Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Millert schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:17:
[...]

Nee klopt, geen HDR maar activeert wel de filmmaker mode. HDR bij films op Prime werkt vaker niet dan wel, meestal is HDR voorbehouden aan de betaalde opties (huur/koop). Iets wat slecht of niet staat aangegeven 8)7 .
Ja klopt, valt mij ook op.

Maar goed, ik zie nergens eens pop-up dat filmmaker activeert. Ik ga mij er verder niet druk om maken. Handmatig selecteren dan maar, wat 9 van de 10 keer ook niet eens nodig is want voor HDR(Prime) had ik zowiezo filmmaker al aanstaan. Beetje raar is het wel, though. Bedankt voor het checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:32
The Jackel schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:47:
Ik heb sinds kort een c1 waarbij ik de randapparatuur gekoppeld heb via een versterker. Als ik bijvoorbeeld de mediaspeler uitzet dan krijg ik heel kort de gallery mode te zien en daarna wordt het beeld blauw. Komt dit door de versterker of moet ik een instelling aanpassen zodat de gallery mode wordt getoond?
Heeft iemand een idee hoe dit aangepast kan worden? Het gebeurd met elk device die ik aangesloten heb op de versterker (aangesloten via arc/earc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sebazzz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:30:
Er zit een optie om de helderheid van vaste logo's in het scherm aan te passen, met de opties "laag", "midden" en "hoog". Betekent "laag" weinig aanpassing of weinig helderheid?
Laag betekent weinig aanpassen.
Hoog geeft dus het meeste effect om logo’s (of andere statische elementen in beeld) te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 18:36
HoppyF schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:06:
[...]
De grote (ook automatische) refresh start na 2000 uur en loopt langer.
Normaal gesproken is het niet nodig handmatig een refresh te starten ..... maar wie doet dit en waarom?
Ik had lange tijd de pc aan staan (statisch beeld) en wilde zeker weten dat er geen residiuals overbleven, vandaar de handmatige refresh. Philips OLEDs geven niet aan hoe veel uur ze totaal aan hebben gestaan, dus weet niet of ik al die 2000 uur voorbij ben. Ook geen melding gehad dat zoiets zou zijn uitgevoerd tot op heden.
belmonde schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:57:
[...]
Nee, dat moet je dus niet doen.. Gaat bij philips ook net als ander oleds pas na een aantal duizend uur.. Ik wil niet zeggen dat het iets 'letterlijks' is als het opschuren van een houten vloer om de krassen, slijtage weg te schuren en weer een egale gelijke vloer te krijgen.. En dat je elke keer een mm('s) 'hout' kwijt raakt..
Duidelijk. Ik zal voor nu alleen de nachtelijke refresh laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:01
[quote]MenAreStillGood schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:28:
[...]

Ik had lange tijd de pc aan staan (statisch beeld) en wilde zeker weten dat er geen residiuals overbleven, vandaar de handmatige refresh. [b]Philips OLEDs geven niet aan hoe veel uur ze totaal aan hebben gestaan, dus weet niet of ik al die 2000 uur voorbij ben[/b]. Ook geen melding gehad dat zoiets zou zijn uitgevoerd tot op heden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op mijn philips van 2020 de 855 oled kun je de zien hoeveel uur de tv na de laatste 'pixel refresh' aan gestaan heeft. Hoeveel keer de tv al deze standaard bij uitzetten lichte refresh heeft gedaan (offrs of zoiets). En ook hoeveel uur de tv totaal heeft aangestaan.
Ik moet dan op de afstandsbediening de nummers 1,2,3,6,5,4 achter elkaar intoetsen. En dan moet je met de pijltjes toets omlaag gaan door de "bladzijden",menu's.. Op 1 van de latere pagina's staan deze gegevens. En dan kun er weer uitgaan met die grote pijl naar links op de afstandsbediening,.. exit..

[ Voor 5% gewijzigd door belmonde op 03-11-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Pfff, ik ga het dan toch nog maar een keer hier proberen.

Ik heb zelf een C7, en hier zou ik graag mijn games naartoe willen streamen via de steam link app. Dit wil ik omdat ik geen hdmi 2.1 poorten heb en dus via bijv. een nvidia shield niet de optimale ervaring kan ervaren.

Nu probeer ik samen met iemand anders al een hele tijd het voor elkaar te krijgen dat:

LG bouwt een steam link app voor hun webOs, wij hebben ook aangeboden om dit voor hun te doen aangezien wij hier de kennis voor hebben.

Maar ze blijven maar naar elkaar wijzen, LG zegt dat valve een app voor hun webOS moet bouwen, en valve zegt weer dat LG een app voor hun webOS moet bouwen.

Dit is vrij irritant zoals je misschien kunt begrijpen, zeker als je het aanbied om het gratis voor ze te doen, maja het is niet anders.

Eerlijk gezegd ben ik er nu een beetje klaar mee, dus ik wou hier eigenlijk een laatste hulpvraag stellen om te kijken of iemand misschien nog een slim idee heeft om dit toch voor elkaar te krijgen.

Ik was erg tevreden met mijn LG OLED, en ik ben nu ook wel in de markt voor een nieuwe, maar dat zal dan jammer genoeg een ander merk moeten gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

@mucuracat klopt, ax is wel full duplex.
Maar is de 5g van lg wel ax?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
SED schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:34:
@mucuracat klopt, ax is wel full duplex.
Maar is de 5g van lg wel ax?
Wat ik ook aangaf.. Meestal is tv ontvangende partij. Stream naar toe. Dus als je goed abo hebt en 5G, lijkt me geen probleem te zijn. Of je moet ook heel veel gigjes continue uploaden???!?!

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
BlowFish schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:43:
[...]

Even terug komen op mijn eerdere quote.. wat blijkt ik had de instelling van mijn CI+ module niet goed staan. Ik zat dus naar SD content te kijken |:( .. Nu met de juiste instellingen ontvang ik HD (1080i) en het ziet er echt 10x beter uit!! Dus ik trek mijn statement terug 55” —>77” Heeft op 3-4m afstand niet veel impact op kwaliteit _/-\o_ . Dus grote maten gewoon DOEN!! :9~
Ik ben wel benieuwd hoe je de instellingen van de CI+ module kunt bekijken / aanpassen. Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-En4Cer- schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:41:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe je de instellingen van de CI+ module kunt bekijken / aanpassen. Hoe heb je dat gedaan?
Denk niet zozeer de CI+ instelling maar de kanalenscan instelling. Voor Ziggo bijv. (0)4444 gebruikt ipv (0)5555.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
-En4Cer- schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:41:
[...]

'Vroeger' was kanaal indeling ci+ module gewoon op volgorde. Dus SD zenders v.a. kanaal 1, 2, 3 enz.

Nu als je kanalen opnieuw instelt met juiste id en netwerk, komen HD zenders v.a. kanaal 1, 2, 3 enz.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
hardware-lover schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:59:
[...]

Denk niet zozeer de CI+ instelling maar de kanalenscan instelling. Voor Ziggo bijv. (0)4444 gebruikt ipv (0)5555.
Dit dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 21:01
Ilex schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:07:
Sinds de update naar Firmware 04.30.10 valt het mij ineens op dat donker scene's af en toe een soort Macro blocking effect geven op mijn CX:

[Afbeelding]

Op de foto (film via Prime) is dit wel heel erg duidelijk te zien, ik heb mijn beeld hier op pauze gezet. Normaal gesproken is het effect niet zo heftig. Ik speel nu ook een game met veel donkere scene's (Until Dawn) en daar valt het mij ook regelmatig op.

Ik heb contact opgenomen met LG en ze raden me aan om een Pixel Refresh uit te voeren, als het niet helpt moet ik contact opnemen met de monteursdienst.

Voordat ik dat traject inga vraag ik me af of dit überhaupt op de tv zelf op te lossen is. Ik lees hier wisselende dingen over online. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en heeft het zin om een pixel refresh uit te voeren of het toestel eventueel ter reparatie aan te bieden?
Dit had ik op mijn c9 ook. Het is vrij simpel op te lossen door je helderheid net 1 of 2 tintjes lager te zetten. Ik heb die van mij van 50 naar 49 gezet, en geen enkele macro blocking artefacts meer te zien. Zwart = zwart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 20:51
Ik heb bij Coolblue een 55-inch Philips 706 besteld voor 999,-

Nu begin ik uiteraard te twijfelen of ik voor die paar honderd euro (150 met cashback) niet gewoon voor de C1 moet gaan.

De C1 zou de volgende voordelen hebben

- Veel populairder
- Airplay (gebruik een Mac)
- Bouwkwaliteit?

De Philips de volgende voordelen

- Ambilight schijnt spectaculair te zijn
- Android TV lijkt me wel mooi!

Verder schijnt er ongeveer hetzelfde paneel in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peligro2k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:14:

Nu begin ik uiteraard te twijfelen of ik voor die paar honderd euro (150 met cashback) niet gewoon voor de C1 moet gaan.

- Veel populairder
- Bouwkwaliteit?

Ik vind Android niks op een TV.
LG heeft WebOS wat verder prettig werkt.
Je zit hier in het LG topic dus je komt hier veel voorstanders van LG OLED’s tegen.
AirPlay 2 werkt inderdaad goed.
Ambilight heb je niet maar de Philips die je noemt heeft 3 zijdige Ambilight.
Dat kan wel maar ik zou liever dan 4 zijdig zien al helemaal als je de TV aan de muur hangt.

Een Ambilight achtige oplossing voor LG TV’s is er niet echt hoewel je wel een led lichtstrip al dan niet met kleur, achter je TV kunt plakken.
Zelf heb ik een Osram ledstrip rondom achter mijn C9 geplakt.
Kost een paar tientjes en is verder zo in te stellen als je wilt alleen dan wel statisch licht wat niet verandert met het beeld van de TV.
Ik vind dit juist prettig wat gelig gedimde achtergrond verlichting maar dat is persoonlijk.

@peligro2k kijk ook even in het prijstopic.
Deze reactie vooral.
WiiiLDFARMER in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 03-11-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 12:51
Ik wil eens even polsen of er andere LG C1 eigenaars zijn met hetzelfde issue.
Sinds een paar dagen, doet mijn C1 55" raar. Op wat random momenten, herstart de TV zichzelf.
Hij zet zichzelf uit, je hoort de power-unit cyclen (zo een relais-achtig 'plong' geluidje) en een paar seconden later heeft ie zichzelf weer terug aan gezet.
Als ik Netflix op via WebOS zelf kijk, hangt het beeld en geluid enkele momentje vlak voor hij 'herstart'. Als ik Netflix kijk via de aangesloten ShieldTV is er helemaal geen merkbaar symptoom en is ie gewoon plots weg (herstart).
Het gebeurt evengoed als de TV op screensaver staat (die klok), of als ik op de XBox speel, of Netflix kijk, ...
Ik heb al eens geprobeert om het te triggeren door high-res HDR beelden te kijken via YouTube, om de power-draw te verhogen om te kijken of het aan de power-unit ligt, maar ik vind geen oorzaak van de herstarts.
Momenteel draait ie op firmware 3.20.45 (release van 25/10), dus mss is het hieraan gerelateerd, geen idee...

Zijn er nog mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkel / LG contacten voor een monteur, klinkt als een probleem met de voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
peligro2k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:14:

- Veel populairder
- Bouwkwaliteit?

Philips heeft beter upscaling van kabel-tv. En goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn TV was kapot en is gisteren gerepareerd. Het beeldscherm was kapot. Mijn vraag is een beetje, zijn die beeldschermen generiek of hebben ze echt aparte beeldschermen per serie?

(Dus een C9 scherm of toch een nieuwe?)

Ik heb namelijk het idee dat deze duidelijk meer licht geeft. Heb alle OLED lampje instellingen omlaaggeschroefd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
ArthurMorgan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:24:
Mijn TV was kapot en is gisteren gerepareerd. Het beeldscherm was kapot. Mijn vraag is een beetje, zijn die beeldschermen generiek of hebben ze echt aparte beeldschermen per serie?

Ik heb namelijk het idee dat deze duidelijk meer licht geeft. Heb alle OLED lampje instellingen omlaaggeschroefd.
Oled licht wordt steeds minder fel na verloop van tijd.
Kan zijn dat je daar aan gewend was geraakt. En nu een nieuwe scherm lekker crispy is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

OMD

mucuracat schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:37:
[...]

Oled licht wordt steeds minder fel na verloop van tijd.
Kan zijn dat je daar aan gewend was geraakt. En nu een nieuwe scherm lekker crispy is :)
De C9 is toch nog niet zo oud? Gaat deze na 2/3 jaar beduiden in licht opbrengst achteruit? Dan heb ik een beetje spijt van mijn GX moet ik eerlijk zeggen. Ik weet dat er degradatie is maar niet al na zo een korte tijd.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
OMD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:48:
[...]

De C9 is toch nog niet zo oud? Gaat deze na 2/3 jaar beduiden in licht opbrengst achteruit? Dan heb ik een beetje spijt van mijn GX moet ik eerlijk zeggen. Ik weet dat er degradatie is maar niet al na zo een korte tijd.
Zo snel ook niet :) Het zal je niet opvallen.
Kan meerdere factoren hebben. Placebo effect nieuwe scherm en misschien andere calibrate.
Heb zelf B9 en merk er niks van.
Veel meer dingen degraderen (ook xenon van auto's :) ). In 'oude' lcd ging achtergrond licht ook minder fel op de duur. Hoe het met leds gaat, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Leds verouderen eveneens.
Omdat ze vaak niet helemaal "open" staan merk je dat niet snel en zet je het beeld wat feller.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:24:

Panelen zijn zeer zeker niet generiek.
Per model jaar verschilt dit.
Meestal sleutelen ze wat aan de vorm en grootte van de pixels.
Je hebt een C9 dus ik verwacht wel dat je een ander C9 paneel hebt gekregen.
Om dit zeker te weten had je dit aan de monteur kunnen vragen of op de doos kunnen kijken van het nieuwe paneel. Als je geen foto’s hiervan hebt gemaakt blijft het gissen.

Heb je nu een C1 EVO paneel gekregen? Wie weet… maar dan zou de firmware van de C9 hiermee wel om moeten weten te gaan en dat klinkt wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Ik ben in het bezit van een LG G1 65 inch (2021) en ben benieuwd naar jullie instellingen.

Tot nu toe gebruik ik voor HDR content meestal Filmmaker mode en voor SDR de isf Expert (Bright/Dark).
Daarnaast heb ik alle energiebesparende standen uit staan en OLED Pixel Brightness op 55.

Hier ben ik tevreden over, maar het enige waar ik nog mee aan het stoeien ben is live sport, zoals voetbal. Wanneer je spelers van dichtbij ziet is het scherp, maar bij het overzicht van het veld met veel beweging heb ik het idee dat dit beter kan.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
-En4Cer- schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:37:
Ik ben in het bezit van een LG G1 65 inch (2021) en ben benieuwd naar jullie instellingen.

Tot nu toe gebruik ik voor HDR content meestal Filmmaker mode en voor SDR de isf Expert (Bright/Dark).
Daarnaast heb ik alle energiebesparende standen uit staan en OLED Pixel Brightness op 55.

Hier ben ik tevreden over, maar het enige waar ik nog mee aan het stoeien ben is live sport, zoals voetbal. Wanneer je spelers van dichtbij ziet is het scherp, maar bij het overzicht van het veld met veel beweging heb ik het idee dat dit beter kan.

Iemand tips?
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g1-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Die had ik inderdaad ook gevonden, maar ik ben daarnaast ook benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:58
@-En4Cer- :

Mijn instellingen (door Dimitri van ISF kalibratie), zo kijk ik ook voetbal/sport en heb ik goede ervaringen mee:

SDR ISF Expert Dark

Picture settings:
  • Backlight:68
  • Contrast: 85
  • Brightness: 53
  • Sharpness: 10
  • Color: 50
  • Tint: 0
Advanced:
  • Dynamic Contrast: uit
  • Super Resolution: uit
  • Colour Gamut: auto
  • Gamma: 2.2
White balance (specifiek voor mijn paneel, maar wou het toch erbij zetten):
  • warm 2
  • laag 7 0 8
  • hoog -8 -3 -2
Colour (specifiek voor mijn paneel, maar wou het toch erbij zetten):
  • r 0 18 0
  • g 0 0 2
  • b 0 0 -3
  • c 0 -1 1
  • m 0 0 0
  • g 0 3 1
Picture Options:
  • Noise Reduction: uit
  • MPEG Noise Reduction: uit
  • Smooth Gradation: uit
  • Black Level: auto
  • Real Cinema: uit
  • Motion Eye Care: uit
  • TruMotion: uit

Kanttekening: White balance en colour kalibratie instellingen zijn specifiek voor mijn televisie en paneel

[ Voor 35% gewijzigd door Jeroenvde89 op 04-11-2021 13:55 . Reden: tip van medetweaker ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:16
@Jeroenvde89 White balance en colour kalibratie instellingen zijn specifiek voor jouw televisie en paneel, dit kan op een ander toestel even goed een slechtere weergave als gevolg hebben. Ik zou hier wel een kanttekening bij plaatsen, dat mensen deze niet zonder meer overnemen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Millert schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:43:
@Jeroenvde89 White balance en colour kalibratie instellingen zijn specifiek voor jouw televisie en paneel, dit kan op een ander toestel even goed een slechtere weergave als gevolg hebben. Ik zou hier wel een kanttekening bij plaatsen, dat mensen deze niet zonder meer overnemen.
Goed punt. Doe ik ;) .

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
-En4Cer- schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:37:[...]
Wanneer je spelers van dichtbij ziet is het scherp, maar bij het overzicht van het veld met veel beweging heb ik het idee dat dit beter kan.
Als ik dit zo lees zou ik als ik wat verschillende TrueMotion settings proberen tijdens het kijken van een voetbal wedstrijd.
Ik kan echter geen eigen ervaringen opnoemen aangezien ik geen voetbal kijk :+

[mijn instellingen op de G1]
Filmmaker mode, alle beeld verbeterings opties uit, (SDR only: oled lampje op 35 tenzij ik op een heel erg zonnige dag kijk en ik hem soms iets verhoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:50:
[...]

Heb je nu een C1 EVO paneel gekregen? Wie weet… maar dan zou de firmware van de C9 hiermee wel om moeten weten te gaan en dat klinkt wel vreemd.
Dat dacht ik ook, maar aan de andere kant een stel C9 panelen opslaan voor de toekomst is ook weer zo wat. Dus voor beiden leek me wel wat te zeggen. :)

--
Over die veroudering, ja dat effect is er. Maar ik werk met OLED lampje waarden die in dit topic al meerdere male als 'veel te laag' bestempeld zijn ;)
(15 en 25 voor SDR en zelfs DV op 100 vind ik niet fijn kijken, dus daar staat hij op 75 daar terwijl ik weet dat DV gewoon echt bedoeld is voor 100. :X )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Jeroenvde89 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:08:
@-En4Cer- :

Mijn instellingen (door Dimitri van ISF kalibratie),
Ah, Dimitri..Zuipt ie nog steeds zoveel koffie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
NoahAmber schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:04:
[...]

Ah, Dimitri..Zuipt ie nog steeds zoveel koffie.. :)
Haha, nu je het zegt, volgens mij viel dat mij wel op ja toentertijd, stuiterend naar huis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Jeroenvde89 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:09:
[...]

Haha, nu je het zegt, volgens mij viel dat mij wel op ja toentertijd, stuiterend naar huis :9
:) Aardige vent met verstand van zaken. Resultaat is er ook altijd naar. Heb bij hem al meerdere toestellen laten kalibreren. De C8 die ik nu al 3 jaar heb staan niet. Die vond ik zelf out of the box al prima. Wel nog wat gespeeld met wat settings, maar ziet er prima uit

Als je dan toch perse wil kalibreren is Dimitri in mijn optiek een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 14:12
Hallo allen,

Ik heb een LG OLED 55BX6LB (2020) en het valt mij op dat de WiFi een stuk langzamer (54mbps op fast.com) is dan de WiFi op m’n telefoon (330 mbps op fast.com).

Wat zou hier een reden van kunnen zijn? Ze zitten op hetzelfde netwerk. Ik las iets op het internet dat je internetverbinding een stuk stabieler zou zijn op een apart 5ghz netwerk maar dat lijkt weinig uit te maken.

Het maakt in principe niet zoveel uit, aangezien die snelheid afdoende zou zijn voor 4K streaming (toch?), maar ik was wel benieuwd. Is de capaciteit van tv WiFi ontvanger minder?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
whoopy_ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:28:
Hallo allen,

Ik heb een LG OLED 55BX6LB (2020) en het valt mij op dat de WiFi een stuk langzamer (54mbps op fast.com) is dan de WiFi op m’n telefoon (330 mbps op fast.com).

Wat zou hier een reden van kunnen zijn? Ze zitten op hetzelfde netwerk. Ik las iets op het internet dat je internetverbinding een stuk stabieler zou zijn op een apart 5ghz netwerk maar dat lijkt weinig uit te maken.

Het maakt in principe niet zoveel uit, aangezien die snelheid afdoende zou zijn voor 4K streaming (toch?), maar ik was wel benieuwd. Is de capaciteit van tv WiFi ontvanger minder?

Bedankt alvast!
Veel te vinden, maar ga maar eens v.a. hier lezen. Is niet zoveel terug
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 14:12
mucuracat schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:36:
[...]

Veel te vinden, maar ga maar eens v.a. hier lezen. Is niet zoveel terug
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Bijzonder wel, die check your network van Netflix geeft echt hele andere cijfers dan fast.com (wat ook van Netflix is). Namelijk 225mbps. Misschien brakke browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:47

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Ik zit te kijken om mijn Sony KDL-32W5730 (uit 2009 !!) te vervangen voor een 48 of 55 inch OLED van LG.
Nu twijfel ik dus over de C1 en de G1 van weg het geluid wanneer beide opgehangen zijn. Mocht ik gaan voor een 48 inch dan is er geen keuze maar dan is er wel (meer) budget voor een soundbar.

Waar ik nu dus mee zit is dat die voet zo ontzettend groot is van de OLED55C16LA waardoor deze best ver van de muur komt te staan en mijn tv-meubel maar 42 cm diep is. Daarom wil ik hem gaan ophangen maar ik verwacht dat die voet er niet voor niks zit en het geluid naar voren kaatst en dat daarop ook bij de G1 de speakers wat krachtiger zijn dan bij de C1.

Daarnaast heb ik geen mogelijkheid meer om bij het ophangen een kabelgoot in de muur te maken voor de kabels naar de TV. Een soundbar kan voor deze kabels liggen en deze zo verbergen.

Kan iemand zijn ervaring delen over het verschil in geluidskwaliteit tussen een staande en hangende C1?
Zou een combinatie van de C1 met een soudbar zoals de LG NS7CY gelijkwaardig zijn als de G1 zonder soundbar?

Dus of een G1 met kabelgoot over de muur of een C1 met soundbar?

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:16
Mr.Viper schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:30:
Ik zit te kijken om mijn Sony KDL-32W5730 (uit 2009 !!) te vervangen voor een 48 of 55 inch OLED van LG.
Nu twijfel ik dus over de C1 en de G1 van weg het geluid wanneer beide opgehangen zijn. Mocht ik gaan voor een 48 inch dan is er geen keuze maar dan is er wel (meer) budget voor een soundbar.

Waar ik nu dus mee zit is dat die voet zo ontzettend groot is van de OLED55C16LA waardoor deze best ver van de muur komt te staan en mijn tv-meubel maar 42 cm diep is. Daarom wil ik hem gaan ophangen maar ik verwacht dat die voet er niet voor niks zit en het geluid naar voren kaatst en dat daarop ook bij de G1 de speakers wat krachtiger zijn dan bij de C1.

Daarnaast heb ik geen mogelijkheid meer om bij het ophangen een kabelgoot in de muur te maken voor de kabels naar de TV. Een soundbar kan voor deze kabels liggen en deze zo verbergen.

Kan iemand zijn ervaring delen over het verschil in geluidskwaliteit tussen een staande en hangende C1?
Zou een combinatie van de C1 met een soudbar zoals de LG NS7CY gelijkwaardig zijn als de G1 zonder soundbar?

C1 met soundbar zal sowieso beter klinken dan een g1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net wat @Wren zegt het geluid uit een soundbar zal beter klinken dan uit de TV zelf.
De C1 heeft een behuizing met volume waardoor er best wel een goed geluid uit komt.
Je moet zelf bepalen of je het geluid afdoende vindt.
Afhankelijk van je budget zou je deze kunnen overwegen.
pricewatch: LG DSP7
Anders de DSP8 maar deze is ook duurder.

Ik kan niet opmaken of je in een huiskamer of slaapkamer kijkt maar een 48 inch is wel klein.
Kijk dus hoe ver je van de TV af zit en kies dan het formaat.
Een afstand van bv 2,5-3 meter is prima voor een 55 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online

Ik vind het geluid van de C1 2x niks. Zonder voet is het leeg en met voet marginaal beter. Het klinkt gewoon niet en welke preset ik ook koos, het bleef gewoon ondermaats.

Ik kom van een Philips 42PFL8008. Die had voor een platte tv best wel net geluid.

Ik heb nu een sonos Arc en ben nu zeer tevreden.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Belangrijkste, Nu,.. Is dat je een 55 inch neemt. De rest kun je later bezien..

[ Voor 89% gewijzigd door belmonde op 06-11-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Mr.Viper ik heb een C1 met een LG DSN8YG soundbar op een bewegende muurbeugel.

Ik kan alleen geen vergelijking maken met of zonder voet, aangezien ik hem altijd met soundbar heb gebruikt.

Soundbar uit geeft een veel zachter en minder diep geluid.
Logische aangezien de tv speakertjes niet aan de 440 watt van de soundbar kunnen tippen.

[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 05-11-2021 23:54 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Heb een LGCX. Kan deze tv een bepaalde profiel van dolby vision niet aan? Heb bepaalde films waarbij die niet dolby vision herkent en sommige wel. Bij de nieuwere films heb ik het probleem. Is er niet een manier om die films compatible te maken voor de LGCX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:16
@jaaoie17 hebben we het over gedownloade films? En hoe speel je deze af? Ik denk namelijk dat het niet aan de televisie ligt.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Millert schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:04:
@jaaoie17 hebben we het over gedownloade films? En hoe speel je deze af? Ik denk namelijk dat het niet aan de televisie ligt.
Ik stream ze via universal media server. en dan gebruik ik de ingebouwde video player, maar heb het ook als ik ze gewoon via een usb stick afspeel.

Ben er achter gekomen dat films met dolby vision met de extensie .mkv niet goed afspelen, maar .mp4 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:31:
[...]

I
Ben er achter gekomen dat films met de extensie .mkv niet goed afspelen, maar .mp4 wel.
Zou zomaar door de gebruikte codecs in de .mkv kunnen komen

https://www.leawo.org/ent...movies-on-lg-tv-1389.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
Maar dit geld alleen voor dolby vision wat ik heb. Dus een film met dolby vision in mp4 speelt tie wel normaal af. Mkv's zonder dolby vision speelt tie probleemloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Voor de mensen die hun C serie hebben omgewisseld met een G serie vroeg ik mij het volgende af. Op het moment dat je de nieuwe beugel op dezelfde plek monteert als waar de oude beugel hing, blijft de onderkant van de G1 op dezelfde hoogte of komt je tv daardoor (veel) hoger te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
BramViking schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:41:
Voor de mensen die hun C serie hebben omgewisseld met een G serie vroeg ik mij het volgende af. Op het moment dat je de nieuwe beugel op dezelfde plek monteert als waar de oude beugel hing, blijft de onderkant van de G1 op dezelfde hoogte of komt je tv daardoor (veel) hoger te hangen?
waarschijnlijk niet,bij de G-serie zit de beugel aan de bovenkant,bij de B en C aan de onderkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
pwh53 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:57:
[...]

waarschijnlijk niet,bij de G-serie zit de beugel aan de bovenkant,bij de B en C aan de onderkant
Dus dan hangt de LG G1 een stuk lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwh53 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:57:
[...]

Precies.
Dat scheelt echt een heel stuk.

Echter een G1 heeft ook VESA gaten zodat een gewone muurbeugel gebruikt kan worden ipv de meegeleverde.
Helaas zitten de afstanden anders bij een G 300x300mm.
Bij een 55/65 C1 is dit 300x200mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:36:
[...]

Maar dit geld alleen voor dolby vision wat ik heb. Dus een film met dolby vision in mp4 speelt tie wel normaal af. Mkv's zonder dolby vision speelt tie probleemloos af.
Een snelle search op Google leert mij dat .mkv met DV niet via WebOS werkt. Converteren naar mp4 zou wel moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
NoahAmber schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:00:
[...]

Een snelle search op Google leert mij dat .mkv met DV niet via WebOS werkt. Converteren naar mp4 zou wel moeten werken
Weet je zo nog een goede converter dan? Die verder niet aan de kwaliteit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
-En4Cer- schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:37:

Iemand tips?
Waar kijk je voetbal? Ziggo Sport Totaal toevallig? Merk dat met name Ziggo Sport Voetbal echt heel slechte kwaliteit heeft. Zelfs het logo is vaak erg blurry en pixelig. Ziggo Sport kanaal 14 is het beste maar dat is ook óf native 4K (een wedstrijd per weekend) of upscaled 4K.

Maar de normale Ziggo Sport Totaal kanalen vind ik altijd hevig compressed helaas.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:28
Rivanov schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:35:
[...]

Waar kijk je voetbal? Ziggo Sport Totaal toevallig? Merk dat met name Ziggo Sport Voetbal echt heel slechte kwaliteit heeft. Zelfs het logo is vaak erg blurry en pixelig. Ziggo Sport kanaal 14 is het beste maar dat is ook óf native 4K (een wedstrijd per weekend) of upscaled 4K.

Maar de normale Ziggo Sport Totaal kanalen vind ik altijd hevig compressed helaas.
Die voetbalwedstrijden op het open kanaal van Ziggo zien er echt niet uit. Het lijkt af en toe wel of ze het op 720P uitsturen.

Soms heb je wel eens dat ze zowel op Ziggo als de SBS dezelfde championsleague wedstrijd uitzenden. Als je dan tussen de 2 schakelt is het op SBS beduidend scherper.

Ik heb wel eens met de helpdesk contact gehad om ze hierop te wijzen, maar ze konden me verzekeren dat alles goed stond en dat het aan mijn toestel zou moeten liggen. :D

Een aantal jaar geleden waren die uitzendingen echt beter. Het heeft er bij mij zelfs toe geleid dat ik niet eens meer fanatiek de premier league volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:03:
[...]

Weet je zo nog een goede converter dan? Die verder niet aan de kwaliteit zit.
Gebruik deze: https://nl.aiseesoft.com/video-converter-ultimate/

Doet voor mij wat ie moet doen. mkv met DV heb ik echter nog niet kunnen doen, want die heb ik niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Morgen ga ik naar de winkel om de keuze te maken tussen Ambilight (Philips 65 inch 806) of het platte design van de gallery serie van LG. Voor beide twee goede aanbiedingen liggen. Heb nu een 55 inch C7 in huis, dus wordt het ook tijd voor een nieuw model :).

Alleen wat mij wel opvalt is dat effectief 10 inch erbij nemen gemiddeld een meerprijs heeft van €500 euro. Wat ik best veel vind. Misschien dat ik toch besluit om mijn huidige 55 inch te vervangen voor een nieuwe 55 inch. Anderen die dat ook gedaan hebben? Of is het bij jullie altijd dat bij het kopen van een nieuwe televisie het ook per definitie een groter formaat dient te zijn :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 15:40
HoppyF schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Een NAD heb ik niet maar een Arris VIP5202 wel.
Deze werkt met Bluetooth net als de LG magic remote afstandsbediening.
Mijn Arris box staat ook uit het zicht en is prima te bedienen met de KPN afstandsbediening of met de Magic remote.
Het is mij niet duidelijk wat je met je NAD wil doen.
Hoe bedien jij de Arris dan? Mijn remote bedient de Arris niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BramViking schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:39:
Morgen ga ik naar de winkel om de keuze te maken tussen Ambilight (Philips 65 inch 806) of het platte design van de gallery serie van LG. Voor beide twee goede aanbiedingen liggen. Heb nu een 55 inch C7 in huis, dus wordt het ook tijd voor een nieuw model :).

Alleen wat mij wel opvalt is dat effectief 10 inch erbij nemen gemiddeld een meerprijs heeft van €500 euro. Wat ik best veel vind. Misschien dat ik toch besluit om mijn huidige 55 inch te vervangen voor een nieuwe 55 inch. Anderen die dat ook gedaan hebben? Of is het bij jullie altijd dat bij het kopen van een nieuwe televisie het ook per definitie een groter formaat dient te zijn :p.
Absoluut niet, heeft ook te maken met de plaatsing en kijkafstand. Wij hadden eerst 50", maar toen we naar OLED gingen had ik wel dat het wat groter mocht, maar niet overdreven, vandaar 55". Maar denk dat veel mensen toch kiezen voor 65".

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
BramViking schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:39:

Bij een maat groter snap ik het wel (die 10 inch groter is echt best een verschil vind ik) maar waarom een C7 55 vervangen door een nieuwe 55 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
pietervanhuizen schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:50:
[...]

Bij een maat groter snap ik het wel (die 10 inch groter is echt best een verschil vind ik) maar waarom een C7 55 vervangen door een nieuwe 55 inch?
- Omdat groter niet altijd beter hoeft te zijn.
- Het daarnaast ook in je inrichting moet passen.
- En/of omdat het prijsverschil (bij OLED) daarin nog steeds te groot is? Om even wat argumenten te benoemen. Tevens zit je op een bepaald moment op je max qua grote. Hier zou max 80 inch kunnen passen. Maar voor anderen kan dat (de grens) of groter of veel lager liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door BramViking op 07-11-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
BramViking schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:00:
[...]

- Omdat groter niet altijd beter hoeft te zijn.
- Het daarnaast ook in je inrichting moet passen.
- En/of omdat het prijsverschil (bij OLED) daarin nog steeds te groot is? Om even wat argumenten te benoemen. Tevens zit je op een bepaald moment op je max qua grote. Hier zou max 80 inch kunnen passen. Maar voor anderen kan dat (de grens) of groter of veel lager liggen.
Nee ik had het niet over de maat die je 'moet' kopen, dat is echt naar eigen voorkeur ... Ik bedoelde: Waarom een nieuwe tv als de oude nog ok is? Tenminste die van mij doet het nog prima. Ik heb ook een C7 55. Alleen een maat groter zou ik dan snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pietervanhuizen schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:19:
[...]

Nee ik had het niet over de maat die je 'moet' kopen, dat is echt naar eigen voorkeur ... Ik bedoelde: Waarom een nieuwe tv als de oude nog ok is? Tenminste die van mij doet het nog prima. Ik heb ook een C7 55. Alleen een maat groter zou ik dan snappen.
Inderdaad.
Tenzij je verhuisd bent en de kijkafstand groter geworden is.
Wat ook kan is dat je wilt gaan gamen en veel HDMI 2.1 features wil gaan gebruiken die op een C7 niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daantjuh68 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:42:
[...]

Hoe bedien jij de Arris dan? Mijn remote bedient de Arris niet.
Op twee manieren.
Met de bijgeleverde KPN remote, deze is Bluetooth en werkt dus ook als de Arris “verstopt” is.
Wat ook werkt is de LG magic remote gebruiken.
De meeste functies werken dan ook met de Arris bv volume, zender zappen, enz.
Iets onhandiger is de TV programma gids gebruiken, moet je op de … knop drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramViking
pietervanhuizen schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:19:
[...]

Dat is hetzelfde als wanneer iemand de vraag stelt "waarom een nieuwe auto, telefoon, laptop, kleding, verbouwing van de keuken etc.. als het allemaal nog steeds goed werkt of zit". En dat is dus voor een ieder zelf in te vullen. Als ik voor mezelf spreek dan doe ik dat omdat ik een tech liefhebber ben. Daarnaast zit er tussen de C7 en G1 vijf generaties tussen! De C7 heeft geen HDMI 2.1, geen VRR, geen Freesync en tevens een verouderde chip, gedateerde web OS enzovoort. Genoeg reden voor mij althans om het te gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey_st
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 15:27
Ik heb sinds een paar dagen de LG C1 thuis, maar ik kan geen 4K televisie kijken via de Mediabox Next van Ziggo. Na wat zoek werk lees ik dat er issues zijn met de hdcp 2.2 compatibiliteit van de tv’s die recent zijn verkocht. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
En zojuist de bestelling gedaan. Het is de 65 inch G1 geworden. Gekocht bij een lokale tv winkel voor €1699,- inclusief cashback. Goede deal (lager dan het aanbod in de OLED prijzen topic), al zeg ik zelf. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:59
BramViking schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:08:
En zojuist de bestelling gedaan. Het is de 65 inch G1 geworden. Gekocht bij een lokale tv winkel voor €1699,- inclusief cashback. Goede deal (lager dan het aanbod in de OLED prijzen topic), al zeg ik zelf. :).
Lekker prijsje! Ik heb een tijd geleden nog 1999 betaald voor mijn C9PLA 65". Je gaat er geen spijt van krijgen!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Negakinu schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:11:
[...]

Lekker prijsje! Ik heb een tijd geleden nog 1999 betaald voor mijn C9PLA 65". Je gaat er geen spijt van krijgen!
Absoluut niet nee en het design _/-\o_. Ik wilde eerst voor de 55 inch gaan, maar dat vond ik (ondanks €500,- euro goedkoper uit te zijn) achteraf gezien toch te mager. Liever een nieuw model met een groter scherm oppervlakte :). Ook meteen 4x deze gekocht: https://www.amazon.nl/dp/...ZFQV?_encoding=UTF8&psc=1

Twijfel alleen nog of ik dit keer liever voor een stabiele bekabelde verbinding ga of opnieuw gebruik ga maken van de wispelturige 5GHZ WiFi chip op de LG. Merkte op mijn C7 vaak op dat de snelheid van de verbinding uiteindelijk steeds langzamer werd, tot je weer voor een nieuwe WiFi kanaal koos. Is dat nog steeds op de nieuwere exemplaren het geval?

[ Voor 5% gewijzigd door BramViking op 09-11-2021 01:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:59
BramViking schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:19:
[...]

Absoluut niet nee en het design _/-\o_. Ik wilde eerst voor de 55 inch gaan, maar dat vond ik (ondanks €500,- euro goedkoper uit te zijn) achteraf gezien toch te mager. Liever een nieuw model met een grotere scherm oppervlakte :). Ook meteen 4x deze gekocht: https://www.amazon.nl/dp/...ZFQV?_encoding=UTF8&psc=1

Twijfel alleen nog of ik dit keer liever voor een stabiele bekabelde verbinding ga of opnieuw gebruik ga maken van de wispelturige 5GHZ WiFi chip op de LG. Merkte op mijn C7 vaak op dat de snelheid van de verbinding uiteindelijk steeds langzamer werd, tot je weer voor een nieuwe WiFi kanaal koos. Is dat nog steeds op de nieuwere exemplaren het geval?
Ik gebruik mijn C9 nu bijna 2 jaar op uitsluitend wifi en heb nog nooit problemen gehad. Hij draait op wifi5 via een Netgear Nighthawk met een glasvezelverbinding.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 15:40
HoppyF schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:42:
[...]

Op twee manieren.
Met de bijgeleverde KPN remote, deze is Bluetooth en werkt dus ook als de Arris “verstopt” is.
Wat ook werkt is de LG magic remote gebruiken.
De meeste functies werken dan ook met de Arris bv volume, zender zappen, enz.
Iets onhandiger is de TV programma gids gebruiken, moet je op de … knop drukken.
Bij mij werkt het met de LG remote niet om van zender te wisselen of andere functies op de Arris te bedienen, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Waar ik wel van schrik (na gisteren de nieuwe WebOS gezien te hebben) is de lag, en drukte op het beginscherm. De chip lijkt het maar net aan te kunnen. Zou er nog meer van balen als ze op de G2 daarop terugkomen en de G1 eigenaren daar aan gebonden zijn :p.

[ Voor 7% gewijzigd door BramViking op 09-11-2021 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:59
daantjuh68 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:49:
[...]

Bij mij werkt het met de LG remote niet om van zender te wisselen of andere functies op de Arris te bedienen, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Knop zender wisselen werkt bij mij op de G1 ook niet …. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zit dan ook niet op de LG remote, of je moet de back-toets voor het menu bedoelen en willen dat die buiten het menu doubleert als wisseltoets... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 12:59
Cap schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:06:
Die zit dan ook niet op de LG remote, of je moet de back-toets voor het menu bedoelen en willen dat die buiten het menu doubleert als wisseltoets... :+
Je hebt gelijk, het zat nl wel op de E7 ab … 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:05
Ik heb na een GX55 een GX65 gekocht. Ik heb last van 'lelijk' beeld bij snelle bewegingen (heet dit judder of banding?) de 65 heeft daar veel meer last van dan de 65. Heb ik pech met het model of moet ik bepaalde instellingen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

daantjuh68 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:49:
[...]

Opnieuw instellen? Via de wizard kan je verschillende opties proberen.
Zo werd mijn Caiway settopbox in eerste instantie herkent als een settopbox van Telfort, maar toen werkte er niet veel. Als je de wizard doorloopt dan gaat die verschillende apparaten proberen. Uiteindelijk kom je vanzelf bij de juiste instellingen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Google Assistent blijkt dus nog steeds niet op de Nederlandse taal ingesteld te kunnen worden? Jammer, bestuur namelijk ook de lampen erop aan. Maar goed, Engels kan dus wel. Is dan enkel de taal in het menu op Engels zetten voldoende, of gaan daar nog meer stappen vooraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:13:
Google Assistent blijkt dus nog steeds niet op de Nederlandse taal ingesteld te kunnen worden? Jammer, bestuur namelijk ook de lampen erop aan. Maar goed, Engels kan dus wel. Is dan enkel de taal in het menu op Engels zetten voldoende, of gaan daar nog meer stappen vooraf?
Helaas… :'(
Is al jaren zo.
Heb je toevallig ook IOS?
Apple iPhone of iPad?
Kun je Siri gebruiken, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:46:
[...]

Helaas… :'(
Is al jaren zo.
Heb je toevallig ook IOS?
Apple iPhone of iPad?
Kun je Siri gebruiken, dat werkt wel.
Nope, Galaxy Fold 2. Dus ben echt op Google Assistent gewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
HoppyF schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:39:
[...]

Jammer.
Ja, TV op UK zetten kan wel ik weet alleen niet of het dan goed gaat met apps die je gebruikt.
Soms gaat het niet zo makkelijk, Als in je assistant van google je locatie in NL ingesteld is, dan kan LG nog steeds lastig doen. Zo van, deze gmail adres is ingesteld voor Nederland bla bla bla.

Voor apps is er geen probleem. Geïnstalleerde apps blijven staan. Alleen als je ooit een app wilt die alleen in NL beschikbaar is, moet je weer omschakelen naar NL, installeren en weer terug naar UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
m3power schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:22:
Ik heb na een GX55 een GX65 gekocht. Ik heb last van 'lelijk' beeld bij snelle bewegingen (heet dit judder of banding?) de 65 heeft daar veel meer last van dan de 65. Heb ik pech met het model of moet ik bepaalde instellingen aanpassen?
Bij grotere schermen zie je dat wel beter denk ik.
Je kan true motion aanzetten dat helpt tegen stutterend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 08:34

ap3nr0ts

hoi

Goedenavond!

Heb zelf de LG 55CX en wil hem in het nieuwe huis ophangen. Nu vind ik een beugel uitzoeken die ik goed genoeg acht nogal lastig. Ik neig zelf naar onderstaande, maar vriendin lijkt dat overkill nadat ik al voor 40 euro exemplaren van onbekende merken wist te vinden. Ik vind dit echter een gevalletje: liever iets te goed dan iets te slecht. Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil gewoon geen beugel hebben die schokkerig beweegt en eigenlijk niet past bij zo'n dure tv.

Alvast bedankt. :)

pricewatch: Vogel's TVM 3465 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Maandag komt mijn televisie (de G1) binnen en wordt het opgehangen. Zijn er nog dingen om mee rekening te houden? En dan met name de HDMI kabels. Zal alles gewoon moeten passen (zodat de tv plat tegen de muur geplaatst kan worden), of kan dat er soms ook voor zorgen dat de tv daardoor toch niet helemaal plat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:07:
Maandag komt mijn televisie (de G1) binnen en wordt het opgehangen. Zijn er nog dingen om mee rekening te houden? En dan met name de HDMI kabels. Zal alles gewoon moeten passen (zodat de tv plat tegen de muur geplaatst kan worden), of kan dat er soms ook voor zorgen dat de tv daardoor toch niet helemaal plat kan?
Je hoeft niks aan te passen qua kabels, LG houdt er uiteraard rekening mee dat de TV met 'gewone' kabels mooi plat kan hangen. De HDMI aansluitingen wijzen ook naar onderen.

Neem vooral even goed de tijd om alles af te meten met het meegeleverde papieren cutout. De meegeleverde schroeven en pluggen vond ik maar mwah, het zijn er vrij veel en ze zijn vrij lang. Eenmaal alle gaten goed afgetekend is ophangen echt een eitje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
stin00 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:45:
[...]

Je hoeft niks aan te passen qua kabels, LG houdt er uiteraard rekening mee dat de TV met 'gewone' kabels mooi plat kan hangen. De HDMI aansluitingen wijzen ook naar onderen.

Neem vooral even goed de tijd om alles af te meten met het meegeleverde papieren cutout. De meegeleverde schroeven en pluggen vond ik maar mwah, het zijn er vrij veel en ze zijn vrij lang. Eenmaal alle gaten goed afgetekend is ophangen echt een eitje :)
Ik ga het zelf niet ophangen. Dat laat ik door de winkel doen. Waarschijnlijk doen zij er tientallen in de maand dus dat zal wel snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 07:16
Ik sta op het punt een 55C1 te bestellen maar ik twijfel nog daar ik veel lees tegenstrijdige berichten over OLEDs en (directe) zonnestralen. Is dit tegenwoordig daadwerkelijk nog een issue of doet het raam/ de wolken wonderen? De tv zal niet continue in de zon staan maar er zal een paar uur per dag zon op staan, vooral nu met de laagstaande winterzon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:16
Elvir90 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:25:
Ik sta op het punt een 55C1 te bestellen maar ik twijfel nog daar ik veel lees tegenstrijdige berichten over OLEDs en (directe) zonnestralen. Is dit tegenwoordig daadwerkelijk nog een issue of doet het raam/ de wolken wonderen? De tv zal niet continue in de zon staan maar er zal een paar uur per dag zon op staan, vooral nu met de laagstaande winterzon.
Even zoeken in dit topic levert veel nuttige informatie over dat onderwerp op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Beste medetweakers,

Even een nieuw "probleem";

Ik heb een LG E9. Ik heb hier een 6TB schijf op aangesloten met als doel deze als media disk te gebruiken. Enkel voor muziek.

Er staan alleen mp3 en flac files op. Alles gesorteerd in mapjes. Super netjes. Ik heb alles met file manager software netjes gemaakt, ook de mp3 tags en noem maar op.

De disk werkt. Als ik handmatig zoek, herkent hij alle mp3's en flac files. Dat werkt dus allemaal.

Maar nu;

Ik wil graag via Voice assistent nummers zoeken. De voice assistent zelf werkt prima, maar hij vind maar een heel selectief aantal van mijn bestanden zodra ik een zoekopdracht inspreekt.

Voorbeeld; ik roep "Michael Jackson", dan komt hij met maar 3 bestanden, terwijl ik 200+ nummer van Michael Jackson heb.

Nogmaals, allemaal via dezelfde mp3 tags netjes qua naam, song, album etc. Zit geen verschil in.

Waarom vind de tv maar een gedeelte van mijn zoekopdracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Software 03.20.65 op de C1 gezet en EARC/goede audio output doet het weer. Stukje terug had iemand anders na een vorige update hier ook problemen mee dus misschien ook daar opgelost.

Niet dat het ook maar iets uitmaakt want Plex draaien op de C1 blijft uiteraard zinloos zonder DTS maar ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

OMD

Brad Pitt schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:14:

Niet dat het ook maar iets uitmaakt want Plex draaien op de C1 blijft uiteraard zinloos zonder DTS maar ja.
Ik heb geen films/series die DTS hebben. Of Atmos of DD. Dat is toch ook wel fijn aan een soundbar, niet dit soort gezeur meer :o
Plex werkt daarom voor ons ook echt feilloos, echt top!

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 10-11-2021 09:53 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laibalion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 12:51
laibalion schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:33:
Ik wil eens even polsen of er andere LG C1 eigenaars zijn met hetzelfde issue.
Sinds een paar dagen, doet mijn C1 55" raar. Op wat random momenten, herstart de TV zichzelf.
Hij zet zichzelf uit, je hoort de power-unit cyclen (zo een relais-achtig 'plong' geluidje) en een paar seconden later heeft ie zichzelf weer terug aan gezet.
Als ik Netflix op via WebOS zelf kijk, hangt het beeld en geluid enkele momentje vlak voor hij 'herstart'. Als ik Netflix kijk via de aangesloten ShieldTV is er helemaal geen merkbaar symptoom en is ie gewoon plots weg (herstart).
Het gebeurt evengoed als de TV op screensaver staat (die klok), of als ik op de XBox speel, of Netflix kijk, ...
Ik heb al eens geprobeert om het te triggeren door high-res HDR beelden te kijken via YouTube, om de power-draw te verhogen om te kijken of het aan de power-unit ligt, maar ik vind geen oorzaak van de herstarts.
Momenteel draait ie op firmware 3.20.45 (release van 25/10), dus mss is het hieraan gerelateerd, geen idee...

Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Voor diegenen die ooit hetzelfde probleem zouden krijgen. Afgelopen maandag is een technieker langsgekomen. In de service menu konden we zien dat er inderdaad abnormale shutdowns waren (als ik met niet vergis SHUTDOWN_BY_CPUABNORMAL).
Het moederbord werd vervangen, en voorlopig geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:22
joey_st schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:41:
Ik heb sinds een paar dagen de LG C1 thuis, maar ik kan geen 4K televisie kijken via de Mediabox Next van Ziggo. Na wat zoek werk lees ik dat er issues zijn met de hdcp 2.2 compatibiliteit van de tv’s die recent zijn verkocht. Anderen hier ook last van?
Ik heb (denk ik) hetzelfde. Ik kan de 4k ontvanger van KPN niet op 4k zetten, dan krijg ik de foutmelding dat de TV het niet ondersteunt. Dit terwijl ik hiervoor de HDMI kabel en poort gebruik waar mijn Xbox SX op zit aangesloten, en die doet 4k@120hz daarop.

KPN gecontacteerd, die zeiden dat het kwam doordat ik het 4k pakket niet afneem, en anders wisten ze het ook niet. Alleen mijn andere ontvanger op een wat oudere Philips 4k TV kan ik wel op 4k zetten zonder problemen.

Ik ga binnenkort de ontvangers eens omruilen van TV en kijken of het probleem mee verhuisd of niet en zo uitsluiten of die ene ontvanger defect is, maar ik gok dat het eraan ligt dat de TV te nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
MiramarVTM schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:18:
[...]

Ik heb (denk ik) hetzelfde. Ik kan de 4k ontvanger van KPN niet op 4k zetten, dan krijg ik de foutmelding dat de TV het niet ondersteunt. Dit terwijl ik hiervoor de HDMI kabel en poort gebruik waar mijn Xbox SX op zit aangesloten, en die doet 4k@120hz daarop.

KPN gecontacteerd, die zeiden dat het kwam doordat ik het 4k pakket niet afneem, en anders wisten ze het ook niet. Alleen mijn andere ontvanger op een wat oudere Philips 4k TV kan ik wel op 4k zetten zonder problemen.

Ik ga binnenkort de ontvangers eens omruilen van TV en kijken of het probleem mee verhuisd of niet en zo uitsluiten of die ene ontvanger defect is, maar ik gok dat het eraan ligt dat de TV te nieuw is.
Heb je 4K abo? Zo niet, zijn er 4K zenders bij kpn vrij te kijken? Toen ze voetbal in 4K uitzonden, kon ik er gewoon naar kijken met mijn B9.

Als ik naar info kijk van mijn tv, zie ik wel 2160 staan als resolutie van KPN box. Prime en Netflix zouden dus wel 4K moeten kunnen. Maar overige zenders niet, als je ze niet als 4k abo hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 10-11-2021 12:24 ]

Pagina: 1 ... 425 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.