Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 10:47
rutgergron schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:36:
[...]

Het punt is dat ik al een omruiling heb gehad, dit is de tweede paneel. Waar ik nog het meest tegen aan zie is het hele rompslomp: tv van de muur, in de doos, andere tv ophangen.

Wat mij opvalt is dat er twee kampen zijn op Tweakers. Ene helft zegt, het is inherent aan OLED en 'hoort' bij OLED en dat je anders uitkomt bij de panel lottery. Andere helft zegt dat dit niet zo hoort.
het is en blijft panel lottery, probleem is dat de grid in 70% van de gevallen erin zit als ik de klachten lees op avforums

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbLi0rjttI0QX8Z0LQUm2kWx7p0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUFNYjWcwlmGsJyLskm90rRS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJCcxjG4GoL3tvWqOX-asVX-WvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pbk8xFdsA98OSThIijYaSk7Z.jpg?f=fotoalbum_large

oude foto’s van de c9 die teruggestuurd was

huidige cx is clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
rutgergron schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:36:
[...]

Het punt is dat ik al een omruiling heb gehad, dit is de tweede paneel. Waar ik nog het meest tegen aan zie is het hele rompslomp: tv van de muur, in de doos, andere tv ophangen.

Wat mij opvalt is dat er twee kampen zijn op Tweakers. Ene helft zegt, het is inherent aan OLED en 'hoort' bij OLED en dat je anders uitkomt bij de panel lottery. Andere helft zegt dat dit niet zo hoort.
Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag over de voor jou zo belangrijke bevestiging van LG,of heb ik daar overheen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:27
Wren schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:51:
[...]

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag over de voor jou zo belangrijke bevestiging van LG,of heb ik daar overheen gelezen?
Ik heb telefonisch contact gehad en verder geen foto's verstuurd. Daar komt bij dat het moeilijk is om op camera vast te leggen. Wat ik formuleerde aan de telefoon zei hij dat het niet gebruikelijk was. Foto's die hier gepost zijn zijn vrijwel identiek aan wat ik ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
rutgergron schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb telefonisch contact gehad en verder geen foto's verstuurd. Daar komt bij dat het moeilijk is om op camera vast te leggen. Wat ik formuleerde aan de telefoon zei hij dat het niet gebruikelijk was. Foto's die hier gepost zijn zijn vrijwel identiek aan wat ik ervaar.
Dan zou ik niet zo veel waarde hechten aan wat de medewerker heeft gezegd.hij heeft het immers niet echt kunnen beoordelen. Ik zou meer afgaan op wat men hier adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:27
Wren schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:46:
[...]

Dan zou ik niet zo veel waarde hechten aan wat de medewerker heeft gezegd.hij heeft het immers niet echt kunnen beoordelen. Ik zou meer afgaan op wat men hier adviseert.
Klopt daar ben ik mij ook van bewust. Wat hier wat geadviseerd word is tegenstrijdig. Er word gezegd dat het inherent is aan OLED panelen en anderen zeggen dat het met een omruiling niet meer aanwezig was. Vandaar dat ik ook in een dubio zit wat ermee te doen. Ook met de zoekfunctie word ik niet echt wijzer.

Het komt erop neer, het laten voor wat het is of er toch nog werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 17:24
HoppyF schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:29:
[...]

Even een kort stukje film gemaakt.
Weet niet of je het probleem kunt zien zo.
Download link: https://we.tl/t-gTuvCuA0Ci
Bedankt voor het filmpje. Het loopt wel wat vloeiender bij jou. Ik ga ook nog even met de trumotion settings spelen

[ Voor 3% gewijzigd door robinthart op 14-04-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Laatst online: 22:08
Iemand hier ervaring met omruiling middels CE Repair?
Ik heb een 65GX welke een dode pixel had, viel me toevallig op toen ik een keer wat dichterbij de TV stond, nu 2x het scherm vervangen en beide vervangende schermen hebben ook een dode pixel.
Het liefst ga ik naar een G1, ik persoonlijk vind de nieuwe webos6 wel mooi en vraag me af of iemand ervaring ermee heeft dat ze naar een nieuwer model konden wisselen, eventueel met een kleine bijbetaling.
Moet dan wel ook nog navraag doen bij PlatteTV hoe dat gaat met de extra garantie die ik bijgekocht had.

[ Voor 3% gewijzigd door miniterror op 14-04-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
CCP schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:10:
Hey,

Ik ben sinds kort een blije eigenaar van een LG GX tv. Dacht vanavond eens mooi naar Tenet te kijken via Amazon Prime. Echter zie ik sporadisch dat de aller onderste lijn een afwijkende (lees; lichtere/een witte) kleur toont ten opzichte van de rest (Zie foto). Dit is behoorlijk storend en vroeg me af of het aan de stream ligt of de televisie. Ik heb verschillende standen geprobeerd (hdr, filmmaker, etc.) en ook alle opties (ruisonderdrukking etc.) eens uitgezet. De witte lijn blijft echter sporadisch in beeld komen. Heeft iemand een soortgelijk issue met Tenet op Amazon Prime? Ik heb dit bij Disney+, Netflix, YouTube, NPO, PlayStation allemaal niet eerder gezien. Voor de rest geen issues dus, maar Tenet kan ik echt niet zo kijken. Ik focus me nu de hele tijd op de onderkant 😑
[Afbeelding]
heeft met amazon te maken. had het laatst ook daar met een filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miniterror schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:55:
Ik heb een 65GX welke een dode pixel had, viel me toevallig op toen ik een keer wat dichterbij de TV stond, nu 2x het scherm vervangen en beide vervangende schermen hebben ook een dode pixel.
Het liefst ga ik naar een G1, ik persoonlijk vind de nieuwe webos6 wel mooi en vraag me af of iemand ervaring ermee heeft dat ze naar een nieuwer model konden wisselen, eventueel met een kleine bijbetaling.
Moet dan wel ook nog navraag doen bij PlatteTV hoe dat gaat met de extra garantie die ik bijgekocht had.
Een dode pixel zie je niet tenzij het een cluster van dode pixels betreft.
Geen reden om te gaan omruilen dus.
Waarom zou je naar een G1 willen?
WebOS 6 is geen verbetering tov de vorige versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
HoppyF schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:12:
[...]

Een dode pixel zie je niet tenzij het een cluster van dode pixels betreft.
Geen reden om te gaan omruilen dus.
Waarom zou je naar een G1 willen?
WebOS 6 is geen verbetering tov de vorige versies.
Ik weet niet hoe het heet, het was iig een zwart puntje welke ik kon zien in verschillende kleuren.
Hij viel me een keer toevallig op toen ik dichtbij de TV stond en mijn oudste zoon iets wilde laten uitrekenen.
Ik heb de extra pixelgarantie vanuit PlatteTV dus besloten om hem te laten herstellen.
Monteur van CE Repair heeft het ook gezien is nu 2 keer langs geweest om het scherm te vervangen.
Beide schermen hadden ook zoon zwart puntje en hij heeft aangegeven dat ze nu bij LG vervanging van het hele toestel gaan aanvragen.

G1 zou ik willen omdat ik persoonlijk het nieuwe WebOS er wel mooier/beter uit vind zien afgaande op de beelden die ik gezien heb vanuit Vincent bijvoorbeeld.
Daarnaast is een nieuwer type paneel waarschijnlijk (aanname die ik doe) ook minder gevoelig voor inbranden vermoed ik zo gezien deze minder hard hoeft te werken voor hetzelfde aantal lichtopbrengst wat de levensduur van de TV vermoedelijk ten goede komt.
Ik zie dus persoonlijk een win/win situatie in een omruiling naar een G1, eventueel kleine bijbetaling, ben dus benieuwd of andere tweakers bekend zijn met dit proces en het hun gelukt is om bijvoorbeeld een C9 naar een CX omgeruild te krijgen via CE repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miniterror schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:55:
[...]

Ik weet niet hoe het heet, het was iig een zwart puntje welke ik kon zien in verschillende kleuren.
Hij viel me een keer toevallig op toen ik dichtbij de TV stond en mijn oudste zoon iets wilde laten uitrekenen.
Ik heb de extra pixelgarantie vanuit PlatteTV dus besloten om hem te laten herstellen.
Monteur van CE Repair heeft het ook gezien is nu 2 keer langs geweest om het scherm te vervangen.
Beide schermen hadden ook zoon zwart puntje en hij heeft aangegeven dat ze nu bij LG vervanging van het hele toestel gaan aanvragen.

G1 zou ik willen omdat ik persoonlijk het nieuwe WebOS er wel mooier/beter uit vind zien afgaande op de beelden die ik gezien heb vanuit Vincent bijvoorbeeld.
Daarnaast is een nieuwer type paneel waarschijnlijk (aanname die ik doe) ook minder gevoelig voor inbranden vermoed ik zo gezien deze minder hard hoeft te werken voor hetzelfde aantal lichtopbrengst wat de levensduur van de TV vermoedelijk ten goede komt.
Ik zie dus persoonlijk een win/win situatie in een omruiling naar een G1, eventueel kleine bijbetaling, ben dus benieuwd of andere tweakers bekend zijn met dit proces en het hun gelukt is om bijvoorbeeld een C9 naar een CX omgeruild te krijgen via CE repair.
Met zwart puntje bedoel je waarschijnlijk een dode pixel.
Een dode pixel doet niets en licht niet in een bepaalde kleur op.
Daarom valt dit ook niet op op normale kijkafstand.
Als je echter extra pixel garantie hebt vallen dit soort zaken er wel onder.
Wel vreemd dat je bij het vervangende paneel ook een dode pixel had. Andere plek neem ik aan.
Wat LG of de winkel wil doen met een upgrade naar een nieuw model weet ik zo niet.
Je zult dan inderdaad wel wat bij moeten betalen want deze modellen zijn duurder.
Zeker de G1.
Deze heeft het EVO paneel met iets hogere helderheid hoewel je daar ook geen wonderen van moet verwachten.
WebOS is een persoonlijke voorkeur, mij spreekt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
miniterror schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:55:
[...]

Als LG nog voorraad van je huidige model heeft bieden ze die aan. Als je wil shoppen voor een ander model dan moet je dat bij je winkel doen. Kan zijn dat ze dat voor je willen regelen, waarschijnlijk met een bijbetaling.
Discussie over of het wel of niet een kapotte pixel is en of dat wel of niet onder de garantie valt is zinloos want men is al een aantal keren bij je langs geweest om het scherm te vervangen. Blijkbaar is het dusdanig te zien dat het niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Is er toevallig nog ergens een cashback / aanbieding van het 65CX model ?

Plattetv zegt geen aanbiedingen te hebben, kon mij wel een C1 voor mooi prijsje aanbieden maar ik zit nog de afweging te maken of die "extra" verbeteringen mij dat grote prijsverschil waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
HoppyF schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:02:
[...]

Met zwart puntje bedoel je waarschijnlijk een dode pixel.
Een dode pixel doet niets en licht niet in een bepaalde kleur op.
Daarom valt dit ook niet op op normale kijkafstand.
Als je echter extra pixel garantie hebt vallen dit soort zaken er wel onder.
Wel vreemd dat je bij het vervangende paneel ook een dode pixel had. Andere plek neem ik aan.
Wat LG of de winkel wil doen met een upgrade naar een nieuw model weet ik zo niet.
Je zult dan inderdaad wel wat bij moeten betalen want deze modellen zijn duurder.
Zeker de G1.
Deze heeft het EVO paneel met iets hogere helderheid hoewel je daar ook geen wonderen van moet verwachten.
WebOS is een persoonlijke voorkeur, mij spreekt het niet aan.
Ik bedenk met net dat ik een afbeelding heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbRW-sxSZyvL8HkkiLvgJz0_HFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGb1ijPCRlkF5N4TNCZ0l2a5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHT618HvUxifbqKy5Ijpul-S94s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvST7Cp5UracXS2l6QBrWWqY.jpg?f=fotoalbum_tile

De eerste keer viel het me ook per toeval op.
Toen CE de eerste keer het scherm kwam vervangen wilde ik ook geen controle van het scherm, als je eenmaal weet dat dan krijg je het niet meer uit je gedachte.
De monteur stond er echter op dat we het scherm controleerden en toen kwam er dus op een andere plek weer een dode pixel naar voren.
Vandaag dezelfde monteur om voor de 2de keer het scherm te wisselen en weer de inspectie waar we nu dus op weer een andere plek de zwarte pixel zagen.
Ook verschillende "pixeltesters" gedraaid zodat hij er zeker van was dat het niet in het YT filmpje zat
Wren schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:05:
[...]

Als LG nog voorraad van je huidige model heeft bieden ze die aan. Als je wil shoppen voor een ander model dan moet je dat bij je winkel doen. Kan zijn dat ze dat voor je willen regelen, waarschijnlijk met een bijbetaling.
Discussie over of het wel of niet een kapotte pixel is en of dat wel of niet onder de garantie valt is zinloos want men is al een aantal keren bij je langs geweest om het scherm te vervangen. Blijkbaar is het dusdanig te zien dat het niet hoort.
Het betreft een LG 65GX, ik verwacht wel dat LG nog voorraad heeft voor dit model.
Zou het vreemd vinden als ze die niet meer hebben 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door miniterror op 14-04-2021 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
miniterror schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:09:
[...]

[...]

Het betreft een LG 65GX, ik verwacht wel dat LG nog voorraad heeft voor dit model.
Nooit aannames doen of verwachtingen hebben bij LG heb ik geleerd :)
Maar daar ging het niet om, het ging erom dat je het beste bij je winkel kan gaan vragen of een ander model een mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miniterror schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:09:
[...]

Dode pixel, ook goed, hij zat iig elke keer op een andere plek.
De eerste keer viel het me ook per toeval op.
Toen CE de eerste keer het scherm kwam vervangen wilde ik ook geen controle van het scherm, als je eenmaal weet dat dan krijg je het niet meer uit je gedachte.
De monteur stond er echter op dat we het scherm controleerden en toen kwam er dus op een andere plek weer een dode pixel naar voren.
Vandaag dezelfde monteur om voor de 2de keer het scherm te wisselen en weer de inspectie waar we nu dus op weer een andere plek de zwarte pixel zagen.
Ook verschillende "pixeltesters" gedraaid zodat hij er zeker van was dat het niet in het YT filmpje zat

[...]

Wel toevallig dat je zoveel dode pixel panelen treft.
Wel goed dat de monteur dit toch gecontroleerd heeft.
Vroeger of later ontdek je het anders zelf wel en dan baal je ook omdat je denkt een volledig goed scherm te hebben gekregen.
Nu maar afwachten waarmee de winkel of LG gaan komen.

Edit: zie net de foto, inderdaad dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
bd-casemod schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:08:
Is er toevallig nog ergens een cashback / aanbieding van het 65CX model ?

Plattetv zegt geen aanbiedingen te hebben, kon mij wel een C1 voor mooi prijsje aanbieden maar ik zit nog de afweging te maken of die "extra" verbeteringen mij dat grote prijsverschil waard zijn.
Ik wacht er ook nog op aangezien ik net de coolblue actie heb gemist. Maar wellicht past dit beter in een ander topic. Overigens kon ik hem wel voor 1555 krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
HoppyF schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:14:
[...]

Wel toevallig dat je zoveel dode pixel panelen treft.
Verbaasd me niets, had voor de LG een 65Q95T, heb ik er ook 3 van versleten binnen 2 maanden tijd, allemaal met problemen en daardoor geswitcht naar OLED.
Schijnbaar heb ik iets raars met TV's, nu 3 panelen achter elkaar met een dode pixel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
Ben aan het stoeien/ruzie maken met de instellingen van mijn CX en de ziggo Next ontvanger.
Bij het kijken van de 4k zender is het me niet duidelijk wat de input is of moet zijn.
Veranderen van instelling op de next ( 1080, 4k of auto ) lijkt geen verschil te maken.
Heb wel het idee dat beelden beter zijn als de next op 1080 staat.
Iemand advies of tips in deze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBird484
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Jupiter2 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:16:
Ben aan het stoeien/ruzie maken met de instellingen van mijn CX en de ziggo Next ontvanger.
Bij het kijken van de 4k zender is het me niet duidelijk wat de input is of moet zijn.
Veranderen van instelling op de next ( 1080, 4k of auto ) lijkt geen verschil te maken.
Heb wel het idee dat beelden beter zijn als de next op 1080 staat.
Iemand advies of tips in deze?
Dit is een bekend probleem. 1080P geeft het beste beeld omdat de Ziggo box dan geen upscaling meer doet. Maar dan kan je geen 4K zenders meer bekijken.
Dus op het moment dat je een 4K zender wilt bekijken moet je de settings eerst terugzetten naar 4K of automatisch. Als je uitgekeken bent, dan moet je de setting dus weer terug zetten naar 1080P

Er wordt al lange tijd bij Ziggo geklaagd dat ze voor het videosignaal een passthrough mode moeten implementeren, zodat het 1 op 1 wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
TBird484 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:41:
[...]

Dit is een bekend probleem. 1080P geeft het beste beeld omdat de Ziggo box dan geen upscaling meer doet. Maar dan kan je geen 4K zenders meer bekijken.
Dus op het moment dat je een 4K zender wilt bekijken moet je de settings eerst terugzetten naar 4K of automatisch. Als je uitgekeken bent, dan moet je de setting dus weer terug zetten naar 1080P

Er wordt al lange tijd bij Ziggo geklaagd dat ze voor het videosignaal een passthrough mode moeten implementeren, zodat het 1 op 1 wordt doorgegeven.
Ok dat is me duidelijk. De auto stand werkt dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBird484
Jupiter2 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:43:
[...]

Ok dat is me duidelijk. De auto stand werkt dus niet?
Klopt, ook in de auto stand wordt alle content geupscaled door de Ziggo box.
Je kan dit overigens zelf controleren door op de LG ab op de knop met de drie puntjes te drukken en dan onder tv functions op info te klikken.

[ Voor 22% gewijzigd door TBird484 op 14-04-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArthurMorgan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:30:
[...]

geinstalleerd hier. volgens mijn zoeken:

Firmware 5.00.30 was just posted on the LG Korea Website.

-Improved Netflix video interruption problem (05.00.30)
-Improved minor issues related to software
Grappig dat daar aan een firmware update van de tv voor een fix moet zorgen IPV een update van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
TBird484 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:41:
[...]

Goede tip idd. Ik zie ook wel verschil als ik de Next op 1080p zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awsomesauce
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-08-2022
Hi allen,

Net de 65g1 gekocht en vroeg me af hoe ik apps kan casten zoals bijvoorbeeld disney/Netflix, etc? YouTube pakt die weer wel...snap dat er geen Chromecast ingebouwd zit, maar lijkt mij dat dit op een andere manier wel mogelijk is? Vind de bediening van de apps vaak makkelijker en daarna op de tv te casten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul nrd
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06-2023
miniterror schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:55:
Geen ervaring met CE repair.
Maar heb wel een vraag.
Welke garantie heb je erbij genomen bij platte tv?? En deden ze niet moeilijk? En gaat alles dan via hun of moet je zelf contact opnemen met LG?
En belangrijkste wat kosten al die extra garanties??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Raoul nrd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:00:
[...]

Geen ervaring met CE repair.
Maar heb wel een vraag.
Welke garantie heb je erbij genomen bij platte tv?? En deden ze niet moeilijk? En gaat alles dan via hun of moet je zelf contact opnemen met LG?
En belangrijkste wat kosten al die extra garanties??
Het heet het a-z garantiepakket, deze geeft een jaar extra garantie en pixelgarantie, bij een defecte pixel mag je dan al om reparatie vragen.
Ik heb mijn melding bij PlatteTV gemaakt em vanuit PlatteTV is CE Repair aangestuurd.
In dit pakket zit eventueel ook een vervangend toestel mocht je hem moeten opsturen voor garantie alhoewel de reparaties die ik gehad heb zijn allemaal aan huis geweest, zowel toen ik problemen met mijn Samsung 65q95t had als nu met de OLED.
Geloof dat ik daar 80 euro voor betaald heb even uit mijn hoofd, was iig minder dan 100 euro.
Achteraf gezien geen spijt van dat ik het toen gekocht heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 06:30
Deleon78 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:13:
Erg interessant dat de eerste indruk is dat ie niet erg groot is (65). Terwijl ie dat wel is. Kan natuurlijk ook niet op tegen mn oude beamer wat grootte betreft, maar de whitespace er omheen maakt’m kleiner. Snap goed het gevoel van gewenning en de gedachtes dat groter ook had gekund (muv door de trap krijgen :p).
Anyway, blij mee, hopelijk na spelen met settings ook nog :)
Ik had precies hetzelfde. Nadat ik de tv had opgehangen had ik ook het idee dat ie nog wel een maatje groter kon. Uiteindelijk kan ik het toch perfect zien vanaf de bank 4,5m verderop, maar je went ontzettend snel aan het grotere formaat. Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
Timmet schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:12:
Ik had precies hetzelfde. Nadat ik de tv had opgehangen had ik ook het idee dat ie nog wel een maatje groter kon. Uiteindelijk kan ik het toch perfect zien vanaf de bank 4,5m verderop, maar je went ontzettend snel aan het grotere formaat. Veel plezier ermee! :)
Idem. Dat is ook mijn ervaring :+

Het is dat ik het geld voor een 77" niet over heb, had het anders wel geweten. Wellicht bij een volgende generatie dat de prijzen wat schappelijker zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Interessante review waarin onze vriend de C1 als beste keus selecteert: YouTube: LG C1 OLED Review: The Sleeper TV to Buy in 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Deleon78 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:53:
Nog een kleine aanvulling:
De tv hangt losjes in de wallmount, dwz de onderkant kan nog heen en weer.
Deze sluit bij mij niet goed aan op de muur (zal wel een kabel tussen zitten, dus dat moet ik even corrigeren). Vanochtend kwam er ook een brom van de tv, maar die is volgens mij gerelateerd aan het los hangen en niet strak tegen de muur hangen. Lichtjes duwen zorgt voor stoppen of iets anders brommen.
Ik had verwacht dat er geen bewegende delen in zouden zitten :)
Maar goed, vanavond of met lunch maar kijken!
Dit heb ik ook met mijn GX dat de onderkant nog langs hangt en als ik aan de kabels zit dat het beweegt, heb daarintegen geen brom.
Denk een lichte bolling in de muur, als ik er een waterpas langs houd is het ook niet 100% recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:45
DutchOwnage schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:51:
[...]

Goede tip idd. Ik zie ook wel verschil als ik de Next op 1080p zet.
Volgens mij zend Ziggo alles in 1080i uit, behalve de 4k zenders. Ik heb de mijne nu op 1080i staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil nog niet echt zie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Deze sluit bij mij niet goed aan op de muur (zal wel een kabel tussen zitten, dus dat moet ik even corrigeren). Vanochtend kwam er ook een brom van de tv, maar die is volgens mij gerelateerd aan het los hangen en niet strak tegen de muur hangen. Lichtjes duwen zorgt voor stoppen of iets anders brommen.
kan ook de muur zelf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
GrandDestroyer schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:12:
[...]

Volgens mij zend Ziggo alles in 1080i uit, behalve de 4k zenders. Ik heb de mijne nu op 1080i staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil nog niet echt zie :+
Ik had eerst ook 1080i geprobeerd, met dezelfde redenatie als jij. Echter vond ik die instelling eerder een achteruitgang tov 4K. Gister dus op 1080p gezet, en dat geeft wel degelijk een beter resultaat. Niet wereldschokkend, maar wel merkbaar.

Feit is wel dat de upscaler in de tv tien keer beter werkt dan die van de Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jupiter2
DutchOwnage schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:43:
[...]

Feit is wel dat de upscaler in de tv tien keer beter werkt dan die van de Next.
Precies wat ik ook ervaar.
Is alleen heel irritant dat als je dan wisselt naar kanaal 14 of 205 dat je dan dat 4k logo krijgt en dan in de instellingen van de next eerst moet switchen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij is dat ook door een kabel die hem ietsjes eraf drukt. Zelf heb ik dubbelzijdig tape aan de onderkant gedaan die hem strak tegen de muur houd.Problem solved en tv hangt rete strak.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Sinds een week nu de 65GX aan de muur hangen. Heerlijk zo plat aan de muur.

Echter ben ik nog niet helemaal weg van het beeld. Ik merk bij bewegende beelden dat het erg wazig is. Vast een instelling maar heb het nog niet goed kunnen krijgen. Mijn vorige tv (C7) had ik hier minder last van.

Kan iemand mij in de juiste richting duwen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TBird484
whiteclear schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:11:

Echter ben ik nog niet helemaal weg van het beeld. Ik merk bij bewegende beelden dat het erg wazig is. Vast een instelling maar heb het nog niet goed kunnen krijgen. Mijn vorige tv (C7) had ik hier minder last van.

Ik gebruik zelf de settings van rtings.com en ben erg tevreden.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/gx-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKorvemaker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2024
Dag tweakers,

Ik zit eraan te denken om een LG OLED 48inch te kopen.
Wat is nu het verschil tussen het 2020 model en het model van dit jaar 2021?

LG OLED48CX6LB (2020 model)
LG OLED48C16LA (2021 model)

Of raden jullie iets anders aan. Voor mijn woonkamer is 55inch te groot vinden wij. Wij zitten ongeveer 3 meter van de tv af op de bank.

Al jullie tips en adviezen zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
EKorvemaker schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:44:
Dag tweakers,

Of raden jullie iets anders aan. Voor mijn woonkamer is 55inch te groot vinden wij. Wij zitten ongeveer 3 meter van de tv af op de bank.

Als ophangen een mogelijkheid is zou ik de 55 inch g1 kopen. Door de strakke ophanging ziet het er niet groter uit dan een 48 inch op pootjes. Op drie meter is 55 inch echt wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:49:
[...]

Als ophangen een mogelijkheid is zou ik de 55 inch g1 kopen. Door de strakke ophanging ziet het er niet groter uit dan een 48 inch op pootjes. Op drie meter is 55 inch echt wel fijn.
Mee eens.
Of een 55 inch CX of C1.
Kun je ook prima aan de muur hangen alleen minder plat dan een GX/G1.
Hier gebruik ik een 55 inch op 3 meter afstand.
Een 48 inch is aan de krappe kant op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Dag tweakers,

YouTube: LG C1 vs LG CX | Which LG OLED Should you Buy? Head 2 Head Full Review

Gezien de afstand lijkt me 55inch een prima formaat. Heb je dit al eens gesimuleerd door bijvoorbeeld van karton het formaat na te maken en deze neer te zetten? Zelf heb ik bij de keuze van 48" naar 55" of 65" de verschillende maten uitgezet op de muur met schilders tape.
Zit op ongeveer 3,75m van een 65" en om eerlijk te zijn had 77" ook gekund :+

[ Voor 21% gewijzigd door Millert op 15-04-2021 13:20 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
whiteclear schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:11:

Bij welke bron of content ervaar je dit? Je zou als eerste eens kunnen kijken hoe je Trumotion hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Even een andere vraag. Kun je een Hdd opname pas bekijken als de volledige opname is afgelopen? Dus niet TIJDENS een opname. (LG OLED48CX6LB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Millert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:12

Heb je dit al eens gesimuleerd door bijvoorbeeld van karton het formaat na te maken en deze neer te zetten?
Coolblue app vond ik hiervoor ook prima werken. Zet met augmented reality een tv van bepaald formaat in je kamer

[ Voor 19% gewijzigd door JLC7 op 15-04-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerox76
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06-2023
Millert schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:53:
Ik heb hem sinds begin december, zeg drie uur per dag gemiddeld. Zit je aan zo'n 360 uur. Eerder meer dan minder. Heb vooralsnog niet het idee dat het minder wordt. Was ook mijn idee, ik had het direct in het begin al een keer opgemerkt. Maar dacht, dat verdwijnt mogelijk nog en ik probeer er niet te veel op te letten.
Ik twijfel nog sterk of ik het paneel moet laten vervangen :/
@Millert Heb jij je panel nog laten vervangen?
Ik ben toch ook van plan om dat te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-09 12:49
Dag tweakers,

Wij hebben zitten twijfelen tussen 48 en 55. Uiteindelijk gekozen voor de 55.
We zitten ook op 3 meter.
Het is even wennen maar het is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@jerox76 Ik had oorspronkelijk een afspraak voor morgen staan, maar werd vanochtend door Servilux gebeld dat de benodigde onderdelen pas maandag werden geleverd. Afspraak staat nu voor volgende week vrijdag. Dan hoop ik op een paneel met een recente productiedatum zonder problemen O-)

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerox76
  • Laatst online: 22-06-2023
Millert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:13:
@jerox76 Ik had oorspronkelijk een afspraak voor morgen staan, maar werd vanochtend door Servilux gebeld dat de benodigde onderdelen pas maandag werden geleverd. Afspraak staat nu voor volgende week vrijdag. Dan hoop ik op een paneel met een recente productiedatum zonder problemen O-)
Ja ik denk dat ik de gok ook maar ga nemen, ik ken mezelf en hier ga ik me gewoon aan irriteren en dan gaan we maar net zo lang ruilen totdat ik een goeie heb 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
DutchOwnage schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:07:
[...]

Bij welke bron of content ervaar je dit? Je zou als eerste eens kunnen kijken hoe je Trumotion hebt staan.
Via de TV kastje van Caiway bijvoorbeeld. Ook bij Youtube en of Netflix. Ik ga even kijken waar Trumotion op staat, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 96% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-01-2024
kijken de meesten hier met geluid op de tv of met een soundbar / surround systeem?

heb zelf de BX en vind het geluid erg pover (had sowieso niet de bedoeling om met geluid van de tv te kijken). wat me nog meer tegenvalt, en wat ik niet verwacht had, is hoe miserabel slecht LG is op vlak van lip sync

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Gebruik zelf (al jaren) een surround systeem. Heb de speakers van de CX nog niet gehoord om eerlijk te zijn. Maar geloof dat de eigen speakers van de CX sowieso beter tot zijn recht komen wanneer deze op een meubel staat, heb hem opgehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 02:58
warp232 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:49:
kijken de meesten hier met geluid op de tv of met een soundbar / surround systeem?

heb zelf de BX en vind het geluid erg pover (had sowieso niet de bedoeling om met geluid van de tv te kijken). wat me nog meer tegenvalt, en wat ik niet verwacht had, is hoe miserabel slecht LG is op vlak van lip sync
TV luisteren is een no-go op mijn 55CX. Dat was best een tegenvaller toen ik hem net had. Gelukkig zijn er oplossingen voor slecht geluid. LG is ook miserabel slecht op het vlak van soundbars. Wel leuk voor een avondje Netflix maar uiterst beroerd voor het weergeven van stemmen (journaal, talkshow). Heb er zelf even een gehad en weer snel teruggebracht. Er zijn betere soundbars maar ik heb ze zelf niet gehoord.
De beste oplossing voor lip sync problemen is waarschijnlijk een AV receiver met eARC. Volgens de eARC specificatie is automatische lip sync namelijk verplicht. Of fabrikanten dat ook waar kunnen maken is de vraag. Grote lip sync problemen had ik ook toen ik mijn TV met mijn stereo versterker verbond. Op een of andere manier heb ik dit nagenoeg weg gekregen door het uitschakelen van allerlei beeld en geluids"verbeteringen" in het TV menu. Aan het laatste restje ongelijkheid ben ik blijkbaar gewend geraakt.
Mijn voorlopige oplossing is twee B&W M1 luidsprekertjes pal naast de TV plus een kleine ASW608 subwoofer, alles via Marktplaats. Het wachten is op de volgende generatie AV receivers. De huidige generatie is nauwelijks te koop en royaal te duur door de schaarste.
Er zijn trouwens ook kleine versterkers met HDMI ARC aansluiting te koop zoals bijvoorbeeld de Sonos Amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 16:10

Hier ook geen seconde naar de standaard speakers geluisterd. Direct de Sonos Soundbar eronder gehangen.
Merk wel dat ik zo nu en dan even moet spelen met de sound(lip) sync optie in de Sonos app.
Maar dat beperkt zich vaak tot de setting +1 en dan is het direct weer gefixt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

wat me nog meer tegenvalt, en wat ik niet verwacht had, is hoe miserabel slecht LG is op vlak van lip sync
Yep. Been there done that. Zoek mijn posts over lipsync problemen in dit topic maar eens op. Dan lees je daar de primaire reden waarom ik mijn C9 heb ingeruild voor een Sony Bravia OLED.

LG heeft een lange en beruchte geschiedenis met lip sync problemen. Ze komen niet altijd en overal voor. Het valt niet iedereen op. LG heeft een fundamenteel lip sync probleem, en een fundamenteel organisatorisch probleem omdat ze dit maar niet erkennen.

Duidelijk is dat LG niet vooraan heeft gezeten in de klas waar lip sync les werd gegeven.
Eeuwig zonde.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp232
remco_k schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:42:
[...]

Yep. Been there done that. Zoek mijn posts over lipsync problemen in dit topic maar eens op. Dan lees je daar de primaire reden waarom ik mijn C9 heb ingeruild voor een Sony Bravia OLED.

LG heeft een lange en beruchte geschiedenis met lip sync problemen. Ze komen niet altijd en overal voor. Het valt niet iedereen op. LG heeft een fundamenteel lip sync probleem, en een fundamenteel organisatorisch probleem omdat ze dit maar niet erkennen.

Duidelijk is dat LG niet vooraan heeft gezeten in de klas waar lip sync les werd gegeven.
Eeuwig zonde.
blij dat ik niet de enige ben dan die niet waanzinnig enthousiast is over LG. Heb hem nu een maand of 5 en bij momenten voelt het toch echt aan als een miskoop.

zoals anderen hier ook aangeven heb ik het kunnen oplossen met earc te gebruiken. het is wel totale waanzin dat ik daardoor dts-ondersteuning kwijt ben. op andere forums werd ik dan quasi uitgelachen dat ik dan maar de reviews en specs beter had moeten bekijken, en inderdaad, er stond vaak in geen dts-ondersteuning. echter nooit kunnen denken dat ik geen andere optie zou hebben dan earc gebruiken.

over de beeldkwaliteit ben ik best wel tevreden. Waar ik wel nog mee sukkel is een soort stutter of judder bij afspelen (zowel vlc als kodi) van files op mijn nvidia shield tv pro. (speel af van een snelle ssd die performant genoeg zou moeten zijn)

iemand hier ervaring mee? welke instelling op vlak van truemotion zouden jullie aanraden? staat momenteel af. vreemd genoeg heb ik hier geen last van op uhd speler, ps4 of blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
Deleon78 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:54:
[...]

Staat de refreshrate goed?
mijn excuses als ik nu klink als een totale debiel maar bedoel je van tv of shield? if so van tv, geen idee welke goed zouden zijn, heb de settings overgenomen die aangeraden werden van rtings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
Deleon78 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:26:
[...]

De shield stuurt de LG aan met een bepalde refreshrate. De shield maar even kijken. Zou 120hz moeten zijn, of aangepast aan wat je afspeelt. Ik heb geen shield, dus ik kan je helaas niet verder helpen. :]
Zal sowieso wel iets anders zijn, maar op mn pc staat de refreshrate stabdaard op 30hz :|
ga morgen eens bekijken, dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
warp232 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:07:
[...]

mijn excuses als ik nu klink als een totale debiel maar bedoel je van tv of shield? if so van tv, geen idee welke goed zouden zijn, heb de settings overgenomen die aangeraden werden van rtings
Goed om hier even in te duiken! Je wilt de refresh rate gelijk instellen aan de framerate van de film. Veelal is dit 23.976. Heb je hem op 24Hz krijg je om de zoveel tijd een framestutter. Ik gebruik nog wel eens de laptop om een film af te spelen, via de receiver, en controleer altijd eerst of de refresh rate overeenkomt.
Hiernaast is enige stotter, vooral bij horizontaal pannende shots, bij 24fps content een gegeven. Je kunt proberen dit met Cinema Clear of Trumotion op te vangen, maar al snel krijg je er SOE voor in de plaats. Waar ik me dan weer meer aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncarpachio
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:15
Iemand nog tips om een C7 55 (dec '17) met het bekende 25% Window gerepareerd te krijgen door LG zonder daar direct €700 voor te betalen?

Ik heb contact gehad met LG en ondanks de bekende linkjes, foto's etc. krijg ik geen reactie behalve een prijsopgaaf van bijna €700,- van CE repair waar een 'coulance' van €420 in is verrekend.

Het frustreert me enorm dat ik moet gaan betalen voor een fout welke LG in het productieproces heeft gemaakt en dat er geen communicatie terugkomt.

Zie ik iets over het hoofd? Moet je dit maar gewoon 'on the chin' nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
doncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:04:
Iemand nog tips om een C7 55 (dec '17) met het bekende 25% Window gerepareerd te krijgen door LG zonder daar direct €700 voor te betalen?

Ik heb contact gehad met LG en ondanks de bekende linkjes, foto's etc. krijg ik geen reactie behalve een prijsopgaaf van bijna €700,- van CE repair waar een 'coulance' van €420 in is verrekend.

Het frustreert me enorm dat ik moet gaan betalen voor een fout welke LG in het productieproces heeft gemaakt en dat er geen communicatie terugkomt.

nee is een bekende fabrieksfout,niet mee akkoord gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncarpachio
pwh53 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:06:
[...]

nee is een bekende fabrieksfout,niet mee akkoord gaan
Dat dacht ik ook, maar hoe krijg je dat in godsnaam geregeld? LG klantenservice reageert niet op mijn foto's en talloze linkjes naar het probleem. CE repair stuurt gewoon dezelfde prijsopgave nog een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren

Wat je over het hoofd ziet is dat je helemaal geen contact met LG moet hebben maar met de winkel( als die niet failliet is). Daar moet je aangeven niet akkoord te gaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncarpachio
Wren schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:15:
[...]

Wat je over het hoofd ziet is dat je helemaal geen contact met LG moet hebben maar met de winkel( als die niet failliet is). Daar moet je aangeven niet akkoord te gaan etc.
Platte TV heeft mij gelijk doorgestuurd naar LG. Zal tegen beter weten in toch nog eens een poging wagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
doncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:16:
[...]

Platte TV heeft mij gelijk doorgestuurd naar LG. Zal tegen beter weten in toch nog eens een poging wagen
Lastige disucssie altijd, maar je hebt de TV bij PlatteTV gekocht en dus een wettelijk bindend contract met hen, niet met LG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
doncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:16:
[...]

Ik ben absoluut geen fan van Plattetv maar het is niet ongebruikelijk voor een winkel om aan te raden met LG te bellen om een afspraak te maken voor een reparatie. Maar nu heb je een offerte gekregen en is het vervolgens tijd om te laten weten aan de winkel dat je niet akkoord gaat met deze offerte. LG/CE repair heeft haar werk even gedaan, nu kan je de discussie aangaan met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncarpachio
Wren schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:22:
[...]

Ik ben absoluut geen fan van Plattetv maar het is niet ongebruikelijk voor een winkel om aan te raden met LG te bellen om een afspraak te maken voor een reparatie. Maar nu heb je een offerte gekregen en is het vervolgens tijd om te laten weten aan de winkel dat je niet akkoord gaat met deze offerte. LG/CE repair heeft haar werk even gedaan, nu kan je de discussie aangaan met de winkel.
Ze gooien redelijk de deur dicht:

Helaas kunnen wij alles wat buiten de garantie valt niet dekken/ vergoeden. De reparatie loopt via de fabrikant, u heeft hiervoor een offerte ontvangen. U bepaalt zelf of u akkoord gaat hier mee, helaas kunnen wij u niet tegemoet komen in de prijs of eventueel een andere oplossing aanbieden gezien wij ook geen reparaties aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
doncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:24:
[...]

Helaas kunnen wij alles wat buiten de garantie valt niet dekken/ vergoeden. De reparatie loopt via de fabrikant, u heeft hiervoor een offerte ontvangen. U bepaalt zelf of u akkoord gaat hier mee, helaas kunnen wij u niet tegemoet komen in de prijs of eventueel een andere oplossing aanbieden gezien wij ook geen reparaties aanbieden.
Ok, Plattetv is dus gewoon klote :)

LG verricht inderdaad de reparatie, maar de garantie verloopt via de winkel. Het is nu aan jou om te beslissen of je het accepteert of niet. Zie dit topic voor tips:

OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!
doncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:24:
[...]

Koekoek!
Zo werkt dat niet Platte TV!
Wijs deze winkel op je rechten als consument.
De winkel is verantwoordelijk voor de garantie ook na 4 jaar.
Dat men je doorstuurt voor de afhandeling door CE repair is prima maar de offerte en rekening gaat volledig naar de winkel. Daar ben jij geen partij in.
Je maakt alleen maar de afspraak voor reparatie met CE repair.
Lees anders dit topic nog even door vwb garantie.
Er is al veel over geschreven met name dus de “coulance” zaken.
Helaas lijkt LG/winkel en CE repair in herhaling te vallen en volgen ze de wettelijke regels nog steeds niet goed op.
De communicatie bij Platte TV is ook niet optimaal (om het voorzichtig uit te drukken) de ene medewerker roept iets anders dan de andere.
Tref je de verkeerde probeer het dan later nog eens opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
HoppyF schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:32:
[...]

We zaten tegelijk te typen....
Mee eens.
NP, als een dergelijke vraag komt weet ik dat jij er op gaat reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
Franco10 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:27:
Interessante review waarin onze vriend de C1 als beste keus selecteert: YouTube: LG C1 OLED Review: The Sleeper TV to Buy in 2021?
Dit is vooral goed nieuws voor diegene die de TV niet wil ophangen, of al een geschikte muurbeugel heeft.
De G1 wordt geleverd met muurbeugel, en gezien de prijzen van de wat luxere muurbeugels is de G1 dan toch weer interessanter.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncarpachio
HoppyF schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:31:
[...]

Koekoek!
Zo werkt dat niet Platte TV!
Wijs deze winkel op je rechten als consument.
De winkel is verantwoordelijk voor de garantie ook na 4 jaar.
Dat men je doorstuurt voor de afhandeling door CE repair is prima maar de offerte en rekening gaat volledig naar de winkel. Daar ben jij geen partij in.
Je maakt alleen maar de afspraak voor reparatie met CE repair.
Lees anders dit topic nog even door vwb garantie.
Er is al veel over geschreven met name dus de “coulance” zaken.
Helaas lijkt LG/winkel en CE repair in herhaling te vallen en volgen ze de wettelijke regels nog steeds niet goed op.
De communicatie bij Platte TV is ook niet optimaal (om het voorzichtig uit te drukken) de ene medewerker roept iets anders dan de andere.
Tref je de verkeerde probeer het dan later nog eens opnieuw.
Thnx man! Na aandringen in de klantenservice chat wordt er in iedergeval nu wat navraag intern gedaan. Ik wordt terug gemaild, verwacht niks maar je weet maar nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBird484

Er lijkt hier ook sprake van willekeur. Ik ben benieuwd wie bepaald hoe hoog de coulance is. Ik heb een maand terug ook een c7 55 (dec '17) met dezelfde klacht aangemeld. Ook voorzien van de linkjes van rtings.com. Ik moest €126 voor de reparatie betalen. En de tv is inmiddels voorzien van een nieuw 2020 scherm.

Nu weet ik wel dat je wettelijk gezien alles vergoed zou moeten krijgen. Maar het gat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen is behoorlijk groot. Ik hoor tot de categorie die het een redelijk aanbod vond en gevecht om de laatse €100 graag aan een ander over laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncarpachio
TBird484 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:47:
[...]

Er lijkt hier ook sprake van willekeur. Ik ben benieuwd wie bepaald hoe hoog de coulance is. Ik heb een maand terug ook een c7 55 (dec '17) met dezelfde klacht aangemeld. Ook voorzien van de linkjes van rtings.com. Ik moest €126 voor de reparatie betalen. En de tv is inmiddels voorzien van een nieuw 2020 scherm.

Nu weet ik wel dat je wettelijk gezien alles vergoed zou moeten krijgen. Maar het gat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen is behoorlijk groot. Ik hoor tot de categorie die het een redelijk aanbod vond en gevecht om de laatse €100 graag aan een ander over laat.
Wat een gepruts zeg! Wel relaxed dat je niet de €700 moest aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

remco_k schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:42:
[...]

Eeuwig zonde.
Is dit altijd te verwachten? Ik gebruik vrij dure audio apparatuur. Externe receiver, versterker, speakers sub etc. Ben aan het kijken om te upgraden naar een Oled en twijfel hierbij tussen de G1 of A90J. Audiodelay zou echt heel vervelend en storend zijn. Zijn er workarounds of alleen als ik straks upgrade naar een HDMI 2.1 versterker en de audio via de versterker laat lopen en Netflix bijvoorbeeld via een xbox of ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Ik heb geen lip sync problemen met een Denon AVR-X2400H, dit via ARC. Niet bij normaal TV kijken of bij het gebruik van de interne apps en ook niet bij bronnen aangesloten op de receiver.

Ik heb geen apparaten, buiten de receiver, direct aangesloten op de televisie dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TBird484 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:47:
[...]

Welke winkel was dat?
De willekeur ligt aan de winkels zelf.
Er zijn helaas nog steeds klanten die een coulance aanbod accepteren en denken dat ze hiermee voordelig uit zijn terwijl ze in werkelijkheid recht hebben op volledige vergoeding.
Ik weet het recht hebben is nog niet recht krijgen maar als je even doorzet en volhoudt lukt het wel.
Meestal blijft de schade beperkt tot het paar keer bellen of e-mailen en is het niet eens nodig de winkel per aangetekende brief of met een geschil aan te manen.
Winkels kennen de regels best wel want je bent niet de eerste die met een garantie claim komt.
Ze proberen gewoon de kantjes ervan te lopen.
Niet iedere winkel doet dit maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar dit wel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002

remco_k

een cassettebandje was genoeg

r0p schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:56:
[...]
Is dit altijd te verwachten?
Dat weet ik niet. Ik denk van niet - maar vaak wel. Hou in je achterhoofd dat mensen die zeggen geen lip sync problemen te hebben, dat de mogelijkheid bestaat dat ze die wél hebben, maar dat niet zien.
En dat de afwijking per keer dat je je TV aanzet (of reboot ofzo) kan verschillen. Dus de ene keer is ie beter dan de andere keer.
Ik gebruik vrij dure audio apparatuur. Externe receiver, versterker, speakers sub etc. Ben aan het kijken om te upgraden naar een Oled en twijfel hierbij tussen de G1 of A90J. Audiodelay zou echt heel vervelend en storend zijn. Zijn er workarounds of alleen als ik straks upgrade naar een HDMI 2.1 versterker en de audio via de versterker laat lopen en Netflix bijvoorbeeld via een xbox of ps.
Ik ook. Ik heb er ook hoge eisen aan. Daarom heb ik me zo geïrriteerd aan dat lip sync probleem.
Ik heb in al die maanden dat ik mijn C9 heb gehad lang gezocht naar de oorzaak.
Todat ik alles lostrok van mijn TV en hij zelfs standalone met z'n interne speakers dezelfde lip sync problemen had. Factory reset, instellingen aanpassen, niets hielp. Bewezen feit: fundamenteel probleem van de TV. Daarna nog meer getest, nooit een oplossing gevonden. LG gaf (en geeft) dit nooit toe. Verdere geschiedenis is in dit topic terug te vinden. TV is uiteindelijk door leverancier omgeruild voor ander merk.

Als je net zo gevoelig bent voor dit soort zaken als ik: sla LG maar over dan.
Aan de andere kant: lang leve internet. Je kan er ook gewoon eentje bestellen en het uitproberen. Niet goed? Stuur terug.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 16-04-2021 14:07 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wanneer en hoe hebben julle lip-sync problemen op de C9? ik heb een oud HT-setje, ik zal er eens opletten.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 16-04-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Vraagje:

Ik heb onlangs mijn B7 ingeruild voor een CX6 (2020) Ik had een SJ9 LG soundbar icm mijn B7 voor Dolby Atmos, dat heeft altijd perfect gewerkt.

Hartstikke tof natuurlijk. De CX heeft ook Atmos, dus ik heb mijn soundbar bewaard en aangesloten op mijn televisie. Nu heb ik echter vreemd genoeg geen Atmos meer via de sounbar. De soundbar is met HDMI aangesloten (net als op mijn vorige televisie) en werkt verder gelijk, behalve Atmos dus. Dat heb ik wel, maar alleen via de tv luidsprekers, en dat is nu net niet wat ik wil natuurlijk.

Nu ben ik onlangs verhuisd en kan het zijn dat ik nu de verkeerde HDMI kabel tussen de tv en sounbar heb gestopt? Ik heb er meerdere geprobeerd, zonder resultaat. De soundbar zit in HDMI poort 2.

Ik snap echt niet waar het nog maar aan kan liggen. Ik zie op Netflix dus ook geen Atmos bij films of series waar dat wel staat zodra ik de tv via de interne luidsprekers laat gaan. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBird484
HoppyF schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:21:
[...]

Welke winkel was dat?
De willekeur ligt aan de winkels zelf.
Er zijn helaas nog steeds klanten die een coulance aanbod accepteren en denken dat ze hiermee voordelig uit zijn terwijl ze in werkelijkheid recht hebben op volledige vergoeding.
Ik weet het recht hebben is nog niet recht krijgen maar als je even doorzet en volhoudt lukt het wel.
Meestal blijft de schade beperkt tot het paar keer bellen of e-mailen en is het niet eens nodig de winkel per aangetekende brief of met een geschil aan te manen.
Winkels kennen de regels best wel want je bent niet de eerste die met een garantie claim komt.
Ze proberen gewoon de kantjes ervan te lopen.
Niet iedere winkel doet dit maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar dit wel voorkomt.
In dit geval is mijn case volledig gelijk aan die van doncarpachio. Dus zelfde tv, maand van aankoop ,klacht en ook winkel. Ook ik ben doorgestuurd naar CE repair. Voor mij persoonlijk maakt het wel uit hoeveel je moet betalen. Maar dat is blijkbaar willekeur.

Als mijn rekening €700 was geweest had ik daar ook wel de nodige energie aan willen besteden om mijn recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TBird484 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:09:
[...]

In dit geval is mijn case volledig gelijk aan die van doncarpachio. Dus zelfde tv, maand van aankoop ,klacht en ook winkel. Ook ik ben doorgestuurd naar CE repair. Voor mij persoonlijk maakt het wel uit hoeveel je moet betalen. Maar dat is blijkbaar willekeur.

Als mijn rekening €700 was geweest had ik daar ook wel de nodige energie aan willen besteden om mijn recht te halen.
Nou dat is ook toevallig.
Het resultaat zou dan ook gelijk moeten zijn zou je denken.
Maar vooral in het geval van PlatteTV kijk ik er niets vreemd van op dat de antwoorden anders zijn.
Dat is met hun prijsaanbiedingen ook zo.
Nu zijn prijzen wat variabel en afhankelijk van de markt op dat moment maar bij garantie zou je een eenduidig beleid verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
TBird484 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:09:
[...]

Als jij 126 euro moet betalen ipv die 700 dan is dat het uurloon en voorrijkosten en krijg je de onderdelen volledig vergoed. In het andere geval is er zoveel % korting gegeven. Als ik een gok moest doen zou het misschien kunnen zijn dat de ene net binnen een bepaalde termijn en de ander er net buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb een paar dagen gewacht met het installeren van de nieuwe firmware. Puur omdat er iemand op AVS was die zei dat de PQ slechter was geworden. Hoe ervaren jullie het tot nu toe? Ik game heel veel trouwens. Al zou een PQ verslechtering voor alles gelden dan.

C9 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Cyrax0508 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:08:
Vraagje:
Nu heb ik echter vreemd genoeg geen Atmos meer via de sounbar. De soundbar is met HDMI aangesloten (net als op mijn vorige televisie) en werkt verder gelijk, behalve Atmos dus. Dat heb ik wel, maar alleen via de tv luidsprekers, en dat is nu net niet wat ik wil natuurlijk.
Staat je tv bij
sound -> additional settings -> digital sound out
op pass through?

(En sound -> sound out > HDMI earc natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
  • Laatst online: 12-06 16:01
Vandaag de 65" LG G1 besteld bij Smit!
Kan niet wachten tot hij hier is. "Helaas" iets te vroeg moeten kopen na een ongelukje van mijn zoontje met een autotje en een TV aan de muur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• doncarpachio

Zojuist gebeld door LG, hebben meegelezen op dit topic (bent u doncarpacho?) en er werd aangegeven dat er een fout is gemaakt. Er gaat een nieuwe prijsopgave verstuurd worden waar ik rekening moet houden met een max van €250. Mocht er bericht zijn zal ik dat met jullie delen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
doncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:41:
[...]

Zojuist gebeld door LG, hebben meegelezen op dit topic (bent u doncarpacho?) en er werd aangegeven dat er een fout is gemaakt. Er gaat een nieuwe prijsopgave verstuurd worden waar ik rekening moet houden met een max van €250. Mocht er bericht zijn zal ik dat met jullie delen.
Bijzonder.
Ik heb nog nooit gehoord dat LG hier meeleest maar stel dit wel op prijs.
Men kan zodoende kennis nemen van de problemen die er leven maar ook ervaren dat er veel tevreden gebruikers zijn.
Die hoor je op forums natuurlijk minder vaak.

O ja LG: als je toch mee leest, wanneer komt de NL Google Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
doncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:41:
[...]

Interessant.. ik moet voor m'n B6 ruim 730 betalen voor een paneel reparatie bij CE Repair, zonder 'coulance' zou dat zelfs 1050 euro zijn. Dat is bijna duurder dan een splinternieuwe 55". Dus als LG daadwerkelijk meeleest dan mogen ze mij ook wel berichten. Ik heb alleen nog geen contact gehad met LG, alleen met de winkel van aanschaf en CE Repair.
Pagina: 1 ... 383 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.