Ik heb ook een leuke computer..
Top! Dat was het. Hij stond op PCM Als ik hem op auto of passeren zet werkt Atmos via mijn soundbar. Hartstikke bedankt👍JLC7 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:53:
[...]
Staat je tv bij
sound -> additional settings -> digital sound out
op pass through?
(En sound -> sound out > HDMI earc natuurlijk)?
als je quickstart nog aan heb staan uitzetten,en even de stroom erafTranzy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:11:
Kan iemand mij even helpen met iets.
Ik open dagelijks YouTube en kijk regelmatig ook in mijn geschiedenis en abonnementen.
Ik open hem vandaag en zie enkel home/games/muziek/nieuws
dat is al beter,maar dit is in de fabriek gebeurd,100% buiten jouw schuld,(zijn een paar maanden gemaakt met deze fout).en word vaak zichtbaar na de 1000 of 2000 uur pixelrefreshdoncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:41:
[...]
Zojuist gebeld door LG, hebben meegelezen op dit topic (bent u doncarpacho?) en er werd aangegeven dat er een fout is gemaakt. Er gaat een nieuwe prijsopgave verstuurd worden waar ik rekening moet houden met een max van €250. Mocht er bericht zijn zal ik dat met jullie delen.
[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 16-04-2021 21:55 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:59 ]
Ik had het ook gister.Deleon78 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:25:
Iemand een idee? Nu de tv aan de pc hangt (net als mn monitor), pakt de pc continu de tv als primaire scherm en heb ik dus geen scherm bij het booten. Nogal irritant omdat ik dualboot en mn OS wil kiezen. En ondat de tv UIT staat (maar niet heus...).
Tips zijn welkom
fastboot uitgezet in bios
loste bij mij het probleem op.
even getest ik had ook. above 4g decoding aan staan.Deleon78 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:43:
[...]
Ga ik controleren, maar volgens mij heb ik fastboot uitstaan. Thanks!
dat was de boosdoener:)
above 4g decoding moet dus uit.
[ Voor 5% gewijzigd door binbero op 16-04-2021 23:59 ]
Bediening van kpn ontvanger arris werkt zoals het hoort. Ook heb ik mijn home cinema weten te koppelen zodat in elk geval het volume hierop geregeld wordt. Echter loop ik tegen één punt aan: in- uitschakelen. Hoe kan ik die functie toevoegen, evt in combinatie met zelfde toets als m’n kpn ontvanger?
Ja ik heb dat. Alleen hangt bij mij de tv aan een sonos (hmdi arc). Dus de sonos hoeft nooit uit.Jurres schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:52:
Hi!! Ik vroeg me af of er gebruikers zijn die net als ik, hun MR gebruiken om de kpn box te bedienen en daarnaast nog een home cinema set aangesloten (optical) hebben op de tv?
Bediening van kpn ontvanger arris werkt zoals het hoort. Ook heb ik mijn home cinema weten te koppelen zodat in elk geval het volume hierop geregeld wordt. Echter loop ik tegen één punt aan: in- uitschakelen. Hoe kan ik die functie toevoegen, evt in combinatie met zelfde toets als m’n kpn ontvanger?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb nu een maand de 65” C1 in mijn bezit, zeer tevreden tot nu toe van dit toestel!
Enigste wat niet wil werken is het screencasten vanuit mijn gsm (Iphone 11 pro max) naar de Tv.
Mirrorcasten gaat perfect, maar screencast niet. Idem trouwens voor een Iphone X, Iphone 8 en Ipad.
Iemand een idee hoe dit komt? Op mijn vorige Samsung 65Q95T ging dat perfect?
:strip_exif()/f/image/IGaqnBTgGaJhSF4ItSPPWus7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hvgkZPVC1Ef7OS27kmhMPaKi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 70% gewijzigd door edjetfsi op 17-04-2021 09:29 ]
Overigens lijkt de 7 serie wel een grotere kans te hebben dan de series erna als ik de fora goed genoeg volg. Daar zag je na 1 a 1.5 jaar al meerdere klachten. bij de 8 en later toch echt veel minder voorbeelden na die tijd tot nu toe.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Opnieuw inloggen werkte niet en pas na 2 herstarten plots opgelost.pwh53 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:50:
[...]
als je quickstart nog aan heb staan uitzetten,en even de stroom eraf
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb ook een leuke computer..
en eronder lijkt wel een ingebrande play-buttonedjetfsi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:28:
Wat vinden jullie hiervan? (Blauwe bolletje is de pointer). Tv is drie jaar oud, wilde hem eigenlijk inruilen voor een kleiner formaat. Maar nu ik dit zie....[Afbeelding]
[Afbeelding]
blueray misschien? in elk geval een apparaat dat via hdmi verbonden is en geen goede screensaver heeft. Je ziet heel duidelijk het driehoekje van pauze/play om weer verder te gaan. Dat ontstaat alleen als die daar echt heel erg veel op staat. Maar bij de 7 serie dus wel beduidend sneller dan bij de nieuwere modellen.edjetfsi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:08:
55e7n, chromecast zit er niet op. Volgens mij zet ik hem sowieso niet vaak op pauze.
Maar ik zou nog wel proberen te reclameren, ondanks dat dit bij die serie vaker voorkomt, zou het wel gewoon gerepareerd moeten worden en onder de garantie moeten vallen.
Is het overigens ook zichtbaar buiten de rode egale vlakken? Ik zie regelmatig burn in gevallen waar het echt alleen in rood, en aanverwante kleurvlakken te zien is, en (praktisch) niet in groen. En groene vlakken komen bij normaal kijken regelmatig voor in de vorm van gras, maar rode vlakken zo zelden dat je de burnin tijdens normaal kijken eigenlijk niet tegenkomt.
[ Voor 35% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-04-2021 11:09 ]
Inbranden kan gebeuren,edjetfsi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:28:
Wat vinden jullie hiervan? (Blauwe bolletje is de pointer). Tv is drie jaar oud, wilde hem eigenlijk inruilen voor een kleiner formaat. Maar nu ik dit zie....[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ik vraag me nu echt af, hoe je een Youtube Play button ingegraveerd krijgt, en de andere vlekken, ondertitels kunnen het niet zijn, maar iets wat heel vaak en lang midden in je beeld staat ?
Ik heb namelijk een goot in de muur geplaatst die nu op een bepaalde punt eruit komt. Kan ik dan nog wel kabels kwijt achter de GX?
De goot zit een stuk hoger dan waar de kabels van de GX in de inkeping achter de tv zitten namelijk...en om nu mijn tv 10 cm hoger te hangen is ook geen gezicht
Ik heb een AVR-2113 en delay op apps en bronnen.Millert schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:14:
Ik heb geen lip sync problemen met een Denon AVR-X2400H, dit via ARC. Niet bij normaal TV kijken of bij het gebruik van de interne apps en ook niet bij bronnen aangesloten op de receiver.
Ik heb geen apparaten, buiten de receiver, direct aangesloten op de televisie dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik heb ook alleen de versterker aangesloten via ARC.
Ondersteund jouw versterker toevallig eARC en staat dit aan?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Dat vraag ik mij dus ook af, zo vaak kijk ik niet eens YouTube. De kleur groen geeft trouwens ook problemen, allemaal dunne verticale lijnen in beeld, tijdens voetbal goed zichtbaarabsrnd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:52:
[...]
Inbranden kan gebeuren,
Maar ik vraag me nu echt af, hoe je een Youtube Play button ingegraveerd krijgt, en de andere vlekken, ondertitels kunnen het niet zijn, maar iets wat heel vaak en lang midden in je beeld staat ?
Heb je een keer meegemaakt dat nachts ineens de TV aan staat ?edjetfsi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:37:
[...]
Dat vraag ik mij dus ook af, zo vaak kijk ik niet eens YouTube. De kleur groen geeft trouwens ook problemen, allemaal dunne verticale lijnen in beeld, tijdens voetbal goed zichtbaar
Ik heb meegemaakt, toen ik de tv net 2 dagen had staan, dat er via de buren ineens de TV aangezet werd, en deze wilde muziek afspelen.
gelukkig zag ik het, en heb deze permanent geblokkeerd.
Ik heb mij LG C1 via de arc aan mijn denon X1600h. Daarnaast heb ik een Mediabox Next van Ziggo en een Nvidia Shield.
De gewenste situatie is natuurlijk om beide HDMI apparaten achter mijn Denon te hangen, en vervolgens de HDMI out van de Denon naar de TV in de ARC (HDMI2) poort te stoppen. Dit werkt prima, de LG herkent beide apparaten die achter de Denon hangen, alsmede de Denon zelf. Als ik switch naar de Shield zet hij de source van de Denon op het goede kanaal, en hetzelfde geldt voor de Mediabox. Echter, ik wil alle apparaten kunnen besturen met 1 afstandbediening, en het liefst gewoon de Magic Remote.
Als ik vervolgens de Magic Remote universele afstandbediening spul wil instellen, dan moet ik kiezen om welke input het gaat. Maar in alle gevallen hangen alle apparaten aan HDMI 2. De LG herkent dus wel dat het een unieke combinatie is, HDMI2/Source 5 (Mediaplayer) is bijvoorbeeld de Shield, HDMI2/Source 1 (CBL/SAT) is de Mediabox. Maar, ik kan dus niet zeggen, stel voor Shield de universele afstandbediening van de Shield in, voor de Mediabox die van de Mediabox en klaar. Ik kan alleen maar kiezen dat ik een afstandbediening aan HDMI 2 wil koppelen.
Daarop heb ik dus nog een langere HDMI kabel gekocht zodat ik door mijn kokertje in de muur van de TV direct naar 1 van de twee apparaten kan en de andere via de Denon laat lopen. Dat werkt nu ook, tot op zekere hoogte. Als ik hem op Shield zet, dan zet hij de Denon op Source 5 (Mediaplayer) en de TV op HDMI2. Kies ik voor Ziggo, dan zet hij de Denon op TV Audio (het ARC kanaal) en de TV op HDMI3. Echter, hij wil hij nooit de Ziggo Mediabox Next aanzetten, en sporadisch werkt het up/down switchen van kanalen wel, maar meestal niet. Gisteren had ik zelfs dat de Mediabox Next helemaal geen signaal leek te geven, tot ik HDMI eruit haalde en er weer in deed, toen gaf hij wel beeld, maar CEC werkte helemaal niet meer. De Shield werkt bijna altijd, behalve dus dat gedoe met de settings.
Eigenlijk wil ik gewoon alles achter de Denon hangen en alles met de Magic Remote aansturen, maar blijkbaar is het CEC protocol zoals LG hem implementeert niet echt top, ik ben benieuwd of iemand een gouden tip heeft. Ik heb gekeken naar een Harmony, maar aangezien Logitech is gestopt met de hele Harmony lijn weet ik ook niet zo goed wat ik daarmee moet, plus dat ik alle apparaten in een kastje (met goede ventilatie) heb weggewerkt, dus dan moet je weer van die RF -> IR dingen hebben. Ik wil gewoon dat het werkt.
Nu heb ik de LG gekocht bij plattetv, heb omruilgarantie voor de eerste 4 weken, waar ik nog in zit, en twijfel dus enorm of ik niet een keer weer weg moet bij LG en bijv eens moet kijken naar een Sony of Philips. OLED wil ik sowieso, want dat beeld bevalt me erg goed.
Ik had hiervoor een 55 OLEDB6V, ook daar heb ik wel eens gehad dat het wel of niet goed werkte, uiteindelijk lag dat aan een oude HDMI kabel, in dit geval heb ik alle kabels vervangen door HDMI 2.0b kabels van Coolblue, met nylon eromheen en ze zijn nog nieuw.
Hoe?absrnd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:42:
[...]
Heb je een keer meegemaakt dat nachts ineens de TV aan staat ?
Ik heb meegemaakt, toen ik de tv net 2 dagen had staan, dat er via de buren ineens de TV aangezet werd, en deze wilde muziek afspelen.
Geen idee, ik zag ineens de TV aan staan, met een melding op het scherm of ik de Samsung mobiel toegang wilde geven om muziek af te spelen.
snel weiger geklikt, en verders niets.
Deze snap ik niet. Het nieuwste model LG Oled kopen. Een hoop vragen over HDMI-Sec en dan in ene een andere tv willen kopen?! Komt dat vanwege die HDMI SEC? En dan hopen dat een ander merk het wel doet zoals jij wilt?Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:43:
Vraagje aan de mensen hier.
Nu heb ik de LG gekocht bij plattetv, heb omruilgarantie voor de eerste 4 weken, waar ik nog in zit, en twijfel dus enorm of ik niet een keer weer weg moet bij LG en bijv eens moet kijken naar een Sony of Philips. OLED wil ik sowieso, want dat beeld bevalt me erg goed.
HDMI-SEC is geen uniforme standaard. Alle producenten gebruiken afwijkende implementatie. Het is dan nog maar de vraag of je wensen kunnen worden gehonoreerd door een ander merk te kopen
HDMI SEC benamingen:
Samsung – AnyNet+
Sharp – Aquos Link
Sony – BRAVIA Link en BRAVIA Sync
Toshiba – CE-Link en Regza Link
LG – SimpLink
Panasonic – HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA Link
Phillips – EasyLink
Logitech mag dan wel stoppen met hun Harmony's. Maar ze kappen er niet van de ene op de andere dag mee. Die dingen worden nog steeds verkocht en wil je je apparatuur zodanig met één AB willen bedienen is dat toch de meest ideale optie
Ik weet dat CEC een vrij interpreteerbare “standaard” is, maar dan wil ik wel dat het werkt zoals ik wil.. harmony mag dan niet van de een op andere dag kapoen, maar leverbaarheid begint nu al een ding te worden. Ik wil dat alles achter de deurtjes kan blijven staan, dus hoe werkt dat dan? Moet ik rf -> ir hub erbij hebben oid.. nou goed..
Moraal van het verhaal, als ik iets koop moet het werken zoals ik wil, als dat het niet doet, dan moet er een oplossing komen.
Ik heb mijn kabels ook door de muur heen. Je zal moeten zorgen dat je gat uitkomt ergens in de L vormige inkeping achterop de tv (op de lg website kan je technische tekeningen vinden met maten). Alles behalve die L vormige inkeping zit strak tegen de muur, en dit is ook een vereiste voor goede werking/garantie. Je kan dus of je tv hoger hangen, of een nieuw gat boring, of een klein stukje van de toplaag van je muur wegslopen. Hou bij de laatste wel rekening dat het waarschijnlijk een uitdaging gaat worden om je kabels zo te laten wegvallen dat de tv plat tegen de muurkomt terwijl je de tv beugel inklapt. Bij een gat is het al een kriem ivm stugge kabels en slechte kabelhouders op de tv.bvbal79 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:41:
Mensen ervaring met De GX aan de wand bevestigen terwijl de bekabeling niet eronder uitkomt.
Ik heb namelijk een goot in de muur geplaatst die nu op een bepaalde punt eruit komt. Kan ik dan nog wel kabels kwijt achter de GX?
De goot zit een stuk hoger dan waar de kabels van de GX in de inkeping achter de tv zitten namelijk...en om nu mijn tv 10 cm hoger te hangen is ook geen gezicht
Ik lees het niet in je verhaal terug en zie dat je een B6 hebt gehad, maar gezien de sprodische problemen stel ik toch de vraag maar: heb je quickstart uit staan?Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:43:
Ik heb mij LG C1 via de arc aan mijn denon X1600h. Daarnaast heb ik een Mediabox Next van Ziggo en een Nvidia Shield.
De gewenste situatie is natuurlijk om beide HDMI apparaten achter mijn Denon te hangen, en vervolgens de HDMI out van de Denon naar de TV in de ARC (HDMI2) poort te stoppen. Dit werkt prima, de LG herkent beide apparaten die achter de Denon hangen, alsmede de Denon zelf. Als ik switch naar de Shield zet hij de source van de Denon op het goede kanaal, en hetzelfde geldt voor de Mediabox. Echter, ik wil alle apparaten kunnen besturen met 1 afstandbediening, en het liefst gewoon de Magic Remote.
Als ik vervolgens de Magic Remote universele afstandbediening spul wil instellen, dan moet ik kiezen om welke input het gaat. Maar in alle gevallen hangen alle apparaten aan HDMI 2. De LG herkent dus wel dat het een unieke combinatie is, HDMI2/Source 5 (Mediaplayer) is bijvoorbeeld de Shield, HDMI2/Source 1 (CBL/SAT) is de Mediabox. Maar, ik kan dus niet zeggen, stel voor Shield de universele afstandbediening van de Shield in, voor de Mediabox die van de Mediabox en klaar. Ik kan alleen maar kiezen dat ik een afstandbediening aan HDMI 2 wil koppelen.
Daarop heb ik dus nog een langere HDMI kabel gekocht zodat ik door mijn kokertje in de muur van de TV direct naar 1 van de twee apparaten kan en de andere via de Denon laat lopen. Dat werkt nu ook, tot op zekere hoogte. Als ik hem op Shield zet, dan zet hij de Denon op Source 5 (Mediaplayer) en de TV op HDMI2. Kies ik voor Ziggo, dan zet hij de Denon op TV Audio (het ARC kanaal) en de TV op HDMI3. Echter, hij wil hij nooit de Ziggo Mediabox Next aanzetten, en sporadisch werkt het up/down switchen van kanalen wel, maar meestal niet. Gisteren had ik zelfs dat de Mediabox Next helemaal geen signaal leek te geven, tot ik HDMI eruit haalde en er weer in deed, toen gaf hij wel beeld, maar CEC werkte helemaal niet meer. De Shield werkt bijna altijd, behalve dus dat gedoe met de settings.
Eigenlijk wil ik gewoon alles achter de Denon hangen en alles met de Magic Remote aansturen, maar blijkbaar is het CEC protocol zoals LG hem implementeert niet echt top, ik ben benieuwd of iemand een gouden tip heeft. Ik heb gekeken naar een Harmony, maar aangezien Logitech is gestopt met de hele Harmony lijn weet ik ook niet zo goed wat ik daarmee moet, plus dat ik alle apparaten in een kastje (met goede ventilatie) heb weggewerkt, dus dan moet je weer van die RF -> IR dingen hebben. Ik wil gewoon dat het werkt.
Ik had hiervoor een 55 OLEDB6V, ook daar heb ik wel eens gehad dat het wel of niet goed werkte, uiteindelijk lag dat aan een oude HDMI kabel, in dit geval heb ik alle kabels vervangen door HDMI 2.0b kabels van Coolblue, met nylon eromheen en ze zijn nog nieuw.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21:43
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Ik weet zo ook geen oplossing er zal altijd wel iets zijn wat niet helemaal naar wens werkt.Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:20:
Is het zo gek dan? Ik wil als ik knaken stuk sla op iets dat het zo werkt als ik wil. Als dat dan niet het geval is, en ik zit nog in een omruilgarantie, dan is dat toch geen gekke gedachte?
Ik weet dat CEC een vrij interpreteerbare “standaard” is, maar dan wil ik wel dat het werkt zoals ik wil.. harmony mag dan niet van de een op andere dag kapoen, maar leverbaarheid begint nu al een ding te worden. Ik wil dat alles achter de deurtjes kan blijven staan, dus hoe werkt dat dan? Moet ik rf -> ir hub erbij hebben oid.. nou goed..
Moraal van het verhaal, als ik iets koop moet het werken zoals ik wil, als dat het niet doet, dan moet er een oplossing komen.
Je combineert allerlei apparatuur van verschillende merken en soorten.
Daarbij bestaat de kans dat er iets niet werkt.
Niet iedere combinatie valt op voorhand te testen.
Als je niet LG kiest maar bv Philips of Sony is het ook maar de vraag of het daar wel allemaal goed gaat.
Waarschijnlijk iets waar je al aan gedacht hebt maar waarom overweeg je geen CI+ module (eventueel met externe hardeschijf voor opnemen). Enige wat je mist is uitzending gemist (voor oa npo zenders is ook goed werkende app op tv) en het kunnen opnemen en kijken tegelijk.Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:20:
Is het zo gek dan? Ik wil als ik knaken stuk sla op iets dat het zo werkt als ik wil. Als dat dan niet het geval is, en ik zit nog in een omruilgarantie, dan is dat toch geen gekke gedachte?
Is dat het enige ja? Ik dacht dat 4k materiaal (zoals Ziggo Sport F1) ook niet werkt met CI+? En live pauzeren of halverwege een programma invallen en kiezen voor 'Start met kijken vanaf begin'? Ik zou niet meer zonder de Mediabox Next willen in ieder geval (en werkt overigens helemaal prima met CEC hier).andries98 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:39:
[...]
Waarschijnlijk iets waar je al aan gedacht hebt maar waarom overweeg je geen CI+ module (eventueel met externe hardeschijf voor opnemen). Enige wat je mist is uitzending gemist (voor oa npo zenders is ook goed werkende app op tv) en het kunnen opnemen en kijken tegelijk.
Enige wat ik zelf kijk op Ziggo is F1 en wat F1 gerelateerde dingen, live pauzeren en kijken vanaf het begin is idd iets wat ik niet meer zou willen missen.. Even F1 Cafe terug kijken bijvoorbeeld.
Ik krijg gewoon meer en meer het gevoel dat het een shitshow is hoe LG het heeft geimplementeerd en daarom overweeg ik eigenlijk een Sony. Wellicht helpt het als ik dan ook nog de Denon vervang door een Sony AVR?
Harmony is misschien wel de beste oplossing, heb vroeger talloze harmonies gehad, maar was zo ongelofelijk blij met de Magic Remote.. dat ding is echt top.
Als laatste hail mary heb ik nog een nieuwe duurdere HDMI 2.1 kabel gekocht met eARC etc.. wellicht lost dat wat op. De Mediabox Next en CEC is ook een groot drama zoals ik het overal lees. Helaas is het ook niet iets wat je zomaar even "test", zou graag willen weten hoe een Sony of Philips het op dit doet, want in principe is het niet meer dan HDMI van de receiver, UTP en stekker in het stopcontact en dan ben ik er..
Als Platte TV hem komt inruilen wil ik dat gewoon ook eerst testen, zet die Sony er maar voor eerst op de voet, sluit alles aan, kijken of het werkt zoals ik wil, want ik ben verder echt enorm blij met de LG C1.
Je leest op erg veel fora, waaronder hier, dat er gewoon enorm veel gezeik is tussen Denon en LG en CEC/Simplink.. Andere optie is om de AVR nog te vervangen, maar dat zijn ook weer van die rigoureuze dingen..HoppyF schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:36:
[...]
Ik weet zo ook geen oplossing er zal altijd wel iets zijn wat niet helemaal naar wens werkt.
Je combineert allerlei apparatuur van verschillende merken en soorten.
Daarbij bestaat de kans dat er iets niet werkt.
Niet iedere combinatie valt op voorhand te testen.
Als je niet LG kiest maar bv Philips of Sony is het ook maar de vraag of het daar wel allemaal goed gaat.
En je leest op erg veel fora, dat X veel gezeik oplevert met Y.Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:04:
[...]
Je leest op erg veel fora, waaronder hier, dat er gewoon enorm veel gezeik is tussen Denon en LG en CEC/Simplink.. Andere optie is om de AVR nog te vervangen, maar dat zijn ook weer van die rigoureuze dingen..
Zoals Hoppy zegt, het is een wildgroei aan standaarden en implementaties bij de merken. Het zou beter kunnen werken als je bijvoorbeeld een Sony neemt, het zou ook niet kunnen. Helaas.
True, ik heb zelf al jaren geen box meer (kijk dan ook eigenlijk ook zelden nog live tv). F1 is idd sinds kort 4k dat kan de huidige CI+ inderdaad niet. Live pauzeren (en start begin, al kwam dat pas na mijn box tijd) gebruikte ik zelf niet. Maar snap waarom je dat fijn kan vinden. Ik kijk veel liever streaming apps, zelfde gemak, eigen keuzeMajesty schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:42:
[...]
Is dat het enige ja? Ik dacht dat 4k materiaal (zoals Ziggo Sport F1) ook niet werkt met CI+? En live pauzeren of halverwege een programma invallen en kiezen voor 'Start met kijken vanaf begin'? Ik zou niet meer zonder de Mediabox Next willen in ieder geval (en werkt overigens helemaal prima met CEC hier).
Ai dan valt hij helaas afandries98 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:35:
[...]
Ik heb mijn kabels ook door de muur heen. Je zal moeten zorgen dat je gat uitkomt ergens in de L vormige inkeping achterop de tv (op de lg website kan je technische tekeningen vinden met maten). Alles behalve die L vormige inkeping zit strak tegen de muur, en dit is ook een vereiste voor goede werking/garantie. Je kan dus of je tv hoger hangen, of een nieuw gat boring, of een klein stukje van de toplaag van je muur wegslopen. Hou bij de laatste wel rekening dat het waarschijnlijk een uitdaging gaat worden om je kabels zo te laten wegvallen dat de tv plat tegen de muurkomt terwijl je de tv beugel inklapt. Bij een gat is het al een kriem ivm stugge kabels en slechte kabelhouders op de tv.
Nee volgens mij niet, maar als het zou gebeuren dan heb je idd wel kans op inbranden.absrnd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:42:
[...]
Heb je een keer meegemaakt dat nachts ineens de TV aan staat ?
Nare is dat het in geen enkele review naar voren komt. Zet daarom ook mijn vraagtekens bij de objectiviteit van de reviewer.remco_k schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:03:
[...]
Dat weet ik niet. Ik denk van niet - maar vaak wel. Hou in je achterhoofd dat mensen die zeggen geen lip sync problemen te hebben, dat de mogelijkheid bestaat dat ze die wél hebben, maar dat niet zien.
En dat de afwijking per keer dat je je TV aanzet (of reboot ofzo) kan verschillen. Dus de ene keer is ie beter dan de andere keer.
[...]
Ik ook. Ik heb er ook hoge eisen aan. Daarom heb ik me zo geïrriteerd aan dat lip sync probleem.
Ik heb in al die maanden dat ik mijn C9 heb gehad lang gezocht naar de oorzaak.
Todat ik alles lostrok van mijn TV en hij zelfs standalone met z'n interne speakers dezelfde lip sync problemen had. Factory reset, instellingen aanpassen, niets hielp. Bewezen feit: fundamenteel probleem van de TV. Daarna nog meer getest, nooit een oplossing gevonden. LG gaf (en geeft) dit nooit toe. Verdere geschiedenis is in dit topic terug te vinden. TV is uiteindelijk door leverancier omgeruild voor ander merk.
Als je net zo gevoelig bent voor dit soort zaken als ik: sla LG maar over dan.
Aan de andere kant: lang leve internet. Je kan er ook gewoon eentje bestellen en het uitproberen. Niet goed? Stuur terug.
Is die delay bij alle bronnen? Normale tv, netflix, prime, youtube etc
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:59 ]
Je hebt toch nvidia shield?Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:03:
@Majesty uiteraard staat Quickstart+ uit :-)
Enige wat ik zelf kijk op Ziggo is F1 en wat F1 gerelateerde dingen, live pauzeren en kijken vanaf het begin is idd iets wat ik niet meer zou willen missen.. Even F1 Cafe terug kijken bijvoorbeeld.
Daar kun je met ziggo go app gewoon week terug kijken. Ook f1 programma.
Enige wat je mis is 4k uitzending van formula 1.
Scheelt een apparaat en afstandsbediening.
Heb ci+module en hdd. Om eventueel live beelden te pauzeren of terug te spoelen. Voordeel is, dat tv dan gewoon snel op Screensaver komt bij pauzeren.
[ Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 18-04-2021 00:50 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Tja, You cant always get what you want!Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:20:
Ik weet dat CEC een vrij interpreteerbare “standaard” is, maar dan wil ik wel dat het werkt zoals ik wil..
Of lip sync is geen onderdeel van de review. Of de reviewer ziet het niet. Of hij test het niet. Ik heb geloof ik nog nooit ergens bij een tv review iets over lip sync zien staan. Zou er wat mij betreft mogen komen. Gewoon met waardes als: "audio komt 2 tot 4 frames (80 tot 160 msec) na het beeld." (Want dat waren de waardes ongeveer bij mijn C9).r0p schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:45:
[...]
Nare is dat het in geen enkele review naar voren komt. Zet daarom ook mijn vraagtekens bij de objectiviteit van de reviewer.
Dat soort informatie zou mij bij aanschaf van een volgende tv, over tig jaar, enorm helpen in de keuze.
Ik had het bij alles wat ik aansloot of als bron koos (M.u.v. Prime, niet gebruikt).Is die delay bij alle bronnen? Normale tv, netflix, prime, youtube etc
Heel soms liep de ingebouwde DVB-C ontvanger wel precies goed. Maar het kon per keer anders uitpakken.
Alles kan stuk.
De refresher is een ‘noodzakelijk kwaad’, voegt niets toe als je geen klachten hebt, niet doen dusDutchOwnage schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:08:
Is het aan te raden om de pixel refresher vlak na aanschaf, na zo ongeveer 100 tot 150 branduren, een keertje te laten draaien, of gewoon lekker wachten tot 2000 uur wanneer ie het uit zichzelf doet? Heb overigens geen klachten, ik vroeg het mij alleen af.
Bekijk het maar als een lamel-houten-vloer schuren,.. ! Opgelgd hout.. Na 4 schuren is de toplaag eraf en zit je op het "boord"-hout !!DutchOwnage schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:08:
Is het aan te raden om de pixel refresher vlak na aanschaf, na zo ongeveer 100 tot 150 branduren, een keertje te laten draaien, of gewoon lekker wachten tot 2000 uur wanneer ie het uit zichzelf doet? Heb overigens geen klachten, ik vroeg het mij alleen af.
Zal wel net even anders zijn.. maarr..
Edit: opgelost met pixel refresher.
:strip_exif()/f/image/J8bUecijJhacareFtwcYfsw7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p18t6KHIn4LH7tIzi4kRaf6h.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 66% gewijzigd door DM89 op 18-04-2021 18:21 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:59 ]
Bedankt voor jullie input de laatste tijd. Heb heerlijk zitten mee- en teruglezen omtrent ervaringen van oa 77” eigenaren.
Ben in het bezit van de E7 en ben benieuwd tov elkaar waar het verschil wordt gemaakt, want in principe sta ik er ook voor open om over te gaan.Stickz schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:46:
Zojuist de knoop doorgehakt en de 77” G1 besteld (rib afgestaan). Komende van een 55” C7 ben ik erg benieuwd, denk dat het de eerste dagen wel ‘asociaal’ gaat aanvoelen... 😅
Bedankt voor jullie input de laatste tijd. Heb heerlijk zitten mee- en teruglezen omtrent ervaringen van oa 77” eigenaren.
Maar dan moet het wel overtuigen..
Qua beeld heb ik niet de illusie dat het ineens significant veel beter is, maar het zal zeker een vooruitgang zijn. Wie weet verrast het me.MilesD. schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:31:
[...]
Ben in het bezit van de E7 en ben benieuwd tov elkaar waar het verschil wordt gemaakt, want in principe sta ik er ook voor open om over te gaan.
Maar dan moet het wel overtuigen..
Voor ons was voornamelijk het formaat en het platte design wat de doorslag gaf (we hangen hem
Op). We hebben lang op de wip gezeten omtrent 65” of 77”, en uiteindelijk toch voor de laatste gekozen. Deels ook omdat ik relatief vaak las over het welbekende ‘buyers remorse’, waardoor nota bene mijn vriendin aangaf dat het de 77” moest worden. Ze wilde voorkomen dat ik anders mogelijk over 2-3 jaar weer zou beginnen over een nieuwe. 😅
Ik deel tzt wel even mijn bevindingen.
Als jij op 2000 draaiuren zit, heeft hij zelf al tig keer gedraaid.DutchOwnage schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:08:
Beperking zit gewoon in de lg remote.Scr33x0r schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:43:
Een ander merk gaat niks met zekerheid oplossen.
Zolang er geen programmeerbare knop(pen) zijn om specifieke apparaten aan/uit te zetten.
Blijft altijd een gok.
Want alles blijft dan toch op de earc poort. Hdmi2 van de tv. Dus is er geen harde onderscheid te maken voor de tv.
Had eerst volledige sony setup, werkte ideaal.
Tv vernieuwd naar Lg--> ARC issues met receiver.
Receiver upgrade naar denon ---> werkt weer oke.
Ik heb altijd een tweede remote als backup om apparaten aan en uit te zetten als dat niet met de mr gaat. Maar bediening altijd met mr.
[ Voor 56% gewijzigd door reaL_G op 18-04-2021 20:32 . Reden: Text toevoegen ]
GiTS
Nee, bij lange, lange na niet. Heb 'm pas een goeie week dus schat tegen de 50 uur. Maar jij hebt 't over die kleintjes die hij om de 4 uur draait. Ik had 't over die grote, die een uur duurt en die he ook zelf kunt uitvoeren.reaL_G schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:03:
[...]
Als jij op 2000 draaiuren zit, heeft hij zelf al tig keer gedraaid.
Maar is niet nodig dus.
De automatische lichte na 4 cumulatieve uren of de handmatige zware? De handmatige zware zou ik niet doen tenzij de automatische niks veranderd in 1 of 2 keer, de zware is namelijk niet bedoeld om vaak te doen (normaal eens in de 2000 uur) en kan je tv harder laten slijten (of athans harder laten lijken te slijten).DM89 schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:25:
Ik zat net F1 te kijken en liep langs het scherm en zag opeens allemaal strepen in het midden van het scherm. Heeft iemand dit ooit eerder gezien?
Edit: opgelost met pixel refresher.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De handmatige, ik wist niet dat hier verschil in zat 😅andries98 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:16:
[...]
De automatische lichte na 4 cumulatieve uren of de handmatige zware? De handmatige zware zou ik niet doen tenzij de automatische niks veranderd in 1 of 2 keer, de zware is namelijk niet bedoeld om vaak te doen (normaal eens in de 2000 uur) en kan je tv harder laten slijten (of athans harder laten lijken te slijten).
Ik heb de tv nu ongeveer 1,5 jaar maar zou niet weten hoeveel branduren. 🤔 Dit is de eerste keer dat ik het heb gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 18-04-2021 22:32 ]
Kan niet direct kwaad voor een keertje hoorDM89 schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:19:
[...]
De handmatige, ik wist niet dat hier verschil in zat 😅
Ik heb de tv nu ongeveer 1,5 jaar maar zou niet weten hoeveel branduren. 🤔 Dit is de eerste keer dat ik het heb gedaan.
Er zijn betere alternatieven in volgorde van rigoreusheid: wachten op 1-2 automatische lichte refreshs, stroom er voor 10 min af , echt alle stekkers (inclusief stroom) er voor 10 min af of factory reset + vorige.
Misschien nog even verduidelijken, er zijn twee typen automatische, de korte na elke (min.) 4 cumulatieve uren (duurt niet lang en is gewoon te onderbreken door tv weer aan te zetten) en de lange elke 2000 uur (niet te onderbreken duurt 1-2 uur). Die laatste kan je voor noodgevallen ook handmatig doen.
[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 19-04-2021 03:00 ]
Benieuwd naar je ervaring. Dit zou wellicht ook mijn volgende tv kunnen worden. Bij mij is de stap nog groter. Zit nu nog naar een Full HD Philips a 37 inch te kijkenStickz schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:46:
Zojuist de knoop doorgehakt en de 77” G1 besteld (rib afgestaan). Komende van een 55” C7 ben ik erg benieuwd, denk dat het de eerste dagen wel ‘asociaal’ gaat aanvoelen... 😅

Ik kwam ook van een philips 6606 37" naar een oled c8 55".r0p schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:01:
[...]
Benieuwd naar je ervaring. Dit zou wellicht ook mijn volgende tv kunnen worden. Bij mij is de stap nog groter. Zit nu nog naar een Full HD Philips a 37 inch te kijken
Zat nog te twijfelen tussen 55" en 65", is veelste groot, achter af had het nog best gekunt
Hier van 40" naar 55". Inderdaad heeeeel snel gewend aan het nieuwe formaat. Toch blij dat ik niet voor 65" ben gegaan. Nu een enorme verbetering en toch een bak geld bespaard ten opzichte van nog groter, en over een paar jaar weer even dat wauw gevoel als ik naar 65" microled gacopyer schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:09:
[...]
Ik kwam ook van een philips 6606 37" naar een oled c8 55".
Zat nog te twijfelen tussen 55" en 65", is veelste groot, achter af had het nog best gekunt
Grappig ik kwam ook van Philips 37* naar nu een 55" CXcopyer schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:09:
[...]
Ik kwam ook van een philips 6606 37" naar een oled c8 55".
Went heel snel en inderdaad toen ik hem ophing dacht ik dat het ook makkelijk 65" had kunnen zijn
Na een hoop dingen proberen is vandaag een monteur langs geweest om het moederbord te vervangen. Probleem lijkt verholpen, maar de tijd zal het leren. Helemaal omdat het in het begin gewoon goed werkte en zelfs na een factory reset ook voor ~10 minuten.
If at first you don’t succeed, call an airstrike.
Ik ben op zoek naar een nieuw tv. hij komt op een draaibare muurbeugel.
Momenteel nog geen streamservice of digitale tv. Bij mijn huidige tv hangt de pc aan tv en kijk ik zo tv. Nu zou ik er ook eventueel af en toe op willen gamen.
Mijn oog was gevallen op de LG C1 55 inch 4K Smart OLED TV OLED55C16LA. deze was nog binnen budget. Nu wil ik toch een 65 inch tv nemen. Ik zit er 3.8m van.
De LG C1 65 inch 4K Smart OLED TV OLED65C16LA vindt ik nu wel al vrij duur. daarom dacht ik iets goedkoper en de 65NANO886PB nemen.
Of zijn er nog andere oplossingen dat jullie zouden doen?
MVG, skipy05
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Op die afstand zou een 65 inch mooi zijn.skipy05 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:27:
hallo,
Momenteel nog geen streamservice of digitale tv. Bij mijn huidige tv hangt de pc aan tv en kijk ik zo tv. Nu zou ik er ook eventueel af en toe op willen gamen.
Mijn oog was gevallen op de LG C1 55 inch 4K Smart OLED TV OLED55C16LA. deze was nog binnen budget. Nu wil ik toch een 65 inch tv nemen. Ik zit er 3.8m van.
De LG C1 65 inch 4K Smart OLED TV OLED65C16LA vindt ik nu wel al vrij duur. daarom dacht ik iets goedkoper en de 65NANO886PB nemen.
MVG, skipy05
Wat is je maximale budget?
Is een BX of B1 wellicht een optie?
Is goedkoper dan de C serie.
Mocht je het nog niet weten kijk ook even in het oled aanbiedingen topic, hier vindt je de echte prijzen waar oleds voor weg gaanskipy05 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:27:
hallo,
MVG, skipy05
swordfish103 in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"
Ik wil mijn B6-55 inch vervangen voor een 65inch tv. Mijn voorkeur gaat uit naar de G serie en ik kom dan al snel op de 65GX. De reden van de G serie is eigenlijk alleen hoe deze tegen de muur hangt. Als ik voor de C ga moet ik er nog een muurbeugel bij kopen (mijn huidige tv en beugel gaan naar de slaapkamer) en de G serie hangt veel strakker. Ik heb een dolby atmos opstelling (5.1 en 4 speakers in het plafond) met een marantz receivert en maak veel gebruik van de xbox series x. Het enige wat me tegenstaat in de huidige serie lg's is dat er geen DTS ondersteunt word:(
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:59 ]
Waarom beperk je je voor geluidsformaten tot wat je TV aan kan? Zelfs al heb je een systeem met enkel een eARC aansluiting, dan zijn daar ook oplossingen voor. En al heb je een receiver die alle beeldformaten aan kan die jij wilt en input HDMI aansluitingen heeft, dan is het al helemaal een non-issue.boomr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:19:
Ik heb een dolby atmos opstelling (5.1 en 4 speakers in het plafond) met een marantz receivert en maak veel gebruik van de xbox series x. Het enige wat me tegenstaat in de huidige serie lg's is dat er geen DTS ondersteunt word:(
[edit]
Even in de aanname dat je een aparte mediaspeler gebruikt. Dat doe ik, want het 'smart' prutje dat LG aanbiedt is de TV niet waard.
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2021 10:06 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dus ideaal zou zijn, zo ongeveer een meter of 3?
[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 20-04-2021 10:09 ]
Dat is de rede dat ik mijn tv's altijd op mijn verrijdbare standaard heb gezet, dan kan ik deze met films dichterbij zetten.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:06:
Wat is nou eigenlijk de ideale kijkafstand voor "mixed content"? Nu ik een 65" heb staan, loop ik nogal te hannesen met bank verschuiven, tv bijdraaien enz. Voor 4K(HDR), gamen enz. zit ik het liefst zo dicht mogelijk, ongeveer op 2 tot 2.5 meter, en dat is heerlijk op die afstand. Maar ja, ik kijk ook nog best wel tv via Ziggo en ik zit in wat oudere series op Netflix die ik écht af wil zien (Peaky Blinders, Casa de Papel enz) en dat is 1080p met ook nog eens een lage bitrate, vooral de eerdere seizoenen van Peaky Blinders ( ik zag 2.35 Mbps). En dat merk je goed op een groot scherm. En wil liever niet allemaal trucjes aan gaan zetten, zoals ruisonderdrukking enz.
Dus ideaal zou zijn, zo ongeveer een meter of 3?
(alhoewel het nu met de 77" minder nodig is
:strip_exif()/f/image/yHgc9seNkO9zDsdHokWxuXpl.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit CE repair een sterk verlaagde prijsopgave ontvangen van € 239,-. Nu in de weer met Platte TV omdat ik vindt dat (gesterkt door de reacties op dit forum) zij echt wat meer mogen betekenen voor me. Vooralsnog blijven ze vast houden aan UNETO-VI en verlopen garantie terwijl er nu echt op schrift door LG is bevestigd dat het om een fabricagefout gaat. Super service daardoncarpachio schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:41:
[...]
Zojuist gebeld door LG, hebben meegelezen op dit topic (bent u doncarpacho?) en er werd aangegeven dat er een fout is gemaakt. Er gaat een nieuwe prijsopgave verstuurd worden waar ik rekening moet houden met een max van €250. Mocht er bericht zijn zal ik dat met jullie delen.

Wauw, ik vind het echt heel bijzonder om te zien dat LG meeleest in dit forum en er daadwerkelijk een aanpassing heeft plaatsgevonden op jou reparatie.doncarpachio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:31:
[...]
Vanuit CE repair een sterk verlaagde prijsopgave ontvangen van € 239,-. Nu in de weer met Platte TV omdat ik vindt dat (gesterkt door de reacties op dit forum) zij echt wat meer mogen betekenen voor me. Vooralsnog blijven ze vast houden aan UNETO-VI en verlopen garantie terwijl er nu echt op schrift door LG is bevestigd dat het om een fabricagefout gaat. Super service daar
Mogelijk een goede waarneming zodat ze ook zien wat mensen missen of anders zouden willen.
Edit: ben wel echt benieuwd hoe ze dit naar jou hebben kunnen herleiden.
Je gebruikersnaam lijkt niets weg te geven omtrent je echte naam.
Edit2: als LG toch meeleest, vanuit CE ligt er ook een verzoek bij LG wat te doen met mijn GX die nu 3 schermen achter elkaar een dode pixel heeft.
Kan die niet gewisseld worden naar een G1
[ Voor 22% gewijzigd door miniterror op 20-04-2021 11:01 ]
Ja B1 is ook eens optie. ik dacht je vindt die bijna niet maar blijkbaar nog niet uit.HoppyF schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:40:
[...]
Op die afstand zou een 65 inch mooi zijn.
Wat is je maximale budget?
Is een BX of B1 wellicht een optie?
Is goedkoper dan de C serie.
rond de 2000€.
Maar nu denk ik als NANO ook al goed is waarom dan ik voor OLED gaan. heeft wel nog altijd mijn voorkeur.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Grappig.doncarpachio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:31:
[...]
Vanuit CE repair een sterk verlaagde prijsopgave ontvangen van € 239,-. Nu in de weer met Platte TV omdat ik vindt dat (gesterkt door de reacties op dit forum) zij echt wat meer mogen betekenen voor me. Vooralsnog blijven ze vast houden aan UNETO-VI en verlopen garantie terwijl er nu echt op schrift door LG is bevestigd dat het om een fabricagefout gaat. Super service daar
Als PlatteTV zich vasthoudt aan de UNETO-VI (nu: Techniek Nederland) dat betekent dit juist dat je wèl recht op garantie en de levensduur van de TV leidend is. Minimaal 6 jaar dus.
Voor jou dus gratis reparatie.
Fabricage fout kan maar ook dat is jouw probleem niet.
De winkel verhaalt dit dan maar bij LG.
Kortom: wijs de winkel op hun eigen regels en eis volledig gratis reparatie.
Dat klopt, de CX heeft ook hdmi 2.1 poortenbenchMarc schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:41:
Van de week mijn nieuwe pc in elkaar geschroefd, maar wel met mijn oude videokaart (rtx 2060). Nu viel het me op dat na de installatie van de nvidia drivers mijn 77CX ineens op 4k 120hz stond. Hoe kan dit zo zijn, aangezien 120hz toch hdmi 2.1 vereist?
maar de RTX 2060 niet, dat is bij de 3000 serie erin gekomen. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord
Idd, dat is mijn punt. De rtx 2060 ondersteunt geen hdmi 2.1. Ik vermoed zelf dat er waarschijnlijk net genoeg bandbreedte beschikbaar is voor 120hz, maar dat dit ten koste gaat van de chroma subsamplingkwaliteit of iets anders. Maar ik heb daar niet zoveel kaas van gegeten. Er is vast iemand hier die dit beter kan verklaren. Ik heb ook gechecked op de tv en die geeft zelf dan ook echt 120hz aan, dus het is niet dat Windows me voor de gek houdt.ArthurMorgan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:01:
[...]
maar de RTX 2060 niet, dat is bij de 3000 serie erin gekomen. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord
Ik lees dat de HDMI poort het inderdaad niet ondersteund, maar dat het misschien wel mogelijk zou zijn via een DisplayPort connector. Gebruik je de HDMI uitgang van je videokaart of de Displayport (DisplayPort naar HDMI connector)?benchMarc schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:28:
[...]
Idd, dat is mijn punt. De rtx 2060 ondersteunt geen hdmi 2.1. Ik vermoed zelf dat er waarschijnlijk net genoeg bandbreedte beschikbaar is voor 120hz, maar dat dit ten koste gaat van de chroma subsamplingkwaliteit of iets anders. Maar ik heb daar niet zoveel kaas van gegeten. Er is vast iemand hier die dit beter kan verklaren. Ik heb ook gechecked op de tv en die geeft zelf dan ook echt 120hz aan, dus het is niet dat Windows me voor de gek houdt.
De website van Club 3D geeft aan dat het moet kunnen.
https://www.club-3d.com/e...z_hdr_active_adapter_m-f/
Ik gebruik de hdmi-poort van mijn videokaart.Timmet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:42:
[...]
Ik lees dat de HDMI poort het inderdaad niet ondersteund, maar dat het misschien wel mogelijk zou zijn via een DisplayPort connector. Gebruik je de HDMI uitgang van je videokaart of de Displayport (DisplayPort naar HDMI connector)?
De website van Club 3D geeft aan dat het moet kunnen.
https://www.club-3d.com/e...z_hdr_active_adapter_m-f/
HDR is met 120hz overigens niet mogelijk, en de color format gaat van RGB naar YCbCr420.
Wat ik wel gek vind is dat in nvidia control panel de 120hz optie wel zit onder PC en dan resolutie 3840x2160, maar niet in het lijstje bij ultra hd, hd, sd en dan 4k x 2k, 3840x2160 (native), daar is 60hz de max.
[ Voor 21% gewijzigd door benchMarc op 21-04-2021 10:59 ]
Heeft het voorheen altijd gedaan (ben toch niet gek). Maar net Mad Max opgezet (testje)via mijn Panasonic UB824, geen HDR instelling mogelijk, voorheen was dat wel.
Zet ik daarna een film met dolby vision op,, doet die het wel..Dus het licht ook niet aan de kabels.. Is dit een probleem van de laatste firmware.. Of ben ik nou gek..
Edit. Inmiddels gevonden wat de oorzaak is.
[ Voor 3% gewijzigd door harley2009 op 22-04-2021 14:34 ]
Google is your best friend, 40 maar zoals hierboven al gezegd geen issue zoals ook bij cx/gx bewezen is.r0p schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:16:
Hebben de C1 en G1 nou HDMI 2.1 poorten op 48 Gbps of gecapt op 40 net zoals vorig jaar? Kom hier niet echt iets over tegen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
In feite zijn de CX/GX grotendeels gelijk aan de C1/G1 dus maximaal 40Gbits en geen DTS.andries98 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:59:
[...]
Google is your best friend, 40 maar zoals hierboven al gezegd geen issue zoals ook bij cx/gx bewezen is.
Wil je dit wel moet je terug naar de C9 maar die zijn vermoedelijk niet meer te koop.
@Millertjerox76 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:16:
[...]
Ja ik denk dat ik de gok ook maar ga nemen, ik ken mezelf en hier ga ik me gewoon aan irriteren en dan gaan we maar net zo lang ruilen totdat ik een goeie heb 😊
Er is net een monteur geweest om het probleem te beoordelen en ik krijg ook een nieuw paneel. Hij zei dat dit probleem niet vaak voorkwam, dus nu maar hopen dat het nieuwe scherm deze problemen niet heeft.
Wat is nou een winkel waar ze echt netjes met garantie omgaan? Voor mijn gevoel kan ik beter daarvoor gaan dan voor de absolute bodemprijs.
coolblue, geen gezeikMr_thebrown schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:40:
Hoi iedereen, ik zit erover om een 55GX te kopen. Als ik zo lees komt het toch wel voor dat er problemen zijn. Komt een beetje met OLED om de hoek kijken, volgens mij is dat bij andere merken ook zo.
Wat is nou een winkel waar ze echt netjes met garantie omgaan? Voor mijn gevoel kan ik beter daarvoor gaan dan voor de absolute bodemprijs.
Ik kan er wel 5 jaar Zekerheidspakket voor 119,90 eenmalig bij doen. Ik heb het gevoel dat het een goed idee is om te doen met een oled televisie :-)stin00 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:24:
[...]
Geen gezeik binnen de wettelijke 2 jaar garantie bedoel je. Daarna is het vreselijk.
Zijn ze niet zo allemaal?stin00 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:24:
[...]
Geen gezeik binnen de wettelijke 2 jaar garantie bedoel je. Daarna is het vreselijk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heeft de monteur het paneel niet meteen vervangen?jerox76 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:13:
[...]
@Millert
Er is net een monteur geweest om het probleem te beoordelen en ik krijg ook een nieuw paneel. Hij zei dat dit probleem niet vaak voorkwam, dus nu maar hopen dat het nieuwe scherm deze problemen niet heeft.
Beetje vreemd om alleen langs te komen zonder een paneel mee te nemen.
Dat is nu jammer. Je meldt een issue. Het is opgelost, maar je meldt niet wat de oorzaak/oplossing dan wel was...Jammer, gemiste kansharley2009 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:43:
Misschien een stomme vraag.
[knip]
Edit. Inmiddels gevonden wat de oorzaak is.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.