Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeemen
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-07 21:34
HoppyF schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Dit is gewoon de laatste versie die voor dit model via de NL LG website aangeboden wordt.
Hoe komt het dat ik dan via de site deze versie zie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wGNGV93e4AN7UhX9Y5Wdy4BSRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lGtSZ2AfvL9ApiZBzl6bBcw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@HoppyF en @jpeemen Deze firmware (03.20.16) Staat sinds gisteravond op mijn Oled 65" G1RLA.
Wel automatische download.

[ Voor 13% gewijzigd door Sa.Tan op 12-10-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeemen
HoppyF schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Geen idee!
Misschien heb ik zelf naar de verkeerde versie zitten kijken… :?
Hoe dan ook zou je inderdaad via USB deze versie moeten kunnen installeren.
Helaas lukt het niet morgen maar weer LG bellen.
Terug naar fabrieksinstellingen zetten hielp ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Richard P schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

Ja naar aanleiding van dit filmpje wist ik dus dat het gat bij mij aan de verkeerde kant zit:

[Afbeelding]

Dit is de muur waar de TV moet komen te hangen. De verhouding moet redelijk kloppen voor het rode vlak. Het gat loopt door naar de trapkast erachter, waar het geheel met een kabelgoot naar een gat achter het TV meubel loopt. De kabels komen dus helaas net aan de verkeerde kant de TV uit.

[Afbeelding]
:( arghh.. heb me er ook op verkeken. Wil volgende week mijn 77” G1 ophangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ud3UvM5ivGrTD1e0N_JGxVVZug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqZ62JVXuprX6YPV85NT2UEz.jpg?f=fotoalbum_large

Onderste gat is voor de Sonos. Hopelijk lukt het door het middendeel van de tv precies over het bovenste gat te laten vallen en dat het onderste gat bedekt kan worden met de Sonos terwijl de kabels daarmee niet zichtbaar zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeemen
Sa.Tan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:05:
@HoppyF en @jpeemen Deze firmware (03.20.16) Staat sinds gisteravond op mijn Oled 65" G1RLA.
Wel automatische download.
Bij mij staat hij ook op automatisch dus dan ook deels afwachten?
Moet de tv dan aan staan of kan dit ook in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpeemen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Bij mij staat hij ook op automatisch dus dan ook deels afwachten?
Moet de tv dan aan staan of kan dit ook in standby?
Automatisch firmware updates installeren gaat vanzelf.
De volgende dag zie je dan dat er een update geweest is en start de TV opnieuw op wat iets anders is dan je normaal ziet bij het aan zetten.
Updates komen niet tegelijk dus het kan best zijn dat je een aantal dagen moet wachten terwijl iemand anders met hetzelfde model de update al gehad heeft.
Meestal is er geen haast bij en maakt dit weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 08:16
Ik heb een vraag over de installatie van een 65G1. Achter mijn toekomstige TV zit reeds een power en UTP aansluiting (zie foto). Hoe kan ik ervoor zorgen dat de TV toch plat tegen de muur aan komt? Moet ik hiervoor de UTP & power aansluiting naar beneden verplaatsen? Van de voorkant gezien zitten de aansluitingen straks aan de rechterkant, dus ik kan geen gebruik maken van de ruimte aan de achterkant van het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18j5qtm87yuJz0ErrH0v68R8qmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90hhFLNZ2XaF8hMfEZMYQo3W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:34
Sinds de storing van online gister had ik m’n LG OLED 55A van de WiFi afgehaald, foutje dus want lag aan Online.nl. Ik wil hem nu opnieuw verbinden, maar dat lukt me niet. Krijg elke keer foutmeldingen terwijl het wachtwoord goed is en de WiFi gewoon werkt.

Iemand die dit herkent of ideeën? TV en router beiden al eens opnieuw opgestart. Heb geen ethernet kabel…

Edit: tv stekker eruit en weer erin, daarna werkte het opeens wel! Chill.

[ Voor 17% gewijzigd door Locolau op 13-10-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Richard P schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:08:
Dag allemaal! Van het weekend heb ik met een hele goede deal een LG OLED65G1 gekocht. Hopelijk komt 'ie deze week nog binnen, maar ik verwacht volgende week.

Wat ik jullie wil vragen is het volgende. De TV komt dus aan de muur te hangen, waar ik al een gat heb zitten voor kabeldoorvoer. Voorheen zat de thermostaat op die plek, maar die moest verkassen voor de TV. Ik heb de lasdoos doorgeboord en nu heb ik een mooi doorvoergaatje voor de kabels. Het gat zit echter aan de tegenovergestelde kant van waar de kabels uit de G1 gaan komen. Omdat de G1 zo dicht op de muur komt te zitten zal er geen ruimte zijn om kabels achter de TV langs te laten lopen (toch?). Ik wil de bijgeleverde muurbeugel met wat ringetjes iets van de muur af plaatsen. Ik verwacht dat een paar millimeter genoeg moet zijn (er zijn HMDI kabels van 3,2mm dik/dun)

Is het ok om met wat ringetjes tussen de muur en de muurbeugel een klein beetje ruimte te creëren? En hoe dik is de stroomkabel van de TV? Ik neem aan niet meer dan 5mm?
Zoals Hoppy al heeft aangegeven, het systeem; speciale ophangbeugel waaraan je je G1 hangt, wordt pas stabiel als je de G1 vervolgens vlak tegen de wand aandrukt. Als je kunstmatig de ruimte tussen de G1 en de wand vrij houdt zal dat de stabiliteit van de constructie niet ten goede komen. Hij blijft heus wel hangen, maar je haalt wel wat van het strakke effect dat de G1 zo bijzonder maakt af. Als het niet anders kan, dan is het maar zo, maar in jou gevalhad ik geloof ik de C1 genomen. Dan heb je ruimte genoeg erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 23:48
Erniebert schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:59:
[...]

Zoals Hoppy al heeft aangegeven, het systeem; speciale ophangbeugel waaraan je je G1 hangt, wordt pas stabiel als je de G1 vervolgens vlak tegen de wand aandrukt. Als je kunstmatig de ruimte tussen de G1 en de wand vrij houdt zal dat de stabiliteit van de constructie niet ten goede komen. Hij blijft heus wel hangen, maar je haalt wel wat van het strakke effect dat de G1 zo bijzonder maakt af. Als het niet anders kan, dan is het maar zo, maar in jou gevalhad ik geloof ik de C1 genomen. Dan heb je ruimte genoeg erachter.
Snap ik, het zal ook niet ideaal zijn. Het gaat echter om slechts een paar millimeter, en dat kan ik nog oplossen met wat stripjes langs de onderkant van de TV bijvoorbeeld (vilt, klittenband?). De C1 heeft een gigantische uitsparing als die tegen de muur hangt, vanwege de dikke onderkant t.o.v. het flinterdunne scherm. Dat wordt zoveel lelijker, met name omdat je langs de muur loopt in de woonkamer en iedere keer het gat tussen de muur en de TV gaat zien. Daarnaast is de TV wit terwijl ik een donkere muur heb. Tenslotte heb ik de G1 gekocht voor een stuk minder dan wat een C1 normaal gesproken kost.

Desondanks, bedankt voor je reactie, ik ga ervoor zorgen dat de TV alsnog stevig tegen de muur komt. Linksom of rechtsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Mr.Vulcano schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:28:
Ik heb een vraag over de installatie van een 65G1. Achter mijn toekomstige TV zit reeds een power en UTP aansluiting (zie foto). Hoe kan ik ervoor zorgen dat de TV toch plat tegen de muur aan komt? Moet ik hiervoor de UTP & power aansluiting naar beneden verplaatsen? Van de voorkant gezien zitten de aansluitingen straks aan de rechterkant, dus ik kan geen gebruik maken van de ruimte aan de achterkant van het scherm.

[Afbeelding]
Zoek even terug naar mijn reactie op p. 1680. Ik heb iets soortgelijks, maar dan een gat naar de trapkast achter de TV. Zit ook aan de verkeerde kant t.o.v. de aansluitingen van de TV. Met een plaatje of wat ringetjes van een paar mm wil ik de TV iets van de muur af krijgen zodat er een dunne HDMI, ethernet en stroomkabel achterlangs kunnen. Met jouw aansluiting wordt het lastig, tenzij je iets achter de muur kan regelen? Verplaatsen is anders beter, mits je bereid bent om je muur toe te takelen. Ik niet, dus ga ik andere capriolen uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingDongGunther
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06 05:10
Richard P schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

Ja naar aanleiding van dit filmpje wist ik dus dat het gat bij mij aan de verkeerde kant zit:

[Afbeelding]

Dit is de muur waar de TV moet komen te hangen. De verhouding moet redelijk kloppen voor het rode vlak. Het gat loopt door naar de trapkast erachter, waar het geheel met een kabelgoot naar een gat achter het TV meubel loopt. De kabels komen dus helaas net aan de verkeerde kant de TV uit.

[Afbeelding]
Ik zou een nieuw gat maken als dat mogelijk is. Kun je de TV meteen wat lager hangen (ik heb een vergelijkbaar meubel en heb ca. 10cm ruimte tussen bovenkant meubel en onderkant TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 08:16

[Afbeelding]
Na een nachtje slapen, het volgende besloten: Het stroompunt zal ik niet gaan verplaatsen, aangezien er onderaan de muur ook nog een tweetal stopcontacten zit. De aansluiting van de netwerkkabel ga ik wel naar beneden verplaatsen, aangezien die ook vanuit de vloer komt. Hiervoor zal ik eerst de UTP kabels uit de buis halen en daarna een gat boren, waarna ik de UTP kabel er opnieuw doorheen kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Weet iemand wat de afmetingen zijn van de stroomkabel van de 65" G1? De lengte zou 1,5 meter moeten zijn, dat is prima, maar ik ben benieuwd naar de dikte en breedte van de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Wat betreft mijn ervaringen over het ophangen van de G1, ga ik vanuit een vlakke muur.
besteed aandacht aan de bekabeling die in de sparing loopt naar de aansluitpunten in de tv; hoe vlakker zonder draaiingen in de kabels en knikken hoe beter. die klemmen voor het vastzetten op de tv zijn niet van het stevigste soort, misschien hier en daar nog even tapen met Ducktape?
verder is het zaak dat er niets achter de tv zit, zoals stopcontacten, UTP aansluitingen, ed. Daar is doodgewoon geen ruimte voor!

En als laatst besteed tijd om de doorvoer in de muur dat deze minimaal 5cm. doorsnee heeft, wil je de aangegoten stekker willen behouden, het snoer opzich is dun, dat zal geen problemen opleveren. net zo dun als die van een euro snoer. Wel rond en inderdaad 1,5mtr. lang.
Bij mij is nog steeds een heikel punt; ik heb 3 kabels die door de doorvoer in de muur gaan, op het punt waar ze de buis ingaan drukken ze met de knik in de kabels, de tv iets van de muur en veert de tv een paar mm. onder van de muur af. Daar ben ik nog mee bezig.
Maar zodra je de tv wat van de muur trekt met de beugel (om er bij te kunnen) naar voren ben je weer terug bij af. Moet daar nog iets op uitvinden.
Edit: zorg ervoor dat de doorvoer helemaal in het midden en onderaan komt te zitten, net, boven bij aan/uit lampje aan de voorzijde.

[ Voor 7% gewijzigd door Sa.Tan op 13-10-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Vulcano schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Na een nachtje slapen, het volgende besloten: Het stroompunt zal ik niet gaan verplaatsen, aangezien er onderaan de muur ook nog een tweetal stopcontacten zit. De aansluiting van de netwerkkabel ga ik wel naar beneden verplaatsen, aangezien die ook vanuit de vloer komt. Hiervoor zal ik eerst de UTP kabels uit de buis halen en daarna een gat boren, waarna ik de UTP kabel er opnieuw doorheen kan trekken.
Je had het misschien al in dit topic gelezen maar voor de TV heb je geen UTP nodig.
Heb je andere apparatuur bv een settopbox daar in de buurt dan wel.

Blijft altijd lastig stopcontacten en het wegwerken van kabels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard P
HoppyF schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Ok, ik zie het.
Heb je toch inderdaad wat meer ruimte nodig achter je TV.
Ik vermoed dat het frezen uit een stuk van de muur naar de juiste plaats achter de TV ook wel een probleem zou kunnen zijn. Hard beton??
Een metalen plaatje of ander hard materiaal achter de muurbeugel is wellicht dan wel een alternatief.
Zou kunnen dat iemand dit hier ook wel eens gedaan heeft.
Ik ben eruit! Ik ga van 6 mm dik MDF een frame achter de TV op de muur schroeven. Daarbij houd ik ongeveer de maat van de achterkant van de TV aan, maar maak ik een sleuf vanaf de kabels tot aan het gat.

Zo hangt de TV toch vlak tegen de muur, maar is er ruimte voor kabels. Van de zijkant zal je alleen de MDF plaat zien (die ik natuurlijk zwart maak, of als zwart MDF koop). De TV lijkt dan 6 mm dikker, maar met 25,9mm is het nog steeds goed te doen en zie je ook geen ruimte en kabels achter de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:07
Richard P schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:25:
[...]

Ik ben eruit! Ik ga van 6 mm dik MDF een frame achter de TV op de muur schroeven. Daarbij houd ik ongeveer de maat van de achterkant van de TV aan, maar maak ik een sleuf vanaf de kabels tot aan het gat.

Zo hangt de TV toch vlak tegen de muur, maar is er ruimte voor kabels. Van de zijkant zal je alleen de MDF plaat zien (die ik natuurlijk zwart maak, of als zwart MDF koop). De TV lijkt dan 6 mm dikker, maar met 25,9mm is het nog steeds goed te doen en zie je ook geen ruimte en kabels achter de TV.
Ik had exact hetzelfde probleem, maar de beugel is sterk genoeg om hem ruim van de muur af te houden. Dit is handig om je kabel begeleiding in orde te maken.

Bij mij hangt hij niet plat tegen de muur, maar een kabeldikte er vanaf (stroom en HDMI). Dit stoort me nagenoeg niet (je ziet het ook bijna niet). Ik heb alleen wel het voordeel dat mijn stekker niet achter de TV zit, maar in de ruimte daar weer achter (kabels gaan door de muur). Ik weet niet hoe je dat wilde doen? Wellicht met lasklemmen voor soepel rechtstreeks op de installatiedraad. (al zou dit eigenlijk niet mogen volgens de NEN...). Zolang je er zeker geen kroonsteen tussen stopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Ferrox1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:35:
Ik weet niet hoe je dat wilde doen? Wellicht met lasklemmen voor soepel rechtstreeks op de installatiedraad. (al zou dit eigenlijk niet mogen volgens de NEN...). Zolang je er zeker geen kroonsteen tussen stopt ;)
Net als wasmachineaansluitingen van vroeger, in een inbouwlasdoos, maar dan met een schakelaar/met een kort trektouwtje (trekschakelaar) onzichtbaar bereikbaar van achter-onder de TV? Mag zoiets formeel?

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 13-10-2021 14:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard P
Ferrox1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem, maar de beugel is sterk genoeg om hem ruim van de muur af te houden. Dit is handig om je kabel begeleiding in orde te maken.

Bij mij hangt hij niet plat tegen de muur, maar een kabeldikte er vanaf (stroom en HDMI). Dit stoort me nagenoeg niet (je ziet het ook bijna niet). Ik heb alleen wel het voordeel dat mijn stekker niet achter de TV zit, maar in de ruimte daar weer achter (kabels gaan door de muur). Ik weet niet hoe je dat wilde doen? Wellicht met lasklemmen voor soepel rechtstreeks op de installatiedraad. (al zou dit eigenlijk niet mogen volgens de NEN...). Zolang je er zeker geen kroonsteen tussen stopt ;)
Bij mij is het echt een gat, geen stopcontact o.i.d. Er zit een lasdoos waar de ATAG One thermostaat zat (die heb ik de hoek om verhuisd). De lasdoos is doorgeboord (de laatste paar cm) en nu komt het uit in de trapkast erachter. In de trapkast zitten stroom en netwerkaansluitingen, en weer een ander gat dat uitkomt in het TV meubel eronder. De stekker kan dus gewoon in het stopcontact erachter :)

Ik heb even snel een schets gemaakt in Sketchup. Je ziet het frame van MDF met de sleuf naar het gat in de muur. Hopelijk is 6mm genoeg voor de stroomkabel, maar desnoods doe ik 8 of 10 mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcs_Ucl_cIroAIy3BKm9HX7uLB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hb0I79xDG3ooGML6OjT3pHei.png?f=fotoalbum_large

Heb het allemaal zorgvuldig gemeten op basis van foto's en afmetingen die ik wél had. Moet aardig exact zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKc0OlZbr4qSlFswra5mPyfd5qY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qR46uPBHp6sfZkxcXX1RokwM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Richard P op 13-10-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Richard P
Tsja, dit zou een oplossing kunnen zijn, zoals je zelf al aangaf netjes zwart. de voeding zit bijna onderaan, maar dat stukje haal je er zo uit. En je kunt die plaat op meerdere punten vastschroeven. En netjes zagen zo groot de G1 is lijkt me dit wel de mooiste oplossing.
Zou wel eerst de tv in huis willen hebben, dan zuiver de maat nemen; de tv loopt schuin af aan de achterzijde.
en wel de plaat goed waterpassen, die kun je niet meer verschuiven zoals dat met de beugel een beetje kan. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Sa.Tan op 13-10-2021 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Fijn om deze problemen allemaal bij jullie te zien. Ga ik wel 'gewoon' eerst de TV bestellen voor ik een gat in de muur maak :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard P
Sa.Tan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:08:
@Richard P
Tsja, dit zou een oplossing kunnen zijn, zoals je zelf al aangaf netjes zwart. de voeding zit bijna onderaan, maar dat stukje haal je er zo uit. En je kunt die plaat op meerdere punten vastschroeven. En netjes zagen zo groot de G1 is lijkt me dit wel de mooiste oplossing.
Zou wel eerst de tv in huis willen hebben, dan zuiver de maat nemen; de tv loopt schuin af aan de achterzijde.
en wel de plaat goed waterpassen, die kun je niet meer verschuiven zoals dat met de beugel een beetje kan. :+
De afmetingen zijn nu genomen op de vlakke kant van de achterkant. Op basis van m'n berekeningen zou dat aan de zijkanten 2,5 cm moeten zijn en aan de boven- en onderkant 1,5 cm. Maar, je hebt gelijk. Ik wacht met zagen tot de TV binnen is! Tenzij iemand me de exacte maten kan geven natuurlijk :X Oh, en ik wil nog heel graag weten hoe dik de stroomkabel is O-)

Hier met afmetingen voor wie daar plezier uit haalt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnfgFFeT68z-FkRdxZzaR7PqwYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qliELl35Ng3GN7tNJjxLlb19.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Zojuist even het meubel naar voren getrokken en de kabel op gemeten, tv van de muur halen was mij teveel werk.
toch een ovaaltje; brede deel meet 6,5mm. en het dunne deel meet 4,3mm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Gisteravond tijdens het kijken van Squid Game met de native Netflix app op m'n A1, zag ik in de zwarte balk onder het beeld, tijdens een scene met veel lichtflitsen, steeds een glitchy witte horizontale streep over de breedte van het scherm.
Kwam om de zoveel seconden voor, maar sinds die aflevering niet meer gezien in andere content.
Maak ik mij zorgen om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 14:13
We.are.cake schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:58:
Gisteravond tijdens het kijken van Squid Game met de native Netflix app op m'n A1, zag ik in de zwarte balk onder het beeld, tijdens een scene met veel lichtflitsen, steeds een glitchy witte horizontale streep over de breedte van het scherm.
Kwam om de zoveel seconden voor, maar sinds die aflevering niet meer gezien in andere content.
Maak ik mij zorgen om niks?
Als je diezelfde aflevering nu terugkijkt bij die scenes,zie je het dan weer? Zo ja dan ligt het aan de aflevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Sa.Tan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:09:
Zojuist even het meubel naar voren getrokken en de kabel op gemeten, tv van de muur halen was mij teveel werk.
toch een ovaaltje; brede deel meet 65mm. en het dunne deel meet 43mm. :)
Bedoel je 6,5 en 4,3mm? Dikke kabel anders 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Richard P Slim, me bad. |:( Tuurlijk heb je gelijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:23

SPT

Het valt me zojuist op dat mijn LG OLED55B9PLA geen .avi bestanden meer kan afspelen (dat wil zeggen, hij kan alleen de eerste paar minuten afspelen). Ik heb software versie 5.10.30 (volgens de TV zelf de meest recente versie). Ik weet niet sinds wanneer dit probleem speelt, maar ik vermoed dat dit na een update van de TV zal zijn ontstaan. Zijn er meer mensen met dit probleem? Enig idee hoe dit op te lossen is?

EDIT: het probleem blijkt bij mijn synology NAS te liggen...

[ Voor 15% gewijzigd door SPT op 13-10-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hmm, ik heb het gevoel dat met black Friday Nog eens €150 euro van de G1 af kan. Prijs is nu wel oké.

[ Voor 12% gewijzigd door BramViking op 14-10-2021 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard P
Sa.Tan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:11:
@Richard P Slim, me bad. |:( Tuurlijk heb je gelijk. _/-\o_
Hehe! Gaat dus lukken met 6mm MDF voor het frame, mits ik de kabel een beetje netjes geleid. Dank!!

EDIT: De TV is zojuist netjes geleverd door een transporteur van Apollo! _/-\o_ Ik kan nu precies gaan meten en MDF kopen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Richard P op 14-10-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

[Afbeelding]
Ik had (bijna) hetzelfde probleem. Ik had daar alleen geen utp maar cai. Heb zelf ook de 65GX opgehangen.
Je moet het stopcontact eruit halen en alleen het binnenwerk van het stopcontact intact laten. Dan stop je in de doos en draai je een kwartslag. De stekker kan je er dan nog instoppen en kan je de tv vlak tegen de muur ophangen. De utp kan je eventueel via hetzelfde gat er doorheen laten steken. (utp kabel gewoon verbinden met een 2x female stekker).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik kijk sinds een week 'normale' TV via NLZiet, maar dan wel via de app op mijn Chromecast with Google TV. Dat werkt opzich prima (veel beter dan de native NLZiet app), alleen is het geluid niet optimaal heb ik het idee. Het klinkt heel 'vlak' en alsof het uit een simpel mono speakertje komt. Hebben meer mensen hier last van?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:23:
Iemand hier een goede deal gevonden voor de LG PM21GA? De remote die bij de Z1 zit maar ook compatibel is met de andere OLED TV's uit de X1-reeks (2021 modellen).
Voor de volledigheid, ik heb een call bij LG uit staan over de genoemde remote. Ik kom meerdere types tegen, veelal verschilt het pas achter de "PM21” dus ik hoop dat het net als met de TV's om de landcode gaat en niet op een ander design. LG kan de vraag echter niet volledig beantwoorden. Ook op de vraag of deze luxe aluminium remote back light verlichting heeft komt geen antwoord. Ik kan het helaas in de handleiding van de Z1 of reviews ook niet vinden.

We zoeken nog even verder tot ik ga bestellen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Richard P schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:12:
[...]

Hehe! Gaat dus lukken met 6mm MDF voor het frame, mits ik de kabel een beetje netjes geleid. Dank!!

EDIT: De TV is zojuist netjes geleverd door een transporteur van Apollo! _/-\o_ Ik kan nu precies gaan meten en MDF kopen. :)
Hoelang heb je moeten wachten op de tv? Heb hem namelijk vorige week ook bij Apollo besteld (exact the same) en kreeg 10-15 werkdagen levertijd te horen. Gisteren nog even wezen kijken bij MM, wat een geil ding zeg.. Kan niet wachten :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlowFish
Hij hangt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_7EvTofSjIUWA_9I_AOGv3BJVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/naY02ZrefwZHinLo4klAVX1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzMu1XeMjAw6Ai4j7RzaL4jTtzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/591aI6ZNuMPuZnaVvPO6EtTs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21VpfHYFI9V0G4HeD9Glk1xN3ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3tUxlEWXme4AdXWguX6nQzF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:10

OMD

Niet in het midden? Dat zou mijn ocd echt niet trekken :+ . Krijg nu al trillende handjes haha

@FeaR

Ik heb geen partnummers van deze afstandsbedieningen. Ik ga nog even een keer zoeken. Wellicht dat ik ze dan kan leveren.

[ Voor 41% gewijzigd door OMD op 16-10-2021 18:46 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard P
beyazz06 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Hoelang heb je moeten wachten op de tv? Heb hem namelijk vorige week ook bij Apollo besteld (exact the same) en kreeg 10-15 werkdagen levertijd te horen. Gisteren nog even wezen kijken bij MM, wat een geil ding zeg.. Kan niet wachten :+
De TV kwam veel eerder dan verwacht. Op zaterdag besteld en donderdag was ‘ie er. Ze hadden het over 8 werkdagen. Heel correct afgehandeld, veel communicatie. Erg blij met de service. Inmiddels hangt de TV en het is echt volop genieten. Wat een beeld.
🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Nice! Die film ga ik binnenkort ook aangrijpen om de tv eens goed te testen. Mooie keuken ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29
Richard P schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Nice! Die film ga ik binnenkort ook aangrijpen om de tv eens goed te testen. Mooie keuken ook!
Heeft geen HDR hé op Netflix. Wel 4K met een voor Netflix ongebruikelijk hoge bitrate van 17Mbit. En vond 'm enigzins tegenvallen, maar wil je feestje niet bederven :)

Er zijn betere opties om een nieuwe OLED te laten shinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
HoppyF schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:21:
[...]

Top!
Maar net wat @OMD zegt, het viel mij ook op dat de TV niet in het midden hangt van de muur.
Optisch zou dat er (naar mijn mening) mooier uit zien.
Bewust zodat de tv niet te veel op de hoek zit naar de keuken. Kids willen er weleens wild langs rennen 🙈. Ik heb normaal ook aardig OCD alles moet recht en symmetrisch (vooral de spotjes). Hier stoor ik me niet aan maar opvallend dat jullie er gelijk over vallen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:16:
[...]

Heeft geen HDR hé op Netflix. Wel 4K met een voor Netflix ongebruikelijk hoge bitrate van 17Mbit. En vond 'm enigzins tegenvallen, maar wil je feestje niet bederven :)

Er zijn betere opties om een nieuwe OLED te laten shinen.
WTF!
Inderdaad geen Dolby Vision, ik keek net even een stukje.
Wel vreemd voor een nieuwe film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlowFish schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Bewust zodat de tv niet te veel op de hoek zit naar de keuken. Kids willen er weleens wild langs rennen 🙈. Ik heb normaal ook aardig OCD alles moet recht en symmetrisch (vooral de spotjes). Hier stoor ik me niet aan maar opvallend dat jullie er gelijk over vallen 😬
Aha!
Viel mij meteen op maar dat is de eerste indruk.
Je bent er denk ik zo aan gewend zoals het nu hangt.
Mooi huis man, dat mag ook wel gezegd worden.
Mooie vloer ook.
Ruilen? ;)
(we zitten hier ook prima hoor, in een echt jaren 30 huis)
Heeft ook zijn nadelen want eigenlijk hangt mijn TV ook op een niet ideale plek.
Het kan soms niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
rger76 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:22:
Heb de tv (LG65gx6la) nu ongeveer 7mnd en redelijk tevreden.
Wat me nu wel opgevallen is dat de tv na het uitzetten nog een tijdje nagloeit en naar een kleine minuut met een grote flits uitgaat. Nog meer mensen hier ervaring mee?
Ja dat is wel die pixel refresher. Die doet na elke x uur een refresh en dat doet ie met een soort klikje en flitsje aan het eind. Is eens in de zoveel tijd, kan volgens mij weinig kwaad. Tv doet het hier al een jaar prima inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Richard P schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:09:
[...]

De TV kwam veel eerder dan verwacht. Op zaterdag besteld en donderdag was ‘ie er. Ze hadden het over 8 werkdagen. Heel correct afgehandeld, veel communicatie. Erg blij met de service. Inmiddels hangt de TV en het is echt volop genieten. Wat een beeld.
🥰
Picture or it did not happen 😅 ben ook wel benieuwd of het nu gelukt is met een extra "plaat" voor de kabels en hoe dat er uit ziet uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Mijn LG OLED55E6V uit 2016, gekocht in 2017, heeft zeker last van inbranden. Vooral in egale gele, oranje, rode en paarse vlakken zie ik het duidelijk. Na 4 jaar gebruik vind ik dat best snel. Het is wel zo dat hij per dag lang aan staat. Maar geen games of computergebruik, alleen TV en terugkijken. Ik ben er eerlijk gezegd aardig over teleurgesteld, zeker omdat er geen nieuwe 3D-TV's meer worden uitgebracht.
Ik denk dat mede hierdoor mijn volgende TV een Samsung zal zijn. Tot er betaalbare microled komt.
Mijn OLED-lampje stond op 80, helderheid op 50 en contrast op 95. Ik heb mijn OLED-lampje nu maar op 50 gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door gozoman op 17-10-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ziet er goed uit alleen krijg er wel kriebels van dat het niet gecentreerd is. Maar goed, het is jouw woonkamer en het gaat er uiteindelijk om dat je het zelf geen probleem vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
We zitten al bijna weer tegen november aan. CES zal over 2,5 maanden weer van start gaan. Ben benieuwd. Hopelijk komt LG dit keer wel met wat nieuws op te proppen. Aub LG zorg er voor één keer voor dat de stroomkabel te ontkoppelen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:59:
We zitten al bijna weer tegen november aan. CES zal over 2,5 maanden weer van start gaan. Ben benieuwd. Hopelijk komt LG dit keer wel met wat nieuws op te proppen. Aub LG zorg er voor één keer voor dat de stroomkabel te ontkoppelen is!
De C2/G2 (of hoe dit ook maar mag gaan heten) is al ontwikkeld en vast al gereed als prototype.
Blijft voor ons gissen wat de verbeteringen zullen gaan worden.
Eerlijk gezegd verwacht ik geen wonderen van het paneel.
Grotendeels gelijk aan wat er al is, dus de EVO panelen.
Ja, de stroomkabel is een lachertje. Ik vrees ook een blijvertje want LG kan het niets schelen wat de klanten ervan vinden. Ze doen er gewoon niets aan en geven niet eens een behoorlijke verklaring voor dit ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 14:13
Alle modellen voor het nieuwe jaar zijn uiterlijk oktober klaar voor productie voor in het nieuwe jaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
04.30.10 is OTA beschikbaar op m’n 65CX *O*

120Hz Dolby Vision Gaming!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GrHhlpVzW3WPiSfPhp-43VB60w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGvi7FpQMcf65BGFFGKaEMtu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Rivanov op 18-10-2021 07:55 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard P
beyazz06 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

Picture or it did not happen 😅 ben ook wel benieuwd of het nu gelukt is met een extra "plaat" voor de kabels en hoe dat er uit ziet uiteraard.
De plaat erachter is nog niet af. Ik wilde de TV alvast laten hangen in afwachting van de op maat laten zagen van het MDF. Nu alvast een kleiner 8mm plaatje tussen de muur en de beugel geplaatst. Geeft me al veel vertrouwen voor het uiteindelijke resultaat. Je ziet het namelijk echt amper, de TV lijkt gewoon plat tegen de muur te zitten. Het hangt echter niet super stevig, omdat er onderaan geen materiaal zit. Goed genoeg voor nu 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytwWazNS9kDgtyijDz9T744_Uk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaWWWRqlRLaGz9di6ECTYUdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje donker. De Tiffany lamp ernaast is vrij groot, dat vertekent een beetje hoe groot de TV is. Meer en betere foto’s volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sindskort glasvezel hier (kpn box 12). mijn c9 springt soms van 5ghz naar 2.4hz wifi. heeft iemand hier eraringen mee? hoe kan ik deze op 5ghz houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Farabi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:50:
sindskort glasvezel hier (kpn box 12). mijn c9 springt soms van 5ghz naar 2.4hz wifi. heeft iemand hier eraringen mee? hoe kan ik deze op 5ghz houden?
5ghz en 2.4 ander wachtwoord en dan alleen 5ghz op je tv instellen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

5ghz en 2.4 ander wachtwoord en dan alleen 5ghz op je tv instellen.
waar heb je die optie om alleen 5ghz in te stellen op de c9? kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Farabi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

waar heb je die optie om alleen 5ghz in te stellen op de c9? kon het niet vinden.
Als je 5 en 2.4 ghz de wachtwoorden anders maakt en je tv alleen de wachtwoord van 5ghz invoert, zal deze niet over kunnen naar 2.4ghz :)
Dat bedoel ik met 5ghz instellen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard P
Ondanks de 8mm plaat die ik nu tijdelijk heb gemonteerd valt het nauwelijks op dat de TV niet helemaal tegen de muur aanzit.

De oplettende kijker ziet dat de beschermfolie er nog op zit. Geen dode pixels gezien, maar aangezien ik het scherm er nog een keer af moet halen heb ik de folie laten zitten.

Reflecteert de TV trouwens ook zoveel zonder de folie? Meer nog? Overdag staat de TV zelden aan, dus het is geen ramp en het was natuurlijk bekend voordat ik ‘m kocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aipfo4doZMOqqfsJdNUsZaKPpm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSMSyZkQyiYNwAR8ao0RY6Kv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpkjpIcNj2L2afeC2lW89bVn-rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ftyw9UzYgxXLzQaHXx9lkWwV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIzgR2FbXQJyJ1XHLWh6JURRNxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNPc1k76AQho40nFZOIZBJm4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzU6QZR9ytJLotjTm1WHGAyovaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ0GhqL9wdl1fsXPdnaqgrEK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard P schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:49:
Ondanks de 8mm plaat die ik nu tijdelijk heb gemonteerd valt het nauwelijks op dat de TV niet helemaal tegen de muur aanzit.

De oplettende kijker ziet dat de beschermfolie er nog op zit. Geen dode pixels gezien, maar aangezien ik het scherm er nog een keer af moet halen heb ik de folie laten zitten.

Reflecteert de TV trouwens ook zoveel zonder de folie? Meer nog? Overdag staat de TV zelden aan, dus het is geen ramp en het was natuurlijk bekend voordat ik ‘m kocht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dode pixels zijn ook moeilijk te vinden.
Je zult er dan met je neus bovenop moeten zitten.
Die 8mm dikte valt nauwelijks op, zeker niet als je een meter of drie van je TV zit.
De folie er later afhalen is prima, dat scheelt vette vingers eraf halen omdat je de TV er toch nog af moet halen.
De reflectie neemt niet af als je de folie verwijderd.
Het is en blijft een zwarte spiegel als de TV uit staat, als je overdag TV kijkt zal de reflectie nauwelijks opvallen verwacht ik.
Bij veel zon kun je de zonwering wat dicht doen.
Wat je ook iets ziet is een lichte vertekening van de spiegeling van ramen e.d.
Dat is normaal en heeft geen nadelig effect op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:07
The Zep Man schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:00:
[...]
Net als wasmachineaansluitingen van vroeger, in een inbouwlasdoos, maar dan met een schakelaar/met een kort trektouwtje (trekschakelaar) onzichtbaar bereikbaar van achter-onder de TV? Mag zoiets formeel?
Volgens mij moet het eigenlijk altijd via een stekkerverbinding naar een apparaat. Ik besef me net dat er wel een "platte" haakse stekker bij zit, als je dus een zo vlak mogelijke inbouwdoos pakt zal dit niet eens zo heel veel naar voren komen. Al denk ik dat dit altijd het dikste punt achter de TV zal blijven..

Overigens zijn die wasmachine aansluitingen mij niet goed bekend.. ik meende dat daar ook nog een stekker op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
mucuracat schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Als je 5 en 2.4 ghz de wachtwoorden anders maakt en je tv alleen de wachtwoord van 5ghz invoert, zal deze niet over kunnen naar 2.4ghz :)
Dat bedoel ik met 5ghz instellen.
Dit is alleen niet mogelijk bij de v12. Als je c9 terug springt naar 2.4ghz, dan is je 5ghz signaal iets te zwak voor de tv.

Misschien kan je je modem dichterbij plaatsen? En anders wifi versterkers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sjaak88 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Dit is alleen niet mogelijk bij de v12. Als je c9 terug springt naar 2.4ghz, dan is je 5ghz signaal iets te zwak voor de tv.

Misschien kan je je modem dichterbij plaatsen? En anders wifi versterkers kopen.
de modem zit er 2 meter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

Zou dus niet uit mogen maken of je nu op 2.4 of 5Ghz zit.
Signaal is sterk genoeg in beide gevallen.
Heb je ook last van een haperend signaal op je TV tgv slechte Wifi?
helemaal niks. het is gewoon de gekkigheid van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

Aha!
Nou KPN modems staan niet bepaald bekend als heel gebruikersvriendelijk en om hun kwaliteit.
Nu zit ik bij XS4all glasvezel wat weliswaar ook gewoon KPN is maar dan wel met een fatsoenlijk modem (Fritz!box 5490).
Daarmee heb je in ieder geval zelf controle over wat je modem doet.
Bij KPN kun je ook een Fritzbox modem gebruiken maar moet je deze extra van ze huren of zelf kopen.
Voor wat betreft het TV deel is XS4all gewoon gelijk aan KPN.
Zelfde interactieve TV oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Farabi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

Alleen is dit toch echt niet je modem die dat doet, dit is puur je tv. Als je een paar pagina's hier lees dan kom je er gauw genoeg achter dat het netwerk gedeelte van LG oleds niet echt super is....

Kwalitatief slechte modems is niet meer van deze tijd. KPN heeft nu juist goede apparatuur vergeleken met de concurrentie. Wifi 6 bijvoorbeeld zit al op je v12 ;)

Gebruiksvriendelijk zijn ze juist heel erg, want je kan tegenwoordig amper wat aanpassen op de modem zelf.
In het verleden kon je inderdaad nog de 2.4 en 5ghz zelf scheiden maar nu met Mesh kan dat dus niet meer.

Koop anders voor nog geen 60 euro 2x super wifi's. Sowieso aan te raden voor als je een beetje woning hebt.
Op korte termijn komt er zelfs een update voor je v12 dat hij mee kan draaien in de mesh.
Doe jezelf een lol en ga niet voor een fritzboz betalen, dat is echt puur voor de tweakers die het leuk vinden om zelf in de modem zaken te kunnen regelen.
Qua wifi bereik etc zijn bijna alle modems tegenwoordig gelijk. Boven een wettelijk norm mogen fabrikanten gewoon weg niet meer vermogen uitsturen voor de wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Voor diegene die ook een Xbox Series X hebben.

Nog een PSA voor diegene met de LG CX/GX/C1/G1 en 120Hz Dolby Vision Gaming hebben:

HDR Calibration Tool op de Xbox:
  • 1e scherm moet helemaal naar links (dus 0 clicks)
  • 2e scherm moet 18 clicks
  • 3e scherm moet 18 clicks
Wanneer de game een in-game HDR slider heeft: 1200Nits

De reden achter de 18 clicks binnen de HDR Calibration Tool;

De base-value is 300Nits. Iedere “click” voegt 50Nits toe. Dus 18 x 50 = 900Nits.
300Nits base value + 900Nits = 1200Nits

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 18-10-2021 18:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:15:
[...]

Alleen is dit toch echt niet je modem die dat doet, dit is puur je tv. Als je een paar pagina's hier lees dan kom je er gauw genoeg achter dat het netwerk gedeelte van LG oleds niet echt super is....

Kwalitatief slechte modems is niet meer van deze tijd. KPN heeft nu juist goede apparatuur vergeleken met de concurrentie. Wifi 6 bijvoorbeeld zit al op je v12 ;)

Gebruiksvriendelijk zijn ze juist heel erg, want je kan tegenwoordig amper wat aanpassen op de modem zelf.
In het verleden kon je inderdaad nog de 2.4 en 5ghz zelf scheiden maar nu met Mesh kan dat dus niet meer.

Koop anders voor nog geen 60 euro 2x super wifi's. Sowieso aan te raden voor als je een beetje woning hebt.
Op korte termijn komt er zelfs een update voor je v12 dat hij mee kan draaien inde mesh.
Doe jezelf een lol en ga niet voor een fritzboz betalen, dat is echt puur voor de tweakers die het leuk vinden om zelf in de modem zaken te kunnen regelen.
Qua wifi bereik etc zijn bijna alle modems tegenwoordig gelijk. Boven een wettelijk norm mogen fabrikanten gewoon weg niet meer vermogen uitsturen voor de wifi.
Niet mee eens.
Het WiFi deel van de LG TV’s is prima.
Alleen de vaste netwerk aansluiting van de TV heeft zijn grenzen vwb snelheid.
Mijn Fritzbox doet al tijden WiFi Mesh samen met een Fritzbox 1750E repeater.
Meer “super WiFi” boxen of andere flauwekul namen die KPN gebruikt, heb je helemaal niet nodig.

Als alle “experia” boxen van KPN zo geweldig waren hadden ze geen versie 12 nodig gehad…. :?
Ik heb ooit een experia box gehad dus ik weet waar ik het over heb.

Mijn C9 werkt prima op 5Ghz en ook op hoge snelheid, zie plaatje.
De Fritzbox laat deze waarden dynamisch zien per device.
Bij mij zo tussen de 650-780 Mbit/s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_JaPqfqSHVe6BrHkKL0f_5rmnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yt0dgzaGU49G00dCme2fy9oS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
HoppyF schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Niet mee eens.
Alleen de vaste netwerk aansluiting van de TV heeft zijn grenzen vwb snelheid.
Mijn Fritzbox doet al tijden WiFi Mesh samen met een Fritzbox 1750E repeater.
Meer “super WiFi” boxen of andere flauwekul namen die KPN gebruikt, heb je helemaal niet nodig.

Als alle “experia” boxen van KPN zo geweldig waren hadden ze geen versie 12 nodig gehad…. :?
Ik heb ooit een experia box gehad dus ik weet waar ik het over heb.

Mijn C9 werkt prima op 5Ghz en ook op hoge snelheid, zie plaatje.
De Fritzbox laat deze waarden dynamisch zien per device.
Bij mij zo tussen de 650-780 Mbit/s.

[Afbeelding]
Ik heb ook niks tegen Fritzbox, zeer degelijk maar daar betaal je ook voor. Je vergelijkt alleen repeaters met AP's, welke je ook nog eens draadloos kunt gebruiken met een aparte 5ghz communicatie backhaul, waardoor je je snelheid blijft behouden in tegenstelling tot een repeater. En dat voor 29,50 per stuk. Check voor de gein wat reviews. Succes met een betere alternatief vinden voor z'n bedrag.

Dat KPN in het verleden brakke modems heeft gehad is zeker waar. Ik had het toch echt over tegenwoordig, de V10 en de V12 zijn gewoon zeer degelijke modems. Nieuwe versies blijf je altijd houden door nieuwe technieken, wifi 6 en mesh bv....

Of hij heeft pech de v12 functioneert niet goed met de 5ghz wifi of het is zijn c9 die niet connected wilt blijven op de 5ghz.
Moeilijk om dat zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29
Rivanov schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:51:
Voor diegene die ook een Xbox Series X hebben.

Nog een PSA voor diegene met de LG CX/GX/C1/G1 en 120Hz Dolby Vision Gaming hebben:

HDR Calibration Tool op de Xbox:
  • 1e scherm moet helemaal naar links (dus 0 clicks)
  • 2e scherm moet 18 clicks
  • 3e scherm moet 18 clicks
Wanneer de game een in-game HDR slider heeft: 1200Nits

De reden achter de 18 clicks binnen de HDR Calibration Tool;

De base-value is 300Nits. Iedere “click” voegt 50Nits toe. Dus 18 x 50 = 900Nits.
300Nits base value + 900Nits = 1200Nits
Maar die HDR calibration tool calibreert toch voor HDR? HGIG of DTM. Maar niet voor Dolby Vision?

Ik heb 'm al tijden op 0,10,10 clicks staan.

Hier overigens nog geen 4.30.10 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
DutchOwnage schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Maar die HDR calibration tool calibreert toch voor HDR? HGIG of DTM. Maar niet voor Dolby Vision?

Ik heb 'm al tijden op 0,10,10 clicks staan.

Hier overigens nog geen 4.30.10 |:(
Klopt, die HDR Calibration Tool werkt op dit moment enkel in de HDR modus. Daarom moet je dus met het aantal clicks werken.
Dolby Vision staat gelijk aan 1200Nits.
Het “schaakbord” komt dus ook niet overeen met wat je behoort te zien. Maar dat maakt dus niet uit.

18 clicks = 1200Nits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Prima? Nee, helemaal niet prima. Op z'n best afdoende (in die zin dat het functioneert voor de meeste situaties) en op z'n slechtst gewoon instabiel. Qua features lopen die dingen ook gewoon achter: wifi 6 wordt op de C1 bijvoorbeeld niet eens ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
HoppyF schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

De folie er later afhalen is prima, dat scheelt vette vingers eraf halen omdat je de TV er toch nog af moet halen.
Ik dacht dat ie heter/te heet kon worden met folie erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
wimpie007 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 02:42:
[...]

Hmm, ik heb even rondgekeken op de interwebz, en de informatie loopt nogal uiteen. De ene zegt dat het niets uitmaakt, de ander dat de lijm kan gaan vastzitten en weer iemand anders zegt dat het scherm ervan smelt.

Ik mail de verkoper wel even, kijken of zij daar info over hebben. En de handleiding even doorspitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpie007 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 02:42:
[...]

Klopt!
Vooral als je de folie op de achterkant laat zitten zoals bij de C modellen het geval was.
De folie aan de voorkant moet er natuurlijk ook af maar als je nog bezig bent met het ophangen/monteren van de TV en om die reden de TV een paar keer moet losmaken is de folie een zekere bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard P schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:04:
[...]

Hmm, ik heb even rondgekeken op de interwebz, en de informatie loopt nogal uiteen. De ene zegt dat het niets uitmaakt, de ander dat de lijm kan gaan vastzitten en weer iemand anders zegt dat het scherm ervan smelt.

Ik mail de verkoper wel even, kijken of zij daar info over hebben. En de handleiding even doorspitten natuurlijk.
Er zit geen lijm op.
Smelten gebeurt ook niet maar folie moet er wel af bij normaal gebruik.
Tijdelijk mag deze wel blijven zitten om beschadigingen te voorkomen.
Ik neem aan dat je geen dagen/weken TV gaat kijken met de folie er nog op.

(er zijn overigens gevallen bekend dat mensen er pas maanden later achter kwamen dat er nog folie op zat…. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Er zit geen lijm op.
Smelten gebeurt ook niet maar folie moet er wel af bij normaal gebruik.
Tijdelijk mag deze wel blijven zitten om beschadigingen te voorkomen.
Ik neem aan dat je geen dagen/weken TV gaat kijken met de folie er nog op.

(er zijn overigens gevallen bekend dat mensen er pas maanden later achter kwamen dat er nog folie op zat…. :X )
Grappig genoeg wilde ik net toch even kijken hoe makkelijk de folie loskomt. De twee roze stickers in de hoeken links- en rechtsonder zag je op een eerdere foto. Ik trek er eentje los en alleen dat kleine stickertje komt eraf. Alsof het niet aan een scherm bedekkend vel vastzit. Dat is gek? Ik wil niet verder gaan peuteren, want op Reddit zag ik een geval waarbij iemand de anti-reflectie coating los had gepeuterd :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVCOkK-tcKOHvYIFxWkdHBqhqTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLZz8Qe15MI45qTMAKpwBVNY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Richard P op 19-10-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard P schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Grappig genoeg wilde ik net toch even kijken hoe makkelijk de folie loskomt. De twee roze stickers in de hoeken links- en rechtsonder zag je op een eerdere foto. Ik trek er eentje los en alleen dat kleine stickertje komt eraf. Alsof het niet aan een scherm bedekkend vel vastzit. Dat is gek? Ik wil niet verder gaan peuteren, want op Reddit zag ik een geval waarbij iemand de anti-reflectie coating los had gepeuterd :o

[Afbeelding]
De folie zit er erg strak op, onzichtbaar.
De rode labels horen wel aan de folie vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 15:20
Rivanov schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Klopt, die HDR Calibration Tool werkt op dit moment enkel in de HDR modus. Daarom moet je dus met het aantal clicks werken.
Dolby Vision staat gelijk aan 1200Nits.
Het “schaakbord” komt dus ook niet overeen met wat je behoort te zien. Maar dat maakt dus niet uit.

18 clicks = 1200Nits
Maar de LG C1/G1 gaan toch helemaal niet tot 1200 nits.... Of mis ik hier iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
ominous schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Maar de LG C1/G1 gaan toch helemaal niet tot 1200 nits.... Of mis ik hier iets?
Ik weet de ins-and-outs hier ook niet van. Het schijnt een compensatie van Dolby Vision te zijn.
De meningen verschillen hier ook over. Sommige geven aan dat je de games gewoon op 1000Nits moet zetten.
Maar in Battlefield V heb ik met 1000Nits alsnog een grijze lijn in het witte vlak, terwijl bij 1200Nits het vlak volledig wit is.

Op ResetEra beweert weer iemand anders dat op zijn CX, het vlak volledig wit is bij 1000Nits.

Dus het is nog een beetje onduidelijk allemaal. Hopelijk is dit verleden tijd zodra de games ook écht Dolby Vision gaan ondersteunen en je hier helemaal geen rekening meer mee hoeft te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:42
Richard P schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde, de twee rode stikkers komen er wel af maar de folie (als die er ook werkelijk zit) komt niet los. Ik durf zelf ook er niet aan te peuteren maar ik zie ook niet dat er echt een folie opzit. Het zit zo strak aan de randen dat ik twijfel of er wel folie zit, maar die rode stikkers zitten er toch niet voor niets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard P
DyArt schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, de twee rode stikkers komen er wel af maar de folie (als die er ook werkelijk zit) komt niet los. Ik durf zelf ook er niet aan te peuteren maar ik zie ook niet dat er echt een folie opzit. Het zit zo strak aan de randen dat ik twijfel of er wel folie zit, maar die rode stikkers zitten er toch niet voor niets?
Inderdaad, gek he? Tenzij het de bedoeling is dat je daar je duimen plaatst bij het optillen van de TV ouzo :+ De handleiding vermeldt overigens niets m.b.t. folie, installatie guide ook niet. Wel toevallig als wij allebei hetzelfde euvel hebben.

EDIT:

Toch even met de neus er dicht op gekeken. Ik zag hele kleine luchtbelletjes, dus er moest wel folie zitten. De roze stickers pakten dat simpelweg niet. Met m’n nagel voelde ik dat het makkelijk loskwam. Nu een lelijke hoek, maar wel de kennis dat ik de folie er straks makkelijk af kan halen. Mijn offer voor het ‘team’ O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0sN3D2f3v6bnudGH3dF08Q2jyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdnThWcq7DYstMtbFZuiGauY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Richard P op 19-10-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeemen
HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Klopt!
Vooral als je de folie op de achterkant laat zitten zoals bij de C modellen het geval was.
De folie aan de voorkant moet er natuurlijk ook af maar als je nog bezig bent met het ophangen/monteren van de TV en om die reden de TV een paar keer moet losmaken is de folie een zekere bescherming.
Bij mijn C1 krijg ik niet voor elkaar omdat achterste folie eraf te krijgen op de LG site had ik ergens gevonden dat dit ook niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpeemen schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:12:
[...]

Bij mijn C1 krijg ik niet voor elkaar omdat achterste folie eraf te krijgen op de LG site had ik ergens gevonden dat dit ook niet nodig was.
Folie aan de achterkant moet er ook af.
Deze valt nog minder op omdat er geen rode stickers aan vast zitten.

Voor de G1 bezitters: hebben jullie de folie aan de voorkant makkelijk kunnen verwijderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard P
HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Folie aan de achterkant moet er ook af.
Deze valt nog minder op omdat er geen rode stickers aan vast zitten.

Voor de G1 bezitters: hebben jullie de folie aan de voorkant makkelijk kunnen verwijderen?
Ja gaat makkelijk lukken, zie edit van m’n reactie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyArt
Richard P schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Dan ga ik ook nog maar eens goed kijken, dan zit er bij mij de folie er ook al een week op zonder dat ik het door heb. Hopelijk wordt wel de refelctie dan iets minder, want daar heb ik toch wel een beetje last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard P schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Aha!
Dus toch wel.
Kon mij ook al niet voorstellen dat er opeens geen folie meer weer opgeplakt.
Het “foliespook” zoals ik hem noem, duikt toch regelmatig weer op.
Ik vind nog steeds dat LG beter een gekleurde blauwe folie had kunnen gebruiken zodat het meteen opvalt dat deze er alleen voor de bescherming op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
DyArt schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Dan ga ik ook nog maar eens goed kijken, dan zit er bij mij de folie er ook al een week op zonder dat ik het door heb. Hopelijk wordt wel de refelctie dan iets minder, want daar heb ik toch wel een beetje last van.
Zoek naar kleine luchtbellen, en het moet simpel loskomen. Wees niet zoals die gast op Reddit haha.

@HoppyF inderdaad, en het zou ook fijn zijn als de handleiding het noemde. Opgelost in ieder geval, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zojuist de folie aan de achterkant van mijn C1 verwijdert, die zat er nog op.
Aan de voorkant weet ik niet meer zeker of ik de complete folie er heb afgetrokken :X (ik dacht van wel). Ik heb geprobeerd een foto (met flits te maken) van een hoekje. Ik durf er verder zelf niet aan te pielen met m'n nagel ofzo...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PU7QPhUDqspqmM71U91WoL2ZEzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLvYt3a1hMmMeraXHjxKiLzP.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:26:
Ik heb zojuist de folie aan de achterkant van mijn C1 verwijdert, die zat er nog op.
Aan de voorkant weet ik niet meer zeker of ik de complete folie er heb afgetrokken :X (ik dacht van wel). Ik heb geprobeerd een foto (met flits te maken) van een hoekje. Ik durf er verder zelf niet aan te pielen met m'n nagel ofzo...
[Afbeelding]
Top!
Tjsa, lastig te zeggen zo of de folie er nog op zit aan de voorkant.
Zoals gezegd is dat moeilijk te zien behalve dan als de rode labels er nog aan zitten.
De folie beslaat echt het hele scherm dus je houdt een hele lap plastic over.
Meestal verdwijnt dit in de doos of bij het afval.
Je kunt er immers niks meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyArt
DyArt schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

En inderdaad zit er een beschermfolie op. Met de rode labels kwam er niks los maar met een nagel erachter kwam de folie vrij gemakkelijk er vanaf. Ook de reflectie is een stuk minder nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

Top!
Tjsa, lastig te zeggen zo of de folie er nog op zit aan de voorkant.
Zoals gezegd is dat moeilijk te zien behalve dan als de rode labels er nog aan zitten.
De folie beslaat echt het hele scherm dus je houdt een hele lap plastic over.
Meestal verdwijnt dit in de doos of bij het afval.
Je kunt er immers niks meer mee doen.
Net ff gevraagd aan m'n vriendin, we hebben het er meteen afgehaald (dat was haar ASMR momentje :'))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 17:41

Funky22

Guild invite

Twijfel nog tussen een 83/85" tv of een 77oled en dan een extra projector erbij (TW9400) Als ik voor de Pj optie ga lijkt de Lg Oled77A1 me nog geen slechte keuze voor me, iemand die de A1 heeft en er iets van kan zeggen?

[ Voor 70% gewijzigd door Funky22 op 19-10-2021 18:47 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Funky22 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:30:
Twijfel nog tussen een 83/85" tv of een 77oled en dan een extra projector erbij (TW9400) Als ik voor de Pj optie ga lijkt de Lg Oled77A1 me nog geen slechte keuze voor me, iemand die de A1 heeft en er iets van kan zeggen?
Als je toch zoveel geld wilt uitgeven zou ik altijd voor een OLED gaan die binnen het budget past en niet kiezen voor het instapmodel A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Als je toch zoveel geld wilt uitgeven zou ik altijd voor een OLED gaan die binnen het budget past en niet kiezen voor het instapmodel A1.
Prijzen liggen vrij dit bij elkaar €2549 - voor de Lg77C1 na cashback en €2249 voor de Lg77A1 na cashback, maar dan moet ik nog een scherm kopen en de TW9400 wat rond de €3500 zal komen, gewoon voor een 83/85" gaan en de projector keuze droppen zou me toch wel een aardige € besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Funky22 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Prijzen liggen vrij dit bij elkaar €2549 - voor de Lg77C1 na cashback en €2249 voor de Lg77A1 na cashback, maar dan moet ik nog een scherm kopen en de TW9400 wat rond de €3500 zal komen, gewoon voor een 83/85" gaan en de projector keuze droppen zou me toch wel een aardige € besparen...
Inderdaad een 83C1 zou goedkoper uit kunnen vallen.
Dergelijke formaat is niet zo gangbaar dus of er bv met BF een deal valt te maken is niet te zeggen.
Nu ligt de prijs op zo’n €4700.
Blijft echter interessant om de modellen van dit formaat voor 2022 af te wachten.
Hofma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

@HoppyF 3999 na aftrek cashback bij Tvsmits waanzinnige prijs, maar een projector erbij blijft toch een andere beleving (vooral als je 2:35:1 films in zichtmaat 220cm breed kan projecteren) en dan is een 83" tv erbij overkill een 77" zou dan ideaal zijn.

Heb vandaag nog 77" vergeleken met een 85" (Sony 85x95J) en voor gewone tv uitzendingen vaak nog niet eens in 1080p gaat de kwaliteit van het beeld toch ook serieus achteruit naarmate je groter gaat.

Heb bij 3 andere winkels ook nog prijzen gevraagd de LG77C16La heb ik ondertussen al goedkoper gevonden €2.795 + nog €300 cashback ervan af.

Wachten op Bf is best tricky dit jaar er is helaas niet veel stock

Als ik op Rthings oa LD Video, Real Content vergelijk tussen de Sony A80J en de LgC1 doet de Sony het toch een stuk betere, de C1 vergelijken met de LGA1 laat de A1 toch zien dat dit best een goed toestel is maar met zo ene klein prijsverschil na cashback is de C1 de logische keuze.

Damm nog nooit is een Tv kopen zo moeilijk geweest vroeger stapte je naar een lokale winkel en kocht je aan de hand van de verkoper zijn blauwe ogen een tv en was je content, dit is dag 3 in mijn zoektocht naar een tv :)

[ Voor 46% gewijzigd door Funky22 op 19-10-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Funky22 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:54:
@HoppyF 3999 na aftrek cashback bij Tvsmits waanzinnige prijs, maar een projector erbij blijft toch een andere beleving (vooral als je 2:35:1 films in zichtmaat 220cm breed kan projecteren) en dan is een 83" tv erbij overkill een 77" zou dan ideaal zijn.

Heb vandaag nog 77" vergeleken met een 85" (Sony 85x95J) en voor gewone tv uitzendingen vaak nog niet eens in 1080p gaat de kwaliteit van het beeld toch ook serieus achteruit naarmate je groter gaat.

Heb bij 3 andere winkels ook nog prijzen gevraagd de LG77C16La heb ik ondertussen al goedkoper gevonden €2.795 + nog €300 cashback ervan af.

Wachten op Bf is best tricky dit jaar er is helaas niet veel stock

Als ik op Rthings oa LD Video, Real Content vergelijk tussen de Sony A80J en de LgC1 doet de Sony het toch een stuk betere, de C1 vergelijken met de LGA1 laat de A1 toch zien dat dit best een goed toestel is maar met zo ene klein prijsverschil na cashback is de C1 de logische keuze.

Damm nog nooit is een Tv kopen zo moeilijk geweest vroeger stapte je naar een lokale winkel en kocht je aan de hand van de verkoper zijn blauwe ogen een tv en was je content, dit is dag 3 in mijn zoektocht naar een tv :)
Groter formaat betekent niet dat je ook een beter beeld krijgt.
De resolutie blijft immers gelijk of je nu een 48 of 83 inch hebt.
De kijkafstand is bepalend voor het formaat.
De prijsontwikkeling is niet te voorspellen ook niet met BF.
Voor volgend jaar is het ook nog onbekend het zijn geruchten dat de 77/83 inch in prijs zullen gaan dalen tov dit jaar.
Pagina: 1 ... 421 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.