Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
This too shall pass
Als je mic knop lang vast houdt, zie je heel veel suggesties voor commando'sSharky schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:48:
Over commando's gesproken, waar vind ik een lijst? Kwam er via dit topic bijvoorbeeld achter dat 'scherm uit' handig is als je radio luistert. Zijn er meer van dit soort handige commando's?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
[ Voor 97% gewijzigd door SED op 07-04-2021 22:21 ]
Copyright and left by SED...
de .25 versie is een testversie geweest (aldus reddit) die in .30 zijn definitieve vorm heeft gekregen.HoppyF schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:04:
[...]
De vorige versie was hier 05.00.10 niet 05.00.25.
De update ging dus van 10 naar 30.
Dus ook als je dit model al in huis hebt gehaald vòòr deze €300 kassa korting actie van deze week, kom je gewoon in aanmerking voor de €300.
Zelf dit ook gemeld aan Coolblue en hebben binnen 3 dagen netjes €300 op mijn rekening bijgeschreven (plus een nieuwe credit factuur)
Uiteindelijk €1399 betaald voor de CX 65 inch. Mooie deal lijkt me zo.
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2021 09:11 ]
dat is netjes dat dit met terugwerkende kracht gebeurt , ik heb met de korting ( verwezen naar de CB actie) de tv afgelopen maandag gekocht bij platte TV ( voor1499 overigens met wat extra korting op beugel en inruil oude tv)_Bailey_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:09:
voor de mensen die afgelopen maand (tot 30 dagen) bij Coolblue de CX 65 inch hebben besteld, er is deze week een actie waar je €300 kassa korting krijgt op dit model.
Dus ook als je dit model al in huis hebt gehaald vòòr deze €300 kassa korting actie van deze week, kom je gewoon in aanmerking voor de €300.
Zelf dit ook gemeld aan Coolblue en hebben binnen 3 dagen netjes €300 op mijn rekening bijgeschreven (plus een nieuwe credit factuur)
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Bedankt voor de tips. Ben uiteindelijk voor de oled55cx gegaan.Gaston b schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:56:
[...]
Als ik het zo even doorlees zit er qua verschil niet veel. Het is nog afwachten od a9 gen4 processor zoveel beter is dan de gen3.
Nieuw webos is er ook nog. Doet Lg niet met updates bijwerken naar het nieuwe webos?
Weet niet hoe dat werkt bij tv's.
Bij Philips was het een ramp.
Gekocht omdat ie toen in de tijd CI+ had als eerste.
Kon ik er niks mee omdat Ziggo de tv niet ondersteunde.
Platte tv.nl deed me een goede deal.
Heb hem inmiddels binnen en moet zeggen wauw wat een verschil in beeldkwaliteit en grootte( oude was 37 ").
Nu zat ik gisterenavond wat te zappen. En komt de mevrouw met een goede vraag, ik had de remote gekoppeld aan mijn kpn decoder, zegt ze opeens waar is de gids heen.
Ik zeg nog van staat er toch op guide, maar zoals.s ze al had geprobeerd kom je daar alleen in de kanalenlijst.
Is er ergens een functie zodat ik op de lg afstandsbediening de gids kan oproepen van de decoder. Want volgens mij werkt de kanalenlijst met zenders zoeken alleen bij ziggo.
Via CEC/universele afstandsbedieningmogelijkheden van TV's wordt slechts een beperkt aantal toetsen doorgegeven. Je kan investeren in een (tweedehands) universele afstandsbediening, zoals een Logitech Harmony. Je kan dan een functie genaamd 'TV kijken' hebben, waarbij het volume bijvoorbeeld door de TV wordt bediend, en het zappen en toegang tot de gids via de KPN decoder.Gaston b schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:38:
Is er ergens een functie zodat ik op de lg afstandsbediening de gids kan oproepen van de decoder. Want volgens mij werkt de kanalenlijst met zenders zoeken alleen bij ziggo.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Klopt wat @The Zep Man zegt qua beperkte ondersteuning. Toevoeging is dat gids waarsschijnlijk wel te vinden is via het extra menu'tje dat je kan oproepen door de AD/SAP knop (onder de 9, rechts van de 0) in te drukken en dan te scrollen. Maar dus wel paar keer extra klikkenGaston b schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:38:
[...]
Bedankt voor de tips. Ben uiteindelijk voor de oled55cx gegaan.
Heb hem inmiddels binnen en moet zeggen wauw wat een verschil in beeldkwaliteit en grootte( oude was 37 ").
Nu zat ik gisterenavond wat te zappen. En komt de mevrouw met een goede vraag, ik had de remote gekoppeld aan mijn kpn decoder, zegt ze opeens waar is de gids heen.
Ik zeg nog van staat er toch op guide, maar zoals.s ze al had geprobeerd kom je daar alleen in de kanalenlijst.
Bij mijn C9 met 05.00.10 is deze update nog steeds niet te vinden als ik zoek naar nieuwe update via het menu.HoppyF schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:25:
[...]
Ik heb net mijn C9 aangezet en zag dat er een update was gedaan naar 05.00.30.
WebOS is nu 4.9.1.
Verbeteringen zijn (mij) nog onbekend.
[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 08-04-2021 10:21 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:39
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Kort op de knop met de ... drukken.Gaston b schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:38:
[...]
Bedankt voor de tips. Ben uiteindelijk voor de oled55cx gegaan.
Dan kom je in het menu van je KPN kastje.
Je kunt het beter omdraaien en je KPN afstandsbediening gebruiken voor zowel TV functies als de TV functies zoals zappen, volume harder/zachter enz.
Je hebt de LG afstandsbediening dan alleen nodig voor bv Netflix of YouTube.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vreemd.DON PAPA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:19:
[...]
Bij mijn C9 met 05.00.10 is deze update nog steeds niet te vinden als ik zoek naar nieuwe update via het menu.
Bij mijn C9 staat automatisch updaten aan en zag ik dus de update nadat ik de TV aangezet had en het bericht over de update hier langs zag komen.
Nu doet LG die updates in batches dus wellicht krijg je hem de komende dagen wel.
Ik zie verder ook geen verschillen dus weet niet eens wat er geüpdatet is.
Ik ben geen gamer dus kan niet controleren of daar verbeteringen inzitten.
€1399 of €1499?_Bailey_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:09:
voor de mensen die afgelopen maand (tot 30 dagen) bij Coolblue de CX 65 inch hebben besteld, er is deze week een actie waar je €300 kassa korting krijgt op dit model.
Bij mij beste weten hanteert CB namelijk €1499 als aanbieding.
tijdens mijn bestelling paar weken geleden had ik €1699 betaald voor deze CX 65. En daar dus nu die €300 kassa korting = uiteindelijk €1399 betaaldonsgeluk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:31:
[...]
€1399 of €1499?
Bij mij beste weten hanteert CB namelijk €1499 als aanbieding.
Let in ieder geval op als je een tweedehands Logitech harmony koopt, dat je ook de account gegevens (inloggegevens) van de vorige gebruiker hebt. Anders kun je er niets mee.The Zep Man schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:41:
[...]
Via CEC/universele afstandsbedieningmogelijkheden van TV's wordt slechts een beperkt aantal toetsen doorgegeven. Je kan investeren in een (tweedehands) universele afstandsbediening, zoals een Logitech Harmony. Je kan dan een functie genaamd 'TV kijken' hebben, waarbij het volume bijvoorbeeld door de TV wordt bediend, en het zappen en toegang tot de gids via de KPN decoder.
Poeh mooie prijs voor de 65CX! Hopelijk lukt dat binnenkort weer zodat m'n 55B6 met pensioen kan_Bailey_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:34:
[...]
tijdens mijn bestelling paar weken geleden had ik €1699 betaald voor deze CX 65. En daar dus nu die €300 kassa korting = uiteindelijk €1399 betaald
Da's niet mijn ervaring. Heb voldoende tweedehands afstandsbedieningen gekocht die ik zo aan mijn account kon toevoegen. Dan praat ik wel over enkel IR afstandsbedieningen. Bluetooth doe ik niets mee.j.c.kees schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:48:
Let in ieder geval op als je een tweedehands Logitech harmony koopt, dat je ook de account gegevens (inloggegevens) van de vorige gebruiker hebt. Anders kun je er niets mee.
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 08-04-2021 11:51 ]
Geldt dat ook voor de Logitech Harmony?The Zep Man schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:50:
[...]
Da's niet mijn ervaring. Heb voldoende tweedehands afstandsbedieningen gekocht die ik zo aan mijn account kon toevoegen. Dan praat ik wel over enkel IR afstandsbedieningen. Bluetooth doe ik niets mee.
Ik bedoelde juist de Logitech Harmony, bijvoorbeeld de Harmony One(+). Heb ondertussen ervaring met drie volledig werkende tweedehands afstandsbedieningen uit die serie. Tevens heb ik er enkelen gerepareerd en gereviseerd (d.m.v. kannibalisering van meerdere exemplaren).j.c.kees schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:36:
Geldt dat ook voor de Logitech Harmony?
Een Harmony One wordt gebruikt met een 65CX i.c.m. externe apparatuur. Het enige dat de afstandsbediening doet voor de 65CX is die aan- en uit zetten.
[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 08-04-2021 13:18 ]
Ik doe het juist andersom, met de drie puntjes knop ... voor de KPN gids/instellingen, verder kan alles met de LG AB, en kan je de pointer gebruiken en snel apps opstarten.HoppyF schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:23:
[...]
Kort op de knop met de ... drukken.
Dan kom je in het menu van je KPN kastje.
Je kunt het beter omdraaien en je KPN afstandsbediening gebruiken voor zowel TV functies als de TV functies zoals zappen, volume harder/zachter enz.
Je hebt de LG afstandsbediening dan alleen nodig voor bv Netflix of YouTube.
Thnx denk dat ik dat ook maar ga doen. Jammer dat er niet een Quick access kan aangemaakt worden naar de gids.absrnd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:43:
[...]
Ik doe het juist andersom, met de drie puntjes knop ... voor de KPN gids/instellingen, verder kan alles met de LG AB, en kan je de pointer gebruiken en snel apps opstarten.
Harmony ga ik me eens in verdiepen. Want heb nog een oudere versterker en media speler eraan hangen. Daar heb ik sowieso nu de andere afstandsbedieningen voor nodig.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het is inderdaad heel erg jammer dat LG niet een paar knoppen op de afstandsbediening zo had gemaakt dat de gebruiker deze zelf kan programmeren.Gaston b schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:57:
[...]
Thnx denk dat ik dat ook maar ga doen. Jammer dat er niet een Quick access kan aangemaakt worden naar de gids.
Harmony ga ik me eens in verdiepen. Want heb nog een oudere versterker en media speler eraan hangen. Daar heb ik sowieso nu de andere afstandsbedieningen voor nodig.
Ook de Guide knop dus plus bv 3 lege knoppen.
Ipv daarvan hebben ze nutteloze knoppen zoals Amazon Prime erop gezet.
De Quick access knoppen is iets in de goede richting.
Men kan het dus wel.
Heb wel een probleempje. Op m'n 55C8 stond m'n TV aangesloten op m'n PC en hierdoor kon ik dus lekker 4k HDR films kijken. Alleen krijg ik dit op de CX dus met geen mogelijkheid werkend. Zodra ik HDMI Ultra Deep Color aanzet op de hdmi port van m'n PC dan krijg ik "no signal". Het werkt ineens alleen zonder HDR dus.
En dan nog vreemder, als ik de resolutie zet op 1080p zonder HDMI Ultra Deep Color dan springt 'ie toch op HDR.
Snap er niks van! Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Geen illegale shit bekijken🤣 heb je ook geen pc meer nodig.Disfigured schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:29:
Gister ook m'n 65CX binnengekregen van Coolblue! Upgrade van 55C8. Die 25 cm merk je wel.
Heb wel een probleempje. Op m'n 55C8 stond m'n TV aangesloten op m'n PC en hierdoor kon ik dus lekker 4k HDR films kijken. Alleen krijg ik dit op de CX dus met geen mogelijkheid werkend. Zodra ik HDMI Ultra Deep Color aanzet op de hdmi port van m'n PC dan krijg ik "no signal". Het werkt ineens alleen zonder HDR dus.
En dan nog vreemder, als ik de resolutie zet op 1080p zonder HDMI Ultra Deep Color dan springt 'ie toch op HDR.
PC is een drama met HDR films. de beste oplossing is een ''closed box'' kopen. zoals een mediaplayer met kodi bijv.Disfigured schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:29:
Gister ook m'n 65CX binnengekregen van Coolblue! Upgrade van 55C8. Die 25 cm merk je wel.
Das wel een optie, maar het werkte voorheen gewoon. En ik wil er ook op gamen. Op m'n 55C8 speelde ik Cyberpunk in 4k 60 (thanks DLSS) mét HDR...Farabi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:35:
[...]
PC is een drama met HDR films. de beste oplossing is een ''closed box'' kopen. zoals een mediaplayer met kodi bijv.
Of gewoon streamen van Netflix / Prime / Disney / etc of UHD blurays kijken..Farabi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:35:
[...]
PC is een drama met HDR films. de beste oplossing is een ''closed box'' kopen. zoals een mediaplayer met kodi bijv.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-04-2021 15:34 ]
kwaliteit + uhd te duur. de morale discussie laat ik maar even.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:01:
[...]
Snap niet dat mensen anno 2021 nog lopen te rotzooien met illegale meuk.
[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 09-04-2021 12:03 ]
Apple tv+,Pathe thuis, HBO (ziggo),VideolandCyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:01:
[...]
Of gewoon streamen van Netflix / Prime / Disney / etc of UHD blurays kijken..
HBO max, paramount +,hulu
@Farabi reactie op reactie onder
Disney staat al bij quote van cyberspin hier boven.. Ok, hij heeft +je vergeten
@Blurk62
daarom delen delen
[ Voor 19% gewijzigd door mucuracat op 09-04-2021 12:59 ]
Disney+mucuracat schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:05:
[...]
Apple tv+,Pathe thuis, HBO (ziggo),Videoland
HBO max, paramount +,hulu
Dat morele gezever zit toch niemand op te wachten, nog los van het gegeven waar die pc films vandaan komen.
Het zou gewoon moeten werken.
HDMI mode verschil?
Mediaplayer keuze?
[ Voor 106% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:01 ]
Externe HDD aansluiten op je TV. Kan je zelfs DV kijken.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:01:
[...]
Of gewoon streamen van Netflix / Prime / Disney / etc of UHD blurays kijken..
Je kan ook wisselen met refreshrates. Wellicht dat je wel genoeg bandbreedte heb op 23hz.SED schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:40:
Het lijkt me zinvoller te kijken wat de verschillen zijn tussen c8 en cx die dit kan verklaren.
Dat morele gezever zit toch niemand op te wachten, nog los van het gegeven waar die pc films vandaan komen.
Het zou gewoon moeten werken.
HDMI mode verschil?
Mediaplayer keuze?
Het probleem is dat het op m'n 55C8 perfect werkte. Met dezelfde setup, settings en HDMI kabel.Lightning89 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:13:
[...]
Je kan ook wisselen met refreshrates. Wellicht dat je wel genoeg bandbreedte heb op 23hz.
Ik denk dat het probleem in Windows zit ofzo..
Ik denk het niet, aangezien je dus alleen je tv veranderd hebt.Disfigured schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:50:
[...]
Het probleem is dat het op m'n 55C8 perfect werkte. Met dezelfde setup, settings en HDMI kabel.Ik ben alleen van TV veranderd.
Maar goed, iets wat 'toevallig net werkte' met je oude tv kan met je nieuwe dus 'net niet meer' werken.
Je kan je pc eens op een andere HDMI poort vd tv aansluiten of een andere HDMI kabel proberen. Succes met fröbelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 09-04-2021 15:51 ]
Verwijderd
Persoonlijk ben ik lekker naar de AppleTV geswitched i.c.m Infuse, speelt alles af vanaf mijn Synology (ook DTS) en probleemloos. Kodi e.d. wel gehad met mijn ShieldTV maar ook dan nog gepruts. Daarnaast heb je de fantastische screensaver die shined op een OLED.Disfigured schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:50:
[...]
Het probleem is dat het op m'n 55C8 perfect werkte. Met dezelfde setup, settings en HDMI kabel.Ik ben alleen van TV veranderd.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:01 ]
Ik gebruik m'n PC vooral om Netflix en Crunchyroll via een vpn te kijken. Voor Crunchyroll is er niet eens een app op de LG store. Misschien als de filmindustrie niet zo loopt te kloten met licenties, hoef ik het mezelf niet zo moeilijk te maken.giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:52:
Het zal aan mij liggen maar ik vind het vervelend dat er op tweakers allemaal mensen zo openlijk voor uit komen dat ze illegaal content kijken. Zal waarschijnlijk komen doordat ik veel mensen ken die echt heel hard moeten werken in de filmwereld waardoor ik er gevoeliger voor ben. Maar de open manier waarop mensen er voor uit komen vind ik gek. We gaan op tweakers toch ook niet allemaal vertellen dat je gratis shopt bij de supermarkt?
Ik heb sinds 3 weken een Lg65CX. Ik vind hem geweldig met wat je allemaal kan. Ook de kleuren zijn mooi. Zeker in HDR. Maar... wat mij opvalt is dat als het beeld lichte kleuren aanneemt, dat ik dan kleurverschillen zie. Als ik bijvoorbeeld een wit scherm toon op het beeld, dan zie ik roze gebieden op het scherm.
Hebben jullie (andere oled gebruikers) dat ook? Of moet ik hier naar laten kijken?
:strip_exif()/f/image/mdeOTWA5Wo92NpiPXMNFfNNo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een foto ervan gemaakt.
Ik hoor het graag van jullie
[ Voor 96% gewijzigd door Michael Knight op 10-04-2021 21:17 ]
Hier ben ik ook benieuwd naar, is dit iets wat nagenoeg elke Oled televisie laat zien?jerox76 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:11:
Hallo,
Ik heb sinds 3 weken een Lg65CX. Ik vind hem geweldig met wat je allemaal kan. Ook de kleuren zijn mooi. Zeker in HDR. Maar... wat mij opvalt is dat als het beeld lichte kleuren aanneemt, dat ik dan kleurverschillen zie. Als ik bijvoorbeeld een wit scherm toon op het beeld, dan zie ik roze gebieden op het scherm.
Hebben jullie (andere oled gebruikers) dat ook? Of moet ik hier naar laten kijken?
[Afbeelding]
Zelf heb ik afgelopen december een 65CX gekocht met pixel garantie, na enige tijd 1 dode pixel ontdekt. Geen directe reden om al een beroep te doen op de garantie want ik zag hem niet op de normale kijk afstand. Waar ik me wel aan ben gaan storen is, net zoals jij laat zien, een roze strook aan de lichterzijde. Je ziet deze verkleuring terug in bijvoorbeeld beelden van sneeuw of in de woestijn. Om deze reden een garantie verzoek ingediend.
Ik zou behoorlijk balen als ze het paneel vervangen en dat de volgende hier nog meer last van heeft of andere problemen met uniformiteit laat zien.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Kun je met een pijltje aangeven waar jij precies roze gebieden ziet? Als ik dit op mn ipad bekijk zie ik niets bijzonders. Dat helemaal rechts is een reflectie neem ik aan?jerox76 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:11:
Hallo,
[Afbeelding]
Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat ik straks een veel slechtere krijg. Ook bijvoorbeeld met vertical banding enzo, daar heb ik nu nagenoeg geen last van.Millert schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:23:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar, is dit iets wat nagenoeg elke Oled televisie laat zien?
Zelf heb ik afgelopen december een 65CX gekocht met pixel garantie, na enige tijd 1 dode pixel ontdekt. Geen directe reden om al een beroep te doen op de garantie want ik zag hem niet op de normale kijk afstand. Waar ik me wel aan ben gaan storen is, net zoals jij laat zien, een roze strook aan de lichterzijde. Je ziet deze verkleuring terug in bijvoorbeeld beelden van sneeuw of in de woestijn. Om deze reden een garantie verzoek ingediend.
Ik zou behoorlijk balen als ze het paneel vervangen en dat de volgende hier nog meer last van heeft of andere problemen met uniformiteit laat zien.
Ik heb het omcirkeld op de fotoCyBeRSPiN schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:04:
[...]
Kun je met een pijltje aangeven waar jij precies roze gebieden ziet? Als ik dit op mn ipad bekijk zie ik niets bijzonders. Dat helemaal rechts is een reflectie neem ik aan?
:strip_exif()/f/image/pgd6DukgraDWO9SEsoZ2IWwW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ten slotte heb ik wel echt het gevoel dat mensen teveel verwachten van goedkope Consumentenelektronica.
Gisteren nog twee vrienden laten kijken, maar ze zagen het ook duidelijk.
Het is duidelijker aanwezig in bewegend beeld dan op foto. Ik heb er niet naar gezocht in test beelden maar het viel me op bij een sneeuw level in Destiny, het YouTube laadscherm en bij een natuurdocumentaire in de sneeuw.
:strip_exif()/f/image/e5E58IVMH3SPhtiLCHUp28Cz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j1psTcQpQ2pXBu8msKHz1ClG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Millert op 10-04-2021 09:33 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Overigens sinds gisteren ook een 65CX staan. Heb gisteren de tijd genomen om veel diverse content te bekijken, van Ziggo Next HD, tot Netflix Dolby Vision via HDR gamen op de Series X. Verbluffend. Je merkt met zo'n groot scherm wél, dat reguliere HD tv via Ziggo een dergelijk scherm geen recht aan doet. Het is prima hoor, maar pas bij goede content begint het feest echt. Ik heb niets gemerkt van uniformiteitsproblemen, dirty screen of banding problemen. Voor nu ga ik er ook niet naar op zoek, eenmaal gezien blijf je er op letten.
Ik twijfel nog sterk of ik het paneel moet laten vervangen

[ Voor 59% gewijzigd door Millert op 10-04-2021 09:55 ]
Dat het misschien nog weggaat dat zou kunnen, ik heb m natuurlijk nog niet zo lang. En ik verwacht inderdaad geen perfecte tv, al hoewel deze tv wel de meest perfecte tv is die ik heb gezien, zeker in vergelijking met mijn 4k led tv.giantgiantus schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:25:
Op mijn vorige oled ook wel eens iets roze gezien met een volledig wit beeld. Daarna vergeten en 2 jaar daarna tv verkocht. Met koper nog zo’n wit beeld bekeken en roze was weg. Kan het niet zijn dat het zichzelf herstelt met wat branduren? Ik kan me ook nog herinneren dat een iPhone reeks een bepaalde gloed had die snel weg trok.
Ten slotte heb ik wel echt het gevoel dat mensen teveel verwachten van goedkope Consumentenelektronica.
Maar ik had het eerlijk gezegd niet verwacht dat ze deze problemen hebben, daar kom je eigenlijk pas achter als je hem gekocht hebt. Want ik heb best veel reviews gelezen van mensen en dan hoor je dit probleem niet, maar goed het zou ook kunnen dat ze dit gewoon niet zien. Mijn vrouw was dit helemaal niet opgevallen
Inderdaad ik heb echt precies hetzelfde, ook met die kijkhoek, als ik vanaf links schuin op het beeld kijk zie ik ook geen verkleuring.Millert schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:28:
Het vreemde is ook dat de verkleuring afhankelijk is van de kijkhoek. Recht van voren, de ideale positie, is het duidelijk zichtbaar. Ga ik op de bank zitten die dwars op de tv staat en ik kijk schuin dan zie ik er niks van.
Gisteren nog twee vrienden laten kijken, maar ze zagen het ook duidelijk.
Het is duidelijker aanwezig in bewegend beeld dan op foto. Ik heb er niet naar gezocht in test beelden maar het viel me op bij een sneeuw level in Destiny, het YouTube laadscherm en bij een natuurdocumentaire in de sneeuw.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kwam er eigenlijk achter met voetbal kijken, het gras blijft aan de linkerkant een andere kleur hebben, daarna ben ik dus op onderzoek uitgegaan.
Maar wel opvallend dat je precies hetzelfde probleem hebt. Waarbij ik me gelijk afvraag of het dan zin heeft om er iets aan te laten doen.
Ik heb m nu 3 weken en hij staat denk ik gemiddeld 5 uur per dag aan. Dus dan zou je nu op ruim 100 uur zitten.DutchOwnage schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:49:
Hoeveel uren heeft je tv ongeveer gedraaid, bij inschatting? Het is, zoals hierboven ook aangegeven, een bekend gegeven dat een OLED tv écht wel wat uren nodig heeft om te "settelen". Precies weet ik het niet, maar 100 tot 250 uur wel.
Overigens sinds gisteren ook een 65CX staan. Heb gisteren de tijd genomen om veel diverse content te bekijken, van Ziggo Next HD, tot Netflix Dolby Vision via HDR gamen op de Series X. Verbluffend. Je merkt met zo'n groot scherm wél, dat reguliere HD tv via Ziggo een dergelijk scherm geen recht aan doet. Het is prima hoor, maar pas bij goede content begint het feest echt. Ik heb niets gemerkt van uniformiteitsproblemen, dirty screen of banding problemen. Voor nu ga ik er ook niet naar op zoek, eenmaal gezien blijf je er op letten.
Ik heb ook verschillende content getest en inderdaad Ziggo geeft niet het beste resultaat. Zie ik vaak kleine happeringen in het beeld. Maar voor de rest in HDR en Dolby Vision is het genieten geblazen 😁
En inderdaad als je niks merkt aan je tv, ga er niet naar opzoek 😊
Is echter een graai in het luchtledige...
Als je eenmaal opzoek gaat naar dit probleem en met name ook vertical banding, dan zijn er veel erge panelen die meer problemen hebben en waarvan LG zegt dat het binnen de norm van zo’n panel valt. Dus inderdaad wil je die gok nemen. Maar als je wel een betere krijgt dan is dat mooi meegenomen natuurlijk. Ik weet ook niet hoe vaak je dat kan blijven switchen.Millert schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:53:
Ik heb hem sinds begin december, zeg drie uur per dag gemiddeld. Zit je aan zo'n 360 uur. Eerder meer dan minder. Heb vooralsnog niet het idee dat het minder wordt. Was ook mijn idee, ik had het direct in het begin al een keer opgemerkt. Maar dacht, dat verdwijnt mogelijk nog en ik probeer er niet te veel op te letten.
Ik twijfel nog sterk of ik het paneel moet laten vervangen
Ik denk toch echt dat het in de pixel zelf zit. Maar wat bedoel je met de paars roze gloed als hij uitstaat? Dan is het bij mij helemaal zwart.Stickz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:04:
Wellicht heeft het deels te maken met de anti-reflectie coating? Of zit het echt in de pixels? Mijn C7V is namelijk ook paarsig/roze als ik ernaar kijk wanneer hij uitstaat (wit vlak nog niet getest). Tijdens films etc nergens last van overigens.
Is echter een graai in het luchtledige...
Wat betreft uniformiteit, dat is een heel bekend verhaal dat al jaren speelt, vanaf de eerste generaties. Exemplarisch verschilt het van (vrijwel) niet zichtbaar tot duidelijk zichtbaar. Het valt meer op des te groter het scherm is c.q. het lijkt vaker / sterker voor te komen bij 65 inch en groter dan bij 55 inch modellen.
Of het acceptabel is of een reden tot omruilen is aan jou, en uiteraard helaas ook aan het oordeel LG.
Zoek eens op deze termen in dit topic (grote zoekbalk bovenaan dit topic, sowieso een aanraden om eerste te gebruiken voordat je iets vraagt, dan heb je je alvast ingelezen en kan je gerichter vragen):
uniformiteit
uniformity
verkleuring
tinting
yellow
magenta
etc.
Veel leesplezier alvast.
PS bij mijn 55 inch C8 had ik vooral bij kijken onder een hoek (> 20 graden) merkbare tinting naar groen, met name linksboven, in mindere mate rechts. Zichtbaar, maar "acceptabel". Met mijn 55 inch C9 geen issues, de uniformiteit is zodanig goed dat het nooit stoort of opvalt. (Uiteraard zal een kleurmeting over het scherm uitwijzen dat er variatie is in kleurtemperatuur en helderheid, want geen enkel consumentenscherm is perfect.)
[ Voor 56% gewijzigd door Cap op 10-04-2021 11:41 ]
IJdele hoop, ik kan direct met lg nl contact opnemen ivm zakelijke connectie, maar software updates loopt via azie....MrIV schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:28:
[...]
Allemaal LG mailen. Wellicht doen ze er dan iets mee bij een volgende update. Of is dat ijdele hoop?
can you read my mind?
jerox76 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:11:
Hallo,
[Afbeelding]
can you read my mind?
Het is heel duidelijk zichtbaar, even een beter beeldscherm gebruiken of hem beter afstellen?
Als je niks ziet, zou ik zeker even naar de opticien gaan 😉
Ik zie het nog steeds niet maar mijn vrouw wel, zal wel lichte kleurenblindheid zijn danjerox76 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:10:
[...]
Als je niks ziet, zou ik zeker even naar de opticien gaan 😉
Mijn scherm is inderdaad zwart, maar als je van dichterbij kijkt, zit er soort coating overheen. Deze is paars/roze van kleur. Dacht dat het een mogelijkheid kon zijn dat deze wellicht beter zichtbaar werd door de volledig witte afbeelding op het scherm.jerox76 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:17:
[...]
Ik denk toch echt dat het in de pixel zelf zit. Maar wat bedoel je met de paars roze gloed als hij uitstaat? Dan is het bij mij helemaal zwart.
Dat is de antireflectie coating, die zorgt niet voor kleurverschillen op het scherm.Stickz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:48:
[...]
Mijn scherm is inderdaad zwart, maar als je van dichterbij kijkt, zit er soort coating overheen. Deze is paars/roze van kleur. Dacht dat het een mogelijkheid kon zijn dat deze wellicht beter zichtbaar werd door de volledig witte afbeelding op het scherm.
De hierboven beschreven roze gloed, die op mijn scherm overigens erg duidelijk zichtbaar is, is al sinds jaar en dag een probleem op OLED schermen. De meest genoemde OLED issues zijn toch wel tinting (geel, roze etc), uniformiteits problemen (bij grijs, near black etc), banding en vignetting. Vrijwel elk OLED paneel heeft hier last van, bij de een goed storend zichtbaar en bij de ander acceptabel of niet echt op te merken bij films etc. Maargoed Google eens op deze termen, het internet staat er uiteraard vol mee
Het is naar mijn mening een fabeltje dat dit na X uren zal veranderen. Ja, OLED is organisch materiaal, maar er is geen break-in periode. Break-in zie je vaker bij mechanisch materiaal (auto, luidspreker etc) maar niet echt bij electronica.
Grootste probleem is dat elke OLED TV een loterij is. Je krijgt een goed paneel of een minder goed paneel, waarbij de goede panelen vaak uit het midden van een OLED sheet komen. Dat is net als met processor silicon waffers zo, degene die uit het midden worden gesneden halen hogere kloksnelheden tegen een lager voltage. Kortom je moet gewoon geluk hebben wat je bij aanschaf krijgt.
Het enige dat je kan doen is retour sturen en een nieuwe aanschaffen, of LG het paneel laten vervangen. Maar hier zijn ze meestal niet zo happig op omdat een paneel natuurlijk aardig kostbaar is.. repareren is 'verloren' geld voor LG.
Edit: opmerkingen als 'bezoek de opticien eens' zijn echt enorme dooddoeners, simpel en nutteloos voor de discussie, dus laat die even achterwegen. Ieder oog en brein is verschillend, dus iedereen ervaart zien anders. De een is veel gevoeliger voor dit soort imperfecties dan een ander.
Edit 2: ah ik zie net dat @Cap vrijwel hetzelfde verhaal al had geschreven.. my bad
[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 10-04-2021 12:10 ]
Hierover is in de voorgaande 1522 pagina’s zovaak over geschreven, dat ik vanaf het moment dat ik de tv binnenkreeg krampachtig elk testbeeld, voetbal en natuurfilms over de noordpool vermeden heb.
Ik weet het, “what has been seen cannot be unseen”, maar misschien is het het verstandigst om te focussen op het verhaal van de film waar je naar kijkt in plaats van je ogen steeds naar de linkerkant van je scherm te laten afdwalen.
De komende paar jaar kun je (ik ook) met een beetje pech nog meer Oled gerelateerde problemen verwachten dus geniet ervan zolang het kan.
Geen zin om m'n tv te gaan lopen pamperen. Dat deed ik met m'n C7 niet en dat zal ik met m'n CX ook niet gaan doen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Wel een mooie test vanavond de voetbalwedstrijd.
[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 10-04-2021 12:32 ]
Verwijderd
EDIT : Elk OLED/LCD paneel is anders, ik vind een lotterij een wat groot woord... Ik heb die gasten op het AV forum in het begin als een gek plaatjes zien posten, ruilen, klagen en ruilen en veel tranen en conclusie dat een perfect paneel niet bestaat, althans niet voor dit geld.stin00 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:04:
[...]
Grootste probleem is dat elke OLED TV een loterij is. Je krijgt een goed paneel of een minder goed paneel, waarbij de goede panelen vaak uit het midden van een OLED sheet komen. Dat is net als met processor silicon waffers zo, degene die uit het midden worden gesneden halen hogere kloksnelheden tegen een lager voltage. Kortom je moet gewoon geluk hebben wat je bij aanschaf krijgt.
Wat je niet moet doen is elk testbeeld mogelijk gaan draaien zoeken op dingen die je normaal niet ziet. Ten tweede als je gevoelig bent voor die dingen dan beter helemaal geen TV kopen
Dat wit/roze geneuzel zie ik niet zo 1,2,3 (gelukkig) maar ik ben dan weer heel gevoelig voor
bromgeluiden e.d.

Ik vind een voetbalwedstrijd er overigens niet goed uitzien op mijn G1 (ook de C7 niet).. Als dat eens door Ziggo ook naar 4K geüpgraded wordt net als F1 dan komt dat wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2021 12:36 ]
Amen.Gerucht gaat dat de Champions League finale in 4K uitgezonden gaat worden bij Ziggo.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:35:
[...]
Ik vind een voetbalwedstrijd er overigens niet goed uitzien op mijn G1 (ook de C7 niet).. Als dat eens door Ziggo ook naar 4K geüpgraded wordt net als F1 dan komt dat wel goed.
Met zoveel gebrek aan inleving en dooddoeners in je bericht is een discussie helaas vrij zinloosVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:35:
[...]
EDIT : Elk OLED/LCD paneel is anders, ik vind een lotterij een wat groot woord... Ik heb die gasten op het AV forum in het begin als een gek plaatjes zien posten, ruilen, klagen en ruilen en veel tranen en conclusie dat een perfect paneel niet bestaat, althans niet voor dit geld.
Wat je niet moet doen is elk testbeeld mogelijk gaan draaien zoeken op dingen die je normaal niet ziet. Ten tweede als je gevoelig bent voor die dingen dan beter helemaal geen TV kopen
Dat wit/roze geneuzel zie ik niet zo 1,2,3 (gelukkig) maar ik ben dan weer heel gevoelig voor
bromgeluiden e.d.
Ik wil op korte termijn een LG Oled 65" gaan aanschaffen.
In eerste instantie had ik de C9 op het oog, maar mijn interesse verschoof uiteindelijk naar de LG OLED65CX6LA.
Zojuist met een medewerker van Platte TV een mailwisseling gehad en nu deed hij me een aanbieding voor de 2021 versie: De LG Oled65C16LA. Hij kon me vooralsnog niet echt aanduiden wat de verschillen zijn, behalve dat de prijs zo'n 500 euro hoger ligt.
Nu weet ik dat er hier veel kenners aanwezig zijn, dus ik dacht ik gooi het even op het forum.
Concreet:
LG OLED65C9PLA
LG OLED65CX6LA (2020, EUR 1595,-)
LG OLED65C16LA (2021, EUR 2099,-)
Hier zie ik als "leek" niet echt veel verschillen: https://www.displayspecif.../en/comparison/ad0b1960fd
Zit het verschil enkel in de features?
Wie kan me helpen?
Niet heel veel verschil. Al lijkt de C1 wat scherper te zijn met SDR content en minder blackcrush.R-H schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:59:
Hallo allemaal,
In eerste instantie had ik de C9 op het oog, maar mijn interesse verschoof uiteindelijk naar de LG OLED65CX6LA.
Zojuist met een medewerker van Platte TV een mailwisseling gehad en nu deed hij me een aanbieding voor de 2021 versie: De LG Oled65C16LA. Hij kon me vooralsnog niet echt aanduiden wat de verschillen zijn, behalve dat de prijs zo'n 500 euro hoger ligt.
Nu weet ik dat er hier veel kenners aanwezig zijn, dus ik dacht ik gooi het even op het forum.
Concreet:
LG OLED65C9PLA
Hier zie ik als "leek" niet echt veel verschillen: https://www.displayspecif.../en/comparison/ad0b1960fd
Wie kan me helpen?
YouTube: LG C1 Oled HDR & SDR Test Against LG CX Oled | Very Surprising Resul...
Een tip van mij.R-H schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:59:
Hallo allemaal,
Concreet:
LG OLED65C9PLA
Wie kan me helpen?
Op platte tv gaan ze wel heel snel met de prijs omlaag heb ik gemerkt. Die 65c1 staat ergens anders voor 1899 te koop dus is mijn ervaring dat je hem voor 1849 kunt krijgen bij hun.
In de chat deden ze me een aanbod voor de 55 C1 en die kon hij me aanbieden voor 1649. Toen ik vriendelijk het aanbod afwees en koos voor de 55Cx vroeg hij me waarom ik het aanbod afwees.
Toen ik zei dat ik de tv ergens anders voor 1499 had zien staan kon hij hem opeens aanbieden voor 1449.
Nu was me dat nog teveel geld daarom toch voor de Cx gekozen.
Verschillen tussen de Cx en de C1 zijn.
Nieuwe 4th generatie processor. En iets meer helderheid volgens mij.
Ook is de WebOs geupdate.
Heb dat filmpje gister ook gezien. Vindt het maar apart. Er is geen tot weinig verschil te zien tussen SDR en HDR bij de C1. Bij de CX dag en nacht.r0p schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:09:
[...]
Niet heel veel verschil. Al lijkt de C1 wat scherper te zijn met SDR content en minder blackcrush.
YouTube: LG C1 Oled HDR & SDR Test Against LG CX Oled | Very Surprising Resul...
Buiten dat, WebOS 6.0 en Game Optimizer zijn de grootste verschillen tussen CX en C1.
Tip van Flip: mocht het de C1 worden, wacht dan tot mei of regel een 'verlate' factuur. Er komt namelijk een cashback actie in mei. Zit zelf nog op de wip of het de 65"of 77"wordt.R-H schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:59:
Hallo allemaal,
Concreet:
LG OLED65C9PLA
Wie kan me helpen?
Verkoopargument richting mij was dat de processor van de C1 voor een rustiger beeld zorgt, hij iets helderder is, de gamemode en het feit dat je blauwlicht kunt uitschakelen in het menu.
[ Voor 12% gewijzigd door Stickz op 12-04-2021 18:09 ]
Nope, helderheid alleen bij G1 hoger.Gaston b schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:53:
[...]
Verschillen tussen de Cx en de C1 zijn.
Nieuwe 4th generatie processor. En iets meer helderheid volgens mij.
Ook is de WebOs geupdate.
77" nemen als je verder als 3.5/4m zit (3m is voor sommige ook nog oke, ik vind dat voor gamen teveel van het goede). Heb zelf 77" op ruim 4m en volgende wordt 88" of meerStickz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:59:
[...]
Tip van Flip: mocht het de C1 worden, wacht dan tot mei of regel een 'verlate' factuur. Er komt namelijk een cashback actie in mei. Zit zelf nog op de wip of het de 65"of 77"wordt.
Verkoopargument richting mij was dat de processor van de C1 voor een rustiger beeld zorgt, hij iets helderder is, de gamemode en het feit dat je blauwlicht kunt uitschakelen in het menu.
[ Voor 7% gewijzigd door andries98 op 12-04-2021 19:01 ]
Gelukkig is een flink percentage van de mannen kleurenblind en het zijn toch voornamelijk (of mag ik zeggen, vrijwel uitsluitend?CyBeRSPiN schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:41:
[...]
Ik zie het nog steeds niet maar mijn vrouw wel, zal wel lichte kleurenblindheid zijn dan
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 10-04-2021 18:17 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Michael Knight op 10-04-2021 21:18 ]
Bedankt voor het bevestigen van mijn gevoel, gehe. Hebben nu met tape op de muur de afmetingen van 65" en 77" getapet vanuit onze huidige 55". Dan is het echt bizar om voor te stellen hoeveel tv er straks hangt. We zitten op 4.3-4.5 meter afstand van de muur waaraan de tv hangt. Onze woonkamer is gesitueerd in een U-vorm, waarvan de muur in ons zitgedeelte, waaraan hij komt te hangen, zo'n 4 meter is in het woongedeelte en een volledige lengte heeft van 12 meter. Dus in dat opzicht kan het prima en wordt het waarschijnlijk ook gewoon de 77" C1. Mocht het een 65" worden, dan nemen we de G1.andries98 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:10:
[...]
77" nemen als je verder als 3.5/4m zit (3m is voor sommige ook nog oke, ik vind dat voor gamen teveel van het goede). Heb zelf 77" op ruim 4m en volgende wordt 88" of meer. Tenzij je tv dan de volledige breedte van muur opslokt, dan is het in mijn ogen niet zo mooi (tot 80/85% vind ik persoonlijk mooi).
Maar ja het is meer wat vind je het fijnste en wat is het grootste wat binnen je budget past dan X meter = Y inch.
[ Voor 31% gewijzigd door The Chosen One op 10-04-2021 20:14 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Zowel via mijn HTPC als via de TV zelf. Zodra ik een Dolby Vision film afspeel ziet het er gelijk goed uit, maar een standaard HDR film is erg donker, ook de brights zijn te donker.
Instellingen op de TV staan goed (power save uit, oled light 100, brightness 50). Heb voor de zekerheid de AV settings gereset, zonder resultaat.
Komt iemand dit bekend voor?
Edit:
Het is alleen via mijn HTPC, MPC HC, met MADvr.
De Amazon HDR serie die ik eerst testte bleek stiekem geen HDR serie te zijn.
Edit2:
Stekker eruit van de TV en weer erin...en alles werkt weer...
[ Voor 25% gewijzigd door Devian op 10-04-2021 21:09 ]
https://wren.co/join/Devian
Aangezien de 65” CX al te koop is voor €1500,- en ik een goede 3 jaar geleden nog €2200,- mocht neertellen voor mijn 55” C7, is de drempel financieel gezien een stuk kleiner geworden om groter te gaan (Kan uiteraard het formaat van jouw portemonnee niet inschatten). Desondanks is 55” een prima formaat op een dergelijke afstand.The Chosen One schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:13:
Ik zit op zo'n ~2,5m afstand en volgens "die lijstjes' moet 65" ook nog kunnen maar denk dat 55" beter is voor de portemonnee.
Maar ja het is meer wat vind je het fijnste en wat is het grootste wat binnen je budget past dan X meter = Y inch.
€2200 voor een 55C7, 3 jaar geleden? Apart. Ik kocht mijn C7 in april 2018 voor €1400. Heb nu een 65CX voor €100 minder(inruil C7). De prijzen gaan idd wel rap omlaag.Stickz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:59:
[...]
Aangezien de 65” CX al te koop is voor €1500,- en ik een goede 3 jaar geleden nog €2200,- mocht neertellen voor mijn 55” C7, is de drempel financieel gezien een stuk kleiner geworden om groter te gaan (Kan uiteraard het formaat van jouw portemonnee niet inschatten). Desondanks is 55” een prima formaat op een dergelijke afstand.
Klopt, was icm een gecrediteerd toestel binnen 1 jaar. Dus per saldo zal het met afschrijving iets minder zijn, maar voor mij kwam het netto simpelweg uit op €2200,- onderaan de streep. Was toen net uit als nieuw model.DutchOwnage schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:15:
[...]
€2200 voor een 55C7, 3 jaar geleden? Apart. Ik kocht mijn C7 in april 2018 voor €1400. Heb nu een 65CX voor €100 minder(inruil C7). De prijzen gaan idd wel rap omlaag.
Zie overigens dat het alweer bijna 4 jaar geleden is.
Anyway, back on-topic.
[ Voor 5% gewijzigd door Stickz op 11-04-2021 09:58 ]
Buiten dat, gamen op de XSX, de bekende streamingsdiensten in UHD en DV, zijn super. Maar zelfs 1080p content op Netflix enz. ziet er een stuk beter dan via de mediabox.
Wat vind je van ziggo app met AirPlay? Momenteel heb ik kpn maar vond in het verleden dat vaak mooier dan die box.DutchOwnage schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:43:
Ik moet zeggen, kabel tv(Ziggo Mediabox Next 4K) vind ik er écht niet best uitzien. Zit op 2.7 meter. Op m'n 55"vond ik het minder storend. Denk ook dat het wel logisch is. De voetbalwedstrijd gisteravond was licht teleurstellend qua IQ. Het is hopen dat Ziggo de komende tijd meer sport in 4K uit gaat zenden, ik heb geen twijfel dat F1 komend weekend in 4K er véél beter uit zal zien.
Buiten dat, gamen op de XSX, de bekende streamingsdiensten in UHD en DV, zijn super. Maar zelfs 1080p content op Netflix enz. ziet er een stuk beter dan via de mediabox.
:strip_exif()/f/image/5BQAcrN6pX9t61EBnjf4YiGL.jpg?f=fotoalbum_large)
nog een gokje gewaagd met de panel lottery van een 65cx en heb deze keer de jackpot 😂
zalig! flawless victory, 0 tinting, 0 issues
ook een 55c9 zonder tinting vorig jaar gekocht, dus het kan!
[ Voor 8% gewijzigd door Light21M op 11-04-2021 12:58 ]
Mooi dat je er zo blij mee bent! Ik zal dan m'n mond maar houden om je geluk niet te bedervenLight21M schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:50:
[Afbeelding]
nog een gokje gewaagd met de panel lottery van een 65cx en heb deze keer de jackpot 😂

Hey dat is natuurlijk ook nog een optie. Ik ga daar eens naar kijken, bedanktgiantgiantus schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:04:
[...]
Wat vind je van ziggo app met AirPlay? Momenteel heb ik kpn maar vond in het verleden dat vaak mooier dan die box.
Ik zie toch wat banding aan de rechterkant. Just kiddingLight21M schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:50:
[Afbeelding]
Ik waag mij er nog niet aan. Ik merk niets bijzonders op mijn CX, geen nut om 't op te gaan zoeken.
Krijg het niet voor elkaar. Anderen ook dit probleem?

Nu hopen dat dat autootje niet in aanraking komt met je nieuwe scherm....Light21M schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:50:
[Afbeelding]
de abonnementsversie is HD, als je UHD - HDR wilt moet je hem huren of kopen. Is bij alle (?) films bij amazon zo die uhd-hdr hebben.BlowFish schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:15:
Ik wilde ‘Tenet’ op Amazon prime kijken in UHD en HDR echter als ik het afspeell via de native LG app (E6) krijg ik gewoon HD.. tv series gaat wel goed maar bij films pakt hij de HD stream..
Krijg het niet voor elkaar. Anderen ook dit probleem?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ahh.. oke ik had zo’n idee maar dat kan ik nergens terug vinden op de prime video website? Fijn dat je het bevestigd!ArthurMorgan schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:57:
[...]
de abonnementsversie is HD, als je UHD - HDR wilt moet je hem huren of kopen. Is bij alle (?) films bij amazon zo die uhd-hdr hebben.
Over het algemeen is originele Amazon content in 4K(HDR), ongeacht of dit films of series zijn. Ook in je abonnement. Zelfde als bij Netflix en Disney. Tenet is aangekocht, en zal dus idd niet 4K(HDR) zijn. Het is wel verwarrend, want bij de beschrijving staat 4K HDR. Ook als je 'm via je abbo wil bekijken.ArthurMorgan schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:57:
[...]
de abonnementsversie is HD, als je UHD - HDR wilt moet je hem huren of kopen. Is bij alle (?) films bij amazon zo die uhd-hdr hebben.
Ik ga 'm vanavond aanslingeren. Vindt het nu zonde, met de zon.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.