Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ik wil de powersave optie uitzetten. Ik volg online instructies en de optie zou in dit menu te zien moeten zijn maar ik heb hem niet.. wie kan me helpen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnRwhQlP3w8cJT4Rl_EZJ9ZFwsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBpgbmVjg7jtWavb67JAPd1y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ik wil de powersave optie uitzetten. Ik volg online instructies en de optie zou in dit menu te zien moeten zien maar ik heb hem niet.. wie kan me helpen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnRwhQlP3w8cJT4Rl_EZJ9ZFwsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBpgbmVjg7jtWavb67JAPd1y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Groter formaat betekent niet dat je ook een beter beeld krijgt.
De resolutie blijft immers gelijk of je nu een 48 of 83 inch hebt.
De kijkafstand is bepalend voor het formaat.
Dit kan ik beamen (55” —> 77” SDR / kabel TV wordt er niet beter van! Als referentie een LG OLED E6 dus was de kwaliteit van OLED al gewend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
BlowFish schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:39:
Ik wil de powersave optie uitzetten. Ik volg online instructies en de optie zou in dit menu te zien moeten zijn maar ik heb hem niet.. wie kan me helpen? [Afbeelding]
OLED care -> Zelfzorg apparaat -> Energiebesparing.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeemen
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-07 21:34
HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Folie aan de achterkant moet er ook af.
Deze valt nog minder op omdat er geen rode stickers aan vast zitten.

Voor de G1 bezitters: hebben jullie de folie aan de voorkant makkelijk kunnen verwijderen?
Was even pulken voor de folie van de achterkant maar gelukt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
StyXL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

OLED care -> Zelfzorg apparaat -> Energiebesparing.
Instellingen-->Taal-->English :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:26:
Ik heb zojuist de folie aan de achterkant van mijn C1 verwijdert, die zat er nog op.
Aan de voorkant weet ik niet meer zeker of ik de complete folie er heb afgetrokken :X (ik dacht van wel). Ik heb geprobeerd een foto (met flits te maken) van een hoekje. Ik durf er verder zelf niet aan te pielen met m'n nagel ofzo...
[Afbeelding]
Top! En ook nog even gecheckt of de tv aan de achterkant warm werd? Totaal niet namelijk. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Firmware 04.30.10 staat online op de website.

https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED65CX6LA.AEU

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2021 09:10 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.leeuwen
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 17:13
Gisteren even zitten kijken voor een 65" C1 en kreeg een prijs van 1500,- inc. cashback wat volgens mij geen slechte deal is. Echter met BF om de hoek, zal er nog een betere aanbieding komen dit jaar of zijn er tekorten dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

D.leeuwen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:10:
Gisteren even zitten kijken voor een 65" C1 en kreeg een prijs van 1500,- inc. cashback wat volgens mij geen slechte deal is. Echter met BF om de hoek, zal er nog een betere aanbieding komen dit jaar of zijn er tekorten dat jullie weten?
Mijn glazen bol is toevallig stuk, dus nee, ik weet het niet.
Als je nog een jaartje wacht zijn ze zeker weten goedkoper.

Je kan de pricewatch van de CX erbij pakken, en kijken wat het prijsverloop vorig jaar was..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Mijn glazen bol is toevallig stuk, dus nee, ik weet het niet.
Als je nog een jaartje wacht zijn ze zeker weten goedkoper.

Je kan de pricewatch van de CX erbij pakken, en kijken wat het prijsverloop vorig jaar was..
Niet de Pricewatch maar het prijstopic is hiervoor bedoeld.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
Merk jij iets van een dimmer beeld buiten de game modes om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 23:48
Ik heb gisteren wat Dolby Vision filmpjes op Youtube zitten kijken. Zoals deze bijvoorbeeld. In een woord: adembenemend. Vooral in een donkere kamer. Het zwart wordt gewoon onderdeel van de muur, en het verlichte komt echt van je scherm af geknald. Ongelooflijk hoe mooi het beeld is. Iemand anders aanraders om HDR echt aan de tand te voelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Richard P schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:53:
Ik heb gisteren wat Dolby Vision filmpjes op Youtube zitten kijken. Zoals deze bijvoorbeeld. In een woord: adembenemend. Vooral in een donkere kamer. Het zwart wordt gewoon onderdeel van de muur, en het verlichte komt echt van je scherm af geknald. Ongelooflijk hoe mooi het beeld is. Iemand anders aanraders om HDR echt aan de tand te voelen?
Disney+ en Netflix hebben heel veel content.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Tylen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Disney+ en Netflix hebben heel veel content.
Maar dat zijn nou niet bij uitstek de beste voorbeelden waar je sublieme HDR content voorgeschoteld krijgt vanwege de compressie die wordt toegepast. Youtube doet dat een stuk beter, en ook Apple TV+ heeft goede Dolby Vision content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
DutchOwnage schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Merk jij iets van een dimmer beeld buiten de game modes om?
Nee.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De film "1917" vond ik erg goed qua HDR

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
Thor Ragnarok, Aquaman en Mad Max: Fury Road (alleen bij Apple TV+ in Dolby Vision)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-09 21:29
De natuur documentaires zoals My Octopus Teacher of de series/films van David Attenborough zijn vaak erg goede usecases van eyecandy TV's naar mijn mening. Of als je toevallig Harry Potter leuk vind herinner ik mij nog bij een van die films een paar scenes waar ze die licht spreuk deden gebruiken in het donker en het leek alsof die zaklamp ons deed verblinden buiten de TV om. Was toch even indrukwekkend wat HDR kan doen.

Maar de serie Blue Planet 2 in 4k HDR is tot dusver echt adembenemend mooi. Nadat ik die gezien heb in HDR kan ik niet meer terug naar een SDR versie van die serie.

Verder zijn deze Youtube (blijft natuurlijk Youtube helaas maar is alsnog erg mooi) video's ook nog wel een leuke test voor je TV:
YouTube: Uzbekistan 8K HDR 60p
YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)
YouTube: 4K HDR Fireworks Sony Oled TV Demo
YouTube: 2020 LG OLED l The Black 4K HDR 60fps

Maar goed, genoeg spam over promo video's enz. Ik zou in ieder geval Blue Planet 2 in 4k aanraden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richard P
Thargix schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

De natuur documentaires zoals My Octopus Teacher of de series/films van David Attenborough zijn vaak erg goede usecases van eyecandy TV's naar mijn mening. Of als je toevallig Harry Potter leuk vind herinner ik mij nog bij een van die films een paar scenes waar ze die licht spreuk deden gebruiken in het donker en het leek alsof die zaklamp ons deed verblinden buiten de TV om. Was toch even indrukwekkend wat HDR kan doen.

Maar de serie Blue Planet 2 in 4k HDR is tot dusver echt adembenemend mooi. Nadat ik die gezien heb in HDR kan ik niet meer terug naar een SDR versie van die serie.

Verder zijn deze Youtube (blijft natuurlijk Youtube helaas maar is alsnog erg mooi) video's ook nog wel een leuke test voor je TV:
YouTube: Uzbekistan 8K HDR 60p
YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)
YouTube: 4K HDR Fireworks Sony Oled TV Demo
YouTube: 2020 LG OLED l The Black 4K HDR 60fps

Maar goed, genoeg spam over promo video's enz. Ik zou in ieder geval Blue Planet 2 in 4k aanraden.
Dank voor de suggesties (en de anderen ook!). Die promofilmpjes zijn inderdaad leuk, maar m'n vrouw vroeg zich gisteren af waarom ik al een half uur in het donker naar natte tomaten zat te kijken.

Ik ga alle suggesties zeker een kans geven, want we kijken de laatste tijd zelden nog films. Harry Potter valt bij m'n wederhelft wel in de smaak, dus zo lok ik haar om ook de kwaliteit van de TV te leren waarderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Dit is natuurlijk geen DV, dat kan helemaal niet van YouTube. Hoogstens HDR10, dus statisch. Je kan wel test filmpjes downloaden en op een USB zetten https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/. NF heeft ook DV content en anders zijn DV films ook te downloaden via andere wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Heeft iemand ervaring en de bevestiging dat het werk met het gebruiken van een usb3.0 gigabite lan adapter op LG OLED 201 modellen, specifiek 55EG920V ?
Heb het heel internet afgespeurd, maar specifiek dit model vind ik niks over terug.

Met 4k 100Mbite rate home video's streamen vanuit een Plex server loop ik teken de beperkingen aan van de 100Mbit LAN en wifi 802.11n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 17:41

Funky22

Guild invite

Zijn er mensen die zowel de 77C16LA en de Sony A80J hebben gehad twijfel nog tussen beide, komt in de toekomst wel nog een Ps5 maar ik koop de tv zeker niet met de gedachte: beste game tv, Pq is het belangrijkst ga waarschijnlijk nog een shield bijkopen voor streaming.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

devinjanssen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:10:
Heeft iemand ervaring en de bevestiging dat het werk met het gebruiken van een usb3.0 gigabite lan adapter op LG OLED 2015 modellen, specifiek 55EG920V ?
Heb het heel internet afgespeurd, maar specifiek dit model vind ik niks over terug.

Met 4k 100Mbite rate home video's streamen vanuit een Plex server loop ik teken de beperkingen aan van de 100Mbit LAN en wifi 802.11n.
Ja, die werkt niet op die (jaar) modellenreeks.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
D.leeuwen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:10:
Mijn glazen bol zegt; wacht BF af! Zie ook de reserveringspagina apollo; https://m.apollo.nl/nl/19...a-oled-blackfriday-aktie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
Was is jullie ervaring met de C1 in lichte ruimtes? Zit eraan te denken om een LG OLED55C16LA te nemen, helemaal gezien de lage prijs! Mooi beeld maar de ruimte waar ik deze plaats is aardig licht. Ik las ergens dat deze tv daar wat problemen mee heeft? Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
rolandos582 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:18:
Was is jullie ervaring met de C1 in lichte ruimtes? Zit eraan te denken om een LG OLED55C16LA te nemen, helemaal gezien de lage prijs! Mooi beeld maar de ruimte waar ik deze plaats is aardig licht. Ik las ergens dat deze tv daar wat problemen mee heeft? Iemand hier ervaringen mee?
Ding geeft genoeg licht af. Of je moet een tv voor buitenreclame willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, een C1 kan onplezierig fel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.leeuwen
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 17:13
beyazz06 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Mijn glazen bol zegt; wacht BF af! Zie ook de reserveringspagina apollo; https://m.apollo.nl/nl/19...a-oled-blackfriday-aktie/
De eerder genoemde prijs was al bij Apollo, dus ik vraag me af of de BF actie niet op dezelfde prijs uitkomt straks. Altijd lastig (luxe problemen)... nu bestellen of nog een maand wachten voor wellicht dezelfde prijs ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
Vorig jaar was de BF actie van Apollo erg scherp, maar al uitverkocht voordat het daadwerkelijk black friday was... Uiteindelijk toch de GX nog voor die prijs gekregen, maar wel pas een aantal maanden later. Of het dit jaar ook zo gaat weet natuurlijk niemand, maar mijn ervaring is dat de beste prijzen vaak nét voor BF te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 20:21
Giltix schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:49:
Hi allemaal. Ik heb een vraagje. Sinds 2 weken nu een LG 55A1 aan de muur hangen. Geweldige TV, echt super beeld en ansich best tevreden mee.

Echter valt me de laatste dagen steeds vaker op dat er soms (af en toe) in het beeld een flits (wellicht echt maar één frame) op sommige plekken een verstoord kleurenbeeld te zien is. Denk hierbij dat er bijvoorbeeld een op TV te zien masker (zwart) te zien is als een soort van oranje/paars. Dit is écht maar even en daarna weer meteen weg.

Ligt dit aan de TV? Of aan Netflix icm Dolby Vision? Gisteren 3x dergelijke verstoring gezien (als ik terug kijk bij Netflix gebeurt het vervolgens niet meer en word het beeld goed weergegeven). Daarvoor kan ik me 1x herinneren dat er onder aan het beeld een groene balk verscheen (ongeveer de helft van het beeld lang, 1px hoog) maar ik weet niet meer precies via welke bron ik toen keek (app/TV decoder). Het lijkt altijd plaatselijk te zijn [edit]: soms ook over het hele scherm.

Edit: beeldmodus is 'Normaal'. Ik heb wel de AI-optimalisatie voor beeld aan staan. Overige instellingen zijn standaard.
Ik heb inmiddels ontdekt dat dit probleem zich enkel voordoet bij Dolby Vision content (in mijn geval op Netflix). Herkent iemand dit probleem en heeft iemand de gouden tip om dit op te lossen - bijv. het wijzingen van enkele HDR instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Giltix schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb inmiddels ontdekt dat dit probleem zich enkel voordoet bij Dolby Vision content (in mijn geval op Netflix). Herkent iemand dit probleem en heeft iemand de gouden tip om dit op te lossen - bijv. het wijzingen van enkele HDR instellingen?
Heb je gekeken of dit bij Cinema of Cinema Home zich ook voordoet? Zowiezo, Standaard ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
D.leeuwen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

De eerder genoemde prijs was al bij Apollo, dus ik vraag me af of de BF actie niet op dezelfde prijs uitkomt straks. Altijd lastig (luxe problemen)... nu bestellen of nog een maand wachten voor wellicht dezelfde prijs ;)
Apollo is geweldig, vooral hun service. Ik wilde qua budget een 65" C1, maar een aantal weken terug hadden ze ineens een weekend-actie op LG OLEDs. 1799 voor de 65G1 (exclusief cashback!), en aangezien ik 'm toch aan de muur wilde hangen heb ik dat gedaan. Gezien hoe recent hun laatste actie was, zal BF de volgende wel zijn. Zeker in de gaten houden. Het zal niet goedkoper zijn dan hun laatste actie, maar voor mij scheelde het 750 euro op de 'normale' prijs.

Andere aanbieders zoals Plasmavisie, Bol.com Plaza etc. heb ik uit m'n Pricewatch filter gehaald, maar Apollo was echt top. Binnenkort even een review achterlaten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
C9 heeft de geest gegeven. Als ik hem opstart heeft hij een soort flits en dan schakelt hij weer echt uit. Totaal ongeveer 3 seconden. Al gebeld met Kamera Express, morgen een service center nemen. Valt gelukkig wel binnen de garantie allemaal. Iemand enig idee hier lang het duurt voor ze langs komen?

(Ik heb de dingen van YouTube allemaal al geprobeerd.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:53:
C9 heeft de geest gegeven. Als ik hem opstart heeft hij een soort flits en dan schakelt hij weer echt uit. Totaal ongeveer 3 seconden. Al gebeld met Kamera Express, morgen een service center nemen. Valt gelukkig wel binnen de garantie allemaal. Iemand enig idee hier lang het duurt voor ze langs komen?

Ik weet niet wat je bedoelt met een service center maar het hangt er maar vanaf hoe snel ze het doorgeven aan lg en wanneer er plek is. Het kan vaak al binnen een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Telefoonnummer is volgens Google van lg zelf in elk geval. Baal wel dat ik op vrijdag moet bellen, zal zo zeker na het weekend worden vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:53:

Oeps! :'(
Lijkt op een defecte voeding.
Kan dus ter plaatse bij je thuis vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vage was dat hij net wel begon met het opnemen van een programma. Maar toen ik hem aan probeerde te zetten sloot hij weer helemaal af. Inclusief de opname stoppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De 4k120hz DV update voor de CX en GX series is uitgebracht:

nieuws: LG brengt update voor 4k120 met Dolby Vision uit voor CX- en GX-oled-...

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 22-10-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:17
Even een vraag. Ik heb een LG OLED G1 TV met ARC aan mijn Onkyo receiver hangen.
Ik weet niet waardoor het gekomen is, wellicht na de laatste firmware upgrade van de TV, maar nu werkt het geluid niet meer richting mijn receiver.

Ze zien elkaar wel, maar als ik het volume wil regelen, via de TV, krijg ik rechts in beeld een speaker met een streep icoontje te zien.
Ook als ik het geluid op line out zet, doet hij hetzelfde. Het lijkt mij daardoor niet specifiek aan ARC te liggen, line out communiceert volgens mij met niks en zeker niet als er niks aan hangt :)

Zet ik het geluid op intern dan werkt het wel gewoon.
Ik heb al even met LG gebeld maar die kwamen ook niet direct met de oplossing en de case die geopend is heb ik al dagen niks meer van gehoord. Had ik ook eigenlijk wel verwacht, dus mischien dat iemand anders dit ook heeft gehad en de oplossing weet?

factory reset wilde ik nog even proberen uit te stellen, maar anders zal dat het wel worden.

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 19-09 22:12
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 22-10-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Deleon78 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:48:
Line out heeft fixed volume, die kan je niet regelen op de tv. Dan moet je de volgende in de lijst nemen, headphones geloof ik.
Maar goed, als je geen 3.5mm aangesloten hebt, heeft dat sowieso geen zin :)
Ah ja, klopt. Hoofdtelefoon kan ik wel volume regelen. Als ik op ARC terugzet, direct het speakericoontje met streep er door in beeld paar seconden weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Even melden hier! Een LG G1 55" in bestelling staan. Dus binnenkort wordt ik een LG bezitter. Tot nu vrijwel altijd Sony TV's gehad. Heb nu een Sony A1 55" en die gaat dus vervangen worden door de G1. De A1 zal naar de slaapkamer verhuizen. De G1 zal onderdeel gaan uitmaken van een B&O Eclipse systeem, die februari geleverd gaat worden. De G1 nu al aangeschaft vanwege de huidig lopende cashback, €1599 vind ik een hele mooi prijs voor deze TV.

Ben erg benieuwd naar alle mogelijkheden dus ga dit topic volgen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Giltix schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb dat bij dit filmpje dat Thargix eerder voorstelde, maar misschien is het totaal niet gerelateerd. De Youtube app op m'n Apple TV speelt blijkbaar helemaal geen 4K content af, maar ik heb ook last van een flits in het begin van dit filmpje met de ingebouwde Youtube app. Is dat hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 11:45
Gisteren een 55 G1 gekocht voor €1350 en dan nog -€100 van de cashback bij Art en Craft. :)

Wel een heel groot verschil vergeleken met m’n Sony LCD van een aantal jaren oud..

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-09 21:29
Richard P schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Ik heb dat bij dit filmpje dat Thargix eerder voorstelde, maar misschien is het totaal niet gerelateerd. De Youtube app op m'n Apple TV speelt blijkbaar helemaal geen 4K content af, maar ik heb ook last van een flits in het begin van dit filmpje met de ingebouwde Youtube app. Is dat hetzelfde?
Ik heb het even gecontroleerd en je hebt gelijk met betrekking tot die flits. Heb hetzelfde op mijn telefoon scherm.
Blijkbaar vorige keer perongeluk over het hoofd gezien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pwoa, ben Dune (2021) op m’n C1 aan het kijken! Wat ben ik blij met deze tv! Deze film is wat dat betreft ook gemaakt voor HDR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
HyperTrophy schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:59:
Pwoa, ben Dune (2021) op m’n C1 aan het kijken! Wat ben ik blij met deze tv! Deze film is wat dat betreft ook gemaakt voor HDR!
Die film is gemaakt om gezien te worden in de bioscoop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Helemaal gelijk, daar heb ik m drie weken geleden al gezien.
Maar voor een tweede keer is dit echt geen straf! HDR en 4K natuurlijk. (Vergeet t geluid ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
ChiLLeR schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:34:
Even melden hier! Een LG G1 55" in bestelling staan. Dus binnenkort wordt ik een LG bezitter. Tot nu vrijwel altijd Sony TV's gehad. Heb nu een Sony A1 55" en die gaat dus vervangen worden door de G1. De A1 zal naar de slaapkamer verhuizen. De G1 zal onderdeel gaan uitmaken van een B&O Eclipse systeem, die februari geleverd gaat worden. De G1 nu al aangeschaft vanwege de huidig lopende cashback, €1599 vind ik een hele mooi prijs voor deze TV.

Ben erg benieuwd naar alle mogelijkheden dus ga dit topic volgen.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. De Sony A1 is nou ook niet bepaald een stumper tv ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:20
Heeft iemand al een oplossing voor het volgende probleem gevonden. Vorig jaar was het al eens besproken, maar leidde toen niet tot een fijne oplossing.
Bij het bekijken van Dolby Vision content, specifiek bij de Netflix app, zijn de ondertitels echt veels te fel, vooral hinderlijk bij donkere beelden.
Kan aangepast worden in de instellingen van Netflix via de browser, maar ze zijn vervolgens dan weer te donker of te vaag bij bijv SDR.
Heb geen mogelijkheid een ander profiel met aangepaste instellingen ernaast te gebruiken voor Netflix, aangezien die al gebruikt worden.
En het elke keer aanpassen van de ondertitels is ook een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Veertien14 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:51:
Heeft iemand al een oplossing voor het volgende probleem gevonden. Vorig jaar was het al eens besproken, maar leidde toen niet tot een fijne oplossing.
Bij het bekijken van Dolby Vision content, specifiek bij de Netflix app, zijn de ondertitels echt veels te fel, vooral hinderlijk bij donkere beelden.
Kan aangepast worden in de instellingen van Netflix via de browser, maar ze zijn vervolgens dan weer te donker of te vaag bij bijv SDR.
Heb geen mogelijkheid een ander profiel met aangepaste instellingen ernaast te gebruiken voor Netflix, aangezien die al gebruikt worden.
Ik gebruik het volgende:
Lettertype: blokkeren
Tekstgrootte: normaal
Schaduw: slagschaduw kleur zwart
Achtergrond: geen
Venster: geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nu mijn voeding (hoogstwaarschijnlijk) kapot is een vraagje. Ik sluit 's avonds altijd de stekkerdoos af waar ook de TV in zit. Ik wacht netjes tot de pixelrefresh klaar is. (Dat zie ik op de energiemeter die aan dat stopcontact hangt. Dus dat hele proces is echt klaar.)
Kan dat alsnog de reden zijn van de kapotte voeding of staat dat verder echt los van elkaar? (mijn XsX zit ook op die stekkerdoos, dus ben ook bang voor die voeding.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:34:
Nu mijn voeding (hoogstwaarschijnlijk) kapot is een vraagje. Ik sluit 's avonds altijd de stekkerdoos af waar ook de TV in zit. Ik wacht netjes tot de pixelrefresh klaar is. (Dat zie ik op de energiemeter die aan dat stopcontact hangt. Dus dat hele proces is echt klaar.)
Kan dat alsnog de reden zijn van de kapotte voeding of staat dat verder echt los van elkaar? (mijn XsX zit ook op die stekkerdoos, dus ben ook bang voor die voeding.)
Lijkt mij onwaarschijnlijk.
Aan de andere kant heeft het weinig/geen nut om de TV spanningsloos te maken.
Ik zou de TV er buiten houden.
Bij andere apparaten kan het wel zinvol zijn ivm sluipverbruik maar bij een TV niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Lijkt mij onwaarschijnlijk.
Aan de andere kant heeft het weinig/geen nut om de TV spanningsloos te maken.
Ik zou de TV er buiten houden.
Bij andere apparaten kan het wel zinvol zijn ivm sluipverbruik maar bij een TV niet echt.
Ik heb maar een stopcontact waar de stekkerdoos op zit. Anders had ik dat inderdaad wel overwogen.

Dank je, ik dacht zelf ook zoiets. Maar het is nogal duur spul om mee te gokken voor 2 tientjes per jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
klootwyk schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:32:
Even een vraag. Ik heb een LG OLED G1 TV met ARC aan mijn Onkyo receiver hangen.
Ik weet niet waardoor het gekomen is, wellicht na de laatste firmware upgrade van de TV, maar nu werkt het geluid niet meer richting mijn receiver.

Ze zien elkaar wel, maar als ik het volume wil regelen, via de TV, krijg ik rechts in beeld een speaker met een streep icoontje te zien.
Ook als ik het geluid op line out zet, doet hij hetzelfde. Het lijkt mij daardoor niet specifiek aan ARC te liggen, line out communiceert volgens mij met niks en zeker niet als er niks aan hangt :)

Zet ik het geluid op intern dan werkt het wel gewoon.
Ik heb al even met LG gebeld maar die kwamen ook niet direct met de oplossing en de case die geopend is heb ik al dagen niks meer van gehoord. Had ik ook eigenlijk wel verwacht, dus mischien dat iemand anders dit ook heeft gehad en de oplossing weet?

factory reset wilde ik nog even proberen uit te stellen, maar anders zal dat het wel worden.

Alvast dank.
Zelfde probleem hier, na de update geen geluid (C1 naar Marantz receiver).

EARC uitzetten hielp hier gelukkig, geluid is weer terug. Op zich (hier) niet zo'n probleem aangezien ik HD audio content kijk via de Shield aangezien dit op de LG uiteraard niet meer mogelijk is na de DTS support verdwijning. Meeste UHD content die ik heb is met DTS-HD/MA dus dan maar gewoon alles via Plex/Shield.

Dat zoiets na een update opeens niet meer werkt vind ik wel vrij apart maar ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
zou het je afraden om het tegen de monteur te zeggen,dat je dat dagelijks doet (hij kan het wel zien in het service-menu als hij er naar op zoek gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Veertien14 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:51:
tv op home-cinema beeldmodus ,dan zijn ze bij DV iets minder fel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Zelfde probleem hier, na de update geen geluid (C1 naar Marantz receiver).

EARC uitzetten hielp hier gelukkig, geluid is weer terug. Op zich (hier) niet zo'n probleem aangezien ik HD audio content kijk via de Shield aangezien dit op de LG uiteraard niet meer mogelijk is na de DTS support verdwijning. Meeste UHD content die ik heb is met DTS-HD/MA dus dan maar gewoon alles via Plex/Shield.

Dat zoiets na een update opeens niet meer werkt vind ik wel vrij apart maar ja.
OK, ik heb eARC van de weekal zitten aan/uitzetten.
Maar mijn receiver is zo oud, die ondersteunt dat niet, dus heeft helaas geen effect.
Man man wat een kwaliteitscontrole dan.
En downgraden zal wel weer een USB stick verhaal gaan worden met de TV half van de muur ipv via een menu :(

Bedankt voor je melding iig, weet ik dat het waarschijnlijk niet de enige ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
pwh53 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

zou het je afraden om het tegen de monteur te zeggen,dat je dat dagelijks doet (hij kan het wel zien in het service-menu als hij er naar op zoek gaat)
Dat ga ik ook niet doen. Maar aangezien ik nog volledig binnen de 2 jaar garantie zit kan hij daar verder ook niks mee. Ik heb in een ver verleden mijn bachelor rechten gehaald, wil die best eens opfrissen in een dergelijke zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Dat ga ik ook niet doen. Maar aangezien ik nog volledig binnen de 2 jaar garantie zit kan hij daar verder ook niks mee. Ik heb in een ver verleden mijn bachelor rechten gehaald, wil die best eens opfrissen in een dergelijke zaak ;)
Als de pixel refresh gewoon uitgevoerd wordt voordat de spanning van het stopcontact gaat is er ook niets aan de hand want de cyclus wordt dan gewoon geregistreerd in het service menu.
Het gaat pas mis als de TV direct van de spanning wordt afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Als de pixel refresh gewoon uitgevoerd wordt voordat de spanning van het stopcontact gaat is er ook niets aan de hand want de cyclus wordt dan gewoon geregistreerd in het service menu.
Het gaat pas mis als de TV direct van de spanning wordt afgehaald.
Precies. En ik neem ook aan dat je dan eerder beeldproblemen hebt dan een voedingsprobleem. Al weet ik dat niet zeker, omdat er in dat geval natuurlijk wel een echte stroomonderbreking is terwijl die gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Precies. En ik neem ook aan dat je dan eerder beeldproblemen hebt dan een voedingsprobleem. Al weet ik dat niet zeker, omdat er in dat geval natuurlijk wel een echte stroomonderbreking is terwijl die gevraagd wordt.
Volgens mij wordt er niet geregistreerd of je TV in stand-by blijft staan zoals normaal, of helemaal uitgeschakeld wordt.
Het is wel zo dat de voeding anders behandeld wordt door het dagelijks uitschakelen.
Hoe dan ook is het gissen en is het ook niet eens zeker dat de voeding defect is.
Weet je al wanneer er iemand komt voor de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nee, gistermorgen alles doorgegeven. later die dag nogmaals gebeld. Maar we worden pas in de loop van komende week terug gebeld. Het is al wel doorgezet naar de technische dienst of iets dergelijks.

Ik ga er zelf wel vanuit dat het echt de voeding is omdat het rode ledlampje onderaan niet aangaat als ik de TV aanzet, en dat de TV na 2-3 seconden weer helemaal uit gaat. Maar dat hij wel gewoon kan opnemen op de vooringestelde tijden.
Duurt wat langer allemaal dan gehoopt, maar we wachten het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:49:
[...]
Volgens mij wordt er niet geregistreerd of je TV in stand-by blijft staan zoals normaal, of helemaal uitgeschakeld wordt.
Het is wel zo dat de voeding anders behandeld wordt door het dagelijks uitschakelen.
Hoe dan ook is het gissen en is het ook niet eens zeker dat de voeding defect is.
Weet je al wanneer er iemand komt voor de reparatie?
Er wordt bij ons 2015 model Oled wel geregistreerd of deze zijn "opschooncyclus" na standby heeft doorgemaakt, daarna spanning eraf zal geen probleem zijn. Het was het eerste waarnaar werd gekeken bij een garantieclaim op "burn in" bij onze TV. Daarna nam de monteur telefonisch contact op met de thuisbasis om goedkeuring te krijgen voor panel vervanging. Hij maakte nog de opmerking over waar ie specifiek naar keek in het servicemenu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Er wordt bij ons 2015 model Oled wel geregistreerd of deze zijn "opschooncyclus" na standby heeft doorgemaakt, daarna spanning eraf zal geen probleem zijn. Het was het eerste waarnaar werd gekeken bij een garantieclaim op "burn in" bij onze TV. Daarna nam de monteur telefonisch contact op met de thuisbasis om goedkeuring te krijgen voor panel vervanging. Hij maakte nog de opmerking over waar ie specifiek naar keek in het servicemenu.
Ja die gegevens staan in het service menu.
Het vervangen van een paneel is duur dus wel LG wel weten of de gebruiker ervoor heeft gezorgd dat de refresh cycli netjes zijn afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:20
Deef_K schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Ik gebruik het volgende:
Lettertype: blokkeren
Tekstgrootte: normaal
Schaduw: slagschaduw kleur zwart
Achtergrond: geen
Venster: geen
Dank! Ingesteld, misschien deze instelling eerder zelf gemist met het vele proberen ervan.
pwh53 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

tv op home-cinema beeldmodus ,dan zijn ze bij DV iets minder fel
Op die beeldmodus stond de tv(65CX) al voor DV. Maakt het inderdaad ietsjes minder. Maar nmi oogt cinema home wat minder natuurlijk. Kan mij woonkamer erg goed verduisteren(ook dan alleen er last van) en bij cinema home komen de donkere scenes te onnatuurlijk licht over in vergelijking met de cinema beeldmodus. Dit is ook de enige reden dat die beeldmodus daarvoor nu gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik heb een tijdje geleden mijn pc proberen aan te sluiten op de LG C1 met een hdmi 2.0 kabel. Eerst werkte hdmi ultra deep colour gewoon, maar als ik het nu aanzet krijg ik gewoon geen signal, zelfs met een hdmi 2.1 kabel. Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen? Erg frustrerend..

Hmm ik krijg signaal als ik mijn scherm eruit trek die aangesloten is op displayport op mijn 3080.

[ Voor 15% gewijzigd door ion op 23-10-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veertien14 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Dank! Ingesteld, misschien deze instelling eerder zelf gemist met het vele proberen ervan.

[...]

Op die beeldmodus stond de tv(65CX) al voor DV. Maakt het inderdaad ietsjes minder. Maar nmi oogt cinema home wat minder natuurlijk. Kan mij woonkamer erg goed verduisteren(ook dan alleen er last van) en bij cinema home komen de donkere scenes te onnatuurlijk licht over in vergelijking met de cinema beeldmodus. Dit is ook de enige reden dat die beeldmodus daarvoor nu gebruikt wordt.
Je kunt bij ondertiteling ook nog bij het lettertype, kleur: wit, het vakje semitransparant aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Werkt goed zo'n HDMI 2.1 optical 10m kabel :) Kan nu lekker op mijn woonkamer tv gamen met mijn pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
HyperTrophy schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:59:
Waar stream je die? HBO Max is toch niet beschikbaar in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlowFish schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

Zo te zien alleen te streamen van HBO Max.
HBO Max werkt wel via VPN, net geprobeerd hoewel ik geen HBO abonnement heb.
De gratis afleveringen daar of trailers zijn af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:20
Ik hoor aan het omklappen van een relais in de tv wanneer de pixelrefresh cyclus klaar is. En ook de link van de netwerkpoort gaat dan pas down. Dus genoeg triggers.

En ik laat hem gewoon netjes altijd aan de netspanning hangen, het stand-by verbruik is zo laag.

Ik zou een spanningsslof met twee (of meer) schakelaars neerleggen en de Oled altijd aan de netspanning laten hangen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
BlowFish schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

iets met een nzb file enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:29
Wie heeft er nog een idee:
Ik heb sinds een week of 4 de C1.
Op HDMI 2 heb ik de Sonos arc aangesloten
Op HDMI 1 heb ik de 4K decoder (Arris 5202) van XS4all aangesloten.
HDMI 3 en 4 zijn op dit moment niet in gebruik.
Het probleem dat zich voor doet is dat bij het inschakelen van de TV er soms geen geluid is, dit gebeurt soms ook bij het overschakelen naar een andere zender.
Als ik het volume van de TV verhoog of verlaag zie ik wel de Sonos arc reageren (led lampje) maar het geluid blijft uit.
Het uit en weer opnieuw inschakelen van de TV lost het probleem wel op.
Wat heb ik al gedaan:
1) De Sonos arc via de HDMI kabel aangesloten met een verloop op de optische aansluiting van de TV, dan werkt alles goed (ik mis dan natuurlijk wel Dolby Atmos).
2) de HDMI kabels (2.1) vervangen van decoder naar TV en van TV naar Sonos arc, geluidsprobleem blijft.
3) De TV decoder is al omgewisseld, geluidsprobleem blijft.
4) Bij het wisselen/ aansluiten van HDMI kabels telkens eerst de spanning van alle apparaten losgekoppeld
5) HDR op de decoder staat uitgeschakeld en al een HDMI CEC killer op de HDMI 1 (van decoder naar TV) geplaatst gehad, in beide gevallen blijft het geluidsprobleem.
6) instellingen in de decoder staan naar mijn idee goed.

Het lijkt op een HDMI handshake probleem?

Zijn er tweakers die een zelfde probleem hebben (liefst in deze configuratie).
Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb een lg a1 prima tv alleen de WiFi valt echt vaak weg terwijl andere apparaten prima werken dus ligt wel echt aan de tv. Op dit forum wel gezocht en veel verschillende lg tv’s hebben hier last van maar geen oplossing gevonden behalve via een kabel laten lopen maar dat gaat hier dus niet. Dus toch de vraag is hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
mokkalokka schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:01:
Ik heb een lg a1 prima tv alleen de WiFi valt echt vaak weg terwijl andere apparaten prima werken dus ligt wel echt aan de tv. Op dit forum wel gezocht en veel verschillende lg tv’s hebben hier last van maar geen oplossing gevonden behalve via een kabel laten lopen maar dat gaat hier dus niet. Dus toch de vraag is hier nog een oplossing voor?
Ik heb ook een extra a1 hier staan en geen wifi problemen. Dus je kan 2 conclusies trekken:

Jouw a1 is defect
Er is iets mis met je wifi netwerk, max aantal devices,interferentie,locatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Jos-P schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:25:
Het probleem dat zich voor doet is dat bij het inschakelen van de TV er soms geen geluid is, dit gebeurt soms ook bij het overschakelen naar een andere zender.
Als ik het volume van de TV verhoog of verlaag zie ik wel de Sonos arc reageren (led lampje) maar het geluid blijft uit.
Wat heb ik al gedaan:
1) De Sonos arc via de HDMI kabel aangesloten met een verloop op de optische aansluiting van de TV, dan werkt alles goed (ik mis dan natuurlijk wel Dolby Atmos).
2) de HDMI kabels (2.1) vervangen van decoder naar TV en van TV naar Sonos arc, geluidsprobleem blijft.
4) Bij het wisselen/ aansluiten van HDMI kabels telkens eerst de spanning van alle apparaten losgekoppeld
5) HDR op de decoder staat uitgeschakeld en al een HDMI CEC killer op de HDMI 1 (van decoder naar TV) geplaatst gehad, in beide gevallen blijft het geluidsprobleem.

* knip *
Houdt het bij inhoudelijk reageren. Jouw persoonlijke mening verder opdringen voegt niets toe en is nergens voor nodig.

Maar goed, Sonos op HDMI1.
Dan zou het moeten werk (eARC).

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 24-10-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jos-P schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:25:
Wat heb ik al gedaan:

HDMI 2 gebruiken is prima, deze is voor ARC/eARC.
Je Sonos kan zowel ARC als eARC aan maar ik vermoed dat je geen Dolby TrueHD (=lossless) gebruikt.
Je kunt dan volstaan met gewoon ARC.
Netflix met Dolby Atmos is weliswaar Atmos maar dan de Dolby Digital variant die ook werkt via ARC.
Zet dus eARC op je TV eens uit en kijk dan of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ik wil binnenkort een LG OLED A1 kopen (65"). Tot nu toe heb ik altijd Full HD content gekeken op mijn Full HD TV via een HTPC die verbonden is met een DS220+ NAS. Dit werkt allemaal prima maar nu wil ik natuurlijk met de nieuwe TV ook lokaal 4k content afspelen.

Bij het testen van 4k content via de HTPC (naar Full HD TV) is het beeld zo schokkerig dat dit geen optie blijkt te zijn.

Ik neem aan dat een LG A1 niet direct 4K content kan afspelen van een NAS (verbonden via bekabeld netwerk). Klopt dit? En zo ja, wat zijn dan opties om dit wel te doen. Is een mediaplayer zoals nvidia shield pro de enige optie?

[ Voor 3% gewijzigd door Mycroft op 24-10-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 17:13
Zijn er hier mensen die een LG OLED55CX6LA hebben in combinatie met een soundbar die beide op de tv meubel staan? Zelf loop ik tegen het feit aan dat de soundbars vaak te hoog zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:10

OMD

theman36 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:12:
Zijn er hier mensen die een LG OLED55CX6LA hebben in combinatie met een soundbar die beide op de tv meubel staan? Zelf loop ik tegen het feit aan dat de soundbars vaak te hoog zijn....
De hoogte inclusief voet is 73,8cm en excl voet 70,6. Hoogte van je soundbar maximaal zou dus 3,2 cm moeten zijn (excl rand van de tv)

Er zijn niet veel soundbars die zo laag zijn denk ik.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
idem.
hier heb ik de lg48 en een DSN8YG soundbar aan een muurbeugel gemaakt.
los van dat ik de tv als werk monitor gebruik, en dus van mijn werkplek naar mijn tv plek wil draaien is deze soundbar ook al te hoog icm de voet van de tv

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:57
Mycroft schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:28:
Ik wil binnenkort een LG OLED A1 kopen (65"). Tot nu toe heb ik altijd Full HD content gekeken op mijn Full HD TV via een HTPC die verbonden is met een DS220+ NAS. Dit werkt allemaal prima maar nu wil ik natuurlijk met de nieuwe TV ook lokaal 4k content afspelen.

Bij het testen van 4k content via de HTPC (naar Full HD TV) is het beeld zo schokkerig dat dit geen optie blijkt te zijn.

Ik neem aan dat een LG A1 niet direct 4K content kan afspelen van een NAS (verbonden via bekabeld netwerk). Klopt dit? En zo ja, wat zijn dan opties om dit wel te doen. Is een mediaplayer zoals nvidia shield pro de enige optie?
Je hebt getest door 4k content af te spelen op een fullhd tv?! Lol. Tuurlijk is dat geen optie.

Ik heb hier een C9 staan en kan alle 4k content rechtstreeks afspelen via de tv vanaf mijn synology.
Alleen qua geluid zit je max aan Dolby digital Plus volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:29
HoppyF schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

HDMI 2 gebruiken is prima, deze is voor ARC/eARC.
Je Sonos kan zowel ARC als eARC aan maar ik vermoed dat je geen Dolby TrueHD (=lossless) gebruikt.
Je kunt dan volstaan met gewoon ARC.
Netflix met Dolby Atmos is weliswaar Atmos maar dan de Dolby Digital variant die ook werkt via ARC.
Zet dus eARC op je TV eens uit en kijk dan of het werkt.
Kijk, hier heb ik wat aan. Ik heb de eARC uitgezet en ga het de komende week testen. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Ik zag toevallig op Reddit mensen dit oplossen door een Ikea Lack wandplank onder de tv te zetten. Ziet er op foto's wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Iemand een idee wanneer LG zijn 2022 models launched?

Ga rond februari een andere tv kopen en als de nieuwe generatie rond die op de markt is kan ik weer verder twijfelen tussen t laatste model of t 2021 model voor lagere prijs. :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
MrJ schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:31:
Iemand een idee wanneer LG zijn 2022 models launched?

Ga rond februari een andere tv kopen en als de nieuwe generatie rond die op de markt is kan ik weer verder twijfelen tussen t laatste model of t 2021 model voor lagere prijs. :P
Zoals elk jaar presentatie op de CES en verkrijgbaar in april/mei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hebben meer mensen problemen met software 03.20.16 op de LG G1 in combinatie met een Sonos Arc?
Ik heb dat soms opeens de verbinding via Arc kort wegvalt, nooit gehad. Ontzettend irritant

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
DeBaroN schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Je hebt getest door 4k content af te spelen op een fullhd tv?! Lol. Tuurlijk is dat geen optie.

Ik heb hier een C9 staan en kan alle 4k content rechtstreeks afspelen via de tv vanaf mijn synology.
Nou kom ik hier natuurlijk een vraag stellen om wat te leren, maar volgens mij klopt het niet wat je zegt. Je kunt een 4K bestand afspelen op een Full HD TV, al zal je natuurlijk een 1080p beeld krijgen. Ik heb even getest en als ik een 4K bestand afspeel van (mijn stuk krachtigere) laptop via de NAS en HDMI naar TV, dan werkt het prima. Als ik hetzelfde bestand via mijn (stuk minder krachtige) HTPC afspeel (ook via NAS en HDMI) dan schokt en hapert het beeld bij het afspelen. Naar mijn idee ligt het dus echt wel aan een te zwakke CPU in de HTPC dat het 4K bestand niet goed afgespeeld wordt.

Jouw TV schijnt het goed af te kunnen spelen. Dat zou mooi zijn. Maar zou de A1 dit ook kunnen of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
OMD schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

De hoogte inclusief voet is 73,8cm en excl voet 70,6. Hoogte van je soundbar maximaal zou dus 3,2 cm moeten zijn (excl rand van de tv)

Er zijn niet veel soundbars die zo laag zijn denk ik.
Nee daar ben ik dus helaas achter gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Mycroft schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Ik zag toevallig op Reddit mensen dit oplossen door een Ikea Lack wandplank onder de tv te zetten. Ziet er op foto's wel netjes uit.
Ziet er inderdaad niet heel gek of storend uit. Gok dat dit dan de enige oplossing hiervoor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mycroft schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:24:
[...]
[knip] Naar mijn idee ligt het dus echt wel aan een te zwakke CPU in de HTPC dat het 4K bestand niet goed afgespeeld wordt.

Jouw TV schijnt het goed af te kunnen spelen. Dat zou mooi zijn. Maar zou de A1 dit ook kunnen of zijn er nog andere opties?
Ter info, je moet het niet in de kracht van je CPU zoeken maar in de grafische mogelijkheden van je GPU/iGP. Hetgeen aan codecs wordt ondersteund bepaald hoofdzakelijk wat wel of niet fatsoenlijk kan worden afgespeeld. CPU vermogen hoeft daarbij helemaal niet hoog te zijn, die hoeft niet veel voor zijn rekening te nemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mycroft schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:24:
[...]

Nou kom ik hier natuurlijk een vraag stellen om wat te leren, maar volgens mij klopt het niet wat je zegt. Je kunt een 4K bestand afspelen op een Full HD TV, al zal je natuurlijk een 1080p beeld krijgen. Ik heb even getest en als ik een 4K bestand afspeel van (mijn stuk krachtigere) laptop via de NAS en HDMI naar TV, dan werkt het prima. Als ik hetzelfde bestand via mijn (stuk minder krachtige) HTPC afspeel (ook via NAS en HDMI) dan schokt en hapert het beeld bij het afspelen. Naar mijn idee ligt het dus echt wel aan een te zwakke CPU in de HTPC dat het 4K bestand niet goed afgespeeld wordt.

De LG A1 heeft een mindere GPU, zie ook:
https://www.tomsguide.com...vs-yet-so-whats-the-catch
Maar dat is tzt gewoon proberen en ervaren toch? Als die het doet met de interne player prima.
Zo niet, dan koop je een Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
DeBaroN schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Probleem is waarschijnlijk de snelheid waarmee je Synology data leest. Met klassieke HDDs red je het niet, denk ik. Dat is althans mijn ervaring. Ik ga binnenkort een SSD in m'n Synology proberen. Ik zal het melden als dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwaazaar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

Probleem is waarschijnlijk de snelheid waarmee je Synology data leest. Met klassieke HDDs red je het niet, denk ik. Dat is althans mijn ervaring. Ik ga binnenkort een SSD in m'n Synology proberen. Ik zal het melden als dat helpt.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Een gewone HDD kan makkelijk de benodigde snelheid leveren.
Zelfs een 4K video met HD audio spoor enz komt niet boven de wat tientallen Mbits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
kwaazaar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

Nee hoor. Hier een DS212J met 2x een WD Red WD20EFRX 2 TB uit 2012 (5400rpm en 64MB cache) en ik speel een 4K filmpje met HDR en DTS-HD af zonder enkel probleem.
HoppyF schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Een gewone HDD kan makkelijk de benodigde snelheid leveren.
Zelfs een 4K video met HD audio spoor enz komt niet boven de wat tientallen Mbits.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
DeBaroN schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Nee hoor. Hier een DS212J met 2x een WD Red WD20EFRX 2 TB uit 2012 (5400rpm en 64MB cache) en ik speel een 4K filmpje met HDR en DTS-HD af zonder enkel probleem.
En is die NAS direct verbonden met de TV of zit daar nog een device tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Mycroft schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

En is die NAS direct verbonden met de TV of zit daar nog een device tussen?
Nee, NAS en tv staan in het netwerk via switch. (alles 1 Gbit)
Pagina: 1 ... 422 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.