zomer schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:52:
@Mr.Viper ik heb een C1 met een LG DSN8YG soundbar op een bewegende muurbeugel.

Ik kan alleen geen vergelijking maken met of zonder voet, aangezien ik hem altijd met soundbar heb gebruikt.

Soundbar uit geeft een veel zachter en minder diep geluid.
Logische aangezien de tv speakertjes niet aan de 440 watt van de soundbar kunnen tippen.
Thnx, de LG DSN8YG is misschien nog wel een optie als het budget het toestaat. is namelijk net zo breed als de TV zelf.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:15
BramViking schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:23:
[...]

Eigenlijk te bizar voor woorden dat een bedrijf als LG vaker steken laat met hun ontwerpen. Die twee clippen op de achterkant hadden gewoon een sluiting moeten hebben. Weer niet over nagedacht, waardoor wij als klanten met tapes moet staan piegelen, om het te corrigeren.
Ze hebben wel een "sluiting", na het sleufje voor het 3de snoer :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uea_8LGm-oqqRG-yxr_pENLijU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/56gG8b4umLsKrMBI1FFD5aCX.png?f=user_large
Gele cirkels is waar ik ducttape heb zitten. Die helemaal rechts is voor 2 usb kabeltjes, die onderin in het midden weet ik eigenlijk niet of ik die er wel zit, maar dat is toch niet van belang voor jou situatie (bij mij eigenlijk ook niet, kabelgoot zit onder de tv op de muur daar). De tape dicht op/over de klemmen doen heeft niet veel zin lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 17-11-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
BramViking schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:22:
[...]

Ik had idd een klik nadat ik hem helemaal tegen de muur had geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
AppieNL schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:27:
[...]

Ze hebben wel een "sluiting", na het sleufje voor het 3de snoer :+

[Afbeelding]
Gele cirkels is waar ik ducttape heb zitten. Die helemaal rechts is voor 2 usb kabeltjes, die onderin in het midden weet ik eigenlijk niet of ik die er wel zit, maar dat is toch niet van belang voor jou situatie (bij mij eigenlijk ook niet, kabelgoot zit onder de tv op de muur daar). De tape dicht op/over de klemmen doen heeft niet veel zin lijkt me.
De sluiting komt telkens los. Ik ga het morgen inderdaad met ductape vastzetten. Is het belangrijk dat de kabel ook aan de onderkant van de televisie (waar jij de laatste gele cirkel hebt gezet) ook vast te maken? Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen :). Maar goed, morgen zal het vast wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 09-06 13:27
BramViking schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:39:
[...]

probeer eens zonder de kabels,kijken of die dan wel goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
pwh53 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:50:
[...]

probeer eens zonder de kabels,kijken of die dan wel goed zit
Dat ga ik eerst doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Viper schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:46:
[...]

Thnx, dit gaat hem denk ik ook worden.

[...]

Hij komt in de woonkamer en zitten er 2,5 meter vanaf maar we hebben het gisteravond eens uitgemeten op het TV-meubel en ik denk dat het toch een 48 inch gaat worden. 55 inch wordt dan best wel groot op een meubel van 180 cm. Omdat we komen van 32(!) inch is dat al een flinke verbetering want de diagonaal is dan al 50% meer. En qua oppervlakte is het meer dan een verdubbeling (2822.93 cm² vs 6351.59 cm²). En omdat het dus een 48 inch gaat worden is er ook geen twijfel meer of het een G1 gaat worden omdat die er niet is in 48 inch.

[...]

Eerst maar eens een TV en dan maar kijken of we hem gaan ophangen en als we dat doen is er nog wel budget voor een soundbar met of zonder subwoofer. Zit dan te denken aan de LG SN7CY of de LG DSP7.
[...]

55 inch gaat het dus niet worden...

[...]

Thnx, de LG DSN8YG is misschien nog wel een optie als het budget het toestaat. is namelijk net zo breed als de TV zelf.
Woonkamer en 2,5m kijkafstand (ongeveer) betekent in feite dat 55 inch de beste keuze is.
Het lijkt misschien erg groot, maar dat is maar een week zo.
Daarna weet je niet beter en vraag je je af waarom je ooit zo lang zo’n kleine TV had.
Klein is relatief want 10 jaar geleden was ik ook helemaal tevreden met 42 inch.
Belangrijkste punt nu is niet alleen de prijs maar vooral het feit dat je een 4K TV hebt.
Je oude TV was gewoon HD zoals bijna bij iedereen die een overstapt maakt.

Als mijn budget niet toereikend was voor een 55 inch èn een soundbar erbij zou ik de soundbar laten vallen en liever toch de 55 inch nemen. Zo slecht is het geluid immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
BramViking schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:50:
[...]

De sluiting komt telkens los. Ik ga het morgen inderdaad met ductape vastzetten. Is het belangrijk dat de kabel ook aan de onderkant van de televisie (waar jij de laatste gele cirkel hebt gezet) ook vast te maken? Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen :). Maar goed, morgen zal het vast wel lukken.
Ik denk niet dat het belangrijk is (zoals ik al aangaf :P) onderin in het midden van de TV. Bij jou gaat die daar de muur in en bij mij gaat die richting kabelgoot. Maar misschien kan het wel nuttig zijn als ze telkens los gaan bij de LG klem om er daar toch 1 te plaatsen. Ligt een beetje aan de hoogte van het gat in je muur tov de klem/ducttape eronder.

Ik ben iig benieuwd of het je lukt morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-02 15:26
Sinds anderhalve week bezit ik de G1. Bij de ps5 komt rechtsboven mooi HDR in beeld maar bij Nvidia Shield nooit.

Ik probeer er al anderhalve week achter te komen waaraan het ligt. Nu eindelijk ben ik erachter dat het niet aan de Shield maar aan de LG ligt. Het is een veelvoorkomend probleem waar men al lange tijd bij modellen na augustus 2021 (meen ik) mee dealt. Ik heb geen idee hoe lang een update op zich laat wachten maar ik vind het een teleurstelling hier achter te komen na dit toestel en deze uitgave gedaan te hebben. Hebben meer mensen met G1 en C1 hier kast van?

LG schreeuwt maar over hun 4K, de 4 stuks HDMI 2.2 en de beste performance, maar uiteindelijk bakken ze er niets van en kan er geen 4K gekeken worden.

Hij is wel lekker vlak tegen de muur. De kabels zijn bij mij aan de korte kant, gaan een buis in de muur in maar zeer lastig in de klemmetjes te krijgen. Maar als het eenmaal zit dan hangt hij strak.

Hopelijk komt er een snelle update, volgens mij is er nog niets vanuit LG over aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 11:45
PetrCech_3 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:31:
[...]

Ik heb destijds zelf een verlengkabel gemaakt. Stukje kabel, mannetje, vrouwtje. Kabel door je buis heen trekken en de twee eindstukken erop monteren (zie Youtube desnoods). Ik ben nog onhandiger dan onhandig en mij is het ook gelukt...
Maar gewoon op de twee pinnen? Is dat wel veilig? Want dat is naast ruimte ook wel een issue. Want de kabel van zon LG G1 tv is een grote stekker met aarde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51

Sebazzz

3dp

Scidd0w schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:15:

[Afbeelding]

Leuk om even te proberen. :)

Er staat volgens mij op Apple TV+ zelf niet enorm veel? Klein lijstje films, klein lijstje series.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deltre schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:10:
Sinds anderhalve week bezit ik de G1. Bij de ps5 komt rechtsboven mooi HDR in beeld maar bij Nvidia Shield nooit.

Ik probeer er al anderhalve week achter te komen waaraan het ligt. Nu eindelijk ben ik erachter dat het niet aan de Shield maar aan de LG ligt. Het is een veelvoorkomend probleem waar men al lange tijd bij modellen na augustus 2021 (meen ik) mee dealt. Ik heb geen idee hoe lang een update op zich laat wachten maar ik vind het een teleurstelling hier achter te komen na dit toestel en deze uitgave gedaan te hebben. Hebben meer mensen met G1 en C1 hier kast van?

LG schreeuwt maar over hun 4K, de 4 stuks HDMI 2.2 en de beste performance, maar uiteindelijk bakken ze er niets van en kan er geen 4K gekeken worden.

Hij is wel lekker vlak tegen de muur. De kabels zijn bij mij aan de korte kant, gaan een buis in de muur in maar zeer lastig in de klemmetjes te krijgen. Maar als het eenmaal zit dan hangt hij strak.

Hopelijk komt er een snelle update, volgens mij is er nog niets vanuit LG over aangekondigd.
4K werkt natuurlijk gewoon, bv Netflix, YouTube enz.
Bedoel je misschien de HDCP 2.2 bug?
Daar komt een nieuwe firmware versie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19

dbzfan

Nee.

Mijn ouders zijn aan het twijfelen tussen de A en de C versie van dit jaartal (https://tweakers.net/pricewatch/compare/1663148;1692746/)

Nu is 1 van de verschillen 60hz vs 120hz mogelijkheid... Gaan zij hier iets van merken? (geen kritische tv kijkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-02 15:26
Nee, hij laat geen HDR zien bij de Apple TV en Prime TV app. Ik heb de nieuwste firmware, 03.20.65.

Ik wist niet hoe de bug genoemd werd maar je “HDCP 2.2 bug” is inderdaad degene die ik bedoel. Enig idee hoe lang de update gaat duren? Ik kon er niets over vinden bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dbzfan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:41:
Mijn ouders zijn aan het twijfelen tussen de A en de C versie van dit jaartal (https://tweakers.net/pricewatch/compare/1663148;1692746/)

Nu is 1 van de verschillen 60hz vs 120hz mogelijkheid... Gaan zij hier iets van merken? (geen kritische tv kijkers)
Als je ouders geen gamers zijn zal 60Hz ook voldoen.
Maar wat is het budget?
Misschien anders een idee om toch een 55C1 te gaan scoren met Black Friday ipv 48 inch A1.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
deltre schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:46:
Nee, hij laat geen HDR zien bij de Apple TV en Prime TV app. Ik heb de nieuwste firmware, 03.20.65.

Ik wist niet hoe de bug genoemd werd maar je “HDCP 2.2 bug” is inderdaad degene die ik bedoel. Enig idee hoe lang de update gaat duren? Ik kon er niets over vinden bij LG.
Er lijkt goed nieuws te zijn met versie 03.20.80.
Als ik jou was zou ik wel even wachten tot dat deze op de EU LG servers staat.
Dit komt vers van de pers uit Korea.

I updated my C1 to 03.20.80 (the firmware is downloadable from LG Korea website - so I took the risk and update via USB) and my PS5 now successfully reports HDCP 2.3 across all 4 HDMI ports! I confirm my LG C1 was manufactured in October 2021 and had the HDCP 1.4 issue before just now. I am based in Canada btw.
Firmware I downloaded "[Web OS] 2021 LG Oled Latest Software _OLEDxxG1 (evo)_C1_O20N) _Ver.03.20.80"
With that said, if you do decide to update via USB, please take it with abundance of caution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:35

Nee.

Hier een hele tevreden A-versie bezitter. En dan ben ik nog relatief kritisch (ik game, houd rekening met wat voor panels er in m'n schermpjes zitten voor fotobewerking etc). Als je ze naast elkaar zet zal je ongetwijfeld verschillen kunnen zien, maar los is het gewoon een prachtige tv.
120Hz is meestal ook maar kunstmatig, tenzij ze een next-gen console hebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Beslist niet (verwacht ik), menig wat ouder Oled model die het ook met die max. 60Hz moet doen. De 55" A versie die nu bij mijn dochter staat voldoet op alle vlakken voor Live TV/Streaming kijken, ze mist er niets aan.

Je moet je wel afvragen, of eigenlijk je ouders, wat is er tegen op 55"? V.w.b. netto prijs zou het niet heel veel hoeven schillen en zoals eerder zo vaak al gezegd, de grootte went heel erg snel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 15:26
errox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:10:
[...]

Maar gewoon op de twee pinnen? Is dat wel veilig? Want dat is naast ruimte ook wel een issue. Want de kabel van zon LG G1 tv is een grote stekker met aarde toch?
Geen aarde, ronde stekker zonder aarde. Met ruimte voor geaarde stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Sebazzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:35:
[...]

Leuk om even te proberen. :)

Er staat volgens mij op Apple TV+ zelf niet enorm veel? Klein lijstje films, klein lijstje series.
Niet extreem veel, maar wel genoeg kwaliteit om veel uur mee zoet te zijn :)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Iemand enig idee hoe je bluetooth kan uitschakelen?

• PetrCech_3
  • Laatst online: 23-09-2024
errox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:10:
[...]

Werkt tot nu toe prima voor mij. Daarnaast zijn er ook gewoon mannetjes/vrouwtjes met aarde te vinden bij de bouwmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
Mr.Viper schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:46:
Ik zat er ook over te twijfelen, want zelfde afmetingen van woonkamer, maar ben heel blij dat ik gewoon 55 inch heb genomen. Dus dat raad ik zeker aan. Daarnaast is voor LG OLED 55 inch net zo duur ongeveer als als 48 inch, dus is het een no-brainer (dat was sommige momenten).

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-05 12:28
Hi all,

Ik zou nog even een foto delen van mijn nieuwe set up en we (mijn vriendin en ik) zijn erg blij geworden met het resultaat! We hebben tijdens de verbouwing van de muur ook wat foto's gemaakt. Dus ik zal het proces even met jullie delen, mssn wel leuk.

Beginsituatie:
Oude Sony 40 inch tv met ook oude tv kast. Op de foto zijn alle andere spullen al weggehaald die het eerst nog wat gezelliger maakten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ystm4GIa3rP1qXUhNS4thyBbmdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCb5UfzNeCoJvvHIKmsMfHT6.jpg?f=fotoalbum_large

Frame op muur bevestigd
We wilden heel graag akoestische panelen met houten latjes en eigenlijk alleen vanwege het esthetische ervan. Door de muur iets hol te maken (5-7cm) middels een frame konden we mooi de kabels achterlangs laten lopen. Het was vooral goed afmeten waar wat op welke hoogte kwam. Want de bevestigingspunten van de nieuwe tv-kast, soundbar en LG tv moesten natuurlijk wel direct op het hout. Zie de groene delen voor de balken met de bevestigingspunten. Het rode deel is de kabelgoot naar de tv kast. Echter doordat het gat van de tv kast wat meer naar rechts zat liep de kabelgoot dus ook wat naar rechts. Gelukkig hebben we op het laatste moment nog twee stukken van de balk eraf gebeiteld want anders was het erg krap voor de kabels geworden. Doordat er een knik zat was het uiteindelijk ook echt een klus (met de inmiddels opgehangen tv) om de kabels vanaf de tv naar beneden te trekken. Maar door wat sateprikkers aan elkaar te tapen en daar de kabel een voor een op te bevestigen ging het een stuk makkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaH9GhMRZJdiCOIrzzNZqkvxwJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2Wbtkpwn51XljuBb0OsY8Wm.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste wandpanelen erop

Het op maat meten en zagen van de panelen was ook nog aardig wat werk. Doordat je door die latjes zaagt wordt de plaat wat minder sterk namelijk. Uiteindelijk besloten om de tv direct op het houten deel te bevestigen en de tv-kast en soundbar direct op de panelen met op de juiste hoogte de balken van het frame te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxOS2juHLf4dlq-VKv6Oe_MGeAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGYdbZfbrPCMtc87ikydvW1n.jpg?f=fotoalbum_large

Eindresultaat

En zo is het uiteindelijk geworden :9~. We zijn er heel erg blij mee! De kamer heeft nu veel meer sfeer. Dat komt vooral omdat we een gietvloer hebben, erg strak maar straalt weinig warmte uit. De LG G1 65 inch hangt echt prachtig strak tegen de muur. Gelukkig mijn vriendin weten te overtuigen dat 55 voor onze kijkafstand toch echt te klein was ;). Met die soundbar en zwevende tv kast maakt het naar onze mening helemaal af! En wat een beeldkwaliteit zeg, komende van een 13 jaar oude tv. Niet normaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtGXEKmlCoVq6PF8ifxSOgLe1lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slenbxmBbeotbN4d06ZIXMUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit topic heeft zeker wat ideeen naar boven gebracht voor de bevestiging, dus vandaar dat ik onze reis ook met jullie deel!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooi geworden @Jurbatov ! Leuk om te zien :)

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 17:31

ap3nr0ts

hoi

Wow. Echt mooi gelukt, @Jurbatov. En dan zit ik met mijn vriendin te discussiëren over welke arm nou wel of niet mooi aan de muur is. :+

Is er hier iemand die een goede optie voor onderstaand probleem heeft (zie link, ik mis dus een w.m.b. cruciaal stukje verpakking)? Ik wil hem het liefst in de originele doos verhuizen, maar ik heb alleen contact met iemand die de 77"-inch variant heeft. Ik gok dat dat alsnog wel past in de originele doos, maar ik heb nog iets meer dan een week speling voor eventuele alternatieven.

V&A gevraagd: Verpakkingsmateriaal (klein gedeelte) LG OLED55CX6LA

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ap3nr0ts schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:34:
Wow. Echt mooi gelukt, @Jurbatov. En dan zit ik met mijn vriendin te discussiëren over welke arm nou wel of niet mooi aan de muur is. :+

Is er hier iemand die een goede optie voor onderstaand probleem heeft (zie link, ik mis dus een w.m.b. cruciaal stukje verpakking)? Ik wil hem het liefst in de originele doos verhuizen, maar ik heb alleen contact met iemand die de 77"-inch variant heeft. Ik gok dat dat alsnog wel past in de originele doos, maar ik heb nog iets meer dan een week speling voor eventuele alternatieven.

V&A gevraagd: Verpakkingsmateriaal (klein gedeelte) LG OLED55CX6LA
Ik zit niet in de buurt helaas dus aan mij heb je niet veel.
Maar er zullen vast wel 55 inch dozen in de regio Den Haag over zijn neem ik aan die je kunt krijgen.
Meestal liggen de dozen toch maar ergens te verstoffen.

@Jurbatov inderdaad, mooi opgelost zo!
Foto’s doen het altijd goed in een topic. ;)

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik krijg nog steeds de melding "Wlan losgekoppeld" "LAN verbonden" op mijn LG CX in de rechter bovenhoek.
Meer mensen hier last van.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
Eind dit jaar zou de ZIGGO GO app voor WEBOS uitkomen. Iemand hier concretere info?

• BramViking
Jurbatov schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:20:
Hi all,

Ik zou nog even een foto delen van mijn nieuwe set up en we (mijn vriendin en ik) zijn erg blij geworden met het resultaat! We hebben tijdens de verbouwing van de muur ook wat foto's gemaakt. Dus ik zal het proces even met jullie delen, mssn wel leuk.

Beginsituatie:
Oude Sony 40 inch tv met ook oude tv kast. Op de foto zijn alle andere spullen al weggehaald die het eerst nog wat gezelliger maakten.

[Afbeelding]

Frame op muur bevestigd
We wilden heel graag akoestische panelen met houten latjes en eigenlijk alleen vanwege het esthetische ervan. Door de muur iets hol te maken (5-7cm) middels een frame konden we mooi de kabels achterlangs laten lopen. Het was vooral goed afmeten waar wat op welke hoogte kwam. Want de bevestigingspunten van de nieuwe tv-kast, soundbar en LG tv moesten natuurlijk wel direct op het hout. Zie de groene delen voor de balken met de bevestigingspunten. Het rode deel is de kabelgoot naar de tv kast. Echter doordat het gat van de tv kast wat meer naar rechts zat liep de kabelgoot dus ook wat naar rechts. Gelukkig hebben we op het laatste moment nog twee stukken van de balk eraf gebeiteld want anders was het erg krap voor de kabels geworden. Doordat er een knik zat was het uiteindelijk ook echt een klus (met de inmiddels opgehangen tv) om de kabels vanaf de tv naar beneden te trekken. Maar door wat sateprikkers aan elkaar te tapen en daar de kabel een voor een op te bevestigen ging het een stuk makkelijker.

[Afbeelding]

Eerste wandpanelen erop

Het op maat meten en zagen van de panelen was ook nog aardig wat werk. Doordat je door die latjes zaagt wordt de plaat wat minder sterk namelijk. Uiteindelijk besloten om de tv direct op het houten deel te bevestigen en de tv-kast en soundbar direct op de panelen met op de juiste hoogte de balken van het frame te plaatsen.

[Afbeelding]

Eindresultaat

En zo is het uiteindelijk geworden :9~. We zijn er heel erg blij mee! De kamer heeft nu veel meer sfeer. Dat komt vooral omdat we een gietvloer hebben, erg strak maar straalt weinig warmte uit. De LG G1 65 inch hangt echt prachtig strak tegen de muur. Gelukkig mijn vriendin weten te overtuigen dat 55 voor onze kijkafstand toch echt te klein was ;). Met die soundbar en zwevende tv kast maakt het naar onze mening helemaal af! En wat een beeldkwaliteit zeg, komende van een 13 jaar oude tv. Niet normaal!

[Afbeelding]

Dit topic heeft zeker wat ideeen naar boven gebracht voor de bevestiging, dus vandaar dat ik onze reis ook met jullie deel!
Mooi gedaan. Alleen wat nu als je ooit de G1 gaat omwisselen voor een ander merk of model. Daar lijkt niet rekening mee gehouden te zijn?

• BramViking
Zojuist de LG G1 teruggebracht. Teveel gedoe ermee gehad. Vind zelf ook niet dat LG het goed heeft uitgewerkt (in mijn ogen). Ik ga terug naar een conventionele OLED. Nu nog even bekijken van welk merk. Misschien een Sony of eentje met Ambilight of toch een C1. We'll see.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

The Zep Man

🏴‍☠️

BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:23:
Mooi gedaan. Alleen wat nu als je ooit de G1 gaat omwisselen voor een ander merk of model. Daar lijkt niet rekening mee gehouden te zijn?
Zolang de gebruikte muurbeugel ankerpunten heeft op het deel van de muur wat daarvoor voorbereid is, denk ik niet dat er een probleem zal zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 16:20
BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:27:
Zojuist de LG G1 teruggebracht. Teveel gedoe ermee gehad. Vind zelf ook niet dat LG het goed heeft uitgewerkt (in mijn ogen). Ik ga terug naar een conventionele OLED. Nu nog even bekijken van welk merk. Misschien een Sony of eentje met Ambilight of toch een C1. We'll see.
Zou je kunnen schetsen wat het gedoe is? Ik sta op het punt een C1 of G1 te kopen, maar heb moeite om de meerkost van de G1 te motiveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:27:
Uh? :?
Alleen vanwege de kabels die je niet netjes kunt wegwerken achter de TV?
Het is misschien even wat zorgvuldig uitmeten en de klemmetjes met ducttape vastplakken maar daarna hangt je TV wel superstrak tegen de muur en heb je er geen omkijken meer naar.
Bij een C1 heb je veel meer ruimte natuurlijk en staat deze ondanks dat die zo’n 4 cm van de muur af staat, ook netjes.

• BramViking
HoppyF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:04:
[...]

Het is misschien even wat zorgvuldig uitmeten en de klemmetjes met ducttape vastplakken maar daarna hangt je TV wel superstrak tegen de muur en heb je er geen omkijken meer naar.
Bij een C1 heb je veel meer ruimte natuurlijk en staat deze ondanks dat die zo’n 4 cm van de muur af staat, ook netjes.
Nee, zelfs zonder dat de HDMI kabels bevestigd waren, bleek de tv 2-3 mm (aan de onderkant) van de muur af te komen. Gewicht verdeling blijkt gewoon niet goed in elkaar te zitten. Magneet zit aan de bovenkant. Dat is ook het punt dat het makkelijkst tegen de wand wordt aangedrukt. Door dit probleem ben ik mij in dit euvel gaan verdiepen.

Zijn best wel wat mensen die exact hetzelfde ervaren. Bij de kleinste oneffenheid (van de tv of muur) kan dit probleem zich opspelen. Daarnaast moet je jezelf de vraag stellen of een product (technisch gezien) goed in elkaar zit, op het moment dat het noodzakelijk is om met tapes/plakband te moeten werken, om het überhaupt goed op zijn plek te kunnen houden. Daarnaast vind ik Web OS 6.0 echt drie keer niks. Omslachtig, traag, stotterend. Niet wat ik gewend ben.

• pwh53
  • Laatst online: 09-06 13:27
cwegh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:57:
[...]

Zou je kunnen schetsen wat het gedoe is? Ik sta op het punt een C1 of G1 te kopen, maar heb moeite om de meerkost van de G1 te motiveren.
wil je de tv aan de muur dan een G1,komt de tv op een meubel dan de C1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
cwegh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:57:
[...]

Het is vrij makkelijk. Als jij jezelf dient te motiveren voor een aanschaf, dan moet je het absoluut niet doen. Sta je er wel volledig achter dan uiteraard wel. Ik zou zeggen loop een winkel binnen en bekijk even of je het waard vind. Ik vind de implementatie van LG drie keer niks. In mijn ogen heeft Samsung dat beter voor elkaar. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting en dat kan voor eenieder anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:17:
Daarnaast vind ik Web OS 6.0 echt drie keer niks. Omslachtig, traag, stotterend. Niet wat ik gewend ben.
Wat een goede reden is om een HDMI kabel weg te werken, een Shield TV aan te sluiten (gecombineerd met een transparante manier om het geheel te bedienen) en je er niet meer druk over te maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
The Zep Man schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:20:
[...]
Wat een goede reden is om een HDMI kabel weg te werken, een Shield TV aan te sluiten (gecombineerd met een transparante manier om het geheel te bedienen) en je er niet meer druk over te maken. ;)
Als het alleen Web OS was dan had ik er uiteraard mee kunnen leven ;). Maar bij mij wilde dat ding gewoon niet plat tegen de wand. Kan aan de muur liggen of aan de tv. Uiteindelijk ervoor gekozen dat het hier niet gaat werken en dan is inderdaad de meerprijs wat je ervoor betaald het niet waard. Tevens staat mijn tv op een plek waarbij je het zij aanzicht echt amper tot niet ziet. Tenzij je er bewust naar gaat kijken ;).

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:24:
Als het alleen Web OS was dan had ik er uiteraard mee kunnen leven ;).
Ik wilde meer de nadruk leggen op dat het ingebouwde 'smart' prutje het laatste is waarnaar ik kijk bij het kiezen van een TV. Voor je toekomstige TV zou ik eerst kijken naar zaken zoals beeldkwaliteit en andere eisen/wensen die je hebt (goede geluidskwaliteit als je geen externe speakers gebruikt, DTS ondersteuning als je geen HDMI receiver gebruikt, ...).

Ik heb een LG CX geïnstalleerd, en heb welgeteld het ingebouwde WebOS maar één keer gezien. Oh, nee. Da's niet helemaal waar. Soms doe ik een firmware update via USB. Ook dan zie ik het. :+

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 18-11-2021 16:29 ]

• BramViking
The Zep Man schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:28:
[...]
Ik wilde meer de nadruk leggen op dat het ingebouwde 'smart' prutje het laatste is waarnaar ik kijk bij het kiezen van een TV. Voor je toekomstige TV zou ik eerst kijken naar zaken zoals beeldkwaliteit en andere eisen/wensen die je hebt (goede geluidskwaliteit als je geen externe speakers gebruikt, DTS ondersteuning als je geen HDMI receiver gebruikt, ...).

Ik heb een LG CX geïnstalleerd, en heb welgeteld het ingebouwde WebOS maar één keer gezien. Oh, nee. Da's niet helemaal waar. Soms doe ik een firmware update via USB. Ook dan zie ik het. :+
Met OLED zit je altijd goed als het op beeldkwaliteit aan komt. En dan gaan inderdaad ook andere zaken ertoe doen zoals het besturingssysteem, het onderwerp, de hoeveelheid aan updates, de klantenservice etc etc. Nu kan ik weer op zoek gaan naar een ander model. Wat net zo leuk kan zijn ;). Reviews bekijken en lezen, Fora's afstruinen enzovoort. Lekker vanavond weer wat modellen selecteren :).

[ Voor 5% gewijzigd door BramViking op 18-11-2021 16:36 ]

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-05 12:28
The Zep Man schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:28:
[...]
Zolang de gebruikte muurbeugel ankerpunten heeft op het deel van de muur wat daarvoor voorbereid is, denk ik niet dat er een probleem zal zijn.
Precies dit! Echter is alles wel o.b.v. de afmetingen van deze tv, ook deze muurbeugel. Kleinere tv of lagere plaatsing van muurbeugel op andere tv kan ervoor zorgen dat het open deel van de kabelgoot bloot komt te liggen.

Maar goed, vorige tv heb ik 14 jaar mee gedaan dus ik verwacht geen moeilijkheden.

Dank voor de leuke reacties allemaal overigens :) !

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jurbatov schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:45:
Echter is alles wel o.b.v. de afmetingen van deze tv, ook deze muurbeugel. Kleinere tv of lagere plaatsing van muurbeugel op andere tv kan ervoor zorgen dat het open deel van de kabelgoot bloot komt te liggen.
Kleinere TV lijkt mij niet echt een risico. Maar weinig mensen gaan naar een kleiner formaat als ze tevreden zijn met een huidig formaat. :P

Verticale plaatsing op de muurbeugel kan van te voren over nagedacht worden. Er zijn beugels die daar wat flexibiliteit in hebben. Uiteraard is het ook afhankelijk van waar (verticaal) de ankerpunten op de TV zitten t.o.v. de randen van de TV, want dat kan nog wel eens verschillen tussen modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nee, zelfs zonder dat de HDMI kabels bevestigd waren, bleek de tv 2-3 mm (aan de onderkant) van de muur af te komen. Gewicht verdeling blijkt gewoon niet goed in elkaar te zitten. Magneet zit aan de bovenkant. Dat is ook het punt dat het makkelijkst tegen de wand wordt aangedrukt. Door dit probleem ben ik mij in dit euvel gaan verdiepen.

Zijn best wel wat mensen die exact hetzelfde ervaren. Bij de kleinste oneffenheid (van de tv of muur) kan dit probleem zich opspelen. Daarnaast moet je jezelf de vraag stellen of een product (technisch gezien) goed in elkaar zit, op het moment dat het noodzakelijk is om met tapes/plakband te moeten werken, om het überhaupt goed op zijn plek te kunnen houden. Daarnaast vind ik Web OS 6.0 echt drie keer niks. Omslachtig, traag, stotterend. Niet wat ik gewend ben.
Ik vraag me serieus af of je je wel goed geïnformeerd hebt voordat je een G1 ging kopen.
Als je zelfs zonder aangesloten kabels de TV niet goed gemonteerd krijgt ligt dit niet aan de TV maar aan jezelf of aan de muur.
Er zijn genoeg voorbeeld in dit topic waarbij je kunt zien dat de TV echt plat tegen de muur kan.
De muurbeugel is sterk genoeg om de TV aan op te hangen.
Daar is deze ook voor ontworpen ook voor de formaten >55 inch.

Met aangesloten HDMI kabels kan het even prutsen zijn om de kabels door de geleiders te laten lopen om daarna de TV vast te klikken. Zoals ik al zei is dat éénmalig.
WebOS 6.0 vind ik eerlijk gezegd ook geen verbetering tov de oudere versies.
Helaas kun je niet terug naar WebOS 5.0.
Het C model is echter anders te monteren dmv standaard VESA muurbeugels.
Daar zijn vele soorten van en dat werkt gewoon prima.

Je mag natuurlijk naar een Samsung kijken maar wacht dan wel op de 2022 OLED modellen van ze.
Als deze er tenminste komen en nog betaalbaar zullen zijn want dat is nog onbekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:25:
[...]

Ik vraag me serieus af of je je wel goed geïnformeerd hebt voordat je een G1 ging kopen.
Als je zelfs zonder aangesloten kabels de TV niet goed gemonteerd krijgt ligt dit niet aan de TV maar aan jezelf of aan de muur.
Er zijn genoeg voorbeeld in dit topic waarbij je kunt zien dat de TV echt plat tegen de muur kan.
De muurbeugel is sterk genoeg om de TV aan op te hangen.
Daar is deze ook voor ontworpen ook voor de formaten >55 inch.

Met aangesloten HDMI kabels kan het even prutsen zijn om de kabels door de geleiders te laten lopen om daarna de TV vast te klikken. Zoals ik al zei is dat éénmalig.
WebOS 6.0 vind ik eerlijk gezegd ook geen verbetering tov de oudere versies.
Helaas kun je niet terug naar WebOS 5.0.
Het C model is echter anders te monteren dmv standaard VESA muurbeugels.
Daar zijn vele soorten van en dat werkt gewoon prima.

Je mag natuurlijk naar een Samsung kijken maar wacht dan wel op de 2022 OLED modellen van ze.
Als deze er tenminste komen en nog betaalbaar zullen zijn want dat is nog onbekend.
Je doet weer eens aan aannames en kijkt niet verder dan je neus lang is. Ik heb deze televisie namelijk niet zelf opgehangen, maar heb dit laten doen. Zoals dat in het onderstaande bericht ook vermeld staat.
BramViking schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:52:
[...]

Ik ga het zelf niet ophangen. Dat laat ik door de winkel doen. Waarschijnlijk doen zij er tientallen in de maand dus dat zal wel snel gaan.
Daarnaast doe je dit weer door er vanuit te gaan dat ik niet goed geïnformeerd zou zijn. Wat natuurlijk ridicuul is. Het product an sich is een evolutie op wat al meer dan 10 jaar bestaat. Daar is genoeg informatie over te vinden; en daarnaast doe ik met alles wat ik aanschaf gedegen onderzoek. Dit zou mijn derde OLED televisie gaan worden.

Tevens heeft het helemaal niks met de sterkte van de muurbeugel te maken. Zoals ik al zei kan de geringste oneffenheid in het materiaal (de tv) of de wand voor dit soort problemen zorgen. En dan kun je wel wijzen dat er genoeg meldingen op dit forum te vinden zijn waarbij het wel gelukt is, maar ook het tegengestelde wordt ook in dit topic, en op het internet an sich beaamt. Bij de één lukt het wel en bij de ander niet. Variabelen waar weinig invloed op uit te oefenen is, en dat had beter gekund. Je hebt er zelf geen één gehad, en het op afstand inschatten is uitgesloten met de G serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:38:
[...]

Ik heb deze televisie namelijk niet zelf opgehangen, maar heb dit laten doen. Zoals dat in het onderstaande bericht ook vermeld staat.

[...]
Heb je de firma die hem is komen ophangen dan nog gevraagd om hun werk te laten verbeteren? Ik heb zelf sinds vorige week een G1, en hoewel ik herken dat die plastic kabel beugeltjes niet heel strak te sluiten zijn, was het met een beetje gepriegel om de kabels mooie bochten te geven uiteindelijk prima te doen en hangt ie strak. 4 keer HDMI, 1 keer USB en 1 keer ethernet, dus alle 'banen' vol.

Als je muur het probleem is dan snap ik wel dat je hem terug stuurt, ik wilde even lezers van dit forum laten weten dat hij dus wel degelijk ook strak kan hangen.

• BramViking
jurjen_g schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:53:
[...]

Heb je de firma die hem is komen ophangen dan nog gevraagd om hun werk te laten verbeteren? Ik heb zelf sinds vorige week een G1, en hoewel ik herken dat die plastic kabel beugeltjes niet heel strak te sluiten zijn, was het met een beetje gepriegel om de kabels mooie bochten te geven uiteindelijk prima te doen en hangt ie strak. 4 keer HDMI, 1 keer USB en 1 keer ethernet, dus alle 'banen' vol.

Als je muur het probleem is dan snap ik wel dat je hem terug stuurt, ik wilde even lezers van dit forum laten weten dat hij dus wel degelijk ook strak kan hangen.
Yes, het samen met hun opnieuw laten doen. En ook zij beamen dat ze dit vaker mee maken. De meesten hebben daar geen problemen mee. Ik wel. Dus samen besloten om het dan maar weer terug te sturen. En zoals ik al daarvoor aangaf, er zijn inderdaad ook genoeg gevallen waar het wel prima blijkt te werken. Ik zou zelf bijvoorbeeld (als ontwerper) ook aan de onderkant van de behuizing magneten hebben geplaatst. Dit soort variabelen (zoals de connectie tussen de tv en de muur) had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Voor mij een tegenvaller, voor de ander juist niet. Maar dat is het mooie aan een vrije markt. Je bent nergens aan verplicht. Dus ik ga gewoon een ander OLED model uitkiezen :).

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 18-11-2021 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:38:
[...]

Je doet weer eens aan aannames en kijkt niet verder dan je neus lang is. Ik heb deze televisie namelijk niet zelf opgehangen, maar heb dit laten doen. Zoals dat in het onderstaande bericht ook vermeld staat.

[...]

Daarnaast doe je dit weer door er vanuit te gaan dat ik niet goed geïnformeerd zou zijn. Wat natuurlijk ridicuul is. Het product an sich is een evolutie op wat al meer dan 10 jaar bestaat. Daar is genoeg informatie over te vinden; en daarnaast doe ik met alles wat ik aanschaf gedegen onderzoek. Dit zou mijn derde OLED televisie gaan worden.

Tevens heeft het helemaal niks met de sterkte van de muurbeugel te maken. Zoals ik al zei kan de geringste oneffenheid in het materiaal (de tv) of de wand voor dit soort problemen zorgen. En dan kun je wel wijzen dat er genoeg meldingen op dit forum te vinden zijn waarbij het wel gelukt is, maar ook het tegengestelde wordt ook in dit topic, en op het internet an sich beaamt. Bij de één lukt het wel en bij de ander niet. Variabelen waar weinig invloed op uit te oefenen is, en dat had beter gekund. Je hebt er zelf geen één gehad, en het op afstand inschatten is uitgesloten met de G serie.
Het maakt weinig uit of je zelf de TV opgehangen hebt of je buurman of een professional dit gedaan heeft.
Uit dit topic kun je zien dat de G’s wel degelijk goed zijn.
Dat er een ruimte ontstaat omdat je muur niet vlak is, kun je LG niet verwijten.
Je moet het dan met een kier doen (valt wellicht niet eens op) of je moet iets anders zoeken.
Hoe WebOS 6.0 eruit ziet is al vaak besproken.
De voor- en nadelen hiervan zijn bekend. Je accepteert dit of koopt een model van vorig jaar als deze er nog zijn.
Ik heb zelf een C maar ik heb wel degelijk een GX opgehangen dus ik weet hoe het werkt.

• BramViking
HoppyF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:37:
[...]

Het maakt weinig uit of je zelf de TV opgehangen hebt of je buurman of een professional dit gedaan heeft.
Uit dit topic kun je zien dat de G’s wel degelijk goed zijn.
Dat er een ruimte ontstaat omdat je muur niet vlak is, kun je LG niet verwijten.
Je moet het dan met een kier doen (valt wellicht niet eens op) of je moet iets anders zoeken.
Hoe WebOS 6.0 eruit ziet is al vaak besproken.
De voor- en nadelen hiervan zijn bekend. Je accepteert dit of koopt een model van vorig jaar als deze er nog zijn.
Ik heb zelf een C maar ik heb wel degelijk een GX opgehangen dus ik weet hoe het werkt.
Nu zou het ineens niet uit moeten maken, terwijl je daarvoor onterecht met een vingertje zat te wijzen dat het aan mij zou liggen. Ik laat alleen maar je tegenstrijdigheden zien. Ook nu weer een aanname. Een oneffenheid heeft helemaal niets met wel of geen vlakke wanden te maken. Sterker nog mijn woning is volledig glad gestuct. Echter heb je weinig invloed op variabelen zoals het beton en of deze waterpas staat. Sterker nog daar wordt amper niet naar gekeken bij het bouwen van woningen. Tevens hadden we het ook niet over het uiterlijk van Web OS en daarnaast benoem je weer een punt dat er niet toe doet. Ik heb al aangegeven de tv te hebben ingeleverd en het NIET te accepteren. We belanden zo in een vicieuze cirkel van dingen die al besproken zijn en ik die reageer op gedane aannames van jou, welke niet kloppen. Dus dit is het laatste daarover wat dat betreft.
BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:51:
[...]

Nu zou het ineens niet uit moeten maken, terwijl je daarvoor onterecht met een vingertje zat te wijzen dat het aan mij zou liggen. Ik laat alleen maar je tegenstrijdigheden zien. Ook nu weer een aanname. Een oneffenheid heeft helemaal niets met wel of geen vlakke wanden te maken. Sterker nog mijn woning is volledig glad gestuct. Echter heb je weinig invloed op variabelen zoals het beton en of deze waterpas staat. Sterker nog daar wordt amper niet naar gekeken bij het bouwen van woningen. Tevens hadden we het ook niet over het uiterlijk van Web OS en daarnaast benoem je weer een punt dat er niet toe doet. Ik heb al aangegeven de tv te hebben ingeleverd en het NIET te accepteren. We belanden zo in een vicieuze cirkel van dingen die al besproken zijn en ik die reageer op gedane aannames van jou, welke niet kloppen. Dus dit is het laatste daarover wat dat betreft.
Denk dat we langs elkaar heen praten.
Ik bedoel met glad niet of je een glad gestucte muur hebt of een muur met een structuur.
Dat is niet relevant het gaat om de muur zelf of deze vlak is.
Ik weet ook wel dat niet bij iedereen de muren vlak zijn ongeacht of het oude muren zijn of muren van beton.
Het is wel prettig voor je dat de winkel/monteur de TV wil terugnemen of een ander model wil leveren.
Ik noemde ook niet het uiterlijk van WebOS 6.0 maar alle voor- en nadelen van deze versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het zal menigeen verbazen hoe niet vlak het grootste deel van de muren is, ook als ze mooi glad en 'vlak' gestuukt zijn en vlak ogen. Daar kom je met grote vlakke voorwerpen die je niet met geweld vast kan lijmen of schroeven dan wel achter. ;)
BramViking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:00:
[...]

Dus ik ga gewoon een ander OLED model uitkiezen :).
Sony met Android dan maar. Traditioneel goede motion, upscaling tv content, helderheidsovergangen, lip-sync en als Android je ding is prima. Lekker veel apps beschikbaar. Of een Flips als je van die lichtkermis achterop houdt. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 18-11-2021 20:20 ]

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:42
Heeft iemand een idee of je een audio preset voor een bepaalde HDMI ingang ook vast kan zetten op de LG C1?

De HDMI poort waar m'n pc op zit veranderd steeds naar audio preset Game Optimizer terwijl ik Bioscoop beter vind klinken. Elke keer als de pc start of er een spel wordt gestart moet ik naar Bioscoop wisselen.

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 22:23
E - Jay schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:35:
Heeft iemand een idee of je een audio preset voor een bepaalde HDMI ingang ook vast kan zetten op de LG C1?

De HDMI poort waar m'n pc op zit veranderd steeds naar audio preset Game Optimizer terwijl ik Bioscoop beter vind klinken. Elke keer als de pc start of er een spel wordt gestart moet ik naar Bioscoop wisselen.
Herkenbare bug, heb er ook last van helaas.

• BramViking
Cap schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:16:
Het zal menigeen verbazen hoe niet vlak het grootste deel van de muren is, ook als ze mooi glad en 'vlak' gestuukt zijn en vlak ogen. Daar kom je met grote vlakke voorwerpen die je niet met geweld vast kan lijmen of schroeven dan wel achter. ;)

[...]

Sony met Android dan maar. Traditioneel goede motion, upscaling tv content, helderheidsovergangen, lip-sync en als Android je ding is prima. Lekker veel apps beschikbaar. Of een Flips als je van die lichtkermis achterop houdt. :)
Ik denk dat ik voor de Philips ga. Wil nu wel eens Ambilight in het echt meemaken (hele woning hangt al vol met Hue).
:D

Overigens voor de vierde keer op rij, leuk leesvoer. De P5 is een zeer goede chip.
https://www.avforums.com/...studios-the-results.19300

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:47
@HoppyF Sony A90J the winner :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 09-06 00:30
Jurbatov schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:20:
Hi all,

Ik zou nog even een foto delen van mijn nieuwe set up en we (mijn vriendin en ik) zijn erg blij geworden met het resultaat!
Holy fuck Jurbatov, alsof ik naar m’n eigen wand zit te kijken. Bizar. Ik heb echt exact hetzelfde, alleen geen soundbar. Het is bij mij wat groter, 77 inch, tv kast 3,75 meter zijdemat grijs en WoodUpp panelen over de breedte. Ik maak morgen even een foto, dan kan je het zien. Goed gedaan :) helemaal mijn stijl!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 18:34
HoppyF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:04:
[...]

Hier begrijp ik dus ook niets van. Mijn LG G1 77" heb ik samen met de monteur van Platte TV opgehangen en een paar simpele stukjes tape zorgen ervoor dat de kabels volledig in de sleuf blijven en daardoor zit de tv strak tegen de muur. Voor zoiets ga je toch geen tv terugsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Nee, zelfs zonder dat de HDMI kabels bevestigd waren, bleek de tv 2-3 mm (aan de onderkant) van de muur af te komen.
Bedankt dat je dit hebt getest. Was toch iets dat ik me wel eens afvroeg :) Bij mij is de muur ook niet glad gestuct, dus had de test zonder snoeren weinig nut (en ik had gewoon geen zin de snoeren los te halen :D)

Mij kan die 2-3mm extra onderin vrij weinig schelen, jou wel en dat is je goed recht natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 02:24
Cap schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:16:
Klopt helemaal, daar ben ik ook achter gekomen bij U keuken met aan 5 zijden passend die ik liet stuccen en zelf monteerde. Exact waterpas (en verticaal kaarsrecht) stuccen is zo goed als onmogelijk. Laat staan horizontaal >3m. In keukens lossen ze het verticale probleem op doordat de achterkant van de kastjes ten opzichte van de achterkant bladrand niet gelijk hoeven te lopen. Horizontaal (, haaksheden en precies tussen meerdere wanden) lossen ze o.a. op door de "waterrand" of tegels. Deze vallen over het blad heen waardoor je niet meer ziet dat blad niet perfect de meur volgt. In heel erge gevallen (en of zoals in mijn geval waar ik tussen meerdere wanden en met haaksheden zit) kunnen ze achter het blad ook nog stukken stuc weghalen zodat de "waterrand"/tegels er overheen vallen (of in mijn geval met 5 aanliggende zijden het beter past.
Er zijn nog meer trucjes in keukens om dit soort problemen op te lossen maar daar zal ik jullie niet verder mee lastig vallen (je kan vast vanalles in keuken topic of bij goede keukenboer qua informatie winnen). Mijn punt is dat veel mensen denken dat vlakke en waterpas muren makkelijk is maar het zelden zo is, vandaar dat er normaal oplossingen voor zijn. Langere (>3m, ook houten) meubels is ook regelmatig een probleem om goed op te hangen en/of tegen de muur te zetten.
Had LG er beneden magneten oid kunnen zetten? Tuurlijk, maar helpt niet met simpele montage en zal zorgen dat mensen gaan mopperen over dat hun tv krom is :X
Ik weet niet hoe samsung dit oplost, maar weet dat lg bij hun oude echte wallpapers designs (w serie, 4mm dik met connectbox) hun leveranciers verteld dat ze duidelijk moeten aangeven dat je muur extreem strak gestucced moet zijn (en het anders mogelijk werkt maar ze het niet kunnen garanderen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:17
Het verschil in (pixel) response time tussen een Oled en LCD televisie ligt verder uit elkaar dan gedacht/gemeten in reviews. Maakt nog eens duidelijk waarom een Oled voor gaming de beste keus is :+.

YouTube: We've All Been Duped by LED LCD's Input Lag vs OLED for Gaming - Her...

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
@andries98 Jep, alleen gaat je tv wat recht staat natuurlijk niet krom trekken door twee kleine magneetjes aan de onderkant. Meestal is het gat zo klein dat een kleine weerstand al het probleem oplost. Het was trouwens ook maar een voorbeeld :). Wat ook had gekund is om twee bevestigingspunten te hebben of de gewichtverdeling onder wat zwaarder te maken dan boven of door de tv iets te kunnen kantelen of door de onderkant net wat dikker te maken (hoeft niet eens zichtbaar te zijn voor het blote oog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51

Sebazzz

3dp

Gisteren Greyhound gekeken op de nieuwe Apple TV+ app. Ging opzich goed - de app crashte één keer toen we net twee minuten in de film zaten (crashte, live TV werd weergegeven), voor de rest geen problemen gehad. Helaas werd audio bij die film doorgegeven als stereo naar mijn externe speakers.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLGL
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-01 14:26
Hi everyone, sorry to write in english, but my dutch is still non-existent and I didn't want to butcher your language with google translate.

I'm interested in getting a LG OLED 48 C1 with burn in warranty. I see that in Apollo I can get a 5 year warranty that covers burn in, but is there any other store that have that type of warranty?

How is the feedback from Apollo? Good store and good service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
[...]

Hier the same, 2-3 mm aan de onderkant speling.. maar om die reden een tv terug brengen? Uuh, beetje vreemd. Ik zou zeggen dat er wat anders speelt, maargoed je hebt m teruggebracht: case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
GLGL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:21:
Hi everyone, sorry to write in english, but my dutch is still non-existent and I didn't want to butcher your language with google translate.

I'm interested in getting a LG OLED 48 C1 with burn in warranty. I see that in Apollo I can get a 5 year warranty that covers burn in, but is there any other store that have that type of warranty?

How is the feedback from Apollo? Good store and good service?
You could get by the most shops the extra warranty, kamera express, platte tv, hofma.. they mostly difference in detail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
beyazz06 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:23:
[...]

Hier the same, 2-3 mm aan de onderkant speling.. maar om die reden een tv terug brengen? Uuh, beetje vreemd. Ik zou zeggen dat er wat anders speelt, maargoed je hebt m teruggebracht: case closed.
Daar is helemaal niks vreemd aan, en je suggestie is ook ver van de werkelijkheid. Ik heb deze tv puur voor het esthetisch element gekocht. Als het dan niet 100% goed staat dan neem ik er geen genoegen mee. Net zoals er mensen zijn die hun tv terugbrengen voor marginale banding (op een 5% testscherm), heb ik in deze de keuze gemaakt om niet €300 euro extra te betalen voor een design element (waar ook nog eens een extra prijskaartje aan hangt) wat niet goed uit de verf komt.

Gelukkig leven we in een land waar wetgeving leidend is en je met de koop op afstand beschermd bent. Je hoeft bij het ontbinden van de overeenkomst zelfs geen reden aan te geven. Met je laatste opmerking ben ik het wel mee eens. Voor mij is het nu inderdaad een afgesloten hoofdstuk (met de G1). Geld heb ik inmiddels al binnen dus ik ga het hier ook niet meer verder over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
BramViking schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:19:
[...]

Daar is helemaal niks vreemd aan, en je suggestie is ook ver van de werkelijkheid. Ik heb deze tv puur voor het esthetisch element gekocht. Als het dan niet 100% goed staat dan neem ik er geen genoegen mee. Net zoals er mensen zijn die hun tv terugbrengen voor marginale banding (op een 5% testscherm), heb ik in deze de keuze gemaakt om niet €300 euro extra te betalen voor een design element (waar ook nog eens een extra prijskaartje aan hangt) wat niet goed uit de verf komt.

Gelukkig leven we in een land waar wetgeving leidend is en je met de koop op afstand beschermd bent. Je hoeft bij het ontbinden van de overeenkomst zelfs geen reden aan te geven. Met je laatste opmerking ben ik het wel mee eens. Voor mij is het nu inderdaad een afgesloten hoofdstuk (met de G1). Geld heb ik inmiddels al binnen dus ik ga het hier ook niet meer verder over hebben.
Het verschil zit hem er in dat met de tv niks mis is, maar met jouw muur.
(Aanname dat de tv gewoon recht is)
Maar je staat gewoon in je recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 08:13
nieuws: LG en Nvidia brengen GeForce NOW-app uit voor bepaalde 2021-televisies
Interessant wel jammer dat het (voorlopig) niet op de oudere modellen beschikbaar is, daar is niet echt een logische reden voor denk ik het is niet zo dat het smart gedeelte sinds 2017 drastisch verandert is.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:18

SED

Mischien een idee voor een ieder die van plan is een tv vlak tegen de wand te monteren, eerst de zaklamptest te doen..
Neem een goede zaklamp en houd die vlak tegen de muur. In heel veel gevallen zul je schrikken van de staat van het stucwerk dat tegenwoordig afgeleverd wordt.
Je weet dan meteen of het redelijk is te verwachten dat een volkomen vlak object ooit kan aansluiten zonder spleten.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SED schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:06:
Mischien een idee voor een ieder die van plan is een tv vlak tegen de wand te monteren, eerst de zaklamptest te doen..
Neem een goede zaklamp en houd die vlak tegen de muur. In heel veel gevallen zul je schrikken van de staat van het stucwerk dat tegenwoordig afgeleverd wordt.
Je weet dan meteen of het redelijk is te verwachten dat een volkomen vlak object ooit kan aansluiten zonder spleten.
Zo'n >1m lange alu waterpas komt dan ook van pas. Hoewel je er met wat moeite (op de verschillende vlakken keren) dan achterkomt dat zelfs de waterpas niet helemaal 100% vlak is, maar iig wel vlakker dan de muur. :p
Pagina: 1 ... 427 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.