Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik was wat DV content op Netflix aan het checken en ik was aan het switchen tussen cinema, cinema home, standard en vivid. En noem me gek, maar met best veel content vond ik vivid helemaal NIET gek. Vooral met scènes vol met special effects of een straat in de nacht met allemaal reclameborden in de film Bright. Dat komt echt "uit" het scherm zetten dan. Met cinema is het totaal niet boeiend, met cinema home al wat meer, maar vivid weergeeft het spektakel veel beter vind ik.

Wellicht ben ik de enige, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:39:
Ik was wat DV content op Netflix aan het checken en ik was aan het switchen tussen cinema, cinema home, standard en vivid. En noem me gek, maar met best veel content vond ik vivid helemaal NIET gek. Vooral met scènes vol met special effects of een straat in de nacht met allemaal reclameborden in de film Bright. Dat komt echt "uit" het scherm zetten dan. Met cinema is het totaal niet boeiend, met cinema home al wat meer, maar vivid weergeeft het spektakel veel beter vind ik.

Of je bent meer een QLED 1000+ nits type :9 ;)

Zelf zit ik echt aan de andere kant. S'avonds kijk ik het liefst in de Filmmaker mode, Oled lampje ietsje omhoog naar 40 ipv 25.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 11-04-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:39:

Dat kan natuurlijk, en als je het mooi vind moet je het lekker blijven gebruiken. Jouw scherm, dus doe wat je het mooiste vindt. Maar... het is niet natuurlijk, en ook niet zoals het bedoeld is. Maar nogmaals jij moet er naar kijken :)
Zelf wil ik graag dat het eruit ziet zoals het er in het echt uitziet of zou zien. En dan kom ik dus uit op de cinema settings.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
DutchOwnage schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:02:
[...]

Of je bent meer een QLED 1000+ nits type :9 ;)

Zelf zit ik echt aan de andere kant. S'avonds kijk ik het liefst in de Filmmaker mode, Oled lampje ietsje omhoog naar 40 ipv 25.
Filmmaker mode is cinema of cinema home? Ik heb zelf een C9, mogelijk heb jij de CX of nog nieuwere al want die mode heb ik niet. OLED light heb ik vaak op default 60 staan en met DV of HDR10 op de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
ArthurMorgan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:01:
[...]

Dat kan natuurlijk, en als je het mooi vind moet je het lekker blijven gebruiken. Jouw scherm, dus doe wat je het mooiste vindt. Maar... het is niet natuurlijk, en ook niet zoals het bedoeld is. Maar nogmaals jij moet er naar kijken :)
Zelf wil ik graag dat het eruit ziet zoals het er in het echt uitziet of zou zien. En dan kom ik dus uit op de cinema settings.
Het zijn vooral de effecten die er zoveel mooier uit komen. En echt alleen met DV of HDR10 want met SDR zit ik op expert Dark room, ondanks dat ik een hele lichte woonkamer heb, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:03:
[...]

Filmmaker mode is cinema of cinema home? Ik heb zelf een C9, mogelijk heb jij de CX of nog nieuwere al want die mode heb ik niet. OLED light heb ik vaak op default 60 staan en met DV of HDR10 op de max.
Filmmaker mode is een aparte modus, buiten cinema en cinema home. Heb sinds gister idd een CX, ik dacht dat Filmmaker mode in 2019 was geïntroduceerd? Of toch pas in 2020?

In alle HDR modi staat oled light idd automatisch op max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:08:
[...]

Filmmaker mode is een aparte modus, buiten cinema en cinema home. Heb sinds gister idd een CX, ik dacht dat Filmmaker mode in 2019 was geïntroduceerd? Of toch pas in 2020?

In alle HDR modi staat oled light idd automatisch op max.
Vanaf 2020, de 9 serie heeft hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee: bij m’n vorige Sony zette ik Apple TV aan en gelijk beeld.

Nu bij de LG OLED gaat de tv wel aan, maar nooit naar de bron Apple TV, maar naar de laatst gekozen bron. Is dit in te stellen?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-09 12:49
Even nog een vraag.

Waar en hoe spelen hier de meeste uhd en hd content af?
En waar haal ik het vandaan.
Ik heb op dit moment nl alleen een abbo bij Netflix.
En ik heb een oude mediaspeler staan die nu max.1080p afspeelt.
Kan ik de Hdd schijf ook meteen aan de tv hangen? Of moet ik daar een aparte app voor installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
THE_BASE schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:13:
Iemand een idee: bij m’n vorige Sony zette ik Apple TV aan en gelijk beeld.

Nu bij de LG OLED gaat de tv wel aan, maar nooit naar de bron Apple TV, maar naar de laatst gekozen bron. Is dit in te stellen?
Welk model heb je? Volgens mij is dit in het Hotel Menu in te stellen:

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gaston b schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:44:
Even nog een vraag.

Waar en hoe spelen hier de meeste uhd en hd content af?
En waar haal ik het vandaan.
Ik heb op dit moment nl alleen een abbo bij Netflix.
En ik heb een oude mediaspeler staan die nu max.1080p afspeelt.
Kan ik de Hdd schijf ook meteen aan de tv hangen? Of moet ik daar een aparte app voor installeren?
Dat is meer dan één vraag 😏.

Er is volop HD en UHD aanbod beschikbaar bij o.a. BOL of Amazon, maar als jij op iets anders doelt, daar zou je zelf even je fantasie er eens op los moeten laten.

Je zou voor je overige vragen ook eens gebruik kunnen maken van de zoekfunctie binnen dit topic, er is al vaker eens (meer dan eens zelfs), iets over geschreven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

DutchOwnage schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:15:
[...]

€2200 voor een 55C7, 3 jaar geleden? Apart. Ik kocht mijn C7 in april 2018 voor €1400. Heb nu een 65CX voor €100 minder(inruil C7). De prijzen gaan idd wel rap omlaag.
Heb je jouw C7 ingeruild voor 300,- :o Je vangt echt zo het dubbele als je niet inruilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik zou een 4K OLED nooit voor zulke bedragen doorverkopen. Het beeldverschil met de nieuwste modellen is marginaal (in tegenstelling tot LCD). Kun je het net zo goed als slaapkamer tv gebruiken, en heb je nog een beter scherm dan wat voor 70% in woonkamers staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-04-2021 20:50 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
ion schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:45:
[...]

Heb je jouw C7 ingeruild voor 300,- :o Je vangt echt zo het dubbele als je niet inruilt..
Bijna €400 en 5 jaar garantie. Had geen zin om aan een particulier te verkopen en eventuele bijkomende problemen. M'n C7 had al meer dan 5000 branduren, zou je net zien verkoop ik 'm geeft ie om een of andere reden de geest. Tuurlijk had ik 100 of 200 meer kunnen krijgen, maar so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Koning-Admiraal schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:48:
Ik zou een 4K OLED nooit voor zulke bedragen doorverkopen. Het beeldverschil met de nieuwste modellen is marginaal (in tegenstelling tot LCD). Kun je het net zo goed als slaapkamer tv gebruiken, en heb je nog een beter scherm dan wat voor 70% in woonkamers staat.
Had gekunt, echter kijk ik geen tv in de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:31
Een vraagje, ik heb een CX staan en via WiFi verbonden voor Netflix, YouTube en Disney+.

Netflix en YouTube werken prima alleen met Disney+ gaat er iets mis. Na ongeveer een uur is de WiFi verbinding plots weg. Als we Netflix kijken dan zijn er geen problemen.

Bekabeld geen problemen, dus de makkelijkste oplossing is een kabel erin laten maar goed voorkeur heeft WiFi ivm te kort aan aansluitingen op de router 8)7 . Uiteraard zijn daar ook oplossingen voor.

De oplossing voor WiFi problemen om de stroomkabel eruit te laten voor een paar minuten al geprobeerd.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb net weer 2 uur Disney+ gekeken via WiFi, hier nog nooit een probleem gehad (C9 en B7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
A3-D schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:57:
[...]

Welk model heb je? Volgens mij is dit in het Hotel Menu in te stellen:
Model staat in mijn signature. :)

Thanks voor de tip. Maar dat is dan altijd, soms wil ik ook niet de Apple TV direct inschakelen. Vind raar dat HDMI het niet triggert.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pannekoek81 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:00:
Een vraagje, ik heb een CX staan en via WiFi verbonden voor Netflix, YouTube en Disney+.

Netflix en YouTube werken prima alleen met Disney+ gaat er iets mis. Na ongeveer een uur is de WiFi verbinding plots weg. Als we Netflix kijken dan zijn er geen problemen.

Bekabeld geen problemen, dus de makkelijkste oplossing is een kabel erin laten maar goed voorkeur heeft WiFi ivm te kort aan aansluitingen op de router 8)7 . Uiteraard zijn daar ook oplossingen voor.

De oplossing voor WiFi problemen om de stroomkabel eruit te laten voor een paar minuten al geprobeerd.

Iemand een idee?
Vreemde klacht.
Heb je QuickStart uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:31
HoppyF schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:03:
[...]

Vreemde klacht.
Heb je QuickStart uitgezet?
Ja, dit staat uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Vraagje aan de GX bezitters nog, de meegeleverde muurbeugel, staat die toe dat de TV wat gekjanteld/gedraaid wordt? Of is het strak tegen de muur en dat is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Batsu schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:25:
Vraagje aan de GX bezitters nog, de meegeleverde muurbeugel, staat die toe dat de TV wat gekjanteld/gedraaid wordt? Of is het strak tegen de muur en dat is het?
Ja je kan hem een beetje draaien als hij hangt. super handig ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Tylen schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:34:
[...]

Ja je kan hem een beetje draaien als hij hangt. super handig ;)
Thanks, dat maakt de keuze er niet gemakkelijker op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
Batsu schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:35:
[...]

Thanks, dat maakt de keuze er niet gemakkelijker op 8)7
De C serie als je hem neer zet en de G als je hem ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
giantgiantus schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:36:
[...]

De C serie als je hem neer zet en de G als je hem ophangt.
Was het maar zo simpel ;-)

Prijs speelt helaas ook mee.

Zeker met de actie van CoolBlue was de CX interessant. Nu zie ik juist dat die actie weg is.... Waardoor de prijzen van de GX en CX dichter bij elkaar liggen en ik het wellicht beter verkocht krijg aan de vrouw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Batsu schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:38:
[...]

Zeker met de actie van CoolBlue was de CX interessant. Nu zie ik juist dat die actie weg is.... Waardoor de prijzen van de GX en CX dichter bij elkaar liggen en ik het wellicht beter verkocht krijg aan de vrouw ;-)
Oke dan volgende keuze:

Heb je een kabelgoot in de muur?
JA: GX;
NEE: CX.

;) Een GX met kabels eronder kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Tylen schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:39:
[...]

Oke dan volgende keuze:

Heb je een kabelgoot in de muur?
JA: GX;
NEE: CX.

;) Een GX met kabels eronder kan natuurlijk niet.
Hahaha mee eens. Kabelgoot: check!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Batsu schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:40:
[...]

Hahaha mee eens. Kabelgoot: check!
Ja dan mot je echt een GX halen. WAF is skyhigh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Prijsverschil is 2x uit eten (en dat kan nu niet). Dus dat probleem is opgelost🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

voor de prijzen is er een apart topic,
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 15:20
Weet iemand wat de maximale afstand is met de geleverde wallmount van de GX/G1 dat je hem van de muur af kan zetten? Kan dit nergens echt vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
https://www.totaaltv.nl/n...innenkort-in-ultra-hdhdr/

Kijk eens aan :) . Dit gaat de goede kant op. Ziggo zal binnenkort, of met aanvang volgend seizoen, dan ook wel Champions League, Premier League en Primera Division in 4K(HDR) aan gaan bieden. Als er eentje over de brug komt, volgen er meer _/-\o_

Edit:

Wat is Ultra HD-HDR?
Ultra HD-HDR is een nieuwe term dir ESPN in Nederland introduceert. Maar wat is het eigenlijk? Het gaat niet om een 4K-signaal met een beeldresolutie van 3840 x 2160 pixels, oftewel 2160P. Het is ook geen vorm van een 2K signaal dat met een beeldresolutie van 2560 x 1440 pixels 1440P is. Volgens de specificaties die ESPN aan Totaal TV laat weten is Ultra HD-HDR een Full HD-signaal met een beeldresolutie van 1920 x 1080 pixels die ‘progressive’ in beeld worden gebracht, 1080P dus. Hieraan worden enkele technieken toegevoegd. Dit zijn HDR HLG in combinatie met Wide Color Gamut (WCG). Dit alles levert zeker een beter beeld en betere kijkervaring op in vergelijk met de huidige uitzendingen in HD 1080i maar is niet vergelijkbaar met 4K dat met een hogere beeldresolutie en meer pixels een tot vier keer beter beeld als Full HD kan leveren.

-O- . 1080P HDR dus. Wat een misleiding dan, om het Ultra HD te noemen.

[ Voor 59% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:00
.

[ Voor 121% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 14:40
Hi Vraagje,

Ben voornemens om een LG OLED te gaan kopen, weet nog niet welk model. Nu is las ik issues met HDMI 2.1 op diverse merken tv's. Kan iemand mij uitleggen wat voor issues dat zijn, ik heb zelf een ps5 waar ik denk niet heel veel mee ga gamen op de tv maar stel van wel waar loop ik dan tegen aan? en geld het dan alleen voor 2.1 en niet voor 2.0 bijv een soundbar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Deleon78 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:52:
Wat een ongelooflijke eikels zijn het.
F*ck die marketing mensen.

(Kan ik hier slecht tegen? Neuh ;))
Eens. Het gekke is ook dat zonder die term ultra HD ze aan hadden kunnen geven dat de kwaliteit er op vooruit gaat. 1080p is beter dan 1080i en HDT wordt ook toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
Vegetto schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:59:
Hi Vraagje,

Ben voornemens om een LG OLED te gaan kopen, weet nog niet welk model. Nu is las ik issues met HDMI 2.1 op diverse merken tv's. Kan iemand mij uitleggen wat voor issues dat zijn, ik heb zelf een ps5 waar ik denk niet heel veel mee ga gamen op de tv maar stel van wel waar loop ik dan tegen aan? en geld het dan alleen voor 2.1 en niet voor 2.0 bijv een soundbar ofzo?
Altijd goed als je voornemens bent om voor een (LG) OLED te gaan. Lees je wel een beetje in, de vragen die je stelt zijn makkelijk terug te vinden in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
giantgiantus schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:02:
[...]

Eens. Het gekke is ook dat zonder die term ultra HD ze aan hadden kunnen geven dat de kwaliteit er op vooruit gaat. 1080p is beter dan 1080i en HDT wordt ook toegevoegd.
Maar het verschil tussen 1080p en 1080i zegt 'Henk en Ingrid' niks. Ultra HD 4K/UHD echter wel, dat moet wel beter zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Waarom niet gelijk 4K (HDR)? Ik vermoed dat ik het antwoord weet? De uitzendstraat bij ESPN is nog niet volledig 4K vermoed ik, in tegenstelling tot Ziggo waar de hele keten 4K is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:11
Hoe lang verwachten jullie dat de CX serie nog te koop is nu de C1 gereleased is? Lijkt er op dat alle CX modellen nu in de aanbieding gaan de laatste tijd.

De CX kwam echter pas in juni 2020 op de markt, een stukje later ten opzichte van de C9 die in maart 2019 verkrijgbaar was en nog tot ergens eind mei 2020 voor de laagste prijs beschikbaar was

Heb interesse in de 48" maar was van plan om in mei pas aan te schaffen of zal dat al te laat zijn :?

[ Voor 41% gewijzigd door Selmer op 12-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Een wat kleinere retailer waar ik onlangs contact mee heb gehad, had op dat moment nog 15 exemplaren 65"CX op voorraad staan. Dit was ook de laatste batch. Verwachting was dat die eind April wel op zouden zijn, daarna geen nieuwe voorraad meer.

Met andere woorden: wacht niet ál te lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vergeet de cashback acties niet.
Volgens mij komt er volgende maand weer eentje aan.
Zal wel om de 2021 modellen gaan en niet de CX of GX.
Afwachten wat de voorwaarden zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Batsu schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:25:
Nee, je kunt de TV alleen iets naar voren trekken bv om een kabel erin te steken.
Plus een kleine correctie om de TV waterpas te kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 01:42
[...]

Choosing between 1080i and 1080p formats
Due to its working principle, 1080p has more advantages than the 1080i format, starting with a superior perceived image quality. Even if an image has the same resolution in both 1080p and 1080i formats, and therefore the same number of pixels vertically and horizontally, the vertical resolution of an interlaced image seems to be almost 60% inferior. This is due to the fact that the even and odd lines of the image aren’t displayed simultaneously. Consequently, a video in a 1080i offers a very similar image quality to that of a file in 720p, meaning you cannot fully enjoy Full HD images.

https://blog.son-video.co...gressive%20scan%20display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 01:42
[...]

Als je de nieuwe uitzending via een humax decoder kijkt... dan moet je die op "origineel" zetten ?
Of kun je deze uitzending met HDR helemaal niet op deze wijze zien.. ??
Staat nu op 1080i bij mij.

Geen verstand van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 17:24
Ik ben helaas nog steeds niet tevreden over mijn 65cx. Dit is een YouTube filmpje waarbij het beeld om de 2 seconden verspringt (nee het is geen internet issue :) )

YouTube: 65cx let op bomen achtergrond die “verspringen”

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb het filmpje gecheckt op mijn telefoon en daar loopt hij we soepel

Originele filmpje
YouTube: Juf Roos • Wielen van de bus • Aflevering

[ Voor 13% gewijzigd door robinthart op 12-04-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:35

GG85

.......

robinthart schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:01:
Ik ben helaas nog steeds niet tevreden over mijn 65cx. Dit is een YouTube filmpje waarbij het beeld om de 2 seconden verspringt (nee het is geen internet issue :) )

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb het filmpje gecheckt op mijn telefoon en daar loopt hij we soepel
Truemotion aan staan? Zo ja, zet dat eens uit
En t helpt natuurlijk als je het orginele filmpje ook even post zodat mensen kunnen kijken of ze er ook last van hebben(miss zit het in het filmpje).
Zonder referentie is het moeilijk oordelen of er iets mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
GG85 schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:10:
[...]

En t helpt natuurlijk als je het orginele filmpje ook even post zodat mensen kunnen kijken of ze er ook last van hebben(miss zit het in het filmpje).
Ja true motion staat aan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:50
GG85 schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:10:
[...]

YouTube: Juf Roos • Wielen van de bus • Aflevering zo moeilijk was dit niet te vinden ;)
Vanaf 3:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
robinthart schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:11:
[...]

Ja true motion staat aan ja
Als ik dat niet aanzet dan hapert het helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

robinthart schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:01:

Originele filmpje
YouTube: Juf Roos • Wielen van de bus • Aflevering
Heb je ook voorbeelden van een normale scene of een film? Hapert bij mij overal, zowel inhoudelijk als kwaliteit K**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:42:
[...]

Heb je ook voorbeelden van een normale scene of een film? Hapert bij mij overal, zowel inhoudelijk als kwaliteit K**
Niet perse. Het is eigenlijk bij alle YouTube filmpjes. Steeds kleine korte haperingen.

Ik ben misschien een zeurpiet, maar mij irriteert het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinthart schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:58:
[...]

Niet perse. Het is eigenlijk bij alle YouTube filmpjes. Steeds kleine korte haperingen.

Ik zie die bomen enorm (irritant) verspringen, maar ook op andere apparaten en verschillende browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
[...]

Niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hier op mijn 55C9 geen haperingen te zien met YouTube.
Ook op mijn iPad Pro die een uitstekend scherm heeft en 120Hz is, gaat het goed.
Op jouw opgenomen filmpje zie ik wel de haperingen.
Het is dus duidelijk waar het om gaat. De stottering van de bomen die langskomen.
Aan welke instelling het ligt durf ik zo niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
HoppyF schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:37:
[...]

Ook op mijn iPad Pro die een uitstekend scherm heeft en 120Hz is, gaat het goed.
Het is dus duidelijk waar het om gaat. De stottering van de bomen die langskomen.
HoppyF schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:37:
[...]

Zou jij misschien een filmpje willen maken zodat ik kan zie hoe het bij jou eruit ziet?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:08

DON PAPA

Tweaker-fan

robinthart schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:24:
[...]
Als ik dat niet aanzet dan hapert het helemaal
En op welke stand heb je die staan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-09 11:27
rutgergron schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:58:
Omgeruilde LG CX 65" nu aantal week in het bezit. Ik had last van horizontale lijnen verdeeld over het hele scherm. Vooral zichtbaar tijdens heldere beelden gamen of tv kijken. Denk hierbij aan aan naar de zon kijken in Red Dead Redemption 2, witte achtergronden, tekenfilms op Youtube, etc.

Helaas met deze paneel hetzelfde. Ik laat het er maar bij. Het schijnt dat elke paneel hier met bepaalde mate last van heeft. Alleen de meeste mensen valt het denk ik niet op. Je moet er ook goed naar kijken om het te zien. Jammer is het wel, je verwacht het niet van een tv die zoveel geld kost.

Zie onderstaande afbeelding:
[Afbeelding]

Hier in deze topic op reddit ook besproken:
https://amp.reddit.com/r/...ines_on_bright_images_cx/

Voor toekomstige eigenaren hou hier dus wel rekening mee dat je het bovenstaande op je paneel kan gaan zien en er niet veel aan te doen valt.
Na het bovenstaande met LG contact opgenomen, gaf aan om pixel refresh te doen. Ik zei ook dat het bij de 1e paneel niks heeft geholpen. Voordat LG iemand stuurt moest ik dit toch uitvoeren om verdere stappen te ondernemen.

Ik vroeg ook expliciet of dit bij een LG OLED tv 'hoort' en hij zei duidelijk dat het niet het geval was. Het lastige vind ik ook of ik hier ook wat mee moet of niet. Hoort het er nu bij of is dit gewoon een defect. Je hoort er namelijk veel meer mensen over. Ik ga toch verdere stappen ondernemen. Ik ben benieuwd als er een LG monteur langskomt en met eigen ogen ziet wat die er dan van zegt.

Ik weet, de perfecte paneel bestaat niet maar dit vind ik toch eigenlijk niet kunnen. Het is met veel content 'te zien'. Dus daar heeft het sowieso niet mee te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door rutgergron op 13-04-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Banding (horizontaal en/of verticaal) is inherent aan OLED. Het ene scherm heeft er meer last van als de ander. In mijn opinie kom je dan gewoon uit op de beruchte panel lottery.

Het is een lastig iets om aan te tonen richting LG. Je komt dan al snel terecht in een wellus/nietus spelletje. Ik denk dat pas op het moment dat het DUIDELIJK zichtbaar is bij "gewone" content, bijvoorbeeld Het Journaal of RTL Boulevard(ik noem maar iets :z ), als je daar duidelijke strepen ziet, dat er dan iets te halen valt.

Maak eens een 5% grey scale foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
DON PAPA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:44:
[...]

En op welke stand heb je die staan ?
Dan zet ik trumotion helemaal uit. Dan heb je helemaal schokkende bomen op de achtergrond, maar dan wel structureel. Niet zoals met trumotion waarbij hij om de 2 seconden verspringt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

devilsnight schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:50:
Laatst eens de series Wandavision op Disney + en The Boys op Prime gekeken met Dolby Vision. Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet schokkend vind. Ik gebruik de beeld mode standard of cinema home en ik vind nou niet dat effecten er echt bijzonder uitkomen.

Wellicht dat deze twee series gewoon niet zo bijzonder zijn met DV? Wat is mooie en toffe DV content op beide services? En cinema home is "how the director intended", toch?

Dit is met de C9 trouwens.
Ik weet niet precies wat je verwacht maar
- Light sabers in Star Wars/Mandalorian (Disney+)
- For all Mankind (Apple+): De lampjes in het control center bij Nasa en een kerstboom in de achtergrond

Dit zijn voor mij wel voorbeelden waarbij je echt goed de HDR effecten ziet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 14:11
Ik vind het soms nog steeds lastig te bepalen wanneer ik welke beeld instellingen gebruik bij video content. Voor games gebruik ik soms game modus bij snelle games en anders HDR modus. Bij films en series met veel special effect gebruik ik ook HDR modus, bij voetbal en series/films die geen specials hebben ga ik voor de dark of bright modus met de meest zuivere kleuren.

Herkennen jullie dit of doen jullie dat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Terpstars schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:22:

Herkennen jullie dit of doen jullie dat anders?
Ik gebruik HDR wanneer nodig.

Normale TV: dark room setting.
Netflix: schakelt automatisch op HDR modus indien de content dit heeft, zo niet; dark room setting.
Games: Mijn PS5 staat standaard op HDR, ook al games niet HDR zijn. Prima, niks aan doen.
Voetbal: Zie normale TV.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Mijn C9 heeft een nieuwe firmware update. Eerst eens zien wat er veranderd is, ik update nooit zomaar meteen. Niet meer na dat geintje net de B6 toen, lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

robinthart schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
[...]
Dan zet ik trumotion helemaal uit. Dan heb je helemaal schokkende bomen op de achtergrond, maar dan wel structureel. Niet zoals met trumotion waarbij hij om de 2 seconden verspringt
Dat was mijn vraag niet, op welke stand heb je de trumotion stand staan (vloeiend, helder of gebruiker (Judder ? - Blur ?) ) of heb je deze standen niet op jouw model TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:47:
Mijn C9 heeft een nieuwe firmware update. Eerst eens zien wat er veranderd is, ik update nooit zomaar meteen. Niet meer na dat geintje net de B6 toen, lol.
geinstalleerd hier. volgens mijn zoeken:

Firmware 5.00.30 was just posted on the LG Korea Website.

-Improved Netflix video interruption problem (05.00.30)
-Improved minor issues related to software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ArthurMorgan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:30:
[...]

geinstalleerd hier. volgens mijn zoeken:

Firmware 5.00.30 was just posted on the LG Korea Website.

-Improved Netflix video interruption problem (05.00.30)
-Improved minor issues related to software
Video interruption. Bedoelen ze daarmee dat een serie afspeelt en je hoort het geluid maar het beeld staat stil? Dat gekke gebeuren had ik de afgelopen dagen tijdens de serie The Crown. Één aflevering speelde prima af en de volgende kreeg ineens deze rare issues. Dan moest ik even back, back doen en de serie weer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
DutchOwnage schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:21:
Banding (horizontaal en/of verticaal) is inherent aan OLED. Het ene scherm heeft er meer last van als de ander. In mijn opinie kom je dan gewoon uit op de beruchte panel lottery.

Het is een lastig iets om aan te tonen richting LG. Je komt dan al snel terecht in een wellus/nietus spelletje. Ik denk dat pas op het moment dat het DUIDELIJK zichtbaar is bij "gewone" content, bijvoorbeeld Het Journaal of RTL Boulevard(ik noem maar iets :z ), als je daar duidelijke strepen ziet, dat er dan iets te halen valt.

Maak eens een 5% grey scale foto?
Dat is natuurlijk maar de vraag of het inherent is aan OLED. Aangezien LG zelf telefonisch zegt dat het niet zo is en/of zo hoort te zijn. Ik heb het namelijk expliciet nagevraagd of het een euvel is wat wij OLED hoort. Hij gaf duidelijk aan dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
rutgergron schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:50:
[...]

Dat is natuurlijk maar de vraag of het inherent is aan OLED. Aangezien LG zelf telefonisch zegt dat het niet zo is en/of zo hoort te zijn. Ik heb het namelijk expliciet nagevraagd of het een euvel is wat wij OLED hoort. Hij gaf duidelijk aan dat dit niet het geval is.
Ja maar heb jij op dat moment ook een foto van jouw situatie besproken zodat de medewerker het ook kon zien of heb je gevraagd of 'x wel zo hoort op een oled' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nou ik heb sindskort een behoorlijk grote verticale band over m'n LG 55B6 scherm lopen.. deze is dusdanig donker dat ik het bij normaal TV kijken altijd zie. Dit is altijd erg lastig om op de foto vast te leggen omdat m'n smartphone moeite heeft met al het licht. Ik kan in ieder geval garanderen dat het te allen tijde goed zichtbaar is bij normaal TV kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HH229rfx2EbqzL9FWURoMrQ284=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6Eh9zHF2EQWYH1HCxw7nuuT.jpg?f=fotoalbum_large

TV is nu 3,5 à 4 jaar oud en alleen gebruikt voor TV/series/films, niet als PC scherm of mee te gamen (werkelijk 0 statische content). Garantie is natuurlijk 2 jaar, maar ik heb 6 jaar garantie gekregen (op basis van afschrijving uiteraard).

Hij is aangemeld bij CE repair en krijg zojuist de volgende kostenopgave:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6cLERZdO6rZL7W95hU7mnpggT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4s3JQht42znmKdmdcISr1e5Q.png?f=user_large

722 euro reparatiekosten en ik moet ik m'n handjes knijpen dat er LG coulance is toegepast, anders was de reparatie 1050 euro :') Dit overstijgt natuurlijk de economische waarde in alle opzichten, bizar.

Iemand hier ervaring mee? Gewoon maar verlies nemen en op Marktplaats zetten voor een appel en een ei, of dieper de garantie rompslomp inklimmen? Ik overweeg al een tijdje een 65" TV aan te schaffen, maar de verkoopwaarde van m'n 55B6 is zo wel miniem.. en twijfel nu voor het eerst of ik wel weer OLED wil, ondanks dat ik groot OLED fan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
[...]

Het is in ieder geval iets dat sinds de 2020 modellen vaker voorkomt. Niet alleen bij LG, maar ook bij Sony en Panasonic modellen. Het ene paneel heeft er meer last van dan de ander en ook de ene persoon ziet het sneller dan de ander.
Je kunt hem omwisselen, maar je komt dan inderdaad uit op de panel lottery wat @DutchOwnage ook aangeeft.

Dus voor nu zijn er eigenlijk 3 mogelijkheden
- Je erbij neerleggen en hopen dat het je minder gaat opvallen
- TV net zolang omruilen tot je er één hebt zonder het grid (en hopen dat je er geen andere issues voor terug krijgt).
- TV helemaal inleveren en wachten op nieuwe modellen waarbij dit probleem verholpen is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:50
stin00 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:24:
Garantie is natuurlijk 2 jaar, ..
Nee, in NL is garantie niet 2 jaar, het is gebaseerd op de te verwachten levensduur van een product. Van een dure OLED mag je wel meer verwachten, eerder minimaal 5 jaar.
@HoppyF is de "garantie guru", er is al veel over geschreven hier hoe je precies je recht haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik heb sindskort een behoorlijk grote verticale band over m'n LG 55B6 scherm lopen.. deze is dusdanig donker dat ik het bij normaal TV kijken altijd zie. Dit is altijd erg lastig om op de foto vast te leggen omdat m'n smartphone moeite heeft met al het licht. Ik kan in ieder geval garanderen dat het te allen tijde goed zichtbaar is bij normaal TV kijken:

[Afbeelding]

TV is nu 3,5 à 4 jaar oud en alleen gebruikt voor TV/series/films, niet als PC scherm of mee te gamen (werkelijk 0 statische content). Garantie is natuurlijk 2 jaar, maar ik heb 6 jaar garantie gekregen (op basis van afschrijving uiteraard).

Hij is aangemeld bij CE repair en krijg zojuist de volgende kostenopgave:

[Afbeelding]

722 euro reparatiekosten en ik moet ik m'n handjes knijpen dat er LG coulance is toegepast, anders was de reparatie 1050 euro :') Dit overstijgt natuurlijk de economische waarde in alle opzichten, bizar.

Iemand hier ervaring mee? Gewoon maar verlies nemen en op Marktplaats zetten voor een appel en een ei, of dieper de garantie rompslomp inklimmen? Ik overweeg al een tijdje een 65" TV aan te schaffen, maar de verkoopwaarde van m'n 55B6 is zo wel miniem.. en twijfel nu voor het eerst of ik wel weer OLED wil, ondanks dat ik groot OLED fan ben.
Je hebt je claim bij de winkel waar je hem gekocht hebt ingediend neem ik aan?
Zo ja, dan zeg je tegen de winkel dat je een volledige kosteloze reparatie wenst.
De reden is dat de TV nog niet zo oud is en deze dus nu niet voldoet.
Dit valt gewoon onder garantie.
Lees het topic anders even door hier.
Er is al vaker coulance aanboden terwijl dit formeel gezien niet aan de orde was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
[...]

Wij van WC eend.

Zonder gekheid, natuurlijk zegt de fabrikant dat het niet hoort. Snap ik. Feit is dat het hele internet er vol mee staat, dat vergeet de LG medewerker gemakshalve te vermelden. En niet alleen vanaf 2020, op mijn C7 had ik ook banding, maar niet storend genoeg om verhaal te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
DutchOwnage schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:36:
[...]

Wij van WC eend.

Zonder gekheid, natuurlijk zegt de fabrikant dat het niet hoort. Snap ik. Feit is dat het hele internet er vol mee staat, dat vergeet de LG medewerker gemakshalve te vermelden. En niet alleen vanaf 2020, op mijn C7 had ik ook banding, maar niet storend genoeg om verhaal te halen.
Wat @rutgergron bedoelt is volgens mij niet hetzelfde als banding. Ik ken de technische details verder niet, maar dit wordt benoemd als een grid issue (of venetian blinds door Vincent Teoh in zijn G1 review). En dat is iets wat vaker voorkomt sinds de 2020 modellen.

Gaat om de lijnen die je hier bijvoorbeeld ziet op het hoofd van pig.

https://www.avsforum.com/...12_114637691-jpg.3122019/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dan heb ik verder niets gezegd. Ik was in de veronderstelling dat diegene het over banding had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:34:
[...]

Je hebt je claim bij de winkel waar je hem gekocht hebt ingediend neem ik aan?
Zo ja, dan zeg je tegen de winkel dat je een volledige kosteloze reparatie wenst.
De reden is dat de TV nog niet zo oud is en deze dus nu niet voldoet.
Dit valt gewoon onder garantie.
Lees het topic anders even door hier.
Er is al vaker coulance aanboden terwijl dit formeel gezien niet aan de orde was.
Uiteraard direct voorgelegd bij de winkel van aanschaf, ik heb een contract met hen. Contact met CE repair of LG zal ik alleen in een uiterst geval doen als er niks meer mogelijk is met de winkel. Aanschaf was trouwens bij een Belgische winkel, woon zelf in NL. Geloof dat de naam noemen niet wordt gewaardeerd op het forum.

Ik ga nu terugmailen dat ik kosteloze reparatie of omruiling wens :) Hier trouwens de voorwaarden uit m'n factuur voor zover dat nuttig is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjw5DClAA5uVZG1kEbBk9GcGPI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kdKcBQmiiObJzspmwAfZLPAU.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
stin00 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:52:
[...]

Uiteraard direct voorgelegd bij de winkel van aanschaf, ik heb een contract met hen. Contact met CE repair of LG zal ik alleen in een uiterst geval doen als er niks meer mogelijk is met de winkel. Aanschaf was trouwens bij een Belgische winkel, woon zelf in NL. Geloof dat de naam noemen niet wordt gewaardeerd op het forum.

Ik ga nu terugmailen dat ik kosteloze reparatie of omruiling wens :) Hier trouwens de voorwaarden uit m'n factuur voor zover dat nuttig is:

[Afbeelding]
Ok, bedankt voor de toelichting.
De extra garantie die je hebt (gekocht bij aankoop?) maakt je claim veel sterker omdat het immers zwart op wit op papier staat.
Hoe dan ook valt je TV nog te repareren ook al zijn de reparatiekosten hoog.
Als de winkel ervoor kiest een vervangende TV te leveren is dat ook een optie.
Het liefst natuurlijk zonder dat je hiervoor hoeft bij te betalen.
Als je zelf liever een groter nieuw model zou willen kan een flinke korting ook nog een optie zijn.
De winkel doet dit meestal wel omdat ze dan minder kosten hebben.
Ik PB je wel even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilsnight
Iemand op AVS:
At least one post said the PQ is worse after the update - but that could be a one-off or a troll... who really knows. Nobody else has mentioned anything except fixing some gaming flicker issues and shortening the No signal screen time. I am afraid to try it just yet.
Gaming flicker? Zou het dan toch opgelost zijn? Dit klinkt als die VRR issue.

Maar ik kijk het nog wel even aan met de firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 13-04-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
stin00 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:52:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb zojuist een ticket aangemaakt bij LG. Heb een vette burn in op mijn C7 van 4 jaar oud. Destijds bij Smits gekocht en ik wacht nu eerst de reparatie kosten af. Vind het eigenlijk bizar dat er geen extra service is voor een tv van €2100 destijds. Als ik het zo lees hoef ik er niet veel van te verwachten....

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Trouwens vandaag mij 65CX binnen gekregen maar man man wat een mooi ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
5 dagen verder, en de gewenning van een 65" is inmiddels redelijk opgetreden :9. Ik snap ze wel hoor, die mensen die voor 77" gaan.

Desalniettemin, het is wel echt genieten. De immersie is toch wel lekker, als je van 55" komt.Met name natuurlijk savonds. Heb ook alle settings voor iedere bron naar voorkeur goed staan.

Iemand nog een tip voor een fijne soundbar icm een 65CX, max €400 ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:10:
[...]
Ik heb zojuist een ticket aangemaakt bij LG. Heb een vette burn in op mijn C7 van 4 jaar oud. Destijds bij Smits gekocht en ik wacht nu eerst de reparatie kosten af. Vind het eigenlijk bizar dat er geen extra service is voor een tv van €2100 destijds. Als ik het zo lees hoef ik er niet veel van te verwachten....
Ja je mag 1K betalen voor een nieuw paneel :')

Probeer nu m'n 55B6 in te ruilen voor een 65" model + bijbetaling. Is alleen wel een duur grapje... voor de 65C1 betaal ik 1800 bij en de 65G1 1970. Probeer nu een ouder model a la de 65CX of 65BX te regelen, daar gaan ze een prijsopvraag voor doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:00
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
stin00 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:27:
[...]

Ja je mag 1K betalen voor een nieuw paneel :')

Probeer nu m'n 55B6 in te ruilen voor een 65" model + bijbetaling. Is alleen wel een duur grapje... voor de 65C1 betaal ik 1800 bij en de 65G1 1970. Probeer nu een ouder model a la de 65CX of 65BX te regelen, daar gaan ze een prijsopvraag voor doen.
Hahaha 1K.... in nog geen 100 jaar 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 10:47
Raem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:48:
[...]

Wat @rutgergron bedoelt is volgens mij niet hetzelfde als banding. Ik ken de technische details verder niet, maar dit wordt benoemd als een grid issue (of venetian blinds door Vincent Teoh in zijn G1 review). En dat is iets wat vaker voorkomt sinds de 2020 modellen.

Gaat om de lijnen die je hier bijvoorbeeld ziet op het hoofd van pig.

https://www.avsforum.com/...12_114637691-jpg.3122019/
Ik had dit op een c9 paneel 65 inch van een winkel, gelukkig toen kunnen retourneren toen

mijn huidige oled panelen 55 c9 en 65 cx zijn gelukkig nu clean en issue free :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSb0VKsttWbFev7YxqPQ1JxQJTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6TaNSjS7HIpxFFb5aMaqYeX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCHdTZZFTTYgzoSBOjgnr6oLiys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPKGKAiAOCzciirjO7VWOdwL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
They fixed the artifacts issue. The VRR brightness fluctuations are still there.
When switching from SDR or HDR/DV - there's a 4-5 second signal delay that causes the "no signal" popup on screen. Supposedly its gone down to around 2 seconds with the update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
DON PAPA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:59:
[...]

Dat was mijn vraag niet, op welke stand heb je de trumotion stand staan (vloeiend, helder of gebruiker (Judder ? - Blur ?) ) of heb je deze standen niet op jouw model TV?
Ik had hem op smooth staan. Dus beide op Max. Ik zit er nu een beetje mee te spelen om te kijken of het beter wordt. Nog tips. Waar heb jij het op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Nou ik heb sindskort een behoorlijk grote verticale band over m'n LG 55B6 scherm lopen.. deze is dusdanig donker dat ik het bij normaal TV kijken altijd zie.
Uit welke serie of film is dat screenshot??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

robinthart schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:16:
[...]
Ik had hem op smooth staan. Dus beide op Max. Ik zit er nu een beetje mee te spelen om te kijken of het beter wordt. Nog tips.
Zet hem eens op gebruiker en dan de De-Blur op 10 en dan steeds de De-Judder vanaf 0 een stapje verhogen, net zolang tot het voor jouw het beste resultaat geeft.

En test het bijvoorbeeld met snelle sport beelden en niet met zo'n bewerkt filmpje op YouTube

Bij mijn geeft 10 - 4 het beste resultaat

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 14-04-2021 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 18:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

robinthart schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
[...]

Wat je daar dan op het beeld ziet, dat is hoe het originele videosignaal op Youtube in elkaar zit. Er zit dus al helemaal geen vloeiende beweging in die video. En hoe groter je scherm, hoe groter de "verspringing" hoe meer het opvalt als een probleem. Hoe kleiner je scherm, hoe kleiner de "verspringing" hoe kleiner je probleem. Totdat je op de kleinste schermen (b.v. op een telefoon) een mooi vloeiend beeld ziet. Maar het beeld is in werkelijkheid net zo schokkerig.

Daarom zitten er op alle grote tv's dus zaken als Trumotion. Wat doet die functie: die bedenkt er beelden bij die er niet zijn. Resultaat: soms vertekenend of haperend beeld.
Het is dus spelen met de Trumotion instelling totdat hij doet wat jij goed trekt. Of je zet hem uit en je accepteerd dat. Ik had voorheen een C9, ik had Trumotion uitgezet omdat ik de bij effecten daarvan erger vond dan wat hij oplostte.
Dan is er nog het verschil tussen verschillende merken. Ik heb nu b.v. een Sony Bravia OLED. De motionflow (=Truemotion) daarvan vind ik aanzienlijk beter preseteren van die van LG. Maar ook dat is smaak.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Deze pagina

https://www.avsforum.com/...34/page-883#post-60654040

Ook een semi fix voor VRR in de maak voor 2020 OLED en die gaat ook gemaakt worden voor de 2019 modellen.

https://www.avsforum.com/...alk.3057634/post-60654774

[ Voor 29% gewijzigd door devilsnight op 13-04-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 11:35

CCP

Hey,

Ik ben sinds kort een blije eigenaar van een LG GX tv. Dacht vanavond eens mooi naar Tenet te kijken via Amazon Prime. Echter zie ik sporadisch dat de aller onderste lijn een afwijkende (lees; lichtere/een witte) kleur toont ten opzichte van de rest (Zie foto). Dit is behoorlijk storend en vroeg me af of het aan de stream ligt of de televisie. Ik heb verschillende standen geprobeerd (hdr, filmmaker, etc.) en ook alle opties (ruisonderdrukking etc.) eens uitgezet. De witte lijn blijft echter sporadisch in beeld komen. Heeft iemand een soortgelijk issue met Tenet op Amazon Prime? Ik heb dit bij Disney+, Netflix, YouTube, NPO, PlayStation allemaal niet eerder gezien. Voor de rest geen issues dus, maar Tenet kan ik echt niet zo kijken. Ik focus me nu de hele tijd op de onderkant 😑
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEfckY4dMdKTITEF8KnX_e7LC2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrquBqbeL7Y0LydhEnXDnPXs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dat ligt aan de stream. Van de week ook gekeken op m'n CX, het is ook echt alleen bij Tenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:55:
[...]

Deze pagina

https://www.avsforum.com/...34/page-883#post-60654040

Ook een semi fix voor VRR in de maak voor 2020 OLED en die gaat ook gemaakt worden voor de 2019 modellen.

https://www.avsforum.com/...alk.3057634/post-60654774
Die update is er al voor 2020 modellen.
Heb die fine tune dark areas optie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 11:35

CCP

DutchOwnage schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:14:
Dat ligt aan de stream. Van de week ook gekeken op m'n CX, het is ook echt alleen bij Tenet.
Ok thanks voor je snelle reply, work around voor mij is afwijken van origineel formaat en maar ingezoomd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
CCP schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:20:
[...]

Ok thanks voor je snelle reply, work around voor mij is afwijken van origineel formaat en maar ingezoomd kijken.
Dat was juist voor mij geen optie. Ik had het voor deze ene keer maar voor lief genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:04
Eenzelfde soort lijn heb ik gezien in de eerste aflevering van Defending Jacob op Apple TV, dacht ook van wat is dit nu..

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Light21M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:55:
[...]

Ik had dit op een c9 paneel 65 inch van een winkel, gelukkig toen kunnen retourneren toen

mijn huidige oled panelen 55 c9 en 65 cx zijn gelukkig nu clean en issue free :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het punt is dat ik al een omruiling heb gehad, dit is de tweede paneel. Waar ik nog het meest tegen aan zie is het hele rompslomp: tv van de muur, in de doos, andere tv ophangen.

Wat mij opvalt is dat er twee kampen zijn op Tweakers. Ene helft zegt, het is inherent aan OLED en 'hoort' bij OLED en dat je anders uitkomt bij de panel lottery. Andere helft zegt dat dit niet zo hoort.
Pagina: 1 ... 382 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.