.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 25-10-2021 18:22 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 25-10-2021 18:22 ]
Dergelijke 'flits' komt bij Dolby Vision ook bij mij voor ja, maar voor mijn gevoel is de 'kleur' niet grijs, zoals in dit filmpje, maar roze/paars-achtig in mijn geval en vele malen korter.Richard P schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:03:
[...]
Ik heb dat bij dit filmpje dat Thargix eerder voorstelde, maar misschien is het totaal niet gerelateerd. De Youtube app op m'n Apple TV speelt blijkbaar helemaal geen 4K content af, maar ik heb ook last van een flits in het begin van dit filmpje met de ingebouwde Youtube app. Is dat hetzelfde?
Reken Mbit eens terug naar MB en kijk dan wat er overblijft aan noodzakelijke snelheid, het zal je verbazenkwaazaar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:09:
[...]
Probleem is waarschijnlijk de snelheid waarmee je Synology data leest. Met klassieke HDDs red je het niet, denk ik. Dat is althans mijn ervaring. Ik ga binnenkort een SSD in m'n Synology proberen. Ik zal het melden als dat helpt.
Testing, one, two ...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is hiermee de de LG C nu eindelijk helemaal up to date qua next gen features? Houdt al twee jaar de boot af met aanschaf van een nieuwe TV omdat feature elke keer niet 100% worden ondersteund. Ben benieuwd of dit dan eindelijk het moment voor aanschaf is, of dat ik toch nog tot volgend jaar moet wachten?
CX is nu helemaal up-to-date.Ronwiel schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
Is hiermee de de LG C nu eindelijk helemaal up to date qua next gen features? Houdt al twee jaar de boot af met aanschaf van een nieuwe TV omdat feature elke keer niet 100% worden ondersteund. Ben benieuwd of dit dan eindelijk het moment voor aanschaf is, of dat ik toch nog tot volgend jaar moet wachten?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
TL;DW, verbeteringen als in:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Gok dat die HTPC dat inderdaad precies zo doet. Het probleem ligt in ieder geval duidelijk bij de HTPC als afspeelapparaat en niet bij de TV (ingesteld als monitor voor de HTPC toch? EDIT: maar waarom transcoden dan?).Deleon78 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:33:
Probeert ie niet gewoon de 4k te transcoden naar fullhd? Kan je beter gewoon 4k sturen en de tv het laten scalen.
[ Voor 2% gewijzigd door Ché Mig op 25-10-2021 19:02 . Reden: typo ]
Don't get your hopes up. Die is hardware-matig echt anders.
Valt wel mee.Rivanov schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:51:
[...]
Don't get your hopes up. Die is hardware-matig echt anders.
Op het moment dat ze het meest voordelig zijn (mijn glazen bol laat dit antwoord zien)Ferra schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:44:
Ik wil mijn tv panasonic plasma tv's gaan vervangen door LG Oleds. Ik neig naar de C1 65 en 48 inch. Wat is nou het gunstigste moment om te kopen? Vlak voor, tijdens of na black friday?
Testing, one, two ...
Nog een dan, bitcoin nu kopen of later 😂hardware-lover schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:25:
[...]
Op het moment dat ze het meest voordelig zijn (mijn glazen bol laat dit antwoord zien)
Flauw...hardware-lover schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:25:
[...]
Op het moment dat ze het meest voordelig zijn (mijn glazen bol laat dit antwoord zien)
Meestal rond BF, maar dan is levertijd ook lang (2-8 weken) als je niet bij eerste paar zit. Zeker dit jaar lijkt levering een probleem te zijn... dus vraag zal ook zijn of BF nog verder daalt dan tot nog toe. Persoonlijk verwacht ik dat het rond laagste punt tot nog toe blijft steken (65g1 1699 na cashback, bij Apollo 2 weken terug, andere modellen weet ik niet), misschien nog 50 ervanaf. Maarja blijft koffiedik kijken.
Deze al bekeken? Het verschil in chipset kan zomaar de reden zijn dat de C9 geen 120Hz DV krijgt. (Dat en de resources die nodig zijn om oudere televisies te blijven ondersteunen). YouTube: LG Rolls Out 4K 120Hz Dolby Vision Firmware for CX, But Here's The P...HoppyF schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:14:
[...]
Valt wel mee.
De basis voor de OLED’s van 2019, 2020 en 2021 is de alpha 9 generatie 2 (3 en 4).
Ze hebben allen HDMI 2.1 waarbij de 2019 een aparte HDMI chip heeft met de volledige HDMI bandbreedte waarbij de 2020/2021 modellen het moeten doen met een geïntegreerde oplossing met enigszins beknepen bandbreedte.
LG kiest er zelf voor om iedere keer/jaar een andere versie WebOS uit te brengen terwijl dit in feite niet hoeft.
Alleen de extra’s zouden aangepast moeten worden.
De huidige opzet vergt dus iedere keer een andere firmware release.
Best wel omslachtig.
Nu is een TV geen smartphone maar even een vergelijking met Apple.
Zij maken jaarlijks nieuwe iPhones met vaak andere hardware of nieuwe opties maar de basis blijft gelijk het IOS.
De oudere iPhones krijgen daarbij niet altijd alle nieuwste functies omdat de hardware het niet toelaat maar het OS is gelijk. De “look and feel” blijft ook gelijk.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Je verwacht werkelijk dat er iemand een degelijk antwoord op zou kunnen geven? Er is een poging gewaagd zoals je kunt zien, maar koffiedik komt aardig overeen met een glazen bol (in mijn beleving)
Testing, one, two ...
cable kit voor oled new rev1,00 € 32,42Oled 65" NEW OLED Changed Module Supply1,00 € 1.474,75
Hmmmm. Zou ik mijn C9 moeten. Ruilen tegen de CX van mijn schoonmoeder. Die had daar geen probleem mee. Maar wacht toch nog even af.Millert schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:19:
[...]
Deze al bekeken? Het verschil in chipset kan zomaar de reden zijn dat de C9 geen 120Hz DV krijgt. (Dat en de resources die nodig zijn om oudere televisies te blijven ondersteunen). YouTube: LG Rolls Out 4K 120Hz Dolby Vision Firmware for CX, But Here's The P...
Echt een hele, hele goede video van Vincent. Alle vragen beantwoord
Zou kunnen dat je een iets verbeterd paneel krijgt.bvbal79 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 01:27:
Vandaag offerte gehad voor de burn-in van mijn B6.
Weet iemand wat dit precies inhoud. Hebben ze verbeterde schermen?
[...]
Hoe is het beeld als de TV aan staat?brrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:55:
Ik heb voor de derde keer (na retouren) een LG 77G1 met deuken ontvangen , ook een bekende van mij heeft er 1.
Ik heb contact gehad met LG en die wilde in eerste instantie een monteur sturen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een nieuw toestel en geen gerepareerd toestel. Enkele dagen later is LG hierop terug gekomen en wil niet eens een montuer meer sturen en beschouwen dit niet als een defect/klacht omdat het een kenmerk is van dit soort schermen. Ik heb verder weinig ervaring met dit soort schermen, maar LG gaf aan dat dit (door de warmte) later zou kunnen wegtrekken. Dit lijkt mij als ik een beetje naar de deuken kijk een beetje onwaarschijnlijk. Ik heb al gezocht in het forum en er staat wel een post, maar verder weinig response hierop.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en klopt het wat LG zegt?
De winkel zou em wel weer kunnen omruilen, maar als dit een bekend probleem / (en oplossing) is dan kan deze er ook weinig aan doen... en bovendien zit mijn vrouw niet weer te wachten om te helpen met het ophangen ;-)[Afbeelding]
OLED panelen kunnen wat golven hebben inderdaad. Dat was vroeger met oudere series vele malen erger (2014/2015) maar het proces is wel verbeterd. Met een formaat als 77 inch valt zoiets natuurlijk eerder op. Maar heb je er ook last van als de tv aan staat? En hoe ziet het er van een grotere afstand uit? Dit lijkt me nogal een ingezoomde foto.brrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:55:
Ik heb voor de derde keer (na retouren) een LG 77G1 met deuken ontvangen , ook een bekende van mij heeft er 1.
Ik heb contact gehad met LG en die wilde in eerste instantie een monteur sturen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een nieuw toestel en geen gerepareerd toestel. Enkele dagen later is LG hierop terug gekomen en wil niet eens een montuer meer sturen en beschouwen dit niet als een defect/klacht omdat het een kenmerk is van dit soort schermen. Ik heb verder weinig ervaring met dit soort schermen, maar LG gaf aan dat dit (door de warmte) later zou kunnen wegtrekken. Dit lijkt mij als ik een beetje naar de deuken kijk een beetje onwaarschijnlijk. Ik heb al gezocht in het forum en er staat wel een post, maar verder weinig response hierop.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en klopt het wat LG zegt?
De winkel zou em wel weer kunnen omruilen, maar als dit een bekend probleem / (en oplossing) is dan kan deze er ook weinig aan doen... en bovendien zit mijn vrouw niet weer te wachten om te helpen met het ophangen ;-)[Afbeelding]
LG coulance maakt dat het uiteindelijk 425 euro wordt, en de winkel haalt er nog 300 euro eraf...dus in totaal 125 euro.HoppyF schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:00:
[...]
Zou kunnen dat je een iets verbeterd paneel krijgt.
Hoop niet dat je zelf deze reparatie moet gaan betalen want anders kun je net zo goed een nieuwe 65C1 kopen.
Bedank voor de reactiesHoppyF schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:02:
[...]
Hoe is het beeld als de TV aan staat?
Vertekening zoals op de foto te zien is normaal.
Dat heeft iedere OLED wel.
Je hoort het alleen niet te zien als de TV aan staat.
Hele stomme vraag misschien (ja die bestaan wél), maar zit de beschermfolie er nog op? Bij mijn 65G1 nog wel, en daardoor zie ik ook allerlei vervorming. Het scherm zelf is heel erg recht als ik erlangs kijk, maar de folie doet ook gekke dingen met mijn luxaflex op de achtergrond. Misschien iets minder dramatisch, maar de mijne is ook iets kleiner.brrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:19:
[...]
Bedank voor de reacties
In het beeld zelf zie je het niet, alleen zie je het wel in de weerspiegeling van de plaat, onderin in het midden zie ik dan "hobbelige" luxaflex.
De foto is inderdaad wat ingezoomd, het is ook lastig (voor mij) om duidelijk op de foto te krijgen.
Ik zie het vooral als ik de woonkamer binnenloop met strijklicht.
Als ik het zo lees ben ik bang dat ik mezelf moet aanpassen
Ok, nou klinkt redelijk.bvbal79 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:08:
[...]
LG coulance maakt dat het uiteindelijk 425 euro wordt, en de winkel haalt er nog 300 euro eraf...dus in totaal 125 euro.
Dat hobbelige beeld is dus normaal en zie je ook op de kleinere 55 inch zoals bij mij de C9.brrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:19:
[...]
Bedank voor de reacties
In het beeld zelf zie je het niet, alleen zie je het wel in de weerspiegeling van de plaat, onderin in het midden zie ik dan "hobbelige" luxaflex.
De foto is inderdaad wat ingezoomd, het is ook lastig (voor mij) om duidelijk op de foto te krijgen.
Ik zie het vooral als ik de woonkamer binnenloop met strijklicht.
Als ik het zo lees ben ik bang dat ik mezelf moet aanpassen
Ook zonder folie heb ik hier de golving met mijn lamellen op mijn 65 G1, dus ik kan je vertellen dat gaat niet uitmaken. Ik zie niks als de TV aanstaat. Gelukkig wist ik het al voor de aankoop vanuit dit topic dat dit bij OLED hoort en ik hoop dus ook dat @brrrt01! hem niet 2x om deze reden heeft teruggestuurdRichard P schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:26:
[...]
Hele stomme vraag misschien (ja die bestaan wél), maar zit de beschermfolie er nog op? Bij mijn 65G1 nog wel, en daardoor zie ik ook allerlei vervorming. Het scherm zelf is heel erg recht als ik erlangs kijk, maar de folie doet ook gekke dingen met mijn luxaflex op de achtergrond. Misschien iets minder dramatisch, maar de mijne is ook iets kleiner.
Hahah kan idd handig zijn, alleen door die golven herken ik de mensen nietHoppyF schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:11:
[...]
Dat hobbelige beeld is dus normaal en zie je ook op de kleinere 55 inch zoals bij mij de C9.
Weliswaar in mindere mate dan een groot formaat TV zoals een 65 of 77 inch.
Belangrijkste is dat je geen vervorming ziet als je TV kijkt.
Dat hoort uiteraard niet.
Voor de rest zul je aan de zwarte “spiegel” moeten wennen.
Als mijn TV uitstaat kan ik in de weerspiegeling ook zien als er iemand bij de voordeur staat….![]()
Kan ook handig zijn.
Ik heb em wel degelijk om deze reden twee keer laten omruilen, zo bekend is dit probleem namelijk niet, in eerste instantie wist LG er niets vanaf en heeft de winkel (een hele bekende op dit forum) zelf meteen aangeboden om ze om te ruilen....maar zonde van de tijd was het wel!AppieNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:47:
[...]
Ook zonder folie heb ik hier de golving met mijn lamellen op mijn 65 G1, dus ik kan je vertellen dat gaat niet uitmaken. Ik zie niks als de TV aanstaat. Gelukkig wist ik het al voor de aankoop vanuit dit topic dat dit bij OLED hoort en ik hoop dus ook dat @brrrt01! hem niet 2x om deze reden heeft teruggestuurdzonde van al het werk (om dan nog maar te zwijgen over de 2 TV's die nu "gebruikt" zijn terwijl ze dus prima waren). Googelen bespaart tijd, energie en geld
(voor mij iig niet de eerste keer dat ik iets heb gekocht waar ik wat raars bij vond en de conslusie was: "working as intended")
Sorry hoor maar dat is grote onzin van LG, ze weten precies wat het probleem is.brrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:18:
[...]
Ik heb em wel degelijk om deze reden twee keer laten omruilen, zo bekend is dit probleem namelijk niet, in eerste instantie wist LG er niets vanaf en heeft de winkel (een hele bekende op dit forum) zelf meteen aangeboden om ze om te ruilen....maar zonde van de tijd was het wel!
Daarom zeg ik ook: even op internet opzoeken (of vraag het hier voor de eerste wissel, niet als de 3de wissel al aanstaande is). Kan zoveel tijd en gedoe schelen. Het internet staat vol mensen die het (terecht) beter weten dan de producent of verkopende partij van een product, benut het. Dat een winkel en LG niks weten zegt namelijk niks, vooral LG gaat echt niet elke klant individueel te woord staan voor een "probleem" analyse, dat mag eerst de winkel doen. De winkel zal ook wel gedacht hebben bij inspectie: welke "deuken"? Dat er bij de tweede wissel geen lampje ging branden, kan ik nog verklaren door verschillende werknemers. Maar goed, het is gebeurd. Zonde, maar we doen er niks meer aan, behalve leren voor de volgende keer.
[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 26-10-2021 17:11 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Ik heb een 65G1 , maar hetzelfde probleem. De app van NLZiet is een drama op WebOS. Het is traag, herhaalt zichzelf drie tot vier keer als je zender wijzigt. Je begrijpt eigenlijk niet dat ze hem hebben durven uitbrengen. Ik heb ook een Shield en daar werkt de app prima op, dus het is echt een probleem van de app op WebOS. Weinig aan te doen, en wachten tot er een update komt. Anders zit er weinig anders op dan het te accepteren. Of een Shield te kopen.Lau26 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:41:
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe LG OLED55B16LA tv.
Maar sinds ongeveer een week blijft de NLZiet-app regelmatig hangen en stottert ie. En dit gebeurt met name later op de avond en is vreselijk irritant!
Ik heb nog expres gekeken of er een update beschikbaar was voor de app maar tevergeefs, die is er niet.
Dus mijn vraag is of andere mensen hier daar ook last van hebben of niet, en zo ja, wat ze ertegen hebben geprobeerd om ervan af te komen??
Mr. T.
Ik heb even gekeken bij: "over deze app" (onderste optie in het linker navigeermenu) en daar staat rechtsonder bij mij: "4.1.9".hardware-lover schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:32:
@Lau26 @TTommie, wat voor versienummer heeft de app voor LG nu?
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Okee dankje voor je (snelle) reactie!!TTommie schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:06:
[...]
Ik heb een 65G1 , maar hetzelfde probleem. De app van NLZiet is een drama op WebOS. Het is traag, herhaalt zichzelf drie tot vier keer als je zender wijzigt. Je begrijpt eigenlijk niet dat ze hem hebben durven uitbrengen. Ik heb ook een Shield en daar werkt de app prima op, dus het is echt een probleem van de app op WebOS. Weinig aan te doen, en wachten tot er een update komt. Anders zit er weinig anders op dan het te accepteren. Of een Shield te kopen.
Dat is dus nog steeds de "oude" versie. Voor Tizen is volgens mij recentelijk een update gekomen, deze zou voor WebOS ook onderweg zijn (al wordt dit al tijden toegezegd). De nieuwe app heeft versienummer 5.x.x.Lau26 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:41:
[...]
Ik heb even gekeken bij: "over deze app" (onderste optie in het linker navigeermenu) en daar staat rechtsonder bij mij: "4.1.9".
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 26-10-2021 23:07 ]
Testing, one, two ...
Je bedoel dan bij xbox of playstation icm dolby atmos gok ik? Mocht dat zo zijn is het antwoord na al die jaren nog altijd nee, helaas doet lg er maar niets aan echt waanzinnig.wimpie007 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 03:38:
Heeft er iemand na al die tijd al een oplossing voor out of sync geluid? Je kan namelijk alleen delay instellen maar het moet juist eerder
Nee ook met kodi helaasBraxNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:24:
[...]
Je bedoel dan bij xbox of playstation icm dolby atmos gok ik? Mocht dat zo zijn is het antwoord na al die jaren nog altijd nee, helaas doet lg er maar niets aan echt waanzinnig.
[03.20.45]koekroeck schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:43:
Lg g1 nieuwe update: 3.20.45
Helaas niets te vinden op het internet wat de veranderingen zijn.
Mag hopen dat het daarbij niet gebleven is…..MilesD. schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:51:
[...]
[03.20.45]
1. Fixing minor bugs in software
Ook meteen voor lg 48 c1 model binnen gehad.koekroeck schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:43:
Lg g1 nieuwe update: 3.20.45
Helaas niets te vinden op het internet wat de veranderingen zijn.
Ach ja daar is dat probleem inderdaad ook. Echt waanzin dat het na zoveel jaar nog altijd niet is opgelost.wimpie007 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 01:19:
[...]
Nee ook met kodi helaas
Alleen met dolby digital en atmos. Niet met dts
Ik irriteer me er zelf ook aan maar laten we wel wezen, 99,9% van de gebruikers interesseert het geen ene reet. En dat snap ik dan ook wel weer, zolang alles het doet wat het voor jou moet doen.HoppyF schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:01:
[...]
Mag hopen dat het daarbij niet gebleven is…..![]()
Zoals bekend geeft LG nul informatie bij de firmware releases.
Gewoon omdat ze er geen zin in hebben want zeg nou zelf hoeveel tijd kost het om iets goed te documenteren?
Klagen hierover helpt niet want het gaat al jaren zo.
Daarbij staat LG niet alleen, veel bedrijven doen dit.
Goed voorbeeld hoe het wel moet is Apple.
Je klikt op een link en ziet op hun website keurig staan wat ze gedaan hebben.
Dat is het nu juist.rodie83 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:27:
[...]
Ik irriteer me er zelf ook aan maar laten we wel wezen, 99,9% van de gebruikers interesseert het geen ene reet. En dat snap ik dan ook wel weer, zolang alles het doet wat het voor jou moet doen.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 27-10-2021 17:01 ]
Dit heeft het probleem inderdaad getackeld. Met de instelling op arc werkt het wel goed.HoppyF schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:56:
[...]
HDMI 2 gebruiken is prima, deze is voor ARC/eARC.
Je Sonos kan zowel ARC als eARC aan maar ik vermoed dat je geen Dolby TrueHD (=lossless) gebruikt.
Je kunt dan volstaan met gewoon ARC.
Netflix met Dolby Atmos is weliswaar Atmos maar dan de Dolby Digital variant die ook werkt via ARC.
Zet dus eARC op je TV eens uit en kijk dan of het werkt.
Dit hoor ik graag.Jos-P schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:06:
[...]
Dit heeft het probleem inderdaad getackeld. Met de instelling op arc werkt het wel goed.
Ik heb contact gehad met Sonos en ze zijn er nu achter dat het probleem met de eARC instelling bij Sonos zelf ligt. Sonos gaat dit oplossen met een update.
[ Voor 6% gewijzigd door Jos-P op 27-10-2021 18:27 ]
Inderdaad.Jos-P schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:24:
Ik denk ook niet dat ik er veel last van zal hebben. Het belangrijkste voor mij is nu dat het met arc goed werkt.
Blader is 2 pagina's terug. Is net behandeld.BlowFish schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:25:
Merk sinds dat we jaloezieën geïnstalleerd hebben dat er in de reflectie van mijn 77” G1 scherm ‘putjes’ en ‘golven’ zitten. Zie foto hieronder. Op mijn E6 (55”) geen last van. Bij TV kijken in het donker geen last van. In hoeverre is dit een gebrek?
[Afbeelding]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
LG has finalised its list of TVs that will support 4K 120Hz Dolby Vision gaming... there are 14 models in total. Unfortunately the 2019 LG C9 didn't make the cut. pic.twitter.com/Mj0A0pueLs
— Vincent Teoh (@Vincent_Teoh) 29 oktober 2021
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik respecteer Vincent en meestal heeft hij wel gelijk.Rivanov schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:06:
Voor diegene met een C9 en nog hoop hadden.
[Twitter]
Verwijderd
Succes dan bij de buren (die nul jaren support geven). Betreffende Dolby Vision is er eigenlijk geen concurrent?HoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:04:
[...]
Ik respecteer Vincent en meestal heeft hij wel gelijk.
Ik hoop alleen dat hij er nu naast zit.
Vincent heeft eerder ook geen verklaring gegeven waarom een C9, technisch gezien, geen firmware upgrade zou kunnen krijgen.
Veel C9 bezitters voelen zich (terecht!) in de kou gezet als dit daadwerkelijk zo gaat lopen.
Support beperkt zich immers niet tot een jaar of twee!
Ook zal dit betekenen dat de opvolgende modellen CX/GX en C1/G1 straks hetzelfde lot kunnen verwachten en in 2022/23/24 of zo geen upgrades meer krijgen. Dat is een slecht vooruitzicht en meteen een waarschuwing voor potentiële kopers om eens goed na te gaan denken voordat je een LG koopt.
Als dit de LG policy is zijn ze mij als klant kwijt en ben ik van een groot voorstander een nog veel grotere tegenstander geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2021 17:07 ]
Het beleid is helemaal niet al jaren zo.Wren schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:08:
Dit beleid is al jaren zo,en nu ineens verbaasd en teleurgesteld zijn?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Precies . Je koopt een tv met de op dat moment bekende features. In 2019 was er helemaal nog geen zicht op Dolby Vision Gaming, laat staan op 120Hz.ArthurMorgan schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:30:
Ik ga er vanuit dat apparaten die ik koop de features hebben die ze adverteren. Hoewel ik hoop had dat het beschikbaar zou komen wist ik altijd dat het maar een kleine kans was. Dus nee voor mij hebben ze echt geen 'goed verhaal' nodig. Ik wissel nu gewoon tussen 60+DV en 120+HDR. Jammer, maar echt geen big deal voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 29-10-2021 17:47 ]
Dat betwijfel ik.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:44:
[...]
Precies . Je koopt een tv met de op dat moment bekende features. In 2019 was er helemaal nog geen zicht op Dolby Vision Gaming, laat staan op 120Hz.
C9's krijgen nog gewoon updates de komende jaren, al zullen die voornamelijk gericht zijn op security.
Mijn C7 kreeg 3 jaar na dato wel degelijk nog updates.HoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:47:
[...]
Dat betwijfel ik.
Software support op deze manier zet de zaak op losse schroeven.
Er zijn ook zeker wel upgrades geweest die zinvol waren. LG kan het dus wel.
Er moet alleen een duidelijk beleid komen hoe lang ze support geven.
Niet zomaar stoppen zonder reden.
Zoals ik al zei is het ook een slecht signaal naar bezitters van nieuwere modellen omdat support voor hun TV later hetzelfde lot kan verwachten, geen fijn vooruitzicht toch?
De bedoeling is toch juist dat DV beter is dan HDR?Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:06:
[...]
Succes dan bij de buren (die nul jaren support geven). Betreffende Dolby Vision is er eigenlijk geen concurrent?
Het blijft verder een prima TV, daarnaast 120HZ DV op een Xbox, waarom zou je dat willen gezien de hardware...Gezien je dan toch al voor de minder graphics gaat, doe dan gewoon HDR10.
Mijn b6 krijgt (helaas) nog steeds updates. Ding wordt met de dag trager haha. Maar support lijkt prima te zijn.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:48:
[...]
Mijn C7 kreeg 3 jaar na dato wel degelijk nog updates.
Het ziet er vooral veel te blauw uit volgens mij. Maar die deuk in je jaloeziën kan je misschien voorzichtig 'recht' buigenBlowFish schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:25:
Merk sinds dat we jaloezieën geïnstalleerd hebben dat er in de reflectie van mijn 77” G1 scherm ‘putjes’ en ‘golven’ zitten. Zie foto hieronder. Op mijn E6 (55”) geen last van. Bij TV kijken in het donker geen last van. In hoeverre is dit een gebrek?
[Afbeelding]
Dat beleid is wel al jaren zo,ook al vindt je van nietHoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:15:
[...]
Het beleid is helemaal niet al jaren zo.
Daarom ben ik verbaasd en ik ben vast en zeker niet de enige.
Maar goed de situatie kan nog veranderen want LG zal een goed verhaal moeten hebben om de C9 bezitters tevreden te houden.
Zoals je weet zit er een verschil in de ontwikkeling van OLED’s en is de C9 de eerste serie die duidelijk meer te bieden had en tov de concurrentie ook veel beter was.
De C1/CX (geldt ook voor de G’s) zijn zoals bekend niet eens zo schrikbarend veel beter dan de C9.
Ja, de 6 serie ook.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:48:
[...]
Verwijderd
Graphics zijn ook beter op 60Hz, 120Hz is de motion fijner. Daarnaast zijn er nog geen DV games, ja je kan DV gebruiken voor normale HDR games, maar Vincent heeft dat ook al aangeven dat dat eigenlijk niet beter is.kesj schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:53:
[...]
De bedoeling is toch juist dat DV beter is dan HDR?
Kan allemaal best zo zijn maar dat heeft die upgrade voor de CX/C1 ook geen zin.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:47:
[...]
Graphics zijn ook beter op 60Hz, 120Hz is de motion fijner. Daarnaast zijn er nog geen DV games, ja je kan DV gebruiken voor normale HDR games, maar Vincent heeft dat ook al aangeven dat dat eigenlijk niet beter is.
C9 is een prima TV en waarschijnlijk gekocht voor 1200 euro, prima prijs en weer drie jaar oud? Kan nog jaren mee. DV 120Hz zou pas in mijn ogen interessant zijn als er een nieuwe Xbox gen komt, en dat duurt zeker nog wel 2/3 jaar.
De C9 krijgt vast en zeker ook nog updates maar dat betreft dan oplossen van minor bugs / security / safety issues etc, geen nieuwe features. Na 2 jaar valt dat niet meer te verwachten bij de doorsnee smart tv, of ons dat nu bevalt of niet.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:48:
[...]
Verwijderd
Maar wat is dan je punt buiten dat je teleurgesteld bent?HoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:13:
[...]
Kan allemaal best zo zijn maar dat heeft die upgrade voor de CX/C1 ook geen zin.
Kortom, je doet het wel of helemaal niet en niet iets er tussenin.
De prijs van de TV toen en nu is ook niet relevant.
De prijzen zijn immers niet hoger maar soms zelfs lager en dit rechtvaardigt het wel of niet upgraden ook niet.
De C9 kan zeker nog jaren mee en is ook een goede TV maar dat zijn de CX en C1 ook.
In een van zijn recente FW/DV update video’s heeft hij gezegd dat niet alles mogelijk is om door te voeren op de c9 omdat de soc een losse hdmi chip heeft. Daardoor is niet alles (eenvoudig) te backporten naar oude modellen.HoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:04:
[...]
Ik respecteer Vincent en meestal heeft hij wel gelijk.
Ik hoop alleen dat hij er nu naast zit.
Vincent heeft eerder ook geen verklaring gegeven waarom een C9, technisch gezien, geen firmware upgrade zou kunnen krijgen.
Ja, dat is lekker wel….II This Game II schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:32:
[...]
In een van zijn recente FW/DV update video’s heeft hij gezegd dat niet alles mogelijk is om door te voeren op de c9 omdat de soc een losse hdmi chip heeft. Daardoor is niet alles (eenvoudig) te backporten naar oude modellen.
Ja, die had ik al gezien.
Mensen met een ouder model LG (Oled) TV zijn de update perikelen wel gewend. Heb jij iets aan toezegging voorbij zien komen voor de C9?HoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:44:
[...]
Ja, dat is lekker wel….
Omdat LG zelf besloten heeft de CX/C1 van een andere HDMI 2.1 chipset oplossing te voorzien moeten de C9 bezitters dit bekopen met “jammer, pech gehad?”.
Het is misschien wat meer werk om de firmware aan te passen maar niet onmogelijk.
Ik heb echt nog nergens gelezen dat de hardware van de C9 ongeschikt zou zijn.
Er wordt alleen maar gewezen naar de chipset maar dat zegt eigenlijk weinig.
Daarbij komt dat LG dit kunnen zien aankomen, al bij introductie van de C9 want toen was men al bezig met het ontwerp van de CX.
Je kunt dan twee jaar later niet met smoesjes aankomen. Dat is nogal ongeloofwaardig.
LG maakt het zichzelf ook moeilijk om voor ieder model weer andere firmware uit te brengen met een andere versie WebOS. Dat maakt het onnodig complex en arbeidsintensief.
Testing, one, two ...
TV gaat via Bluetooth en de box gaat via IR.BoudewijnD schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:38:
Deze week een LG OLED55C16LA aangeschaft en na de standaard installatie heb ik nog 2 open vragen:
1. Het lukt mij niet om met de LG magic remote mijn Ziggobox te bedienen via de TV alleen als ik het kastje open laat waar de Ziggo decoder (dcx960) instaat. Terwijl volgens mij de AB en de decoder RF hebben en dus geen last zouden moeten hebben van een dichte deur. Ik heb allen 25 kanalen geprobeerd op de LG en ook met de hand het type nummer van de decoder ingevoerd.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er is gezegd dat de C9 (wellicht ook andere modellen) toekomstvast zouden zijn en dat de HDMI 2.1 features met firmware upgrades zouden worden aangepast en uitgebreid.II This Game II schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:49:
Maar is ooit DV120 bij de introductie van de C9 aangekondigd of later nog beloofd? Ze kunnen ook wel de game optimizer van de C1 in de CX software programmeren, maar dat zie ik ook niet gebeuren. Ze moeten wel steeds iets toevoegen om nieuwe toestellen te verkopen.
Ik wacht nu al een jaar op de oplossing van de M-LPCM bug die wel op de C9 is uitgevoerd en later ook naar de CX had moeten komen. En voor de Dolby-digital delay zijn ze al sinds de C7 doof voor.
Die is niet embed dus die was me niet opgevallen.
Nee.Farabi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:32:
Die 120hz dv zou 100% komen volgens @HoppyF![]()
Maar goed. Mijn iptv loopt om de 20sec eventjes vast. Dit op gebeurt op alle iptv apps. Ik ben 2 weken geleden overgestapt naar kpn glasvezel. Ik zat hiervoor bij tele2 adsl, dat probleem had ik daar niet. Overigens, ik heb dit probleem sinds 2 dagen. Ik heb wifi en bekabeld geprobeerd, maar tevergeefs. Met andere apparatuur heb ik geen problemen.
Iemand ervaringen?
Maar heeft LG letterlijk gezegd dat ze de C9 deze update zouden geven? Gewoon ja of nee.HoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:16:
[...]
Er is gezegd dat de C9 (wellicht ook andere modellen) toekomstvast zouden zijn en dat de HDMI 2.1 features met firmware upgrades zouden worden aangepast en uitgebreid.
Waarom?
Omdat deze lang niet allemaal bij introductie al aanwezig waren.
Zo is het en niet anders.
Toestellen ga je echt niet verkopen door klanten voor te liegen en in de kou te laten staan.
Daar is verder geen uitleg bij nodig toch?
Gaat er niet om of iets jammer is.Wren schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:24:
[...]
Maar heeft LG letterlijk gezegd dat ze de C9 deze update zouden geven? Gewoon ja of nee.
Even los van het feit dat het jammer zou zijn.
Je valt idd behoorlijk in herhaling. Maar LG heeft het dus niet gezegd,duidelijk.HoppyF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:43:
[...]
Gaat er niet om of iets jammer is.
Het gaat om features die later na introductie van een model, toegevoegd worden dmv een firmware upgrade.
Er bestaat op dat moment natuurlijk nog geen lijst wèlke features het betreft omdat dit vaak pas later bedacht en ontwikkeld wordt.
Daarom noem ik ook altijd toekomstvastheid wat zoveel betekent dat je op updates in de toekomst kunt rekenen zover de hardware dat toelaat.
Hardware upgrades kun je alleen niet verwachten.
Alleen als de hardware dus bepaalde upgrades niet aankan houdt het op.
Goed voorbeeld daarvan is bv eARC.
Dit is met de 2019 modellen begonnen, de 2018 of oudere modellen zijn met terugwerkende kracht niet te voorzien van eARC.
LG heeft laten zien dat ze wel degelijk features kunnen toevoegen ook op de C9.
Het is dus niet zo dat je bij de aankoop het moet doen met wat er op dat moment is.
De video van Vincent Teoh zet dat nog eens op een rijtje.
Denk dat ik er nu wel genoeg over gezegd heb anders val ik in herhaling.
[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 29-10-2021 23:55 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq