Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
Ik heb sinds gisteren ook een LG 55 gx.

Werkt allemaal prima op 1ding na. Ik heb een settop box van T-mobile en die is aangesloten het beeld komt allemaal door echter de besturing ervan lijkt wat gek te doen. Alle signalen lijkt 2x door te komen. Dus als ik zender +1 doe verspringt hij 2 zenders etc. Dit is zo voor alle signalen naar de settop box.

Iemand een idee hoe dat komt en hoe ik het kan verkomen? Ik maak gebruik van de meegeleverde ir blaster die in de tv aangesloten zit en gericht is op de settop box in een kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario1231
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 12:28
HoppyF schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:04:
[...]

Je hebt wèl garantie en recht op kosteloze reparatie!
Lees dit topic maar!
(niet het hele topic alleen de klacht en oplossing....)
Spoiler: reparatie wordt kosteloos uitgevoerd ook al weigerde de verkoper dit.
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk
Kan ik de winkel verzoeken tot kosteloze reparatie, omdat ik dus recht heb op een deugdelijk product volgens de wet? Op de consumentenbond las ik ook al iets over de Uneto-VNI gebruiksduur lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:04:
[...]

Je hebt wèl garantie en recht op kosteloze reparatie!
Lees dit topic maar!
(
Recht hebben en krijgen zijn twee dingen die botsen. Voor je het zo stellig zegt is het misschien handig om die zaak even af te wachten voor je iemand blij maakt met een dood kanariepietje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik was een beetje aan t zoeken maar was net bio platte tv in de winkel en wilde de CX meenemen maar schrok een beetje van de achterkant. Evht mooi ophangen kan die denk niet of zijn hier mensen die hem opgehangen hebben. De gx uiteraard wel maar meteen 300 meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
joffrey19 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:55:
Ik was een beetje aan t zoeken maar was net bio platte tv in de winkel en wilde de CX meenemen maar schrok een beetje van de achterkant. Evht mooi ophangen kan die denk niet of zijn hier mensen die hem opgehangen hebben. De gx uiteraard wel maar meteen 300 meer
Wat is het probleem? De CX heeft gewoon VESA 300 x 200, dus met elke simpele muurbeugel kan je 'm mooi ophangen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Vanmiddag hier de LG OLED55CX6LA binnen gekregen, al beetje lopen rommelen met de instellingen en ziet er al top uit op men PS5. Alleen met tv kijken via de kpn box ziet het er echt onscherp en pixelig uit.

Kan hier zo niks over vinden en ook vanuit kpn zelf zijn ze niet echt super meewerkend om mij te helpen. Hebben jullie misschien tips of oplossingen voor dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Vitwiz op 21-11-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
Vulcan750 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:08:
[...]

Wat is het probleem? De CX heeft gewoon VESA 300 x 200, dus met elke simpele muurbeugel kan je 'm mooi ophangen.
Vroeg me af of t niet heel erg opvalt die afstand van de muur en de dunne bovenkant van de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@joffrey19 Google eens op afbeeldingen 'wall mount cx' en 'wall mount gx',
Dan zie je dat de gx gewoon véél mooier hangt.
Ik heb mijn C9 (zelfde als CX) ook aan de muur met de aller platste beugel die ik kon vinden (5mm).
Daardoor hangt de onderzijde slechts 5mm van de muur (tov dus het achterste dikke deel onderaan de C serie),
Maar daar boven, waar dus niks zit behalve het platte scherm, zit dus gewoon circa 5.5cm tussen scherm en muur.

Voorzijde scherm hangt dus overal op 5.8cm van muur.
Nog steeds redelijk plat en vooral als je vanaf de zijkant kijkt zie je dus alleen maar dat vrij hangende flinterdunne scherm van zeg 3mm, maar ik zou onmiddellijk mijn C9 ruilen voor een GX als dat mogelijk was!
Die hangt volgens mij maar 2.31cm van de muur?... En dan dus mooi overal rondom plat tegen de muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 14:10
Allewijn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:18:
Ik heb mijn C9 (zelfde als CX) ook aan de muur met de aller platste beugel die ik kon vinden (5mm).
Daardoor hangt de onderzijde slechts 5mm van de muur (tov dus het achterste dikke deel onderaan de C serie),
Maar daar boven, waar dus niks zit behalve het platte scherm, zit dus gewoon circa 5.5cm tussen scherm en muur.

Nog steeds redelijk plat en vooral als je vanaf de zijkant kijkt zie je dus alleen maar dat vrij hangende flinterdunne scherm van zeg 3mm, maar ik zou onmiddellijk mijn C9 ruilen voor een GX als dat mogelijk was!
Die hangt volgens mij maar 2.31cm van de muur?... En dan dus mooi overal rondom plat tegen de muur.
Mee eens, persoonlijk vind ik het absoluut niet lelijk dat mijn oledscherm iets van de muur staat. Het lijkt haast of het extreem platte scherm zweeft. Qua geluid trouwens een waarschuwing, de Gx is platter dan een CX en daardoor nog kleinere luidsprekertjes. Een Cx heeft gewoon beter geluid.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19

Dank je heel hulpzaam, precies het antwoord wat ik nodig had .Dan zit t echt op design en prijs in dit geval de gx is 350 duurder en 300 goedkoper dan de 65 cx .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27

Het is minder dan 2.31 cm van de muur. Zo hangt ie bij mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NT8hMUy4qTOQ7k87aeJCKLwqR2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRHpsmc9XcYxpiUx4mpRgBvd.jpg?f=fotoalbum_large

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Schaapje_BlaaT nog minder? Gaaf!
Volgens de specs op de site van LG zou het 23.1 moeten zijn.
Hoe veel is het dan in praktijk?

AFMETINGEN
Afmetingen met doos 1360 x 810 x 175
Set zonder voet1225 x 706 x 23.1
Set met VOET 1225 x 756 x 271
VESA 300 x 300
Gewicht met verpakking 28.0 kilo
Gewicht zonder voet 21.8 kilo
Gewicht met voet 22.5 kilo

Edit: ik zie de verwarring. Ik heb het over de totale dikte. Dus vanaf muur tot voorkant tv, zoals ik uitlegde in mijn post hierboven met de omschreven maten bij mijn C9.
En jij de afstand van muur tot aan tv (dat is bij mij ook maar 5mm bij het dikte deel onderaan de C serie, maar bovenaan dus veel meer)

Dus mijn C9 hangt totaal 5.8cm van muur, dus gemeten vanaf muur tot voorzijde tv.
En dat is bij de GX dus 2.31cm (misschien net klein tikje meer omdat beugel weliswaar in de GX geïntegreerd valt, maar toch hooguit paar mm extra dikte?)

[ Voor 46% gewijzigd door Allewijn op 21-11-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
En die 5.8cm (muur tot voorzijde scherm) is niks mis mee, en vanaf zijkant bekeken soms nog misschien wel iets mooier dan een GX, omdat je dan dus alleen die zwevende 3mm dunne scherm rand ziet, maar gewoon plat tegen de muur en overal 2.3cm dik zoals GX in nog chiquer denk ik...

Mijn C9 55":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7Bt4CC8ryMluDJ-uNgolQ7ZrrI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sfk8SKc7kIk95qjfmyrSA7Z2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGsxFPyUHT4xJRwp3quSCfXymXY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPem6q1YBqyGc3gaYAHCimBX.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB3fmgVX1-6Xzm_VnMg4y0zDjlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viAfE0iVByYq8LdQtr6NyjnF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Allewijn op 21-11-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Allewijn Ik snap exact wat je bedoelt, het "floating design" is bij veel objecten juist een feature. ;)

Het heeft allebei wel wat: de ultradunne zwevende bovenkant van de CX met de pixels ca. 6 cm van de muur, en de veel dikkere maar wel helemaal tegen de muur zittende bovenkant van de GX met de pixels op 2 a 3 cm van de muur. Het eerste is meer "3D" en luchtiger, het tweede is, tja eh... platter. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
Allewijn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:35:
@Schaapje_BlaaT nog minder? Gaaf!
Volgens de specs op de site van LG zou het 23.1 moeten zijn.
Hoe veel is het dan in praktijk?
de 23.1mm is denk ik de dikte van de 55 inch TV. De 65 inch variant is nog dunner (19mm)
de afstand tot de muur is millimeterwerk

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Ik ben nu ongeveer een jaartje in bezit van een C9. Heb aan het begin een keer op YouTube een banding test filmpje gekeken en niets kunnen ontdekken. Nu dacht ik, zal eens kijken of er iets veranderd is. Schrok een beetje. Die vlek die je ziet, is dat mogelijk door inbranden? Of heeft dit met banding te maken? Het gaat om het gedeelte van linksboven naar het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f46kNMU_SuKCrV4R9_jj_QVgooQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Abq0r5wCupyu3THq93wg6JRM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muhxRelW-B2X23Zjo7EpGzxt8Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDevlWiAliHW3egG7TRSt6BG.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je toen ook een 5% fullscreen grey in het donker bekeken? Of is bovenstaande voor en na? :)
Gebruik je dezelfde settings als toen? De helderheid van de 2e foto lijkt hoger / gamma lager.

Ziet er niet uit als een inbrandpatroon, blijkbaar heeft het scherm zich zo "gezet". Maar zie je het ooit in echte content? Handmatige pixel refresher uitaard even geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 21-11-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik heb sinds kort een GX, ik probeer de LG toe te voegen als wireless display of het casten van mijn Win 10 desktop.
Ik vind allerlei handleidingen, de ene spreekt over "smart share", de andere over "screen share".

https://www.tomsguide.com...guide,review-5624-13.html
https://www.lg.com/us/sup...CT10000018-20150637965681

Ik vind echter geen van deze apps in de LG app store.
Iemand een goede, recente guide hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

Daarnaast heb ik ook een dramatische netwerk performance gemerkt wanneer een ethernet kabel wordt gebruikt, geen enkele netwerk content (Plex, TV Vlaanderen,...) kan afspelen zonder elke seconde langere tijd te haperen, via wifi geen enkel probleem. :-(

Ik draai de laatste firmware: 03.11.25

Acties:
  • +2 Henk 'm!
supermario1231 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:45:
[...]

Kan ik de winkel verzoeken tot kosteloze reparatie, omdat ik dus recht heb op een deugdelijk product volgens de wet? Op de consumentenbond las ik ook al iets over de Uneto-VNI gebruiksduur lijst.
Zeker, dat is namelijk waar het om gaat.
Je TV is defect en je wilt deze -kosteloos- gerepareerd hebben.
Inderdaad volgens de richtlijnen van UNETO-VNI (heet nu Techniek Nederland).
De levensduur van een dure TV ligt daarbij minimaal op 6 jaar.
Binnen die periode mag je dus verwachten dat je TV goed blijft functioneren.
Lees dat topic nog maar eens door wat in mijn eerdere reactie stond.
(@NoahAmber dat geldt ook voor jou)

Voor de rest is discussie over afhandeling van garantie iets voor het Shopping Forum.
Daar zijn dit soort zaken meer terug te vinden ook als het om andere merken dan LG gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Cap schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:02:
Heb je toen ook een 5% fullscreen grey in het donker bekeken? Of is bovenstaande voor en na? :)
Gebruik je dezelfde settings als toen? De helderheid van de 2e foto lijkt hoger / gamma lager.

Ziet er niet uit als een inbrandpatroon, blijkbaar heeft het scherm zich zo "gezet". Maar zie je het ooit in echte content? Handmatige pixel refresher uitaard even geprobeerd?
Deze foto's zijn beiden van vandaag. Ik heb er 1 met meer en 1 met minder licht gemaakt. Dus dat is puur een instelling op m'n mobiel, om wat duidelijker weer te geven.
Dit patroon niet gezien toen ik dit een jaar terug deed. Ik zag pas tijdens een spel laden een soort vlek op die plek en ben toen gaan testen. Moet nog checken of dit overeenkomt. Handmatig pixel refresher in verleden wel eens gedaan, maar niet na deze ontdekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Vandaag de 55CX opgehangen en wat een top ding :D. Wat een goed geluid zit er ook op zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Monda dan vermoedelijk vorige keer minder goed opgelet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Cap schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:09:
@Monda dan vermoedelijk vorige keer minder goed opgelet?
Lijkt me sterk. Ik heb toen zelfs 3 miniscule afwijkende pixels ontdekt, zo goed heb ik gekeken. ;)

Ik ga anders nog wel wat andere beelden bekijken. Vind het maar vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Monda op 21-11-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanlane
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-11-2020
Hello everyone, So I've been pondering buying an lg cx for a while but one thing i've noticed while looking at the american models and market aside from the notable price differences they also have some spec differences for the 'same' models, for example the american cx's have 120hz panels while the european ones here are all advertised as 100hz panels, I'm hoping this is a mistake but i doubt it, can anyone let me know why they are different? and if there are other spec differences as the 20hz difference isnt that problematic for me

Kind regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 20:50
Monda schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:10:
[...]

Lijkt me sterk. Ik heb toen zelfs 3 miniscule afwijkende pixels ontdekt, zo goed heb ik gekeken. ;)

Ik ga anders nog wel wat andere beelden bekijken. Vind het maar vreemd.
Heb je toen misschien gekeken voor de eerste automatische pixel refresh? Het beeld kan nogal drastisch verandering tijdens die pixel refresh (van strake 5cm strook naar geen enkele overgang daar bijv, heeft iets te maken met fabrieksinstellingen paneel), meestal is dit in je voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 20:50
seanlane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:45:
Hello everyone, So I've been pondering buying an lg cx for a while but one thing i've noticed while looking at the american models and market aside from the notable price differences they also have some spec differences for the 'same' models, for example the american cx's have 120hz panels while the european ones here are all advertised as 100hz panels, I'm hoping this is a mistake but i doubt it, can anyone let me know why they are different? and if there are other spec differences as the 20hz difference isnt that problematic for me

Kind regards.
All panels are 120hz, it has to do with the internal tuner that is 100hz. So for hdmi inputs and internal apps there is no issue. However the tuner for local programs can be an issue, we do not yet have 100fps tv content at the moment and i am not forseeing it in any near future since we only recently have 4k28/30fps in a few selected channels. If you plan to use the tuner it might be interesting to check if the european and american tuners are compatible with local cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
andries98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:56:
[...]

Heb je toen misschien gekeken voor de eerste automatische pixel refresh? Het beeld kan nogal drastisch verandering tijdens die pixel refresh (van strake 5cm strook naar geen enkele overgang daar bijv, heeft iets te maken met fabrieksinstellingen paneel), meestal is dit in je voordeel ;)
Oh dat zou kunnen hoor. Was beetje aan het begin, dus zal wel. Kan dat zoveel veranderen aan het beeld joh. Ik dacht idd vooral positief. Maar goed. Het is dus iig geen inbranden, maar wat is het dan eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Ik heb de CX65 op het oog. De Ps5 staat te trappelen om aangesloten te worden via HDMI 2.1. Geeft dat gewoon 120hz weergave? Omdat in de specs staat van LG 100hz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:38
Kijk eens twee berichten omhoog.. (Ja)

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:32
Ik ben van plan om de LG 65GX halen. Bij mij in de muur (beton) zitten de kabels netjes in de muur weggewerkt. In de muur zit nu een pvc buis van 50mm, weet iemand toevallig of daar de stekker van de GX doorheen past? Ik ben bang van niet (op de foto's) lijkt de stekker te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Vitwiz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:09:
Alleen met tv kijken via de kpn box ziet het er echt onscherp en pixelig uit.
even beter zoeken in dit topic. Is setting KPN box waar meer mensen last van hadden.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

Rudios

Lost in space?

poestoe schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:57:
Ik ben van plan om de LG 65GX halen. Bij mij in de muur (beton) zitten de kabels netjes in de muur weggewerkt. In de muur zit nu een pvc buis van 50mm, weet iemand toevallig of daar de stekker van de GX doorheen past? Ik ben bang van niet (op de foto's) lijkt de stekker te breed.
Ik heb hetzelfde en had de connector uit de TV gehaald, deze is dun en past makkelijk door een buis, dus dan hoef je in elk geval niet die dikke 220v stekker er door te halen, in mijn buis van 50mm doorsnee is het nogal druk kwa bekabeling. Maar niet iedereen wilt aan de TV zitten wat betreft dingen 'loshalen' natuurlijk.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Aan alle nieuwe en toekomstige CX/GX bezitters,gebruik aub de zoekfunctie,99,9 % zeker dat je vraag en antwoord er tussen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:32
Rudios schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb hetzelfde en had de connector uit de TV gehaald, deze is dun en past makkelijk door een buis, dus dan hoef je in elk geval niet die dikke 220v stekker er door te halen, in mijn buis van 50mm doorsnee is het nogal druk kwa bekabeling. Maar niet iedereen wilt aan de TV zitten wat betreft dingen 'loshalen' natuurlijk.
Bedankt voor je reactie, maar past de 220v stekker in een leeg 50mm diameter buis? Of moet je sowieso de connector uit de tv halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
poestoe schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:27:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar past de 220v stekker in een leeg 50mm diameter buis? Of moet je sowieso de connector uit de tv halen?
Als het goed is moet het (net) passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 19:49
Heeft iemand foto's van een 55gx icm met een gx soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

poestoe schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:27:
[...]

Als je verder geen bekabeling in de buis hebt, dan zal die inderdaad net passen. Je hoeft dan verder niks los te halen uit de TV.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 22:25

gws24

Thinking is hard!

Vitwiz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:09:
Vanmiddag hier de LG OLED55CX6LA binnen gekregen, al beetje lopen rommelen met de instellingen en ziet er al top uit op men PS5. Alleen met tv kijken via de kpn box ziet het er echt onscherp en pixelig uit.

Kan hier zo niks over vinden en ook vanuit kpn zelf zijn ze niet echt super meewerkend om mij te helpen. Hebben jullie misschien tips of oplossingen voor dit?
Ik heb ook sinds gisteren een cx en inderdaad heel mooi beeld en had hetzelfde probleem bij gewone tv Misschien heb je het al gevonden maar in de settings van de kpn decoder stond het beeldscherm op 1080p@25Hz bij mij en dat kan je naar 1080p@50Hz zetten, wordt het een stuk vloeiender van en daarmee ook minder korrelig/onscherp.

EDIT: trouwens geen idee waarom deze op maar 25Hz stond want ondanks dat mijn oude tv een budget model was van 7 jaar oud kon die wel 50Hz aan. Denk dat ik de afgelopen 3 jaar (zo lang heb ik kpn, daarvoor ziggo met ci+ module) op een te lage kwaliteit heb gekeken :X . Het is volgens mij wel zo dat het bij een lcd niet zo opvallend is als bij een oled omdat de pixels bij een lcd langzamer uitdoven.

[ Voor 20% gewijzigd door gws24 op 22-11-2020 17:07 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
SED schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:34:
[...]
even beter zoeken in dit topic. Is setting KPN box waar meer mensen last van hadden.
Heb je hier toevallig een voorbeeld van? Kan zo niet echt iets vinden als ik zoek in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hoe kan ik mijn output instellingen zien op mijn c9 met de afstandbediening? Zoals hz, resolutie en chroma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35
Hamazaki schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:55:
Hoe kan ik mijn output instellingen zien op mijn c9 met de afstandbediening? Zoals hz, resolutie en chroma?
Knop met ... en dan INFO selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
JDL15 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:08:
[...]

Knop met ... en dan INFO selecteren :)
Welke is info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Hamazaki als je op ... drukt komt er een menu in beeld, daarin kies je info.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

[...]

Ik heb een 45mm buis in de muur zitten. Ik ga er dan haast vanuit dat de stekker daar (ook leeg) niet door heen gaat passen. Is dat een juiste aanname?

Ik ga een 55gx kopen, heb je enig idee of ik daar ook de connector van los kan halen (vind op internet nergens plaatjes).

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Er zijn 3 manieren om informatie over de huidige input op de CX te krijgen.

1. Afstandsbediening "..." knop, en dan "info"
2. Afstandsbediening groene knop 7x snel achter elkaar indrukken
3. Afstandsbediening "settings", "all settings", "tuner", selecteer bovenste optie en druk 5x op "1".
3.a. Dit geeft je de host information
3.b. Druk 1x naar rechts en ok, dan kom je bij "HDMI Diagnostics"

Hoeveel info wil je? ;-)

[ Voor 2% gewijzigd door M289 op 23-11-2020 08:48 . Reden: CX model, groene knop 7x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
Sinds 2018 een 55c8 in bezit. In april 2019 paneel vervangen ivm ingebrand logo. Deze week irriteer ik mij aan de spikkel/ingebrande vlekjes aan de randen van het scherm. Net een mail naar smits gestuurd. Echter net een paar maanden na de 2 jaar garantie :(. Iemand ervaring met smits na 2 jaar garantie? Echt abnormaal een tv van 2000 euro waarbij het paneel binnen een jaar ingebrand is. Nu dus voor de 2e keer helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:15:
@Hamazaki als je op ... drukt komt er een menu in beeld, daarin kies je info.
Ik zie alleen geen Hz en chroma info? Op de cx heb je dit wel. Kan ik het op een andere manier zien op de c9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 13:09
Hamazaki schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:42:
[...]

Ik zie alleen geen Hz en chroma info? Op de cx heb je dit wel. Kan ik het op een andere manier zien op de c9?
Groene knop achter elkaar indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:59:
[...]

Groene knop achter elkaar indrukken.
Ook gedaan, pakte het niet. Lukte het bij jouw c9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 18:08
Ben blij dat ik voor de 55 versie heb gekozen wat een lichtbak! Moet niet denken aan 65. Wel tevreden over de cx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hamazaki schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:00:
[...]

Ook gedaan, pakte het niet. Lukte het bij jouw c9?
Heb een GX, misschien kan het dan niet op een C9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
harrybeuker schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:35:
Sinds 2018 een 55c8 in bezit. In april 2019 paneel vervangen ivm ingebrand logo. Deze week irriteer ik mij aan de spikkel/ingebrande vlekjes aan de randen van het scherm. Net een mail naar smits gestuurd. Echter net een paar maanden na de 2 jaar garantie :(. Iemand ervaring met smits na 2 jaar garantie? Echt abnormaal een tv van 2000 euro waarbij het paneel binnen een jaar ingebrand is. Nu dus voor de 2e keer helaas
heeft het vervangende paneel geen garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:45
Wat vinden jullie de mooiste games op een lg oled. Ik ben aan GoW begonnen op de ps5 en die staat voor mij nu op nr 1. Totaal nieuwe beleving na jaren geleden op 1080p te hebben gespeeld. Zelfde geldt natuurlijk voor Horizon zero dawn, uncharted 4, the last of us. Wil nu red dead redemption 2 een 2e kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Even een vraagje voor broer met een C9

Hij heeft een tijdje gegamed en neemt even pauze. Hij laat de Xbox/PS aan en hij geeft de tv het "screen off" commando, want hij wil niet te vaak de tv uit doen.

Na een halfuurtje gaat de tv uitzichzelf volledig uit. Dit mag toch niet? Of is dit normaal voor de "screen off" functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
balarina schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:21:
Wat vinden jullie de mooiste games op een lg oled. Ik ben aan GoW begonnen op de ps5 en die staat voor mij nu op nr 1. Totaal nieuwe beleving na jaren geleden op 1080p te hebben gespeeld. Zelfde geldt natuurlijk voor Horizon zero dawn, uncharted 4, the last of us. Wil nu red dead redemption 2 een 2e kans geven.
Ik vind Spider Man Remastered al genieten en Miles Morales schijnt nóg mooier te zijn. Echt geweldige graphics gecombineerd met de HDR weergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door airwolf83 op 22-11-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Hamazaki schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:42:
[...]

Instellingen
Kanalen
Met je pijltje op kanaal en instellingen gaan staan en dan 4x op 1 drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

mr_fragle schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:23:
[...]

Ik heb een 45mm buis in de muur zitten. Ik ga er dan haast vanuit dat de stekker daar (ook leeg) niet door heen gaat passen. Is dat een juiste aanname?

Ik ga een 55gx kopen, heb je enig idee of ik daar ook de connector van los kan halen (vind op internet nergens plaatjes).
Dat gaat er om spannen! Als je eerst alle andere kabels eruit haalt en eerst de 220v stekker er doorheen duwt zal het misschien net gaan. Wellicht een tip: even een dunne ijzerdraad vast knuppen aan je 220v stekker zodat je deze door je buis heen trekt als het waren, zeker bochten zijn lastig. Volgens mij kun je praktisch bij elke TV de 220v connector loshalen vanaf je TV.

[ Voor 11% gewijzigd door Rudios op 22-11-2020 19:53 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
airwolf83 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:48:
[...]

Instellingen
Kanalen
Met je pijltje op kanaal en instellingen gaan staan en dan 4x op 1 drukken
Wow thnx. Maar ik zie tussen al die informatie nog steeds niet de chroma? Ik heb op hdmi gedrukt, maar daar staat het ook niet bij. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Hamazaki schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:56:
[...]

Wow thnx. Maar ik zie tussen al die informatie nog steeds niet de chroma? Ik heb op hdmi gedrukt, maar daar staat het ook niet bij. Zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij kun je de info over chroma daar niet zien inderdaad. Weet ook niet of dat mogelijk is op de c9. Heb zelf google al een tijdje afgezocht daarvoor maar kwam alleen bij deze optie en info uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Rudios schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:51:
[...]

Dat gaat er om spannen! Als je eerst alle andere kabels eruit haalt en eerst de 220v stekker er doorheen duwt zal het misschien net gaan. Wellicht een tip: even een dunne ijzerdraad vast knuppen aan je 220v stekker zodat je deze door je buis heen trekt als het waren, zeker bochten zijn lastig. Volgens mij kun je praktisch bij elke TV de 220v connector loshalen vanaf je TV.
Thnx, is net aangelegd, dus buis kan leeg zijn. Gaat HDMI daarna erdoor :)

Connector loshalen lijkt mij ook geen probleem als het niet meer werk is dan kapje eraf en connector lostrekken (dus geen solderen, knippen en dat soort crap) :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 07:23
[...]

hier een zelfdeprobleem, ik heb wel een stopcontact nu achter de tv zitten. Weet nog niet of het heel ingewikkeld is die wat dieper in de muur te maken. Zou het nog gemakkelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:24

Nitai

Live the life you love.

harrybeuker schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:35:
Je hebt volgens mij 2 jaar fabrieksgarantie en daarna 3 jaar via Smits.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27
Weet iemand toevallig wat voor bevestigingsbouten in de voet van een 65c6 moeten?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
airwolf83 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:06:
[...]

Volgens mij kun je de info over chroma daar niet zien inderdaad. Weet ook niet of dat mogelijk is op de c9. Heb zelf google al een tijdje afgezocht daarvoor maar kwam alleen bij deze optie en info uit.
Chroma staat in het scherm HDMI diagnostic, in het kop General

@Hamazaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
devilsnight schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:22:
Even een vraagje voor broer met een C9

Hij heeft een tijdje gegamed en neemt even pauze. Hij laat de Xbox/PS aan en hij geeft de tv het "screen off" commando, want hij wil niet te vaak de tv uit doen.

Na een halfuurtje gaat de tv uitzichzelf volledig uit. Dit mag toch niet? Of is dit normaal voor de "screen off" functie?
Kijk even bij de eco settings. Ik heb ook regelmatig mijn TV op de "screen off" stand staan, maar hij gaat niet uit na bepaalde tijd. Is gewoon een instelling ergens. :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou ook niet vergeten te kijken op de console zelf, of daar geen instelling staat om uit te schakelen bij een bepaalde periode van inactiviteit. (of gaat echt alleen de TV uit?)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 09:59
Zojuist de 03.11.30 update naar binnen gehaald op de CX. VRR stuttering fix en de gamma fix zouden doorgevoerd zijn. Vanavond is testen met de PS5, ben benieuwd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 14:37
steelodude schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:12:
Zojuist de 03.11.30 update naar binnen gehaald op de CX. VRR stuttering fix en de gamma fix zouden doorgevoerd zijn. Vanavond is testen met de PS5, ben benieuwd. :9
De PS5 heeft (nog) geen VRR toch?
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelodude
baronruud schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:17:
[...]

De PS5 heeft (nog) geen VRR toch?
Of mis ik iets?
Je mist niets, klopt helemaal. Volgens Sony word deze functie in ''the near future'' toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
steelodude schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:21:
[...]

Je mist niets, klopt helemaal. Volgens Sony word deze functie in ''the near future'' toegevoegd.
Ok. Maar wat valt er te testen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steelodude
baronruud schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:28:
[...]

Ok. Maar wat valt er te testen dan?
Niks blijkbaar haha. Ik d8 een gamma correctie, maar het betreft de gammafix icm VRR. My bad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Hupla, dit weekend eindelijk de GX55 opgehangen. Beeldinstellingen goed gezegd zoals aangeraden door rtings.com. Echt een gigantisch verschil met mijn oude samsung 32" HD tv :-P

Zijn er eigenlijk aanbevolen instellingen qua geluid. Ik heb al ingesteld dat hij opgehangen is aan de muur maar verder zie ik niet echt veel zaken die kunnen aangepast worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
Tibs schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:37:
Hupla, dit weekend eindelijk de GX55 opgehangen. Beeldinstellingen goed gezegd zoals aangeraden door rtings.com. Echt een gigantisch verschil met mijn oude samsung 32" HD tv :-P

Zijn er eigenlijk aanbevolen instellingen qua geluid. Ik heb al ingesteld dat hij opgehangen is aan de muur maar verder zie ik niet echt veel zaken die kunnen aangepast worden.
Via externe luidsprekers natuurlijk! Met zo'n mooie tv moet je ook fatsoenlijk geluid hebben.
Ik heb al 20jaar geen geluid meer uit de tv zelf horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:01

Mooi hé, ik heb de GX65 dit weekend opgehangen.
Ben wel benieuwd welke settings dat zijn, heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Naast idd de opmerking dat je echt voor een 5.1 set zou moeten gaan, of als er daar geen ruimte/geld voor is dan op zn minst een soundbar.
Maar er is ergens aan "AI" calibratie verstopt in het menu waarmee de afstandsbediening als calibratiemic werkt. Daarna klinkt het geluid veel mooier en voller, veel beter dan je zou verwachten van een tv die 19mm dik is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:21
Ik probeer de lg settings voor de xbox series x over te nemen van Vincent op YouTube, alleen kan ik mijn witbalans niet aanpassen. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 14:09
Ananas_NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:27:
Ik probeer de lg settings voor de xbox series x over te nemen van Vincent op YouTube, alleen kan ik mijn witbalans niet aanpassen. Iemand een idee hoe dit komt?
Zit je in SDR of HDR? Want dat verschilt namelijk qua Picture Mode settings.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:30:
[...]

Zit je in SDR of HDR? Want dat verschilt namelijk qua Picture Mode settings.
Ik denk gewoon in SDR. Het is meer dat ik nu alleen de Gamma kan aanpassen en de rest niet. Lijkt eerder of ik niet alle rechten nu heb om dit aan te passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rechten heeft hier niets mee te maken, je moet gewoon alle functionaliteiten tot je beschikking hebben. Heb je wel dezelfde TV als Vincent gebruikt? Waarschijnlijk de CX?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:41:
Rechten heeft hier niets mee te maken, je moet gewoon alle functionaliteiten tot je beschikking hebben. Heb je wel dezelfde TV als Vincent gebruikt? Waarschijnlijk de CX?
Nee ik heb de c9, hij geeft zelf aan dat hetzelfde voor deze tv geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 16:50
Ananas_NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:45:
[...]

Nee ik heb de c9, hij geeft zelf aan dat hetzelfde voor deze tv geldt.
Ik liep er ook tegenaan met de GX, dus dat is het idd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ananas_NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:27:
Staat je input op "PC" voor de HDMI aansluiting waar je je XSX , volgens mij kan je dan meer zaken aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Wil binnenkort mijn 55c7 aan de muurophangen, wie kan een goed / goedkope muurbeugel adviseren?

Zit al te kijken bij alleskabels.nl. Goedkoopste beugel is 6,99, deze heb ik voorheen weleens gehad bij een wat ouder en kleiner toestel.

Maar aangezien nu wat groter is dan toen en je ook de nodige kabels erin hebt.

Wat is beetje de muurafstand die noodzakelijk is? Heb in ieder gevel, hdmi en netwerk kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Kraziey schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:00:
[...]

Staat je input op "PC" voor de HDMI aansluiting waar je je XSX , volgens mij kan je dan meer zaken aanpassen.
Die heb ik inderdaad op pc modus staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
DarkShadow schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:21:
[...]

hier een zelfdeprobleem, ik heb wel een stopcontact nu achter de tv zitten. Weet nog niet of het heel ingewikkeld is die wat dieper in de muur te maken. Zou het nog gemakkelijker maken.
Ik heb gewoon de stekker afgeknipt met een tang, mooi door de buis en een nieuwe aangezet.

Leuk gevoel om de stekker van je nieuwe tv door te knippen 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tibs
  • Nu online
BlackShadow schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:02:
[...]

Mooi hé, ik heb de GX65 dit weekend opgehangen.
Ben wel benieuwd welke settings dat zijn, heb je een linkje?
Ik heb deze gevolgd. Op aanraden van een ander forumlid ook Warm1 gebruikt ipv Warm2.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Heb gister een beetje gespeeld met de instellingen van mijn nieuwe LG CX55. Heb de instructie van rtings erbij gepakt, en zoveel mogelijk gevolgd totdat ik er niet meer uit kwam (ben echt een leek op dit gebied). Echter vind ik de standaard instellingen (evenals beeldmodus standaard) gewoon mooier dan dat ik zelf zat te pielen met de instellingen van rtings. Heeft iemand anders dit ook?

Binnenkort komt de Series X binnen, dus dan maar even kijken naar de instellingen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:19:
[...]

Naast idd de opmerking dat je echt voor een 5.1 set zou moeten gaan, of als er daar geen ruimte/geld voor is dan op zn minst een soundbar.
Maar er is ergens aan "AI" calibratie verstopt in het menu waarmee de afstandsbediening als calibratiemic werkt. Daarna klinkt het geluid veel mooier en voller, veel beter dan je zou verwachten van een tv die 19mm dik is :)
Super, dat probeer ik eens.

In verband met de 5.1 set is het nog even wachten op de Denon AVR vooraleer ik al mijn speakers kan aansluiten. Maar dat is zeker het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Nu online
Spaulding1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Heb gister een beetje gespeeld met de instellingen van mijn nieuwe LG CX55. Heb de instructie van rtings erbij gepakt, en zoveel mogelijk gevolgd totdat ik er niet meer uit kwam (ben echt een leek op dit gebied). Echter vind ik de standaard instellingen (evenals beeldmodus standaard) gewoon mooier dan dat ik zelf zat te pielen met de instellingen van rtings. Heeft iemand anders dit ook?

Binnenkort komt de Series X binnen, dus dan maar even kijken naar de instellingen hiervoor.
Standaard settings zien er inderdaad mooi uit maar zijn veel te fel en te contrasterend om "echt" te zijn. Probeer ook eens om een film uit te kijken op deze settings, je ogen worden er sneller moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De standaard settings voor filmmaker modus, lichte kamer en donkere kamer vind ik persoonlijk eigenlijk prima. Volgens mij was het de av-forums review waarin ze aangaven dat de filmmaker modus eigenlijk helemaal prima is. Het enige wat ik zelf soms doe is dat oled-lampje niveau aanpassen.

Sommige van die andere modi zien er inderdaad wel verschrikkelijk uit, die gebruik ik niet. Maar ik heb nog geen moment de behoefte gehad om zelf met al die settings te gaan rommelen, alleen voor de game mode heb ik wat dingen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Vitwiz schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:11:
[...]

Heb je hier toevallig een voorbeeld van? Kan zo niet echt iets vinden als ik zoek in dit forum.
een posting boven je bijv...

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik vind het zelf erg lastig vergelijken, maar wat is volgens jullie verwachting beter geluid?

Een Bose 3-2-1 Series 3 set of het geluid van de 65" GX aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Damocles.NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:46:
Ik vind het zelf erg lastig vergelijken, maar wat is volgens jullie verwachting beter geluid?

Een Bose 3-2-1 Series 3 set of het geluid van de 65" GX aan de muur?
Dat is toch een retorische vraag? Een dedicated setje zal altijd beter klinken.
Voor gewoon tv kijken voldoet het geluid van de GX wel, maar voor de echte beleving in films/series/games is een 5.1 set wel een must hoor.
Ik luister zelf altijd alles via de receiver, ook voor het NOS journaal bijvoorbeeld ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-11-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
CyBeRSPiN schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:48:
[...]

Dat is toch een retorische vraag? Een dedicated setje zal altijd beter klinken.
Voor gewoon tv kijken voldoet het geluid van de GX wel, maar voor de echte beleving in films/series/games is een 5.1 set wel een must hoor.
Ja had ik ook verwacht, maar de 321 is alweer een wat oudere set natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
03.11.30 voor de CX schijnt live te zijn, echter nog niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:54
Rivanov schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:50:
03.11.30 voor de CX schijnt live te zijn, echter nog niet in Nederland.
Jawel, vanmorgen kreeg ik die update aangeboden hoor.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
Een paar maanden geleden liep ik in de zaak waar ze niet gek zijn bij de televisies. De LG Oled tv's vielen me positief op. Ik was gecharmeerd van het 65" model die rond de 1700 euro in mijn budget past. Nu ik verhuist ben wil ik tot aanschaf over gaan maar weet niet meer welk type het is. Nu blijkt LG meerdere 65" oled toestellen te hebben in deze prijsrange, zoals:
LG OLED65B9SLA Zwart
LG OLED65B9PLA Zwart
LG OLED65BX6LB Zwart

Ik zie in de pricewatch weinig verschillen in de specs, dus mijn vraag is waarin verschillen deze modellen zich, en hebben die codes 9SLA, 9PLA X6LB een betekenis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:29
Damocles.NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:50:
[...]

Ja had ik ook verwacht, maar de 321 is alweer een wat oudere set natuurlijk.
IMHO is een setje, ook al is deze ouder altijd beter dan de tv speakers. Zelf heb ik een Bose set (gedoneerd gekregen van de schoonouders) van rond de 15 jaar oud. Werkt nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:29
pandit schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:52:
Een paar maanden geleden liep ik in de zaak waar ze niet gek zijn bij de televisies. De LG Oled tv's vielen me positief op. Ik was gecharmeerd van het 65" model die rond de 1700 euro in mijn budget past. Nu ik verhuist ben wil ik tot aanschaf over gaan maar weet niet meer welk type het is. Nu blijkt LG meerdere 65" oled toestellen te hebben in deze prijsrange, zoals:
LG OLED65B9SLA Zwart
LG OLED65B9PLA Zwart
LG OLED65BX6LB Zwart

Ik zie in de pricewatch weinig verschillen in de specs, dus mijn vraag is waarin verschillen deze modellen zich, en hebben die codes 9SLA, 9PLA X6LB een betekenis?
B9's zijn van het vorige modeljaar (ook al kwam deze in 2020 op de markt), verder doelen de letters erachter dat de 1 een van oorsprong Duits model is.
Pagina: 1 ... 336 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.