HDTVTest’s LG G1 review
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 16:26
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Heb deze net toevallig ook zitten bekijken.Timmet schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:04:
HDTVTest’s LG G1 review
[Video: LG G1 OLED Evo Review: Best Gaming TV of 2021?]
Toch wel interessant voor potentiële GX of G1 kopers.
Ook interessant dat deze roze tinting heeft, dat las ik namelijk ook bij comments in Amerika over de AJ90 van Sony [edit: de 65" panelen zoals ook op deze gereviewde LG G1].
[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 01-04-2021 21:02 ]
Mijn eerste ingeving? Het is de meerprijs tov de GX niet waard.
Hier nog iets:
YouTube: LG G1 4K OLED TV Deep Dive Review (OLED65G1) | Loaded OLED
Wat mij ook steeds meer op gaat vallen:al die ontiegelijk vele opties en instellingsmogelijkheden. Kan toch enigzins afschrikwekkend overkomen allemaal.
Hier nog iets:
Wat mij ook steeds meer op gaat vallen:al die ontiegelijk vele opties en instellingsmogelijkheden. Kan toch enigzins afschrikwekkend overkomen allemaal.
[ Voor 28% gewijzigd door DutchOwnage op 29-03-2021 20:29 ]
Ja probleem is dat mensen blind kopen wat Vincent goed vind. En Vincent is een totale tv geek en vind die instel mogelijkheden leuk...DutchOwnage schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:27:
Hier nog iets:
Verwijderd
Er zijn paar instellingen meer, welke juist fijn zijn om het perfecte beeld te krijgen. Meerprijs is niet heel veel hoger en was het voor mij zeker wel waard.DutchOwnage schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:27:
Hier nog iets:
Betreffende de instellingen, fijn juist om zo het beeld perfect te krijgen. Het is niet alsof je continue bezig bent instellingen te wijzigen...Daarnaast hoef je het niet te wijzigen.. Dus ik snap jullie probleem niet.
Ik vind de menu structuur en settings wel beter op de Sony A90J, dat zit logischer in elkaar en lijkt vloeiender te lopen. Ik hoop dat LG nog wel komt met een update waarmee het hoofdscherm beter te customizen is, maar ik vrees dat dat pas volgend jaar mogelijk is.
Ik kan zijn mening zeker waarderen ja, hij heeft duidelijk kennis van zaken.giantgiantus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:45:
[...]
Ja probleem is dat mensen blind kopen wat Vincent goed vind. En Vincent is een totale tv geek en vind die instel mogelijkheden leuk...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2021 20:48 ]
Net zoals je volgend jaar ook een C2 Evo gaat krijgen. Daar kun je vergif op innemen.
Tja dat probleem ligt bij die mensen dan. Hij doet de review. Wat je zelf waard vind is natuurlijk iets anders.giantgiantus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:45:
[...]
Ja probleem is dat mensen blind kopen wat Vincent goed vind. En Vincent is een totale tv geek en vind die instel mogelijkheden leuk...
Zou ik niet doen, dan weet je het nooit.DutchOwnage schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:52:
Net zoals je volgend jaar ook een C2 Evo gaat krijgen. Daar kun je vergif op innemen.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Grootste tegenvaller is toch wel de VRR flickering welke niet is opgelost. Door middel van een software "oplossing" is het soort van opgelost maar niet hardware technisch opgelost.HoppyF schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:17:
[...]
Heb deze net toevallig ook zitten bekijken.
Toch wel interessant voor potentiële GX of G1 kopers.
Seatbelts can save your life, but don’t get you laidTimmet schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:04:
HDTVTest’s LG G1 review
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Zat zelf tot vorige week te twijfelen tussen de 65GX en 65G1. Uiteindelijk de 65GX gekozen terwijl ik budget apart had staan voor de G1. Het kleine beeldkwaliteit verschil was niet de reden, het nieuwe hoofdmenu wel...
Lijkt mij gewoon enorm irritant om elke keer bij het aanzetten van de TV zo'n waslijst met suggesties te krijgen. Heel jammer dat LG dat nu zo doet, dan maar lekker ouderwets. Ze zouden je toch op z'n minst de optie moeten geven dat opnieuw in te delen of uit te zetten.
Lijkt mij gewoon enorm irritant om elke keer bij het aanzetten van de TV zo'n waslijst met suggesties te krijgen. Heel jammer dat LG dat nu zo doet, dan maar lekker ouderwets. Ze zouden je toch op z'n minst de optie moeten geven dat opnieuw in te delen of uit te zetten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat niet is kan nog komen.EN-IS schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:26:
[...]
Grootste tegenvaller is toch wel de VRR flickering welke niet is opgelost. Door middel van een software "oplossing" is het soort van opgelost maar niet hardware technisch opgelost.
De software aanpassing is een soort voorlopige oplossing verwacht ik waar wel mee te leven valt.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:09 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt, maar wel met een hardware update.Deleon78 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:55:
[...]
Als het hardware is, kunnen ze het niet oplossen met een software update.
Is alleen wat complexer om uit te voeren.
Ehm. Hoe zie je dat voor je dan? Komt LG dan bij iedere bezitter van een 2021 model langs om het moederbord te vervangenHoppyF schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Klopt, maar wel met een hardware update.
Is alleen wat complexer om uit te voeren.
.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad, lijkt eerder het paneel te zijn.
Afwachten waar LG mee gaat komen.
Vooral voor gamers is dit een belangrijke zaak.
Dat zou idd ook kunnen. Zat zelf meer aan de chipset en de aansturing daarvan te denken.
Flauw dat ie niet laat zien hoe je de TV feller krijgt. Irritant dat LG weer kiest om burn in te beperken.Timmet schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:04:
HDTVTest’s LG G1 review
Mijn LG SL9YG is aangesloten op de 55B9SLA (weliswaar ander apparaten dan die jij hebt), maar bediening werkt prima met de TV a.b.RSP schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:11:
Inmiddels een paar tevreden maanden achter de rug met m'n 65GX9LA, en nu wil ik m'n geluidservaring upgraden.
Een LG soundbar lijkt me dan de beste optie, omdat ik zo goed mogelijk wil integreren. Mijn vraag: Weet iemand of de afstandsbediening van de TV ook gewoon werkt voor de bediening van (bijvoorbeeld) de LG LG DSN11RG?
Ik krijg hier geen éénduidig antwoord op, maar 2 remotes is gewoon shit dus voor mij wel een dealbreaker.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook nog een beetje over twijfel. Ik heb nu de 65" G1 besteld, maar ik zou met het bijleggen van een paar honderd euro ook de 77" GX kunnen bestellen. Digital Trends zou als het goed is binnenkort met een G1 / GX side by side vergelijking komen, hier ben ik erg benieuwd naar. Als het goed is zouden de G/CX ook de sliders krijgen voor de Gamma Curve and de VRR flickering (als ik het goed begrepen heb).sjoerf schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:33:
Zat zelf tot vorige week te twijfelen tussen de 65GX en 65G1. Uiteindelijk de 65GX gekozen terwijl ik budget apart had staan voor de G1. Het kleine beeldkwaliteit verschil was niet de reden, het nieuwe hoofdmenu wel...
Ok, het is me duidelijk, dank jeCyBeRSPiN schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:38:
[...]
Niet nodig, de G1 hangt in 2 schuine sleuven, je kunt de tv naar links of naar rechts drukken. De kant waar je heen schuift komt licht omhoog of omlaag moet je even kijken.
[Afbeelding]
Het kan dus best dat de beugel waterpas hangt, maar dat ie nu scheef in die 2 sleuven hangt.
Heb de 2 schuine sleuven hierboven rood onderstreept.
Wacht deze foto is fout, de beugel hangt hier verkeerd om met de bovenkant naar onder gericht, maar het gaat om het ideeDe reviewer die deze foto maakte had dat blijkbaar niet door.
Top, thanks! Inmiddels had ik in de handleiding ook een verwijzing gevonden naar dat het zou moeten kunnen, maar de bevestiging is wel prettig :-)H. Armor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:08:
[...]
Mijn LG SL9YG is aangesloten op de 55B9SLA (weliswaar ander apparaten dan die jij hebt), maar bediening werkt prima met de TV a.b.
Niks, ze gaan niks doen. Want als ze dat al van plan waren dan hadden ze dat al kunnen doen. Nu hebben ze een soort van oplossing wat geen oplossing is, en daarmee lijkt het bij mij overkomen dat de kous er mee af is.HoppyF schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:59:
Inderdaad, lijkt eerder het paneel te zijn.
Afwachten waar LG mee gaat komen.
Vooral voor gamers is dit een belangrijke zaak.
Ik zit met hetzelfde. Alleen lijkt op basis van de review van Vincent en Caleb de G1 toch een verbetering tov het model van vorig jaar. Geen revolutie dat dan weer nietTimmet schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:34:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook nog een beetje over twijfel. Ik heb nu de 65" G1 besteld, maar ik zou met het bijleggen van een paar honderd euro ook de 77" GX kunnen bestellen. Digital Trends zou als het goed is binnenkort met een G1 / GX side by side vergelijking komen, hier ben ik erg benieuwd naar. Als het goed is zouden de G/CX ook de sliders krijgen voor de Gamma Curve and de VRR flickering (als ik het goed begrepen heb).
Heb je gelijk in. Bovendien mochten er nog software updates komen in de toekomst dan zal de G1 langer ondersteund worden dan de GX. Ik koop hem voornamelijk voor het gamen en daar zitten bij de G1 genoeg customizable features opEN-IS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:53:
Ik zit met hetzelfde. Alleen lijkt op basis van de review van Vincent en Caleb de G1 toch een verbetering tov het model van vorig jaar. Geen revolutie dat dan weer niet
Zo had ik het nog niet bekeken, de software updates. Ik koop het voornamelijk om de Xbox Series X en het is mijn eerste OLED tv.Timmet schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:14:
Heb je gelijk in. Bovendien mochten er nog software updates komen in de toekomst dan zal de G1 langer ondersteund worden dan de GX. Ik koop hem voornamelijk voor het gamen en daar zitten bij de G1 genoeg customizable features op
Mijn verwachting was wel dat ze het 'volledig' hadden opgelost met de nieuwe modellen. Het is dan ook een (kleine) tegenvaller dat ze dat niet hebben kunnen fixen, het is niet zo dat ik/we elk jaar een tv kopen en vooral zo'n grote uitgave vindt niet elk jaar plaats. Hoe dan ook ik kijk er wel naar uit om het morgen (hopelijk zonder enige vertraging) te ontvangen, op te hangen en heel hard van te genieten
LG staat er helaas om bekend om oudere modellen al behoorlijk snel niet meer te voorzien van toffe, nieuwe features. Ik had ook gehoopt dat de VRR problemen waren opgelost, maar misschien hebben we er dankzij de sliders er minimaal last van. Daarnaast ben ik benieuwd hoe Sony (A90J, krijgt later in het jaar pas een VRR update) en Panasonic (JZ2000) het VRR probleem gaan oplossen aangezien ze de panelen geleverd krijgen van LG. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit om deze week op 120fps te gaan gamenEN-IS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:27:
[...]
Zo had ik het nog niet bekeken, de software updates. Ik koop het voornamelijk om de Xbox Series X en het is mijn eerste OLED tv.![]()
Mijn verwachting was wel dat ze het 'volledig' hadden opgelost met de nieuwe modellen. Het is dan ook een (kleine) tegenvaller dat ze dat niet hebben kunnen fixen, het is niet zo dat ik/we elk jaar een tv kopen en vooral zo'n grote uitgave vindt niet elk jaar plaats. Hoe dan ook ik kijk er wel naar uit om het morgen (hopelijk zonder enige vertraging) te ontvangen, op te hangen en heel hard van te genieten
Heel veel plezier alvast!
Ik sta op het punt een GX of G1 te kopen, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met hoe het geluid door resoneert bij de buren? Ik heb een oud huis (1906), dus geen spouw etc. De muren zitten dus tegen mekaar. Ik wil voorkomen dat de buren teveel last gaan hebben van mijn TV strak tegen de muur. Heeft iemand hier ervaring mee?
Natuurlijk kan ik ook een soundbar of andere geluidsysteem aansluiten, en deze dan niet tegen de muur bevestigen. Maar dat doe ik liever niet meteen nu haha.
Natuurlijk kan ik ook een soundbar of andere geluidsysteem aansluiten, en deze dan niet tegen de muur bevestigen. Maar dat doe ik liever niet meteen nu haha.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
LG voorziet oudere modellen wel van nieuwe firmware.Timmet schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:34:
[...]
LG staat er helaas om bekend om oudere modellen al behoorlijk snel niet meer te voorzien van toffe, nieuwe features. Ik had ook gehoopt dat de VRR problemen waren opgelost, maar misschien hebben we er dankzij de sliders er minimaal last van. Daarnaast ben ik benieuwd hoe Sony (A90J, krijgt later in het jaar pas een VRR update) en Panasonic (JZ2000) het VRR probleem gaan oplossen aangezien ze de panelen geleverd krijgen van LG. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit om deze week op 120fps te gaan gamen
Heel veel plezier alvast!
Alleen bepaalde features zoals HDMI 2.1 zijn hardware afhankelijk daardoor kun je niet alle niet features zo invoeren.
Vooral bug fixes worden wel gedaan maar het kan altijd nog beter.
Dat VRR probleem moet opgelost worden want je hebt tenslotte een TV gekocht met VRR en dan moet het uiteindelijk ook goed gaan werken.
VRR is ook niet iets wat later extra toegevoegd is.
En ook tv gekocht met google assistent mogelijkheid.. stil waiting....HoppyF schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:37:
[...]
LG voorziet oudere modellen wel van nieuwe firmware.
Alleen bepaalde features zoals HDMI 2.1 zijn hardware afhankelijk daardoor kun je niet alle niet features zo invoeren.
Dat VRR probleem moet opgelost worden want je hebt tenslotte een TV gekocht met VRR en dan moet het uiteindelijk ook goed gaan werken.
Ja Engelstalig lukt wel, maar perfect is het niet. Irritant stem ook
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt.mucuracat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:42:
[...]
En ook tv gekocht met google assistent mogelijkheid.. stil waiting....
Ja Engelstalig lukt wel, maar perfect is het niet. Irritant stem ookWeer terug gezet naar Nederlands zonder google assistent dan maar.
Die belofte staat ook nog open.
Nu is het Nederlands voor LG weliswaar een klein taalgebied maar ze moeten dit nog wel nakomen.
VRR is echter wat anders en geldt wereldwijd.
Klopt, dit zijn vaak wat kleinere updates (bug fixes, security patches o.i.d.)HoppyF schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:37:
[...]
LG voorziet oudere modellen wel van nieuwe firmware.
Dus theoretisch zou je LG in gebreke kunnen stellen als ze VRR op de C1/G1 niet kunnen oplossen? Is de CX/GX serie ook verkocht als VRR ready of was dat een later toegevoegde feature?
Over dat VRR gebeuren, ik begrijp dat er op de 2021 modellen een soort patch is die het probleem niet 100% verhelpt. Maar hoe manifesteert het euvel zich? Zoonlief zal er naar verwachting op gaan gamen, dus wil geen geld uitgeven aan zaken die uiteindelijk alleen maar irritatie opleveren.
Had de G1 op het oog, maar begin nu te twijfelen om gewoon de GX te halen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
LG is zich bewust van het probleem en hebben dit ook erkend.Timmet schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:10:
[...]
Klopt, dit zijn vaak wat kleinere updates (bug fixes, security patches o.i.d.)
Dus theoretisch zou je LG in gebreke kunnen stellen als ze VRR op de C1/G1 niet kunnen oplossen? Is de CX/GX serie ook verkocht als VRR ready of was dat een later toegevoegde feature?
Dit betekent ook dat er een oplossing moet komen wat dan ook maar zijn moge.
Kan best dat de oplossing in delen komen dus eerst een soort workaround en later pas de definitieve oplossing.
Dit geldt voor alle modellen met VRR niet alleen dus voor de 2021 modellen.
Een hardware fix zal het toch echt wel niet worden, veel te duur. Denk dat er iets van een software fix komt die het issue dragelijk maakt (heb er zelf nog geen last van gehad).
Wie weet komt er volgend jaar een nieuw type paneel uit die dit fixt, maar dan altijd beter even de reviews afwachten ipv blind bestellen bij de aankondiging.
Wie weet komt er volgend jaar een nieuw type paneel uit die dit fixt, maar dan altijd beter even de reviews afwachten ipv blind bestellen bij de aankondiging.
Elevated blacks en flickering. Zowel de GX als de G1 hebben een patch gekregen waarmee je dmv een slider het een en ander aan kunt passen. Naar mijn weten kampen beide modellen met hetzelfde "euvel", waarbij er dus voor een softwarematige oplossing is gekozen ipv hardwarematig.onsgeluk schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:14:
Over dat VRR gebeuren, ik begrijp dat er op de 2021 modellen een soort patch is die het probleem niet 100% verhelpt. Maar hoe manifesteert het euvel zich? Zoonlief zal er naar verwachting op gaan gamen, dus wil geen geld uitgeven aan zaken die uiteindelijk alleen maar irritatie opleveren.
Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de GX gaan en geld besparen.
Ik neem aan dat VRR te disablen is en dat je dan gewoon op een fixed rate draait waarmee je dan geen problemen ondervindt?DutchOwnage schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Elevated blacks en flickering. Zowel de GX als de G1 hebben een patch gekregen waarmee je dmv een slider het een en ander aan kunt passen. Naar mijn weten kampen beide modellen met hetzelfde "euvel", waarbij er dus voor een softwarematige oplossing is gekozen ipv hardwarematig.
Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de GX gaan en geld besparen.
Klopt helemaal. Veel gamers kiezen hier ook voor.
De GX zit behoorlijk strak tegen de muur maar er zit wel een millimeter tussen of zo dus ik denk dat het wel meevalt met hoe hard dat geluid door de muur gaat. De beugel is het enige contactpunt en die is enigszins flexibel dus contactgeluid heb je geen last van denk ikGrandDestroyer schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:13:
Ik sta op het punt een GX of G1 te kopen, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met hoe het geluid door resoneert bij de buren? Ik heb een oud huis (1906), dus geen spouw etc. De muren zitten dus tegen mekaar. Ik wil voorkomen dat de buren teveel last gaan hebben van mijn TV strak tegen de muur. Heeft iemand hier ervaring mee?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
De GX heeft luidsprekeropeningen aan de onderzijde van de televisie, ik neem aan dat de G1 dat net zo zal hebben. De TV knalt het geluid dus niet regelrecht tegen de muur aan, al zit de geluidsbron natuurlijk wel dichtbij de muur.GrandDestroyer schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:13:
Met lage tonen zou ik er toch niet gerust op zijn met zo’n simpel muurtje naar de buren. Uiteindelijk hangt die beugel wel in die muur en heb je dus kans op contactgeluid. Misschien van die dunne viltjes er tussen plaatsen. Of een mooie voorzetwand met een meubelpaneel maken.
Of toch een goed excuus voor een home cinema set, om de buren niet tot last te zijn.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:42:
Uiteindelijk hangt die beugel wel in die muur en heb je dus kans op contactgeluid. Misschien van die dunne viltjes er tussen plaatsen. Of een mooie voorzetwand met een meubelpaneel maken.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ja, denk dat met de juiste speakers die goed gericht staan je minder overlast hebt en veel beter geluid.The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:22:
[...]
Of toch een goed excuus voor een home cinema set, om de buren niet tot last te zijn.
Heb hier de rears vaak op "all channel stereo" staan zodat ik op 1 a 2 meter met mn oren op de speaker zit. Heerlijk geluid bij stereo-uitzendingen en in de kamer ernaast hoor je niks. Maar bij een goede film met 5.1 geluid en LFE subwoofer effecten is dat wel anders
In ieder geval maakt het een groot verschil of de TV aan de muur hangt of niet.The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:22:
[...]
Of toch een goed excuus voor een home cinema set, om de buren niet tot last te zijn.
Mijn buren hadden 'm voorheen aan de muur hangen. Kon letterlijk alles horen en verstaan in mijn woonkamer en slaapkamer. En dan stond ie niet eens hard. Geen last van gehad overigens. Het was gewoon duidelijk te verstaan allemaal.
Buurman heeft nu nieuwe TV, wist dat contact geluid ervoor zorgde dat ie bij mij goed hoorbaar was, staat nu op TV kastje. Ik hoor nu *niets* meer van zijn TV en dan kan ie 'm nog hard zetten ook.
Dus ik zou willen opteren voor het volgende: als je je TV ophangt aan een muur waar aan de andere kant een buurman zit, gebruik dan een home cinema setje voor het geluid, bijvoorbeeld.
Alles kan stuk.
Of koop super fraaie akoustische voorzetwand panelen en hang je tv daar aan op. Staat super fraai, zorgt voor je buren én voor jou: https://woodupp.nl/
https://instagram.com/woodupp_com?igshid=1h0ygs5q218lo
:strip_exif()/f/image/qqPnqFyZ1wn3Yn74RIIRvpY7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Allewijn op 30-03-2021 16:19 ]
Bedankt voor alle reacties! Ik ga is goed nadenken wat ik zoek, misschien dan toch eerder een GX wordt met een home cinema set
Beetje offtopic, maar dat helpt weinig tegen overlast van je buren als die contactgeluid maken via de muur. Dit is een paneel dat galm helpt dempen in dezelfde kamer. Hetzelfde kun je bereiken met een paar planten, een vloerkleed, wat aan de muur etc.Allewijn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:01:
Of koop super fraaie akoustische voorzetwand panelen en hang je tv daar aan op. Staat super fraai, zorgt voor je buren én voor jou: https://woodupp.nl/
[Afbeelding]
Het ziet er sowieso wel erg fraai uit!
Kun je iets meer uitleggen? Ik wilde namelijk voor G1 gaan.sjoerf schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:33:
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De G1 heeft WebOs versie 6.0 die er cosmetisch maar ook inhoudelijk andere uitziet dan de versie van vorig jaar en daarvoor.Zhadum schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:54:
[...]
Kun je iets meer uitleggen? Ik wilde namelijk voor G1 gaan.
Dat spreekt zeker niet iedereen aan.
Je kunt in de review wel zien hoe het hoofdmenu eruit ziet.
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:09 ]
Zeker off topic, maar je monteert de panelen op latten, met steenwol ertussen. Reken maar dat dat isoleertCyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:22:
[...]
Beetje offtopic, maar dat helpt weinig tegen overlast van je buren als die contactgeluid maken via de muur. Dit is een paneel dat galm helpt dempen in dezelfde kamer. Hetzelfde kun je bereiken met een paar planten, een vloerkleed, wat aan de muur etc.
Het ziet er sowieso wel erg fraai uit!
Nee, het hoofdmenu met alle apps is nu fullscreen geworden met allemaal troep. Voor mij ook echt een afknapper. Ik was sowieso al voor de CX gegaan omwille van de prijs, maar dit is zeker een tweede goede reden. Juist het balk onderin idee vind ik erg handig, ipv wat Android TV nu heeft met een fullscreen weergave.
Het grappige is ook dat Google met de Android TV UI juist meer richting WebOS 5 stijl wil gaan. Domme zet van LG om proberen meer "reclame" en suggested content onzin door het strot van de consument te duwen.
🇺🇦
Normaliter houd ik wel van upgrades, maar deze sla ik zeker over, mocht WebOS 6.0 ook naar tv’s uit 2020 komen. Ik vind de balk in WebOS 5.0 clean en overzichtelijk.Nycrea schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:45:
[...]
Nee, het hoofdmenu met alle apps is nu fullscreen geworden met allemaal troep. Voor mij ook echt een afknapper. Ik was sowieso al voor de CX gegaan omwille van de prijs, maar dit is zeker een tweede goede reden. Juist het balk onderin idee vind ik erg handig, ipv wat Android TV nu heeft met een fullscreen weergave.
Het grappige is ook dat Google met de Android TV UI juist meer richting WebOS 5 stijl wil gaan. Domme zet van LG om proberen meer "reclame" en suggested content onzin door het strot van de consument te duwen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Is dit zo vervelend iets?THE_BASE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:50:
[...]
Normaliter houd ik wel van upgrades, maar deze sla ik zeker over, mocht WebOS 6.0 ook naar tv’s uit 2020 komen. Ik vind de balk in WebOS 5.0 clean en overzichtelijk.
Na het opstarten van de tv is dit toch zo weer weg.
Iedere keer als je van app/input wilt wisselen, kom je door dit scherm heen. Dus ja, en nee het is niet een keer bij opstarten en zo weer weg helaas.Moris schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:14:
[...]
Is dit zo vervelend iets?
Na het opstarten van de tv is dit toch zo weer weg.
[ Voor 10% gewijzigd door Nycrea op 31-03-2021 09:19 ]
🇺🇦
Ik denk dat jij en @Deleon78 een andere filosofie nastreven. Dat menu loop je één keer of nooit door als je nooit gebruik maakt van het smart deel van de televisie.
Zoals opnieuw bewezen is het beter om een TV te kopen vanwege enkel het beeld. De rest (zeker met een home cinema speakeropstelling) is overbodig.
Laatst heb ik een 65CX geïnstalleerd die enkel met een stroomkabel en een HDMI kabel aangesloten is. Dat en het IR oogje zijn het enige wat relevant is, want ik vertrouw niet op HDMI-CEC. De TV is nooit verbonden geweest met het internet, en firmware updates kunnen uitgevoerd worden d.m.v. een USB stick. Raad eens? Geen reclame!
Niet met een afstandsbediening die direct schakelt tussen inputs.Nycrea schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:18:
Iedere keer als je van app/input wilt wisselen, kom je door dit scherm heen.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2021 10:27 ]
Oke, dat is fair enough. Maar ik denk dat het gros van de gebruikers wel de apps en internet functionaliteit van de TV gebruikt. Ik heb zelf trouwens ook een setup met receiver, maar ik prefereer toch het gebruik van de built-in TV apps voor netflix e.d. over een losse kodi, etc box.The Zep Man schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat jij en @Deleon78 een andere filosofie nastreven. Dat menu loop je één keer of nooit door als je nooit gebruik maakt van het smart deel van de televisie.
Zoals opnieuw bewezen is het beter om een TV te kopen vanwege enkel het beeld. De rest (zeker met een home cinema speakeropstelling) is overbodig.
Laatst heb ik een 65CX geïnstalleerd die enkel met een stroomkabel en een HDMI kabel aangesloten is. Dat en het IR oogje zijn het enige wat relevant is, want ik vertrouw niet op HDMI-CEC. De TV is nooit verbonden geweest met het internet, en firmware updates kunnen uitgevoerd worden d.m.v. een USB stick. Raad eens? Geen reclame!
[...]
Niet met een afstandsbediening die direct schakelt tussen inputs.
Uit interesse, vertel eens meer over jouw set-up, wellicht opent dit mijn ogen voor dingen die ik nog niet eerder overwogen heb.
🇺🇦
Wat ik heb geïnstalleerd:Nycrea schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:49:
Uit interesse, vertel eens meer over jouw set-up, wellicht opent dit mijn ogen voor dingen die ik nog niet eerder overwogen heb.
• TV: LG 65CX
• Receiver: Denon AVR-X2700H
• Speakers: een high-end vintage set uit de jaren 90 (Mission 77 serie), zelf verzameld en opgeknapt met alles uit dezelfde serie, in een 5.1.2 opstelling voor Atmos. Klinkt geweldig voor films en voor muziek.
• Mediaspeler: Nvidia Shield TV Pro 2019 (met een Flirc USB voor bediening via infrarood)
• Afstandsbediening: Logitech Harmony One (tweedehands, zelf opgeknapt)
• Overig: Een Logitech toetsenbord met een touchpad en een unifying receiver (aangesloten op de Shield TV)
• Overig: Xbox One controller via Bluetooth
Voor de rest is er niets aangesloten. Alles wordt via een bekabeld netwerk benaderd op de Shield TV, inclusief een game PC (via Nvidia GameStream+Moonlight).
Via de Harmony wordt alles transparant bediend. 'Aan' is TV aan (op de juiste input), receiver aan (op de juiste input), Shield TV aan. Uit is andersom. Het menu van de TV wordt enkel gebruikt bij het initieel instellen. Daarna is de UI van de TV zoveel mogelijk onzichtbaar gemaakt, net als die van de receiver. Buiten een Dolby Vision logo van de TV bij een relevante stream is er dus niets zichtbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2021 12:53 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:09 ]
Ach, als je hier wat langer meeleest dan wordt er bij elke verandering oneindig gezeurd.... vaak door wijsneuzen die alles beter denken te weten dan een tv fabrikant.The Zep Man schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Dit menu ook weer.... natuurlijk kan je iets persoonlijk wat handiger vinden (of je bent iemand die wat ie kent per definitie beter vindt) maar in de praktijk hoef je het zelden te zien. Je kan prima de streaming apps via de AB starten of aan een knop toewijzen, net zoals de input selectie als die al niet vanzelf schakelt.
Voor de rest is het gepiel met de instellingen leuk voor de eerste weken, daarna heb je gewoon een setting en kijk je tv.
Persoonlijk vindt ik juist het oude menu helemaal niet zo prettig, maar wat boeit het in het totaal.
Wat is dit nou voor azijn reactie, het kan toch zo zijn dat andere mensen deze interface wel belangrijk vinden, ook al vind jij dat niet. Niet iedereen gebruikt te TV zoals jij denkt dat men hem moet gebruiken, wen er maar aan.Yowzawood schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Ach, als je hier wat langer meeleest dan wordt er bij elke verandering oneindig gezeurd.... vaak door wijsneuzen die alles beter denken te weten dan een tv fabrikant.
Dit menu ook weer.... natuurlijk kan je iets persoonlijk wat handiger vinden (of je bent iemand die wat ie kent per definitie beter vindt) maar in de praktijk hoef je het zelden te zien. Je kan prima de streaming apps via de AB starten of aan een knop toewijzen, net zoals de input selectie als die al niet vanzelf schakelt.
Voor de rest is het gepiel met de instellingen leuk voor de eerste weken, daarna heb je gewoon een setting en kijk je tv.
Persoonlijk vindt ik juist het oude menu helemaal niet zo prettig, maar wat boeit het in het totaal.
Ik gebruik namelijk wel de interface van de TV, en heb ook de interface van een Android TV gebruikt. Ik vind de 'overlay balk onderin' interface echt vele malen prettiger.
[ Voor 7% gewijzigd door Nycrea op 31-03-2021 13:23 ]
🇺🇦
Ongeveer net zo'n reactie als dat eeuwige gezeur als er iets wordt gewijzigd.
Persoonlijke voorkeuren zijn prima, maar het heeft zo bar weinig zin om over zo'n wijziging te blijven zeuren. Het is nou eenmaal zo, er zijn tientallen menu keuzes... LG kiest nou eenmaal voor deze en over een maandje of wat zijn de oude modellen niet meer te koop en is het een non-discussie.
En aangezien nog niemand echt met het nieuwe menu heeft gewerkt is het dus, in mijn optiek, echt onnodig gezeur om niets. Je koopt één keer in de tig jaar een nieuwe tv en dan krijg je een ander menu als de vorige, big deal.
En helemaal fraai is dat mijn mening dus blijkbaar niet past omdat het jou niet bevalt.
Persoonlijke voorkeuren zijn prima, maar het heeft zo bar weinig zin om over zo'n wijziging te blijven zeuren. Het is nou eenmaal zo, er zijn tientallen menu keuzes... LG kiest nou eenmaal voor deze en over een maandje of wat zijn de oude modellen niet meer te koop en is het een non-discussie.
En aangezien nog niemand echt met het nieuwe menu heeft gewerkt is het dus, in mijn optiek, echt onnodig gezeur om niets. Je koopt één keer in de tig jaar een nieuwe tv en dan krijg je een ander menu als de vorige, big deal.
En helemaal fraai is dat mijn mening dus blijkbaar niet past omdat het jou niet bevalt.
[ Voor 19% gewijzigd door Yowzawood op 31-03-2021 13:32 ]
Dank voor het delen, interessant. Ik probeer een zo optimale opzet te bedenken en dit helpt mij in de goede richting.The Zep Man schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Wat ik heb geïnstalleerd:
• Speakers: een high-end vintage set uit de jaren 90 (Mission 77 serie), zelf verzameld en opgeknapt met alles uit dezelfde serie, in een 5.1.2 opstelling voor Atmos. Klinkt geweldig voor films en voor muziek.
• Mediaspeler: Nvidia Shield TV Pro 2019 (met een Flirc USB voor bediening via infrarood)
• Overig: Een Logitech toetsenbord met een touchpad en een unifying receiver (aangesloten op de Shield TV)
Voor de rest is er niets aangesloten. Alles wordt via een bekabeld netwerk benaderd op de Shield TV, inclusief een game PC (via Nvidia GameStream+Moonlight).
Via de Harmony wordt alles transparant bedient. 'Aan' is TV aan (op de juiste input), receiver aan (op de juiste input), Shield TV aan. Uit is andersom. Het menu van de TV wordt enkel gebruikt bij het initieel instellen. Daarna is de UI van de TV zoveel mogelijk onzichtbaar gemaakt, net als die van de receiver. Buiten een Dolby Vision logo van de TV bij een relevante stream is er dus niets zichtbaar.
Alleen wordt er steeds op geadviseerd om gebruik te maken van de "smart" gedeelte (streaming apps als Netflix en Amazon Prime) van de TV (webos) voor de beste beeldkwaliteit, momenteel gebruik ik hiervoor exclusief mijn Xbox met mijn Sony TV om te streamen (voornamelijke Netflix en Amazon Prime, af en toe Plex). Zover ik het heb begrepen wordt bij het gebruik van de apps in webos de juiste instellingen en beeldkwaliteit gekozen door de tv (webos) omdat het de content herkend? Is dat dan niet correct? Omdat jij wel puur je Nvidia Shield gebruikt om tv te kijken?
Het liefst gebruik ik de smart gedeelte van een tv niet, heb altijd een mediacenter onder de tv gehangen en de laatste jaren voldoet de Xbox perfect. De laatste keer dat ik een smart gedeelte moest gebruiken was om even wat in de instellingen te wijzigen, verder gebruik ik het niet. Mijn doel is vooral het makkelijker maar vooral gebruiksvriendelijker maken voor vrouw en straks kind
Mijn tv is wel geleverd
:strip_exif()/f/image/QePkPUhmL7RGeJaetz8Etgbu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 31-03-2021 13:35 ]
WebOS zal ongetwijfeld de juiste afspeelcombinatie gebruiken voor de TV, maar het is zeker niet de enige weg.EN-IS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:33:
Zover ik het heb begrepen wordt bij het gebruik van de apps in webos de juiste instellingen en beeldkwaliteit gekozen door de tv (webos) omdat het de content herkend? Is dat dan niet correct? Omdat jij wel puur je Nvidia Shield gebruikt om tv te kijken?
Mijn Shield TV is geconfigureerd om de refresh rate aan te passen naargelang de content die afgespeeld wordt, dus alles speelt soepel af. Verder heeft de Shield TV ondersteuning voor alles dat streamingdiensten te bieden hebben, en kan dat allemaal doorzetten naar een receiver/TV (inclusief Dolby Atmos/Vision). Goede Kodi en gamestreaming ondersteuning zijn leuke bonussen.
Ik heb dit WAF compatibel ingericht. Iemand die met een normale afstandsbediening (pijltjestoetsen, OK, terug, volume, aan/uit) iets kan bedienen, kan alles bedienen. Als bonus heeft iedere Android TV mediaspeler ook een ingebouwde Chromecast, voor de mensen die echt niet van hun smartphone af kunnen blijven.Het liefst gebruik ik de smart gedeelte van een tv niet, heb altijd een mediacenter onder de tv gehangen en de laatste jaren voldoet de Xbox perfect. De laatste keer dat ik een smart gedeelte moest gebruiken was om even wat in de instellingen te wijzigen, verder gebruik ik het niet. Mijn doel is vooral het makkelijker maar vooral gebruiksvriendelijker maken voor vrouw en straks kindDus ik ben op zoek naar een ideale setup tv icm mediacentern en nieuwe receiver met speakers (dolby atmos). Ik weet weinig van audio, daar moet ik sowieso nog even induiken en her en der advies vragen
Lees eens de topicstart van dit topic eens door. Die gaat ook wat in op de geluidsformaten die ondersteund worden:
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2021 14:19 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zou zeggen ga gewoon de smart functies van je TV gebruiken.EN-IS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Dank voor het delen, interessant. Ik probeer een zo optimale opzet te bedenken en dit helpt mij in de goede richting.
Alleen wordt er steeds op geadviseerd om gebruik te maken van de "smart" gedeelte (streaming apps als Netflix en Amazon Prime) van de TV (webos) voor de beste beeldkwaliteit, momenteel gebruik ik hiervoor exclusief mijn Xbox met mijn Sony TV om te streamen (voornamelijke Netflix en Amazon Prime, af en toe Plex). Zover ik het heb begrepen wordt bij het gebruik van de apps in webos de juiste instellingen en beeldkwaliteit gekozen door de tv (webos) omdat het de content herkend? Is dat dan niet correct? Omdat jij wel puur je Nvidia Shield gebruikt om tv te kijken?![]()
Het liefst gebruik ik de smart gedeelte van een tv niet, heb altijd een mediacenter onder de tv gehangen en de laatste jaren voldoet de Xbox perfect. De laatste keer dat ik een smart gedeelte moest gebruiken was om even wat in de instellingen te wijzigen, verder gebruik ik het niet. Mijn doel is vooral het makkelijker maar vooral gebruiksvriendelijker maken voor vrouw en straks kindDus ik ben op zoek naar een ideale setup tv icm mediacentern en nieuwe receiver met speakers (dolby atmos). Ik weet weinig van audio, daar moet ik sowieso nog even induiken en her en der advies vragen
Mijn tv is wel geleverd
[Afbeelding]
Het werkt prima.
Het enige probleem wat ik heb gehad is met de app van Videoland.
Dat lag echter aan Videoland en niet aan LG.
Apps zoals Netflix, YouTube werken prima en zijn eenvoudig te bedienen.
Nu heeft de G1 WebOS 6.0 dat zal wel net iets anders ogen maar als je niet beter weet wen je hier ook wel aan.
Dat ligt aan de functionele eisen. Kodi? DTS? Dat werkt niet.HoppyF schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:28:
Ik zou zeggen ga gewoon de smart functies van je TV gebruiken.
Het werkt prima.
./
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:08 ]
Kodi kan dat automatisch na een eenmalige configuratie (als Windows applicatie, als onderdeel van LibreELEC, etc.). Voor de native applicaties van streaming services (Netflix, etc.) onder Windows kan het sowieso handmatig. Automatisch kan mogelijk met wat scriptwerk, maar mijn mediacenterdagen op de PC zijn al een lange tijd voorbij en ik weet niet wat nu gebruikelijk is.Deleon78 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:42:
Weet je toevallig of de pc ook refreshrate kan aanpassen aan de content?
Ik neem aan in veelvouden van de content? Of kan de Lg 25hz aan?
Hou er rekening mee dat voor Atmos op de PC mogelijk een licentie gekocht moet worden in de Microsoft Store.
Tot zover ik weet kan de LG de populaire refresh rates aan: 23,976 Hz (kies '23 Hz' onder Windows), 24 Hz, 25 Hz, 29,97 Hz, 30 Hz, 50 Hz, 60 Hz, 120 Hz.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2021 14:59 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:08 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Reclame zie ik hier niet dus dat zal wel meevallen.Deleon78 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:41:
[...]
Ik vrees een beetje voor reclames en telemetry, dus dat probeer ik te voorkomen.
Mocht dit toch gebeuren dan schakel je dat deel uit.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, DTS werkt niet maar dat is bij de 2020 modellen ook al zo.The Zep Man schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:40:
[...]
Dat ligt aan de functionele eisen. Kodi? DTS? Dat werkt niet.
Wil je dus meer dan de TV kan bieden moet je een externe speler gebruiken.
Dat is wel jammer maar LG negeert de geluiden over DTS bij de 2020 en heeft bij de 2021 in die zin niets gewijzigd. Dit terwijl dit technisch gezien gewoon mogelijk was geweest.
Ik vrees dat dit de komende jaren ook niet meer terug zal komen.
Wellicht omdat het aandeel DTS terug loopt.
Ik ben zelf erg weg van de OSMC Vero 4K+. Deze heeft veel weg van een Nvidia Shield maar dan met de focus op media en niet op gaming. Misschien interessant om naar te kijken?EN-IS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Dank voor het delen, interessant. Ik probeer een zo optimale opzet te bedenken en dit helpt mij in de goede richting.
Alleen wordt er steeds op geadviseerd om gebruik te maken van de "smart" gedeelte (streaming apps als Netflix en Amazon Prime) van de TV (webos) voor de beste beeldkwaliteit, momenteel gebruik ik hiervoor exclusief mijn Xbox met mijn Sony TV om te streamen (voornamelijke Netflix en Amazon Prime, af en toe Plex). Zover ik het heb begrepen wordt bij het gebruik van de apps in webos de juiste instellingen en beeldkwaliteit gekozen door de tv (webos) omdat het de content herkend? Is dat dan niet correct? Omdat jij wel puur je Nvidia Shield gebruikt om tv te kijken?![]()
Het liefst gebruik ik de smart gedeelte van een tv niet, heb altijd een mediacenter onder de tv gehangen en de laatste jaren voldoet de Xbox perfect. De laatste keer dat ik een smart gedeelte moest gebruiken was om even wat in de instellingen te wijzigen, verder gebruik ik het niet. Mijn doel is vooral het makkelijker maar vooral gebruiksvriendelijker maken voor vrouw en straks kindDus ik ben op zoek naar een ideale setup tv icm mediacentern en nieuwe receiver met speakers (dolby atmos). Ik weet weinig van audio, daar moet ik sowieso nog even induiken en her en der advies vragen
Mijn tv is wel geleverd
[Afbeelding]
Ik verwacht mijn G1 ook binnenkort. Heb jij trouwens bij de TV zo'n template gekregen om het wandmonteren uit te meten? Volgens mij is ook de beugel vernieuwd ten opzichte van de GX.
Puur een oproep uit interesse omdat ik (en wellicht anderen) ook een LG 65G1 overwegen: kunnen de mensen die er al een hebben besteld de deals delen in het aanbiedingen & korting topic?
De enige overeenkomst is eigenlijk Kodi (of een afgeleide daarvan op de Vero), en een Shield (2019 Pro), is beslist niet enkel gefocust op gaming. Het is ook een allround mediaspeler, veel meer dan de Vero 4k+, en is voor veel meer inzetbaar aan streaming services. Tenminste, zo zie ik dat (en ik heb ze beiden in het bezit). Voor een purist is de beeldkwaliteit soms ook nog een tandje beter, de AI upscaling (indien actief) op de Shield levert soms heel erg goed werk af.Danielbleker schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:43:
[...]
Ik ben zelf erg weg van de OSMC Vero 4K+. Deze heeft veel weg van een Nvidia Shield maar dan met de focus op media en niet op gaming. Misschien interessant om naar te kijken?
[knip]
Testing, one, two ...
.
[ Voor 108% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:08 ]
Yup, zo'n template zit er bij maar is van de GXDanielbleker schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:43:
Ik ben zelf erg weg van de OSMC Vero 4K+. Deze heeft veel weg van een Nvidia Shield maar dan met de focus op media en niet op gaming. Misschien interessant om naar te kijken?
Ik verwacht mijn G1 ook binnenkort. Heb jij trouwens bij de TV zo'n template gekregen om het wandmonteren uit te meten? Volgens mij is ook de beugel vernieuwd ten opzichte van de GX.
De beugel heb ik door middel van de meegeleverde schroeven en plugs bevestigd in een betonnen muur (rijtjes woning, muur tussen ons en de buren, jaren 70' woning). Best goede en stevige plugs/schroeven moet ik eerlijk bekennen, 8x60mm dacht ik zo.
/edit, foto gemaakt voor je
:strip_exif()/f/image/ORLriMzLSHMXHwdaONQkBMQt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door EN-IS op 31-03-2021 19:23 ]
Met 6x30mm hangt ie hier ook strak aan de muur: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"EN-IS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:17:
[...]
Yup, zo'n template zit er bij maar is van de GXis hetzelfde, op de beugel staat zelfs in het metaal 55GX/65GX/77GX geëtst. De papieren template is tevens hetzelfde als wat wordt meegeleverd met de GX modellen.
De beugel heb ik door middel van de meegeleverde schroeven en plugs bevestigd in een betonnen muur (rijtjes woning, muur tussen ons en de buren, jaren 70' woning). Best goede en stevige plugs/schroeven moet ik eerlijk bekennen, 8x60mm dacht ik zo.
[Afbeelding]
De meegeleverde pluggen zijn veel te lomp voor een stenen/betonnen muur.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-03-2021 19:40 ]
@EN-IS
Hoe bevalt het Evo-paneel beeldplaatje van je G1?
Ik ben wel nieuwsgierig naar andere OLED eigenaren als je naar een heldere achtergrond kijkt en/of ingame of je dan ook een patroon ziet met horizontale lijnen. Dit word ook wel grid pattern, horizontal banding genoemd.
Goede test is als je via YouTube tv een filmpje opzoekt met 'white background' dat je dus alleen een witte achtergrond in beeld hebt.
Ik heb mijn OLED door het bovenstaande al één keer omgeruild en deze LG CX tv heeft helaas precies hetzelfde. Het zal wel bij een OLED horen. Meeste mensen valt het ook niet op maar ik was wel nieuwsgierig naar andere eigenaren.
Het is in ieder geval wel een veel gehoorde klacht op andere forums. Jammer vind ik het wel, heb mij er deels bij neergelegd. Hier op Tweakers hoor je er ook niet heel veel over. Ik ben ook wel benieuwd of de LG C1 hetzelfde heeft.
Goede test is als je via YouTube tv een filmpje opzoekt met 'white background' dat je dus alleen een witte achtergrond in beeld hebt.
Ik heb mijn OLED door het bovenstaande al één keer omgeruild en deze LG CX tv heeft helaas precies hetzelfde. Het zal wel bij een OLED horen. Meeste mensen valt het ook niet op maar ik was wel nieuwsgierig naar andere eigenaren.
Het is in ieder geval wel een veel gehoorde klacht op andere forums. Jammer vind ik het wel, heb mij er deels bij neergelegd. Hier op Tweakers hoor je er ook niet heel veel over. Ik ben ook wel benieuwd of de LG C1 hetzelfde heeft.
Ik zou verwachten dat dit niet altijd aanwezige probleem met het nieuwe Evo-paneel helemaal moet verdwenen zijn. Anders is het gewoon een van de ziektes die eigen aan Oled zijn.rutgergron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:35:
Ik ben wel nieuwsgierig naar andere OLED eigenaren als je naar een heldere achtergrond kijkt en/of ingame of je dan ook een patroon ziet met horizontale lijnen. Dit word ook wel grid pattern, horizontal banding genoemd.
Zit er nog steeds in. Vincent Teoh benoemt het ook in z'n G1 review (vanaf ongeveer 08:45). Volgens hem niet zichtbaar bij het kijken van normale content, maar dat zal per unit wel weer verschillen.rutgergron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:35:
YouTube: LG G1 OLED Evo Review: Best Gaming TV of 2021?
Ik merk niets vanaf een redelijke kijkafstand. Misschien is het er, misschien is het er niet.rutgergron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:35:
Gisteravond tijdens tv kijken ging die opeens uit. Rode lampje ging aan..knipperde zo’n 3 a 4 keer langzaam, en daarna ging de tv weer aan. Daarna geen issues.
Iemand dit ook wel eens gehad toevallig? Vraag mij af wat het kan zijn geweest. Ps Alle eco mode settings enz staan uit op mijn LG.
Iemand dit ook wel eens gehad toevallig? Vraag mij af wat het kan zijn geweest. Ps Alle eco mode settings enz staan uit op mijn LG.
@dafmay Misschien pixel refresh?
Ik ben op zoek naar de volgende info:
Ik wil de G1 niet ophangen, maar op zijn voetjes zetten. De G1 staat dan niet op het kastje, maar er zit ruimte tussen het kastje en de onderkant van de tv. Hoeveel cm is dat? Ik wil graag weten of mijn soundbar (die nogal hoog is) hieronder zou passen.
Ik wil de G1 niet ophangen, maar op zijn voetjes zetten. De G1 staat dan niet op het kastje, maar er zit ruimte tussen het kastje en de onderkant van de tv. Hoeveel cm is dat? Ik wil graag weten of mijn soundbar (die nogal hoog is) hieronder zou passen.
Mooi overzicht, maar misschien een "old-school" vraag van mij: Kijk je nog tv? en hoe dan? Ik begrijp dat streamen een groot onderdeel uit maakt van tv kijken. Maar gebruik je nog kabel of iets anders?The Zep Man schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Wat ik heb geïnstalleerd:
Via de Harmony wordt alles transparant bediend. 'Aan' is TV aan (op de juiste input), receiver aan (op de juiste input), Shield TV aan. Uit is andersom. Het menu van de TV wordt enkel gebruikt bij het initieel instellen. Daarna is de UI van de TV zoveel mogelijk onzichtbaar gemaakt, net als die van de receiver. Buiten een Dolby Vision logo van de TV bij een relevante stream is er dus niets zichtbaar.
Ik kijk zelf nog via een humax maar zoals gezegd ik ben old-school
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
.
Zou mij verbazen. Hopelijk niet. Enfin in de gaten houden maar…Deleon78 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:37:
Oververhitting?
Zou het kunnen dat het een automatische update was, krijg soms ook de melding dat ik de tv opnieuw moet opstarten om de update te voltooien?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Had gekund. Maar de laatste update was al geïnstalleerd ergens eerder deze week meen ik.izzet3838 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:19:
Zou het kunnen dat het een automatische update was, krijg soms ook de melding dat ik de tv opnieuw moet opstarten om de update te voltooien?
Dankje voor de info en de duidelijke foto! Dan ga ik alvast even de positie bepalen met het oude template.EN-IS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:17:
[...]
Yup, zo'n template zit er bij maar is van de GXis hetzelfde, op de beugel staat zelfs in het metaal 55GX/65GX/77GX geëtst. De papieren template is tevens hetzelfde als wat wordt meegeleverd met de GX modellen.
[Afbeelding]
Had ik inderdaad kunnen doen, en ik heb genoeg Fisher schroeven en plugs hier liggen. De meegeleverde zijn van prima kwaliteit, misschien wat lomp (formaat) maar verder dan dat lijkt het mij verstandiger om deze te gebruiken dan zelf wat te bedenkenCyBeRSPiN schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:39:
Met 6x30mm hangt ie hier ook strak aan de muur: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
De meegeleverde pluggen zijn veel te lomp voor een stenen/betonnen muur.
Helaas kan ik het niet vergelijken met een andere OLED tv. Dit is mijn eerte OLED tv (wat al een lange tijd op mijn wenslijst stond).Moris schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:40:
@EN-IS
Mijn ervaring van gisteravond; ik ben onder de indruk, de kleuren springen er goed uit, rood is rood, groen is groen, helder en accuraat.
Helderheid, een belangrijk item hier, meer dan goed! Ik was hier nog een beetje huiverig over (en nieuwsgierig naar) maar gelukkig is het in gelijke voet met mijn Sony W809C lcd tv (en dat is een prachtige tv). Van full hd naar 4K is prachtig. Net als velen heb ik ook als eerste de YouTube app er bij gepakt, HDR content en 4K content uitgeprobeerd, heerlijk
Ik heb de tv nog niet overdag gebruikt.
Het instellen van de tv; de tips en adviezen hier heb ik deels kunnen onthouden dus toen maar voor de zoveelste keer de review van Vincent Teoh en Caleb (van Digital Trends) bekeken en de instellingen die in de reviews worden genoemd overgenomen.
Met betrekking tot Game mode hoef je weinig te doen, de Xbox Series X is dan ook direct goed gekalibreerd, enige wat ik heb gekalibreerd op de XSX is de HDR mode. Op de XSX werd bij het openen van Netflix Dolby Vision herkend en veranderde de picture mode naar Dolby Vision (Cinema Home (user)). Wanneer ik terug keerde naar een spel of Xbox home werd de picture mode automatisch veranderd naar Game mode (alleen zie je dat niet terug in een notificatie of iets dergelijks),
Enige tegenslag is nog het instellen van de picture modes, ik vind het lastig merk ik dat de verschillende picture modes overduidelijk warm zijn (gele waas hebben). Het is dan even zoeken wat nou wel goed is (warm/koud). En dat was zelfs na alle tips van Vincent en Caleb ingesteld te hebben, wel viel het mij op dat ze niets veranderen aan de warm/koud instelling.
Hier werd ook steeds gesproken over een irritante menu? Is mij niet opgevallen, de tv heb ik zonder enige invoer aangezet en kort ingesteld, vervolgens de Xbox er op aangesloten en als ik de tv uit en aan zet kom ik steeds op de HDMI invoer van de Xbox (welke vaak aan staat, wellicht dat het daar mee te maken heeft?).
Weet iemand of de plastic afdek plaat überhaupt wordt meegeleverd (zoals te zien in de review van Caleb)? Ik \ had verwacht dat dit werd meegeleverd maar nergens te bekennen. En wat vreemd is dat er wordt gesproken (eigenlijk uitgebeeld) over een bescherm folie aan de achterzijde, dit zit er niet op
Ik heb er nog over nagedacht om dit te gaan testen maar zoals hier het vaak al is gezegd, als je er naar zoekt/test dan vind je problemen wel. Ik merk momenteel niet veel (ik heb maar een uurtje of twee er mee gespeeldRaem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:36:
Zit er nog steeds in. Vincent Teoh benoemt het ook in z'n G1 review (vanaf ongeveer 08:45). Volgens hem niet zichtbaar bij het kijken van normale content, maar dat zal per unit wel weer verschillen.
YouTube: LG G1 OLED Evo Review: Best Gaming TV of 2021?
Ik kan een foto maken van de diagram mocht je het zeker willen weten.Danielbleker schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:28:
Dankje voor de info en de duidelijke foto! Dan ga ik alvast even de positie bepalen met het oude template.
Deze zag ik nog, wellicht heb je hier ook wat aan?
- https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf
- bron
Edit, hier is het te zien, guide paper / diagram is hetzelfde
- YouTube: LG Gallery TV Wall Mount Installation Guide – Flush Mount Using Rece...
[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 02-04-2021 13:28 ]
Nee. Niet. Nee.rockhopper schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:32:
Mooi overzicht, maar misschien een "old-school" vraag van mij: Kijk je nog tv? en hoe dan? Ik begrijp dat streamen een groot onderdeel uit maakt van tv kijken. Maar gebruik je nog kabel of iets anders?
Voor noodgevallen (waar iedereen op voorbereid moet zijn) heb ik de NOS applicatie op de Shield TV geïnstalleerd. Daarmee zijn de publieke zenders gratis te streamen.Ik kijk zelf nog via een humax maar zoals gezegd ik ben old-school
Als er wel behoefte is aan basis televisie, dan zou ik een abonnement afsluiten op iets als NLZIET. Als er meer specifieke behoeftes zijn (zoals sport), dan zou ik daar specifieke abonnementen voor afsluiten. F1TV brengt bijvoorbeeld later dit jaar ook een Android TV applicatie uit. Natuurlijk kan dat nu ook al gecast worden naar een Android TV mediaspeler, zoals de Shield TV.
Conventionele, lineaire, 'broadcast' gebaseerde televisie en onderliggende technieken zijn niet meer van deze tijd. Waarom zou je daarvoor betalen als je het niet gebruikt?
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 01-04-2021 13:14 ]
@EN-IS hoe zit het met ''pisvlekken'' op een witte achtergrond? heb je deze gemerkt?
.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
In principe hoeft je weinig in te stellen.EN-IS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:56:
[...]
Had ik inderdaad kunnen doen, en ik heb genoeg Fisher schroeven en plugs hier liggen. De meegeleverde zijn van prima kwaliteit, misschien wat lomp (formaat) maar verder dan dat lijkt het mij verstandiger om deze te gebruiken dan zelf wat te bedenkenAchteraf had ik idd prima 6x30mm kunnen gebruiken, had in ieder geval gescheeld aan de schade aan de muur (lees: grote/groffe gat en dat 8x),
[...]
Helaas kan ik het niet vergelijken met een andere OLED tv. Dit is mijn eerte OLED tv (wat al een lange tijd op mijn wenslijst stond).![]()
Mijn ervaring van gisteravond; ik ben onder de indruk, de kleuren springen er goed uit, rood is rood, groen is groen, helder en accuraat.
Helderheid, een belangrijk item hier, meer dan goed! Ik was hier nog een beetje huiverig over (en nieuwsgierig naar) maar gelukkig is het in gelijke voet met mijn Sony W809C lcd tv (en dat is een prachtige tv). Van full hd naar 4K is prachtig. Net als velen heb ik ook als eerste de YouTube app er bij gepakt, HDR content en 4K content uitgeprobeerd, heerlijk![]()
Ik heb de tv nog niet overdag gebruikt.
Het instellen van de tv; de tips en adviezen hier heb ik deels kunnen onthouden dus toen maar voor de zoveelste keer de review van Vincent Teoh en Caleb (van Digital Trends) bekeken en de instellingen die in de reviews worden genoemd overgenomen.![]()
Met betrekking tot Game mode hoef je weinig te doen, de Xbox Series X is dan ook direct goed gekalibreerd, enige wat ik heb gekalibreerd op de XSX is de HDR mode. Op de XSX werd bij het openen van Netflix Dolby Vision herkend en veranderde de picture mode naar Dolby Vision (Cinema Home (user)). Wanneer ik terug keerde naar een spel of Xbox home werd de picture mode automatisch veranderd naar Game mode (alleen zie je dat niet terug in een notificatie of iets dergelijks),
Enige tegenslag is nog het instellen van de picture modes, ik vind het lastig merk ik dat de verschillende picture modes overduidelijk warm zijn (gele waas hebben). Het is dan even zoeken wat nou wel goed is (warm/koud). En dat was zelfs na alle tips van Vincent en Caleb ingesteld te hebben, wel viel het mij op dat zij niets veranderen aan de warm/koud instelling.
Hier werd ook steeds gesproken over een irritante menu? Is mij niet opgevallen, de tv heb ik zonder enige invoer aangezet en kort ingesteld, vervolgens de Xbox er op aangesloten en als ik de tv uit en aan zet kom ik steeds op de HDMI invoer van de Xbox (welke vaak aan staat, wellicht dat het daar mee te maken heeft?).
Weet iemand of de plastic afdek plaat überhaupt wordt meegeleverd (zoals te zien in de review van Caleb)? Ik \ had verwacht dat dit werd meegeleverd maar nergens te bekennen. En wat vreemd is dat er wordt gesproken (eigenlijk uitgebeeld) over een bescherm folie aan de achterzijde, dit zit er niet opWel aan de voorkant.
[...]
Ik heb er nog over nagedacht om dit te gaan testen maar zoals hier het vaak al is gezegd, als je er naar zoekt/test dan vind je het wel. Ik merk momenteel niet veel (ik heb maar een uurtje of twee er mee gespeeld) en wellicht zal in verloop van tijd dit naar voren komen? Dan zal ik er wat mee doen.
[...]
Ik kan een foto maken van de diagram mocht je het zeker willen weten.
Deze zag ik nog, wellicht heb je hier ook wat aan?
- https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf
- bron
Alleen WiFi aanzetten, Eco uitzetten en QuickStart uitzetten.
Daarbij een ISF profiel kiezen voor gewoon TV kijken.
Een te gelig beeld komt omdat je van een LCD TV afkomt.
Pas eventueel de Warm instellingen aan, dat helpt meteen.
De achterplaat bij een GX/G1 hoort bij de pootjes die optioneel zijn.
Er zou folie op de achterkant moeten zitten zover ik weet.
De folie zit er echter wel strak op, goed kijken dus.
Wellicht kan iemand met een G1 het folie verhaal bevestigen.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.