TV voor woonkamer; films, series en beetje gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:00
Ik zoek een?
Ik zoek een TV voor thuis in mijn woonkamer. Hij komt te staan op een Kallax kast (staat plat), dus max 120cm breed. Maar misschien dat ik nog voor een ander meubel ga... Want hier staan nu m'n platen in.

Wat is je budget?
Ongeveer €900-1100

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Films, series (Netflix, Prime) en misschien TV op kijken, dus Wi-Fi.
  • Gamen met mijn Nintendo Switch en mogelijk nieuwere consoles
  • Youtube muziekvideos
  • Ondersteuning voor m'n Apple apparaten via Airplay. Is geen must
  • Laptop aansluiten en daarvan films.
Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 55OLED705/12 Zwart - uit de 55" test.
LG OLED55CX6LA Zwart - zag er ook goed uit.
LG C1 48" Zwart - aanbieding
Gezien de advertenties van Samsung TVs probeer ik daar buiten te blijven.

Welke vragen heb je hier nog over?
  • 49 of 55 inch - Ik zit tussen de 2-3m er vandaan dus dat lijkt me geen probleem en ben nog onder de 30. Ik heb al jaren geen TV gehad en twijfel een beetje... Moet het persee OLED zijn voor ook de toekomst of gaat ouder nog wel mee?
  • Weet niet precies wat de grote verschillen zijn tussen die 2 gevonden, de LG heeft Apple Airplay.
  • Ik zie dat de LG geen DTS heeft, waarvoor wordt dat vaak gebruikt?
  • Mocht er een leuke EK aanbieding zijn zou ik dat ook graag horen!
  • Ik heb nog geen speakers dus iets van een soundbar erbij zou ideaal zijn, maar dat past slecht bij de Philips las ik - of zitten deze al inbegrepen?.
Hartelijk dank voor het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door Locolau op 01-06-2021 16:29 ]

Beste antwoord (via Locolau op 07-09-2021 10:12)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
55" is niet vermoeiend voor de ogen en zoals gemeld is tot op 2,5m geen enkel probleem, dat is echt de verkeerde reden om voor 48" te gaan. Je moet wel naar 48" kijken als de TV te veel plek aan de muur in beslag gaat nemen en je met je interieur in de knel komt.

Als je het verschil tussen televisies bij BCC kon zien, bedenk dat het verschil in je woonkamer veel groter gaat zijn, omdat je in je woonkamer veel minder licht hebt dan in de winkel (zelfs in de zomer overdag). Het verschil tussen OLED en LCD is simpelweg niet te missen, zeker in vergelijking met de Nanocells. Als je het geld kunt missen, grijp je kans.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
48" of 55": 55" is de standaardmaat tegenwoordig. Als dat geen problemen in je interieur oplevert zou ik gewoon voor 55" gaan, anders is 48" zeker geen straf.

Meest prominente verschillen: Het besturingssysteem is het grootste verschil dat je in praktijk zult ervaren. Kies voor WebOS of Android. Verder is de LG het best geoptimaliseerd voor spellen, de Philips heeft Ambilight.

DTS: Vaak gebruikt als audiospoor op Blueray-schijfjes. Als de televisie het niet ondersteunt zul je het via een andere weg naar je versterker moeten vervoeren.

Wat betreft luidsprekers vind ik de B- en C-serie van LG het beste gaan met een setje stereoluidsprekers i.v.m. de voet van de televisie. Als je een geluidsbalk wilt dan moet je even kijken of je die ergens onder de TV kwijt kunt. Stereoluidsprekers kun je er gewoon naast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:00
Ik ben vandaag even langs de BCC geweest en twijfel wel over een 49" of 55". Dat laatste is toch wel erg groot en dit is m'n woonkamer, tv komt rechts in de bovenhoek naast de deur naar buiten. Zou 55" niet te snel m'n ogen vermoeid maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJzV-yWflS4vYxcaIiyBq9JGNKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bmWdQ9cbZx2IQY4cak7EdUba.png?f=user_large

Qua 49" zag ik ook wat mooie:
pricewatch: LG OLED48CX6LB Zwart - 49" OLED.
pricewatch: LG 49NANO866NA Zwart - Ultra HD, is dat op z'n retour of nog lang niet? HDMI 2.1, WebOS en Airplay 2 ondersteuning. De reviews zijn wel positief. Of deze:
pricewatch: LG Nanocell 49NANO816NA Zwart - Wel een stuk goedkoper

Is OLED echt de investering waard? Gezien er voor mij geen grote vakantie inzit kan ik het geld wel missen... Ik zag wel verschil tussen de TVs naast elkaar bij de BCC, maar hoe zit het met de toekomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:58

JTfoto

Work hard

Ik heb hier een 55" OLED (LG C8) op 2.5m van de bank, is echt prima te doen! Ik zou gewoon voor OLED gaan, ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
Beide LG 49” tv’s zijn een slecht keuze qua beeldkwaliteit.

Wanneer je voornamelijk naar films en series lijkt zou ik eerder voor een 55” OLED gaan. Naast de OLED tv’s uit jouw openings post zou je ook nog naar de Sony 55A8/ 55A89 kunnen kijken, biedt een veel betere geluidskwaliteit waardoor een soundbar wellicht voor jou overbodig wordt (mocht het geluid toch niet toereikend zijn kun je de voet hoger instellen zodat er een soundbar onder past).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
55" is niet vermoeiend voor de ogen en zoals gemeld is tot op 2,5m geen enkel probleem, dat is echt de verkeerde reden om voor 48" te gaan. Je moet wel naar 48" kijken als de TV te veel plek aan de muur in beslag gaat nemen en je met je interieur in de knel komt.

Als je het verschil tussen televisies bij BCC kon zien, bedenk dat het verschil in je woonkamer veel groter gaat zijn, omdat je in je woonkamer veel minder licht hebt dan in de winkel (zelfs in de zomer overdag). Het verschil tussen OLED en LCD is simpelweg niet te missen, zeker in vergelijking met de Nanocells. Als je het geld kunt missen, grijp je kans.
Pagina: 1