@pandit kijk vooral ook hier om de echte prijzen te zien die je kunt krijgen door een mailtje te sturen of belletje te plegen, vaak veel lager dan in de Pricewatch staat: [BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Ah wel dus. In het Xbox Series X topic kwam een bericht voorbij dat hij in Nederland nog niet live was.. in ieder geval niet op de LG website. Daar stond 03.11.25 nog vermeld. Zometeen bij thuiskomst m'n 65CX direct updaten! Hopelijk vind ie 'm OTA.Xerox schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:52:
[...]
Jawel, vanmorgen kreeg ik die update aangeboden hoor.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Weet jij heel toevallig hoe het kan dat ik op mijn C8 ineens geen white balance setting meer heb? Voorheen heb ik deze wel degelijk aan kunnen passen maar nu ik de door jouw geposte calibratie instellingen eens op mijn C8 wou proberen kan ik deze ineens niet meer vindenRivanov schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:31:
Post 'm hier ook maar, voor diegene met een Xbox Series X en C9/CX.
[YouTube: LG CX/ C9 Recommended Best Settings for Xbox Series X (4K@120Hz, VRR, HDR)]
Samengevat:
Home screen
• Edit
◇ Set appropriate HDMI input to “PC” (changing this will reset all picture mode settings)
SDR:
Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Gamma: BT.1886
◇ Advanced Controls:
▪ White Balance: Warm2
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low
HDR:
Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Color: 50
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: HGIG
▪ White Balance: Warm2
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low
Ik heb geen idee. Heb zelf de CX en heb die setting wel gewoon.Nipje schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:25:
[...]
Weet jij heel toevallig hoe het kan dat ik op mijn C8 ineens geen white balance setting meer heb? Voorheen heb ik deze wel degelijk aan kunnen passen maar nu ik de door jouw geposte calibratie instellingen eens op mijn C8 wou proberen kan ik deze ineens niet meer vinden
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volg je het filmpje wel exact?Ananas_NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:33:
[...]
Ik denk gewoon in SDR. Het is meer dat ik nu alleen de Gamma kan aanpassen en de rest niet. Lijkt eerder of ik niet alle rechten nu heb om dit aan te passen..
YouTube: LG CX/ C9 Recommended Best Settings for Xbox Series X (4K@120Hz, VRR...
Thanks voor je reactie. Wat vreemd johRivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:29:
[...]
Ik heb geen idee. Heb zelf de CX en heb die setting wel gewoon.

Ik heb zojuist warzone even gecheckt met de nieuwe update die de vrr zou fixen. Ik heb de lg55cx icm de xbsx. In donkere omgevingen flikkert het beeld nog steeds enorm. Ik dacht toch echt dat de update dit probleem zou verhelpen. Iemand dezelfde ervaring of oplossing?
Echt joh?
Het schijnt dat deze firmware de stutter bij gebruik van VRR op zou lossen. De gamma shift fix moet nog komen. Als dat uberhaupt te fixen is....BasGrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:15:
Ik heb zojuist warzone even gecheckt met de nieuwe update die de vrr zou fixen. Ik heb de lg55cx icm de xbsx. In donkere omgevingen flikkert het beeld nog steeds enorm. Ik dacht toch echt dat de update dit probleem zou verhelpen. Iemand dezelfde ervaring of oplossing?
Zal de komende weken/maanden wel gereleased worden.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Bedoel je dan witte artifacts die in beeld komt? Want dat is te verhelpen door je Brightness op 49 te zetten i.p.v. 50. Sowieso misschien goed om dat sowieso te doen, verhelpt mogelijk ook je flickering want ik heb daar namelijk zelf geen last van (mijn Brightness staat dus ook op 49)BasGrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:15:
Kunnen ook je kabels zijnBasGrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:15:
Als je het veel ziet en niet maar heel af en toe zijn het je kabels waarschijnlijk. Of als je ook regelmatig zwart scherm hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 23-11-2020 16:19 ]
dat flikkeren in donkere omgeving is volgens mij veroorzaakt door het gammaprobleem niet door framerates. Maar dit probleem zou wel op te lossen zijn dmv de brightness op 49 te zetten ipv 50.
edit: /late
edit: /late
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-11-2020 16:22 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Momenteel gebruik ik beeldmodus Game, maar ook bij standaard heb ik de white balance optie nergens staan. Zelfs de user guide geeft aan dat deze instelling er gewoon zou moeten zijnCap schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:16:
[...]
Echt joh?Je moet wel in de goede beelmodus zitten. Bijv vivid, sport etc hebben geen witbalans. ISF en andere beeldmodi die een natuurgetrouw beeld proberen te bereiken wel.

Vraagje over de OLED65BX6LB
Volgens de pricewatch ondersteund deze alleen Netflix en geen Disney+ en Amazon Prime. Komt me vreemd over want het OS is gewoon WebOS , IS dit een foutje in de pricewatch of ondersteund deze tv inderdaad alleen maar Netflix als streamingsdienst.?
Volgens de pricewatch ondersteund deze alleen Netflix en geen Disney+ en Amazon Prime. Komt me vreemd over want het OS is gewoon WebOS , IS dit een foutje in de pricewatch of ondersteund deze tv inderdaad alleen maar Netflix als streamingsdienst.?
Ik heb de helderheid op 49 staan idd en dat helpt niet. Het flikkeren van het beeld heb ik alleen bij warzone in donkere gedeeltes en nergens anders. Ik ga even naar de settings kijken of ik het kan tweaken. De kabels zijn volgens mij wel goed.
Dat is een cashback van 200 euro en daardoor is ie even deur als de CX.babbi schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:58:
[...]
De CX kan ook opgehangen worden? Maar het gaat mij echt om het gamen. Wat is beter en mooier. De cashback geef ik niet veel om.
Buiten het design is er volgens mij geen verschil tussen beide modellen.
Dus als je hem heel plat tegen de muur wil hebben dan zou ik voor de GX gaan. Dat is de reden dat ik voor de GX ben gegaan.
Bij standaard zit ie er dan ook niet op.Nipje schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:26:
[...]
Momenteel gebruik ik beeldmodus Game, maar ook bij standaard heb ik de white balance optie nergens staan. Zelfs de user guide geeft aan dat deze instelling er gewoon zou moeten zijn
En heb je het over SDR of HDR? En welk model tv heb je precies?
Het is in SDR beperkt tot de ISF kalibratie beeldmodi, bioscoop en game. Hoe het in HDR modus zit weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat zijn dus andere beeldmodi met andere instellingen.
Over welke handleiding heb je het precies (linkje)? Die hebben de neiging nogal generiek te zijn voor een hele serie modellen.
Dus even kortsluiten: in SDR (HD) heb je onder beeldmodus Game, Advanced, geen White Balance?
Edit ff gecheckt: game modus heeft bij HDR ook een white balance onder beeldmodus, geavanceerd. Opties onder elkaar: dynamic contrast, dynamic tonemapping, superres, gamme (greyed out), white balance
[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 23-11-2020 17:02 ]
goedemiddag!
Ik was al druk aan het zoeken:
maar ik heb deze tv: LGOLED55C8PLA
nu was er sprake dat in oktober er een update zou komen voor airplay!
https://www.homecinemamag...och-naar-2018-televisies/
nieuws: LG gaat toch HomeKit en AirPlay 2 toevoegen aan tv's uit 2018
heeft iemand toevallig enig idee wanneer deze update te verwachten is?
Ik was al druk aan het zoeken:
maar ik heb deze tv: LGOLED55C8PLA
nu was er sprake dat in oktober er een update zou komen voor airplay!
https://www.homecinemamag...och-naar-2018-televisies/
nieuws: LG gaat toch HomeKit en AirPlay 2 toevoegen aan tv's uit 2018
heeft iemand toevallig enig idee wanneer deze update te verwachten is?
Als het goed is kan je alle WebOS apps installeren en is alleen Netflix voorgeïnstalleerd (en staat daarom in de lijst en de rest niet).pandit schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:27:
De mijne (55BX) wordt morgen geleverd en dan kan ik het definitief bevestigen
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
jawel ,foutje in de pricewatch,je kunt ze toevoegenpandit schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:27:
Ow dat is een domper, ik heb het nog niet kunnen testen, had ook deze problemen ik dacht dat het met de 03.11.30 opgelost zou zijn.BasGrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:28:
Ik heb de helderheid op 49 staan idd en dat helpt niet. Het flikkeren van het beeld heb ik alleen bij warzone in donkere gedeeltes en nergens anders. Ik ga even naar de settings kijken of ik het kan tweaken. De kabels zijn volgens mij wel goed.
Zeker jammer. Ik dacht dat de update dit probleem zou verhelpen. Op zich wel raar dat niet iedereen er last van heeft.Wybob schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:26:
[...]
Ow dat is een domper, ik heb het nog niet kunnen testen, had ook deze problemen ik dacht dat het met de 03.11.30 opgelost zou zijn.
Misschien omdat niet iedereen Warzone speelt. Je gaf immers aan dat het probleem zich alleen daar voordeed toch?BasGrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:40:
[...]
Zeker jammer. Ik dacht dat de update dit probleem zou verhelpen. Op zich wel raar dat niet iedereen er last van heeft.
Klopt idd. Ik speel momenteel geen andere spellen met 120fps. Ik zet vvr voorlopig maar uit. Als je er eenmaal op let is het behoorlijk irritant.Wren schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:49:
[...]
Misschien omdat niet iedereen Warzone speelt. Je gaf immers aan dat het probleem zich alleen daar voordeed toch?
Ja dat wel! Ondertussen werkt alles wel gewoon goed, ik kan alleen niet alles aanpassen zoals Vincent doet.baronruud schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:59:
[...]
Volg je het filmpje wel exact?
YouTube: LG CX/ C9 Recommended Best Settings for Xbox Series X (4K@120Hz, VRR...
Snel even test gedaan 5min in MW multiplayer (daar had ik het hard) lijkt me toch goed te lopen, warzone was ook tamelijk goed bij mij enkel de gulag.BasGrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:02:
[...]
Klopt idd. Ik speel momenteel geen andere spellen met 120fps. Ik zet vvr voorlopig maar uit. Als je er eenmaal op let is het behoorlijk irritant.
Zet je quick start af, zet je helderheid op 49. Vrr of freesync testen?
Grootste verschil is de bas, de CX en GX hebben echt bagger bas (net als bijna elke tv). Alleen al die toevoeging doet erg veelDamocles.NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:50:
[...]
Ja had ik ook verwacht, maar de 321 is alweer een wat oudere set natuurlijk.
Vreemd, hier komt maar geen update tevoorschijn op m’n 65CX.
Rolling updates. Niemand krijgt hem op dezelfde tijd. Daardoor minder druk op de servers.Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:44:
Vreemd, hier komt maar geen update tevoorschijn op m’n 65CX.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Dim de helderheid naar <50 en het zal je niet meer opvallen..BasGrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:15:
Zelf luisteren dus. Goed geluid is niet per se veel bas. De bas van de CX gaat uiteraard niet heel diep, maar is itt tot heel veel platte tv's zeker nog wel substantieel en geeft body aan het geluid. Stemmen en geluidseffecten kunnen goed vol klinken. Je kan er alleen niet realistisch zware explosies mee afspelen die je sponningen doen trillen, anders gezegd het kan niet loeihard en loei laag.Damocles.NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:46:
Ik vind het zelf erg lastig vergelijken, maar wat is volgens jullie verwachting beter geluid?
Een Bose 3-2-1 Series 3 set of het geluid van de 65" GX aan de muur?
Bij de extra dunne GX is dat weer een stapje minder omdat er nog minder klankkast is om die body voort te brengen.
Verder moet je het gewoon mbv de equalizer aanpassen aan je tv plaatsing en kamer akoestiek, niet alleen voor de juiste dosis treble maar vooral om middelmatig geboemboem in de 200-300 Hz regionen te voorkomen, wand die zijn super irritant bij stemmen. Vooral niet gaan klooien met de sound wizard die probeert met het microfoontje in je AB de akoestiek te bepalen en daar het geluid op aan te passen, want die resultaten zijn bedroevend slecht.
Recente mening:
Spaulding1 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:03:
Vandaag de 55CX opgehangen en wat een top ding. Wat een goed geluid zit er ook op zeg
[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 23-11-2020 19:18 ]
Kort vraagje aan medewerkers die mogelijk ervaring hebben;
Ik zit ongeveer ±3.5/4 meter van de tv af en wil eventueel deze week een nieuwe tv aanschaffen;
Zijn er tweakers leden met een 65 inch TV op 3,5/4 meter afstand, zo ja geeft dit een goede ervaring (relaxt tv kijken, zonder vermoeide ogen)? Daarnaast wil ik de tv graag gebruiken voor Netflix/PS5.
Ik zit ongeveer ±3.5/4 meter van de tv af en wil eventueel deze week een nieuwe tv aanschaffen;
- LG OLED 65GX €2099 (Exc Cashback)
- LG OLDED 77CX €3699 (Exc Cashback)
Zijn er tweakers leden met een 65 inch TV op 3,5/4 meter afstand, zo ja geeft dit een goede ervaring (relaxt tv kijken, zonder vermoeide ogen)? Daarnaast wil ik de tv graag gebruiken voor Netflix/PS5.
[ Voor 5% gewijzigd door Spartex op 23-11-2020 20:33 ]
Ook gebruik van gemaakt. Direct na aanschaf ingesteld.Tibs schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:41:
[...]
Ik heb deze gevolgd. Op aanraden van een ander forumlid ook Warm1 gebruikt ipv Warm2.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings
Ben aan het genieten van de 48CX.
Is er ook een 'best setting' voor het audio gedeelte?
[ Voor 7% gewijzigd door ThijsM op 23-11-2020 20:10 ]
De BX55 model is ongeveer 300/400euro goedkoper dan de CX55 model.. dit zet mij wel goed in twijfel..
Mijn vraag is als ik de 2hdmi ports(2.1) van de bx model gebruik voor m'n PC en PS5 en de rest voor IPTV, geluidsinstallatie.. loop ik in vergelijking met de CX model een feature etc mis? Volgens mij heeft CX model 2x eARC aansluiting op de 2.1hdmi en BX alleen 1tje(die op de ps5 of PC zal gaan).. eARC ben ik niet bekend mee dus ik gok dat dit nodig is voor een soundbar of een homecinema audio installatie?
Mijn vraag is als ik de 2hdmi ports(2.1) van de bx model gebruik voor m'n PC en PS5 en de rest voor IPTV, geluidsinstallatie.. loop ik in vergelijking met de CX model een feature etc mis? Volgens mij heeft CX model 2x eARC aansluiting op de 2.1hdmi en BX alleen 1tje(die op de ps5 of PC zal gaan).. eARC ben ik niet bekend mee dus ik gok dat dit nodig is voor een soundbar of een homecinema audio installatie?
Ik ga me hier ook even melden, aangezien ik afgelopen zaterdag de 55CX heb aangeschaft. Ik moet nog even goed in de instellingen duiken enzovoort, maar wat een prachtig beeld zeg. Nou heb ik jaren op een 27inch monitor gegamed, dus het is voor mij echt zo'n gigantisch verschil (ondanks dat ik nog steeds maar op een originele PS4 game).
Nou vroeg ik me eigenlijk wel af hoe het zit met direct zonlicht op de tv. Ik heb een hoekwoning waar de zon gedurende de dag om mijn woonkamer heen draait. Ik zal overdag niet veel gebruikmaken van de tv, dus wat dat betreft is het geen probleem (en kan gelukkig alles wel prima verduisteren met gordijnen), maar ik vroeg me af of direct zonlicht op het scherm kwaad kan (i.v.m. vlekken of iets dergelijks). Heb vanmiddag al even zitten googelen, maar kon er niet echt veel duidelijke informatie over vinden. Vandaar dat ik vanmiddag maar een beetje half panisch mijn gordijnen dicht heb gedaan zodat er geen zonlicht op scheen, maar ik wil het hier toch even vragen voor de zekerheid.
Dus mocht iemand hier meer over kunnen vertellen dan hoor ik het graag.
Nou vroeg ik me eigenlijk wel af hoe het zit met direct zonlicht op de tv. Ik heb een hoekwoning waar de zon gedurende de dag om mijn woonkamer heen draait. Ik zal overdag niet veel gebruikmaken van de tv, dus wat dat betreft is het geen probleem (en kan gelukkig alles wel prima verduisteren met gordijnen), maar ik vroeg me af of direct zonlicht op het scherm kwaad kan (i.v.m. vlekken of iets dergelijks). Heb vanmiddag al even zitten googelen, maar kon er niet echt veel duidelijke informatie over vinden. Vandaar dat ik vanmiddag maar een beetje half panisch mijn gordijnen dicht heb gedaan zodat er geen zonlicht op scheen, maar ik wil het hier toch even vragen voor de zekerheid.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Is dat waar ik op 111 moet druken bij kanaalbeheer?Hulliee schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:15:
[...]
Chroma staat in het scherm HDMI diagnostic, in het kop General
@Hamazaki
Wij zitten ook zo’n 4 meter van het scherm en zijn van 65 inch naar 77 inch gegaan. Is prima te doen en bevalt prima.Spartex schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:57:
Ik zit ongeveer ±3.5/4 meter van de tv af en wil eventueel deze week een nieuwe tv aanschaffen;Ik neig naar de 65 inch, simpelweg omdat je bijna anderhalf duizend euro meer betaald voor 11 inch meer (waar het prijsverschil 55 - 65 inch aanzienlijk kleiner is).
Verschil is trouwens 12 inch maar in oppervlakte veel meer, zo’n 40%.
Gewoon doen, krijg je geen spijt van.
Onder Instellingen > Algemeen > AI services vind je AI akoestische tuning. Als je die eens doorloopt stemt de TV het geluid af op de kamer. Afstandsbediening is dan de ontvanger die je moet houden op de plaats waar je zit. Werkte best goed bij mij.ThijsM schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:06:
[...]
Ook gebruik van gemaakt. Direct na aanschaf ingesteld.
Ben aan het genieten van de 48CX.
Is er ook een 'best setting' voor het audio gedeelte?
Je kan het dus veel beter zelf instellen met de equaliser. Die akoestische tuning is van belabberde kwaliteit, net als het goedkope microfoontje in de AB. Garbage in -> garbage out.
Ja 11111 ofzo en dan eventueel op hdmi in de tekst.Hamazaki schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:04:
[...]
Is dat waar ik op 111 moet druken bij kanaalbeheer?
Nee, helaas. Heb je een foto?Hulliee schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:43:
[...]
Ja 11111 ofzo en dan eventueel op hdmi in de tekst.
Ik, en prima maat. Foto's staan ergens in fit topic voor impressie.Spartex schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:57:
Ik zit ongeveer ±3.5/4 meter van de tv af en wil eventueel deze week een nieuwe tv aanschaffen;Ik neig naar de 65 inch, simpelweg omdat je bijna anderhalf duizend euro meer betaald voor 11 inch meer (waar het prijsverschil 55 - 65 inch aanzienlijk kleiner is).
Basement Bios ---- Exo-S
Google???
http://ltroyalshrimp.com/...ed-hdmi-diagnostics-menu/
https://lgcommunity.us.co...anyone-familair-with-this
[ Voor 19% gewijzigd door Hulliee op 23-11-2020 22:09 ]
Zoek eens op de term zonlicht in dit topic :-)dvd-linden schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:54:
Ik ga me hier ook even melden, aangezien ik afgelopen zaterdag de 55CX heb aangeschaft. Ik moet nog even goed in de instellingen duiken enzovoort, maar wat een prachtig beeld zeg. Nou heb ik jaren op een 27inch monitor gegamed, dus het is voor mij echt zo'n gigantisch verschil (ondanks dat ik nog steeds maar op een originele PS4 game).
is everything cool?
Wat ik zoek is chroma dus: 4:2:0 - 4:2:2 - 4:4;4. Maar ik geef de hoop op. Dit wordt gewoon niet getoond op de c9.
Je kunt dit, chroma 422 of 444, ook vaststellen aan de hand van een test afbeelding/video. Nu weet ik niet of de filmpjes die je op YouTube vindt hier geschikt voor zijn. Vincent Teoh van Hdtvtest laat dit zien in zijn filmpje over de aanbevolen settings voor de Xbox Series X.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Update van de update, VRR lijkt gefixed maar donkere delen lichten soms op (gamma verschuiving maar miniem)
[ Voor 4% gewijzigd door Wybob op 24-11-2020 09:11 ]
Dat snap ik. Ik heb ook een c9 en lees op het hdmi mode scherm af: YCBCR422, afhankelijk van de bron die ik gebruik. Misschien dat jouw bron niet alle hdmi-informatie meestuurt? Onder het kopje 'General' en ook 'AVI info frame', staat de chroma genoemd.Hamazaki schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:19:
[...]
Wat ik zoek is chroma dus: 4:2:0 - 4:2:2 - 4:4;4. Maar ik geef de hoop op. Dit wordt gewoon niet getoond op de c9.
Hulliee schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:35:
[...]
Dat snap ik. Ik heb ook een c9 en lees op het hdmi mode scherm af: YCBCR422, afhankelijk van de bron die ik gebruik. Misschien dat jouw bron niet alle hdmi-informatie meestuurt? Onder het kopje 'General' en ook 'AVI info frame', staat de chroma genoemd.
:strip_exif()/f/image/8xDjGBFyPR9Zy4D6i5D2qLnH.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar? Bij avi zie ik het niet. Of staat het onder een andere naam?Hulliee schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:43:
[...]
Juist, in dit scherm, pijltje naar rechts en op ok drukken op je afstandsbediening: HDMI mode
:strip_exif()/f/image/DiuQzGFU46K2BeYlwsw63CZj.jpg?f=fotoalbum_large)
Tweede regel links boven, daar staat RGB 10but dus 4.4.4 chroma, anders had daar YCBCR420 10bit gestaan.Hamazaki schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:51:
[...]
Waar? Bij avi zie ik het niet. Of staat het onder een andere naam?
[Afbeelding]
Ik zie wat je bedoelt: daar waar bij jou RGB staat, staat bij mij de chroma-waarde. Kennelijk staat jouw bron ingesteld op rgb en/of wordt er geen chroma meegegeven. Probeer eens een andere bron.Hamazaki schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:51:
[...]
Waar? Bij avi zie ik het niet. Of staat het onder een andere naam?
[Afbeelding]
Aha, dacht al dat het zoiets was. Bedankt allebei!menzo schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:58:
[...]
Tweede regel links boven, daar staat RGB 10but dus 4.4.4 chroma, anders had daar YCBCR420 10bit gestaan.
Dit is van de ps5. Het staat telkens in rgb 10 of 12bit uitgedrukt. Ik denk dat het de maximaal haalbare is in ieder geval op mijn scherm.Hulliee schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:00:
[...]
Ik zie wat je bedoelt: daar waar bij jou RGB staat, staat bij mij de chroma-waarde. Kennelijk staat jouw bron ingesteld op rgb en/of wordt er geen chroma meegegeven. Probeer eens een andere bron.
:strip_exif()/f/image/Y1GLWdkZTcFrYmwHJ6SkXAzz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zit met het zelfde.Spartex schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:57:
Heb nu een 50 inch, dus ik denk dat ik gewoon voor de 65 inch ga vanwege het prijsverschil.
Wat heb je nu dan?
Voor beste C9/CX setting icm ps5,xbox

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
YouTube: Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40...Hamazaki schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:03:
[...]
Dit is van de ps5. Het staat telkens in rgb 10 of 12bit uitgedrukt. Ik denk dat het de maximaal haalbare is in ieder geval op mijn scherm.
YouTube: Best PS5 Video Settings Demonstrated Using LG CX OLED TV
De BX heeft één eARC aansluiting (volgens mij op HDMI 3) en is eigenlijk een (optionele, je kan hem ook als HDMI in gebruiken) audio uit poort voor je audio installatie/soundbar. HDMI 1 en 2 zijn 2.1 bij de BX. Je kan dus je ps5 op HDMI poort 1 zetten, je pc op poort 2 (als die HDMI 2.1 ondersteunt anders maakt het niet veel uit welke poort), geluidsinstallatie op poort 3, en iptv op 4. Dan heb je uiteindelijk de zelfde connectiviteit als op de CX.mustiej schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:46:
De BX55 model is ongeveer 300/400euro goedkoper dan de CX55 model.. dit zet mij wel goed in twijfel..
Daarnaast heeft de cx nog wat meer fancy AI beeldverbeter algoritmes en een iets snellere processor en 25 nits hogere helderheid (zo uit mn hoofd).
Al met al voor mij geen verschil dat ik ga merken, laat staan €230 prijsverschil waard vind, daar kan ik mooie soundbar van kopen of bijna een van de nieuwe consoles zodat ik iets aan HDMI 2.1 heb
Edit: mogelijk heb ik iets over het hoofd gezien of een aantal poorten door slaat gehaald, maar dit is zo ver ik de verschillen had gevonden
Edit2:Hdmi poorten 3 en 4 zijn dus hdmi 2.1 ipv poort 1 en 2
[ Voor 5% gewijzigd door Arm1n op 24-11-2020 09:17 ]
Nope, hdmi 3 en 4 zijn 2.1
en 3 is wel de e-arc. Dus of de pc of een 2.1 receiver aansluiten op de andere poort.

[ Voor 5% gewijzigd door Bacspin op 24-11-2020 07:45 ]
Ik heb nu een 55 inch, die vind ik eigenlijk net een slag te klein. Ik zou graag een 77 inch willen maar €1600 meer betalen (ten opzichte van 65 inch) is wel een flinke bak met geld.Dan Stark schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:26:
[...]
Ik zit met het zelfde.
Heb nu een 50 inch, dus ik denk dat ik gewoon voor de 65 inch ga vanwege het prijsverschil.
Wat heb je nu dan?
Onderstaande de setup/tv-meubel;
:strip_exif()/f/image/HXsMWM3qsWL1lQo2kc8t2THe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zit al een tijdje op de OLED55CX6LA of 65 inch te azen, het blijft koffiedik kijken maar zal de circa 1299euro voor een 55incher tijdens de black friday de bodem zijn? Wij zitten ongeveer 3 meter van de TV af en hebben nu een 42 incher. Deze 42 incher is wel echt te klein, text in een Xbox game is nauwelijks te lezen.
Ik lees hier vaak, ga voor groter, krijg je geen spijt van, maar op 3 meter afstand is een 65 inch beeld toch wel echt een kanon nietwaar?
Ik lees hier vaak, ga voor groter, krijg je geen spijt van, maar op 3 meter afstand is een 65 inch beeld toch wel echt een kanon nietwaar?
Alle 4 zijn 2.1 na een recente software update. Maar zo spannend was dat ook niet 2x 2.1 poorten is voor de normale gebruiker meer dan genoeg. Enige waar ik niet zeker van ben is of ook bij het EU model van de BX er maar 2 HDMI poorten aan de zijkant zitten. Bij de CX zitten er daar 3.Bacspin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:44:
Nope, hdmi 3 en 4 zijn 2.1
Wat mij betreft is de ARC aan de zijkant een stuk prettiger.... zeker als je aan een wand gaat hangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Yowzawood op 24-11-2020 08:33 ]
Misschien interpreteer ik de e-arc verkeerd maar is het niet logischer om die op een "minder belangrijke" poort te plaatsen omdat je hem eigenlijk als audio uit gebruikt? Of is het idee dat je ook de mogelijkheid wil behouden om in de toekomst bijvoorbeeld 4 2.1 apparaten op je versterker aan te sluiten die je met één HDMI 2.1 e-ARC kabel op de TV aansluit?Bacspin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:44:
Nope, hdmi 3 en 4 zijn 2.1 [Afbeelding] en 3 is wel de e-arc. Dus of de pc of een 2.1 receiver aansluiten op de andere poort.
Ik lees even mee want ik heb exact dezelfde vraag!babbi schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:57:
Ik heb de CX65 op het oog. De Ps5 staat te trappelen om aangesloten te worden via HDMI 2.1. Geeft dat gewoon 120hz weergave? Omdat in de specs staat van LG 100hz.
Om die reden twijfel ik tussen de CX en de BX
LG OLED55BX6LB Zwart
LG OLED55CX6LA Zwart
Bevelen ze bij hdr game nou dynamic tone mapping op on te zetten? Van de video's van Vincent begreep ik dat HGIG beter was, omdat het hdr proces anders dubbel wordt toegepast en je geen goede waardes krijgt. HGIG is speciaal ontwikkeld voor games.Amaze86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:50:
Voor beste C9/CX setting icm ps5,xbox
[Afbeelding]
PSN: Mondaatje
Ik zit er een kleine 3 meter vanaf en 65" is echt niet te groot, het went zo snel. Ik kan het je echt aanraden, zoals vele Tweakers hier ook zeggen. Zoek de ideale kijkafstand maar eens op voor tv's via rtings.com en je ziet dat het 65"voor jouw situatie echt niet te groot isTHxZ0NE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
Ik zit al een tijdje op de OLED55CX6LA of 65 inch te azen, het blijft koffiedik kijken maar zal de circa 1299euro voor een 55incher tijdens de black friday de bodem zijn? Wij zitten ongeveer 3 meter van de TV af en hebben nu een 42 incher. Deze 42 incher is wel echt te klein, text in een Xbox game is nauwelijks te lezen.

Als ik HGIG aanzet ipv DTM aan, dan oogt het beeld net ietsje feller. HGIG is idd voor games ontwikkeld, door de HDR Gaming Interest GroupMonda schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:55:
[...]
Bevelen ze bij hdr game nou dynamic tone mapping op on te zetten? Van de video's van Vincent begreep ik dat HGIG beter was, omdat het hdr proces anders dubbel wordt toegepast en je geen goede waardes krijgt. HGIG is speciaal ontwikkeld voor games.
Ik heb hetzelfde, zit op een meter of 6 van de TV - zou het liefst van 55" naar 77" gaan. Maar gezien de meerprijs gaat het toch de 65" CX worden denk ik.Spartex schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:10:
[...]
Ik heb nu een 55 inch, die vind ik eigenlijk net een slag te klein. Ik zou graag een 77 inch willen maar €1600 meer betalen (ten opzichte van 65 inch) is wel een flinke bak met geld.
[Afbeelding]
Ik zit op 2,75m van een 65". Helemaal prima. Als je dan naar een film kijkt zie je nog steeds een hoop van de rest van de kamer aan de randen van je blikveld hoor. Maar 77" leek zelfs mij wat te overheersendTHxZ0NE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
En vanaf de andere kant geredeneerd, een 55" is echt niet een veel kleiner kanon
Ongetwijfeld een hele domme vraag, maar is de voet bij de CX55 en BX55 te verwijderen ivm ophangen met beugel aan de muur? Of moet ik dan meteen een GX55?
Bij de BX/CX voet wordt los meegeleverd en is dus optioneel. De GX heeft geen meegeleverde voet, die moet apart worden aangeschaft.dedominee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:38:
Ongetwijfeld een hele domme vraag, maar is de voet bij de CX55 en BX55 te verwijderen ivm ophangen met beugel aan de muur? Of moet ik dan meteen een GX55?
[ Voor 11% gewijzigd door TFX77 op 24-11-2020 11:41 ]
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Hier ongeveer hetzelfde, 2,90m om precies te zijn.Jheroun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:59:
[...]
Ik zit op 2,75m van een 65". Helemaal prima. Als je dan naar een film kijkt zie je nog steeds een hoop van de rest van de kamer aan de randen van je blikveld hoor. Maar 77" leek zelfs mij wat te overheersendIk was een beetje bang voor de kwaliteit van standaard TV op die afstand maar dat valt niet eens echt tegen (wellicht helpen de beeldverbeteraard in de CX ook).
En vanaf de andere kant geredeneerd, een 55" is echt niet een veel kleiner kanon
Een ding is zeker, mijn volgende tv wordt groter 😜
Thanks! Dan is de BX qua prijs voor mij wel zeer interessant. Lees her en der dat OLED last heeft van reflectie. Hebben jullie daar last van? Of is dat quatsch van Samsung fanboys?TFX77 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:40:
[...]
Bij de BX/CX voet wordt los meegeleverd en is dus optioneel. De GX heeft geen meegeleverde voet, die moet apart worden aangeschaft.
Op 2.90m afstand en je gaat in het vervolg voor een 77inch?chulin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:43:
[...]
Hier ongeveer hetzelfde, 2,90m om precies te zijn.
Een ding is zeker, mijn volgende tv wordt groter 😜
Misschien nog groter.....THxZ0NE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:49:
[...]
Op 2.90m afstand en je gaat in het vervolg voor een 77inch?
Het scherm is een aardige spiegel. Persoonlijk vind ik dat beter dan een dof/diffuus scherm.dedominee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:46:
[...]
Thanks! Dan is de BX qua prijs voor mij wel zeer interessant. Lees her en der dat OLED last heeft van reflectie. Hebben jullie daar last van? Of is dat quatsch van Samsung fanboys?
De foto ziet het erger dan het is maar het is er.
:strip_exif()/f/image/gXwvlSKRFCzHV5B1yEcxcdO7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door TFX77 op 24-11-2020 11:54 ]
Nog proficiat!TFX77 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:53:
[...]
Het scherm is een aardige spiegel. Persoonlijk vind ik dat beter dan een dof/diffuus scherm.
De foto ziet het erger dan het is maar het is er.
[Afbeelding]
Thanks! Maar daar heb je dus weinig tot geen last van tijdens het kijken neem ik aan?
En proficiat inderdaad!
En proficiat inderdaad!
[ Voor 15% gewijzigd door dedominee op 24-11-2020 12:02 ]
Haha dank je wel!
In game beeld van Assassins Creed Valhalla.dedominee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:02:
Thanks! Maar daar heb je dus weinig tot geen last van tijdens het kijken neem ik aan?
En proficiat inderdaad!
:strip_exif()/f/image/18grvK9reaSgSrh45cpGGwOj.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet natuurlijk niet The Haunting of Hill House gaan kijken overdag. Maar voor de rest zul je het niet merken.
[ Voor 48% gewijzigd door TFX77 op 24-11-2020 12:06 ]
Als ik eerlijk ben lijkt de 55 inch wel klein op de foto. Ik zit er thuis ook zo'n 4 meter vanaf, maar ik vind mijn 50 inch dan niet heel klein lijken. Ik wil de TV ook nog wel graag aan de muur, dus dan is het prijsverschil nog wat meer.Spartex schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:10:
[...]
Ik heb nu een 55 inch, die vind ik eigenlijk net een slag te klein. Ik zou graag een 77 inch willen maar €1600 meer betalen (ten opzichte van 65 inch) is wel een flinke bak met geld.
[Afbeelding]
Heb je wel eens op een vergelijkingsite gekeken? Het verschil (relatief) van 55 naar 65 is ongeveer even groot als van 65 naar 77. Namelijk steeds 40%
http://www.displaywars.com/65-inch-16x9-vs-55-inch-16x9
http://www.displaywars.com/77-inch-16x9-vs-55-inch-16x9
http://www.displaywars.com/77-inch-16x9-vs-65-inch-16x9
[ Voor 10% gewijzigd door Dan Stark op 24-11-2020 12:26 ]
Hier een kleine op komst. Zal dus wat meer overdag gekeken gaan worden, Peppa Pig en Juf Roos etc. TV komt aan de muur met raam op het Westen ernaast. Gaat die reflectie irriteren naar jouw ervaring?TFX77 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:04:
[...]
In game beeld van Assassins Creed Valhalla.
[Afbeelding]
Je moet natuurlijk niet The Haunting of Hill House gaan kijken overdag. Maar voor de rest zul je het niet merken.
Onlangs heb ik ervaren dat WebOS van LG geen app heeft voor de muziekdienst Tidal. Voor de audiofielen onder ons misschien toch wel een dingetje. Hopelijk komt deze app er alsnog, maar er is geen enkel bericht dat die kant opgaat.
Zelf heb ik er maar deels een probleem mee, want ik kan via mijn Yamaha processor rechtstreeks streamen. Echter de concerten en clips lukken hier niet mee.
Zelf heb ik er maar deels een probleem mee, want ik kan via mijn Yamaha processor rechtstreeks streamen. Echter de concerten en clips lukken hier niet mee.
Is dat een soundbar? Als het een centerspeaker is, welk type?Spartex schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:10:
[...]
[Afbeelding]
Te groot is het nooit, te duur dan weer welSpartex schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:10:
[...]
[Afbeelding]
Ik vind 65 inch groot genoeg op 3.5 meter. Had hiervoor een beamer met 65 inch scherm dus kijk er al jaren naar maar blijf het lekker groot vinden. Met het licht uit een mooi bioscoop gevoel.
77 inch zou ook geen kwaad kunnen maar als er 1600 bij komt op een prijs van rond de 2000 dan vind ik dat gewoon te duur.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Niet met gewoon TV kijken. Donkere series, met kleintjes, toch in de avond en dan valt het niet meer op. Mits je precies een lamp in je beeld hebt.dedominee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:25:
[...]
Hier een kleine op komst. Zal dus wat meer overdag gekeken gaan worden, Peppa Pig en Juf Roos etc. TV komt aan de muur met raam op het Westen ernaast. Gaat die reflectie irriteren naar jouw ervaring?
Je bedoelde waarschijnlijk Tidal.Krivas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:40:
Onlangs heb ik ervaren dat WebOS van LG geen app heeft voor de muziekdienst Tidel.
Is hier een bruikbare workaround te vinden voor je?
https://www.drmare.com/ti...in%20the%20HiFi%20quality.
Copyright and left by SED...
Zeuren bij Tidal. Zij moeten een app er voor maken. Maar met een kleine 3 miljoen subs zou ik niet te veel verwachten. Zelfs het open source streaming platform Emby/Jellyfin heeft een eigen app. Wellicht geen prioriteit voor Tidal.Krivas schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:40:
Onlangs heb ik ervaren dat WebOS van LG geen app heeft voor de muziekdienst Tidel. Voor de audiofielen onder ons misschien toch wel een dingetje. Hopelijk komt deze app er alsnog, maar er is geen enkel bericht dat die kant opgaat.
iemand ervaringen met zo'n beugel bij zijn oled?
Aangezien beugel op het onderste deel moet komen bij de tv?
:strip_exif()/f/image/yu9VKR6sHpg4CPSZk0x51ceZ.png?f=user_large)
of is deze beter?
https://www.allekabels.nl...uurbeugel-tm-55-inch.html
Aangezien beugel op het onderste deel moet komen bij de tv?
:strip_exif()/f/image/yu9VKR6sHpg4CPSZk0x51ceZ.png?f=user_large)
of is deze beter?
https://www.allekabels.nl...uurbeugel-tm-55-inch.html
@G.Scholtens zie de discussie hier en hier.
Welke beter is mag je zelf kiezen, in beide gevallen blijft ie hangen als je de bouten maar deugdelijk in de muur bevestigt.
Ik heb zelf eentje van alweer heel wat jaartjes oud die sprekend hierop lijkt, muurafstand 15mm.
Welke beter is mag je zelf kiezen, in beide gevallen blijft ie hangen als je de bouten maar deugdelijk in de muur bevestigt.
Ik heb zelf eentje van alweer heel wat jaartjes oud die sprekend hierop lijkt, muurafstand 15mm.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 24-11-2020 15:06 ]
Ik was van plan om een CX 65inch te kopen nu de prijzen wat zakken, en ik deze voor €1800 kan kopen.
Nu zie ik toevallig bij een leverancier (voor bedrijven en enkel belgië) en 65 inch BX te koop staan voor afgerond €1100.
Alleen twijfel ik nu aan de kleine nadelen van de BX , namelijk helderheid en net iets oudere processor.
Wat zouden jullie doen? €700 goedkoper is natuurlijk niet min.
Nu zie ik toevallig bij een leverancier (voor bedrijven en enkel belgië) en 65 inch BX te koop staan voor afgerond €1100.
Alleen twijfel ik nu aan de kleine nadelen van de BX , namelijk helderheid en net iets oudere processor.
Steam: ShApeBE
Ik heb de vergelijkbare keuze gemaakt maar voor de 55 inch varianten. Prijsverschil is €230 en dat vond ik het niet waard voor de tiental nits extra helderheid. Voor zover ik weet is de processor niet merkbaar trager en weet niet of de aanvullende beeldverbetertechnieken echt zichtbaar zijn. Vergeleken met mijn 14 jaar oude 720p plasma tv wordt het sowieso prachtigShApeBE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
Ik was van plan om een CX 65inch te kopen nu de prijzen wat zakken, en ik deze voor €1800 kan kopen.
De tv is vandaag binnen gekomen maar durf hem niet in m'n eentje uit de doos te halen, helaas heeft m'n vrouw precies vandaag een lange dag op het werk
Dit dacht ik dus ook totdat:Arm1n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:23:
[...]
De BX heeft één eARC aansluiting (volgens mij op HDMI 3) en is eigenlijk een (optionele, je kan hem ook als HDMI in gebruiken) audio uit poort voor je audio installatie/soundbar. HDMI 1 en 2 zijn 2.1 bij de BX. Je kan dus je ps5 op HDMI poort 1 zetten, je pc op poort 2 (als die HDMI 2.1 ondersteunt anders maakt het niet veel uit welke poort), geluidsinstallatie op poort 3, en iptv op 4. Dan heb je uiteindelijk de zelfde connectiviteit als op de CX.
Daarnaast heeft de cx nog wat meer fancy AI beeldverbeter algoritmes en een iets snellere processor en 25 nits hogere helderheid (zo uit mn hoofd).
Al met al voor mij geen verschil dat ik ga merken, laat staan €230 prijsverschil waard vind, daar kan ik mooie soundbar van kopen of bijna een van de nieuwe consoles zodat ik iets aan HDMI 2.1 heb
ik dit zag. Dit betekent dus dat een audio installatie(niet zal werken) of de PC(geen 4k@60fps zal ondersteunen) ? Er is ook geen adapter of dergelijk die dit toch wel mogelijk maakt? Zo niet, ben ik gewoon cockblocked van paar honderd euro voor een extra 2.1 hdmi poort lolBacspin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:44:
Nope, hdmi 3 en 4 zijn 2.1 [Afbeelding] en 3 is wel de e-arc. Dus of de pc of een 2.1 receiver aansluiten op de andere poort.
Voor mijzelf is het geen probleem, maar het klopt dat als je poort 3 als audio uit gebruikt je moet uitwijken naar een andere poort die niet hdmi 2.1 is. Overigens kan je dan nog steeds wel 4k@60fps doen over hdmi 2.1mustiej schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:28:
[...]
Dit dacht ik dus ook totdat:
[...]
ik dit zag. Dit betekent dus dat een audio installatie(niet zal werken) of de PC(geen 4k@60fps zal ondersteunen) ? Er is ook geen adapter of dergelijk die dit toch wel mogelijk maakt? Zo niet, ben ik gewoon cockblocked van paar honderd euro voor een extra 2.1 hdmi poort lol
Al geeft Yowzawood aan dat inmiddels alle 4 de poorten 2.1 zijn na een update, maar daar heb ik verder niet iets over gelezen.
In het EU model zitten 2 hdmi poorten achter en twee aan de zijkant. Wat met een haakse hdmi kabel geen probleem moet zijn aan de muur (wel als je vaak wil wisselen).Yowzawood schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:32:
[...]
Alle 4 zijn 2.1 na een recente software update. Maar zo spannend was dat ook niet 2x 2.1 poorten is voor de normale gebruiker meer dan genoeg. Enige waar ik niet zeker van ben is of ook bij het EU model van de BX er maar 2 HDMI poorten aan de zijkant zitten. Bij de CX zitten er daar 3.
Wat mij betreft is de ARC aan de zijkant een stuk prettiger.... zeker als je aan een wand gaat hangen.
55inch vanaf 2-2.5m?JDL15 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:01:
[...]
Ik zit er een kleine 3 meter vanaf en 65" is echt niet te groot, het went zo snel. Ik kan het je echt aanraden, zoals vele Tweakers hier ook zeggen. Zoek de ideale kijkafstand maar eens op voor tv's via rtings.com en je ziet dat het 65"voor jouw situatie echt niet te groot is
Is hier een bron van? het is toch een hardware gerelateerde issue?Arm1n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:39:
Al geeft Yowzawood aan dat inmiddels alle 4 de poorten 2.1 zijn na een update, maar daar heb ik verder niet iets over gelezen.
Ik zit zelf op ongv 2.80m en ben afgelopen 2 weken bezig geweest om een keuze te maken haha. Ik heb 2 mallen van vuilniszakken gemaakt van 55 inch en 65 inch. 65inch leek me echt wel een hele bak.. en uiteindelijk de keuze gemaakt voor 55inch welke nu onderweg is. Bij 65inch zou ik echt het idee hebben dat ik mijn hoofd van links naar rechts zou moeten bewegen bij het lezen van de ondertiteling..THxZ0NE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
Ik kom van 42inch af (FHD) en 55inch lijkt mij een hele mooie upgrade, kan niet wachten om hem binnen te krijgen! (LG GX 55)
Heb ik zelf niet kunnen vinden, mogelijk dat @Yowzawood meer weet of in de war was met een ander model?mustiej schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:14:
[...]
Is hier een bron van? het is toch een hardware gerelateerde issue?
Welke website als ik mag vragen?ShApeBE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.