Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Linus komt een beetje terug op zijn positieve review van zijn CX. Hij gebruikt hem wel als monitor en heeft daardoor last van burn in.

YouTube: Being an Early Adopter SUCKS - Trying to Fix Burn-in on my LG CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
mucuracat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:11:
[...]

Heb je 4K abo? Zo niet, zijn er 4K zenders bij kpn vrij te kijken? Toen ze voetbal in 4K uitzonden, kon ik er gewoon naar kijken met mijn B9.

Als ik naar info kijk van mijn tv, zie ik wel 2160 staan als resolutie van KPN box. Prime en Netflix zouden dus wel 4K moeten kunnen. Maar overige zenders niet, als je ze niet als 4k abo hebt.
Nee ik heb geen 4k abonnement, maar mijn tweede ontvanger op de wat oudere Philips kan het dus wel, alleen deze op de nieuwe LG dus niet. Even los van welke zenders dan wel en niet 4k zijn en hoeveel nut het heeft, vind ik het vreemd dat de ene ontvanger/tv het wel kan en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-10 11:52
MiramarVTM schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:57:
[...]

Nee ik heb geen 4k abonnement, maar mijn tweede ontvanger op de wat oudere Philips kan het dus wel, alleen deze op de nieuwe LG dus niet. Even los van welke zenders dan wel en niet 4k zijn en hoeveel nut het heeft, vind ik het vreemd dat de ene ontvanger/tv het wel kan en de andere niet.
Het is ook meer van.. als je Philips het kan, betekent niet dat het ook 4K is.
Misschien kan je oude Philips niet goed 'communiceren' met je KPN Box en hierdoor verkeerd info geeft.

Klik eens op je LG afstandsbediening op ... (drie puntjes naast 0) En kies daar info. Welke resolutie krijg je daar te zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko-DlRLe6pz87zJS5YRemRqa5-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3s8CRdcXDIqeBTpXfc3rhyN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwchSA9bxIpDdcJch4caNcufTu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1pYBD0egcw11IqdaXyMHfGE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door mucuracat op 10-11-2021 14:09 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@kesj Hij legt het goed uit. Inbranden bestaat alleen in klassieke zin, dwz de decompositie van de fosforlaag van CRT's (evt plasma) die je ook kunt zien als de tv uit staat.

Burn-in is met de paneeltechniek van tegenwoordig een rot term want mensen denken dat er echt iets inbrandt, terwijl ze het hebben over lokaal verminderde lichtopbrengst van het display panel.

Het is (sub-)pixel veroudering en die is er altijd, zeker bij OLED. Pixels (lampjes) verouderen door het gebruik en hun lichtafgifte neemt langzaam af. Hoe snel dat gaat varieert per type lampje maar uiteindelijk gaat het voor allemaal op, of het nu een gloei, fosfor (CRT / plasma), LED of OLED is.

Dus als je bepaalde (sub)-pixels steeds vol op hun donder geeft met statische content dan krijg je daar snellere veroudering dan bij de omliggende pixels, there is no way around it. Als dat verschil groot genoeg is dan gaan mensen het opmerken en noemen ze het burn-in.

Degenen die beweren dat ongelijkmatige veroudering ("burn-in") überhaupt geen issue is overdrijven want houden geen rekening met the 'worst use cases'. De rode subpixel veroudert bij OLED het snelst dus fel rood, oranje, geel zijn goede kleuren om de boel te verouderen. Dus ja, staat de Youtube app permanent open met dat leuke rode logo rechtsboven in beeld... dan gaat het op een gegeven moment lukken om dat permanent zichtbaar te maken. :)

Degenen die beweren dat iedereen last krijgt van de ongelijkmatige veroudering overdrijven ook want houden geen rekening met de 'best use cases'.

Daar komt het op neer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Nu online
Cap schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:10:
@kesj Hij legt het goed uit. Inbranden bestaat alleen in klassieke zin, dwz de decompositie van de fosforlaag van CRT's (evt plasma) die je ook kunt zien als de tv uit staat.

Burn-in is met de paneeltechniek van tegenwoordig een rot term want mensen denken dat er echt iets inbrandt, terwijl ze het hebben over lokaal verminderde lichtopbrengst van het display panel.

Het is (sub-)pixel veroudering en die is er altijd, zeker bij OLED. Pixels (lampjes) verouderen door het gebruik en hun lichtafgifte neemt langzaam af. Hoe snel dat gaat varieert per type lampje maar uiteindelijk gaat het voor allemaal op, of het nu een gloei, fosfor (CRT / plasma), LED of OLED is.

Dus als je bepaalde (sub)-pixels steeds vol op hun donder geeft met statische content dan krijg je daar snellere veroudering dan bij de omliggende pixels, there is no way around it. Als dat verschil groot genoeg is dan gaan mensen het opmerken en noemen ze het burn-in.

Degenen die beweren dat ongelijkmatige veroudering ("burn-in") überhaupt geen issue is overdrijven want houden geen rekening met the 'worst use cases'. De rode subpixel veroudert bij OLED het snelst dus fel rood, oranje, geel zijn goede kleuren om de boel te verouderen. Dus ja, staat de Youtube app permanent open met dat leuke rode logo rechtsboven in beeld... dan gaat het op een gegeven moment lukken om dat permanent zichtbaar te maken. :)

Degenen die beweren dat iedereen last krijgt van de ongelijkmatige veroudering overdrijven ook want houden geen rekening met de 'best use cases'.

Goede (heldere ;)) uitleg. Ik ben nu wel benieuwd naar het effect van 2 tot 3 uur gamen per dag op een helderheid van 100 met Dolby Vision aan. Dat doe ik op een console, dus het scherm heeft maar een paar statische elementen zoals in game huds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11
BramViking schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:07:
Maandag komt mijn televisie (de G1) binnen en wordt het opgehangen. Zijn er nog dingen om mee rekening te houden? En dan met name de HDMI kabels. Zal alles gewoon moeten passen (zodat de tv plat tegen de muur geplaatst kan worden), of kan dat er soms ook voor zorgen dat de tv daardoor toch niet helemaal plat kan?
Ducttape, want de 2 klemmen achterop voor de snoeren zullen waarschijnlijk niet voldoende zijn om de kabels plat te houden. Vooral HDMI kabels willen nog wel eens stug zijn en dan is 2-3 goed geplaatste ducttape tussen de LG klemmen in de sleuf op de achterzijde als extra ondersteuning geen overbodige luxe.

Extra suggestie: koop 2-3 USB (2.0) verlengkabels, hoef je daarvoor nooit meer later voor achter je TV.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 10-11-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 00:20

ap3nr0ts

hoi

ap3nr0ts schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:04:
Goedenavond!

Heb zelf de LG 55CX en wil hem in het nieuwe huis ophangen. Nu vind ik een beugel uitzoeken die ik goed genoeg acht nogal lastig. Ik neig zelf naar onderstaande, maar vriendin lijkt dat overkill nadat ik al voor 40 euro exemplaren van onbekende merken wist te vinden. Ik vind dit echter een gevalletje: liever iets te goed dan iets te slecht. Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil gewoon geen beugel hebben die schokkerig beweegt en eigenlijk niet past bij zo'n dure tv.

Alvast bedankt. :)

pricewatch: Vogel's TVM 3465 Zwart
Iemand een mening? Ik heb gezocht in het topic (ook weer over zon op scherm, toen iemand er net over begon, haha), maar ben benieuwd naar recente ervaringen of tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:18
kesj schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:37:
[...]

Goede (heldere ;)) uitleg. Ik ben nu wel benieuwd naar het effect van 2 tot 3 uur gamen per dag op een helderheid van 100 met Dolby Vision aan. Dat doe ik op een console, dus het scherm heeft maar een paar statische elementen zoals in game huds.
2 a 3u per dag kan prima m.i.

Ik zit inmiddels op ongeveer 1000 uur COD:Warzone met mijn console (Xbox Series X) op de 55CX op dit moment en vooralsnog nog niks geen 'effecten' opgemerkt :9

Helderheid ook op 100 en het spel draait dan op HDR 4K@120hz

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenvde89 op 10-11-2021 17:36 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:18
ap3nr0ts schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:32:
[...]

Iemand een mening? Ik heb gezocht in het topic (ook weer over zon op scherm, toen iemand er net over begon, haha), maar ben benieuwd naar recente ervaringen of tips.
Ik kan wellicht wel helpen, ik heb zelf de Vogel's 3245 gehaald voor de 55CX: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1073229;1757030/

Wat wil je dat de beugel kan? Wil je hem helemaal kantelen/draaien etc.? M.a.w., wat wil je precies weten? ;)

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 17-10 00:20

ap3nr0ts

hoi

Ik wil mijn vriendin vooral overtuigen dat dit geen overkill is, haha. Want ik zie wel de waarde van achteraf kunnen draaien als hij niet 100% waterpas is, met 1 vinger kunnen bewegen soepel (toch een dun en kostbaar scherm), en vind zelf alle no-name-merken wat eng, omdat ik dan niet zeker weet of ik echt kwaliteit spul in huis haal. Dan wil ik er eentje met tientallen Tweaker-reviews. Geeft dat een beeld? :)

Edit: en ik vind het ook fijn dat hij niet voor altijd strak op de muur zit. Wat bewegingsruimte? Heel graag.

[ Voor 12% gewijzigd door ap3nr0ts op 10-11-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10 19:17
micla schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:04:
Beste medetweakers,

Even een nieuw "probleem";

Ik heb een LG E9. Ik heb hier een 6TB schijf op aangesloten met als doel deze als media disk te gebruiken. Enkel voor muziek.

Er staan alleen mp3 en flac files op. Alles gesorteerd in mapjes. Super netjes. Ik heb alles met file manager software netjes gemaakt, ook de mp3 tags en noem maar op.

De disk werkt. Als ik handmatig zoek, herkent hij alle mp3's en flac files. Dat werkt dus allemaal.

Maar nu;

Ik wil graag via Voice assistent nummers zoeken. De voice assistent zelf werkt prima, maar hij vind maar een heel selectief aantal van mijn bestanden zodra ik een zoekopdracht inspreekt.

Voorbeeld; ik roep "Michael Jackson", dan komt hij met maar 3 bestanden, terwijl ik 200+ nummer van Michael Jackson heb.

Nogmaals, allemaal via dezelfde mp3 tags netjes qua naam, song, album etc. Zit geen verschil in.

Waarom vind de tv maar een gedeelte van mijn zoekopdracht?
Ik speel zelf niks af vanaf usb.
Maar misschien iets wat je kan proberen: mijn ervaring is dat niet alle programmas omkunnen gaan met een te lange pathname+name. Ook gaan sommige programma's niet goed om met speciale tekens. In jou geval zijn het misschien paar singles. Dus kijk is of je mappen structuur niet te diep is geworden, of mappen geen lange namen hebben, of mappen geen speciale tekens bevatten, of je files geen lange namen hebben en of je files geen speciale tekens bevatten.
Probeer is dezelfde michael jackson nummers in 1 map (met korte map en file namen).
Anders weet ik het ook niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 16:34
OMD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:53:
[...]
Ik heb geen films/series die DTS hebben. Of Atmos of DD. Dat is toch ook wel fijn aan een soundbar, niet dit soort gezeur meer :o
Plex werkt daarom voor ons ook echt feilloos, echt top!
Een soundbar wil ik niet eens aan denken maar ik snap dat het in ieder geval beter is dan de blikkerige tv speakertjes.

Er zijn ontzettend veel uhd films met alleen DTS geluid dus dat deze omissie er nu is vind ik gewoon waardeloos. Zit er zo'n goede mediaspeler ingebouwd krijg je deze onzin. Gelukkig is de Shield er nog.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 23:13
Cap schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:10:

Eindelijk iemand die het volledig begrijpt _/-\o_

Je zult ook merken dat mensen met een 2016 serie OLED, B6 etc, hier sneller last van hebben.
Bij deze serie verouderd de rode pixel sneller dan bij andere series.
Dit hebben ze aangepast vanaf 2017 serie, maar weg is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:30:
[...]

Je zult ook merken dat mensen met een 2016 serie OLED, B6 etc, hier sneller last van hebben.
Bij deze serie verouderd de rode pixel sneller dan bij andere series.
Dit hebben ze aangepast vanaf 2017 serie, maar weg is het zeker niet.
Klopt, door de rode subpixel groter te maken en daarmee minder fel te laten branden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 10-11-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 07:13
andries98 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:56:
[...]

Ik speel zelf niks af vanaf usb.
Maar misschien iets wat je kan proberen: mijn ervaring is dat niet alle programmas omkunnen gaan met een te lange pathname+name. Ook gaan sommige programma's niet goed om met speciale tekens. In jou geval zijn het misschien paar singles. Dus kijk is of je mappen structuur niet te diep is geworden, of mappen geen lange namen hebben, of mappen geen speciale tekens bevatten, of je files geen lange namen hebben en of je files geen speciale tekens bevatten.
Probeer is dezelfde michael jackson nummers in 1 map (met korte map en file namen).
Anders weet ik het ook niet helaas
Ik ben er denk ik al uit. De tv heeft niet voldoende geheugen om alle files in te lezen. Ik krijg ook een melding ( heel klein, en daarom eerder niet gezien ) dat er onvoldoende geheugen is om alles weer te geven.

Helaas pindakaas dus. Jammer, want ik vind die zoekfunctie met voice assist wel brilliant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 07:40
tollo71 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:37:
We zijn een beetje aan het stoeien met onze nieuwe LG 55'' C1 i.c.m. Ziggo Next. We hebben eindelijk de LG Magic Remote zover dat we er de Next mee kunnen bedienen, in de hoop maar 1 afstandsbediening nodig te hebben.
Nu gebruikten we met de Next afstandsbediening heel vaak spraakcommando's, zoals "Mijn opnamen" (om naar opgenomen programma's te gaan). We krijgen dit helaas niet voor elkaar met de Magic Remote. Wat we ook zeggen, het Ziggo Mijn Opnamen krijgen we niet in beeld. Alleen omslachtig, via bladeren door menu's kunnen we er komen.

Heeft iemand enig idee hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen?
Hoe heb je uiteindelijk de magic remote aan de Ziggo next gekoppeld? Ik ben al de hele avond bezig met pogingen op mijn nieuwe LG G1, maar het lukt mij nog niet :(

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Zijn er ook mensen hier die hun GX of G1 stekker hebben vervangen om hem zodoende aan de wand geïnstalleerd te kunnen krijgen. Zou dit gewoon moeten lukken https://www.onlinekabelsh...-adapter-c7-euro-cee-7-16 ?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BramViking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 05:02:
Zijn er ook mensen hier die hun GX of G1 stekker hebben vervangen om hem zodoende aan de wand geïnstalleerd te kunnen krijgen. Zou dit gewoon moeten lukken https://www.onlinekabelsh...-adapter-c7-euro-cee-7-16 ?
Ik heb hem gewoon afgeknipt en een nieuwe erop gezet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BramViking
Tylen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 05:04:
[...]

Ik heb hem gewoon afgeknipt en een nieuwe erop gezet.
Je hebt de hele kabel eruit gehaald? Is het afknippen niet makkelijker?

• Tylen

Tylen

BramViking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 05:09:
[...]

Je hebt de hele kabel eruit gehaald? Is het afknippen niet makkelijker?
Alleen de stekker natuurlijk ;).

• BramViking
Tylen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 05:11:
[...]

Alleen de stekker natuurlijk ;).
Ah dacht al :). Maar datgene wat ik zojuist in de link geplaatst heb moet gewoon werken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BramViking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 05:13:
[...]

Ah dacht al :). Maar datgene wat ik zojuist in de link geplaatst heb moet gewoon werken toch?
Nee. Waar wil je die stekker op aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jurjen_g schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:40:
[...]

Hoe heb je uiteindelijk de magic remote aan de Ziggo next gekoppeld? Ik ben al de hele avond bezig met pogingen op mijn nieuwe LG G1, maar het lukt mij nog niet :(
We hebben het opgegeven en gebruiken nu voornamelijk de Ziggo remote. Alleen bij Netflix, via de LG app, gebruiken we kort de LG remote.

• BramViking
Tylen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:10:
[...]

Nee. Waar wil je die stekker op aansluiten?
Dan zitten we inderdaad niet op één lijn. Je knipt alleen de stekker (stroomkabel blijft intact) af. Opent vervolgens je nieuwe platte stekkeradapter en sluit daar de draden op aan. Zoals dat altijd gaat. Wat bedoel jij dan?

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://vdm-prd01.praxiscdn.nl/vdm/media/picture/picture/79770/Stekker_monteren__0000_Screenshot_2020-09-29_at_23.56.12.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 11-11-2021 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
mucuracat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:04:
[...]

Het is ook meer van.. als je Philips het kan, betekent niet dat het ook 4K is.
Misschien kan je oude Philips niet goed 'communiceren' met je KPN Box en hierdoor verkeerd info geeft.

Klik eens op je LG afstandsbediening op ... (drie puntjes naast 0) En kies daar info. Welke resolutie krijg je daar te zien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar krijg ik 1080p te zien, logisch ook, want als ik in het menu van de ontvanger UHD wil selecteren krijg ik dus die foutmelding op de LG.

En op die oudere Philips krijg ik die foutmelding dus niet, daar lijkt hij inderdaad naar 4k / UHD te springen maar ik heb geen mogelijkheid voor zover ik weet om die TV te laten zien wat hij binnenkrijgt.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-10 08:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Heb de 55CX, en de ps5 is onderweg..

Is elke hdmi poort geschikt voor een hdmi 2.1 kabel, of zijn ze dat niet allemaal?

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:55

Trackerfire

BTC HODLER

greatgonzo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:47:
Heb de 55CX, en de ps5 is onderweg..

Is elke hdmi poort geschikt voor een hdmi 2.1 kabel, of zijn ze dat niet allemaal?
Elke is 2.1 :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:10
@BramViking De stekker uit jouw link is een CEE 7/16 (mannelijk) naar IEC C7 (vrouwelijk) adapter. Wat je nodig hebt is iets uit deze lijst. Let ook goed op welke spanning er door je connector straks gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BramViking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:27:
[...]

Dan zitten we inderdaad niet op één lijn. Je knipt alleen de stekker (stroomkabel blijft intact) af. Opent vervolgens je nieuwe platte stekkeradapter en sluit daar de draden op aan. Zoals dat altijd gaat. Wat bedoel jij dan?

Zie:
[Afbeelding]
Zo heb ik het ook. Jij linkje naar een ander type stekker ;)

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Hier heeft de monteur bij het plaatsen van de G1 gewoon de stekker afgeknipt en vervolgens een platte eurostekker (met kabelhulzen, verplicht?) er aan gezet. Volgens hem geen probleem.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 15:48
Rivanov schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:35:
[...]

Waar kijk je voetbal? Ziggo Sport Totaal toevallig? Merk dat met name Ziggo Sport Voetbal echt heel slechte kwaliteit heeft. Zelfs het logo is vaak erg blurry en pixelig. Ziggo Sport kanaal 14 is het beste maar dat is ook óf native 4K (een wedstrijd per weekend) of upscaled 4K.

Maar de normale Ziggo Sport Totaal kanalen vind ik altijd hevig compressed helaas.
Excuses voor de late reactie ivm vakantie, maar dit herken ik inderdaad!

Het lijkt alsof de wedstrijden/samenvattingen op bijv. NPO1 van betere kwaliteit zijn. Daardoor kreeg ik al het vermoeden dat het met de kwaliteit van het beeldmateriaal te maken had.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-10 09:10
BramViking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 05:02:
Heb je een kabelgoot in de muur lopen? Ik was van plan om de stekker ook af te knippen en een nieuwe te monteren, maar tot mijn verbazing paste hij gewoon door mijn kabelgoot (50mm PVC). Het was even een priegelwerk, maar als je de stroomstekker als eerste kabel doet dan past het allemaal net. :-)

• Kuusj
  • Laatst online: 18-10 20:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Knoop doorgehakt en een C1 48" voor op de slaapkamer besteld. Misschien dat die uiteindelijk nog wel in de woonkamer terecht zal komen (staat nu een 46" Sony Bravia NX720 die ik niet weg wil doen door de mooie voet waar hij in staat).

Wil al jaren een OLED TV en ben echt benieuwd hoe het 'real life' gaat bevallen :)
Ik heb nu een mid-range pricewatch: LG 43UJ634V Zwart die nu na 4-4.5 jaar best last begint te krijgen van donkere randen en dergelijke.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• BramViking
iMick schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:42:
[...]

Heb je een kabelgoot in de muur lopen? Ik was van plan om de stekker ook af te knippen en een nieuwe te monteren, maar tot mijn verbazing paste hij gewoon door mijn kabelgoot (50mm PVC). Het was even een priegelwerk, maar als je de stroomstekker als eerste kabel doet dan past het allemaal net. :-)
Dat heb ik inderdaad. Alleen bij die van mij zorgen de pinnen ervoor dat het niet gaat passen. Ik knip hem wel door. Is zo gedaan, en mocht ik na 4-5 jaar het toestel weer gaan verkopen dan zet ik de oude stekker er gewoon weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico30
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2023
BramViking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]

Dat heb ik inderdaad. Alleen bij die van mij zorgen de pinnen ervoor dat het niet gaat passen. Ik knip hem wel door. Is zo gedaan, en mocht ik na 4-5 jaar het toestel weer gaan verkopen dan zet ik de oude stekker er gewoon weer op.
BramViking, ik zit in hetzelfde schuitje en vroeg me af of je het netsnoer misschien kan verlengen met deze female: https://www.onlinekabelsh...stekker-niet-geaard-zwart . Het idee is dan om beide stekkers te verbinden in de sleuf aan de achterkant van de tv waar de HDMI kabels doorheen lopen. Aan de kant van de female stekker kan je dan een los stukje netsnoer monteren en deze door de muurgoot trekken. Als dat is gebeurd kan je aan het einde een male stekker maken en ben je het probleem kwijt zonder de originele stekker eraf te knippen.

Klinkt allemaal leuk maar ik heb alleen de tv nog niet dus ik weet niet of de sleuf 'diep' genoeg is en of de ruimte voldoende is nadat ook de HDMI kabels door de sleuf lopen. :)

• BramViking
Rico30 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:29:
[...]

BramViking, ik zit in hetzelfde schuitje en vroeg me af of je het netsnoer misschien kan verlengen met deze female: https://www.onlinekabelsh...stekker-niet-geaard-zwart . Het idee is dan om beide stekkers te verbinden in de sleuf aan de achterkant van de tv waar de HDMI kabels doorheen lopen. Aan de kant van de female stekker kan je dan een los stukje netsnoer monteren en deze door de muurgoot trekken. Als dat is gebeurd kan je aan het einde een male stekker maken en ben je het probleem kwijt zonder de originele stekker eraf te knippen.

Klinkt allemaal leuk maar ik heb alleen de tv nog niet dus ik weet niet of de sleuf 'diep' genoeg is en of de ruimte voldoende is nadat ook de HDMI kabels door de sleuf lopen. :)
Maar hoe wil je daarop de ronde stekker op gaan aansluiten? Met de constructie waar jij vanuit gaat zou je dus al een platte stekker moeten hebben.

• andries98
  • Laatst online: 17-10 19:17
Rico30 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:29:
[...]

Dat sleufje is erg ondiep bij G modellen, centimeter ofzo (tv is uberhaupt maar 2.3cm dik). Dus kan je vergeten helaas, zelfs met een platte sterker red je dat niet (met huidige veiligheidsnormen) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico30
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2023
andries98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:49:
[...]

Dat sleufje is erg ondiep bij G modellen, centimeter ofzo (tv is uberhaupt maar 2.3cm dik). Dus kan je vergeten helaas, zelfs met een platte sterker red je dat niet (met huidige veiligheidsnormen) ;)
Ai jammer. Evengoed dank voor de feedback.. Dan ga ik maar kijken of ik een gat kan hakken in de muur waar ik de gekoppelde stekkers in kan laten verdwijnen. Ik heb wel een bestaande goot in de muur maar deze is veel te nauw waardoor er geen stekker doorheen getrokken kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:15
HoppyF schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:51:
Interessante video van Vincent Teoh over C1/G1 die recent geproduceerd zijn en waar dus een HDCP bug in zit.
Er komt een firmware upgrade (zegt LG….) maar zelfs Vincent twijfelt.
Eerlijk gezegd begrijp ik hem wel ivm eerdere toezeggingen.

YouTube: Latest LG C1 & G1 Hit by HDCP 2.2 Bug, But Firmware Fix is Coming
Het is heel simpel. Als hier geen fix voor komt heb je een defect toestel en sta je in je recht om je koop ongedaan te laten maken. Ik ga er vanuit dat LG dit ook snapt en dat die fix er dus echt wel komt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Major_ton schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:10:
[...]

Het is heel simpel. Als hier geen fix voor komt heb je een defect toestel en sta je in je recht om je koop ongedaan te laten maken. Ik ga er vanuit dat LG dit ook snapt en dat die fix er dus echt wel komt.
Denk ook wel dat die fix er komt want dit zo’n duidelijke bug dat je hier niet omheen kunt.
Je hoort Vincent echter wel wat twijfel uitspreken. Koop je nu of wacht je nog even?
En dat zo kort voor BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:15
HoppyF schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:15:
[...]

Denk ook wel dat die fix er komt want dit zo’n duidelijke bug dat je hier niet omheen kunt.
Je hoort Vincent echter wel wat twijfel uitspreken. Koop je nu of wacht je nog even?
En dat zo kort voor BF.
Lijkt mij dat je dit wel met je dealer kan overleggen. Bij aanwezigheid van de bug gewoon retour en wachten tot de fix er is. Daarna opnieuw kopen voor de afgesproken prijs. Geen 4K HDR kunnen spelen is gewoon een defect. Punt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:18:
[...]

Lijkt mij dat je dit wel met je dealer kan overleggen. Bij aanwezigheid van de bug gewoon retour en wachten tot de fix er is. Daarna opnieuw kopen voor de afgesproken prijs. Geen 4K HDR kunnen spelen is gewoon een defect. Punt.
Ik vermoed dat de eerste de beste LG dealer of winkel/webshop geen enkel idee heeft waar het probleem over gaat, laat staan dat ze weten welke productie datum er op hun verkochte OLED’s staat.
De gemiddelde gamer weet dit ook niet en komt er pas achter als hij de TV gekocht heeft.
Als deze gamer het probleem tijdig ontdekt of dit topic leest, kan de TV nog binnen de termijn retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
HoppyF schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:51:
Interessante video van Vincent Teoh over C1/G1 die recent geproduceerd zijn en waar dus een HDCP bug in zit.
Er komt een firmware upgrade (zegt LG….) maar zelfs Vincent twijfelt.
Eerlijk gezegd begrijp ik hem wel ivm eerdere toezeggingen.

Niet gekeken, hopelijk is het geen hardwarmatig issue. (sla 1 serie wel over :) heb 9 serie)

Update: filmpje bekeken, zou niet hardwarmatig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 12-11-2021 21:03 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Je zou zeggen dat dit probleem bij uitstek met een firmware update opgelost gaat worden. Lijkt me sterk dat er een aanpassing in de hardware heeft plaatsgevonden waardoor dit niet mogelijk is. Gaat dit trouwens alleen om de PS5 of ook de Xbox Series X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 19-10 19:56
Net een update gehad op de G1 komt deze er al weer aan,

[03.20.65]

1. Fixing minor bugs in software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 19-10 19:56
HoppyF schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:02:
[...]

Dat is alleen nog niet de HDCP 2.2 fix.
De vorige was van 25-10 dus wel rap op elkaar ….!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:42
Iemand advies voor onderstaande luxe keuzeprobleem?🙈

Twijfel tussen een 65CX open doos aan 1083€ of een nieuwe 65C1 aan 1500€ (incl cashback).
Nieuwste model is altijd beter, I know…maar 400€ prijsverschil is toch al iets.
Daarom de vraag aan mede tweakers of de C1 echt de meerprijs waard zou zijn?

Dank voor jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Haha wie dat AI Audio heeft bedacht mag wel eens even naar de hoorspecialist. Ik dacht serieus dat mijn gloednieuwe C1 al kapot was. Had het niet aangezet maar om de een of andere reden wist de TV het bij een bepaalde app wel weer aan te zetten (Youtube volgens mij).

Weet niet wat ik van de speakers moet vinden. Ik vind dat ze prima laag laten zien, tweeters zijn ook dik op orde. Maar midrange wisselt. Ik vind stemmen te schel klinken en de rest is wel goed. Uiteindelijk is Bioscoop nu de beste preset voor mij. Ik heb er voor films toch een aparte home cinema aan hangen maar die heeft geen HDMI dus dat is wat vervelend met de hele tijd apart aan en uit moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreirie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:52:
Iemand advies voor onderstaande luxe keuzeprobleem?🙈

Twijfel tussen een 65CX open doos aan 1083€ of een nieuwe 65C1 aan 1500€ (incl cashback).
Nieuwste model is altijd beter, I know…maar 400€ prijsverschil is toch al iets.
Daarom de vraag aan mede tweakers of de C1 echt de meerprijs waard zou zijn?

Dank voor jullie mening!
Nieuwste model is zeker niet altijd beter, was dat maar waar.
Verder zul je je af moeten vragen waarom deze 65CX in een open doos zit.
Die doos is niet voor niets opengemaakt vermoed ik.
Als de verkoper je dezelfde garantie geeft als de nieuwe kun je het risico wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kuusj Geen preset kiezen maar standaard kieaen en handmatig de 5-bands EQ instellen zodat je de beste combi hebt van zo min mogelijk basbonk (meestal piek rond 200 Hz, afh. van afmetingen kamer) en verstaanbare stemmen met zo min mogelijk schelheid. AI-geluid uit.

Nog belangrijker, AI akoestische tuning niet gebruiken. De mic die in de AB zit is zo bagger dat het resultaat van de AI tuning beschamend slecht is.

Het idee van akoestische tuning is leuk maar dan moet er wel aan minimala vereisten voldaan worden wat betreft mic hardware en het tuning algoritme. Waar het bij bijv Trueplay van Sonos meestal aardig goed wil werken om de boembas weg te laten levert het bij de LG variant alleen maar schel en vervormd geluid op.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 13-11-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:42
HoppyF schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:08:
[...]

Nieuwste model is zeker niet altijd beter, was dat maar waar.
Verder zul je je af moeten vragen waarom deze 65CX in een open doos zit.
Die doos is niet voor niets opengemaakt vermoed ik.
Als de verkoper je dezelfde garantie geeft als de nieuwe kun je het risico wel nemen.
Dank voor je reactie.
Open doos weet je nooit zeker, maar zou enkel om een beschadigde verpakking gaan, toestel zelf zou nieuw zijn met 2 jaar wettelijke garantie.
Is natuurlijk vertrouwen op woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreirie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:18:
[...]

Dank voor je reactie.
Open doos weet je nooit zeker, maar zou enkel om een beschadigde verpakking gaan, toestel zelf zou nieuw zijn met 2 jaar wettelijke garantie.
Ok, nou dan zou je het risico wel kunnen nemen.
Je ziet bij installatie wel of de TV al eerder uitgepakt is geweest en de folie bv al verwijderd is.
Folie terug proberen te plakken is eigenlijk niet mogelijk.
Via het service menu kun je de draaiuren bekijken waardoor je zeker weet of de TV al uren/dagen gebruikt is geweest. Daarvoor moet je wel de service afstandsbediening hebben, kost maar een paar euro maar er is een groter risico dat je per ongeluk een andere instelling verandert.
Maar goed het kan wel als je voorzichtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 02:18
dreirie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:18:
[...]

Dank voor je reactie.
Als je gewoon 2 jaar garantie krijg, zou ik het zeker doen! Wel even goed checken op beschadigingen en het beeld. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-10 20:10
Vulcan750 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:48:
[...]

Als je gewoon 2 jaar garantie krijg, zou ik het zeker doen! Wel even goed checken op beschadigingen en het beeld. :)
En als je er niet voor gaat hoor ik graag waar deze 65CX staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Even een vraagje welke waarschijnlijk al vaker is gesteld: de Logo Luminance Ajustment. Hebben jullie die op laag of op hoog staan?

Ik heb het altijd op laag staan, al sinds ik een C7 had en nooit burn in gehad, maar ik kom toch her en der adviezen tegen om 'm op hoog te zetten. Eigenlijk zegt alleen Rtings.com om 'm op laag te zetten, vanwege het feit dat de tv een HUD element in games kan herkennen als een statisch logo, en daarom die HUD ook agressiever gaat dimmen, resulterend in een minder algemeen plaatje.

Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hem op hoog staan en nog nooit iets gemerkt aan mijn huds in games dat dat er anders uitzag of iets dergelijks.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hm vandaag is onze 65" Philips TV overleden, dus snel op zoek naar iets nieuws. Wordt sowieso OLED, maar wat een bomen voor het bos zeg. Bij een snelle pricewatch filter instelling poppen er al 5 / 6 LG's tv's omhoog die niet echt veel verschillen van elkaar.

Maar wat zijn, naast de prijs, nou echt nog relevante verschillen tussen dit lijstje bijv?

pricewatch: LG OLED65C16LA Zwart
pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart
pricewatch: LG OLED65GX6LA Zwart
pricewatch: LG OLED65BX6LB Zwart
pricewatch: LG OLED65G1RLA Zwart

Allemaal 4k 65", OLED, 120 hz, 4x hdmi 2.1..

Wat zijn in jullie optiek de kleine details waar ik hier op moet letten? Anders lijkt mij geen enkele van deze TV's een slechte keuze.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:43:
Even een vraagje welke waarschijnlijk al vaker is gesteld: de Logo Luminance Ajustment. Hebben jullie die op laag of op hoog staan?

Ik heb het altijd op laag staan, al sinds ik een C7 had en nooit burn in gehad, maar ik kom toch her en der adviezen tegen om 'm op hoog te zetten. Eigenlijk zegt alleen Rtings.com om 'm op laag te zetten, vanwege het feit dat de tv een HUD element in games kan herkennen als een statisch logo, en daarom die HUD ook agressiever gaat dimmen, resulterend in een minder algemeen plaatje.

Thoughts?
Hoog.
RTINGS roept wel eens vaker vreemde dingen.
Niks van aantrekken.
Toevallig heeft reviewer Paul er gisteren een YT video over gemaakt.
YouTube: THIS is the best setting for LG OLED logo brightness,prevents BURN IN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrilled schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:55:
Hm vandaag is onze 65" Philips TV overleden, dus snel op zoek naar iets nieuws. Wordt sowieso OLED, maar wat een bomen voor het bos zeg. Bij een snelle pricewatch filter instelling poppen er al 5 / 6 LG's tv's omhoog die niet echt veel verschillen van elkaar.

Maar wat zijn, naast de prijs, nou echt nog relevante verschillen tussen dit lijstje bijv?

pricewatch: LG OLED65C16LA Zwart
pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart
pricewatch: LG OLED65GX6LA Zwart
pricewatch: LG OLED65BX6LB Zwart
pricewatch: LG OLED65G1RLA Zwart

Allemaal 4k 65", OLED, 120 hz, 4x hdmi 2.1..

Wat zijn in jullie optiek de kleine details waar ik hier op moet letten? Anders lijkt mij geen enkele van deze TV's een slechte keuze.. :?
Allemaal goed maar verschillend.
Wat is je budget?
Wil je een 2020 of 2021 model?
Plat aan de muur of op een voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
HoppyF schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:27:
[...]

Hoog.
RTINGS roept wel eens vaker vreemde dingen.
Niks van aantrekken.
Toevallig heeft reviewer Paul er gisteren een YT video over gemaakt.
YouTube: THIS is the best setting for LG OLED logo brightness,prevents BURN IN !
Het was inderdaad onder andere naar aanleiding van dat filmpje. Daarna wat eigen onderzoek gedaan. Laat ik 'm maar op hoog gaan zetten vanaf nu, better safe then sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik zou graag iets willen weten over de LG OLED55C16LA.

Mijn zoon heeft deze gekocht en zit op zolder. (deze week gekocht)

Nu ben ik zelf wel gecharmeerd van deze TV en denk er over om dezelfde te kopen voor ons in de
huiskamer. We zitten qua netwerk (wifi en vast) op het zelfde netwerk.

Nu gaat mij zoon wel op zich zelf wonen, maar dat kan gezien de moeilijkheid van het krijgen van een passe de huurwoning nog wel even op zich laten wachten.

Paar vragen:
1) bediening met de AB gaat dat niet storen op elkaar ?
2) met mijn Apple ( Macbook/ iMac/ Ipad / en Iphone kan ik deze TV zien en er van alles me delen etc.
kan dat ook zonder problemen met 2 dezelfde TV
3) kan ik de naam van de TV in het menu van LG aanpassen, zodat ik weet welk ik moet aansturen vanuit zie mijn vraag 2

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 17:00
hoi allemaal,

ik ben van de c7 naar de e9 gegaan en vond dit best wel een upgrade.
maar nu kriebelt het alweer een tijdje om de stap te maken naar de 65g1.
Mijn probleem is dat er veel vergelijkingen zijn tussen de c1/g1 en de 2020 series maar dat de 2021 series niet worden vergeleken met oudere modellen (c9/e9)
Ik vindt het dus heel moeilijk om duidelijke verbeter punten te vinden t.o.v. mijn 65e9 om tot een aanschaf over te gaan.
Ik speel regelmatig op de ps5 en kijk geregeld uhd films via mijn pana 824 uhd speler.
heeft iemand ervar8ng met het overstappen van een 2019 model naar een 2021 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04:58
diazull37 schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:55:
hoi allemaal,

ik ben van de c7 naar de e9 gegaan en vond dit best wel een upgrade.
maar nu kriebelt het alweer een tijdje om de stap te maken naar de 65g1.
Mijn probleem is dat er veel vergelijkingen zijn tussen de c1/g1 en de 2020 series maar dat de 2021 series niet worden vergeleken met oudere modellen (c9/e9)
Ik vindt het dus heel moeilijk om duidelijke verbeter punten te vinden t.o.v. mijn 65e9 om tot een aanschaf over te gaan.
Ik speel regelmatig op de ps5 en kijk geregeld uhd films via mijn pana 824 uhd speler.
heeft iemand ervar8ng met het overstappen van een 2019 model naar een 2021 model?
Niet geheel relevant maar ik zou nog even wachten met het overwegen van een C1 model. Die heeft namelijk een probleem met de HDCP waardoor alle apparaten aangesloten op de HDMI 2.2 gedowngrade worden naar 1.4. Dus geen 4K HDR content op je C1 meer, behalve in-app.

LG zegt overigens wel dat ze aan een firmware update werken om dit probleem te patchen.

[ Voor 5% gewijzigd door TrafalgarLaw op 14-11-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
HoppyF schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:32:
[...]

Allemaal goed maar verschillend.
Wat is je budget?
Wil je een 2020 of 2021 model?
Plat aan de muur of op een voet?
1500 - 2000 euro
hoe nieuwer hoe beter, maar niet per se een eis voor een 2021 model
montage aan de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thrilled schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:40:
[...]

1500 - 2000 euro
hoe nieuwer hoe beter, maar niet per se een eis voor een 2021 model
montage aan de muur
Dan zou ik voor de 65G1 gaan, prijs zit onder de €1800.
De G kan tenslotte echt strak tegen de muur.
Voor de prijzen het prijstopic in de gaten houden plus de BF aanbiedingen.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
HoppyF schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:02:
[...]

Dan zou ik voor de 65G1 gaan, prijs zit onder de €1800.
De G kan tenslotte echt strak tegen de muur.
Voor de prijzen het prijstopic in de gaten houden plus de BF aanbiedingen.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Hm misschien dat het 'echt strak tegen de muur' juist een probleem gaat worden. Ik heb twee buizen in mijn muur weggestuct (links en rechts van het midden) en zie dat het cable management gedeelte vooral gericht is op het naar het midden/beneden afvoeren van kabels. Zit er ook niet op te wachten dat de TV door een kabel weer van de muur af blijft hangen :P Even (proberen te) beoordelen of ik dat goed weggewerkt krijg o.b.v. filmpjes..

[ Voor 5% gewijzigd door Thrilled op 14-11-2021 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Thrilled schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:59:
[...]
Hm misschien dat het 'echt strak tegen de muur' juist een probleem gaat worden. Ik heb twee buizen in mijn muur weggestuct (links en rechts van het midden) en zie dat het cable management gedeelte vooral gericht is op het naar het midden/beneden afvoeren van kabels. Zit er ook niet op te wachten dat de TV door een kabel weer van de muur af blijft hangen :P Even (proberen te) beoordelen of ik dat goed weggewerkt krijg o.b.v. filmpjes..
V.w.b. dat naar midden onderen afvoeren is juist, maar de aansluitingen zelf zitten aan de rechterkant (zowat midden schermhoogte), van achteren bekeken. Even wat plaatjes opzoeken en dan kun je zelf eigenlijk wel de conclusies trekken welk model wel of niet kan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Thrilled schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:59:
[...]Hm misschien dat het 'echt strak tegen de muur' juist een probleem gaat worden. Ik heb twee buizen in mijn muur weggestuct (links en rechts van het midden) en zie dat het cable management gedeelte vooral gericht is op het naar het midden/beneden afvoeren van kabels. Zit er ook niet op te wachten dat de TV door een kabel weer van de muur af blijft hangen :P Even (proberen te) beoordelen of ik dat goed weggewerkt krijg o.b.v. filmpjes..
Het is alvast fijn dat je er 2 (links & rechts) hebt! Ik heb niet goed op zitten letten en de bestaande buis zat aan de verkeerde kant van de G1 en daar kwam ik pas achter toen ik hem op wilde hangen. Nu heb ik dus ook 2 gaten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Montana schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:02:

Paar vragen:
1) bediening met de AB gaat dat niet storen op elkaar ?
2) met mijn Apple ( Macbook/ iMac/ Ipad / en Iphone kan ik deze TV zien en er van alles me delen etc.
kan dat ook zonder problemen met 2 dezelfde TV
3) kan ik de naam van de TV in het menu van LG aanpassen, zodat ik weet welk ik moet aansturen vanuit zie mijn vraag 2
1) zolder en beneden zal geen probleem zijn, anders kun je in instellingen ID van je tv aanpassen. Dan hebben ze net een ander frequentie
2) zie antw. 3
3) ja, je kunt naam tv aanpassen via instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Mijn G1 hangt alleen ik krijg met geen mogelijkheid de onderzijde van de tv plat tegen de wand aan. Anderen die dit ook gehad hebben, en wat is daarin de tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
BramViking schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:58:
Mijn G1 hangt alleen ik krijg met geen mogelijkheid de onderzijde van de tv plat tegen de wand aan. Anderen die dit ook gehad hebben, en wat is daarin de tip?
Of je muur is niet recht/plat, of je kabels duwen de onderkant van de muur af.
(Dat zijn in ieder geval de eerste zaken om uit te sluiten)

[ Voor 7% gewijzigd door Deleon78 op 15-11-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Deleon78 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:05:
[...]

Of je muur is niet recht/plat, of je kabels duwen de onderkant van de muur af.
(Dat zijn in ieder geval de eerste zaken om uit te sluiten)
Het is het laatste waarschijnlijk. Ik denk al waar het aan ligt. De beugel hangt iets te laag waardoor de HDMI kabels aan de onderkant niet op gelijke hoogte zitten ten opzichte van het gat in de muur. Nu moet er dus een kleine bocht naar boven worden gemaakt, wat net voor dat beetje ruimte zorgt. Grr volgende week een nieuwe poging wagen, of zo laten. Kier is een paar mm. Dus zie je amper. Alleen tjah je koopt een G1 om het extra plat te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11
BramViking schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:58:
Die van mij hangt onderin ook zo'n 2-3mm verder van de muur dan boven (daar is die strak tegen de muur). Ik heb het lekker zo gelaten :P De kabels zitten mijn inziens zo plat als mogelijk, dus dat gaat het toch niet oplossen. Daarnaast heb ik begrepen dat OLED TV's wel vaker niet helemaal recht/vlak zijn, dus dat kan ook nog meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
AppieNL schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:53:
[...]

Die van mij hangt onderin ook zo'n 2-3mm verder van de muur dan boven (daar is die strak tegen de muur). Ik heb het lekker zo gelaten :P De kabels zitten mijn inziens zo plat als mogelijk, dus dat gaat het toch niet oplossen. Daarnaast heb ik begrepen dat OLED TV's wel vaker niet helemaal recht/vlak zijn, dus dat kan ook nog meespelen.
Daar heb je wel een punt. Ach, je ziet het niet, tenzij je met je hoofd plat tegen de wand aan gaat staan. Ik laat het voor nu ook zo :). Denk wel dat ik het deze maand of de maand erop, het nog één keer ga verstellen. Maar voor nu is het prima. Uiteindelijk kopen we het voor het scherm, en sta je niet continue vanuit een onmogelijke hoek naar de paar mm sparing te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 12:54
Net als velen hier heb ik een vraag over stroomkabel. Ik heb een enkele buis (dom achteraf) in de muur zitten. Liefst laat ik de stroomkabel van de G1 intact, wchter hoe is dit op te lossen. Ik lees iets over Wieland aansluitingen, maar hoe werkt dat? Past daar een reguliere stekker op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
errox schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:03:
Net als velen hier heb ik een vraag over stroomkabel. Ik heb een enkele buis (dom achteraf) in de muur zitten. Liefst laat ik de stroomkabel van de G1 intact, wchter hoe is dit op te lossen. Ik lees iets over Wieland aansluitingen, maar hoe werkt dat? Past daar een reguliere stekker op?
Ik heb destijds zelf een verlengkabel gemaakt. Stukje kabel, mannetje, vrouwtje. Kabel door je buis heen trekken en de twee eindstukken erop monteren (zie Youtube desnoods). Ik ben nog onhandiger dan onhandig en mij is het ook gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 11:15

krouwen

Hardware Enthusiast

BramViking schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:24:
[...]

Daar heb je wel een punt. Ach, je ziet het niet, tenzij je met je hoofd plat tegen de wand aan gaat staan. Ik laat het voor nu ook zo :). Denk wel dat ik het deze maand of de maand erop, het nog één keer ga verstellen. Maar voor nu is het prima. Uiteindelijk kopen we het voor het scherm, en sta je niet continue vanuit een onmogelijke hoek naar de paar mm sparing te staren.
Ik heb precies hetzelfde, lijkt toch probleem te zijn van de kabels bij mij. Die zorgen, doordat ze niet perfect recht lopen maar altijd kronkelig zijn en iets stug zijn, toch ervoor dat de TV een beetje afstaat onderin. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
heb nu een week de LG OLED55C11LB. In de review zag ik dat de achterkant wit was maar bij mij is de achterkant zwart. Ik kom ook van een LG 50UK6470 maar daar van heb ik per ongeluk het beeldscherm gesloopt.

Nu het tijd voor een nieuwe TV was sprong de LG C1 in het oog na het lezen van enkele review. De C1 zou goed zijn voor gaming en voor films een prima beeld leveren en heeft 120hz HDR 4k via hdmi 2.1.

Qua beeld en geluid ga ik er heel erg op vooruit. Het eerste wat ik test is HDR via een Netflix documentaire OUR PLANET en ik was erg onder de indruk van de mooie kleuren, contrast en scherpte. Hier voor zet ik de TV in Cinema home mode en het geluid op standaard verder heb ik niets veranderd.

Ik heb ook de game Horizon Zero Dawn gespeeld en wederom was ik erg onder de indruk van HDR vs non HDR maakt het allemaal veel inpressiever.

Via PRIME VIDEO keek ik ook nog even The Expanse omdat ik ook het donkere helaas wil zien. Echt de achtergrond is mooi zwart en iedere ster of planeet is duidelijk zichtbaar zonder waas er om heen. Echter ging de TV automatisch in filmmaker mode.

Alien heb ik ook nog in 4k met HDR gekeken. Alien film was altijd zo donker en nu zie ik duidelijk meer van de film.

Waar ik wel aan moet wennen zijn de vele ondertitels, die heb ik naar geel aangepast wat in Prime kan. Ook felle momenten van een zaklamp of flitsen is even wennen. Ik ben even kwijt hoeveel nits de tv kan doen maar voor mij is het meer dan voldoende.

Al met al ben ik erg tevreden over de LG C1. Boven verwachtingen zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
Tincahunter schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:46:
heb nu een week de LG OLED55C11LB. In de review zag ik dat de achterkant wit was maar bij mij is de achterkant zwart. Ik kom ook van een LG 50UK6470 maar daar van heb ik per ongeluk het beeldscherm gesloopt.
LG heeft de OLED-tv's uit de C-serie beschikbaar gemaakt in meerdere designversies (C16, C15, C14 enz.). Ze zijn technisch identiek en alleen kleine details zoals de kleur van de achterkant van de tv kunnen variëren (zwart of wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-En4Cer- schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:48:
[...]

LG heeft de OLED-tv's uit de C-serie beschikbaar gemaakt in meerdere designversies (C16, C15, C14 enz.). Ze zijn technisch identiek en alleen kleine details zoals de kleur van de achterkant van de tv kunnen variëren (zwart of wit).
Dat klopt dus niet.
Het is simpel, hier in de Benelux wordt de 55C16 geleverd.
Heb je dus wat anders dan komt dit niet bij een officiële LG dealer vandaan maar is het grijze import.
Wil je meer weten wat dit betekent zoek je in dit topic maar even op grijze import.

@Tincahunter waar heb je deze TV gekocht?
Dan weten we ook meteen of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:36
@HoppyF Het klopt toch wel dat je aan het modelnummer het design kunt aflezen, dit staat er los van dat de C16 het standaard Benelux model is.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Millert schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:14:
@HoppyF Het klopt toch wel dat je aan het modelnummer het design kunt aflezen, dit staat er los van dat de C16 het standaard Benelux model is.
Het design (kleur) van bv de voet of behuizing zit in de laatste letters van het modelnummer niet in de cijfers.
Dus LA of LB gaat over de kleur/voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Tincahunter schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:46:

Nu het tijd voor een nieuwe TV was sprong de LG C1 in het oog na het lezen van enkele review. De C1 zou goed zijn voor gaming en voor films een prima beeld leveren en heeft 120hz HDR 4k via hdmi 2.1.

Qua beeld en geluid ga ik er heel erg op vooruit. Het eerste wat ik test is HDR via een Netflix documentaire OUR PLANET en ik was erg onder de indruk van de mooie kleuren, contrast en scherpte. Hier voor zet ik de TV in Cinema home mode en het geluid op standaard verder heb ik niets veranderd.

Ik heb ook de game Horizon Zero Dawn gespeeld en wederom was ik erg onder de indruk van HDR vs non HDR maakt het allemaal veel inpressiever.

Via PRIME VIDEO keek ik ook nog even The Expanse omdat ik ook het donkere helaas wil zien. Echt de achtergrond is mooi zwart en iedere ster of planeet is duidelijk zichtbaar zonder waas er om heen. Echter ging de TV automatisch in filmmaker mode.

Alien heb ik ook nog in 4k met HDR gekeken. Alien film was altijd zo donker en nu zie ik duidelijk meer van de film.

Waar ik wel aan moet wennen zijn de vele ondertitels, die heb ik naar geel aangepast wat in Prime kan. Ook felle momenten van een zaklamp of flitsen is even wennen. Ik ben even kwijt hoeveel nits de tv kan doen maar voor mij is het meer dan voldoende.

Al met al ben ik erg tevreden over de LG C1. Boven verwachtingen zelfs.
het is niet aan te raden om constant met gele ondertitels te kijken,(ivm slijtage) gegarandeerd problemen na een bepaalde tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRose
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-12-2021
Vraagje: ik twijfel tussen de LG C9 en de B1 (vanwege budget) en kan nergens een goede vergelijking vinden van de twee. Ik overweeg pas sinds kort een oled tv, dus ik weet niet zo goed waar ik precies naar moet kijken.
Weet iemand of er duidelijke verschillen zijn (en welke beter is)?

Ik vraag me dus af of een oudere C lijn nog steeds beter is dan de nieuwste B lijn. Technische snufjes maken mij niet zoveel uit, maar wel redelijke helderheid en hij komt op de voet te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WRose schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:07:
Vraagje: ik twijfel tussen de LG C9 en de B1 (vanwege budget) en kan nergens een goede vergelijking vinden van de twee. Ik overweeg pas sinds kort een oled tv, dus ik weet niet zo goed waar ik precies naar moet kijken.
Weet iemand of er duidelijke verschillen zijn (en welke beter is)?

Ik vraag me dus af of een oudere C lijn nog steeds beter is dan de nieuwste B lijn. Technische snufjes maken mij niet zoveel uit, maar wel redelijke helderheid en hij komt op de voet te staan.
Weet niet wat je budget is maar een C is normaal gesproken krachtiger dan een B.
Een B is in feite een wat uitgeklede C maar daarmee zeker nog wel een prima TV.
Er zit verder wel een generatie verschil in de software.
De B1 heeft de laatste versie WebOS maar of je dit aanspreekt moet je zelf beoordelen.
Op YouTube kun je de verschillen wel zien.

Kijk dus wat je binnen je budget kunt kopen.
Wil je een 55 of 65 inch?
Scheelt ook nogal in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRose
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-12-2021
HoppyF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:35:
[...]

Weet niet wat je budget is maar een C is normaal gesproken krachtiger dan een B.
Een B is in feite een wat uitgeklede C maar daarmee zeker nog wel een prima TV.
Er zit verder wel een generatie verschil in de software.
De B1 heeft de laatste versie WebOS maar of je dit aanspreekt moet je zelf beoordelen.
Op YouTube kun je de verschillen wel zien.

Kijk dus wat je binnen je budget kunt kopen.
Wil je een 55 of 65 inch?
Scheelt ook nogal in de prijs.
Ik wil een 55 inch, mijn budget is 800/900eu dus ik hoop op een fijne deal op Black Friday.

Maakt het aan performance niet zoveel uit, of is er een wezenlijk verschil tussen de a9 gen 2 processor versus de a7 gen4 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
HoppyF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:02:
[...]

Dat klopt dus niet.
Het is simpel, hier in de Benelux wordt de 55C16 geleverd.
Heb je dus wat anders dan komt dit niet bij een officiële LG dealer vandaan maar is het grijze import.
Wil je meer weten wat dit betekent zoek je in dit topic maar even op grijze import.

@Tincahunter waar heb je deze TV gekocht?
Dan weten we ook meteen of dit klopt.
Heb je een bronvermelding waarin je kunt aantonen dat mijn bewering niet klopt?

Op meerdere sites kun je het volgende vinden:

The design of LG C1 has not changed much compared to earlier generations, and if you are planning to wall mount the TV it is unlikely that you will spot any differences. In 2021, LG will make its C series OLED TVs available in multiple design versions (C16, C15, C14 etc). They are technical identical and only small details like the color of the TV's back side will vary (black or white).

Bron: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1622779286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:01
Dat verklaart de import dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-En4Cer- schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:28:
[...]

Heb je een bronvermelding waarin je kunt aantonen dat mijn bewering niet klopt?

Op meerdere sites kun je het volgende vinden:

The design of LG C1 has not changed much compared to earlier generations, and if you are planning to wall mount the TV it is unlikely that you will spot any differences. In 2021, LG will make its C series OLED TVs available in multiple design versions (C16, C15, C14 etc). They are technical identical and only small details like the color of the TV's back side will vary (black or white).

Bron: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1622779286
Die bron ben ik onder andere zelf. :P
Dat er geen grote verschillen zijn wil nog niet zeggen dat er geen verschillen zijn.
Kleur is cosmetisch maar technische verschillen zijn er ook.
Maar in het voorbeeld van een C1 is het makkelijk, officiële LG dealers verkopen hier de 55C16.
Al het overige is grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
HoppyF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:16:
[...]

Helaas wel ja… :'(
Laten we hopen dat @Tincahunter geen gebruik van garantie hoeft te maken.
Waarom niet, ik heb 2 jaar fabrieksgarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:01
Tincahunter schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:27:
[...]

Waarom niet, ik heb 2 jaar fabrieksgarantie.
Zoek maar even in dit topic naar mogelijke gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:18:
[...]

maar technische verschillen zijn er ook.
We gaan op herhaling, maar dit vind ik dus te hard gesteld, de vorige keer dat deze discussie liep kwamen we op een andere kleur van de voet of achterkant en op basis van een Hardware.info artikel, wellicht, misschien, ;), de luxe dat je bij gebruik van de interne tuner (de kleine minderheid die een CI+ model gebruikt dus) gewoon "Ziggo" kan kiezen ipv dat je een eenmalig een providercode moet opzoeken en invoeren.

Een mógelijk miniem verschil dus relavant voor een klein deel van de gebruikers. ;) Toen heb ik al gevraagd of er meer aantoonbare verschillen zijn en heeft niemand een concreet verschil weten te noemen, maar ik sta er nog steeds voor open. :)

Dus zolang niemand concrete verschillen weet zou ik het houden op: "mogelijk (kleine) technische (software) verschillen, maar tot nu toe heeft niemand hier zich daarover gemeld." :)

PS wbt garantie: een winkel als PlatteTV (geen officiële importeur) beweert dat de garantie afhandeling gewoon via LG / CE repair loopt, en er zijn meerdere mensen in dit topic die dit ook zo ervaren hebben, dus dat zal zo zijn (zoek even in dit topic op PlatteTV en garantie of (CE) repair ;)).

Er zijn op basis van die reacties ook geen aanwijzingen dat ze de garantie niet honoreren, dus daar zie ik dan geen probleem. Natuurlijk is er wel wat op PlatteTV aan te merken in communicatie en ook de wisselende prijzen die je krijgt aangeboden afhankelijk van de medewerker die je treft, en daarom zou ik zelf eerder elders kopen, maar het lijkt me nou niet een winkel waarbij je je direct zorgen hoeft te maken.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij andere grijze import winkels er ook zo aan toe gaat maar om mensen bang te maken voor een winkel alleen op basis van de categorie 'grijze import' vind ik wel weer het andere uiterste. Erop wijzen dat een officiële dealer de tv wellicht voor (vrijwel) dezelfde prijs kan bieden vind ik wel goede service. :Y

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 16-11-2021 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Cap schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:00:
[...]

We gaan op herhaling, maar dit vind ik dus te hard gesteld, de vorige keer dat deze discussie liep kwamen we op een andere kleur van de voet of achterkant en op basis van een Hardware.info artikel, wellicht, misschien, ;), de luxe dat je bij gebruik van de interne tuner (de kleine minderheid die een CI+ model gebruikt dus) gewoon "Ziggo" kan kiezen ipv dat je een eenmalig een providercode moet opzoeken en invoeren. Toen heb ik al gevraagd of er meer aantoonbare verschillen zijn en heeft niemand een concreet verschil weten te noemen, maar ik sta er nog steeds voor open. :)

Dus zolang niemand concrete verschillen weet zou ik het houden op: "mogelijk (kleine) technische (software) verschillen, maar tot nu toe heeft niemand hier zich daarover gemeld." :)
Ik zou zelf meer last hebben van het feit dat dit soort grijze import meestal loopt via shops die nu niet echt de afgelopen 20 jaar een naam voor zichzelf gemaakt hebben. Als mijn TV kapot gaat wil ik een fatsoenlijke garantieafhandeling, ik heb daar meer vertrouwen in bij ‘fatsoenlijke’ winkel dan een willekeurige Bol.com externe partij.

Overigens.. ik betaal na cashback 939€ voor mijn 48C16, waar die bij grijze import eindprijs 949€ heeft. En 5 jaar garantie bij een reputabele winkel. Dus ja dan is de keuze makkelijk denk ik, je moet alleen een beetje rond durven vragen voor de beste prijs.

Pagina: 1 ... 426 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.