Wel een hoop woorden om nee te zeggen. Zou hij jurist zijn ?Wren schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:46:
[...]
Je valt idd behoorlijk in herhaling. Maar LG heeft het dus niet gezegd,duidelijk.
Nog een kleine twee maanden te gaan en de nieuwe modellen worden getoond. Ik hoop echt dat LG een keer met goede veranderingen komt. Ik zou een OLED met een one connectbox ideaal vinden. Makkelijk bij je HDMI poorten kunnen komen, geen kabelmodificatie meer nodig mocht je een kabelgoot in de muur hebben, waar de stekker niet doorheen kan. En wanneer de voeding of hardware van de tv stuk gaat is enkel het omwisselen van zo'n box afdoende. Las dat LG daar wel dit jaar een patent voor geregistreerd heeft. Dat doet men niet zo snel, als het niet de bedoeling is om het uit gaan brengen.
Natuurlijk zal Samsung er wel één hebben, dat is zeker. Alleen met alle eerste generatie modellen is het nooit verstandig om deze direct aan te gaan schaffen. Ben wel benieuwd hoe de OLED televisies van Samsung (qua pixel indeling etc.) eruit gaan zien. Zal vast een zeker (door quantum dots) een hogere NITS waarde gaan krijgen. De prijsstelling is in deze ook belangrijk. Als ze hoger gaan zitten dan LG, dan wordt het weer lastig voor ze, om daarmee te gaan concurreren. Al hoewel ik met gemak dat beetje extra (voor model 2) zou neerleggen als ik daarbij mijn televisie plat tegen de wand kan installeren en ik geen stroomkabel hoef af te knippen, omdat LG zo koppig is om er geen losse kabel bij te leveren. Zo'n box setup zou dat in ieder geval wel oplossen.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 18:15
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Zo’n connect box lijkt leuk maar je zult die box toch ergens kwijt moeten.BramViking schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:54:
Nog een kleine twee maanden te gaan en de nieuwe modellen worden getoond. Ik hoop echt dat LG een keer met goede veranderingen komt. Ik zou een OLED met een one connectbox ideaal vinden. Makkelijk bij je HDMI poorten kunnen komen, geen kabelmodificatie meer nodig mocht je een kabelgoot in de muur hebben, waar de stekker niet doorheen kan. En wanneer de voeding of hardware van de tv stuk gaat is enkel het omwisselen van zo'n box afdoende. Las dat LG daar wel dit jaar een patent voor geregistreerd heeft. Dat doet men niet zo snel, als het niet de bedoeling is om het uit gaan brengen.
Waar laat je die box als je zo’n mooi plat scherm aan de muur hebt hangen?
Ondanks dat ik een “dikke” C9 heb zou ik niet weten waar ik die box had moeten laten.
Toch heeft zo’n box ook wel voordelen, dat klopt.
Er zou een model moeten zijn met en zonder box, mensen dan zelf kiezen.
Ik vraag me ook af wat Samsung straks gaat doen met hun OLED’s.
Proppen ze alles in het scherm of gaan ze de Connect box gebruiken?
Een OLED is immers geen LCD dus de opzet is wel anders.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een truc is het niet want hardware verouderd ook want technieken verbeteren.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:09:
Feit is dat bij veel merken de truc wordt gehanteerd dat oudere modellen steeds minder updates krijgen.
Ook al zijn ze hardwaretechnisch dik in orde..
Heel jammer, maar dat is kapitalisme, ze moeten je over 5 jaar weer een nieuw model slijten.
Heb het destijds al gezegd bij C9 vs CX: als je langer updates wilt ga dan voor het nieuwste model.
De C1 zal ook langer updates krijgen dan de CX.
Op een gegeven moment kun je niet meer (zinvolle) upgrades uitbrengen want dan is er een limiet.
Maar als men gewoon minimaal 5 jaar upgrades blijft uitbrengen heb ik daar geen moeite mee.
LG heeft ook laten zien dan ze langer dan twee jaar support kunnen leveren.
Het nieuwste model kopen biedt niet altijd voordelen.
Dat ene jaar winst geeft de doorslag niet.
Ik ben wel heel benieuwd wat 2022 gaat bieden.
Zijn er trouwens schermen ingebrand vanaf de C9? ik heb ze nergens zien voorbij komen. we zijn nu 2 jaar verder.
Om heel eerlijk te zijn zou ik niet weten wat voor updates iedereen wilt hebben. Mijn 65B6 uit 2016 doet 5 jaar later alles nog hetzelfde als nieuw uit de doos. YouTube, Netflix, Amazon Prime, Disney+ etc werken snel en goed. De TV heeft een aantal updates gekregen en sommige apps zijn veranderd. Sommige functies zoals HDR bij YouTube of Dolby Atmos en HDMI 2.1 eigenschappen missen natuurlijk, maar die hebben er überhaupt nooit opgezeten, dus dat kan je onmogelijk een minpunt noemen. Dus wat moet er verder van LG uit nog ondersteund worden?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
het probleem is. de modellen van vorig jaar hadden ook nooit 120hz dolby vision en de recentere modellen ook niet. maar die krijgen de update wel. Ik vind als C9 eigenaar, als je tv hdmi 2.1 ondersteund, je de update dan ook hoort te krijgen net als de oudere modellen. Want de C9 is geen 4 jaar oud uiteindelijk. Ze gooien dit op een hardware-issue, goed we zullen dit maar geloven.Major_ton schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:43:
Om heel eerlijk te zijn zou ik niet weten wat voor updates iedereen wilt hebben. Mijn 65B6 uit 2016 doet 5 jaar later alles nog hetzelfde als nieuw uit de doos. YouTube, Netflix, Amazon Prime, Disney+ etc werken snel en goed. De TV heeft een aantal updates gekregen en sommige apps zijn veranderd. Sommige functies zoals HDR bij YouTube of Dolby Atmos en HDMI 2.1 eigenschappen missen natuurlijk, maar die hebben er überhaupt nooit opgezeten, dus dat kan je onmogelijk een minpunt noemen. Dus wat moet er verder van LG uit nog ondersteund worden?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De apps moet je los zien van de firmware upgrades.Major_ton schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:43:
De meeste app worden immers niet door LG gemaakt.
Natuurlijk doet je TV het nog net zoals deze uit de doos kwam.
Je koopt echter een smart TV, geen dom ding maar een apparaat wat juist de mogelijkheden heeft om zichzelf te verbeteren waardoor deze nog meer te bieden heeft.
Dat is nu juist de kracht.
Bij smartphones zie je een soortgelijke ontwikkeling.
Niet alle upgrades hebben voor iedereen een toegevoegde waarde.
Dat hangt van het gebruik af, kijk je alleen TV of ben je een gamer? Het kan allemaal.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gelukkig niet zeg!Farabi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:35:
Zijn er trouwens schermen ingebrand vanaf de C9? ik heb ze nergens zien voorbij komen. we zijn nu 2 jaar verder.
Dat is nu juist het gevolg van hardware ontwikkelingen waarbij de panelen zijn verbeterd en ook nog eens maatregelen zijn genomen om inbranden te voorkomen.
dus dat hoofdstuk is ook voorgoed afgesloten.HoppyF schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
Gelukkig niet zeg!![]()
Dat is nu juist het gevolg van hardware ontwikkelingen waarbij de panelen zijn verbeterd en ook nog eens maatregelen zijn genomen om inbranden te voorkomen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Voorgoed klinkt wel erg definitief maar laten we zeggen dat de kans op schade door inbranden aanzien verkleind is. Er zal altijd wel ergens iemand zijn die er last van heeft onder extreme omstandigheden.Farabi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
dus dat hoofdstuk is ook voorgoed afgesloten.
Je moet het dus procentueel bekijken. Cijfers heb ik niet, maar gezien de ervaringen die je leest gaat het de goede kant op.
LG moet ook wel want concurrent Samsung zit niet stil en zal proberen OLED marktaandeel van LG te gaan afsnoepen. Samsung was ooit de aanjager van het hele OLED inbranden verhaal.
Samsung zal dus met OLED’s komen die niet meer kunnen inbranden.
Toevallig vandaag een mooi (Plus) artikel over inbranden op beeldschermen.
Nee, niet alleen inbranden op OLED’s maar op allerlei display’s.
Ook op de hele oude zwart wit beeldbuizen.
Dit artikel zet e.e.a. nog eens op een rijtje.
reviews: Het inbranden van beeldschermen - Hoe komt het en wat doe je eraan?
[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 30-10-2021 12:22 ]
Elk OLED paneel kan nog gewoon inbranden, dat is inherent aan de techniek. Uiteraard is het e.e.a. beter geworden om inbranden tegen te gaan, maar gevrijwaard ben je zeker niet. Door een ongeplande verandering op mijn kantoor (in positieve zin) is mijn Sony 75" LCD naar de woonkamer verhuisd en daarmee ging de 65B6 OLED naar de slaapkamer. Ik zal geen discussie starten over het verschil in beeldkwaliteit, maar ik moet zeggen dan een LCD TV in de woonkamer wel heel zorgeloos kijkt. Zeker met 2 jonge kinderen in huis die op YouTube bijvoorbeeld nog wel eens voor een lange periode muziek opzetten waarbij het beeld gewoon een statisch albumhoesje of andere willekeurige afbeelding is.
En ik ben een GROOT voorstander van OLED TV's, maar toch weet ik niet wat ik ga kiezen als de TV in de woonkamer weer vervangen gaat worden. De filmliefhebber in mij wilt absoluut een 77" of 83" OLED TV, maar de gamer/huisvader in mij vindt het verstandiger om weer voor een goede LCD TV te gaan. Het dilemma suddert dus voort en daar zal ik niet alleen in staan.
En ik ben een GROOT voorstander van OLED TV's, maar toch weet ik niet wat ik ga kiezen als de TV in de woonkamer weer vervangen gaat worden. De filmliefhebber in mij wilt absoluut een 77" of 83" OLED TV, maar de gamer/huisvader in mij vindt het verstandiger om weer voor een goede LCD TV te gaan. Het dilemma suddert dus voort en daar zal ik niet alleen in staan.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Had net mijn bovenstaande reactie aangepast.Major_ton schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:20:
Elk OLED paneel kan nog gewoon inbranden, dat is inherent aan de techniek. Uiteraard is het e.e.a. beter geworden om inbranden tegen te gaan, maar gevrijwaard ben je zeker niet. Door een ongeplande verandering op mijn kantoor (in positieve zin) is mijn Sony 75" LCD naar de woonkamer verhuisd en daarmee ging de 65B6 OLED naar de slaapkamer. Ik zal geen discussie starten over het verschil in beeldkwaliteit, maar ik moet zeggen dan een LCD TV in de woonkamer wel heel zorgeloos kijkt. Zeker met 2 jonge kinderen in huis die op YouTube bijvoorbeeld nog wel eens voor een lange periode muziek opzetten waarbij het beeld gewoon een statisch albumhoesje of andere willekeurige afbeelding is.
Nav dit artikel.
reviews: Het inbranden van beeldschermen - Hoe komt het en wat doe je eraan?
Als een paneel van 2 jaar oud al niet meer inbrand (C9). Dan is de kans nihil in het heden. Ik denk echt dat het is opgelost.
[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 30-10-2021 12:42 ]
Ik heb sinds kort een c1 waarbij ik de randapparatuur gekoppeld heb via een versterker. Als ik bijvoorbeeld de mediaspeler uitzet dan krijg ik heel kort de gallery mode te zien en daarna wordt het beeld blauw. Komt dit door de versterker of moet ik een instelling aanpassen zodat de gallery mode wordt getoond?
Genoeg dingen die veranderd kunnen worden.Major_ton schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:43:
- Geef klanten de mogelijkheid om te kiezen tussen een OLED televisie met een vaste koort of eentje met een box of een kabel dat ontkoppeld kan worden.
- Zorg dat de nieuwe WebOS gebruiksvriendelijker wordt. De UI is te druk en te traag.
- Er is nog steeds geen baanbrekende ontwikkeling in het verhogen van NITS.
- Bevestigingspunten op de B en de C serie zou veel beter kunnen. Het is namelijk te laag en als je van model verandert sluit het soms niet goed aan, waardoor je weer opnieuw in je muur kunt boren. Nu zit al het hardware in het onderste gedeelte van de televisie. Maak de oppervlakte iets dikker, waardoor je de hardware over de gehele oppervlakte kunt verdelen. Zou er mooier uitzien, aangezien de tv dan ook platter tegen de muur aan zal komen.
Enzovoort.
[ Voor 9% gewijzigd door BramViking op 30-10-2021 13:56 ]
Uiteraard. Maar hij had het niet over fysieke veranderingen en "dingen die er nooit op gezeten hebben" maar over software updates.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De hardware is al veranderd daarvoor is er nu het G model.BramViking schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:45:
[...]
Genoeg dingen die veranderd kunnen worden.
- Geef klanten de mogelijkheid om te kiezen tussen een OLED televisie met een vaste koort of eentje met een box of een kabel dat ontkoppeld kan worden.
- Zorg dat de nieuwe WebOS gebruiksvriendelijker wordt. De UI is te druk en te traag.
- Bevestigingspunten op de B en de C serie zou veel beter kunnen. Het is namelijk te laag en als je van model verandert sluit het soms niet goed aan, waardoor je weer opnieuw in je muur kunt boren. Nu zit al het hardware in het onderste gedeelte van de televisie. Maak de oppervlakte iets dikker, waardoor je de hardware over de gehele oppervlakte kunt verdelen. Zou er mooier uitzien, aangezien de tv dan ook platter tegen de muur aan zal komen.
Enzovoort.
Tjsa, behalve dat netsnoer dan.
Als de TV(s) of het merk je niet bevalt of ook niet gaat bevallen, misschien toch handiger hem niet te kopen. Staan genoeg reviews om een goede keuze over te maken, desnoods maak je binnen 14 dagen gebruik maken van je retourrecht.
3 van je 4 punten hebben niks met de periode van ondersteuning wbt software/firmware updates na aanschaf te maken. Het zijn valide punten hoor, daar niet van, maar daar ging het niet over ;-)BramViking schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:45:
[...]
Genoeg dingen die veranderd kunnen worden.
Enzovoort.
En over de UI van de huidige modellen kan ik niet oordelen. Ik weet alleen dat mijn 2016 model nog heel snel en fris aanvoelt. Een trage UI is heel vervelend inderdaad. Mijn 2018 Sony AndroidTV is zo traag als het maar zijn kan, bah...
[ Voor 9% gewijzigd door Major_ton op 30-10-2021 15:54 ]
Mijn vrouw en ik laten op dit moment ons huis verbouwen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe tv-beugel voor onze LG C9.
Voorheen hadden wij een universele beugel van Sanus, de VML5, maar die heeft zijn beste tijd gehad. Nu is de keuze gevallen op een Vogel's THIN 546 draaibare tv-beugel. Met deze beugel zou de tv strak tegen de muur moeten hangen en tegelijkertijd het kabelmanagement, zoals het vervangen van kabels, makkelijker moeten maken - dat was bij de vorige beugel altijd een gedoe. Daarnaast lijkt het mij wel tof om de televisie te kunnen draaien.
Zijn er Tweakers hier die een LG OLED-tv gebruiken i.c.m. de betreffende tv-beugel van Vogel's? Zo ja, waar moet ik op letten? Wat is de lengte van de hdmi-kabels die jullie gebruiken? Ik gebruik nu hdmi-kabels van 3m en een verlengde netsnoer i.v.m. het feit dat die van de televisie niet af te koppelen is.
Oude situatie:
:strip_exif()/f/image/NGr0wkNPul2ww5wcJSMb0YYD.jpg?f=fotoalbum_medium)
Nieuwe situatie:
:strip_exif()/f/image/A0oNzhpPeCw66sLDycWR574e.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dan nog even een andere vraag: de tv heeft 4 hdmi-poorten (2.1), maar ik heb vijf apparaten die aangesloten moeten worden. Iemand ervaring met een goede hdmi-splitter?
Voorheen hadden wij een universele beugel van Sanus, de VML5, maar die heeft zijn beste tijd gehad. Nu is de keuze gevallen op een Vogel's THIN 546 draaibare tv-beugel. Met deze beugel zou de tv strak tegen de muur moeten hangen en tegelijkertijd het kabelmanagement, zoals het vervangen van kabels, makkelijker moeten maken - dat was bij de vorige beugel altijd een gedoe. Daarnaast lijkt het mij wel tof om de televisie te kunnen draaien.
Zijn er Tweakers hier die een LG OLED-tv gebruiken i.c.m. de betreffende tv-beugel van Vogel's? Zo ja, waar moet ik op letten? Wat is de lengte van de hdmi-kabels die jullie gebruiken? Ik gebruik nu hdmi-kabels van 3m en een verlengde netsnoer i.v.m. het feit dat die van de televisie niet af te koppelen is.
Oude situatie:
:strip_exif()/f/image/NGr0wkNPul2ww5wcJSMb0YYD.jpg?f=fotoalbum_medium)
Nieuwe situatie:
:strip_exif()/f/image/A0oNzhpPeCw66sLDycWR574e.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dan nog even een andere vraag: de tv heeft 4 hdmi-poorten (2.1), maar ik heb vijf apparaten die aangesloten moeten worden. Iemand ervaring met een goede hdmi-splitter?
het zou me alsnog niks verbazen als LG opeens over 3 maanden met 120hz DV komt voor de C9. was dit ook niet bij de airplay ondersteuning destijds paar jaar geleden?
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 31-10-2021 00:43 ]
Je geschetste situatie, is hier al ruim 2 jaar dagelijkse kost voor mijn 65c8 model. En echt waar geen spoortje van inbranden. Oke alleen 100+ aan gamen word hier niet gedaan. Maar ook de vorige oled 55 910 nooit een centje pijn gehad.Major_ton schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:20:
Aha nu volgende dilema, wil mijn 65c8 eigenlijk weer vervangen na 2 jaar. Twijfel alleen tussen de 77c16 of 77G1 evo paneel. Is zo'n evo paneel echt de meer prijs waard? En hoe zit het met beeld kwaliteit tussen de c8 en nieuwe c16 modellen? Is daar goed een goede vergelijking revieuw oid van? Of mensen die zelf zo'n upgrade hebben gedaan?
Simpel gezegd: nee. Maar het hangt natuurlijk altijd van de meerprijs af, bijv voor een tientje hebben veel mensen de gemoedsrust van "ik heb een evopaneel" er vast voor over, ook al is het alleen maar voor het idee. Zie het Evo-verhaal vooral als een marketing dingetje om de verkopen op gang te houden.Practics schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:25:
[...]
Twijfel alleen tussen de 77c16 of 77G1 evo paneel. Is zo'n evo paneel echt de meer prijs waard?
Een belangrijker aspect bij die keuze C1 vs G1 is het esthetische (vind je de plattere tv mooier en heb je daar de meerprijs voor over?). En bijv de geluidskwaliteit van de tv zelf, mocht je daarvan gebruik maken, dus als je geen losse speakers of soundbar gebruikt of daar niet de hele tijd gebruik van wilt maken. Dit omdat er bij de G serie nog minder ruimte is voor speakers en een klankkast om de lagere tonen weer te geven. Dit heeft natuurlijk gevolgen.
Marginale verbeteringen met name in het near black, maar om een indruk te geven: exemplarische verschillen in kleur- en helderheidsuniformiteit spelen al een grotere rol dan de kleine verbeteringen dankzij de evolutie van het paneel. Voor gamers voor wie het scherm niet snel genoeg kan en de Hz-en niet hoog genoeg zijn er grotere stappen gemaakt.En hoe zit het met beeld kwaliteit tussen de c8 en nieuwe c16 modellen?
Zeker, kijk o.a. de video's van HDTVTest, en de reviews / vergelijktool van Rtings.Is daar goed een goede vergelijking revieuw oid van? Of mensen die zelf zo'n upgrade hebben gedaan?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bedoel je het artikel van John Archer lang geleden?Farabi schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:42:
het zou me alsnog niks verbazen als LG opeens over 3 maanden met 120hz DV komt voor de C9. was dit ook niet bij de airplay ondersteuning destijds paar jaar geleden?
Kan over AirPlay gegaan zijn maar ook over VRR.
Er zijn zoveel issues geweest ondertussen.
Gelukkig ook zaken die LG wèl heeft opgepakt.
Terug naar 120Hz DV nog een keer.
In het artikel van Vincent Teoh laat hij een lijst zien van modellen die wel de upgrade krijgen.
Heb je gezien dat daar de B1 op staat?
En wat is een B model? Juist, een “uitgeklede” C.
Net als de A is de B een instapmodel met minder features en mogelijkheden daarom is deze ook goedkoper.
Het is dus uiterst merkwaardig dat een zwakke broeder om het zo maar uit te drukken wel geüpgraded gaat worden terwijl zijn snelle broertje C9 het niet kan.
Dat maakt het allemaal nog ongeloofwaardig.
Om het dan nog ingewikkelder te maken staat de BX ook niet in het lijstje.
Dit terwijl deze weer vrijwel gelijk is aan de B1.
De feiten.
Een C9 heeft de Alpha 9 gen 2.
Een B1 heeft de Alpha 7 gen 4.
Een BX heeft de Alpha 7 gen 3.
:strip_exif()/f/image/A9P40FlKyz7wwYoxIyfNfYK3.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft dat niet te maken met dat de B1 dezelfde hardware-structuur heeft als die modellen in de lijst? Door de chipset was het waarschijnlijk makkelijker om te updaten.HoppyF schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Bedoel je het artikel van John Archer lang geleden?
In het artikel van Vincent Teoh laat hij een lijst zien van modellen die wel de upgrade krijgen.
Net als de A is de B een instapmodel met minder features en mogelijkheden daarom is deze ook goedkoper.
Het is dus uiterst merkwaardig dat een zwakke broeder om het zo maar uit te drukken wel geüpgraded gaat worden terwijl zijn snelle broertje C9 het niet kan.
De feiten.
[Afbeelding]
Duidelijk ook even de rtings vergelijking video gekeken en voor dat prijs verschil ga ik voor de c1. Al moet ik zeggen dat als ik het zo lees puur voor de grote moet gaan upgraden. Dan vind ik 2500 euro wel veel geld voor 12 inch erbij. Met verkoop van mijn huidige is dat 1500/1700 euro. Gevoelsmatig was de stap van de lg 910 naar c8 veel betere upgradeCap schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:24:
[...]
Zeker, kijk o.a. de video's van HDTVTest, en de reviews / vergelijktool van Rtings.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, juist niet.Farabi schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:35:
[...]
Heeft dat niet te maken met dat de B1 dezelfde hardware-structuur heeft als die modellen in de lijst? Door de chipset was het waarschijnlijk makkelijker om te updaten.
De B1 heeft de “trage” processor en nog minder geheugen ook.
In die zin gelijk aan de vorige B modellen.
De verklaring (die je nu zo hier en daar ziet langskomen) dat een C9 de nieuwe features niet meer kan trekken omdat deze te oud en te traag is, is dus gewoon flauwekul.
Ook is de extra HDMI 2.1 chip van de C9 is krachtig genoeg.
Eigenlijk worden we dus een beetje voor de gek gehouden.
Tenzij er nog een valide technische uitleg gaat volgen, dat is nog even afwachten want daar wordt nu wel om gevraagd. Het is nog vers nieuws dus laten we het een kans geven.
Heeft iemand ervaring met de bijgeleverde IR blaster?
Ik heb de Ir blaster aangesloten en de twee 'oogjes' voor mijn versterker (NAD 368) geplakt en voor m'n Arris 5202.
Mijn versterker heeft een Ir learning optie waarmee ik eigenlijk alle signalen die op Ir verzonden worden kan koppelen aan een functie in mijn versterker. Ik heb de tv ingesteld op een ander model NAD versterker (want mijn model staat er niet bij) maar de meegeleverde Ir blasters lijken geen signaal te versturen.
Ik check dit door door mijn camera app op de telefoon naar de Ir blasters te kijken en dan zou ik ze wel moeten zien oplichten maar dat zie ik niet.
Heeft iemand anders een idee wat hier aan de hand is? Als ik het stekkertje er in en uit doe zie ik wel een melding op het scherm IR blaster aangesloten.
Ik heb de Ir blaster aangesloten en de twee 'oogjes' voor mijn versterker (NAD 368) geplakt en voor m'n Arris 5202.
Mijn versterker heeft een Ir learning optie waarmee ik eigenlijk alle signalen die op Ir verzonden worden kan koppelen aan een functie in mijn versterker. Ik heb de tv ingesteld op een ander model NAD versterker (want mijn model staat er niet bij) maar de meegeleverde Ir blasters lijken geen signaal te versturen.
Ik check dit door door mijn camera app op de telefoon naar de Ir blasters te kijken en dan zou ik ze wel moeten zien oplichten maar dat zie ik niet.
Heeft iemand anders een idee wat hier aan de hand is? Als ik het stekkertje er in en uit doe zie ik wel een melding op het scherm IR blaster aangesloten.
Happy B owner hier. Ook al gebruik ik 120hz dv niet. Tenzij de ps5 dat opeens moet gaan ondersteunenHoppyF schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Bedoel je het artikel van John Archer lang geleden?
De feiten.
[Afbeelding]
De B heeft bijna alle eigenschappen van de C. Iets minder nits. De A is een ver uitgeklede versie. Ik vind de discussie over wel of niet updates wat ver gaan. In de early adopters fase weet je dat je risico loopt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een NAD heb ik niet maar een Arris VIP5202 wel.daantjuh68 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:18:
Heeft iemand ervaring met de bijgeleverde IR blaster?
Deze werkt met Bluetooth net als de LG magic remote afstandsbediening.
Mijn Arris box staat ook uit het zicht en is prima te bedienen met de KPN afstandsbediening of met de Magic remote.
Het is mij niet duidelijk wat je met je NAD wil doen.
Stuur je ook emails naar LG over dit onderwerp, want het zit je blijkbaar erg hoog. Hier pagina's lang ranten en hopen dat er toch (tegen beter weten in?) wat komt, gaat sowieso niks helpen.HoppyF schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Nee, juist niet.
De B1 heeft de “trage” processor en nog minder geheugen ook.
In die zin gelijk aan de vorige B modellen.
De verklaring (die je nu zo hier en daar ziet langskomen) dat een C9 de nieuwe features niet meer kan trekken omdat deze te oud en te traag is, is dus gewoon flauwekul.
Ook is de extra HDMI 2.1 chip van de C9 is krachtig genoeg.
Eigenlijk worden we dus een beetje voor de gek gehouden.
Tenzij er nog een valide technische uitleg gaat volgen, dat is nog even afwachten want daar wordt nu wel om gevraagd. Het is nog vers nieuws dus laten we het een kans geven.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ook in deze multiverse is die reactie nergens voor nodig..
[ Voor 85% gewijzigd door Michael Knight op 01-11-2021 12:39 ]
Laten we vooral niet doorgaan hierover..
[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 01-11-2021 12:42 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Laten we vooral niet doorgaan hierover..
[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 01-11-2021 12:43 ]
Wat is "en verder"? Is er al een online petitie? Plug die dan ook hier, vooral als het doel van je posts is om nuttig te zijn voor anderen. Of roep mede-C9 eigenaren hier op om ook LG te mailen. Dat zie ik je nog niet doen namelijk.HoppyF schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:12:
[...]
Ik heb hier al lang op gereageerd richting LG en verder.
Of het ooit op mijn situatie van toepassing is? Vast wel over een jaar of 2. Maar ik ben 1 van die mensen in dit topic die een TV koopt op wat die kan bij aankoop, wat die in de jaren daarna erbij krijgt aan features zijn een bonus. Zolang die goed doet wat die deed toen ik hem kocht, ben ik blij met mijn aankoop.
De uitleg van HDTVTest is m.i. goed, namelijk:
- Waarom niet op de C9 blijft uiteindelijk speculeren
- Als je dan moet gissen waarom dan is het vermoedelijk omdat er wel degelijk hardware verschillen tussen de HDMI implementatie van de C9 en de nieuwere modellen zitten, waardoor de software van de C1 niet simpel doorgezet kan worden naar de C9. Het zou dan dus meer (programmeer)werk kosten en dat heeft men niet over voor een 2,5 jaar oud product
- Hoe lang ze moeten doorgaan met het ondersteunen / updaten of zelfs upgraden / toevoegen van features van 'oude' producten blijft iets waar je eindeloos over kan blijven discussiëren maar je komt er toch nooit uit. Het is uiteindelijk een kwestie van centen. Een fabrikant als Apple ondersteunt het gros van hun producten echt jarenlang met nieuwe updates, maar daar betaal je dan ook voor bij aanschaf. Uiteindelijk gaat alleen de zon voor niets op.
Persoonlijke mening: we kunnen heel lang verongelijkt blijven neuzelen over het 'onrecht' (
) dat ons is aangedaan omdat de C9 een bepaalde update niet krijgt, en het staat natuurlijk iedereen vrij om (vrij kansloze
) petities over van alles en nog wat te beginnen, maar: ook zonder deze update is en blijft de C9 - voorlopig dan hè
-gewoon een prima tv waar niemand zich voor hoeft te schamen.
As always, wil je het nieuwste van het nieuwste met ondersteuning voor alle mogelijke nieuwste technieken dan betaal je steeds weer de hoofdprijs. Het is een keuze.
- Als je dan moet gissen waarom dan is het vermoedelijk omdat er wel degelijk hardware verschillen tussen de HDMI implementatie van de C9 en de nieuwere modellen zitten, waardoor de software van de C1 niet simpel doorgezet kan worden naar de C9. Het zou dan dus meer (programmeer)werk kosten en dat heeft men niet over voor een 2,5 jaar oud product
- Hoe lang ze moeten doorgaan met het ondersteunen / updaten of zelfs upgraden / toevoegen van features van 'oude' producten blijft iets waar je eindeloos over kan blijven discussiëren maar je komt er toch nooit uit. Het is uiteindelijk een kwestie van centen. Een fabrikant als Apple ondersteunt het gros van hun producten echt jarenlang met nieuwe updates, maar daar betaal je dan ook voor bij aanschaf. Uiteindelijk gaat alleen de zon voor niets op.
Persoonlijke mening: we kunnen heel lang verongelijkt blijven neuzelen over het 'onrecht' (

As always, wil je het nieuwste van het nieuwste met ondersteuning voor alle mogelijke nieuwste technieken dan betaal je steeds weer de hoofdprijs. Het is een keuze.
[ Voor 57% gewijzigd door Cap op 31-10-2021 13:21 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Uit de reacties hier in dit topic en elders op Tweakers is niet gebleken dat veel Tweakers goed begrepen hebben waar het over gaat. Zelfs de redactie van Tweakers neemt alleen maar een stukje tekst over.AppieNL schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:26:
[...]
Wat is "en verder"? Is er al een online petitie? Plug die dan ook hier, vooral als het doel van je posts is om nuttig te zijn voor anderen. Of roep mede-C9 eigenaren hier op om ook LG te mailen. Dat zie ik je nog niet doen namelijk.
Of het ooit op mijn situatie van toepassing is? Vast wel over een jaar of 2. Maar ik ben 1 van die mensen in dit topic die een TV koopt op wat die kan bij aankoop, wat die in de jaren daarna erbij krijgt aan features zijn een bonus. Zolang die goed doet wat die deed toen ik hem kocht, ben ik blij met mijn aankoop.
Ik verwacht uit die hoek dus weinig steun.
Neemt niet weg dat ik mijn standpunt wel heb geprobeerd duidelijk te maken.
Een kleine groep techneuten zal het wel begrijpen maar inzien dat het trekken aan een dood paard is en zich er niet druk meer om maken.
Neemt niet weg dat ik nog steeds blij ben met mijn C9 en ook weet dat de perfecte TV niet bestaat en ook door andere fabrikanten niet gemaakt wordt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens @CapCap schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:04:
De uitleg van HDTTest is m.i. goed, namelijk:
- Als je dan moet gissen waarom dan is het vermoedelijk omdat er wel degelijk hardware verschillen tussen de HDMI implementatie van de C9 en de nieuwere modellen zitten, waardoor de software van de C1 niet simpel doorgezet kan worden naar de C9. Het zou dan dus meer (programmeer)werk kosten en dat heeft met niet over voor een 2,5 jaar oud product
Persoonlijke mening: we kunnen heel lang verongelijkt blijven neuzelen over het 'onrecht' dat ons is aangedaan omdat de C9 een bepaalde update niet krijgt, en het staat natuurlijk iedereen vrij om (vrij kansloze) petities over van alles en nog wat te beginnen, maar: ook zonder deze update is en blijft de C9, voorlopig, gewoon een prima tv waar niemand zich voor hoeft te schamen.
Kan trouwens best zijn dat Vincent in een latere video nog met meer uitleg of details komt.
Dat doet hij vaker zeker als er vanuit de community veel vragen komen.
Je zin over Apple is een spijker op de kop!
Duur en premium maar ook prima support.
Lang geleden had ik het niet zo op Apple maar sinds ik ooit overgestapt ben op een iPhone 5s en later een iPad Pro ben ik daar toch anders over gaan denken.
Dan ervaar je wel hoe positief dat uitpakt.
Ik vind c.a. 1600 euro voor 12 inch meer beeld van vrijwel dezelfde kwaliteit ook erg veel geld. Maar er zullen er ook zijn die gerust het dubbele neerleggen voor 12 inch meer. Dat blijft dus persoonlijk en daar kan niemand je in adviseren.Practics schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:54:
[...]
Duidelijk ook even de rtings vergelijking video gekeken en voor dat prijs verschil ga ik voor de c1. Al moet ik zeggen dat als ik het zo lees puur voor de grote moet gaan upgraden. Dan vind ik 2500 euro wel veel geld voor 12 inch erbij. Met verkoop van mijn huidige is dat 1500/1700 euro. Gevoelsmatig was de stap van de lg 910 naar c8 veel betere upgrade
Ik gebruik onderstaande:ion schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:58:
Heeft iemand een lijstje van alle advertentie urls die LG gebruikt?
code:
1
2
3
4
5
6
| ngfts.lge.com ||ad.lgsmartad.com^ lgad.cjpowercast.com edgesuite.net ||lgsmartad.com^ ||lgad.cjpowercast.com.edgesuite.net^ |
Let op, hiermee blokkeer je ook de thumbnails in de appstore en mogelijk meer. Je voorkomt ook de rij met films op de homepage niet.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Kunstgalerij? Zijn dit de schilderijen die je ziet als je een HDMI kabel niet aangesloten hebt? Hoe kom ik hierbij? edit: het is een app.BlowFish schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:25:
Merk sinds dat we jaloezieën geïnstalleerd hebben dat er in de reflectie van mijn 77” G1 scherm ‘putjes’ en ‘golven’ zitten. Zie foto hieronder. Op mijn E6 (55”) geen last van. Bij TV kijken in het donker geen last van. In hoeverre is dit een gebrek?
[Afbeelding]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik zag dat er een nieuwe update was voor de CX. Nu is de standaard kleurtemperatuur van Dolby Vison warm2 in plaats van gemiddeld. Op de Xbox Series X vind ik dat witte tekst nu meer geel is dan echt wit. Volgens Vincent is gemiddeld weer veel te koud en blauw.
Welke kleurtemperatuur gebruiken jullie?
[ Voor 15% gewijzigd door WhySoSerious? op 31-10-2021 22:37 ]
Bij die nieuwe update voor de CX en GX heb ik het vermoeden dat BFI ook geüpdatet is. Het flikkeren van het beeldscherm op stand hoog is mijn inziens niet zo erg als voorheen, weet niet of iemand dit ook zo ervaart?
@WhySoSerious? Een colorimeter liegt niet en die zal "warm 2" vast en zeker dichter bij D65 meten dan "gemiddeld".
Maar als jij tekst minder wit vindt dan je gewend bent zal je ongetwijfeld gewend zijn aan blauwer wit dan D65, dus als dat je smaak is stel je hem daarop in.
Maar als jij tekst minder wit vindt dan je gewend bent zal je ongetwijfeld gewend zijn aan blauwer wit dan D65, dus als dat je smaak is stel je hem daarop in.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 31-10-2021 22:50 ]
Niemand?Yonix schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:31:
Mijn vrouw en ik laten op dit moment ons huis verbouwen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe tv-beugel voor onze LG C9.
Oude situatie:
[Afbeelding]
Nieuwe situatie:
[Afbeelding]
@Yonix vraag het anders even gericht aan de mensen die hem bezitten (via mention / pb): 
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
B9 geen last van inbranden..Farabi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
dus dat hoofdstuk is ook voorgoed afgesloten.
Maar.... waar blijft google assistant update??
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Warm2. Gemiddeld is écht (veel) te blauw.WhySoSerious? schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:33:
Ik zag dat er een nieuwe update was voor de CX. Nu is de standaard kleurtemperatuur van Dolby Vison warm2 in plaats van gemiddeld. Op de Xbox Series X vind ik dat witte tekst nu meer geel is dan echt wit. Volgens Vincent is gemiddeld weer veel te koud en blauw.
Interessant. Zal het eens testen.svenerator schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:48:
Bij die nieuwe update voor de CX en GX heb ik het vermoeden dat BFI ook geüpdatet is. Het flikkeren van het beeldscherm op stand hoog is mijn inziens niet zo erg als voorheen, weet niet of iemand dit ook zo ervaart?
's morgens blauw en 's avonds geel...doe je eigenlijk wat de natuur ook doet. Ochtendlicht is blauw en avond licht gelig. Warm 1 t.o.v Warm 2DutchOwnage schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:11:
[...]
Warm2. Gemiddeld is écht (veel) te blauw.
Verder is het gewoon afhankelijk van wat je zelf mooier vind. Prefereer zelf warm 1
Dat is ook een mooie manier om er mee om te gaan jaNoahAmber schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:15:
[...]
's morgens blauw en 's avonds geel...doe je eigenlijk wat de natuur ook doet. Ochtendlicht is blauw en avond licht gelig. Warm 1 t.o.v Warm 2
Verder is het gewoon afhankelijk van wat je zelf mooier vind. Prefereer zelf warm 1
Het is persoonlijk. Heb ook een tijdje op warm1 gezeten
..edit..
[ Voor 93% gewijzigd door Michael Knight op 01-11-2021 12:42 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik wil dit ook graag op mijn G1. Zit note bene een knop op de remote voor maar wordt nog steeds niet in NL ondersteund en bijvoorbeeld wel in de UK. Waarom dit men niet in NL toepast is mij een groot raadsel.mucuracat schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:43:
[...]
B9 geen last van inbranden..
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Dat vraag ik mij ook af, destijds is er een belofte/toezegging/we kijken er naar gedaan door LG (correct me if I'm wrong).mucuracat schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat de Benelux een vergeten kindje is of de voorwaarden zijn een last voor LG.
Laten we er maar vanuit gaan dat deze niet meer komt.
Toch word er op nagenoeg elke webshop mee geadverteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door tovenaar1988 op 01-11-2021 21:26 ]
Mijn ervaring met de lg klantenservice NL is zo bizar dramatisch. Ze weten niet eens welke producten ze in NL verkopen heb ik laatst nog ervaren 😂tovenaar1988 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:24:
[...]
Dat vraag ik mij ook af, destijds is er een belofte/toezegging/we kijken er naar gedaan door LG (correct me if I'm wrong).
Ik denk dat de Benelux een vergeten kindje is of de voorwaarden zijn een last voor LG.
Niet gedaan door lg benelux voor zover ik weettovenaar1988 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:24:
[...]
Dat vraag ik mij ook af, destijds is er een belofte/toezegging/we kijken er naar gedaan door LG (correct me if I'm wrong).
Als het iets vaags was als "we kijken ernaar" dan hoef je natuurlijk niets concreets te verwachten.tovenaar1988 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:24:
[...]
Gisteren tijdens het opstarten van (ik meen Netflix) zag ik een hele dikke donkere streep over mijn LG Oled B9.
Hier een voorbeeld, de camera van mijn telefoon maakt het een stuk erger dan hoe het daadwerkelijk zichtbaar was, maar geeft daardoor wel goed aan wat er aan de hand is.

Vervolgens de Pixel Refresher laten lopen en vanmorgen was de streep/waas weg.
Ik heb nog wat Oled Test pattern filmpjes via youtube bekeken en kan de streep niet meer zien terwijl dit gisteren (voor de pixel refresh) bij met name 5 tot 50% grijstinten heel goed zichtbaar was.
Probleem opgelost of toch nog actie ondernemen naar de winkel?
Hier een voorbeeld, de camera van mijn telefoon maakt het een stuk erger dan hoe het daadwerkelijk zichtbaar was, maar geeft daardoor wel goed aan wat er aan de hand is.

Ik heb nog wat Oled Test pattern filmpjes via youtube bekeken en kan de streep niet meer zien terwijl dit gisteren (voor de pixel refresh) bij met name 5 tot 50% grijstinten heel goed zichtbaar was.
Als het nú weg is, zou ik het even aankijken. Bij een volgende keer, direct actie ondernemen. Heb je nog garantie?
Iets anders: zijn er al mensen die dat automatisch switchen naar Filmmaker mode bij Prime Video al getest hebben? Hier werkt het volgens mij niet. Nou keek ik al in Filmmaker naar HDR content van Prime, maar ik zie nooit een pop-up of iets dergelijks.
Iets anders: zijn er al mensen die dat automatisch switchen naar Filmmaker mode bij Prime Video al getest hebben? Hier werkt het volgens mij niet. Nou keek ik al in Filmmaker naar HDR content van Prime, maar ik zie nooit een pop-up of iets dergelijks.
[ Voor 52% gewijzigd door DutchOwnage op 02-11-2021 10:15 ]
Gisteren Guest netwerk aangezet met alleen 5Ghz en tv wifi daarop gezet.
(Via netwerk keek ik toch niks op tv, heb Shield)
Zie het resultaat:
Ik heb 200/200 abo van KPN
Zie het resultaat:
:strip_exif()/f/image/iEo6tBf8KQ57TKIwUqTY0Pcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
yes, zit nog gewoon in de garantie, heb hem gekocht in Aug 2020DutchOwnage schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:12:
Als het nú weg is, zou ik het even aankijken. Bij een volgende keer, direct actie ondernemen. Heb je nog garantie?
Dit kan voorkomen, lost zichzelf meestal op. Het is eigenlijk beter om hemzelf de kans te geven om zichzelf te herstellen met de lichte automatische pixelrefresh ipv de zware handmatige die je tv levensduur verkort, maar snap je wel hoor, is ff schikkenNL_Scratch schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:44:
Gisteren tijdens het opstarten van (ik meen Netflix) zag ik een hele dikke donkere streep over mijn LG Oled B9.
[Afbeelding]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat lijkt mij helemaal in orde toch?mucuracat schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:22:
Gisteren Guest netwerk aangezet met alleen 5Ghz en tv wifi daarop gezet.
Zie het resultaat:
[Afbeelding]
kan het zijn dat de tv daar een paar uur zonlicht op die plek heeft gehad ?NL_Scratch schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:44:
[Afbeelding]
Yep. Om het te laten zien. Als je goed instelt je ook goede resultaten haalt in snelheid
Bedraad in theorie: max 100Mbps
Wifi met 5Ghz > 100Mbps
@Sebazzz LG zal daar niet de enige in zijnKennelijk verwacht LG dat iedereen een goed wifi heeft en gebruikers niet snel een netwerkkabel naar de TV zullen trekken
[ Voor 24% gewijzigd door mucuracat op 02-11-2021 12:27 ]
Kennelijk verwacht LG dat iedereen een goed wifi heeft en gebruikers niet snel een netwerkkabel naar de TV zullen trekken
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, het kan geen kwaad om dit met een plaatje nog eens te laten zien.mucuracat schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:11:
[...]
Yep. Om het te laten zien. Als je goed instelt je ook goede resultaten haalt in snelheid
Bedraad in theorie: max 100Mbps
Wifi met 5Ghz > 100Mbps
Zeker ook in combinatie met Netflix wat wel veel gebruikt wordt.
Daarom een plusje.
Automatisch switchen werkt hier met Prime, wel even in de instellingen van de TV aanzetten dat hij automatisch naar filmmodus mag schakelen.DutchOwnage schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:12:
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Heb hier nog nooit van gehoord. Is dit een OLED iets of een LG ding? Ik heb zelf een Philips OLED, maar af en toe zet ik zo'n handmatige refresh aan in de veronderstelling dat dit juist goed is voor het toestel?!andries98 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:01:
[...]ipv de zware handmatige die je tv levensduur verkort
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geldt voor alle OLED’s ik weet alleen niet hoe Philips de pixel refresh acties uitvoert.MenAreStillGood schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:53:
[...]
Heb hier nog nooit van gehoord. Is dit een OLED iets of een LG ding? Ik heb zelf een Philips OLED, maar af en toe zet ik zo'n handmatige refresh aan in de veronderstelling dat dit juist goed is voor het toestel?!
Bij LG loopt de automatische refresh na 4 uur, duurt maar kort en start nadat je de TV uit zet.
De grote (ook automatische) refresh start na 2000 uur en loopt langer.
Normaal gesproken is het niet nodig handmatig een refresh te starten tenzij daar aanleiding voor bestaat bv vlekken of strepen in beeld.
Maar als je een keer een handmatige refresh doet betekent dit niet meteen dat je TV levensduur verkort wordt.
Het kan anders zijn als je vaak refresh acties gaat uitvoeren maar wie doet dit en waarom?
ik weet niet of dit ooit ergens in dit forum over LG Oled's heeft gestaan (ik heb wel nagekeken). Ik zag laatst een video over de LG Oled Tv's en de beperking van een100Mbps ethernetpoort. Je kunt dit uiteraard via wifi omzeilen maar in de ze YouTube liet Vincent een ethernet to USB adapter zien en daarmee de beperking van de Ethernet-poort te omzeilen als je toch bedraad wil. Ik had de TV eerder aangesloten via ethernet en haalde bij YouTube 100Mbps dus de limiet van de Ethernet-poort. Nu ik de adapter er tussen heb in de USB poort van de LG haal ik bedraad 200Mbps. mijn max internetsnelheid. voor de geïnteresseerden dus. Ik heb de adapter van Amazon zelf en die werkt dus goed
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Welke use-case is er om meer dan 100Mbit naar je TV te hebben?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Nee, dat moet je dus niet doen.. Gaat bij philips ook net als ander oleds pas na een aantal duizend uur.. Ik wil niet zeggen dat het iets 'letterlijks' is als het opschuren van een houten vloer om de krassen, slijtage weg te schuren en weer een egale gelijke vloer te krijgen.. En dat je elke keer een mm('s) 'hout' kwijt raakt..MenAreStillGood schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:53:
[...]
Heb hier nog nooit van gehoord. Is dit een OLED iets of een LG ding? Ik heb zelf een Philips OLED, maar af en toe zet ik zo'n handmatige refresh aan in de veronderstelling dat dit juist goed is voor het toestel?!
Ik zag een 4K YouTube video met 147 Mbps. Vincent zegt ook in de video dat streamingsdiensten steeds meer bandbreedte nodig hebben ivm 4K, Atmos. Bovendien is de adapter maar 13 euroTechno Overlord schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:50:
[ Voor 23% gewijzigd door marcellux op 02-11-2021 17:16 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Daar is het al meerdere keren over gegaan: als je lokaal films streamt (bijvoorbeeld via de Plex / Emby app op de TV) kan je met bepaald materiaal over de 100mbit heen vliegen, met haperingen tot gevolg. Oplossing: WiFi gebruiken als dat sneller is, anders een USB adapter gebruiken.Techno Overlord schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:50:
Ook als je zelf UHD Blu-ray back-ups maakt (remuxed b.v.) en die dan streamt naar je tv zul je zien dat er veel films boven de 100Mbit uitkomen...Techno Overlord schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:50:
[update]
Ik heb in het verleden met mijn C7 al de nodige problemen ondervonden met WiFi. Deze overigens door juiste kanaal instellingen op router wel kunnen fixen!
Maar omdat ik de video van Vincent over de dongle zag voordat ik mijn G1 ging installeren dacht ik gelijk maar de dongle achter de tv te plakken en bekabeld aan te sluiten (baat het niet dan schaad het niet).
Ik heb nu een zeer stabiele 300Mbit verbinding (mijn max):
:strip_exif()/f/image/AKNoLcCqZkxUKJyy1uAES5IC.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter heb ik niet langer dan 2min WiFi geprobeerd dus misschien is dat op de G1 wel net zo stabiel...
[ Voor 58% gewijzigd door Scidd0w op 02-11-2021 17:27 ]
Voor al die optimisten die de winst zien in 200Mb Wifi tegenover 100Mb Bekabeld is hier een stukje dat je wel eerst moet lezen.
https://nl.tipsandtrics.com/what-is-half-duplex-767829
Copyright and left by SED...
Sinds de update naar Firmware 04.30.10 valt het mij ineens op dat donker scene's af en toe een soort Macro blocking effect geven op mijn CX:
:strip_exif()/f/image/1wHKw72s7Hjh21zPxYnFs0wp.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de foto (film via Prime) is dit wel heel erg duidelijk te zien, ik heb mijn beeld hier op pauze gezet. Normaal gesproken is het effect niet zo heftig. Ik speel nu ook een game met veel donkere scene's (Until Dawn) en daar valt het mij ook regelmatig op.
Ik heb contact opgenomen met LG en ze raden me aan om een Pixel Refresh uit te voeren, als het niet helpt moet ik contact opnemen met de monteursdienst.
Voordat ik dat traject inga vraag ik me af of dit überhaupt op de tv zelf op te lossen is. Ik lees hier wisselende dingen over online. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en heeft het zin om een pixel refresh uit te voeren of het toestel eventueel ter reparatie aan te bieden?
:strip_exif()/f/image/1wHKw72s7Hjh21zPxYnFs0wp.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de foto (film via Prime) is dit wel heel erg duidelijk te zien, ik heb mijn beeld hier op pauze gezet. Normaal gesproken is het effect niet zo heftig. Ik speel nu ook een game met veel donkere scene's (Until Dawn) en daar valt het mij ook regelmatig op.
Ik heb contact opgenomen met LG en ze raden me aan om een Pixel Refresh uit te voeren, als het niet helpt moet ik contact opnemen met de monteursdienst.
Voordat ik dat traject inga vraag ik me af of dit überhaupt op de tv zelf op te lossen is. Ik lees hier wisselende dingen over online. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en heeft het zin om een pixel refresh uit te voeren of het toestel eventueel ter reparatie aan te bieden?
[ Voor 6% gewijzigd door Ilex op 02-11-2021 18:12 ]
Voer die pixelrefresh gewoon eerst even uit. Kan zo maar zijn dat het probleem dan niet meer bestaat.Ilex schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:07:
Sinds de update naar Firmware 04.30.10 valt het mij ineens op dat donker scene's af en toe een soort Macro blocking effect geven op mijn CX:
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en heeft het zin om een pixel refresh uit te voeren of het toestel eventueel ter reparatie aan te bieden?
Vraag is ook nog of het niet aan de content ligt
2 opties:
- het zit in de bron dus je ziet het op elke (goede) tv
- het zit in de near black verwerking van de tv, al dan niet sinds de laatste firmware
Lachwekkend van LG om een pixelrefresh te suggereren op basis van deze screenshot.
Ook lachwekkend om vervolgens een monteur te sturen, wat kan die doen? Een nieuw paneel plaatsen, of een nieuw moederbord. Maar lost dat dit op? Nee. Kan ie ter plekke nieuwe software schrijven die het probleem fikst? Nee.
- het zit in de bron dus je ziet het op elke (goede) tv
- het zit in de near black verwerking van de tv, al dan niet sinds de laatste firmware
Lachwekkend van LG om een pixelrefresh te suggereren op basis van deze screenshot.
Ook lachwekkend om vervolgens een monteur te sturen, wat kan die doen? Een nieuw paneel plaatsen, of een nieuw moederbord. Maar lost dat dit op? Nee. Kan ie ter plekke nieuwe software schrijven die het probleem fikst? Nee.
Ik wil niet flauw zijn maar zelfs de routers van 2 tientjes hebben al jaren 2 of meer antennes/MIMO. Beetje router heeft tegenwoordig 4 tot 16 antennes (en MIMO). Is dus voor de meesten een niet meer bestaand probleem.SED schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:30:
Voor al die optimisten die de winst zien in 200Mb Wifi tegenover 100Mb Bekabeld is hier een stukje dat je wel eerst moet lezen.
Als de situatie het toelaat kan je prima mega snel en mega stabiel (5ghz) wifi netwerk bouwen. Echter zijn er genoeg situaties waarin dat zo goed als onmogelijk is door buren (studentenhuizen, oude huizendie teveel signaal doorlaten wat interfeert, nog apparaten die alleen 2.4ghz kunnen etc.)
[ Voor 22% gewijzigd door andries98 op 02-11-2021 19:29 ]
Ik heb 't aanstaan. Krijg 't niet voor elkaar. Heb 't alleen bij The Expanse S5 getest. Voor de zekerheid, bij welke titel heb jij 't getest?Millert schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:28:
[...]
Automatisch switchen werkt hier met Prime, wel even in de instellingen van de TV aanzetten dat hij automatisch naar filmmodus mag schakelen.
@andries98 je hebt het stuk dus niet goed gelezen.
Mimo lost het probleem niet op.
Copyright and left by SED...
Even terug komen op mijn eerdere quote.. wat blijkt ik had de instelling van mijn CI+ module niet goed staan. Ik zat dus naar SD content te kijkenBlowFish schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:44:
[...]
Dit kan ik beamen (55” —> 77” SDR / kabel TV wordt er niet beter van! Als referentie een LG OLED E6 dus was de kwaliteit van OLED al gewend

Wonder Woman 1984. Dacht gezien het filmmaker mode heette dat het voornamelijk films betrof. Matige film trouwens, vind de eerste een stuk beterDutchOwnage schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:28:
[...]
Ik heb 't aanstaan. Krijg 't niet voor elkaar. Heb 't alleen bij The Expanse S5 getest. Voor de zekerheid, bij welke titel heb jij 't getest?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Hmm, zo lees ik het niet hoor. Er staat dat er interventie kan optreden bij 1 antenne en dat meer antennes dat een soort van oplost (doordat de een verzend en de ander stuurt). Dat het geen full duplex is klopt want dat heeft te maken met de definitie daarvan. Maar het doet eigenlijk hetzelfde als full duplex (verzenden en sturen tegelijk).SED schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:36:
Merk je er nog iets van qua snelheden (ook verzenden en sturen tegelijk), nope (hooguit of je max snelheid router haalt, maar 300MB/s gemeten blijft 300MB/s in dit geval).
Heb je meer storingen dan kabel (kabel heeft ook package loss)? Ja maar daar zijn protocollen en algoritmes voor om te corrigeren en eventueel opnieuw aan te vragen (Zorgt dat bij een goede setup voor vertraging? Ja maar verwaarloosbaar)
EDIT: waar het stuk op doelt met dat MIMO niet hetzelfde is als full duplex is dat dat een 1gb/s bedrade router niet hetzelfde is als 1gb/s wifi router. Een 1gb/s bedrade router kan 1gb/s ontvangen terwijl het ook 1gb/s kan versturen. Een 1gb/s wifi router met 2 antennes kan maar 0.5gb/s ontvangen als hij ook verstuurd (met max 0.5gb/s).
Dus als je een bedrade 1gb/s router met 1gb/s 2 antennes wifi router vergelijkt verliest de wifi. Maar pak je een 2 gb/s wifi router is het bijna gelijk
De vraag is dus meer kan je met jouw wifi apparatuur (zowel router als gebruikersapparaat) genoeg MBs halen? (En kan je het stabiel krijgen in jouw thuis situatie, zie mijn vorige post)
[ Voor 34% gewijzigd door andries98 op 02-11-2021 23:31 ]
Die is bij mij niet eens in HDR?Millert schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:13:
[...]
Wonder Woman 1984. Dacht gezien het filmmaker mode heette dat het voornamelijk films betrof. Matige film trouwens, vind de eerste een stuk beter.
IMDb van 5.4
Welke adapter precies?marcellux schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:47:
ik weet niet of dit ooit ergens in dit forum over LG Oled's heeft gestaan (ik heb wel nagekeken). Ik zag laatst een video over de LG Oled Tv's en de beperking van een100Mbps ethernetpoort. Je kunt dit uiteraard via wifi omzeilen maar in de ze YouTube liet Vincent een ethernet to USB adapter zien en daarmee de beperking van de Ethernet-poort te omzeilen als je toch bedraad wil. Ik had de TV eerder aangesloten via ethernet en haalde bij YouTube 100Mbps dus de limiet van de Ethernet-poort. Nu ik de adapter er tussen heb in de USB poort van de LG haal ik bedraad 200Mbps. mijn max internetsnelheid. voor de geïnteresseerden dus. Ik heb de adapter van Amazon zelf en die werkt dus goed
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Vandaag ontvang ik mijn OLED 55c1 als vervanging voor mijn B6. De B6 had ik last van wat lijkt op burn in in het midden van het scherm.
Welke instellingen gebruiken jullie nu precies voor jullie OLED? Het lijkt bijna de settings van Rtings veel afwijken van de setting van Resetera of van OLED_gaming op reddit.
Ben benieuwd wat jullie gebruiken en wat een goed startpunt zou zijn.
Bij een nieuwe televisie blijf ik aan het switchen met settings omdat ik er zoveel mogelijk uit wil halen, maar maak vooral mezelf een beetje gek.
Welke instellingen gebruiken jullie nu precies voor jullie OLED? Het lijkt bijna de settings van Rtings veel afwijken van de setting van Resetera of van OLED_gaming op reddit.
Bij een nieuwe televisie blijf ik aan het switchen met settings omdat ik er zoveel mogelijk uit wil halen, maar maak vooral mezelf een beetje gek.
Als je er energie in wil steken. Gebruik ze alle drie 2 weken, en kies dan welke je het fijnst vind. Kost wat tijd misschien, maar je kijkt er wel een aantal jaar naar.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
En daarom kan je prima de settings van bijv. Rtings gebruiken als basis, om vervolgens een beetje te tweaken al naar gelang jouw eigen voorkeuren. Er bestaan geen universele beste settings omdat iedereen andere voorkeur heeft. Dus pak die basis, en dan beetje bij beetje aanpassen naar wat je lekker vindt kijken.Deepeej schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:25:
Vandaag ontvang ik mijn OLED 55c1 als vervanging voor mijn B6. De B6 had ik last van wat lijkt op burn in in het midden van het scherm.
Er zit een optie om de helderheid van vaste logo's in het scherm aan te passen, met de opties "laag", "midden" en "hoog". Betekent "laag" weinig aanpassing of weinig helderheid?
Klopt dat is inderdaad een prima vertrekpunt. Ben ook vooral benieuwd welke settings jullie eventueel overgenomen hebben en hoe dat bevalt.Wren schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:27:
[...]
En daarom kan je prima de settings van bijv. Rtings gebruiken als basis, om vervolgens een beetje te tweaken al naar gelang jouw eigen voorkeuren. Er bestaan geen universele beste settings omdat iedereen andere voorkeur heeft. Dus pak die basis, en dan beetje bij beetje aanpassen naar wat je lekker vindt kijken.
Nee klopt, geen HDR maar activeert wel de filmmaker mode. HDR bij films op Prime werkt vaker niet dan wel, meestal is HDR voorbehouden aan de betaalde opties (huur/koop). Iets wat slecht of niet staat aangegevenDutchOwnage schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:49:
[...]
Die is bij mij niet eens in HDR?
IMDb van 5.4

[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 03-11-2021 09:17 ]
Haha, zoek op het forum en je krijgt 1000 hits met discussie en tips of je lan, usb adapter of wifi moet.marcellux schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:47:
100Mbit kabel is theorie. soms haal je 50 niet eens. Dus meer bandbreedte is altijd goed.Techno Overlord schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:50:
Zeker kijkend naar de toekomst. (Moest reclame van ziggo denken met introductie 1Gig
Als ik snel doorheen lees, zie ik geen datum van wanneer het artikel is.SED schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:36:
En zie niks over 802.11ax staan (Zou full duplex moet zijn)
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.