Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:12
NoahAmber schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:40:
[...]

Dat is nu jammer. Je meldt een issue. Het is opgelost, maar je meldt niet wat de oorzaak/oplossing dan wel was...Jammer, gemiste kans
Idd. Je hebt gelijk. LG stopt met HDR technicolor ondersteuning op de tv's van 2020. Dus alleen nog dolby vision op mijn C9, en geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:50
NoahAmber schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:40:
[...]

Dat is nu jammer. Je meldt een issue. Het is opgelost, maar je meldt niet wat de oorzaak/oplossing dan wel was...Jammer, gemiste kans
https://fwd.nl/2020/04/lg...www.homecinemamagazine.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
harley2009 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:57:
[...]

Idd. Je hebt gelijk. LG stopt met HDR technicolor ondersteuning op de tv's van 2020. Dus alleen nog dolby vision op mijn C9, en geen HDR.
wel "gewoon" hdr" ,alleen niet meer de techicolor-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:43
Ik heb mijn C9 aangevuld met een soundbar (HW-Q800T). Ik heb tot nu toe echter zeer wisselende ervaringen met de geluidskwaliteit. Via Netflix of Youtube is het geluid perfect. Als ik echter TV kijk via de DVB-C tuner en Ziggo is het geluid echter van erg slechte kwaliteit, het klinkt heel blikkerig.

Het blikkerige geluid bij TV kijken kon ik oplossen door een andere "audiotaal' te pakken, de MPEG stream i.p.v. de Dolby Audio. Volgens mij moet de Dolby Audio juist van een hogere kwaliteit zijn en soms zelfs in 5.1 uitgezonden worden. De soundbar is aangesloten via eARC met mijn LG C9 OLED. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
pwh53 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:59:
[...]

wel "gewoon" hdr" ,alleen niet meer de techicolor-modus
Zoals ik al zei. Ik krijg geen HDR melding meer te zien op mijn TV rechtsboven. Kan wel nog maar hdr effect kiezen. (maar doet moet ik niet hebben). Dit geld voor zowel uhd speler als de ingebouwde netflix en Amazon app. Geen hdr meer te zien bij mij.. Bv HDR cinema zou er nog moeten zijn dan volgens jou. Ik krijg totaal geen melding meer. Wel dolby vision en Atmos meldingen

[ Voor 12% gewijzigd door harley2009 op 22-04-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op mijn C9 krijg ik gewoon het HDR symbool als ik Bosch op Amazon Prime aanzet anders.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
harley2009 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:48:
[...]

Zoals ik al zei. Ik krijg geen HDR melding meer te zien op mijn TV rechtsboven. Kan wel nog maar hdr effect kiezen. (maar doet moet ik niet hebben). Dit geld voor zowel uhd speler als de ingebouwde netflix en Amazon app. Geen hdr meer te zien bij mij.. Bv HDR cinema zou er nog moeten zijn dan volgens jou. Ik krijg totaal geen melding meer. Wel dolby vision en Atmos meldingen
bij netflix heb ik het nog nooit gezien,alleen dolby vision,bij amazon wel,misschien een instelling bij de uhd-speler ?
misschien een keer fabrieks-reset proberen op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Iemand ervaring met geluid via een wireless headphone i.c.m. de GX? Of dit een beetje fatsoenlijk werkt en of ik moet letten op bepaalde specificaties?

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

harley2009 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:48:
[...]
Ik krijg totaal geen melding meer. Wel dolby vision en Atmos meldingen
En als je de hdr demo video bekijkt die standaard op de C9 staat ? Op Netflix heb ik trouwens ook nog nooit een HDR melding gezien, alleen Dolby vision zie ik daar bij hdr content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
DON PAPA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:54:
[...]

En als je de hdr demo video bekijkt die standaard op de C9 staat ? Op Netflix heb ik trouwens ook nog nooit een HDR melding gezien, alleen Dolby vision zie ik daar bij hdr content.
Inmiddels een reset van de tv en 4k speler gedaan. En nu doet het alles weer. 4k films met HDR. C9 Amazon app ook weer met HDR. Raar verschijnsel op deze manier, maar alles werkt weer. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
Nurb schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:32:
Iemand ervaring met geluid via een wireless headphone i.c.m. de GX? Of dit een beetje fatsoenlijk werkt en of ik moet letten op bepaalde specificaties?
Dat komt erg nauw. Mijn Sony krijg ik niet gekoppeld. Dus zoek eerst uit of je model werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Bij het opstarten van Prime zag ik een verticale balk in het scherm. Deze is niet zichtbaar als het scherm belichte beelden uitzend maar in near black is het goed te zien. Na een pixel refresh te hebben uitgevoerd is het nog steeds zichtbaar. Ik heb een LG CX 65.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNwBqylqcV8E-bkysYXDuEOwHZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXMQ0BJLiRRwN2OmkaH5igOU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blHsHV_JFKibrRf5Gqhr6OhLj5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCzEMiYt1jfgj4ZbBRzs3R2c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0MJVPiv0kV7g2x7JAIsWLbNyVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3e9Zf3MoLPmNsboj8q0mcjxM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfHKl1cuXU4-TyElGqKU_ZIfVzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJSQZ2n4S0p83IM8CO9oNV10.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Gizzo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 04:21:
Bij het opstarten van Prime zag ik een verticale balk in het scherm. Deze is niet zichtbaar als het scherm belichte beelden uitzend maar in near black is het goed te zien. Na een pixel refresh te hebben uitgevoerd is het nog steeds zichtbaar. Ik heb een LG CX 65.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto's zijn erg duidelijk. Contact opnemen met de winkelier/verkoper. Foto's meesturen en wachten op herstel. Meer kan je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit heeft mijn 55B6 ook en het wordt alleen maar erger. Overduidelijk een defect in het paneel. Dus contact opnemen met de winkel van aanschaf zodat zij een kosteloze oplossing kunnen aandragen (vervangen paneel, omruilen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had precies dit (na paar weken op gx), vergelijkbare fotos als jij opgestuurd (winkel stuurde me naar LG numner en die stuurde weer CE repair). Nieuw scherm gekregen, echt alleen scherm wordt eraf geschroefd. Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Kwalitatief zijn die LG oled schermen wel echt matig. Zijn er ervaringen met de andere oled merken (die ook LG schermen gebruiken)? Zijn die ook zo slecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:16:
Kwalitatief zijn die LG oled schermen wel echt matig. Zijn er ervaringen met de andere oled merken (die ook LG schermen gebruiken)? Zijn die ook zo slecht?
De panelen rollen allemaal uit dezelfde LG Display fabriek, daar zit dus 0 verschil in qua kwaliteit. Uiteraard propt elke fabrikant er z'n eigen overige hardware in, maar qua hardwarematige defecten in OLED panelen zit er 0 verschil tussen LG en de concurrentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Is per saldo een non discussie die hier al meerdere malen is gevoerd. Er zullen er velen zijn die er anders over denken. Het volgende welles/nietus spelletje doet niet echt ter zake. En zoals hierboven. Alle panelen komen bij LG vandaan.

[ Voor 12% gewijzigd door NoahAmber op 23-04-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
NoahAmber schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:22:
[...]

Is per saldo een non discussie die hier al meerdere malen is gevoerd. Er zullen er velen zijn die er anders over denken.
Was gewoon een vraag hoor. Ik heb zelf ook een oled tv (zelfs 2e al). Kwalitatief vind ik het gewoon niet zo best. Voelt allemaal een beetje aan als acer🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Omdat LG tv's nogal populair zijn, ook hier op Tweakers, zal je verhoudingsgewijs ook vaker dit soort verschijnselen zien ten opzichte van bijvoorbeeld de Panasonics of Sony's. Het merendeel zonder klachten hoor of zie je niet of nauwelijks.

Neemt niet weg dat ik wél blij ben dat ik een paar jaartjes extra garantie heb gekocht op m'n CX. Just in case :z

[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 23-04-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Inmiddels contact gehad met LG. Nu is het wachten op de monteur. Het toestel is amper 9 maanden oud. Ik moet zeggen dat het weinig vertrouwen geeft voor de toekomst. Heb nooit een tv gehad die zo snel een defect vertoonde, sterker nog al mijn tv’s zijn
meer dan 10 jaar meegegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Gizzo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:27:
Heb nooit een tv gehad die zo snel een defect vertoonde, sterker nog al mijn tv’s zijn

meer dan 10 jaar meegegaan.
Misschien hebben ze bij LG wel bij jouw toestel een foutje gemaakt met de controled aging chipset. En 10 jaar of meer dan 10 jaar meegaan is echt niet meer van deze tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:27
In begin was ik overdonderd door het beeldkwaliteit. Nadat gewenning intrad zag ik wel een groot isseu bij OLED, zoek maar op Google. Horizontal banding, Horizontal lines, Grid isseu. Na omruiling van het paneel bleek daarbij hetzelfde euvel.

Voor een paneel van €1800,- vindt het ook echt niet kunnen. Weer contact opgenomen en er komt nu iemand thuis kijken.

Het schijnt op heel veel OLED panelen voor te komen. Niet alleen te zien met gaming maar ook met andere content.

Zo ziet het eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TYcbtP2LtQZCm3K4E2leD_dOZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKnQr3I7luWCmsKBlhgERTjr.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBR5i8TFBiWhiGUcsbSMJm3-Au0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAfmmjvb6aDioxthFuKBuoIK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JckHRIye-jvbup2lBn2AAtCm9nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODyHGra2D3tWuH2pd5RVF6AA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door rutgergron op 23-04-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Precies. Zo zie ik het ook. Beeldkwaliteit top, kan er van genieten. Brouwkwaliteit en techinische kwaliteit crap. Als je dat vervelend vindt zou ik zeker geen oled nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
stin00 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:19:
[...]

De panelen rollen allemaal uit dezelfde LG Display fabriek, daar zit dus 0 verschil in qua kwaliteit. Uiteraard propt elke fabrikant er z'n eigen overige hardware in, maar qua hardwarematige defecten in OLED panelen zit er 0 verschil tussen LG en de concurrentie.
Maar gebeurt de kwaliteitscontrole in de fabriek (door LG) of door de uiteindelijk fabrikant van de tv (LG, Sony, Panasonic etc)? Als de kwaliteitscontrole bij de concurrent hoger is kan ik me voorstellen dat je minder kans hebt om tegen een defect aan te lopen dan bij LG.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 23-04-2021 16:48 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Raem schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:44:
[...]

Maar gebeurt de kwaliteitscontrole in de fabriek (door LG) of door de uiteindelijk fabrikant van de tv (LG, Sony, Panasonic etc)? Als de kwaliteitscontrole bij de concurrent hoger is kan ik me voorstellen dat je minder kans hebt om tegen een defect aan te lopen dan bij LG.
En als de kwaliteitscontrole bij de concurrent lager is kan ik me voorstellen dat je minder kans hebt om tegen een defect aan te lopen bij LG. :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
YakuzA schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:41:
[...]

En als de kwaliteitscontrole bij de concurrent lager is kan ik me voorstellen dat je minder kans hebt om tegen een defect aan te lopen bij LG. :+
Nee, dat zou gek zijn. :+ :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:56

OMD

Nou, ik heb gezworen nooit een OLED te kopen omdat ik bang ben voor inbranden maar ik heb met toch laten ompraten door forums en mensen. Vandaag wordt de 65 GX geleverd. Die zijn nu zo goedkoop, kon ik niet laten staan.

Enige waar ik tegen op zie is de helderheid en reflectie, we gaan testen :)

[ Voor 15% gewijzigd door OMD op 24-04-2021 10:03 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOenTgdX4zV8GZJTNzrZTUc0zDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvgkZPVC1Ef7OS27kmhMPaKi.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ik een kleiner toestel wil zat ik te denken om deze 55e7n te verkopen. Op marktplaats zag ik biedingen van €900. Maar nu ik de inbranding zie op mijn toestel, wat zou hij nog waard zijn nu denken jullie? Bij normaal kijken heb je er nagenoeg geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door edjetfsi op 24-04-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:23
Van de week is mijn Panasonic plasma tv overleden na 11 jaar trouwe dienst. Gelijk dezelfde avond een LG OLED48CX6LB besteld die ik sinds eergisteren in huis heb. Eerste reactie: "Wow!" Echt een heel mooi beeld.

Ben al wel even met de beeldinstellingen aan het stoeien geweest. Deze site gaf me een startpunt: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

Voor de ingebouwde apps van Netflix en Disney+ ben ik nog aan het kijken wat de beste instellingen zijn. Bij HDR en Dolby Vision lijkt het erop of hij standaard de instellingen overneemt die bij de stream horen, maar dat weet ik niet zeker. Weet niet goed of ik hier überhaupt iets moet aanpassen.

Iemand nog een goede tip hoe ik voor deze 2 ingebouwde apps het beste de beeldinstellingen kan zetten?
Alvast bedankt.

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMD schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:03:
Nou, ik heb gezworen nooit een OLED te kopen omdat ik bang ben voor inbranden maar ik heb met toch laten ompraten door forums en mensen. Vandaag wordt de 65 GX geleverd. Die zijn nu zo goedkoop, kon ik niet laten staan.

Enige waar ik tegen op zie is de helderheid en reflectie, we gaan testen :)
Gefeliciteerd!
Angst ergens voor gaat je niet helpen.
Laat je dus niet afschrikken door allerlei verhalen.
Reflectie zul je inderdaad zien maar vooral overdag als de TV uitstaat.
Verder de bekende tips, WiFi gebruiken ipv vast netwerk, QuickStart uitzetten, Eco uitzetten en ISF donkere of lichte kamer profielen gebruiken.
Daarna testen of het je zo bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pporrio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:15:
Van de week is mijn Panasonic plasma tv overleden na 11 jaar trouwe dienst. Gelijk dezelfde avond een LG OLED48CX6LB besteld die ik sinds eergisteren in huis heb. Eerste reactie: "Wow!" Echt een heel mooi beeld.

Ben al wel even met de beeldinstellingen aan het stoeien geweest. Deze site gaf me een startpunt: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

Voor de ingebouwde apps van Netflix en Disney+ ben ik nog aan het kijken wat de beste instellingen zijn. Bij HDR en Dolby Vision lijkt het erop of hij standaard de instellingen overneemt die bij de stream horen, maar dat weet ik niet zeker. Weet niet goed of ik hier überhaupt iets moet aanpassen.

Iemand nog een goede tip hoe ik voor deze 2 ingebouwde apps het beste de beeldinstellingen kan zetten?
Alvast bedankt.
Ook gefeliciteerd!
Waarom een 48 inch als ik vragen mag?
Wat was je plasma TV formaat?
Gebruik de instellingen zoals ik hierboven aangaf.
HDR en Dolby Vision gaan vanzelf goed.
Netflix schakelt keurig over als je het premium abonnement hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pporrio
Dank je wel! :)
HoppyF schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:33:
[...]
Waarom een 48 inch als ik vragen mag?
Wat was je plasma TV formaat?
Mijn Panasonic was een 42 inch. Bij ons thuis staat de TV in een kast waardoor ik gebonden ben aan de maximale afmetingen van de TV. De 55 inch versie zou net passen, maar dan zou ik aan de zijkant nagenoeg geen ruimte over hebben wat het aansluiten van de bekabeling achter de TV heel lastig zou maken. Daarnaast staat het niet fraai in de kast, erg uit verhouding.

Voordeel nu is dat de nieuwe TV qua buitenmaten net zo groot is als de oude 42 inch plasma, maar doordat de LG OLED geen dikke randen heeft, heb ik wel een 6 inch groter schermoppervlak 8)
HoppyF schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:33:
[...]
Gebruik de instellingen zoals ik hierboven aangaf.
HDR en Dolby Vision gaan vanzelf goed.
Netflix schakelt keurig over als je het premium abonnement hebt.
Dank je wel! Het hele UHD, HDR en Dolby Vision gebeuren is compleet nieuw voor me.
Netflix heb ik inderdaad het premium abonnement. Bij sommige series zie ik inderdaad dat hij automatisch overschakelt naar Dolby Vision en hierop het beeld aanpast. Bij andere series zonder Dolby Vision (zoals bijvoorbeeld The Flash) heb ik 'm maar op mode "Bioscoop" gezet. Wellicht dat voor niet HDR/Dolby Vision streams er nog een betere optie is.

Gisteren met mijn dochter naar Frozen 2 gekeken via Disney+. Schakelt automatisch naar Dolby Vision waardoor het beeld wel iets donkerder werd. Maar absoluut superbeeld! :)

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Voor Dolby Vision is Cinema voor savonds aan te raden, en Cinema Home voor overdag. Hoewel sommige series ook in Cinema best donker kunnen zijn. Daarvoor kan je, ook savonds, best naar Cinema Home switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
TV geüpgrade van een LG OLED 55EF950V naar LG OLED65C16LA en setup (connecties) aangepast echter nu loop ik tegen het volgende ‘probleem’ aan qua geluid en dat is dat ik alleen stereo op mijn receiver lijk te ontvangen, wat zijn mijn opties / mogelijk oplossingen?

Oude setup; Marantz SR7011 (alleen HDMI ARC geen eARC) waaraan rechtstreeks gekoppeld zat middels HDMI; XBSX, PS5, Apple TV 4K en de receiver met HDMI naar de TV (55EF950V) met als resultaat alle surround sound (Dolby ATMOS etc.) mogelijkheden en max 4K 60Hz op de TV.

Nieuwe setup; TV (OLED65C16LA) waaraan rechtstreeks gekoppeld zit XBSX, PS5, Apple TV 4K middels HDMI om de beste beeld ervaring te enablen en de receiver (Marantz SR7011) gekoppeld middels HDMI (ARC) of Optical maar krijg alleen stereo en geen surround sound (Dolby ATMOS etc.) meer.

Wat doe ik fout / zijn mijn mogelijkheden op dit op te lossen en surround te enablen?

1) configuratie settings aanpassen TV en of Receiver, indien zo welke om surround van de TV naar de versterker te sturen?
2) Alleen middels optical TV connecten (niet HDMI) met Receiver, indien zo welke configuratie om surround te versturen?
3) Receiver upgraden naar Marantz SR7015 model welke eARC en 8K 60Hz / 4K 120Hz pass trough heeft en alle input devices rechtstreeks met HDMI op de receiver koppelen?
4) Een device (als HD Fury / Zone-2) tussen TV en versterker plaatsen om het gebrek aan eARC op de versterker op te lossen en deze als ‘vertaler’ te gebruiken?
5) Alle input devices rechtstreeks op de receiver (Marantz SR7011) koppelen en receiver aan TV en accepteren dat ik niet de nieuwste / meest optimale beeld ervaring heb omdat de versterker er niet mee overweg kan maar wel surround sound heb?

Alvast bedankt voor jullie hulp / input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:35

GG85

.......

rutgergron schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:45:
[...]

In begin was ik overdonderd door het beeldkwaliteit. Nadat gewenning intrad zag ik wel een groot isseu bij OLED, zoek maar op Google. Horizontal banding, Horizontal lines, Grid isseu. Na omruiling van het paneel bleek daarbij hetzelfde euvel.

Voor een paneel van €1800,- vindt het ook echt niet kunnen. Weer contact opgenomen en er komt nu iemand thuis kijken.

Het schijnt op heel veel OLED panelen voor te komen. Niet alleen te zien met gaming maar ook met andere content.

Zo ziet het eruit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toevallig bij HDR content en je oled in 'PC' mode? Zo ja, selecteer bij je input voor grap eens het 'Console' icoontje ipv 'PC'.
PC mode icm HDR geeft helaas banding.

Mijn C8 heeft buiten PC mode en met propere content ieg geen last van banding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
HoppyF schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:30:
[...]

Gefeliciteerd!
Angst ergens voor gaat je niet helpen.
Laat je dus niet afschrikken door allerlei verhalen.
Reflectie zul je inderdaad zien maar vooral overdag als de TV uitstaat.
Verder de bekende tips, WiFi gebruiken ipv vast netwerk, QuickStart uitzetten, Eco uitzetten en ISF donkere of lichte kamer profielen gebruiken.
Daarna testen of het je zo bevalt.
Hoezo wifi gebruiken?
Geldt dat voor alle oled series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:09
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pporrio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:52:
[...]

Dank je wel! :)

[...]

Mijn Panasonic was een 42 inch. Bij ons thuis staat de TV in een kast waardoor ik gebonden ben aan de maximale afmetingen van de TV. De 55 inch versie zou net passen, maar dan zou ik aan de zijkant nagenoeg geen ruimte over hebben wat het aansluiten van de bekabeling achter de TV heel lastig zou maken. Daarnaast staat het niet fraai in de kast, erg uit verhouding.

Voordeel nu is dat de nieuwe TV qua buitenmaten net zo groot is als de oude 42 inch plasma, maar doordat de LG OLED geen dikke randen heeft, heb ik wel een 6 inch groter schermoppervlak 8)

[...]

Dank je wel! Het hele UHD, HDR en Dolby Vision gebeuren is compleet nieuw voor me.
Netflix heb ik inderdaad het premium abonnement. Bij sommige series zie ik inderdaad dat hij automatisch overschakelt naar Dolby Vision en hierop het beeld aanpast. Bij andere series zonder Dolby Vision (zoals bijvoorbeeld The Flash) heb ik 'm maar op mode "Bioscoop" gezet. Wellicht dat voor niet HDR/Dolby Vision streams er nog een betere optie is.

Gisteren met mijn dochter naar Frozen 2 gekeken via Disney+. Schakelt automatisch naar Dolby Vision waardoor het beeld wel iets donkerder werd. Maar absoluut superbeeld! :)
Ik had hier ook een 42 inch Pana en nu dus een 55C9.
Groter inderdaad maar wel heel prettig en het formaat went snel.
Het moet uiteraard wel passen in de inrichting van je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jupiter2 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:17:
[...]

Hoezo wifi gebruiken?
Ja.
Reden?
De vaste netwerkaansluiting is 100 Mbits.
WiFi is sneller.
Daarbij is WiFi ook stabiel bij de LG OLED’s.
Daarom is een vaste netwerkaansluiting niet nodig maar je mag het uiteraard wel gebruiken.
Volgens mij zijn de 2021 modellen wat dat betreft niet anders als de voorgaande modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
Deleon78 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:19:
[...]

2021 nog geen bevestiging dat ook hier problemen voor komen, maar de 2020 serie wel.
Heb zelf een 48cx bekabeld maar nog geen problemen gehad wat betreft netwerk.
Tv dit jaar gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jupiter2 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:43:
[...]

Heb zelf een 48cx bekabeld maar nog geen problemen gehad wat betreft netwerk.
Tv dit jaar gekocht
Het werkt ook wel maar als je geen netwerkkabel bij je TV hebt liggen kun je beter gewoon WiFi gebruiken.
Scheelt een hoop gedoe.
De snelheid is nog niet direct de limiet omdat het meeste materiaal (streaming) lang niet aan de 100 Mbits komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
HoppyF schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:21:
[...]
Ik had hier ook een 42 inch Pana en nu dus een 55C9.
Groter inderdaad maar wel heel prettig en het formaat went snel.
Het moet uiteraard wel passen in de inrichting van je huis.
Inderdaad, om even een beeld te geven hoe de situatie bij mij thuis is:
Afbeeldingslocatie: https://www.porrio.nl/ht/lg_in_kast.jpg

De 55 inch versie zou met de zijkanten net niet tegen de kast aankomen. Vonden mijn vrouw en ik toch minder fraai staan. Maar ik moet zeggen dat dit al een vooruitgang is qua beeldformaat en kwaliteit t.o.v. de oude Panasonic plasma.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:47
Ik zet de minions aan en zie allemaal vage strepen over het scherm.
Bij andere content heb ik dit nog niet gezien, ben benieuwd of jullie dat ook hebben met de minions film op Netflix en het dus aan de source ligt.
Dit is gelijk bij de beginscene op 2:14 maar zie het regelmatig in deze film.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14HtmdUe3bGIgswZ31zuYVk5D-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slsKmfAftz1LFrQV3LnZ1wYF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
@miniterror Ik zie het bij mij ook inderdaad. Wel minder erg dan op jouw foto.
Op normale kijkafstand zie ik het niet, alleen als ik met mijn neus op de TV ga zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door pporrio op 24-04-2021 14:17 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:47
pporrio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:14:
@miniterror Ik zie het bij mij ook inderdaad. Wel minder erg dan op jouw foto.
Op normale kijkafstand zie ik het niet, alleen als ik met mijn neus op de TV ga zitten.
Thx, ik zie het echt overduidelijk op de bank.
Moet ik wel zeggen dat ik een 65" heb in het misschien daardoor beter zichtbaar is als een 55" mocht jij een 55 hebben.
Iig bevestigd dat het de bron is en niets van het scherm zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Dusun schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:51:
TV geüpgrade van een LG OLED 55EF950V naar LG OLED65C16LA en setup (connecties) aangepast echter nu loop ik tegen het volgende ‘probleem’ aan qua geluid en dat is dat ik alleen stereo op mijn receiver lijk te ontvangen, wat zijn mijn opties / mogelijk oplossingen?

Oude setup; Marantz SR7011 (alleen HDMI ARC geen eARC) waaraan rechtstreeks gekoppeld zat middels HDMI; XBSX, PS5, Apple TV 4K en de receiver met HDMI naar de TV (55EF950V) met als resultaat alle surround sound (Dolby ATMOS etc.) mogelijkheden en max 4K 60Hz op de TV.

Nieuwe setup; TV (OLED65C16LA) waaraan rechtstreeks gekoppeld zit XBSX, PS5, Apple TV 4K middels HDMI om de beste beeld ervaring te enablen en de receiver (Marantz SR7011) gekoppeld middels HDMI (ARC) of Optical maar krijg alleen stereo en geen surround sound (Dolby ATMOS etc.) meer.

Wat doe ik fout / zijn mijn mogelijkheden op dit op te lossen en surround te enablen?

1) configuratie settings aanpassen TV en of Receiver, indien zo welke om surround van de TV naar de versterker te sturen?
2) Alleen middels optical TV connecten (niet HDMI) met Receiver, indien zo welke configuratie om surround te versturen?
3) Receiver upgraden naar Marantz SR7015 model welke eARC en 8K 60Hz / 4K 120Hz pass trough heeft en alle input devices rechtstreeks met HDMI op de receiver koppelen?
4) Een device (als HD Fury / Zone-2) tussen TV en versterker plaatsen om het gebrek aan eARC op de versterker op te lossen en deze als ‘vertaler’ te gebruiken?
5) Alle input devices rechtstreeks op de receiver (Marantz SR7011) koppelen en receiver aan TV en accepteren dat ik niet de nieuwste / meest optimale beeld ervaring heb omdat de versterker er niet mee overweg kan maar wel surround sound heb?

Alvast bedankt voor jullie hulp / input!
bij de tv geluid op passtrough zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pporrio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:49:
[...]

Inderdaad, om even een beeld te geven hoe de situatie bij mij thuis is:
[Afbeelding]

De 55 inch versie zou met de zijkanten net niet tegen de kast aankomen. Vonden mijn vrouw en ik toch minder fraai staan. Maar ik moet zeggen dat dit al een vooruitgang is qua beeldformaat en kwaliteit t.o.v. de oude Panasonic plasma.
Ok.
Dan had een 55 inch dus net kunnen passen.
Mooi toch? Vult meteen de gaten op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01
HoppyF schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:42:
Ok.
Die 55" had dan alleen geen ventilatie meer gehad. Niet best voor de levensduur van je dure oled.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:42:
[...]

Die 55" had dan alleen geen ventilatie meer gehad. Niet best voor de levensduur van je dure oled.
Valt wel mee.
Neem aan dat een 55 inch er niet zo strak in zou passen dat er helemaal geen lucht meer omheen kan circuleren.
Een OLED heeft geen actieve ventilatie zoals een Pana plasma wel heeft.
De Pana produceert ook veel meer warmte dan een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Laatst online: 19-12-2023
pwh53 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:39:
[...]

bij de tv geluid op passtrough zetten
Bedankt, geprobeerd echter zonder resultaat, pass-through als in via HDMI (ARC naar receiver) of Optical of moet niet uitmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
HoppyF schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:42:
[...]
Ok.
Hahaha, dat zou je denken inderdaad. Had van tevoren een stuk karton op maat gemaakt om te kijken hoe het in de kast zou passen.

Ik kon met mijn vingers niet meer tussen het karton en kast komen. Lastig met aansluiten, maar ook het plaatsen van de TV in de kast (onder en boven vasthouden) wordt dan wel moeilijk.

Nee, dan is deze 48 inch een goede beslissing geweest :)

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pporrio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:59:
[...]

Hahaha, dat zou je denken inderdaad. Had van tevoren een stuk karton op maat gemaakt om te kijken hoe het in de kast zou passen.

Ik kon met mijn vingers niet meer tussen het karton en kast komen. Lastig met aansluiten, maar ook het plaatsen van de TV in de kast (onder en boven vasthouden) wordt dan wel moeilijk.

Nee, dan is deze 48 inch een goede beslissing geweest :)
Ja dan wordt het wel erg krap.
Te kleine kast gekocht dus! ;)
Het gaat om de beeldkwaliteit natuurlijk en die is en blijft uitstekend.
Je zult het verschil met je plasma vast en zeker merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 16:01
Ik heb gister de 65' LG G1 binnen gekregen en we hebben deze vandaag super plat tegen de wand opgehangen. Alleen lees ik nu online dat er achterop ook een bescherm folie zou moeten zitten wat er afgehaald moet worden. Ik heb hem zelfs van de mount afgehaald, maar ik kan echt geen folie vinden.

Zijn hier meer mensen met de G1 die wel folie achterop hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bakacakes schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:47:
Ik heb gister de 65' LG G1 binnen gekregen en we hebben deze vandaag super plat tegen de wand opgehangen. Alleen lees ik nu online dat er achterop ook een bescherm folie zou moeten zitten wat er afgehaald moet worden. Ik heb hem zelfs van de mount afgehaald, maar ik kan echt geen folie vinden.

Zijn hier meer mensen met de G1 die wel folie achterop hadden?
Bij een G1 zit er geen folie op de achterkant alleen op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:37
Jupiter2 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:17:
[...]

Hoezo wifi gebruiken?
Feitelijk wel, wired is 100Mbps. Maar je kunt een Gb usb nic kopen.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Dan heb je Gigabit, altijd beter dan wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
wvkreg schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:07:
[...]

Feitelijk wel, wired is 100Mbps. Maar je kunt een Gb usb nic kopen.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Dan heb je Gigabit, altijd beter dan wifi.
Yupz. Loopt alleen nog dat LG in heel bijzondere gevallen niet goed samenwerkt met bepaalde switches/hubs/routers maar komt gelukkig extreem weinig voor en is duidelijk merkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik heb de GX sinds gister en tot nog toe erg mooi. Ik heb hem gewoon bekabeld aangesloten via een simpele switch en werkt als een trein dus daar geen problemen.

Nog wel beetje zoeken met beeldinstellingen. Ik heb al wat settings gevolgd van rtings maar ik vind donkere objecten wel erg zwart als ik eerlijk ben. Als ik een serie kijk en iemand heeft een zwarte colbert aan ofzo dan zie ik helemaal geen details van het colbert, het is gewoon zwart. Dat valt een beetje tegen (tot nu toe dan).

Helderheid voorzie ik niet echt problemen moet ik eerlijk zeggen. Beeld kan fel zat.

Maar eerlijk is eerlijk. Een HDR/Dolby Vision serie kijken via Netflix is wel echt mooi dat zwart zwart is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle
  • Laatst online: 21-09 22:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik heb ook sinds 1.5 jaar een C9 en vrijdag komt ook bij mij de monteur langs om het paneel te vervangen. Het is geen groot issue maar ik zie aan de rechter zijkant en rechtsbovern in de hoek zwarte pixels ontstaan. Dit zijn in de loop der tijd steeds meer geworden. Nu had ik er niet direct "last" van maar 1x gezien dan kan je het niet meer on-zien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXhsXen9rZe2TO4oMuib-2tMLuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYsGImQxEnVhRZzH1GWDWBeP.jpg?f=fotoalbum_large

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
OMD schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:54:
Ik heb de GX sinds gister en tot nog toe erg mooi. Ik heb hem gewoon bekabeld aangesloten via een simpele switch en werkt als een trein dus daar geen problemen.

Nog wel beetje zoeken met beeldinstellingen. Ik heb al wat settings gevolgd van rtings maar ik vind donkere objecten wel erg zwart als ik eerlijk ben. Als ik een serie kijk en iemand heeft een zwarte colbert aan ofzo dan zie ik helemaal geen details van het colbert, het is gewoon zwart. Dat valt een beetje tegen (tot nu toe dan).

Helderheid voorzie ik niet echt problemen moet ik eerlijk zeggen. Beeld kan fel zat.

Maar eerlijk is eerlijk. Een HDR/Dolby Vision serie kijken via Netflix is wel echt mooi dat zwart zwart is.
Je hebt sinds kort ook de optie "fine tune dark areas".

Ik heb het nog niet nodig gehad, maar ik herken wel wat je zegt over bijvoorbeeld die zwarte colbert. Ik had mij voorgenomen op met Dolby Vision content, in de avond, de aanbevolen preset Cinema te gebruiken, maar bij sommige series, welke van nature nogal donker zijn, schakel ik over naar Cinema Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
DutchOwnage schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:28:
[...]

Ik heb het nog niet nodig gehad, maar ik herken wel wat je zegt over bijvoorbeeld die zwarte colbert. Ik had mij voorgenomen op met Dolby Vision content, in de avond, de aanbevolen preset Cinema te gebruiken, maar bij sommige series, welke van nature nogal donker zijn, schakel ik over naar Cinema Home.
Dat doe ik nu ook op mijn CX. Ik denk ook niet dat je het subtiele verloop van zwartwaarden van een plasmascherm mag verwachten bij een OLED.

Vanmiddag met het gezin nog het laatste deel van Harry Potter gekeken vanaf DVD. De instelling ISF donkere kamer gebruikt. Maar ook hier wisselende ervaringen. Ja, zwart is echt pikzwart. Echter, de film zelf is erg duister en heeft hierdoor veel donkere scènes. Dan is het soms lastig te zien en dan mis ik ook de nuances in zwart die mijn oude Panasonic plasma wel had. Maar de minder donkere scènes zien er dan weer fantastisch uit.

Misschien een instelling? Weet het niet, moet nog even wat tweaken denk ik. Sowieso ben ik allergisch voor de "beeldverbeteraars" op de TV dus die gaan allemaal uit.

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jupiter2
[...]

Misschien is deze video nuttig en wellicht een “oplossing” voor je probleem.
YouTube: Dolby Vision IQ demo on LG CX OLED + how to enable on 2020 LG TV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Jupiter2 schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:06:
[...]

Misschien is deze video nuttig en wellicht een “oplossing” voor je probleem.
YouTube: Dolby Vision IQ demo on LG CX OLED + how to enable on 2020 LG TV’s
Wat jammer dat die AI Brightness Control niet werkt bij de preset Cinema in Dolby Vision... Die gebruikt ik het liefst in een donkere omgeving. Het werkt wel bij Cinema Home en Standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

[...]

Ik gebruik nu ook Cinema Home. Misschien die AI brightness setting nog even proberen maar vooralsnog is dit echt een stuk beter!

Ik snap niet dat mensen naar die Cinema stand kunnen kijken met alle respect. Kleuren zijn misschien top notch maar er verliest super veel detail in donkere stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:38
Zit erover te denken de knoop door te hakken en binnenkort ook een LG oled te gaan kopen.

Ik heb alleen nog nooit klamme handjes gehad bij een tv vanwege het paneel. Nu wel. Hopen dat het goed gaat. Zeker met deze prijzen mag je toch wel wat verwachten van een paneel.

Burn in moet met verstandig gebruik te voorkomen zijn. Ik heb vroeger rond 2005 een plasma tv gehad en die had op een gegegeven moment ook zender logo's ingebrand.

Maar stel het paneel is na anderhalf jaar defect of er zijn afwijkingen, en ik krijg een nieuw paneel. Heb ik dan op dat nieuwe paneel ook weer 2 jaar garantie? Ik begrijp dat het paneel bij 90% van de gebruikers waarschijnlijk gewoon prima is, maar meestal heb ik met dat soort dingen pech, en aangezien ik een 77 inch wil kopen verlang ik bij die prijs ook behoorlijk wat service. Welke winkel biedt dat nog? De meesten zijn vriendelijk en meedenkend tot de tv verkocht is helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 16:28
Qpido80 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:28:

Maar stel het paneel is na anderhalf jaar defect of er zijn afwijkingen, en ik krijg een nieuw paneel. Heb ik dan op dat nieuwe paneel ook weer 2 jaar garantie? Ik begrijp dat het paneel bij 90% van de gebruikers waarschijnlijk gewoon prima is, maar meestal heb ik met dat soort dingen pech, en aangezien ik een 77 inch wil kopen verlang ik bij die prijs ook behoorlijk wat service. Welke winkel biedt dat nog? De meesten zijn vriendelijk en meedenkend tot de tv verkocht is helaas.
Je originele garantie loopt door. Als je peace of mind wil bieden winkels vaak extra pakketten aan. Of dat verstandig is,is een discussie zo diep als de abyss hier. Zoek even in dit topic voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond23
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-05-2021
Heb zelf een positieve ervaring met de garantie van LG. Heb een paar weken oude oled65gx, overigens zonder extra garantiepakket of wat ook. Op maandag via de website van de winkel gemeld dat er een dode pixel op het scherm zat. Woensdag nam CE Repair contact op en op de maandag erop hebben ze het paneel vervangen voor een nieuwe. Werkwijze was netjes en beleefd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

Deleon78 schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat je een vertekend beeld hebt.
1) de hoogte van het bedrag dat je betaalt heeft geen relatie met de service die je mag verwachten
2) de hoogte van het bedrag dat je betaalt heeft geen relatie met de kwaliteit die je mag verwachten
Dit is echt klinklare onzin.

Als jij een MDF plaat koopt of teak hout dan is de prijs ander en mag je dit ook verachten in de kwaliteit.
Als jij een sloep laat bouwen of een jacht mag jij andere verwachtingen hebben van de service.

Echt werkelijk waar geen idee hoe mensen hierbij komen.

Als jij een Microled van Samsung koopt van 90000 euro mag jij meer service EN meer kwaliteit verwachten van het product ten opzichte van een tv van 199 euro bij Makro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Deleon78 schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:01:
[...]
Ik denk dat je een vertekend beeld hebt.
1) de hoogte van het bedrag dat je betaalt heeft geen relatie met de service die je mag verwachten
2) de hoogte van het bedrag dat je betaalt heeft geen relatie met de kwaliteit die je mag verwachten
Hele volksstammen die het hier absoluut niet mee eens zijn... Aan de andere kant: verwachtingen leiden tot teleurstellingen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
OMD schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:43:
[...]

Als jij een MDF plaat koopt of teak hout dan is de prijs ander en mag je dit ook verachten in de kwaliteit.
Als jij een sloep laat bouwen of een jacht mag jij andere verwachtingen hebben van de service.

Als jij een Microled van Samsung koopt van 90000 euro mag jij meer service EN meer kwaliteit verwachten van het product ten opzichte van een tv van 199 euro bij Makro.
Als ik je MDF verkoop voor de prijs van teakhout? En jij trapt daar in? Wordt MDF dan kwalitatief beter, omdat je meer betaald hebt?
Microled zal duurder zijn om te produceren en betekent niet dat het niet snel kapot zal gaan. Early adopters 'accepteren' dit en vaak krijgen ze ook wel goed service. (bedrijf afhankelijk)

Service en kwaliteit zijn 2 verschillende dingen. Ook bij slecht kwaliteit kun je goed service krijgen :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Als early adopter weet je dat er vaker kinderziektes zijn maar dat heeft juist geen invloed op de service die je hoort te krijgen.

De service die je krijgt moet hetzelfde zijn. Enigste punt is dat met een TV van 2000-3000 euro mag je LANGER service verwachten dan met een 500-1000 model. Hoelang is dan een punt voor discussie.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

mucuracat schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:52:
[...]

Als ik je MDF verkoop voor de prijs van teakhout? En jij trapt daar in? Wordt MDF dan kwalitatief beter, omdat je meer betaald hebt?
Microled zal duurder zijn om te produceren en betekent niet dat het niet snel kapot zal gaan. Early adopters 'accepteren' dit en vaak krijgen ze ook wel goed service. (bedrijf afhankelijk)

Service en kwaliteit zijn 2 verschillende dingen. Ook bij slecht kwaliteit kun je goed service krijgen :)
Dat service en kwaliteit 2 verschillende dingen zijn, zijn we het allemaal wel over eens. Maar dat is niet het statement. Het gaat om de aanschafprijs die wel of niet los gezien moet worden van de te verwachten service en kwaliteit.

Dat @OMD het niet handig verwoord neemt niet weg dat het punt wat hij/zij probeert te maken wel degelijk klopt.
Wanneer ik bij een dealerschap van Skoda/VW & Audi binnen stap, is de te verwachten service en kwaliteit bij de 2 uitersten (Skoda & Audi dus) duidelijk verschillend. Indien niet overtuigd, stap eens binnen bij A-point bijvoorbeeld.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
The Chosen One schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:57:
Als early adopter weet je dat er vaker kinderziektes zijn maar dat heeft juist geen invloed op de service die je hoort te krijgen.
Los van het service gedeelte, OLED mag je allang niet meer scharen onder het early adopter gebeuren. Die techniek zit praktisch op z'n eind.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
OMD schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:43:
[...]

Of je nu een Dacia of een Ferrari koopt, ze zijn allebei veilig dus op dat punt is de kwaliteit voor beiden prima (verwacht ik, niet al te veel ervaring met een Ferrari).

Zelf moet ik altijd een beetje glimlachen als ik iemand de evergreenzin :"van een product van X € had ik wel meer verwacht" Precies, daar had die persoon meer van verwacht en dat mag, maar dat betekent niet dat het ook realiteit is.

Anyway, tuurlijk moet een OLED goed zijn, maar ze zijn niet perfect. En dat laatste komt bij sommige mensen hard aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rechters laten de prijs van een product tov andere producten met dezelfde werking gewoon meewegen. Van een TV van 1500 euro mag meer verwacht worden dan van een even grote TV van 400.

https://www.nab.nl/juridi...ebieden/consumentenrecht/
Maar wat mag je nou eigenlijk van een aankoop verwachten. Dit hangt van een aantal factoren af:

- De informatie van de verkoper of de reclame (als de verkoper aangeeft dat een horloge waterdicht is, dan moet dit ook zo zijn)
- het merk
- de prijs
- of het product nieuw of tweedehands is.
De prijs is dus gewoon een van de dingen die belangrijk is voor de verwachting. Dat is geen mening, maar een juridische grond.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:38
Deleon78 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:21:
[...]

Maar goed, ik probeerde een principe uit te leggen waardoor iemand wellicht met iets meer nuance naar de wereld kan kijken dan “ik vind t veel geld ugh, ik eis als koning behandeld te worden”.
Ik snap wat je zegt, maar ik denk meer aan het volgende.

Stel ik heb de keuze tussen een samsung QLED 75QN90a en 77C1 van LG, van vergelijkbare prijs ongeveer. Ik herhaal... ongeveer.

Na heel veel gelezen te hebben lijkt het me dat ik met de 77C1 een groter risico loop op een niet functionerend scherm of problemen ermee in de toekomst dan met de QLED tv.

Ik zou dan graag als consument willen weten of er voldoende backup is vanuit winkels en LG zelf. Als het dan na 3 jaar is..." ja, dat is inherent aan de techniek en jammer dan", zou ik dat wel zonde vinden.

Daarbij hoef ik niet als koning behandeld te worden. LG weet denk ik ook wel dat deze techniek meer "storingsgevoelig" is. Anders verwoord: Hoe gaan ze daarmee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Qpido80 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:39:
[...]

Stel ik heb de keuze tussen een samsung QLED 75QN90a en 77C1 van LG, van vergelijkbare prijs ongeveer. Ik herhaal... ongeveer.

Na heel veel gelezen te hebben lijkt het me dat ik met de 77C1 een groter risico loop op een niet functionerend scherm of problemen ermee in de toekomst dan met de QLED tv.

Ik zou dan graag als consument willen weten of er voldoende backup is vanuit winkels en LG zelf. Als het dan na 3 jaar is..." ja, dat is inherent aan de techniek en jammer dan", zou ik dat wel zonde vinden.

Daarbij hoef ik niet als koning behandeld te worden. LG weet denk ik ook wel dat deze techniek meer "storingsgevoelig" is. Anders verwoord: Hoe gaan ze daarmee om?
Dan kom ik weer terug op het volgende: In dit topic is heel veel informatie te vinden over de garantie afhandeling van winkels/LG whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Hopelijk hebben we het (garantie aanspraak) nooit nodig.
En geen 1 verkoper wilt dat je met problemen bij ze aanklopt :) .Hoe mooi ze ook lachen :)
en pdf met gebruiksduurverwachting:
https://www.techniekneder...jnenafschrijvingsmethoden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
crepsly schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:59:
Ik heb mijn C9 aangevuld met een soundbar (HW-Q800T). Ik heb tot nu toe echter zeer wisselende ervaringen met de geluidskwaliteit. Via Netflix of Youtube is het geluid perfect. Als ik echter TV kijk via de DVB-C tuner en Ziggo is het geluid echter van erg slechte kwaliteit, het klinkt heel blikkerig.

Het blikkerige geluid bij TV kijken kon ik oplossen door een andere "audiotaal' te pakken, de MPEG stream i.p.v. de Dolby Audio. Volgens mij moet de Dolby Audio juist van een hogere kwaliteit zijn en soms zelfs in 5.1 uitgezonden worden. De soundbar is aangesloten via eARC met mijn LG C9 OLED. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Hoi, ik heb (nog) geen LG tv maar herken het blikke geluid wel. Zelf heb ik een Dreambox op mijn Pioneer receiver aangesloten en heb af en toe precies dezelfde problemen. Op sommige kanalen via Ziggo heel slecht geluid, zelfs op Film1 kanalen. Ligt dus niet aan de TV of Soundbar, maar kennelijk dus aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qpido80 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:39:
[...]

Je loopt met een LG OLED absoluut geen groter risico dan bij bv een Samsung QLED.
Je koopt met een OLED (ongeacht het formaat) een premium TV die minimaal 6 jaar garantie heeft.
Ook als er de gebruikelijke 2 jaar genoemd wordt.
De winkel geeft de garantie dus je moet bij de aankoop even goed kijken waar je hem koopt.
Wil je immers in de toekomst aanspraak maken op garantie dan moet de winkel nog wel bestaan.
Kijk ook even of de winkel aangesloten is bij een brancheorganisatie zoals bv Thuiswinkel.org of Techniek Nederland.
Mocht er bv over 4 jaar een probleem ontstaan dan is dit makkelijker op te lossen.
Voorbeelden staan hier wel in het forum of in andere topics hier op Tweakers.
Een 77 inch is een dure aankoop dus ik begrijp wel dat je enige zekerheid zoekt.
Er zijn ook winkels die zonder meerprijs extra garantie bieden op papier.
Kijk ook in het OLED prijstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

mucuracat schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:52:
[...]

Dat is natuurlijk niet van toepassing bij mijn vergelijking.

Verkopen als iets anders verzin je er zelf bij. Zo kan je natuurlijk elke vergelijking ter wereld krom trekken.
Ik heb over MDF en Teak hout (Je kan MDF trouwens niet als Teak hout verkopen maar goed) niet of MDF als Teak wordt verkocht.

Waarom verzinnen tegenwoordig mensen dingen er bij om hun punt duidelijk te maken, wat is dat toch.

MDF is kwalitatief inferieur aan Teak... Hier is geen enkele discussie over mogelijk dus ook niet of je meer kwaliteit mag verwachten van de prijs. Simpel as that. Bij beide artikelen spreken we over "hout".

Bij Microled heb ik het over de service EN kwaliteit. Lezen mensen eigenlijk nog wel wat iemand schrijft??
Ik verwacht meer service en kwaliteit van een duur product. Dit is natuurlijk bij iedereen hetzelfde. Ik verwacht gratis thuislevering en montage bij een dergelijk product van 90000 euro. Dit is niet de verwachting bij een Led tv van de Makro van 199 euro. We zitten in de zelfde categorie, namelijk TV... Goedkoopste product is 199 euro, duurste product is 100000 euro. De verwachting als iemand iets koopt wat ook ontzettend goedkoop bestaat is dat je meer service krijgt. Als je dat niet hebt, sorry, maar dan is er iets mis met je of je bent gewoon opzoek naar een discussie omdat je gelijk wilt hebben.

Koop je een Rolls-Royce met lederen interieur? Dan mag je verwachten dat dit leder van andere kwaliteit is dan een Skoda Octavia ofzo. Is dit niet het geval? Dan betaal je dus voor iets wat er niet is maar dat is een andere discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door OMD op 26-04-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Wren schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:29:
[...]

Of je nu een Dacia of een Ferrari koopt, ze zijn allebei veilig dus op dat punt is de kwaliteit voor beiden prima (verwacht ik, niet al te veel ervaring met een Ferrari).
Ik denk dat mensen die een Landwind auto hebben gekocht niet echt eens zijn met jouw stelling maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Zo heb ik ooit een Samsung KS8000(QLED) gehad(echt geen kinderachtige tv), en die kreeg na 3 maanden last van ernstige backlight bleeding aan de zijkanten over het gehele scherm. Sindsdien alleen Oled's gehad en nooit last.

Ik had dat van die Samsung van €1500 ook nooit verwacht.

Moraal van dit verhaal:geen enkele techniek is perfect, ook (Q) LED niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
OMD schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:21:
[...]

Dat is natuurlijk niet van toepassing bij mijn vergelijking.

Verkopen als iets anders verzin je er zelf bij. Zo kan je natuurlijk elke vergelijking ter wereld krom trekken.
Ik heb over MDF en Teak hout (Je kan MDF trouwens niet als Teak hout verkopen maar goed) niet of MDF als Teak wordt verkocht.

Waarom verzinnen tegenwoordig mensen dingen er bij om hun punt duidelijk te maken, wat is dat toch.

MDF is kwalitatief inferieur aan Teak... Hier is geen enkele discussie over mogelijk dus ook niet of je meer kwaliteit mag verwachten van de prijs. Simpel as that. Bij beide artikelen spreken we over "hout".

Bij Microled heb ik het over de service EN kwaliteit. Lezen mensen eigenlijk nog wel wat iemand schrijft??
Ik verwacht meer service en kwaliteit van een duur product. Dit is natuurlijk bij iedereen hetzelfde. Ik verwacht gratis thuislevering en montage bij een dergelijk product van 90000 euro. Dit is niet de verwachting bij een Led tv van de Makro van 199 euro. We zitten in de zelfde categorie, namelijk TV... Goedkoopste product is 199 euro, duurste product is 100000 euro. De verwachting als iemand iets koopt wat ook ontzettend goedkoop bestaat is dat je meer service krijgt. Als je dat niet hebt, sorry, maar dan is er iets mis met je of je bent gewoon opzoek naar een discussie omdat je gelijk wilt hebben.

Koop je een Rolls-Royce met lederen interieur? Dan mag je verwachten dat dit leder van andere kwaliteit is dan een Skoda Octavia ofzo. Is dit niet het geval? Dan betaal je dus voor iets wat er niet is maar dat is een andere discussie.
Lezen??
Ik zeg zelfde prijs, niet zelfde kwaliteit.
En verwachting is ook een verwachting en aanname.
Skoda kan misschien je beter helpen en service bieden om het op te lossen.
En valt hulpvaardigheid van Rolls je juist tegen dan verwacht.

En wat is duur product?
Ik verwacht service van tv van 200 euro als van 2000 euro. Hij moet gewoon werken.
ik betaal 200 omdat ik tv van 2000 niet kan betalen, Dan kan beeld en geluidskwaliteit minder zijn (wat je weet en accepteert), maar mag ook niet na half jaar of zelfs 3 jaar kapot gaan.
Als je tv van 200 bij makro koopt of coolblue, dan verschilt service ook. :) bij zelfde prijs !!!!!!

Denk dat we zo waarschuwing krijgen van moderator :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Deleon78 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:45:
[...]

Je verhaal schiet echt alle kanten op, zonder heldere definities maar wel veel waardeoordelen.

Ik kan hier niks mee, maar het gaat ook te veel offtopic. Je hebt gelijk, wij zitten er naast.
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen en dat we het over 2 verschillende dingen hebben. Laten we het inderdaad maar rusten. Denigrerend zeggen "je hebt gelijk, wij zitten er naast" is trouwens niet zo netjes.

Ik snap jouw punten echt wel en ik probeer tegengeluid te geven, misschien wat slecht verwoord (ben aan het werk en moest snel tussen door)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

mucuracat schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:47:
[...]

Lezen??
Ik zeg zelfde prijs, niet zelfde kwaliteit.
En verwachting is ook een verwachting en aanname.
Skoda kan misschien je beter helpen en service bieden om het op te lossen.
En valt hulpvaardigheid van Rolls je juist tegen dan verwacht.

En wat is duur product?
Ik verwacht service van tv van 200 euro als van 2000 euro. Hij moet gewoon werken.
ik betaal 200 omdat ik tv van 2000 niet kan betalen, Dan kan beeld en geluidskwaliteit minder zijn (wat je weet en accepteert), maar mag ook niet na half jaar of zelfs 3 jaar kapot gaan.
Als je tv van 200 bij makro koopt of coolblue, dan verschilt service ook. :) bij zelfde prijs !!!!!!

Denk dat we zo waarschuwing krijgen van moderator :P
Ook wij begrijpen elkaar niet helemaal. Ik zie service niet hetzelfde als jij blijkt. Standaard service is natuurlijk overal hetzelfde. Toegevoegde service is gebruikelijker bij producten die hoger in prijs zijn.

Mijn LG GX is zaterdag bezorgd door DynaLogic via een webwinkel. Prima service en ik had ook exact hetzelfde verwacht bij een tv van 300 euro die door DynaLogic werd verwacht. Ik heb het meer over extremen zoals een tv van 25000 euro. Je mag verwachten dat dan niet DynaLogic het komt brengen maar het bedrijf zelf. Meer in die richting bedoelde ik.

En om ook weer even on-topic te gaan. Wat een prachtig beeld trouwens. Ik ben echt zo blij als een kind. Ik heb echt de loterij gewonnen qua banding en uniformity.

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 26-04-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
7
OMD schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen en dat we het over 2 verschillende dingen hebben. Laten we het inderdaad maar rusten. Denigrerend zeggen "je hebt gelijk, wij zitten er naast" is trouwens niet zo netjes.

Ik snap jouw punten echt wel en ik probeer tegengeluid te geven, misschien wat slecht verwoord (ben aan het werk en moest snel tussen door)
OMD schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:54:
[...]

Ook wij begrijpen elkaar niet helemaal. Ik zie service niet hetzelfde als jij blijkt. Standaard service is natuurlijk overal hetzelfde. Toegevoegde service is gebruikelijker bij producten die hoger in prijs zijn.

Mijn LG GX is zaterdag bezorgd door DynaLogic via een webwinkel. Prima service en ik had ook exact hetzelfde verwacht bij een tv van 300 euro die door DynaLogic werd verwacht. Ik heb het meer over extremen zoals een tv van 25000 euro. Je mag verwachten dat dan niet DynaLogic het komt brengen maar het bedrijf zelf. Meer in die richting bedoelde ik.

En om ook weer even on-topic te gaan. Wat een prachtig beeld trouwens. Ik ben echt zo blij als een kind. Ik heb echt de loterij gewonnen qua banding en uniformity.
Ook aan het werk.. Maar je hebt het mooi afgerond :)
Werk ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
OMD schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat mensen die een Landwind auto hebben gekocht niet echt eens zijn met jouw stelling maar goed.
Noemde ik ook niet he. Kijk: Dacia en Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
OMD schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:54:
Hoe bevalt het GX model verder? Liep je nog tegen dingen aan met het ophangen? Ik overweeg zelf een 65G1 namelijk.

Verder stel ik voor dat de eeuwig terugkomende garantie discussie stopt, graag meer daadwerkelijke ervaringen. Als je in dit topic op garantie zoekt krijg je 60 pagina's aan leesvoer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD

OMD

stin00 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:08:
[...]

Hoe bevalt het GX model verder? Liep je nog tegen dingen aan met het ophangen? Ik overweeg zelf een 65G1 namelijk.

Verder stel ik voor dat de eeuwig terugkomende garantie discussie stopt, graag meer daadwerkelijke ervaringen. Als je in dit topic op garantie zoekt krijg je 60 pagina's aan leesvoer.
Echt een fantastisch toestel. Wel een beetje onduidelijke menustructuur maar verder echt top. Ik heb zelfs Plex feilloos werkend en daar ben ik vooral erg blij mee.

Over het ophangen wil ik het niet meer hebben haha. Wat een rampen schroeven en pluggen zaten erbij, veels te groot. Ik had echter niets anders dus moest ze gebruiken.

Ik heb de G1 uiteraard ook overwogen. Ik kon hem meenemen voor 2400 euro maar ik heb ze naast elkaar gezien. Die 20% hogere helderheid heb ik niet echt kunnen constateren en de GX heb ik besteld voor 1795 euro. De A90J was wel duidelijk helderder dan de LG.

Absoluut geen spijt. Wat een ervaring als je van LCD komt. Ik heb met de lampen uit Shadow & Bone afleveringen zitten kijken van Netflix (Dolby Vision) en dat is echt spectaculair, elke scene weer. Helderheid is echt prima alhoewl ik mensen begrijp die de "punch" van een LCD missen (bij overdag uiteraard).

Ik heb trouwens gekeken en gekozen tussen de volgende modellen:

- LG 65 GX
- LG G1
- Samsung 65Q95T
- Samsung 65QN90A (vond ik persoonlijk een stuk lelijker dan de Q95T)

Voor wat je kreeg vond ik de GX de beste keus, ook na reviews tussen de 2. De G1 komt er soms zelfs slechter af (roze tint met helder witte beelden bijvoorbeeld) maar heeft uiteraard ook voordelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
@OMD

Puur uit interesse: welke picture preset gebruik je voor Dolby Vision materiaal? Ik ben nog een klein beetje zoekende namelijk :9

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 26-04-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
  • Laatst online: 12-06 16:01
stin00 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:08:
[...]

Ik heb geen ervaring met GX, maar zit nu in de eerste week met mijn 65 G1 en wat een genot. Had hiervoor de 55 Q8F van Samsung, welke al als schilderij werd genoemd, maar deze G1 hangt echt helemaal plat tegen de muur. Ik moet nog steeds alle instellingen goed uitzoeken, dus over beeldkwaliteit kan ik nog weinig kwijt. Heb hem nu voornamelijk gebruikt in combinatie met mijn Playstation 5 en ernaast wat netflix/prime en ben er erg tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Deleon78 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:32:
[...]

G1 bevalt prima! Ophangen niet zo’n probleem, inderdaad wel wat kleinere pluggen en schroeven gebruikt :) heb iets eerder mn ervaring gedeeld.

De g1 65 is al voor 2000 verkocht, en dan gaat de cashback er nog af. Er zit dus nog ruimte in de prijs.
Voor 2000? Was dat niet met een inruil van iets? Scherpste prijs die ik tot nog toe heb gezien/ontvangen was €2250,- bij Apollo. Dat is zonder aftrek van de cashback van mei.
Pagina: 1 ... 385 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.