Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 19:40
Ik vraag mij het volgende af: vanuit verschillende calibraties wordt aangeraden de gamemode te gebruiken voor consoles. Consoles zijn tegenwoordig ook meer mediamachines. Aangezien er dus ook apps als Netflix/Prime/.. etc opzitten, gebruiken jullie in dat geval ook exact dezelfde instellingen? Lijkt mij dat oa de 'bioscoop' mode dan weer de betere optie is, maar om dit nu elke keer om te zetten lijkt mij ook een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Pharminepulse schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:58:
Ik vraag mij het volgende af: vanuit verschillende calibraties wordt aangeraden de gamemode te gebruiken voor consoles. Consoles zijn tegenwoordig ook meer mediamachines. Aangezien er dus ook apps als Netflix/Prime/.. etc opzitten, gebruiken jullie in dat geval ook exact dezelfde instellingen? Lijkt mij dat oa de 'bioscoop' mode dan weer de betere optie is, maar om dit nu elke keer om te zetten lijkt mij ook een gedoe.
Tandwieltje op de AB, dan OK, dan paar keer links/rechts, dan OK. Klaar. Valt wel mee dus.
Kan zijn dat die AI functie die automatisch films herkent en dan de filmmaker mode aanzet nog wat is dan, maar heb alle AI meuk uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06
Excuses, helemaal vergeten te reageren! Ja het is gelukt... maar het blijkt aan iets anders te liggen.
(ik heb de tv niet via wifi aan het netwerk hangen) het lag aan de filtering op mijn Pihole. ik gebruik helemaal geen exotische filters, maar schijnbaar is er nu iets in de app veranderd (of aan filter toegevoegd) waardoor hij de verbinding blokkeerde.

Ik heb de tv nu wel een handmatige IP gegeven, maar in mijn router forceer ik een andere DNS voor de tv die naar Adguard verwijst ipv mijn Pihole. (gek genoeg op alle andere devices/pc werkt de NPO app prima, ook via Pihole...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:11

iMars

Full time prutser

Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:53:
[...]

Voor mij is het vooral om mijn nieuwe PS5 tot de max te kunnen gebruiken.
Gisteren in een topic die ik hierover heb geopend dit filmpje gekregen en is op zich wel interessant als je ze zo naast elkaar ziet.
Hmmm volgens het filmpje heeft de BX maar 2 4K HDMI poorten (achterkant) en een daarvan is de eArc poort (Sonos Arc) dus blijft er maar 1 over. Alleen daarom zou ik al eerder voor de CX gaan (1299 vs 1077, een meer prijs van 222).

Maar als ik op de website van LG kijk staat er dat er 4x HDMI 2.1 poorten zijn (4K@120Hz, eARC (Enhanced Audio Return Channel), VRR (Variable Refresh Rate) en ALLM (Auto Low Latency Mode) met HDMI 2.1 volgens website)

Kan iemand dit bevestigen hoe dit nou precies zit?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 09:51
iMars schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:34:
[...]

Hmmm volgens het filmpje heeft de BX maar 2 4K HDMI poorten (achterkant) en een daarvan is de eArc poort (Sonos Arc) dus blijft er maar 1 over. Alleen daarom zou ik al eerder voor de CX gaan (1299 vs 1077, een meer prijs van 222).

Maar als ik op de website van LG kijk staat er dat er 4x HDMI 2.1 poorten zijn (4K@120Hz, eARC (Enhanced Audio Return Channel), VRR (Variable Refresh Rate) en ALLM (Auto Low Latency Mode) met HDMI 2.1 volgens website)

Kan iemand dit bevestigen hoe dit nou precies zit?
Volgens mij zijn het er maar echt 2, zei een verkoper van de Media Markt tegen mij ook gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens Rtings ( https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/bx-oled ) op poort 3 en 4 alleen.
HDMI 2.1 - Yes (HDMI 3,4)

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-11-2020 09:51 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 22:22
Sfeerfoto van mijn LG 77GX. Ontvangen deze week en gisteren omhoog gehangen. Prachtige TV! Mij vorige Panasonic 65" heeft een waardige vervanger gekregen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J20mn6N.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/446dl0n.jpg

Opletten met de settings! Ultra HD Deep zorgt ervoor dat je geen geluid meer hebt bij de Telenet digicorder! Test gedaan met het vorige model. Het nieuwe 4K model heb ik nog niet maar overweeg ik nu wel te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:04
iMars schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:28:

Ik twijfel tussen de CX en BX. Zeker nu de BX voor 1077 staat bij de mediamarkt.
Soms zit er verschil in geluidskwaliteit tussen de B en C modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert1983
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-08-2024
Nice zojuist bij Coolblue een LG OLED65GX op de kop kunnen tikken voor 2299. Ze gaan volgens mij al in de pre uitverkoop ivm black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xThystro
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo allen! Als TV Newb wil ik ook graag investeren in een LG Oled, nu zag ik recentelijk een mooie deal bij Mediamarkt: LG OLED55BX6LB

Dit om onze oude 720P tv'tje weg te kunnen trappen en eventueel in de toekomst er te mee kunnen gamen met een PS5/XBOX (Hier nog steeds niet over uit haha)

Is deze OLED een goede keuze? Ik hoor graag van jullie experts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Laatst online: 17-06 09:46
waarom wil je het horen? Je kunt dat toch ook prima lezen...Gewoon halen dat ding, of een CX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 15:25
robbert1983 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:12:
Nice zojuist bij Coolblue een LG OLED65GX op de kop kunnen tikken voor 2299. Ze gaan volgens mij al in de pre uitverkoop ivm black friday.
Feli :) Ik zie 'm inderdaad, mediamarkt hetzelfde. Helaas nog nergens de 77GX gespot met een leuk kortinkje. Ik aas al behoorlijk lang op dat ding maar hofma.nl blijft de goedkoopste. Wilde eigenlijk black friday nog even afwachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphinkx
@2dope Ik heb hem kunnen kopen voor 4299 bij Art&Craft excl cashback, incl verzending. Blijft nog altijd het goedkoopste dat ik heb tegen gekomen...

Aankoop was wel eind oktober. Een 3tal weken later pas geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

paltenburg schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:09:
[...]

Soms zit er verschil in geluidskwaliteit tussen de B en C modellen.
Geluid wil ik via Sonos laten verlopen, dus dat is geen reden om te kiezen.

Ik ben een newbee op 4K gebied. Maar HDMI 2.0 doet toch ook gewoon 4K? Als deze niet de 120Hz aan kunnen, zie ik daar geen ramp in. Apple TV op de 2.1 poort, andere 2.1 poort met eArc naar de Sonos en de Ziggo Mediabox Next op en 2.0 poort (doet ook 4K en verwacht geen 4K 120Hz daarop).

Dan zit ik toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 15:25
Sphinkx schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:47:
@2dope Ik heb hem kunnen kopen voor 4299 bij Art&Craft excl cashback, incl verzending. Blijft nog altijd het goedkoopste dat ik heb tegen gekomen...

Oeh dat is wel een keurige prijs inderdaad! Daar heb je wel even voor moeten onderhandelen neem ik aan? Hij staat daar nu ook 'gewoon' weer voor 5k te koop (bovendien uitverkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
@2dope Nope.. Gewoon mail gestuurd en ik krijg dit onmiddellijk als prijs. Ook vraag gesteld bij PlatteTV, Apollo en Foto Video Smits. Prijs lag soms dicht bij elkaar bij de andere zaken, maar er kwamen dikwijls extra's bij voor verzending. Gezien de scherpe prijs heb ik niet verder onderhandeld.

Het item was bij mij ook niet op stock en ik heb enkele weken moeten wachten op levering. Geduld wordt beloond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 23:02

Niet om bot te doen maar prijzenkwesties kunnen het beste besproken worden in het Oled prijs-discussie topic worden besproken:

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Ik denk dat jullie daar beter geholpen kunnen worden en meer ervaringen kunnen uitwisselen, dit is voor de eigenaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
iMars schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:51:
[...]

Geluid wil ik via Sonos laten verlopen, dus dat is geen reden om te kiezen.

Ik ben een newbee op 4K gebied. Maar HDMI 2.0 doet toch ook gewoon 4K? Als deze niet de 120Hz aan kunnen, zie ik daar geen ramp in. Apple TV op de 2.1 poort, andere 2.1 poort met eArc naar de Sonos en de Ziggo Mediabox Next op en 2.0 poort (doet ook 4K en verwacht geen 4K 120Hz daarop).

Dan zit ik toch goed?
2.0 kan ook e-arc doen, en ben meer van de peren, maar die appel doet toch ook gewoon 2.0?
2.1 is met name voor 8k60 of 4k120 en de enige apparaten die het ondersteunen zijn de nieuwe consoles en een paar receivers (incl bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
JDL15 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:00:
[...]

Niet om bot te doen maar prijzenkwesties kunnen het beste besproken worden in het Oled prijs-discussie topic worden besproken:

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Ik denk dat jullie daar beter geholpen kunnen worden en meer ervaringen kunnen uitwisselen, dit is voor de eigenaren :)
Maar die zit nog in lockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Bacspin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:02:
[...]

Maar die zit nog in lockdown.
Daar hebben ze een nieuwe plek voor : [BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Als (tijdelijk) vervolg op [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 en [Prijs-discussie] OLED Televisies is er dit topic om OLED Televisie-aanbiedingen te plaatsen rondom Black Friday en Cyber Monday.

[ Voor 29% gewijzigd door NoahAmber op 20-11-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Bacspin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:01:
[...]

2.0 kan ook e-arc doen, en ben meer van de peren, maar die appel doet toch ook gewoon 2.0?
2.1 is met name voor 8k60 of 4k120 en de enige apparaten die het ondersteunen zijn de nieuwe consoles en een paar receivers (incl bug).
Nou dit filmpje (YouTube: LG CX vs LG BX Battle of the LG OLEDs | Head 2 Head Comparison & Review) doet mij overkomen dat eArc alleen op HDMI 3 zit. Consoles heb ik niet, ik game niet. Allen Apple TV 4K en Ziggo Next ... als daar de hdmi2.0 poorten meer dan voldoende voor zijn, is voor mij de keuze eigenlijk al gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
Het is een 2.1 feature die ook zou kunnen werken op 2.0 poorten. Meestal wordt er per tv maar 1(e-) arc toegewezen en dat is in dit geval poort 3. Maar een 2.1 kabel naar een 2.0 device voegt daar niks aan toe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-06 22:05
Voor eigenaren en toekomstig eigenaren. Nieuwe informatie van onze vriend Vincent Teoh.

Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40Gbps)

[ Voor 12% gewijzigd door TFX77 op 20-11-2020 11:17 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03

De prijzen van de 77GX liggen inmiddels alweer 200 euro hoger. Ik had hem 3 weken terug ook voor 4300. Maar door een niet zo fijne ervaring met de betreffende winkel is deze geannuleerd en heb ik inmiddels mijn geld terug. Ik verwacht begin volgend jaar nog wel prijzen voor net onder de 4000. Feit is dat op dit moment niemand meegaat met de prijs van 4300. Ik vind het veel geld voor een TV met Lipsync en VRR problemen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Bacspin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:13:
Het is een 2.1 feature die ook zou kunnen werken op 2.0 poorten. Meestal wordt er per tv maar 1(e-) arc toegewezen en dat is in dit geval poort 3. Maar een 2.1 kabel naar een 2.0 device voegt daar niks aan toe.
Zowel ATV als de Next zijn HDMI 2.0a, ik hoef me dus geen zorgen te maken :+
Ik ga voor de BX 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:55
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de cx6 aangeschaft.

Zijn er instellingen die ik moet veranderen om de levensduur te verlengen?
Sorry maar er zitten 1300+ paginas in dit forum en ik heb helaas te weinig tijd om ze allemaal door te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacspin
Oled lampje naar 50-65, behalve in HDR. En gelukkig is er ook een zoekfunctie, hoef je niet alles te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zwembroek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:23:
[...]

De prijzen van de 77GX liggen inmiddels alweer 200 euro hoger. Ik had hem 3 weken terug ook voor 4300. Maar door een niet zo fijne ervaring met de betreffende winkel is deze geannuleerd en heb ik inmiddels mijn geld terug. Ik verwacht begin volgend jaar nog wel prijzen voor net onder de 4000. Feit is dat op dit moment niemand meegaat met de prijs van 4300. Ik vind het veel geld voor een TV met Lipsync en VRR problemen.
VRR is toch opgelost nu met laatste firmware?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 16:41
TFX77 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:17:
Voor eigenaren en toekomstig eigenaren. Nieuwe informatie van onze vriend Vincent Teoh.

Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40Gbps)
Ik kan de video nu niet kijken, maar wat ga ik hier als leek met een LG CX en een PS5 van merken? Qua consequenties?

Is er kans dat dit een softwarematige limitatie is die gefixt wordt met firmware?

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 20-11-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
yinx84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:24:
[...]

Ik kan de video nu niet kijken, maar wat ga ik hier als leek met een LG CX en een PS5 van merken? Qua consequenties?

Is er kans dat dit een softwarematige limitatie is die gefixt wordt met firmware?
Volgens mij niks toch? Een CX/GX is sowieso gecapt op 40Gbps

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Laatst online: 20-06 09:11
yinx84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:24:
[...]

Heel eerlijk...Niks nada noppes. Stel je zou twee CX'en naast elkaar zetten en dan de 4:4:4 en 4:2:2 subsampling opties head-on vergelijken (same goes for 8bit vs 10bit kleurdiepte) dan ga je het heel subtiel zien. Ander niet. Just enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-06 22:39
Meerdere twijfelaars tussen de CX en BX zie ik.
Ik ben ook van plan dit weekend mijn slag te slaan (65inch), maar blijf ook aan het twijfelen tussen beide.

Valt me sowieso op dat de BX maar door weinig winkels wordt aangeboden.. (?).

Verder heb ik de BX helaas ook nog nergens in het echt kunnen bekijken, iemand anders wel? Zijn anderen van plan hem op te hangen? Ik in ieder geval niet, en de BX lijkt wel een aardig stuk dichter op de muur te kunnen staan. Dat is een voordeel.

Ook ben ik niet van plan een soundbar te kopen. Geluid vd CX schijnt daarentegen weer beter te zijn.

Qua beeld zal ik denk ik niet veel verschil zien, tenzij je ze naast elkaar zou zetten.

Prijs is momenteel 1677 (BX) tegen 1800/1900 (CX).

Twijfel twijfel..

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 09:28
iruy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:36:

Prijs is momenteel 1677 (BX) tegen 1800/1900 (CX).

Twijfel twijfel..
Voor die paar centen meer op zo'n grote investering zou ik lekker voor de CX gaan. B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:16:
En de lip sync is nu echt drama met de PS5 op de tv. Verschrikkelijk. Beeld lijkt wel seconde voor te lopen op het geluid. De AV sync aanpassing is max 60 in het menu is niet voldoende om het te corrigeren.. ben nu allerlei combi’s van sound settings aan het proberen de ene komt meer dan de ander maar perfect is het nog lang niet.
Zo even proberen via mn AVR maar dan heb ik max 4K/30fps..
Het is vreemd dat je via de PS5 meer problemen hebt met lip sync. Ik heb juist alleen met HDMI en dan Optisch uit van de TV een goede lip sync (AV Sync uit). Dat is dan wel met een B9. Heb je het geluid dan via eARC, Optisch naar de versterker lopen of gebruik je de interne speakers?

Heb je Netflix op de PS5 ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
Hier zojuist de knoop doorgehakt en de LG OLED55CX6LA bij Plattetv gekocht met een mooie deal en A-Z garantie erbij. Kan nu al niet wachten! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:30:
Hier zojuist de knoop doorgehakt en de LG OLED55CX6LA bij Plattetv gekocht met een mooie deal en A-Z garantie erbij. Kan nu al niet wachten! :P
Hier ook in dubio deze toch maar te doen, helaas geven ze mij te weinig terug voor mijn oude tv, dus die maar op Marktplaats dumpen en kijken wat ik er nog voor terug krijg.

Wellicht wachten op een betere prijs, want deze tv is overal 1.299,- euro, dus daar kan nog wel iets vanaf.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
paulb_nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:20:
[...]

Het is vreemd dat je via de PS5 meer problemen hebt met lip sync. Ik heb juist alleen met HDMI en dan Optisch uit van de TV een goede lip sync (AV Sync uit). Dat is dan wel met een B9. Heb je het geluid dan via eARC, Optisch naar de versterker lopen of gebruik je de interne speakers?

Heb je Netflix op de PS5 ook geprobeerd?
HDMI ARC (geen eARC) naar de receiver. Maar ook op interne speakers is het geluid echt te laat. Dus betwijfel of optical een verschil gaat maken, kan ik ook nog eens een keer proberen.
Netflix op de PS5 is ook mis, werkelijk alle audio vanaf de PS5 is vertraagd. Als ik in het menu heen en weer ga dan loopt het klikgeluidje achter bijvoorbeeld. Maar als ik de PS5 via mn receiver aansluit is er niks aan de hand.
Misschien dat het geen issue is als de versterker eARC ondersteunt? Benieuwd naar ervaringen van anderen.

Helaas ook last gekregen van motion sickness bij het gamen. Had gehoopt dat 60Hz het verschil ging maken. Iemand nog tips qua settings om dit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Heeft iemand de GX aan de muur hangen en een kabelgoot in de muur gefreesd? Ik vraag me af hoe veel speling je hebt voor de kabelgoot uitgang en de achterkant van de tv?

Met onderstaande afbeelding als voorbeeld, is de rode rechthoek goed of wil je de goot ingang bij de gele hoek hebben? Of kan je eigenlijk wel de hele kabelgoot van de tv zelf wel gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvANRZpY4uAlMIM1M5LryfPfquc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziQiE5dpGU4dmpeBoQ9vOj63.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste optie zou fijn zijn om wat speling te hebben om de tv naar links of rechts te kunnen verplaatsen nadat kabelgoot gefreesd is (die zo te zien een flinke 5cm doorsnede moet zijn). Maar weet niet of dat wel mogelijk is.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Arm1n gele is goed, stukje hoger kan ook. Je kunt in theorie die hele sparing gebruiken maar middenonder is ie op ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:58
THE_BASE schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:47:
[...]

Hier ook in dubio deze toch maar te doen, helaas geven ze mij te weinig terug voor mijn oude tv, dus die maar op Marktplaats dumpen en kijken wat ik er nog voor terug krijg.

Wellicht wachten op een betere prijs, want deze tv is overal 1.299,- euro, dus daar kan nog wel iets vanaf.
1249,denk niet dat deze verder zakt,inruilen heeft vaak weinig zin,beter op marktplaats proberen
[BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 20-11-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:40
Zit ons lekker te maken,,... maar geeft geen prijs !! Hebben we wat aan ! NIKS !!!!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
THE_BASE schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:47:
[...]

Ik heb hem deze week gekocht via Audiovision.be voor €1249,- incl levering en 4 jaar garantie.
Zojuist is de televisie afgeleverd bij mij thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:47:
[...]

HDMI ARC (geen eARC) naar de receiver. Maar ook op interne speakers is het geluid echt te laat. Dus betwijfel of optical een verschil gaat maken, kan ik ook nog eens een keer proberen.
Netflix op de PS5 is ook mis, werkelijk alle audio vanaf de PS5 is vertraagd. Als ik in het menu heen en weer ga dan loopt het klikgeluidje achter bijvoorbeeld. Maar als ik de PS5 via mn receiver aansluit is er niks aan de hand.
Misschien dat het geen issue is als de versterker eARC ondersteunt? Benieuwd naar ervaringen van anderen.
De interne speakers hebben altijd meer vertraging dus optisch (niet interne speakers+optisch) kan een verschil maken.

Heb je ook geprobeerd om lip sync op je receiver uit te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitwiz
belmonde schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:13:
[...]

Zit ons lekker te maken,,... maar geeft geen prijs !! Hebben we wat aan ! NIKS !!!!?
Je kan het ook gewoon normaal aan me vragen, is heus geen geheim en dit is ook niet het topic ervoor. ;)
Maar heb voor dezelfde prijs die ze nu aanbieden op de site maar dan met A-Z garantie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:23:
[...]

Je kan het ook gewoon normaal aan me vragen, is heus geen geheim en dit is ook niet het topic ervoor. ;)
Maar heb voor dezelfde prijs die ze nu aanbieden op de site maar dan met A-Z garantie erbij.
nou, volgens mij is dat topic gesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 23:47
Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:23:
[...]

"Ik heb net een pak chocolade vla gehaald" is net zo'n interessante boodschap als wat jij eerder poste ;)

We zien dus heel graag die "dezelfde prijs" en de waarde van die "A-Z garantie" terug in het juiste topic:

Misschien kun je iets zeggen over wat die A-Z garantie inhoudt? Daar is op de website van Platte TV namelijk niets over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 11:03
belmonde schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:26:
[...]

nou, volgens mij is dat topic gesloten..
Letterlijk één post boven je originele tirade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Alexji schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:33:
[...]

Letterlijk één post boven je originele tirade.
Die ken ik.. Daar kijk ik niet naar. Want dat vindt ik een zeer onoverzichtelijke lijn van berichten.. Maar dat zal aan mij liggen. Dus erger je niet aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
Blurk62 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:33:
[...]

"Ik heb net een pak chocolade vla gehaald" is net zo'n interessante boodschap als wat jij eerder poste ;)

We zien dus heel graag die "dezelfde prijs" en de waarde van die "A-Z garantie" terug in het juiste topic:

Misschien kun je iets zeggen over wat die A-Z garantie inhoudt? Daar is op de website van Platte TV namelijk niets over te vinden.
Gezellig hier hoor. ;)
A-Z garantie is dat je 3 jaar lang voor elk dingetje wat je maar hebt, dode pixel, inbranding what ever garantie hebt en ze een monteur sturen zonder kosten en een ander toestel indien van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:38:
[...]

Gezellig hier hoor. ;)
A-Z garantie is dat je 3 jaar lang voor elk dingetje wat je maar hebt, dode pixel, inbranding what ever garantie hebt en ze een monteur sturen zonder kosten en een ander toestel indien van toepassing.
is die a-z garantie vanaf nu,of na de wettelijke 2 jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
pwh53 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:44:
[...]

is die a-z garantie vanaf nu,of na de wettelijke 2 jaar ?
Vanaf nu, de fabrieksgarantie dekt die dingen niet zoals 1 dode pixel enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:48:
[...]

Vanaf nu, de fabrieksgarantie dekt die dingen niet zoals 1 dode pixel enz.
klopt pas vanaf 3 dode,1 zie je ook niet vanaf "normale kijkafstand",maar ik zou die ook niet willen hebben,1 stucked pixel wel onder normale garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:38:
[...]

Gezellig hier hoor. ;)
Bedankt voor de uitleg. Wel raar dat de voorwaarden nergens te vinden zijn. :?
Vanmiddag heb ik ook de knoop doorgehakt en de LG OLED55CX6LA bij Coolblue besteld voor €1299 plus 5 jaar geen gezeik verzekering voor €129.
Een paar tientjes meer voor de TV dan bijvoorbeeld bij Platte TV en KE maar ik heb (heel) persoonlijk een veel beter gevoel bij CB. HiFi Klubben was ook een optie geweest met 5 jaar gratis garantie. De verzekering van CB is natuurlijk veel te duur maar dekt bijvoorbeeld ook de schade als de TV met de zelf gemonteerde muursteun en al naar beneden flikkert.
Gezien de BF deals van de afgelopen jaren verwacht ik dat de prijs bij de "prijzenstunters" volgende week nog wel naar €1199 zal gaan (via de chat met Platte TV een aanbod gehad van €1249)

Morgen in huis. Kan nu al niet wachten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 12:47
Hi allemaal,

Ik heb de 65GX hangen sinds een paar dagen en was altijd gewend aan het bedienen met de Google Home als het gaat om volume en pauzeren van bijvoorbeeld Netflix.

Ik heb de locatie van de TV op UK staan en ik kan de TV aan en uit zetten via de Google Home met spraakcommando en hij staat ook in mijn Google Home app op mijn telefoon.

Wat niet lukt is van zender wisselen en volume van de tv wijzigen. Het lijkt zich verder echt te beperken tot de chromecast. Is er een manier om ook van zender te wisselen en de native apps te bedienen met je stem met de assistent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitwiz
Blurk62 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:34:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Wel raar dat de voorwaarden nergens te vinden zijn. :?
Vanmiddag heb ik ook de knoop doorgehakt en de LG OLED55CX6LA bij Coolblue besteld voor €1299 plus 5 jaar geen gezeik verzekering voor €129.
Een paar tientjes meer voor de TV dan bijvoorbeeld bij Platte TV en KE maar ik heb (heel) persoonlijk een veel beter gevoel bij CB. HiFi Klubben was ook een optie geweest met 5 jaar gratis garantie. De verzekering van CB is natuurlijk veel te duur maar dekt bijvoorbeeld ook de schade als de TV met de zelf gemonteerde muursteun en al naar beneden flikkert.
Gezien de BF deals van de afgelopen jaren verwacht ik dat de prijs bij de "prijzenstunters" volgende week nog wel naar €1199 zal gaan (via de chat met Platte TV een aanbod gehad van €1249)

Morgen in huis. Kan nu al niet wachten! :P
Nice klinkt ook goed!
Ja kon die voorwaarden ook zo niet vinden op de site ter voorbeeld. Jij ook alvast veel plezier morgen! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:55
Toevallig ook aangeschaft gisteren bij plattetv.

Ik heb nog een 3 jaar oude sony xe9005 en met inruil kon hij hem voor 1399 verkopen, dit heb ik niet gedaan.
Erna wederom contact opgenomen en een link gestuurd van het tweakers oled prijs topic en toen kreeg ik hem voor 1299. Wordt binnen 7 minuten bezorgd ( bezorger belde zojuist :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Arm1n schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:09:
Heeft iemand de GX aan de muur hangen en een kabelgoot in de muur gefreesd? Ik vraag me af hoe veel speling je hebt voor de kabelgoot uitgang en de achterkant van de tv?

Met onderstaande afbeelding als voorbeeld, is de rode rechthoek goed of wil je de goot ingang bij de gele hoek hebben? Of kan je eigenlijk wel de hele kabelgoot van de tv zelf wel gebruiken?
[Afbeelding]

De laatste optie zou fijn zijn om wat speling te hebben om de tv naar links of rechts te kunnen verplaatsen nadat kabelgoot gefreesd is (die zo te zien een flinke 5cm doorsnede moet zijn). Maar weet niet of dat wel mogelijk is.
Geel is goed. Rood kan, kun je je inderdaad horizontaal iets schuiven. Iets hoger kan ook, tot aan de eerste clip is oké.
Zorg wel voor genoeg diepte/ruimte in je muurgoot zodat de kabel de bocht kan maken die je wenst. Anders gaat de kabel de tv van de muur duwen.

Edit: wat bedoel je eigenlijk met speling? Uitgang kabelgoten is vlak met de muur toch?
Verplaatsen van de tv is niet meer mogelijk als de muur hangt trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door DomiGijzen op 20-11-2020 16:35 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 08:00
Hallo,

Ik heb de 55cx6la al een tijdje in de gate gehouden en nu zie ik bij de specs dat hij 100hz beeld heeft(?)

Ben ik nou gek of hoort dit 120 te zijn. De c9 heeft 120 en ik zou mn hand erom verwedden dat deze ook 120 hz scherm heeft.

Iemand die mij kan vertellen hoe het zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
smellysock schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:47:
Hallo,

Ik heb de 55cx6la al een tijdje in de gate gehouden en nu zie ik bij de specs dat hij 100hz beeld heeft(?)

Ben ik nou gek of hoort dit 120 te zijn. De c9 heeft 120 en ik zou mn hand erom verwedden dat deze ook 120 hz scherm heeft.

Iemand die mij kan vertellen hoe het zit?
Volgens mij 100Hz voor TV/tuner maar zeker wel 120Hz voor HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

DomiGijzen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:29:
[...]

Geel is goed. Rood kan, kun je je inderdaad horizontaal iets schuiven. Iets hoger kan ook, tot aan de eerste clip is oké.
Zorg wel voor genoeg diepte/ruimte in je muurgoot zodat de kabel de bocht kan maken die je wenst. Anders gaat de kabel de tv van de muur duwen.

Edit: wat bedoel je eigenlijk met speling? Uitgang kabelgoten is vlak met de muur toch?
Verplaatsen van de tv is niet meer mogelijk als de muur hangt trouwens.
Met speling bedoel ik hoe ver het gat naar links/rechts of boven onder mag zitten tov het gele vierkantje. Dus mocht ik later de tv wat lager of hoger willen zetten hoeveel speelruimte is er dan nog.

Maar zo te horen erg weinig, en luistert het allemaal best nauw (op zich logisch als je het zo strak tegen de muur wil). Dan moeten we eerst goed bedenken waar de tv komt te hangen voordat we in de muur gaan frezen/stucen/verven.

Twijfel nog over een klein gootje op de muur, tv komt toch maar een een klein stuk boven het tv meubel, denk niet veel meer dan 5 cm er tussen, wat best is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Darow schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:21:
[...]

Toevallig ook aangeschaft gisteren bij plattetv.

Ik heb nog een 3 jaar oude sony xe9005 en met inruil kon hij hem voor 1399 verkopen, dit heb ik niet gedaan.
Erna wederom contact opgenomen en een link gestuurd van het tweakers oled prijs topic en toen kreeg ik hem voor 1299. Wordt binnen 7 minuten bezorgd ( bezorger belde zojuist :) )
Nou, ik heb ook net een 65CX6LA bij PlatteTV gekocht, inclusief A-Z servicepakket.
Deze gaat onze Samsung UE55HU7500 vervangen, ben benieuwd.

Nu in ieder geval mooi 4x HDMI 2.1 met HDCP 2.2 op alle poorten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 18:20
pwh53 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:01:
[...]

klopt pas vanaf 3 dode,1 zie je ook niet vanaf "normale kijkafstand",maar ik zou die ook niet willen hebben,1 stucked pixel wel onder normale garantie
Ik heb 1 dode pixel gevonden. Net gecheckt hoe ver van de TV je dat nog ziet. Max 2 meter afstand bij een 65 inch TV en dan moet je net weten waar hij zit en heel goed kijken. Verder dan dat is ie met geen mogelijkheid meer te onderscheiden op een volledig wit vlak. Ik vind het niet zo erg die ene pixel ik zit er 3.5 meter vanaf.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 16:34
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen van de 2019 55 inch B9 C9 en E9 nog zo dicht op de prijzen van de 2020 55 inch CX6LA en GX6LA

Allemaal tussen de 1300 en 1500 euro

Zijn die 2019 zo goed/gewild of hoe zit het?

Tevens heeft mij vrouw de vraag hoe hufter proof deze tv's zijn in verband met 2 kleine kinderen (hij hangt wel op de muur dus gaat niet om omstoten) maar meer om als er een nerfpijltje of stuiterbal tegenaan Komt :+

[ Voor 32% gewijzigd door Khaelos op 20-11-2020 19:06 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik ben voor het eerst voor een OLED tv aan het kijken, dus vandaar mijn vraag: waarom is de 55 inch van LG nu 400 euro goedkoper dan de 48 inch? Lijkt me een nogal groot verschil voor 7 inch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 15:34

Licko

ZVDK

Khaelos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:04:
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen van de 2019 55 inch B9 C9 en E9 nog zo dicht op de prijzen van de 2020 55 inch CX6LA en GX6LA

Allemaal tussen de 1300 en 1500 euro

Zijn die 2019 zo goed/gewild of hoe zit het?

Tevens heeft mij vrouw de vraag hoe hufter proof deze tv's zijn in verband met 2 kleine kinderen (hij hangt wel op de muur dus gaat niet om omstoten) maar meer om als er een nerfpijltje of stuiterbal tegenaan Komt :+
LG wil zo veel mogelijk cashen met hun display technology zolang het kan. Ik vermoed dat de c1 weer goedkoper wordt dan de introductie van de CX.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 16:34
Licko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:47:
[...]

LG wil zo veel mogelijk cashen met hun display technology zolang het kan. Ik vermoed dat de c1 weer goedkoper wordt dan de introductie van de CX.
Ok bedankt voor je reply maar nu weet ik nog niks.. :Y)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Khaelos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:50:
[...]

Ok bedankt voor je reply maar nu weet ik nog niks.. :Y)
Hahaha shit verkeerd gelezen ja 🤣 wellicht omdat er (onterecht misschien) nog veel vraag naar is omdat ze hdmi 2.1 48gb hebben en dts?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Licko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:47:
[...]

Wat prijzen betreft zijn er elk jaar wel een paar die zeker denken te weten dat "de prijzen nu écht gaan zakken want", maar ik hou het toch op wat ik begin dit jaar zei, ik zie geen reden waarom het opeens anders zou zijn.
Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:49:
- Vorig jaar was er ook geen vernieuwing op paneel vlak en het jaar daarvoor ook niet (ja stiekem herschikken ze elk jaar de subpixels iets). De vernieuwing zit al jaren in de features / WebOS.
- Elk jaar zijn er weer een aantal mensen die een flinke prijsdaling voorspellen "want...".
- 6 tot 4 jaar geleden toen de techniek nog nieuw was klopte dat, zoals bij elke nieuwe techniek: bij introductie erg duur en vervolgens snel goedkoper.
- OLED was al een massaproduct, de productie wordt verder verhoogd maar de vraag is ook toegenomen.
- De laatste 3 jaar zijn de prijzen van de nieuwe modellen steeds iets lager, maar de prijsdaling is steeds onbeduidender. (Logisch, de prijscurve van nieuwe techniek.)
- OLED is en blijft vooralsnog hun premiumproduct, zolang er geen nieuwe beeldschermtechniek in hun product range zit zal dat zo blijven.
- Elk jaar zie je in het nieuwe jaar nog wat prijsdaling van het oude model, maar het grootste deel van de prijsdaling is dan al geweest.
- Bij de grote modellen (77) is nog meer lucht voor prijsdaling, bij de 55 en 65 die al jaren in het assortiment zit zie ik geen aanleiding voor meer daling dan andere jaren.
- De historie wijst uit dat de oude voorraden niet extreem zijn en de price cuts daarom ook niet, zie price watch. De 7 modellen zijn nu helemaal niet meer verkrijgbaar, de 8 modellen zeer mondjesmaat. Bij de 9 serie zal dat niet anders zijn denk ik.
- Ook vorige jaren waren er niet opeens "extreme price cuts" om hun oude modellen te slijten.

Ergo de normale daling van een (uitlopend) product ja, maar een veel grotere prijsdaling dan de afgelopen jaren lijkt me wishful thinking. OLED is en blijft hun premium product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Cap schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:56:
[...]

Wat prijzen betreft zijn er elk jaar wel een paar die zeker denken te weten dat "de prijzen nu écht gaan zakken want", maar ik hou het toch op wat ik begin dit jaar zei, ik zie geen reden waarom het opeens anders zou zijn.

[...]
We gaan het zien. Productiecapaciteit zal geen probleem zijn en de levensduur van de huidige techniek begint ook op z'n eind te lopen. Concurrentie zit niet stil en ik denk dat lg snel veel wil verkopen zo lang het nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grappig want mijn post was een reactie vorig jaar op een zelfde reactie: "we gaan het zien"... en dan iets met snel veel verkopen. :P
We zullen het gaan zien.......
Als ik kijk naar de resultaten van LG display, de prijselasticiteit, het marktaandeel en vraag en aanbod factoren dan is het laten dalen van de OLED prijs de beste weg naar succes.
Begrijp me niet verkeerd, de prijs daalt elk jaar iets bij introductie van de nieuwe serie maar verwacht geen wonderen. Dat was bij de eerste paar series die van vreselijk ontzettend duur naar duur naar een beetje betaalbaar gingen.

En aan het eind van de cyclus van een model: de 55C8 was rond Black Friday 1200 tot 1300 euro, de 55C9 was dat ook en de 55CX zit nu met de deals ook op dat niveau. Hoe groter het scherm, hoe meer lucht er in de prijs zit (65 inch). Hoe nieuwer het formaat, hoe meer lucht erin zin (77 inch).

[ Voor 55% gewijzigd door Cap op 20-11-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermezaGogo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-05 14:45
Vraagje, ik heb mn oog laten vallen op de LG oled. Nu is de GX wel de mooiere, alleen vraag ik me af in hoeverre dit op te hangen is.

Mede omdat ik al aansluitingen etc had opgehangen op 1,20 hoogte om achter de tv. Ik ben alleen bang dat het niet past doordat de GX te krap zit op de muur. Zie ook de foto’s. Daarnaast hangt de GX aan de bovenzijde toch? De CX aan de onderzijde van het scherm.
Vergelijkbare tv zoals de Samsung frame is ook geen optie (geen oled en een kastje). Wat is de ervaring van GX eigenaren en kabels erachter?

Daarnaast als ik toch nog een PS5 of iets eraan wil hangen dan moet ik toch een kabelsleuf plaatsen denk ik.

Enig advies is welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpPn2J_34TigRzLbHNU4e5k0lS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGitAfsZiOs7iFoIZgPNGUg7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyGVeDdC6BrXSkbeocgxPBOoA1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djdZx72785uPgsbTB3gR6xw7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
HermezaGogo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:50:
Vraagje, ik heb mn oog laten vallen op de LG oled. Nu is de GX wel de mooiere, alleen vraag ik me af in hoeverre dit op te hangen is.

Mede omdat ik al aansluitingen etc had opgehangen op 1,20 hoogte om achter de tv. Ik ben alleen bang dat het niet past doordat de GX te krap zit op de muur. Zie ook de foto’s. Daarnaast hangt de GX aan de bovenzijde toch? De CX aan de onderzijde van het scherm.
Vergelijkbare tv zoals de Samsung frame is ook geen optie (geen oled en een kastje). Wat is de ervaring van GX eigenaren en kabels erachter?

Daarnaast als ik toch nog een PS5 of iets eraan wil hangen dan moet ik toch een kabelsleuf plaatsen denk ik.

Enig advies is welkom!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gaat niet passen strak tegen de muur, moet je hem boven de stopcontacten hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:59
Goedenavond, ik heb net de PlayStation 5 aangeschaft maar wat ontbreekt is een Oled tv. Ik ben zelf een LG fan maar nu twijfel ik tussen 2 tv’s alleen gericht voor het gamen. LG OLED65CX6LA of LG OLED65GX6LA. Wat is de juiste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 18:20
babbi schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:45:
Goedenavond, ik heb net de PlayStation 5 aangeschaft maar wat ontbreekt is een Oled tv. Ik ben zelf een LG fan maar nu twijfel ik tussen 2 tv’s alleen gericht voor het gamen. LG OLED65CX6LA of LG OLED65GX6LA. Wat is de juiste keuze.
Als ie aan de muur gaat de GX, als ie op een kastje staat de CX. De specs zijn zo ongeveer hetzelfde het is vooral een verschil in design. De GX kost meer maar er zit nu een cashback actie op.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:49:
[...]

Als ie aan de muur gaat de GX, als ie op een kastje staat de CX. De specs zijn zo ongeveer hetzelfde het is vooral een verschil in design. De GX kost meer maar er zit nu een cashback actie op.
De CX kan ook opgehangen worden? Maar het gaat mij echt om het gamen. Wat is beter en mooier. De cashback geef ik niet veel om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
babbi schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:58:
[...]

De CX kan ook opgehangen worden? Maar het gaat mij echt om het gamen. Wat is beter en mooier. De cashback geef ik niet veel om.
Qua specs en beeld is er geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wren schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:14:
[...]

Qua specs en beeld is er geen enkel verschil.
En de C9 uit 2019, is deze tv te vergelijken met deze twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
babbi schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:31:
[...]

En de C9 uit 2019, is deze tv te vergelijken met deze twee?
Ik raad je aan even in dit topic te zoeken en eventueel op de site van lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
Arm1n schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:09:

[Afbeelding]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik heb nu al een goot in de muur die ik niet kan en wil veranderen. Loopt nu alles doorheen behalve stroom, maar die goot zit aan de linkerkant van de tv (van voren bekeken). Dat is nu een 49 inch Sony, maar zou dus een 55 inch Lg gx worden.

Bij de Sony kan de stekker achter de tv er gewoon in (zit een stopcontact achter), maar dat zal bij de gx niet lukken.

Vind het eigenlijk wel jammer dat er niet een Samsung achtige oplossing is met een apart kastje ergens anders samen met een 5m lange, maar dunne kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
HermezaGogo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:50:

Enig advies is welkom!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan prima. Haal de afdekplaten eraf zodat de tv er strak overheen kan. Ja kan dan de bestaande kabels zoveel mogelijk hergebruiken, alleen voor HDMI zul je of een sleuf moeten maken, of voor een speciale HDMI moeten gaan die afneembare stekkers heeft, een die met een glasvezel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-06 18:47
Ik heb interesse in de CX 55'', maar ben wat ''geschrokken'' over het hoge spiegel/reflectie gehalte dat ik zie op video's. Ook in een donker/gedeeltelijk donkere setting.

Een vraagje aan de CX eigenaren; wat is je ervaring m.b.t. de eerder genoemde spiegel/reflectie gehalte tijdens het kijken van tv/films/series en (gedeeltelijk) donkere scenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Arm1n schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:16:
[...]

Met speling bedoel ik hoe ver het gat naar links/rechts of boven onder mag zitten tov het gele vierkantje. Dus mocht ik later de tv wat lager of hoger willen zetten hoeveel speelruimte is er dan nog.

Maar zo te horen erg weinig, en luistert het allemaal best nauw (op zich logisch als je het zo strak tegen de muur wil). Dan moeten we eerst goed bedenken waar de tv komt te hangen voordat we in de muur gaan frezen/stucen/verven.

Twijfel nog over een klein gootje op de muur, tv komt toch maar een een klein stuk boven het tv meubel, denk niet veel meer dan 5 cm er tussen, wat best is te overzien.
Nu snap ik het. Naar onder niet. Dan komt het zichtbaar onder de tv uit. Boven zo een 10-15 cm speling tot de clip maar de goot loopt verticaal tot bij de helft van de tv. Horizontaal is het minder ruime maar heb je ook iets ruimte. Ook al zou je niet helemaal goed zitten, als de tv-goot en muurgoot al 2-3cm overlappen zit je goed.
Als je toch in je muur gaat kappen, kun je alles van te voren op de muur tekenen/plakken. Heb ik ook gedaan. Desnoods maakt je met wat vellen papier de tv na. Ook goed voor de WAF. Hoewel die hier toch verbaast was achteraf..
Bij de tv zit ook een soort mal ter grootte van hele breedte en halve hoogte van de tv om de beugel te positioneren. Hiervoor heb je enkel de gewenste positie van midden bovenkant tv nodig. Vergeet dus niet dat punt op een of andere manier veilig te stellen. Scheelt je weer het nodige meerwerk.

Hier gaan alle kabels door de muur, alleen naar de soundbar niet. Ook 5cm onder de tv. Stoort helemaal niet. Er zijn mooie gootjes in zwart. Wij proberen eerst een gootje dat we verven met een restje latex van de muur.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
DarkShadow schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:10:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik heb nu al een goot in de muur die ik niet kan en wil veranderen. Loopt nu alles doorheen behalve stroom, maar die goot zit aan de linkerkant van de tv (van voren bekeken). Dat is nu een 49 inch Sony, maar zou dus een 55 inch Lg gx worden.

Bij de Sony kan de stekker achter de tv er gewoon in (zit een stopcontact achter), maar dat zal bij de gx niet lukken.

Vind het eigenlijk wel jammer dat er niet een Samsung achtige oplossing is met een apart kastje ergens anders samen met een 5m lange, maar dunne kabel.
is er wel de W-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Iemand een idee?

Ik heb een C9 met update 05.00.03 en ondanks dat meerdere apparaten verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk als de TV krijg ik toch deze melding in plaats van videos via Airplay 2 vanaf diverse Apple-devices.

Of is Airplay 2 broken in de laatste update?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGrkCNzlduS6nw4MNo7DQzQ0CRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0LtRYHQj10JayaRKcBW5p5O.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Springbokkie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:32:
Iemand een idee?

Ik heb een C9 met update 05.00.03 en ondanks dat meerdere apparaten verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk als de TV krijg ik toch deze melding in plaats van videos via Airplay 2 vanaf diverse Apple-devices.

[Afbeelding]
Heb je een firewall in je netwerk actief? mDNS moet werken in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-11-2022
Is hier iemand met een LG GX/CX icm een PS5 die kan testen of de PS5 ook via externe harddisk 4K mkv bestanden in Dolby Atmos (TrueHD) afspeelt? In recente Youtube filmpjes heb ik gezien dat dit sowieso wel lukt op Bluray schijfjes. (YouTube: How to Get Dolby Atmos on the PS5!)

Ik heb op dit moment nog geen PS5 maar wel een Sonos Arc 5.1.2 set, LG GX en een collectie films die ik niet in Dolby Atmos kan afspelen. De Nvdia Shield Pro lijkt dit op te kunnen lossen, maar ik zou liever meteen een next gen console (PS5 of Xbox X) kopen die dan ook als mediaspeler fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-11-2022
DomiGijzen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:55:
[...]

Het was bij juist juist het metalen gedeelte van de coax connector die uitstak, die kan je niet even wegsnijden of vijlen. Vandaar dat ik met de betonboor maar een stukje muur heb weggehaald.

Ik heb inderdaad ook een hirschmann coax kabel en connector (https://www.mediamarkt.nl...el-695020512-1484378.html)

Je bedoelt een connector die je inplugt op antenne aansluiting van de tv? Of wil je het inprikken op de ci+ kaart?
In dat laatste geval, geen idee hoe dat uit ziet.
Maar ik heb de ziggo coax kabel gebruikt die je normaal bij de horizon box krijgt. Vrij stug en dikker dan de Hirschmann kabel die ik voor de huisinstallatie heb gebruikt. Die past op de antenne aansluiting en de tv hangt strak.
Ik heb ook zo een opdraai stekker liggen van hirschmann. Die zijn wat dikker en ik denk dat dat net teveel gaat zijn. Maar dan is het het een mm of twee. Zou ik persoonlijk een stuk plastic van de stekker snijden en niet een gat in de muur maken.

Edit: ik wil die stekker best eens proberen en een fotootje doen. Moet toch van het weekend de utp kabel vervangen.

Daarover: iemand bekabeld/draadloos al eens een netwerktest gedaan? Via Netflix kan dat. De browser limiteert teveel.
Draadloos kom ik tot in de 60mbit. Bekabeld langzamer. Netwerk thuis gaat via alle andere devices tot 250mbit, wat de limiet van mijn internet aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Springbokkie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:32:
Iemand een idee?

Ook wel eens gehad terwijl ik nog op de vorige firmware zat, herstart tv / i-device en opnieuw koppelen aan wifi netwerk loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
I see. Nu te laat. Maar er zijn ook rechte uitvoering. Die zijn iets slanker. In ieder geval minder metaal.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario1231
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-06 20:39
Dit is onze ervaring na bijna 3 jaar met een LG OLED C7 65” https://imgur.com/gallery/kmSRypQ ...

En helaas geen garantie meer, zou ik hem laten repareren moet ik zelf mee betalen en zal het probleem later toch weer terugkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickoord
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 12:23
supermario1231 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:04:
Dit is onze ervaring na bijna 3 jaar met een LG OLED C7 65” https://imgur.com/gallery/kmSRypQ ...

En helaas geen garantie meer, zou ik hem laten repareren moet ik zelf mee betalen en zal het probleem later toch weer terugkeren...
jee.. Die ziet er wel uit hoor.. Ben in de markt om een nieuwe TV te halen en OLED heeft opzich best mijn aandacht maar met zoiets twijfel je toch wel meteen!

ik hoor wel dat ''oudere'' modellen hier eerder last van kunnen hebben? Nu is 3 jaar nog niet oud maar heb wel eerder voorbij horen komen dat een C7 hier eerder last van heeft dan bv een huidige CX? (al is dat met tijd nog niet bewezen..) Wat kost het om te repareren? Wellicht dat afwegen met de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58

Dat ziet er niet best uit. Hoe lang staat je tv gemiddeld aan?
En kijk je naar eigen zeggen wel gevarieerde content?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario1231
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-06 20:39
Qosmic schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:32:
[...]

Dat ziet er niet best uit. Hoe lang staat je tv gemiddeld aan?
En kijk je naar eigen zeggen wel gevarieerde content?
Hij word wel vaak gebruikt we zijn ook met zn 5en in een huis, zelf kijk ik alleen af en toe filmpjes en soms nog sport, alleen kijken naar een voetbal wedstrijd is ook niet echt genieten meer door al die vlekken. Word wel verschillende content op bekeken.

Ik kan best leven met een ingebrande logo door te veel naar 1 zender te kijken, maar er wordt echt niet naar stilstaande beelden gekeken of alleen naar bepaalde content (bijvoorbeeld alleen maar voetbalwedstrijden, dat gebeurt dus niet), de verkleuring en al die vlekken op het scherm zijn niet goed te praten imo. De vlek in het midden en verkleuring begon 1.5 jaar geleden al, begon een geel groene gloed te zien, mensen zien er op het scherm nu geelgroen uit etc... mag je toch niet verwachten van een tv die toentertijd €3500 heeft gekost. Weet ook niet hoe verder nu. Mee betalen aan reparatie voor iets dat waarschijnlijk weer zal optreden na 1.5-2jr heeft ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Schaapyo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:28:
Ik ben voor het eerst voor een OLED tv aan het kijken, dus vandaar mijn vraag: waarom is de 55 inch van LG nu 400 euro goedkoper dan de 48 inch? Lijkt me een nogal groot verschil voor 7 inch minder.
Lang verhaal, ik heb het niet uitgezeten...
YouTube: Why 48-inch LG CX OLED TV is Pricier than 55-inch CX - Explained

Wel een van de beste review channels voor TV's:
YouTube: HDTVTest - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16
Even dubbelpostje van mij (ook in het 3080 topic gepost):

Ik heb mijn RTX3080 nu binnen, en werkend met mijn LG 48CX (120Hz, GSync, 4k, 4:4:4). Werkte out of the box niet (ernstig knipperend beeld) maar met een betere HDMI kabel was alles direct opgelost.
Kabel: https://www.amazon.de/-/n...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrQ2I8xYMmm-CNTr90hifipHJvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XgZ1kGadubn9FCxO0ei4ZzyW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door DeadKennedy op 21-11-2020 13:26 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 06:40
Gisteren voor de tweede keer CE Repair over de vloer gehad om het paneel van m’n CX65 te vervangen.

Het originele scherm had een scherpe verticale lijn, waarover ik eerder in het topic ook al postte. Dit werd door LG als ernstig genoeg beoordeeld om het onder de garantie te laten vervangen. Het nieuwe paneel dat ik kreeg had echter last van een donkere vlek aan de linker kant, die ook na zo’n 150 kijkuren en meerdere pixel refreshes maar niet verdween. Opnieuw een melding van gedaan en het werd gelukkig opnieuw als een gevalletje onder garantie beoordeeld. Gister dus voor de tweede keer monteurs over de vloer en eindelijk heb ik een paneel dat wel helemaal aan de verwachting voldoet. Er is nog een lichte verticale band te zien maar dat stelt weinig voor. Hieronder foto’s van alle versies die ik heb gehad met 5% greyscale.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KcZkGnUSLP7fLEshu0e1e1CO9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myYeCRzbZFeoBurzIj2K3TMD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4-yy98GSqfCRcWAnl78C9YiRm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XquFs849oBFs1ANdd6vC0IEp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW3R7Kpk4HoMAEnmcLh5wStXdWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frUKZXqbCyU3VZ6ouLmV7rXm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je hebt wèl garantie en recht op kosteloze reparatie!
Lees dit topic maar!
(niet het hele topic alleen de klacht en oplossing....)
Spoiler: reparatie wordt kosteloos uitgevoerd ook al weigerde de verkoper dit.
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
supermario1231 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:08:
[...]

Hij word wel vaak gebruikt we zijn ook met zn 5en in een huis, zelf kijk ik alleen af en toe filmpjes en soms nog sport, alleen kijken naar een voetbal wedstrijd is ook niet echt genieten meer door al die vlekken. Word wel verschillende content op bekeken.

Ik kan best leven met een ingebrande logo door te veel naar 1 zender te kijken, maar er wordt echt niet naar stilstaande beelden gekeken of alleen naar bepaalde content (bijvoorbeeld alleen maar voetbalwedstrijden, dat gebeurt dus niet), de verkleuring en al die vlekken op het scherm zijn niet goed te praten imo. De vlek in het midden en verkleuring begon 1.5 jaar geleden al, begon een geel groene gloed te zien, mensen zien er op het scherm nu geelgroen uit etc... mag je toch niet verwachten van een tv die toentertijd €3500 heeft gekost. Weet ook niet hoe verder nu. Mee betalen aan reparatie voor iets dat waarschijnlijk weer zal optreden na 1.5-2jr heeft ook geen zin.
Dit is de situatie na bijna drie jaar en de vlek en de verkleuring begon na 1.5 jaar. Waarom heb je dat destijds dan niet laten repareren? Tenminste, ik zie nergens dat dat is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:16
Ik heb een 60UH615V op zolder hangen en een Vogel’s wall 3345 gekocht. Wat blijkt: de muurbeugel zit met een stang precies voor bijna alle HDMI ingangen, behalve HDMI 1 die aan de zijkant zit. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Voor zover ik kon zien kan ik de muurbeugel zelf niet aanpassen, 90 graden HDMI adapters zijn weer aardig aan de prijs en komen de kwaliteit niet ten goede.

Waarom ik dit hier plaats, is omdat ik dezelfde muurbeugel voor mij LG CX65 wil gaan kopen. Beide passen volgens Vogel’s zelf op de beugel, alleen is 200 euro te duur om er dan achter te komen dat ook daar de HDMI ingangen precies achter de stang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Edit: mag weg

[ Voor 80% gewijzigd door Arm1n op 21-11-2020 16:10 ]

Pagina: 1 ... 335 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.