Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:26
Medetweakers met een LG Oled, ik heb een tweetal vragen over mijn nieuwe LG C1 Oled.

Ik wil mijn films en series lokaal kunnen afspelen, niet door middel van een plex mediaserver maar via de usb. Het betreft onder andere content met HDR, Dolby Vision en 5.1 geluid. Nu heb ik een drietal opties; usb stick, usb hdd en een usb ssd. Maakt de keuze van een van deze drie opties nog iets?

De TV gaat niet dagelijks aan, wordt maar aantal x per week gebruikt. Nu weet ik de tv zich ververst in standby modus. Kan het kwaad als ik weet dat de tv een aantal dagen niet aan zal staan om de TV via het slimme stopcontact helemaal uit te zetten?

Edit: ik zie dat de chromecast ultra in de aanbieding is. Heeft de CCU nog voordelen ten op zichte van de ingebouwde apps?

[ Voor 9% gewijzigd door Elvir90 op 19-11-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 14:11
Zo ziet het er dus uit, melding van refresh.
Gisteren avond gezien. Wilde tv sluiten, kreeg onderstaand melding. Nee, ik heb niet gewacht of ik eventueel strepen ging zien. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATazYy3zt-Jctq38iojAfSTbq98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L85LGzYhNKhr52QlITwbgI5G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 19-11-2021 16:38 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja dat is die grote onderhoudsbeurt inclusief dunne witte lijn (ik heb hem gezien ;)) die eens in de duizendzoveel uur voorkomt. De pixel refresh die je zelf kan forceren is lang niet zo grondig / langdurig als deze. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 19-11-2021 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:36
Elvir90 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:14:
Medetweakers met een LG Oled, ik heb een tweetal vragen over mijn nieuwe LG C1 Oled.

Ik wil mijn films en series lokaal kunnen afspelen, niet door middel van een plex mediaserver maar via de usb. Het betreft onder andere content met HDR, Dolby Vision en 5.1 geluid. Nu heb ik een drietal opties; usb stick, usb hdd en een usb ssd. Maakt de keuze van een van deze drie opties nog iets?

De TV gaat niet dagelijks aan, wordt maar aantal x per week gebruikt. Nu weet ik de tv zich ververst in standby modus. Kan het kwaad als ik weet dat de tv een aantal dagen niet aan zal staan om de TV via het slimme stopcontact helemaal uit te zetten?

Edit: ik zie dat de chromecast ultra in de aanbieding is. Heeft de CCU nog voordelen ten op zichte van de ingebouwde apps?
Zolang je de tv na het uitschakelen een paar minuten geeft( ok,officieel 15 minuten) om zijn refresh programma te draaien kan je deze daarna prima van de stroom afhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Elvir90 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:14:

Ik geloof dat als je een CI+ module gebruikt voor TV, het zappen sneller werkt met een SSD (en USB?) dan met een HDD (ivm met als je programma wil pauzeren oid, buffert die eerst een paar seconden naar de schijf). Maar dat is het wel zo'n beetje qua verschillen tussen de 3 dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 19-11-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
BramViking schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:19:
[...]

Gelukkig leven we in een land waar wetgeving leidend is en je met de koop op afstand beschermd bent. Je hoeft bij het ontbinden van de overeenkomst zelfs geen reden aan te geven. Met je laatste opmerking ben ik het wel mee eens. Voor mij is het nu inderdaad een afgesloten hoofdstuk (met de G1). Geld heb ik inmiddels al binnen dus ik ga het hier ook niet meer verder over hebben.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Op de LG site is op 18-11 de software update 03.20.80 aangekondigd, voor oa de G1

dat zijn er rap 2 achter elkaar en zoals gewoonlijk sober … :+

[03.20.65]

1. Fixing minor bugs in software

[03.20.80]

1. Fixing minor bugs in software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Echter fixt 03.20.80 de HDCP 2.2 bug die C1/G1 tv's plaagt die gemaakt zijn sinds september 2021. Maar zelfs voor zo'n belangrijke fix is LG blijkbaar nog te lui het erbij te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 14:12
Ik ben aan het kijken naar een 55C16 of 65C16. Kan iemand opmeten wat de hoogte is tot het scherm begint. Dus echt het punt dat je beeld ziet, niet de buitenrand. Ik vraag dit omdat ik er een Sonos Arc voor wil zetten die het beeld niet moet blokkeren. Vanaf de bank kijken we er nu iets over de Arc heen en ben benieuwd of dit gaat lukken met een C16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppieNL schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:13:
Echter fixt 03.20.80 de HDCP 2.2 bug die C1/G1 tv's plaagt die gemaakt zijn sinds september 2021. Maar zelfs voor zo'n belangrijke fix is LG blijkbaar nog te lui het erbij te zetten :D
Inderdaad.
Dit punt gaat ook nooit opgelost worden.
Waar het wèl om gaat is dat LG heel snel deze HDCP 2.2 bug heeft opgelost.
Precies voor Black Friday als er veel aankopen worden gedaan.
LG kan dus wel degelijk snel een probleem oplossen als de druk maar hoog genoeg is.

Vincent Teoh legt het allemaal nog even uit in zijn video.
Ook interessant, hij laat meteen zijn hoe je de TV een koude start kunt geven.
Normaal gesproken is dit niet nodig na een firmware upgrade wel.
YouTube: LG C1 & G1 HDCP 2.2 Bug Fixed! But You May Need to Do This One Thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-04 22:04
bsmpower schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:30:
Ik ben aan het kijken naar een 55C16 of 65C16. Kan iemand opmeten wat de hoogte is tot het scherm begint. Dus echt het punt dat je beeld ziet, niet de buitenrand. Ik vraag dit omdat ik er een Sonos Arc voor wil zetten die het beeld niet moet blokkeren. Vanaf de bank kijken we er nu iets over de Arc heen en ben benieuwd of dit gaat lukken met een C16.
gaat niet lukken,je zult de tv iets moeten verhogen,bijna elke soundbar zal te hoog zijn.
of zoiets als dit
https://www.artencraft.nl...playbase-wstv-470281.html

[ Voor 8% gewijzigd door pwh53 op 20-11-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
pwh53 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:03:
[...]

gaat niet lukken,je zult de tv iets moeten verhogen,bijna elke soundbar zal te hoog zijn.
of zoiets als dit
https://www.artencraft.nl...playbase-wstv-470281.html
Mss dan toch maar een G1 tegen de muur. Alleen het muurtje waar die aan komt te hangen is van dat holle beton (gasbeton?, gipsblokken?)... Vraag me af of dat goed gaat qua gewicht.. Zo'n verhoging lijkt me niks. Misschien toch maar kijken naar een ander merk die wat hoger op de poten staan..

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 20-11-2021 14:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-04 20:25
bsmpower schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:30:
Ik heb zelf een 65 inch LG CX met een Sonos Arc en heb het probleem waar jij tegenaan loopt opgelost door bij Ikea een Lack wandplankje te halen en de TV daar op te zetten (https://www.ikea.com/nl/nl/p/lack-wandplank-wit-90282180/). Vanaf de voorkant zie je dat plankje niet eens doordat de Sonos Arc er voor staat, alleen vanaf de zijkant zal je het zien. Is in ieder geval een goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Simone96 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:01:
[...]
Ik heb zelf een 65 inch LG CX met een Sonos Arc en heb het probleem waar jij tegenaan loopt opgelost door bij Ikea een Lack wandplankje te halen en de TV daar op te zetten (https://www.ikea.com/nl/nl/p/lack-wandplank-wit-90282180/). Vanaf de voorkant zie je dat plankje niet eens doordat de Sonos Arc er voor staat, alleen vanaf de zijkant zal je het zien. Is in ieder geval een goedkope oplossing.
Nog niet zo'n slecht idee. Ben op zich niet zo'n voorstander van een verhoger, mede ook door extra kosten, maar zo'n plankje is het geld ook niet. Lijkt qua afmetingen ook bijna gemaakt voor de stand van de 65C16. Heb je er toevallig een foto van hoe dit er bij jou uit ziet? We hebben al een witte Ikea tv kast, dus het zou qua kleur ook goed moeten gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Simone96
bsmpower schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:33:
[...]

Nog niet zo'n slecht idee. Ben op zich niet zo'n voorstander van een verhoger, mede ook door extra kosten, maar zo'n plankje is het geld ook niet. Lijkt qua afmetingen ook bijna gemaakt voor de stand van de 65C16. Heb je er toevallig een foto van hoe dit er bij jou uit ziet? We hebben al een witte Ikea tv kast, dus het zou qua kleur ook goed moeten gaan.
Bij deze de foto's. Ik heb zelf ook een TV meubel van Ikea, welke een beetje hoogglans is, dus heb het plankje ook in de wit/hoogglans kleur gepakt en past er perfect bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95KugNbnI-qt6P4yKaA304CLw9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALSDGkxQBSfx8Ih0vlI6ctR3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfWXOE2ULacWmQIrbH1L6bIEkSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlEwjgx6ZM6qIHGrMTZ5wzCO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Simone96 op 20-11-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-04 10:50
Heeft iemand dit werkend? Ik heb vandaag me C1 tv binnen gekregen maar ik kan wel de tv aanzetten met de PS5. Maar als ik de PS5 weer uitzet blijft de tv op no input hangen.

Hebben jullie dit ook?

Me Apple TV heeft dit probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
TechFox schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:00:
Heeft iemand dit werkend? Ik heb vandaag me C1 tv binnen gekregen maar ik kan wel de tv aanzetten met de PS5. Maar als ik de PS5 weer uitzet blijft de tv op no input hangen.

Hebben jullie dit ook?

Me Apple TV heeft dit probleem niet.
Moet je waarschijnlijk HDMI device link aanzetten in de settings van je PS5. Maar het vervelende daaraan is dat de PS5 dan vaak ook gelijk aanspringt als je de TV aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-04 10:50
Simone96 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:03:
[...]

Moet je waarschijnlijk HDMI device link aanzetten in de settings van je PS5. Maar het vervelende daaraan is dat de PS5 dan vaak ook gelijk aanspringt als je de TV aanzet.
Die staan aan. Ga wel effe vogelen. Tnx anyway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 16:53

ap3nr0ts

hoi

Mijn vriendin spotte deze op Pepper of iets dergelijks, en ik gok dat dit toch prima werkt voor een 55CX? Op de website van Vogel's zelf waarschuwen ze alleen dat je niet moet tilten met beugels die niet specifiek voor OLED-toestellen zijn. Dat kan deze niet.

En ik wil hem eigenlijk in 1 stand zetten voordat hij hangt, en dan hoogstens 'n keer verplaatsen als ik even wat ruimte nodig heb. Ik vind het alleen wel fijn dat dat kan, indien nodig.

pricewatch: Vogel's Base 25 M Turn 120 Wall Mount 32-55"

https://www.amazon.nl/Vog...KQ7Q?th=1&ref_=nav_signin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Xplay is weer beschikbaar voor WebOS 5 en 6 :) https://twitter.com/lgxplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Is er iemand die TrueHD correct kan afspelen op zijn LG C1 via Plex/Xplay? Bij mij werkt het niet, het wordt constant gedownmixed naar Dolby Digital Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Mijn lg oled springt aan als de stroom er af is geweest. Weet iemand welke optie dit kan zijn? Als ik pech heb springt hij dan ook nog aan op mijn kodi device die het beeld alleen kan dempen niet de schermbeveiliging van lg. Waardoor ik inbranden kan krijgen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 07:37

krouwen

Hardware Enthusiast

Even iets waar ik helemaal niet uitkom en ook de oplossing op internet niet kan vinden.

Het probleem is als volgt:
Het kijken van dolby vision content via de ingebouwde netflix app geeft prachtig beeld
Het kijken van dolby vision content via de chromecast ultra geeft een duidelijker donkerder beeld met naar het lijkt ook minder contrast

Dit getest door meermaals bij verschillende scenes van films heen en weer te gaan.

De settings zijn precies hetzelfde op beide (heel vaak gedubbelchecked). Beide op Cinema-Home, zelfde brightness settings. Auto dynamic contrast off. Het uitschakelen van HDMI deep color heeft geen invloed.

Het lijkt net alsof dolby vision op de chomecast niet goed wordt opgepakt. Je ziet ook dat als dolby vision inschakeld net vlak na het bufferen het scherm iets donkerder wordt (te zien aan het Netflix logo aan het begin van films/series).

Is dit gewoon een probleem van de chromecast ultra. Ik lees wel zelfde soort problemen (donkerder beeld bij gebruik HDMI input t.o.v. native apps) op internet ook met de chromecast with google TV, maar geen oplossingen.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

TV: LG G1
Cinema-Home
Beide op AI Brightness aan (heeft geen invloed als ik het uit zet)

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 21-11-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 18:02

ben

ion schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:28:
Is er iemand die TrueHD correct kan afspelen op zijn LG C1 via Plex/Xplay? Bij mij werkt het niet, het wordt constant gedownmixed naar Dolby Digital Plus
Volgens mij is het (nog) niet mogelijk om TrueHD materiaal via een app/mediaplayer van de tv af te spelen, dit is alleen mogelijk direct via de HDMI input ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

ben schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:51:
[...]

Volgens mij is het (nog) niet mogelijk om TrueHD materiaal via een app/mediaplayer van de tv af te spelen, dit is alleen mogelijk direct via de HDMI input ..
Ja erg misleidend van LG weer. Nu moet ik een Shield gaan halen om TrueHD af te kunnen spelen via Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-04 23:45
krouwen schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:50:
Even iets waar ik helemaal niet uitkom en ook de oplossing op internet niet kan vinden.

Het probleem is als volgt:
Het kijken van dolby vision content via de ingebouwde netflix app geeft prachtig beeld
Het kijken van dolby vision content via de chromecast ultra geeft een duidelijker donkerder beeld met naar het lijkt ook minder contrast

Dit getest door meermaals bij verschillende scenes van films heen en weer te gaan.

De settings zijn precies hetzelfde op beide (heel vaak gedubbelchecked). Beide op Cinema-Home, zelfde brightness settings. Auto dynamic contrast off. Het uitschakelen van HDMI deep color heeft geen invloed.

Het lijkt net alsof dolby vision op de chomecast niet goed wordt opgepakt. Je ziet ook dat als dolby vision inschakeld net vlak na het bufferen het scherm iets donkerder wordt (te zien aan het Netflix logo aan het begin van films/series).

Is dit gewoon een probleem van de chromecast ultra. Ik lees wel zelfde soort problemen (donkerder beeld bij gebruik HDMI input t.o.v. native apps) op internet ook met de chromecast with google TV, maar geen oplossingen.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

TV: LG G1
Cinema-Home
Beide op AI Brightness aan (heeft geen invloed als ik het uit zet)
De chromecast zit wel op een hdmi 2.1 poort neem ik aan?
En kijk eens in het menu van de tv of hdmi black level op auto staat.
Verder heb ik geen idee wat het kan zijn, de app van de tv werkt bij mijn lg cx ook het beste voor netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-04 20:19
Ik sta op het punt een 55" C1 te bestellen. Ik twijfel eigenlijk al meer dan een jaar om onze 48" Plasma HD-Ready te vervangen door een 4K OLED. Maar ik had mezelf eigenlijk 1000 euro als grens opgelegd en om een of andere reden zag ik vorig jaar de CX nooit daaronder duiken. Nu dus wel met de C1 :p.

Buiten de prijs, zijn de aansluitingen wel iets waar ik me nog wel wat zorgen om maak en waarvan veel me niet duidelijk is. Ik heb ook nog een oude AV receiver (non-HDMI) met 5.1 speakers die het perfect doen, en die ik liever niet vervang. Ik heb op die receiver + plasma overigens 8 consoles hangen die op allerlei wijzes geconnecteerd zijn (o.a. ook via de Component upscaling in de AV receiver), maar waarvan ik me wel al erbij neergelegd heb dat dat met een nieuwe TV niet meer zal lukken (tenzij ik ook nog investeer in wat conversie-apparaatjes om oud spul naar HDMI te converteren).

Het idee zou dan ook zijn om de Optical Out van de LG naar mijn receiver te sturen. Het gebruik zal voornamelijk voor streaming (Netflix, Disney+, YouTube...) en PS5 zijn. Ga ik probleemloos surround (liefst DTS) hebben als ik via de Optical Out naar mijn receiver ga ? Momenteel heb ik een PS4 op de huidige setup, met de PS4 rechtstreeks op de AV receiver via Optical, en daar heb ik DTS op voor mijn games en streaming (die via de PS4 gebeurt, want die Plasma is niet eens een Smart TV :) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheDudez schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:42:
Mijn lg oled springt aan als de stroom er af is geweest. Weet iemand welke optie dit kan zijn? Als ik pech heb springt hij dan ook nog aan op mijn kodi device die het beeld alleen kan dempen niet de schermbeveiliging van lg. Waardoor ik inbranden kan krijgen.
Niet direct een oplossing voor het aangaan na power loss, maar je kunt Kodi ook instellen dat ie naar x-tijd een zwart scherm geeft ipv gedimd, dus daar is een prima oplossing voor. Het percentage gedimd is overigens ook nog te wijzigen. Al met al zal dit niet de oorzaak voor retentie hoeven zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Twixie schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:15:
[knip]
Het idee zou dan ook zijn om de Optical Out van de LG naar mijn receiver te sturen. Het gebruik zal voornamelijk voor streaming (Netflix, Disney+, YouTube...) en PS5 zijn. Ga ik probleemloos surround (liefst DTS) hebben als ik via de Optical Out naar mijn receiver ga ? Momenteel heb ik een PS4 op de huidige setup, met de PS4 rechtstreeks op de AV receiver via Optical, en daar heb ik DTS op voor mijn games en streaming (die via de PS4 gebeurt, want die Plasma is niet eens een Smart TV :) ).
DTS is een no go via de laatste generaties LG Oled's. Maar gezien je voornamelijk wilt gaan streamen, geen enkele streaming service geeft DTS audio door dus dat gaat geen problemen geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Zijn er mensen die multi channel PCM werkend hebben gekregen op de PS5 en C1? Ik heb mijn C1 op Bitstream input staan, output -> passthrough en earc support aan.

PS5 ingesteld op AV receiver, 5.1 en LPCM, maar ik krijg alleen maar 2.1 output via mijn Cinema 1200 soundbar. Dolby werkt prima en krijg ik gewoon 5.1 output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
hardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:23:
[...]
DTS is een no go via de laatste generaties LG Oled's. Maar gezien je voornamelijk wilt gaan streamen, geen enkele streaming service geeft DTS audio door dus dat gaat geen problemen geven.
Thanks! Toch maar besteld, lees dat gewone DD wel werkt, en dat is voorlopig goed genoeg. Ooit komt er dan misschien wel eens een nieuwe receiver, maar het was vooral de TV die toch eigenlijk compleet outdated was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ion schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:12:
Zijn er mensen die multi channel PCM werkend hebben gekregen op de PS5 en C1? Ik heb mijn C1 op Bitstream input staan, output -> passthrough en earc support aan.

PS5 ingesteld op AV receiver, 5.1 en LPCM, maar ik krijg alleen maar 2.1 output via mijn Cinema 1200 soundbar. Dolby werkt prima en krijg ik gewoon 5.1 output.
Waarom sluit je de PS5 niet direct aan op de Klipsch? Of kan die geen 4k/120 door geven?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Millert schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:00:
[...]

Waarom sluit je de PS5 niet direct aan op de Klipsch? Of kan die geen 4k/120 door geven?
De Klipsch heeft alleen maar HDMI 2.0 poorten ondanks dat ze aangeven in hun docs dat 4k 120hz passthrough werkt, maar dat blijkt dus niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorbulas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 13:23
Heeft iemand hier een LG A1 (55inch) met de nieuwste firmware die kan testen of het "Picture Secret Menu"nog werkt?

-Access the TV settings and go to the Image section
-Hover over the Image Mode Selection menu
-Now press the following combination with the physical buttons on the remote: 1113111
-You will automatically access a hidden menu that allows you to modify advanced parameters

Ik zie her en der dat men zegt dat het menu niet meer werkt. Als dit wel werkt kan ik BT.2020 aanzetten en is de LG A1 perfect voor mij, maar dat wil ik graag zeker weten voor ik hem aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VortexSB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 13:47
Simone96 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:43:
[...]
Bij deze de foto's. Ik heb zelf ook een TV meubel van Ikea, welke een beetje hoogglans is, dus heb het plankje ook in de wit/hoogglans kleur gepakt en past er perfect bij.
Oh geweldig, ik was al een tijdje aan het zoeken naar een niet al te opvallende oplossing en dit lijkt perfect te zijn. Voor mij in het zwart dan, aangezien het meubel ook zwart is. Helaas nu niet op voorraad in Amersfoort :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 09:49
Even puur uit nieuwsgierigheid. Op de meest recente LG oled's zit geen pauzeknop meer op de afstandsbediening. Hoe zet je dingen zoals Netflix dan op pauze?

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:33
Klikken op het scrollwieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-04 19:40

Freakie1NL

Grote Baas

swoutr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:31:
[...]

Ik heb destijds wel mijn tv besteld via audiomixonline.BE niet de NL variant. Echter bestaat de Nederlandse vestiging ook. Zitten er verschillen in de garantie tussen Nederland en Belgie? Of is dit europees geregeld? Kan ik bijv. bij audiomixonline aankomen met een artikel van consumentenbond.nl?

Mijn conversatie met het desbetreffende bedrijf tot nu toe.

[...]

Na 30 minuten had ik antwoord.

[...]

Hierop gereageerd dat ik hier niet mee akkoord ga en verwezen naar art. 1649 dat een product deugdelijk moet zijn en dus niet na 3 jaar al gebreken zou moeten vertonen. Grappig genoeg sinds vanmiddag 2 uur niks meer vernomen.
Hoe is dit afgelopen?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 15:56
VortexSB schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:46:
[...]

Oh geweldig, ik was al een tijdje aan het zoeken naar een niet al te opvallende oplossing en dit lijkt perfect te zijn. Voor mij in het zwart dan, aangezien het meubel ook zwart is. Helaas nu niet op voorraad in Amersfoort :-(
Is die tv 65inch niet te zwaar voor dat plankie? is toch gewoon een karton gevulde plank..?
Gaat wel om een ding van rond 1700E tegenover iets van 30E..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:05
copyer schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:09:
[...]

Is die tv 65inch niet te zwaar voor dat plankie? is toch gewoon een karton gevulde plank..?
Volgens de IKEA site is de maximale belasting van een LACK tafeltje 25kg. Maar ik denk dat die belasting vooral beperkt wordt door de pootjes. De belasting van een plank op een TV-meubel is veel gelijkmatiger. Zal dus wel loslopen voordat deze het zal begeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VortexSB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 13:47
copyer schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:09:
[...]

Goeie, ik had nog niet naar de materialen gekeken. Zodra hij weer op voorraad is koop ik 'm gewoon en zal ik eerst wat testen met een goedkoper zwaar object ;)
Als ik direct het idee heb dat het niet gaat werken schroef ik de plank gewoon in de muur en zet ik er wat boeken op.

Of ik sla al deze stappen over en ga niet voor een soundbar (en dus een verhoging voor mijn TV), maar een home cinema set is tegenwoordig niet echt een ding meer en zelf de spullen bij elkaar kiezen heb ik niet genoeg kennis voor. Ik zie het wel, voorlopig geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-04 19:21
Twixie schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:15:
I
Check even de messages hier, dit is al vaker voorbij gekomen. Ja je krijgt audio via een optical out, nee het is niet van hoge kwaliteit. Optical is stil blijven staan, vele vele jaren geleden. Het geluid wordt gecomprimeerd. Zelfs HDMI-ARC is nog beter dan Optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
Jan-Remco schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:10:
[...]

Check even de messages hier, dit is al vaker voorbij gekomen. Ja je krijgt audio via een optical out, nee het is niet van hoge kwaliteit. Optical is stil blijven staan, vele vele jaren geleden. Het geluid wordt gecomprimeerd. Zelfs HDMI-ARC is nog beter dan Optical out.
Niet van hoge kwaliteit snap ik niet. Hebben we het hier over hoorbare verschillen voor de gemiddelde mens met een gemiddeld hifi / HT systeem (en dan heb ik het niet over soundbars, maar echt een fatsoenlijke setup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Jan-Remco schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:10:
[...]
Ja je krijgt audio via een optical out, nee het is niet van hoge kwaliteit. Optical is stil blijven staan, vele vele jaren geleden. Het geluid wordt gecomprimeerd. Zelfs HDMI-ARC is nog beter dan Optical out.
Maar het zal in elk geval niet slechter zijn dan hoe ik al 15 jaar luister naar DD of DTS toch ? Je, ik weet ook dat beide gecomprimeerde formaten zijn, en dat de bandbreedte van HDMI een pak groter is met betere formaten als gevolg. Maar ik ga er wel van uit dat de C1 eigenlijk sowieso gewoon Pass-Thru doet, dus als mijn PS4 Dolby Digital doorstuurt, en dat as-is naar mijn AV Receiver gaat, ben ik tevreden. Enige waar ik nog wat voor vrees is extra latency met sync issues tot gevolg (ik ben daar uiterst gevoelig aan).

En voor de PS4 ga ik zelfs wellicht gewoon rechtstreeks het geluid naar de AV Receiver sturen, zoals dat nu ook al gebeurt. Voordeel daarvan is ook dat ik dan wel DTS heb. Uiteraard voor apps op de TV, of een Chromecast, zal ik de Optical Out moeten gebruiken gewone DD hebben. Idem als er een PS5 komt ipv PS4 (die is er al, maar vrouw en zoon willen liever dat die in de woonkamer blijft staan :p ).

EDIT: en ook wat @Deleon78 zegt. Ik denk dat mijn 20j oude 5.1 set, nog altijd menig soundbars wegblaast, zelfs al krijgen die laatst DTS.X, Dolby Atmos, etc.. binnen :p.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 22-11-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
VortexSB schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:46:
[...]

https://www.praxis.nl/sea...t&filterKeys=Kleurfamilie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Laatst online: 13-12-2024
iemand ervaring met de overstap van een 2019 oled (e9) naar een c1 of g1?
zit al een tijd te twijfelen of het een upgrade is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-04 19:21
Deleon78 schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:14:
[...]

Niet van hoge kwaliteit snap ik niet. Hebben we het hier over hoorbare verschillen voor de gemiddelde mens met een gemiddeld hifi / HT systeem (en dan heb ik het niet over soundbars, maar echt een fatsoenlijke setup).
Dat vind ik moeilijk om eerlijk te zeggen. Ik ben al wat ouder, dus mijn gehoor is niet optimaal. Maar ik hoor op mijn 7.1 installatie zoveel meer als ik netflix afspeel via mijn shield, dan wanneer ik ARC gebruik met de netflix app van LG (b8 uit 2018 dus). Overigens worden in beide gevallen de achterboxen niet gebruikt, omdat Netflix beperkt is tot 5.1.

Voor de technische verschillen raad ik je echt deze pagina aan:
https://www.wepc.com/compare/hdmi-arc-vs-optical-audio/
En dan vooral de tabel die ergens onderaan staat geeft goed de verschillen aan.

Maar of je het zelf hoort, dat weet ik natuurlijk niet.
Overigens zal ik goede films met goed 7.1 geluid altijd via mijn Shield afspelen, zodat het audio goed op mijn versterker terecht komt.

Daarom is de setup bij mij Shield --- Maranz sr6011 - LG Oled b8.
Een setup waarbij de versterker het schakel punt is heeft de voorkeur, tenzij zowel versterker als TV met HDMI 2.1 eARC om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik ga komende week een LG 65 C1 halen (hopende op een fijne BF deal ;) )
Ik heb mnzelf redelijk ingelezen over kijkhoogtes etc. ( 1 derde van de hoogte op ooghoogte etc) maar ben nieuwsgierig of mensen hier wellicht hun tv flink hoger hebben hangen/staan? Ik heb namelijk een onwijs gaaf meubel waar ik de TV op wil hebben, maar die is 118 CM hoog en dan zit je dus echt wel wat meer naar boven te kijken dan dat je normaal gewent bent.. went dit? Ik zou het zonde vinden om het meubel niet te kunnen gebruiken (nee kan het niet testen, meubel staat in opslag achterin). Als dit in een ander topic hoort - excuus! Kon niet direct de juiste vinden.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:18
Vandaag toch maar de knoop doorgehakt en een G1 op bestelling staan, krijg ik bij PlatteTV de vraag voor extra garantie op dode pixels. Standaard maar 2 jaar en met een minimaal aantal pixels die stuk moeten zijn maar nu al bij een enkele pixel en voor 3 jaar. Is dat nog iets wat ook daadwerkelijk nodig is? Althans.. in hoeverre is de kans tegenwoordig nog aanwezig dat zoiets gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:22
Ondanks dat ik al bijna twee jaar een hele tevreden C9 OLED gebruiker ben, zag ik de laatste tijd toch af en toe vertical banding in het midden van het scherm bij donkere scènes. Misschien is het ook een kwestie van 'it can't be unseen'. Omdat het voor mij nu nog mogelijk is om dit onder garantie aan te melden, vroeg ik me af of het op basis van jullie inschatting en ervaring de moeite waard is. Dit natuurlijk omdat het volgende paneel ook wel eens een stuk minder kan uitvallen.

Wat vinden jullie van de vertical banding op dit paneel (o.b.v. 5% gray scale in een donkere kamer)? Het gaat mij vooral om de brede band in het midden van het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/io76x0CnknaKhfgcAx-5X_zY7RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xs3poeaZ84GPLnjC1Z0hW65U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Muramasa schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:50:
Ondanks dat ik al bijna twee jaar een hele tevreden C9 OLED gebruiker ben, zag ik de laatste tijd toch af en toe vertical banding in het midden van het scherm bij donkere scènes. Misschien is het ook een kwestie van 'it can't be unseen'. Omdat het voor mij nu nog mogelijk is om dit onder garantie aan te melden, vroeg ik me af of het op basis van jullie inschatting en ervaring de moeite waard is. Dit natuurlijk omdat het volgende paneel ook wel eens een stuk minder kan uitvallen.

Wat vinden jullie van de vertical banding op dit paneel (o.b.v. 5% gray scale in een donkere kamer)? Het gaat mij vooral om de brede band in het midden van het scherm.

[Afbeelding]
Je zegt dat je het de laatste tijd zag. Ben je er naar gaan zoeken of zie je het ook bij het normale gebruik van de tv? Want dat is wat een lg/winkel over het algemeen wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
VortexSB schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:45:
[...]

Goeie, ik had nog niet naar de materialen gekeken. Zodra hij weer op voorraad is koop ik 'm gewoon en zal ik eerst wat testen met een goedkoper zwaar object ;)
Als ik direct het idee heb dat het niet gaat werken schroef ik de plank gewoon in de muur en zet ik er wat boeken op.

Of ik sla al deze stappen over en ga niet voor een soundbar (en dus een verhoging voor mijn TV), maar een home cinema set is tegenwoordig niet echt een ding meer en zelf de spullen bij elkaar kiezen heb ik niet genoeg kennis voor. Ik zie het wel, voorlopig geen haast :)
Mijn TV is ook een 65 inch OLED (dus ook zo'n 30kg) en staat nu al een half jaar prima op dat Lack plankje, dus denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:17
AppieNL schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:27:
[...]

Ze hebben wel een "sluiting", na het sleufje voor het 3de snoer :+

[Afbeelding]
Gele cirkels is waar ik ducttape heb zitten. Die helemaal rechts is voor 2 usb kabeltjes, die onderin in het midden weet ik eigenlijk niet of ik die er wel zit, maar dat is toch niet van belang voor jou situatie (bij mij eigenlijk ook niet, kabelgoot zit onder de tv op de muur daar). De tape dicht op/over de klemmen doen heeft niet veel zin lijkt me.
Hmm, als ik deze achterkant zie, gaat het bij mij niet lukken. Mijn gat zit uit het midden vandaan, naar de rechterkant, niet links. Dus hoe krijg ik zonder dat de tv van de muur afkomt een kabel weggewerkt?

Eigenlijk moet je dus die tv kopen en dan pas aan je muur beginnen met kabelgoten en weet ik het wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-04 17:09
Ik ben inmiddels ook in het bezit van mijn 65inch C1. Fijne tv, heel erg blij mee. Ik zit alleen met een aansluitprobleem.

Ik heb de LG DSN11RG soundbar erbij besteld.

Verder heb ik een Ziggo next box en een Nvidia Shield erbij. Nu ben ik aan het klooien met het aansluiten hiervan.

Ik had vroeger alles in mijn receiver zitten en dan selecteerde ik met mijn AB de juiste poort op de receiver.

Ik heb dit dus weer gedaan.

1. Kabel vanaf mijn soundbar naar de TV (HDMI out)
2. Next box in HDMI 1
3. Shield in HDMI 2

In deze opstelling kan ik mijn Next niet bedienen met de LG magic remote (wat ik graag zou willen), wel kan ik de Shield bedienen en krijg ik 5.1 met de Shield.

Als ik de Next en de Shield in de tv plug kan ik de next weer wel bedienen maar krijgt de Shield geen 5.1 geluid mee.

De kabel van de soundbar naart de tv loopt van de HDMI out eARC/ARC naar de HDMI 2 eArc van de TV.

Hoe kan ik deze apparatuur het beste aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krilo_89 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:45:
[...]

Hmm, als ik deze achterkant zie, gaat het bij mij niet lukken. Mijn gat zit uit het midden vandaan, naar de rechterkant, niet links. Dus hoe krijg ik zonder dat de tv van de muur afkomt een kabel weggewerkt?

Eigenlijk moet je dus die tv kopen en dan pas aan je muur beginnen met kabelgoten en weet ik het wat 8)7
Ik weet niet van wat voor materiaal de muur is maar, een ondiep gootje in de muur maken die naar het gat leidt? Dat heb ik in het verleden met succes gedaan voor de kabels achter mijn plasma tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Goedemorgen Tweakers!

Ik ben de gelukkige eigenaar van een LG OLED65C16LA sinds afgelopen weekend.
Heb de TV opgehangen, en even door de instellingen gekeken maar nog niets aangepast.
Zijn er instellingen waar ik naar moet kijken, die de moeite waard zijn?

Ik zag zelf dat je de TV in verschillende beeld instellingen kon zetten, Normaal, levendig, sport etc. Hier tips voor?

Verder heb ik Ziggo als provider, en heb ik een Mediabox next die met een HDMI kabel zit aangesloten.
Ik had het idee dat een Netflix aflevering scherper was, als bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd op tv. Kan dat kloppen?

Alles tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harold340
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-02-2024
Muramasa schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:50:

[Afbeelding]
Ik ben zelf in het bezit van een oled en bij mij is het een flink stuk erger. Bij normaal televisie gebruik zelden zichtbaar trouwens. Maar wanneer ik naar beelden kijk die zich in de schemering afspelen of bij mistige omstandigheden dan is het een stuk minder leuk.

2 maal een monteur langs gehad. Die vertelde dat dit erbij hoorde en dat ik maar een beter scherm had moeten kopen(1500 euro was goedkoop) . Wanneer ik deze problemen had bij een Sony of een duur model lg, dan hadden ze hem direct vervangen. Hij melde mij toen ook dat de panelen na fabrikage worden gekeurd en dat de beste panelen naar Sony en in de duurdere modellen van Lg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Eldro19 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:47:
Goedemorgen Tweakers!

Heb de TV opgehangen, en even door de instellingen gekeken maar nog niets aangepast.

Ik zag zelf dat je de TV in verschillende beeld instellingen kon zetten, Normaal, levendig, sport etc. Hier tips voor?

Verder heb ik Ziggo als provider, en heb ik een Mediabox next die met een HDMI kabel zit aangesloten.
Ik had het idee dat een Netflix aflevering scherper was, als bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd op tv. Kan dat kloppen?

Alles tips zijn welkom!
En wat heb je zelf al gevonden in dit topic over de beste settings voor je TV? Om je dan toch maar een voorzetje te geven zie hier
Wat betreft je laatste vraag: *wonders if trolling* ja, dat kan kloppen. 4k UHD Dolby vision Netflix is nog altijd beter dan een voetbalwedstrijd op 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik word helemaal gallisch van mijn TV die meent elke dag opnieuw "HD Deep Color" aan te moeten zetten op mijn HDMI2 poort naar de receiver waar mijn HTPC achter zit die geen beeld meer geeft zodra "HD Deep Color" aanstaat....

Ik heb bij de input settings HDMI2 al op PC gezet, zonder resultaat....ik had hier eerder nooit last van, dus het is OF sinds de laatste FW update...OF sinds de TV van de power afgaat snachts...

Iemand hier een permanente fix voor?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 16:52
Devian schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:17:
Ik word helemaal gallisch van mijn TV die meent elke dag opnieuw "HD Deep Color" aan te moeten zetten op mijn HDMI2 poort naar de receiver waar mijn HTPC achter zit die geen beeld meer geeft zodra "HD Deep Color" aanstaat....

Ik heb bij de input settings HDMI2 al op PC gezet, zonder resultaat....ik had hier eerder nooit last van, dus het is OF sinds de laatste FW update...OF sinds de TV van de power afgaat snachts...

Ik vermoed dat het de laatste optie is. Heb je dit al getest door een nacht de power erop te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorbulas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 13:23
Gorbulas schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:40:
Heeft iemand hier een LG A1 (55inch) met de nieuwste firmware die kan testen of het "Picture Secret Menu"nog werkt?

-Access the TV settings and go to the Image section
-Hover over the Image Mode Selection menu
-Now press the following combination with the physical buttons on the remote: 1113111
-You will automatically access a hidden menu that allows you to modify advanced parameters

Ik zie her en der dat men zegt dat het menu niet meer werkt. Als dit wel werkt kan ik BT.2020 aanzetten en is de LG A1 perfect voor mij, maar dat wil ik graag zeker weten voor ik hem aanschaf.
Iemand een idee hierover :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:17
Cap schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet van wat voor materiaal de muur is maar, een ondiep gootje in de muur maken die naar het gat leidt? Dat heb ik in het verleden met succes gedaan voor de kabels achter mijn plasma tv.
Gips (12,5mm) met vliesbehang er overheen en daarachter OSB (12,5mm). Dus in 'theorie' zou ik de kabel alleen in het gips weg kunnen werken, maar dan moet je bij het erop klikken van de tv heel goed opletten dat hij in dat 'sleufje' blijft zitten.

Ik twijfel hierdoor wel erg of dan niet liever voor een andere ga. Misschien vloeken in de kerk, maar ik lees wel dat de A90J een flink hogere helderheid heeft dan de G1 of is dat onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Laatst online: 21-12-2024
Goedendag,

Ik heb een LG CX met de Sony HT ZF9 soundbar. Al sinds de aanschaf van de soundbar tijd valt bij het wisselen van tv kanaal regelmatig het geluid weg. Vaak bij de kanalen 15, 24 en 25 van Ziggo. Ik heb het idee dat wellicht de instellingen van de tv niet goed staan. Onderstaand een screenshot. Iemand wellicht een idee of bepaalde settings niet goed staan? Anders zit het in de soundbar vrees ik.

Bij digitaal uit heb ik al diverse opties geprobeerd. Bij PCM werk Dolby Atmos niet dus dat is geen optie. Bij automatisch of passeren doet het probleem zich nog steeds voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qmdlv_j1XccglURCcXvk-InY-UY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jqh0HjOPFcWctuBrjXJV1Hb9.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door MrIV op 23-11-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Maar of je nou wel of niet erbij kan, BT2020 wordt toch gewoon gebruikt als de tv een bt2020 signaal krijgt?

Bij mijn A1 kan ik er gelukkig bij komen. Al heb ik mijn A1 enkele weken niet met een netwerk verbonden, (nog niet nodig gehad) dus ik heb geen idee of ik op de nieuwste fw zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Devian schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:17:

andere hdmi-kabel proberen,of resolutie vd videokaart aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Eldro19 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:47:
Goedemorgen Tweakers!

Alles tips zijn welkom!
isf gebruiken (met eventueel kleine persoonlijke aanpassingen) is misschien even wennen,maar het beste resultaat,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harold340 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ik ben zelf in het bezit van een oled en bij mij is het een flink stuk erger. Bij normaal televisie gebruik zelden zichtbaar trouwens. Maar wanneer ik naar beelden kijk die zich in de schemering afspelen of bij mistige omstandigheden dan is het een stuk minder leuk.

2 maal een monteur langs gehad. Die vertelde dat dit erbij hoorde en dat ik maar een beter scherm had moeten kopen(1500 euro was goedkoop) . Wanneer ik deze problemen had bij een Sony of een duur model lg, dan hadden ze hem direct vervangen. Hij melde mij toen ook dat de panelen na fabrikage worden gekeurd en dat de beste panelen naar Sony en in de duurdere modellen van Lg gaan.
1500 goedkoop?
Ik weet niet wat een monteur verdient maar ik vind dit niet goedkoop.
Panelen worden helemaal niet gekeurd alleen gecontroleerd op de goede werking.
LG zou wel gekkie Henkie zijn om de beste panelen aan de concurrent te verkopen ipv zelf te houden.
Er zijn verschillen in de diverse panelen ook per model jaar.
Dat valt dus binnen of buiten de marge afhankelijk van wat je ziet bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
nemol schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:24:
Ik ben inmiddels ook in het bezit van mijn 65inch C1. Fijne tv, heel erg blij mee. Ik zit alleen met een aansluitprobleem.

Ik heb de LG DSN11RG soundbar erbij besteld.

Verder heb ik een Ziggo next box en een Nvidia Shield erbij. Nu ben ik aan het klooien met het aansluiten hiervan.

Ik had vroeger alles in mijn receiver zitten en dan selecteerde ik met mijn AB de juiste poort op de receiver.

Ik heb dit dus weer gedaan.

1. Kabel vanaf mijn soundbar naar de TV (HDMI out)
2. Next box in HDMI 1
3. Shield in HDMI 2

In deze opstelling kan ik mijn Next niet bedienen met de LG magic remote (wat ik graag zou willen), wel kan ik de Shield bedienen en krijg ik 5.1 met de Shield.

Als ik de Next en de Shield in de tv plug kan ik de next weer wel bedienen maar krijgt de Shield geen 5.1 geluid mee.

De kabel van de soundbar naart de tv loopt van de HDMI out eARC/ARC naar de HDMI 2 eArc van de TV.

Hoe kan ik deze apparatuur het beste aansluiten?
kabel van tv naar soundbar is goed,probeer eens de next op hdmi 2 vd soundbar en de shield op 1,werkt de next dan wel,dan lijkt het erop dat alleen hdmi 2 de arc ondersteund.of even van beide de stroom eraf,dan word er een nieuwe hdmi-edid aangemaakt.
edit of fabrieks-reset en dan opnieuw installeren met alle aangesloten apparaten aan,misschien dat ze dan goed herkend worden

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 23-11-2021 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:57:
[...]
1500 goedkoop?
LG zou wel gekkie Henkie zijn om de beste panelen aan de concurrent te verkopen ipv zelf te houden.
Dat valt dus binnen of buiten de marge afhankelijk van wat je ziet bij normaal gebruik.
Even m.b.t. het vetgedrukte, dat heeft niets met gekke Henkie te maken. Iedere producent maakt afspraken met zijn afnemers voor een uitgaande kwaliteit. Indien Sony een hogere LG eindcontrole standaard heeft overeengekomen en daar ook het extra geld voor neer wil leggen, dan krijgt deze in de regel (gemiddeld gezien), betere panelen dan LG naar zijn eigen TV productie stuurt.

Dat geldt zo voor vrijwel iedere klant en afnemer. De klant vraagt en de klant betaald ervoor. Kan me voorstellen dat Sony de lat wat dat betreft net wat hoger heeft liggen. Dit is werkelijk geen uitzondering en gebeurt eigenlijk overal wel waar een half-fabrikaat (in dit geval enkel het panel), naar verschillende klanten gaat.

Dat "gezever" van die monteur mag met een korreltje zout worden genomen, die zal er beslist het fijne niet van weten en daar komt bij, vraag en productieaantallen bepalen de prijs. Indien LG zijn totale fabricagekosten uit kan smeren over meer panelen, hoe goedkoper het produceren wordt. Dat verandert dan niets aan de standaard-kwaliteit van een paneel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:36:
[...]

Even m.b.t. het vetgedrukte, dat heeft niets met gekke Henkie te maken. Iedere producent maakt afspraken met zijn afnemers voor een uitgaande kwaliteit. Indien Sony een hogere LG eindcontrole standaard heeft overeengekomen en daar ook het extra geld voor neer wil leggen, dan krijgt deze in de regel (gemiddeld gezien), betere panelen dan LG naar zijn eigen TV productie stuurt.

Dat geldt zo voor vrijwel iedere klant en afnemer. De klant vraagt en de klant betaald ervoor. Kan me voorstellen dat Sony de lat wat dat betreft net wat hoger heeft liggen. Dit is werkelijk geen uitzondering en gebeurt eigenlijk overal wel waar een half-fabrikaat (in dit geval enkel het panel), naar verschillende klanten gaat.

Dat "gezever" van die monteur mag met een korreltje zout worden genomen, die zal er beslist het fijne niet van weten en daar komt bij, vraag en productieaantallen bepalen de prijs. Indien LG zijn totale fabricagekosten uit kan smeren over meer panelen, hoe goedkoper het produceren wordt. Dat verandert dan niets aan de standaard-kwaliteit van een paneel.
Natuurlijk stelt de afnemer zoals Sony eisen aan de panelen.
Dat wil nog niet zeggen dat Sony panelen krijgt die door LG als beste worden gezien.
De panelen zijn in basis gelijk.
Wel kan het nauwkeurig afstellen en andere software een beter resultaat opleveren.
Sony doet wellicht nog aan cherry picking waarbij ze hun beste panelen voor de duurste TV’s reserveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:47:
[...]
Dat wil nog niet zeggen dat Sony panelen krijgt die door LG als beste worden gezien.
Wel kan het nauwkeurig afstellen en andere software een beter resultaat opleveren.
Sony doet wellicht nog aan cherry picking waarbij ze hun beste panelen voor de duurste TV’s reserveren.
Ik verwacht dat Sony de eindcontrole toch bij LG heeft zitten en mogelijk daar een eigen ingangscontrole (steekproef) op loslaat, geen idee wat daarover afgesproken is.

Ik heb voorheen bij een lampen-producent gewerkt als Quality Assurance Engineer en een van mijn taken was, klantenafspraken. Één en hetzelfde type lamp (halffabricaat) ging naar misschien wel 20 verschillende klanten.
De ene klant wilde bijv. een 100% handcontrole met daarbij ook nog eens specifieke eisen op;

- lichtopbrengst
- verontreiniging
- beschadigingen
- kromte
- enz. enz misschien wel zo'n 20 extra verschillende eisen.

Een andere klant (onze hoofdafnemer en vwb naam gelijk aan die van ons), was overtuigd van onze standaardkwaliteit en daardoor was overeengekomen dat onze producten ZONDER controle in de verpakking gelegd en zo verstuurd werden. Ik kan je garanderen dat deze klant meer uitvallers had dan degene met zijn 100% controle eis, maar hij kreeg onze producten natuurlijk wel zowat voor de helft van de prijs t.o.v. de 100% klant.

Die uitvallers werden overigens kosteloos vervangen bij de uiteindelijke klant, dat was allemaal ingecalculeerd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harold340
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-02-2024
HoppyF schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:57:
[...]

1500 goedkoop?
Tuurlijk vind ik dat niet goedkoop. Hoe weet je of er wel of geen controle is op de panelen? Klinkt mij eigenlijk best wel logisch dat dit gebeurd. Wanneer je een a, b, c, d, g serie hebt dan zou je verwachten dat de beste geproduceerde panelen in de duurste serie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 15:53
Ik heb sinds kort een paar probleempjes met mijn 55CX :'(
- HDMI poort 4 werkt helemaal niet meer, nadat hij een paar dagen eerder alleen 480p-beeld kon weergeven zonder geluid.
- 120DV geeft op alle poorten raar beeld, met links een veel groenere tint dan rechts.

Komende dinsdag komt CE repair langs om te diagnosticeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:47
Wat te doen: TVs pas “nodig” over 6 maanden bij oplevering woning. Nu alvast kopen tijdens BF of gewoon rustig wachten? Oog is gevallen op zowel de 55G1 en 56G1, kan ze samen aanschaffen voor ‘maar’ €3.199 (netto €2.999 na cashback). Moeilijk, lastig… wie o wie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:31

Sebazzz

3dp

Ik zeg maar één ding: Ik hoop niet dat ik het ding ooit hoef te verhuizen :X

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-04 17:01
squaadgras schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:21:
Wat te doen: TVs pas “nodig” over 6 maanden bij oplevering woning. Nu alvast kopen tijdens BF of gewoon rustig wachten? Oog is gevallen op zowel de 55G1 en 56G1, kan ze samen aanschaffen voor ‘maar’ €3.199 (netto €2.999 na cashback). Moeilijk, lastig… wie o wie?
Nu met het vreemde feit dat tv's de afgelopen maand(en) duurder zijn geworden is het een beetje moeilijk voorspellen maar doorgaans is binnen zes maanden de standaard prijs wel ongeveer gelijk als nu een promo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
squaadgras schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:21:
IMHO nooit doen voor gebruik later. Je tv wordt ouder, minder waard, minder lang garantie en je moet heel erg goed bij ontvangst checken of er niks mis mee is want als dat je dat na 6 maanden doet en je constateert bijv. een beschadiging dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
@squaadgras Tegen die tijd staat de sportzomer weer voor de deur wat voor aanbieders weer een goede reden is om tv’s in de aanbieding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
nemol schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:24:
....

Hoe (in welke poort etc} heb jij het voor elkaar om de Next box te bedienen met de magic remote? Dat is mij nog steeds niet gelukt namelijk...

Op jouw vraag, je kan dan toch gewoon alleen de Next op de tv doen en de Shield op de soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:36
MrIV schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:56:
Goedendag,

Ik heb een LG CX met de Sony HT ZF9 soundbar. Al sinds de aanschaf van de soundbar tijd valt bij het wisselen van tv kanaal regelmatig het geluid weg. Vaak bij de kanalen 15, 24 en 25 van Ziggo. Ik heb het idee dat wellicht de instellingen van de tv niet goed staan. Onderstaand een screenshot. Iemand wellicht een idee of bepaalde settings niet goed staan? Anders zit het in de soundbar vrees ik.

Bij digitaal uit heb ik al diverse opties geprobeerd. Bij PCM werk Dolby Atmos niet dus dat is geen optie. Bij automatisch of passeren doet het probleem zich nog steeds voor.

[Afbeelding]
Heb je al een keer geprobeerd of dit met de eARC “uit” wel goed werkt? Ik heb hetzelfde probleem met de sonos ARC, bij Sonos zijn ze nu bezig met een update hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Jos-P schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:18:
[...]

Heb je al een keer geprobeerd of dit met de eARC “uit” wel goed werkt? Ik heb hetzelfde probleem met de sonos ARC, bij Sonos zijn ze nu bezig met een update hiervoor.
Nee ik zal dan eARC dan eens uitschakelen op de tv. Hopelijk geeft hij dan nog wel Dolby Vision door via Netflix. Dat wil ik niet missen :) Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Bij mij geeft hij dan gewoon Dolby Atmos (met een lagere stream) door. DD+ Stream volgens mij. Ik hoor zelf het verschil niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Jos-P op 23-11-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
[...]

Ja dus wel, wil je een helemaal vlakke 5% grijs > A90J. G1 heeft echt niet dezelfde hoge eisen als een A90J, maja daar betaal je dan ook voor.
Wil je 100% garantie hebben dat je naar een perfecte OLED paneel kan kijken, dan moet je gewoon bij Sony zijn. Bij LG is het helaas een loterij hoe goed je paneel is qua helderheid en uniformiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da menace
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 10:36
Ik krijg het iig niet voor elkaar met de laatste firmware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
sjaak88 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:29:
[...]

Ja dus wel, wil je een helemaal vlakke 5% grijs > A90J. G1 heeft echt niet dezelfde hoge eisen als een A90J, maja daar betaal je dan ook voor.
Wil je 100% garantie hebben dat je naar een perfecte OLED paneel kan kijken, dan moet je gewoon bij Sony zijn. Bij LG is het helaas een loterij hoe goed je paneel is qua helderheid en uniformiteit.
Ben benieuwd hoe je aan deze insider informatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 07:37

krouwen

Hardware Enthusiast

Goofy1978 schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:10:
[...]

De chromecast zit wel op een hdmi 2.1 poort neem ik aan?
En kijk eens in het menu van de tv of hdmi black level op auto staat.
Verder heb ik geen idee wat het kan zijn, de app van de tv werkt bij mijn lg cx ook het beste voor netflix.
Alle poorten zijn 2.1 bij de G1.

Ik heb alleen een optie die heet Hdmi Deep Colour waarbij je kunt kiezen tussen off of 4K. Het lijkt geen verschil te maken.

Dezelfde content via de chromecast ziet er donkerder en met minder contrast uit.

Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Weet iemand de bout maten (diameter) die achterin de LG65C1 moeten om hem aan beugel te hangen? Van m'n huidige beugel zijn de bouten te dik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 09:53

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-04 17:09
jurjen_g schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:03:
[...]

Hoe (in welke poort etc} heb jij het voor elkaar om de Next box te bedienen met de magic remote? Dat is mij nog steeds niet gelukt namelijk...

Op jouw vraag, je kan dan toch gewoon alleen de Next op de tv doen en de Shield op de soundbar?
Ik heb de next box in de HDMI 1 poort van de TV gedaan. Hierna even de universele afstandsbediening instellingen instellen als ziggo (staat standaard op Vodafone) en dan doet hij het (zappen en geluid maar hij gaat niet naar het menu van ziggo. Voor mij op een normale tv avond is het genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, maar de model nummers zijn geen verrassing.
A2, B2, C2 enz.
Voor de 42 inch zal ook wel een doelgroep zijn net als voor de 83 inch.
In grote lijnen blijft LG trouw aan de hele OLED serie zoals deze was.
Ze zien blijkbaar nog geen probleem in hetgeen Samsung eerder heeft aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krilo_89 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:57:
[...]

Ik twijfel hierdoor wel erg of dan niet liever voor een andere ga. Misschien vloeken in de kerk, maar ik lees wel dat de A90J een flink hogere helderheid heeft dan de G1 of is dat onzin.
Als het je echt om het beste beeld gaat is de A90J sowieso de beste keuze. HDTVtest heeft een vergelijking gedaan, dan komt de Sony er op verschillende beeldtechnische punten (uit mijn hoofd contrast (helderder idd), near black / gamma, out of the box kalibratie, kleuren(gradients), motion, de-interlacing, lip-sync, geluid) beter uit.

Kortgezegd bij de 2012 OLED generatie: beste beeldweergave film en tv content Sony, kort gevolgd door Panasonic. Beste gaming tv en beste 120Hz HDR tv: LG.

Edit zie: YouTube: LG G1 vs Sony A90J - Which 2021 4K OLED TV is Better?

"There is really no shame in coming second, it's something I whished happened to me more often."

en

BestTV 2021

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 23-11-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harold340 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:00:
[...]

Quatsch van die monteur, tenzij ie bedoelde dat je ergens een professioneel studioscherm zou moeten hebben bemachtigd voor de prijs van een dikke middenklasse auto, ja dan zorgt Sony of Panasonic wel voor je dat het exemplaar zonder banding is. :P Maar dan praten we over totaal andere schermen niet bedoeld / verkrijgbaar voor de consument.

Ik heb het geluk van een C9 zonder enige zichtbare banding in wat voor content ook. Bij mijn C8 is dat weer niet het geval, alhoewel het hier meer over non-uniformiteit van de helderheid gaat (hoeken vs midden) dan om banding. Omgekeerd kan net zo goed, bijv een G- of W-serie OLED met meer banding. Zelfs voor een Z-serie steek ik mijn hand niet in het vuur.

Je moet gewoon geluk hebben met het exemplaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 23-11-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 13:04
Je kan via de content store drie maanden gratis Apple tv+ krijgen :) heb hem net geclaimed, je krijgt een code die je moet arctiveren

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 23-11-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Jos-P schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:06:
Bij mij geeft hij dan gewoon Dolby Atmos (met een lagere stream) door. DD+ Stream volgens mij. Ik hoor zelf het verschil niet.
Ja bij mij komt atmos ook nog door. Hoor eigenlijk ook geen verschil. Het uitschakelen van eARC lijkt te helpen. Wel slecht dat LG dit niet fixt? Lees op internet veel problemen hiermee!

Ik vraag mij ook sowieso af of eARC een meerwaarde heeft voor Netflix. Ik lees dat Netflix niet hoger dan DD plus levert.

[ Voor 12% gewijzigd door MrIV op 23-11-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Goed om te horen dat dit zo “voorlopig” opgelost lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Je gaat voorbij dat LG de tv producent en LG Display (die de panelen maakt) verschillende bedrijven zijn die in principe onafhankelijk van elkaar werken. LG Display levert panelen aan afnemers volgens de specs die de afnemer wil. Mocht Sony de beste panelen willen hebben, en daar ook gewoon de prijs voor betalen, dan levert LG Display de beste panelen aan Sony. LG Display boeit het namelijk niet of hun TV-divisie de beste panelen krijgt, zij willen de hoogste omzet halen en er zit zelden een exclusiviteit in.

Toen ik trouwens aan het onderzoeken was welke TV ik wou, ben ik wel verschillen tussen Sony en LG tegengekomen wat vooral in de software (grafische driver) zou zitten. Sony schijnt daarin beter te zijn dan LG.

Dat gezegd hebbende, ik heb sinds vandaag een oled48C16LA. Ik heb alleen ruzie met de audio. Ik heb een wat oudere surround receiver staan die nog vertrouwt op toslink of coax digitale audio (geen hdmi).

De TV accepteert blijkbaar geen DTS audio van mijn mediaspeler, en geeft dus vrolijk een foutmelding dat het een niet-ondersteund audio-format is. Ook al stel ik passthrough in bij de audio instellingen (en de PCM-stream dus vanaf de HDMI 1:1 doorgezet moet worden naar de toslink), weigert de tv audio door te geven...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04 10:56
deepbass909 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 01:03:
[...]

Dat gezegd hebbende, ik heb sinds vandaag een oled48C16LA. Ik heb alleen ruzie met de audio. Ik heb een wat oudere surround receiver staan die nog vertrouwt op toslink of coax digitale audio (geen hdmi).
Een kleine qoute
De TV accepteert blijkbaar geen DTS audio van mijn mediaspeler, en geeft dus vrolijk een foutmelding dat het een niet-ondersteund audio-format is. Ook al stel ik passthrough in bij de audio instellingen (en de PCM-stream dus vanaf de HDMI 1:1 doorgezet moet worden naar de toslink), weigert de tv audio door te geven...
Een kleine quote uit een review van een LG OLED65C16LA
maar de tv ondersteunt geen DTS meer. Daardoor kan hij ook geen DTS doorsturen via eARC, een lastig nevenverschijnsel.
Pagina: 1 ... 428 ... 560 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.