.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:02 ]
Lijkt mij wel in orde zo.Rino schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:17:
Mijn geplande opstelling is als volgt:
(en gebaseerd op de getallen uit: https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf (sheet 3)
Het oranje deel wordt een inbouwdoos, met een sleuf naar beneden (komt uit ergens achter tv meubel
Graag feedback of ik iets over 't hoofd zie?
[Afbeelding]
Klinkt als typische LGD oled kwaaltjes.EN-IS schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:16:
Tot op heden vallen mij twee zaken op met mijn G1, welke ik nog geen week in gebruik heb
- pink (roze) op wit, wit is niet 100% wit lijkt het (ik had het ook toevallig langs zien komen in een review, welke weet ik zo even niet meer)
- een checker board achtige grid, volledig over het beeld en de horizontale lijnen vallen vooral op in scènes met een wit achtergrond (de 'grid' lijkt veel kleiner dan de vele voorbeelden die ik langs heb zien komen)
Ik heb geen pixel refresher uitgevoerd en ik heb niks getest (dus ook geen oled test materiaal bekeken of gebruikt), de 'grid' zag ik vandaag voor het eerst tijdens het gamen en subtiele roze gloed zag ik tijdens het browsen zojuist.
@Timmet wellicht is bovenstaande jou ook opgevallen?
Dat was ook mijn eerste gedachte. Had liever gehad dat het er niet was alleen vind ik het eerder jammer dat het mij is opgevallen dan dat het er is
Het is mij nog niet opgevallen, ik zal er de komende dagen eens op letten. Hebben bepaalde witte plekken op het scherm een roze gloed of heeft de gehele witte kleur een roze gloed? Bij wat voor content komt het voor?EN-IS schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:16:
Tot op heden vallen mij twee zaken op met mijn G1, welke ik nog geen week in gebruik heb
- pink (roze) op wit, wit is niet 100% wit lijkt het (ik had het ook toevallig langs zien komen in een review, welke weet ik zo even niet meer)
- een checker board achtige grid, volledig over het beeld en de horizontale lijnen vallen vooral op in scènes met een wit achtergrond (de 'grid' lijkt veel kleiner dan de vele voorbeelden die ik langs heb zien komen)
Ik heb geen pixel refresher uitgevoerd en ik heb niks getest (dus ook geen oled test materiaal bekeken of gebruikt), de 'grid' zag ik vandaag voor het eerst tijdens het gamen en subtiele roze gloed zag ik tijdens het browsen zojuist.
@Timmet wellicht is bovenstaande jou ook opgevallen?
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:58 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Light21M op 04-04-2021 23:18 ]
Ik had al een test uitgevoerd met verschillende kleuren inclusief volledig wit, maar verder geen gekke dingen opgevallen. Toevallig omdat ik tijdens het aantrekken van mijn schoenen op een andere plek op de bank zat zag ik een hele kleine vervorming van het beeld in de rechter onderhoek. Afgelopen week stuurde iemand daar al een foto van door, dat was in midden in het scherm. Dit is alleen wanneer de tv uitstaat, ik stoor mij hier verder niet aan. Wat @Deleon78 zegt, het is misschien goed om niet actief naar op zoek te gaan want je vindt waarschijnlijk altijd wel iets.destro9704 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:06:
Tint issue is het makkelijkst te testen met 100% wit testscreen.
Schijnen alle 2021 panelen last van te hebben, de ene meer als de andere net als banding.
De bekende paneel loterij helaas.
Ik zou 1 keer omruilen en dan weer net zoveel last een jaar overslaan qua upgrade.
Gewoon ducttape over je kabels plakken. Blijft alles netjes op z’n plek.CyBeRSPiN schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:20:
Ik zit er juist aan te denken om een paar kabelclips op de muur te plaatsen zodat ze op hun plek blijven bij het aandrukken van de tv.
Precies het midden van het scherm heeft een roze gloed lijkt het, dit beslaat de volledige hoogte en ongeveer 50% breedte van het scherm. Dit zag ik toen ik op de Xbox de browser (Edge) een tabblad met een wit achtergrond had geopend.Timmet schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:36:
Het is mij nog niet opgevallen, ik zal er de komende dagen eens op letten. Hebben bepaalde witte plekken op het scherm een roze gloed of heeft de gehele witte kleur een roze gloed? Bij wat voor content komt het voor?
Ben ik helemaal met je eens, en dat is ook de tip die hier meerdere keren is gegeven. Ik ben er ook niet naar op zoek.Deleon78 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:06:
Protip: ga er niet naar op zoek. Je wordt er gegarandeerd niet gelukkiger van.
[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 05-04-2021 16:43 ]
[ Voor 4% gewijzigd door robinthart op 05-04-2021 09:14 ]
Wat zijn je beeldinstellingen? In hoofdlijnen als bij Rtings?robinthart schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:09:
Hallo,
Kan iemand mij helpen. Ik heb een lg 65cx oled tv, maar ik heb soms vreemde “vlekken” bij snel bewegend beeld. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Je ziet bij het raam in de trein die “rare vlekken”.
YouTube: Lg 65cxpla vreemd beeld
Enige idee hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt.
Ja klopt ja. Ik heb deze settings overgenomenDeBaroN schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:13:
[...]
Wat zijn je beeldinstellingen? In hoofdlijnen als bij Rtings?
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/gx-oled/settings
Hier met de gx hetzelfde probleemMrIV schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:51:
Ik kijk via een CI+ module tv op mij LG CX. Sinds de laatste firmware update gaat het zappen tergend langzaam. Het beeld blijft heel lang op zwart bij het wisselen van kanalen. Hebben hier meer mensen last van en is er iets tegen te doen? Hoor het graag!
can you read my mind?
Hier met de gx ook al audio probleem na update107mb schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:41:
ik heb sinds kort een probleem met mijn OLED65BX6LA. Sinds een week of twee onthoud de TV niet meer de audio uitgang. Elke keer bij het aanzetten van de TV moet ik aangeven dat hij de HDMI ARC moet gebruiken. Kan dit met een update van de TV te maken hebben?
can you read my mind?
Ook hier met de lg OLED48CX6LB hetzelfde.
Allemaal LG mailen. Wellicht doen ze er dan iets mee bij een volgende update. Of is dat ijdele hoop?
Misschien is dit de oplossing van het probleem ?107mb schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:41:
ik heb sinds kort een probleem met mijn OLED65BX6LA. Sinds een week of twee onthoud de TV niet meer de audio uitgang. Elke keer bij het aanzetten van de TV moet ik aangeven dat hij de HDMI ARC moet gebruiken. Kan dit met een update van de TV te maken hebben?
Hello - Fixed it. Looks like the update added HDMI ULTRA HD DEEP Color. This is found under Picture - Additional Settings. It says the option can be turned off and on for each HDMI input. It states that if your input device does not support this feature it may not work properly. I guess that means no sound. The inputs 2 and 3 were off but HDMI 1 the feature was turned on which I assume is because that was the active input during the update. As soon as I turned the Deep Color off for HDMI 1 the sound returned. Didn't notice any change in the picture. Sort of a pain but I'm glad I figured it out without doing the reset. Hope this helps someone.
[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 05-04-2021 14:16 ]
Tijdens het afspelen van een film:Filmster schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:50:
Ik heb verschillende zelfgemaakte films op een externe HD.
Na afspelen van een film start onmiddellijk de volgende film.
1) Hoe verhinder ik dat?
2) Hoe schakel ik "hervat" of "resume" uit?
Mijn LG Oled TV maakt een folder op mijn HD aan:
Folder/LG Smart TV/ TN/ TN3-bestand (geanimeerd bitmap)
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Op de afstandsbediening de ... knop kort indrukken, daarna INFO kiezen.greatgonzo schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:59:
Kun je ergens in beeld zien wat de resolutie van de content is die op dat moment speelt?
ik heb inderdaad deze optie, maar het is disabled. Ik kan het dus niet aanpassenabsrnd schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:16:
[...]
Misschien is dit de oplossing van het probleem ?
https://www.avforums.com/...er-recent-update.2354168/
[...]
Misschien een hogesnelheidstrein, waar je de palen van stroomkabels heel snel voorbij ziet komen?robinthart schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:09:
Hallo,
Kan iemand mij helpen. Ik heb een lg 65cx oled tv, maar ik heb soms vreemde “vlekken” bij snel bewegend beeld. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Je ziet bij het raam in de trein die “rare vlekken”.
YouTube: Lg 65cx vreemde vlekken
Enige idee hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Inderdaad. Het is jammer dat het zo moet zijn.Farabi schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:47:
@EN-IS je hebt het evo-paneel toch? pfff, dat de uniformiteit issues nog steeds doorgaan, zelfs met het duurste paneel. je hoopt als gebruiker op een soort van cherry-picking als je zoveel geld neerlegd voor de duurste serie.
[ Voor 19% gewijzigd door EN-IS op 06-04-2021 09:23 ]
die kale man op het einde heeft een ''halo'' boven zn hoofd. ik denk dat ie een vreemde instelling heeft aanstaan. (als het niet met de camera te maken heeft)mucuracat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:16:
[...]
Misschien een hogesnelheidstrein, waar je de palen van stroomkabels heel snel voorbij ziet komen?
[Afbeelding]
dolby versie op youtube.
https://youtu.be/vX2vsvdq8nw?t=119
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 06-04-2021 09:26 ]
Er zitten uitsparingen aan de achterkant zodat de kabels onder in het midden uit kunnen komen. Maar in principe is dat een open uitsparing (met klep die je er op kunt doen) dus kan je de kabels ook al elders in die uitsparing (of in de richting van de poorten zelf) de muur in laten gaan.Batsu schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:11:
Ik heb een vraag voor de bezitters van een GX. Aangezien deze TV zeer plat tegen de muur komt, kan ik me voorstellen dat het van belang is hoe je de kabels wegwerkt. Ik heb in mijn huis, dat nu gereneoveerd wordt, een kabelgoot in de muur laten plaatsen. Maar we zijn er vanuit gegaan dat we voor een 55 inch TV zouden gaan, daar is nu twijfel over. Vandaar mijn vraag bij de GX, komen alle kabels ergens samen onderaan de TV (dmv een uitsparing in de achterkant van de TV) of kan ik die zelf herleiden.
Bedoel je dit? Dat zijn dons haartjesFarabi schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:26:
[...]
die kale man op het einde heeft een ''halo'' boven zn hoofd. ik denk dat ie een vreemde instelling heeft aanstaan. (als het niet met de camera te maken heeft)
ik heb deze film gezien op mijn C9. dit probleem had ik niet.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
ja en kijk eens goed naar die haartjes.mucuracat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:58:
[...]
Bedoel je dit? Dat zijn dons haartjes![]()
[Afbeelding]
Nu je het zegt...
Dat zijn haartjes die overeind staan hier nog een voorbeeld. Beide afbeeldingen (vorige en onderstaande ) via pc monitor gemaakt en niet mijn oled scherm. Haar en geen halo
[ Voor 39% gewijzigd door mucuracat op 06-04-2021 10:31 ]
dit is weer een ander plaatje (wat een correcte weergave is), maar als ik me ogen moet vertrouwen, klopt het 1e plaatje dus echt niet,mucuracat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:26:
[...]
Dat zijn haartjes die overeind staan hier nog een voorbeeld. Beide afbeeldingen (vorige en onderstaande ) via pc monitor gemaakt en niet mijn oled scherm. Haar en geen halo![]()
[Afbeelding]
Hatseflatse schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:09:
Vraagje over de prijsontwikkeling: De 55GX kwam vorig jaar voor 2599 adviesprijs op de markt in april, maar daalde in september naar 1550 . Nu wordt de 55G1 geïntroduceerd voor 2099, kunnen we dan verwachten dat die over krap een half jaar voor rond de 1250 euro te krijgen is? Ik overweeg nu te kopen maar weet nog niet zo waar ik goed aan doe.
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 06-04-2021 11:31 ]
Apps e.d. geven natuurlijk wel 4k beeld. En een uitzending van RTL is in 1080i, das een stuk lagere resolutie.rger76 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:12:
Hallo mede forum leden.
Ik heb sinds een maand een 65gx6la en zolals bij mijn vorige tv's heb ik elke avond koppijn van het turen naar onvolkomenheden en zoeken naar de perfecte instellingen maar dat is een slechte gewoonte van mezelf. Meestal naar een paar maanden is die fijn tune hoofdpijn wel verdwenen.
Bij het kijken van netflix, disney+ of andere steamingsdiensten heb ik perfect beeld.
Ik word alleen super geïrriteerd als ik bv programma's kijk zoals GTST (en dat ligt niet alleen aan het programma zelf ;-) ). Het is net alsof bij het bewegen van de hoofden het beeld soms iets stottert of hapert.
Dit is vooral bij rtl4 programma's en het is knap irritant. Iemand een oplossing? Ik heb ook de instellingen die vermeld staan op rtings geprobeerd maar dat helpt ook niet. Ik heb dit bij het kijken via CI+ even als via de mediabox next.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 06-04-2021 12:34 ]
Het gaat mij hierom. Een soort flikkerend beeld. In het YouTube filmpje kan je het goed zien.mucuracat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:26:
[...]
Dat zijn haartjes die overeind staan hier nog een voorbeeld. Beide afbeeldingen (vorige en onderstaande ) via pc monitor gemaakt en niet mijn oled scherm. Haar en geen halo![]()
[Afbeelding]
Ik vind het helemaal prima, jij blijkbaar ook want je "bespaart" 400 euro.whiteclear schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:35:
Na veel rondneuzen en uitzoeken ben ik uitgekomen op de 65GX of de 65G1.
Ik denk dat ik voor de GX ga. Dit puur omdat de G1 400euro duurder is (voor alleen meer brightness?)
Wat vinden andere mede tweakers hierover?
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 06-04-2021 12:49 ]
Ik zou dan kiezen voor de minst dure. We hebben het hier namelijk over de keuze tussen 2 uitstekende tv's. In dat opzicht is het dus geen keus tussen goed of slecht.whiteclear schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:35:
Ik denk dat ik voor de GX ga. Dit puur omdat de G1 400euro duurder is (voor alleen meer brightness?)
Ja ik heb het topic doorgenomen. Veel afwisselende meningen.
Bedankt voor je reactie. Ik wil mijn huidige 55" OLED (55C7V) vervangen. Dus ik verwacht niet heel veel verschil. Alleen in de grote en dan in de 2.1 HDMI (voor mijn Sonos ARC) en dat het scherm platter aan de muur hangt.Raimond23 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:51:
[...]
Ik zou dan kiezen voor de minst dure. We hebben het hier namelijk over de keuze tussen 2 uitstekende tv's. In dat opzicht is het dus geen keus tussen goed of slecht.
Zeker als je vanaf een ouder model komt zul je het verschil tussen beiden waarschijnlijk amper zien en je alleen maar verbazen over het mooie beeld van een oledscherm.
Dit is toch een blijvende discussie thread? Dus ik ben vrij te vragen naar (nieuwe) meningen nu de G1 wat langer uit is. En zeker ook omdat iedereen uniek is in de reden waarom hij of zij de TV wilt vervangen.Deleon78 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:59:
[...]
Je vraagt om onze mening en vervolgens doe je mijn vraag of je het gelezen hebt af met “ja ik heb de meningen gelezen”. Makes no sense.
Maar om de knoop voor je door te hakken: nee, het is het niet waard.
Happy?
Is het al bekend of je deze 'klep' los kan bestellen?Fuwor schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:04:
[...]
Nu je het zegt...Dat is heel goed mogelijk. Heb sinds dit weekend een G1 hangen en dacht al dat ik de klep ergens in de doos gemist heb.
Ook betere HDMI 2.1 implementatie. Nextgen consolegaming zonder issues was voor mij de reden om de G1 te willen.whiteclear schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:35:
Uiteindelijk is dit iets wat jij zelf moet beslissen. Wanneer is het voor jou duidelijk dat je voor de G1 of GX moet gaan? Ga na wat jij belangrijk vindt in een televisie en filter daar de meningen op.whiteclear schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:04:
[...]
Dit is toch een blijvende discussie thread? Dus ik ben vrij te vragen naar (nieuwe) meningen nu de G1 wat langer uit is. En zeker ook omdat iedereen uniek is in de reden waarom hij of zij de TV wilt vervangen.
De hamvraag: is de G1 dan ook vrij van issues? Naar wat ik uit een eerder comment begreep is de VRR nog steeds niet vlekkeloos. Als je de VRR disabled is er eigenlijk 0,0 verschil qua gamen...Althans, zo begreep ik het.Hatseflatse schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:16:
[...]
Ook betere HDMI 2.1 implementatie. Nextgen consolegaming zonder issues was voor mij de reden om de G1 te willen.
nee,denk geen 1250 de c1 waarschijnlijk wel,zal eerder rond de 1500 zijn.november zijn ze meestal het goedkoopst,iets voor black friday,daarna is er meestal een paar weken weinig voorraad.Hatseflatse schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:09:
Vraagje over de prijsontwikkeling: De 55GX kwam vorig jaar voor 2599 adviesprijs op de markt in april, maar daalde in september naar 1550 . Nu wordt de 55G1 geïntroduceerd voor 2099, kunnen we dan verwachten dat die over krap een half jaar voor rond de 1250 euro te krijgen is? Ik overweeg nu te kopen maar weet nog niet zo waar ik goed aan doe.
Helaas nog steeds geen echte review gezien met een vergelijking van de CX en C1. Hopelijk is Tnet (@Sim) hier wel druk mee bezig.Cap schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:30:
@Gaston b
Klikkerdeklik CX vs C1 alhier op GoT.
Klikkerdeklik CX vs C1 elders op presenteerblaadje.
Klikkerdeklik BX vs CX alhier op GoT.
Wat jij qua prijs te verantwoorden vindt is geheel aan jou. De een geeft rustig 500 euro meer uit voor een of andere "feature" of zelfs een ander kleurtje van de behuizing, de ander heeft er nog geen cent voor over.
Hiervoor had ik een Samsung 4k tv. Geen problemen met het beeld.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:35:
[...]
Apps e.d. geven natuurlijk wel 4k beeld. En een uitzending van RTL is in 1080i, das een stuk lagere resolutie.
Dat zijn palen die voorbij razen. Ook zichtbaar via niet oled schermrobinthart schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:36:
[...]
Het gaat mij hierom. Een soort flikkerend beeld. In het YouTube filmpje kan je het goed zien.
[Afbeelding]
Nu al te krijgen voor 1799.Hatseflatse schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:09:
Ik ben ook erg benieuwd wat er wordt verstaan onder betere HDMI 2.1 implantatie van de 2021 modellen tov 2020.onsgeluk schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:21:
[...]
De hamvraag: is de G1 dan ook vrij van issues? Naar wat ik uit een eerder comment begreep is de VRR nog steeds niet vlekkeloos. Als je de VRR disabled is er eigenlijk 0,0 verschil qua gamen...Althans, zo begreep ik het.
Heel erg kort door de bocht, maar digital trends vind dat het enige enigszins zichtbare verschil de helderheid is bij SDR beeld, maar dat dat niet te verantwoorden is met het prijsverschil.whiteclear schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:35:
[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 06-04-2021 15:39 ]
Tv 5 minuten van stroom afhalen. Stekker eruit. Lost vaak rare problemen op.duc848 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:37:
Raar probleem hier sinds gisteren.
Op mijn 65c9 werkt de lg Magic Remote niet meer goed.
de knoppen om het "wiel" heen dus de boven en beneden knop en de links en rechts knop werken niet meer, in bijvoorbeeld netflix en ik kan ook niet meer zappen, zowel via de middelste knoppen dus, als via de kanaal naar boven en naar beneden knop.
Er zijn een bepaald setje knoppen die opeens niet meer werken... De back knop, de kanaal knop, en dus de D-pad...
Het gekke is dat als ik de instellingen open bijvoorbeeld de knoppen wel weer werken... heel apart.
Ik heb de afstandsbediening al ge-unpaired en opnieuw gepaired. Ook zitten er nieuwe batterijen in.
Ik hoop dat iemand het probleem weet kan verhelpen,
Beetje onduidelijke uitgelegd misschien, maar het is ook een gek en onduidelijk probleem..
Als ik het zo even doorlees zit er qua verschil niet veel. Het is nog afwachten od a9 gen4 processor zoveel beter is dan de gen3.Cap schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:30:
@Gaston b
Klikkerdeklik CX vs C1 alhier op GoT.
Klikkerdeklik CX vs C1 elders op presenteerblaadje.
Klikkerdeklik BX vs CX alhier op GoT.
Wat jij qua prijs te verantwoorden vindt is geheel aan jou. De een geeft rustig 500 euro meer uit voor een of andere "feature" of zelfs een ander kleurtje van de behuizing, de ander heeft er nog geen cent voor over.
Super bedankt!!! Het probleem is opgelost!mucuracat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:50:
[...]
Tv 5 minuten van stroom afhalen. Stekker eruit. Lost vaak rare problemen op.
Bij mij kwam aanwijzer niet meer en na stekker uit, wachten en in weer terug gekomen.
Gezien het verleden, ligt het niet in de lijn der verwachting dat WebOS 6.0 ook naar modellen van voorgaande jaren zal komen.Gaston b schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:56:
[...]
Als ik het zo even doorlees zit er qua verschil niet veel. Het is nog afwachten od a9 gen4 processor zoveel beter is dan de gen3.
Nieuw webos is er ook nog. Doet Lg niet met updates bijwerken naar het nieuwe webos?
Weet niet hoe dat werkt bij tv's.
Bij Philips was het een ramp.
Gekocht omdat ie toen in de tijd CI+ had als eerste.
Kon ik er niks mee omdat Ziggo de tv niet ondersteunde.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zie het ook op mijn iPhone.mucuracat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:08:
[...]
Dat zijn palen die voorbij razen. Ook zichtbaar via niet oled scherm
zie mijn bericht
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Gelukkig niet (in dit geval...).DutchOwnage schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:09:
[...]
Gezien het verleden, ligt het niet in de lijn der verwachting dat WebOS 6.0 ook naar modellen van voorgaande jaren zal komen.
Had het misschien beter anders kunnen verwoorden, maar ik doel op het eerder stoppen van ondersteuning in oudere modellen, maar ook image retention/inbranden speelt ook een rol. De meningen verschillen daarin echter nogal, dus ik ga uit dat ik na 6/7 jaar waarschijnlijk weer toe ben aan een nieuw model. Dit is trouwens niet volledig te wijten aan mogelijke burn-in of andere mogelijke issues, maar omdat er dan weer nieuwe modellen/technieken op de markt komen en ik waarschijnlijk aangetrokken wordt om weer iets nieuws te proberen.DutchOwnage schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:18:
Wat bedoel je precies met "een jaar toch een behoorlijke periode in Oled tv levens gerekend? Dat er een hoop kan gebeuren in een jaar qua doorontwikkeling van de chip?
De ondersteuning door LG is niet eerder een probleem gebleken.Patroo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:32:
[...]
Had het misschien beter anders kunnen verwoorden, maar ik doel op het eerder stoppen van ondersteuning in oudere modellen, maar ook image retention/inbranden speelt ook een rol. De meningen verschillen daarin echter nogal, dus ik ga uit dat ik na 6/7 jaar waarschijnlijk weer toe ben aan een nieuw model. Dit is trouwens niet volledig te wijten aan mogelijke burn-in of andere mogelijke issues, maar omdat er dan weer nieuwe modellen/technieken op de markt komen en ik waarschijnlijk aangetrokken wordt om weer iets nieuws te proberen.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:01 ]
Dank. Aangezien de C7 met de andere voet dit niet had begon ik echt te twijfelen of ik het wel allemaal goed had gemonteerd.
De verschillen zijn minimaal, maar je bespaart toch wel mooi 600-700 euro.DutchOwnage schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:53:
YouTube: LG OLED C1 vs CX Peak Brightness Test HDR Game Mode and Filmmaker Mode
Best interessante peak brightness test tussen de CX en C1. Conclusie : in HDR game mode met een 10% window haalt de C1 ongeveer 50/55 nits meer. In 100% is het verschil logischerwijs wat minder. Ook opvallend, in HDR Filmmaker mode zijn de verschillen vrijwel gelijk, en soms zelfs iets meer nits voor de CX.
Vrijdag komt m'n CX, ik probeer van alles te vinden om m'n aankoop te rechtvaardigen of dat ik niet beter voor een C1 kan gaan.
Dat is zeker waar. Als de verschillen dusdanig groot waren geweest, had ik wel gewacht tot black Friday ofzo. En zo kan je blijven wachten op "the next big thing". Die 600 euro leg ik wel in voor een nette soundbar tzt.Patroo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:28:
[...]
De verschillen zijn minimaal, maar je bespaart toch wel mooi 600-700 euro.
[ Voor 28% gewijzigd door DutchOwnage op 06-04-2021 22:47 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
a1 niet kopen is 60hz,en ik meen geen hdmi 2.1ServicePartner schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:29:
Dag allen,
Ik had bijna een een OLED55BX6 gekocht, echter kwam ik een nieuw model tegen die ik nog niet eerder had gezien. De OLED55A16LA. Kan iemand mij vertellen wat de betere koop is, en/of wat de voornaamste verschillen zijn? Over het nieuwe model (OLED55A16LA) is nog zeer weinig te vinden, wel zie ik natuurlijk dat er een nieuwe 4e gen beeldprocessor in zit, echter hoe zit het met het panel? Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan en wil helpen ;-)
[ Voor 35% gewijzigd door pwh53 op 07-04-2021 09:37 ]
Instapper, onder B serie. Dus nog minder hardware.ServicePartner schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:29:
Dag allen,
Ik had bijna een een OLED55BX6 gekocht, echter kwam ik een nieuw model tegen die ik nog niet eerder had gezien. De OLED55A16LA. Kan iemand mij vertellen wat de betere koop is, en/of wat de voornaamste verschillen zijn? Over het nieuwe model (OLED55A16LA) is nog zeer weinig te vinden, wel zie ik natuurlijk dat er een nieuwe 4e gen beeldprocessor in zit, echter hoe zit het met het panel? Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan en wil helpen ;-)
De A1 is wat anderen hier al zeggen een instapmodel voor OLED. Prima als je lekker simpel tv, films en series wilt kijken onder het genot van de betere contrast (zwart is zwart), maar als je focust op gamen en/of motion (vloeiende frames bij snelle actiebeelden) zou ik ervoor kiezen om voor de BX of CX te gaan die qua prijs nog lager zijn.ServicePartner schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:29:
Dag allen,
Dat is niet de versie van webOS, maar de firmwareversie. Zonder een TV model te noemen zegt dit niet veel.marcellux schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:49:
Zag vandaag een update van WebOS naar 05.00.30. Ik kon op de site van LG niet zien wat er gewijzigd is met deze update want daar staat nog 05.00.10. (Ik wacht nog steeds op Google assistent)
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb net mijn C9 aangezet en zag dat er een update was gedaan naar 05.00.30.marcellux schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:49:
Zag vandaag een update van WebOS naar 05.00.30. Ik kon op de site van LG niet zien wat er gewijzigd is met deze update want daar staat nog 05.00.10. (Ik wacht nog steeds op Google assistent)
Zou zéér welkom zijn voor mij en mijn XSX (ook al neemt het niet de volledige flickering weg)Farabi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:33:
VRR-update voor C9 misschien?
v05.00.30 (webOS v4.9.1-53409) has minimal changes compared to v05.00.25 (webOS v4.9.1-53408). The version fixed an issue with the PS5 in PC (4:4:4) mode, which was introduced in v05.00.25.
Copyright and left by SED...
De vorige versie was hier 05.00.10 niet 05.00.25.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq