Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
Farabi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:06:
@EN-IS hoe zit het met ''pisvlekken'' op een witte achtergrond? heb je deze gemerkt?
WTF? Pisvlekken? 8)7
HoppyF schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:23:
In principe hoeft je weinig in te stellen.
Alleen WiFi aanzetten, Eco uitzetten en QuickStart uitzetten.
Daarbij een ISF profiel kiezen voor gewoon TV kijken.

Een te gelig beeld komt omdat je van een LCD TV afkomt.
Pas eventueel de Warm instellingen aan, dat helpt meteen.

De achterplaat bij een GX/G1 hoort bij de pootjes die optioneel zijn.

Er zou folie op de achterkant moeten zitten zover ik weet.
De folie zit er echter wel strak op, goed kijken dus.
Wellicht kan iemand met een G1 het folie verhaal bevestigen.
Thanks! Eco en alles met AI was idd wat ik als eerste uit heb gezet. QuickStart staat eveneens uit. weet ik zo niet en ik heb net even zitten zoeken maar ik heb het niet kunnen vinden :o

Wij kijken geen "gewone" tv, alles wordt gestreamd (en het liefst alleen maar in 4K kwaliteit, Netflix, Prime, Plex). De warmte instellingen pas ik heel voorzichtig aan, een picture mode (welke weet ik zo even niet meer) stond bijvoorbeeld op warm50 en ik maak daar warm30 van, 0 ziet er beter uit maar stap voor stap even de juiste setting vinden :9

Folie ga ik nog eens checken, vreemd, dat wel. Als iemand dat nog kan bevestigen zou dat top zijn. d:)b

En met betrekking tot de backplate, ik had deze er graag bij willen hebben, ik snap de logica niet van het meeleveren met de voet maar niet met de tv :F

[ Voor 79% gewijzigd door EN-IS op 01-04-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
https://www.avforums.com/...-yellow-red-tint.2119862/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NpUjrA0GYUM6RX9-P27VUbJCyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zw7zFZQA4mZvlKBPUpVlmkRn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 01-04-2021 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 06:30
HoppyF schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:23:
[...]
Er zou folie op de achterkant moeten zitten zover ik weet.
De folie zit er echter wel strak op, goed kijken dus.
Wellicht kan iemand met een G1 het folie verhaal bevestigen.
Ik heb de mijne net binnengekregen. Ik zal er vanavond eens op letten als ik hem uit de doos haal.
EN-IS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:56:
[...]

Had ik inderdaad kunnen doen, en ik heb genoeg Fisher schroeven en plugs hier liggen. De meegeleverde zijn van prima kwaliteit, misschien wat lomp (formaat) maar verder dan dat lijkt het mij verstandiger om deze te gebruiken dan zelf wat te bedenken :) Achteraf had ik idd prima 6x30mm kunnen gebruiken, had in ieder geval gescheeld aan de schade aan de muur (lees: grote/groffe gat en dat 8x),
Ik ga denk ik even kijken hoeveel schroeven ik echt nodig heb om de televisie op te hangen. Anderhalf jaar geleden hebben we de muur laten stucen, hoe minder gaten ik hoef te boren hoe beter :P Heb nog 4x 8 65mm fischer pluggen en schroeven liggen, misschien dat ik het daar eens mee ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 19:20
Timmet schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:45:
[...]

Ik heb de mijne net binnengekregen. Ik zal er vanavond eens op letten als ik hem uit de doos haal.

[...]

Ik ga denk ik even kijken hoeveel schroeven ik echt nodig heb om de televisie op te hangen. Anderhalf jaar geleden hebben we de muur laten stucen, hoe minder gaten ik hoef te boren hoe beter :P Heb nog 4x 8 65mm fischer pluggen en schroeven liggen, misschien dat ik het daar eens mee ga proberen.
Mijne afgelopen vrijdag binnen, folie aan voorzijde, achterzijde niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Iets waar ik nog niet over heb gesproken is de snelheid van de menu (settings) met WebOS 6, het valt mij op dat dit niet soepel (lees snel) gaat, het duurt een korte seconde nadat je hebt geklikt voordat het naar de volgende setting optie gaat.

Het openen van de settings met de 'settings knop' duurt 1 seconde, het openen van all settings (laatste knop) duurt 2 seconden. Van de menu 'General' naar 'Devices' en dan 'Tv' neemt soms twee seconden in beslag, een volgende keer is de menu - ook al is er niks gebeurd in de tussentijd - merkbaar soepeler/sneller ipv 2 seconden op bij de optie 'TV' komen duurt het maar 1 seconde.

/edit, firmware gisteravond geüpdatet en staat nu op 03.10.29 :)

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 01-04-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
EN-IS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:26:
[...]

En met betrekking tot de backplate, ik had deze er graag bij willen hebben, ik snap de logica niet van het meeleveren met de voet maar niet met de tv :F
omdat de tv dan aan de muur hangt,en je de achterkant niet ziet,zet je de tv op de pootjes,dan is de achterkant wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
pwh53 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:45:
[...]

omdat de tv dan aan de muur hangt,en je de achterkant niet ziet,zet je de tv op de pootjes,dan is de achterkant wel zichtbaar.
Dat snap ik, alleen maakt zo'n kunststoffen plaat het wel mogelijk om de kabels goed weggewerkt te hebben, in die zin dat niet elke kabel flexibel is. De HDMI kabel van de Xbox Series X is bijvoorbeeld zeer flexibel en makkelijk te draaien, de HDMI 2.1 kabel van Ugreen is stug en deze buigt niet zo lekker mee aan de achterzijde.

Het kwam toch voor dat, ook al waren de kabels goed vastgezet, de tv niet lekker plat tegen de muur kwam. De backplate had in dit geval zeker geholpen :)
Ik zal uit nieuwsgierigheid deze test eens draaien:
https://www.eizo.be/monitor-test/

[ Voor 26% gewijzigd door EN-IS op 01-04-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Qpido80 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:22:
Ik ben op zoek naar de volgende info:

Ik wil de G1 niet ophangen, maar op zijn voetjes zetten. De G1 staat dan niet op het kastje, maar er zit ruimte tussen het kastje en de onderkant van de tv. Hoeveel cm is dat? Ik wil graag weten of mijn soundbar (die nogal hoog is) hieronder zou passen.
niet genoeg,je zult de tv dan moeten "verhogen" ,C1 is dan beter voor je,goedkoper,en er zit een voet bij,waar je eventueel iets onder kunt doen ivm de soundbar,wat niet opvalt omdat de soundbar er dan voor staat.bij de G1 valt dat wel op.Het "betere"G1 paneel,schijnt niet zoveel verschil te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
EN-IS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:48:
[...]

Dat snap ik, alleen maakt zo'n kunststoffen plaat het wel mogelijk om de kabels goed weggewerkt te hebben, in die zin dat niet elke kabel flexibel is. De HDMI kabel van de Xbox Series X is bijvoorbeeld zeer flexibel en makkelijk te draaien, de HDMI 2.1 kabel van Ugreen is stug en deze buigt niet zo lekker mee aan de achterzijde.

Het kwam toch voor dat, ook al waren de kabels goed vastgezet, de tv niet lekker plat tegen de muur kwam. De backplate had in dit geval zeker geholpen :)

[...]

ja,snap ik,misschien om het wat meer te laten lijken als je de voetjes koopt, ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
EN-IS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:48:
[...]

tv heeft minimaal 100 uur nodig,voordat die ingelopen is zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:41:
Iets waar ik nog niet over heb gesproken is de snelheid van de menu (settings) met WebOS 6, het valt mij op dat dit niet soepel (lees snel) gaat, het duurt een korte seconde nadat je hebt geklikt voordat het naar de volgende setting optie gaat.

Het openen van de settings met de 'settings knop' duurt 1 seconde, het openen van all settings (laatste knop) duurt 2 seconden. Van de menu 'General' naar 'Devices' en dan 'Tv' neemt soms twee seconden in beslag, een volgende keer is de menu - ook al is er niks gebeurd in de tussentijd - merkbaar soepeler/sneller ipv 2 seconden op bij de optie 'TV' komen duurt het maar 1 seconde.

/edit, firmware gisteravond geüpdatet en staat nu op 03.10.29 :)
Het doorlopen van de menu’s zou heel soepel en snel moeten gaan.
Bij de oudere modellen loopt WebOS verder snel.
Even voor de duidelijkheid: gebruik je WiFi of een vaste netwerkaansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
pwh53 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:55:
tv heeft minimaal 100 uur nodig,voordat die ingelopen is zeg maar
Thanks. Goed om te weten, dan blijf ik er voorlopig van af :)
HoppyF schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:59:
Het doorlopen van de menu’s zou heel soepel en snel moeten gaan.
Bij de oudere modellen loopt WebOS verder snel.
Even voor de duidelijkheid: gebruik je WiFi of een vaste netwerkaansluiting?
We maken gebruik van WiFi, glasvezel van T-mobile, de tv en de modem zijn recht tegenover elkaar. Ongeveer 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:12:
[...]

Thanks. Goed om te weten, dan blijf ik er voorlopig van af :)

[...]

We maken gebruik van WiFi, glasvezel van T-mobile, de tv en de modem zijn recht tegenover elkaar. Ongeveer 4 meter.
Duidelijk.
Ben wel benieuwd hoe de overige G1 bezitters de snelheid van de menu’s ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:43
dafmay schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:41:
Gisteravond tijdens tv kijken ging die opeens uit. Rode lampje ging aan..knipperde zo’n 3 a 4 keer langzaam, en daarna ging de tv weer aan. Daarna geen issues.

Iemand dit ook wel eens gehad toevallig? Vraag mij af wat het kan zijn geweest. Ps Alle eco mode settings enz staan uit op mijn LG.
Klinkt als memory/cache fout of oververhitting, welk model heb je? Er liep voor de c7 (dacht ik) terugroep actie ivm voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Zou wel gek zijn heb hier een LG OLED E6 en dat menu draait prima.. Zou denken dat het niet minder is op de nieuwere modellen :? (Misschien verwacht je IPhone 12 Pro / iPad Pro achtige reacties op input, dat ga je op een TV niet krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45
andries98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:39:
[...]

Klinkt als memory/cache fout of oververhitting, welk model heb je? Er liep voor de c7 (dacht ik) terugroep actie ivm voeding.
Ik heb de 55CX idd @HoppyF

Ik houd het even in de gaten. Heb vandaag de tv de gehele dag aangezet en zo nu en dan gevoeld bij het rooster aan de achterzijde voor overmatige hitte. Dat is tot nu toe niet het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
BlowFish schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:19:
Zou wel gek zijn heb hier een LG OLED E6 en dat menu draait prima.. Zou denken dat het niet minder is op de nieuwere modellen :? (Misschien verwacht je IPhone 12 Pro / iPad Pro achtige reacties op input, dat ga je op een TV niet krijgen)
Mijn enige vergelijkingsmateriaal is mijn oude Sony (android) TV, welke nog langzamer is alleen bij de G1 heb ik niet het idee dat het lekker soepel/vlot gaat. Ik heb geen ervaring met de apparaten die je noemt :9

Ik zou niet weten waar het aan ligt, en dit is niet eens de home gedeelte van webos maar letterlijk de instellingen van de tv, die altijd op dezelfde plek zitten, het is net alsof de tv elke keer moet checken van "oh ja devices, daar zit TV onder, eh effe laden". Ik kijk het een paar dagen aan en zal het eens proberen op te nemen indien het probleem na het weekend nog voordoet.

Het is niet echt een issue maar wel bijzonder dat het niet aansluit op wat anderen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 12:00
Ckriek schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:04:
[...]

Mijne afgelopen vrijdag binnen, folie aan voorzijde, achterzijde niet
Die folie aan voorzijde moet je laten zitten he? Ik net de 55g1 binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
Juist niet! Er af halen, en ook die op de achterkant mocht die er zitten. Al las ik hier dat er de G series geen folie zit op de achterkant.

[ Voor 31% gewijzigd door DutchOwnage op 01-04-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 12:00
DutchOwnage schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:44:
Juist niet! Er af halen, en ook die op de achterkant mocht die er zitten. Al las ik hier dat er de G series geen folie zit op de achterkant.
Afgehaald hehe, bedankt! En er was geen folie op de achterzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmet
Zojuist de televisie aan de muur gehangen. Ging behoorlijk makkelijk, even goed uitgemeten en de televisie hing zo. Uiteindelijk slechts 4 schroeven gebruikt om hem op de hangen.

Echter direct na het aansluiten op de stroom ontstond er een coil whine, ook als de televisie in standby modus staat. Dit is echt heel vervelend als je aan de keukentafel zonder muziek aan het werk bent. Ik heb al van stroompunt gewisseld en de televisie niet op een verloopstekker aansloten, maar dat verhielp het probleem niet.

Ik denk dat ik morgen de winkel even op ga bellen met de vraag hoe dit opgelost kan worden, want dit is alles behalve prettig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmet schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:
Zojuist de televisie aan de muur gehangen. Ging behoorlijk makkelijk, even goed uitgemeten en de televisie hing zo. Uiteindelijk slechts 4 schroeven gebruikt om hem op de hangen.

Echter direct na het aansluiten op de stroom ontstond er een coil whine, ook als de televisie in standby modus staat. Dit is echt heel vervelend als je aan de keukentafel zonder muziek aan het werk bent. Ik heb al van stroompunt gewisseld en de televisie niet op een verloopstekker aansloten, maar dat verhielp het probleem niet.

Ik denk dat ik morgen de winkel even op ga bellen met de vraag hoe dit opgelost kan worden, want dit is alles behalve prettig helaas.
Hoor je dat geluid op een paar meter afstand van de TV?
Dat lijkt mij inderdaad niet goed als dat het geval is.
Hoe is het beeld verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmet
HoppyF schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:18:
[...]

Hoe is het beeld verder?
Je hoort het inderdaad als je 4 meter verder op de bank zit. Als het alleen gebeurde als de tv aanstond dan was het minder erg geweest, maar in standby is het gewoon niet prettig. Het zal met de PSU te maken hebben denk ik, vorige modellen hebben hier ook last van gehad. Ik ben benieuwd of dit thuis opgelost kan worden of dat de tv in zijn geheel weer terug moet.
Ik heb nog geen tijd gehad om de beeldkwaliteit goed te testen. Hier zal ik morgen even dieper induiken.

Er zat inderdaad geen folie op de achterkant, wel op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmet schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:33:
[...]

Je hoort het inderdaad als je 4 meter verder op de bank zit. Als het alleen gebeurde als de tv aanstond dan was het minder erg geweest, maar in standby is het gewoon niet prettig. Het zal met de PSU te maken hebben denk ik, vorige modellen hebben hier ook last van gehad. Ik ben benieuwd of dit thuis opgelost kan worden of dat de tv in zijn geheel weer terug moet.
Ik heb nog geen tijd gehad om de beeldkwaliteit goed te testen. Hier zal ik morgen even dieper induiken.

Er zat inderdaad geen folie op de achterkant, wel op de voorkant.
4 meter is inderdaad best ver weg.
Dan mag je echt niets horen ook niet als je dichtbij de TV staat.
In vermoed dat het de voeding is maar omdat de TV splinternieuw is lijkt mij een omruil de snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 16:30
Ik kijk via een CI+ module tv op mij LG CX. Sinds de laatste firmware update gaat het zappen tergend langzaam. Het beeld blijft heel lang op zwart bij het wisselen van kanalen. Hebben hier meer mensen last van en is er iets tegen te doen? Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
MrIV schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:51:
Ik kijk via een CI+ module tv op mij LG CX. Sinds de laatste firmware update gaat het zappen tergend langzaam. Het beeld blijft heel lang op zwart bij het wisselen van kanalen. Hebben hier meer mensen last van en is er iets tegen te doen? Hoor het graag!
Ja. Ook ik heb hier last van. Het gaat met name om de gecodeerde zenders.
NPO 1, 2 en 3 zijn ok. Ik moet tot 8 seconden wachten voordat de volgende zender verschijnt Het gaat in mijn geval om een LG OLED48CX6LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
j.c.kees schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:25:
[...]

Ja. Ook ik heb hier last van. Het gaat met name om de gecodeerde zenders.
NPO 1, 2 en 3 zijn ok. Ik moet tot 8 seconden wachten voordat de volgende zender verschijnt Het gaat in mijn geval om een LG OLED48CX6LB.
Ja inderdaad zijn het de gecodeerde zenders. Ik ga het denk ik melden bij LG. Is geen doen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
MrIV schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:47:
[...]

Ja inderdaad zijn het de gecodeerde zenders. Ik ga het denk ik melden bij LG. Is geen doen zo!
Ook dit probleem heb ik voorgelegd aan de leverancier (Expert). Konden het probleem niet oplossen. Vervolgens serviceopdracht gegeven aan LG (CeRepair). Deze probeert het probleem ter plekke (thuis) op te lossen. Lukt dus niet. Adviseert alleen een 1.4 module. Deze bestaat dus niet. Probleem dus nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-09 11:27
Raem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:36:
[...]

Zit er nog steeds in. Vincent Teoh benoemt het ook in z'n G1 review (vanaf ongeveer 08:45). Volgens hem niet zichtbaar bij het kijken van normale content, maar dat zal per unit wel weer verschillen.
YouTube: LG G1 OLED Evo Review: Best Gaming TV of 2021?
Dan zal het blijkbaar wel 'normaal' zijn en bij OLED tv's horen. Bij veel content te zien, maakt ook niet uit welke source het is. YouTube, films, gamen, overal komt het op terug.

Misschien dat ik toch nog eens contact opneem met LG wat die er van zeggen. Voor de rest is het beeld prima maar dit vind ik toch best wel een domper. Vindt het eigenlijk toch niet kunnen met dit soort tv's in de allerhoogste prijsklasse.

Hier ook een youtuber die het probleem duidelijk weergeeft.

YouTube: Best Game to Test Vertical Banding on my LG CX

[ Voor 8% gewijzigd door rutgergron op 02-04-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
j.c.kees schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:11:
[...]

Ook dit probleem heb ik voorgelegd aan de leverancier (Expert). Konden het probleem niet oplossen. Vervolgens serviceopdracht gegeven aan LG (CeRepair). Deze probeert het probleem ter plekke (thuis) op te lossen. Lukt dus niet. Adviseert alleen een 1.4 module. Deze bestaat dus niet. Probleem dus nog steeds niet opgelost.
Dat is fraai. Iets adviseren wat nog niet bestaat. Ik heb ook melding gemaakt bij LG. Ben benieuwd naar hun reactie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmet
HoppyF schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:18:
[...]

Hoe is het beeld verder?
Vanochtend al vroeg wakker om toch even naar de tv te gaan kijken en de coil whine is op miraculeuze wijze verdwenen. Zowel in de aan- als de standby stand hoor ik de hoge toon niet meer. Wellicht dat de TV even moest "opwarmen" o.i.d.

Ik heb ook even wat testjes kunnen doen m.b.t. vlekken / strepen / dode pixels bij verschillende kleuren, maar ik moet zeggen dat het paneel er echt perfect uitziet, geen oneffenheden.

Verder heb ik even wat instellingen doorgelopen van Vincent en ik moet zeggen dat het kijken van HDR content echt een genot is. Ik kom van een C6, dus ik was het kijken op een OLED al gewend, maar HDR content spat echt van het scherm af. Had wat 4K HDR video's van YouTube bekeken en Forza Horizon 4 opgestart op de Series X (Menu van de Xbox lijkt niet 4k HDR te zijn, maar dat is een ander verhaal) en dat ziet er heel dik uit.

SDR content daarentegen vind ik een klein beetje tegenvallen qua brightness en kleuren. Wij kijken via een CI+ module, dus ontvangen niet de hoogst mogelijke kwaliteit, maar ik heb het gevoel dat mijn C6 dat beter handelde dan de G1 (Kan ook verbeelding zijn). Misschien moet ik voor SDR content nog wat instellingen aanpassen om beter beeld te krijgen.

Mocht je tijdens het TV kijken de functie gebruiken die je met de cursor naar de rechterkant laat bewegen om de programming te zien, deze lijkt niet meer beschikbaar in WebOS 6, mijn vriendin was hierin een klein beetje teleurgesteld haha.

Wat betreft het menu moet ik de reviewers gelijk geven, het menu laadt ongewenst veel data in zoals recommendations (voor Disney +, dat ik niet gebruik) en informatie van andere streaming diensten. Hierdoor duurt het langer voordat het menu ingeladen wordt en neemt het ruimte in van de inputs die je wilt selecteren, je moet nu naar onderen scrollen om een andere input te kiezen. Iets wat eenvoudiger getoond had kunnen worden als de recommandations en de bovenste statische (onhandige) menu items daar niet aanwezig waren. Hopelijk komt LG nog met een update om dit op te lossen. Het beeldvullende menu daarentegen vind ik persoonlijk niet heel storend. Het wisselen van menu items kan inderdaad een seconde in beslag nemen, soms iets meer, maar omdat ik niet veel in deze menu's zal zitten vind ik het niet storend.

Al met al ben ik wel erg blij met de G1, wederom een prachtig beeld en ik moet zeggen meer dan prima geluid mocht je hem gebruiken zonder geluidssysteem. Uiteindelijk klinkt het met natuurlijk aanzienlijk beter, maar als ik het vergelijk met mijn C6 die nu op de slaapkamer staat zonder geluidssysteem, klinkt de G1 echt heel goed.
Ik twijfelde heel erg om de 65" G1 of de 77" GX te nemen en na het zien van de G1 moet ik eerlijk zeggen dat ik nog steeds een beetje twijfel (hoewel mijn vriendin 65" echt groot zat vindt, maar dat zullen meer mensen ervaren gok ik :p). De verhoogde brightness is fijn, echter ben ik benieuwd hoeveel mensen het verschil echt zullen gaan merken, als je al een OLED gewend bent. Komende van een niet-OLED zullen zowel de GX als de G1 ontzettend imponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Timmet schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:59:
[...]
SDR content daarentegen vind ik een klein beetje tegenvallen qua brightness en kleuren. Wij kijken via een CI+ module, dus ontvangen niet de hoogst mogelijke kwaliteit, maar ik heb het gevoel dat mijn C6 dat beter handelde dan de G1 (Kan ook verbeelding zijn). Misschien moet ik voor SDR content nog wat instellingen aanpassen om beter beeld te krijgen.
Hoe zou je dan denken om betere SDR kwaliteit binnen te krijgen? Voor TV is bekabeld met CI+ meer dan goed genoeg, beter ga je ook niet vinden.

Maar hoe beter de TV hoe slechter SDR content er vaak uit ziet. Dat zie je ook goed met een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
Yowzawood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:36:
[...]

Hoe zou je dan denken om betere SDR kwaliteit binnen te krijgen? Voor TV is bekabeld met CI+ meer dan goed genoeg, beter ga je ook niet vinden.

Maar hoe beter de TV hoe slechter SDR content er vaak uit ziet. Dat zie je ook goed met een DVD.
Betere kwaliteit binnenkrijgen kunnen we alleen realiseren door een Ziggo 4K mediabox in huis te halen denk ik. Maar wellicht dat bepaalde tv settings of beeldmodus voor SDR content nog voor iets meer brightness kunnen zorgen, het voelt nu wat te donker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
Timmet schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:43:
[...]

Betere kwaliteit binnenkrijgen kunnen we alleen realiseren door een Ziggo 4K mediabox in huis te halen denk ik. Maar wellicht dat bepaalde tv settings of beeldmodus voor SDR content nog voor iets meer brightness kunnen zorgen, het voelt nu wat te donker aan.
En dan alleen paar zenders in 4k (F1)
En streaming apps die je op tv al hebt. (alleen films en series van ziggo heb je dan voordeeltje)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Mooi dat je TV nu goed werkt.
Gewoon TV kijken blijft een compromis wat de kwaliteit van de bron is.
Meestal niet erg goed.
Ik heb hier de KPN/XS4all 4K box maar dat levert weinig extra op.
Voordeel is dat deze met Bluetooth te bedienen is maar vwb de beeldkwaliteit wordt het niet beter.
Die 3 4K TV kanalen stelt weinig voor maar laat wel zien hoeveel beter het beeld bij reguliere TV zou kunnen zijn. Vooral Insight met HDR laat het verschil wel zien.
Er is nog een hele lange weg te gaan bij de reguliere TV kanalen.
Niets nieuw wat dat was al zo met de overschakeling van zwart/wit naar kleur, later van gewoon SD naar HDTV.
Vooruitgang gaat soms erg traag.

Edit:
Las net dit.
De arrogantie van de TV aanbieders.....
https://www.ad.nl/tech/di...eeld-uitzenden~a9ec14257/

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 02-04-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjdsz
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-06-2021
Beetje gekke vraag misschien..

Weet iemand of er ergens een (4k) screensaver/afbeelding is van de nieuwe promo productlijn C1 etc. Dan heb ik het over die roze boom die ook op de nieuwe dozen staan. Zoals in dit filmpje:

LG Oled promo screen

Ik krijg het niet gevonden, of ik gebruik de verkeerde zoektermen. Lijkt me vet om die in een slide-show te zetten.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmet schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:

Ze ruilen mijn G1 morgen voor de Coil Whining om, echter heb ik het alleen als deze echt aan is en bij witte/HDR content dus wanneer hij veel stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Yowzawood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:36:
[...]

Ik snap niet waarom sdr er niet uit zou zien op een 4k oled. Ik heb dan een philips oled van 2020 maar ik heb geen enkel belang bij 4k beelden. Ik zou niet weten hoe de beelden er dan veel beter uit zouden zien. Want het is al 100 % subliem..
Wel had ik deze week het idee dat "erath from space" op ned 2 dat tussen 17.00 en 18.00 uur werd uitgezonden er nog subliemer uit zag. Dat was gewoon 4k kwaliteit. Ondanks dat het gewoon ziggo kabel tv via humax decoder op 1080i/50 was.. Er kan dus tussen uitzendigen nog verschil zijn.
Misschien staat je lg op "ECO"setting als SDR er donker uit ziet. Want mijn philips is zo helder op sdr als buiten in de zon. En nee ik kijk niet via dynamisch . Dus ik zou de settings nog eens goed nagaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
Timmet schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:59:
Vanochtend al vroeg wakker om toch even naar de tv te gaan kijken en de coil whine is op miraculeuze wijze verdwenen. Zowel in de aan- als de standby stand hoor ik de hoge toon niet meer. Wellicht dat de TV even moest "opwarmen" o.i.d.

Ik heb ook even wat testjes kunnen doen m.b.t. vlekken / strepen / dode pixels bij verschillende kleuren, maar ik moet zeggen dat het paneel er echt perfect uitziet, geen oneffenheden.

Verder heb ik even wat instellingen doorgelopen van Vincent en ik moet zeggen dat het kijken van HDR content echt een genot is. Ik kom van een C6, dus ik was het kijken op een OLED al gewend, maar HDR content spat echt van het scherm af. Had wat 4K HDR video's van YouTube bekeken en Forza Horizon 4 opgestart op de Series X (Menu van de Xbox lijkt niet 4k HDR te zijn, maar dat is een ander verhaal) en dat ziet er heel dik uit.

Mocht je tijdens het TV kijken de functie gebruiken die je met de cursor naar de rechterkant laat bewegen om de programming te zien, deze lijkt niet meer beschikbaar in WebOS 6, mijn vriendin was hierin een klein beetje teleurgesteld haha.

Wat betreft het menu moet ik de reviewers gelijk geven, het menu laadt ongewenst veel data in zoals recommendations (voor Disney +, dat ik niet gebruik) en informatie van andere streaming diensten. Hierdoor duurt het langer voordat het menu ingeladen wordt en neemt het ruimte in van de inputs die je wilt selecteren, je moet nu naar onderen scrollen om een andere input te kiezen. Iets wat eenvoudiger getoond had kunnen worden als de recommandations en de bovenste statische (onhandige) menu items daar niet aanwezig waren. Hopelijk komt LG nog met een update om dit op te lossen. Het beeldvullende menu daarentegen vind ik persoonlijk niet heel storend. Het wisselen van menu items kan inderdaad een seconde in beslag nemen, soms iets meer, maar omdat ik niet veel in deze menu's zal zitten vind ik het niet storend.

Al met al ben ik wel erg blij met de G1, wederom een prachtig beeld en ik moet zeggen meer dan prima geluid mocht je hem gebruiken zonder geluidssysteem. Uiteindelijk klinkt het met natuurlijk aanzienlijk beter, maar als ik het vergelijk met mijn C6 die nu op de slaapkamer staat zonder geluidssysteem, klinkt de G1 echt heel goed.
Ik twijfelde heel erg om de 65" G1 of de 77" GX te nemen en na het zien van de G1 moet ik eerlijk zeggen dat ik nog steeds een beetje twijfel (hoewel mijn vriendin 65" echt groot zat vindt, maar dat zullen meer mensen ervaren gok ik :p). De verhoogde brightness is fijn, echter ben ik benieuwd hoeveel mensen het verschil echt zullen gaan merken, als je al een OLED gewend bent. Komende van een niet-OLED zullen zowel de GX als de G1 ontzettend imponeren.
Leuk om te lezen! Voor mij is het zeker imponerend en mijn vrouw zat met 'oh wow' geluiden te kijken, dus dik geslaagd :9~

Over de snelheid van het menu, je noemt dat jij dit hebt gemerkt op Home (webos) maar in mijn geval is dat niet eens op home. Ik zit met de Xbox Series X op HDMI 1 en als ik HDMI 1 actief heb en daar de instellingen open dan heb ik al last van een soort vertraging, webos home verschijnt dan ook niet en is ook niet actief.Ik open de instellingen door de 'settings' knop in te drukken en dan 'all settings' te selecteren.

Ik heb zojuist nogmaals de instellingen gebruikt en door de vele opties geswitcht en wat een verschil tov mijn eerdere melding, heel snel. Veel sneller als de laatste keren. De Xbox Series X staat toevallig uit. Maar goed, het was eerder ook snel en ineens niet meer. :/ Maar goed, zoals jij het al aangeeft verwacht ik dat over een tijdje de instellingen niet meer nodig heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
belmonde schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:38:
[...]

Ik snap niet waarom sdr er niet uit zou zien op een 4k oled. Ik heb dan een philips oled van 2020 maar ik heb geen enkel belang bij 4k beelden. Ik zou niet weten hoe de beelden er dan veel beter uit zouden zien. Want het is al 100 % subliem..
Wel had ik deze week het idee dat "erath from space" op ned 2 dat tussen 17.00 en 18.00 uur werd uitgezonden er nog subliemer uit zag. Dat was gewoon 4k kwaliteit. Ondanks dat het gewoon ziggo kabel tv via humax decoder op 1080i/50 was.. Er kan dus tussen uitzendigen nog verschil zijn.
Misschien staat je lg op "ECO"setting als SDR er donker uit ziet. Want mijn philips is zo helder op sdr als buiten in de zon. En nee ik kijk niet via dynamisch . Dus ik zou de settings nog eens goed nagaan.
Heb je nooit 4k beeld gekeken? Dan weet je niet ;)
Iets wat niet als 4k uitgezonden wordt, kan niet 4k kwaliteit zijn. Ok je tv pimpt het een beetje op, dat weer dan wel, waardoor het 'beter' uitziet dan op een 1080 tv.

Waarom vaak op 4k de sdr beelden slecht uitzien, komt omdat tv's ook vaak groter zijn.

En kijkafstand is ook belangrijk.
Kijk je van 10 meter, dan ziet vhs uitzending al bijna goed uit :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
Verwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:23:
[...]

Ze ruilen mijn G1 morgen voor de Coil Whining om, echter heb ik het alleen als deze echt aan is en bij witte/HDR content dus wanneer hij veel stroom verbruikt.
Heb je dat als de tv langer aanstaat of wanneer je de specifieke content enkele seconden aan hebt staan? Heb het hier ook even gecheckt, 4k HDR en White background voor enkele seconden, maar ik hoorde geen piep. Hopelijk blijft het zo. Wel fijn dat ze de televisie gewoon komen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmet schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:55:
[...]

Heb je dat als de tv langer aanstaat of wanneer je de specifieke content enkele seconden aan hebt staan? Heb het hier ook even gecheckt, 4k HDR en White background voor enkele seconden, maar ik hoorde geen piep. Hopelijk blijft het zo. Wel fijn dat ze de televisie gewoon komen omruilen.
Alleen dus wanneer hij veel vermogen gebruikt wat dus vooral is met grote witte scenes. In principe hoor je het bijna niet, maar b.v. in de avond en je scrolled in YouTube of Netflix en dus met witte gedeelte dan hoor je hem duidelijk. Het komt af en toe voor zag ik via Google, bij de een was het vervanging van de voeding de oplossing en ander het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ook even hier voor jullie de zapsnelheid op mijn 55C9 getest. Ci+ module met Ziggo kaart. Ongecodeerde zenders max 2.0 seconden, gecodeerde zenders max 3.5seconden (meestal 3.0 sec), gemeten met stopwatch vanaf moment van indrukken zapknop op LG afstandsbediening tot aan moment dat je daadwerkelijk beeld van die betreffende zender ziet.

Ik zou helemaal gek worden als dit door een update oid ineens 8 seconden zou gaan duren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daarom zap ik tegenwoordig (als ik al nog tv kijk...) via de EPG. Dat gaat tenminste wel vlot.

Overigens duurt het hier (caiway) meestal minder dan 2 seconden max 3, ook gecodeerde zenders. Maar het wisselt dus echt per zender.

/edit: overigens een C9, dus geen update. Maar ging me ook meer om de 'tip' om te gaan zappen via EPG ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-04-2021 17:40 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul nrd
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:23:
[...]

Bij welke winkel heb je hem gekocht?
En komt de winkel hem omruilen of LG zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
mucuracat schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:14:
[...]

Iets wat niet als 4k uitgezonden wordt, kan niet 4k kwaliteit zijn. Ok je tv pimpt het een beetje op, dat weer dan wel, waardoor het 'beter' uitziet dan op een 1080 tv.

Waarom vaak op 4k de sdr beelden slecht uitzien, komt omdat tv's ook vaak groter zijn.

Ben het hier niet mee eens.
De upscaling van mijn cx is echt heel erg goed.
SDR is van uitstekende kwaliteit.
Denk dat weinig tv’s zijn op dit moment met dezelfde kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52
Hier ook een G1 opgehangen inmiddels, mooi beeld...

Niet naar de stroomkabel gekeken, maar is deze kabel makkelijk los te maken,of is stekker vervangen de beste oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EX4hMyyhuX02Nns8_dfi_RsdjQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5eb8Sv4tHgG1n77ARbpwOWm.jpg?f=fotoalbum_large

LG kent dus wel een niet-beeldvullende overlay, echter is deze alleen (zover ik weet) benaderbaar als de televisie uit de standby modus gehaald wordt. Daarna verdwijnt het en krijg je alleen de fullscreen overlay via de home knop. (de schermfolie gaat er van het weekend af als we het kabelgootje gemonteerd hebben :p)

@EN-IS Ben jij toevallig al tegengekomen hoe je dit menu tevoorschijn kunt halen?

Heb wat instellingen aangepast en de brightness is aanzienlijk beter. Het voelt momenteel niet meer als donker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:26:
Daarom zap ik tegenwoordig (als ik al nog tv kijk...) via de EPG. Dat gaat tenminste wel vlot.

Overigens duurt het hier (caiway) meestal minder dan 2 seconden max 3, ook gecodeerde zenders. Maar het wisselt dus echt per zender.

/edit: overigens een C9, dus geen update. Maar ging me ook meer om de 'tip' om te gaan zappen via EPG ;)
Ik heb ook getimed en kom bij de gecodeerde kanalen op 7 a 8 seconden. Echt waardeloos.

Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met zappen via de EPG. Bedoel je gewoon de Guide knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Laatst online: 26-12-2024
ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:26:

Bij Caiway is het hele basispakket niet gecodeerd, dus wordt de CI+ module gepasseerd.
Daarom is denk ik je zapsnelheid zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daarom ben ik naar de zenders uit het plus pakket gegaan om te zappen. :-)

En ja guide heeft de epg weer.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagil
  • Laatst online: 04-02-2022
Vraagje: zit MLB.tv nog bij de apps in webOS? Ik had gelezen dat dit niet meer aanwezig maar lees verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
Timmet schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:27:
[Afbeelding]

LG kent dus wel een niet-beeldvullende overlay, echter is deze alleen (zover ik weet) benaderbaar als de televisie uit de standby modus gehaald wordt. Daarna verdwijnt het en krijg je alleen de fullscreen overlay via de home knop. (de schermfolie gaat er van het weekend af als we het kabelgootje gemonteerd hebben :p)

@EN-IS Ben jij toevallig al tegengekomen hoe je dit menu tevoorschijn kunt halen?

Heb wat instellingen aangepast en de brightness is aanzienlijk beter. Het voelt momenteel niet meer als donker aan.
Wil je die instellingen delen?
Tv aan met folie erop ....
zou dat geen kwaad kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
Timmet schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:27:
[Afbeelding]

Dat is correct, ik vind het een mooie overlay indien ik het zou kunnen aanroepen. Ik heb het voor nu uitgeschakeld :) Heb niet kunnen vinden hoe je het moet aanroepen. Dit is vast bekend maar als je een knop op de afstandsbediening inhoud dan heeft deze een andere functie, van alles geprobeerd maar kan het niet naar voren toveren.

De benaming is home autolaunch menu welke na x aantal seconden weer verdwijnd. Ze hebben de instellingen hier voor goed verborgen :)

Deze vind je onder:
Settings - General - System - Additional Settings - Home Settings - Home Auto Launch

[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 02-04-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch ook eens snelheid van zender wisselen gecontroleerd met een CI+ module van Ziggo.

Schakelen tussen NPO is zo’n 2,75 seconden. Schakelen tussen commerciële gecodeerde zenders is zo’n 4 tot 5 seconden.

In elk geval geen 8 seconden en automatisch updaten uitgeschakeld.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
Allewijn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:01:
Ook even hier voor jullie de zapsnelheid op mijn 55C9 getest. Ci+ module met Ziggo kaart. Ongecodeerde zenders max 2.0 seconden, gecodeerde zenders max 3.5seconden (meestal 3.0 sec), gemeten met stopwatch vanaf moment van indrukken zapknop op LG afstandsbediening tot aan moment dat je daadwerkelijk beeld van die betreffende zender ziet.

Ik zou helemaal gek worden als dit door een update oid ineens 8 seconden zou gaan duren...
Zou het misschien aan de smartcard van Ziggo kunnen liggen? Gebruik je een oude smartcard, en heb je eventueel een andere kaart geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
Zijn er hier mensen die gebruik maken van LG Thinq app? Ik heb een (Nederlandse) LG account en ik kan prima inloggen op my LG account alleen ik kan niet inloggen op de Android app LG Thinq, welke steeds maar de melding geeft dat de id of wachtwoord niet klopt.

Het lijkt er op dat deze app een andere account benodigd heeft want bij het gebruiken van de wachtwoord vergeten functie herkent deze het emailadres niet eens :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:01

SED

Ik log op de LG Thinq app in met mijn gmail account.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
j.c.kees schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:35:
[...]

Zou het misschien aan de smartcard van Ziggo kunnen liggen? Gebruik je een oude smartcard, en heb je eventueel een andere kaart geprobeerd?
Ik heb voor je gekeken. Ik heb SMARDTV SmarCAM-3 Ci plus, Ziggo modules.
En de insteekkaarten die daar in zitten staat nog UPC op, dus van toen Ziggo het nog niet had over genomen.

Ik heb 3 stuks. Net ook even bij mij andere tvs (een simpele LG in keuken en een Samsung in slaapkamer) de zapsnelheid getest en dat ligt ook allemaal tussen de 2 en 3/3.5 sec. Dus zelfde als mijn C9.
Helemaal prima dus. Ik heb nog nooit merkbaar sneller gezapt met Ci+ modules. Ook niet bij anderen. Hoeft ook niet sneller. Helemaal prima.
8 seconden zoals sommigen hier dus hebben lijkt me wel ernstig lang en storend en dat lijkt me ook niet te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
MrIV schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:32:
[...]

Ik heb ook getimed en kom bij de gecodeerde kanalen op 7 a 8 seconden. Echt waardeloos.

Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met zappen via de EPG. Bedoel je gewoon de Guide knop?
Gebruik jij de module in combinatie met (verouderde) Ziggo smartcard?
Heb je al eens een andere card geprobeerd, voor zover aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
j.c.kees schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:14:
[...]

Gebruik jij de module in combinatie met (verouderde) Ziggo smartcard?
Heb je al eens een andere card geprobeerd, voor zover aanwezig?
Mijn smartcard is ene zijde oranje en andere zijde wit met Irdeto erop. Lijkt me geen oude smartcard toch? Ik zal eens kijken of ik nog ergens een andere heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
MrIV schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:10:
[...]

Mijn smartcard is ene zijde oranje en andere zijde wit met Irdeto erop. Lijkt me geen oude smartcard toch? Ik zal eens kijken of ik nog ergens een andere heb liggen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Iemand toevallig de beste setting voor de C16LA tegen gekomen? Ik heb hem nu een weekje in bezit en ik vind persoonlijk de beeldweergave "out of the box" een heel stuk minder dan mijn vorige E6.

Geen enkele setting kan mij tot nu toe bekoren en zal dus wat moeten aanpassen (of laten kalibreren in het ergste geval).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 83% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Nu online
mucuracat schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:14:
[...]

Ja, het maakt wel een verschil hoe groot je tv is. Daarom wilde ik ook niet groter dan 55 inch. In de winkel zag ik wel dat 65 inc tv's de beelden minder goed zijn. En ik wist dat ik alleen sdr beeld zou kijken. En zelfs minder op regionale tv's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmet
Jupiter2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:38:
[...]

Wil je die instellingen delen?
Tv aan met folie erop ....
zou dat geen kwaad kunnen?
Kleine disclaimer ik ben geen calibrator, ik heb puur wat settings aangepast die voor mij beter voelden. Dit kan heel persoonlijk zijn. Deze instellingen heb ik alleen maar gebruikt voor het kijken van tv.

Ik heb gekozen voor isf Expert Bright space, daytime)
Bij Brightness:
OLED Pixel Brightness - 90
Contrast - 100
Screen Brightness - 60
Auto Dynamic Contrast - Low
Peak Brightness - High
Gamma - 2.2

Ik heb de folie toch maar verwijderd van de tv, het kan waarschijnlijk geen kwaad maar better safe than sorry.

[ Voor 14% gewijzigd door Timmet op 03-04-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:34:
Toch ook eens snelheid van zender wisselen gecontroleerd met een CI+ module van Ziggo.

Schakelen tussen NPO is zo’n 2,75 seconden. Schakelen tussen commerciële gecodeerde zenders is zo’n 4 tot 5 seconden.

In elk geval geen 8 seconden en automatisch updaten uitgeschakeld.
4 tot 5 seconden is echt wel heel lang, zappen is er dan echt niet meer bij. Voor nog een beetje zaplol is de kritische bovengrens toch wel < 3s imo.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:08:
[...]

4 tot 5 seconden is echt wel heel lang, zappen is er dan echt niet meer bij. Voor nog een beetje zaplol is de kritische bovengrens toch wel < 3s imo.,
Totaal geen last van 4-5 seconden, persoonlijk. Ik ben geen zapper, zoals in de jaren '90. Je weet hoe laat iets komt op een bepaalde zender en dan klik je op 1, 4 of 6. Het is echt niet meer zo dat ik kanalen langs ga om te kijken of er ergens anders iets beters te zien is. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nooit zapt is een veel te lange zaptijd inderdaad niet erg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
[...]
Zo werkt het niet..... er komt dan exact hetzelfde signaal binnen en de Next is voor het decoderen ervan ook van geen enkele toegevoegde waarde. En aangezien je TV bijna altijd beter is in het upscalen van SD naar de schermresolutie is daar ook geen winst (eigenlijk alleen maar verlies) te halen.

Voor SD moet je het gewoon doen met wat je nu ziet. Ziggo gaat echt voor de SD zenders geen hogere kwaliteit stream leveren. Maar zoveel SD zenders zijn er nou ook niet meer..... de meeste HD streams zijn redelijk of prima om naar te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Yowzawood op 03-04-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Nu online
Yowzawood schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:28:
[...]

Zo werkt het niet..... er komt dan exact hetzelfde signaal binnen en de Next is voor het decoderen ervan ook van geen enkele toegevoegde waarde. En aangezien je TV bijna altijd beter is in het upscalen van SD naar de schermresolutie is daar ook geen winst (eigenlijk alleen maar verlies) te halen.

Voor SD moet je het gewoon doen met wat je nu ziet. Ziggo gaat echt voor de SD zenders geen hogere kwaliteit stream leveren. Maar zoveel SD zenders zijn er nou ook niet meer..... de meeste HD streams zijn redelijk of prima om naar te kijken.
Hebben we het over SD of SDR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filmster
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2021
Ik heb verschillende zelfgemaakte films op een externe HD.
Na afspelen van een film start onmiddellijk de volgende film.
1) Hoe verhinder ik dat?
2) Hoe schakel ik "hervat" of "resume" uit?
Mijn LG Oled TV maakt een folder op mijn HD aan:
Folder/LG Smart TV/ TN/ TN3-bestand (geanimeerd bitmap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Filmster schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:50:
Ik heb verschillende zelfgemaakte films op een externe HD.
Na afspelen van een film start onmiddellijk de volgende film.
1) Hoe verhinder ik dat?
2) Hoe schakel ik "hervat" of "resume" uit?
Mijn LG Oled TV maakt een folder op mijn HD aan:
Folder/LG Smart TV/ TN/ TN3-bestand (geanimeerd bitmap)
1.misschien elke film in een apart mapje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Hi helden.

Zijn er meer mensen hier met lipsync problemen met RTLXL? Dit is de enige app die dit probleem heeft op mijn 55CX. Ik kijk via 5ghz WiFi.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
ik heb sinds kort een probleem met mijn OLED65BX6LA. Sinds een week of twee onthoud de TV niet meer de audio uitgang. Elke keer bij het aanzetten van de TV moet ik aangeven dat hij de HDMI ARC moet gebruiken. Kan dit met een update van de TV te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 20:56
Wellicht dat de vraag al gesteld is, maar toch even proberen. Vandaag een 65G1 aangeschaft en direct opgehangen. Nu zag ik bij de GX6 een mooie afdekkap over de kabels. In de doos bij de G1 niet terug kunnen vinden, bij andere bezitters wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31
WidgetTWW schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:54:
Wellicht dat de vraag al gesteld is, maar toch even proberen. Vandaag een 65G1 aangeschaft en direct opgehangen. Nu zag ik bij de GX6 een mooie afdekkap over de kabels. In de doos bij de G1 niet terug kunnen vinden, bij andere bezitters wel?
Die zit bij de optionele voet, net als bij de GX. Aan de muur ook compleet nutteloos natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
WidgetTWW schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:54:
Een pagina terug vroeg ik het nog :) Dit nav de tech reviews waar het wel werd gebruikt maar in de doos niet terug te vindenis. Vreemde keuze van LG om het mee te leveren met de voet, juist het wegwerken van de kabels gaat makkelijker met zo'n afdek kap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:03

DON PAPA

Tweaker-fan

EN-IS schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:16:
[...]
Vreemde keuze van LG om het mee te leveren met de voet, juist het wegwerken van de kabels gaat makkelijker met zo'n afdek kap.
Je zou ook eens bij fixparts.nl kunnen informeren, grote kans dat die de plaat ook los kunnen leveren. Hij staat nog niet op hun website, maar dat komt omdat deze tv net uit is...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 04-04-2021 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
DON PAPA schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:34:
Je zou ook eens bij fixparts.nl kunnen informeren, grote kans dat die de plaat ook los kunnen leveren. Hij staat nog niet op hun website, maar dat komt omdat deze tv net uit is...
Bedankt voor de tip, ik zal het eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
j.c.kees schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:24:
[...]

Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Maakt geen verschil zoals ik ook al verwacht had. Probleem zit echt in de software update van LG. Ik ben benieuwd waarmee LG gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27
Beetje gekke vraag wellicht.

Ik ben op zoek naar een originele mounting reference diagram (https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf) voor de 65GX series.

Uit dit fimpje (https://www.lg.com/us/gallerytvinstallationguide), op 1:56 min lijkt het alsof deze meegeleverd wordt bij de aankoop.

Ik was van plan de TV over enkele maanden te kopen. Intussen krijg ik de sleutel van een nieuwbouwhuis op korte termijn en wil ik dit graag voorbereiden (oa kabelsleuf laten maken in betonnenmuur).

Heeft iemand zo’n papier nog over (op ware grootte)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:08
CyBeRSPiN schreef op zondag 4 april 2021 @ 01:09:
[...]

Die zit bij de optionele voet, net als bij de GX. Aan de muur ook compleet nutteloos natuurlijk.
Niet helemaal, bij mij springen de kabels er nog wel eens uit, zijn een beetje te stug voor de geleiders, waardoor hij niet heel makkelijk terug te plaatsen is tegen de muur. Zo’n kap zou dan best handig kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rino schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:29:
Beetje gekke vraag wellicht.

Ik ben op zoek naar een originele mounting reference diagram (https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf) voor de 65GX series.

Uit dit fimpje (https://www.lg.com/us/gallerytvinstallationguide), op 1:56 min lijkt het alsof deze meegeleverd wordt bij de aankoop.

Ik was van plan de TV over enkele maanden te kopen. Intussen krijg ik de sleutel van een nieuwbouwhuis op korte termijn en wil ik dit graag voorbereiden (oa kabelsleuf laten maken in betonnenmuur).

Heeft iemand zo’n papier nog over (op ware grootte)?
Je kunt beter de maten zelf uitmeten hoe hoog je je TV opgehangen wilt hebben ipv de meegeleverde mal te gebruiken. Ik vond het een onhandig stuk papier en niet eens op de volledige ware grootte van de TV.
Zorgvuldig uitmeten (zeker als je een soundbar onder de TV wilt plaatsen meteen of later) is te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
HoppyF schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:45:
[...]

Je kunt beter de maten zelf uitmeten hoe hoog je je TV opgehangen wilt hebben ipv de meegeleverde mal te gebruiken. Ik vond het een onhandig stuk papier en niet eens op de volledige ware grootte van de TV.
Zorgvuldig uitmeten (zeker als je een soundbar onder de TV wilt plaatsen meteen of later) is te adviseren.
Lijkt erop dat je ervaringsdeskundige bent; heb je verder tips? :*) Wij willen ook de Sonos Arc en G1 65 of 77” op hangen (huis moet nog gebouwd worden. September gaan we verhuizen dus heb nog even ter voorbereiding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
voog schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:20:
[...]

Niet helemaal, bij mij springen de kabels er nog wel eens uit, zijn een beetje te stug voor de geleiders, waardoor hij niet heel makkelijk terug te plaatsen is tegen de muur. Zo’n kap zou dan best handig kunnen zijn.
True maar maakt het toevoegen/corrigeren van kabels wel lastig. Heb weinig behoefte om 77" er elke keer af te halen voor 1 extra kabel. Ook het monteren kan moeilijker worden doordat hij niet op de onderkant kan staan. Ik zeg stevigere beugeltjes die wat minder makkelijk losklikken(of hendeltje oid), snap niet dat de g1 hetzelfde systeem gebruikt....
Maar ach zo vaak doen de meesten dat niet dus zal wel meevallen

[ Voor 4% gewijzigd door andries98 op 04-04-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ik zit er juist aan te denken om een paar kabelclips op de muur te plaatsen zodat ze op hun plek blijven bij het aandrukken van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
De kinderen willen hier graag lego brickmasters kijken, is bij jullie ook het rtl 4 logo opgevallen dat nu weer een oranje deel heeft met lego blokjes?
Hier overgestapt van tv aanbieder dus vraag me af of het een andere stream is of bij iedereen?

Wie verzint dat nou toch weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27
HoppyF schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:45:
[...]

Ga ik ook doen hoor, gaat mij met name om de 'recessed box/inbouw doos', die precies onder de stroomkabel uitgang moet komen.

@BlowFish @HoppyF ; zeker omdat er ook nog een toekomstige arc erbij komt, alhoewel ik neig om die 'gewoon op de meubel te zetten'

Ik ga eens tekenen.
Dank voor t meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
CyBeRSPiN schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:20:
Ik zit er juist aan te denken om een paar kabelclips op de muur te plaatsen zodat ze op hun plek blijven bij het aandrukken van de tv.
Waar laat je dan de overlengte tussen clip en aansluiting op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
andries98 schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:39:
[...]

Waar laat je dan de overlengte tussen clip en aansluiting op de tv?
Aantrekken door de kabelgoot, maar moet er idd nog even beter over nadenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
MantaMaartuh schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:28:
De kinderen willen hier graag lego brickmasters kijken, is bij jullie ook het rtl 4 logo opgevallen dat nu weer een oranje deel heeft met lego blokjes?
Hier overgestapt van tv aanbieder dus vraag me af of het een andere stream is of bij iedereen?

Wie verzint dat nou toch weer
stream is voor iedereen hetzelfde,kwaliteit kan verschillen per aanbieder,maar de inhoud niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BlowFish schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:51:
[...]

Lijkt erop dat je ervaringsdeskundige bent; heb je verder tips? :*) Wij willen ook de Sonos Arc en G1 65 of 77” op hangen (huis moet nog gebouwd worden. September gaan we verhuizen dus heb nog even ter voorbereiding)
Ik heb maar één GX mee helpen ophangen maar het is wel een kwestie van goed uitmeten.
De muurbeugel kun je niet zomaar verplaatsen, dus zit ie verkeerd betekent dit veel gaten boren.

Als je een TV meubel wilt gaan gebruiken en daarop de soundbar plaatsen moet je nog iets speling over houden om te voorkomen dat de soundbar klem zit en niet past of erger nog, net niet onder de TV past.
Veel voorbereiden kun je nu misschien nog niet.
Wel oppassen met stopcontacten die in de weg kunnen gaan zitten.
Een GX/G1 moet immers geheel plat tegen de muur kunnen passen zonder dat er een stopcontact ergens achter de TV zit.
Pagina: 1 ... 379 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.